Ik zou dan wel voor Plus gaan zodat ik de auto op afstand kan voorverwarmen. Ik weet, kan het ook in de auto instellen, maar dat is nog net zo beperkt als bij de eerste Ioniq uit 2019. Met beheer op afstand kan ik m ook blijven koppelen aan home assistant en zo in mijn automations opnemen.joezzt schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 07:47:
[...]
Ja, nu na 3 jaar is het op 1 juli verlopen en ik ga ook geen nieuwe afsluiten en doe wel zonder. Gewoon pedaal induwen en gaan.
Dit krijg je als je geen pro abbo hebt. Niks van aantrekken, de kaart en infotainment updaten via USB. Updates voor de auto zelf komen gewoon OTA.Hippe Lip schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 22:46:
Heb ik de laatste update eindelijk in mijn auto gekregen, krijg ik DIT weer op mijn scherm. Wat is dat, waar gaat dit over?
Ik merk in elk geval dat ik niet meer mijn bestemming in kan spreken. Die functie is niet beschikbaar.
Maar ik heb toch net de laatste update erin gezet?
[Afbeelding]
Plus is het abbo waar je het meest aan hebt. Pro is voor de leuk.
[ Voor 4% gewijzigd door DikkeDollie op 09-07-2026 09:25 ]
Ja, leuk gezegd @DikkeDollie, maar dit krijg ik nu elke keer na het starten en dat was de eerste 30k km nooit. Er is dus toch echt iets aan de hand.DikkeDollie schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 09:24:
[...]
Dit krijg je als je geen pro abbo hebt. Niks van aantrekken, de kaart en infotainment updaten via USB. Updates voor de auto zelf komen gewoon OTA.
Plus is het abbo waar je het meest aan hebt. Pro is voor de leuk.
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
@Hippe Lip , als je je USB-stick nog niet gewist hebt, dan kan je proberen of je de update opnieuw kan starten en kijken of je probleem dan overgaat. Als de update gestart is, dan hoef je de auto niet de hele tijd aan te laten en wachten, je kan hem uitzetten, dan pauzeert de update. Als je de USB-stick laat zitten, dan gaat hij gewoon verder op het moment dat je de auto weer gaat gebruiken.
Als de update niet wil starten, dan kan je even langs de dealer gaan, die heeft USB-sticks liggen met alle (Multi Media/ECU/BCU) updates. Zij kunnen een herinstallatie forceren.
Als de update niet wil starten, dan kan je even langs de dealer gaan, die heeft USB-sticks liggen met alle (Multi Media/ECU/BCU) updates. Zij kunnen een herinstallatie forceren.
@StefannnStefannn schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 05:22:
Dat klopt exact. Zo “begint” het. Maar vorige zomer was ik in een gebied met slechte dekking. Met het afwisselend wel en geen dekking kwam hij op een gegeven moment in een “lock”. Hij deed het toen ook niet meer toen er gewoon goede dekking was.
@Hippe Lip Je herkent het doordat geplande routes grijs in plaats van groen zijn.
We zijn nu onderweg en mijn vrouw rijdt, dus kon ik dat offline-online eens proberen. Dat is gelukt, maar od dat het was betwijfel ik. Mijn routes waren niet grijs maar netjes groen.
Ik bedenk me nu dat ik een update heb overgeslagen en dacht dat dit niet uitmaakte. Die ga ik er dan eerst maar eens in proberen te zetten.
<zucht>
<John O`Mill>
@Hippe Lip Gewoon een keer de 12 volt accu een minuutje loshalen. Verrassend dat dat soms helpt bij problemen.
@Hippe Lip Ik bedacht me dat je al de PE versie had. Is dat het eerste model met ccNC infotainment?
Ik lees bij de update ccNC:
'Online kaarten' werkt uw kaart voortaan automatisch bij zodra u een route start. Zo beschikt u altijd over de meest recente informatie.
Maar in deze post zie ik dat je de Lite versie gedownload hebt. Deze heeft géén kaarten.
:strip_exif()/f/image/12ivDsFwEFbPGUw48nFc10yR.png?f=user_large)
Ik denk dat je in plaats van NE1.ERT.ccNC_Lite.001.002.260312 de volgende moet hebben:
NE1.EUR.ccNC.001.002.260312
Maar weet niet of dat voor jouw model downloadbaar is???
P.S. ik heb geen ccNC en heb deze geïnstalleerd: NE_E.EUR.S5W_L.001.001.260128
Ik lees bij de update ccNC:
'Online kaarten' werkt uw kaart voortaan automatisch bij zodra u een route start. Zo beschikt u altijd over de meest recente informatie.
Maar in deze post zie ik dat je de Lite versie gedownload hebt. Deze heeft géén kaarten.
:strip_exif()/f/image/12ivDsFwEFbPGUw48nFc10yR.png?f=user_large)
Ik denk dat je in plaats van NE1.ERT.ccNC_Lite.001.002.260312 de volgende moet hebben:
NE1.EUR.ccNC.001.002.260312
Maar weet niet of dat voor jouw model downloadbaar is???
P.S. ik heb geen ccNC en heb deze geïnstalleerd: NE_E.EUR.S5W_L.001.001.260128
[ Voor 7% gewijzigd door ZuinigeRijder op 09-07-2026 11:09 ]
@Hippe Lip Dit zegt trouwens AI:
In de nieuwste Officiële Hyundai Motors Navigations-Update-Website verwijzen NE1AE.SLBMN.EU en NE1AE.SCBMC.EU naar twee verschillende, complementaire softwarebestanden die nodig zijn om de nieuwste generatie ccNC-infotainmentsystemen (uitgevoerd in de nieuwste Hyundai Ioniq 5-modellen) van uw auto te updaten.Het essentiële verschil zit in de inhoud van het updatepakket:NE1AE.SLBMN.EU: Dit is het bestand dat betrekking heeft op de ERT (Embedded Radio Technology). Het regelt het ccNC Lite-platform en bevat de applicatiesoftware, het besturingssysteem en de specifieke functies voor de head-unit van uw navigatiesysteem.NE1AE.SCBMC.EU: Dit bestand bevat de hoofdnavigatiesoftware inclusief de meest recente Europese kaartdata (mapversie EUR.18.52.48...).Waarom ziet u beide termen staan?Voor de meest recente modellen, waaronder de IONIQ-reeks, worden updates opgesplitst om het systeem optimaal te laten functioneren. Beide pakketten (systeemsoftware en kaartmateriaal) worden doorgaans in dezelfde updatecyclus uitgebracht, en u zult beide moeten installeren voor een volledig bijgewerkt systeem.
Als je een niet facelift IONIQ 5 hebt dan heb je 3 jaar gratis Bluelink (Pro). Als deze periode is afgelopen krijg je automatisch 7 jaar lang Bluelink Lite voor niks. En dan kan je optioneel Plus of Pro afsluiten.Vinny1 schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 18:17:
[...]
Ik kan in de app alleen een plus of pro abonnement kiezen. Heb een auto uit 2022, wellicht heeft het daar mee te maken.
Na de 10 jaar kan je Bluelink Lite als abbo aanschaffen.
ehhhh..HOI
Alleen voor de Hyundai EV's. Vanaf 1 oktober 2025 is dit geloof ik.De doorloper schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 18:39:
In hoorde van de dealer dat alle abonnementen bij een nieuwe auto de eerste drie jaar gratis zijn.
ehhhh..HOI
Nee, de modellen vóór 2024 kunnen geen Lite krijgen. Alleen niets, Bluelink Plus of Pro.krizzziz schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 13:49:
[...]
Als je een niet facelift IONIQ 5 hebt dan heb je 3 jaar gratis Bluelink (Pro). Als deze periode is afgelopen krijg je automatisch 7 jaar lang Bluelink Lite voor niks. En dan kan je optioneel Plus of Pro afsluiten.
Na de 10 jaar kan je Bluelink Lite als abbo aanschaffen.
Dat weten we nog niet zekerZuinigeRijder schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 14:15:
[...]
Nee, de modellen vóór 2024 kunnen geen Lite krijgen. Alleen niets, Bluelink Plus of Pro.
Als je standaard Bluelink na 3 jaar afloopt, krijg je wel degelijk LITE.
ehhhh..HOI
@krizzziz Nee, ik heb één van de eerste IONIQ 5 Project 45. En ik moest verlengen na 3 jaar (want mijn auto kon OTA) en kon alleen kiezen tussen Plus en Pro, NIET Lite. Volgens deze pagina:
Modellen van vóór 2024.
Voor de modellen die Hyundai tot in 2024 heeft geleverd, blijft de periode waarin de berijder kosteloos toegang heeft tot Bluelink van kracht – afhankelijk van de auto:
- Voor auto’s zonder OTA-functie is Bluelink de eerste vijf jaar gratis. Na afloop van die periode krijg je tegen betaling toegang tot Bluelink PLUS.
- Voor auto’s met OTA-functie is Bluelink de eerste drie jaar gratis. Na afloop krijg je tegen betaling toegang tot Bluelink PLUS en PRO.
En zie ook deze uitklap vraag:
Modellen van vóór 2024.
Voor de modellen die Hyundai tot in 2024 heeft geleverd, blijft de periode waarin de berijder kosteloos toegang heeft tot Bluelink van kracht – afhankelijk van de auto:
- Voor auto’s zonder OTA-functie is Bluelink de eerste vijf jaar gratis. Na afloop van die periode krijg je tegen betaling toegang tot Bluelink PLUS.
- Voor auto’s met OTA-functie is Bluelink de eerste drie jaar gratis. Na afloop krijg je tegen betaling toegang tot Bluelink PLUS en PRO.
En zie ook deze uitklap vraag:
Wat gebeurt er aan het einde van de kosteloze proefperiode van Bluelink?
Als de proefperiode afloopt, kun je het voor jou meest geschikte pakket kiezen in de Bluelink Store. Als je niet voor Bluelink PLUS of PRO kiest, behoud je automatisch Bluelink LITE. Dit kun je tien jaar zonder kosten gebruiken als je:
in het bezit bent van een van onze auto's vanaf modeljaar 2025;
een IONIQ 6, IONIQ 5N of KONA hebt vanaf modeljaar 2024.
De tien jaar kosteloos Bluelink LITE voor deze modellen telt vanaf de start van de garantiedatum van je Hyundai.
[ Voor 27% gewijzigd door ZuinigeRijder op 09-07-2026 14:51 ]
@ZuinigeRijder Daar staat dat je voor twee betaalde versies kunt kiezen. Er staat niet dat als je niets kiest dat je dan géén (gratis) Lite hebt.
[ Voor 3% gewijzigd door Hippe Lip op 09-07-2026 14:56 ]
<John O`Mill>
YepZuinigeRijder schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 11:02:
@Hippe Lip Ik bedacht me dat je al de PE versie had. Is dat het eerste model met ccNC infotainment?
<John O`Mill>
Jawel, dat staat tussen de vragen, wat ik ook al gequote had:Hippe Lip schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 14:55:
@ZuinigeRijder Daar staat dat je voor twee betaalde versies kunt kiezen. Er staat niet dat als je niets kiest dat je dan géén (gratis) Lite hebt.
Het zit dus in de regel: vanaf modeljaar 2025Als je niet voor Bluelink PLUS of PRO kiest, behoud je automatisch Bluelink LITE. Dit kun je tien jaar zonder kosten gebruiken als je:
in het bezit bent van een van onze auto's vanaf modeljaar 2025;
een IONIQ 6, IONIQ 5N of KONA hebt vanaf modeljaar 2024.
De tien jaar kosteloos Bluelink LITE voor deze modellen telt vanaf de start van de garantiedatum van je Hyundai.
Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic