• DikkeDollie
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 21:32
Voor degene die gereageerd hebben op mijn vraag over de laadklep, hartelijk bedankt.
1 vraag nog, hoe lang heeft het geduurt voordat de klep geleverd was? Die van mij staat al sinds Januari in bestelling?

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01:25

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

DikkeDollie schreef op maandag 29 juni 2026 @ 07:40:
Voor degene die gereageerd hebben op mijn vraag over de laadklep, hartelijk bedankt.
1 vraag nog, hoe lang heeft het geduurt voordat de klep geleverd was? Die van mij staat al sinds Januari in bestelling?
Tussendoor al eens (schriftelijk) geïnformeerd bij je garage en een beetje aangedrongen?

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

• DikkeDollie
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 21:32
Hippe Lip schreef op maandag 29 juni 2026 @ 12:28:
[...]

Tussendoor al eens (schriftelijk) geïnformeerd bij je garage en een beetje aangedrongen?
Tuurlijk, alleen niet schriftelijk.

• Sirojth
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13-07 09:11
Ik heb een Ioniq5 uit 2023 en moet binnenkort een 90k beurt. Nu zegt mijn vaste dealer bij de afspraak dat dit rond de 1000eu kost. Dat lijkt me wat absurd hoog als ik er wat over lees. Zou 4,5u durende ingreep zijn. Er is niks bijzonders geweest. Andere dealer bellen? De gratis wegenwacht is fijn als de beurt gedaan is, maar vraag is of dit in verhouding staat tot deze prijs :/

• Hippe Lip

Hippe Lip

Mijn MY25 kreeg vorige week zijn (haar?) eerste beurt en ik was positief verrast over de service, de communicatie en de kosten.
Tevoren werd de opdracht netjes samen doorgenomen. Daarop stond ook het vervangen van het interieurfilter, dat ik de week daarvoor zelf al had vervangen. Dat werd meteen doorgestreept.
Er stonden ook twee andere regels op de werkbon voor aircoreiniging en privilegepas waren al doorgehaald, evenals de kosten daarvoor. Geen idee waarom. De privilegepas heb ik wel gekregen, dus dat zit kennelijk in de standaard service. Prima geregeld dus.

Wat me nu wel opvalt is dat er op de bij de factuur gevoegde checklist van Hyundai een regel staat:
“S30K24MPST: Voer tot 24 maanden/30000 km Standaard Serviceopdracht, Premium, uit.. € 153,70”
Maar op de factuur staat een ex-BTW-prijs van € 180,08. Daar zit dus nog 26,38 euro verschil tussen. Das me toen niet opgevallen en daar heb ik dus ook niet naar gevraagd.
Weet iemand wat dat kan zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VVEZ0RkWwQBFsfwwG4ElE10Scvs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U8ffEvVbIjAK2xzsQCjADZHq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H-8RXkS_yPHJ3Pl5NOOyvtedQLM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rNF4N3Jyio9KSfhmFHZW6dGg.jpg?f=fotoalbum_large

<John O`Mill>

• WilliamGeluk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:14
Sirojth schreef op maandag 29 juni 2026 @ 14:10:
Ik heb een Ioniq5 uit 2023 en moet binnenkort een 90k beurt. Nu zegt mijn vaste dealer bij de afspraak dat dit rond de 1000eu kost. Dat lijkt me wat absurd hoog als ik er wat over lees. Zou 4,5u durende ingreep zijn. Er is niks bijzonders geweest. Andere dealer bellen? De gratis wegenwacht is fijn als de beurt gedaan is, maar vraag is of dit in verhouding staat tot deze prijs :/
Zo, dat is fors. Ik zou een onderbouwde prijs opvragen. Wellicht zitten er zaken bij die overbodig zijn of die je zelf kunt doen (b.v. interieurfilter vervangen).

Je kunt op de online werplaatsplanner van Hyundai kijken. Kenteken, kilometerstand en dealer invoeren en dan komt er een standaard prijsopgave uitrollen. Daar kun je mee naar je dealer als de prijs erg afwijkt van wat hij aangeeft. Hierbij de link: Werkplaatsplanner

Ik heb nog even nagekeken wat ik heb moeten afrekenen voor mijn Ioniq 5 uit 2021 voor de standaard onderhoudsbeurten en dat is:

30.000 km € 345

60.000 km € 179

90.000 km € 320

120.000 km € 225

Ik deed altijd vooraf zelf: interieurfilter vervangen, ruitenvloeistof bijvullen, indien nodig ruitenwissers vervangen en het infotainment/navigatiesysteem updaten.

Mijn dealers is H-Point in Gorinchem. Fijne dealer, goede ervaringen mee.

Succes.

Hyundai Ioniq 5 Project 45

• Marcel2020
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21:31
wat rekende de garage in Gorinchem voor de HV koelvloeistof vervangen, dat is normaliter zo ongeveer bij 60.000, of zoveel jaar?

als ik in die werkplaatsplanner kijk zie ik dat je eerst moet inplannen en dan een offerte krijgt...

wacht ik zie het al....HV coolant vervangen 488 euro, 60Kkm 'service' 202 euro, interieurfilter vervangen 69 euro, remvoeistof 154 euro.

[ Voor 52% gewijzigd door Marcel2020 op 29-06-2026 16:15 ]

2022 Ioniq 5 AWD Lounge 73KW

• Hippe Lip

Hippe Lip

Marcel2020 schreef op maandag 29 juni 2026 @ 16:09:
wat rekende de garage in Gorinchem voor de HV koelvloeistof vervangen, dat is normaliter zo ongeveer bij 60.000, of zoveel jaar?

als ik in die werkplaatsplanner kijk zie ik dat je eerst moet inplannen en dan een offerte krijgt...

wacht ik zie het al....HV coolant vervangen 488 euro, 60Kkm 'service' 202 euro, interieurfilter vervangen 69 euro, remvoeistof 154 euro.
Toch apart dat die remvloeistof gewoon standaard vervangen wordt en er niet gemeten wordt of vervanging wel nodig is. Want dat kan toch ook?

<John O`Mill>

• Sirojth
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13-07 09:11
Gebeld, volgens hun systeem was de auto toe aan vervangen koelvloeistof batterij terwijl in datzelfde systeem zou moeten staan dat dit al bij 60k is gebeurt. In eerste instantie werd geprobeerd te overtuigen dat het toch nodig was.

Andere dealer was snel gevonden, die gaf exact volgens boekje prijsopgaaf en kon er ook nog eerder terecht :) thx voor de snelle reply!

• Marcel2020
Hippe Lip schreef op maandag 29 juni 2026 @ 18:30:
[...]

Toch apart dat die remvloeistof gewoon standaard vervangen wordt en er niet gemeten wordt of vervanging wel nodig is. Want dat kan toch ook?
welja, onzin om dat zomaar te doen

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-07 11:10
Hippe Lip schreef op maandag 29 juni 2026 @ 14:48:
Mijn MY25 kreeg vorige week zijn (haar?) eerste beurt en ik was positief verrast over de service, de communicatie en de kosten.
Tevoren werd de opdracht netjes samen doorgenomen. Daarop stond ook het vervangen van het interieurfilter, dat ik de week daarvoor zelf al had vervangen. Dat werd meteen doorgestreept.
Er stonden ook twee andere regels op de werkbon voor aircoreiniging en privilegepas waren al doorgehaald, evenals de kosten daarvoor. Geen idee waarom. De privilegepas heb ik wel gekregen, dus dat zit kennelijk in de standaard service. Prima geregeld dus.

Wat me nu wel opvalt is dat er op de bij de factuur gevoegde checklist van Hyundai een regel staat:
“S30K24MPST: Voer tot 24 maanden/30000 km Standaard Serviceopdracht, Premium, uit.. € 153,70”
Maar op de factuur staat een ex-BTW-prijs van € 180,08. Daar zit dus nog 26,38 euro verschil tussen. Das me toen niet opgevallen en daar heb ik dus ook niet naar gevraagd.
Weet iemand wat dat kan zijn?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat zijn die twee andere onderdelen op je factuur die niet apart geprijsd zijn. Klein materiaal is iets van 6 euro. De usb stick erin steken en ontdekken dat je al de nieuwste versie hebt is 17,50 euro. Tenminste bij mijn dealer.

• Marcel2020
ditbenikecht schreef op maandag 29 juni 2026 @ 23:10:
[...]

Dat zijn die twee andere onderdelen op je factuur die niet apart geprijsd zijn. Klein materiaal is iets van 6 euro. De usb stick erin steken en ontdekken dat je al de nieuwste versie hebt is 17,50 euro. Tenminste bij mijn dealer.
welke versie je hebt staat al op het scherm, en in de app zelfs al, dus dat is een flauwe grap van de dealer want het staat hoogstwaarschijnlijk in 'het systeem' van de dealer ook gewoon meteen zichtbaar.

• Hippe Lip

Hippe Lip

Ik ben nu de laatste update aan het downloaden en vind dat dit wel heel erg traag gaat. Die ruim 48.000 MB met een snelheid van nog geen 2 MB duurt zo meer dan 7 uren.

Gaat er hier iets mis of is dit een normale snelheid? Ik heb een 100 MB-internetaansluiting.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MOzgXVNshv0LHytCIKXfE1CcV1g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/12ivDsFwEFbPGUw48nFc10yR.png?f=fotoalbum_large

Het gekke is dat mijn activiteitenweergave een heel andere snelheid aangeeft. Er is nix anders actief hier.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JhENUzcRxP_KE8-f6n_F1_XKZOk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/IMK9r254ga88jysezSxdgaEK.png?f=user_large

[ Voor 19% gewijzigd door Hippe Lip op 30-06-2026 09:16 ]

<John O`Mill>

• wim1955
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 19-07 14:48
Hippe Lip schreef op maandag 29 juni 2026 @ 18:30:
[...]

Ik vind het eigenlijk wel correct. Remvloeistof moet altijd om de 2 jaar verwisseld worden. De vloeistof trekt vocht aan, en dat gaat ten koste van je remvermogen, juist wanneer je wilt stoppen. Dus vervangen om de 2 jaar preventief. Zelfde idee als standaard banden vervangen van een caravan van 7 jaar of ouder, ook al hebben ze nog een profiel van 4 mm.

• Marcel2020
wim1955 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 12:24:
[...]

Ik vind het eigenlijk wel correct. Remvloeistof moet altijd om de 2 jaar verwisseld worden. De vloeistof trekt vocht aan, en dat gaat ten koste van je remvermogen, juist wanneer je wilt stoppen. Dus vervangen om de 2 jaar preventief. Zelfde idee als standaard banden vervangen van een caravan van 7 jaar of ouder, ook al hebben ze nog een profiel van 4 mm.
klopt helemaal, maar je kunt heel simpel (en vaker dan bij de service voor de weinig rijders) het vochtgehalte meten en dan zie je dat elke twee jaar meestal te vaak is. Onder de 2% niks aan de hand, boven de 2 % laten vervangen.

• Marcel2020
Hippe Lip schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 09:13:
Ik ben nu de laatste update aan het downloaden en vind dat dit wel heel erg traag gaat. Die ruim 48.000 MB met een snelheid van nog geen 2 MB duurt zo meer dan 7 uren.

Gaat er hier iets mis of is dit een normale snelheid? Ik heb een 100 MB-internetaansluiting.

[Afbeelding]

Het gekke is dat mijn activiteitenweergave een heel andere snelheid aangeeft. Er is nix anders actief hier.

[Afbeelding]
dat is normaal....sterk wisselend, soms is een nieuwe download starten sneller...

maarreee is dat de Gen5W versie of de CCNC? (ik zie nog 2 -2026 als laatste versie)

[ Voor 4% gewijzigd door Marcel2020 op 30-06-2026 13:27 ]

• Hippe Lip

Hippe Lip

Marcel2020 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 13:25:
dat is normaal....sterk wisselend, soms is een nieuwe download starten sneller...
Dat ga ik maar eens proberen, want op deze manier ben ik morgen nóg bezig.
maarreee is dat de Gen5W versie of de CCNC? (ik zie nog 2 -2026 als laatste versie)
Zijn die apart te downloaden dan? Ik meen dat er allerlei varianten bij elkaar zitten in één download en dat de auto er dan de juiste uitpikt.
Daarom is dat bestand ook zo groot en duurt het zo lang.

<John O`Mill>

• Hippe Lip

Hippe Lip

Marcel2020 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 13:25:
[...]

klopt helemaal, maar je kunt heel simpel (en vaker dan bij de service voor de weinig rijders) het vochtgehalte meten en dan zie je dat elke twee jaar meestal te vaak is. Onder de 2% niks aan de hand, boven de 2 % laten vervangen.
Precies. Maar veel garages zijn nog van de oude stempel en verversen ‘gewoon’ elke 2 jaar. Goed of niet.
Het zou, zowel kosten- als milieutechnisch, interessanter zijn om alleen te verversen wanneer nodig.
Maar ja, dat gaat ten koste van hun winst … :+

<John O`Mill>

• Marcel2020
Hippe Lip schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 16:38:
[...]

Dat ga ik maar eens proberen, want op deze manier ben ik morgen nóg bezig.

[...]

Zijn die apart te downloaden dan? Ik meen dat er allerlei varianten bij elkaar zitten in één download en dat de auto er dan de juiste uitpikt.
Daarom is dat bestand ook zo groot en duurt het zo lang.
kweenie, als het allebei in een pakket zit is het weird dat ik alleen de februari 2026 versie zie...

heel byzonder, want voor de new Ioniq5 alsook voor de Gen5W versie zie ik 02-2026 staan als release date.....waar ben jij vandaan aan het downloaden?

maar de CCnC versie is een aparte download, althans dat meen ik hier te zien

https://update.hyundai.com/EU/NL/search?searchType=model&genNm=New+IONIQ+5&pfmCd=PFM23

wat twee bestanden zijn

en voor de Gen1 Ioniq 5 staat 02-2026 met deze file
  • NE_E.EUR.S5W_L.001.001.251204

[ Voor 36% gewijzigd door Marcel2020 op 30-06-2026 17:18 ]

• ditbenikecht
Marcel2020 schreef op maandag 29 juni 2026 @ 23:19:
[...]

welke versie je hebt staat al op het scherm, en in de app zelfs al, dus dat is een flauwe grap van de dealer want het staat hoogstwaarschijnlijk in 'het systeem' van de dealer ook gewoon meteen zichtbaar.
Ze hebben geen idee welke versie de nieuwste is. Ze hebben van elk model auto een usb stick liggen en gaan ervan uit dat daar de nieuwste versie op staat. Ook is het tarief niet specifiek voor het multimedia systeem. Zelfs bij de odb dongle erin steken rekenen ze het al. Oftewel altijd net zoals klein materiaal of ze het nu wel of het hebben gebruikt.

• Marcel2020
ditbenikecht schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 18:43:
[...]

Ze hebben geen idee welke versie de nieuwste is. Ze hebben van elk model auto een usb stick liggen en gaan ervan uit dat daar de nieuwste versie op staat. Ook is het tarief niet specifiek voor het multimedia systeem. Zelfs bij de odb dongle erin steken rekenen ze het al. Oftewel altijd net zoals klein materiaal of ze het nu wel of het hebben gebruikt.
klinkt als een rekening opstellen met een vork, er zijn vls mij all in tarieven waar ze prima mee uit moeten komen gezien de minimale inspanning die het meeste 'onderhoud' kost....

• Mooraalkikker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-07 09:33
Beste,

Ik vroeg mij af of iemand ook al eens hier tegenaan is gelopen?

https://www.reddit.com/r/Ioniq5/comments/1sqosjd/any_ideas_on_how_to_fix_this_noise/

En hoe hebben jullie dit uiteindelijk opgelost? Is dit oplosbaar door eventueel een hyundai dealer binnen de fabrieksgarantie?

Ik krijg het nu opgelost door mijn arm op de leuning te leggen of de leuning naar mij toe te trekken, maar zou natuurlijk graag een definitieve fix willen hebben?

Iets tussen de deur en het nauwe gangetje proppen van de armsteun is natuurlijk ook een optie, maar vind ik niet te meeste mooie

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-07 06:21
Mooraalkikker schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 11:35:
Beste,

https://www.reddit.com/r/Ioniq5/comments/1sqosjd/any_ideas_on_how_to_fix_this_noise/

En hoe hebben jullie dit uiteindelijk opgelost? Is dit oplosbaar door eventueel een hyundai dealer binnen de fabrieksgarantie?

Ik krijg het nu opgelost door mijn arm op de leuning te leggen of de leuning naar mij toe te trekken, maar zou natuurlijk graag een definitieve fix willen hebben?

Iets tussen de deur en het nauwe gangetje proppen van de armsteun is natuurlijk ook een optie, maar vind ik niet te meeste mooie
Ik heb hetzelfde geluid en het is mega irritant, ik ga ook maar eens aan de dealer vragen of ze dit willen oplossen. En anders volg ik de tip op Reddit om het zelf te doen.

• Mooraalkikker
Impstoker schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 12:24:
[...]

Ik heb hetzelfde geluid en het is mega irritant, ik ga ook maar eens aan de dealer vragen of ze dit willen oplossen. En anders volg ik de tip op Reddit om het zelf te doen.
Ben benieuwd wat jouw dealer zegt. Die van mij zei dat zij het probleem niet herkennen en zij ook niet weten of het onder fabrieksgarantie zal vallen.

Dus moet nog even kijken wat ik ga doen.

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 23:40

-CJ

Not remastered

De mijne had het ook. Gek genoeg bleef het een tijdje weg als ik op het deurpaneel sloeg.

All I had to do was follow the damn train.

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:31
Ik heb hier ook last van. In het topic op Reddit wordt Stoprattle als oplossing genoemd. Ziet eruit als een rubberen wig die je van buitenaf kan inbrengen. USA only dus met verzending en importkosten loopt dat snel op. Ik ga eens kijken of ik zelf iets kan bedenken om hetzelfde te bereiken. Dealer is nog een optie, maar dat vind ik ook weer gedoe.

• KryTech
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:11
Blijft toch jammer dat er behoorlijk wat rammel problemen zijn. Ik ben echt heel blij met mijn MY25 maar dat ik bij een nieuwe auto mijn achterklep heb moeten voorzien van tape om de haak en wat vilt op bepaalde plekken. En ondertussen nog steeds her en der wat rammels heb doet echt afbreuk aan z'n goede auto.

Ik wil eerdaags nog een keer in de achterbak gaan liggen en iemand anders laten rijden om te ontdekken wat er nu nog "kraakt". De rammel is wel weg tape om de achterklep haak.

• ditbenikecht
Mooraalkikker schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 11:35:
Beste,

Bij mij trilde het raam duidelijk. Dus vier jaar geleden heeft de monteur het kozijn wat opgevuld met blokjes schuim dat plakt aan het rubber/kozijn en het glas naar binnen drukt.

• ditbenikecht
Vandaag had ik na het vervangen van de homokinetische koppeling een lichte zombie mode ( auto wil niet in ready modus). Dus direct monteur erbij gehaald en odb dongle erin. Maar uitlezing gaf geen foutmelding aan en ook niet in het geheugen.
Na een paar keer aan en uit was het weer opgelost zoals vrijwel altijd.
Monteur kan er dus niets mee, maar zijn advies was om langs te komen als het weer voor komt.

• Driekussie
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12-07 10:55
Ik heb al enige tijd gedoe met laden bij Vattenfall palen. De oudere varianten (zonder schermpje) weigeren bij mijn Ioniq 5 (dec 2021) tegenwoordig eigenlijk altijd de laadbeurt te starten en blijven hangen bij het paarse zandlopertje. Bij de nieuwe palen met een schermpje werkt het dan wel en dan weer niet. Bij andere leveranciers heb ik nooit een probleem. Herkennen jullie dit of ben ik de enige met problemen?

• Mooraalkikker
StarC schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 16:18:
Ik heb hier ook last van. In het topic op Reddit wordt Stoprattle als oplossing genoemd. Ziet eruit als een rubberen wig die je van buitenaf kan inbrengen. USA only dus met verzending en importkosten loopt dat snel op. Ik ga eens kijken of ik zelf iets kan bedenken om hetzelfde te bereiken. Dealer is nog een optie, maar dat vind ik ook weer gedoe.
Ik zat eens te kijken en denk dat dit wel iets kan zijn? Is hetzelfde principe lijkt het. Ook qua afmetingen niet heel groot. 3 bij 5 cm

https://www.amazon.nl/40-delige-meubelwiggen-nivelleringswiggen-afstandhouders-nivelleren

Binnenkort maar eens bestellen. Beetje proppen en wat eraf halen en het komt wel goed denk ik zo

• Hippe Lip

Hippe Lip

Mooraalkikker schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 23:06:
[...]

Ik zat eens te kijken en denk dat dit wel iets kan zijn? Is hetzelfde principe lijkt het. Ook qua afmetingen niet heel groot. 3 bij 5 cm

https://www.amazon.nl/40-delige-meubelwiggen-nivelleringswiggen-afstandhouders-nivelleren

Binnenkort maar eens bestellen. Beetje proppen en wat eraf halen en het komt wel goed denk ik zo
Dat soort wiggen kun je online bestellen, maar die liggen ook in de bouwmarkt.

Alternatief is om een beitel in een (rest)blokje vurenhout te steken en er zo een dunne wig vanaf te halen. Met een goed mes gaat dat misschien ook wel.
Dat is nóg goedkoper, nóg sneller en ook milieuvriendelijker in vele opzichten.

<John O`Mill>

• Marcel2020
update 2026-07 is te downloaden, genaamd Februari 2026, met kaartdatum 2026-01-28.....kortom, nieuwe navigatiegegevens, en weer minimale releasenotes.

Hij zit er bij mij al in, ik zie zo nog geen enkel verschil, zelfs de wijk waar ik nu drie jaar woon heet nog naar de oude straat waar die aan ligt, wel staan de straatnamen in de kaart als ik op de straat klik(vaag)

• StarC
Hippe Lip schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 00:55:
[...]

Dat soort wiggen kun je online bestellen, maar die liggen ook in de bouwmarkt.
AKKIT Tegelwiggen 5 mm, 250 stuks kopen! | HORNBACH zoiets en dan met een zaagje iets korter maken denk ik. Kost bijna niks.. Dank voor de tip. Ik ga het proberen :).

• Marcel2020
StarC schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 20:36:
[...]

AKKIT Tegelwiggen 5 mm, 250 stuks kopen! | HORNBACH zoiets en dan met een zaagje iets korter maken denk ik. Kost bijna niks.. Dank voor de tip. Ik ga het proberen :).
of zoiets

https://www.hornbach.nl/p/hufa-beukenhouten-wig-250-stuks/8538046/

• Mooraalkikker
[...]

Kan je een terugkoppeling geven. Het spul wat ik heb besteld kwam er niet echt lekker in. Is iets te flexibel, waardoor je ze er niet echt lekker in kan krijgen.

• Mooraalkikker
[...]

Ik ga het trouwens eens met deze handleiding proberen.

https://www.reddit.com/r/Ioniq5/comments/17qvnel/i_fixed_all_my_ioniq_5_rattles_in_20_minutes_and/

Vergt wat risico, maar denk dat het wel te doen is en dat het ook wel de meest nette en effectiefste fix is

• Hippe Lip

Hippe Lip

Het heeft me ongeveer een hele dag gekost om de voor mijn MY25 laatse update (van februari 2026) op mijn USB-stick te krijgen en die zit nu in de auto om te installeren. Dat installeren duurt ook een eeuwigheid. Ik vraag me werkelijk af waar dat aan ligt als ik hier lees dat sommigen dat in ongeveer een half uurtje voor elkaar krijgen. Ik begon om 21:35 en om 23:00 zegt-ie nog steeds dat-ie bezig is... 8)7

Nu pas kom ik er achter dat er twee updates zijn die nog niet zijn uitgevoerd. de andere is een update van september 25.
Ik heb nu geen idee of dat iets anders is en ik die andere update hierna kan doen. Of overschrijf ik daar geheel of gedeeltelijk de update mee die ik er nu met veel moeite in probeer te krijgen?

<John O`Mill>

• Marcel2020
Hippe Lip schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 23:13:
Het heeft me ongeveer een hele dag gekost om de voor mijn MY25 laatse update (van februari 2026) op mijn USB-stick te krijgen en die zit nu in de auto om te installeren. Dat installeren duurt ook een eeuwigheid. Ik vraag me werkelijk af waar dat aan ligt als ik hier lees dat sommigen dat in ongeveer een half uurtje voor elkaar krijgen. Ik begon om 21:35 en om 23:00 zegt-ie nog steeds dat-ie bezig is... 8)7

Nu pas kom ik er achter dat er twee updates zijn die nog niet zijn uitgevoerd. de andere is een update van september 25.
Ik heb nu geen idee of dat iets anders is en ik die andere update hierna kan doen. Of overschrijf ik daar geheel of gedeeltelijk de update mee die ik er nu met veel moeite in probeer te krijgen?
als het updates van de infotainment zijn overschrijf je die met deze, en dat makt niet uit, de anderre zaken zijn ws systeemupdates van onderdelen zoals bv de ICCU.

Je kunt op de engelse website zien wat er open staat en dan in de beschrijving zien wat het betekent, sommige updates heten 'service' en hebben vls Hyundai geen haast ...en worden dan ten laatste wel een keer met een onderhoudsbeurt meegenomen.

Langzaam, sja, dat is roulette....gewoon een nieuwe download starten als het een kwartier lang erg traag gaat. Het installeren duurt ook wel even ik was er plm 45min mee bezig, vooral het 'controleren' van de download door het systeem duurt lang.

Hippe Lip schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 23:13:
Dat installeren duurt ook een eeuwigheid. Ik vraag me werkelijk af waar dat aan ligt als ik hier lees dat sommigen dat in ongeveer een half uurtje voor elkaar krijgen. Ik begon om 21:35 en om 23:00 zegt-ie nog steeds dat-ie bezig is... 8)7
Bij mij duurde het installeren minder dan 1 uur. Ik laat altijd de auto aanstaan bij de installatie. Je kunt ook de voortgang zien op het display dan. Zag je geen voortgang?

Kan natuurlijk zijn dat je een heel langzame USB stick hebt......

• stenbk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-07 08:03
stenbk schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 22:41:
[...]

Hier voor de tweede keer een defect ICCU. MY21
Toevallig of niet, gebeurd toen laadpas niet werkte en via TotalEnergies app de sessie gestart is.
Laden ging niet verder dan 41%, paal (publiek) nu sinds zondag offline.
Naar kantoor ging prima, op de terugweg viel ie steeds verder stil (lege 12v) en is ie weggesleept.
Na vervangen eerste iccu ook al aan de lopende band gedoe gehad met de 12v, blijft gewoon slecht design/kwaliteit de combi iccu/12v.
Hopelijk niet weer 3 maanden (!) wachten op vervanging.
Ditmaal snel en netjes opgelost. Na 3 werkdagen al gereed.
Naast de ICCU ook de 12v vervangen. Die wilden ze eerst niet onder garantie vervangen, want was al eerder geclaimd bij een terugroepactie. Na een weerwoord dat deze toch echt defect is geraakt door het probleem met de ICCU en na overleg toch netjes onder garantie.

Na een Kia Niro EV (leen) en Audi A5 (huur, want leenauto moest terug en waren op vakantie) toch wel weer fijn in de I5 te rijden. Zou ook niet weten welke auto ik nu zou willen rijden als ik een ander model zou moeten kiezen.

• Codeaction
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:52
Wellicht interessant, om beter contact te maken met de v2l interieur aansluiting heb ik de uni elkaar gehaald. Een wig boven een van de polen schakeld een switch op de pcb. Doormiddel van het koper een beetje samen te buigen en omhoog werkt de connectie een stuk stabieler. Eerder op forums kwam ik tegen dat een garantie claim ter vernieuwing het probleem niet verhelpt. Ook met andere Europese stekkers werd het probleem niet minder. Het is een beetje een priel klusje met diverse klik verbindingen. Maar uiteindelijk goed te doen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vNExuyzuchntvPD7K5_PM3_9axk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ObIsZbpj6LSebpyGiWUURrZh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4_f8uhjMaYuXvYX646-g_jr4MdE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PzG3FbT2kwFgEoAU3VuR0qhJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1jUoXQLy4TNRaowfVyCaUTWNWSE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xaVF129GMzcT1QgvUwHM8PZW.jpg?f=fotoalbum_large

If it cannot be fixed with Duct-tape. Then you're not using enough Duct-tape.

• Codeaction
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-K61av-FL5au46py8CT23dQtvPc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i5eZIETUwQs1ezv74xjTqfTG.jpg?f=fotoalbum_large Ook nog een plaatje van de pcb. Linksonder zit de switch voor het aan/uit schakelen

Ps, de interieur is niet geaard. Ik hoopte dit te bereiken met een Deense tussen stekker

[ Voor 9% gewijzigd door Codeaction op 03-07-2026 19:45 ]

• Hippe Lip

Hippe Lip

@Codeaction
Die contacten op je tweede foto zien er niet best uit. Vooral die bovenste is aardig verbrand …

<John O`Mill>

• Crocidolite
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 19:09
Hippe Lip schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 22:20:
@Codeaction
Die contacten op je tweede foto zien er niet best uit. Vooral die bovenste is aardig verbrand …
Is dat niet gewoon slijtage door het er in en er uit halen van de stekker?

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Nu online
Crocidolite schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 05:40:
[...]

Is dat niet gewoon slijtage door het er in en er uit halen van de stekker?
Nee. Het is zwart, dat betekent “vonken cq branden”.
Dank voor de foto’s en het verslagje trouwens. Mijn eerste reactie was “hemel wat een bagger kwaliteit”.
Ik was me er trouwens niet van bewust dat er een compleet printplaatje in zit.
Hij staat ik mij eigenlijk altijd aan, stomweg omdat ik geen idee heb waarom ik hem uit zou zetten. Maar ik gebruik hem nooit.
Iemand een idee wat het voordeel is van uitzetten?

"Van scratch" zelfbouw home-automation, Solaredge 14.4kWh thuisbatterij & 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes, 150L zonneboiler, 2x 3kW Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, Jacuzzi, Sauna, Ioniq5 EV

• Codeaction
Nee geen slijtage. Ik vermoed dat dit zo ontworpen is om een beetje speling te hebben ter ontvangst van andere type stekkers. De contacten hadden wel een brand randje door slecht contact. Nu schoongemaakt en de voorspanning verhoogt ( naar elkaar gebogen). De schunko haakse stekker die ik standaard in het voertuig heb zitten maakt nu heel goed contact. Glijd er heel geleidelijk in zonder speling. Dat was oon niet het geval toen de auto Nieuw was. @Hippe Lip , met jou 25 model. Zit er relatief wel of geen speling op jou aansluit?

• Codeaction
@Stefannn , de kwaliteit van de contacten, is zo gezegd net goed genoeg. Verder zijn de componenten wel heel precies ontworpen om perfect in elkaar te klikken. Onderling minder dan tiende millimeters speling. Wel plastic crappy gevoel. De hele ironie, Hyundai gebruikt wel een 3mm dikke gestandste plaat om de v2l unit stijf vast te zetten in het interieur voor een premium ervaring.

Verder zitten er 2 Relays op de pcb. Ik vermoed dat de ac ( oranje dikke kabels) in directe contact staat met de buiten stekker circuit. Met de logica / veiligheid dat het circuit uitgezet kan worden wanneer de laad klep open gaat.

[ Voor 23% gewijzigd door Codeaction op 04-07-2026 07:35 ]

• Mooraalkikker
@StarC @Impstoker

Even terugkomend op mijn ratel probleem bij de rijderdeur. Dit lijkt nu opgelost. Het kwam omdat het punt waar het plastic samenkwam op het metaal, begon te trillen en zodoende tegen elkaar kwam.

Hoe moeiljk was het? Voor een totaal niet auto technicus of überhaupt heel handig persoon (ik dus) duurde het denk ik een minuut of 10. Maar bij een volgende deur waarschijnlijk 5 minuten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FQWjXqTt_r8O8X-eWex-DB6Fr4E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/foMfkwMBahROGOagkHn02BrG.jpg?f=fotoalbum_large

Zoals op de foto te zien heb ik een extra stukje afdichtingstape geplaatst (ok, de bovenkant had iets netter gekund, maar dan is wel duidelijk te zien dat ik het heb gedaan ;) ).

Achteraf had misschien wat minder dik schuinrubber gekund, had nu 6mm, maar je hebt ze ook van 1,5 en 3 mm, maar hield even de tutorial aan I fixed all my Ioniq 5 rattles in 20 minutes and only spent $22.23 : r/Ioniq5

Wat ik had gekocht was:

Afdichtingstape, zelfklevende raamafdichting, 10 mm (B) x 6 mm (D)/10 m (L) voor ramen, deurafdichting, schuimtape, rubberen afdichtstrip, geluidsisolatie, botsing, zwart : Amazon.nl: Klussen & gereedschap

AiQInu Demontage hefboomgereedschap auto, 5 stuks deurbekleding, sierlijstwigset voor demontage van auto-interieurbekleding (blauw) : Amazon.nl: Auto & motor

Uiteindelijk de tutorial uitgevoerd zoals beschreven, dus alle credits naar hem.

Eerst deze schroeven verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://www.ioniqforum.com/attachments/ioniqfrontpanelspeaker-06-2-jpg.48866/?auto=webp&fit=bounds&format=pjgp&height=390&optimize=high&width=691

en daarna met (op de foto van de panel tools van amazon) de linker tool met de vlakke kant er vanonder ingehaakt om ruimte te creëren voor de soort van koevoet er naast en zo doende van onder naar boven de plaat eraf geklikt.

Toen de tape geplakt hier

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kYMQ0BTxJGlBveo3gi0WAvIqzck=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/eQvlqMpCL4zF47Cw5azBGLVx.jpg?f=user_large

Ik had hem eerst tot aan het schroefgat gedaan, maar door de dikte van 6mm krijg je daarna de schroef er niet meer goed in. Dus daarom ook mijn gedachte dat dunner afdichttape beter gaat werken, omdat je hem dan door kan trekken en gewoon weer dicht kan krijgen.

En wellicht ook wel beter voor de langere termijn, omdat er dan minder druk staat op het plastic? Al weet ik niet of dit een logische gedachte is van mij?

Maar de eerste testrit over onzer klinkerbaan naast onze straat verliep goed. Dus nu maar eens kijken hoe deze fix zich houdt op de langere termijn. En wellicht ga ik nu nieuwe rattels vinden ;).

Wellicht iets om dit op de startpagina te plaatsen?

• Hippe Lip

Hippe Lip

Codeaction schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 06:59:
@Hippe Lip , met jou 25 model. Zit er relatief wel of geen speling op jou aansluit?
@Codeaction
Binnenstopcontact nog nooit gebruikt. _/-\o_

<John O`Mill>

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-07 04:20

MicheldeGoey

Project 45

Ik had een volkomen rammelvrije P45, totdat vorig jaar een update werd uitgevoerd door de dealer. Sindsdien heb ik een rammelende achterklep. Al uren aan besteed om die weer stil te krijgen.

Ohja, dat stopcontact onder de bank heb ik ook nog nooit gebruikt.

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:59
Over paar maanden verloopt de lease van mijn i5 Connect 58Kwh na 5 jaar. Een nieuwe leasen in dezelfde uitvoering kost mij nu gauw € 150 netto meer per maand. Zijn er al mensen die de i5 hebben overgenomen van de leasemaatschappij en die willen delen welke prijs ze ervoor hebben betaald? Vroeger kwam je nog wel eens leuk weg na een zakelijke lease, maar met hoe gewild EV's momenteel zijn op de occasion markt ben ik er bang voor.

Inventaris - Koop mijn meuk!

• YJB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:43

YJB

chaoscontrol schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 12:53:
Over paar maanden verloopt de lease van mijn i5 Connect 58Kwh na 5 jaar. Een nieuwe leasen in dezelfde uitvoering kost mij nu gauw € 150 netto meer per maand. Zijn er al mensen die de i5 hebben overgenomen van de leasemaatschappij en die willen delen welke prijs ze ervoor hebben betaald? Vroeger kwam je nog wel eens leuk weg na een zakelijke lease, maar met hoe gewild EV's momenteel zijn op de occasion markt ben ik er bang voor.
Lounge (77kWh). Na 3 jaar en 110.000km: €28.700

• blb4
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:55
tomcornet schreef op maandag 7 november 2022 @ 20:23:
Aan allen die het kan interesseren, ik heb vanmiddag de basspro nano subwoofer van jbl geinstalleerd onder mn achterbank, past precies, en wat een wereld van verschil, net hetgene wat je mist met het bose systeem heb je nu wel, dik tevreden, enkel morgen nog even proberen hoe het klinkt zonder de bose woofer erbij, nu speelt de nano en de gewone sub mee, en heb je op de achterbank een fase probleem, vooraan geen probleem klinkt het echt een pak voller, was op een uurtje iets meer gefixt 4 draden aansluiten zelf kabelboompje wrappen in isolatie tape, wat tywraps en krimpkous later werkte het boeltje, ik raad het elke rijder aan die wat heeft met muziek :D
Van de week ook gedaan. Ik had dus die Bose subwoofer verwijderd om meer ruimte in de achterbak te creëren en nu omdat 't kan een JBL Basspro Nano onder de linker achterstoel gemonteerd. 12V afgetakt van het 12V contact in de achterbak en het geluid van de aansluiting van de subwoofer. Bedrading, omwikkeld met katoentape, netjes weggewerkt achter 't zijpaneel links. Klinkt wat mij betreft prima, ding kan veel te hard. Volume kan prima met de basregelaar van het audio systeem bediend worden, wat mij betreft geen noodzaak om die remote aan te sluiten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QgUwguvkKA4pE82VU8KGZdQ6_QM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dPeweccYwglGnRF29ZEbWDgC.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7zVDfGnUgBiqueSqpO0wRgbJwpY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QfUYkU9HzjmtQ5F2AZme9tWh.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 23% gewijzigd door blb4 op 04-07-2026 15:36 ]

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+MT GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, IONIQ5 84kWh PE MY26, gasloos '23

• joezzt
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Codeaction schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 06:59:
Nee geen slijtage. Ik vermoed dat dit zo ontworpen is om een beetje speling te hebben ter ontvangst van andere type stekkers. De contacten hadden wel een brand randje door slecht contact. Nu schoongemaakt en de voorspanning verhoogt ( naar elkaar gebogen). De schunko haakse stekker die ik standaard in het voertuig heb zitten maakt nu heel goed contact. Glijd er heel geleidelijk in zonder speling. Dat was oon niet het geval toen de auto Nieuw was. @Hippe Lip , met jou 25 model. Zit er relatief wel of geen speling op jou aansluit?
Heeft niks te maken met expres speling. Er zijn 2 mogelijkheden, prutsers bij Hyundai of je hebt troep aangesloten.

Zelf sluit ik er van alles op aan, via een verdeeldoos. Koelkast , espresso machine en opladers vooral. Buiten sluit ik de espressomachine en inductie kookplaat aan.

Gibson S-1, Godin Multiac ACS SA, Camps Cut 500S, Roland Jazz Chorus-120 , King Tempo II 607, TMS320C10, SAM4L

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-07 06:21
Mooraalkikker schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 10:59:
@StarC @Impstoker

Even terugkomend op mijn ratel probleem bij de rijderdeur. Dit lijkt nu opgelost. Het kwam omdat het punt waar het plastic samenkwam op het metaal, begon te trillen en zodoende tegen elkaar kwam.

Hoe moeiljk was het? Voor een totaal niet auto technicus of überhaupt heel handig persoon (ik dus) duurde het denk ik een minuut of 10. Maar bij een volgende deur waarschijnlijk 5 minuten.

[Afbeelding]

Zoals op de foto te zien heb ik een extra stukje afdichtingstape geplaatst (ok, de bovenkant had iets netter gekund, maar dan is wel duidelijk te zien dat ik het heb gedaan ;) ).

Achteraf had misschien wat minder dik schuinrubber gekund, had nu 6mm, maar je hebt ze ook van 1,5 en 3 mm, maar hield even de tutorial aan I fixed all my Ioniq 5 rattles in 20 minutes and only spent $22.23 : r/Ioniq5

Wat ik had gekocht was:

Afdichtingstape, zelfklevende raamafdichting, 10 mm (B) x 6 mm (D)/10 m (L) voor ramen, deurafdichting, schuimtape, rubberen afdichtstrip, geluidsisolatie, botsing, zwart : Amazon.nl: Klussen & gereedschap

AiQInu Demontage hefboomgereedschap auto, 5 stuks deurbekleding, sierlijstwigset voor demontage van auto-interieurbekleding (blauw) : Amazon.nl: Auto & motor

Uiteindelijk de tutorial uitgevoerd zoals beschreven, dus alle credits naar hem.

Eerst deze schroeven verwijderd

[Afbeelding]

en daarna met (op de foto van de panel tools van amazon) de linker tool met de vlakke kant er vanonder ingehaakt om ruimte te creëren voor de soort van koevoet er naast en zo doende van onder naar boven de plaat eraf geklikt.

Toen de tape geplakt hier

[Afbeelding]

Ik had hem eerst tot aan het schroefgat gedaan, maar door de dikte van 6mm krijg je daarna de schroef er niet meer goed in. Dus daarom ook mijn gedachte dat dunner afdichttape beter gaat werken, omdat je hem dan door kan trekken en gewoon weer dicht kan krijgen.

En wellicht ook wel beter voor de langere termijn, omdat er dan minder druk staat op het plastic? Al weet ik niet of dit een logische gedachte is van mij?

Maar de eerste testrit over onzer klinkerbaan naast onze straat verliep goed. Dus nu maar eens kijken hoe deze fix zich houdt op de langere termijn. En wellicht ga ik nu nieuwe rattels vinden ;).

Wellicht iets om dit op de startpagina te plaatsen?
held! _/-\o_
ik ga aan de slag!

• Zonnekamp
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 22:09
Ik heb een offerte gekregen voor mijn 2021 connect+ 73 kW 5 jaar/ 75000 km. Ik zou 21000,- moeten betalen. Overigens kost een nieuwe indentieke uitvoering mij juist 100,- minder per maand. Ik zou wel van zakelijk naar privé lease gaan, omdat we ons bedrijf hebben verkocht.

We gaan dit allemaal niet doen, we gaan wat kleiner rijden, het is een KIA EV3 geworden. Diverse auto's gereden, maar de KIA voelde als thuiskomen, alle knopjes kwamen bekend voor :*) . En 300,- per maand goedkoper dan nu onze Ioniq5 kost.

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:59
Zonnekamp schreef op zondag 5 juli 2026 @ 13:01:
[...]

Ik heb een offerte gekregen voor mijn 2021 connect+ 73 kW 5 jaar/ 75000 km. Ik zou 21000,- moeten betalen. Overigens kost een nieuwe indentieke uitvoering mij juist 100,- minder per maand. Ik zou wel van zakelijk naar privé lease gaan, omdat we ons bedrijf hebben verkocht.

We gaan dit allemaal niet doen, we gaan wat kleiner rijden, het is een KIA EV3 geworden. Diverse auto's gereden, maar de KIA voelde als thuiskomen, alle knopjes kwamen bekend voor :*) . En 300,- per maand goedkoper dan nu onze Ioniq5 kost.
Dankjewel. Ik twijfel ook nog heel erg. Mijn vrouw heeft een EV6 en hebben dus al een "grote" auto voor de belangrijke zaken, maar ik zou de i5 enorm gaan missen, denk ik. (En in het achterhoofd hoop ik ergens de i5 goedkoop over te kunnen nemen en dan misschien nog een slag te slaan door hem prive door te verkopen.) Lastig allemaal. Vind het huidige aanbod ook maar karig en een nieuwe EV3 kan ik al helemaal niet verantwoorden. :P

Maar een tijdje private leasen terwijl ik bedenk wat wel een verantwoorde 2e auto is, is ook nog een idee.

Inventaris - Koop mijn meuk!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:13

Gallus

Cheesy

Ik rijd in een Connect+ uit 2022 met 105.000km. In april een aanbod gekregen om hem voor 23.150 euro over te nemen van de leasemaatschappij per september. Op dat moment toch ervan afgezien. Afgelopen vrijdag nieuwe offerte opgevraagd... 30.000 euro! Dat is bijna 30% meer. Nu heb ik ook meegekregen dat de tweedehandsmark wat krapper is geworden, maar dit is wel extreem. Heb de vraag nog uitstaan hoe dit kan/of het klopt.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• Mooraalkikker
Impstoker schreef op zondag 5 juli 2026 @ 10:02:
[...]

held! _/-\o_
ik ga aan de slag!
Ja ben benieuwd naar jouw resultaat. Ik heb zelf nu 2mm en 3mm diepte besteld om te kijken hoe dat gaat.

Kijken of dat ook met zo effectief is om de afwerking iets mooier te krijgen, en anders gewoon weer naar 6mm. Uiteindelijk zie je er natuurlijk niks van, maar gaat meer om het idee😆

De kosten zijn het natuurlijk ook niet en het klusje stelt niks voor

[ Voor 7% gewijzigd door Mooraalkikker op 05-07-2026 14:07 ]

• Mooraalkikker
Impstoker schreef op zondag 5 juli 2026 @ 10:02:
[...]

held! _/-\o_
ik ga aan de slag!
Overigens gisteren een rit gemaakt van ruim 1 uur over van alle soorten weten en had geen trillingen meer. Wat een wereld van verschil voor iemand die overactief is trillende geluiden dicht bij zijn oor.

• Hippe Lip

Hippe Lip

Ik heb net de update (via USB) afgerond en nu zegt het display in de auto:
“OTA-functie is uitgeschakeld in de smartphone-app”
Ik kan in de app alleen nix vinden. Kijk ik verkeerd?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/flGJN8OI8xqizS6WvjDc8T4Sb6k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yx8NiDrI7AJdDfsJVGhSbaKs.jpg?f=fotoalbum_large

<John O`Mill>

• gwenrau
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20:48
Hippe Lip schreef op maandag 6 juli 2026 @ 14:05:
Ik heb net de update (via USB) afgerond en nu zegt het display in de auto:
“OTA-functie is uitgeschakeld in de smartphone-app”
Ik kan in de app alleen nix vinden. Kijk ik verkeerd?

[Afbeelding]
Die zit alleen in het Pro abbo, ik heb zelf plus en zat net even te kijken maar zie ook niets in de app.

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-07 04:20

MicheldeGoey

Project 45

gwenrau schreef op maandag 6 juli 2026 @ 14:27:
[...]

Die zit alleen in het Pro abbo, ik heb zelf plus en zat net even te kijken maar zie ook niets in de app.
Ik heb een Pro-abonnement, daar komt OTA nergens voor.

• Hippe Lip

Hippe Lip

Hmm, ik zie nu inderdaad dat OTA in het Pro-abo zit. Wel vreemd dan dat het display in de auto zegt dat het in de app is uitgeschakeld. Misleidende info. |:(

En ik heb nu heb ik een PLUS-abo dat tot 20 augustus loopt en overweeg de overstap naar Pro om van dit gedonder af te zijn. Kan dat per direct of moet ik wachten tot begin augustus, kort voordat mijn huidige abo afloopt?
Het liefst zou ik het gewoon nu meteen doen, dan ben ik daar vanaf...

<John O`Mill>

• Mooraalkikker
Hippe Lip schreef op maandag 6 juli 2026 @ 15:31:
Hmm, ik zie nu inderdaad dat OTA in het Pro-abo zit. Wel vreemd dan dat het display in de auto zegt dat het in de app is uitgeschakeld. Misleidende info. |:(

En ik heb nu heb ik een PLUS-abo dat tot 20 augustus loopt en overweeg de overstap naar Pro om van dit gedonder af te zijn. Kan dat per direct of moet ik wachten tot begin augustus, kort voordat mijn huidige abo afloopt?
Het liefst zou ik het gewoon nu meteen doen, dan ben ik daar vanaf...
Als je Pro alleen gebruikt voor de updates kan je hem toch een maandje afsluiten als de update daadwerkelijk wordt uitgerold en daarna weer terug naar Plus?

Kreeg zelf 2 weken gratis als proef voor Pro, dus wellicht kan je dat ook nog meepakken?

Bespaart natuurlijk wel geld en beetje zonde om 120 euro per jaar voor 2 ota te betalen als je het ook kan doen voor 2x per jaar 20 en 10x 2,99

• Stefannn
  • Nu online
Mooraalkikker schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 06:32:
[...]

Als je Pro alleen gebruikt voor de updates kan je hem toch een maandje afsluiten als de update daadwerkelijk wordt uitgerold en daarna weer terug naar Plus?

Kreeg zelf 2 weken gratis als proef voor Pro, dus wellicht kan je dat ook nog meepakken?

Bespaart natuurlijk wel geld en beetje zonde om 120 euro per jaar voor 2 ota te betalen als je het ook kan doen voor 2x per jaar 20 en 10x 2,99
Tja… ieder zijn ding… maar dan is 2x per jaar handmatig met usb stick upgraden ongeveer net zo (on)handig.
(Daar heb ik sinds een week voor gekozen)

"Van scratch" zelfbouw home-automation, Solaredge 14.4kWh thuisbatterij & 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes, 150L zonneboiler, 2x 3kW Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, Jacuzzi, Sauna, Ioniq5 EV

• Bad Pino 1976
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 16-07 22:54
Vraagje

Ben op vakantie in Frankrijk, warm 37C en ik merk dat de banden spanning oploopt naar 3.1Barr.

Ben beladen, met tewkhaakbak, maar vervoer een tenten geen bakstenen

Koud is m'n banden spanning 2.7

(info deur, 2.5B o beladen 2.9B beladen, zit er dus tussen in

En rij op continentals EVmax 3.5 bar..

Wanner moet ik zorgen maken en de auto aan de kant zetten en laten koelen.

Ik hoor het graag.. Sta naast de snelweg te laden, kan niet het hele forum afspeuren.

En dealer en anwb geven tegen beperkt advies... Ze weten het ook niet

Mvg

Pepijn
@Bad Pino 1976 Geen probleem, de bandenspanning moet juist gemeten worden bij koude banden. En je zit nog onder de aanbevolen bandenspanning met vol beladen. Dus dit is prima.

Bij een zwaar beladen auto is juist een hogere bandenspanning nodig om klapbanden door oververhitting te voorkomen.

• Peter-036
  • Laatst online: 20:10
Wat @ZuinigeRijder hierboven schrijft!

Klapbanden komen vooral voor wanneer je langere tijd met een te lage bandenspanning rijdt, waardoor het karkas van de band verzwakt door het voortdurend (teveel) inveren, en daardoor loopt ook de temperatuur in (en van) de band op waardoor de druk in de band op enig moment te hoog wordt voor het dan al verzwakte karkas.

It is what it is.If you can't change it, learn to deal with it!

• Bad Pino 1976
  • Laatst online: 16-07 22:54
ZuinigeRijder schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 15:27:
@Bad Pino 1976 Geen probleem, de bandenspanning moet juist gemeten worden bij koude banden. En je zit nog onder de aanbevolen bandenspanning met vol beladen. Dus dit is prima.

Bij een zwaar beladen auto is juist een hogere bandenspanning nodig om klapbanden door oververhitting te voorkomen.
Dankjewel, dat creëert rust in de auto!!

Ik blijf het in de gaten houden.... Net de 80 0000 km gepasseerd, maar voor het eerst naar deze hitte. Het is nieuw voor ons

Grtz uut zuid Frankrijk

Mvg pepijn

• osluis
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-07 12:14
Bad Pino 1976 schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 14:51:
Vraagje

Ben op vakantie in Frankrijk, warm 37C en ik merk dat de banden spanning oploopt naar 3.1Barr.

Ben beladen, met tewkhaakbak, maar vervoer een tenten geen bakstenen

Koud is m'n banden spanning 2.7

(info deur, 2.5B o beladen 2.9B beladen, zit er dus tussen in

En rij op continentals EVmax 3.5 bar..

Wanner moet ik zorgen maken en de auto aan de kant zetten en laten koelen.

Ik hoor het graag.. Sta naast de snelweg te laden, kan niet het hele forum afspeuren.

En dealer en anwb geven tegen beperkt advies... Ze weten het ook niet

Mvg

Pepijn
Geen zorgen maken over wat er in je deur staat. Die deur weet niet welke banden je hebt en is een aanbeveling voor de beste algemene prestaties.

De maximale technische bandenspanning kan varieren per merk, type en maat. Wat staat er op de zijkant van je band als maximale druk? is dat die 3.5 bar waar je het over hebt? In dat geval geen zorgen maken.

De 3.5 bar op de zijkant is de maximale spanning bij koude banden. Zit je op 3.1bar tijdens het rijden terwijl je band maximaal 3.5bar (koud) kan hebben, is er geen vuiltje aan de lucht.

• Hippe Lip

Hippe Lip

Mooraalkikker schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 06:32:
[...]

@Mooraalkikker
Gaan die abonnementen niet alleen per jaar?

Een jaar Plus kost 3 tientjes, een jaar 100 piek, als ik me niet vergis. Dan ben ik voor 70 euro van alle gedonder af. Want de huidige update heeft me dágen gekost. Eerst om te downloaden, daarna om te installeren.
Verdorie!

<John O`Mill>

• Mooraalkikker
Hippe Lip schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 18:40:
[...]

@Mooraalkikker
Gaan die abonnementen niet alleen per jaar?

Een jaar Plus kost 3 tientjes, een jaar 100 piek, als ik me niet vergis. Dan ben ik voor 70 euro van alle gedonder af. Want de huidige update heeft me dágen gekost. Eerst om te downloaden, daarna om te installeren.
Verdorie!
Is gewoon maandelijks af te sluiten, tenminste bij mij. 2,99 per maand voor plus en 9,99 voor pro. Ik vind persoonlijk 70 euro nogal wat geld voor 2 updates.

Ik gebruik de functies dan ook niet echt, dus misschien ben ik niet de juiste doelgroep. Denk over een jaartje weer eens een maandje pro om de updates naar binnen te halen, maar heb niet het idee dat ik iets mis.

Want ga je het uitrekenen voor de levensduur dat je de auto nog gebruikt, kan het toch wel een aardige som worden

[ Voor 7% gewijzigd door Mooraalkikker op 07-07-2026 18:52 ]

• StarC
Op het dab/fm afspeelscherm zit rechts van de zenderinformatie een duimpje. Weet iemand wat dit doet? Het is niet het toevoegen van de zender als favoriet, dat is de ster die daar weer naast zit. Kan het nergens vinden. MY23

• Vinny1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:51
Ik heb zojuist een occasion Ioniq 5 gekocht uit maart 2022. Ik lees op het internet dat er een 5 jaar Bluelink+ bij deze auto inbegrepen zat bij de aanschaf. Weet iemand of ik dit van de eerste eigenaar over kan laten dragen aan mijn account? Verder zegt de MyHyundai app dat er geen onderhoudshistorie beschikbaar is. Kan ik dit nog opvragen bij een Hyundai dealer?

• Hippe Lip

Hippe Lip

Heb ik de laatste update eindelijk in mijn auto gekregen, krijg ik DIT weer op mijn scherm. Wat is dat, waar gaat dit over?
Ik merk in elk geval dat ik niet meer mijn bestemming in kan spreken. Die functie is niet beschikbaar.
Maar ik heb toch net de laatste update erin gezet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5-E8y1zMswLNbk-4Gu6xZ1hl55Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/49GgmIPvAz5PTXCweRukKoas.jpg?f=fotoalbum_large

<John O`Mill>

• Stefannn
  • Nu online
Hippe Lip schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 22:46:
Heb ik de laatste update eindelijk in mijn auto gekregen, krijg ik DIT weer op mijn scherm. Wat is dat, waar gaat dit over?
Ik merk in elk geval dat ik niet meer mijn bestemming in kan spreken. Die functie is niet beschikbaar.

[Afbeelding]
Heb je wel het plus abonnement? Dat is inclusief online services.
Dit klinkt als het lite abonnement. Zonder online services.
(Zoals spraak herkenning die via de server werkt)
Je kan het checken in de app op je telefoon.

• Hippe Lip

Hippe Lip

Stefannn schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 23:13:
[...]

Heb je wel het plus abonnement? Dat is inclusief online services.
Dit klinkt als het lite abonnement. Zonder online services.
(Zoals spraak herkenning die via de server werkt)
Je kan het checken in de app op je telefoon.
Jazeker heb ik PLUS! Dat is nou juist het vreemde!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A9MnIzWlwF03scoG2ORX9Rfio_4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5wZ5hFfygW7VCFft9Geg9b6c.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VGksdG0CVl219foYBb3Ys0t6UgQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FvU4kIpCYT2jysIQ2yB3X6jR.png?f=fotoalbum_large

<John O`Mill>

• Stefannn
  • Nu online
Hippe Lip schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 23:17:
[...]

Jazeker heb ik PLUS! Dat is nou juist het vreemde!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het kan ook zijn dat de online koppeling verbroken is.
Dat heb ik vorig jaar augustus gehad. Dan werkt dat ook niet meer.
Als je een route plant dan moet die groen zijn. Als hij grijs is dan is er geen online koppeling.
Ik heb dat kunnen resetten maar kost me even om uit te vogelen hoe. Dat wordt morgen.
Op zich staat het nog in een post van vorig jaar van mij in dit forum.
Was bij gebeurd toen ik een paar dagen in een gebied met hele slechte ontvangst was geweest.

• Hippe Lip

Hippe Lip

Stefannn schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 23:21:
[...]

Het kan ook zijn dat de online koppeling verbroken is.
Dat heb ik vorig jaar augustus gehad. Dan werkt dat ook niet meer.
Als je een route plant dan moet die groen zijn. Als hij grijs is dan is er geen online koppeling.
Ik heb dat kunnen resetten maar kost me even om uit te vogelen hoe. Dat wordt morgen.
Graag, @Stefannn (y)

[ Voor 3% gewijzigd door Hippe Lip op 07-07-2026 23:23 ]

<John O`Mill>

• Marcel2020
Hippe Lip schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 22:46:

[Afbeelding]
in mijn ervaring betekent dit geen vodafone dekking....ik woon vlak bij de grens en de Vodafone dekking is hier slecht...vaak duurt het tot ik 5 straten verder ben voordat spraakherkenning werkt, remote commando's komen niet aan (maar ik krijg wel bericht van de server dat het commando is geactiveerd) . Ook in het buitenland als roaming even niets oplevert gebeurt het regelmatig dat de route grijs ipv groen is.

• Hippe Lip

Hippe Lip

Marcel2020 schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 23:32:
[...]

in mijn ervaring betekent dit geen vodafone dekking....ik woon vlak bij de grens en de Vodafone dekking is hier slecht...vaak duurt het tot ik 5 straten verder ben voordat spraakherkenning werkt, remote commando's komen niet aan (maar ik krijg wel bericht van de server dat het commando is geactiveerd) . Ook in het buitenland als roaming even niets oplevert gebeurt het regelmatig dat de route grijs ipv groen is.
Hier heb ik prima dekking; nog nooit problemen gehad, dus dat zou een van de laatste dingen zijn die ik verdenk.

<John O`Mill>

• Stefannn
  • Nu online
Marcel2020 schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 23:32:
[...]

Dat klopt exact. Zo “begint” het. Maar vorige zomer was ik in een gebied met slechte dekking. Met het afwisselend wel en geen dekking kwam hij op een gegeven moment in een “lock”. Hij deed het toen ook niet meer toen er gewoon goede dekking was.
@Hippe Lip Je herkent het doordat geplande routes grijs in plaats van groen zijn.

• Stefannn
  • Nu online

• Peter-036
  • Laatst online: 20:10
Vinny1 schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 22:31:
Ik heb zojuist een occasion Ioniq 5 gekocht uit maart 2022. Ik lees op het internet dat er een 5 jaar Bluelink+ bij deze auto inbegrepen zat bij de aanschaf. Weet iemand of ik dit van de eerste eigenaar over kan laten dragen aan mijn account? Verder zegt de MyHyundai app dat er geen onderhoudshistorie beschikbaar is. Kan ik dit nog opvragen bij een Hyundai dealer?
Ongeveer midden vorig jaar (2025) is dat door Hyundai gewijzigd: er moet nu een betaald abonnement worden afgesloten voor de remote Bluelink functies.

Een dealer zou de onderhoudshistorie moeten kunnen inzien.

It is what it is.If you can't change it, learn to deal with it!

• Marcel2020
Stefannn schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 05:22:
[...]

Dat klopt exact. Zo “begint” het. Maar vorige zomer was ik in een gebied met slechte dekking. Met het afwisselend wel en geen dekking kwam hij op een gegeven moment in een “lock”. Hij deed het toen ook niet meer toen er gewoon goede dekking was.
@Hippe Lip Je herkent het doordat geplande routes grijs in plaats van groen zijn.
herkenbaar, een opengebogen paperclip voor in het resetgaatje hoort tot de reisuitrusting van de Ioniq 5 bestuurder ;-)

De hangup komt ook voor bij je GSM, als je de grens overgaat en het overschakelen naar een andere provider niet lukt....5G kunnen we maken maar al bellend de grens over zonder hiccups lukt nog niet lekker.

(ik verwacht dat dit ook voor een heleboel andere computer afhankelijke auto's geld)

• Hippe Lip

Hippe Lip

Tweakers is bezig met vernieuwingen. Ik heb al eerder gemerkt dat linkjes naar een specifieke post niet altijd goed werken. Zo ook in dit geval.
Van welke datum en tijd is de post waarheen je verwijst, @Stefannn? Is er een kenmerkend woord waarnaar ik kan zoeken? Want nu kom ik niet op een post van jou, laat staan op een methode die je eerder uitlegde.

Edit
Toch gevonden. Dit ga ik proberen.
Thnx! (y)

[ Voor 4% gewijzigd door Hippe Lip op 08-07-2026 08:23 ]

<John O`Mill>

• Vinny1
Peter-036 schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 07:03:
[...]

Ongeveer midden vorig jaar (2025) is dat door Hyundai gewijzigd: er moet nu een betaald abonnement worden afgesloten voor de remote Bluelink functies.

Een dealer zou de onderhoudshistorie moeten kunnen inzien.
Dank. Had niet verwacht van Hyundai dat ze zelfs essentiële basisinformatie als laadproces en batterijpercentage achter een betaalmuur zetten.

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-07 15:07
Vinny1 schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 12:42:
[...]

Dank. Had niet verwacht van Hyundai dat ze zelfs essentiële basisinformatie als laadproces en batterijpercentage achter een betaalmuur zetten.
Doen ze niet? Met een Lite abonnement (10 jaar gratis) kan je altijd batterijprecentage zien, en ook of je aan het laden bent.

ehhhh..HOI

• Vinny1
krizzziz schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 15:49:
[...]

Doen ze niet? Met een Lite abonnement (10 jaar gratis) kan je altijd batterijprecentage zien, en ook of je aan het laden bent.
Ik kan in de app alleen een plus of pro abonnement kiezen. Heb een auto uit 2022, wellicht heeft het daar mee te maken.

• De doorloper
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-07 22:22
In hoorde van de dealer dat alle abonnementen bij een nieuwe auto de eerste drie jaar gratis zijn.

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-07 09:13

EMP

Krulloos!

Hebben meer mensen er last van dat scheduling charging niet meer lijkt te werken?

Ik had hem zo ingesteld dat hij niet tussen 16:00 en 22:00 laadt, met twee departure times: 07:30 en 16:00.

Ik sloot de auto vanmiddag rond 17:30 aan en hij begon meteen te laden. Voorheen wachtte hij netjes tot 22:00 en ging dan laden.

Als ik de settings in de myHyundai app check staan deze goed ingesteld. Als ik settings verander en save, dan verstuurt hij ze, geeft hij aan dat de settings 'completed' zijn, maar de settings staan nog steeds zoals ze eerst stonden. Ik krijg de scheduled charging settings niet meer werkend.

Ioniq 5 2021 met een Cube Charger uit 2021 met vaste kabel.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• Stefannn
  • Nu online
EMP schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 20:37:
Hebben meer mensen er last van dat scheduling charging niet meer lijkt te werken?

Ik had hem zo ingesteld dat hij niet tussen 16:00 en 22:00 laadt, met twee departure times: 07:30 en 16:00.

Ik sloot de auto vanmiddag rond 17:30 aan en hij begon meteen te laden. Voorheen wachtte hij netjes tot 22:00 en ging dan laden.

Als ik de settings in de myHyundai app check staan deze goed ingesteld. Als ik settings verander en save, dan verstuurt hij ze, geeft hij aan dat de settings 'completed' zijn, maar de settings staan nog steeds zoals ze eerst stonden. Ik krijg de scheduled charging settings niet meer werkend.

Ioniq 5 2021 met een Cube Charger uit 2021 met vaste kabel.
Het hele scheduled charging heb ik in de hoek gegooid. Werkte voor geen meter. Dat was in 2023 dus het kan verbeterd zijn. Er zijn er meer die constant problemen hadden.
Ik laat nu de laadpaal de schedules doen.

• joezzt
  • Niet online
De doorloper schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 18:39:
In hoorde van de dealer dat alle abonnementen bij een nieuwe auto de eerste drie jaar gratis zijn.
Ja, nu na 3 jaar is het op 1 juli verlopen en ik ga ook geen nieuwe afsluiten en doe wel zonder. Gewoon pedaal induwen en gaan.

Gibson S-1, Godin Multiac ACS SA, Camps Cut 500S, Roland Jazz Chorus-120 , King Tempo II 607, TMS320C10, SAM4L

• Stefannn
  • Nu online
joezzt schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 07:47:
[...]

Ja, nu na 3 jaar is het op 1 juli verlopen en ik ga ook geen nieuwe afsluiten en doe wel zonder. Gewoon pedaal induwen en gaan.
Nou…. Zonder plus abonnement geen file informatie en ook geen actuele laadpaal bezetting informatie. Dat vind ik wel heel handig.
Je kan natuurlijk ook Android of iOS auto koppelen maar dat vind ik onhandig.

• joezzt
  • Niet online
Stefannn schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 07:52:
[...]

Nou…. Zonder plus abonnement geen file informatie en ook geen actuele laadpaal bezetting informatie. Dat vind ik wel heel handig.
Je kan natuurlijk ook Android of iOS auto koppelen maar dat vind ik onhandig.
Beiden zijn dingen waar ik nauwelijks rekening mee hou, misschien ben ik wat avontuurlijker ingesteld. Meestal rij ik - en veel anderen ook volgens mij- rechtdoor totdat ik bedenk waar ik ook al weer naartoe moet en oeps. Ben er inmiddels aan gewend, liever dat, dan ergeren aan software/verbinding die niet werkt.

• Vinny1
Weet misschien iemand hoe streng Hyundai is met 30.000KM onderhoudsinterval? Bij mijn recent gekochte occasion heeft onderhoud plaatsgevonden bij de volgende KM-standen:
42000
63000
97000
135000

De verkoper geeft het volgende aan:
"Wat betreft de garantie, in de garantievoorwaarden staat dat de auto volgens het voorgeschreven onderhoudsschema onderhouden moet zijn, maar er wordt geen vaste kilometeroverschrijding genoemd waarbij de garantie automatisch vervalt. In de praktijk wordt bij een garantieclaim gekeken of een eventueel defect in verband kan worden gebracht met het te laat uitgevoerde onderhoud."
@Vinny1 In Duitsland zijn ze heel streng, zelfs 2000 km of 1 maand te laat kan het claimen van garantie in gevaar brengen. In Nederland zal het ook in die buurt liggen.

• De doorloper
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-07 22:22
Mmm met mijn huidige auto (geen Hyundai) heb ik tussen het maken van de afspraak en de daadwerkelijke afspraak ook wel eens 3000km gereden, maar 12000km is wel heel veel, kan me voorstellen dat ze daar een punt van maken. Maar met onderhoud 1 bij 42k zou je de 2e op 72k verwachten, die is juist eerder uitgevoerd. En nummer drie volgt redelijk binnen de marges ten opzichte van onderhoud 2, dus kan me ook voorstellen dat de garage er uiteindleijk coulant mee is.
Pagina: 1 ... 299 300 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic