Vielleicht schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 10:15:
Willen jullie een interessant feitje horen? Misschien is dit welbekend, maar ik kwam er vandaag achter.
De 4 dots op het stuur, is eigenlijk een H in Morse-code.

Vielleicht schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 10:15:
Willen jullie een interessant feitje horen? Misschien is dit welbekend, maar ik kwam er vandaag achter.
Hyundai EU zit in Duitsland en hebben daar waarschijnlijk een paar bange poeperds op de juridische afdeling zitten die alleen maar de Duitse situatie kennen en daarom hebben gezegd dat het verboden is (wat dus niet zo hard is; zelfs niet in Duitsland).Tiggy80 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 09:55:
[...]
je zou toch verwachten dat dit inmiddels mbv GPS te regelen zou zijn, auto on/off op basis van locatie en gps uit= dashcam uit...... zal wel te simpel gedacht zijn
Ik had graag gezien dat ze ook aan de buitenkant vier simpele stippen hadden gebruikt ipv dat lelijke logo wat totaal niet past bij het design van de auto...Vielleicht schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 10:15:
Hier ook het mathematische model van de IONIQ 5 met 72 kWh en achterwielaandrijving:ZuinigeRijder schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 12:01:
Een mathematisch model voor het verbruik t.o.v. snelheid voor de IONIQ 5 72 kWh AWD op Facebook.
Vertaald:
Samenvatting van prestatie-evaluatie door wiskundig model. Het model is gebaseerd op verschillende gegevens zoals gepubliceerd door Hyundai en op een aantal weloverwogen aannames, het is gebaseerd op het rijden op een vlakte op een droge en windstille asfaltweg.
De bijgevoegde grafiek toont het energieverbruik (op de componenten) bij een constante snelheid - als functie van de snelheid. U kunt onder de indruk zijn van het dramatische effect van luchtweerstand (Aero Drag) bij hoge snelheden.
De twee datapunten op de kaart zijn testresultaten in de praktijk, uitgevoerd door de Noor Bjorn Nyland. Bij 90 km/u vond hij 153 Wh/km (volledige overeenkomst met het model), bij 120 km/u haalde hij een iets hoog resultaat van 244 Wh/km maar, zoals hij aangaf, de 120 test. Km / h werd gedeeltelijk op een natte weg en regen gehouden, zodat kan worden gezegd dat het model zeer compatibel is met de werkelijkheid.
Het verschil is redelijk miniem en inderdaad maken de banden mogelijk nog een flink verschil.ZuinigeRijder schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:11:
[...]
Hier ook het mathematische model van de IONIQ 5 met 72 kWh en achterwielaandrijving:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Om makkelijk te vergelijken, hier nog eens de All Wheel Drive:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik weet trouwens niet of men het verbruik met 19 inch of 20 inch banden heeft berekend.
Ik heb dat ook uitvoerig nagevraagd tijdens de bestelling van mijn P45. Het antwoord was telkens dat dit alleen op de Koreaanse markt bestelbaar was en dat dit zo zou blijven.DeKoetsier schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 21:06:
Nog 1 week wachten en dan kan ik mijn Ioniq 5 RWD 73 vision ophalen in Harderwijk. Binnen 3 weken na bestelling!
Leuke upgrade vanaf de huidige i20.
Weet iemand of er een bepaald vorm van ‘sentry mode’ op de Ioniq 5 zit? Of dat de camera’s opnames maken (krassen/deurbumps)
staat ook in de kia ev6 webshop: https://webshop.kia.nl/ac...60099DZ700DC&modelid=162/chrvdbos schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:35:
[...]
Ik heb dat ook uitvoerig nagevraagd tijdens de bestelling van mijn P45. Het antwoord was telkens dat dit alleen op de Koreaanse markt bestelbaar was en dat dit zo zou blijven.
Via Hyundai.de heb ik toen (die werd daar aangeboden) deze dashcam gekocht en bij de onderhandelingen met de dealer af kunnen spreken dat hij het na levering zou inbouwen.
Dat heeft hij gedaan, het werkt uitstekend en bezit ook de Sentry mode (onder andere).
ben er zeer tevreden over.
https://www.pioneer-car.eu/uk/products/vrec-dz700dc
Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west
Wow... bijzonder dat Kia die dashcam gewoon in de webshop verkoopt en dat ze dan bij Hyundai de ingebouwde Sentry Mode niet durven te gebruiken... Lijkt me ook best een makkelijke upsell: als een achteraf ingebouwde enkele camera al €500 kost kunnen ze voor de ingebouwde variant (met rondom camera's) makkelijk >€1000 vragen. En de camera's zitten er al, dus de extra kosten voor een kaartlezer en wat software zijn nihil (zeker omdat ze de software al werkend hebben voor Korea).Tiggy80 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:44:
[...]
staat ook in de kia ev6 webshop: https://webshop.kia.nl/ac...60099DZ700DC&modelid=162/
mind == blownVielleicht schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 10:15:
Nou vandaag live achter de KIA EV6 gereden. Beide passagiers zeiden als eerste wat een lelijk groot logo....bilgy_no1 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:10:
[...]
Ik had graag gezien dat ze ook aan de buitenkant vier simpele stippen hadden gebruikt ipv dat lelijke logo wat totaal niet past bij het design van de auto...
Kia heeft z'n logo ook gemoderniseerd en dat ziet er direct veel mooier uit.
Shit happens.
Daarom zitten we in het Ioniq 5 topic en niet het EV6 topicmdeiman schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 17:02:
[...]
Nou vandaag live achter de KIA EV6 gereden. Beide passagiers zeiden als eerste wat een lelijk groot logo....
En jemig wat is die achterkant lelijk. Maar goed, smaken verschillen gelukkig.
All I had to do was follow the damn train.
Dat heb ik nu bij het interieur van de Ioniq: veel te simpel. Niet zo erg als een Tesla 3, maar toch. Ziet er niet uit als een auto van een halve euroton.mdeiman schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 17:02:
[...]
Nou vandaag live achter de KIA EV6 gereden. Beide passagiers zeiden als eerste wat een lelijk groot logo....
[ Voor 5% gewijzigd door Frie2 op 07-10-2021 22:36 ]
Ja, smaken verschillen idd. Ik vind de Ioniq 5 als auto veel mooier hoor. Alleen het logo dat ze erop hebben geplakt valt voor mij uit de toon. Maar soit...mdeiman schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 17:02:
[...]
Tja hoe ziet dat er wel uit? Een Jan de Bouvrie interieur zie je de prijs ook niet aan af zeg maar. Ik vind de ioniq 5 juist erg prettig aanvoelen (sfeer) tov de ev6, ik zal mijn wilde haren wel kwijt zijn geraakt ofzo dat het wat minder sportief moetFrie2 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 22:35:
[...]
Dat heb ik nu bij het interieur van de Ioniq: veel te simpel. Niet zo erg als een Tesla 3, maar toch. Ziet er niet uit als een auto van een halve euroton.
Ennuh: die achterkant van de EV6 vind ik ook een afknapper.
Dank! Ik vroeg anderhalve maand geleden naar die led verlichting voor de achterbak bij mijn dealer en hij beweerde dat zij die niet verkochten… Merkwaardig.ckoopmanschap schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 22:29:
Aangezien ik in de leveringen topic wat verbazing zie over de binnenverlichting en ik hier zelf ook geen weet van had. Zet ik deze even hier neer.
https://s7g10.scene7.com/...rebrochure-Hyundai-IONIQ5
Wow gefeliciteerd!Sjoerdvt schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 22:52:
[...]
Dank! Ik vroeg anderhalve maand geleden naar die led verlichting voor de achterbak bij mijn dealer en hij beweerde dat zij die niet verkochten… Merkwaardig.
Vandaag mijn I5 lounge RWD opgehaald. En vanavond nog een nadeel ondervonden van het feit dat die portierhendels niet automatisch naar buiten komen bij ontgrendelen. Zie ze maar te vinden in het donker!! Niet te zien, Hyundai had er minimaal een klein ledje in aan kunnen brengen. Echt heel onhandig dit. Maar goed, verder zijn er heel veel zaken wel erg fijn aan de auto.
Vreemd, ik heb deze gewoon mee kunnen bestellen. Maar, auto is nog niet geleverd dus kan het nog niet checken.Sjoerdvt schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 22:52:
[...]
Dank! Ik vroeg anderhalve maand geleden naar die led verlichting voor de achterbak bij mijn dealer en hij beweerde dat zij die niet verkochten… Merkwaardig.
Van harte en veel rijplezier!Sjoerdvt schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 22:52:
[...]
Vandaag mijn I5 lounge RWD opgehaald. En vanavond nog een nadeel ondervonden van het feit dat die portierhendels niet automatisch naar buiten komen bij ontgrendelen. Zie ze maar te vinden in het donker!! Niet te zien, Hyundai had er minimaal een klein ledje in aan kunnen brengen. Echt heel onhandig dit. Maar goed, verder zijn er heel veel zaken wel erg fijn aan de auto.
Dank en ga ik ook doen. Maar voorlopig staan mijn trekhaak en matten ook nog op backorder, alle accessoires schijnen dit jaar erg lastig leverbaar te zijn.DeKoetsier schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 23:00:
[...]
Van harte en veel rijplezier!
Bij mij zei de dealer dat dit een extra is die nog lokaal bijgezet wordt als ik het me niet vergis. Heb dit ook besteld namelijk. Dergelijke zaken mocht ik nog over nadenken nadat de auto besteld was enkele weken terug.
Zoiets: https://carsifi.com/de meester01 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 23:23:
Zijn er al rijders die iets hebben gedaan met een kabel leggen voor de carplay / AA? Ik denk zelf onder de mat door en dan via de passagier kant de kabel omhoog voeren?
Tenminste : het lijkt me dat de meeste mensen geen chimpansee armen hebben die makkelijk bij voorste USB aansluiting kunnen zonder uit de stoel te komen
[ Voor 14% gewijzigd door bilgy_no1 op 08-10-2021 01:52 ]
ben benieuwd hoe dat werkt, als mijn telefoon op een wifinetwerk zit heeft ie volgens mij geen 4g meer en dus geen dataverbinding, ze zullen er vast iets voor gevonden hebben maar ik denk dat een lange usb kabel een stuk goedkoper isbilgy_no1 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 01:19:
[...]
Zoiets: https://carsifi.com/
Maakt van een bedrade AA verbinding een draadloze. Is wel een kickstarter project zo te zien, maar ze claimen dat het voor alle auto's met bedrade AA werkt.
Er is ook een product waar een Tweaker bij betrokken is: https://www.google.com/ur...Vaw3xtVDHNfEtUwAZayaxMKfJ
De software van Hyundai zelf doet dit niet.cooper_s1 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 08:44:
weet iemand of intussen de route planner in de Ioniq nu goed omgaat met het plannen van laders zoals A Better Routeplanner kan doen?
En die laatste kon je iets met een OBD dongle oid toch? Zodat de acculading in de routeplanning
meebekeken wordt...
Worden die dingen lokaal bijgeplaatst? Ook LED verlichting in de achterbak? Ik heb afneembare trekhaak, matten en led verlichting achter bijbesteld. Ik dacht dat ze die dingen in de fabriek er wel in zouden zetten...DeKoetsier schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 23:00:
[...]
Van harte en veel rijplezier!
Bij mij zei de dealer dat dit een extra is die nog lokaal bijgezet wordt als ik het me niet vergis. Heb dit ook besteld namelijk. Dergelijke zaken mocht ik nog over nadenken nadat de auto besteld was enkele weken terug.
Normaal gesproken heb je dat niet nodig, alleen bij heel grote afstanden (vakanties en >600 km?). Volgens mij is het dan beter om vooraf al een globale route te plannen. En wanneer je eerder een snellader wil/moet hebben, kun je met de nieuwste software (de standaard geïnstalleerde software op de Hyundai heeft de verkeerde kaart versie voor EV en dealers zeggen dan dat dat de laatste is) gewoon de snelladers filteren/kiezen, in de buurt of op de route of bij bestemming en daarna de snellader tussenvoegen van de bestemming van de huidige rit. Hier is een versie die wel goed werkt maar niet voor plannen zoals ABRP.......cooper_s1 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 08:44:
weet iemand of intussen de route planner in de Ioniq nu goed omgaat met het plannen van laders zoals A Better Routeplanner kan doen?
En die laatste kon je iets met een OBD dongle oid toch? Zodat de acculading in de routeplanning
meebekeken wordt...
[ Voor 5% gewijzigd door ZuinigeRijder op 08-10-2021 09:24 ]
Ik ook, auto gisteren geleverd en de rest komt er lokaal op maar….. de onderdelen staan doorgaans erg lang op backorder. Ik heb nog geen idee wanneer het komt.GoodPeople schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:13:
[...]
Worden die dingen lokaal bijgeplaatst? Ook LED verlichting in de achterbak? Ik heb afneembare trekhaak, matten en led verlichting achter bijbesteld. Ik dacht dat ze die dingen in de fabriek er wel in zouden zetten...
Maar goed, ik weet ook niet hoe het werkt, ik heb nog nooit eerder een nieuwe auto besteld.
Ik krijg geen update van de dealer via mail (communicatie is echt zeer matig, ook in het bestelproces). leverdatum staat nog steeds op 27 december...
Is de koppeling met live data uit de I5 via tronity niet voldoende dan? Die is gratis en werkt bij mij perfect! Het is een menu keuze in ABRP om te koppelen met tronity. Wel eerst een gratis account bij tronity maken.cooper_s1 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 08:44:
meebekeken wordt...
Die link staat al in diverse posts. Het is een brede algemene handleiding voor zeer veel Hyundai modellen. Ik heb gisteren mijn I5 opgehaald en had verwacht dat er ook een papieren infotainment manual bij zou zitten, specifiek voor de i5. Niet dus. Alleen een verkorte handleiding van een paar pagina’s waar geen features in uitlegd staan. Maar wel een QR code…., waarmee je weer bij de online manual uitkomt die hier dus al menigmaal is gepost. Daar zullen wij het dus mee moeten doen.Amersfoort schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 12:07:
[...]
@ZuinigeRijder Bedankt voor de link. Heb je ook een pdf van de multimedia/navigatie? Als ik mij niet vergis, was dat een separate handleiding.
Dat zou mooi zijn, als mijn Ioniq 5 geleverd wordt zal ik dat eerst proberen..Sjoerdvt schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:20:
[...]
Is de koppeling met live data uit de I5 via tronity niet voldoende dan? Die is gratis en werkt bij mij perfect! Het is een menu keuze in ABRP om te koppelen met tronity. Wel eerst een gratis account bij tronity maken.
[ Voor 6% gewijzigd door cooper_s1 op 08-10-2021 10:36 ]
De link verwijst helaas niet naar een pdf, maar mogelijk bestaat deze op dit moment niet.Sjoerdvt schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:25:
[...]
Die link staat al in diverse posts. Het is een brede algemene handleiding voor zeer veel Hyundai modellen. Ik heb gisteren mijn I5 opgehaald en had verwacht dat er ook een papieren infotainment manual bij zou zitten, specifiek voor de i5. Niet dus. Alleen een verkorte handleiding van een paar pagina’s waar geen features in uitlegd staan. Maar wel een QR code…., waarmee je weer bij de online manual uitkomt die hier dus al menigmaal is gepost. Daar zullen wij het dus mee moeten doen.
Dat klopt, er is geen PDF. Alleen de online manual. Dus zelfs via de officiële handleiding die bij je auto wordt bijgeleverd kom je daar weer uit. Meer is er niet.Amersfoort schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:14:
[...]
De link verwijst helaas niet naar een pdf, maar mogelijk bestaat deze op dit moment niet.
cooper_s1 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:34:
[...]
Dat zou mooi zijn, als mijn Ioniq 5 geleverd wordt zal ik dat eerst proberen..
Alleen zie ik dat Tronity maar gratis is voor 2 weken...
Ahhh, balen zeg!! Dat had ik dus gemist. Dank voor de update. Het kost na 2 weken idd 3,99 EUR per maand, dan haal je een dongel er wel weer snel uit. Jammer, want het werkt perfect.cooper_s1 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:34:
[...]
Dat zou mooi zijn, als mijn Ioniq 5 geleverd wordt zal ik dat eerst proberen..
Alleen zie ik dat Tronity maar gratis is voor 2 weken...
Ja dat klopt. Net nog met ze gebeld toevallig to be sure, maar hetzelfde verhaal als bij @Sjoerdvt. Die komen een aantal weken later. Dus ik kan er al lekker in rondrijden zometeen. Fabriek af is alleen: versie + kleur + interieur en evt. panodak etc.GoodPeople schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:13:
[...]
Worden die dingen lokaal bijgeplaatst? Ook LED verlichting in de achterbak? Ik heb afneembare trekhaak, matten en led verlichting achter bijbesteld. Ik dacht dat ze die dingen in de fabriek er wel in zouden zetten...
Maar goed, ik weet ook niet hoe het werkt, ik heb nog nooit eerder een nieuwe auto besteld.
Ik krijg geen update van de dealer via mail (communicatie is echt zeer matig, ook in het bestelproces). leverdatum staat nog steeds op 27 december...
[ Voor 8% gewijzigd door DeKoetsier op 08-10-2021 11:28 ]
die illusie heb ik al een tijdje niet meer, ik deel je mening, maar de praktijk is helaas wel anders; dus idd regelmatig weer aan de telefoon om te vragen wat ik wil weten tot ze er ziek van worden....DeKoetsier schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:26:
[...]
dan mag je op z'n minst fatsoenlijke communicatie verwachten.
Ben tzt wel benieuwd naar de foto's van het zwarte logoSjoerdvt schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 22:55:
En wat ook interessant was. Mijn i5 is gravity gold en de demo auto van de dealer ook. Ze stonden vandaag naast elkaar, die van de dealer is inmiddels een stukje donkerder geworden, nu meer goud dan zilver terwijl de mijne meer zilver dan goud is. Kan ook het effect van de wasstraat zijn waar hun auto regelmatig doorheen gaat. Maar eerlijk gezegd vond ik het donkere “ goud” effect toch mooier.
Enfin, volgende week gaat de dubbele glascoating erop en wordt het logo zwart gewrapped, eens kijken hoe dat er uitziet.
Hyundai Ioniq 5 Project 45
Ook ik heb vaker niet kloppende snelheidsborden in beeld. B.v. 120km overdag op de snelweg.MicheldeGoey schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 02:09:
Vandaag een nieuwe merkwaardige storing in de weergave van snelheidsborden. Ze schakelen niet mee met de werkelijkheid, maar 'blijven hangen'. Uit mijn dorp de provinciale weg op met '30'-borden op de dash en head-up. Vervolgens '50' op de snelweg en pas '100' op de afrit. Die '100' bleef weer staan op de secundaire weg. Vreemd. Is dat een GPS-storing? De kaartweergave lijkt normaal.
In het head-up display blijft het snelheidsbord regelmatig onzichtbaar, maar die storing bestaat al langer.
Hyundai Ioniq 5 Project 45
De dealer gaf bij mij al voor aanschaf aan dat nummerbordherkenning niet goed werkt in Nederland, doordat wij die dubbele borden hebben (130 / 120 / 100). Onbekend hoe en of het ooit wordt opgelost. Volgens mij zijn er niet veel andere landen die dit systeem gebruiken.WilliamGeluk schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:51:
[...]
Ook ik heb vaker niet kloppende snelheidsborden in beeld. B.v. 120km overdag op de snelweg.
En zo nog wat van die dingen. Een aantal updates verder zullen dit soort dingen vast (deels) verholpen zijn.
Kan iemand dit bevestigen?Geen beveiliging
Klasse 1 (startonderbreker)
Klasse 2 (startonderbreker, inbraakdetectie en een alarm)
Klasse 3 (klasse 2 + sabotage + hellingdetectie)
Klasse 4 (klasse 1, 2 of 3 met voertuigvolgsysteem)
Klasse 5 (klasse 3 met voertuigvolgsysteem geactiveerd door een alarm)
Het viel me al op dat er op sommige plaatjes Tankstations in de Navigatie als POI op de tweede plaats stonden...ZuinigeRijder schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:14:
[...]
Normaal gesproken heb je dat niet nodig, alleen bij heel grote afstanden (vakanties en >600 km?). Volgens mij is het dan beter om vooraf al een globale route te plannen. En wanneer je eerder een snellader wil/moet hebben, kun je met de nieuwste software (de standaard geïnstalleerde software op de Hyundai heeft de verkeerde kaart versie voor EV en dealers zeggen dan dat dat de laatste is) gewoon de snelladers filteren/kiezen, in de buurt of op de route of bij bestemming en daarna de snellader tussenvoegen van de bestemming van de huidige rit. Hier is een versie die wel goed werkt maar niet voor plannen zoals ABRP.......
Zie ook deze post.
Geeft Tronity live data van de accu status door dan? Of alleen de status bij vertrek?Sjoerdvt schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:19:
[...]
[...]
Ahhh, balen zeg!! Dat had ik dus gemist. Dank voor de update. Het kost na 2 weken idd 3,99 EUR per maand, dan haal je een dongel er wel weer snel uit. Jammer, want het werkt perfect.
Het platform kan 77 kwh hebben. Wellicht dat de open ruimte in de middelste rij 2 extra pakketten kunnen dragen.ZuinigeRijder schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:08:
Video van het batterijenpakket van de IONIQ 5 met de cover er vanaf.
[YouTube: (뒤짚힌 화면 바로 세운) 현대자동차 전기차 아이오닉5의 배터리 내부 살펴보기 #아이오닉5 #Ionic5 #폐배터리 #전기차 #굿바이카]
If it cannot be fixed with Duct-tape. Then you're not using enough Duct-tape.
Bij ons zit die optie er in ieder geval op. Gisteren de auto opgehaald. Helaas geen autom. deurgrepen, maar dat lijkt tot op heden het enige wat verschilt tov wat er eerder in de brochure stond.Supreme1 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:25:
Hi all,
Ik heb even een vraagje; Ik heb een Lounge versie besteld, en in de brochure/prijslijst staat 'Stoelen achter, elektrisch verstelbaar (2x)' , maar als ik op de site van Hyundai kijk in de configurator onder de optie details kan ik daar niets over terugvinden. Kan iemand die al een Lounge versie in bezit heeft bevestigen of deze optie er wel of niet op zit?
Bedankt voor de info, dat is goed nieuws! Wat een prachtige auto in die kleur, die had ook mijn voorkeur. Helaas dacht mijn vriendin daar anders over haha. Nou ja, soms moet je een compromis sluiten dus het word voor ons Phantom Black.DNF1971 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 13:13:
[...]
Bij ons zit die optie er in ieder geval op. Gisteren de auto opgehaald. Helaas geen autom. deurgrepen, maar dat lijkt tot op heden het enige wat verschilt tov wat er eerder in de brochure stond.
zijn er nog meer eigenaren die hier een punt van willen maken richting hyundai NL? ik heb mijn ioniq5 nog niet, maar de hoop op de automatische deurgrepen heb ik inmiddels wel opgegeven..... lijkt mij dat we samen wat sterker staan..... voor wat het waard isDNF1971 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 13:13:
[...]
Helaas geen autom. deurgrepen, maar dat lijkt tot op heden het enige wat verschilt tov wat er eerder in de brochure stond.
[
Phantom Black is ook niet verkeerd hoor. Er stond toevallig gisteren een 5 in die kleur in de showroom. Ook echt mooi.Supreme1 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 13:21:
[...]
Bedankt voor de info, dat is goed nieuws! Wat een prachtige auto in die kleur, die had ook mijn voorkeur. Helaas dacht mijn vriendin daar anders over haha. Nou ja, soms moet je een compromis sluiten dus het word voor ons Phantom Black.
Ik denk dat je het pas 100% zeker weet als je de auto in het echt ziet.dvdj schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 13:26:
Als ik ga kijken op https://service.hyundai-motor.com/euro5/index.tiles en zoek op mijn VIN, dan staat er:
FLUSH HANDLE: AUTO TYPE
Ben ik daarmee zeker dat ik de automatische deurgrepen heb?
Staat gelijk aan klasse 2, maar dat betekenisloos omdat het niet gecertificeerd is.DeKoetsier schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:24:
Ik wil een autoverzekering afsluiten voor de IONIQ 5 en vroeg me af welke klasse beveiliging het is. Ik geloof, als ik de manual lees, dat dit gelijk staat aan niveau 2.
Kan iemand dit bevestigen?
Kan je daar iets meer over vertellen? Wellicht dat ik dat ook ga doen.MicheldeGoey schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 13:42:
[...]
Staat gelijk aan klasse 2, maar dat betekenisloos omdat het niet gecertificeerd is.
De verzekering van Hyundai zelf is duur en heeft matige voorwaarden.
Ik heb een gecertificeerd voertuigvolgsysteem laten installeren en heb ik een gunstige verzekering kunnen afsluiten. De meerkosten verdien ik in een jaar terug.
[ Voor 3% gewijzigd door DeKoetsier op 08-10-2021 13:43 ]
Daar ben ik ook erg benieuwd naar (ivm een panoramadak). Heb ook al contact opgenomen, maar nog geen antwoord ontvangen.kor952 schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 10:45:
Ook bij deze is niet duidelijk of hij op een solar-dak toegepast mag worden. Ik heb een maand of wat geleden Yakima NL een mail gestuurd, hun antwoord was dat de dragers pas over een paar maanden leverbaar zouden worden en dat ze dat nog niet wisten.
Heb nog weer even gegoogled en dakdragers met een solar of panodak gaat het niet worden vrees is, die twee missen een rand tussen zijkant en dak waarin de poten van de drager steunen.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Ik heb een TV01 system laten inbouwen met een jaarcontract door Clifford Electronics. Dat doen ze op locatie. Het systeem is draadloos en die batterij gaat 3 jaar mee. Dat zien we dan tegen die tijd wel weer.DeKoetsier schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 13:42:
Kan je daar iets meer over vertellen? Wellicht dat ik dat ook ga doen.
Dat doet de sleutel van Hyundai niet vanzelf?MicheldeGoey schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 13:59:
[...]
Daarnaast heb ik beide sleutels voorzien van een Keyless Protector die de sleutel na 3 minuten deactiveert als deze stil ligt.
https://www.keylessprotector.nl/keyless-protector.html
Ik heb de sleutel op het dak van de auto gelegd en de deuren gesloten. Ook na een halfuur kon ik deuren nog gewoon openen. Nu na 3 minuten niet meer.de meester01 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 14:06:
Dat doet de sleutel van Hyundai niet vanzelf?
wat is de range van de sleutel eigenlijk? wellicht ben ik al ver genoeg van de auto dat dit voor mij niet noodzakelijk isMicheldeGoey schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 14:19:
[...]
Ik heb de sleutel op het dak van de auto gelegd en de deuren gesloten. Ook na een halfuur kon ik deuren nog gewoon openen. Nu na 3 minuten niet meer.
ik heb dakdragers besteld die binnen 3 werkdagen binnen moesten komen, maar helaas kreeg ik gisteren te horen dat het pas 12 nov wordtJoris748 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 13:57:
[...]
Daar ben ik ook erg benieuwd naar (ivm een panoramadak). Heb ook al contact opgenomen, maar nog geen antwoord ontvangen.
Wat is het praktische voordeel van bovenstaande oplossing t.o.v. zo'n sleutelkluisje, afgeschermde sleutel etui etc? Deze laatste kosten vaak rond de €30 en geven mijn inziens hetzelfde effect . Maar misschien vergis ik mij?MicheldeGoey schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 13:59:
[...]
Daarnaast heb ik beide sleutels voorzien van een Keyless Protector die de sleutel na 3 minuten deactiveert als deze stil ligt.
https://www.keylessprotector.nl/keyless-protector.html
Ik doe mee! Zoals ik al eerder schreef. Het is ook in het (echt) donker s avonds een probleem, je ziet die dingen eenvoudig weg niet en op de tast is dan best lastig.Tiggy80 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 13:22:
[...]
zijn er nog meer eigenaren die hier een punt van willen maken richting hyundai NL? ik heb mijn ioniq5 nog niet, maar de hoop op de automatische deurgrepen heb ik inmiddels wel opgegeven..... lijkt mij dat we samen wat sterker staan..... voor wat het waard is
Ik heb daarnet ABRP geopend en dan moet ik wel op het icoontje van de batterij status drukken om het actuele percentage te krijgen. Ik zal mijn volgende route via ABRP plannen en dan kan ik checken of de accustatus live omlaag gaat.de meester01 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:44:
[...]
Geeft Tronity live data van de accu status door dan? Of alleen de status bij vertrek?
Dat zou top zijn om te wetenSjoerdvt schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 16:28:
[...]
Ik heb daarnet ABRP geopend en dan moet ik wel op het icoontje van de batterij status drukken om het actuele percentage te krijgen. Ik zal mijn volgende route via ABRP plannen en dan kan ik checken of de accustatus live omlaag gaat.
Een keyless hack gebeurt met een signaalversterker bij jouw voordeur en de ontvanger bij de auto. De auto ontgrendelt, ze slaan de codes op en weg auto.Tiggy80 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 14:51:
wat is de range van de sleutel eigenlijk? wellicht ben ik al ver genoeg van de auto dat dit voor mij niet noodzakelijk is
Wel moet je er aan denken om de sleutel met Keyless Protector weg te leggen en niet in bv je broekzak te houden. Want bij beweging gaat hij weer aan. Toch?crazyguy schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 15:34:
Het is een stukje gemak.
Voor een etui of kluisje moet je er altijd zelf aan denken om hem erin te doen.
Terwijl zo'n batterij protector, het is puur een ding dat de stroom afsluit naar de sleutel, altijd automatisch werkt. Je hoeft er niet meer aan te denken.
Rond €500,- incl. inbouw thuis voor de deur. Je mag het niet zelf doen vanwege het certificaat. Ik heb een jaarabonnement dat stilzwijgend wordt verlengd.Sjoerdvt schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 16:32:
Goede tip, wat is de prijs voor de TV01? Zijn er inbouw kosten of kan je zelf de beste locatie zoeken en het apparaat vastplakken? Heb jij het incl. 3 jarig abonn.?
Een sleuteletui is onpraktisch BTDT, dan moet je de sleutel altijd eerst uit het etui halen en daarna weer terugdoen. Gedoe. Mijn vrouw heeft de tweede sleutel in haar tas, je weet wel zo'n tas waar een middelgrote vrachtwagen bleekjes bij afsteekt. Tegen de tijd dat ze het etui heeft gevonden... Werkt niet.Franciesco schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 14:58:
Wat is het praktische voordeel van bovenstaande oplossing t.o.v. zo'n sleutelkluisje, afgeschermde sleutel etui etc? Deze laatste kosten vaak rond de €30 en geven mijn inziens hetzelfde effect . Maar misschien vergis ik mij?
Weet je wat het 'grappige' is: het is allemaal papieren gel#l zo'n voertuigvolgsysteem want de politie in NL doet er niets mee. Zie de reportages van diverse journalisten. Mijn auto staat in die loods meneer de agent. Ja? Nou en, denk je dat wij zomaar de deur intrappen omdat jij dat zegt? Geen prio.MicheldeGoey schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 16:44:
[...]
Rond €500,- incl. inbouw thuis voor de deur. Je mag het niet zelf doen vanwege het certificaat. Ik heb een jaarabonnement dat stilzwijgend wordt verlengd.
Wel klasse 2, niet gecertificeerd. Er moet een hellingshoekdetector in met een locator. Klasse 3 dus.de meester01 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 15:47:
Ik heb vandaag maar eens een mailtje naar de dealer gestuurd met de vraag of de auto een gecertificeerd alarm klasse 2 heeft. De nieuwwaarde van mijn auto ligt € 211 boven de grenswaarde van de verzekeraar.....
Ja precies, ik ken de verhalen wel van diverse autofora. 2 jaar niet laten keuren....? Geen uitkering.MicheldeGoey schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 17:05:
[...]
Wel klasse 2, niet gecertificeerd. Er moet een hellingshoekdetector in met een locator. Klasse 3 dus.
Verzekeringsmaatschappijen vangen graag jouw premie, maar als de auto wordt gestolen, sta je met lege handen. Een kennis van mij heeft dat meegemaakt. De verzekering keerde niet uit en hij heeft de rechtzaak verloren. Hij betaalt nog steeds een lening af voor een auto die hij niet meer heeft. Een gewaarschuwd mens...
De meldkamer kan exact zien waar de auto is en via Bluelink (bij Hyundai) de auto geleidelijk vertragen, tot stilstand brengen en uitschakelen. Komt geen politie aan te pas.de meester01 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 17:02:
Weet je wat het 'grappige' is: het is allemaal papieren gel#l zo'n voertuigvolgsysteem want de politie in NL doet er niets mee. Zie de reportages van diverse journalisten. Mijn auto staat in die loods meneer de agent. Ja? Nou en, denk je dat wij zomaar de deur intrappen omdat jij dat zegt? Geen prio.
Ze doen niks om de auto terug te halen dus ik snap het nut van die eis eerlijk gezegd niet.
Mijn P45 was nergens welkom met klasse 2. Alleen bij Hyundai zelf die speciaal voor dit model de grens heeft vergoogd tot boven €60k. Maar de verzekeringsvoorwaarden en de prijs stonden mij niet aan.de meester01 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 17:07:
Maar klasse 2 is voldoende voor de ANWB, waarom zou ik dan investeren in klasse 3?
Ik heb mijn Lounge bij Centraal Beheer verzekerd, geen aanvullende eisen, dat is bij hen pas vanaf 75K.MicheldeGoey schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 17:16:
[...]
Mijn P45 was nergens welkom met klasse 2. Alleen bij Hyundai zelf die speciaal voor dit model de grens heeft vergoogd tot boven €60k. Maar de verzekeringsvoorwaarden en de prijs stonden mij niet aan.
Ik bij Univé, geen enkel probleem.Sjoerdvt schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 17:48:
[...]
Ik heb mijn Lounge bij Centraal Beheer verzekerd, geen aanvullende eisen, dat is bij hen pas vanaf 75K.
9900 Wp, L/W WP, Gasloos, Ioniq 5 P45, Zappi v2
Kijk na afloop van de huidige periode eens bij de anwb. Die draaien namelijk niet mee via de meeste vergelijkings websites maar zijn wel erg concurrerend qua premie, zeker als je al een flink aantal schadevrije jaren hebt. Ik heb er 2 auto's en een scooter in de verzekering.MicheldeGoey schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 17:16:
[...]
Mijn P45 was nergens welkom met klasse 2. Alleen bij Hyundai zelf die speciaal voor dit model de grens heeft vergoogd tot boven €60k. Maar de verzekeringsvoorwaarden en de prijs stonden mij niet aan.
Jazeker! Ik moet nog even wachten op de auto en kan dan pas zien of het er wel/niet op zit. Maar als het ontbreekt maak ik er wel degelijk een punt van.Tiggy80 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 13:22:
[...]
zijn er nog meer eigenaren die hier een punt van willen maken richting hyundai NL? ik heb mijn ioniq5 nog niet, maar de hoop op de automatische deurgrepen heb ik inmiddels wel opgegeven..... lijkt mij dat we samen wat sterker staan..... voor wat het waard is
Ah, ik begrijp het voordeel!MicheldeGoey schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 16:56:
[...]
Een sleuteletui is onpraktisch BTDT, dan moet je de sleutel altijd eerst uit het etui halen en daarna weer terugdoen. Gedoe. Mijn vrouw heeft de tweede sleutel in haar tas, je weet wel zo'n tas waar een middelgrote vrachtwagen bleekjes bij afsteekt. Tegen de tijd dat ze het etui heeft gevonden... Werkt niet.
Een kluisje of blik werkt alleen thuis, bij een restaurant of hotel staan ze op het parkeerterrein rustig te spotten op een aantrekkelijke auto en iemand loopt even achter je aan. Zender bij jouw in de buurt, ontvanger bij de auto. Weg auto.
Het is mijn dealer die moeilijk doet vwb de beenruimte verlichting, laat je het alleen voor plaatsen of ook achter? Dat laatste kon volgens mijn dealer al helemaal niet, terwijl ik het in een paar toebehoren brochure's heb zien staan oa die van Noorwegen.ckoopmanschap schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 18:45:
Vandaag gebeld met de dealer: (Zwolle)
- de opties (incl verlichting) kunnen allen er gewoon opgezet worden. Dus diegene (hier of bij leveringen topic) bij wie de dealer moeilijk deed, moet nog maar eens met zijn dealer bellen.
- het implementeren van de dashcam is verboden, maar hij wilt het er best inzetten. Kost wel een paar 100 euro (excl de dashcam).
- Levertijd ongewijzigd eind november.
3000Wp op 't dak
3000Wp op 't dak
In Scandinavië is het doorgaans een stuk donkerder?GoodPeople schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 22:24:
Ik sta echt versteld van de grote verschillen per land. De ene brochure heeft die led verlichting voor passagiers. En in Nederland niet. In elk land zijn uitvoeringen vaak anders van naam en de opties verschillen bijna allemaal. Ik zie voordelen voor productie en communicatie om dat te versimpelen en te centraliseren. Want dit is toch een chaos. Man man.
[ Voor 21% gewijzigd door de meester01 op 08-10-2021 22:32 ]
[ Voor 7% gewijzigd door ckoopmanschap op 08-10-2021 22:58 ]
Kijk eens bij Hyundaizubehoer.deckoopmanschap schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 22:57:
Ik heb de Nederlandse brochure eerder al gedeeld. Daar zit inderdaad niets voor passagiers in.
Ik heb het nog niet besteld, ik vroeg alleen of het mogelijk was om dat in te laten bouwen bij oplevering van de auto.
Die dashcam werd mij iets te gortig, dat kost mij dan zo 500+.
Volgens de dealer was het allemaal geen probleem.
Jij maakt vrienden, maar geen idee of ik dit zomaar in een leaseauto kan zetten en als ik die handleiding lees, ga ik die fok denk ik ook maar niet nemen. Het is wel een stukje goedkoper.bilgy_no1 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 23:05:
[...]
Kijk eens bij Hyundaizubehoer.de
Daar verkopen ze die verlichting ook en kun je de installatie handleiding ook downloaden.
[ Voor 13% gewijzigd door ckoopmanschap op 08-10-2021 23:21 ]
Alsof ze bij het inleveren de auto binnenste buiten keren. Een paar ledjes valt niemand op, de meeste mensen zullen denken dat het origineel isckoopmanschap schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 23:10:
[...]
Jij maakt vrienden, maar geen idee of ik dit zomaar in een leaseauto kan zetten.
Ik probeer het eerst wel als eigen bijdrage op te voeren bij mijn werk, scheelt een hoop gedoe.de meester01 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 23:20:
[...]
Alsof ze bij het inleveren de auto binnenste buiten keren. Een paar ledjes valt niemand op, de meeste mensen zullen denken dat het origineel is![]()
Die inbouw handleidingen zijn trouwens (nog) niet voor de io5
Let op dat betalingen die jij aan derden doet in principe niet kwalificeren als eigen bijdrage in het kader van de bijtelling tenzij daarover is afgesproken dat jij die betaling voor of namens je werkgever doet.ckoopmanschap schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 23:22:
[...]
Ik probeer het eerst wel als eigen bijdrage op te voeren bij mijn werk, scheelt een hoop gedoe.
Ik sprak hier van de week nog over met de dealer. Hij zij dat de Hyundai importeur ze niet wil leveren, omdat er geen dakrails op de auto zitten. Hierdoor kunnen er alleen dakdragers op die op rubberen voetjes rusten en onder de deur komen. Als er dan zand/vuil op het dak zit kan dat de lak beschadigen en daarvoor wil Hyundai geen risico op claims lopen.kor952 schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 10:45:
Ook bij deze is niet duidelijk of hij op een solar-dak toegepast mag worden. Ik heb een maand of wat geleden Yakima NL een mail gestuurd, hun antwoord was dat de dragers pas over een paar maanden leverbaar zouden worden en dat ze dat nog niet wisten.
Heb nog weer even gegoogled en dakdragers met een solar of panodak gaat het niet worden vrees is, die twee missen een rand tussen zijkant en dak waarin de poten van de drager steunen.
Dat is top!Sjoerdvt schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 19:18:
[...]
Yep, live data in ABRP! Rechtsonderin zie je het actuele accu percentage(dalen) en ook het verwachte percentage bij aankomst. Soms enige vertraging omdat het via diverse servers in de cloud continue geactualiseerd wordt. Maar werkt prima![Afbeelding]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq