@Marcel2020 Zeeuw & Zeeuw in Breda deed reparatie. Maar eigen dealer in Schiedam, Van Dalen, had het er ook over dat levertijd tegenwoordig 1 dag is. En ivm vakantie plannen deed Zeeuw & Zeeuw het met spoed zodat we direct weer op pad konden.Marcel2020 schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 15:34:
[...]
waar is hier? ik wacht een maand op een plek in de werkplaats met defecte ICCU (DC laden werkt wel), dus heel veel urgentie lijkt niet te bestaan bij deze dealer....als er elders een is die wel aan klantenservice doet en dat niet heel ver weg is stap ik graag over.
ik zal zeeuw en zeeuw eens checken voor de 60.000 beurt eerdaags, als ze de klapperbak en loslatende folie vd raamstijlen meenemen en een OK prijs voor de koelvloeistofwissel offreren is de 20km verder rijden het issue niet
2022 Ioniq 5 AWD Lounge 73KW
Er staat een nieuwe kaart update op de Hyundai software website.
Dus maar aan gaan de gang met de Hyundai updater. Moest eerst wel een nieuwe versie installeren maar geen probleem.
USB-c stikkie gemaakt voor de New Ioniq 5 met ccNC want die heb ik. Alles klaar en in de USB-c poort onder het dashboard gestoken.
Dan naar software update en gezegd ga je gang maar. Helaas, het USB-c stikkie wordt niet gezien. Melding dat ik de USB device in de USB poort moet stoppen.
Zal toch niet de UBS-c poort kapot zijn. Ook wat muziek op het sitkkie gezet en dat wordt ook niet herkend.
Stikkie is gemaakt eerst op een Mac en daarna op Windhoos.
Heeft iemand al de laatste software update al uitgevoerd en ging dat goed?
Dus maar aan gaan de gang met de Hyundai updater. Moest eerst wel een nieuwe versie installeren maar geen probleem.
USB-c stikkie gemaakt voor de New Ioniq 5 met ccNC want die heb ik. Alles klaar en in de USB-c poort onder het dashboard gestoken.
Dan naar software update en gezegd ga je gang maar. Helaas, het USB-c stikkie wordt niet gezien. Melding dat ik de USB device in de USB poort moet stoppen.
Zal toch niet de UBS-c poort kapot zijn. Ook wat muziek op het sitkkie gezet en dat wordt ook niet herkend.
Stikkie is gemaakt eerst op een Mac en daarna op Windhoos.
Heeft iemand al de laatste software update al uitgevoerd en ging dat goed?
@DikkeDollie In ieder geval is er géén nieuwe update voor de oudere IONIQ 5 met GEN5W software. Tenminste, ik heb op 2 juli 2026 de laatste versie gedownload én geïnstalleerd. De versie en download van 22 juli 2026 is nog precies hetzelfde.....
Hoe is de USB stick geformatteerd?
Je kunt ook met een andere USB stick proberen, of deze wel muziek afspeelt.
Voor mijn Ioniq 5 versie 2022.5 zie ik deze update met een recente datum:
Aan de mutatiedatums van diverse bestanden te zien, is de image onlangs gegenereerd.
Wellicht een technische update en geen functionele?
Aan de mutatiedatums van diverse bestanden te zien, is de image onlangs gegenereerd.Wellicht een technische update en geen functionele?
[ Voor 14% gewijzigd door Amersfoort op 24-07-2026 12:11 ]
@Amersfoort Ik heb het gecontroleerd met de al eerder gedownloade bestanden (2 juli 2026 gedownload), vandaag gedownload en ze zijn precies hetzelfde als wat ik toen gedownload heb (GEN5W).
Het gaat om de volgende update van July 2026 voor ccNC navigatie.
https://update.hyundai.com/EU/NL/search?searchType=model&genNm=New%20IONIQ%205&pfmCd=PFM23
Stikkie wordt door de Updater aangemaakt, inclusief formateren in exFAT.
Iemand al geinstalleerd op een ccNC navigatie?
https://update.hyundai.com/EU/NL/search?searchType=model&genNm=New%20IONIQ%205&pfmCd=PFM23
[ Voor 33% gewijzigd door DikkeDollie op 24-07-2026 13:22 ]
ik heb ook Gen5W (MY22.5), heb je de juiste USB poort gebruikt? er is er maar 1 die data doet....een bekend euvel is dat de aansluiting van binnen los kan zitten, dan werkt eea niet....(is bij mij een jaar geleden losgeraakt en verholpen)DikkeDollie schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 13:21:
Het gaat om de volgende update van July 2026 voor ccNC navigatie.
Probeer ook eens een andere USB-stick, ik heb er ook een aantal moeten testen voordat ik er een had die herkend werd.
wellicht handig om de versiedatum etc te noemen, als is dat wel heul rommelig bij HY...ZuinigeRijder schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 11:55:
@DikkeDollie In ieder geval is er géén nieuwe update voor de oudere IONIQ 5 met GEN5W software. Tenminste, ik heb op 2 juli 2026 de laatste versie gedownload én geïnstalleerd. De versie en download van 22 juli 2026 is nog precies hetzelfde.....
:strip_exif()/f/image/6dnZS9jgN9EGdjI224Nd9Fau.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AIlgyJT2DbLVS2OCFyAnxaQF.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 48% gewijzigd door Marcel2020 op 24-07-2026 17:05 ]
Je hebt gelijk, het is versie 260128, maar blijkbaar liep ik nog een versie achter, nl. versie 251204.ZuinigeRijder schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 13:16:
@Amersfoort Ik heb het gecontroleerd met de al eerder gedownloade bestanden (2 juli 2026 gedownload), vandaag gedownload en ze zijn precies hetzelfde als wat ik toen gedownload heb (GEN5W).
Iets anders: Onlangs had ik mijn eerste APK gecombineerd met een 2-jaarsbeurt.
Opmerkelijk:
- 12V accu was preventief vervangen (had geen klachten) door andere Hyundai accu (62Ah - 540A - En 12V)
- ik rijd vooral korte afstanden, waarbij, afhankelijk van het seizoen, de airco of kachel flink aan het werk moet. Het gemiddelde verbruik was dan ook in die 4 jaar 20 kWh/100 km (laatste 2 jaar onveranderd). Na de beurt stond deze waarde ineens op 17,5 kWh/100 km (aantal gereden uren was niet gereset). Heeft dit mogelijk te maken met de batterij wissel en is die 17,5 een soort startwaarde of actuele waarde van de laatste paar kilometer sinds de beurt?
- het knopje van de laadstroomklep reageerde niet meer, waardoor ik de stroomklep altijd met de afstandsbediening opende. Na een aanvullende afspraak is knop inclusief daaraan vastzittende unit vervangen: €800! Gelukkig garantie, maar er wordt niet gerepareerd, maar hele modules vervangen...
@Amersfoort , als de 12 Volt batterij losgekoppeld wordt, dan reset het overall gebruik, maar niet de overall afstand. Je zal wat variatie in je overall gebruik zien komende tijd.
Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic