• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 09:01
edvanleeuwen schreef op zondag 1 december 2024 @ 12:55:
Heeft iemand wel eens een zinnige alternatieve route gehad én kunnen kiezen?
Ja.
Maar wat voor mij een zinnig alternatief is, hoeft dat voor een ander niet te zijn.

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-12 12:16
Na 2 jaar en bijna 1 maand in bezit, opeens de melding: "Controleer elek. syst. Wagen". En de auto laadt niet meer op aan onze thuislader (en ineens bedacht ik me: gisteren sloegen de hoofdzekeringen eruit en ook de groepen waar onze thuislader aan gekoppeld is)... :'(
Ik heb nog geen andere AC-lader geprobeerd, laat staan een DC-lader, maar waarschijnlijk is dit dus ook het welbekende probleem: kapotte ICCU? 8)7
Hopelijk laadt de auto wel op aan de DC-lader. Ik zag in
P45 in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic" dat er compensatie wordt geboden, ben benieuwd...

• Simon59
  • Laatst online: 15-12 10:37
edvanleeuwen schreef op zondag 1 december 2024 @ 12:55:
Heeft iemand wel eens een zinnige alternatieve route gehad én kunnen kiezen?
Nee, nooit, heb ik ook uitgezet.

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:37
Peter-036 schreef op zondag 1 december 2024 @ 13:54:
[...]

Ja.
Maar wat voor mij een zinnig alternatief is, hoeft dat voor een ander niet te zijn.
Hoe heb je die gekozen?
Gewoon die afslag/weg volgen...... O-)

• Peter-036
Voor vertrek de andere route kiezen(ik krijg er minstens 2 aangeboden) , en/of inderdaad de aangeboden alternatieve route volgen.

• Stephan_haarlem
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 09:38
DeKoetsier schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 09:49:
[...]

Toevallig al een paar keer getest?

Zijn er nog eventueel andere Ioniq 5 gebruikers die dit herkennen?
Ja hier het zelfde idee. Op de parkeerplaats naast het complex waar ik altijd parkeer, greep het systeem altijd snel in als ik achteruit het vak uitreed en ook maar in de buurt van de heg kwam die er staat. Nu leek het systeem helemaal niet in te grijpen.
Ga het komende tijd in de gaten houden maar het lijkt idd minder gevoelig geworden te zijn na de update.

Update: Net even op de parkeerplaats het meerdere keren geprobeerd, maar het systeem lijkt inderdaad bepaalde objecten niet te herkennen. Net met een grote doos achter de auto geprobeerd en dan grijpt het systeem wel in, maar de heg laat het systeem ongemoeid.

[ Voor 45% gewijzigd door Stephan_haarlem op 02-12-2024 11:20 ]

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:48

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Helaas laat mijn Ioniq5 mij weer in de steek :'(

Op het stuur werken de buttons niet meer. Lichten niet meer op. Tevens geeft die melding dat lansassist, adaptive cruisecontrol etc ook niet meer werken. Dode hoek deed ook niet, maar naar half uur rijden begonnen deze weer te werken.

Iemand idee wat dit kan zijn het op te lossen is met een soorten van reset ? of wordt het garage ?

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11:39
Daan_ schreef op maandag 2 december 2024 @ 08:05:
Helaas laat mijn Ioniq5 mij weer in de steek :'(

Op het stuur werken de buttons niet meer. Lichten niet meer op. Tevens geeft die melding dat lansassist, adaptive cruisecontrol etc ook niet meer werken. Dode hoek deed ook niet, maar naar half uur rijden begonnen deze weer te werken.

Iemand idee wat dit kan zijn het op te lossen is met een soorten van reset ? of wordt het garage ?
Klinkt als een 12v boordspanning probleem, naar de dealer om de accu te laten vervangen

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 19-12 11:42
Hippe Lip schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 20:42:
[...]

@Tiggy80
Je weet dat het nix uitmaakt of je met je linker flipper remt of met het rempedaal (mits je er niet keihard op stampt)? In beide gevallen wordt er gerecupereerd en komen je remschijven er niet aan te pas.
dat weet ik inderdaad, maar dan heb je dus niet dat je net te hard kunt remmen en wel je remschijven erbij pakt. als de flipper het niet red, dan pak ik uiteraard wel even het rempedaal erbij.

voordeel van de flipper is overigens wel dat als je tot stilstand komt, je remlicht weer uitgaat. als je met het rempedaal tot stilstant komt, blijft het remlicht wel branden (ook met autohold aan het en het pedaal weer los)

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

• vifra
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 20-12 09:30
IonniUnique schreef op zondag 1 december 2024 @ 00:00:
[...]

Dat denk ik niet, ik rij altijd in eco mode (rwd). De verbazing van @Tiggy80 zit hem daar in dat @viffer een lange termijn verbruik aangeeft van 16,7 kWh / 100km, terwijl de indruk bestaat dat hij voornamelijk 120kmh (en geen 100kmh zoals ik) rijdt op de snelweg. Bij 120 km/u zou ik al snel op een lange termijn verbruik van 20 kWh / 100 km zitten met mijn’awd.
ahum - sorry @viffer ... mar hij bedoeld @vifra natuurlijk ...
Toch fantastiisch hoe "verbruik" toch wel echt een ding blijft voor EV rijders ...

Ik weet niet hoe jullie gemiddeld weggebruik bepalen van X% snelweg enzo ... alvast wat de wagen aangeeft is gemiddelde snelheid van 35 tot 40 km/u per maand (dat kan je uit de bluelink halen). Dus ja naar de bakker en naar grootwarenhuis is plaatselijk verkeer en veel lichten en kruispunten waar je stil staat, en al die kleine afstanden tellen op in uw gemiddeldes ...

Alvast, 16.7 / 100km is wel degelijk wat ik haal sinds ik de wagen heb ... en ja daar zit veel 120 km/u op snelwegen (rij niet braaf rechts) ... en zelfs momenten van 130 (en ja we zeggen het stilletjes maar soms oeps een 140 ... ) in ...

Schrijf de mensen toch niet af als leugenaars jongens ... en maak ook niet dat uw gebruik de standaard is voor iedereen ... rij gewoon en maak plezier, af en toe aan de snellader en dat is zo opgelost ...

peace boys
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kG4T7-mYJ8AJYA8WPpNv7K0I13A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gE0L3ZAkOxgKSaS5ob2rYtP7.jpg?f=fotoalbum_large

Het ligt misschien aan mijn start thuis - wat een 30 km / u zone is >:)
Of het warme belgie (12°c op 2 december ... 's ochtends ... )

[ Voor 3% gewijzigd door vifra op 02-12-2024 09:26 ]

Ioniq 5 - Huawei ZP 5.5 kW - Marstek Venus E v153 en CT003 v117

• Tiggy80
vifra schreef op maandag 2 december 2024 @ 09:16:
[...]

ahum - sorry @viffer ... mar hij bedoeld @vifra natuurlijk ...
Toch fantastiisch hoe "verbruik" toch wel echt een ding blijft voor EV rijders ...

Ik weet niet hoe jullie gemiddeld weggebruik bepalen van X% snelweg enzo ... alvast wat de wagen aangeeft is gemiddelde snelheid van 35 tot 40 km/u per maand (dat kan je uit de bluelink halen). Dus ja naar de bakker en naar grootwarenhuis is plaatselijk verkeer en veel lichten en kruispunten waar je stil staat, en al die kleine afstanden tellen op in uw gemiddeldes ...

Alvast, 16.7 / 100km is wel degelijk wat ik haal sinds ik de wagen heb ... en ja daar zit veel 120 km/u op snelwegen (rij niet braaf rechts) ... en zelfs momenten van 130 (en ja we zeggen het stilletjes maar soms oeps een 140 ... ) in ...

Schrijf de mensen toch niet af als leugenaars jongens ... en maak ook niet dat uw gebruik de standaard is voor iedereen ... rij gewoon en maak plezier, af en toe aan de snellader en dat is zo opgelost ...

peace boys
[Afbeelding]

Het ligt misschien aan mijn start thuis - wat een 30 km / u zone is >:)
Of het warme belgie (12°c op 2 december ... 's ochtends ... )
Ik geloof best dat je een langdurig gemiddelde hebt van 16.7, maar niet het beeld wat je schetst waarbij je dus veel snelwegritten hebt zoals je in je 1e post beschrijft. je gemiddelde geeft dat ook wel aan (je zit nog onder de 1000 uur dus dan kun je totale afstand nog delen door je gebruiks duur) en dan kom je op 35km/u gemiddeld, die 30km zone zal wellicht meespelen afhankelijk hoe groot die zone om je huis is, ik zelf heb 600m 30km zone en dan is het nog 900m 80km tot de snelweg. mijn gemiddelde van afgelopen maand was dan ook 50km/u volgens bluelink.

dat verbruik een ding is bij EV rijders is niet anders dan bij ICE rijders, ook daar was het een ding, echter bij EV's is het wat nadrukkelijker aanwezig (het verbruik en de zorgen erom).

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Hmm. Heb nu een rare fout. Als ik de auto aan de lader hang thuis en daarna de druppel gebruik om hem te activeren, lukt hij te laden, maar na 2-3 seconden valt auto uit en gaan de laad lampjes op de auto (bij het laadpunt) allemaal knipperen. iemand een idee wat dit kan zijn?

Krijg daarna een melding ‘controleer elektrisch systeem van de wagen’

[ Voor 12% gewijzigd door RobbieB op 02-12-2024 13:52 ]

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• edegroot1973
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19-12 12:34
RobbieB schreef op maandag 2 december 2024 @ 13:51:
Hmm. Heb nu een rare fout. Als ik de auto aan de lader hang thuis en daarna de druppel gebruik om hem te activeren, lukt hij te laden, maar na 2-3 seconden valt auto uit en gaan de laad lampjes op de auto (bij het laadpunt) allemaal knipperen. iemand een idee wat dit kan zijn?
Vannacht hetzelfde gehad. Laadproces normaal gestart, auto heeft het laadproces na twee uur gestopt, zonder aanleiding van mijn kant of Smartcharging. Ben benieuwd of er meer mensen zijn die hier ook mee te maken hebben gehad.

• eyegraphic
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 15-12 08:45
RobbieB schreef op maandag 2 december 2024 @ 13:51:
maar na 2-3 seconden valt auto uit en gaan de laad lampjes op de auto (bij het laadpunt) allemaal knipperen.
Welkom in de kapotte ICCU club.
Test voor de zekerheid of je nog kunt snelladen. Maar je hebt 95% kans dat je een afspraak mag maken bij de dealer om een nieuwe ICCU te steken.

• RobbieB
  • Nu online
eyegraphic schreef op maandag 2 december 2024 @ 14:02:
[...]

Welkom in de kapotte ICCU club.
Test voor de zekerheid of je nog kunt snelladen. Maar je hebt 95% kans dat je een afspraak mag maken bij de dealer om een nieuwe ICCU te steken.
Sta nu aan de snellader. Die werkt gelukkig wel gewoon. Toevallig volgende week maandag mijn 60k onderhoudsbeurt dus zal ze maar even inlichten.

Overigens merkte ik net toen ik het huis in ging dat mijn hoofdschakelaar eruit was gesprongen. Niet de hoofdaardlek, nee de hoofdschakelaar… misschien toch iets van kortsluiting ontstaan?

• eyegraphic
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 15-12 08:45
Dan kan het ook een overbelasting zijn van je huishoudelijk net.
Probeer je eens of je hetzelfde resultaat hebt aan een ander AC laadpunt?
Heb je daar ook na een paar seconden de lichtjes van een kermisattractie bij je laadpoort, dan vraag je best aan de dealer een nieuwe ICCU module te reserveren.

• RobbieB
  • Nu online
eyegraphic schreef op maandag 2 december 2024 @ 14:31:
[...]

Dan kan het ook een overbelasting zijn van je huishoudelijk net.
Probeer je eens of je hetzelfde resultaat hebt aan een ander AC laadpunt?
Heb je daar ook na een paar seconden de lichtjes van een kermisattractie bij je laadpoort, dan vraag je best aan de dealer een nieuwe ICCU module te reserveren.
Ja, daar hetzelfde probleem, 2 andere laders geprobeerd. Schakelaar moet er ook uitgeschoten zijn toen ik wilde gaan laden.

Net bericht van de dealer dat we blijkbaar een terugroepactie voor is en deze volgende week ook wordt vervangen. Laten we het hopen, want iedere keer naar de fastned is niet ideaal.

• vifra
Tiggy80 schreef op maandag 2 december 2024 @ 09:58:
[...]
dat verbruik een ding is bij EV rijders is niet anders dan bij ICE rijders, ook daar was het een ding, echter bij EV's is het wat nadrukkelijker aanwezig (het verbruik en de zorgen erom).
Ook dat valt volgens uw gebruikersprofiel anders ..; bvb. ik kan thuisladen (op de oprit) en doe meestal geen +400km / dag ... dan kan ik u zeggen in mijn geval dat:
  • ik veel goedkoper per 100km rij (aankoop niet ingerekend)
  • ik veel minder stress heb dan voorheen - laad gewoon thuis
En stress voor laders onder weg voor langere afstanden is relatief ... snelladers zijn rumschoots beschikbaar langs de snelwegen en meer en meer ook buiten de snelwegen om (op parkings van grootwarenhuizen, ... ). Hotels voorzien meer en meer laders, ...
je dient wel wat meer tijd te voorzien dan klassiek tanken ... eerder een defitige pauze tijdens de lange ritten ...

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-12 11:24
Gisteren teruggekomen van een tripje naar de alpen. Ik kreeg in Duitsland twee keer de melding "Check Active Air Flap System". Ik heb dit vorig jaar ook eens gehad, maar in Nederland krijg ik nooit de melding. Zou het met de snelheid te maken kunnen hebben? De melding verdwijnt altijd weer vanzelf.
Op de terugweg vlak voor de eerste snellader in NL de melding controleer het elektrische systeem. Ik was al bang dat ik aan de beurt was voor een nieuwe iccu, dus gelijk maar goed volgegooid bij de snellader. De melding was ondertussen verdwenen, thuis aan de AC-lader gehangen en ook daar ging laden goed. Dus ik hou het nog maar even in de gaten, over twee weekjes weer een trip naar de Alpen gepland.

Blijft toch wel een fijne reisauto, ook als je wat sneller wilt doorknallen op de Autobahn. Ja je moet vaker laden, maar met warme accu is die altijd binnen 20 minuten weer op 80%. Wel even een snellader uitzoeken waar je nooit het vermogen hoeft te delen. Een keer bij een Allego 300 kW lader gestaan, maar omdat ik hem moest delen met een Mercedes waarvan de bestuurder in een diepe slaap was gevallen en de auto rond de 90% aan het voldruppelen was met 30 kW, kreeg ik toch maar 150 kW :(. Bij Ionity wel altijd volledige snelheid gehaald, behalve aan begin van de terugrit toen ik niet genoeg tijd had om goed voor te verwarmen. Lijkt erop alsof die, ook als die na 5 minuten wel op temperatuur is, nooit meer de 230 haalt, maar ergens rond 180 kW blijft steken.

• Tiggy80
jouwheld schreef op maandag 2 december 2024 @ 16:05:
Gisteren teruggekomen van een tripje naar de alpen. Ik kreeg in Duitsland twee keer de melding "Check Active Air Flap System". Ik heb dit vorig jaar ook eens gehad, maar in Nederland krijg ik nooit de melding. Zou het met de snelheid te maken kunnen hebben? De melding verdwijnt altijd weer vanzelf.
Op de terugweg vlak voor de eerste snellader in NL de melding controleer het elektrische systeem. Ik was al bang dat ik aan de beurt was voor een nieuwe iccu, dus gelijk maar goed volgegooid bij de snellader. De melding was ondertussen verdwenen, thuis aan de AC-lader gehangen en ook daar ging laden goed. Dus ik hou het nog maar even in de gaten, over twee weekjes weer een trip naar de Alpen gepland.

Blijft toch wel een fijne reisauto, ook als je wat sneller wilt doorknallen op de Autobahn. Ja je moet vaker laden, maar met warme accu is die altijd binnen 20 minuten weer op 80%. Wel even een snellader uitzoeken waar je nooit het vermogen hoeft te delen. Een keer bij een Allego 300 kW lader gestaan, maar omdat ik hem moest delen met een Mercedes waarvan de bestuurder in een diepe slaap was gevallen en de auto rond de 90% aan het voldruppelen was met 30 kW, kreeg ik toch maar 150 kW :(. Bij Ionity wel altijd volledige snelheid gehaald, behalve aan begin van de terugrit toen ik niet genoeg tijd had om goed voor te verwarmen. Lijkt erop alsof die, ook als die na 5 minuten wel op temperatuur is, nooit meer de 230 haalt, maar ergens rond 180 kW blijft steken.
was er sneeuw of vorst? kan zijn dat de klep vast zat door sneeuw/ijs. aangezien we in nederland niet zoveel sneeuw hebben, komt het hier ook niet zo snel voor ;)

• jouwheld
Tiggy80 schreef op maandag 2 december 2024 @ 16:08:
[...]

was er sneeuw of vorst? kan zijn dat de klep vast zat door sneeuw/ijs. aangezien we in nederland niet zoveel sneeuw hebben, komt het hier ook niet zo snel voor ;)
Nee het was in Duitsland en toen droog en rond vriespunt en ook altijd tijdens de rit. Ik bedenk me nu of het altijd was wanneer de precon aanging. Zullen de kleppen dan dicht gaan? Volgende keer eens op letten.

• Tiggy80
jouwheld schreef op maandag 2 december 2024 @ 16:11:
[...]

Nee het was in Duitsland en toen droog en rond vriespunt en ook altijd tijdens de rit. Ik bedenk me nu of het altijd was wanneer de precon aanging. Zullen de kleppen dan dicht gaan? Volgende keer eens op letten.
hmmm, tja dan weet ik het ook niet, ik heb wel eens een vastgevroren klep gehad dus vandaar mijn trigger. lijkt mij als de kleppen dicht gaan voor/tijdens preconditioning dat dit niet een waarschuwing triggert

• jouwheld
Tiggy80 schreef op maandag 2 december 2024 @ 16:19:
[...]

hmmm, tja dan weet ik het ook niet, ik heb wel eens een vastgevroren klep gehad dus vandaar mijn trigger. lijkt mij als de kleppen dicht gaan voor/tijdens preconditioning dat dit niet een waarschuwing triggert
Ik bedoelde dat als die ze dan dicht probeert te doen terwijl je over de autobahn knalt ze vanwege de luchtweerstand wat lastiger dicht gaan en hij dan misschien een error triggert.

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:48

Daan_

Alles op zijn tijd !!

rvdgaag schreef op maandag 2 december 2024 @ 08:45:
[...]

Klinkt als een 12v boordspanning probleem, naar de dealer om de accu te laten vervangen
Reset en het werkt weer, maar er stonden nog nodige updates/acties open. Laatste keer heeft men dit gedaan begin mei. (toen is er deel van batterij etc. vervangen) Afspraak ingepland voor januari. Kon eerder, maar dan staat alles erop voor februari als ik de auto definitief inleveren.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

• Alcor
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20-12 10:03
Als ik in de navigatie met het oog op preconditioning een laadstation op mijn route inplan, dan geeft hij een willekeurig doelniveau aan (meestal rond de 50%). Ik wil echter naar 80% laden. Dat heb ik ook als maximum ingesteld voor snelladers. Hoe kan ik de navigatie dwingen om rekening te houden met mijn voorkeur om naar 80% te laden?

• vdbeke
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-12 11:53
Is er iemand die weet of in de meeste gevallen een dalend koelvloeistof niveau (het blauwe) uiteindelijk lijd tot een kaduuke ICCU? Volgens mij ging deze stuk door een slechte lasverbinding intern waardoor koelvloeistof lekt binnenin de ICCU en uiteindelijk voor kortsluiting zorgt. Vermits de zekering in de HV batterij ook springt wnr de ICCU faalt.
Iemand die hier meer inzicht op heeft?

De bouw van een (bijna) passief offgrid huis

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:22

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Alcor schreef op maandag 2 december 2024 @ 20:42:
Als ik in de navigatie met het oog op preconditioning een laadstation op mijn route inplan, dan geeft hij een willekeurig doelniveau aan (meestal rond de 50%). Ik wil echter naar 80% laden. Dat heb ik ook als maximum ingesteld voor snelladers. Hoe kan ik de navigatie dwingen om rekening te houden met mijn voorkeur om naar 80% te laden?
@Alcor Kan het zijn dat dit ‘willekeurige percentage’ niet zo willekeurig is, maar berekend wordt aan de hand van de nog te rijden kilometers tot het doel van je navigatie? Dat er dan nog (instelbaar?) 10 of 20 kilometer bereik over is bij aankomst?

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12 20:02
Hippe Lip schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 11:38:
[...]

@Alcor Kan het zijn dat dit ‘willekeurige percentage’ niet zo willekeurig is, maar berekend wordt aan de hand van de nog te rijden kilometers tot het doel van je navigatie? Dat er dan nog (instelbaar?) 10 of 20 kilometer bereik over is bij aankomst?
Ik weet wel zeker dat dit het is. Jouw auto kan niet weten wat je gaat doen nadat je je bestemming hebt gehaald.

Ik snap dus het laden naar 80% omdat dat waarschijnlijk 5-10 minuten maar langer is en dan hoef je op een terugweg niet te laden. Maar je auto weet dit dus niet.

Je enige keuze is dus gewoon om de auto naar 80% op te laden en dan wordt uiteraard je aankomsttijd aut. bijgesteld als je weer op pad gaat.

ehhhh..HOI

• dextertje
RobbieB schreef op maandag 2 december 2024 @ 14:15:
[...]

Sta nu aan de snellader. Die werkt gelukkig wel gewoon. Toevallig volgende week maandag mijn 60k onderhoudsbeurt dus zal ze maar even inlichten.

Overigens merkte ik net toen ik het huis in ging dat mijn hoofdschakelaar eruit was gesprongen. Niet de hoofdaardlek, nee de hoofdschakelaar… misschien toch iets van kortsluiting ontstaan?
Ik had afgelopen zaterdag hetzelfde.
Op alle drie de fases was de hoofdschakelaar eruit, de groepen waar de lader op aangesloten is, waren uit gesprongen en ook de desbetreffende aardlekschakelaar.

Verder precies als jij: melding "Controleer elek. syst. Wagen", andere AC-laders werken ook niet, DC-laden werkt gelukkig wel.

• RobbieB
  • Nu online
dextertje schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 13:20:
[...]

Ik had afgelopen zaterdag hetzelfde.
Op alle drie de fases was de hoofdschakelaar eruit, de groepen waar de lader op aangesloten is, waren uit gesprongen en ook de desbetreffende aardlekschakelaar.

Verder precies als jij: melding "Controleer elek. syst. Wagen", andere AC-laders werken ook niet, DC-laden werkt gelukkig wel.
En is het inmiddels opgelost of wordt het ook een tripje langs de garage?

• Crocidolite
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09:08
vdbeke schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 06:11:
Is er iemand die weet of in de meeste gevallen een dalend koelvloeistof niveau (het blauwe) uiteindelijk lijd tot een kaduuke ICCU? Volgens mij ging deze stuk door een slechte lasverbinding intern waardoor koelvloeistof lekt binnenin de ICCU en uiteindelijk voor kortsluiting zorgt. Vermits de zekering in de HV batterij ook springt wnr de ICCU faalt.
Iemand die hier meer inzicht op heeft?
Als ik het goed heb, is de blauwe koelvloeistof een "niet geleidende" koelvloeistof en zou die dus geen kortsluiting moeten kunnen veroorzaken bij lekkage.

• Rugby82
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:58
Na de bandenwissel bij Kwik-fit geeft mijn i5 na een dag ineens de melding "check TPMS". De boel is gewoon van slag maar niet eerder gehad bij vorige wissels en verder zijn de banden ook gewoon op de juiste spaning.

Is er een methode om die te resetten want mijn vorige Peugeot had altijd hetzelfde na bandenwissel en daar zat een reset in het menu voor dat ding en dan was alles weer goed. Of zou de zekering eruit trekken voldoende zijn voor een reset? Vroeg me af of iemand anders dit al eerder heeft gehad.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Nu online
Rugby82 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 20:06:
Na de bandenwissel bij Kwik-fit geeft mijn i5 na een dag ineens de melding "check TPMS". De boel is gewoon van slag maar niet eerder gehad bij vorige wissels en verder zijn de banden ook gewoon op de juiste spaning.

Is er een methode om die te resetten want mijn vorige Peugeot had altijd hetzelfde na bandenwissel en daar zat een reset in het menu voor dat ding en dan was alles weer goed. Of zou de zekering eruit trekken voldoende zijn voor een reset? Vroeg me af of iemand anders dit al eerder heeft gehad.
TPMS zijn de druksensoren die in je velgen zitten.
Heb je nieuwe velgen? en heb je daar tpms sensoren bij gekocht?
Als de banden zijn overgezet op zelfde velg zijn ze wellicht beschadigd of vergeten.

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

• Peter-036
@Rugby82 Heb je hier iets aan?
YouTube: How to Reset Low Tire Pressure Warning on Hyundai/Kia/Genesis Vehicles

[ Voor 64% gewijzigd door Peter-036 op 03-12-2024 20:44 . Reden: google link eruit gehaald. ]

• dextertje
RobbieB schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 14:03:
[...]

En is het inmiddels opgelost of wordt het ook een tripje langs de garage?
Er stond al een beurt gepland voor volgende week. Ik heb het aan de garage doorgegeven en die zal er dan naar kijken.

• Rugby82
Stefannn schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 20:18:
[...]

TPMS zijn de druksensoren die in je velgen zitten.
Heb je nieuwe velgen? en heb je daar tpms sensoren bij gekocht?
Als de banden zijn overgezet op zelfde velg zijn ze wellicht beschadigd of vergeten.
Ik weet wat TPMS is. Kwikfit heeft de banden overgezet op de bestaande velgen. Ik hoopte echter niet terug te hoeven maar als ik het zo lees zit er niks anders op. Ik ga nog wel proberen de zekering er even uit te halen en anders maandag weer terug naar de Kwikfit.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

• Rugby82
Dit gaat over een low pressure warning dus helaas. Zoals ik al schreef zijn de banden gewoon goed op spanning. Het is een blokkerende melding in het dashboard en je komt niet eens in het menu om de spanning te zien want daar staat de foutmelding.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

• tvc15
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 20-12 21:12
@Rugby82 , wat wel eens mis gaat is dat de druksensor geraakt wordt door de hiel van de band bij montage. De sensor breekt van het ventiel af en ligt daarna los in de band. Een simpele manier om te controleren of dat bij jou gebeurd is is een ventiel beetpakken bij het dopje en heen en weer te bewegen (in radiale richting), je hoort de behuizing van de sensor dan tikken tegen de binnenkant van de velg. Hoor je niets, dan is hij dus afgebroken.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-12 16:08

JT

VETAK y0

Een Ioniq 5 met 24000km op de teller en 97,6% SOH...klinkt mij in de oren als veel snellader werk? Das wel een beetje veel slijtage voor een dergelijke kilometerstand toch?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Peter-036
JT schreef op donderdag 5 december 2024 @ 10:42:
Een Ioniq 5 met 24000km op de teller en 97,6% SOH...klinkt mij in de oren als veel snellader werk? Das wel een beetje veel slijtage voor een dergelijke kilometerstand toch?
Of nooit (niet vaak genoeg) naar 100% geladen om de cellen te balanceren?
Mijn Ioniq 5 heeft een SoH van 100% en ~48000 km op de teller, en volgens CarScanner een buffertje aan de onder- en boven-kant van de accu van ~3%.

JT schreef op donderdag 5 december 2024 @ 10:42:
Je kunt met een OBDII scanner en carscanner zien hoeveel/hoevaak er DC geladen is en hoeveel AC geladen.

• JT

JT

VETAK y0

Peter-036 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 10:56:
[...]

Mijn Ioniq 5 heeft een SoH van 100% en ~48000 km op de teller, en volgens CarScanner een buffertje aan de onder- en boven-kant van de accu van ~3%.
Precies. Dus ik laat die denk ik maar even staan. Dank.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• JT

JT

VETAK y0

ZuinigeRijder schreef op donderdag 5 december 2024 @ 11:00:
[...]

Je kunt met een OBDII scanner en carscanner zien hoeveel/hoevaak er DC geladen is en hoeveel AC geladen.
Dat is een goede, ik heb een dergelijke dongle. Helaas is het honderden kilometers rijden :P

Ecodan warmtepomp

• Tiggy80
[...]

zou dat dan alsnog kunnen doro een aantal keer tot 100% te laden? ben zelf ook wel een beetje nieuwsgierig naar mijn SOH, maar heb er geen ODB dongle aanschaf voor over (omdat ik verder niets doe met de data die ik ermee kan verkrijgen); iemand in almere die wel in staat is om uit te lezen? dan rij ik graag eens langs ;)

• Peter-036
Ik zou denken van wel @Tiggy80 dat is dan een kwestie van laden tot 100% en een aantal uren aan de lader blijven staan. Hoeft ook niet heel vaak te gebeuren.........ik denk dat ik het misschien 3-4x per jaar (~20000km) zo doe.

• CharlieBulldog
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 02:34
Tiggy80 schreef op donderdag 5 december 2024 @ 11:12:
[...]

zou dat dan alsnog kunnen doro een aantal keer tot 100% te laden? ben zelf ook wel een beetje nieuwsgierig naar mijn SOH, maar heb er geen ODB dongle aanschaf voor over (omdat ik verder niets doe met de data die ik ermee kan verkrijgen); iemand in almere die wel in staat is om uit te lezen? dan rij ik graag eens langs ;)
Tiggy,
Ik woon in Almere Buiten 😁
Stuur mij maar een PB om een afspraak te maken.

• IonniUnique
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 01:16
ZuinigeRijder schreef op donderdag 5 december 2024 @ 11:00:
[...]

Jammer is alleen dat die tellers bij software updates van bv de iccu worden gereset.

• IonniUnique
[...]

Hoe heb je dat gemeten? Carscanner beweert bij mij ook dat ik 100% SOH heb, maar als ik kijk naar de waarde van de remaining energy bij een volle accu en dat deel door de netto capaciteit van de accu, (70,4kwh) kom ik maar op 93% bij 87.000 km drie jaar en acht maanden oud.

Het gekke is dat ik ongeveer een jaar na aanschaf de SOH op carscanner gestaag zag terug lopen tot 95%, maar sinds ongeveer 12 maanden staat hij weer op 100%. Heeft misschien te maken met een tussentijds update van de firmware van bv. de ICCU.

[ Voor 5% gewijzigd door IonniUnique op 06-12-2024 07:53 ]

• Peter-036
Die buffer kun je in het gebruiken van de auto zien door te vergelijken wat het display in de auto aangeeft en wat het 'dashboard' van CarScanner aangeeft.
Als het BMS de SoH verkeerd aangeeft kan ik dat niet zien, maar tot het tegendeel bewezen wordt, ga ik ervan uit dat het correct is.

• IonniUnique
Peter-036 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 08:53:
Als het BMS de SoH verkeerd aangeeft kan ik dat niet zien, maar tot het tegendeel bewezen wordt, ga ik ervan uit dat het correct is.
Op welk percentage zou je uitkomen als je deze formule gebruikt met de waarden in CarScanner:

(Remaining energy / SoC ) / Netto Capaciteit)

SoC in decimalen
Volgens mij is dat de formule die TeslaBjorn gebruikt.

• Peter-036
Maar als je de waarden uit CarScanner daarvoor gebruikt, weet je nog evenveel.
Als CarScanner ergens 'liegt', blijft die 'leugen' in je berekening zitten.

• IonniUnique
Peter-036 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 10:03:
Maar als je de waarden uit CarScanner daarvoor gebruikt, weet je nog evenveel.
Als CarScanner ergens 'liegt', blijft die 'leugen' in je berekening zitten.
Niet helemaal. CarScanner leest volgens mij in dit geval alleen de waarden van de auto uit en berekent niets. Dan zou het de auto zijn die ‘liegt’. Via CarScanner kun je de auto op dat leugentje betrappen. Althans dat is mijn gedachte.

• Codeaction
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-12 22:54
[...]

idem op 49k (3.2).

If it cannot be fixed with Duct-tape. Then you're not using enough Duct-tape.

• Peter-036
IonniUnique schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 10:26:

Niet helemaal. CarScanner leest volgens mij in dit geval alleen de waarden van de auto uit en berekent niets. Dan zou het de auto zijn die ‘liegt’. Via CarScanner kun je de auto op dat leugentje betrappen. Althans dat is mijn gedachte.
Dat is waar, maar ook dan (het BMS/de auto 'liegt') zijn de berekende waarden hooguit een benadering.
En wat je daar uit zou kunnen halen, is niet een SoH, maar een capaciteit op dat moment, met alle temperatuurgerelateerde afwijkingen, en eventuele slechte balancering van de cellen.
Die laatste mogelijke afwijking kun je dan daarna waarschijnlijk weer beinvloeden door het balanceren (vaker?) te herhalen.
Edit: kortom, ik ga er de tijd/moeite niet instoppen om het uit te rekenen.
Af en toe met CarScanner uitlezen geeft mij voldoende indicatie.

[ Voor 8% gewijzigd door Peter-036 op 06-12-2024 15:43 ]

• IonniUnique
Een indicatie is het zeker. Mijn ervaring is overigens wel dat die indicatie door de seizoenen heen heel stabiel is (langzaam naar beneden gaat).

Daarom ga ik persoonlijk liever af op de berekende SoH dan die eeuwige 100% waarde die ik inmiddels niet meer geloof. Maar het is inmiddels voor mij ook een beetje een hoofdrekensport geworden. Gun me dat pleziertje 😊

[ Voor 3% gewijzigd door IonniUnique op 06-12-2024 17:16 ]

• ptwee
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16-12 14:12
ptwee schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 14:04:
Helaas, ook bij mij na 36000km waarschijnlijk een defecte iccu. Service actie is een paar maanden geleden uitgevoerd maar mocht dus niet baten. Vannacht klapte mijn laadpaal eruit bij 62% soc. Snelladen gaat nog wel (bij Fastned overigens lang niet zo snel als bij Ionity afgelopen zomer).
Lijkt erop dat de I5 ook mijn laadpaal (Zappi) heeft beschadigd want die wil nu ook geen andere auto meer laden (relaisfout).
Hoop dat iccu snel gerepareerd kan worden.
Mijn I5 gisteren met een nieuwe ICCU op kunnen halen bij de garage. Heb nog een vraag bij HMN open staan of ze iets willen vergoeden van de hogere laadkosten bij de snellader. Garage zegt hier niets in te kunnen/willen doen. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Heb volgens mij 1 reactie gelezen waar wel een vergoeding is betaald.
Ook nog het probleem van opnieuw krakende achterklep gemeld. Service actie van andere blokjes was al uitgevoerd. Nu het daarmee niet verholpen is zou er iets aan de carrosserie gemodificeerd (gelast) moeten worden. Dat moet echter bij een door Hyundai erkende schadehersteller gebeuren. Heeft iemand hier al ervaring mee?

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-12 14:46
ptwee schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 17:49:
[...]

Mijn I5 gisteren met een nieuwe ICCU op kunnen halen bij de garage. Heb nog een vraag bij HMN open staan of ze iets willen vergoeden van de hogere laadkosten bij de snellader. Garage zegt hier niets in te kunnen/willen doen. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Heb volgens mij 1 reactie gelezen waar wel een vergoeding is betaald.
Ook nog het probleem van opnieuw krakende achterklep gemeld. Service actie van andere blokjes was al uitgevoerd. Nu het daarmee niet verholpen is zou er iets aan de carrosserie gemodificeerd (gelast) moeten worden. Dat moet echter bij een door Hyundai erkende schadehersteller gebeuren. Heeft iemand hier al ervaring mee?
Ja dat is bij mijn wagen ook al gedaan, en het helpt geen bal.
Ik ga nu twee plaatjes 3d printen die de blokjes wat verder naar buiten laten komen. Ik lees op fora dat dat wel werkt.

• PhilippeJoris
  • Laatst online: 22-10 12:39
[...]

Hoi, @ptwee, dat was bij mij ook zo. Ik had een kraak en een rammel. Na wat aandringen is uiteindelijk de technieker, met een tweede technieker achter in de kofferbak, gaan rondrijden (zeer onwettelijk) voor analyse. Resultaat: het kofferslot werd volledig vervangen en de rammel was opgelost.

Het eerste geluid, een soort "kroenk" bij het op- en afrijden van verkeersplateaux, werd toegewezen aan niet genoeg weggesneden kunsstofbekleding bij het plaatsen van een afneembare trekhaak.

Hope this helps.

• Pieter Hermens
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 20-12 15:42
Gisteren heeft bij mij ook de ICCU het begeven. Bouwjaar 2022 73000 km. RWD. Bij 86% lading klapte de groep eruit. Even nog een keer geprobeerd, maar werkte niet. Daarna Tesla van zoon geprobeerd werkte wel.
Is er meer bekend over leveringstijden ICCU?

PieterH

• dextertje
[...]

(...)
Mij is door de garage verteld dat je alleen een vergoeding krijgt als de diagnose gesteld is en de ICCU wordt besteld, maar niet op voorraad blijkt.
Je krijgt dan een vergoeding voor die extra wachttijd.

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:38

HollovVpo1nt

I like gadgets

Beste allen,

Recent ben ik naar de garage geweest voor een recall en sindsdien maakt bij verwarming een soort turbineachtig geluid/zoom om en om. Als ik mijn verwarming aan zet (Heat) dan hoor ik even een zoom, die houdt een paar seconden aan, dan weer een paar seconden aan, dan weer uit en zo gaat het door. Ik kan mij niet herinneren dat ik deze issue eerder ook had. Iemand een idee wat die kan zijn?

Ik heb op deze issue gezocht en ik krijg veel varianten (continu gezoem, gezoem bij airco etc.), maar niet exact wat ik heb.

• DJN
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 08:25

DJN

Idem bij mij, stellen nu ook voor om te gaan lassen bij schadeherstelbedrijf. Blokjes zijn al eerder vervangen maar er is in okt een nieuwe TSB gekomen met andere blokjes dan die ik heb zag ik na enig speurwerk. Dit neem ik nog met garage op. Iemand ervaring met deze blokjes? Technical Service Bulletin 24-BD-012H.
[...]

• nietwijk
  • Laatst online: 18-12 11:30
De MY2025 IONIQ5 heeft andere blokjes bij de achterlichten, wellicht biedt dat soelaas? Ik heb verzuimd om te controleren of het tegendeel (gemonteerd op de achterklep) ook anders is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KIsi0QtcXl20bHGNpFVMmDYtr54=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q2NuYYyNenui0SLfZ3OTttt8.jpg?f=fotoalbum_large

AANVULLING: Bovenstaande "guide bumper" is precies dezelfde als die in TSB 24-BD-012H geplaatst wordt. Het tegendeel wordt dus ook vervangen.

[ Voor 16% gewijzigd door nietwijk op 09-12-2024 08:34 ]

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Nu online
DJN schreef op zondag 8 december 2024 @ 23:41:
Idem bij mij, stellen nu ook voor om te gaan lassen bij schadeherstelbedrijf. Blokjes zijn al eerder vervangen maar er is in okt een nieuwe TSB gekomen met andere blokjes dan die ik heb zag ik na enig speurwerk. Dit neem ik nog met garage op. Iemand ervaring met deze blokjes? Technical Service Bulletin 24-BD-012H.

[...]
Die nieuwe blokjes wil ik wel want het kraakt behoorlijk.
Net gecheckt: betreffende actie staat NIET open op mijn auto.
Ik breng hem stom toevallig MORGEN voor een service beurt naar de dealer.

Enige idee/suggestie hoe ik dit erop kan krijgen?

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

• Slinnenb
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 20-12 16:13
Net terug van het laten uitvoeren van de 30.000 mkm onderhoudsbeurt bij Hyundai Wittenberg Utrecht.
Totale kosten: €320,18 incl BTW
- onderhoudsbeurt
- remvloeistof
- recall 40D112 : ze hebben de 12V batterij vervangen
- recall : 40D095: printjes met vervanging paar blaadjes vd handleiding
- auto wassen
- VIP pas (mobiliteit)
- kaart update 2024 + avn update

Deze laatste verbaasde mij omdat ik dacht dat kaart updates OTA kwamen. Maar deze staat wel specifiek op de factuur (gratis). Weet iemand wat hier dan is geupdated en of dit niet OTA kan
EDIT: in het systeem staat als laatste update nog altijd augustus 2024

In totaal 5 kwartier bij de garage geweest. Ben weer een tevreden I% rijder :)

[ Voor 5% gewijzigd door Slinnenb op 09-12-2024 10:15 ]

HYUNDAI IONIQ 5 Connect+ 77kWh RWD MY23

• nietwijk
@Stefannn het is geen serviceactie die uitgevoerd moet worden en daarom staat deze ook niet geregistreerd. Dit is een uitleg over hoe en met welke middelen je een probleem kan verhelpen. Je moet dus zelf aangeven dat je een probleem hebt en kan vervolgens naar betreffende TSB hinten hoe ze het probleem wellicht kunnen verhelpen.

• McRizzo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 19-12 12:06
Heeft iemand al eens de batterij in de sleutel vervangen? Die van mij begint kuren te krijgen, maar zie niet zo snel hoe je deze open maakt. Bij vorige auto's was het prima zelf te doen.

• McRizzo
Dat had ik moeten weten, excuses en dank!

• WilliamGeluk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-12 11:48
McRizzo schreef op maandag 9 december 2024 @ 12:41:
Heeft iemand al eens de batterij in de sleutel vervangen? Die van mij begint kuren te krijgen, maar zie niet zo snel hoe je deze open maakt. Bij vorige auto's was het prima zelf te doen.
Ik heb laatst gekeken hoe mijn dealer het deed.
Die haalde de fysieke sleutel uit de key.
Met de sleutel kun je dan via het ontstane gat wat druk uitoefenen op het zwarte deksel van je key.
Dat klikt dan los en dan kun je bij de batterij.

Hyundai Ioniq 5 Project 45

• McRizzo
Precies als in dit filmpje (in de start post): YouTube: Hyundai Ioniq 5 Key Fob battery replacement

• PMO-92
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 23-12-2024
Is het mogelijk om de OTA-updates handmatig te starten? Ik heb het idee dat ik een aantal updates achterloop namelijk. Auto heeft bij werkgever tijd stil gestaan, en bij starten navigatie krijg ik de melding dat ik niet de meest recente kaarten heb.
@PMO-92 Nee, wel met een USB stick van 64 GB. Zie topic start.

• Hippe Lip

Hippe Lip

Ik was vandaag een dagje op stap met een VW ID.3. Daarbij viel me op dat de ACC (SCC?) ook reageert op wijzigingen van de lokale maximale snelheid; via boden lezen of via de kaart, dat was me niet duidelijk. Mogelijk beide.

Dat lijkt een leuke functie, maar O O O wat kan dat hinderlijk zijn! Dan zet ik ‘m op 105 km/h op de snelweg en dan opeens denk-ie dat ik maar 80 mag en verlaagt de snelheid. Of hij gaat er opeens vandoor omdat de ACC op 130 staat! En dat niet één keertje, maar op een reis van een uur heb ik dat mss wel 20 keer aan de hand gehad.

Heeft de IONIQ5 dat ook? en is dat uit te schakelen? Definitief, of moet dat elke rit weer?

<John O`Mill>

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-12 12:51
Hippe Lip schreef op maandag 9 december 2024 @ 20:27:
Ik was vandaag een dagje op stap met een VW ID.3. Daarbij viel me op dat de ACC (SCC?) ook reageert op wijzigingen van de lokale maximale snelheid; via boden lezen of via de kaart, dat was me niet duidelijk. Mogelijk beide.

Dat lijkt een leuke functie, maar O O O wat kan dat hinderlijk zijn! Dan zet ik ‘m op 105 km/h op de snelweg en dan opeens denk-ie dat ik maar 80 mag en verlaagt de snelheid. Of hij gaat er opeens vandoor omdat de ACC op 130 staat! En dat niet één keertje, maar op een reis van een uur heb ik dat mss wel 20 keer aan de hand gehad.

Heeft de IONIQ5 dat ook? en is dat uit te schakelen? Definitief, of moet dat elke rit weer?
Dat is volgens mij tegenwoordig verplicht om te hebben.
In de Ioniq heb je daar ook 'last' van. Maar alleen als je de snelheid perfect op 'bord-snelheid' zet.

Dus zolang je ACC (SCC?) op 101 of 99 zet heb je geen problemen. Zet je hem op 100 precies dan kan die ook borden gaan lezen ;)

• H12
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-12 22:13

H12

Hippe Lip schreef op maandag 9 december 2024 @ 20:27:

Op mijn Ioniq 5 2023 is dat een functie die ik uit kan zetten en dan ook uit blijft, is in mijn praktijk gebleken. Volgens mij is het de ISLA (intelligent Speed Limit Assistent). Die heeft 3 standen: Assistent, Warning (instelbaar) en Off.

• Hippe Lip

Hippe Lip

demonic schreef op maandag 9 december 2024 @ 20:31:
[...]

Dat is volgens mij tegenwoordig verplicht om te hebben.
In de Ioniq heb je daar ook 'last' van. Maar alleen als je de snelheid perfect op 'bord-snelheid' zet.

Dus zolang je ACC (SCC?) op 101 of 99 zet heb je geen problemen. Zet je hem op 100 precies dan kan die ook borden gaan lezen ;)
@demonic
Het punt is juist dat ik de ACC op 105 zet op de snelweg. Dat is in de praktijk een fijne snelheid. Maar dan ging die opeens naar 80 omdat de auto dacht dat ik op de landweg 40 meter naar rechts reed. Of (geen idee waarom) zomaar naar 130… 8)7
Dat mot ik straks met m’n nieuwe auto niet hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Hippe Lip op 09-12-2024 22:41 ]

<John O`Mill>

• jouwheld
Hippe Lip schreef op maandag 9 december 2024 @ 22:40:
[...]

@demonic
Het punt is juist dat ik de ACC op 105 zet op de snelweg. Dat is in de praktijk een fijne snelheid. Maar dan ging die opeens naar 80 omdat de auto dacht dat ik op de landweg 40 meter naar rechts reed. Of (geen idee waarom) zomaar naar 130… 8)7
Dat mot ik straks met m’n nieuwe auto niet hebben.
En dat doet die dus niet, alleen als je hem precies op de maximale snelheid hebt gezet. Ik heb hem ook altijd paar km boven max snelheid.
Nu weet ik niet of dit nog steeds geldt voor het nieuwe modeljaar.

[ Voor 4% gewijzigd door jouwheld op 10-12-2024 10:08 ]

• McRizzo
Ioniq 5 heeft ook zoiets. CC op 101 zetten lost het op. Dan schakelt de HDA (highway drivers assist) zich uit.

• vifra
Op zich geen problemen mee ...
HDA (ACC maar dan de I5 versie - en enkel op snelwegen) doet wel juist de snelheid ... enkel als er borden voor bv. zwaar verkeer 70 rest 90 dan slaat hij wel eens de bal mis ...

gebruik het echt wel veel ...

nietwijk schreef op maandag 9 september 2024 @ 15:02:
[...]

Thx voor het delen. Batterij zou ik (als privé eigenaar) uitstellen tot de auto begint te mekkeren. Kost zat! Was ff googlen of je die makkelijk zelf kan kopen en vervangen, maar niet veel over te vinden. Voor het nageslacht: 96515P2000 lijkt het artikelnummer van de batterij in de eCall module. Lijkt bereikbaar te zijn door verwijdering van het dashboardkastje. Ik vind zo geen goedkopere dan wat je via de dealer kreeg.
Dat van koelvloeistof vind ik ook wel een mooi uitgangspunt. Om daar nou bij elke willekeurige onderhoudsbeurt ruim 200 euro tegenaan te gooien vind ik zonde. Ik heb liever dat die gasten zo veel mogelijk van mijn auto afblijven en alleen het noodzakelijke doen. Mijn auto wordt er telkens niet beter op als hij bij de dealer komt. Sloop ik hem liever zelf.
Hier een video (deel 2) om de eCall batterij te vervangen. Heel de auto wordt inderdaag gesloopt :+

• Hippe Lip

Hippe Lip

ZuinigeRijder schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 15:45:
[...]

Hier een video (deel 2) om de eCall batterij te vervangen. Heel de auto wordt inderdaag gesloopt :+

[YouTube: Bytte av eCall batteri på Ioniq 5 Long Range Premium 2023 del 2]
En dat moet elk jaar gebeuren, neem ik aan? 8) :+

<John O`Mill>

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:37
McRizzo schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:31:
Ioniq 5 heeft ook zoiets. CC op 101 zetten lost het op. Dan schakelt de HDA (highway drivers assist) zich uit.
Waarom zou je het dan niet gewoon uitzetten?

• wim1955
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 20-12 13:17
En dat moet elk jaar gebeuren, neem ik aan? 8) :+
Wat ik een tijd geleden deed bij een ander apparaat, is aan een losse knoopcel houder twee draadjes solderen, en deze aan de bestaande knoopcel plek te solderen. De houder kan dan ergens los waar je makkelijk bij kan (bijv in het handschoenenvakje) liggen om de cel te wisselen mocht deze leeg raken.

Scheelt tijd, moeite en gepruts;

bijv: https://www.bol.com/nl/nl...c24001da728d598e4b6b1a163

• gemertp
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-12 17:56
[antwoord was al gegeven]

[ Voor 91% gewijzigd door gemertp op 10-12-2024 20:43 ]

• wimtim
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-08 13:49
Had vandaag een merkwaardige storing: moest de klein kinderen van school halen en wilde de auto starten. Op het rechter scherm kwam een rode afbeelding van de hoogspanningsbatterij met de melding: batterij leeg, 0,00% en de auto wilde niet in de versneling. Het vervelende was dat onze 2e auto er precies achter op de oprit stond! De accu kon niet leeg zijn want ik had s ochtend nog gereden en hij was toen nog 72%. Uit de auto gegaan maar na enkele minuten uit wanhoop nog een keer geprobeerd en toen startte die probleemloos. Dit lijkt een variant op de zombie mode. Heeft iemand dit ook meegemaakt?

• Hippe Lip

Hippe Lip

@wimtim
Waren er voorafgaande handelingen, zoals voorverwarmen of iets anders?

<John O`Mill>

• vifra
vifra schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 14:41:
Op zich geen problemen mee ...
HDA (ACC maar dan de I5 versie - en enkel op snelwegen) doet wel juist de snelheid ... enkel als er borden voor bv. zwaar verkeer 70 rest 90 dan slaat hij wel eens de bal mis ...

gebruik het echt wel veel ...
aanvullend - sinds de laatste update van de ADA functies werkt de herkenning van snelheidsbeperkingen met 2 of meerdere indicaties wel wat beter - maar nog niet feilloos ...

• Astronaut
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Drie weken geleden leek het erop dat de front radar defect was gegaan: SCC en FCA werkten niet meer. Radar gepoetst: geen resultaat.

Sinds afgelopen weekeinde werkt ie prompt weer.

Zijn er anderen die dit hebben ervaren?

Ik heb nog een afspraak staan bij de garage hiervoor en ik twijfel of de afspraak beter wel door kan laten gaan.

• Hippe Lip

Hippe Lip

Astronaut schreef op woensdag 11 december 2024 @ 08:42:
Drie weken geleden leek het erop dat de front radar defect was gegaan: SCC en FCA werkten niet meer. Radar gepoetst: geen resultaat.

Ik heb nog een afspraak staan bij de garage hiervoor en ik twijfel of de afspraak beter wel door kan laten gaan.
Die afspraak zou ik mooi laten staan, als dat nog in de agenda past. Het zou best wel eens kunnen dat ze een bepaald testprogramma (kunnen) doorlopen voor calibratie. Als je instellingen nu op het randje zitten, dan schakelt die zichzelf som uit en soms weer in?
Na een hercalibratie functioneert de boel beter binnen de specs, de marges.

Vraag dus of ze (ook) een calibratie uitvoeren, zou ik zeggen.

<John O`Mill>

• wimtim
Hippe Lip schreef op woensdag 11 december 2024 @ 00:05:
@wimtim
Waren er voorafgaande handelingen, zoals voorverwarmen of iets anders?
Nee hij was na een ritje 3 uur daarvoor gewoon uitgezet en daarna niets meer gedaan.

• wimtim
Astronaut schreef op woensdag 11 december 2024 @ 08:42:

Dit heb ik precies hetzelfde ook gehad, werkte niet en dan weer wel en dan weer niet. Is onder garantie vervangen ondanks dat hij het op dat moment weer deed. Afspraak bij garage gewoon door laten gaan dus.

• nietwijk
wimtim schreef op woensdag 11 december 2024 @ 09:46:
[...]

Dit heb ik precies hetzelfde ook gehad, werkte niet en dan weer wel en dan weer niet. Is onder garantie vervangen ondanks dat hij het op dat moment weer deed. Afspraak bij garage gewoon door laten gaan dus.
Dit is er 1 in het kader: als er iets mankeert gaat iedereen er compleet los op. Zo zijn er in het verleden veel radar klachten geweest, net als de ICCU. Laatste jaar bijna niks meer over de radar gelezen, zal het dan toch opgelost zijn? Ik weet dat bij mijn auto afgelopen jaar een ADAS service actie uitgevoerd is. Geen idee of die daar verband mee houdt.

• nietwijk
wim1955 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 20:16:
[...]

Wat ik een tijd geleden deed bij een ander apparaat, is aan een losse knoopcel houder twee draadjes solderen, en deze aan de bestaande knoopcel plek te solderen. De houder kan dan ergens los waar je makkelijk bij kan (bijv in het handschoenenvakje) liggen om de cel te wisselen mocht deze leeg raken.

Scheelt tijd, moeite en gepruts;

bijv: https://www.bol.com/nl/nl...c24001da728d598e4b6b1a163
Je zal hem toch een keer achter het dashboardkastje vandaan moeten halen, ook als je gaat solderen. Daarnaast weet ik niet wat de capaciteit van de fabrieksbatterij is, maar misschien moet je er wel heel veel knoopcel houdertjes aan gaan solderen om aan dezelfde capaciteit te komen, of ze vaker vervangen.

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20-12 12:21

MicheldeGoey

Project 45

De jaren beginnen te tellen. Condens in een koplamp, een kwart van de feestverlichting in de voorbumper is uit, elke drempel laat de achterveren kraken als mijn knieën op een trap, maar nog steeds een fijne auto.

• Randy21
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20-12 06:41
Hier nu ook waarschijnlijk de ICCU. Had de auto thuis aan de laadpaal gedaan en na 20 minuten stopte het laden en de laadpaal uit. Naar een openbare paal gereden en die sloeg ook direct in storing.

Het extra vervelende is dat ook één fase van de hoofdaansluiting eruit geslagen is en dus een groep in de woning niets meer doet. Stedin is onderweg.

• pietjansen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-10 13:11
Ze vallen wel bij bosjes zeg, die ICCU’s. Op deze manier kan een échte terugroepactie toch niet uitblijven? Nee, het is geen veiligheidsissue. Maar wel groot ongemak én extra kosten voor een klant als het niet op een gepland moment is…

• WilliamGeluk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-12 11:48
MicheldeGoey schreef op woensdag 11 december 2024 @ 20:00:
De jaren beginnen te tellen. Condens in een koplamp, een kwart van de feestverlichting in de voorbumper is uit, elke drempel laat de achterveren kraken als mijn knieën op een trap, maar nog steeds een fijne auto.
Hier een uit dezelfde serie, maar zonder de kenmerken die jouw auto heeft. Wel heb ik condens in de camera aan de voorzijde. En inderdaad, nog steeds een fijne auto.

Hyundai Ioniq 5 Project 45

• IonniUnique
MicheldeGoey schreef op woensdag 11 december 2024 @ 20:00:
.. een kwart van de feestverlichting in de voorbumper is uit…
Valt de feestverlichting niet onder de garantie? Is dat ‘normale’ slijtage dan, net als halogeen koplampen?
Pagina: 1 ... 245 ... 283 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic