• FunkStar_
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09:59
Ik rij sinds september 2021 met de Hyundai Ioniq 5. In december 2023 is de ICCU vervangen.
Al een paar maanden (zo’n 4 à 5) hoor ik een afwijkend geluid tijdens het regenereren, onafhankelijk van het regeneratieniveau (1, 2 of 3). Ik dacht eerst dat het aan mijn banden lag, die na 67.000 kilometer inderdaad versleten waren. Maar sinds kort heb ik vier nieuwe banden, en het geluid blijft.
Ik nadert nu de vijf jaar met deze auto, en omdat het onze eigen auto is en ik al eens problemen heb gehad met de ICCU, baart dit me zorgen. Heeft iemand anders dit ook meegemaakt?[Video: https://imgur.com/a/dXjNs6K]

• Fidai
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:12
Is het jullie wel eens opgevallen dat wanneer je de auto (I5 uit 2024 in mijn geval), aan een ac-laadpunt, via de app voorverwarmt dat de auto ruim 10 kW trekt, ook als de accu vol is?

Als ik dan (via de carscanner app) de batterij temperatuur bekijk na het voorverwarmen van het interieur dan is deze duidelijk hoger dan de buitentemperatuur. De batterij wordt dus ook voorverwarmd tijdens het voorverwarmen van het interieur. Wegrijden met een warme accu scheelt weer wat energie die gebruikt kan worden om het interieur op temperatuur te houden (zou dit zo werken bij een I5?) en ook bij het snelladen in de kou.

De temperatuur van de accu gaat overigens niet omhoog, bij voorverwarmen via de app, als de auto niet aan een ac-laadpunt staat. Ook duurt het natuurlijk wel even voordat de accu echt lekker warm is, dus meerdere keren voorverwarmen aanzetten voordat je wegrijdt voor een lange rit bij een lage temperatuur... Ik ga het binnenkort eens proberen (zou de accu de 20+ graden halen bij voorverwarmen (4x een kwartier oid)? Blijft er nog wat van de warmte over bij de eerste keer snelladen na ~3 uur rijden?).

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 14:11
Dat de accutemperatuur wat oploopt bij het voorverwarmen aan een lader, kan ook komen doordat die accu de stroom moet leveren voor de verwarming, en tegelijkertijd geladen wordt.
Beide chemische processen waarbij warmte een gevolg is van die processen.
Ik heb wel gezien dat de auto laadstroom trekt tijdens het verwarmen, maar heb overigens nooit gekeken hoeveel, of naar de temperatuur van de accu.
Misschien toch eens doen..........als ik er op het juiste moment aan denk.

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

• Marcel2020
  • Registratie: November 2020
  • Nu online
Fidai schreef op zondag 8 februari 2026 @ 07:51:
Is het jullie wel eens opgevallen dat wanneer je de auto (I5 uit 2024 in mijn geval), aan een ac-laadpunt, via de app voorverwarmt dat de auto ruim 10 kW trekt, ook als de accu vol is?

Als ik dan (via de carscanner app) de batterij temperatuur bekijk na het voorverwarmen van het interieur dan is deze duidelijk hoger dan de buitentemperatuur. De batterij wordt dus ook voorverwarmd tijdens het voorverwarmen van het interieur. Wegrijden met een warme accu scheelt weer wat energie die gebruikt kan worden om het interieur op temperatuur te houden (zou dit zo werken bij een I5?) en ook bij het snelladen in de kou.

De temperatuur van de accu gaat overigens niet omhoog, bij voorverwarmen via de app, als de auto niet aan een ac-laadpunt staat. Ook duurt het natuurlijk wel even voordat de accu echt lekker warm is, dus meerdere keren voorverwarmen aanzetten voordat je wegrijdt voor een lange rit bij een lage temperatuur... Ik ga het binnenkort eens proberen (zou de accu de 20+ graden halen bij voorverwarmen (4x een kwartier oid)? Blijft er nog wat van de warmte over bij de eerste keer snelladen na ~3 uur rijden?).
ALs je instapt en de auto aanzet zie je dat bij lagere temperaturen het gloeispiraaltje rood oplicht, wat de exacte voorwaarden om de accu voor te verwarmen zijn weet ik niet maar het lijkt iets als <5 'C te zijn.
Als je drie uur gaat rijden is een snellader in je navi selecteren en voorverwarmen ws een zekerdere methode om snel te kunnen laden.
Ik meen dat de kachel al iets van 6KW trekt tbv het voorverwarmen.Of de accu 20'C haalt? Lijkt me een lastige opgave, maar je kunt het idd met carscanner uitlezen en volgen..

2022 Ioniq 5 AWD Lounge 73KW

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Qua betere ruitenwissers zie ik vooral de Bosch voorbijkomen. Is dat 'the holy grail'? En dan nog een specifiek model?

🎤 Devine M-Mic USB BK microfoon aangeboden
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Nu online
MarinoC schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 22:32:
Sinds vandaag ook bezitter van een Ioniq 5. Zelf geïmporteerd uit DL. Maandag nog keuring bij RDW, nu staat tie nog op het export kenteken. Dank voor vele info hier op forum, hopelijk veel plezier van de auto en geen ICCU problemen😅. [Afbeelding]
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar het importeren van een auto. Verliep dat proces soepel? Heb je de auto zelf vanuit Duitsland naar Nederland gereden? En hoe regel je dan een tijdelijke verzekering zodat je legaal de grens over kunt? Ik overweeg zelf ook om een auto te importeren, trouwens geen Ioniq 5.

• mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15:02

mdeiman

Projet 45

DeJurist schreef op zondag 8 februari 2026 @ 13:46:
[...]

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar het importeren van een auto. Verliep dat proces soepel? Heb je de auto zelf vanuit Duitsland naar Nederland gereden? En hoe regel je dan een tijdelijke verzekering zodat je legaal de grens over kunt? Ik overweeg zelf ook om een auto te importeren, trouwens geen Ioniq 5.
Daar is dit topic niet de plek voor om te vragen.

Shit happens.

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Nu online
mdeiman schreef op zondag 8 februari 2026 @ 14:34:
[...]

Daar is dit topic niet de plek voor om te vragen.
Het gaat over het importeren van zijn auto en zijn ervaring daarmee. Als dit niet de juiste plek is, dan hoor ik dat wel van een moderator, niet van jou.

[ Voor 3% gewijzigd door DeJurist op 08-02-2026 15:29 ]

Pagina: 1 ... 287 288 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic