Dit is niet een echt antwoord op je vraag, maar mijn ervaring, op 13 september begin van de avond heb ik hem ook aan een zelfde 300kW Fastned lader gehangen, start met 33% lading, maximale snelheid 141,2 kW, totaal geladen (tot 80%) 34,1 kWh, totale laadtijd 17:03 min. Na 3 minuten werd de max. snelheid bereikt welke langzaam minder werd tot uiteindelijk iets onder de 90 kW bij 79,9%. Op zich iets betere cijfers dan bij jou, oorzaak: ik denk toch de hogere temperatuur (was op 13 sept. 's avonds hoger dan nu overdag).DeKoetsier schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:33:
Over snel laden gesproken.
Eergister even een testje gedaan, batterij was op zo'n 30%, ik had een half uurtje gereden (overdag) dus ik neem aan dat de accu redelijke opgewarmd was. Ik stekker hem aan een Fastned paal waar 300kW op staat en ging mijn eerste laadsessie waarnemen.
Ik heb 21 minuten aan de lader gehangen waarbij de eerste 5 minuten het vermogen rond de 70 - 80 kW bleef hangen, daarna ging deze omhoog tot 120-125 kW. En daar hield het wel mee op. De hele sessie zat hij rond dat vermogen en knalde hij geen één keer omhoog naar 200 of meer. Uiteindelijk net iets over de 80% (na 21 minuten laden) eraf getrokken en ik was lichtelijk teleurgesteld. Immers nog geen 50% geladen in meer dan 20 minuten in plaats van 80% in de geadverteerde 18%.
Iemand enig idee? Er hing verder ook niemand aan een andere lader. Hopelijk ligt de fout aan mijn kant.
Wil je echt betere cijfers moet je je accu dieper ontladen tot zo'n 10% denk ik.
3000Wp op 't dak