• vifra
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 07-06 08:10
trippelb schreef op donderdag 14 september 2023 @ 17:33:
In het kader van hoe groot is die kans nu helemaal, zet net de auto aan de paal hier op de camping: herkent iemand van hier toevallig zijn auto 😅

Zelfde kentekenreeks en zelfs de dakdragers zijn identiek

[Afbeelding]
Prachtig.
Wel andere afwerkingsniveau (Lounge en een connect vermoed ik).

• trippelb
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-06 23:19
vifra schreef op donderdag 14 september 2023 @ 18:26:
[...]

Prachtig.
Haha scherp opgemerkt, de linker is idd een lounge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:04

GG85

.......

Razwer schreef op woensdag 13 september 2023 @ 11:00:
[...]

Helaas is mijn Duits wat roestig (steelkolen Duits) dus lees ik over het algemeen geen Duitse media. Zou je mogelijk wat referenties kunnen/willen delen aub?
Rechtsklikken en 'vertalen'

• CeesTax
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-06 21:04

CeesTax

2022 Ioniq5 RWD 73kW

Sinds de laatste laadsessie blijft mijn I5, 73kWh, steken op 380 km bereik bij 100% lading. Dit is altijd, ten minste in de warmere maanden, zo’n 450 km geweest. Wat kan hier aan de hand zijn? Enig idee?

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-06 10:39
GG85 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 19:25:
[...]

Rechtsklikken en 'vertalen'
Tnx voor de tip, maar de vertaal optie ben ik wel bekend mee, maar ik waardeer je toevoeging.
Ik doelde op het niet bekend zijn met Duitstalige sites in zijn algemeenheid en vroeg daarom om referenties (bronvermelding). Deze is reeds gedeeld dus de cirkel is rond. Alsnog bedankt.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22:49
Laatste week veel problemen met Android Auto. Verbinding die regelmatig wordt onderbroken zodra ik over een verkeerdrempel rij of Spotify dat vastloopt.
Op de snelweg heb ik het probleem trouwens niet.
Heb al een andere kabel geprobeerd maar dat maakt geen verschil.
Hebben meer mensen problemen met Android Auto of is dit wellicht de USB poort die het aan het begeven is?

[ Voor 6% gewijzigd door Stephan_haarlem op 15-09-2023 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rugby82
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-06 14:11
Zoek maar naar AVN module. Is een bekend probleem. Bij de dealer brengen en de boel opnieuw monteren kan helpen en anders vervangen. Bij mij was het opnieuw aandrukken van de stekker door de dealer voldoende maar dan moet een deel van de console uit elkaar.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
  • Laatst online: 22:49
Rugby82 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 08:25:
Zoek maar naar AVN module. Is een bekend probleem. Bij de dealer brengen en de boel opnieuw monteren kan helpen en anders vervangen. Bij mij was het opnieuw aandrukken van de stekker door de dealer voldoende maar dan moet een deel van de console uit elkaar.
Ja had idd al zoiets gelezen maar dacht wellicht een probleem puur met Android.
Komt in december wel met de onderhoudsbeurt, heb wel wat meer puntjes die spelen dus dan kan alles in een keer gedaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 06-06 08:17
McRizzo schreef op donderdag 14 september 2023 @ 07:49:
[...]

Gisteren proberen te laden en hetzelfde euvel. De leverancier raad aan direct contact met Wallbox. Ik vraag me echt af waar de bug zit. De I5, wallbox of beide.
Ik heb sinds het uitschakelen van SmartCharge geen problemen meer met mijn Wallbox Pulsar Plus. Dus hoeft geen probleemcombi te zijn met de IONIQ5. Wel buitengewoon goede ervaring met de service afdeling van Wallbox, dus zeker de moeite waard om eens contact mee op te nemen. Wellicht eerst eens proberen om terug te zetten in de fabrieksinstellingen? Ik had problemen met een dubieuze (via Marktplaats aangeschafte) Wallbox en ze stuurden zo een nieuwe toe + retourbox voor mijn oude.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nietwijk
jrk schreef op donderdag 14 september 2023 @ 13:43:
[...]

Wie was het ook al weer op dit forum, die deze registratie bijhield? Zet je d'r weer eentje bij?
Nog steeds erg weinig, c.q. dit forum niet representatief voor totale populatie?
Dat ben ik zegt de gek... Staat op de lijst. Nr. 23. Dit brengt mij niet tot een andere conclusie dan hier eerder vermeld.
@mickael Kan je iets meer info prijsgeven over kilometerstand, modeljaar, leverdatum (of productiedatum)? Dan houd ik de statistieken bij.

[ Voor 7% gewijzigd door nietwijk op 15-09-2023 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
CeesTax schreef op donderdag 14 september 2023 @ 19:39:
Sinds de laatste laadsessie blijft mijn I5, 73kWh, steken op 380 km bereik bij 100% lading. Dit is altijd, ten minste in de warmere maanden, zo’n 450 km geweest. Wat kan hier aan de hand zijn? Enig idee?
Dat kan zo veel zijn...ik neem de GOM altijd met een korrel zout. Het gaat mij meer om wat de auto in de praktijk doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
Stephan_haarlem schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 08:11:
Laatste week veel problemen met Android Auto. Verbinding die regelmatig wordt onderbroken zodra ik over een verkeerdrempel rij of Spotify dat vastloopt.
Op de snelweg heb ik het probleem trouwens niet.
Heb al een andere kabel geprobeerd maar dat maakt geen verschil.
Hebben meer mensen problemen met Android Auto of is dit wellicht de USB poort die het aan het begeven is?
Sinds de aflevering (januari 2023) problemen gehad met USB/Carplay. April zijn de stekkers in de AVN module losgehaald en opnieuw vastgeklikt (mijn verzoek) en is alles ge-update (idee van de dealer). Daarna probleemloos tot vorige week. En dat het probleemloos was wist ik binnen een half uur. Want eerder lukte het mij niet om een half uur lang verbinding te hebben. Soms knalde het er binnen 2 minuten (of zelfs sneller) er al uit. Kabel uit de telefoon halen en terugprikken helpt vaak, maar is van korte duur. Probleem trad ook op bij stilstand.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Razwer
Update over 12v issue.
Schijnbaar is er veel lekspanning. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M5vWet__zG2Nka4S8_L9wevBo-o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6hPDZyEmUz1LENMB2RVY9WTa.jpg?f=fotoalbum_large
28 is als het goed is afgelopen dinsdag (avond) en 7/8 de vorige keer dat de 12v accu leeg was.
De vraag is, is het de Motorola MA1 dongel, Aftermarket alarm of misschien toch (onwaarschijnlijk) de dashcam. Of is het compleet wat anders?
Meten is weten. We gaan dingen uit schakelen en over paar dagen weer meten.

[ Voor 6% gewijzigd door Razwer op 15-09-2023 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRizzo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 06-06 11:19
nietwijk schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 09:25:
[...]

Ik heb sinds het uitschakelen van SmartCharge geen problemen meer met mijn Wallbox Pulsar Plus. Dus hoeft geen probleemcombi te zijn met de IONIQ5. Wel buitengewoon goede ervaring met de service afdeling van Wallbox, dus zeker de moeite waard om eens contact mee op te nemen. Wellicht eerst eens proberen om terug te zetten in de fabrieksinstellingen? Ik had problemen met een dubieuze (via Marktplaats aangeschafte) Wallbox en ze stuurden zo een nieuwe toe + retourbox voor mijn oude.
Woensdag was de boel niet aan de gang te krijgen en nu werkt het weer (even?). Als het weer niet werkt bel ik ze meteen, Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

nietwijk schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 09:43:
[...]

Dat ben ik zegt de gek... Staat op de lijst. Nr. 23. Dit brengt mij niet tot een andere conclusie dan hier eerder vermeld.
@mickael Kan je iets meer info prijsgeven over kilometerstand, modeljaar, leverdatum (of productiedatum)? Dan houd ik de statistieken bij.
Ah, ja! Mooi dat je dit bijhoudt voor ons!

Ik ben het nog steeds niet met je eens. Hoeveel - zelfs van de forumvolgers hier - vragen écht door bij de werkplaats na een storing? De werkplaats vertelt het mij nooit zelf. Ik moet er altijd om vragen wat er precies gedaan is. Maar ja, wie doet dat? Ik schat in dat het gros van de auto's leaseauto's betreft en het gros van de berijders daarvan, die malen niet om de rekening van hun dealer, want die zien ze überhaupt niet

Dus ik ben nog steeds van mening dat je hier qua ICCU slechts het topje van de ijsberg ziet. En als je die 21 meldingen deelt door een populatie van 100 auto's (de écht frequente forum bezoekers die écht met hun auto bezig zijn), dan kom je zomaar op 21% uitval, wat dus écht wél dramatisch is. Maar goed....de waarheid zal wel ergens in het midden liggen?

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06 00:54
vifra schreef op donderdag 14 september 2023 @ 18:26:
[...]

Prachtig.
Je maakt me nieuwsgierig: waar zie je dat precies aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
jrk schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 11:35:
[...]

Ik ben het nog steeds niet met je eens. Hoeveel - zelfs van de forumvolgers hier - vragen écht door bij de werkplaats na een storing? De werkplaats vertelt het mij nooit zelf. Ik moet er altijd om vragen wat er precies gedaan is. Maar ja, wie doet dat? Ik schat in dat het gros van de auto's leaseauto's betreft en het gros van de berijders daarvan, die malen niet om de rekening van hun dealer, want die zien ze überhaupt niet

Dus ik ben nog steeds van mening dat je hier qua ICCU slechts het topje van de ijsberg ziet. En als je die 21 meldingen deelt door een populatie van 100 auto's (de écht frequente forum bezoekers die écht met hun auto bezig zijn), dan kom je zomaar op 21% uitval, wat dus écht wél dramatisch is. Maar goed....de waarheid zal wel ergens in het midden liggen?
Maakt niet uit, je hoeft het niet met me eens te zijn. ;) Ik denk ook dat de meeste lease rijders niet zo veel om de rekening geven die zij niet hoeven te betalen, maar zij geven wel om het feit dat hun auto niet goed werkt en ze telkens naar de dealer moeten. Althans, dat is wat ik van het selecte groepje leaserijders om me heen hoor.

Uiteraard zien we hier alleen het topje van de ijsberg, dat geef ik ook aan in mijn post. Het grootste deel van de IONIQ 5 gebruikers post niks op Tweakers (of kent het überhaupt niet). Daarom verreken ik het ook naar het percentage IONIQ 5 rijders, dat actief is op Tweakers. Dit blijven natuurlijk inschattingen, maar doordat ik een half jaar bijgehouden heb hoeveel Tweakers een bestelling geplaatst hebben en @ZuinigeRijder bijhoudt hoeveel leveringen plaatsvinden denk ik toch een redelijk beeld te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
jrk schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 11:35:
[...]

Wat zijn precies de kenmerken? @McRizzo vrreg dat eerder McRizzo in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic" en jouw antwoord was dat die verschillen. Maar ik kon zo snel geen andere voorbeelden vinden, behalve dan niet kunnen AC-laden, of niet helemaal vol kunnen AC-laden (dit laatste weet ik niet zeker, ik meen het me te herinneren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-06 17:10
dextertje schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 11:58:
[...]

Ik was ook terug gegaan naar de foto om te checken. Ik wist van de grijze wielkasten maar die zie je niet, maar voorspoiler is blijkbaar ook grijs en geen mistlampen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nietwijk
[...]

* Knipperlicht in de voorbumper niet zichtbaar (Lounge)
* zilvergrijze sierlijsten rond wielkasten en bumpers (Lounge)
* Lederen bekleding (Lounge)
* Geen zonnepanelen op het dak (dus geen P45)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dextertje
LT1970 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 12:00:
Heeft iemand een tip hoe de helderheid/contrast van het dashboard en de knoppen onder het tweede scherm aan te passen is? Helderheid staat nu bij mij op automatisch en ik zie geen mogelijkheid om dit aan te passen.
Zag dit toevallig en onze Ioniq5 had dit probleem ook. Had jij nog andere problemen?
Wij wel: niet alleen scherm was donker, maar ook licht stond altijd op dimlicht (i.p.v. stadslicht) als die op automatisch stond. Maakte niet uit hoe zonnig het was.
We dachten aan een lichtsensor die stuk was, maar toen bleek ook dat de regensensor niet z'n werk deed: de ruitenwissers deden het niet automatisch. Dit is behoorlijk irritant bij lichte regen, omdat er geen handmatige intervalstand op zit.

Anyway, na vervangen van het hele scherm zijn de problemen verholpen en kunnen we ook de helderheid weer aanpassen.
Had niet verwacht dat de logica van de regensensor ook in het middenscherm ingebouwd zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BelgianFred81
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 06-12-2024
Hi mederijders,

Ik kreeg gisteren een mail van de dealer om een afspraak te maken voor een upgrade.
Bij navraag gaat het om een VCU upgrade, volgende woensdag ga ik langs.

Heeft iemand anders hier ook deze mededeling mogen ontvangen?

Heb ondertussen ook nagevraagd wat ik mag verwachten als de upgrade is uitgevoerd, maar ook dat in het begin van het jaar in de vs een soortgelijke upgrade voor problemen heeft gezorgd bij de eco mode die zeer traag zou werken.

Voorlopig is er nog geen respons gevolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06 16:03

cooper_s1

MINI's rule

BelgianFred81 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 12:22:
Hi mederijders,

Ik kreeg gisteren een mail van de dealer om een afspraak te maken voor een upgrade.
Bij navraag gaat het om een VCU upgrade, volgende woensdag ga ik langs.

Heeft iemand anders hier ook deze mededeling mogen ontvangen?

Heb ondertussen ook nagevraagd wat ik mag verwachten als de upgrade is uitgevoerd, maar ook dat in het begin van het jaar in de vs een soortgelijke upgrade voor problemen heeft gezorgd bij de eco mode die zeer traag zou werken.

Voorlopig is er nog geen respons gevolgd.
Ik heb geen mededeling daarvan gekregen maar de VCU upgrade is met de 1ste beurt meegenomen.
Ik heb niets gemerkt van trager optrekken of anderzijds wat het issue in de VS zou zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McRizzo
dextertje schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 12:03:
[...]

Wat zijn precies de kenmerken? @McRizzo vrreg dat eerder McRizzo in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic" en jouw antwoord was dat die verschillen. Maar ik kon zo snel geen andere voorbeelden vinden, behalve dan niet kunnen AC-laden, of niet helemaal vol kunnen AC-laden (dit laatste weet ik niet zeker, ik meen het me te herinneren).
Bij mij manifesteerde dit zich door de zekering die eruit klapte van de 3 fase aanlsuiting van de thuislader bij het beginnen van een laadsessie. De AC lader op straat gaf een fout melding (rood licht). DC laden ging goed, daar geen veranderingen/beperkingen. De V2L werkt niet.

Verder werkte de rest van de auto eigenlijk volstrekt normaal. De drie maanden met een kapotte ICCU betekende in de praktijk veel tijd kwijt bij Ionity. Dat thuisladen ben ik echt gaan missen. Het scheelt zo veel tijd en gedoe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mh514452
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 06-06 23:47
jouwheld schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 12:04:
[...]

Ik was ook terug gegaan naar de foto om te checken. Ik wist van de grijze wielkasten maar die zie je niet, maar voorspoiler is blijkbaar ook grijs en geen mistlampen.
En de Lounge heeft geen knipperlicht rechts- en linksonder in de bumper: die zitten verwerkt in de led dagrijverlichting, zgn dual lights (of zoiets)

Ioniq 5 Lounge 73kWh (2022), Peugeot 308 cc (2011), 11500 wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh514452
cooper_s1 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 12:51:
[...]

Ik heb geen mededeling daarvan gekregen maar de VCU upgrade is met de 1ste beurt meegenomen.
Ik heb niets gemerkt van trager optrekken of anderzijds wat het issue in de VS zou zijn
Hier idem, deze week is de VCU update meegenomen bij de 30K beurt. Nu maar hopen dat dit ook meteen de precondition activeert. Ga ik van de winter wel achter komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 06-06 07:11
mh514452 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 13:43:
[...]

Hier idem, deze week is de VCU update meegenomen bij de 30K beurt. Nu maar hopen dat dit ook meteen de precondition activeert. Ga ik van de winter wel achter komen
die zou niet in de VCU update moeten zitten, maar een aparte update.... hopelijk is die wel meegenomen bij je beurt.

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsR
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 28-05 11:45
CharlieBulldog schreef op woensdag 13 september 2023 @ 10:53:
[...]

Onder de zoekbalk in Google Maps staat “Restaurants”, “Boodschappen” et cetera.
Helemaal naar rechts swipen, “Meer” kiezen en dan helemaal onderaan “Opladen van voertuigen”.
Of nog simpeler” in de zoekbalk “Opladen” intypen.

Je kunt ook nog filters gebruiken voor de laadsnelheid, soort stekker e.d.
Aah top Charlie! Weer wat geleerd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vifra
[...]

Aan de silver versus zwarte plastik onderdelen aan bumper, wielkassen en zijdeur ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 030bart
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 02-06 14:39
Bij ons sinds vandaag ook waarschijnlijk een dode 12v accu. Auto stond thuis op de oprit aan de lader (was inmiddels vol opgeladen). Morgen wordt de auto opgehaald (maar niet gesleept). Via de dealer een vervangende auto. Twee weken geleden de kapotte front radar al laten vervangen, nu de vraag wanneer de ICCU het begeeft en dan hebben we alle veelvoorkomende euvels met de auto gehad... Is er een 'fix' voor de veel voorkomende 12v problemen, of is er kans dat dit weer voorkomt? Iemand bekend met wat er door de dealer waarschijnlijk wordt gedaan?

[ Voor 15% gewijzigd door 030bart op 16-09-2023 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilippeJoris
  • Laatst online: 04-06 21:19
edegroot1973 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 14:21:
[...]

Ik zou niet weten wanneer ik het bankje zou moeten gebruiken. Bij de rechterstoel is het een duidelijke plus. Daar wordt het bankje regelmatig gebruikt als iemand even slaapt tijdens de rit.
Oei! Ik hoop dat je niet bedoelt dat er iemand op slaapt terwijl een ander persoon rijdt, anders wel even opletten met de politie. Ik denk niet dat dit toegelaten is. Om nog maar te zwijgen over de gevolgen tijdens een (absoluut niet toegewenst) ongeluk.

Just saying.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trippelb
Waarom zou de bijrijder niet mogen slapen in de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CharlieBulldog
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 07-06 12:03
trippelb schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 20:53:
Waarom zou de bijrijder niet mogen slapen in de auto?
Als je plat op de stoel ligt, werkt de autogordel niet meer (goed).
De gordel is ontworpen voor een rechtop zittende persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trippelb
Ja dat begrijp ik, echter kan iemand toch ook rechtop in de stoel slapen? Mijn vrouw doet niet anders 🙈

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CharlieBulldog
trippelb schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 21:55:
Ja dat begrijp ik, echter kan iemand toch ook rechtop in de stoel slapen? Mijn vrouw doet niet anders 🙈
Dat is uiteraard geen probleem; als het maar niet achter het stuur is 8)7

• McRizzo
Ik heb zojuist bij een andere wallbox proberen te laden, hetzelfde euvel. De auto wordt niet gezien. De openbare EV box laders op straat werken wel. Aangezien het nu niet alleen mijn Wallbox niet werkt, maar ook een andere, kan het toch aan de I5 liggen.

• Razwer
McRizzo schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 09:58:
Ik heb zojuist bij een andere wallbox proberen te laden, hetzelfde euvel. De auto wordt niet gezien. De openbare EV box laders op straat werken wel. Aangezien het nu niet alleen mijn Wallbox niet werkt, maar ook een andere, kan het toch aan de I5 liggen.
Dat zou kunnen, maar is die wallbox known good met een andere Ioniq 5? Dat zou uitsluitsel bieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mh514452
Razwer schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 10:57:
[...]

Dat zou kunnen, maar is die wallbox known good met een andere Ioniq 5? Dat zou uitsluitsel bieden.
Bij mij werkt de Wallbox Pulsar plus thuis prima, maar heb al wel 2 keer meegemaakt dat de auto op een AC lader niet wil opladen: 1 keer onder het VU ziekenhuis in de parkeergarage en bij vrienden thuis aan hun Tesla laadpaal wil de I5 ook niet laden. Hun Tesla’s laten aan mijn Wallbox verder wel prima. Verder nergens problemen dus ik heb er geen onderzoek meer naar gedaan maar vreemd is het wel…. Laden bij publieke laadpalen doe ik toch zelden, alleen tijdens vakantie maar dan zijn het altijd snelladers.

Maar als je in de buurt van Dronten woont wil ik best een keer met mijn I5 langsrijden om te kijken of je Wallbox het bij mij doet en vice versa ook welkom hier om te checken of jouw I5 het bij mij Wallbox wel doet

[ Voor 13% gewijzigd door mh514452 op 16-09-2023 13:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McRizzo
Bedankt voor het aanbod! Ik ga in Gouda eens kijken of er iemand is met een I5 die de wallbox eens wil testen.

• LT1970
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 16:32
dextertje schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 12:15:
[...]

Anyway, na vervangen van het hele scherm zijn de problemen verholpen en kunnen we ook de helderheid weer aanpassen.
Had niet verwacht dat de logica van de regensensor ook in het middenscherm ingebouwd zit..
Het dimlicht/stadslicht weet ik niet, maar de automatische ruitenwisser stond op de lijst om met de garage te bespreken. Bij ons is het precies zoals je het aangaf.

Ontzettend bedankt voor de heads-up, maandag maar even bellen met de garage.

You can make things idiot proof, but they'll always come out with a better idiot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dextertje
LT1970 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 20:29:
[...]

Het dimlicht/stadslicht weet ik niet, maar de automatische ruitenwisser stond op de lijst om met de garage te bespreken. Bij ons is het precies zoals je het aangaf.

Ontzettend bedankt voor de heads-up, maandag maar even bellen met de garage.
Graag gedaan. Het was ook niet helemaal toevallig dat ik hierop terug kwam, want het probleem begon bij ons al ergens in mei. Ik herinnerde me ergens vaag dat ik het hier nog had nagekeken, jouw post tegen kwam, maar geen antwoord.

Het heeft bij ons 3-4 maanden geduurd: diagnose stellen duurde even, daarna moest onderdeel worden besteld, daarna wachten tot het er was, daarna wachten tot er een plekje was in de agenda van de garage.

Wat ik nog niet had genoemd: de knoppen (op het stuur en dashboard) waren niet meer helder verlicht.
Vooral tijdens zonnige zomerdagen was het moeilijk om ze goed te kunnen zien met je zonnebril op, net zoals de navigatie.

Nu het opgelost is, dacht ik er aan dat het misschien wel handig was om hier op te wijzen in dit forum, voor het geval er meer Ioniq5-bezitters er last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Nemesis
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-06 15:25

Lord_Nemesis

Wa oars?

Ik weet niet of het hier geoorloofd is (anders graag verwijderen), maar ik heb nog een BestEVMod glossy black bezel liggen die ik niet gebruik. Graag een PM bij belangstelling.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_tw
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 06-06 13:35
Lord_Nemesis schreef op maandag 18 september 2023 @ 09:00:
Ik weet niet of het hier geoorloofd is (anders graag verwijderen), maar ik heb nog een BestEVMod glossy black bezel liggen die ik niet gebruik. Graag een PM bij belangstelling.
Ik heb de matte variant en persoonlijk vind ik dit de beste upgrade op mijn auto :)

IONIQ 28 | Premium | | Red | 150k+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luiaard
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 19:20
Nadat ik mijn I5 onlangs verkocht heb, kon ik gisteren in Duitsland een mooie EV6 overnemen met weinig kilometers. Ik zal dus naar het Koreaanse zusje overstappen voor nu. Wie weet in de toekomst dat er wel weer een I5 komt, deze is mij zeer goed bevallen. Ook aan de informatie in dit topic heb ik veel gehad. Veel veilige kilometers gewenst allemaal.

Voor nu heb ik nog een originele Ioniq 5 rubber mat voor de achterbak over. Mocht iemand interesse hebben, stuur me dan een bericht.

Import van EVs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Nemesis
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-06 15:25

Lord_Nemesis

Wa oars?

Henry_tw schreef op maandag 18 september 2023 @ 11:04:
[...]

Ik heb de matte varian maar persoonlijk vind ik dit de beste upgrade op mijn auto :)
Dat dacht ik ook voor dat ik de auto had. Ik heb de atlas white met zwarte bumpers en vind nu de witte bezel prima :)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
Henry_tw schreef op maandag 18 september 2023 @ 11:04:
[...]

Ik heb de matte variant en persoonlijk vind ik dit de beste upgrade op mijn auto :)
Ik ook, maar spijt dat ik de matte genomen heb. Staat niet bij het glossy zwarte "aircopaneel" eronder. Ben er inmiddels wel aan gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meervdr
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 11-01-2024
Heeft iemand ervaring met het rijden met een open tailgate? Ik moet een langere paal vervoeren. Normaal laat je die een stukje uitsteken en houd je de deur op zijn plaats met een spanband of zo. Kan dat met die elektromotor die de deur opent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21:09

-CJ

Not remastered

meervdr schreef op maandag 18 september 2023 @ 18:21:
Heeft iemand ervaring met het rijden met een open tailgate? Ik moet een langere paal vervoeren. Normaal laat je die een stukje uitsteken en houd je de deur op zijn plaats met een spanband of zo. Kan dat met die elektromotor die de deur opent?
Met open achterklep kan zeker, bereid je er wel op voor dat elke keer dat je stopt en wilt wegrijden de auto in paniek raakt, begint te piepen en mogelijk de handrem er op zet. Verder kun je de achterklep met de hand nog wel wat bewegen en vastsnoeren.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Laatst online: 06-06 16:03

cooper_s1

MINI's rule

-CJ schreef op maandag 18 september 2023 @ 20:10:
[...]

Met open achterklep kan zeker, bereid je er wel op voor dat elke keer dat je stopt en wilt wegrijden de auto in paniek raakt, begint te piepen en mogelijk de handrem er op zet. Verder kun je de achterklep met de hand nog wel wat bewegen en vastsnoeren.
Je kan ook even met een schroevedraaier oid de latch zeg maar dichtklikken zodat de klep denkt dat ie dicht is
Heb ik ook al gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 31-10-2024
Stephan_haarlem schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 08:29:
[...]

Ja had idd al zoiets gelezen maar dacht wellicht een probleem puur met Android.
Komt in december wel met de onderhoudsbeurt, heb wel wat meer puntjes die spelen dus dan kan alles in een keer gedaan worden.
Kan ook zijn dat je je laadpoort in jouw telefoon even moet uitjoekelen. Als dat veel stof en troep in zit kan de verbinding instabiel worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bour12
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-06 20:54

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeMo1965
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-05 12:56
Net bij de garage geweest voor de frontradar.
Is inderdaad overleden.
Verwachte reparatie niet voor november.
Ze gaan hem nu melden, wachten op toestemming om er een te bestellen en dan een bestelling plaatsen.
Waarom niet tig van die dingen op voorraad leggen?
Als je er eenmaal aan gewend bent mis je dit ding echt, afgezien van telkens weer die melding dat hij niet werkt :(

[ Voor 25% gewijzigd door PeMo1965 op 19-09-2023 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
PeMo1965 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 10:01:
Is inderdaad overleden.
Ze gaan hem nu melden, wachten op toestemming om er een te bestellen en dan een bestelling plaatsen.
Als je er eenmaal aan gewend bent mis je dit ding echt, afgezien van telkens weer die melding dat hij niet werkt :(
Dan erkennen ze dat het een structureel probleem is en dat kunnen ze niet hebben natuurlijk O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsR
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 28-05 11:45
nietwijk schreef op maandag 18 september 2023 @ 12:49:
[...]

Ik ook, maar spijt dat ik de matte genomen heb. Staat niet bij het glossy zwarte "aircopaneel" eronder. Ben er inmiddels wel aan gewend.
Ik had ook eerst de matte besteld maar die heb ik retour gestuurd en de glossy besteld. Perfect is het niet maar staat beter dan een witte bezel in een verder volledig zwart en donkergrijs (Connect) interieur. Smaken verschillen dus is m'n persoonlijke mening. Moest bij glossy alleen in het begin wennen aan de spiegeling in de bezel. Je ziet jezelf ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-06 17:10
ThijsR schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 10:22:
[...]

Ik had ook eerst de matte besteld maar die heb ik retour gestuurd en de glossy besteld. Perfect is het niet maar staat beter dan een witte bezel in een verder volledig zwart en donkergrijs (Connect) interieur. Smaken verschillen dus is m'n persoonlijke mening. Moest bij glossy alleen in het begin wennen aan de spiegeling in de bezel. Je ziet jezelf ..
Zwart ipv wit lijkt mij ook wel mooier, maar ik vind 40 euro toch wel wat aan de prijs voor een stukje plastic. Iemand hem al ergens iets betaalbaarder gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanmansom
  • Laatst online: 05-06 12:55
Tiggy80 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 10:09:
[...]

Dan erkennen ze dat het een structureel probleem is en dat kunnen ze niet hebben natuurlijk O-)
Ik heb het probleem sinds juli en ben door drukte bij de dealer pas in oktober aan de beurt voor een nieuwe frontradar. Wittenberg Hilversum deed hier verder na diagnose niet moeilijk over, dit in contrast met Broekhuis in Almere die me naar een schadebedrijf stuurde omdat het probleem alleen voor kon komen als er schade was aan het bumper (wat niet het geval is). Wachttijd was volgens Wittenberg gevolg van werkplaatsplanning en niet voor het onderdeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mh514452
Vorige week de 30K beurt gehad met VCU update. Werd vandaag gebeld door de dealer of ik tevreden was en dus nog gevraagd of ze wisten of de update voor de batterij precondition ook was uitgevoerd. Dat ging ze navragen, belde half uurtje later terug en bleek niet gedaan te zijn. Heb nu extra afspraak in oktober waarbij ze dat alsnog gaan doen. Blij mee dat dit alsnog voor de winter gedaan wordt, zeker als we begin volgend jaar naar Denemarken rijden is dat wel handig. Fijn dat er werd nagebeld en actie ondernomen is door de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
cvanmansom schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 11:19:
[...]

Ik heb het probleem sinds juli en ben door drukte bij de dealer pas in oktober aan de beurt voor een nieuwe frontradar. Wittenberg Hilversum deed hier verder na diagnose niet moeilijk over, dit in contrast met Broekhuis in Almere die me naar een schadebedrijf stuurde omdat het probleem alleen voor kon komen als er schade was aan het bumper (wat niet het geval is). Wachttijd was volgens Wittenberg gevolg van werkplaatsplanning en niet voor het onderdeel.
bij mij was het bijna 3 weken levertijd van het onderdeel (inmiddels 3 weken geleden ofzo) , de auto stond al bij de dealer dus kon worden aangepakt wanneer er een gaatje was. er stond ook al een afspraak voor wat anders dus als het onderdeel daadwerkelijk op voorraad was geweest had dat gelijk meegenomen kunnen worden..... maar helaas was het niet op voorraad. Dat is ook wat @PeMo1965 aangaf; zorg dat die onderdelen ruim op voorraad zijn, als er dan een gaatje is bij een dealer, dan kan er snel gehandeld worden.

de behandeling bij Broekhuis verbaasd mij ( en jou uiteraard ook), ik heb er uiteindelijk wel goed contact mee (de start was wel wat stroef)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietdelft
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13-01 22:57
Gisteren in Frankrijk geladen voor > € 1,- per kWh. Ongelooflijk. Maar ik had stroom, dat was belangrijkste. Afgelopen nacht stond ik te laden voor € 0,11/kWh.

Wat ik nog niet voor elkaar krijg is
1. Hoe de juiste hoge snelheidslader via de software van de I5 te vinden.
2. Ik lees telkens iets over “voorverwarmen” van het accupakket. Hoe en waar zit dat in de software van de auto? Heb ik nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vifra
Pietdelft schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 12:08:
Gisteren in Frankrijk geladen voor > € 1,- per kWh. Ongelooflijk. Maar ik had stroom, dat was belangrijkste. Afgelopen nacht stond ik te laden voor € 0,11/kWh.

Wat ik nog niet voor elkaar krijg is
2. Ik lees telkens iets over “voorverwarmen” van het accupakket. Hoe en waar zit dat in de software van de auto? Heb ik nog niet gevonden.
Prijzen aan snelladers - dat varieeert heel sterk ... en ook afhankelijk van laadpas

op juiste snelheidslader - soms nuttig eerst via bv ABRP zoeken en dan die specifiek in de navigatie van I5 zoeken als tussenstop.

Voorverwarmen - als je de snellader via de navigatie van I5 kiest zal die de batterij indie nodig voorverwarmen ... daar dien je dan zelfs niets voor te doen. je ziet dat onderaan links in cluster-scherm of er voorverwarming aan gaat. Nu als je al een tijd aan het bollen bent kan het zeer goed zijn dat dt niet nodig is ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• K-Jay
  • Laatst online: 23:04

K-Jay

Klaas Jan

Ik heb ook mijn frontradar defect gehad. Voor de medeslachtoffers, hierbij de tijdlijn.
27 juli: errormelding tijdens het rijden
3 augustus: diagnose door de dealer (Herwers Tiel), frontradar inderdaad defect. Vervangend onderdeel "staat in backorder, kan even duren".
13 september: frontradar vervangen door de dealer, alles weer ok.
Helaas wel de zomervakantie zonder cruise control moeten doen.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanmansom
K-Jay schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 12:41:
Ik heb ook mijn frontradar defect gehad. Voor de medeslachtoffers, hierbij de tijdlijn.
27 juli: errormelding tijdens het rijden
3 augustus: diagnose door de dealer (Herwers Tiel), frontradar inderdaad defect. Vervangend onderdeel "staat in backorder, kan even duren".
13 september: frontradar vervangen door de dealer, alles weer ok.
Helaas wel de zomervakantie zonder cruise control moeten doen.
Tijdslijn komt dan overeen met die van mij. Ik was op vakantie toen het gebeurde dus was pas 25 augustus bij de dealer. Afspraak staat nu op 11 oktober. Geen cruise control is vervelend maar valt mee te leven. Ik heb nu de snelheidslimiter ontdekt en ook voor het eerst na 1,5 jaar IONIQ 5 geëxperimenteerd met de one-pedal mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
cvanmansom schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 14:13:
[...]
(..)
Ik heb nu de snelheidslimiter ontdekt en ook voor het eerst na 1,5 jaar IONIQ 5 geëxperimenteerd met de one-pedal mode.
Daar (snelheidslimiter) had ik nog niet van gehoord. Wat is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21:09

-CJ

Not remastered

dextertje schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 14:18:
[...]

Je kan een maximum snelheid instellen (zoals bij cruisecontrol) en de auto rijdt dan niet harder dan die snelheid, ongeacht de stand van het gaspedaal.

Cruisecontrol en de snelheidslimiter kunnen niet samen aanstaan, het is één van de twee.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cvanmansom
dextertje schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 14:18:
[...]

Je drukt de knop van de cruise control lang in en dan staat je maximum snelheid vast. Aan- en uitzetten en wijzigen gaat daarna via dezelfde knoppen als de cruise control. Let wel op: De auto houdt al rekening met de maximale snelheid bij het accelereren en dit gaat trager naarmate je dichter bij de ingestelde snelheid komt. Mijn zoon wilde laatst inhalen en laten we zeggen dat het dan handig is het even uit te zetten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-05 22:59
cvanmansom schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 15:04:
[...]

Je drukt de knop van de cruise control lang in en dan staat je maximum snelheid vast. Aan- en uitzetten en wijzigen gaat daarna via dezelfde knoppen als de cruise control. Let wel op: De auto houdt al rekening met de maximale snelheid bij het accelereren en dit gaat trager naarmate je dichter bij de ingestelde snelheid komt. Mijn zoon wilde laatst inhalen en laten we zeggen dat het dan handig is het even uit te zetten.
Pedaal tot de vloer indrukken en dan jakkert die hem zo door de begrenzer heen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietdelft
vifra schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 12:19:
[...]

Prijzen aan snelladers - dat varieeert heel sterk ... en ook afhankelijk van laadpas

op juiste snelheidslader - soms nuttig eerst via bv ABRP zoeken en dan die specifiek in de navigatie van I5 zoeken als tussenstop.

Voorverwarmen - als je de snellader via de navigatie van I5 kiest zal die de batterij indie nodig voorverwarmen ... daar dien je dan zelfs niets voor te doen. je ziet dat onderaan links in cluster-scherm of er voorverwarming aan gaat. Nu als je al een tijd aan het bollen bent kan het zeer goed zijn dat dt niet nodig is ...
Bedankt. Ik kan het in de gebruiksaanwijzing nergens vinden.

• Razwer
Dinsdagavond lege 12v accu avond. Lijkt nu vaste prik (dat is een pun). Was weer eens feest net..

[ Voor 15% gewijzigd door Razwer op 20-09-2023 00:34 ]

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 23:14
Pietdelft schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 12:08:
Zoals ik het doe:
- ingebouwde routeplanner gebruiken (Anders weet hij niet langs welke weg hij moet zoeken)
- middenschermpje uitklappen middels button rechts onder het linkerscherm klikken
- dan zie je alle parkeerplaatsen tijdens de route.
- daar staat dan op of je kan laden. Helaas zie je niet of het een hpc of dc is.
- aangezien je toch wel ongeveer weet hoe ver je nog wilt komen er slechts 2 of 3 in aanmerking.

Vervolgens via live services, laadpunten langs route zoeken en de 3 “high potentials” vinden.
- daar kan je op “i” klikken en details van het laadpunt vinden.

Daarnaast kan je bijrijder met Google maps nog proberen laadpunten te vinden die zo nieuw zijn dat ze nog niet in de software zitten.

Zou handiger zijn als je op dat middenschermpje direct op “i” kon klikken.

Lijkt gecompliceerd maar met zo’n zelf sturende auto heb je toch verder geen bal te doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Stefannn op 20-09-2023 06:39 ]

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 31-10-2024
Razwer schreef op woensdag 20 september 2023 @ 00:33:
Dinsdagavond lege 12v accu avond. Lijkt nu vaste prik (dat is een pun). Was weer eens feest net..
Heeft het wel wat inzicht geleverd in welk systeem nu zorgt voor de powerdrain?

• Razwer
Vielleicht schreef op woensdag 20 september 2023 @ 08:58:
[...]

Heeft het wel wat inzicht geleverd in welk systeem nu zorgt voor de powerdrain?
helaas nog niet.

• Razwer
Zwarte ipv witte bezel om de schermen en een achterruitenwisser. Good enough for me :+

• dextertje
cvanmansom schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 15:04:
[...]

Bedankt, net uitgeprobeerd; kwam me bekend voor, dus ik had het al eens geprobeerd, maar gewoon helemaal vergeten. :o
Ik vind het niet fijn rijden, misschien een kwestie van gewenning, maar heb er geen behoefte aan. Klopt inderdaad dat als je gaspedaal gewoon helemaal intrapt, je voorbij de limiet kan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ibrator
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-05 16:00

ibrator

ondertitel

ibrator schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 20:56:
[...]

Inmiddels 13 weken en 8.000 km verder in de vervangende Ioniq 5.
Voor de vakantie bericht gehad dat de nieuwe ICCU eind augustus binnen zou moeten komen.

Lees hier dat er een software-update zou zijn voor het ICCU-probleem. Voor zover ik weet kunnen er in de ICCU’s tot mei 2022 lasfouten zitten waardoor er koelwater lekt wat bij de elektrische componenten kan komen. Koelvloeistof in elektrische onderdelen is een slechte combinatie. Het betreft voor zover ik heb begrepen dus een technisch probleem waarvoor de complete ICCU vervangen moet worden.
YES! Na 16 weken mijn IONIQ terug met nieuwe ICCU!
Ben benieuwd of ik ook verwend ben geraakt door de leenauto uit '22 met iets grotere accu... :P

signature

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
76 miljoen won. 54k eur, maar voordat het hier is kost het 69.500 eur*.

77 miljoen won kostende instap Kia EV9 gaat voor 71k over de toonbank in NL.

*aanname

https://www.hyundai.com/kr/ko/e/vehicles/ioniq5-n/intro

kost 80 mil won. 76 is met subsidie.

https://www.hyundai.com/c...atalog/ioniq5-n-price.pdf

en je hebt nog enkele opties. dus pak em beet 72-75k eur.

[ Voor 19% gewijzigd door Simply1337 op 20-09-2023 12:59 ]

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

• PeMo1965
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-05 12:56
PeMo1965 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 10:01:
Is inderdaad overleden.
Inmiddels alweer door de dealer Van der Lindengroep gebld en een afspraak gemaakt voor eind oktober.
Dit ook hier vanwege de drukte in de werkplaats en niet vanwege de levering van het onderdeel.
Iig tevreden over de vlotte communicatie van de dealer.

• CharlieBulldog
Ik was vanmiddag mijn Ioniq 5 ophalen bij Hyundai Wittenberg in Hilversum vanwege een herstelde schade 8)7
De schade is trouwens mooi hersteld :)

Er was net een Ioniq 5 “Project 45” occasion binnengekomen.
Ik weet dat hier soms naar gezocht wordt, vandaar dat ik het even meldt.

Zie:
https://www.hyundaiwitten...project-45-awd-hilversum/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McRizzo
Zojuist bij forumlid Roetiej zijn Wallbox Pulsar Plus even mogen proberen (waarvoor dank!) en daar is het laden geen probleem. Deze ochtend met behulp van Wallbox alles terug naar factory settings gezet en opnieuw geupdate. Dat heeft helaas niet geholpen.

Het goede nieuws is dat het niet aan de auto lijkt te liggen in ieder geval. Morgen eens kijken wat Wallbox ervan zegt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zonnekamp
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 05-06 19:50
Net terug van een vakantie, heen via Zwitserland naar Italië, en terug via Frankrijk. Heerlijke reisauto, snelladen verliep probleemloos, overal laadstations.
Ik heb alleen problemen met de ingebouwde navigatie. Op de snelwegen gaat het prima, alleen is het systeem soms wat laat met aanwijzigen. In steden wordt het hopeloos. Zowel in Basel als in Parma en Genua kon de navigatie ons niet bij ons hotel brengen. We werden éénrichting straten ingestuurd, voetgangersgebieden in, en soms zei het systeem doodleuk: u heeft uw bestemming bereikt, terwijl het hotel nergens te bekennen was. Google maps erbij en deze bracht ons dan probleemloos bij ons hotel.
Ook gaf het systeem soms aan om een smal paadje in te gaan, terwijl Google maps ons gewoon op hoofdwegen hield.
Dan de laadplanning van het systeem: dat hebben we 3x geprobeerd, en 3x eindigde dat waardeloos. De eerste keer moesten we van de snelweg af, terugdraaien weer 10 km de andere kant op naar de laadstop. Vanaf die plek zouden we weer 20 km door moeten rijden voordat we weer terug konden in de juiste rijrichting. Al met al 60 km omrijden! Gelukkig op tijd gezien, bovendien stond er gewoon een laadstation langs onze kant van de snelweg.
De tweede keer gaf de laadplanning een laadstop aan op een plek waar geen laadpalen waren, de derde keer kwamen we op op een leeg terrein, en kregen we de melding: u heeft uw laadstop bereikt. Bleek dat we nog 3 rotondes verder moesten (leve google maps) om op een gigantisch parkeerterrein terecht te komen waar we na veel zoeken de laadpalen ontdekten. Kortom, hopeloos. Ik hoop dat toekomstige updates dit gaan verbeteren. Ik vul nu gewoon de bestemming in en kijk zelf via Hyundai-live welke laadstations ik echt langs de route tegen kom.
Maar de auto rijdt fenomenaal!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-06 12:29
3 weken geleden dit kit besteld https://www.amazon.com/Se...-Switchback/dp/B0BYNYF6NB
Vandaag eindelijk tijd gehad om het te installeren (10min) https://www.instagram.com/reel/CxbauaSMBei/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefannn
Zonnekamp schreef op woensdag 20 september 2023 @ 21:28:
Net terug van een vakantie, heen via Zwitserland naar Italië, en terug via Frankrijk. Heerlijke reisauto, snelladen verliep probleemloos, overal laadstations.
Ik heb alleen problemen met de ingebouwde navigatie. Op de snelwegen gaat het prima, alleen is het systeem soms wat laat met aanwijzigen. In steden wordt het hopeloos. Zowel in Basel als in Parma en Genua kon de navigatie ons niet bij ons hotel brengen. We werden éénrichting straten ingestuurd, voetgangersgebieden in, en soms zei het systeem doodleuk: u heeft uw bestemming bereikt, terwijl het hotel nergens te bekennen was. Google maps erbij en deze bracht ons dan probleemloos bij ons hotel.
Ook gaf het systeem soms aan om een smal paadje in te gaan, terwijl Google maps ons gewoon op hoofdwegen hield.
Dan de laadplanning van het systeem: dat hebben we 3x geprobeerd, en 3x eindigde dat waardeloos. De eerste keer moesten we van de snelweg af, terugdraaien weer 10 km de andere kant op naar de laadstop. Vanaf die plek zouden we weer 20 km door moeten rijden voordat we weer terug konden in de juiste rijrichting. Al met al 60 km omrijden! Gelukkig op tijd gezien, bovendien stond er gewoon een laadstation langs onze kant van de snelweg.
De tweede keer gaf de laadplanning een laadstop aan op een plek waar geen laadpalen waren, de derde keer kwamen we op op een leeg terrein, en kregen we de melding: u heeft uw laadstop bereikt. Bleek dat we nog 3 rotondes verder moesten (leve google maps) om op een gigantisch parkeerterrein terecht te komen waar we na veel zoeken de laadpalen ontdekten. Kortom, hopeloos. Ik hoop dat toekomstige updates dit gaan verbeteren. Ik vul nu gewoon de bestemming in en kijk zelf via Hyundai-live welke laadstations ik echt langs de route tegen kom.
Maar de auto rijdt fenomenaal!
dank voor het verslag, elke praktijkervaring is super waardevol.
Kwa navigatie nauwkeurigheid kan ik het niet helemaal rijmen met mijn ervaring. Afgelopen weekend naar P4 in hoog Catharijnen in Utrecht genavigeerd. Ik was eerlijk gezegd onder de indruk van “dat enerzijds de bewegwijzering hopeloos was”, en dat de auto me anderzijds tot op de cm nauwkeurig naar de parkeer ingang, na heel wat onduidelijke half voetganger half auto weggetjes, midden onder een overpass, met een raar bochtje binnen in het complex wist te brengen.

Kwa laadpalen onderschrijf ik dat er meer palen zijn dan de auto weet. Die komen er dermate snel bij dat de auto ze niet allemaal kent. Google is meer up-to-date. Sowieso rijd ik niet naar een laadpaal waarvan ik de status niet gecheckt heb via live services of Google.

Automatische planning van laadstops heb ik nog niet echt geprobeerd. Eerlijk gezegd heb ik daar inderdaad niet zo’n hoge verwachting van. Ik geloof niet helemaal dat de auto de complete balans kan weten tussen “zo ver mogelijk rijden”, “niet te leeg aankomen anders start de accu niet met hoge laadsnelheid”, “of als je uitgebreid wil lunchen juist wel”, “of als je het wel zat bent en koffie wil juist eerder”.

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Stefannn schreef op donderdag 21 september 2023 @ 06:36:
[...]

dank voor het verslag, elke praktijkervaring is super waardevol.
Kwa navigatie nauwkeurigheid kan ik het niet helemaal rijmen met mijn ervaring. Afgelopen weekend naar P4 in hoog Catharijnen in Utrecht genavigeerd. Ik was eerlijk gezegd onder de indruk van “dat enerzijds de bewegwijzering hopeloos was”, en dat de auto me anderzijds tot op de cm nauwkeurig naar de parkeer ingang, na heel wat onduidelijke half voetganger half auto weggetjes, midden onder een overpass, met een raar bochtje binnen in het complex wist te brengen.

Kwa laadpalen onderschrijf ik dat er meer palen zijn dan de auto weet. Die komen er dermate snel bij dat de auto ze niet allemaal kent. Google is meer up-to-date. Sowieso rijd ik niet naar een laadpaal waarvan ik de status niet gecheckt heb via live services of Google.

Automatische planning van laadstops heb ik nog niet echt geprobeerd. Eerlijk gezegd heb ik daar inderdaad niet zo’n hoge verwachting van. Ik geloof niet helemaal dat de auto de complete balans kan weten tussen “zo ver mogelijk rijden”, “niet te leeg aankomen anders start de accu niet met hoge laadsnelheid”, “of als je uitgebreid wil lunchen juist wel”, “of als je het wel zat bent en koffie wil juist eerder”.
mijn reactie op jouw punten:
1) ik ben niet bepaald een fan van de onboard navi. Gebruik altijd Waze.
2) qua laadpalen up-to-date-heid..... daarom pleit ik al langere tijd voor frequente OTA-updates voor POI's zoals laadpalen.
3) automatische planning laadstops: ik deel helemaal jouw mening. Nice to have/ een inspiratie, meer niet.

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henry_tw
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 06-06 13:35
jrk schreef op donderdag 21 september 2023 @ 08:55:
[...]

mijn reactie op jouw punten:
1) ik ben niet bepaald een fan van de onboard navi. Gebruik altijd Waze.
2) qua laadpalen up-to-date-heid..... daarom pleit ik al langere tijd voor frequente OTA-updates voor POI's zoals laadpalen.
3) automatische planning laadstops: ik deel helemaal jouw mening. Nice to have/ een inspiratie, meer niet.
Mijn ervaring is echt heel anders
1) onboard navi heeft grote voordelen, met info in de HUD bijv.
2) Dat zou idd beter kunnen (midden in Zweden werd ik naar 50Kw paal geleid, terwijl iets verderop een nieuw Ionity park stond)
3) Zou niet meer zonder willen, geeft een goed gevoel hoe je reis eruit ziet en corrigeert automatisch nav je verbruik

IONIQ 28 | Premium | | Red | 150k+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rugby82
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-06 14:11
Henry_tw schreef op donderdag 21 september 2023 @ 09:10:
[...]

2) Dat zou idd beter kunnen (midden in Zweden werd ik naar 50Kw paal geleid, terwijl iets verderop een nieuw Ionity park stond)
3) Zou niet meer zonder willen, geeft een goed gevoel hoe je reis eruit ziet en corrigeert automatisch nav je verbruik
Punt 2 is heel makkelijk te voorkomen door het filter op alleen 200kW+ te zetten (en alleen bepaalde providers in te stellen).

R6, 7D2 en wat L-lenzen

• Tiggy80
in de vernieuwde bluelink gebruiksovereenkomst (greeg ik dinsdag avond weer voor mijn kiezen vlak na het wegrijden van huis; top timing steeds) werd vermeld dat er directe muziek streaming mogelijk zou zijn (met allerlei voorwaarden en uitzonderingen uiteraard), maar het is mij niet duidelijk of dit ook voor de Ioniq 5 is, ik heb het iig niet onder "media" staan. iemand anders iets gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Creokr
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 04-06 09:55
Tiggy80 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 14:36:
in de vernieuwde bluelink gebruiksovereenkomst (greeg ik dinsdag avond weer voor mijn kiezen vlak na het wegrijden van huis; top timing steeds) werd vermeld dat er directe muziek streaming mogelijk zou zijn (met allerlei voorwaarden en uitzonderingen uiteraard), maar het is mij niet duidelijk of dit ook voor de Ioniq 5 is, ik heb het iig niet onder "media" staan. iemand anders iets gezien?
Ook "digital key" trouwens...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Henry_tw schreef op donderdag 21 september 2023 @ 09:10:
[...]

ad 1) klopt, maar weegt voor mij niet op tegen de nadelen. Ik weet niet beter dan dat het niet in de HUD zit. Weet je waar ik me nog het meest aan erger bij de onboard? Da's de kleurstelling. De te volgen route is amper te onderscheiden van de andere wegen en de kleurstelling is niet aan te passen. Soweiso zijn het allemaal laffe, fletse kleuren in vergelijking met de frisse, vrolijke en onderscheidende kleuren van Waze.

ad 3) ben het meer eens met de oorspronkelijke poster en ik heb hier een paar weken geleden ook zelf mijn eigen ervaringen over gepost. Omdat je geen gewenste SoC op eindbestemming kunt instellen vind ik het niet zaligmakend. Voorbeeldje: over 3 weken ga ik een paar dagen naar Rügen in Duitsland (eiland in de Oostzee). Da's voor ons zo'n 600km afstand. Wedden dat het zo gepland word dat ik straks met een SoC van 100km op dat eiland zit voor 3 dagen? Dat wil je niet. Dus: op het vaste land nog ff volblaffen, zodat ik daar ongestoord kan cruisen en weer terug op het vasteland kan komen. Het is toch allemaal niet zo moeilijk dan? Rond Hamburg (250km) en vlak voor Rügen (nog eens 250km) een laadstop plannen. Dat hoef ik die onboard niet allemaal te laten berekenen. Ongetwijfeld in die buurt wel een fastned of Ionity, of beter nog eentje waar je per minuut ipv kW betaalt. Ik doe wel wat inspiratie op via de onboard, of ik grijp terug op de Shell app op m'n phone. Mocht het koud zijn, dan de zelf bepaalde locatie wel invoeren ivm de pre-conditioning.... (grrr....)

• tvc15
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 22:23
De Ioniq 5 N is te bewonderen op de EV experience dagen op Zandvoort 21-23 september. Info van LinkedIn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GriPE1coNa8iNUqh4v0-edoMhfE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LhaJAMCQmqU8UzfRSWBGewsQ.jpg?f=fotoalbum_large

• eyegraphic
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 28-05 14:10
Ik ervaar hier net een soort omgekeerde zombie modus.
Bij het uitschakelen van mijn wagen drukte ik per ongeluk 2 keer direct na elkaar op de start/stop knop.

Gevolg: wagen blijft aan, krijg hem niet uit neutraal, maar krijg hem ook niet uitgeschakeld.
Wanneer ik terug op de start/stop knop druk, gaat de wagen uit, maar direct terug aan. De audio fade uit en voor hij volledig uit is, fade hij terug in.

Ik heb de 12V batterij afgekoppeld en terug aangekoppeld. Wagen gaat direct terug in dezelfde modus.
Er komt wel een waarschuwing op het display: Controleer schakelblokkeringssysteem.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QZD5HkF7nvjtn8MDOoZmgeOotXU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6o1QadbQ82Jy6oTxwwMx5Tr6.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand dit toevallig al meegemaakt?
En zoja, hoe werd dit opgelost?

Ik heb nu gewoon de 12V afgekoppeld en hoop dat het probleem zichzelf binnen een paar uren.

EDIT: OPGELOST

Opgelost met dank aan het EV6 zusterforum.

Na de 12V batterij terug aan te koppelen, was het kwestie van rempedaal indrukken + start/stop.
Dan start/stop zonder rempedaal in te drukken.
En dan voor de verandering terug rempedaal indrukken + start/stop.

Wat me wel verwonderde is dat het woord "schakelblokkeringssysteem" zelfs niet één keer vermeld wordt in de gebruikershandleiding.

[ Voor 30% gewijzigd door eyegraphic op 21-09-2023 17:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@eyegraphic Bij mij zit de draaiknop een beetje los (de buitenste zilvergrijze draaiknop). Deze kan ik er zo uittrekken als ik wil. Even vastdrukken en dan reageert die misschien weer. Weet natuurlijk niet of bij jouw hetzelfde probleem is :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eyegraphic
ZuinigeRijder schreef op donderdag 21 september 2023 @ 17:29:
Bij mij zit de draaiknop een beetje los
Het is ondertussen opgelost, ik heb de oplossing op de post toegevoegd.
Ik ben voor de zekerheid nog eens gaan voelen aan de draaiknop, maar deze zit (in tegenstelling tot de bestuurderszetel) wel nog goed vast.

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19:38
eyegraphic schreef op donderdag 21 september 2023 @ 17:12:
Ik ervaar hier net een soort omgekeerde zombie modus.
Bij het uitschakelen van mijn wagen drukte ik per ongeluk 2 keer direct na elkaar op de start/stop knop.

Gevolg: wagen blijft aan, krijg hem niet uit neutraal, maar krijg hem ook niet uitgeschakeld.
Wanneer ik terug op de start/stop knop druk, gaat de wagen uit, maar direct terug aan. De audio fade uit en voor hij volledig uit is, fade hij terug in.

Ik heb de 12V batterij afgekoppeld en terug aangekoppeld. Wagen gaat direct terug in dezelfde modus.
Er komt wel een waarschuwing op het display: Controleer schakelblokkeringssysteem.

[Afbeelding]

Iemand dit toevallig al meegemaakt?
En zoja, hoe werd dit opgelost?

Ik heb nu gewoon de 12V afgekoppeld en hoop dat het probleem zichzelf binnen een paar uren.

EDIT: OPGELOST

Opgelost met dank aan het EV6 zusterforum.

Na de 12V batterij terug aan te koppelen, was het kwestie van rempedaal indrukken + start/stop.
Dan start/stop zonder rempedaal in te drukken.
En dan voor de verandering terug rempedaal indrukken + start/stop.

Wat me wel verwonderde is dat het woord "schakelblokkeringssysteem" zelfs niet één keer vermeld wordt in de gebruikershandleiding.
Is dit niet het accessoire stand wat je onbedoeld hebt geactiveerd? Met 2x op het start knop (zonder rem ingedrukt te houden) activeer je deze.

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:43
Tolga07 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 17:46:
[...]

Is dit niet het accessoire stand wat je onbedoeld hebt geactiveerd? Met 2x op het start knop (zonder rem ingedrukt te houden) activeer je deze.
Kampeer modus?

• eyegraphic
Hmm, dat zou het mogelijks wel geweest zijn.
Ik dacht wel dat ik de rem indrukte terwijl ik 2x op start/stop drukte.

Ik test het morgen eens uit, want ik vermoed dat de wagen dan wel anders reageert wanneer je terug 1x op start/stop drukt. Nu ging de wagen uit en nog geen halve seconde later direct terug aan.

• Pietdelft
Ik krijg elke keerde ik de I5 start de vraag over
1, acceptatie van de nieuwe de leveringsvoorwaarden en
2. iets over veiligheid en rijden en gebruik van navigatie.

Elke keer weer. Weet iemand hoe ik dit weg krijg?

[ Voor 14% gewijzigd door Pietdelft op 21-09-2023 22:12 ]

• Stefannn
Pietdelft schreef op donderdag 21 september 2023 @ 22:10:

Accepteren

Had je wellicht al gedaan, ik wet het niet meer precies maar je moet het geloof ik nog een keer bevestigen.
In ieder geval… wegklikken werkt niet, dan komt het terug.
En tijdens het rijden kan je niet accepteren. Moet als je stil staat in P stand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-06 12:29
Tiggy80 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 14:36:
Begint over het CCNC system (nieuwe Kona, Ioniq N). Dus verwacht dat deze vernieuwingen daarvoor zijn.

• CharlieBulldog

De auto in de parkeerstand zetten en de voorwaarden tot het eind door scrollen.
Daarna accepteren zodat het lijkt of je ze gelezen hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Terechte klacht hoor! En heel herkenbaar voor iedereen denk ik!

Elke keer krijg je de melding pas als je rijdt. En dan mag je het niet lezen.... Het is mij laatst een keer gelukt toen ik (ik was net van huis vertrokken) moest stoppen voor een stoplicht én deze melding kwam. Auto snel in de P. Snel er doorheen scrollen en dan accepteren. Ik kon het allemaal net regelen voordat het licht groen werd. En elke keer vergeet je weer even op de oprit te wachten totdat deze melding komt......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Razwer
jrk schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 07:46:
[...]
Het is mij laatst een keer gelukt toen ik (ik was net van huis vertrokken) moest stoppen voor een stoplicht én deze melding kwam. Auto snel in de P. Snel er doorheen scrollen en dan accepteren. Ik kon het allemaal net regelen voordat het licht groen werd. En elke keer vergeet je weer even op de oprit te wachten totdat deze melding komt......
:) :) :) :) :)
Ik moest glimlachen toen ik dit las. Bij mij was het exact identiek, ook snel snel bij stoplicht in P stand, denkend van "hup ff snel, ben ik er eindelijk van af".

[ Voor 4% gewijzigd door Razwer op 22-09-2023 09:09 ]

Pagina: 1 ... 190 ... 262 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic