• BrieJan
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:37
Goedemorgen!

Ik overweeg een tweedehands ('21-'23) HI5 aan te schaffen. Andere optie is een Tesla MY. Een van de verschillen is natuurlijk de bagageruimte, die voor mij belangrijk is gezien onze autovakanties met 3 kids. Mijn vorige auto (VW ID.4) was precies goed, dus ik denk dat met de verschuifbare achterbank ook de HI5 voldoende ruimte biedt.

Maar... welke trims beschikken over die verschuifbare achterbank? Alleen de Lounge of ook de goedkopere trims?

Als ik op Autoweek kijk zou alleen de Lounge die optie hebben en ook de lokale dealer vertelde dat. Helaas heeft die ook alleen tweedehands Lounge staan, dus ik kon het niet checken bij een andere trim. Maar als ik de reviews lees/bekijk reppen ze allemaal over deze optie alsof het er standaard op zit. Ik las ook een comment van een gebruiker die de achterbank kon verschuiven en de goedkoopste Style-trim zou hebben.

Zou mij aanzienlijk meer zoekresultaten opleveren als ik niet alleen naar de Lounge hoef te kijken. :)

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 12:30
BrieJan schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 11:15:
Goedemorgen!

Ik overweeg een tweedehands ('21-'23) HI5 aan te schaffen. Andere optie is een Tesla MY. Een van de verschillen is natuurlijk de bagageruimte, die voor mij belangrijk is gezien onze autovakanties met 3 kids. Mijn vorige auto (VW ID.4) was precies goed, dus ik denk dat met de verschuifbare achterbank ook de HI5 voldoende ruimte biedt.

Maar... welke trims beschikken over die verschuifbare achterbank? Alleen de Lounge of ook de goedkopere trims?

Als ik op Autoweek kijk zou alleen de Lounge die optie hebben en ook de lokale dealer vertelde dat. Helaas heeft die ook alleen tweedehands Lounge staan, dus ik kon het niet checken bij een andere trim. Maar als ik de reviews lees/bekijk reppen ze allemaal over deze optie alsof het er standaard op zit. Ik las ook een comment van een gebruiker die de achterbank kon verschuiven en de goedkoopste Style-trim zou hebben.

Zou mij aanzienlijk meer zoekresultaten opleveren als ik niet alleen naar de Lounge hoef te kijken. :)
Mijn connect+ MY2023 heeft een verschuifbare achterbank.
Maar ik weet natuurlijk niet wat ze nu doen.

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

• BrieJan
Stefannn schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 11:44:
[...]
Mijn connect+ MY2023 heeft een verschuifbare achterbank.
Maar ik weet natuurlijk niet wat ze nu doen.
Dus toch wel? Kijk, dan zit de CarBase van Autoweek dus al fout. Links Connect+, rechts Lounge:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J1Dm8mV6zeuUfaQbTerMl-AaG7E=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/K53wKBBpMWDV0fRRubE5KslJ.png?f=user_large

• Ionikfünf
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 12:57
BrieJan schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 11:15:
Goedemorgen!

Volgens mij is de achterbank altijd verschuifbaar, maar slechts bij Lounge (en misschien 1 of 2 andere uitvoeringen) electrisch. Zie dit filmpje : YouTube: This is What The Backseat Of The Hyundai IONIQ 5 Looks Like⚡️ #short... . Die achterbank is 100% zeker verstelbaar, maar net zo zeker is dat niét electrisch, want dat gaat veel langzamer.

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 12:30
BrieJan schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 12:15:
[...]

Dus toch wel? Kijk, dan zit de CarBase van Autoweek dus al fout. Links Connect+, rechts Lounge:
[Afbeelding]
mijn connect+ MY2023 dus wel ja.
maar ik zou wel echt checken op het specifieke exemplaar dat je op het oog hebt. Het kan zomaar zo zijn dat uitrustingen wijzigen.

NB, het is trouwens wel handig.
Enerzijds gebruik ik het bijna nooit, altijd op achterste stand dus.
Maar een doodenkele keer gaat de stoel een klein stukje naar voren als ik veel bagage heb.
Afgelopen jaar nog vanuit manchester naar Nederland. Mijn dochter woont daar en had een enorme berg spullen mee naar Nederland. Het paste alleen met de bank een stukje naar voren en/maar ze kon zelf ook nog super goed zitten.
De ioniq5 is echt bizar groot.

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

• BrieJan
Ionikfünf schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 12:21:
[...]

Volgens mij is de achterbank altijd verschuifbaar, maar slechts bij Lounge (en misschien 1 of 2 andere uitvoeringen) electrisch. Zie dit filmpje : YouTube: This is What The Backseat Of The Hyundai IONIQ 5 Looks Like⚡️ #short... . Die achterbank is 100% zeker verstelbaar, maar net zo zeker is dat niét electrisch, want dat gaat veel langzamer.
Ja, dat filmpje had ik ook al gezien. Maar ook daar wordt dus niet gezegd of het standaard is. Bovendien hanteren de Amerikanen weer andere uitvoeringen dat hier in NL. :)F

Als er iemand hier is met een Style-uitvoering die ook een verschuifbare achterbank heeft, dan weet ik vrijwel zeker dat ze het allemaal hebben. *O*

Handmatig verstelbaar is overigens prima, zie niet echt meerwaarde in elektrische bediening voor die paar keer per jaar dat ik het echt zal gebruiken.

• BrieJan
Stefannn schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 12:24:
[...]
NB, het is trouwens wel handig.
Enerzijds gebruik ik het bijna nooit, altijd op achterste stand dus.
Maar een doodenkele keer gaat de stoel een klein stukje naar voren als ik veel bagage heb.
Precies dat dus. Bij gewone ritjes profiteren de achterpassagiers van de extra beenruimte. En dan heb je toch een fijnere auto (denk ik, moet er nog in rijden) dan bv. een ID.4 die permanent voldoende laadruimte heeft.

Snel maar eens een proefrit plannen.

• Ionikfünf
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 12:57
BrieJan schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 12:30:
[...]

Ja, dat filmpje had ik ook al gezien. Maar ook daar wordt dus niet gezegd of het standaard is. Bovendien hanteren de Amerikanen weer andere uitvoeringen dat hier in NL. :)F

Als er iemand hier is met een Style-uitvoering die ook een verschuifbare achterbank heeft, dan weet ik vrijwel zeker dat ze het allemaal hebben. *O*

Handmatig verstelbaar is overigens prima, zie niet echt meerwaarde in elektrische bediening voor die paar keer per jaar dat ik het echt zal gebruiken.
handmatig is handiger, want sneller. Als ik dat ding wil verschuiven zit ik zelden achter het stuur, maar sta ik naast de auto en wil ik NU en SNEL verschuiven, niet heel smooth en vooral langzaam...

• BrieJan
Ionikfünf schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 12:33:
[...]

handmatig is handiger, want sneller. Als ik dat ding wil verschuiven zit ik zelden achter het stuur, maar sta ik naast de auto en wil ik NU en SNEL verschuiven, niet heel smooth en vooral langzaam...
Dat is ook mijn gedachte. Enige voordeel zou zijn dat je nauwkeurig kunt afstellen met elektrische bediening. Maar hoe vaak zou dat echt nodig zijn...

Wel bijzonder weer overigens dat de verkoper bij de officiele Hundai-dealer dus gewoon verkeerd informatie geeft. Weten wat je verkoopt is blijkbaar niet makkelijk... :X

• nietwijk
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 12:56
BrieJan schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 12:30:
[...]
Heb ik en daarmee kan ik je bevestigen dat alle trims verschuifbaar zijn, althans zeker bij de jaren die je noemt en de NL modellen. Bijkomend voordeel van de "lagere trims" is dat er nog veel ruimte onder de laadvloer zit. Andere uitvoeringen hebben daar een subwoofer.
Pagina: 1 ... 284 285 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic