Koop mijn Nikon 14-24mm f/2.8 (Verkocht!) en Nikon 24-70mm f/2.8 lensen voor een prikkie! - En zie al mijn ads!
volgens mij was het als de auto in de vrij staat, "auto hold" een paar seconden indrukken, dan komt er popup van rem reiniging ofzoRoom42 schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 14:12:
[...]
Dat had ik met de Kona, nadat ik een keer in goed winters weer gereden heb (Noorwegen). Ik heb ze nooit echt schoon gekregen. Hoe forceer je dat? Bij normaal rijden regenereer je alleen, slechts op het eind rem je met de remmen maar dat is zo weinig dat het geen impact maakt.
regeneratie uitzetten (op 0) met de rechterflipper (of vasthoudenals hij op " auto" staat en dan naar 0)Room42 schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 14:12:
[...]
Dat had ik met de Kona, nadat ik een keer in goed winters weer gereden heb (Noorwegen). Ik heb ze nooit echt schoon gekregen. Hoe forceer je dat? Bij normaal rijden regenereer je alleen, slechts op het eind rem je met de remmen maar dat is zo weinig dat het geen impact maakt.
Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west
Nee, ook dan, als je de rem indrukt, zal hij eerst regenereren. Grappig, ik zie meer mensen die denkfout maken.Tiggy80 schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 14:34:
[...]
regeneratie uitzetten (op 0) met de rechterflipper (of vasthoudenals hij op " auto" staat en dan naar 0)
Koop mijn Nikon 14-24mm f/2.8 (Verkocht!) en Nikon 24-70mm f/2.8 lensen voor een prikkie! - En zie al mijn ads!
In elk geval bij de Ioniq 5 2022 is dit niet correct, cfr gebruikersmanual 6-39.Room42 schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 14:39:
[...]
ook dan, als je de rem indrukt, zal hij eerst regenereren.
in je dashboard wordt geen regeneratie weergegeven tijdens het remmen, dus ik denk dat het geen denkfout is. zie ook het bericht hierboven van @eyegraphicRoom42 schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 14:39:
[...]
Nee, ook dan, als je de rem indrukt, zal hij eerst regenereren. Grappig, ik zie meer mensen die denkfout maken.
Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west
De Ioniq 5 met gen5w navigatie zal niet regeneren de nieuwe met ccnc navigatie zal wel regeneren in level 0
Dan rem je eenvoudig de schijven 'roestvrij', want er wordt dan niet geregenereerd.
Als er roest op de remschijven zit, zul je dat horen aan het schuren, en wanneer dat geluid (nagenoeg) verdwenen is, zijn je schijven 'schoon'.
#ervaringsdeskundige
[ Voor 3% gewijzigd door Peter-036 op 14-04-2026 16:01 ]
It is what it is.If you can't change it, learn to deal with it!
2022 Ioniq 5 AWD Lounge 73KW
Bij mijn MY22 is niveau 0 zonder regeneratie maar bij de nieuwere zal deze dus wel iets doen maar niet veel en dus zal ook dan de rem snel worden gebruikt, ofwel het maakt niks uit welk model je hebt. Ik doe dit soms op een ventweg waar ik rij met elke paar honderd meter een drempel. Telkens flink optrekken en fors remmen in stand 0 en dat dan tussen de 4-5 drempels en is de boel echt wel schoon.
[ Voor 3% gewijzigd door Rugby82 op 14-04-2026 17:34 ]
R6, 7D2 en wat L-lenzen
Tja, onderdelen/reparaties zijn echt prijzig.-CJ schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 20:53:
Originele voorruit is ook rond de € 3.000,- euro, zonder montage. Ben echt geschrokken van de prijzen bij Hyundai.
Mijn auto was bijna Total loss. (Geen airbagplof of kreukelzone schade) De reparatie van onderstaande schade was zo’n €35.000.
8300Wp oost/west Enphase | Weheat sparrow | Ioniq 5
met innige deelname ;-)lkolkman schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 20:02:
[...]
Tja, onderdelen/reparaties zijn echt prijzig.
Mijn auto was bijna Total loss. (Geen airbagplof of kreukelzone schade) De reparatie van onderstaande schade was zo’n €35.000.
[Afbeelding]
pfffff
bizar, daar bouwen ze hem voor in Z-Korea....slaat helemaal nergens op....the right to repair enzo....
2022 Ioniq 5 AWD Lounge 73KW
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic