• k0enf0rNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:57
Marcel2020 schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 20:22:
[...]

ook de achterkant vh kentekenbewijs? (met het VIN nummer)
Natuurlijk ;)

• Sander-B
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-12 20:53
maax schreef op woensdag 10 december 2025 @ 16:50:
Goedemiddag, heeft iemand nog een tip of goede ervaring met nieuwe all season banden. Na 73000 km ben ik nl. toe aan een nieuwe set. De huidige all season band die erom zitten zijn Michelin Cross Climate 2.

PS. graag geen discussie over de voor- en nadelen van diverse soorten banden, die staan al in het topic.
Ik heb er geen eigen ervaring mee, maar wel goede dingen gelezen over de Hankook iON FlexClimate. Goede grip, weinig geluid en een lage rolweerstand (=weinig impact op de range).

-------

Voor mensen die nieuwsgierig zijn naar het verschil tussen 20 inch wielen en 19 inch:
Ik ben recent van 20 inch wielen met Michelin Pilot Sport EV banden naar 19 inch met Michelin Primacy 4 banden gegaan (beide originele Hyundai sets) en het comfort is duidelijk verbeterd. Dwarsrichels zijn een stuk minder voelbaar, en ook het afrolgeluid is een stuk minder. De auto was al stil, en nu al helemaal. Tevens lijkt de auto prettiger rechtuit te rijden. Over het verbruik kan ik nog niks zeggen, maar dat zou lager moeten zijn.

Smaken verschillen, maar ik vind de 19 inch wielen persoonlijk nog mooier ook.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8kt5K3GUV9LkcwGZjjz9cBYHVZE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g06hrXkow7oQcgsilgC3nlVO.jpg?f=fotoalbum_large

• mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-12 21:27

mdeiman

Projet 45

maax schreef op woensdag 10 december 2025 @ 16:50:
Goedemiddag, heeft iemand nog een tip of goede ervaring met nieuwe all season banden. Na 73000 km ben ik nl. toe aan een nieuwe set. De huidige all season band die erom zitten zijn Michelin Cross Climate 2.

PS. graag geen discussie over de voor- en nadelen van diverse soorten banden, die staan al in het topic.
Erg tevreden met de Vredestein quatrac pro 20 Inch. Van begin af aan gebruikt en na 110.000 km (!) een nieuwe set en dan de EV versie.

Shit happens.

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12 21:46
@Sander-B Ik heb ook beide sets (19" en 20"), maar dan met winter- (Pirelli Scorpion) resp. zomerbanden (Michelin Pilot Sport EV). Merk eerlijk gezegd niet zo heel veel verschil, misschien inderdaad beter over richels.

En grappig genoeg vind ik die 20" wielen dan weer mooier, vooral omdat ze meer gesloten zijn en de bouten niet zichtbaar zijn. Nadeel is dan wel dat je minder goed ziet dat/hoeveel roest er op de remschijven zit, als herinnering aan het feit dat je je echte remmen weer vaker moet gebruiken.

• mh514452
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 12-12 22:14
Hippe Lip schreef op donderdag 11 december 2025 @ 22:22:
Vanavond reden we in lichte (dus niet dichte) mist in het buitengebied en had ik de kans om de functie van automatisch groot licht eens te testen (lees: zichtbaar te maken) op mijn MY25 Lounge. Ik had al eerder het vermoeden dat de auto beschikte over pixelverlichting, maar dat had ik nergens in enige documentatie ooit gelezen en twijfelde daar dus wel aan.

Nu heb ik er een filmpje van gemaakt waaruit heel duidelijk blijkt dat er pixelverlichting op de auto zit. Je ziet heel duidelijk dat de auto voor ons niet verblind wordt en dat bij elke opkomende tegenligger netjes vlak voor ‘m de grootlicht-bundel pixel voor pixel uit gaat. Een heel mooi gezicht, vind ik.
.
[YouTube: Pixelverlichting van IONIQ 5 (MY25)]
Klopt, die intelligente grootlicht werkt bij mij op de MY26 ook zoveel beter dan de grootlicht assistent die op MY22 zat

Ioniq 5 N line Vision 84KWH RWD, Peugeot 308 cc (2011), 11500 wp

• osluis
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:35
Mr. W schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 17:28:
[...]
Ik ben dan zelf wel nieuwsgierig hoeveel andere typen deze lichtgevende voorbumper hebben. Ik zie sowieso niet veel Ionig5's rijden en al helemaal niet met een dergelijke voorbumper. [Afbeelding]
Ik heb een Belgische uitvoering met Lounge pakket uit 20234 74KwH RWD en heb ook de lichtbalk in de bumper zitten.

Ik heb hem vandaag opgehaald bij de dealer. De ICCU is inmiddels vervangen. Hebben ze in totaal iets meer dan een week voor nodig gehad. Hopelijk houdt deze het wel goed vol.

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Sander-B schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 20:39:
Voor mensen die nieuwsgierig zijn naar het verschil tussen 20 inch wielen en 19 inch:
Ik ben recent van 20 inch wielen met Michelin Pilot Sport EV banden naar 19 inch met Michelin Primacy 4 banden gegaan (beide originele Hyundai sets) en het comfort is duidelijk verbeterd. Dwarsrichels zijn een stuk minder voelbaar, en ook het afrolgeluid is een stuk minder. De auto was al stil, en nu al helemaal. Tevens lijkt de auto prettiger rechtuit te rijden. Over het verbruik kan ik nog niks zeggen, maar dat zou lager moeten zijn.

Smaken verschillen, maar ik vind de 19 inch wielen persoonlijk nog mooier ook.
[Afbeelding]
19" met de gebruikelijke SUV-maat 235/55R19 is zeker een betere keus. Bovendien heb je dan ook veel meer keuze uit bandentypes.
Over de stilte: De hogere band is uiteraard comfortabeler, maar vergeet ook niet dat een Primacy 4 veel meer op comfort gericht is dan een Pilot Sport. Daar zal dus ook een (groot) deel van de winst zitten.

[ Voor 5% gewijzigd door Andrehj op 13-12-2025 09:40 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Pagina: 1 ... 281 282 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic