• tomhier
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-12 16:15
Changie schreef op woensdag 25 september 2024 @ 20:31:
[...]

Ik heb dat ook. En dat vind ik zo irritant dat ik hem alleen aansluit als ik android auto echt gebruik. Maar dat is alleen de kabel ff inpluggen. Ik heb de aa wireless. Wel prima ding verder.
De AAWireless heb ik ook.
Je kan m instellen dat tie AA alleen start als je met bluetooth met de auto verbonden bent.

Apparaatinstelling -> start/stop

Prima ding overigens!

• PhilippeJoris
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22-10 12:39
Rembooooo schreef op woensdag 25 september 2024 @ 16:09:
Vroeg me af of er hier mensen zijn die met succes hun Android Auto / CarPlay wireless hebben gemaakt met een stickje? Ik heb er een in gedrukt, en dat werkt op zich prima als de auto aan staat. Alleen als hij uit staat activeert de USB poort ook blijkbaar op willekeurige tijdstippen (zal wel iets met bluelink te doen hebben), waardoor over de hele dag mijn telefoon even met AA connect. Dat is onwerkbaar irritant, al helemaal tijdens het bellen, want dan gaat de audio dus ineens naar die stick. Iemand die daar een oplossing voor heeft gevonden wellicht?
Yep, met een AA Wireless dongle. Ik herken het probleem niet direct. En de auto staat in vogelvlucht zo'n 7m van ons salon af.

Ik wist niet dat die USB in de auto af en toe aanging. Eens zien of ik dat kan meten...

• rmlinden
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-11 23:48
Codeaction schreef op woensdag 25 september 2024 @ 10:43:
[...]

Bij mij onstaat dit meestal in combinatie bij het remote conditioneren van de interieur. Of gewoon random.
In die gevallen hoor je de klik van de main contactor ook niet (activeren van het HV batterij systeem). Ik heb altijd vernomen dat dit een software matig bug is. Die overtijd wel minder frequent geworden is van enkele keren per maand naar per jaar.
Ik heb dit ook wel eens. Ik zet schakel naar de P-stand terug en daarna houd ik een paar seconden de start-knop ingedrukt. Daarna kan ik weer naar D schakelen.

• edegroot1973
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19-12 12:34
Vroeg me af of er hier mensen zijn die met succes hun Android Auto / CarPlay wireless hebben gemaakt met een stickje? Ik heb er een in gedrukt, en dat werkt op zich prima als de auto aan staat. Alleen als hij uit staat activeert de USB poort ook blijkbaar op willekeurige tijdstippen (zal wel iets met bluelink te doen hebben), waardoor over de hele dag mijn telefoon even met AA connect. Dat is onwerkbaar irritant, al helemaal tijdens het bellen, want dan gaat de audio dus ineens naar die stick. Iemand die daar een oplossing voor heeft gevonden wellicht?
Hier hetzelfde probleem. Werkkamer zit aan de voorkant van het huis en dan schakelt mijn telefoon regelmatig naar de auto over. Nog geen oplossing helaas. Overigens vond mijn collega het wel heel grappig dat hij ineens mijn vrouw aan de lijn had, toen wij elkaar aan de telefoon hadden en mijn vrouw met de auto wegging ;-)

• Rembooooo
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 19-12 23:35
tomhier schreef op woensdag 25 september 2024 @ 20:35:
[...]

De AAWireless heb ik ook.
Je kan m instellen dat tie AA alleen start als je met bluetooth met de auto verbonden bent.

Apparaatinstelling -> start/stop

Prima ding overigens!
Oh dat klinkt top. Ik heb een goedkopie AliExpress unit, die zet bluetooth gewoon meteen aan als ie power krijgt. Verbindt de AAWireless dan ook nog steeds met zn eigen bluetooth of gaat dat via bluetooth van de auto?

Als je neus andersom zou staan zou je verdrinken onder de douche

• MB1962
  • Registratie: Maart 2021
  • Nu online
nietwijk schreef op woensdag 25 september 2024 @ 16:04:
[...]

Ik heb hem er bij gezet op de lijst, waardoor ik de balans weer even opmaak.
De teller hier staat nog "maar" op 14 defecte ICCU's dit jaar. Het aantal klachten op jaarbasis daalt hard, terwijl de vloot groeit en laatste tijd een groot deel van de meldingen van niet-actieve-Tweakers komt. Het lijkt er op dat het uitvalpercentage flink afneemt dit jaar.
Nog eentje voor je overzicht: bij mij viel de auto uit met de melding "Storing electrisch systeem" wat volgens mij betekent dat de 12V accu niet meer werd bijgeladen door de ICCU. Gebeurde op 13 juli 2024, helaas in Slovenië. Op 30 juli was de auto terug in Nederland en kon gelukkig meteen gerepareerd worden.

Lounge AWD besteld eind juni '21, geleverd 8 januari '22

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-12 14:31
Voor wie het nog niet wist, er is een Kickstarter live gegaan voor een achterruitenwisser.
https://www.kickstarter.c...movable-rear-window-wiper

De Ioniq Guy heeft een review geplaatst:

Persoonlijk heb ik mijn twijfels over of het de (bijna) 400 euro waard is voor een achterruitenwisser zonder sproeier en hoe "hufter-proof" deze is.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• Crocidolite
  • Laatst online: 12:50
Razwer schreef op donderdag 26 september 2024 @ 10:51:
Voor wie het nog niet wist, er is een Kickstarter live gegaan voor een achterruitenwisser.

Persoonlijk heb ik mijn twijfels over of het de (bijna) 400 euro waard is voor een achterruitenwisser zonder sproeier en hoe "hufter-proof" deze is.
Zonder sproeier heb ik er niet zoveel veel aan. Als het goed doorregent zie ik nog voldoende door mijn achterruit. Bij zachte of motregen, voldoet de achterruitverwarming.

Het gaat er meer om dat als mijn achterruit tijdens het rijden vies wordt, dat ik hem dan weer "schoon" kan kan krijgen met de achterwissen i.c.m. een sproeier.

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 19-12 11:42
Razwer schreef op donderdag 26 september 2024 @ 10:51:

De Ioniq Guy heeft een review geplaatst:
[YouTube: GeckoWiper Released to Solve Ioniq 5's Most Common Complaint | Wireless Rear Wiper]

het is goedkoper dan het alternatief; auto inruilen voor het nieuwe model :+ maar ik weet zeker dat ik die "add on" niet ga bestellen, zo erg mis ik de ruitenwisser ook niet dat ik een dergelijk lelijke pukkel wil monteren met het risico dat de accu leeg is op het moment dat ik hem wil gebruiken. idee is leuk, maar de uitvoering vind ik dramatisch, zeker met de prijs in het achterhoofd

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Nu online
Veel gedoe over achterruit wisser. Maar bij mijn vorige auto gebruikte ik die hooguit 1rit per 2 maanden.
Kortom… “als dat moment zich aandient” is het even vloeken, maar daarna weer 2 maanden onbezorgd rijden.
Ik kan er niet mee zitten.

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

• Razwer
Tiggy80 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 11:49:
[...]
....zeker met de prijs in het achterhoofd
Tot 200 euro incl verzendkosten had ik het misschien wel overwogen, maar (bijna) 400 vind ik ook teveel om dit te overwegen.
Toch vind ik het wel een heel tof idee van de maker.

• wim1955
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 11-12 15:37
Op zich is het idee hartstikke leuk, en met alleen regen zal het wel werken.
Maar als je in de winter rijdt op een gepekelde weg, en die troep spat op de achterruit, heb je er niet veel aan zonder sproeier. De wisser gaat er gewoon overheen.
En dan voor € 400 is het net te veel voor mij.

En nog iets...hoe diefstal gevoelig is zoiets.....kun je die magneet en AB dan los bestellen?

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Nou, de kogel is door de kerk. Vandaag heb ik een IONIQ 5 (MY25) besteld als opvolger van mijn e-Niro MY19.
Het gaat om een Lounge 84kWh RWD met 19"velgen in rood en met donkere bekleding en afneembare trekhaak.

Aanvankelijk had ik het panoramadak in mijn samenstelling zitten, maar heb die er toch uitgekieperd. Dat scheelt toch weer aardig in de kosten.
Ook dacht ik eerst een wegklapbare trekhaak te kiezen, maar om te besparen heb ik toch maar gekozen voor een afneembare haak.

De verwachting is een levertijd van 4-5 maanden. Wat is de recente ervaring hier?

En maken jullie gebruik van de 2 extra jaren garantie? Ik wil dat eigenlijk wel doen. Wel zo rustig gevoel en ik beschouw het als 'verzekering'.

[ Voor 11% gewijzigd door Hippe Lip op 26-09-2024 20:39 ]

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

• mhamelink
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10:34
Zie:
DrChair schreef op woensdag 27 september 2023 @ 23:25:
Vandaag maar eens mijn Ioniq 5 voorzien van Wireless Apple CarPlay.
Ik had al een Ottocast U2 Air Pro. Maar dit werkte niet fijn om dat de USB poort niet wordt uitgeschakeld als de auto uit gaat. Dus ook in huis ging mijn iPhone regelmatig weer verbinden met de CarPlay.

Oplossing: 2 haakse USB A naar USB C kabeltjes.
Hier heb ik 1 Y-splitter van gemaakt. GND, D- en D+ voor de USB C komen van de kabel naar linker USB; GND en 5v komen van de kabel naar de 12v USB charger.

12v gaat uit met de auto -> Ottocast dan dus ook uit.
Zodra de auto wordt aangezet gaat de ottocast ook weer aan en verbindt dan met mijn iPhone.

Nu alleen nog even de Ottocast met dubbelzijde tape ergens bevestigen.

[Afbeelding]

I5rijder

• Codeaction
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-12 22:54
Hippe Lip schreef op donderdag 26 september 2024 @ 20:36:
Nou, de kogel is door de kerk. Vandaag heb ik een IONIQ 5 (MY25) besteld als opvolger van mijn e-Niro MY19.
Het gaat om een Lounge 84kWh RWD met 19"velgen in rood en met donkere bekleding en afneembare trekhaak.

Aanvankelijk had ik het panoramadak in mijn samenstelling zitten, maar heb die er toch uitgekieperd. Dat scheelt toch weer aardig in de kosten.
Ook dacht ik eerst een wegklapbare trekhaak te kiezen, maar om te besparen heb ik toch maar gekozen voor een afneembare haak.

De verwachting is een levertijd van 4-5 maanden. Wat is de recente ervaring hier?

En maken jullie gebruik van de 2 extra jaren garantie? Ik wil dat eigenlijk wel doen. Wel zo rustig gevoel en ik beschouw het als 'verzekering'.
Koop zeker de verzekering. Ik heb veel liefde voor de auto, maar zo als je kan lezen in dit forum heeft de ioniq5 ook veel kinderziektes. Ook zijn er berichten gekomen over hyundai in europa dat onderdelen buiten de garantie zeer hoog zijn. Zelf weet ik bijvoorbeeld een stoel frame van 4500 ex btw, productie kosten zijn honderden euros hoog uit. Eerder kwam een bumper onderdeel van 1200 euro voorbij. Als bijvoorbeeld de iccu op eigen kosten ooit gebeurd zal dit ook meer dan 5000 euro zijn. Daarnaast kan je een auto ook fijn doorverkopen indien deze nog garantie heeft op termijn. Hierom heb ik deze na 3 jaar alsnog bijgekocht voor totaal 7 jaar garantie.

If it cannot be fixed with Duct-tape. Then you're not using enough Duct-tape.

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 11:22

-CJ

Not remastered

En vergeet de voorruit (origineel Hyundai) van ongeveer € 2.700,- niet.

All I had to do was follow the damn train.

• vdbeke
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-12 11:53
Hey all, ik overweeg een P45 2de hands te kopen (in Duitsland, import naar België). Zijn er redenen waarom ik deze niet zou moeten kopen? ICCU is reeds vervangen onder garantie (was niet defect, terugroepactie), voor de rest zie ik hier niet echt dingen tegenkomen waarom ik het niet zou doen. Maar het is dergelijk lang topic dat ik mogelijk wat gemist heb.
alvast bedankt

De bouw van een (bijna) passief offgrid huis

• tomhier
Rembooooo schreef op donderdag 26 september 2024 @ 09:58:
[...]

Oh dat klinkt top. Ik heb een goedkopie AliExpress unit, die zet bluetooth gewoon meteen aan als ie power krijgt. Verbindt de AAWireless dan ook nog steeds met zn eigen bluetooth of gaat dat via bluetooth van de auto?
Pin mij er niet op vast, maar met de start/stop functie van de AAWireless, gaat tie pas verbinding met als de telefoon via bluetooth verbinding heeft met de auto. Daarna wordt de wifi van de AAWireless gebruikt voor Android Auto of Apple Carplay (Beta).

• -CJ

-CJ

Not remastered

vdbeke schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 06:20:
Hey all, ik overweeg een P45 2de hands te kopen (in Duitsland, import naar België). Zijn er redenen waarom ik deze niet zou moeten kopen? ICCU is reeds vervangen onder garantie (was niet defect, terugroepactie), voor de rest zie ik hier niet echt dingen tegenkomen waarom ik het niet zou doen. Maar het is dergelijk lang topic dat ik mogelijk wat gemist heb.
alvast bedankt
Controleer vooral of de verschillende kwalen (piepen, trillen, kraken) niet voorkomen. Ze komen niet bij iedereen voor maar als je er eenmaal last van hebt kom je er niet meer van af.

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-09 14:29
vdbeke schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 06:20:
alvast bedankt
Doet de USB-poort bij de voeten het? Dit is de enige poort waarop AA/Carplay werkt, en deze wil nog wel eens kapot gaan. Het repareren hiervan is veelal een garantiekwestie, maar ik kan mij voorstellen dat dit i.v.m. import wel weer moeilijk worden. De reparatie kost al gauw een dag, omdat het hele dashboard hiervoor uit elkaar moet. Dit kan dan wel een kostbaar dingetje worden.

• Razwer
Vandaag miste ik dus wel de achterruitenwisser, vooral op de plekken zonder ZOAB (danwel vergelijkbaar wegdek).

• IonniUnique
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 12:06
-CJ schreef op donderdag 26 september 2024 @ 23:11:
En vergeet de voorruit (origineel Hyundai) van ongeveer € 2.700,- niet.
En wat dacht je van een koplamp-unit van € 2.000? Man, als ik ooit mijn auto ga verkopen, schroef ik hem uit elkaar en zet hem in onderdelen op Marktplaats! 😂

• Hippe Lip
  • Nu online

Hippe Lip

In de OP vond ik het (nog) niet, maar is het 'boekje' van de I5 PE al ergens in pdf-vorm te vinden?
Hyundai heeft het in elk geval nog niet op de site staan.

<John O`Mill>

• Stefannn
  • Nu online
Bump… geen enkele reactie namelijk.

Iemand met een idee?
(In het kort: achteruitrij camera zit beetje scheef, kan je dat instellen?)
Stefannn schreef op maandag 16 september 2024 @ 19:21:
Is er een manier om de achteruitrij camera in te stellen?

Vandaag parkeerde ik “perfect” achteruit in een parkeervak.
De strepen op straat hadden vrij toevallig exact dezelfde tussenruimte als de strepen op het display tijdens achteruit rijden.
Na het parkeren hadden de strepen op straat en op het display een perfecte overlap.

Echter… na het uitstappen bleek dat de auto 15cm uit het midden van het vak stond en ook enigszins scheef.

Dus…..
Is er een manier, software-matig danwel hardware-matig om de lijnen in de achteruitrij camera in te stellen?

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

• dvdj
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
Gisteren mijn 12V issue nog eens getest: de auto 's avonds geparkeerd met 18%. En ja hoor, vanochtend weer helemaal dood.

Ik ga een afspraak maken bij de garage om te zoeken waar het lek precies zit. Ik zie nu net dat er voor mijn chassisnummer een nieuwe actie is bijgekomen. Een paar dagen geleden stond dat er nog niet bij.

NE 12V BATTERY INSPECTION AND REPLACEMENT
Gültig bis: 12.02.2027
Kampagnencode: 40D112

Deze staan op de site ook nog open hoewel de garage die volgens de factuur wel uitgevoerd heeft:
ICCU Update und ggf. Tausch der ICCU inkl. Sicherung
Gültig bis: 31.12.9999
Kampagnencode: 41D033

LFA & ADAS_DRV Update - Softwareverbesserung
Gültig bis: 10.11.2026
Kampagnencode: 40D075

Maar ik denk niet dat die iets met het probleem te maken hebben. Wel benieuwd wat die nieuwe actie precies inhoudt.

(FYI: nieuwe link om die acties op te zoeken: https://www.hyundai.com/d...nd-serviceaktionen.html#/)
@dvdj Tja, onder de 20% laadt de 12 volt batterij niet meer bij en die loopt bij iedereen langzaam leeg, dus af en toe bijladen van 12 volt batterij is noodzakelijk, maar ik neem aan dat je dat weet.

Bij mij staat nu ook de nieuwe service actie:

EDIT: overzicht bijgewerkt.....

[ Voor 14% gewijzigd door ZuinigeRijder op 28-09-2024 15:15 ]

• dvdj
  • Niet online
ZuinigeRijder schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 13:37:
@dvdj Tja, onder de 20% laadt de 12 volt batterij niet meer bij en die loopt bij iedereen langzaam leeg, dus af en toe bijladen van 12 volt batterij is noodzakelijk, maar ik neem aan dat je dat weet.

Bij mij staat nu ook de nieuwe service actie:

Ja, ik weet dat ze dan niet meer wordt bijgeladen. Maar als ze op 12u tijd volledig leeg is, is er meer aan de hand.

• Stefannn
  • Nu online
Dank, ga ik proberen.
Wordt volgende week, ik zit nu op een camping met erg wrakke internet en dan lukt een 500MB download niet.
Straks thuis weer wel.

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12:21

MicheldeGoey

Project 45

Ja, serviceactie 40D112 staat er voor mij ook, maar ik heb net een nieuwe 12 V accu laten monteren.
MicheldeGoey schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 14:13:
Ja, serviceactie 40D112 staat er voor mij ook, maar ik heb net een nieuwe 12 V accu laten monteren.
Even de oude terugzetten :+

Verwijderd

Ik was vandaag bij de Kia dealer om naar de EV3 te kijken. Ik vond hem wat krap voorin met mijn lengte van 1.91cm. Ik had de I5 nooit echt overwogen omdat ik dacht dat de cw waarde slecht zou zijn op lange vakantie ritten.

Nu zie ik echter een nieuwe versie. Nog steeds niet echt Ioniq6 achtig maar wel snel laden. Nu lees ik even wat terug maar ik lees en schrik want veel kinderziektes en hoge prijzen.

Is die Ioniq5 nou eigenlijk een betrouwbare auto? Of kan ik beter voor de nieuwe versie gaan? En is er mee op vakantie te gaan met fatsoenlijke snelheid 135 km pu?

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 19-12 11:42
Verwijderd schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 19:25:
Ik was vandaag bij de Kia dealer om naar de EV3 te kijken. Ik vond hem wat krap voorin met mijn lengte van 1.91cm. Ik had de I5 nooit echt overwogen omdat ik dacht dat de cw waarde slecht zou zijn op lange vakantie ritten.

Nu zie ik echter een nieuwe versie. Nog steeds niet echt Ioniq6 achtig maar wel snel laden. Nu lees ik even wat terug maar ik lees en schrik want veel kinderziektes en hoge prijzen.

Is die Ioniq5 nou eigenlijk een betrouwbare auto? Of kan ik beter voor de nieuwe versie gaan? En is er mee op vakantie te gaan met fatsoenlijke snelheid 135 km pu?
de cw waarde si inderdaad niet om naar huis te schrijven, maar ik kan je zeggen dat ik meerdere vakantieritten heb gedaan en door de hoge laadsnelheid geen enkel probleem heb ondervonden. zolang je de snelehidslimieten volgt is er ook niet zoveel aande hand op die ritten ( als je overal gewoon max 130 aanhoud, ook op de vrije autobahn, dan kun je best een eindje rijden voor je weer even moet alden). is het een betrouwbare auto? je kunt pech hebben, maar dat kan met elke willekeurige auto. de meeste generieke kinderziektes zijn nu wel bekend en opgelost in 2e hands of (neem ik aan) in de nieuwe versie

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Verwijderd

Ja ik zie bijna 1000 paginas verder maar eigenlijk zou ik, behalve een proefrit, graag een soort van opsomming zien betreffende de grootste nadelen/problemen en voordelen van deze auto.

Ik zoek een fijne betrouwbare gezinsauto. Maar misschien toch eerst Niro doen en dan over 4 jaar deze oid... De EV3 is iig te klein voor mij...

• PhilippeJoris
  • Laatst online: 22-10 12:39

Wij hebben de Ioniq 5 77 kWh RWD sinds FEB-2024. We zitten nu bijna aan 15k kilometers, vooral richting Polen.

Wat we geleerd hebben is dit:

1) deze wagen regelt het (meestal) dat je niet zonder electronen valt als je de ingebouwde navigatie gebruikt; hij is zelfs wat conservatief. Tegen dat je aan 30% komt zit je reeds vlakbij een lader. Wij hebben eenmaal meegemaakt dat de laadplaats een bouwwerf was en ook eenmaal een Aral Pulse met 4 stations waarvan 3 defect en 3 wagens voor ons, maar dan hadden we nog genoeg om de volgende laadplaats te bereiken.
2) laadtijden zijn meestal beperkt tot 15m.
3) Ionity is kampioen, zeker met Power Passport. Dit kan je gewoon afzeggen na je reis, vóór de nieuwe facturatiedatum. Het hoeft dus niet onmiddellijk opgezegd te worden, uit ervaring.
4) het scherm "Nabije laadpunten", rechts op het split screen, is uw vriend. Als de laadpaal waar je aankomt een bust is, klik je rechts op "more" en dan "Add tourpoint".
5) temperatuur, water, wind zijn niet altijd vrienden. Wij reden noordwaarts tijdens Cyclone Boris deze maand, wind tegen, dus 33 kWh/100km. Dus iets om rekening mee te houden maar dat doet de auto dus wel goed, zie punt 1.
6) gebruik de airco. Die verbruikt echt niet zoveel, ong 0.5kW, en zie punt 1.
7) Neen, elektrisch rijden is niet goedkoper dan brandstof op de autostrade. Geniet echter van de soepelheid en de stilte waarmee deze wagen zich voortbeweegt.

En ja, ik rij aan de maximum toegelaten snelheid, behalve in Polen (140kmh) en versnel bij het inhalen.

Gewoon doen, dus.

Edit: zelfs als je de types laadstations beperkt, de auto zal je niet laten stilvallen; hij zoekt buiten de opgelegde beperkingen indien nodig.

[ Voor 3% gewijzigd door PhilippeJoris op 28-09-2024 21:05 ]

• wim1955
dvdj schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 13:32:
Gisteren mijn 12V issue nog eens getest: de auto 's avonds geparkeerd met 18%. En ja hoor, vanochtend weer helemaal dood.

Ik ga een afspraak maken bij de garage om te zoeken waar het lek precies zit. Ik zie nu net dat er voor mijn chassisnummer een nieuwe actie is bijgekomen. Een paar dagen geleden stond dat er nog niet bij.
Volgens mij zit er dan inderdaad een lek, die langzaam de 12V accu leegtrekt. Kan niet anders, of dat je constant via bluelink de status opvraagt... kost ook energie. Maar dat je ergens een sluipgebruiker hebt die de accu leegtrekt is duidelijk.
Kan zijn dat de ICCU als deze op zijn eind is, de accu belast. Maar best wel met wat stroom om de accu in 1 nacht leeg te trekken.

Gewoon een opmerking: mijn oude volvo v90 uit 1998 gebruik ik zelden. Toevallig 3 dagen geleden na 6 (!!) weken weer eens gestart (lange vakantie met de I5), en lopen. Het enige dat de accu belast is de ouderwetse analoge klokje. Dus waarom de accu van de i5 in 1 nacht ??

Het kan ook anders. Toen ik de I5 net kreeg( okt 2022) wist ik dit niet met de accu, en reed naar mijn vakantie adres in Duitsland (380 km) met -6C. Onderweg wilde ik laden bij 30%, te lange wachttijd, dus door. De volgende waren de laadunits defect, maar ik wist dat er laadpalen waren op het vakantiepark....daar aangekomen met 8% SOC, maar beide palen bezet. Voor de nacht weggezet met 8% en vriezen, en de volgende dag gereden naar de laadpaal. er was er eentje vrij om 13.00 uur. Dus, het kan wel, en zelfs bij -9C in de morgen.. Volgens mij moet er dan ergens een sluipverbruiker actief zijn. Ik denk niet dat het de bedoeling is van Hyunday om de accu leeg te (laten) trekken met SOC< 20%

• Rugby82
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:00
Verwijderd schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 19:59:
Ja ik zie bijna 1000 paginas verder maar eigenlijk zou ik, behalve een proefrit, graag een soort van opsomming zien betreffende de grootste nadelen/problemen en voordelen van deze auto.

Ik zoek een fijne betrouwbare gezinsauto. Maar misschien toch eerst Niro doen en dan over 4 jaar deze oid... De EV3 is iig te klein voor mij...
Ik heb mijn 2022 I5 nu 2 jaar en 60K op de teller met nul problemen. Een forum geeft altijd een vertekend beeld omdat mensen die niks hebben niks te posten hebben en mensen die problemen hebben continu posten. Daardoor lijkt het vaak alsof er veel problemen zijn terwijl dit in werkelijkheid niet het geval is.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

• -CJ

-CJ

Not remastered

Naar mijn mening is het belangrijkste om een uitgebreide proefrit te maken. Er zijn hardnekkige problemen die 1; niet bij alle auto's voorkomen en 2; niet voor iedereen even erg zijn. Dingen als een piepende, krakende of trillende auto zijn voor iedereen anders. Voor de één een reden om de auto te verkopen en de ander rijdt er zonder problemen mee rond.

Overigens zou ik er van mijn eigen geld nooit eentje kopen. De kwaliteit van Hyundai valt me tegen.

[ Voor 12% gewijzigd door -CJ op 29-09-2024 08:57 ]

• dvdj
  • Niet online
wim1955 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 21:11:
[...]

Volgens mij zit er dan inderdaad een lek, die langzaam de 12V accu leegtrekt. Kan niet anders, of dat je constant via bluelink de status opvraagt... kost ook energie. Maar dat je ergens een sluipgebruiker hebt die de accu leegtrekt is duidelijk.
Kan zijn dat de ICCU als deze op zijn eind is, de accu belast. Maar best wel met wat stroom om de accu in 1 nacht leeg te trekken.

Gewoon een opmerking: mijn oude volvo v90 uit 1998 gebruik ik zelden. Toevallig 3 dagen geleden na 6 (!!) weken weer eens gestart (lange vakantie met de I5), en lopen. Het enige dat de accu belast is de ouderwetse analoge klokje. Dus waarom de accu van de i5 in 1 nacht ??

Het kan ook anders. Toen ik de I5 net kreeg( okt 2022) wist ik dit niet met de accu, en reed naar mijn vakantie adres in Duitsland (380 km) met -6C. Onderweg wilde ik laden bij 30%, te lange wachttijd, dus door. De volgende waren de laadunits defect, maar ik wist dat er laadpalen waren op het vakantiepark....daar aangekomen met 8% SOC, maar beide palen bezet. Voor de nacht weggezet met 8% en vriezen, en de volgende dag gereden naar de laadpaal. er was er eentje vrij om 13.00 uur. Dus, het kan wel, en zelfs bij -9C in de morgen.. Volgens mij moet er dan ergens een sluipverbruiker actief zijn. Ik denk niet dat het de bedoeling is van Hyunday om de accu leeg te (laten) trekken met SOC< 20%
Zo zou het idd moeten zijn. Ik hoef mijn auto geen weken te kunnen parkeren met SOC < 20%, maar een halve dag zou toch moeten lukken.

Nog een vraag wat betreft mogelijke sluipverbruikers:
  • Bluelink: heb ik geen enkele keer gebruikt
  • Laadklep die tegen het Close knopje blijft duwen en zo mogelijk battery drain veroorzaakt: ik dacht dat dit verholpen was door "Steuergerät Ladeklappen Modul (CDM) aktualisieren (20D014)" wat bij mij reeds uitgevoerd is.
  • Ik heb een Vgate iCar Pro in de OBD steken om te gebruiken met de Car Scanner app. Ik moet die tijdens het rijden telkens even uit- en inpluggen om te kunnen gebruiken want die krijgt geen stroom meer eens ik de auto uitgezet heb. Dus ik ga er van uit dat deze niet de oorzaak kan zijn van sluipverbruik.
  • Carlinkit 3.0 voor wireless CarPlay: steekt in de voorste USB poort. Lampje ervan gaat uit wanneer ik het contact uit zet. Dus ik beschouw dit ook niet als verdacht. Maar er is blijkbaar wel wat discussie over wanneer deze poort nu stroom krijgt en wanneer niet. Zie bv. https://www.reddit.com/r/...10kj8jn/usb_port_powered/. Mijn auto staat tegen mijn huis en ik passeer regelmatig vlakbij met mijn iPhone en nog nooit heeft die connectie gemaakt. Als de poort stroom krijgt wanneer de 12V wordt bijgeladen, lijkt me dat ook geen probleem.
Kloppen mijn aannames?

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15-12 21:41
Ik ben op dit moment niet thuis dus kan niets opmeten. Hoop dat iemand mijn redder kan zijn. Past een 200 cm eetkamertafel in de lengte in de Ioniq 5?

• mh514452
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 03:37

Wij hebben de I5 inmiddels 2 jaar in bezit, zijn er 3x mee naar Zuid Frankrijk geweest en 2x naar Denemarken (gisteren nog die kant op gereden, bijna 800 km in 1 dag). behoudens een kraakje in de achterklep die vorig jaar goed verholpen is, geen issues gehad. Inmiddels bijna 55K op de teller. Heerlijke reis auto, stil, comfortabel, goede stoelen ( de Lounge versie), voldoende laadruimte, nog geen dag spijt.

Als ik 1 persoonlijk minpuntje mag noemen, de navigatie vind ik niet altijd even duidelijk, zeker op complexe kruisingen. Wij gebruiken liever de Apple CarPlay , de ingebouwde navigatie gebruik ik alleen op de lange stukken bij minder goed weer als de batterij moet voorverwarmen voor een tussentijdse laadstop.

Voor de rest, aanrader. Persoonlijk vind ik de I5 ook mooier dan de I6, maar over smaak valt niet te twisten

Ioniq 5 N line Vision 84KWH RWD, Peugeot 308 cc (2011), 11500 wp

Tweakx schreef op zondag 29 september 2024 @ 12:22:
Ik ben op dit moment niet thuis dus kan niets opmeten. Hoop dat iemand mijn redder kan zijn. Past een 200 cm eetkamertafel in de lengte in de Ioniq 5?
de lengte tot stoelen is 180 cm. Bovenop hoofdsteunen?

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15-12 21:41
ZuinigeRijder schreef op zondag 29 september 2024 @ 12:43:
[...]

de lengte tot stoelen is 180 cm. Bovenop hoofdsteunen?
Dank je wel!! Ik ga even nadenken..

• Hippe Lip
  • Nu online

Hippe Lip

dvdj schreef op zondag 29 september 2024 @ 11:37:
[...]
Nog een vraag wat betreft mogelijke sluipverbruikers:
  • Ik heb een Vgate iCar Pro in de OBD steken om te gebruiken met de Car Scanner app. Ik moet die tijdens het rijden telkens even uit- en inpluggen om te kunnen gebruiken want die krijgt geen stroom meer eens ik de auto uitgezet heb. Dus ik ga er van uit dat deze niet de oorzaak kan zijn van sluipverbruik.
  • Carlinkit 3.0 voor wireless CarPlay: steekt in de voorste USB poort. Lampje ervan gaat uit wanneer ik het contact uit zet. Dus ik beschouw dit ook niet als verdacht. Maar er is blijkbaar wel wat discussie over wanneer deze poort nu stroom krijgt en wanneer niet.
Kloppen mijn aannames?
Nou, daar heb ik mijn twijfels over:
  • Die OBD-stekker heb ik ook; precies dezelfde. Dat je die er telkens even uit moet halen bij een nieuwe rit komt omdat die dan wel aan is gebleven, maar de verbinding met je telefoon is verloren. Blijft er niet een lampje op branden? Dan blijft die dus stroom verbruiken!
  • En ik heb ook zo'n kastje voor wireless CarPlay. De poort daarvoor in de e-Niro blijft stroomvoerend als je de auto uit zet. Is dat bij de I5 niet ook zo?
Het makkelijkste is het om beide dingen eruit te trekken en dan nog eens een test te doen.

En vergeet niet: als je accu een keertje helemaal tot (ongeveer) nul is leeggetrokken en zo een paar uur (een nacht) heeft gestaan, dan is de kans groot dat die overleden is. Hij lijkt het nog redelijk te doen, maar heeft geen capaciteit meer leveren en donderd bij de minste belasting al behoorlijk in elkaar.

<John O`Mill>

• IonniUnique
Hippe Lip schreef op zondag 29 september 2024 @ 13:35:
[...]

Nou, daar heb ik mijn twijfels over:
  • Die OBD-stekker heb ik ook; precies dezelfde. Dat je die er telkens even uit moet halen bij een nieuwe rit komt omdat die dan wel aan is gebleven, maar de verbinding met je telefoon is verloren. Blijft er niet een lampje op branden? Dan blijft die dus stroom verbruiken!
  • En ik heb ook zo'n kastje voor wireless CarPlay. De poort daarvoor in de e-Niro blijft stroomvoerend als je de auto uit zet. Is dat bij de I5 niet ook zo?
Het makkelijkste is het om beide dingen eruit te trekken en dan nog eens een test te doen.
Ik heb dezelfde obd-stekker met hetzelfde gedrag en ook dezelfde CarPlay-kit. Bij mij was de obd-stekker de sluipverbruiker. Die zou ik eruit trekken. De CarPlay-kit kun je bij de i5 laten zitten.

• etmmvdp
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08:53
Heb mijn Ioniq 5 nu een paar maanden en tot nu toe thuis steeds met de oma lader kunnen laden.
Er zit op de AC lader een 80% beperking en ik krijg van Bluelink een melding als de accu bijna vol is en als ie helemaal vol is.

Zaterdagmiddag is de auto aan de lader gegaan en die heb ik er niet meer afgehaald.
Ondertussen heb ik 40 meldingen gekregen van bluelink over de laadtoestand (nog 10 minuten te gaan en helemaal opgeladen).
Dat vind ik opmerkelijk, het lijkt alsof er iets aan is blijven staan dat energie van de accu vraagt waardoor de lader weer aanspringt en even later er weer af.

Net op een zelf geïnstalleerde 12V accumonitor gekeken en nu zie ik dat de 12V accu sinds zondag ieder uur geladen werd. De accuspanning ging dan van 12.4V naar 14.7V. Zie hieronder voor een plaatje van de accumonitor.

Heeft iemand dit gedrag ook al eens opgemerkt?

De auto is bijna nieuwe gekocht in mei, hij was toen een jaar oud en had 8k op de teller (was gebruikt als demo door de garage).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dJZpHXI0IMrMQcamp88n2F2vPXU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fXDy455kMLNPuelZhuBDc1qj.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door etmmvdp op 30-09-2024 15:56 ]

• ThijsR
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 28-07 10:55
Tweakx schreef op zondag 29 september 2024 @ 13:01:
[...]

Dank je wel!! Ik ga even nadenken..
@Tweakx Ja dit past! Heb ooit een bureablad (zonder poten) van 200 x 80 cm vervoerd.

Bestuurdersstoel ver naar voren tot je nog enigszins veilg kan rijden, passagiersstoel nog verder naar voren. Hoofdsteun van die stoel eraf en dan kan je achterklep nog dicht. Wel verstandig het tafelblad te beschermen met doeken mocht je een noodstop moeten maken.

• nietwijk
  • Laatst online: 18-12 11:30
etmmvdp schreef op maandag 30 september 2024 @ 11:08:
Heb mijn Ioniq 5 nu een paar maanden en tot nu toe thuis steeds met de oma lader kunnen laden.
Er zit op de AC lader een 80% beperking en ik krijg van Bluelink een melding als de accu bijna vol is en als ie helemaal vol is.

Zaterdagmiddag is de auto aan de lader gegaan en die heb ik er niet meer afgehaald.
Ondertussen heb ik 40 meldingen gekregen van bluelink over de laadtoestand (nog 10 minuten te gaan en helemaal opgeladen).
Dat vind ik opmerkelijk, het lijkt alsof er iets aan is blijven staan dat energie van de accu vraagt waardoor de lader weer aanspringt en even later er weer af.

Net op een zelf geïnstalleerde 12V accumonitor gekeken en nu zie ik dat de 12V accu sinds zondag ieder uur geladen werd. De accuspanning ging dan van 12.4V naar 14.7V. Zie hieronder voor een plaatje van de accumonitor.

Hebben iemand dit gedrag ook al eens opgemerkt?

De auto is bijna nieuwe gekocht in mei, hij was toen een jaar oud en had 8k op de teller (was gebruikt als demo door de garage).

[Afbeelding]
Ja, dat is herkenbaar gedrag, ook aan een wallbox. Dat is om je 12V batterij geladen te houden.

• Hippe Lip
  • Nu online

Hippe Lip

@etmmvdp Heb je al eens je mogelijke sluipverbruikers in kaart gebracht? Want dat je 12V-accu ZO vaak bijgeladen moet worden lijkt me niet normaal; 40 keer in ca. 24 uur is niet nix!
Is die 12V-accu recent een keer per ongeluk helemaal leeg geweest? Dat kan ongemerkt schade aan die accu opleveren, dat daarna allerlei vreemde verschijnselen geeft.

@nietwijk Ja, die functie bestaat, maar dat die meer dan eens in het uur actief wordt is niet normaal. In mijn e-Niro (van hetzelfde concern dus) werkt dat ook zo, maar als die functie te vaak achter elkaar geactiveerd wordt omdat de spanning van de 12V-accu te laag wordt, dan stopt die bijlaadfunctie omdat er dan iets heel anders aan de hand is. Het is gevaarlijk om sluimerverbruik te verdoezelen door de accu steeds bij te vullen. Op die manier kunnen er bij beginnende kortsluiting kabels langzaam steeds warmer worden, wat uiteindelijk brand kan veroorzaken.
Nou zal dat hier hws niet aan de hand zijn, maar een zoektocht waarom die 12V-accu steeds bijgeladen moet worden is wel op zijn plaats.

<John O`Mill>

• nietwijk
@Hippe Lip Eens dat sluipverbruik problemen kan opleveren met de 12V batterij en dat regelmatig laden van de 12V batterij een teken kan zijn van een slechter wordende batterij of flink sluipverbruik. Maar beginnende kortsluiting bestaat niet en langzaam steeds warmer worden van kabels ook niet, laat staan brand daardoor. Je hebt wel of niet kortsluiting, daar zit niks tussen en bij kortsluiting klapt je zekering, tenzij je heel erg veel hebt lopen knutselen. Voordat je kabels warmer worden, laat staan steeds warmer moet je zekering al geklapt zijn, tenzij er weer geknutseld is. En zonder warmte geen brand volgens de branddriehoek.

• Hippe Lip
  • Nu online

Hippe Lip

nietwijk schreef op maandag 30 september 2024 @ 12:55:
@Hippe Lip Eens dat sluipverbruik problemen kan opleveren met de 12V batterij en dat regelmatig laden van de 12V batterij een teken kan zijn van een slechter wordende batterij of flink sluipverbruik. Maar beginnende kortsluiting bestaat niet en langzaam steeds warmer worden van kabels ook niet, laat staan brand daardoor. Je hebt wel of niet kortsluiting, daar zit niks tussen en bij kortsluiting klapt je zekering, tenzij je heel erg veel hebt lopen knutselen. Voordat je kabels warmer worden, laat staan steeds warmer moet je zekering al geklapt zijn, tenzij er weer geknutseld is. En zonder warmte geen brand volgens de branddriehoek.
@nietwijk Je neemt het woord ‘kortsluiting’ iets te letterlijk. Voorbeeld: als een spanningvoerende draad ergens tegen massa schurkt en de isolatie langzaam door begint te slijten, dan begint het met een kleine stroom. Bij het langzaam verder slijten neemt het contactoppervlak toe en daarmee ook de stroom. Dat is wat ik bedoel.

<John O`Mill>

• Hippe Lip
  • Nu online

Hippe Lip

Hippe Lip schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 10:34:
In de OP vond ik het (nog) niet, maar is het 'boekje' van de I5 PE al ergens in pdf-vorm te vinden?
Hyundai heeft het in elk geval nog niet op de site staan.
Iemand hier een antwoord op?

<John O`Mill>

• nietwijk
Hippe Lip schreef op maandag 30 september 2024 @ 13:01:
[...]

@nietwijk Je neemt het woord ‘kortsluiting’ iets te letterlijk. Voorbeeld: als een spanningvoerende draad ergens tegen massa schurkt en de isolatie langzaam door begint te slijten, dan begint het met een kleine stroom. Bij het langzaam verder slijten neemt het contactoppervlak toe en daarmee ook de stroom. Dat is wat ik bedoel.
In het hypothetische geval dat dat zou gebeuren wordt de draad nog niet warm, daarom zijn de draden afgezekerd.

Aanvulling: Ik zeg dit om te voorkomen dat er mensen zijn die denken dat hun auto affikt als hun 12V batterij naar hun idee te vaak wordt bijgeladen.

[ Voor 11% gewijzigd door nietwijk op 30-09-2024 13:11 ]

• etmmvdp
Ja, dat is herkenbaar gedrag, ook aan een wallbox. Dat is om je 12V batterij geladen te houden.
Ok. Maar moet die 60Ah 12V batterij ieder uur geladen worden? Dat werd tot gisteren nooit zo vaak gedaan.

Ik moet binnenkort voor een software update naar de garage. Daar zal ik vragen of ze ook de accu kunnen testen.

• vdbeke
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-12 11:53
nietwijk schreef op maandag 30 september 2024 @ 13:10:
[...]

In het hypothetische geval dat dat zou gebeuren wordt de draad nog niet warm, daarom zijn de draden afgezekerd.

Aanvulling: Ik zeg dit om te voorkomen dat er mensen zijn die denken dat hun auto affikt als hun 12V batterij naar hun idee te vaak wordt bijgeladen.
Als er een slechte geleiding, dus hoge weerstand is, dan vonkt het vanzelf, eveneens warmte. Als de omstandigheden maar net goed zijn. Hoeft niet meteen tot brand te leiden, maar kan zeker wel.
Zelf mogen meemaken bij een kabelboom van een auto die tegen chassis schuurde (leuk als dit net je draadje van startonderbreking is ...) en overlaatst bij een doorgeknipte voedingskabel die in de klimop verstopt zat. Zekering hoeft daarmee zeker niet altijd te trippen. In de praktijk is het niet altijd zo zwart/ wit. Kabel zag wel zwart.

Als alles goed gedimensioneerd is en in goede condities verkeerd dan brand je auto niet uit, maar kan wel. Corrosie of externe schade zal meestal de boosdoener zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door vdbeke op 30-09-2024 14:01 ]

De bouw van een (bijna) passief offgrid huis

• nietwijk
etmmvdp schreef op maandag 30 september 2024 @ 13:54:
[...]

Ok. Maar moet die 60Ah 12V batterij ieder uur geladen worden? Dat werd tot gisteren nooit zo vaak gedaan.

Ik moet binnenkort voor een software update naar de garage. Daar zal ik vragen of ze ook de accu kunnen testen.
Geen idee, als je auto op de achtergrond al een dag aan het ratelen is voor een OTA update vreet dat wellicht behoorlijk aan je 12V batterij. Maar dat zou na een dag wel klaar moeten zijn en vervolgens kijken of het regelmatig laden blijft.

• etmmvdp
Hippe Lip schreef op maandag 30 september 2024 @ 12:27:
@etmmvdp Heb je al eens je mogelijke sluipverbruikers in kaart gebracht? Want dat je 12V-accu ZO vaak bijgeladen moet worden lijkt me niet normaal; 40 keer in ca. 24 uur is niet nix!
Is die 12V-accu recent een keer per ongeluk helemaal leeg geweest? Dat kan ongemerkt schade aan die accu opleveren, dat daarna allerlei vreemde verschijnselen geeft.
Dit is de eerste keer dat dit gebeurt. De accu is sinds ik de auto heb nooit volledig ontladen geweest. En zo koud is het nog niet dat de accu er last van kan hebben.
Hopelijk kan de garage me meer vertellen al ze de accu getest hebben.

De Bluelink app geeft aan dat de klimaatregeling uit is. Alle diagnostische statussen zijn normaal. Hoe kan ik nog meer op sluipverbruik testen?

• Razwer
etmmvdp schreef op maandag 30 september 2024 @ 14:04:
[...]

Hopelijk kan de garage me meer vertellen al ze de accu getest hebben.
Ondertussen op Hyundai GDS:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F760BwLEqmR6V8cZWDEgyxpLRuk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/K0rTVZVszXISogSBiRQaAe2u.jpg?f=user_large
:+

In mijn geval bleven ze zweren dat de accu nog goed was wanneer deze weer was opgeladen maar elke keer dat hij leeg liep werd hij zwakker.
Uiteindelijk de accu vervangen met een zelfde prul model. Daarna nog 1 keer met lege accu gestaan en deze toen bij milieuplein ingeleverd. Na aanschaf van AGM accu (op eigen kosten) geen issues meer gehad (sinds april dit jaar). Daar voor minimaal 1 keer per maand lege 12v accu. Met de zwakkere accu werd dat op een gegeven moment 1-2x per week.

[ Voor 35% gewijzigd door Razwer op 30-09-2024 14:38 ]

• dvdj
  • Niet online
etmmvdp schreef op maandag 30 september 2024 @ 11:08:

Hebben iemand dit gedrag ook al eens opgemerkt?

[Afbeelding]
Welke 12V accu monitor/app combinatie gebruik je hier?

• etmmvdp
dvdj schreef op maandag 30 september 2024 @ 15:08:
[...]
Welke 12V accu monitor/app combinatie gebruik je hier?
Zoek op ali of amazon naar deze hardware. BM6 komt met apps voor zowel ios als android:

Draadloze Bluetooth 4.0 12V-batterijbewaking BM6 Met Autobatterijstatuscontrole Monitoring Batterijtester

[ Voor 26% gewijzigd door etmmvdp op 30-09-2024 15:26 ]

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10:02
etmmvdp schreef op maandag 30 september 2024 @ 15:17:
[...]

Zoek op ali of amazon naar deze hardware. BM6 komt met apps voor zowel ios als android:

Draadloze Bluetooth 4.0 12V-batterijbewaking BM6 Met Autobatterijstatuscontrole Monitoring Batterijtester
En die trekt zelf ook zijn benodigde stroom uit je accu?

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

• etmmvdp
Peter-036 schreef op maandag 30 september 2024 @ 16:07:
[...]

En die trekt zelf ook zijn benodigde stroom uit je accu?
Ja. Volgens deze Nederlandse verkoper https://patrickshop.nl/in...ct/product&product_id=206 trekt de monitor gemiddeld 1.5 mA.
Dat moet voor een goed werkende 60Ah 12V accu geen probleem zijn, dwz daar hoeft de auto niet ieder uur voor bij te laden uit het accupakket.

• IonniUnique
-CJ schreef op zondag 29 september 2024 @ 08:56:

Overigens zou ik er van mijn eigen geld nooit eentje kopen. De kwaliteit van Hyundai valt me tegen.
Dankzij de 7-jaar garantie zou ik persoonlijk de auto best weer met eigen geld durven kopen. Die van mij is in april 2021 in Korea in elkaar gezet en ik heb de afgelopen drie jaar nog geen centje pijn gehad van de jeugdpuistjes van mijn automobiel.

• -CJ

-CJ

Not remastered

IonniUnique schreef op maandag 30 september 2024 @ 18:21:
[...]

Dankzij de 7-jaar garantie zou ik persoonlijk de auto best weer met eigen geld durven kopen. Die van mij is in april 2021 in Korea in elkaar gezet en ik heb de afgelopen drie jaar nog geen centje pijn gehad van de jeugdpuistjes van mijn automobiel.
Ja en dat zijn dus precies de twee kanten van deze auto. Ik heb nog nooit zoveel bij de garage gestaan met een nieuwe auto en heb inmiddels bepaalde gebreken maar geaccepteerd omdat Hyundai het een "producteigenschap" noemt. Erg blij dat het een leasewagen is en niet eigen bezit.

Dus vandaar de oproep met een tweedehands exemplaar; goed door de mangel halen.

• wim1955
-CJ schreef op maandag 30 september 2024 @ 19:46:
[...]

Ja en dat zijn dus precies de twee kanten van deze auto. Ik heb nog nooit zoveel bij de garage gestaan met een nieuwe auto en heb inmiddels bepaalde gebreken maar geaccepteerd omdat Hyundai het een "producteigenschap" noemt. Erg blij dat het een leasewagen is en niet eigen bezit.

Dus vandaar de oproep met een tweedehands exemplaar; goed door de mangel halen.
Ja, maar is dat niet bij elke tweede hands auto? Je gaat altijd proberen te achterhalen waarom deze (nog vrij jonge) auto op de tweede hands markt gekomen is..

• etmmvdp
etmmvdp schreef op maandag 30 september 2024 @ 13:54:
[...]
Ben vandaag bij de garage geweest om de 12V accu te laten onderzoeken. De accu is vervangen.
De standard accutester van de dealer kon niets vinden maar het interne monitor systeem van de auto, dat een historie bijhoudt van 30 dagen, gaf aan dat de accu vervangen moest worden. Dat is dus gebeurd.
Hopelijk is dit een oplossing en niet het begin van een eindeloze reeks van accu vervangingen.

• IonniUnique
-CJ schreef op maandag 30 september 2024 @ 19:46:
[...]

Welke gebreken die Hyundai een producteigenschap noemt bedoel je dan?

Niet meer bijladen van de 12v accu door de HV accu onder de 20% SoC vind ikzelf bv. geen gebrek, dat is een ontwerpkeuze om de HV accu te beschermen tegen een leeglopende 12v accu - dat is dan het gebrek en dat is oplosbaar (sluipverbruiker elimineren).

Mijn ervaring is dat ze gebreken, waardoor het rijden van de auto in gevaar komt, vrij snel erkennen en herstellen onder garantie - voor zover er onderdelen beschikbaar zijn natuurlijk 😜 Bij mij ging het, los van de terugroepacties, om de ICCU, laadmodule, laadklep, stoelframe en twee keer om de 12v accu. Nooit iets voor hoeven te betalen. Bij mijn andere (Duitse) auto bleef de dealer in alle gevallen gewoon glashard ontkennen dat er een ondeugdelijk onderdeel in de auto zat - no matter what the internet says.

• eyegraphic
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 15-12 08:45
IonniUnique schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 15:00:
[...]

herstellen onder garantie - voor zover er onderdelen beschikbaar zijn natuurlijk 😜 Bij mij ging het, los van de terugroepacties, om de ICCU, laadmodule, laadklep, stoelframe en twee keer om de 12v accu.
Mag ik vragen wat het probleem was met de laadklep en met het stoelframe?

Ik zit met een laadklep die precies een duw heeft gekregen en nog amper te openen is door op de puntjes te drukken.

Ik heb op mijn lounge stoelen het gevoel dat deze los staan, ik kan lichtjes wiegen op de stoel.
Volgens mijn dealer is dat een producteigenschap dat niet kan opgelost worden.

• vifra
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 09:30
IonniUnique schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 15:00:
[...]

Welke gebreken die Hyundai een producteigenschap noemt bedoel je dan?

Niet meer bijladen van de 12v accu door de HV accu onder de 20% SoC vind ikzelf bv. geen gebrek, dat is een ontwerpkeuze om de HV accu te beschermen tegen een leeglopende 12v accu - dat is dan het gebrek en dat is oplosbaar (sluipverbruiker elimineren).

Mijn ervaring is dat ze gebreken, waardoor het rijden van de auto in gevaar komt, vrij snel erkennen en herstellen onder garantie - voor zover er onderdelen beschikbaar zijn natuurlijk 😜 Bij mij ging het, los van de terugroepacties, om de ICCU, laadmodule, laadklep, stoelframe en twee keer om de 12v accu. Nooit iets voor hoeven te betalen. Bij mijn andere (Duitse) auto bleef de dealer in alle gevallen gewoon glashard ontkennen dat er een ondeugdelijk onderdeel in de auto zat - no matter what the internet says.
Lig het aan mij maar heb in de 30 jaar dat ik rij niet zoveel ervaring met "gebreken" ... en dat gaat van peugot, vw, mercedes, audi, ... en nu hyundai ...
Als ik uw lijstje zie (6x een gebrek) dan is dat meer dan ik al in totaal heb ...
En nochtans rij ik met de wagen voldoende (gemiddeld 35000 km per jaar) ...

Ioniq 5 - Huawei ZP 5.5 kW - Marstek Venus E v153 en CT003 v117

• IonniUnique
vifra schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 15:10:
[...]

Lig het aan mij maar heb in de 30 jaar dat ik rij niet zoveel ervaring met "gebreken" ... en dat gaat van peugot, vw, mercedes, audi, ... en nu hyundai ...
Als ik uw lijstje zie (6x een gebrek) dan is dat meer dan ik al in totaal heb ...
En nochtans rij ik met de wagen voldoende (gemiddeld 35000 km per jaar) ...
Ja dat waren gebreken, maar die zijn netjes opgelost, dus dat heeft mijn vertrouwen niet geschaad. Dat is dus heel persoonlijk. Let wel: ik had een van de eerste exemplaren en was gewaarschuwd voor kinderziektes.

[ Voor 6% gewijzigd door IonniUnique op 01-10-2024 15:51 ]

• IonniUnique
eyegraphic schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 15:10:
[...]

Mag ik vragen wat het probleem was met de laadklep en met het stoelframe?

Ik zit met een laadklep die precies een duw heeft gekregen en nog amper te openen is door op de puntjes te drukken.

Ik heb op mijn lounge stoelen het gevoel dat deze los staan, ik kan lichtjes wiegen op de stoel.
Volgens mijn dealer is dat een producteigenschap dat niet kan opgelost worden.
Beide problemen staan beschreven in de topic start onder veel voorkomende problemen met een verwijzing naar de beschrijving ervan op het Duitse forum.

Je klemmende laadklep zal op den duur leiden tot een leeglopende 12v accu. Dat kun je tijdelijk verhelpen met een dik plakkertje op de juiste plaats zodat de klep niet meer tegen het contact duwt. De enige echte oplossing is de laadklep dan wel de hele laadmodule vervangen. Het ding staat namelijk krom.

Mijn lounge stoelen gaven bij acceleratie een knak, ze leken naar achteren te kiepen. Mijn Nederlandse dealer heeft hiervoor het stoelframe vervangen.

Als je dealer deze problemen niet herkent of erkent, zou ik een andere dealer proberen.

• vifra
IonniUnique schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 15:33:
[...]

Ja dat waren gebreken, maar die zijn netjes opgelost, dus dat heeft mijn vertrouwen niet geschaad. Dat is dus heel persoonlijk. Let wel: ik had een van de eerste exemplaren en was gewaarschuwd voor kinderziektes.
early adaptor risk ... begrijpelijk ...

• Razwer
etmmvdp schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:33:
[...]
De standard accutester van de dealer kon niets vinden
Wat een verrassing...
etmmvdp schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:33:
[...]
Hopelijk is dit een oplossing en niet het begin van een eindeloze reeks van accu vervangingen.
Een AGM accu was uiteindelijk voor mij de oplossing. In de nieuwere eGMP modellen (Kia EV9 bijvoorbeeld) doen ze af fabriek al een AGM accu tegenwoordig.

[ Voor 52% gewijzigd door Razwer op 02-10-2024 14:26 ]

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-12 12:16
ZuinigeRijder schreef op maandag 31 juli 2023 @ 10:50:
(..)

Misschien dat onder punt 31 de oplossing ligt :?

31. Los vreemde Bluelink-problemen op:

a) Live-services zijn niet toegankelijk (spraakbesturing, verkeersinformatie, live laadstations, enz.). Dit kan b.v. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren als de Bluelink-voorwaarden zijn gewijzigd, je de nieuwe voorwaarden niet hebt gezien bij het starten van de auto, of je hebt ze met opzet niet bevestigd omdat je geen tijd had om ze te lezen hen. Bevestig vervolgens in Instellingen, Bluelink, beide de Gebruiksvoorwaarden en het Privacybeleid. Maar het kan ook gebeuren dat het mobiele modem is opgehangen. Om dit te doen, reset u eenvoudig het infotainment met een klein puntig voorwerp in het kleine gaatje rechts van de passagierstemperatuurweergave. Dit is een "zachte reset", alle instellingen blijven behouden.

b) (..)
Wat fijn dat je dit vorig jaar hebt gepost. :)
BlueLink wilde al een week niet meer updaten, de locatie in de app was die van 25 sep. Ik kon niet via het configuratiescherm heractiveren. Ik kreeg eerst de melding "Netwerk niet beschikbaar. Neem voor hulp contact op met uw geautoriseerde Hyundai-dealer of met het Bluelink center". Maar ik wist niet goed hoe ik met het Bluelink center contact op moest nemen. Dacht dat het misschien even een tijdelijke storing was.
Maar vandaag op andere locaties kreeg ik een andere melding. Ik weet niet meer wat exact, maar het kwam neer op "geen bereik, probeer het ergens anders".

Ook voertuigdiagnose gaf de melding dat de verbinding was mislukt.

Ik had ergens gelezen dat je kon kijken of de ingebouwde sim-kaart het nog deed door op de SOS knop te drukken, te luisteren of die overging en dan ophangen.. Alleen lukte dat ophangen na 3 seconden niet meer, waardoor ik na enkele minuten (!) 112 aan de lijn kreeg. |:(

Maar toen ging ik nog maar eens hier zoeken en inderdaad hielp het resetten met een paperclipje. d:)b

Ik kon in de handleiding dit knopje niet vinden, trouwens.

Even terug naar de SOS-knop: ik snap dat het niet te makkelijk moet zijn om weer op te hangen, want als je zwaargewond er nog net in geslaagd bent om die in te drukken, dan moet je niet per ongeluk weer ophangen.
Maar weet iemand toevallig of het toch mogelijk is om na 3 seconden op te hangen, als het niet meer nodig is?

• Hippe Lip
  • Nu online

Hippe Lip

@Jan Treur en @ZuinigeRijder
Gaan jullie de OP aanvullen met informatie over het nieuwe PE-model?

<John O`Mill>

@Hippe Lip Wanneer je een post maakt met de verschillen kan ik in de OP hiernaar verwijzen.

• Stephan_haarlem
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10:20
Iemand ervaringen met oplossen van regelmatig beslagen ramen (heb eco stand al uitgezet in menu,) en dat de temperatuur na verloop van lager lijkt te worden in de auto? Ook merk ik regelmatig koude zones in de auto bij het nemen van bochten, net of de verwarming dan koude lucht naar binnen stuurt.
Zie wel dat het stroomverbruik lager wordt maar zakt voor zover ik tot nu toe heb gezien nooit naar 0 kw.
Had deze problemen nog nooit, lijkt echt laatste tijd opeens op te treden.

[ Voor 8% gewijzigd door Stephan_haarlem op 03-10-2024 11:55 ]

• tomhier
Voorzichtig zijn met zware voorwerpen rondom de auto! :+

• Hippe Lip
  • Nu online

Hippe Lip

ZuinigeRijder schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 10:06:
@Hippe Lip Wanneer je een post maakt met de verschillen kan ik in de OP hiernaar verwijzen.
Ik doel op documenten als brochure, prijslijst, handleiding en zo.

Die laatste staat nog niet op de site van Hyundai, maar ik heb daar via X/Twitter al om gevraagd en ze lijken ermee bezig.

<John O`Mill>

• etmmvdp
Razwer schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 14:23:
Een AGM accu was uiteindelijk voor mij de oplossing. In de nieuwere eGMP modellen (Kia EV9 bijvoorbeeld) doen ze af fabriek al een AGM accu tegenwoordig.
Nu is er weer een lood accu van Hyundai van 62Ah in gezet.
Een AGM kan ik altijd nog kopen, als de garantie van de dealer verlopen is of wanneer ik het zat ben om om de 5 maanden een nieuwe accu te laten vervangen.

• Motorfret
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-12 23:55
ik ben ook aan de beurt:
56.000km zonder problemen gereden.
vervolgens software updates gehad bij de servicebeurt (waaronder de ICCU update)
en nu, nog geen 500km later, ICCU kapot... :?

[ Voor 8% gewijzigd door Motorfret op 03-10-2024 12:25 ]

24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

Hippe Lip schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 11:13:
[...]

Ik doel op documenten als brochure, prijslijst, handleiding en zo.

Die laatste staat nog niet op de site van Hyundai, maar ik heb daar via X/Twitter al om gevraagd en ze lijken ermee bezig.
Ik heb de OP aangepast met de informatie die ik kan vinden.

• Hippe Lip
  • Nu online

Hippe Lip

ZuinigeRijder schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 12:49:
[...]
Ik heb de OP aangepast met de informatie die ik kan vinden.
@ZuinigeRijder Thnx!

Is het handig om die te markeren met zoiets als een PE (van Product Enhancement; ik meen dat Hyundai het model zo noemt) erbij? Of MY25 (dat is het toch?)?

Dan is het herkenbaar, want dit gaat om een wijziging met nogal wat grote verschillen t.o.v. de voorgaande modellen…

<John O`Mill>

@Hippe Lip Een Engelstalige IONIQ 5 model 2025 manual is hier online te vinden en te downloaden (Amerikaans model).

[ Voor 22% gewijzigd door ZuinigeRijder op 03-10-2024 16:08 ]

• Hippe Lip
  • Nu online

Hippe Lip

ZuinigeRijder schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 16:03:
@Hippe Lip Een Engelstalige IONIQ 5 model 2025 manual is hier online te vinden en te downloaden (Amerikaans model).
@ZuinigeRijder
Dat is niet het PE-model (Product Enhancement) dat hier sinds kort op de markt is. In dit handboek staan nog de oude middenconsole en het oude dashboard.
Dat is precies de reden dat het op de OP duidelijk moet zijn welke documenten voor het vorige type zijn en welke documenten voor het nieuwste model zijn. De verschillen zijn te groot en te essentieel.

<John O`Mill>

@Hippe Lip ik heb deze Youtube video toegevoegd aan de OP om de verschillen duidelijker te maken.

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-12 10:37
Motorfret schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 12:23:
ik ben ook aan de beurt:
56.000km zonder problemen gereden.
vervolgens software updates gehad bij de servicebeurt (waaronder de ICCU update)
en nu, nog geen 500km later, ICCU kapot... :?
Same! Ook paar km na de update. Vroeg al of de update hem niet gesloopt zou hebben maar dat zou echt gewoon pure pech en toeval zijn. :') Kreeg de auto dinsdag terug om te horen "tsja hij is idd stuk" ja dat zei ik al... Maarja binnen 2 weken verwachten ze een nieuwe te kunnen plaatsen.

Inventaris - Koop mijn meuk!

• chaoscontrol
ZuinigeRijder schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 08:39:
@Hippe Lip ik heb deze Youtube video toegevoegd aan de OP om de verschillen duidelijker te maken.

[YouTube: Hyundai IONIQ 5 PE | Dit is de vernieuwde IONIQ 5!]
Echt jammer dat de achterruitenwisser dan weer onderaan het raam zit en niet bovenin onder de spoiler verstopt.

• Marcel2020
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09:25
Stephan_haarlem schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 10:13:
Iemand ervaringen met oplossen van regelmatig beslagen ramen (heb eco stand al uitgezet in menu,) en dat de temperatuur na verloop van lager lijkt te worden in de auto? Ook merk ik regelmatig koude zones in de auto bij het nemen van bochten, net of de verwarming dan koude lucht naar binnen stuurt.
Zie wel dat het stroomverbruik lager wordt maar zakt voor zover ik tot nu toe heb gezien nooit naar 0 kw.
Ms je ramen goed schoonmaken aan de binnenkant, en je luchtfilter checken/vervangen en dan verder kijken?
(voorzover je dat al niet hebt gedaan)

2022 Ioniq 5 AWD Lounge 73KW

• vifra
Nu het weer is ook vochtiger aan het worden, maar er kunnen wel wat oorzaken zijn ...

Als je veel last hebt van aangedampte ramen, dan zou ik kijken naaar:
- rubber afsluitingen rond deuren, raam, ..; dat daar geen waterinsijpeling is ...
- water aflopen langs de voorruit of deze niet verstopt is (zeker als uw wagen regelmatig onder bomen enzo staat ... ). kijk of er geen water bijft staan rechts onder voorruit (onder de zwarte plastieken raster) ... want dan is de waterafloop verstopt ...
- ventilatie (laten) nakijken of er geen water in blijft staan (condens)

• Rembooooo
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 19-12 23:35
Toevallig gisterochtend. Had de verwarming op driver-only staan, lekker warm, goed zicht, niks aan het handje op de snelweg. Een half uur na vertrek begint ineens de voorruit te beslaan! Bizar.

Daarnaast vanochtend ook de auto in zombie mode gehad. Auto stond aan de lader, had verwarming via bluelink aangezet, probeerde weg te rijden terwijl de kabel er nog in zat. Oeps. Auto uit, ontgrendelen om de laadkabel los te maken, auto weer in, en met geen mogelijkheid READY te krijgen. Normale trucjes met aan/uit zonder rempedaal werkten niet, en iedere keer ging de airco ook weer aan terwijl de auto "uit" stond. Dus toen ging er in mn hoofd een lampje branden, heb ik via bluelink de airco uitgezet en de auto op slot en weer van slot gehaald, en toen deed ie het weer. Mijn theorie is dat na het laden, de auto echt een keer helemaal uit geweest moet zijn om hem READY te krijgen. En als bijv de airco nog aan staat via bluelink gebeurt dat niet.

Als bonus klapten in het volgende ritje de spiegels niet uit. Merkte dat pas na 100m, super irritant, want dan moet je dus eerst stil gaan staan voordat de uitklapknop iets doet.

Dat dit soort issues na jaren nog steeds bestaan geeft me weinig hoop :-(

Als je neus andersom zou staan zou je verdrinken onder de douche

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-12 11:30
Mijn dealer heeft een setje Yokohama winter banden liggen die 1 winter onder een demo auto hebben gezeten, ze zien er zo goed als nieuw uit. Die mag ik overnemen voor €100 per stuk.
Maar als ik die band opzoek zie ik op nat wegdek een score van C... Aangezien Nederlandse winters vooral nat zijn vind ik dat toch niet zo'n goed plan. Bezuinigen op banden...

Dan toch maar gewoon de portemonnee trekken voor Michelin Pilot Alpin, Pirelli Scorpion Winter, Hankook Winter i*cept evo3, of Vredestein Wintrac pro?
Ik heb denk ik toch voorkeur voor Hankook iON FlexClimate SUV (IL01): stiller, beter verbruik, goed gekeurd voor winter in Duitsland. En als je zomer banden dan op zijn kan je evt deze er onder laten zitten (als dat bevalt).

• nietwijk
Impstoker schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 09:58:
Mijn dealer heeft een setje Yokohama winter banden liggen die 1 winter onder een demo auto hebben gezeten, ze zien er zo goed als nieuw uit. Die mag ik overnemen voor €100 per stuk.
Maar als ik die band opzoek zie ik op nat wegdek een score van C... Aangezien Nederlandse winters vooral nat zijn vind ik dat toch niet zo'n goed plan. Bezuinigen op banden...

Dan toch maar gewoon de portemonnee trekken voor Michelin Pilot Alpin, Pirelli Scorpion Winter, Hankook Winter i*cept evo3, of Vredestein Wintrac pro?
Ik heb denk ik toch voorkeur voor Hankook iON FlexClimate SUV (IL01): stiller, beter verbruik, goed gekeurd voor winter in Duitsland. En als je zomer banden dan op zijn kan je evt deze er onder laten zitten (als dat bevalt).
Over het jaar heen is elke band een concessie. Het hangt er vooral vanaf wat je met een winterband wilt bereiken. Kom je zelden in het buitenland, neem dan (eventueel) een 4-seizoenenband in de winter. Zit je met regelmaat in winterse omstandigheden, dan ben je wellicht beter af met winterbanden.

• P86
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-09 12:27

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

Ik heb na het ICCU debacle ook een vergoeding gekregen voor de laadkosten. Dit heeft de dealer alleen Excl. BTW overgemaakt. Klopt dit?

PJvI

• nietwijk
P86 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 10:26:
Ik heb na het ICCU debacle ook een vergoeding gekregen voor de laadkosten. Dit heeft de dealer alleen Excl. BTW overgemaakt. Klopt dit?
Het is net wat je met ze afgesproken hebt, maar jij hebt die BTW gewoon betaald. Hadden ze maar een brandstofpas moeten geven als ze de BTW niet willen betalen.

• mh514452
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 03:37
chaoscontrol schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 08:57:
[...]

Echt jammer dat de achterruitenwisser dan weer onderaan het raam zit en niet bovenin onder de spoiler verstopt.
Waar ik persoonlijk niet zo blij mee zou zijn is het nieuwe systeem die detecteert dat je je handen echt aan het stuur hebt, in plaats van het huidige systeem. Op lange ritten vind ik het juist wel prettig dat je gewoon lekker het stuur aan de onderkant kunt vast hebben, zeker als het rustig is op de weg. Van de week lang in de file bij Hamburg gestaan, zo lekker dat de auto zichzelf door de file heen beweegt terwijl je je handen losjes bij het stuur hebt, zou zo niet chill zijn om dan de hele tijd je handen op de juiste manier op het stuur te moeten hebben omdat die anders begint te piepen

Ioniq 5 N line Vision 84KWH RWD, Peugeot 308 cc (2011), 11500 wp

• dvdj
  • Niet online
Ik zit met een raar dubbel Bluelink probleem. Misschien zijn ze gerelateerd.
  • Ik heb ooit een paar vakantieadressen opgeslagen in de navigatie. Die blijven nu in veelvoud terugkomen in de app bij "Registered point". Ik kan die verwijderen zo veel ik wil, een paar seconden later staan die er terug. De ene keer een stuk of 5, dan weer een stuk of 20. In de auto bleven die ook altijd terugkomen. Ik heb nu alles gewist van opgeslagen adressen, dus ook die ik had opgeslagen onder de 5 knoppen (Home, Office, Favourite 1...). In de auto zijn die veelvouden van de vakantieadressen nu verdwenen, maar in de app blijven ze hardnekkig opnieuw verschijnen. Iemand een idee? Ergens een sync die misloopt.
    Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jODQGOqAg5c2lMXn_c_CZmDN3QU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MaRjTpuFHVtCdmNVRuxXBJ5M.png?f=fotoalbum_large
  • Sinds de augustus update krijg ik telkens volgende schermen te zien wanneer ik via de app een locatie opzoek en doorstuur. Dat eerste scherm is misschien een nieuwe toevoeging sinds augustus. Maar redelijk overbodig want ik kreeg meestal snel de vraag of ik wilde navigeren naar het doorgestuurde adres. Vervolgens komt dan het "wisselen van gebruikersprofiel" scherm. Niet zelden blijft hij hier op hangen en kan ik niks meer doen buiten de paperclip bovenhalen en resetten. Ik heb vlak na aanschaf een paar jaar geleden eens een 2de gebruikersprofiel aangemaakt voor mijn partner maar nooit gebruikt wegens veel te omslachtig. Ik heb ondertussen die 2de gebruiker volledig verwijderd maar dit probleem blijft terugkomen. Dus geen idee wat er nog te wisselen valt.
    Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7JxnsqTPbxiAAdMsJF6yvYJT7Jo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qmEm0zzEL7gFzcyLfA2HbHlG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GFJecB2zDEXCtIxD4w-UjHJmqXk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vpuDxoMbME6KgEO2jDT73v9F.jpg?f=fotoalbum_large
Een lastige vermoed ik, iemand tips?
@dvdj Ooit een backup van Bluelink instellingen gemaakt? Deze terugzetten, dan zijn ze misschien weg. Bij mij waren namelijk later toegevoegde adressen weg bij het zetten van een backup. Ben je dus daar wel van bewust bij het terugzetten van een backup O-) Iets met van de regen in de 💧

[ Voor 6% gewijzigd door ZuinigeRijder op 04-10-2024 11:57 ]

• vifra
nietwijk schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 10:07:
[...]

Over het jaar heen is elke band een concessie. Het hangt er vooral vanaf wat je met een winterband wilt bereiken. Kom je zelden in het buitenland, neem dan (eventueel) een 4-seizoenenband in de winter. Zit je met regelmaat in winterse omstandigheden, dan ben je wellicht beter af met winterbanden.
Keuze is eenvoudig:
- wil je beste veiigheid / eprformance dan pak je een zomerband en winteband setje ...
- wil je budget dan is eventueel een all seasn bandenset goed genoeg

All season is beter in wintersee toestanden dan zomerbanden en beter in zomerse condities dan winterbanden , maar nooit zo goed als een zomerband in zomer en een winterband in winterse condities ...

• chaoscontrol
mh514452 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 10:50:
[...]

Waar ik persoonlijk niet zo blij mee zou zijn is het nieuwe systeem die detecteert dat je je handen echt aan het stuur hebt, in plaats van het huidige systeem. Op lange ritten vind ik het juist wel prettig dat je gewoon lekker het stuur aan de onderkant kunt vast hebben, zeker als het rustig is op de weg. Van de week lang in de file bij Hamburg gestaan, zo lekker dat de auto zichzelf door de file heen beweegt terwijl je je handen losjes bij het stuur hebt, zou zo niet chill zijn om dan de hele tijd je handen op de juiste manier op het stuur te moeten hebben omdat die anders begint te piepen
Ach, gewoon een plak boterhammenworst op je stuur leggen. :7

Pagina: 1 ... 239 ... 283 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic