• Marcel2020
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20-12 09:25
Astronaut schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 21:49:
[...]

41D033

Dat staat overigens niet duidelijk in de brief vermeld. De brief heeft het kenmerk LG/FvdK-B003 en is geloof ik hier al een paar maanden geleden gedeeld.
Dan doet HY best lang over de uitrol van die aktie, verrassend..

nouja, de update gaat vanzelf op de nieuwe ICCU gezet worden bij montage (of staat er al op als het verse voorraad is, en dat zal haast wel gezien het tempo waarin die dingen overlijden)

2022 Ioniq 5 AWD Lounge 73KW

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:08

JT

VETAK y0

Een vraagje aan eigenaren, ook van import: ik ben benieuwd of gewicht zoals deze bij het RDW geregistreerd wordt hetzelfde is als van de auto's die in NL nieuw geleverd zijn, aangezien bij import de auto daadwerkelijk gewogen wordt. Daarom de oproep: wil iemand het gewicht van een Lounge 77,4kwh 2wd posten als de auto uit NL komt en door iemand die hem geimporteerd heeft? Ben benieuwd in verband met wegenbelasting.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 19-12 11:42
ik zie nu de service actie "NE GEBRUIKERSHANDLEIDING VERVANGING" staan. gaan ze dan die encyclopedie uit de dashboard lade vervangen? dat is nogal een "waste of paper" als dat bij iedereen gedaan moet worden

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

• mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-12 21:24

mdeiman

Projet 45

Voor de 90K beurt wil de garage ook de remmen schoonmaken. Is dat gebruikelijk? Eigenlijk nog nooit gehoord dat men dit doet. Noodzakelijk zoiets?

Shit happens.

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19:17
Bij trommelremmen wel, maar ook schijfremmen kunnen wat zwaarder gaan werken door vervuiling, vooral omdat ze weinig gebruikt worden.

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

• Tiggy80
dat lijkt er wel op, had de post even gemist O-) had het forum alleen even gescand na mijn vakantie :+ maar goed, een extra 25 paginas in het mapje proppen dus... ben benieuwd

• klootwyk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12 22:21
nietwijk schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 13:51:
Ik heb mijn ICCU lijstje weer bijgewerkt. Iedereen die ik geregistreerd heb (vanaf april 2024) heeft zojuist een duimpje van mij gehad. Korte conclusie:
  • 2023 26 defecte ICCU's gemeld, 25 door actieve Tweakers
  • 2024 tot op heden 11 defecte ICCU's gemeld, 8 door actieve Tweakers
  • Ondanks dat het aantal IONIQ5s afgelopen jaar flink toegenomen is neemt het aantal meldingen hier af.
  • In totaal heb ik 42 meldingen geregistreerd. 39 hadden het probleem 1x. 1 persoon had het probleem 3x. (zonder waardeoordeel over die persoon/voertuig/installatie)
Hier nog een voor je lijstje.
Vanmorgen kon ik opeens nog maar 40km/u rijden en begonnen er waarschuwingsmeldingen over het elektrische systeem te komen.
Na een paar minuten kon ik weer kortstondig normaal rijden dus gelijk naar de dealer gereden. Vlak voor de afrit op de snelweg begon het gezeur weer.

Conclusie is defecte ICCU, zekering er uit en 12V accu afgefikt.

77kWh LR uit september 2023, zeer recent beurt gehad en heeft alle recalls gehad.

[ Voor 10% gewijzigd door klootwyk op 15-10-2024 15:22 ]

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:15

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

@klootwyk Goh, gaat in zo’n situatie ook je 12 -accu naar z’n grootje?!
Hebben anderen dat ook?

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

• klootwyk
Dit is denk ik een variant van het “normale” ICCU probleem dat je niet meer AC kunt laden.
Dat heeft gisteren nog gewoon gewerkt, ik ben met 100% weggereden.

• Hippe Lip

Hippe Lip

Ik heb nu de nieuwe versie I5 (PE = MY25) in bestelling staan. Heeft die dezelfde ICCU-hardware en kan ik dus straks voor dezelfde problemen komen te staan?

<John O`Mill>

• Peter-036
@Hippe Lip Alles is mogelijk, maar niet iedereen krijgt die ICCU problemen (hoop ik toch!) ik heb er nog niets van gemerkt.
Met de E-Soul wel de 12V accu laten vervangen, nadat 'ie me 2 keer had laten staan.
Na de 1e keer zelf een power-boost accu gekocht, en die ligt inmiddels in de frunk van de Ioniq 5.
Wel af en toe dat ding weer even aan de lader.

[ Voor 7% gewijzigd door Peter-036 op 15-10-2024 18:35 ]

• Astronaut
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
De kapotte ICCU is net vervangen en de 12v accu was ook naar gruzelementen.

• Hippe Lip

Hippe Lip

Peter-036 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 18:35:
@Hippe Lip Alles is mogelijk, maar niet iedereen krijgt die ICCU problemen (hoop ik toch!) ik heb er nog niets van gemerkt.
Met de E-Soul wel de 12V accu laten vervangen, nadat 'ie me 2 keer had laten staan.
Na de 1e keer zelf een power-boost accu gekocht, en die ligt inmiddels in de frunk van de Ioniq 5.
Wel af en toe dat ding weer even aan de lader.
@Peter-036 Ja, dat grapje met de 12V-accu heb ik ook gehad met mijn e-Niro, broertje van jouw Soul. Daar heb ik ook zo’n powerding gekocht, wat me een erg rustig gevoel geeft (en heb ‘m ook nodig gehad).

Maar dit met die ICCU van de I5 is toch echt wat anders en is met een powerding niet op te lossen… 💁‍♂️

<John O`Mill>

• Peter-036
Klopt! Maar het geeft je dan wel de mogelijkheid zelf naar de dealer rijden, je hoeft dan niet eerst een poos op de pechhulp te wachten. En de dealer kan meteen zien wat er aan de hand is (hoewel de ICCU problemen inmiddels wel bekend zijn bij Hyundai en de dealers).

• klootwyk
En de auto kan weer opgehaald worden.
Dat is wel lekker snel!
klootwyk schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 15:19:
[...]

Hier nog een voor je lijstje.
Vanmorgen kon ik opeens nog maar 40km/u rijden en begonnen er waarschuwingsmeldingen over het elektrische systeem te komen.
Na een paar minuten kon ik weer kortstondig normaal rijden dus gelijk naar de dealer gereden. Vlak voor de afrit op de snelweg begon het gezeur weer.

Conclusie is defecte ICCU, zekering er uit en 12V accu afgefikt.

77kWh LR uit september 2023, zeer recent beurt gehad en heeft alle recalls gehad.

• Hippe Lip

Hippe Lip

klootwyk schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 17:04:
En de auto kan weer opgehaald worden.
Dat is wel lekker snel!
[...]
ICCU vervangen en nieuwe 12V-accu erin?
Nog andere dingen?

En is de nieuwe ICCU een aangepaste versie die dit probleem niet meer zal krijgen?

Is er trouwens bekend (of vermoeden) waar het probleem door veroorzaakt wordt? Wát gebeurt er in die ICCU waardoor die kaduuk gaat?

<John O`Mill>

• klootwyk
Dealer weet niet te vertellen of er een nieuwe revisie van de ICCU in is gegaan.
De accu was toch niet kapot, maar alleen leeg.
Hippe Lip schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 22:27:
[...]

Nog andere dingen?

En is de nieuwe ICCU een aangepaste versie die dit probleem niet meer zal krijgen?

Is er trouwens bekend (of vermoeden) waar het probleem door veroorzaakt wordt? Wát gebeurt er in die ICCU waardoor die kaduuk gaat?

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 23:06
[...]

Zie verder terug in dit forum, februari/maart. @Marcel2020 had reporting in Duits gevonden van iemand die dit heeft uitgezocht. Ikzelf heb dat proberen te samenvatten/uitleggen/vertalen.
Komt erop neer dat er gevaar bestaat op beschadigen door “spikes” met name bij afschakelen van AC laden op vol vermogen. Ikzelf heb laden inmiddels beperkt tot 14A. Dat heeft nauwelijks impact op de laad efficiëntie en practische laadtijd. Baat het niet dan schaadt het niet. Ook minder kans dat de stop eruit klapt.

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

• Eboeker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:59
offerte gevraagd bij de dealer voor de 60k beurt. Totaal 896,00 (waarvan 450,- arbeid, ex btw))
Auto sinds mei '22 in gebruik bij ons.

S60K48MPST: 121,00 (allerlei kleine controles en de pechulp)
brandstofsysteemreiniging (?): 26,38
SBF24MPP: vervanging remvloeistof (elke 24 maanden): 109,- (arbeid) + 11,66 (vloeistof)
SHVB60K36MPP: koelvloeistof hoogspanningsaccu (elke 60k/36maanden): 195,20(arbeid) + 202,88(vloeistof)
SPF30K24MPP: pollenfilter: 24,40 (arbeid) + 28,29 (filter)

Nogal een verschil met de lagere prijzen die ik hier ook voorbij zie komen. Maar er staat op de offerte niks onlogisch, en op het pollenfilter na niks dat ik zelf zou kunnen, of waarvan ik denk 'kan wel een beurt overslaan'

• wim1955
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 20-12 13:17

????????????????????????????????????????????????????

• L.Hou
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 20-12 10:15
ZuinigeRijder schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 10:06:
Oké, weer on-topic. Ik heb weer een nieuwe service actie erbij staan:

NE OWNER’S MANUAL LEAFLET REPLACEMENT
Gültig bis: 24.12.2026
Kampagnencode: 40D095

Overzicht bijgewerkt.
ZuinigeRijder in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"

Het gaat blijkbaar om een 25 pagina's supplement, post van gebruiker vertaald vanuit het Frans:

[...]

[Afbeelding]
Net terug van de 60k beurt. De nederlandse aanvulling van 28 pagina’s lag op de stoel van de bijrijder. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-aJpYzteL95FRa-8JCzgya2yGi4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I7xgemb8zzr3r4QPIyAxHccl.jpg?f=fotoalbum_large

Ioniq 5 Lounge Awd 73 (2022) en Mercedes b250e (2015), 12.000Wp

• Eboeker
wim1955 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:39:

die kan ik inderdaad ook niet helemaal plaatsen ;-). Ik was er niet bij om het na te vragen. De draden doorblazen zodat de elektronen weer beter stromen misschien. :+

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:22

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Astronaut schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 18:45:
🎉 ik behoor nu tot de groep met defecte ICCU *O*

Vannacht hing ie aan een openbare laadpaal, eentje die ik altijd gebruik. Op 96% stopte het laden ermee. ‘s Ochtends na het starten de melding “Controleer elek. syst. Wagen” en na een kilometer rijden de melding “Stop voertuig en controleer voeding”. De snelheid wat begrenst tot 52km/h.

Mobility Service gaat aan dat ik ermee naar de dealer mocht rijden. Die hebben vervolgens de twee openstaande service acties m.b.t. 12v systeem uitgevoerd.

De snelheidsbeperking is nu weg, maar de waarschuwingen komen nog steeds. Elke 5 kilometer of elke 5 minuten lijkt het op.

Het gelukkige nieuws is dat de ICCU’s op voorraad zijn. Afspraak is ingepland.

Het toevallige is dat uiteraard net afgelopen woensdag een brief op de deurmat viel voor de terugroepactie hiervoor. 7(8)7

50k op de teller, december 2021 geleverd
Heb je geluk ;-) Mijn I5 is januari 3 jaar oud en nu twee keer ICCU vervangen. (wilde niet meer laden) Helaas mocht ik eerste keer 5 weken wachten en tweede keer 8 weken.

Mei is batterij vervangen. Dat ging gelukkig binnen twee weken. Zelf iets te veel pech gehad met de auto en service. Februari komt er andere auto.

Nu last dat de ACC zich zelf uitzet. Op HUD als front display geeft die aan dat die actief is. Ze krijgen het niet gevonden. Updates werken niet. Wel vervelend. Gebeurt niet zo vaak, maar is wel vevelend.

[ Voor 7% gewijzigd door Daan_ op 17-10-2024 14:30 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:26
[...]

Nog andere dingen?

Ik kom net terug met een nieuwe ICCU en vroeg dat toevallig aan de monteur. Die gaf aan dat het een verbeterde versie is.

Inventaris - Koop mijn meuk!

• BlackMesa
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 19-12 12:32
Stefannn schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 09:47:
[...]

Zie verder terug in dit forum, februari/maart. @Marcel2020 had reporting in Duits gevonden van iemand die dit heeft uitgezocht. Ikzelf heb dat proberen te samenvatten/uitleggen/vertalen.
Komt erop neer dat er gevaar bestaat op beschadigen door “spikes” met name bij afschakelen van AC laden op vol vermogen. Ikzelf heb laden inmiddels beperkt tot 14A. Dat heeft nauwelijks impact op de laad efficiëntie en practische laadtijd. Baat het niet dan schaadt het niet. Ook minder kans dat de stop eruit klapt.
Kan dit bevestigen - na aanschaf in juli 2023 en laden op max vloog regelmatig de stop eruit aan het eind van het laden. Toen de laadstroom lager gezet (14A?) na advies op dit forum en nooit meer probleem gehad. Ook de ICCU zit er nog in (knock on wood).

• PVPaneel
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 15:39
Zouden jullie op basis van de ICCU problemen de Ioniq 5 afraden? Ik ben aan het oriënteren voor vervanger van mijn bmw i3, en hij staat op de shortlist; ik schrik alleen een beetje van het aantal meldingen over deze storing(en) op 't forum..

• Tiggy80
PVPaneel schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 16:27:
Zouden jullie op basis van de ICCU problemen de Ioniq 5 afraden? Ik ben aan het oriënteren voor vervanger van mijn bmw i3, en hij staat op de shortlist; ik schrik alleen een beetje van het aantal meldingen over deze storing(en) op 't forum..
nee, het is een erg fijne en mooie (niet geheel objectief natuurlijk) auto. er zijn veel autos die geen problemen hebben met de ICCU. en andere autos hebben weer andere problemen, van groot to klein.

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20-12 12:21

MicheldeGoey

Project 45

@PVPaneel
Van de andere kant hier een 3,5 jaar oude i5 zonder enig probleem (klopklop).

• Stephan_haarlem
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 00:32
Nee, het aantal ICCU problemen zijn maar een heel klein percentage van alle verkochte auto's.
Ik rij er nu bijna 3 jaar in en heb totaal geen problemen gehad met de ICCU of de 12V accu.
Verder is het een heerlijke reisauto met veel ruimte en goede specificaties.
Zoals al eerder vermeld heeft elke auto zijn "problemen"en/of terugroepacties.
Waar ik wel goed naar zou kijken is of de toch wat verouderde software voldoende voor je is, dit loopt namelijk bij de eerste generatie Ioniq 5's wel wat achter vergeleken met de huidige concurrentie.

[ Voor 5% gewijzigd door Stephan_haarlem op 17-10-2024 18:12 ]

• PVPaneel
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 15:39
@Stephan_haarlem Bedankt voor de tip. Zou om een MY25 ioniq 5 gaan, dus wel de nieuwste software. Ik ben momenteel zeer tevreden met mijn i-drive interface en die zal zeker (nog meer) gedateerd zijn :)

• tomhier
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-12 16:15
Hi,
Ik heb hier al eerder verteld over een hevig trillend stuur en vandaag wéér bij de dealer geweest, was nu de 5e of 6e keer met dit probleem.
Nu zit de winterbandenset er onder en op het eerst gevoel geen issues. De auto was de afgelopen weken sowieso een stuk rustiger, alsof 't iets met het seizoen te maken heeft 🤷.

Nu hebben ze elke keer de banden uitgebalanceerd (en ja, ook met een Hunter RoadForce) en de auto uitgelijnd en loste dat het probleem tijdelijk op.
Deze keer vertelde de monteur mij dat ze de zomerbandenset nog eens nagekeken hebben en dat er hoogteslag geconstateerd werd en dat verbaasde de monteur wel, want ze hadden de auto zonder hoogteslag meegegeven.

Iemand die hier een verklaring voor kan geven, dat de hoogteslag toch weer terugkeert?
Kan dat iets met de auto zijn of toch iets mis met de 2 bandensets die ik heb?

• Tiggy80
tomhier schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 21:00:
Hi,
Ik heb hier al eerder verteld over een hevig trillend stuur en vandaag wéér bij de dealer geweest, was nu de 5e of 6e keer met dit probleem.
Nu zit de winterbandenset er onder en op het eerst gevoel geen issues. De auto was de afgelopen weken sowieso een stuk rustiger, alsof 't iets met het seizoen te maken heeft 🤷.

Nu hebben ze elke keer de banden uitgebalanceerd (en ja, ook met een Hunter RoadForce) en de auto uitgelijnd en loste dat het probleem tijdelijk op.
Deze keer vertelde de monteur mij dat ze de zomerbandenset nog eens nagekeken hebben en dat er hoogteslag geconstateerd werd en dat verbaasde de monteur wel, want ze hadden de auto zonder hoogteslag meegegeven.

Iemand die hier een verklaring voor kan geven, dat de hoogteslag toch weer terugkeert?
als ik de auto meer dan een week niet heb gebruikt (na een vakantie ofzo),heb ik ook het idee dat er een platte kant aan de banden zit, een hogere banden druk geeft bij wel een beter resultaat. wellicht dat dit je hoogteslag veroorzaakt. ik heb het idee dat die michelins het gewoon niet zo leuk vinden dat er hard op ze geduwd word :+

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-09 14:29
Ik rij bijna 3 jaar en 120.000 km met deze auto en het blijft een fantastische machine. Los van een defecte AVN-module heb ik vrijwel geen problemen gehad. Als de bijtellingstarieven aan het einde van mijn leasecontract gelijk zouden zijn, zou ik direct weer voor deze auto kiezen. Gelukkig mag ik hem nog twee jaar houden *O*

• nietwijk
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 18-12 11:30
wim1955 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:39:

Dat is een flesje van ongeveer 300 ml (bijvoorbeeld van het merk Liqui Moly), die je in je brandstoftank giet voordat je gaat tanken. Nu maar hopen dat ze het niet bij de remvloeistof of koelvloeistof gooien, omdat ze geen tankdop kunnen vinden.

• mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-12 21:24

mdeiman

Projet 45

Eboeker schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:05:
offerte gevraagd bij de dealer voor de 60k beurt. Totaal 896,00 (waarvan 450,- arbeid, ex btw))

SBF24MPP: vervanging remvloeistof (elke 24 maanden): 109,- (arbeid) + 11,66 (vloeistof)
SHVB60K36MPP: koelvloeistof hoogspanningsaccu (elke 60k/36maanden): 195,20(arbeid) + 202,88(vloeistof)

Nogal een verschil met de lagere prijzen die ik hier ook voorbij zie komen. Maar er staat op de offerte niks onlogisch, en op het pollenfilter na niks dat ik zelf zou kunnen, of waarvan ik denk 'kan wel een beurt overslaan'
Wat een verschillen. Weird.
Ik was 348 euro kwijt incl btw.

Remolie HBF 4 - 22,50
Aero wisserbladenset - L983FH2618L0 47,61
Interieurfilter - 97133L1000 27,34
klein materiaal - KM 6,25 2
Uitlezen en updaten - US 19,50 2
Onderhoudsbeurt uitvoeren - 165,00

En voor de 90K beurt 228 euro incl.

Shit happens.

• irab
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-12 19:11
tomhier schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 21:00:
Hi,

Hoogteslag is een foute eigenschap van betreffende band. Michelin veroorzaakt onder ioniq 5 veel tril problemen. Kijk even terug in het ‘trilling forum”.
Terugkerende hoogteslag heet “flat spotting”. Dat verdwijnt iedere keer.
Mijn advies: Hankooks er onder.

• Eboeker
mdeiman schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 17:08:
[...]

Wat een verschillen. Weird.
Ik was 348 euro kwijt incl btw.

Remolie HBF 4 - 22,50
Aero wisserbladenset - L983FH2618L0 47,61
Interieurfilter - 97133L1000 27,34
klein materiaal - KM 6,25 2
Uitlezen en updaten - US 19,50 2
Onderhoudsbeurt uitvoeren - 165,00

En voor de 90K beurt 228 euro incl.
maar is bij jou dan bij de 60k beurt de vloeistof voor de hoogspanningsaccu wel vervangen? Dat is een van de dure dingen van mijn beurt namelijk

• nietwijk
Eboeker schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:05:

Zie hier mijn vorige post over dit onderwerp.

Directe reactie op wat jij beschrijft:
Servicebeurt + uitlezen + Klein materiaal = 146 + 24 + 8 = 178 euro <-- jouw 121 euro ex btw is mijn 146 euro incl btw. (Deze beurt moet om de 24 maanden/30kkm, welke eerst komt <-- in jouw geval dus 30kkm)
Tja, die heb je alleen nodig bij auto's met een brandstoftank...niet bij een IONIQ 5
Tja, daar staat 24 maanden voor, dat is bij alle merken zo. De prijzen die ik vooralsnog bij merkdealers voorbij heb zien komen variëren van 79 tot 99 euro ex btw voor arbeid + 10 tot 20 euro voor de vloeistof zelf. Wat arbeid betreft zitten ze vrij hoog, maar voor het verschil ga je ook niet shoppen….
Dit is de grote kostenpost in je offerte en de vraag is of het nodig is. Voor de dealer lucratief om uit te voeren, dus doen ze graag. Ik zou ze vragen waar staat dat het moet en anders zou ik dit bericht als uitgangspunt nemen en de eerste vloeistofwissel bij 210kkm laten doen.
Het zijn de kosten niet, maar aan de andere kant is het snel verdiend om het zelf te doen. Installatie kost je een minuut en lukt de meesten wel met 1 hand op de rug en 1 oog dicht. Bestellen kost meer moeite, daarom hierbij een link naar een betreffende post met bestelnummers.

Samenvattend: Er vanuit gaande dat de koelvloeistof niet ververst hoeft te worden spaar je 482 euro uit + 32 euro voor de brandstofsysteemreiniger, waarvan ik hoop dat ze hem achteraf toch niet op de factuur zetten + een paar tientjes als je het pollenfilter zelf vervangt.

De onderhoudsbeurt lekker door de dealer laten uitvoeren voor die 178 euro elke 30kkm. Krijg je de auto gewassen en gezogen terug met verlenging van de mobiliteitsgarantie en het digitaal servicepaspoort, daar verdienen ze niet (veel) aan. En remvloeistof kan je elders laten doen, maar voor die paar tientjes besparing zou ik die lekker bij de stealer mee laten doen. Hebben ze toch nog iets waar ze geld aan kunnen verdienen.

• Hippe Lip

Hippe Lip

nietwijk schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 14:52:
[remvloeistof vervangen]

Tja, daar staat 24 maanden voor, dat is bij alle merken zo. De prijzen die ik vooralsnog bij merkdealers voorbij heb zien komen variëren van 79 tot 99 euro ex btw voor arbeid + 10 tot 20 euro voor de vloeistof zelf. Wat arbeid betreft zitten ze vrij hoog, maar voor het verschil ga je ook niet shoppen….
[...]
Dat maakt me dan nieuwsgierig hoe dat bij Tesla gaat, waar geheel geen regulier onderhoud voor bestaat, toch?

<John O`Mill>

ZuinigeRijder schreef op woensdag 25 september 2024 @ 17:18:
[...]

Vandaag bij de garage geweest om diagnose te stellen. Blijkt tussen de elektrische motor achter en de aandrijfas te zitten. Deze reparatie hadden ze nog nooit gehad, is niet hetzelfde als de volgende service actie volgens hun:

jouwheld in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"

Onderdeel is besteld, over bijna een maand wordt het gerepareerd. Kan geen kwaad om verder mee te rijden, alleen een hinderlijk geluid van de achterkant :'(
Vanmorgen mijn Project 45 weggebracht. Mij werd verteld dat niet een gedeelte naar de aandrijving vervangen wordt, maar de hele elektrische motor aan de achterzijde. Hopelijk kan ik deze vanavond weer gerepareerd ophalen :?

Sinds zondag heb ik een gek probleem. Na het opstarten in een parkeergarage start de navigatie niet meer. De fysieke knoppen "Map" en "Nav" werken niet meer (twee kleine piepjes om een probleem aan te geven?) en ook via het menu kom ik niet meer in navigatie. Tevens wordt het 1/3 scherm de locatie niet meer goed bijgewerkt. Ook via spraakcommando kom ik niet meer in de navigatie. Heb het infotainment al gereset gehad, Bluelink herconfigureerd. En natuurlijk de auto al uit geweest vanaf zondag en ook daarna doet ie het niet meer. Zou de SD kaart een leesfout hebben? In ieder geval de garage dit ook doorgegeven, dus hoop dat zij dit kunnen oplossen/repareren.

• vifra
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 20-12 09:30
Hippe Lip schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 09:33:
[...]

Dat maakt me dan nieuwsgierig hoe dat bij Tesla gaat, waar geheel geen regulier onderhoud voor bestaat, toch?
Alle wagens op eu wegen hebben regulier nazicht en onderhoud (remmen, veringen, ..;.dat is op alle wagens van toepassing ... ).
Ook tesla heeft standaard onderhoudsbeurten /- dacht voor bv mobel 3 is dat om de twee jaar filters en om de 4 jaar remvloeistof endergelijke + om de 20000 km voor de remklauwen ... + whenever de boordcomputer melding geeft

Ik stapte gewoonlijk ieder jaar de dealer binnen en vraag dat ze het nodige doen (rij +- 20 a 25k km per jaar)... niet te veel poespas.
Plan hetzelfde te doen met de hyundai (mijn eerste service beurt komt er aan - de boordcoputer heeft dat mooi gemeld zie).

[ Voor 18% gewijzigd door vifra op 22-10-2024 11:31 ]

Ioniq 5 - Huawei ZP 5.5 kW - Marstek Venus E v153 en CT003 v117

Win een Hyundai Driving Experience voor twee personen.

Deelnemen aan de ultieme rijervaring op een echt racecircuit? Dit is uw kans, want Hyundai geeft twee tickets weg voor een geheel verzorgde Hyundai Driving Experience op 27 en 28 oktober op Circuit Assen - inclusief overnachting en hospitality. Tijdens het event stapt u achter het stuur van verschillende Hyundai N-modellen, waaronder de IONIQ 5 N. Klinkt goed? Meld u aan via onderstaande button om kans te maken op deze prijs. De winnaar krijgt maandag 21 oktober bericht.
Dacht, zal ook meedoen aan deze nieuwsbrief actie, win toch nooit iets. Krijg ik vandaag bericht dat ik gewonnen heb :Y
Van harte gefeliciteerd! Jij bent de winnaar van de nieuwsbrief actie betreft de Hyundai Driving Experience. We vonden het enthousiasme in je reactie leuk om te lezen en we hopen dat we jou en een introducé naar keuze blij kunnen maken met deze bijzondere ervaring op het circuit.
Ik zal maar niet laten weten, dat de enthousiaste reactie met ChatGPT gemaakt was :+

Nu nog een introducé zoeken, is inclusief overnachting en hospitality van komende zondag op maandag. Heb al een vraag uitstaan, maar weet niet of diegene wel kan, omdat het ook op komende maandag is. Zo niet, misschien is iemand hier nog geïnteresseerd.

EDIT: @MicheldeGoey heeft zich al aangemeld als reserve
EDIT2: mijn zoon kan maandag vrij krijgen, dus gezellig samen naar Racecircuit Assen.

[ Voor 5% gewijzigd door ZuinigeRijder op 22-10-2024 22:45 ]

• Tiggy80
ZuinigeRijder schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 11:38:
[...]

Dacht, zal ook meedoen aan deze nieuwsbrief actie, win toch nooit iets. Krijg ik vandaag bericht dat ik gewonnen heb :Y

[...]

Ik zal maar niet laten weten, dat de enthousiaste reactie met ChatGPT gemaakt was :+

Nu nog een introducé zoeken, is inclusief overnachting en hospitality van komende zondag op maandag. Heb al een vraag uitstaan, maar weet niet of diegene wel kan, omdat het ook op komende maandag is. Zo niet, misschien is iemand hier nog geïnteresseerd.

heeft een nieuwsbrief eindelijk eens een soort van waarde O-) ik meld mij altijd gelijk af (als ik onverhoopt op de lijst ben gekomen), maar in dit geval vind ik het wel jammer dat ik hem gemist heb :+

veel plezier, ben benieuwd hoe het is bevallen ;)

ZuinigeRijder schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 11:28:
[...]

Vanmorgen mijn Project 45 weggebracht. Mij werd verteld dat niet een gedeelte naar de aandrijving vervangen wordt, maar de hele elektrische motor aan de achterzijde. Hopelijk kan ik deze vanavond weer gerepareerd ophalen :?

Sinds zondag heb ik een gek probleem. Na het opstarten in een parkeergarage start de navigatie niet meer. De fysieke knoppen "Map" en "Nav" werken niet meer (twee kleine piepjes om een probleem aan te geven?) en ook via het menu kom ik niet meer in navigatie. Tevens wordt het 1/3 scherm de locatie niet meer goed bijgewerkt. Ook via spraakcommando kom ik niet meer in de navigatie. Heb het infotainment al gereset gehad, Bluelink herconfigureerd. En natuurlijk de auto al uit geweest vanaf zondag en ook daarna doet ie het niet meer. Zou de SD kaart een leesfout hebben? In ieder geval de garage dit ook doorgegeven, dus hoop dat zij dit kunnen oplossen/repareren.
De Project 45 weer opgehaald. Het goede nieuws:
  1. Ik heb een nieuwe elektrische motor achter
  2. ik heb ongevraagd gratis een nieuwe 12 volt accu (serviceactie 40D112) na iets meer dan 3 jaar, de Hyundai test gaf aan: vervangen
  3. Mijn BM2 12 volt accu monitor hebben ze netjes weer aangesloten. Ik kon op mijn BM2 uitlezing niet concluderen dat deze 12 volt accu niet meer goed was, maar misschien hoeft deze nu nog maar eens in de paar dagen bijgeladen te worden :?
Het slechte nieuws:
  1. De auto maakt nog steeds geluid linksachter. Volgens de garage is dit een tweede probleem (wiellager linksachter), naast het probleem van de achterste motor. Het geluid lijkt wel iets minder, maar weet niet 100% zeker of dit zo is (misschien voor niets vervangen?)
  2. De navigatie is niet gemaakt, volgens de garage geeft het GPS signaal een storing
Beide zijn in bestelling, vervolg over bijna 1 maand. Wordt navigeren met Android Auto én geen HDA2/HUD met navigatie. Blijkbaar heeft deze nodig om te weten waar je bent, want HDA2 werkt alleen op snelwegen.

Foto van de nieuwe 12 volt accu:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/AIyxoTMIpEvoRV8UBB8ds0pU.jpg

Dit zijn de specs van de originele 12 volt accu:
12 volt accu
37110 - 3X100 M60
CMF60L-DIN(12V) 60 Ah (20HR) CCA 550A
37110 - 3X100 RC 92 min (SAE/EN)

Nieuwe specs zijn 62 Ah, 540A (3.3% meer capaciteit, iets minder ampère voor te starten :+ )
LP370APE062CQQH

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

@ZuinigeRijder

Zorgwekkend! Onze auto's hebben op één nummer na hetzelfde kenteken.
Wat is jouw km-stand?

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

@ZuinigeRijder
Ik zit op 27.000 km.

• stenbk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-11 13:58
ZuinigeRijder schreef op maandag 3 januari 2022 @ 11:01:
@Manzana020 Tja, het rijtje van mogelijkheden om te proberen bij zombie mode groeit.

Jouw oplossing is al eens hier genoemd:

Mogelijkheid 2:

Laatste mogelijkheid (als al het andere niet lukt) is om de batterij 10 seconden even los te koppelen (min pool, steeksleutel 10 nodig).

Op goingelectric hebben ze 7 mogelijkheden om te proberen op een rijtje gezet.

Google translate:

[...]
Komt niet vaak meer voor maar net toch nog last van zombie mode. Oplossing van Hyundai assistance was auto op slot doen en minimaal 100m weglopen. Dan opnieuw proberen. Werkte in dit geval.

• Hippe Lip

Hippe Lip

stenbk schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 22:01:
[...]

Komt niet vaak meer voor maar net toch nog last van zombie mode. Oplossing van Hyundai assistance was auto op slot doen en minimaal 100m weglopen. Dan opnieuw proberen. Werkte in dit geval.
@stenbk
Zou dat werkelijk om de afstand gaan of om de tijd?

Als het om de afstand gaat zou je wellicht de sleutel even in een afgesloten blikje kunnen doen zodat die écht niet meer wordt gezien?

En als het om de tijd gaat kun je uitrekenen (of één keer proberen en dan weten) hoe lang je moet wachten.

<John O`Mill>

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:02
stenbk schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 22:01:
[...]

Erg benieuwd of dit vaker het probleem oplost! Hoop dat iemand anders het nog gaat proberen

ehhhh..HOI

• nietwijk
Hippe Lip schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 09:33:
[...]

Eerste hit op Google:
Eigenlijk is Tesla hier veel transparanter in dan Hyundai. Tesla is duidelijk niet afhankelijk van een serviceorganisatie die geld op de plank moet brengen en komt met eerlijker onderhoudsadviezen. Daarnaast zijn ze minder dwingend. Dat wijkt duidelijk af van de gevestigde orde. Daar houd ik wel van. Waar de gevestigde orde bijvoorbeeld vraagt om een remvloeistofwissel om de 2 jaar vraagt tesla om de staat van de vloeistof te controleren na 4 jaar. Interval is 2x langer en de actie is minder "dwingend/ingrijpend". Over de meest kostbare service bij de IONIQ 5, het verversen van de koelvloeistof zag ik op het eerste oog al helemaal geen vereiste bij Tesla.

• Tromp.et
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:24
Dit is de grote kostenpost in je offerte en de vraag is of het nodig is. Voor de dealer lucratief om uit te voeren, dus doen ze graag. Ik zou ze vragen waar staat dat het moet en anders zou ik dit bericht als uitgangspunt nemen en de eerste vloeistofwissel bij 210kkm laten doen.
Ik vond dit schema nog, daar staat 'low conductivity coolant' (dus de grote kostenpost) elke 60k km of 36 maanden. De 'normale' is inderdaad 200k km of 10 jaar.

Afbeeldingslocatie: https://www.ioniqforum.com/cdn-cgi/image/format=auto,onerror=redirect,width=1920,height=1920,fit=scale-down/https://www.ioniqforum.com/attachments/1650907801834-png.41810/

Daarnaast is mijn ervaring (met een ioniq electric uit 2020 in onderhoud bij Hyundai) met bijvoorbeeld de remvloeistof of interieurfilter dat deze wordt bekeken maar lang niet altijd wordt vervangen. Zo is de remvloeistof telkens op de offerte gezet maar nooit vervangen omdat het volgens de dealer nog niet nodig is (ze kijken dan naar de hoeveelheid vocht oid). De auto is inmiddels ruim 4 jaar oud.
Dat geeft mij vertrouwen dat de dealer echt niet zomaar dingen doet die niet hoeven.

• Vielleicht
Tromp.et schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 09:16:
[...]

Ik vond dit schema nog, daar staat 'low conductivity coolant' (dus de grote kostenpost) elke 60k km of 36 maanden. De 'normale' is inderdaad 200k km of 10 jaar.

[Afbeelding]

Daarnaast is mijn ervaring (met een ioniq electric uit 2020 in onderhoud bij Hyundai) met bijvoorbeeld de remvloeistof of interieurfilter dat deze wordt bekeken maar lang niet altijd wordt vervangen. Zo is de remvloeistof telkens op de offerte gezet maar nooit vervangen omdat het volgens de dealer nog niet nodig is (ze kijken dan naar de hoeveelheid vocht oid). De auto is inmiddels ruim 4 jaar oud.
Dat geeft mij vertrouwen dat de dealer echt niet zomaar dingen doet die niet hoeven.
Inmiddels is de onderhoudsinterval van 15k naar 30k km gegaan. Ik vind het daarmee dus lastig in te schatten hoe relevant de rest van dit schema is.

• Creokr
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 19-12 13:56
Vielleicht schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 09:51:
[...]

Inmiddels is de onderhoudsinterval van 15k naar 30k km gegaan. Ik vind het daarmee dus lastig in te schatten hoe relevant de rest van dit schema is.
Voor België?

• nietwijk
Tromp.et schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 09:16:
[...]

[Afbeelding]

Dit is voor een ander voertuig in een andere markt?
Goed om te horen dat er dealers zijn die nog wel met de klant rekening houden, die naam mag je best noemen. Dat zal mijn dealer vast niet zijn. :X

[ Voor 6% gewijzigd door nietwijk op 23-10-2024 10:06 ]

• stenbk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-11 13:58
Hippe Lip schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 22:17:
[...]

@stenbk
Zou dat werkelijk om de afstand gaan of om de tijd?

Als het om de afstand gaat zou je wellicht de sleutel even in een afgesloten blikje kunnen doen zodat die écht niet meer wordt gezien?

En als het om de tijd gaat kun je uitrekenen (of één keer proberen en dan weten) hoe lang je moet wachten.
Tijd heb ik geprobeerd, dat werkte niet. (Naast de andere tips hier, behalve 12v ontkoppelen)
Ik vermoed dat de auto net een zwak signaal kreeg van de keyfob terwijl ik net iets verderop binnen zat.
Dat signaal moet dan eerst echt verbroken worden voor het weer werkt (theorie). Dus dan zou een blikje ook werken.

• Vielleicht
In ieder geval in Nederland. Hoe dat in België is weet ik niet.

• Tromp.et
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:24
nietwijk schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 10:04:
[...]

Dit is voor een ander voertuig in een andere markt?
Goed om te horen dat er dealers zijn die nog wel met de klant rekening houden, die naam mag je best noemen. Dat zal mijn dealer vast niet zijn. :X
Ik vond hem hier, een bericht uit '22 met onderhoud in de VS, er wordt wel gesproken over de ioniq 5.

• tvc15
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 21:12
Bij mij heeft de dealer er vandaag ook een nieuwe 12 V accu ingezet in het kader van serviceactie 40D112. Prima geregeld! Mijn auto is nieuw geleverd in Januari 23, maar was een MY22.5 Lounge voorraad auto, die dus wel een tijdje stil gestaan heeft voor uitlevering. Km-stand nu ruim 44.000

• Hippe Lip

Hippe Lip

nietwijk schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 08:30:
[...]

Eerste hit op Google:
Eigenlijk is Tesla hier veel transparanter in dan Hyundai. Tesla is duidelijk niet afhankelijk van een serviceorganisatie die geld op de plank moet brengen en komt met eerlijker onderhoudsadviezen. Daarnaast zijn ze minder dwingend. Dat wijkt duidelijk af van de gevestigde orde. Daar houd ik wel van. Waar de gevestigde orde bijvoorbeeld vraagt om een remvloeistofwissel om de 2 jaar vraagt tesla om de staat van de vloeistof te controleren na 4 jaar. Interval is 2x langer en de actie is minder "dwingend/ingrijpend". Over de meest kostbare service bij de IONIQ 5, het verversen van de koelvloeistof zag ik op het eerste oog al helemaal geen vereiste bij Tesla.
Daar staat tegenover dat Hyundai een behoorlijk goede, no-nonsense garantie hanteert. Ik heb nog nooit discussie daarover gehoord.

Zou het daarmee te maken kunnen hebben, zou dat mee kunnen spelen?

<John O`Mill>

• WilliamGeluk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-12 11:48
MicheldeGoey schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 20:12:
@ZuinigeRijder

Zorgwekkend! Onze auto's hebben op één nummer na hetzelfde kenteken.
Wat is jouw km-stand?
Daar kan ik me bij aansluiten dan met 426 in het midden.
Bijna 100k op de teller nu.
Ook een Project 45 uitvoering

Nummer 425 stond eerder dit jaar te koop bij mijn dealer en is meen in in Groningen terecht gekomen.

Hyundai Ioniq 5 Project 45

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16:32
Beetje off-topic misschien maar omdat mijn Ioniq 5 Lounge zo goed bevalt heb ik afgelopen weekend voor mijn vrouw een Hyunday Inster full-options met grote accu besteld, zo uit de catalogus :-)

Wordt verwacht eind december/begin Januari

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

• Tiggy80
rvdgaag schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 14:58:
Beetje off-topic misschien maar omdat mijn Ioniq 5 Lounge zo goed bevalt heb ik afgelopen weekend voor mijn vrouw een Hyunday Inster full-options met grote accu besteld, zo uit de catalogus :-)

Wordt verwacht eind december/begin Januari
gefeliciteerd met je aanwinst, maar wat zijn dan de overeenkomsten tussen de 2 auto's behalve dat ze allebij full electric zijn en het logo hetzelfde is? de inster staat niet op het e-pmg platform toch? je vrouw staat dadelijk langer te laden dan jij bij een snellader :+
ik wil je aankoop niet afkraken natuurlijk, het ziet eruit als een guitig autootje en als 2e auto zal het zeker voldoen, maar ben wel benieuwd naar hoe je ervaring met de ioniq 5 lounge je heeft bewogen tot dit onvoorwaardelijk vertrouwen in een compleet andere auto ;)

• Hippe Lip

Hippe Lip

@Tiggy80 en @rvdgaag
Die aankoop kan ik me goed voorstellen. Alle reviews zijn laaiend, de filmpjes laten zien dat het een uiterst praktische auto is met vele mogelijkheden.
En last but not least: hij komt van een concern waarin je vertrouwen hebt en dat garanties goed en no-nonsense afhandelt.
Dat die op een ander platform staat zou mijn vertrouwen ook niet ondermijnen.

<John O`Mill>

ZuinigeRijder schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 11:38:
[...]

[...]

EDIT2: mijn zoon kan maandag vrij krijgen, dus gezellig samen naar Racecircuit Assen.
@MicheldeGoey kan niet, dus er is een plaatsje open.

[ Voor 14% gewijzigd door ZuinigeRijder op 25-10-2024 09:34 ]

• rvdgaag
Tiggy80 schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 15:41:
[...]

gefeliciteerd met je aanwinst, maar wat zijn dan de overeenkomsten tussen de 2 auto's behalve dat ze allebij full electric zijn en het logo hetzelfde is? de inster staat niet op het e-pmg platform toch? je vrouw staat dadelijk langer te laden dan jij bij een snellader :+
ik wil je aankoop niet afkraken natuurlijk, het ziet eruit als een guitig autootje en als 2e auto zal het zeker voldoen, maar ben wel benieuwd naar hoe je ervaring met de ioniq 5 lounge je heeft bewogen tot dit onvoorwaardelijk vertrouwen in een compleet andere auto ;)
Laden doen we voornamelijk thuis, we hebben 2 11kW laadpunten die we tegelijkertijd kunnen gebruiken, mijn vrouw rijdt rondjes rond de kerk, de grotere accu is eigenlijk alleen maar om 1x per jaar met vriendinnen ergens in Belgie te gaan shoppen en eten. Niet nodig dus maar de luxe en veiligheidsvoorzieningen van het topmodel biedt automatisch een grote accu.

Ze kan mijn Ioniq 5 ook pakken als ik met mijn Taycan weg ben, die laadt nog sneller dan de Ioniq 5 op de snellader als het moet.

De Inster is een guitig ding en ik ben overtuigd van de kwaliteit van Hyundai en de dealer (beter dan de Porsche die 4x zoveel kost als de Ioniq 5 :-) ) vandaar dat we hem ongezien besteld hebben.

Happy wife = happy life

[ Voor 7% gewijzigd door rvdgaag op 24-10-2024 21:39 ]

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Aanstaande zondag en maandag ga ik met mijn zoon naar de prijs die ik heb gewonnen: "Hyundai Driving Experience". Er is nog een plaats voor één persoon door een andere afmelding:
Hi Rick,

We zagen op Tweakers jouw blije mededeling over het winnen van de actie. Hartstikke leuk!
Je bent daar ook opzoek gegaan naar een introducé. Last-minute is er 1 plek vrijgekomen vanwege een afmelding. Is dit iets moois voor een contact van tweakers van jou, die net als jij zo'n grote fan is van Hyundai?

Hoor het graag van je.
Wie het eerst reageert en op beide dagen kan, zal ik het mail adres doorsturen. Stuur een PB met je email adres en dan stuur ik dat door.

Het programma a.s. zondag en maandag:
Zondag 27 oktober

Vanaf 15.00
Inchecken in het hotel: The Market Groningen.
Adres: Grote Markt 31, 9712HS Groningen.
Op hun website kunt u meer informatie vinden over de bereikbaarheid van het hotel, zoals parkeermogelijkheden https://themarkethotel.nl/contact-en-bereikbaarheid/
18:15
Bijeenkomst in de hotel lobby
18.30
Presentatie en veiligheidsbriefing (verplicht)
19.45
Lopen naar het restaurant en welkom receptie
20.00
Dinner bij NOK restaurant met de groep

Maandag 28 oktober

07.00
Ontbijt en check-out
07.45
Rijden naar Circuit Assen met eigen vervoer (ongeveer 45 minuten)
Adres: De Haar 9, 9405 TE Assen
08.30
Welkom en briefing
09.00
Track Experience – level 1 – deel 1
12.30
Lunch
13.30
Track Experience – level 1 – deel 2
17.30
Afsluiting

Belangrijk:

Je kunt alleen deelnemen aan de Track Experience als je ook de veiligheidsbriefing hebt gevolgd op zondag 27 oktober.
Iedere deelnemer is verplicht een geldig rijbewijs mee te nemen naar het evenement.

Veelgestelde vragen:

In welke auto rijd ik op het circuit? Iedereen krijgt de mogelijkheid om in een IONIQ 5 N te rijden in het ochtendprogramma. Daarnaast ben je willekeurig ingedeeld in de groep van de i20N of i30N. U kunt hiervoor geen voorkeur doorgeven en op de dag van het evenement ook niet wisselen van auto.

Als jullie nog andere vragen hebben over de Hyundai Driving Experience, reageer dan op deze mail en we komen zo snel mogelijk bij jullie terug met een antwoord.

Heel veel plezier tijdens het evenement en we zien elkaar daar!

• FijneKnul
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 20-12 09:45

FijneKnul

Wat klagen jullie veel.

ZuinigeRijder schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 09:42:
Aanstaande zondag en maandag ga ik met mijn zoon naar de prijs die ik heb gewonnen: "Hyundai Driving Experience". Er is nog een plaats voor één persoon door een andere afmelding:

[...]

Wie het eerst reageert en op beide dagen kan, zal ik het mail adres doorsturen. Stuur een PB met je email adres en dan stuur ik dat door.

Het programma a.s. zondag en maandag:

[...]
Vriendelijk van je dat je dit aan hebt geboden. Helaas niet tijdig gelezen, anders had ik me aangemeld.

Hoe was je ervaring?

• Hippe Lip

Hippe Lip

Kort vraagje: gaat de klok in de I5 vanzelf over van zomer- naar wintertijd, of moet je die handmatig verzetten?
In mijn e-Niro moet ik dat vreemd genoeg handmatig doen namelijk… 8)7

<John O`Mill>

• nietwijk
Hippe Lip schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 22:14:
Kort vraagje: gaat de klok in de I5 vanzelf over van zomer- naar wintertijd, of moet je die handmatig verzetten?
In mijn e-Niro moet ik dat vreemd genoeg handmatig doen namelijk… 8)7
Vinkje weghalen bij "zomertijd".

• Hippe Lip

Hippe Lip

nietwijk schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 22:15:
[...]

Vinkje weghalen bij "zomertijd".
Oh, daar ook al niet automatisch. Kennelijk dus een bewuste keuze van Kia/Hyundai.

Waarom zouden ze ervoor kiezen om dat niet automatisch mee te laten lopen?

<John O`Mill>

• vifra
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 20-12 09:30
Hippe Lip schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 22:16:
[...]

Oh, daar ook al niet automatisch. Kennelijk dus een bewuste keuze van Kia/Hyundai.

Waarom zouden ze ervoor kiezen om dat niet automatisch mee te laten lopen?
een patent die ze niet willen betalen ?

Ioniq 5 - Huawei ZP 5.5 kW - Marstek Venus E v153 en CT003 v117

FijneKnul schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 14:34:
[...]

Vriendelijk van je dat je dit aan hebt geboden. Helaas niet tijdig gelezen, anders had ik me aangemeld.

Hoe was je ervaring?
Je hebt wat gemist. Het was een geweldige ervaring. Ik zal binnenkort wel een samenvatting maken van de twee dagen.

• Tiggy80
ZuinigeRijder schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 09:52:
[...]

Je hebt wat gemist. Het was een geweldige ervaring. Ik zal binnenkort wel een samenvatting maken van de twee dagen.
Ben benieuwd ;)

was er uiteindelijk nog een gegadigde voor de extra plek?

Tiggy80 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 10:12:
[...]

Ben benieuwd ;)

was er uiteindelijk nog een gegadigde voor de extra plek?
Niet vanuit Tweakers. Er waren 4 groepen van 10 personen (4x5 auto's), dus denk dat het wel door iemand anders opgevuld is geweest.

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-12 11:35
Nieuwe opties beschikbaar met de nieuwste Bluelink update.

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:26
Xmoo schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 16:24:
Nieuwe opties beschikbaar met de nieuwste Bluelink update.
Op mijn Ioniq 5 2022.5 reageren de nieuwe Bluelink opties knipperlichten, licht, toeter en laadklep niet. De berichten/bevestigingen in Bluelink geven aan, dat alles succesvol verlopen zou zijn.

Deze functies waren langere tijd geleden ook al in Bluelink te zien, maar zijn toen ook weer even snel verwijderd.

[ Voor 10% gewijzigd door Amersfoort op 31-10-2024 11:21 ]

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:02
Amersfoort schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 16:52:
[...]

Op mijn Ioniq 5 2022.5 reageren de nieuwe Bluelink opties knipperlichten, licht, toeter en laadklep niet. De berichten/bevestigingen in Bluelink geven aan, dat alles succesvol verlopen zou zijn.

Deze functies waren langere tijd geleden ook al in Bluelink te zien, maar zijn toen ook weer even snel verwijderd.
Net even getest hier, alles werkt!
Misschien dat de servers het enigszins moeilijk hebben.

ehhhh..HOI

• souris
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-12 19:57
Gisteren is mijn Ioniq 5 naar de dealer geweest voor de bandenwissel en zijn ook de volgende service acties uitgevoerd.
40D075 NE LFA ADAS LOGIC IMPROVEMENT
40D095 NE OWNERS MANUAL LEAFLET REPLACEMENT
40D112 NE 12V BATTERY INSPECTION AND REPLACEMENT

De 12V accu is daadwerkelijk vervangen. Sinds die tijd geeft de Home Assistant plugin de 12V spanning weer als 255%. Daar lijkt dus iets gewijzigd aan de kant van de auto. Hebben anderen dit ook?
@souris na een of twee dagen geeft deze pas weer een waarde onder de 100% aan. Ook wanneer de 12 volt accu losgekoppeld is geweest, kan dit gebeuren.

• Tiggy80
leuke functies in de app, maar ik had liever gezien dat ze de laadstroom limieten hadden toegevoegd, nog maar eens insturen als suggestie........

• Stephan_haarlem
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 00:32
Amersfoort schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 16:52:
[...]

Net ook even geprobeerd maar bij mijn Ioniq 5 2021 doet de knipperlichten en toeter het ook niet

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:17

marapuru

db.

souris schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 18:50:
Gisteren is mijn Ioniq 5 naar de dealer geweest voor de bandenwissel en zijn ook de volgende service acties uitgevoerd.
40D075 NE LFA ADAS LOGIC IMPROVEMENT
40D095 NE OWNERS MANUAL LEAFLET REPLACEMENT
40D112 NE 12V BATTERY INSPECTION AND REPLACEMENT

De 12V accu is daadwerkelijk vervangen. Sinds die tijd geeft de Home Assistant plugin de 12V spanning weer als 255%. Daar lijkt dus iets gewijzigd aan de kant van de auto. Hebben anderen dit ook?
Het getal 255 is de maximale waarde die in 1 byte opgeslagen kan worden. Ik vermoed dat het percentage wellicht anders doorgegeven wordt door de auto naar Homeassistant.

Ik ben geen eigenaar van een Inoiq, ik triggerde alleen op het getal 255

• souris
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-12 19:57
marapuru schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 08:48:
[...]

Het getal 255 is de maximale waarde die in 1 byte opgeslagen kan worden. Ik vermoed dat het percentage wellicht anders doorgegeven wordt door de auto naar Homeassistant.

Ik ben geen eigenaar van een Inoiq, ik triggerde alleen op het getal 255
Dat idee had ik ook al. Maar @ZuinigeRijder had al gereageerd en wat hij zegt klopt. Na enige tijd is het percentage weer normaal.

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-12 11:24
Stephan_haarlem schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 08:43:
[...]

Net ook even geprobeerd maar bij mijn Ioniq 5 2021 doet de knipperlichten en toeter het ook niet
Knipperlichten doen het bij mij wel, alleen is het wel alleen aan zetten. Je kunt ze via dezelfde button niet uitzetten., nogmaals sluiten van de auto via de app zorgt ervoor dat ze uit gaan. De claxon wilde ik gisteravond niet testen vanwege de buren. O-)
Ioniq 5 van begin 2023.

• Tiggy80
Net via bluelink de knipperlichten en toeter geprobeerd op mijn lounge van nov 21; geen reactie van de auto. Recent onderhoudsbeurt gehad dus zou verwachten dat ie up to date is....

• Tiggy80
jouwheld schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 12:02:
[...]

Knipperlichten doen het bij mij wel, alleen is het wel alleen aan zetten. Je kunt ze via dezelfde button niet uitzetten., nogmaals sluiten van de auto via de app zorgt ervoor dat ze uit gaan. De claxon wilde ik gisteravond niet testen vanwege de buren. O-)
Ioniq 5 van begin 2023.
Wat was de leverdatum van jouw auto?

edit; lezen is een kunst, had je er gewoon bij staan 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Tiggy80 op 01-11-2024 12:11 ]

• vdbeke
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-12 11:53
Subaru rijder hier, onlangs tweedehands ioniq 5 2021 gekocht. Omwille van V2L en madam wou een krachtigere en grotere auto. Nu rijd ik er zelf ook mee en vielen me een paar dingen op.

Adaptive cruisecontrol lijkt moeite te hebben met de voorligger te volgen in een grote flauwe bocht, hij verliest zicht op de voorligger en gaat terug sneller rijden.Klopt het dat het "zicht" niet meedraait met het sturen als het al überhaupt met camera's gebeurt.

Tweede ding is ook cruise control gerelateerd, ik ben gewend dat ik een set knop heb voor de snelheid vast te zetten en een resume knop. Ik mis die resume knop waar de auto zelf terug versneld naar de vooraf ingestelde snelheid (na een rotonde of rood licht bijvoorbeeld). Zie ik hem niet of is die er ook gewoonweg niet. Gemiste kans als dat het geval is.

Lijkt dat die Koreanen hun eigenaardigheden hebben net zoals die Jappen, wel leuk om te zien. Gewenning is het grootste probleem voor mij, ik ben men boxerdiesel met CVT gewend en dit is toch een ander paar mouwen. ja appels en peren, maar ik had ook een iet of wat gelijkenis verwacht misschien. Ik snap niet zo goed dat de gaspedaalresponse zo verschilt tussen lvl 1, 2, 3 en I-pedal. Leek me handiger als ze enkel de mate van regeneratie zouden beïnvloeden. Maar dat komt met de tijd wel goed, hoewel ik die I pedal wel leuk vind dat die dan tot volledige stilstand komt zonder te moeten remmen dat mis ik misschien bij lvl 1, 2, 3 (mogelijk een setting?)

De bouw van een (bijna) passief offgrid huis

• Peter-036
@vdbeke Adaptive cruise control werkt inderdaad alleen 'recht' voor de auto.

Er is geen aparte 'resume-knop', maar met het knopje waarmee je de snelheid kunt verlagen/verhogen kun je door een druk op dat knopje de ACC uitschakelen, maar ook weer inschakelen na een remactie of het met dat knopje uitschakelen.
Het went!
edit: Hoewel ik nu, na 20K km nog altijd weleens misgrijp.

[ Voor 8% gewijzigd door Peter-036 op 31-10-2024 19:04 ]

• Avado
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-12 10:33
Zaterdag gaan we onze Ioniq 5 77 kWh Lounge AWD (2023) ophalen bij de dealer. Het was een demo model voor proefritten.

Waarschijnlijk staat het al ergens in dit topic (moet nog beginnen met bijlezen), maar zijn er al ergens tips gedeeld op wat je moet letten bij de aflevering?

Van een win-actie naar de Hyundai Driving Experience Level 1 training op TT circuit Assen

De win-actie
Via de nieuwsbrief van Hyundai kon je kans maken op een Hyundai Driving Experience voor twee personen.
Soms doe ik wel eens mee aan win-acties, maar win nooit iets, dus steek er niet al te veel moeite in. Echter ik moest wel een tekst insturen, waarom ik de prijs zou moeten winnen. Mijn inspiratie was niet heel groot, waarom vragen we niet gewoon een originele tekst aan ChatGPT :+

Ik:
Maak kans op gratis kaartjes voor de Hyundai Driving Experience op Circuit Assen op 27 & 28 oktober.

Nieuw seizoen, nieuwe uitdagingen! Wil jij deelnemen aan de ultieme rijervaring? Meld je dan via aan via onderstaand formulier en maak kans op gratis kaartjes voor de Hyundai Driving Experience op 27 & 28 oktober voor jou én een introducee.

Wat kun je winnen?

Level 1 Circuit Training op het Circuit Assen.
Rijden in verschillende Hyundai N-modellen, waaronder de IONIQ 5 N!
Gratis deelname met een door jou gekozen introducee.
Inclusief overnachting en hospitality.
ChatGPT:
Dat klinkt als een geweldige kans! De Hyundai Driving Experience biedt een unieke gelegenheid om een spannende rijervaring op Circuit Assen te beleven. Hierbij krijg je de kans om niet alleen deel te nemen aan de Level 1 Circuit Training, maar ook om te rijden in diverse Hyundai N-modellen, waaronder de populaire IONIQ 5 N.

De prijs bevat ook:

Deelname voor jou en een introducee.
Een overnachting en volledige hospitality, wat betekent dat je tijdens het hele evenement goed verzorgd wordt.

Veel succes met het aanmelden!
Ik:
Welke tekst moet ik insturen om het meeste kans te krijgen op het winnen van de prijs?
ChatGPT:
Als je een tekst wilt insturen die je kansen op het winnen van de prijs vergroot, is het belangrijk om op te vallen met een enthousiaste, originele en persoonlijke boodschap. Hier zijn enkele tips voor het opstellen van een winnende tekst:

Begin met enthousiasme: Laat zien dat je echt enthousiast bent over de kans om mee te doen aan de Hyundai Driving Experience.

Toon affiniteit met het merk en de rijervaring: Als je al bekend bent met Hyundai of hun auto's, benadruk dit. Vertel waarom je specifiek geïnteresseerd bent in deze ervaring en de Hyundai N-modellen.

Persoonlijke motivatie: Vertel waarom deze ervaring belangrijk voor je is. Misschien ben je een auto-enthousiasteling, wil je iets unieks delen met je introducee, of heb je een specifieke interesse in het verbeteren van je rijvaardigheden.

Creativiteit en originaliteit: Probeer op te vallen door een originele benadering of een humoristische, creatieve invalshoek te kiezen.

Hier is een voorbeeld van een tekst die je kunt insturen:
En de tekst van ChatGPT, die ik via copy/paste ingestuurd heb:
Onderwerp: Mijn droom om de Hyundai Driving Experience te beleven!

Beste Hyundai-team,

Sinds ik de eerste glimp opving van de Hyundai N-modellen, ben ik gefascineerd door hun combinatie van prestaties, technologie en innovatie. De mogelijkheid om de IONIQ 5 N op volle snelheid over het iconische Circuit Assen te rijden, zou voor mij een droom zijn die uitkomt!

Ik ben altijd op zoek naar manieren om mijn rijvaardigheden te verbeteren, en de Level 1 Circuit Training biedt precies de uitdaging die ik nodig heb. Mijn introducee en ik delen dezelfde passie voor auto's, en samen zouden we de ultieme rijervaring van Hyundai met volle teugen genieten.

De adrenaline, de snelheid, en het rijden in de indrukwekkende N-modellen op zo’n legendarisch circuit zou een ervaring zijn die we nooit zullen vergeten. Ik zou vereerd zijn om onderdeel te zijn van deze fantastische Driving Experience en mijn liefde voor Hyundai naar een hoger niveau te tillen.

Bedankt voor deze kans!

Met vriendelijke groet,
En ja hoor, 22 oktober kreeg ik een mail dat ik gewonnen had :Y
Hi Rick,

Van harte gefeliciteerd! Jij bent de winnaar van de nieuwsbrief actie betreft de Hyundai Driving Experience. We vonden het enthousiasme in je reactie leuk om te lezen en we hopen dat we jou en een introducé naar keuze blij kunnen maken met deze bijzondere ervaring op het circuit.
Mijn zoon kon maandag vrij krijgen, dus samen naar TT circuit Assen.
Het programma
Hi Rick,

Goed om van je te horen en dank voor alle informatie. Hierbij stuur ik je graag het programma voor het evenement. Breng jij je introducé, Reinout, op de hoogte?

De deelnemers van jullie dag zijn wat verdeeld. Er zijn in totaal 6 personen vanuit een winactie (social media of nieuwsbrief). Daarnaast zijn er dealer relaties met hun klanten. Jullie zullen voornamelijk met zijn tweeën in de auto zitten, dus veel merk je hier niet van.

Social media
Op maandag 28 oktober zal er een videograaf rondlopen op het evenement om content te maken voor onze social media kanalen. Als u hier verder vragen over heeft, verwijs ik u graag naar de actievoorwaarden zoals eerder met u gedeeld of kunt u ze aan mij stellen per mail of op het evenement zelf. U bent natuurlijk ook vrij om zelf beelden te maken en te delen op uw eigen kanalen. Als u hierin @hyundainederland tagt, kunnen wij de beelden eventueel reposten.

Belangrijke opmerkingen
- Het bijwonen van de veiligheidsbriefing op zondag 27 oktober is verplicht. Als u deze briefing niet volgt, kunt u niet deelnemen aan het programma op maandag 28 oktober.
- Iedere deelnemer is verplicht om een geldig rijbewijs bij zich te hebben tijdens het evenement.

Parkeren
Op zondag verwelkomen we u in hotel The Market Groningen. Omdat er in Het Forum naast het hotel een evenement plaats vindt, is het niet mogelijk om hier te parkeren. Voor bezoekers van de Hyundai Driving Experience hebben we plekken gereserveerd in een parkeergarage vlakbij het hotel: Interparking Centrum.
Let op: u krijgt alleen een uitrijkaart voor deze parkeergarage. Als u uw auto op een andere plek zet, hebben wij geen uitrijkaarten beschikbaar en zijn de kosten voor uzelf.

Programma
Zondag 27 oktober
Vanaf 15.00 Inchecken in het hotel: The Market Groningen.
Adres: Grote Markt 31, 9712HS Groningen.
18:15 Bijeenkomst in de hotel lobby
18.30 Presentatie en veiligheidsbriefing (verplicht)
19.45 Lopen naar het restaurant en welkom receptie
20.00 Dinner bij NOK restaurant.

Maandag 28 oktober
07.00 Ontbijt en check-out
07.45 Rijden naar Circuit Assen met eigen vervoer (ongeveer 45 minuten), Adres: De Haar 9, 9405 TE Assen
08.30 Welkom en briefing
09.00 Track Experience – level 1 – deel 1
12.30 Lunch
13.30 Track Experience – level 1 – deel 2
17.30 Afsluiting

Veelgestelde vragen:

In welke auto rijd ik op het circuit? Iedereen krijgt de mogelijkheid om in een IONIQ 5 N te rijden in het ochtendprogramma. Daarnaast ben je willekeurig ingedeeld in de groep van de i20N of i30N. U kunt hiervoor geen voorkeur doorgeven en op de dag van het evenement ook niet wisselen van auto.

Als jullie nog andere vragen hebben over de Hyundai Driving Experience, reageer dan op deze mail en we komen zo snel mogelijk bij jullie terug met een antwoord.

Heel veel plezier tijdens het evenement en we zien elkaar daar!
De reis en zondag-avond
Samen met mijn zoon vanuit het Brabantse land naar het hoge Noorden gereden (250 km). We werden keurig ontvangen in het hotel en iedereen kreeg een luxe kamer. Op de kamer lag een rugzak met zonnebril, N-pet en een poster. Daarna volgde de introductie én veiligheidsbriefing (o.a. zitpositie, sturen). Rond 19:30 naar het NOK restaurant op de tiende verdieping in het forum gebouw in Groningen. Dit was heel goed verzorgd, lekker gegeten en gedronken. Bij terugkomst op de kamer nog de race van Mexico teruggekeken en rond 00:45 gingen de oogjes dicht.
Opstarten in de ochtend en naar het circuit
Om 6:15 de wekker laten gaan en even douchen en een kop koffie op de kamer. Daarna om 7:00 uur ontbijten. Uitchecken en wij vertrokken rond 7:30 richting TT circuit Assen. Net voor Assen 20 minuten geladen bij Fastned, zodat we aan het eind van de dag bij het naar huis rijden niet meer hoefden te laden.

Ochtend-sessie

We werden ontvangen op het TT circuit Assen met een drankje. Er waren 4 groepen ingedeeld, licht-groen, groen, blauw en rood, 10 personen per groep. Iedere groep kreeg een eigen instructeur. Onze groep kreeg de i30N Hatchback toegewezen, per 2 personen één auto. Andere groepen kregen een i30N fastback of i20N. Met de i30N reden ik en mijn zoon naar de eerste oefening met de IONIQ 5 N.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CvugzgAftJ4p0hzg0LnbqE4AyQw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c9q079qVzbcslaTxwIwEU8EA.jpg?f=fotoalbum_large

Op de foto kun je zien dat de weg nat was, de hele dag is het nat geweest. Dat geeft minder grip, maar maakt het nog leuker >:)

De eerste oefening was met ongeveer 100 km/uur een uitwijkmanoeuvre (zónder remmen) tussen pionnen.

De tweede oefening was driften met de IONIO 5 N. Daarbij werd de aandrijving volledig op de achterwielen ingesteld.

De derde oefening was een noodstop in een bocht met de i30N, omdat het nat was, werd er begonnen met 70 km/uur, daarna naar 80 km/uur en 90 km/uur. Introductie van de oefening:

En daarna zelf.....

Middag-sessie

Na de lunch was het rondjes rijden op het TT circuit van Assen. Wij gingen met zijn allen naar een bocht en moesten de auto's achter elkaar opstellen, ongeveer hoe de bocht genomen moest worden.....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LmaQ65OoG15M6wgin9qPe5En7sc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D7BUCAtqMjY9XRqEQ3KTiFqL.jpg?f=fotoalbum_large

Na uitleg, was het rondjes rijden. De instructeur (witte auto voorop), het vijftal auto's erachter moesten ongeveer per auto 4 auto's afstand houden. Wanneer iedereen zo bij kon blijven, werd de snelheid steeds meer opgevoerd. Onze groep was een snelle groep, de andere groepen/kleuren hebben we meermaals ingehaald _/-\o_ Voelt denk ik wel stom wanneer je links ingehaald wordt ;w

Hier nog een serie video's hiervan:

Aan het einde van de dag kon je nog meerijden met de instructeur in de IONIQ 5 N. Onze instructeur heeft toen driftend door de bochten een rondje gemaakt.

Al met al een zeer geslaagde 2 dagen en fantastisch om eens zelf te doen.

Voor diegene die alle video's achter elkaar wil afkijken, hier is de Youtube playlist.

• Tiggy80
gaaf hoor, beetje jaloers blijf ik wel op jullie ;) volgens mij heb je alleen alles behalve zuinig gereden die dag :+ leuk om je uitgebreide verslag te lezen (en te kijken)

• Xmoo
Wel erg jaloers. Ondertussen zat mijn dealer moeilijk te doen voor een testrit :'(

• Hippe Lip

Hippe Lip

Xmoo schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 14:02:
Wel erg jaloers. Ondertussen zat mijn dealer moeilijk te doen voor een testrit :'(
Mét of zonder drift? :+
(pun intended)

[ Voor 5% gewijzigd door Hippe Lip op 01-11-2024 16:36 ]

<John O`Mill>

• Xmoo
Hippe Lip schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 16:36:
[...]

Mét of zonder drift? :+
(pun intended)
Haha voornamelijk dat ik de pk's niet aan kon. Toch maar bewezen dat het wel zo is. Gave bak maar voor mij is het overkill. Mits er ooit een x een actie komt voor hetzelfde bedrag als de Lounge uitvoeren, dan neem ik hem mee. Maar voor de 20k meer, vind ik het niet waard.

Als het nu de Lounge uitvoering was met dezelfde bodykit en motoren maar wel "normale" interieur en stoelen :9~ :9~

• Hippe Lip

Hippe Lip

Er zijn hier vast wel lieden die een HA-integratie hebben voor hun IONIQ 5.
Hoe zit het met de bandenspanning; krijg je alleen door of die OK is, of wordt ook de bandespanning in bar doorgegeven?

Dat heb ik nu in mijn e-Niro wel, maar hoorde net van iemand met een later model e-Niro die dat niet heeft. En die lijkt dezelfde integratie te hebben als de IONIQ…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pUqBLSRop1TUKttfvZZQUsKeNcI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IfVjt1O3L2zEpb7jUvb710n5.jpg?f=fotoalbum_large

<John O`Mill>

• rvdgaag
Hippe Lip schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 23:12:
Er zijn hier vast wel lieden die een HA-integratie hebben voor hun IONIQ 5.
Hoe zit het met de bandenspanning; krijg je alleen door of die OK is, of wordt ook de bandespanning in bar doorgegeven?
Nee alleen OK

• Hippe Lip

Hippe Lip

Maar in je app heb je die bandenspanning in bar wel staan, toch?

Wat zou de reden kunnen zijn dat die niet meegenomen wordt in de integratie? Ik heb dat nu wel en hecht er veel waarde aan. Ik houd de banden graag goed op spanning.

<John O`Mill>

• Hippe Lip

Hippe Lip

Om niet steeds mijn app (of HA) te hoeven openen, heb ik een display gemaakt waarop de belangrijkste gegevens permanent weergegeven worden. Op basis van een winkeldisplay; klein, draadloos en dus overal in huis te plaatsen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3zU_2o2zyGJ1j_TSpqYELJyPfqo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B82JSrwOF1OaUrIgzGoeeX8h.jpg?f=fotoalbum_large

<John O`Mill>

Pagina: 1 ... 241 ... 283 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic