Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 07:25
cooper_s1 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 15:28:
[...]

Balen...... het leek me wel een leuke klus om te doen...
laat je niet zomaar uit het veld slaan he, het is alleen een grotere uitdaging 8)

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jbee81
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 09:52
Luft schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 12:41:
[...]

Je vervangt de heldere gloeilamp in de behuizing door een LED, dan verandert er niets aan de buitenkant. Dat is oranje plastic. De winst op bereik is nihil, niet meetbaar
Natuurlijk gaat het gaat me niet om range-winst. :) Het gaat me om verschil in aanlooptijd bijvoorbeeld. Het ziet er een beetje armoedig uit, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
de meester01 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 13:47:
[...]

Uhm.... die handgrepen komen eruit of niet. In het eerste geval heb je dus de luxe uitvoering met actuatoren in de klink, in het tweede heb je de basisuitvoering zonder actuatoren waar iedereen nu zo boos over is omdat die beloofd was maar kennelijk niet geleverd wordt?
OK ik had het anders begrepen, namelijk dat er wel een actuator in zou zitten, maar geen automatische remote sensing van de sleutel. Dus als je op het aanraakveld op de handgreep of de ontgrendelknop op de sleutel drukt, de greep wel naar buiten komt. Maar dus niet als je aan komt lopen zoals je in diverse reviews ziet. Over een paar weken weten we meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdvt
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 08-04 12:08
bilgy_no1 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:50:
Er komt iets op gang... Vanochtend even langs de dealer om de winterbanden af te leveren. Stonden er twee Ioniq 5-en in de showroom. Zo te zien 2x Lounge zonder panoramadak 1x Mystic Olive, 1x Digital Teal. Allebei op 19" wielen. En op allebei een bordje 'Verkocht'.

Eigenlijk een post voor het Leveringen topic, maar wellicht ook hier interessant voor het kleurverschil zo naast elkaar. Ik ben wel erg content met de keuze voor Mystic Olive; die vind ik met de zilvergrijze delen wel erg mooi qua kleur.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dealer had er gisteren 8 binnengekregen die komende weken worden uitgeleverd. Er zit daardoor een beetje een bottleneck in hun organisatie om al die auto's klaar te maken voor aflevering...
Wat zie ik nou?? De lounge modellen hebben automatische deurhendels! Hoe kan dit nu weer?

EDIT: Te snel, de meester was het eerder opgevallen. Ben wel benieuwd naar het antwoord. Vorige week stond er ook een lounge met automatische deurgrepen in Waddinxveen. Die bleek eerst langere tijd bij de importeur te hebben gestaan en was afkomstig uit de 1e productie batch. Daarvan is inmiddels bekend dat die lounge modellen allemaal wel de “ beroemde” deurgrepen hebben |:(

[ Voor 12% gewijzigd door Sjoerdvt op 28-10-2021 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdvt
bilgy_no1 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 15:46:
[...]

OK ik had het anders begrepen, namelijk dat er wel een actuator in zou zitten, maar geen automatische remote sensing van de sleutel. Dus als je op het aanraakveld op de handgreep of de ontgrendelknop op de sleutel drukt, de greep wel naar buiten komt. Maar dus niet als je aan komt lopen zoals je in diverse reviews ziet. Over een paar weken weten we meer...
Nee, zo is het dus niet. Er zit geen motortje in de deurhendel, dus ze moeten altijd met de hand bediend worden. Behalve de P45 en de 1e batch Lounge modellen. En dit is dan altijd in combinatie met sensing.
Tenzij er zeeeeer recent weer andere opties zijn geïntroduceerd. Maar dit lijkt mij stug, die motoren waren er schijnbaar juist uitgehaald vanwege schaarste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 24-04-2024
Waar kun je zien of de voorwielaandrijving werkt of niet? In dat plaatje met die 4 wielen en de accu in het midden?

Huidig huis: All electric 2023 Weheat Blackbird 8kW warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric. Vorig huis: All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luft
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10-09-2023
Jan Treur schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 18:31:
Waar kun je zien of de voorwielaandrijving werkt of niet? In dat plaatje met die 4 wielen en de accu in het midden?
Ja

9900 Wp, L/W WP, Gasloos, Ioniq 5 P45, Zappi v2

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sjoerdvt
Ik heb inmiddels 2.000 km gereden met de i5, even met jullie o.a. de “ range” ervaring delen.
Handig om vooraf te weten wat mijn referentiekader is:
Ik rijd met de lounge versie 73 Kwh. 20 inch banden Vredestein quatrac pro 4 seizoenen. Vorige auto Kona electric (80.000 km bijna 3 jaar, was geupgraded naar 18 inch lichtmetalen wielen met bredere (235/45R goodyear vector 4 all season banden). Daarvoor reed ik diesel, BMW X5 met verlaagd onderstel.

De range valt mij dus behoorlijk tegen. Ik ging van vergelijkbare waarden (qua bereik, niet qua verbruik) uit als mijn Kona. Dat ga ik niet halen.
Van nature rijd ik redelijk vlot door en bij wat hogere snelheden schrok ik gelijk al van het I5 verbruik. Gisteren bewust zuinig gereden. Dus rustig accelereren, nooit harder dan 100 “ echte” km’s en zo veel mogelijk cruise control en i-pedal. Het was een rit met redelijk wat provinciale weg (80 km) stukjes stad, snelweg (ook nog 6 km file daar). Dus volgens mij al met al aardig in lijn met WLPT trajecten. Buitentemperatuur was 14 graden.
De score over 108.2 km was krap 5.2km per Kwh. Vanochtend bij 10 celsius was dit met zeer rustig rijden zo terug naar 5.1 en later zelfs naar 5.0. Trok wel weer bij naar 5.1 maar de 5.2 kwam niet meer echt in beeld.

Concreet met “zuinig/normaal” rijden kwam ik gisteren dus niet beter uit dan 379 km op een 100% lading. Met de Kona lukte dan 410 a 430 vrij makkelijk. En dan is het nu nog 14 graden, ik vrees het ergste voor de winter!! (Kona had ook al gecooled en verwarmd accu pakket en warmtepomp, dus daar zit geen winst voor de I5).
Boven de 100 km wordt het verschil nog groter, dit heb ik nog niet concreet gemeten. Over de volledige 2.000 km zit ik nu op gemiddeld 4.5 Km per Kwh. Dat is 328 km op een volle lading. Relatief voor mijn doen nog rustig gereden overigens. Met de Kona stond ik in die drie jaar (buiten vakanties) denk ik 3x aan een snellader, ik verwacht dat dit nu wel iets zal stijgen, toch nog nut van het 800V systeem :-)

Andere opvallende zaken:
Wegligging, toch stukje minder dan ik initieel dacht. Ik weet niet of je de bocht van de A20 naar de A12 bij Moordrecht/Gouda kent maar dat is een aardige benchmark. Is een snelle bocht maar ook met enkele hoogteverschillen/kuilen die “ deinen” kunnen veroorzaken. Met de X5 kon je daar met 160 km p/uur relaxed en stabiel doorheen. Met de Kona zat ik dan op de grens, het deinen werd gevaarlijk en beïnvloede de wegligging, dus dat deed ik maar 1x. Met de I5 is alles boven de 130km al gevaarlijk in die bocht, er ontstaat zowel “ stampen” als “rollen” (zeilboottermen), had ik niet verwacht. Keerzijde is dat het rijcomfort op normale nederlandse legale wegen werkelijk uitstekend is, tenzij er teveel korte hobbels zijn. En man o man, wat zitten die stoelen geweldig!!
Bij accelereren vanaf stilstand is er eerst een kleine “ gap”. (Is dacht ik al eerder vermeld), voor het comfort is dit prettig. Bij de Kona was het gaspedaal echt direct vol aan of uit, tot groot verdriet van mijn vrouw. Die werd misselijk wanneer ik sportief reed. Door de lichte vertraging in de respons op het gaspedaal bij de I5 is dit effect bijna weg. Je wint wel minder stoplicht sprintjes >:)

I-Pedal werkt voor mij perfect, zeer relaxed rijden. De Kona liet ik altijd “ zeilen” met 0 regeneratie. Ik had nooit gedacht dat ik permanent i-Pedal zou aanzetten.

Dan auto steer. Pffff, wat een teleurstelling. Let op, referentie is de Kona! Met zeer stabiel autosteer, hield doorgaans iets teveel rechts en klapte er niet snel uit in bochten of bij hobbels. I5 daarentegen…. Klapt er eerder uit maar wat ronduit een pain in the ass is…. Keep your lane! Omdat hij perfect het midden wil houden zit je met een uiterst nerveuze auto en te vaak met een continue wiebelend stuur, vooral bij een beetje spoorvorming in het wegvak. Met enige regelmaat snijdt hij ook te scherp de bocht aan en komt de vangrail angstaanjagend dichterbij. Of maakt hij in de eerde genoemde lange bocht a20/a16 vrij abrupte correcties. Echt een flinke domper en het voelt simpelweg niet meer zo veilig en comfortabel als bij de Kona. Ik hoop echt op een forse update.

Ja, de nodige kritiek dus maar onder aan de streep heb ik geen spijt en is het een heerlijke reisauto. Met de door mij genoemde mindere punten is allemaal prima te leven behalve autosteer/keep your lane. Dat moet echt anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Treur
Ik heb na ruim drie maanden van problemen en reparatie na reparatie net voor het eerst mijn bestelde P45 gekregen vorige week vrijdag. Vergeleken met de tijdelijke leenauto die ik eerder twee maanden had, lijkt deze onder vergelijkbare omstandigheden 10-20% meer stroom te gebruiken. En inderdaad werkt volgens dat plaatje van de 4 wielen en de accu de AWD constant, ook in Eco en Normaal. Zijn er anderen die dat ook hebben?

Huidig huis: All electric 2023 Weheat Blackbird 8kW warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric. Vorig huis: All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luft
Jan Treur schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 18:38:
[...]

Ik heb na ruim drie maanden van problemen en reparatie na reparatie net voor het eerst mijn bestelde P45 gekregen vorige week vrijdag. Vergeleken met de tijdelijke leenauto die ik eerder twee maanden had, lijkt deze onder vergelijkbare omstandigheden 10-20% meer stroom te gebruiken. En inderdaad werkt volgens dat plaatje van de 4 wielen en de accu de AWD constant, ook in Eco en Normaal. Zijn er anderen die dat ook hebben?
Ik rij hoofdzakelijk in eco stand er daar zie je heel af en toe AWD, bijvoorbeeld bij optrekken op nat wegdek. Verder totaal niet in eco. Normaal doet dat iets agressiever en sport altijd AWD. Lijkt dus niet helemaal in orde bij jouw P45.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
@Sjoerdvt i-pedal is minder zuinig dan regen level 3 en verder uiteraard eco stand, verwarming altijd op 22 graden etc. Kortom er zijn nogal wat zaken die het verbruik bepalen. Sportief rijden is zowel bij een verbrander als een EV altijd een verbruiksprobleem

[ Voor 36% gewijzigd door Luft op 28-10-2021 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassin88
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 14-06-2022
Sjoerdvt schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 18:33:
Ik heb inmiddels 2.000 km gereden met de i5, even met jullie o.a. de “ range” ervaring delen.
Ik rijd met de lounge versie 73 Kwh. 20 inch banden Vredestein quatrac pro 4 seizoenen. Vorige auto Kona electric (80.000 km bijna 3 jaar, was geupgraded naar 18 inch lichtmetalen wielen met bredere (235/45R goodyear vector 4 all season banden). Daarvoor reed ik diesel, BMW X5 met verlaagd onderstel.

De range valt mij dus behoorlijk tegen. Ik ging van vergelijkbare waarden (qua bereik, niet qua verbruik) uit als mijn Kona. Dat ga ik niet halen.
Van nature rijd ik redelijk vlot door en bij wat hogere snelheden schrok ik gelijk al van het I5 verbruik. Gisteren bewust zuinig gereden. Dus rustig accelereren, nooit harder dan 100 “ echte” km’s en zo veel mogelijk cruise control en i-pedal. Het was een rit met redelijk wat provinciale weg (80 km) stukjes stad, snelweg (ook nog 6 km file daar). Dus volgens mij al met al aardig in lijn met WLPT trajecten. Buitentemperatuur was 14 graden.
De score over 108.2 km was krap 5.2km per Kwh. Vanochtend bij 10 celsius was dit met zeer rustig rijden zo terug naar 5.1 en later zelfs naar 5.0. Trok wel weer bij naar 5.1 maar de 5.2 kwam niet meer echt in beeld.

Concreet met “zuinig/normaal” rijden kwam ik gisteren dus niet beter uit dan 379 km op een 100% lading. Met de Kona lukte dan 410 a 430 vrij makkelijk. En dan is het nu nog 14 graden, ik vrees het ergste voor de winter!! (Kona had ook al gecooled en verwarmd accu pakket en warmtepomp, dus daar zit geen winst voor de I5).
Boven de 100 km wordt het verschil nog groter, dit heb ik nog niet concreet gemeten. Over de volledige 2.000 km zit ik nu op gemiddeld 4.5 Km per Kwh. Dat is 328 km op een volle lading. Relatief voor mijn doen nog rustig gereden overigens. Met de Kona stond ik in die drie jaar (buiten vakanties) denk ik 3x aan een snellader, ik verwacht dat dit nu wel iets zal stijgen, toch nog nut van het 800V systeem :-)

Andere opvallende zaken:
Wegligging, toch stukje minder dan ik initieel dacht. Ik weet niet of je de bocht van de A20 naar de A12 bij Moordrecht/Gouda kent maar dat is een aardige benchmark. Is een snelle bocht maar ook met enkele hoogteverschillen/kuilen die “ deinen” kunnen veroorzaken. Met de X5 kon je daar met 160 km p/uur relaxed en stabiel doorheen. Met de Kona zat ik dan op de grens, het deinen werd gevaarlijk en beïnvloede de wegligging, dus dat deed ik maar 1x. Met de I5 is alles boven de 130km al gevaarlijk in die bocht, er ontstaat zowel “ stampen” als “rollen” (zeilboottermen), had ik niet verwacht. Keerzijde is dat het rijcomfort op normale nederlandse legale wegen werkelijk uitstekend is, tenzij er teveel korte hobbels zijn. En man o man, wat zitten die stoelen geweldig!!
Bij accelereren vanaf stilstand is er eerst een kleine “ gap”. (Is dacht ik al eerder vermeld), voor het comfort is dit prettig. Bij de Kona was het gaspedaal echt direct vol aan of uit, tot groot verdriet van mijn vrouw. Die werd misselijk wanneer ik sportief reed. Door de lichte vertraging in de respons op het gaspedaal bij de I5 is dit effect bijna weg. Je wint wel minder stoplicht sprintjes >:)

I-Pedal werkt voor mij perfect, zeer relaxed rijden. De Kona liet ik altijd “ zeilen” met 0 regeneratie. Ik had nooit gedacht dat ik permanent i-Pedal zou aanzetten.

Dan auto steer. Pffff, wat een teleurstelling. Let op, referentie is de Kona! Met zeer stabiel autosteer, hield doorgaans iets teveel rechts en klapte er niet snel uit in bochten of bij hobbels. I5 daarentegen…. Klapt er eerder uit maar wat ronduit een pain in the ass is…. Keep your lane! Omdat hij perfect het midden wil houden zit je met een uiterst nerveuze auto en te vaak met een continue wiebelend stuur, vooral bij een beetje spoorvorming in het wegvak. Met enige regelmaat snijdt hij ook te scherp de bocht aan en komt de vangrail angstaanjagend dichterbij. Of maakt hij in de eerde genoemde lange bocht a20/a16 vrij abrupte correcties. Echt een flinke domper en het voelt simpelweg niet meer zo veilig en comfortabel als bij de Kona. Ik hoop echt op een forse update.

Ja, de nodige kritiek dus maar onder aan de streep heb ik geen spijt en is het een heerlijke reisauto. Met de door mij genoemde mindere punten is allemaal prima te leven behalve autosteer/keep your lane. Dat moet echt anders.
Dankje wel voor alle info, heel leerzaam en informatief. Rijd jij met de AWD of RWD versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfjvanveen
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14-11-2024
Sjoerdvt schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 17:20:
[...]

Wat zie ik nou?? De lounge modellen hebben automatische deurhendels! Hoe kan dit nu weer?

EDIT: Te snel, de meester was het eerder opgevallen. Ben wel benieuwd naar het antwoord. Vorige week stond er ook een lounge met automatische deurgrepen in Waddinxveen. Die bleek eerst langere tijd bij de importeur te hebben gestaan en was afkomstig uit de 1e productie batch. Daarvan is inmiddels bekend dat die lounge modellen allemaal wel de “ beroemde” deurgrepen hebben |:(
Ik kan mijn auto 2-11 ophalen dus kan het dan laten weten. Heb de lounge 19inch rwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-09 10:03

mdeiman

Projet 45

Jan Treur schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 18:31:
Klopt, maar dat plaatje ben ik al weken kwijt....bizar.

Kleine reset heeft ook niet geholpen.

Shit happens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:40
[...]

Bij eco is er altijd 1 motor ontkoppeld volgens mij, bij normaal modus doet de tweede motor alleen mee bij stevig accelereren. Er is dus iets mis met je plaatje.
mdeiman schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 19:33:
[...]

Klopt, maar dat plaatje ben ik al weken kwijt....bizar.

Kleine reset heeft ook niet geholpen.
Heb je dan de bandenspanning ervoor? Je kunt met het schuifje/balkje door de menu's bladeren per categorie. De categorie kun je switchen door op het lijstje te drukken.

[ Voor 22% gewijzigd door ditbenikecht op 28-10-2021 19:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luft
ditbenikecht schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 19:36:
[...]

Bij eco is er altijd 1 motor ontkoppeld volgens mij, bij normaal modus doet de tweede motor alleen mee bij stevig accelereren. Er is dus iets mis met je plaatje.
Nee, bij eco kan de 2e motor ook meedoen. In de praktijk is ie meestal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

Zelfde configuratie en rustig aan 320km range bij 100% vol.
AWD voor de goede orde.

Shit happens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luft
mdeiman schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 19:41:
[...]

AWD voor de goede orde.
P45, gemiddeld 400km bereik. Nog nooit onder de 10% leeg gereden.

[ Voor 7% gewijzigd door Luft op 28-10-2021 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Met iPedal is AWD altijd aan, ongeacht eco of normal. Reed je met iPedal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjoerdvt schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 17:29:
[...]

Nee, zo is het dus niet. Er zit geen motortje in de deurhendel, dus ze moeten altijd met de hand bediend worden. Behalve de P45 en de 1e batch Lounge modellen. En dit is dan altijd in combinatie met sensing.
Tenzij er zeeeeer recent weer andere opties zijn geïntroduceerd. Maar dit lijkt mij stug, die motoren waren er schijnbaar juist uitgehaald vanwege schaarste.
OK deze twee op de foto zijn voor zover ik weet deze week bij de dealer afgeleverd. Hoe het bij die van mijzelf zit weet ik niet, maar dit geeft hoop. Misschien is de schaarste van de motortjes inmiddels opgelost, maar des te gekker dat de prijslijst dan in september is aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 23:42

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

Andere opvallende zaken:

Kan dat komen omdat je er banden onder hebt met zo'n beetje de hoogste rolweerstand van alle all season A/B merk banden?

Zie https://www.tyrereviews.c...-All-Season-Tyre-Test.htm

Het laatste test onderdeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
ZuinigeRijder schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 20:00:
[...]
Met iPedal is AWD altijd aan, ongeacht eco of normal. Reed je met iPedal?
Nee, gewoon Level 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij wegrijden (ik geloof tot 30 km/uur) is bij mij de AWD ook even aan in Eco stand, maar anders is die uit, bij 'normale' snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
AWD was in het 4-wielen-plaatje constant aan, ook bij constante snelheid op de snelweg. Plus dat ik 10-20% meer stroomverbruik zag vergeleken met de eerdere auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Jan Treur dat lijkt dan niet goed. Welke stand reed je, Eco, Normal of Sport?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
Alledrie. Geen verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luft
ZuinigeRijder schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 21:35:
[...]

Bij wegrijden (ik geloof tot 30 km/uur) is bij mij de AWD ook even aan in Eco stand, maar anders is die uit, bij 'normale' snelheden.
Komt overeen met mijn ervaringen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoerdvt
yassin88 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 19:23:
[...]

Dankje wel voor alle info, heel leerzaam en informatief. Rijd jij met de AWD of RWD versie?
Rwd en temp op 21 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdvt
de meester01 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 20:27:
[...]

Kan dat komen omdat je er banden onder hebt met zo'n beetje de hoogste rolweerstand van alle all season A/B merk banden?

Zie https://www.tyrereviews.c...-All-Season-Tyre-Test.htm

Het laatste test onderdeel.
Zal zeker van redelijk grote invloed zijn :-(
Maar de Goodyears onder de Kona waren ook niet mals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

Luft schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 19:44:
[...]

P45, gemiddeld 400km bereik. Nog nooit onder de 10% leeg gereden.
Daar durft mijn P45 nog niet eens van te dromen. Wel weird het verschil. :?
Onder de 10% heb ik ook nog nooit gedaan. Ik weet niet wat dat verder ter zake doet.

Lig er verder niet wakker van.

Shit happens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07-09 11:20

MicheldeGoey

Project 45

mdeiman schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 19:41:
AWD voor de goede orde.
Hier ook P45 en gemiddeld 400 km bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 31-10-2024
Jbee81 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:31:
Dag allen! Ik mag mij binnenkort trots eigenaar noemen van een zwarte Ioniq 5 Connect. Ook ik was lichtelijk teleurgesteld in de gloeilamp-knipperlichten in de bumpers. Heeft iemand toevallig al de gloeilampen vervangen door LED-lampen?
Bij mijn weten zijn alle lampen wel LED, maar niet geïntegreerd in de pixel bar. Maaar desalniettemin ben ik het wel met je eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
Vielleicht schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 07:05:
[...]

Bij mijn weten zijn alle lampen wel LED, maar niet geïntegreerd in de pixel bar. Maaar desalniettemin ben ik het wel met je eens...
Ergens moet een lagere prijs verschillen geven….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:40
rvdgaag schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:27:
Er zijn 3 updates bij die dealer (only) te installeren die een aantal issues oplossen:

[Afbeelding]
Vandaag met de dealer gebeld, maar er stond niets beschikbaar in MyHyundai.

Met 100% accu in mijn P45 zit ik op 349km na 12k km.
Laatst weer iets geks gezien, ik had de auto op slot gedaan via de app, waren alle handgrepen behalve die van de bestuurderskant dicht. Auto kon dus gewoon open 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrvdbos
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 31-08 10:30
ckoopmanschap schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 13:17:
[...]

Oke, maar het was wel goed te zien dus allemaal (nummerborden bijv)?
Nummerborden lezen is natuurlijk wel afhankelijk van het buitenlicht en de afstand tot de desbetreffende auto maar met voor en achteruitspoelen kan ik de nummers behoorlijk in beeld krijgen en lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ditbenikecht schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:07:
[...]

Vandaag met de dealer gebeld, maar er stond niets beschikbaar in MyHyundai.
Op MyHyundai staat dat ook niet in. Waarschijnlijk ziet de werkplaats dat pas, wanneer ze het GDS systeem op de OBDII poort aansluiten of ze op een site zoals in Duitsland het VIN nummer invoeren. Maar waarschijnlijk is er zo een site niet voor ons polderlandje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Codeaction
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 15:17
mmm, De service lijst is voor de P45 nu ook al langer geworden (Vertaald uit het Duits):
  • Check coolant loss and if necessary replace coolant pump, IONIQ 5 (NE)
  • Update Motor Control Unit (MCU), IONIQ 5 (NE EV)
  • Lane Keeping Assistant (LKA), Driver Assistance System (ADAS) and Electronic Steering
Ben benieuwd of de derde regel gaat over systeem problematiek te controleren of het updaten van.

[ Voor 5% gewijzigd door Codeaction op 29-10-2021 11:53 ]

If it cannot be fixed with Duct-tape. Then you're not using enough Duct-tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
Codeaction schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 11:53:
mmm, De service lijst is voor de P45 nu ook al langer geworden (Vertaald uit het Duits):
  • Lane Keeping Assistant (LKA), Driver Assistance System (ADAS) and Electronic Steering
Ben benieuwd of de derde regel gaat over systeem problematiek te controleren of het updaten van.
die laatste regel staat voor mijn lounge ook aangegven, dus ik zal mijn dealer er even op wijzen als de auto daar aankomt, kan ie het gelijk meenemen voor de aflevering :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Codeaction schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 11:53:
Het lijkt mij dat het een update is. Zou ook wel goed zijn, gezien de ervaringen van sommige reviewers en gebruikers.

Ik wilde juist een van de hogere versies ivm de meer geavanceerde HDA 2.0. Maar als ik de ervaringen van @Sjoerdvt lees dat het nog slechter werkt dan een paar jaar oude Kona (met HDA 1.0), dan verwacht ik wel van Hyundai dat ze verbeteringen blijven doorvoeren.

[ Voor 11% gewijzigd door bilgy_no1 op 29-10-2021 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdj
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
Vielleicht schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 07:05:
[...]

Lampen zijn halogeen, richtingaanwijzers dus. Het gaat hier over de instap versies.

[ Voor 5% gewijzigd door dvdj op 29-10-2021 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ckoopmanschap
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 04-09 09:06
dvdj schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:22:
[...]

Lampen zijn halogeen, richtingaanwijzers dus. Het gaat hier over de instap versies.
De richtingaanwijzers van de connect zijn toch ook die hallogeen lampjes? Of zijn dat wel die mooie leds zoals bij de lounge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 11:31

-CJ

Not remastered

Alles behalve de lounge is halogeen.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkakoMinami
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11-09 16:09
-CJ schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:41:
Alles behalve de lounge is halogeen.
Wel apart dat jullie dit zeggen aangezien de configurator bij de Connect+ op de website dit heeft staan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KkfFqjEXtNZQujoEmNdle-OLi4w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TalHG9y9WrugO2MBtgaPgD2o.png?f=fotoalbum_large

Bij de Lounge is dan alleen die Dual Projectie (Pixel) toegevoegd aan het lijstje voor de verlichting.

Dus ik ben het spoor een beetje kwijt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ckoopmanschap
AkakoMinami schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:53:
[...]

Wel apart dat jullie dit zeggen aangezien de configurator bij de Connect+ op de website dit heeft staan:

[Afbeelding]

Bij de Lounge is dan alleen die Dual Projectie (Pixel) toegevoegd aan het lijstje voor de verlichting.

Dat lijkt dus onvolledig te zijn c.q. niet te kloppen (werd al eerder over geklaagd). Ik ging er bij de aanschaf ook vanuit, dat die lampen niet hallogeen waren.

Dit staat bij de Style en daarna werd er nooit meer iets over geroepen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tFirVnSTlasQ0rSIKVlVDbzuC0g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YBzinl3nxqPzEC2CFHtPQ9Ru.png?f=user_large

Je zou zefls kunnen zeggen dat de Lounge iets heeft gekregen, wat nooit is geadverteerd. 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door ckoopmanschap op 29-10-2021 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
AkakoMinami schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:53:
[...]

[Afbeelding]

tja dat is marketing, lekker vaag houden 8)7 ik vermoed dat ze hiermee op de hoofdverlichting duiden die LED is, maar de knippers zijn echt halogeen/gloei. op de oudere paginas van dit draadje is ook een video te vinden waarbij iemand alle halogeen/gloeilampjes vervangt door Led varianten (tot aan de kofferbak verlichting aan toe)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Tiggy80 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:59:
[...]

tja dat is marketing, lekker vaag houden 8)7 ik vermoed dat ze hiermee op de hoofdverlichting duiden die LED is, maar de knippers zijn echt halogeen/gloei. op de oudere paginas van dit draadje is ook een video te vinden waarbij iemand alle halogeen/gloeilampjes vervangt door Led varianten (tot aan de kofferbak verlichting aan toe)
Sowieso is alles echt heel vaag in die folder. Wat houdt bijvoorbeeld 'Dual Projectie' in? Ik dacht eerst dat het een soort Matrix-LED was of anders dat het met de bochten mee stuurde, maar ik denk nu obv de licht review van Björn Nyland dat het betekent dat dezelfde elementen wit licht en oranje (knipperlicht) geven; vandaar dus "Dual". En zo zijn er nog wel wat kreten in die folder en prijslijst die niet echt worden uitgelegd.

En dat is niet alleen marketing denk ik, maar ook indekken tegen wijzigingen.

Overigens zou ik me de moeite besparen om halogeentjes bij de knipperlichten en achteruitrijlicht te gaan vervangen door LED. Die branden zo sporadisch dat scheelt echt niks qua range. En qua looks verandert het ook niets. En eerlijk gezegd: als je er in rijdt zie je er zelf al helemaal niets van...

[ Voor 4% gewijzigd door bilgy_no1 op 29-10-2021 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ckoopmanschap
bilgy_no1 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 15:24:
[...]

Sowieso is alles echt heel vaag in die folder. Wat houdt bijvoorbeeld 'Dual Projectie' in? Ik dacht eerst dat het een soort Matrix-LED was, maar ik denk nu dat het betekent dat dezelfde elementen wit licht en oranje (knipperlicht) geven. En zo zijn er nog wel wat kreten in die folder en prijslijst die niet echt worden uitgelegd.

En dat is niet alleen marketing denk ik, maar ook indekken tegen wijzigingen.

Overigens zou ik me de moeite besparen om halogeentjes bij de knipperlichten en achteruitrijlicht te gaan vervangen door LED. Die branden zo sporadisch dat scheelt echt niks qua range. En qua looks verandert het ook niets. En eerlijk gezegd: als je er in rijdt zie je er zelf al helemaal niets van...
Nu ben ik hem helemaal kwijt. Waar zitten die hallogeen lampen dan? Ik dacht dat die op dezelfde (vreemde) plek waren als de gevarenlampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:37
Komende week ga ik een aantal dagen erop uit en we hebben voor die gelegenheid een Ioniq 5 gehuurd bij de lokale verdeler. Zeer benieuwd! Het zal de allereerste keer elektrisch rijden zijn en ik vrees vooral voor wat er achteraf zal gebeuren (bestelbon ondertekenen? Hopelijk niet).

Heeft er iemand tips qua opladen? Laden ga ik sowieso onderweg moeten doen. Moet ik iets van app op de smartphone installeren? Of ergens een goed beginpunt qua informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ

-CJ

Not remastered

ckoopmanschap schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 15:35:
[...]

Nu ben ik hem helemaal kwijt. Waar zitten die hallogeen lampen dan? Ik dacht dat die op dezelfde (vreemde) plek waren als de gevarenlampen.
Check even het filmpje dat ik 1 of 2 pagina's geleden heb gepost met de verschillende versies. Beantwoord al je vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Flying schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 15:42:
Komende week ga ik een aantal dagen erop uit en we hebben voor die gelegenheid een Ioniq 5 gehuurd bij de lokale verdeler. Zeer benieuwd! Het zal de allereerste keer elektrisch rijden zijn en ik vrees vooral voor wat er achteraf zal gebeuren (bestelbon ondertekenen? Hopelijk niet).

Heeft er iemand tips qua opladen? Laden ga ik sowieso onderweg moeten doen. Moet ik iets van app op de smartphone installeren? Of ergens een goed beginpunt qua informatie?
Leuk en goed idee om zo kennis te maken met elektrisch rijden.

tips qua laden:

Zoek een verblijf uit waar je 's nachts kunt opladen. Veel hotels hebben tegenwoordig laadpunten. Dat is toch het makkelijkst. En zoek anders via een laadpalen app of er een laadpunt in de buurt is van je hotel, restaurant, museum wat je bezoekt. Laden terwijl je slaapt, sport, werkt, eet of winkelt is toch een van de grote voordelen van elektrisch rijden.

Voor onderweg: plan je route met laadpunten, bijvoorbeeld via: https://abetterrouteplanner.com/
Helaas doet de routeplanner van Hyundai dit nog niet handig.

Je kunt dan ook kijken bij welke laadpunten je zult opladen en aan de hand daarvan kun je kijken welke laad app het handigst is. Als je bijvoorbeeld naar Duitsland gaat is de ENWB Mobility+ app wel handig.

Een overzicht van Laadpassen/apps (voor Nederland, maar er zijn ook internationale apps bij) vind je hier:

https://laadpastop10.nl/

Helaas is het met laden nog niet zo geregeld dat je waar dan ook kunt laden met je pinpas of credit card.

[ Voor 12% gewijzigd door bilgy_no1 op 29-10-2021 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ckoopmanschap
-CJ schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 16:02:
[...]

Check even het filmpje dat ik 1 of 2 pagina's geleden heb gepost met de verschillende versies. Beantwoord al je vragen.
Ja dat komt overeen met mijn "verwachting", ik dacht dat mensen die hallogeenlampen wilden vervangen/veranderen naar de LED-verlichting in de koplampen en dat Bilgy vervolgens zei dat het qua looks niets verandert.

Die hallogeenlampen aan de onderkant veranderen voor ledverlichting aan de onderkant, heeft weinig nut inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ckoopmanschap schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 16:17:
[...]

Ja dat komt overeen met mijn "verwachting", ik dacht dat mensen die hallogeenlampen wilden vervangen/veranderen naar de LED-verlichting in de koplampen en dat Bilgy vervolgens zei dat het qua looks niets verandert.

Die hallogeenlampen aan de onderkant veranderen voor ledverlichting aan de onderkant, heeft weinig nut inderdaad.
Ik bedoelde daarmee: als je een Style of Connect(+) hebt, en je vervangt alleen de halogeentjes door LEDs (dus alleen het lampje vervangt), dan heb je niet opeens dezelfde look als bij Lounge of P45.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Sta je dan in Spanje onderweg, wil de P45 niet meer snelladen. Elke sessie stopte na 0,06kWh met een error. 12V los gooien hielp niets. Een uur aan de AC gehangen om naar de dealer en een volgende lader te rijden, maar die kon helaas niks betekenen, dus ik rij nog rond met software uit maart. De monteur is op cursus in Madrid 400km verderop... Een uur later probleemloos een DC sessie gestart waar het bij 3 verschillende laders eerder niet lukte. Schiet mij maar lek, ik heb letterlijk de boot gemist :F

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fkZbLXH.jpg?1

Ioniq 5 P45

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Helaas brak deze DC sessie van 50kW na 70min af en daarna kon ik weer alleen AC laden. Ik kan iedereen van harte aanbevelen om je P45 snel te laten updaten bij de dealer, hopelijk helpt het het DC laadprobleem.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VolvoV70!
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-05 19:24
Dag allen!
Alvast bedankt voor de vele informatie over de Hyundai Ioniq 5 die door iedereen gegeven wordt. Als het goed is, komt mijn Ioniq 5 AWD Mystic Olive Connect 31 December op kenteken. (private lease) Mijn vraag is of het goed mogelijk is om zelf de trekhaak te bevestigen wat ik al vaker bij auto's in het verleden heb gedaan? Ik heb geen ervaring met elektrische auto's tot nu toe. Hier laten bevestigen door de dealer gaat rond de 1200 euro kosten. Een losse set aankopen in Duitsland kost rond de 650 euro. Zou het ook goedkoper zijn om de set in Duitsland eronder te laten zetten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

VolvoV70! schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 03:19:
...
Mijn vraag is of het goed mogelijk is om zelf de trekhaak te bevestigen wat ik al vaker bij auto's in het verleden heb gedaan? Ik heb geen ervaring met elektrische auto's tot nu toe. Hier laten bevestigen door de dealer gaat rond de 1200 euro kosten. Een losse set aankopen in Duitsland kost rond de 650 euro. Zou het ook goedkoper zijn om de set in Duitsland eronder te laten zetten?
Dan moet je wel verduveld handig zijn! Mijn dealer deed er 6 uur over om die trekhaak eronder te bouwen.
Volgens mij is het niet zomaar plug and play.
Denk aan je garantie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Motorfret
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 20:35
Er zijn twee merken trekhaken beschikbaar op het moment : MVG en. Mobis.
Hyundai Duitsland heeft een exclusieve deal met Mvg. Nadeel van deze trekhaak is dat hij niet samenwerkt met de elektronica van de auto. Zo wordt door bijvoorbeeld de parkeersensoren een storing geven en maakt de auto een automatische noodrem actie zodra je achteruit rijdt. Ik zou dus nog twee keer nadenken over de keuze om een Duitsland een trekhaak te kopen, Aangezien de mobis trekhaak wel samenwerkt met de elektronica

[ Voor 3% gewijzigd door Motorfret op 30-10-2021 09:20 ]

24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -CJ

-CJ

Not remastered

Denk ook niet dat het heel slim is om bij een private lease auto zelf te gaan knutselen. Die contracten staan nou niet bekend om de flexibiliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kor952
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

@VolvoV70! Hier kun je een inbouw beschrijving downloaden van Mobis trekhaken, je vind er ook andere accessoires. Kun je zelf bepalen of het je gaat lukken of niet. Ik zou wel voor de Mobis trekhaak gaan dat was bij de Niro de enige die niet 'doorswiepte'.
https://www.mobisparts.eu...carmodel=225&category=all

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraaiven
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:02
Werkt Intelligent Speed Limit Assist (ISLA) en verkeersbordenherkenning goed? Volgens de site: Dit semiautonome rijsysteem herkent snelheidsborden en past de snelheid van de wagen automatisch aan de geldende limiet aan (indien actief).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

@kraaiven Ik heb het tot nu toe alleen actief gezien op de snelweg wanneer HDA2 ook actief is en je de snelheid instelt op de op dat moment geldende max. snelheid. Dus instellen op 100 als je 100 mag. Hij wisselt dan ook naar bv 70 als dat aangegeven wordt. Maar omdat jij dan de enige bent die 70 rijdt wordt dat niet door de overige weggebruikers in dank afgenomen.....Daarom zet ik de snelheid in Smart Cruise Control altijd een paar kmh hoger dan aangegeven zodat ISLA niet in werking treedt.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
kor952 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 12:21:
@kraaiven Ik heb het tot nu toe alleen actief gezien op de snelweg wanneer HDA2 ook actief is en je de snelheid instelt op de op dat moment geldende max. snelheid. Dus instellen op 100 als je 100 mag. Hij wisselt dan ook naar bv 70 als dat aangegeven wordt. Maar omdat jij dan de enige bent die 70 rijdt wordt dat niet door de overige weggebruikers in dank afgenomen.....Daarom zet ik de snelheid in Smart Cruise Control altijd een paar kmh hoger dan aangegeven zodat ISLA niet in werking treedt.
Doe ik ook. Op de snelweg worden ook vaak de borden erkent bij afritten etc. Dan rij je 100 en dan verschijnt ineens 70 of 50 km op je scherm. Ik gok er maar niet op dat de auto ineens gaat afremmen naar die snelheid 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Luft schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 12:51:
[...]
Doe ik ook. Op de snelweg worden ook vaak de borden erkent bij afritten etc. Dan rij je 100 en dan verschijnt ineens 70 of 50 km op je scherm. Ik gok er maar niet op dat de auto ineens gaat afremmen naar die snelheid 😂
Wat te denken van plotseling 15 km/h op de snelweg....dat gebeurd nl op de A9 bij Ouderkerk a/d Amstel bij een tijdelijke afrit voor werkverkeer. >:)

3000Wp op 't dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Ik weet niet of het hier al gepost is maar Hyundai heeft een aantal instructie video's op YouTube geplaatst.

YouTube: YouTube

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kraaiven
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:02
Ik heb de manual bekeken en de ioniq past zijn snelheid niet automatisch aan met intelligent speed limit assist: hij toont een aanpassing op het scherm met pijltjes en je moet elke snelheidsverandering via de knop op het stuur bevestigen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
VolvoV70! schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 03:19:
Dag allen!
Alvast bedankt voor de vele informatie over de Hyundai Ioniq 5 die door iedereen gegeven wordt. Als het goed is, komt mijn Ioniq 5 AWD Mystic Olive Connect 31 December op kenteken. (private lease) Mijn vraag is of het goed mogelijk is om zelf de trekhaak te bevestigen wat ik al vaker bij auto's in het verleden heb gedaan? Ik heb geen ervaring met elektrische auto's tot nu toe. Hier laten bevestigen door de dealer gaat rond de 1200 euro kosten. Een losse set aankopen in Duitsland kost rond de 650 euro. Zou het ook goedkoper zijn om de set in Duitsland eronder te laten zetten?
Ik zou persoonlijk niet gaan sleutelen aan een private lease auto. Ik weet dat zo'n €1200 accessoire flinke impact kan hebben op het leasebedrag, maar als je er zelf iets onder zet ben je je geld ook kwijt na de afloop van het contract. En je moet het er daarna afhalen.

En als er toch een keer een ongeluk is terwijl je de aanhanger gebruikt krijg je ook nog de juristen op je dak.

Misschien kun je het via een garage goedkoper (en met garantie etc) laten doen, maar dan zou ik zelf alsnog wel de schriftelijke toestemming van de leasemaatschappij willen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

kraaiven schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 16:58:
Ik heb de manual bekeken en de ioniq past zijn snelheid niet automatisch aan met intelligent speed limit assist: hij toont een aanpassing op het scherm met pijltjes en je moet elke snelheidsverandering via de knop op het stuur bevestigen.
De speed limiter is inderdaad iets heel anders dan het aanpassen van de snelheid in HDA2. Sorry dat ik met het verkeerde verhaal ben gekomen.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

Klopt het dat we de stoelverwarming niet met de app aan kunnen zetten...?

Shit happens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
mdeiman schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 21:21:
Klopt het dat we de stoelverwarming niet met de app aan kunnen zetten...?
In welk scenario zou dat handig zijn?

Volgens mij warmt zo'n stoel bijna direct op als je de verwarming aan zet. Voorverwarmen heeft dan niet zoveel zin, temeer daar het vermogen niet zo hoog zal zijn, misschien maar iets van 50 W maximaal per stoel.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• WilliamGeluk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-09 16:21
Het persoonlijke Ioniq 5 nieuws van deze week:

Afgelopen week op een dag bijna 1.100 kilometer gereden.
Gewoon omdat ik er zin in had :-)
Het idee was eigenlijk om naar het voorbeeld van diverse youtubers een poging te doen om 1000km zo snel als mogelijk af te leggen. Dat idee heb ik vanwege file (en omdat ik me toch iets beter had moeten voorbereiden) maar snel losgelaten. Dus lekker genoten van een rondje door noord Duitsland.
Ga het binnenkort nog een keer doen, maar dan wel met een poging 1000km zo vlot mogelijk af te leggen.

Rij met de 20" velgen. Heb nu een set met de originele 19" velgen met de CrossClimat 2 All Season banden besteld voor de winter.

Verder had ik last van een rammel van achter uit de kofferbak. Eerst af en toe eens maar het werd steeds frequenter. Vooral bij een oneffen wegdek. Uiteindelijk de auto een dagdeel bij de garage achtergelaten. Die hebben uiteindelijk de hele achterklep en het slot bijgesteld en daarmee het probleem verholpen. Als je zo'n stille auto hebt, dan is elk rammeltje, kraakje of piepje al snel een punt van irritatie ... bij mij wel in elk geval :-)

Hyundai Ioniq 5 Project 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Weet iemand wat het minimum amperage is waarmee de Ioniq5 AC geladen kan worden? Accepteert hij bijvoorbeeld ook 6A en kan je dit ook in de auto instellen?

edit: lijkt er wel op

[ Voor 34% gewijzigd door Hachy op 01-11-2021 00:11 ]

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

WilliamGeluk schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 21:56:

...
Als je zo'n stille auto hebt, dan is elk rammeltje, kraakje of piepje al snel een punt van irritatie ... bij mij wel in elk geval :-)
Mooi verhaal! Herkenbaar.
Bij mijn P45 rammelt de passagiersstoel een beetje. Niet genoeg om actie te ondernemen. Ik ben gepensioneerd en rijd de auto privé, dus opladen tot 100% om er dan 10% of 15% vanaf te rijden, om de batterijen te sparen. Geen straf!
Mijn eerste poging tot snelladen was een fiasco. De Allego 320 kW snellader crashte telkens. Mijn wereld is niet zo groot, het 400+ km bereik is tot nu toe meer dan voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

WilliamGeluk schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 21:56:

Het idee was eigenlijk om naar het voorbeeld van diverse youtubers een poging te doen om 1000km zo snel als mogelijk af te leggen. Dat idee heb ik vanwege file (en omdat ik me toch iets beter had moeten voorbereiden) maar snel losgelaten. Dus lekker genoten van een rondje door noord Duitsland.
Ga het binnenkort nog een keer doen, maar dan wel met een poging 1000km zo vlot mogelijk af te leggen.

Rij met de 20" velgen. Heb nu een set met de originele 19" velgen met de CrossClimat 2 All Season banden besteld voor de winter.

Verder had ik last van een rammel van achter uit de kofferbak. Eerst af en toe eens maar het werd steeds frequenter. Vooral bij een oneffen wegdek. Uiteindelijk de auto een dagdeel bij de garage achtergelaten. Die hebben uiteindelijk de hele achterklep en het slot bijgesteld en daarmee het probleem verholpen. Als je zo'n stille auto hebt, dan is elk rammeltje, kraakje of piepje al snel een punt van irritatie ... bij mij wel in elk geval :-)
Wat was je snelweg verbruik zo bij benadering?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
MicheldeGoey schreef op maandag 1 november 2021 @ 00:10:
[...]

Bij mijn P45 rammelt de passagiersstoel een beetje. Niet genoeg om actie te ondernemen. Ik ben gepensioneerd en rijd de auto privé, dus opladen tot 100% om er dan 10% of 15% vanaf te rijden, om de batterijen te sparen. Geen straf!
Mijn eerste poging tot snelladen was een fiasco. De Allego 320 kW snellader crashte telkens. Mijn wereld is niet zo groot, het 400+ km bereik is tot nu toe meer dan voldoende.
Dat snelladen zou wel eens aan Allego kunnen liggen. Die hebben een slechte betrouwbaarheid als ik de filmpjes van Carmaniac mag geloven.

Maar soms helpt het ook om de stekker goed aan te drukken tijdens het initiëren van het laden.

Klinkt heerlijk, als pensionado lekker rondzoeven in de Ioniq 5!

---
Dit weekend voor het eerst "in het wild" de verschijning voor me zien opdoemen. Wow, wat ziet die auto er groot uit zo tussen het verkeer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woosh
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 08-07-2024
bilgy_no1 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 21:41:
[...]

Volgens mij warmt zo'n stoel bijna direct op als je de verwarming aan zet. Voorverwarmen heeft dan niet zoveel zin, temeer daar het vermogen niet zo hoog zal zijn, misschien maar iets van 50 W maximaal per stoel.
Een voorverwarmde stoel is natuurlijk puur luxe. Wel zou ik het jammer vinden indien dit niet meer zou kunnen; ik heb de mogelijkheid nu namelijk ook. Een voorverwarmde stoel geeft bijzonder veel comfort tijdens de koude dagen. Ik zorg altijd voor een warme stoel en mits de ramen niet zijn bevroren/beslagen doe ik niet aan voorverwarmen van de auto. Dit scheelt behoorlijk veel energie 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

bilgy_no1 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 21:41:
[...]

Nou, 'leer' is koud. En wat is het heerlijk als je instapt en je gaat op een warme stoel zitten. Tesla heeft wel die mogelijkheid.

Stuurverwarming kun je wel op afstand aanzetten.

Shit happens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdeiman

mdeiman

Projet 45

[...]

Bij mij rammelt er ook iets, maar dat is dan de gordel achter die tegen de zijkant aantikt. De gordel slinger ik even om de kopsteun en klaar.

Shit happens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woosh
Voor de rammelende autogordels is een siliconenhoesje wellicht de oplossing. Zag deze op het Ioniqforum langskomen, te verkrijgen bij onze Chinese vrienden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JedifllMKbHFrRugtKigmUvAZzU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/x8U3zsDhQWPToLxHHm8pAbeo.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mdeiman schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:10:
[...]

Nou, 'leer' is koud. En wat is het heerlijk als je instapt en je gaat op een warme stoel zitten. Tesla heeft wel die mogelijkheid.

Stuurverwarming kun je wel op afstand aanzetten.
Ah OK. Maar dan nog: die seat heaters reageren vaak heel snel, dus het betreft hoogstens een paar seconden voordat je het begint te voelen.

Maar goed, het zou super eenvoudig moeten zijn om die optie toe te voegen. Wie weet met een update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hier een snellaadtest van de EV6 bij een temperatuur van 9*C:

YouTube: Kia EV6 RWD (77,4 kWh) - brachial💪schnell im schicken Outfit

Conclusie: volgt gewoon dezelfde laadcurve als de Ioniq 5 bij hogere temperatuur. Geen Coldgating dus.

Ik begin te vermoeden dat er een software update moet komen om de batterijverwarming beter te laten functioneren. Sowieso lijkt het verbruik bij mild lagere temperaturen (12*C) al veel hoger te zijn, waardoor ik denk dat de warmtepomp ook nog niet optimaal werkt. Ben heel benieuwd wat Hyundai hiermee gaat doen.

Ook interessant: volgens deze reviewer functioneert het autostuursysteem beter dan in de Ioniq 5. Nu staat er in de beschrijving van de meest recent beschikbare update ook een update van LKAS en ADAS, dus hopelijk is die binnenkort opgelost.

Mooi dat Hyundai dus wel aan updates lijkt te werken. Wel een beetje irritant als je voor dit soort updates naar de garage moet; hopelijk komt er ook gewoon OTA zoals bij veel andere merken de standaard begint te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodPeople
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 10:41
Even een vraagje, ik neem aan dat een dealer de laatste software updates installeert voor aflevering. Of zou je hier apart maar moeten vragen?

En hoe werkt dat normaal gesproken eigenlijk. Hoe weet je dat er een update is? Staat dat op je scherm? En plan je dan gewoon een afspraak bij de dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GoodPeople schreef op maandag 1 november 2021 @ 11:07:
Even een vraagje, ik neem aan dat een dealer de laatste software updates installeert voor aflevering. Of zou je hier apart maar moeten vragen?

En hoe werkt dat normaal gesproken eigenlijk. Hoe weet je dat er een update is? Staat dat op je scherm? En plan je dan gewoon een afspraak bij de dealer?
Ik neem aan dat de software geupdate wordt nadat ze van de boot gehaald zijn bij de controle vóórdat deze naar de dealer gestuurd wordt en mogelijk misschien zelfs vóór dat deze de boot opgaat.

In de auto kun je alleen het infotainment/kaart versie controleren. Bij mij stond: bijgewerkt 26-03-2021.
Dus dit is al gebeurd voordat deze op de boot ging. Het kan natuurlijk zijn dat in de tussentijd geen updates waren, dus hoeft deze ook niet bijgewerkt te worden.

Nu zijn er wel nieuwe kaart versies. Maar ook de firmware updates zijn natuurlijk belangrijk en die kun je niet zo makkelijk achterhalen. Maar wel via de (dealer) engineering mode O-)

Maar ik denk dat je expliciet moet vragen voor de laatste kaart/infotainment én firmware updates (service acties). Maar het kan zo zijn dat de dealer zegt dat dit gedaan is, maar dat uiteindelijk niet gebeurd is, omdat deze erop vertrouwd dat de auto zo nieuw is, dat dit de laatste versies zijn. 8)7

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Sint <+:) zat eens te denken,
wat zal ik De Meester toch eens schenken.
Die jongen is zo braaf, die geeft geen kik,
acht weet je wat, ik geef hem een Ioniq
Op pakjesavond is de dealer niet open,
dus moet je maar een dagje later naar de dealer lopen.

6 december de auto ophalen *O* *O*

Maar ik had hem ook al over 14 dagen kunnen ophalen als ik had gewild (dat was het voorstel vd verkoper). Ivm de bijtelling in december 2026 :+ wil ik de 1e tenaamstelling in december.

Dan loopt de 12% tot en met dec 2026 ipv tot december 2026.

[ Voor 30% gewijzigd door de meester01 op 01-11-2021 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamGeluk
de meester01 schreef op maandag 1 november 2021 @ 00:26:
[...]

Wat was je snelweg verbruik zo bij benadering?
23.1 Kwh / 100 km

Viel me niet tegen.
In NL de teller op 110 en in Duitsland over het algemeen op 130.
Klein stukje file gehad in Duitsland, maar verder kon ik overal goed doorrijden.
In Duitsland ook wel een paar stukken flink doorgetrapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamGeluk
Woosh schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:22:
Voor de rammelende autogordels is een siliconenhoesje wellicht de oplossing. Zag deze op het Ioniqforum langskomen, te verkrijgen bij onze Chinese vrienden:
Geweldig!
Die rammelde gordels (als ze omgedraaid zitten) is ook een irritatiepunt.
Als ik weg rij en ik hoor ze rammelen, dan stop ik eerst om ze even goed te doen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamGeluk
[...]

Bij een eerste servicebeurt kun je er wellicht naar laten kijken.

Laden doe ik doorgaans tot 90% en zo nu en dan tot 100%
Dat zou beter zijn voor de batterij was het advies bij mijn vorige EV.
Geen idee of dat nu nog van toepassing is.
In de Ioniq 5 handleiding heb ik enkel het advies kunnen vinden om de batterij tot 100% op te laden als je onder de 20% bent gekomen. Is er iemand die hier nog wat zinnigs over kan zeggen?

Ik heb een aantal weken geleden bij de Makro in Dordrecht iemand, die in mijn ogen in aanmerking zou kunnen komen voor de categorie 'gepensioneerden', uit een digital green project 45 zien stappen, wellicht was jij het :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

WilliamGeluk schreef op maandag 1 november 2021 @ 13:36:
[...]

Bij een eerste servicebeurt kun je er wellicht naar laten kijken.

Ik heb een aantal weken geleden bij de Makro in Dordrecht iemand, die in mijn ogen in aanmerking zou kunnen komen voor de categorie 'gepensioneerden', uit een digital green project 45 zien stappen, wellicht was jij het :)
Ik had bij 'loting' de keuze tussen zwart en zilver, ik koos zwart, dus dat was ik niet.

Hopelijk komt er binnenkort weer een update voor de firmware. De kaartweergave reset telkens naar 2D-weergave, 3D blijft niet 'hangen'. Kleinigheden, maar toch.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
WilliamGeluk schreef op maandag 1 november 2021 @ 13:36:
[...]

Laden doe ik doorgaans tot 90% en zo nu en dan tot 100%
Dat zou beter zijn voor de batterij was het advies bij mijn vorige EV.
Geen idee of dat nu nog van toepassing is.
In de Ioniq 5 handleiding heb ik enkel het advies kunnen vinden om de batterij tot 100% op te laden als je onder de 20% bent gekomen. Is er iemand die hier nog wat zinnigs over kan zeggen?
Dat is eigenlijk alleen nodig om de cellen weer goed te laten balanceren en de BMS de volledige capaciteit te laten weten. Het is belangrijker om deze niet standaard tot 100% vol te laten en ook niet helemaal leeg te rijden. Iedereen heeft zijn eigen gedrag met hoeveel km er gereden moet worden, maar standaard laad ik maar tot 60% en weer op in de buurt van 40%. Bij langere ritten die gaan aankomen eerst naar 80% en daarna pas tot 100% net voor vertrek. Maar dat kan natuurlijk alleen bij geplande ritten.

Trouwens, ik laad thuis met de bijgeleverde granny charger, overdag kan de zonnepanelen stroom dan voor een (groot) gedeelte in de accu. Mijn zonnepanelen leveren geen 11 kW namelijk :+

En ook onder de 20% tot 100% duurt wel erg lang bij een granny charger op 10A (iets van 35 uur). Dus ik zal dat niet vaak doen O-) Hoewel ik het nu de eerste keer aan het doen ben sinds bijna 4 maanden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

Tesla start een pilot in Nederland.

The following are the Superchargers available to Non-Teslas in the Netherlands: Sassenheim, Apeldoorn Oost, Meerkerk, Hengelo, Tilburg, Duiven, Breukelen, Naarden, Eemnes, and Zwolle. To initiate a charging session, Non-Tesla drivers would simply need to open the Tesla mobile app, select “Charge Your Non-Tesla,” find a Supercharger location, add a payment method, connect their car to a Supercharger, and select “Start Charging.” Selecting “Stop Charging” effectively ends the charging session.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamGeluk
MicheldeGoey schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:20:
Tesla start een pilot in Nederland.

The following are the Superchargers available to Non-Teslas in the Netherlands: Sassenheim, Apeldoorn Oost, Meerkerk, Hengelo, Tilburg, Duiven, Breukelen, Naarden, Eemnes, and Zwolle. To initiate a charging session, Non-Tesla drivers would simply need to open the Tesla mobile app, select “Charge Your Non-Tesla,” find a Supercharger location, add a payment method, connect their car to a Supercharger, and select “Start Charging.” Selecting “Stop Charging” effectively ends the charging session.
Nog wat aanvullende info van de NL Tesla site: https://www.tesla.com/nl_...p&utm_campaign=ntsc_pilot

Valt me op dat er wel een verschil kan zitten in de prijs per kWh per locatie.
Als voorbeeld:

Supercharger Meerkerk | € 0,61/kWh of € 0,28 met abonnement
Supercharger Tilburg | € 0,57/kWh of € 0,24 met abonnement
Abonnement € 12,99 per maand

Prima ontwikkeling verder!
Zet maar snel open dat hele netwerk.

[ Voor 22% gewijzigd door WilliamGeluk op 01-11-2021 15:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Weet niet of dit hier al gepost is en of dat ook voor Europa geldt?

https://www.motor1.com/ne...i-ioniq-5-range-increase/

Nukezone FTW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hein66
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-06 18:19
[quote]ZuinigeRijder schreef op maandag 1 november 2021 @ 14:34:
[...]

.
.
.

Trouwens, ik laad thuis met de bijgeleverde granny charger, overdag kan de zonnepanelen stroom dan voor een (groot) gedeelte in de accu. Mijn zonnepanelen leveren geen 11 kW namelijk :+
.
.

/quote]

Ik weet niet of je de ruimte ervoor hebt, maar Je kunt thuis ook een laadpaal op 1 phase nemen. Dan laadt de I5 met 16A of 3,7KW op. Zo ga ik het zelf doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hein66 schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:08:
[quote]ZuinigeRijder schreef op maandag 1 november 2021 @ 14:34:

Ik weet of je de ruimte ervoor hebt, maar Je kunt thuis ook een laadpaal op 1 phase nemen. Dan laadt de I5 met 16A of 3,7KW op. Zo ga ik het zelf doen.
Mijn zonnepanelen leveren in het algemeen geen 3.7 kW, alleen heel af en toe kort max 4 kW. Ik heb het snellere laden niet nodig en de granny charger kun je ook op 2.6 kW zetten op een goed stopcontact/leiding. En ik hoef geen rekening te houden met andere verbruikers in het huis op hetzelfde moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevink78
  • Laatst online: 04-11-2023
Dag allemaal, ik krijg binnenkort mijn i5 geleverd. Welke apps om te laden etc etc mogen volgens jullie niet ontbreken?

Dank voor jullie reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Powrskin schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:03:

Dat leest daar alsof het alleen om Korea gaat, maar het zou niet gek zijn als ze dat hier ook op enig moment doorvoeren. Zou wel gaaf zijn als je die extra cellen nadien zou kunnen toevoegen.

Overigens zou Hyundai er beter aan doen meer auto's te maken, dan grotere batterijen erin te doen. Batterij supply is een van de bottlenecks.

Dat van die 10% meer range klopt natuurlijk niet, want de batterij is 6,6% groter.

Verder interessant wat ze zeggen over die update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kevink78 schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:19:
Dag allemaal, ik krijg binnenkort mijn i5 geleverd. Welke apps om te laden etc etc mogen volgens jullie niet ontbreken?

Dank voor jullie reactie
Gefeliciteerd!

Een paar pagina's/posts terug was er een soortgelijke vraag en er is ook een antwoord met een paar opties. Wellicht te vinden met de zoekfunctie bovenaan de pagina... ;)

bilgy_no1 in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"

[ Voor 7% gewijzigd door bilgy_no1 op 01-11-2021 16:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Powrskin schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:03:

Volgens het gelinkte artikel wel.
Hyundai Motor brengt de nieuwe IONIQ 5 een jaar na de lancering van de IONIQ 5 uit. De rijprestaties zijn met tien minste 10% verbeterd en het bereik van over-the-air update (OTA)-applicaties is uitgebreid uitgebreid met rijhulpsystemen, enz. Het is ongebruikelijk dat Hyundai binnen een jaar een verbeterd product van hetzelfde model uitbrengt. Het wordt proberen als het wil om te slagen in eerste elektrische voertuigen.
De nieuwe Ioniq 5 begint volgend jaar in binnen- en buitenland. De afgewerkte auto-industrie brengt meestal 2-3 jaar na de lancering van een nieuwe auto een nieuw model uit, maar de nieuwe Ioniq 5 kwam na een jaar uit. Het is een poging om onmiddellijk op marktreacties te reageren en de perfectie te verbeteren, het is uitgerust met het eerste speciale platform.

De nieuwe IONIQ 5 heeft de batterij capaciteit van 72,6 kWh naar 77,5 kWh. Die zal de berekende kilometerstand (bij kamertemperatuur) naar verwachting stijging van 423 km naar 480 tot 490 km. Hyundai zal het aantal bestaande 2,4 kW batterijmodules van 30 naar 32. Dit is het resultaat van de ruimte van het EV-only platform E-GMP met dezelfde batterijcapaciteit als de Kia 'EV6'.

Bovendien wordt OTA, dat automatisch de voertuigprestaties verbetert, aanzienlijk versterkt. OTA, dat was toegepast op het bestaande infotainmentsysteem, werd ook toegepast op verschillende gebieden, zoals △geïntegreerd regelsysteem voor elektrische voertuigen △ geavanceerd rijhulpsysteem △ ophanging △ airbag.

Door OTA te gebruiken, kunt u de nieuwste functies zoals een smartphone bijwerken zonder naar een servicecentrum te gaan. Met name via OTA zal de V2G-functie (Vehicle to Grid), die alleen op sommige productievoertuigen is toegepast, worden uitgebreid tot de volledige IONIQ 5-trim. In samenwerking met Korea Electric Power Corporation wordt volgend jaar verwacht dat het mogelijk zal zijn om een persoonlijk smart grid te implementeren dat de resterende elektriciteit die in het voertuig gebruikt wordt aan het elektriciteitsnet levert .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Kevink78 schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:19:

Dank voor jullie reactie
De Tesla app. Je kunt sinds vandaag bij 10 supercharger lokaties ook zonder Tesla laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woosh
Zouden de laadkabels van Tesla lang genoeg zijn voor de Ionic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revo37
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10-09 08:16
Woosh schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:44:
Zouden de laadkabels van Tesla lang genoeg zijn voor de Ionic?
De laadpoort zit bij de Ioniq rechts achter, dat moet altijd wel lukken toch? Bij Tesla zit de poort ook op dezelfde hoogte geloof ik?
Pagina: 1 ... 35 ... 271 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic