Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Stefannn Voor zover ik gelezen heb doet het stopcontact het NIET tijdens het DC laden. Maar nooit zelf geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 14:19
België doet rare dingen met de ioniq5 als ik het zo lees. Ook ik was in belgie afgelopen week en mijn ruitensproeier deed het niet meer (lastig met gestrooide wegen) vloeistof was nog aanwezig, maar het bleek dat de slang kapot was. Er leek gewoon 3cm tussenuit te zijn. Ik heb hem uit de routing klemmen gehaald en weer aangesloten, maar vreemd is het wel. Daarnaast bij ionity gestaan. 60km er naartoe gereden, preheat symbool gezien en met 20% soc aangekomen en toch 40min moeten wachten om van 20 naar 82 % te komen. De laadstroom in niet boven 140kw geweest. Naast dat het een heel bijzondere week met de familie was, was het met de auto dus ook apart

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 13:38
ZuinigeRijder schreef op zondag 29 december 2024 @ 10:08:
@Stefannn Voor zover ik gelezen heb doet het stopcontact het NIET tijdens het DC laden. Maar nooit zelf geprobeerd.
Dan ga ik dat als ik weer thuis ben eens rustig proberen.
Ik post de resultaten wel.
Mhh… met wat googlen ziet het er naar uit dat het niet gaat werken.

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14:57
ZuinigeRijder schreef op zondag 29 december 2024 @ 10:08:
Klopt dat is inderdaad zo!

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:04
Stefannn schreef op zondag 29 december 2024 @ 10:33:
[...]

Dan ga ik dat als ik weer thuis ben eens rustig proberen.
Ik post de resultaten wel.
Mhh… met wat googlen ziet het er naar uit dat het niet gaat werken.
Werkt helaas niet, ik heb een waterkoker in de auto en zet die even aan vlak voordat ik ga laden. Helaas werkt V2L ook niet als je batterij onder de 20% zit, dus soms moet de koffie of thee wachten tot na het laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiegmundB
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 24-10 16:16
zijn hier mensen die ioniq5 al rijden sinds release ? zo ja, zou je dan moest je terug moeten/mogen een nieuwe ev kiezen opnieuw voor de ioniq5 gaan of niet + waarom? vanwaar mijn vraag: ik heb sinds 9/2021 een id4 pro max die dus op 9/2025 einde leasecontract gaat. ik wilde in 2021 eigenlijk al de ioniq5 maar was nog niet te bestellen toen. anderzijds best tevreden van id4, maar teveel gedoe met softwareupdates die OTA gingen zijn en uiteindelijk dan weer niet + wat kleine softwarematige foutmeldingen. dus vandaar dat ik nu terug denk aan ioniq5 balance n-line of kia ev5 (maar nog niet duidelijk vanaf wanneer deze te bestellen valt) vooral vanwege 800volt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:52

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

SiegmundB schreef op maandag 30 december 2024 @ 12:51:
zijn hier mensen die ioniq5 al rijden sinds release ? zo ja, zou je dan moest je terug moeten/mogen een nieuwe ev kiezen opnieuw voor de ioniq5 gaan of niet + waarom? vanwaar mijn vraag: ik heb sinds 9/2021 een id4 pro max die dus op 9/2025 einde leasecontract gaat. ik wilde in 2021 eigenlijk al de ioniq5 maar was nog niet te bestellen toen. anderzijds best tevreden van id4, maar teveel gedoe met softwareupdates die OTA gingen zijn en uiteindelijk dan weer niet + wat kleine softwarematige foutmeldingen. dus vandaar dat ik nu terug denk aan ioniq5 balance n-line of kia ev5 (maar nog niet duidelijk vanaf wanneer deze te bestellen valt) vooral vanwege 800volt
Ik rijd vanaf 2021 in de Hi5 en zou hem nu beter aanbevelen dan destijds. Het huidige model heeft een 84kwh accu, een achter ruitenwisser, aangepaste schokbrekers en knoppen in de middenconsole voor directe bediening van de stoelventilatie/-verwarming.

Ik zou het actuele model kunnen aanbevelen waarbij voor dagelijks gebruik de RWD versie prima vlot is, de AWD wel leuker is als je af en toe een keertje als eerste bij het stoplicht weg wil zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:51
de meester01 schreef op maandag 30 december 2024 @ 14:13:
Ik zou het actuele model kunnen aanbevelen waarbij voor dagelijks gebruik de RWD versie prima vlot is, de AWD wel leuker is als je af en toe een keertje als eerste bij het stoplicht weg wil zijn :)
Tenzij je een andere EV of danig sportief model ICE naast je hebt, in combinatie met een bestuurder met een bepaalde compensatiedrang, zal je zelfs met de RWD meer dan vlot genoeg vertrekken.

De achterruit wisser is eigenlijk het grootste gebrek momenteel, en dat hebben ze nu opgelost.
Er zijn nog meer verbeteringen in de nieuwere versies, ik dacht dat occp ondersteund zou zijn.

Ik mis nog een knopje om de frunk te ontgrendelen. (Ik leg er mijn laadkabel in, en steeds naar die hendel moeten grijpen, is toch niet zo praktisch.)
En de koffer mocht iets ruimer zijn.
Maar dat zijn allemaal geen breekpunten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crocidolite
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16:34
de meester01 schreef op maandag 30 december 2024 @ 14:13:
[...]

Ik rijd vanaf 2021 in de Hi5 en zou hem nu beter aanbevelen dan destijds. Het huidige model heeft een 84kwh accu, een achter ruitenwisser, aangepaste schokbrekers en knoppen in de middenconsole voor directe bediening van de stoelventilatie/-verwarming.

Vlot wegtrekken is niet de enige reden om voor een AWD te kiezen. Op (modderige) onverharede wegen of bij winterse gladde omstandigheden is een AWD ook wel fijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jouwheld
IceTeaGX schreef op maandag 30 december 2024 @ 14:22:
[...]
Ik mis nog een knopje om de frunk te ontgrendelen. (Ik leg er mijn laadkabel in, en steeds naar die hendel moeten grijpen, is toch niet zo praktisch.)
Maar waar moet je dan je sleutel 10 en jumpstarter leggen? Grote voordeel van de manuele trunk is dat je die ook nog met een lege 12 volt accu kan openen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-10 00:05

mdeiman

Projet 45

Ook leuk te zien hoeveel ChatGPT al weet over de Ioniq 5. Best briljant hoe snel en goed je antwoorden krijgt.

De handleiding doorspitten is niet meer nodig.

Shit happens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mdeiman schreef op maandag 30 december 2024 @ 15:33:
Ook leuk te zien hoeveel ChatGPT al weet over de Ioniq 5. Best briljant hoe snel en goed je antwoorden krijgt.

De handleiding doorspitten is niet meer nodig.
Misschien haalt die de antwoorden van dit forum :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 16:52
Crocidolite schreef op maandag 30 december 2024 @ 14:37:

Vlot wegtrekken is niet de enige reden om voor een AWD te kiezen. Op (modderige) onverharede wegen of bij winterse gladde omstandigheden is een AWD ook wel fijn :)
Maar dat 'voordeel' kan er dan weer voor zorgen dat je verderop op dat modderpad vast komt te staan ipv aan het begin.

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdj
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
Tijdens het rijden bij SOC ongeveer 6% vallen ineens alle veiligheidssystemen uit. Niet éénmalig maar elk systeem constant aan/uit waardoor ik om de paar seconden een melding krijg. De verwarming levert geen warmte meer. Het display van de verwarming reageert niet meer maar de knoppen reageren nog wel als ik erop druk. De beide grote displays wisselen constant van helderheid en nog wel wat rare dingen. Iets slaat precies tilt. De auto rijdt voor de rest nog wel normaal.

Multimedia al gereset met de paperclip en de auto aangesloten op de laadpaal. Laden ging zonder probleem. De problemen gaan niet helaas niet weg.

Ik ben dit probleem volgens mij nog al eens tegen gekomen hier op het forum, maar kon het niet direct terug vinden.

Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefannn
Zojuist mail van de dealer:

——————-
Beste xxxx,

Nog even terug te komen over de technische service brief voor de bijgeluiden op te heffen aan de Ioniq 5

De brief zoals u bij deze mail mee heeft gestuurd kennen wij tot voor kort ook in Nederland.

Indien gewenst kunnen we deze uitvoeren aan uw Ioniq 5

Uit ervaring weten we dat dit het geluid wat u hoort niet gaat verhelpen . De brief is voor Nederland ook uit het systeem gehaald.

Maar indien gewenst willen we dit voor u wel uitvoeren.

Ik hoor graag of we een afspraak kunnen maken.

https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2024/MC-11008918-0001.pdf

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-10 23:23

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

@Stefannn
Zet je ‘brief’ even tussen [quote] en [/quote], zoals dat hier gebruikelijk is. Dat bevordert de leesbaarheid… :D

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:52

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

Crocidolite schreef op maandag 30 december 2024 @ 14:37:
[...]

De tractie controle van een EV is zo subliem dat ik in combinatie met Michelin Crossclimates nog niet zoiets heb gehad van 'had ik maar een AWD' onder winterse omstandigheden in Nederland. Blubber nog niet getest ondanks dat ik toch wel aardig in de rimboe woon.

Nu ga ik niet de Alpen in om te skieen maar vlak voordat ik de auto kreeg zag ik een test van de Hi5 waarbij de auto op winterbanden een stevige besneeuwde helling werd opgejaagd en de RWD auto tot verbazing van de journalisten als een gems de berg op spoot 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Op het navigatiescherm van mijn e-Niro (MY19) wordt de werkelijke (GPS)snelheid aangegeven. Dus niet de snelheid van de snelheidsmeter achter het stuur. En zonder aangesloten telefoon dus.
Bij latere modellen is dat gewijzigd en staat daar de snelheid van de snelheidsmeter.

Is de I5 in staat om die GPS-snelheid weer te geven?

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
Stefannn schreef op maandag 30 december 2024 @ 19:01:

——————-

[...]
Apart de vorige TSB hielp bij mij wel voor de rammelende achterklep. Begint wel weer langzaam terug te komen, ik had goede hoop dat deze het definitief ging verhelpen. Ik ben benieuwd wat jouw ervaringen gaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:51
jouwheld schreef op maandag 30 december 2024 @ 15:14:
[...]

Maar waar moet je dan je sleutel 10 en jumpstarter leggen? Grote voordeel van de manuele trunk is dat je die ook nog met een lege 12 volt accu kan openen ;)
Ik zie niet in waarom beide niet mogelijk zijn. De deursloten zijn elektrisch, maar hebben ook een manuele mogelijkheid tot openen.

Ik had liever een knop voor de frunk, dan de knop voor de laadklep. Zolang de knop aan de laadklep werkt natuurlijk, en die durft ook al eens moeilijk doen. Het elektrisch openen daarvan is ook meer een gimmick dan echt functioneel. Een veertje met een vergrendeling aan, zoals een tankklepje al jaren heeft, is toch goed genoeg. Laat die prullen maar voor de mensen die problemen hebben met basisfuncties van een wagen (richtingaanwijzers enzo O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rugby82
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-10 18:22
jouwheld schreef op maandag 30 december 2024 @ 15:14:
[...]

Helemaal nergens :P , die heb ik in 70K nog niet nodig gehad. Mijn exemplaar heeft afgezien van het kraken van de achterklep geen problemen gegeven. Ik zou de frunk ook wel op afstand willen bedienen aangezien je dan niet van de ene naar de andere kant van de auto hoeft te lopen om de laadkabel op te bergen want die ligt bij mij ook trouw in de frunk.

[ Voor 19% gewijzigd door Rugby82 op 31-12-2024 09:02 ]

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rugby82
dvdj schreef op maandag 30 december 2024 @ 18:28:
Tijdens het rijden bij SOC ongeveer 6% vallen ineens alle veiligheidssystemen uit. Niet éénmalig maar elk systeem constant aan/uit waardoor ik om de paar seconden een melding krijg. De verwarming levert geen warmte meer. Het display van de verwarming reageert niet meer maar de knoppen reageren nog wel als ik erop druk. De beide grote displays wisselen constant van helderheid en nog wel wat rare dingen. Iets slaat precies tilt. De auto rijdt voor de rest nog wel normaal.

Multimedia al gereset met de paperclip en de auto aangesloten op de laadpaal. Laden ging zonder probleem. De problemen gaan niet helaas niet weg.

Ik ben dit probleem volgens mij nog al eens tegen gekomen hier op het forum, maar kon het niet direct terug vinden.

Iemand een idee?
Een idee is je accu niet zo leeg laten lopen, Is helemaal niet goed voor de accu. Dat heel veel systemen uitvallen is vrij normaal aangezien de beveiliging van de auto zal zorgen om vanaf een dergelijk laag percentage aan alle kanten energie te besparen. Eigenlijk moet je er gewoon voor zorgen dat je niet onder de 10% (en liever 20%) komt zodat de auto niet in bespaarmodus gaat. Dat is alleen maar om de boel te beveiligen tegen nog grotere problemen.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tvc15
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 13:44
dvdj schreef op maandag 30 december 2024 @ 18:28:

Iemand een idee?
Het zou kunnen dat je 12 volt accu zwak is. Is die al vervangen? Anders even langs de dealer gaan om hem te laten checken. Je kunt ook nog proberen om een harde reset te doen door je 12 volt accu even los te koppelen (instellingen blijven bewaard, behalve overall verbruik), maar ik zou in ieder geval de gezondheid van de accu even laten checken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• trippelb
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 29-10 19:03
Rugby82 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 09:04:
[...]

Een idee is je accu niet zo leeg laten lopen, Is helemaal niet goed voor de accu. Dat heel veel systemen uitvallen is vrij normaal aangezien de beveiliging van de auto zal zorgen om vanaf een dergelijk laag percentage aan alle kanten energie te besparen. Eigenlijk moet je er gewoon voor zorgen dat je niet onder de 10% (en liever 20%) komt zodat de auto niet in bespaarmodus gaat. Dat is alleen maar om de boel te beveiligen tegen nog grotere problemen.
Nope, de auto schakelt geen essentiële systemen uit bij lage soc. Doe dat toch af en toe ergens aankomen met (0) 1-5% en nog nooit gehad dat de auto systemen uitschakelt.

Klinkt dus meer alsof er ergens anders een probleem zit (12v accu bijvoorbeeld zoals hiervoor geopperd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdj
  • Niet online
trippelb schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 09:22:
[...]

Nope, de auto schakelt geen essentiële systemen uit bij lage soc. Doe dat toch af en toe ergens aankomen met (0) 1-5% en nog nooit gehad dat de auto systemen uitschakelt.

Klinkt dus meer alsof er ergens anders een probleem zit (12v accu bijvoorbeeld zoals hiervoor geopperd)
Aan de lage SOC tijdens het rijden van de grote accu ligt dat idd niet. Maar mijn 12V moet effectief vervangen worden. Service actie staat nog open en mijn auto is ook dood als ik hem langer dan een paar uur parkeer met SOC onder de 20%.

Enig idee of ik zo zonder verwarming en met gepiep kan blijven verder rijden? Of ga ik op een gegeven moment in panne vallen? Op 31/12 bij een officiële dealer nog een afspraak geregeld krijgen gaat niet lukken en heb nog wat kms te malen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tvc15
dvdj schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 09:57:
[...]

Aan de lage SOC tijdens het rijden van de grote accu ligt dat idd niet. Maar mijn 12V moet effectief vervangen worden. Service actie staat nog open en mijn auto is ook dood als ik hem langer dan een paar uur parkeer met SOC onder de 20%.

Enig idee of ik zo zonder verwarming en met gepiep kan blijven verder rijden? Of ga ik op een gegeven moment in panne vallen? Op 31/12 bij een officiële dealer nog een afspraak geregeld krijgen gaat niet lukken en heb nog wat kms te malen.
Als je 12 volt accu slecht is, dan moet de HV batterij de 12 volt accu vaak bijladen. Als deze frekwentie te hoog wordt, dan stopt hij met bijladen en sta je dus met een lege 12 volt accu en kan je niet meer rijden. Wil je de gok nemen, leg dan in ieder geval een 12 volt booster in je auto, om nog te kunnen starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

tvc15 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 10:02:
[...]

Als je 12 volt accu slecht is, dan moet de HV batterij de 12 volt accu vaak bijladen. Als deze frekwentie te hoog wordt, dan stopt hij met bijladen en sta je dus met een lege 12 volt accu en kan je niet meer rijden. Wil je de gok nemen, leg dan in ieder geval een 12 volt booster in je auto, om nog te kunnen starten.
@tvc15 Dat is één ding, maar met een SoC onder de 20% (daar had @dvdj het over) wordt die 12V-accu bij stilstand (uit) sowieso niet bijgeladen door de HV-accu.

[ Voor 3% gewijzigd door Hippe Lip op 01-01-2025 01:57 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvc15
Hippe Lip schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 10:27:
[...]

@tvc15 Dat is één ding, maar met een SoC onder de 20% (daar had @dvdj het over) wordt die 12V-accu sowieso niet bijgeladen door de HV-accu.
Dat was de vraag niet, althans zo begreep ik hem niet. Ik dacht dat de vraag was of er een risico was om ook met een goed geladen HV-batterij stil te komen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdj
  • Niet online
tvc15 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 11:19:
[...]

Dat was de vraag niet, althans zo begreep ik hem niet. Ik dacht dat de vraag was of er een risico was om ook met een goed geladen HV-batterij stil te komen staan.
Klopt. Ik weet dat ik, met een slechte 12V batterij, de auto niet moet parkeren met een SOC onder de 20%. Maar de vraag was of ik nog kan blijven verder rijden met een heel slechte 12V batterij ook al heb ik de grote batterij ondertussen al terug vol geladen.

Update: na een nachtje (met SOC +20%) werkt alles opeens terug. Maar ik gok er ergens op dat dit probleem snel opnieuw gaat opduiken. Ik vraag me af of dit gaat terugkomen als de SOC onder de 20% gaat tijdens het rijden. Ik dacht dat de 12V tijdens het rijden altijd bijgeladen werd, ook al is de SOC onder de 20%. Dat lijkt me toch logisch te zijn. Maar misschien, zoals hierboven al aangehaald, stopt hij hiermee indien het teveel moet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rugby82
trippelb schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 09:22:
[...]

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat onder de 5% de airco etc werden uitgeschakeld om energie te besparen maar kan het niet meer terugvinden. Bij hele lage percentages worden er wel veel systemen uitgeschakeld die niet nodig zijn en ga je uiteindelijk in de turtle mode maar geen essientiële systemen (en dat stond ook niet in mijn post).

Voor zover ik weet draaien alle essentiële systemen in de auto op de 12V batterij en is globaal gezien alleen het rijden, airco en warmtepomp op de grote accu. Dan lijkt het erop dat de 12V accu onder een bepaald percentage, ook tijdens gebruik, niet wordt opgeladen. Als deze al slecht is begint de boel te haperen door de lage spanning die de essentiële systemen niet meer van spanning kan voorzien.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

dvdj schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 11:54:
[...]
Ik dacht dat de 12V tijdens het rijden altijd bijgeladen werd, ook al is de SOC onder de 20%. Dat lijkt me toch logisch te zijn. Maar misschien, zoals hierboven al aangehaald, stopt hij hiermee indien het teveel moet gebeuren.
@dvdj Dat stoppen met bijladen als dat te vaak gebeurt, is alleen bij stilstand, motor/auto uit. Tijden shet rijden wordt de 12V-accu onbeperkt bijgewerkt, ook als dat vaak moet.

Dat is ook logisch, want tijdens het rijden zijn er veel onderdelen die van die 12V gebruik maken. En dus moet die 12V ook veelvuldig, zo niet continu bijgewerkt worden. Dus dáár zou ik me nou niet druk om maken.

Alleen bij een defecte ICCU wordt die 12V niet bijgeladen tijdens het rijden. Dat zijn dan ook de momenten dat de auto stil kan vallen onderweg omdat de 12V-accu leeg raakt.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IwanVb
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-10 11:04
Sinds een tijdje krijg ik in de Bluelink-App een Netwerk fout, maar alleen via mijn Wifi. Als ik de wifi op mijn telefoon uitzet, werkt alles prima. Tips?

Heb de auto al eens verwijderd uit de BlueLink app. Ook een volledige herconfiguratie in de auto. Geen verbetering.

Voor de volledigheid hierbij de melding: "Netwerkfout. Controleer de ontvangst of schakel de vliegmodus uit en prober het opnieuw".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

Viel me op dat ik vanochtend in een warme auto instapte, ik had climate control niet aangezet op afstand, heel apart. In de Bluelink app zag in een melding "Climate control will be completed soon". Apart, ik heb deze functie helemaal niet aan gezet. Auto stond aan de laadpaal.

Iemand anders ooit spontane climate control gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CharlieBulldog
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 00:33
HollovVpo1nt schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 09:17:
Viel me op dat ik vanochtend in een warme auto instapte, ik had climate control niet aangezet op afstand, heel apart. In de Bluelink app zag in een melding "Climate control will be completed soon". Apart, ik heb deze functie helemaal niet aan gezet. Auto stond aan de laadpaal.

Iemand anders ooit spontane climate control gehad?
Ik heb dit in het verleden ook een paar keer gehad.
De oorzaak is het "per ongeluk" starten van de klimaatbeheersing via de BlueLink app.
Ik heb nu een PIN geactiveerd op de BlueLink app waardoor het opstarten van de klimaatbeheersing niet meer per ongeluk gestart wordt 😉
Ik moet nu eerst de PIN opvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

CharlieBulldog schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 10:17:
[...]

Ik heb dit in het verleden ook een paar keer gehad.
De oorzaak is het "per ongeluk" starten van de klimaatbeheersing via de BlueLink app.
Ik heb nu een PIN geactiveerd op de BlueLink app waardoor het opstarten van de klimaatbeheersing niet meer per ongeluk gestart wordt 😉
Ik moet nu eerst de PIN opvoeren.
Lijkt me onwaarschijnlijk, heb niet aan de telefoon gezeten xD Maar krijg je dan ook melding dat je klimaatbeheersing "aan" gezet hebt? Ik heb die aan melding niet gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-036
Staat er wellicht nog een oude(re?) verwarming/vertrek opdracht in de planning?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CharlieBulldog
HollovVpo1nt schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 10:25:
[...]

Lijkt me onwaarschijnlijk, heb niet aan de telefoon gezeten xD Maar krijg je dan ook melding dat je klimaatbeheersing "aan" gezet hebt? Ik heb die aan melding niet gehad
Als je de telefoon niet hebt aangeraakt is het inderdaad heel vreemd.
In dat geval kan het eigenlijk alleen de instelling zijn van "Volgende vertrektijd" in BlueLink (Remote - Schema instellen - Geplande klimaatregeling).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IwanVb
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-10 11:04
IwanVb schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 19:46:
Sinds een tijdje krijg ik in de Bluelink-App een Netwerk fout, maar alleen via mijn Wifi. Als ik de wifi op mijn telefoon uitzet, werkt alles prima. Tips?

Heb de auto al eens verwijderd uit de BlueLink app. Ook een volledige herconfiguratie in de auto. Geen verbetering.

Voor de volledigheid hierbij de melding: "Netwerkfout. Controleer de ontvangst of schakel de vliegmodus uit en prober het opnieuw".
Probleem opgelost.....Even de uitkomst delen: Ik heb een experia-box als router. Sinds kort (?) kun je daar het beveiligingsniveau instellen. Als deze op 'hoog' staat, dan werkt het niet met de BlueLink-App. Met de instelling op standaard, werkt het als vanouds

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12:20

MicheldeGoey

Project 45

E-mail gehad met een aanbieding voor Service MyHyundai voor €75,-/jaar.
Iemand een mening hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilippeJoris
  • Laatst online: 22-10 12:39
MicheldeGoey schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 13:26:
@MicheldeGoey, wat is Service MyHyundai? Is dat Bluelink?

Indien ja, dan zou uw wagen minstens 3 jaren oud zijn, neen?

Dat is ongeveer € 6 per maand, valt mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CharlieBulldog
Tja...de meeste "gratis" services zijn ook nu al gratis.
Van APK is pas sprake als de auto 4 jaar oud is en dan in het begin pas een keer per twee jaar.
Sterschade repareren is meestal inbegrepen in de autoverzekering.
Kortom: ik zie ons die € 75 niet zomaar terugverdienen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilippeJoris
  • Laatst online: 22-10 12:39
Stefannn schreef op maandag 30 december 2024 @ 19:01:

——————-

[...]
@Stefannn, die dealer zou wel eens gelijk kunnen hebben. Bij onze wagen (BE) hebben ze het hele trunkslot vervangen en dat heeft echt geholpen. Just saying.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CharlieBulldog
PhilippeJoris schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 13:37:
[...]

@MicheldeGoey, wat is Service MyHyundai? Is dat Bluelink?

Indien ja, dan zou uw wagen minstens 3 jaren oud zijn, neen?

Dat is ongeveer € 6 per maand, valt mee.
Het is geen BlueLink; zie daarvoor o.a. hier: https://www.hyundai.com/n...luelink-abonnementen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMesa
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 29-10 13:07
Help - gisteren nog gereden, alles prima, nu zegt hij: Check TPMS en wil niet in Ready modus komen. Reset met paperclip helpt niet. Moet ik dan de accuklem loshalen? Hartelijk bedankt voor suggestie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdejonge1991
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:42
BlackMesa schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 16:25:
Help - gisteren nog gereden, alles prima, nu zegt hij: Check TPMS en wil niet in Ready modus komen. Reset met paperclip helpt niet. Moet ik dan de accuklem loshalen? Hartelijk bedankt voor suggestie!
Ik heb deze melding als de startonderbreker actief is (los alarmsysteem). Als ik alarmsysteem uitschakel gaat de melding weg en kan ik starten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudW
  • Laatst online: 07:55
Is het verstandig om een 2e hands Ioniq 5 te kopen (zijn er bijvoorbeeld reparaties te verwachten, levensduur accu)? Lounge, 77 kwh, 75.000 km, van leasemaatschappij. Vanaf welke prijs zou dit eventueel aantrekkelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMesa
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 29-10 13:07
jdejonge1991 schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 16:32:
[...]

Ik heb deze melding als de startonderbreker actief is (los alarmsysteem). Als ik alarmsysteem uitschakel gaat de melding weg en kan ik starten..
Hartelijk bedankt - dit heb ik inderdaad en toen ging ook nog eens het alarm af (en natuurlijk moest ik eerst de code ergens vinden). Alarm uitgezet en inderdaad komt de Ready mode weer te voorschijn en doet hij het weer! Moet ik dan de batterij van het alarm aan de sleutelbos vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdejonge1991
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:42
BlackMesa schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 17:02:
[...]

Hartelijk bedankt - dit heb ik inderdaad en toen ging ook nog eens het alarm af (en natuurlijk moest ik eerst de code ergens vinden). Alarm uitgezet en inderdaad komt de Ready mode weer te voorschijn en doet hij het weer! Moet ik dan de batterij van het alarm aan de sleutelbos vervangen?
Mogelijk ja, ik moet die van mij elk jaar vervangen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12:16
RuudW schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 16:54:
Is het verstandig om een 2e hands Ioniq 5 te kopen (zijn er bijvoorbeeld reparaties te verwachten, levensduur accu)? Lounge, 77 kwh, 75.000 km, van leasemaatschappij. Vanaf welke prijs zou dit eventueel aantrekkelijk zijn?
Is moeilijk te zeggen lijkt mij, maar zou goed nakijken of alle terug-/service acties zijn uitgevoerd, onderhoudsbeurten 30k en 60K zijn gedaan. Eigenlijk de standaard dingen die je bij elke 2de hands auto zou doen.
En uiteraard een goede proefrit maken en wellicht even aan de snellader tijdens de proefrit om te kijken wat je range is bij 80%. Zou heb je een kleine indruk van de accu capaciteit, helaas niet helemaal accuraat maar het is iets.
Verder heb je natuurlijk gewoon nog de fabrieksgarantie van Hyundai erop zitten dus zou weinig problemen moeten opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14:57
Het staat duidelijk in de mail wat het inhoud:

myHyundai abonnement onder de aandacht.
Met dit jaarlijkse abonnement heb je o.a. recht op:
Gratis APK
50% karting op ruitreparatie en bandreparatie
Gratis bijvullen van vloeistoffen
En nog veel meer

Beetje kul verhaald dus

[ Voor 65% gewijzigd door rvdgaag op 02-01-2025 18:19 ]

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etmmvdp
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 29-10 08:12
De dealer heeft recentelijk de ICCU software/hardware upgrade uitgevoerd. Ik merk dat de symptomen wat leidde tot een vervanging van de 12V accu 3 maanden geleden nog steeds optreden.

Die vervanging werd uitgevoerd omdat wanneer de auto lang aan de oma-lader hing, en de aandrijfaccu al vol was gemeld, er regelmatig, een melding kwam dat de aandrijfaccu vol geladen was.

Dat probleem was opgelost nadat de 12V accu vervangen werd.
Zie mijn vorige post hierover (https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/80268248).

Nu zie ik dus exact dezelfde symptomen: ieder uur een update dat de aandrijfaccu weer vol is, nadat de 12V opgeladen is volgens de12V accumonitor. Zie bijgevoegde screendumps.

Vraag is, zien jullie dit ook, is het een probleem, en wat is er nu precies opgelost met die laatste softwareupdate?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cl3ZSHTmfe2iIeB_es8CHbCeW1I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/D3FTT0casVuVNZahDI8Z3evb.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lwf59fSMweVcHr2j7Q-d3LM0wJE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WkzcLKbeVpBraS2rE3NmGRpm.png?f=fotoalbum_large:

[ Voor 8% gewijzigd door etmmvdp op 04-01-2025 10:38 . Reden: 12V accu is niet 2x vervangen ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mh514452
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 11:03
jouwheld schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 07:34:
[...]

Apart de vorige TSB hielp bij mij wel voor de rammelende achterklep. Begint wel weer langzaam terug te komen, ik had goede hoop dat deze het definitief ging verhelpen. Ik ben benieuwd wat jouw ervaringen gaan zijn.
Vandaag mijn auto voor de 60K beurt afgeleverd. Bij de 30K beurt was de rammelende achterklep met nieuwe blokjes verholpen maar sinds de zomer is het weer terug. De dame achter de balie vertelde me dat ze net gisteren een nieuwe instructie hadden gekregen van HNL hoe het probleem op te lossen, ik ga hun eerste klant worden waar ze dit op gaan toepassen. Ben benieuwd vanavond….

In afwachting van de Ioniq 5 N line, Peugeot 308 cc (2011), 11500 wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
mh514452 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 08:54:
[...]

Vandaag mijn auto voor de 60K beurt afgeleverd. Bij de 30K beurt was de rammelende achterklep met nieuwe blokjes verholpen maar sinds de zomer is het weer terug. De dame achter de balie vertelde me dat ze net gisteren een nieuwe instructie hadden gekregen van HNL hoe het probleem op te lossen, ik ga hun eerste klant worden waar ze dit op gaan toepassen. Ben benieuwd vanavond….
Oh, dan ben ik erg benieuwd “wat” ze gaan doen.
Ik zou gokken dat het de service actie is die ik paar dagen terug heb gepost.
Ik ben erg benieuwd.
Ik wil betreffende actie wel laten doen maar heb het nog even te druk met vakantie om het in te plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh514452
Stefannn schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 10:07:
[...]

Oh, dan ben ik erg benieuwd “wat” ze gaan doen.
Ik zou gokken dat het de service actie is die ik paar dagen terug heb gepost.
Ik ben erg benieuwd.
Ik wil betreffende actie wel laten doen maar heb het nog even te druk met vakantie om het in te plannen.
Ik laat het je vanavond weten, zelf ook erg benieuwd. Dit gerammel is het enige wat me stoort aan de auto, zeker omdat wij in een wijk wonen met allemaal klinkertjes met veel kuilen en drempels. Dus iedere keer begin of eindig je er mee. Eenmaal op het asfalt niet of nauwelijks last van.Vóór de rest na 60K niks te klagen, heerlijke auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJN
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 14:21

DJN

mh514452 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 11:54:
[...]

Ik laat het je vanavond weten, zelf ook erg benieuwd. Dit gerammel is het enige wat me stoort aan de auto, zeker omdat wij in een wijk wonen met allemaal klinkertjes met veel kuilen en drempels. Dus iedere keer begin of eindig je er mee. Eenmaal op het asfalt niet of nauwelijks last van.Vóór de rest na 60K niks te klagen, heerlijke auto
Ik ben ook benieuwd. Heb hetzelfde probleem. Zou je vanavond ook gedetailleerde foto van het nieuwe blokje kunnen toevoegen zodat ik kan zien welke versie dit is? Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-10 19:16
Ik heb hem ook gehad. Lijkt niet interessant, want apk is al gratis bij een onderhoudsbeurt. Verder is het bijvullen van vloeistoffen beperkt tot 1L, dus geen 300 euro besparen bij vervanging van de koelvloeistof.
Dan is het enige voordeel nog de korting op de vervangende auto tijdens een onderhoudsbeurt, maar dus niet bij andere problemen en wederom 1x per jaar.
Seizoencontrole is ook altijd al gratis, dus ik begrijp dit service abonnement niet zo goed.
En welke lampen zitten nou aan de buitenzijde die niet led zijn?

[ Voor 16% gewijzigd door ditbenikecht op 03-01-2025 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

In afwachting van mijn bestelde rode vehikel kwam ik op het punt van verzekeren. Ik ben erg benieuwd waar jullie (particuliere rijders) je auto verzekerd hebben en waarom juist dáár.

En heeft iemand de wagen bij/via Hyundai verzekerd? Bevalt dat?

En sommige verzekeraars verlangen bij een auto met waarde boven een drempel een alarmsysteem. In het verleden hoorde ik daar vervelende verhalen over zoals valse meldingen = alarm, midden in de nacht of zo.
Is dat nog steeds zo, of zijn die dingen inmiddels goed betrouwbaar en welke moet je dan hebben om de verzekeraar tevreden te stellen?

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tvc15
Ik rijd particulier en heb mijn Lounge bij ASR verzekerd. Ik heb 2 auto’s, ASR was voor mij een stuk aantrekkelijker dan de Hyundai verzekering voor een pakket van 2 verzekeringen. Ik heb geen extra alarm hoeven installeren en mag voor voorruit vervanging naar de Hyundai dealer (Auto Groep Twente). Niet onbelangrijk in verband met gelazer met head up display problemen bij niet originele ruiten.

Schade afhandeling bij ASR heb ik gelukkig nog geen ervaring mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembooooo
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 29-10 21:36
Hippe Lip schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 22:39:
In afwachting van mijn bestelde rode vehikel kwam ik op het punt van verzekeren. Ik ben erg benieuwd waar jullie (particuliere rijders) je auto verzekerd hebben en waarom juist dáár.

[...]
Ik zat met mijn vorige auto bij Promovendum, die wilden er idd niet aan zonder extra alarm. Toen maar voor de I5 naar Univé overgestapt die geen extra voorwaarden stelden. Gelukkig nog geen ervaring met claims, maar de prijs en polis zijn prima.

Als je neus andersom zou staan zou je verdrinken onder de douche

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JerryVR
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 27-10 06:38

JerryVR

ioniq5 N-Line

En sommige verzekeraars verlangen bij een auto met waarde boven een drempel een alarmsysteem. In het verleden hoorde ik daar vervelende verhalen over zoals valse meldingen = alarm, midden in de nacht of zo.
Is dat nog steeds zo, of zijn die dingen inmiddels goed betrouwbaar en welke moet je dan hebben om de verzekeraar tevreden te stellen?
@Hippe Lip In afwachting van MIJN rode vehikel ben ik hetzelfde aan het doen, ik heb gewoon een kenteken gezocht wat net uitgeleverd is en via Independer ben ik gaan rondkijken en ook dat gedaan op de Hyundai website.
het "voordeel" van verzekeren via Hyundai is dat je 5 jaar nieuwwaarde dekking krijgt, en dus 5 jaar lang direct een nieuwe auto uit de showroom kan uitkiezen. "Nadeel" is dat dat dan wel weer een Hyundai moet zijn( stel dat het niet bevalt is dat natuurlijk wel een probleem" ik heb echter een andere verzekering gevonden ( BOVAG)die iets van 2 euro goedkoper is dan de Hyundai verzekering., ook 5 jaar nieuwwaarde dekking geeft, en die niet afhankelijk is van Hyundai, dus dan zou je eventueel ook naar een ander merk kunnen uitwijken, mocht de ioniq uiteindelijk niet bevallen..keuzes.....lastig..🥴

instagram: ioniq5nline

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JerryVR

JerryVR

ioniq5 N-Line

Net als @Hippe Lip ben ik aan het kijken wat ik allemaal nodig heb als de auto volgende maand geleverd gaat worden..heb ik een extra laadkabel nodig? volgens de dealer word kabel erbij geleverd en ook een kabel voor stopcontact thuis, dus dat zou ik niet nodig hebben...tankpas...pfff...zoveel kaarten zoveel. meningen...kan er denk ik wel 100 gaan nemen😁. die versterker uit Scandinavië zodat het geluid van de Bose speakers goed gaan klinken..euhh...dashcam...ook weer zo'n verhaal..degene die je kan nemen via de Hyundai brochure, is volgens mij een pioneer, en die wil ik niet. Graag wil een een dash cam met goed parkeermodus, zodat als er iemand tegen me aankomt met z'n auto, of deur, of fiets etc, dat ik dat op beeld heb..ik weet ook niet of de fitcamX op het nieuwe PE model past. het enige wat ik wil is dat ie goed ingebouwd wordt zodat, als er problemen komen, ik iemand anders kan wijzen op de problemen(leegloop accu etc). ik koop de auto ook "gewoon" privé, dus ik heb ook geen lease ondersteuning etc, dus vraag me af wat er eventueel nog essentieel is.( een blauw bakje met reservelampjes en zekeringen heb ik zelf nog wel🤣)

[ Voor 4% gewijzigd door JerryVR op 04-01-2025 08:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefannn

Via Hyundai.
Omdat je 5 jaar nieuwwaarde krijgt en omdat je geen extra alarm hoeft te installeren.
Wellicht kan dat elders ook, maar dit was waar ik het op uitgezocht had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter-036
@Hippe Lip Ik heb de Ioniq 5 lounge LR AllRisk verzekerd bij Univé, 25 jaren schadevrij en betaal er per jaar ~695 euro premie voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJN

DJN

mh514452 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 11:54:
[...]

Kun je nog laten weten wat ze gedaan hebben en hoe de blokjes er nu uit zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Peter-036 schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 08:56:
@Hippe Lip Ik heb de Ioniq 5 lounge LR AllRisk verzekerd bij Univé, 25 jaren schadevrij en betaal er per jaar ~695 euro premie voor.
@Peter-036 Oh, dat klinkt wel heel mooi! Is dat zonder korting wegens andere verzekeringen daar? Je zit daarmee lager dan wat ik nu voor mij e-Niro betaal (740/jr) bij de ANWB. Die is toch echt een stukkie goedkoper dan de Lounge en de ANWB was destijds al goedkoop én bood 3 jaar nieuwwaardegarantie. Die 5 jaar die @Stefannn noemt zijn natuurlijk nog mooier, maar dat wil ik toch niet tegen elke prijs.
Univé doet ws niet aan nieuwwaardegarantie?

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

JerryVR schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 08:00:
Net als @Hippe Lip ben ik aan het kijken wat ik allemaal nodig heb als de auto volgende maand geleverd gaat worden..heb ik een extra laadkabel nodig? volgens de dealer word kabel erbij geleverd en ook een kabel voor stopcontact thuis, dus dat zou ik niet nodig hebben...
@JerryVR Dit is kennelijk je eerste EV? En gelukkig wordt deze auto redelijk compleet geleverd wat die bekabeling betreft. Daar zou ik me maar niet druk om maken.
Heb je een eigen oprit? Dan ga maar uitkijken naar een laadpaal. Daar is een eigen topic voor.
tankpas...pfff...zoveel kaarten zoveel. meningen...kan er denk ik wel 100 gaan nemen😁.
Tja, dat is idd wel een dingetje. Denk aan ANWB, Fastned (alleen account + app) en Chargemap bijvoorbeeld? Ik heb er in het begin teveel besteld, maar zolang er geen eenmalige kosten aan zitten heb ik daar geen last van. Als je naar het buitenland gaat kun je, afhankelijk van het land, er soms beter wat bij kiezen. Zie vooral laadpastop10.nl voor heel veel nuttige info.
die versterker uit Scandinavië zodat het geluid van de Bose speakers goed gaan klinken..
Oh ja? Die ken ik niet en over dat onderwerp heb ik nog niet gelezen. Specifiek voor de I5, of is dat een algemeen punt, ook voor andere auto’s? Audiofiel? :+
euhh...dashcam...ook weer zo'n verhaal..degene die je kan nemen via de Hyundai brochure, is volgens mij een pioneer, en die wil ik niet. Graag wil een een dash cam met goed parkeermodus, zodat als er iemand tegen me aankomt met z'n auto, of deur, of fiets etc, dat ik dat op beeld heb..ik weet ook niet of de fitcamX op het nieuwe PE model past. het enige wat ik wil is dat ie goed ingebouwd wordt zodat, als er problemen komen, ik iemand anders kan wijzen op de problemen(leegloop accu etc).
Ik gebruik al heel wat jaren een BlackVue dashcam. Niet de goedkoopste, maar daarvoor koop ik zo’n ding ook niet. De BlackVue heeft ook GPS, waardoor onomstotelijk duidelijk is niet alleen wanneer (want met GPS staat de klok vanzelf op tijd), maar ook waar iets gebeurd is. Wel zo fijn als je bewijs nodig hebt. Bovendien registreert die versnelling (botsing) zodat bij kop-staartbotsingen duidelijk is dat je achterligger eerst op jou botste, voordat jij daardoor op je voorganger terechtkwam.
En parkeermodus heeft die ook. Heb ik permanent aan de 12V hangen; draint mijn accu gelukkig niet.
ik koop de auto ook "gewoon" privé, dus ik heb ook geen lease ondersteuning etc, dus vraag me af wat er eventueel nog essentieel is.( een blauw bakje met reservelampjes en zekeringen heb ik zelf nog wel🤣)
Kweenie waar jij die reservelampjes voor gaat gebruiken, maar is niet alles in LED uitgevoerd?

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

JerryVR schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 07:52:
[...]
@Hippe Lip In afwachting van MIJN rode vehikel […]
@JerryVR Is dat een Connect? Dat rode exemplaar dat sinds 27 december bij de RDW geregistreerd is en nog niet op naam staat?

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
Laat maar

[ Voor 98% gewijzigd door Stefannn op 04-01-2025 15:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter-036
Hippe Lip schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 14:26:
[...]

@Peter-036 Oh, dat klinkt wel heel mooi! Is dat zonder korting wegens andere verzekeringen daar? Je zit daarmee lager dan wat ik nu voor mij e-Niro betaal (740/jr) bij de ANWB. Die is toch echt een stukkie goedkoper dan de Lounge en de ANWB was destijds al goedkoop én bood 3 jaar nieuwwaardegarantie. Die 5 jaar die @Stefannn noemt zijn natuurlijk nog mooier, maar dat wil ik toch niet tegen elke prijs.
Univé doet ws niet aan nieuwwaardegarantie?
Sorry, ja ik heb daar mijn 'woonverzekering' en een 'rechtsbijstand verkeer' ook ondergebracht.
Geen eis voor een alarminstallatie.
Tevens een 'collectiviteitskorting' als FNV-lid (5%).
Vergoeding op basis van dagwaarde.

[ Voor 9% gewijzigd door Peter-036 op 04-01-2025 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

Het valt mij op dat ik mijn DC (snel)laadsnelheid moeilijk boven de 65kW uit komt. Pa na enige tijd gaat die ringen de 120. Ik weet dat het in de winter langzamer gaat, maar ik kan mij van vorige winters niet herinneren dat het zo langzaam ging. Herkennen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Hyundai heeft een mooie pagina om hun verzekering te vergelijken met andere verzekeraars. Helaas staat de ANWB daar niet bij…

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefannn
HollovVpo1nt schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 17:16:
Het valt mij op dat ik mijn DC (snel)laadsnelheid moeilijk boven de 65kW uit komt. Pa na enige tijd gaat die ringen de 120. Ik weet dat het in de winter langzamer gaat, maar ik kan mij van vorige winters niet herinneren dat het zo langzaam ging. Herkennen jullie dit?
Ja en nee.
Het valt me WEL op dat fastned in vergelijking met vorig jaar langzamer laadt. Heel vaak maar 73kW.
Op Ionity had ik laatst wel weer gewoon 190kW.
Kortom… ligt het aan de laadpaal? Of aan je auto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

Stefannn schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 17:23:
[...]

Ja en nee.
Het valt me WEL op dat fastned in vergelijking met vorig jaar langzamer laadt. Heel vaak maar 73kW.
Op Ionity had ik laatst wel weer gewoon 190kW.
Kortom… ligt het aan de laadpaal? Of aan je auto?
Ik sta nu bij een E-Flux 320kW DC lader. Hij begon met +/-65kW te laden en inmiddels is die omlaag gegaan naar 44kW, in dezelfde laadsessie.

Edit: al typende schiet die omhoog naar 95kW

[ Voor 4% gewijzigd door HollovVpo1nt op 04-01-2025 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
HollovVpo1nt schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 17:27:
[...]

Ik sta nu bij een E-Flux 320kW DC lader. Hij begon met +/-65kW te laden en inmiddels is die omlaag gegaan naar 44kW, in dezelfde laadsessie.

Dat bedoelde ik eigenlijk te zeggen (was niet zo duidelijk) beetje het idee dat de DC laders collectief minder presteren dan vroeger. Misschien de toenomen drukte/stress op het elektriciteitsnet?
Anyway.. dat is speculeren.
Mijn auto kan het in ieder geval nog wel. Jij komt ook weer in de buurt van de 100.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mh514452
DJN schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 14:17:
[...]

Kun je nog laten weten wat ze gedaan hebben en hoe de blokjes er nu uit zien?
Ze hebben iets met de rubbers gedaan en er nieuwe blokjes opgezet, maar volgens mij zijn het dezelfde als die ik in november 2023 gekregen had. Zijn wel duidelijk nieuwe blokjes. Wat ik wel merk, de klep sluit duidelijk beter, dat merk je vooral als je hem open doet, dan hoor je dat de klep duidelijk strakker los plopt van het chassis

Foto hieronder:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mpFIDasER05XXKozx-Z2OZhr9pw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jKiHzYDMGErtgLUaTbvAIaAn.jpg?f=fotoalbum_large

En ter vergelijking hieronder de foto van het blokje dat ze er in 2023 opgezet hebben, zoek de verschillen…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FUmmp2P0Gp21Cz9Zd5nHs8EOyJQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JBaDtuu7qHpIPRqr2Z9iWOEn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryVR

JerryVR

ioniq5 N-Line

Hippe Lip schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 14:42:
[...]

@JerryVR Dit is kennelijk je eerste EV? En gelukkig wordt deze auto redelijk compleet geleverd wat die bekabeling betreft. Daar zou ik me maar niet druk om maken.
Heb je een eigen oprit? Dan ga maar uitkijken naar een laadpaal. Daar is een eigen topic voor.

ja inderdaad eerste EV, helaas geen eigen oprit, ik heb wel een stopcontact in de schuur, maar weet niet of dat genoeg kracht gaat leveren, en dan moet ik nog hopen dat ik van de gemeente tegels krijg met kabelgoot er in.
[...]

Tja, dat is idd wel een dingetje. Denk aan ANWB, Fastned (alleen account + app) en Chargemap bijvoorbeeld? Ik heb er in het begin teveel besteld, maar zolang er geen eenmalige kosten aan zitten heb ik daar geen last van. Als je naar het buitenland gaat kun je, afhankelijk van het land, er soms beter wat bij kiezen. Zie vooral laadpastop10.nl voor heel veel nuttige info.

[...]

Oh ja? Die ken ik niet en over dat onderwerp heb ik nog niet gelezen. Specifiek voor de I5, of is dat een algemeen punt, ook voor andere auto’s? Audiofiel? :+

het is een Musway versterker.
https://bilradiospes.no/t...oniq-5-2021--gt--med-bose

installatie instructies; https://bilradiospes.no/m...l%20brsdspioniq5_v1_5.pdf
anders moet je maar even op reddit zoeken naar versterker Bose ioniq5
[...]

Ik gebruik al heel wat jaren een BlackVue dashcam. Niet de goedkoopste, maar daarvoor koop ik zo’n ding ook niet. De BlackVue heeft ook GPS, waardoor onomstotelijk duidelijk is niet alleen wanneer (want met GPS staat de klok vanzelf op tijd), maar ook waar iets gebeurd is. Wel zo fijn als je bewijs nodig hebt. Bovendien registreert die versnelling (botsing) zodat bij kop-staartbotsingen duidelijk is dat je achterligger eerst op jou botste, voordat jij daardoor op je voorganger terechtkwam.
En parkeermodus heeft die ook. Heb ik permanent aan de 12V hangen; draint mijn accu gelukkig niet.

ja ik heb inderdaad ook naar de blackvue zitten kijken, en dan is er een splitkabel die naar de zekeringkast gaat geloof ik.

[...]

Kweenie waar jij die reservelampjes voor gaat gebruiken, maar is niet alles in LED uitgevoerd?😂
jaaaa, was ook maar een geintje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JerryVR

JerryVR

ioniq5 N-Line

Hippe Lip schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 14:42:
[...]

-ja inderdaad eerste EV, helaas geen eigen oprit, ik heb wel een stopcontact in de schuur, maar weet niet of dat genoeg kracht gaat leveren, en dan moet ik nog hopen dat ik van de gemeente tegels krijg met kabelgoot er in.
[...]

👍🏻
[...]

-het is een Musway versterker.

-installatie instructies; https://bilradiospes.no/m...l%20brsdspioniq5_v1_5.pdf
[...]

-ja ik heb inderdaad ook naar de blackvue zitten kijken, en dan is er een splitkabel die naar de zekeringkast gaat geloof ik.

[...]

Kweenie waar jij die reservelampjes voor gaat gebruiken, maar is niet alles in LED uitgevoerd?😂
-jaaaa, was ook maar een geintje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JerryVR

JerryVR

ioniq5 N-Line

Hippe Lip schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 14:53:
[...]

@JerryVR Is dat een Connect? Dat rode exemplaar dat sinds 27 december bij de RDW geregistreerd is en nog niet op naam staat?
Nee ik heb een rode N-Line RWD gekocht met panoramadak

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rembooooo
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 29-10 21:36
Peter-036 schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 15:56:
[...]

Sorry, ja ik heb daar mijn 'woonverzekering' en een 'rechtsbijstand verkeer' ook ondergebracht.
Geen eis voor een alarminstallatie.
Tevens een 'collectiviteitskorting' als FNV-lid (5%).
Vergoeding op basis van dagwaarde.
Vergelijkbaar hier. Heb bij Univé mijn I5 RWD Lounge LR voor 730/j allrisk verzekerd. Ik zit op de maximale noclaimkorting van 80%, die krijg je vanaf 9 jaar schadevrij. Verder alleen een doorlopende reisverzekering daar, maar geloof dat die pakketkorting niet veel voorstelt (2% uit mijn hoofd). Idd alleen dagwaarde, geen nieuwwaarde.

Als je neus andersom zou staan zou je verdrinken onder de douche

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

@JerryVR Dank voor je racties. Je moet alleen nog wel je quote-markeringen aanpassen, want nu staan je reacties ook in mijn stukkie.
Mijn tekst die je aanhaalt staat als het goed is tussen [quote] en [/quote].
Als je mijn tekst wilt onderbreken voor jouw reactie, zet je daar eerst [/quote], dan je eigen tekst en dan weer [quote] zodat mijn tekst weer in zo’n quote-blok staat. Kan ook met het tooltje met ,/, (die grote komma’s met slash ertussen) bovenaan de editor.
FF puzzelen dus… 8)
het is een Musway versterker.

-installatie instructies; https://bilradiospes.no/m...l%20brsdspioniq5_v1_5.pdf
Ziet er netjes uit, compleet met keurige instructies, specifiek voor de I5. (y)

Maar waarom ga je voor zo’n ding? Om er meer volume uit te krijgen?
Of is de kwaliteit zó slecht zoals Hyundai ‘m levert dat je een betere versterker wilt? Het is nog wel een investering van 640 euro plus ws verzendkosten, dus daar zal toch wel een reden voor zijn… :+

<John O`Mill>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CharlieBulldog
Rembooooo schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 21:25:
[...]

Vergelijkbaar hier. Heb bij Univé mijn I5 RWD Lounge LR voor 730/j allrisk verzekerd. Ik zit op de maximale noclaimkorting van 80%, die krijg je vanaf 9 jaar schadevrij. Verder alleen een doorlopende reisverzekering daar, maar geloof dat die pakketkorting niet veel voorstelt (2% uit mijn hoofd). Idd alleen dagwaarde, geen nieuwwaarde.
Univé heeft wel nieuwwaarde verzekering!
Standaard 1 jaar en uit te breiden tot 3 jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stefannn
Hippe Lip schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 23:35:
Maar waarom ga je voor zo’n ding? Om er meer volume uit te krijgen?
Of is de kwaliteit zó slecht zoals Hyundai ‘m levert dat je een betere versterker wilt? Het is nog wel een investering van 640 euro plus ws verzendkosten, dus daar zal toch wel een reden voor zijn… :+
Ik heb niks aangepast en gewoon de originele audio en ben happy.
Ik geloof direct dat degenen die hebben aangepast daar ook happy mee zijn.
Maar “er zijn dus mensen die het NIET zó slecht vinden dat ze een betere versterker willen”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rugby82
HollovVpo1nt schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 17:27:
[...]

Heb je wel de versie met warmtepomp. Met deze temperaturen duurt het heel lang voordat de accu warm is dus zonder voorverwarmen zal laden rond de nul graden erg traag zijn. Dit heb ik ook gemerkt voordat de update van voorverwarmen er was zo'n 2 jaar geleden.

Verder merk ik ook dat veel 300kW palen, en vooral Fastned, hier ook max 70-140kW halen en soms zelfs lager. Als ik dan weer Ionity pak gaat het wel goed dus dat is echt een ding van de laadpalen en niet de auto.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

Rugby82 schreef op zondag 5 januari 2025 @ 09:33:
[...]

Heb je wel de versie met warmtepomp. Met deze temperaturen duurt het heel lang voordat de accu warm is dus zonder voorverwarmen zal laden rond de nul graden erg traag zijn. Dit heb ik ook gemerkt voordat de update van voorverwarmen er was zo'n 2 jaar geleden.

Verder merk ik ook dat veel 300kW palen, en vooral Fastned, hier ook max 70-140kW halen en soms zelfs lager. Als ik dan weer Ionity pak gaat het wel goed dus dat is echt een ding van de laadpalen en niet de auto.
Ik heb de versie met de warmtepomp inderdaad. Deze specifieke laadsessie was heel kort (5min) na de auto gestart te hebben na een koude nacht.

Conditioneert de warmtepomp de batterij standaard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJN

DJN

mh514452 schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 19:43:
[...]

Ze hebben iets met de rubbers gedaan en er nieuwe blokjes opgezet, maar volgens mij zijn het dezelfde als die ik in november 2023 gekregen had. Zijn wel duidelijk nieuwe blokjes. Wat ik wel merk, de klep sluit duidelijk beter, dat merk je vooral als je hem open doet, dan hoor je dat de klep duidelijk strakker los plopt van het chassis

Foto hieronder:

[Afbeelding]

En ter vergelijking hieronder de foto van het blokje dat ze er in 2023 opgezet hebben, zoek de verschillen…

[Afbeelding]
Hmm. Die zien er hetzelfde uit inderdaad. Volgens mij zijn dit niet de meest recente. Komende woensdag gaan ze met de mijne bezig, terugkerend probleem. Ze overwegen nu klep te laten herstellen bij schadehersteller maar volgens mij is het zinvoller die nieuwste blokjes eerst te proberen. Zie de foto’s van nieuwste model.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lzf1UoeT2OHZKB11ZHDI43ZGmpg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kzntkXsSVTZMnJzd1iyUYrMO.jpg?f=fotoalbum_large
Oud

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gBP3tqSMXeGyaNkWCiVWgv_IMVU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mVm518R7Vt7dpU8NKK2OMDTT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jh3uPD4ilqk0YxbzfKGhGGFIqYs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0rdMH2erwi3LWsuRUW4U5twR.jpg?f=fotoalbum_large
Nieuw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CharlieBulldog
HollovVpo1nt schreef op zondag 5 januari 2025 @ 09:42:
[...]

Ik heb de versie met de warmtepomp inderdaad. Deze specifieke laadsessie was heel kort (5min) na de auto gestart te hebben na een koude nacht.

Conditioneert de warmtepomp de batterij standaard?
Als je bent gaan laden na 5 minuten rijden klopt het dat de accu koud was.
Daarnaast zijn er 2 voorwaarden voor preconditioneren:
-je moet het laadstation in de Hyundai navigatie van de auto hebben gekozen
-het preconditioneren kost met deze kou waarschijnlijk 20 minuten.

Als de snellader vlak bij je huis is adviseer ik je op de terugweg naar huis te laden; dan zal de accu warm zijn (wel de navigatie hiervoor gebruiken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Stefannn schreef op zondag 5 januari 2025 @ 09:13:
[...]

Ik heb niks aangepast en gewoon de originele audio en ben happy.
Ik geloof direct dat degenen die hebben aangepast daar ook happy mee zijn.
Maar “er zijn dus mensen die het NIET zó slecht vinden dat ze een betere versterker willen”
@Stefannn Nee, ik probeerde de vraag ook algemeen te stellen. Waarom is die versterker er, wat is het doel? Meer volume of betere geluidskwaliteit?

Daarna komt ook nog eens de vraag in hoeverre een hogere geluidskwaliteit (als dat het doel is) werkelijk past in een relatief rumoerige omgeving als een auto. Thuis kan ik me daar heel veel bij voorstellen, maar in een auto ook?

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rugby82
CharlieBulldog schreef op zondag 5 januari 2025 @ 11:03:
[...]

Als je bent gaan laden na 5 minuten rijden klopt het dat de accu koud was.
Daarnaast zijn er 2 voorwaarden voor preconditioneren:
-je moet het laadstation in de Hyundai navigatie van de auto hebben gekozen
-het preconditioneren kost met deze kou waarschijnlijk 20 minuten.

Als de snellader vlak bij je huis is adviseer ik je op de terugweg naar huis te laden; dan zal de accu warm zijn (wel de navigatie hiervoor gebruiken).
Dit klopt inderdaad en toen ik van de week een 1:30 uur aan het rijden was ging de preconditionering een half uur van tevoren aan. Ik moest nog even snel voor het bereiken van de eindbestemming laden. Die had ook echt het half uur nodig en toen was het nog een paar graden warmer dan nu. En inderdaad als je het laadstation niet in de navi zet dan zal de preconditionering helemaal niets doen.

Als je 5 minuten na het starten bent gaan laden dan is de accu ijskoud geweest en kloppen de lage laadsnelheden. Na een tijdje laden warmt de accu vanzelf wat op en zal de snelheid omhoog gaan zoals ook in de post was te lezen. Geheel normaal gedrag dus.

[ Voor 7% gewijzigd door Rugby82 op 05-01-2025 13:17 ]

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gemertp
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-10 17:55
Hippe Lip schreef op zondag 5 januari 2025 @ 12:43:
[...]

@Stefannn Nee, ik probeerde de vraag ook algemeen te stellen. Waarom is die versterker er, wat is het doel? Meer volume of betere geluidskwaliteit?

Daarna komt ook nog eens de vraag in hoeverre een hogere geluidskwaliteit (als dat het doel is) werkelijk past in een relatief rumoerige omgeving als een auto. Thuis kan ik me daar heel veel bij voorstellen, maar in een auto ook?
Zoals ik het begrijp is die versterker overigens alleen voor het Bose systeem (voor de Ioniq 5 volgens mij alleen in de Lounge editie). Dat Bose systeem valt inderdaad wat tegen qua audiokwaliteit voor het meest luxe systeem - toen wij aan het proefrijden waren vonden wij de audio in de Model Y duidelijk beter. Deze versterker zou dat kennelijk aanzienlijk moeten verbeteren. Er zijn overigens ook wel wat tips te vinden voor equalizer instellingen die het ook beter zouden moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

gemertp schreef op zondag 5 januari 2025 @ 21:34:
[...]
Zoals ik het begrijp is die versterker overigens alleen voor het Bose systeem (voor de Ioniq 5 volgens mij alleen in de Lounge editie). Dat Bose systeem valt inderdaad wat tegen qua audiokwaliteit voor het meest luxe systeem - toen wij aan het proefrijden waren vonden wij de audio in de Model Y duidelijk beter. Deze versterker zou dat kennelijk aanzienlijk moeten verbeteren.
Daar zal ik dan eens kritisch naar gaan kijken en vooral luisteren, als de auto er is.
Mss is het die investering dan toch waard?
Er zijn overigens ook wel wat tips te vinden voor equalizer instellingen die het ook beter zouden moeten maken.
Dat is wel een heel ruime omschrijving. Kun je iets specifieker zijn waar die tips te vinden zijn?

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12:20

MicheldeGoey

Project 45

@Hippe Lip
Ik heb eerder verbeterde instellingen gepost, uitgevoerd door een geluidstechicus. De foto's daarvan heb ik nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16:53

-CJ

Not remastered

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Ik heb deze link toegevoegd aan de topic-start: Geluidsinstellingen Bose systeem verbeteren, inclusief subwoofer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JerryVR

JerryVR

ioniq5 N-Line

ik heb daar wel weer over gelezen dat die instellingen achterhaald waren na een software update..
maar uiteindelijk blijft geluid toch een persoonlijk iets, ieder gehoor is toch anders, zolang je er maar blij mee bent toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maax
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 08:59
Nog eentje voor de lijst, ICCU heeft het begeven (ook de zekering was doorgebrand). Kon alleen nog maar in turtle mode rijden 😤. Volgens dealer Ursem Barten zijn er niet op voorraad en wachttijd is min. 2 á 3 weken. Drie weken geleden was mijn 12 v accu ook helemaal plat en is toen vervangen. Kunnen beide storingen verband met elkaar hebben?
Modeljaar 2022, Lounge, 55.000 km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-10 19:16
@maax Ja dat heeft zeker met elkaar te maken. In de iccu zit de low voltage dc converter die je 12v batterij oplaad.

Ik heb zelf de afgelopen 2 weken al 5x ev storing gehad en twee maal waarschuwing lage 12v spanning. Vandaag bij de dealer en de accu blijkt soms tot 9v terug te vallen. Niet altijd maar over een langere meting zie je het wel. Die meting blijkt ook nodig voor de claim op de accu wissel campagne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09:38
ditbenikecht schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 10:00:
@maax Ja dat heeft zeker met elkaar te maken. In de iccu zit de low voltage dc converter die je 12v batterij oplaad.

Ik heb zelf de afgelopen 2 weken al 5x ev storing gehad en twee maal waarschuwing lage 12v spanning. Vandaag bij de dealer en de accu blijkt soms tot 9v terug te vallen. Niet altijd maar over een langere meting zie je het wel. Die meting blijkt ook nodig voor de claim op de accu wissel campagne.
Als je accu tot 9V terugvalt is het hoog tijd voor een nieuwe want dan ie wel klaar...

2022 Ioniq 5 AWD Lounge 73KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiegmundB
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 24-10 16:16
wat ik niet meteen kan vinden is of de digitale spiegels ook inklapbaar zijn? ik mag hopen van wel, want lijkt me een dure grap als iemand er 1 afrijdt. weet iemand dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H.Meijering
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 29-10 16:34
De digitale spiegels zijn wel inklapbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andre_FR2010
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:46
SiegmundB schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 16:53:
wat ik niet meteen kan vinden is of de digitale spiegels ook inklapbaar zijn? ik mag hopen van wel, want lijkt me een dure grap als iemand er 1 afrijdt. weet iemand dit?
ik kan bevestigen dat ze inklapbaar zijn. Waar je wel rekening mee moet houden is dat, zeker met het vochtige weer van de afgelopen dagen er wat vocht in die spiegels kan optreden. Volgens de importeur is het 'acceptabel' dat tot 1 uur dit vocht aanwezig kan zijn. Meestal na een 15-30 minuten is het vocht weggetrokken...
Pagina: 1 ... 247 ... 277 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic