@
StarC @
Impstoker
Even terugkomend op mijn ratel probleem bij de rijderdeur. Dit lijkt nu opgelost. Het kwam omdat het punt waar het plastic samenkwam op het metaal, begon te trillen en zodoende tegen elkaar kwam.
Hoe moeiljk was het? Voor een totaal niet auto technicus of überhaupt heel handig persoon (ik dus) duurde het denk ik een minuut of 10. Maar bij een volgende deur waarschijnlijk 5 minuten.
Zoals op de foto te zien heb ik een extra stukje afdichtingstape geplaatst (ok, de bovenkant had iets netter gekund, maar dan is wel duidelijk te zien dat ik het heb gedaan

).
Achteraf had misschien wat minder dik schuinrubber gekund, had nu 6mm, maar je hebt ze ook van 1,5 en 3 mm, maar hield even de tutorial aan
I fixed all my Ioniq 5 rattles in 20 minutes and only spent $22.23 : r/Ioniq5
Wat ik had gekocht was:
Afdichtingstape, zelfklevende raamafdichting, 10 mm (
x 6 mm (D)/10 m (L) voor ramen, deurafdichting, schuimtape, rubberen afdichtstrip, geluidsisolatie, botsing, zwart : Amazon.nl: Klussen & gereedschap
AiQInu Demontage hefboomgereedschap auto, 5 stuks deurbekleding, sierlijstwigset voor demontage van auto-interieurbekleding (blauw) : Amazon.nl: Auto & motor
Uiteindelijk de tutorial uitgevoerd zoals beschreven, dus alle credits naar hem.
Eerst deze schroeven verwijderd
en daarna met (op de foto van de panel tools van amazon) de linker tool met de vlakke kant er vanonder ingehaakt om ruimte te creëren voor de soort van koevoet er naast en zo doende van onder naar boven de plaat eraf geklikt.
Toen de tape geplakt hier
Ik had hem eerst tot aan het schroefgat gedaan, maar door de dikte van 6mm krijg je daarna de schroef er niet meer goed in. Dus daarom ook mijn gedachte dat dunner afdichttape beter gaat werken, omdat je hem dan door kan trekken en gewoon weer dicht kan krijgen.
En wellicht ook wel beter voor de langere termijn, omdat er dan minder druk staat op het plastic? Al weet ik niet of dit een logische gedachte is van mij?
Maar de eerste testrit over onzer klinkerbaan naast onze straat verliep goed. Dus nu maar eens kijken hoe deze fix zich houdt op de langere termijn. En wellicht ga ik nu nieuwe rattels vinden

.
Wellicht iets om dit op de startpagina te plaatsen?