Met een flesje water wordt dat inderdaad lastig, maar ik heb wel gemerkt dat je wél heel goed een gesmolten Snickers voor uit ventilatieroosters kunt leggen. Paar keer van kant draaien en je kan weer Snickers eten zonder dat alles onder de chocola zit![b]Pietdelft in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"
Vraag 1
In mijn vorige auto had ik mijn flesje water in de luchtstroom staan. Dus op hete dagen heerlijk koud drankje. Als ik dat bij de I5 zou gaan doen, staat het flesje voor het scherm. Het flesje in de bekerhouder was, na een stop van een paar uur, redelijk bloedheet. Dus ik zat nu, ook na uurtje rijden, nog steeds “koud” (dus 40 °C) water te drinken. Hoe hebben jullie dit opgelost?
Kijk dit zijn de tips waar we het hier voor doen!Vielleicht schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 14:57:
[...]
Met een flesje water wordt dat inderdaad lastig, maar ik heb wel gemerkt dat je wél heel goed een gesmolten Snickers voor uit ventilatieroosters kunt leggen. Paar keer van kant draaien en je kan weer Snickers eten zonder dat alles onder de chocola zit!
IONIQ 5 MEETING DAG?
Ik heb in het verleden een Lexus IS meeting dag bijgewoond, georganiseerd vanuit het Lexus IS forum.
Dit was een hele leuke dag waarbij iedereen de auto’s van de andere forumleden konden bekijken en tips konden uitwisselen.
Is dit wellicht een idee om dit ook voor de Hyundai Ioniq 5 forumleden op te zetten?
Ik ben bereid dit te organiseren wellicht ondersteund door een of meer andere forumleden.
Om te inventariseren of en zo ja hoeveel interesse er is, wil ik iedereen die zo’n meeting zou willen bijwonen dit bericht te “liken”.
Ik heb in het verleden een Lexus IS meeting dag bijgewoond, georganiseerd vanuit het Lexus IS forum.
Dit was een hele leuke dag waarbij iedereen de auto’s van de andere forumleden konden bekijken en tips konden uitwisselen.
Is dit wellicht een idee om dit ook voor de Hyundai Ioniq 5 forumleden op te zetten?
Ik ben bereid dit te organiseren wellicht ondersteund door een of meer andere forumleden.
Om te inventariseren of en zo ja hoeveel interesse er is, wil ik iedereen die zo’n meeting zou willen bijwonen dit bericht te “liken”.
Grappig, had 'm zelf ook al 3 tandjes naar achter gezet, equalizer stond praktisch hetzelfde. Maakt inderdaad groot verschil met de Bose speakers.MicheldeGoey schreef op donderdag 7 september 2023 @ 13:48:
Kwam deze instellingen van een geluidstechnicus tegen op een ander forum. Aardige verbetering.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
All I had to do was follow the damn train.
Is de eq. instelling voor de versie met of zonder subwoofer?-CJ schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 17:14:
[...]
Grappig, had 'm zelf ook al 3 tandjes naar achter gezet, equalizer stond praktisch hetzelfde. Maakt inderdaad groot verschil met de Bose speakers.
3000Wp op 't dak
Ik heb 'm ingesteld met subwoofer. Heb de bas wel iets lager gezet ten opzichte van het voorbeeld.kor952 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 18:21:
[...]
Is de eq. instelling voor de versie met of zonder subwoofer?
All I had to do was follow the damn train.
2) Kijk eens naar jezelf ipv de auto zou ik zeggen. Ik stop ‘m altijd vóór in de hals van mijn kleding. Vergeet je ‘m ook niet, alleen oppassen met bukken.Pietdelft schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 08:15:
Ik heb de eerste paar duizend kilometer met mijn I5 gereden. Heerlijk. Maar 2 dingen waarvoor ik nu nog geen goede oplossing heb.
Vraag 1
In mijn vorige auto had ik mijn flesje water in de luchtstroom staan. Dus op hete dagen heerlijk koud drankje. Als ik dat bij de I5 zou gaan doen, staat het flesje voor het scherm. Het flesje in de bekerhouder was, na een stop van een paar uur, redelijk bloedheet. Dus ik zat nu, ook na uurtje rijden, nog steeds “koud” (dus 40 °C) water te drinken. Hoe hebben jullie dit opgelost?
Vraag 2.
Ik heb geen goede plek voor mijn zonnebril (op sterkte) gevonden. Waar kan ik die het beste ergens opbergen? Ik moet vaak wisselen van bril. Zoek dus een oplossing zodat ik, al rijdende, de bril kan wisselen (en dus ergens neer kan leggen/zetten/opbergen).
Gibson S-1, Godin Multiac ACS SA, Camps Cut 500S, Roland Jazz Chorus-120 , King Tempo II 607, TMS320C10, SAM4L
Onderzoek naar hoe Hyundai omgaat met privacy. Korte samenvatting het is een privacy nachtmerrie (alleen Tesla is nog erger).
Overigens is geen een van de onderzochte merken veel beter.
https://foundation.mozill...ivacynotincluded/hyundai/
Overigens is geen een van de onderzochte merken veel beter.
https://foundation.mozill...ivacynotincluded/hyundai/
HYUNDAI IONIQ 5 Connect+ 77kWh RWD MY23
Hoi mede Hi5 rijders.
Ik ben opzoek naar een goed passende set caravan/aanhangerspiegels.
Wie heeft er een tip welke goed gemonteerd kunnen worden en bij voorkeur dat de spiegels ook nog kunnen inklappen.
Ik heb nu Milenco Aero maar daar ben ik niet heel happy mee!
Deze trillen behoorlijk en ze passen ook niet 100% op de spiegels.
Ik hoor graag tips voor een mooie set!
Alvast bedankt
Ik ben opzoek naar een goed passende set caravan/aanhangerspiegels.
Wie heeft er een tip welke goed gemonteerd kunnen worden en bij voorkeur dat de spiegels ook nog kunnen inklappen.
Ik heb nu Milenco Aero maar daar ben ik niet heel happy mee!
Deze trillen behoorlijk en ze passen ook niet 100% op de spiegels.
Ik hoor graag tips voor een mooie set!
Alvast bedankt
Wij hebben de Emuk universele spiegels in XL variant en zijn daar nu mee op pad. Gaat super.
Zijn dat deze?trippelb schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 21:42:
Wij hebben de Emuk universele spiegels in XL variant en zijn daar nu mee op pad. Gaat super.
https://www.caravanspiege...niversa-pro-iii-xl-100995
En hoe zit het met de trillingen?
Ja inderdaad, hiervoor had ik model specifieke Emuks en die trilden absoluut niet. Dit trilt wel een beetje maar niet heel erg.simplemouse schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 22:02:
[...]
Zijn dat deze?
https://www.caravanspiege...niversa-pro-iii-xl-100995
En hoe zit het met de trillingen?
Auto heeft gisteren een onderhoudsbeurt gehad, ik heb er zelf inmiddels 34000km mee gereden in 14 maanden. Ik had gevraagd ook even naar de frontradar te laten kijken omdat ik er ongeveer drie keer wel een melding van heb gehad, twee keer bij koud weer of sneeuw, maar ook een keer in de zomer dat die uitviel. Deze moet inderdaad vervangen worden en onderdelen zijn besteld. Zelfde geldt voor het frame van de bestuurdersstoel waar wat beweging in lijkt te zitten, hebben ze ook iets voor besteld wat het zou moeten verhelpen (was een TSB voor).
Prima geholpen bij Wittenberg Utrecht. Vandaag is de auto trouwens verkocht en gelijk meegenomen door de nieuwe eigenaar. Ik ga hoogstwaarschijnlijk weer een I5 halen, als het even meezit een P45.
Prima geholpen bij Wittenberg Utrecht. Vandaag is de auto trouwens verkocht en gelijk meegenomen door de nieuwe eigenaar. Ik ga hoogstwaarschijnlijk weer een I5 halen, als het even meezit een P45.
[ Voor 4% gewijzigd door Luiaard op 09-09-2023 16:54 ]
Import van EVs
Wij rijden nu alweer een aantal weken met veel plezier in de Ioniq5. Het gaat om een privatelease-auto die we hebben besteld bij een dealer in Zuid-Holland. Onlangs mailde de dealer ons met het bericht dat het maandbedrag met ongeveer 50 euro verhoogd moet worden omdat er vorig jaar een prijsverhoging was maar hij even was vergeten om dat door te geven aan ons. Onze reactie was dat we daar niet mee akkoord gaan en dat hij verantwoordelijk is voor het oplossen van zijn eigen fout. Zo'n dergelijke verhoging had wel vóór de levering gekund maar niet 3 weken ná levering.
De dealer neemt geen genoegen met ons antwoord. Ze zetten ons onder druk om tot een oplossing te komen. Als we daar niet voor open staan dan moeten wij de overeenkomst kosteloos ontbinden zeggen zij. Wij hebben geen idee of zij dit mogen doen. Meer mensen die hier ervaring mee hebben of hier iets van vinden?
De dealer neemt geen genoegen met ons antwoord. Ze zetten ons onder druk om tot een oplossing te komen. Als we daar niet voor open staan dan moeten wij de overeenkomst kosteloos ontbinden zeggen zij. Wij hebben geen idee of zij dit mogen doen. Meer mensen die hier ervaring mee hebben of hier iets van vinden?
Contract is contract. Staat er iets in de voorwaarden wat dit faciliteert?Hagenees68 schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 19:13:
Wij rijden nu alweer een aantal weken met veel plezier in de Ioniq5. Het gaat om een privatelease-auto die we hebben besteld bij een dealer in Zuid-Holland. Onlangs mailde de dealer ons met het bericht dat het maandbedrag met ongeveer 50 euro verhoogd moet worden omdat er vorig jaar een prijsverhoging was maar hij even was vergeten om dat door te geven aan ons. Onze reactie was dat we daar niet mee akkoord gaan en dat hij verantwoordelijk is voor het oplossen van zijn eigen fout. Zo'n dergelijke verhoging had wel vóór de levering gekund maar niet 3 weken ná levering.
Zo nee: doei met je verhoging.
Als je een rechtsbijstandverzekering hebt zou ik die er even tussen zetten.
Heel vervelende situatie. Voor jullie niet leuk maar voor de dealer ook niet. De verhoging op zich lijkt mij niet vreemd met alle prijsstijgingen tussen bestelling en levering. Bij ons was dat ook 5000,- wat we terug zien met een vergelijkbaar bedrag per maand aan bijtelling. Indien het contract op de oude prijs is opgemaakt heeft de dealer denk ik theoretisch gezien pech, zeker als de prijs nog niet vaststond tijdens het wachten op de auto. Maar ja, er ruzie over hebben is ook niet leuk. Misschien een afspraak maken om het nog eens rustig door te praten. Dat de dealer dit per mail aangaf was misschien niet zo een goed begin.Hagenees68 schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 19:13:
Reis naar Denemarken gedaan zonder veel voorbereiding en met de ingebouwde navigatie. Door grote snelheidsverschillen (soms 140, soms 5 km) zag je de laadpunten aangepast worden. Maar in Duitsland en Denemarken is laden geen probleem. In het reusachtig kleine dorpje Ulfborg staan gewoon twee laadpunten van 150 kW!
Geeft de interne navigatie ook aan of de laadpunten bezet zijn en dan ook hoeveel de accu van de desbetreffende auto al geladen is?edvanleeuwen schreef op zondag 10 september 2023 @ 12:06:
Reis naar Denemarken gedaan zonder veel voorbereiding en met de ingebouwde navigatie. Door grote snelheidsverschillen (soms 140, soms 5 km) zag je de laadpunten aangepast worden. Maar in Duitsland en Denemarken is laden geen probleem. In het reusachtig kleine dorpje Ulfborg staan gewoon twee laadpunten van 150 kW!
Wel wat bezet is: totaal/beschikbaar/bezet/stuk/onbekendmaax schreef op zondag 10 september 2023 @ 15:22:
[...]
Geeft de interne navigatie ook aan of de laadpunten bezet zijn en dan ook hoeveel de accu van de desbetreffende auto al geladen is?
Niet hoeveel betreffende auto’s geladen zijn
[ Voor 6% gewijzigd door Stefannn op 10-09-2023 17:11 ]
compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV
Vanmiddag bij een kort ritje naar het zwembad last gehad van een zombie modus. Daarna wilde de regen modus niet in auto en bleef in level 1 staan.
Nu bij aankomst de auto ingeplugd en de wallbox pulsar plus blijft maar vragen: plug in vehicle. De auto zelf geeft wel aan dat de stekker er in zit. Kortom: zo kan er niet geladen worden. Iemand een idee?
Twee weken geleden een nieuwe ICCU gehad, ik hoop dat er niet weer zoiets aan de hand is.
Nu bij aankomst de auto ingeplugd en de wallbox pulsar plus blijft maar vragen: plug in vehicle. De auto zelf geeft wel aan dat de stekker er in zit. Kortom: zo kan er niet geladen worden. Iemand een idee?
Twee weken geleden een nieuwe ICCU gehad, ik hoop dat er niet weer zoiets aan de hand is.
De openbare AC laadpaal hier in de straat deed het gelukkig wel. De ICCU leeft nog. Daarna terug naar huis. Daar ingeplugd en nog steeds dezelfde melding. Toen de stroom van de wallbob gehaald en even gewacht. Stroom er terug op en gelukkig pakte hij nu wel.
Probleem opgelost voor nu. Iemand anders met dergelijke ervaringen met een Walbox? Dit is de eerste keer in 2 jaar dat zoiets gebeurd, tot nu toe betrouwbaar geweest.
Probleem opgelost voor nu. Iemand anders met dergelijke ervaringen met een Walbox? Dit is de eerste keer in 2 jaar dat zoiets gebeurd, tot nu toe betrouwbaar geweest.
De wallbox een reboot geven helpt niet? Wanneer de auto zegt "not plugged in" dan is het meestal stekker trekken, wanneer de wallbox geen sjoeche geeft is een reboot van die meestal de oplossing.McRizzo schreef op zondag 10 september 2023 @ 19:00:
Vanmiddag bij een kort ritje naar het zwembad last gehad van een zombie modus. Daarna wilde de regen modus niet in auto en bleef in level 1 staan.
Afgelopen vrijdag hier ook last gehad van zombie modus dat ik voor het eerst met sleuteltje 10 aan de slag moest. Daarna geen laad issues gehad (hier ook een Pulsar Plus hangen).
Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.
Ik heb iets vergelijkbaars gehad met mijn Wallbox Pulsar Plus. In het verleden smartcharge app gehad en verwijderd. Deze bleek desondanks aan te staan. Oplossing in mijn geval: app opnieuw installeren, smartcharge uitschakelen en daarna pas de app verwijderen. Daarnaast: Wallbox Pulsar Plus? Staan de eco instellingen goed? Mogelijk wacht je auto op een uitgestelde start.McRizzo schreef op zondag 10 september 2023 @ 19:39:
De openbare AC laadpaal hier in de straat deed het gelukkig wel. De ICCU leeft nog. Daarna terug naar huis. Daar ingeplugd en nog steeds dezelfde melding. Toen de stroom van de wallbob gehaald en even gewacht. Stroom er terug op en gelukkig pakte hij nu wel.
Euhmmm het is niet zo dat de dealer tijdens het bezit van de auto je beste vriend moet zijn toch? Ik zou het nut er niet van inzien dat wanneer deze verhoging onrechtmatig zou zijn (wat waarschijnlijk het geval is) daar op de koffie te gaan en te schikken.mpsh schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 22:05:
[...]
Heel vervelende situatie. Voor jullie niet leuk maar voor de dealer ook niet. De verhoging op zich lijkt mij niet vreemd met alle prijsstijgingen tussen bestelling en levering. Bij ons was dat ook 5000,- wat we terug zien met een vergelijkbaar bedrag per maand aan bijtelling. Indien het contract op de oude prijs is opgemaakt heeft de dealer denk ik theoretisch gezien pech, zeker als de prijs nog niet vaststond tijdens het wachten op de auto. Maar ja, er ruzie over hebben is ook niet leuk. Misschien een afspraak maken om het nog eens rustig door te praten. Dat de dealer dit per mail aangaf was misschien niet zo een goed begin.
Dat is niet wat ik bedoelde te zeggen. Maar eerst even uitzoeken hoe het wel echt zit begint toch met een gesprek. Je kan altijd nog kijken als je geen gelijk krijgt maar het wel meent te hebben de rechtsbijstand erbij te halen.schumi1986 schreef op maandag 11 september 2023 @ 07:39:
[...]
Euhmmm het is niet zo dat de dealer tijdens het bezit van de auto je beste vriend moet zijn toch? Ik zou het nut er niet van inzien dat wanneer deze verhoging onrechtmatig zou zijn (wat waarschijnlijk het geval is) daar op de koffie te gaan en te schikken.
Mijn I5 staat vandaag bij de garage voor zijn 30K beurt. Ze gaan ook de VCU update doen. Enig idee hoe ik kan checken of deze straks ook is uitgevoerd en of de precondition ook daadwerkelijk werkt?ZuinigeRijder schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 11:28:
[...]
Ik kan beamen, dat na de VCU service actie nu bij het in P-zetten van de IONIQ 5 de auto ook op de elektronische handrem gaat. Wil je dit niet, zul je handmatig deze weer van EPB af moeten zetten.
Dit zijn de andere wijzigingen:
[...]
Ioniq 5 Lounge 73kWh (2022), Peugeot 308 cc (2011), 11500 wp
als ik de airco aanzet via de app, dan maakt het niet uit welke temperatuur er ingesteld staat in de app, bij de auto blijkt deze altijd op 17 graden te staan. als de auto aangezet wordt gaat hij ook niet terug naar de stand waarop ik hem voor de remote actie op had staan (auto 1 op 19,5 graden) maar gaat hij volle bak op 17 graden staan blazen. is dat bij jullie ook het geval of is de klimaatsoftware de weg een beetje kwijt?
Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west
@Tiggy80 2 graden hoger zetten dan doeltemperatuur. Foutje in de software.
[ Voor 18% gewijzigd door ZuinigeRijder op 11-09-2023 08:35 ]
Wachten op (veel) kouder weer en dan de onboard navi instellen op een bestemming verder dan je SoC, het systeem laadpalen laten zoeken en dan kijken of hij t.z.t. aangaat (maar alleen boven 20% SoC en nog wat andere randvoorwaarden). Lullig antwoord, maar ik weet het ook niet anders!mh514452 schreef op maandag 11 september 2023 @ 08:17:
[...]
Mijn I5 staat vandaag bij de garage voor zijn 30K beurt. Ze gaan ook de VCU update doen. Enig idee hoe ik kan checken of deze straks ook is uitgevoerd en of de precondition ook daadwerkelijk werkt?
IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller
in de app staat hij al op 21 graden (dat is al kouder dan de 40 die het met dit weer wordt :-P) evengoed weer op 17 graden toen ik in de auto stapteZuinigeRijder schreef op maandag 11 september 2023 @ 08:35:
@Tiggy80 2 graden hoger zetten dan doeltemperatuur. Foutje in de software.
Dat laatste wist ik, maar had stiekem de hoop dat je wellicht iets zou kunnen zien aan een versienummer ergens in de instellingen.jrk schreef op maandag 11 september 2023 @ 08:37:
[...]
Wachten op (veel) kouder weer en dan de onboard navi instellen op een bestemming verder dan je SoC, het systeem laadpalen laten zoeken en dan kijken of hij t.z.t. aangaat (maar alleen boven 20% SoC en nog wat andere randvoorwaarden). Lullig antwoord, maar ik weet het ook niet anders!
Kan je uitleggen hoe je de wallbox reboot? Ik heb gezocht, maar verder dan de 3 fase schakelaar omzetten kwam ik niet.Razwer schreef op zondag 10 september 2023 @ 20:10:
[...]
De wallbox een reboot geven helpt niet? Wanneer de auto zegt "not plugged in" dan is het meestal stekker trekken, wanneer de wallbox geen sjoeche geeft is een reboot van die meestal de oplossing.
Afgelopen vrijdag hier ook last gehad van zombie modus dat ik voor het eerst met sleuteltje 10 aan de slag moest. Daarna geen laad issues gehad (hier ook een Pulsar Plus hangen).
De smartcharge app heb ik nooit geinstalleerd. De Eco instellingen staan goed, maar ik heb ze wel even aan en uitgezet, just in case. Magoed, nu doet hij het weer, eens kijken wat de toekomst ons brengt.nietwijk schreef op zondag 10 september 2023 @ 23:24:
[...]
Ik heb iets vergelijkbaars gehad met mijn Wallbox Pulsar Plus. In het verleden smartcharge app gehad en verwijderd. Deze bleek desondanks aan te staan. Oplossing in mijn geval: app opnieuw installeren, smartcharge uitschakelen en daarna pas de app verwijderen. Daarnaast: Wallbox Pulsar Plus? Staan de eco instellingen goed? Mogelijk wacht je auto op een uitgestelde start.
In augustus ben ik 2,5 week met het gezin en de IONI5 Connect met 73 kwh batterij en caravan in Belgie en Frankrijk op vakantie geweest. Dit was na wintersport begin dit jaar de eerste echt lange rit en de eerste met caravan in het buitenland. De auto met caravan van 1250 kg rijdt heerlijk. Beter dan m'n VW Tiguan die ik hieroor had. Na een korte evaluatie is het voor ons echter niet voor herhaling vatbaar. Het bereik is simpelweg te weinig. Record was 185 km en dit was van 100% naar 6%. Gemiddeld verbruik lag op 37 kw per 100 km terwijl ik nergens harder dan 90 km/u heb gereden. Drukte bij snelladers was aan het einde van zomervakantie regio noord prima te doen. Ook maar één keer af hoeven koppelen. Er waren echter weinig snelladers op ons traject waardoor je voor de zekerheid na max 150 km of minder moest laden. Ben zelfs twee keer tegen de richting in om moeten rijden om te laden. Dit gad de inbouw navi aan als 'op de route'. De enkele reis duurde zo'n 3 uur langer dan met benzine auto op een afstand van maar 800 km.
AC laders waren er niet bij of in de buurt van de campings waar we zaten. Dit had ik vooraf niet uitgezocht dus is m'n eigen fout. Ik nam aan dat ze er wel zouden zijn. De route en laders heb ik op advies vanuit het forum zonder ABRP, Chargemap of andere apps gepland maar gewoon op de nieuwe versie van de inbouw navi.
Voor lange weekenden in Nederland en Belgie is de I5 en caravan voor mij een top combinatie maar voor de zomervakantie ga ik volgend jaar op zoek naar een benzine auto. Knap hoe anderen van jullie dit wel met succes gedaan hebben!
AC laders waren er niet bij of in de buurt van de campings waar we zaten. Dit had ik vooraf niet uitgezocht dus is m'n eigen fout. Ik nam aan dat ze er wel zouden zijn. De route en laders heb ik op advies vanuit het forum zonder ABRP, Chargemap of andere apps gepland maar gewoon op de nieuwe versie van de inbouw navi.
Voor lange weekenden in Nederland en Belgie is de I5 en caravan voor mij een top combinatie maar voor de zomervakantie ga ik volgend jaar op zoek naar een benzine auto. Knap hoe anderen van jullie dit wel met succes gedaan hebben!
viel mij gisteren ook op, dacht dat ik iets stoms deed.Tiggy80 schreef op maandag 11 september 2023 @ 08:43:
[...]
in de app staat hij al op 21 graden (dat is al kouder dan de 40 die het met dit weer wordt :-P) evengoed weer op 17 graden toen ik in de auto stapte
Dat is zeker zo. I5 heeft gewoon te weinig range, algemeen. Niet dat je met een tesla en caravan 400km gaat doen. Die z'n verbruik gaat ook omhoogvliegen maar een dikke 100km verder toch zeker .ThijsR schreef op maandag 11 september 2023 @ 11:09:
In augustus ben ik 2,5 week met het gezin en de IONI5 Connect met 73 kwh batterij en caravan in Belgie en Frankrijk op vakantie geweest. Dit was na wintersport begin dit jaar de eerste echt lange rit en de eerste met caravan in het buitenland. De auto met caravan van 1250 kg rijdt heerlijk. Beter dan m'n VW Tiguan die ik hieroor had. Na een korte evaluatie is het voor ons echter niet voor herhaling vatbaar. Het bereik is simpelweg te weinig. Record was 185 km en dit was van 100% naar 6%. Gemiddeld verbruik lag op 37 kw per 100 km terwijl ik nergens harder dan 90 km/u heb gereden. Drukte bij snelladers was aan het einde van zomervakantie regio noord prima te doen. Ook maar één keer af hoeven koppelen. Er waren echter weinig snelladers op ons traject waardoor je voor de zekerheid na max 150 km of minder moest laden. Ben zelfs twee keer tegen de richting in om moeten rijden om te laden. Dit gad de inbouw navi aan als 'op de route'. De enkele reis duurde zo'n 3 uur langer dan met benzine auto op een afstand van maar 800 km.
Een amiga 500 met 512 kb ram !
Misschien voor deze check de verkeerde bestemming?ThijsR schreef op maandag 11 september 2023 @ 11:09:
Frankrijk staat nog steeds niet bekend om z'n laadpalen dichtheid....
Ga eens naar Duitsland/Oostenrijk volgend jaar. Zeker als je de combi zo lekker vind rijden, zou ik je dat niet willen ontzeggen!
Of doe net als ik: laat die sleurhet lekker in de stalling staan (noodgedwongen, want geen BE-rijbewijs, zodat rijden met m'n 1250kg caravan geen optie meer is)
IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller
Hmm wij zijn nu in Biscarrosse en komen net uit Burgos (Spanje) met de Ioniq 5 77kwh RWD. En herken me eigenlijk juist niet hierin. Caravan 1500kg, 3 fietsen op de auto en we redden tussen de 180 en 200km effectief (90-10) aan etappes. We doen dan ook ongeveer 33kwh/100km
We gebruiken wel ABRP voor het plannen. Tot nu toe is de auto niet de beperking in het reizen. Nu stoppen wij sowieso wel altijd elke 2 uur, dus misschien dat daar het verschil zit.
Qua trek/reis auto vind ik het dan wel weer wat tegenvallen. Na 2 uur ben ik de stoelen echt zat en beter afgesteld krijg ik ze ook niet. Bergop merk ik dat ik de RWD iets tekort vind komen. Zeker ook omdat het maximale elektrisch vermogen merkbaar afneemt op lange klimmen. Hiervoor een V60 D6 gereden en die had merkbaar minder moeite met de caravan en stapte daar toch ook uitgeruster uit.
Lang verhaal kort: het elektrisch rijden/reizen valt me erg mee. De auto zelf valt een beetje tegen.
We gebruiken wel ABRP voor het plannen. Tot nu toe is de auto niet de beperking in het reizen. Nu stoppen wij sowieso wel altijd elke 2 uur, dus misschien dat daar het verschil zit.
Qua trek/reis auto vind ik het dan wel weer wat tegenvallen. Na 2 uur ben ik de stoelen echt zat en beter afgesteld krijg ik ze ook niet. Bergop merk ik dat ik de RWD iets tekort vind komen. Zeker ook omdat het maximale elektrisch vermogen merkbaar afneemt op lange klimmen. Hiervoor een V60 D6 gereden en die had merkbaar minder moeite met de caravan en stapte daar toch ook uitgeruster uit.
Lang verhaal kort: het elektrisch rijden/reizen valt me erg mee. De auto zelf valt een beetje tegen.
:strip_exif()/f/image/dTIkGtzRHR1zLtTZQddXLOG7.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 49% gewijzigd door trippelb op 11-09-2023 13:18 ]
Vlekken / strepen op zwarte deurpanelen
De deurpanelen zijn erg gevoelig voor vlekken tgv aanraking met je handen / elleboog. Hebben andere ioniq rijders met donker interieur dat ook?
Heeft iemand een goede oplossing hiervoor? (Anders dan telkens poetsen ;-))
De deurpanelen zijn erg gevoelig voor vlekken tgv aanraking met je handen / elleboog. Hebben andere ioniq rijders met donker interieur dat ook?
Ik heb paar weken terug via Frankrijk naar Italie en Zwitserland gereden en afgelopen weekend naar Parijs. Valt mij juist op dat bijna elke tankstation juist flink hoeveelheid aan laadpalen heeft. Voornamelijk van Total Energies. Erg luxe, 12 tot 16 opladers, 150 tot 350kW, stofzuiger, blazer, ruiten schoonmaken, grote daken met panelen erop.jrk schreef op maandag 11 september 2023 @ 13:01:
[...]
Misschien voor deze check de verkeerde bestemming?
Frankrijk staat nog steeds niet bekend om z'n laadpalen dichtheid....
Ga eens naar Duitsland/Oostenrijk volgend jaar. Zeker als je de combi zo lekker vind rijden, zou ik je dat niet willen ontzeggen!
Of doe net als ik: laat die sleurhet lekker in de stalling staan (noodgedwongen, want geen BE-rijbewijs, zodat rijden met m'n 1250kg caravan geen optie meer is)
Bijzonder, wij vinden de stoelen juist heel vorstelijk zitten en komen na 1100 km er nog fris uit. Was voor ons DE reden om voor de I5 te gaan en niet voor bijvoorbeeld de EV6, Tesla, Polestar 2 etc. Zeker voor mijn vrouw met een serieus rugprobleem is de stoel en mate van vering het belangrijkste van een auto. De rest komt pas daarna.trippelb schreef op maandag 11 september 2023 @ 13:13:
Hmm wij zijn nu in Biscarrosse en komen net uit Burgos (Spanje) met de Ioniq 5 77kwh RWD. En herken me eigenlijk juist niet hierin. Caravan 1500kg, 3 fietsen op de auto en we redden tussen de 180 en 200km effectief (90-10) aan etappes. We doen dan ook ongeveer 33kwh/100km
[Afbeelding]
Caravan dubben we nog erg over. De onze staat al een paar jaar in Frankrijk en hoeven we dus niet achter ons aan te trekken, maar met de tijd willen we toch wel weer gaan trekken. De beperkte actieradius en met name het moeten af- en aankoppelen op de Franse laad parkeerplaatsen doet ons erg twijfelen
Ik zou het niet direct opgeven.ThijsR schreef op maandag 11 september 2023 @ 11:09:
- laadpalen komen er in bizar tempo bij. Frankrijk is dit jaar al een Mekka vergeleken met vorig jaar.
- zoek vooral ook laadpalen met Google maps (bovenste rijtje POI’s naar rechts scrollen en dan “more”), daar vind je vaak palen die de auto nog niet kent.
- rij een poosje met de energie monitor op. Achter een vrachtwagen scheelt 10%. 87 in plaats van 93 scheelt ook 10%. Vorige weekend met mijn kleine kip shelter van eindhoven naar Groningen geweest. Heenweg 27kWh/100km, terugweg 24kWh/100km. Heenweg cruiscontrol op 95 en niet achter vrachtwagens, terugweg cruiscontrol op 90 en wel achter vrachtwagens (zolang ik minimaal 87 kon rijden). Bizar genoeg was de Totale rijstijd terug slechts 4 minuten extra.
compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV
Via de app (settings-->advanced options-->restart) of indien dat niet werkt idd door de schakelaar in de groepenkast te cyclen.McRizzo schreef op maandag 11 september 2023 @ 09:43:
[...]
Kan je uitleggen hoe je de wallbox reboot? Ik heb gezocht, maar verder dan de 3 fase schakelaar omzetten kwam ik niet.
[ Voor 5% gewijzigd door Razwer op 11-09-2023 15:25 ]
hoe was de windrichting op de heen en terugweg? die doet namelijk ook behoorlijk watStefannn schreef op maandag 11 september 2023 @ 15:15:
[...]
Ik zou het niet direct opgeven.
- laadpalen komen er in bizar tempo bij. Frankrijk is dit jaar al een Mekka vergeleken met vorig jaar.
- zoek vooral ook laadpalen met Google maps (bovenste rijtje POI’s naar rechts scrollen en dan “more”), daar vind je vaak palen die de auto nog niet kent.
- rij een poosje met de energie monitor op. Achter een vrachtwagen scheelt 10%. 87 in plaats van 93 scheelt ook 10%. Vorige weekend met mijn kleine kip shelter van eindhoven naar Groningen geweest. Heenweg 27kWh/100km, terugweg 24kWh/100km. Heenweg cruiscontrol op 95 en niet achter vrachtwagens, terugweg cruiscontrol op 90 en wel achter vrachtwagens (zolang ik minimaal 87 kon rijden). Bizar genoeg was de Totale rijstijd terug slechts 4 minuten extra.
Wij hebben ook gekozen Ivm stoelen 😉 was tijdens de proefrit idd stukken beter dan ev6 en xc40. Merk dus echter dat proefrit van 30min anders is dan 10 uur op een dag.mh514452 schreef op maandag 11 september 2023 @ 14:25:
[...]
Bijzonder, wij vinden de stoelen juist heel vorstelijk zitten en komen na 1100 km er nog fris uit. Was voor ons DE reden om voor de I5 te gaan en niet voor bijvoorbeeld de EV6, Tesla, Polestar 2 etc. Zeker voor mijn vrouw met een serieus rugprobleem is de stoel en mate van vering het belangrijkste van een auto. De rest komt pas daarna.
Iets anders irritants is dat de auto niet aan de sleutel herkent welke bestuurdersprofiel er instapt.
Mijn vrouw en ik verschillen nog al van lengte. En het profiel wissel scherm duurt af en toe heel lang om een andere bestuurder te kiezen. We hebben allebei de instaplengte op maximaal staan. Maar dat is toch op een of andere manier gekoppeld aan de instelling van de bestuurder. Gevolg:
Als zij instapt nadat ik gereden heb kan ze niet bij de pedalen en dus ook de auto niet starten want ze kan niet op de rem staan. (En dus profiel niet wisselen)
Als ik instap en de auto start wordt ik klemgedrukt tussen stoel en stuur voordat ik mijn profiel kan wisselen.
Met digitale transponder sleutels moet dit super makkelijk zijn.
Verder kan je tijdens het rijden wel je stoel verstellen maar om”veiligheidsredenen” niet terugkeren naar een eerder opgeslagen positie, en nog gekker, als je een juiste houding gevonden hebt kan je deze alleen in stilstand opslaan.
Vind het wat vreemde keuzes van Hyundai.
(Let wel: in de prijsklasse wat mij betreft nog steeds een onverslaanbare EV, maar in de keuzes die gemaakt zijn als “auto” valt er wat mij betreft wel wat op af te dingen, vooral op zaken die met implementatie te maken hebben en niet zozeer met materialen etc)
Ik vond de stoelen tijdens de proefrit erg fijn maar had na aankoop in eerste instantie ook wat moeite met de zitpositie op lange stukken.trippelb schreef op maandag 11 september 2023 @ 15:57:
[...]
Wij hebben ook gekozen Ivm stoelen 😉 was tijdens de proefrit idd stukken beter dan ev6 en xc40. Merk dus echter dat proefrit van 30min anders is dan 10 uur op een dag.
Iets anders irritants is dat de auto niet aan de sleutel herkent welke bestuurdersprofiel er instapt.
Mijn vrouw en ik verschillen nog al van lengte. En het profiel wissel scherm duurt af en toe heel lang om een andere bestuurder te kiezen. We hebben allebei de instaplengte op maximaal staan. Maar dat is toch op een of andere manier gekoppeld aan de instelling van de bestuurder. Gevolg:
Als zij instapt nadat ik gereden heb kan ze niet bij de pedalen en dus ook de auto niet starten want ze kan niet op de rem staan. (En dus profiel niet wisselen)
Als ik instap en de auto start wordt ik klemgedrukt tussen stoel en stuur voordat ik mijn profiel kan wisselen.
Verder kan je tijdens het rijden wel je stoel verstellen maar om”veiligheidsredenen” niet terugkeren naar een eerder opgeslagen positie, en nog gekker, als je een juiste houding gevonden hebt kan je deze alleen in stilstand opslaan.
(Let wel: in de prijsklasse wat mij betreft nog steeds een onverslaanbare EV, maar in de keuzes die gemaakt zijn als “auto” valt er wat mij betreft wel wat op af te dingen, vooral op zaken die met implementatie te maken hebben en niet zozeer met materialen etc)
Na een beetje “spelen” met de instellingen zit hij nu (ook op lange stukken) uitstekend.
Heb je geen voorkeuzeknoppen in de deur?
Ik heb het even geprobeerd met 2 behoorlijk verschillende instellingen en dat werkte.
Dus auto openen en stoelkeuze 1 of 2 indrukken en de stoel gaat naar voren of naar achteren.
Daarna instappen en auto starten.
Enige rotstuk is Luik/Liege. Belgie mag nog veel inhalen.Xmoo schreef op maandag 11 september 2023 @ 14:14:
[...]
Ik heb paar weken terug via Frankrijk naar Italie en Zwitserland gereden en afgelopen weekend naar Parijs. Valt mij juist op dat bijna elke tankstation juist flink hoeveelheid aan laadpalen heeft. Voornamelijk van Total Energies. Erg luxe, 12 tot 16 opladers, 150 tot 350kW, stofzuiger, blazer, ruiten schoonmaken, grote daken met panelen erop.
Kom wel wat 50kWtjes tegen langs de snelweg bij een tankstation maar vele doen het niet, staan uit of leveren maar 7/8 kW.
In beide gevallen weinig wind.Tiggy80 schreef op maandag 11 september 2023 @ 15:42:
[...]
hoe was de windrichting op de heen en terugweg? die doet namelijk ook behoorlijk wat
Maar ik heb met energie monitor gereden. Daaraan kon je duidelijk zien dat achter vrachtwagen en 5km/h extra het verschil maakte.
50km voor huis wist ik zeker dat ik genoeg accu had en kroop achter de vrachtwagen vandaan en reed 5km harder. de range duikelde meteen naar beneden.
Anyway.. ik kan iedereen aanraden te testen.
- energie monitor aan
- flink wat hoofdrekenen tijdens het rijden
- en "kilometers left at destination" in de gating houden.
Dan kan je in België beter even langs Hasselt gaan. Staat vol HPC. Wallonië (Franstalig België) is inderdaad nog een laadwoestijn.Xmoo schreef op maandag 11 september 2023 @ 17:17:
[...]
Enige rotstuk is Luik/Liege. Belgie mag nog veel inhalen.
Kom wel wat 50kWtjes tegen langs de snelweg bij een tankstation maar vele doen het niet, staan uit of leveren maar 7/8 kW.
:strip_exif()/f/image/bUsuLxMI3rZkH7V8zaRTD1N4.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb in de instellingen staan dat de afstand tot het volgende punt moet worden getoond. Toch krijg ik standaard altijd de volledige afstand.
Vooral bij de wisselende punten met de navigatie voor een langere rit, is het vervelend om het steeds handmatig te moeten kiezen.
Klopt dat?
Vooral bij de wisselende punten met de navigatie voor een langere rit, is het vervelend om het steeds handmatig te moeten kiezen.
Klopt dat?
Ja die knoppen heb ik, maar die zijn dus aan het profiel gekoppeld, dus “mijn” 1 en 2 zijn andere dan die van mijn vrouw 😅 er zijn dus 4 standen op te slaan met die knoppen.CharlieBulldog schreef op maandag 11 september 2023 @ 17:04:
[...]
Ik vond de stoelen tijdens de proefrit erg fijn maar had na aankoop in eerste instantie ook wat moeite met de zitpositie op lange stukken.
Na een beetje “spelen” met de instellingen zit hij nu (ook op lange stukken) uitstekend.
Heb je geen voorkeuzeknoppen in de deur?
Ik heb het even geprobeerd met 2 behoorlijk verschillende instellingen en dat werkte.
Dus auto openen en stoelkeuze 1 of 2 indrukken en de stoel gaat naar voren of naar achteren.
Daarna instappen en auto starten.
[ Voor 3% gewijzigd door trippelb op 11-09-2023 18:06 ]
Bij deze mijn analyse van de het regeneratie gedrag van de "auto mode"
Ik heb daar de afgelopen weken mee getest en hier is mijn conclusie.
Beschouw het als een aanvulling op de Regeneratie grafiek van @nietwijk
nietwijk in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"
En een aanvulling op de YouTube die @ZuinigeRijder gevonden had
ZuinigeRijder in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"
In die youtube staat dat de "auto modus" een level 0.25, 0.5 & 0.75 hebben en daar ga ik een andere conclusie over trekken.
Dank voor bovenstaande bijdrages want die heb ik als startpunt gebruikt en hebben me op weg geholpen.
De auto modus is eigenlijk super vaag:
- je kan via de EV instellingen kiezen tussen licht/middel/zwaar
- en vervolgens via de flippers nog 0, 1, 2 of 3
1e test: ZONDER dat er iemand voor rijdt.
Dat is niet zo heel lastig, gewoon met de energie monitor op op een stil weggetje.
Resultaat, bij 50km/uur, regeneratie bij loslaten van stroompedaal:
Conclusie:
- die flipperstand 0.25, 0.5 en 0.75 uit het YouTube filmpje is niet het complete verhaal
- als ik het met de analyse van @nietwijk vergelijk is de "effectief verkregen flipperstand" als je de flipper op 0 of 1 zet:
kortom, de flipperstanden worden wat "ge-upgrade"
2de test: Als er iemand voor je rijdt die afremt, de text "auto" wordt dan blauw.
Getest op 50km/uur; bij loslaten stroompedaal als een auto die ongeveer 15meter voor je rijdt afremt.
Dit heb ik gedurende een paar weken zo goed mogelijk getest op alleen licht & zwaar.
Een paar weken met de energie monitor aan gereden.
Deze test is super onnauwkeurig want je bent compleet afhankelijk van wat er gebeurt, je moet als iemand afremt op de energiemonitor kijken en ook nog eens veilig blijven rijden.
Het resultaat is mijn subjectieve indruk. Maar ik er zou mijn hand niet voor in het vuur willen steken
Kortom: In de zware stand remt hij agressiever af als er iemand voor je zit.
Het YouTube filmpje geeft aan dat in zowel zware als lichte stand de complete regeneratie range gebruikt wordt. Voor zover ik gemerkt heb klopt dat ook wel maar in de zware stand grijpt hij vooral "eerder" in. Je komt "vaker" in de hogere regeneratie regionen.
Nou... en na al dat testen.. rij ik nu op configuratie "middel", flipper 1. Hopeloos saaie conclusie.
Ik heb daar de afgelopen weken mee getest en hier is mijn conclusie.
Beschouw het als een aanvulling op de Regeneratie grafiek van @nietwijk
nietwijk in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"
En een aanvulling op de YouTube die @ZuinigeRijder gevonden had
ZuinigeRijder in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"
In die youtube staat dat de "auto modus" een level 0.25, 0.5 & 0.75 hebben en daar ga ik een andere conclusie over trekken.
Dank voor bovenstaande bijdrages want die heb ik als startpunt gebruikt en hebben me op weg geholpen.
De auto modus is eigenlijk super vaag:
- je kan via de EV instellingen kiezen tussen licht/middel/zwaar
- en vervolgens via de flippers nog 0, 1, 2 of 3
1e test: ZONDER dat er iemand voor rijdt.
Dat is niet zo heel lastig, gewoon met de energie monitor op op een stil weggetje.
Resultaat, bij 50km/uur, regeneratie bij loslaten van stroompedaal:
flipper stand | 0 | 1 |
configuratie licht | -3kW | -14kW |
configuratie middel | -8kW | -14kW |
configuratie zwaar | niet mogelijk | -17kW |
Conclusie:
- die flipperstand 0.25, 0.5 en 0.75 uit het YouTube filmpje is niet het complete verhaal
- als ik het met de analyse van @nietwijk vergelijk is de "effectief verkregen flipperstand" als je de flipper op 0 of 1 zet:
flipper stand | 0 | 1 |
configuratie licht | 0.25 | 1 |
configuratie middel | 0.5 | 1 |
configuratie zwaar | niet mogelijk | 1.5 |
kortom, de flipperstanden worden wat "ge-upgrade"
2de test: Als er iemand voor je rijdt die afremt, de text "auto" wordt dan blauw.
Getest op 50km/uur; bij loslaten stroompedaal als een auto die ongeveer 15meter voor je rijdt afremt.
Dit heb ik gedurende een paar weken zo goed mogelijk getest op alleen licht & zwaar.
Een paar weken met de energie monitor aan gereden.
Deze test is super onnauwkeurig want je bent compleet afhankelijk van wat er gebeurt, je moet als iemand afremt op de energiemonitor kijken en ook nog eens veilig blijven rijden.
Het resultaat is mijn subjectieve indruk. Maar ik er zou mijn hand niet voor in het vuur willen steken
configuratie licht | -35kW ... -40kW |
configuratie zwaar | -40kW ... -45kW |
Kortom: In de zware stand remt hij agressiever af als er iemand voor je zit.
Het YouTube filmpje geeft aan dat in zowel zware als lichte stand de complete regeneratie range gebruikt wordt. Voor zover ik gemerkt heb klopt dat ook wel maar in de zware stand grijpt hij vooral "eerder" in. Je komt "vaker" in de hogere regeneratie regionen.
Nou... en na al dat testen.. rij ik nu op configuratie "middel", flipper 1. Hopeloos saaie conclusie.
Ik vraag me af bij de navigatie aanwijzingen van de auto of je de aangegeven weg die groen gekleurd is kan worden gewijzigd in een andere kleur bv blauw of rood andere wegen zijn ook groen en daardoor is de aangegeven route moeilijk te herkennen
Herkenbare uitdaging. Mijn vrouw is 1.55m en ik 1.83m. Hoe wij dit opgelost hebben is elkaars stoel instellingen op elkaars profiel te zetten. Ik heb (als primaire bestuurder) nummer 1 op profiel 1 en zij nummer 2 op profiel 1.trippelb schreef op maandag 11 september 2023 @ 15:57:
[...]
Zij heeft nummer 1 op profiel 2 en ik heb nummer 2 op profiel 2. Wanneer mijn vrouw uit stapt zet ze altijd nummer 2 actief zodat ik niet klem kom te zitten. Wat voor ons werkt hoeft natuurlijk niet voor jullie te werken maar misschien kun je iets met deze ervaring.
Nadeel wat ik overigens ervaar is dat ik soms weg rij met het profiel van mijn vrouw actief en deze pas kan wijzigen bij het stoplicht. Nog vervelender wanneer die mee zit
[ Voor 8% gewijzigd door Razwer op 11-09-2023 18:40 ]
@Razwer
Deze oplossing hadden wij ook bedacht inderdaad (nog niet uitgevoerd 😅) maar het defeats een beetje de purpose van meerdere profielen.
Want waarom zouden we dan niet lekker het profiel niet wisselen?
Want ook zoiets opgelsagen locaties in de navigatie zijn ook profiel gebonden. Nu heb ik het adres van mijn ouders bijvoorbeeld opgeslagen, ziet mijn vrouw die niet…
Deze oplossing hadden wij ook bedacht inderdaad (nog niet uitgevoerd 😅) maar het defeats een beetje de purpose van meerdere profielen.
Want ook zoiets opgelsagen locaties in de navigatie zijn ook profiel gebonden. Nu heb ik het adres van mijn ouders bijvoorbeeld opgeslagen, ziet mijn vrouw die niet…
Hmmm, ik dacht de meest probleemloze i5 te rijden van dit forum. Niet meer. Als ik op het stuur dat blauwe stuursymbool tussen de chopsticks indruk, verschijnt het op grote display maar wordt niet meer groen en werkt dus niet. Ook het LFA-symbool blijft dan grijs.
Iemand een idee?
Iemand een idee?
Wij hebben het idee van verschillende profielen los gelaten. Gebruiken de uitstap functie bij de bestuurdersstoel zodat die goed naar achteren gaat en de 2 geheugens voor haar en mijn instelling. Voor ons hebben de verschillende profielen niet heel veel toegevoegde waarde, hoewel ik wel gemerkt heb dat dit in een Tesla uitermate goed werkt. Vrienden van ons hebben er 2 en ik neem er wel eens 1 mee, herkent meteen als ik de deur open maak met de IPhone in mijn zak dat ik het ben. Maar dan nog, behoudens de stoel instellingen maken mij de rest van de instellingen niet heel veel uit (en mijn vrouw evenmin), we rijden verder min of meer hetzelfde. Maar ik kan me prima voorstellen dat als je graag allebei hele eigen instellingen hebt in audio, verlichting en andere settings dat het profiel dan wel erg handig is en zeker een tandje beter kan bij de I5.trippelb schreef op maandag 11 september 2023 @ 18:45:
@Razwer
Verder vandaag bij de garage tijdens de 30K beurt incl VCU update eindelijk de I6 eens kunnen bekijken. Ik vind hem best mooi, maar hoofdruimte achterin is, zelfs met mijn niet al te lange lijf (1.76), al krap. En ik zit tegenwoordig best wel eens achterin nu onze dochter ook graag stuurt…. Dan zit je in de I5 ook achterin helemaal prima.
Heel herkenbaar. Ik heb de auto nu ongeveer 2 maanden en erger mij er vanaf dag 1 aan. Ik heb nog geen andere oplossing dan zo nu en dan een vochtig doekje er over te halen.. Het gaat er wel gemakkelijk af, maar ziet er niet uit.Superbert225 schreef op maandag 11 september 2023 @ 13:15:
Vlekken / strepen op zwarte deurpanelen
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery
Niet magisch maar help wel zeker - een goede ceramische coating op zetten ... de vuilafstotende eigenschappen zorgt er voor dat er minder vingerafdrukken zichtbaar zijn ...Lord_Nemesis schreef op maandag 11 september 2023 @ 22:56:
[...]
Heel herkenbaar. Ik heb de auto nu ongeveer 2 maanden en erger mij er vanaf dag 1 aan. Ik heb nog geen andere oplossing dan zo nu en dan een vochtig doekje er over te halen.. Het gaat er wel gemakkelijk af, maar ziet er niet uit.
voorbeeld https://www.detailschuur....-spray-coating-473ml.html
[ Voor 10% gewijzigd door vifra op 12-09-2023 08:16 ]
Heel bijzonder. Enkele weken geleden tijdens mijn trip naar Italie, Zwitserland en Frankrijk, kreeg ik in de cluster tijd en afstand te zien tot de volgende stop (vaak opladers). Nu afgelopen weekend naar Parijs en terug, kreeg ik enkel alleen maar totale tijd en afstand te zien.edvanleeuwen schreef op maandag 11 september 2023 @ 17:56:
Ik heb in de instellingen staan dat de afstand tot het volgende punt moet worden getoond. Toch krijg ik standaard altijd de volledige afstand.
Klopt dat?
Wat je wel moet doen, is nadat de route is uitgestippeld, links onder (op de navigatie) op totale afstand/tijd klikken, daar op de eerst volgende stop klikken, dan laat de cluster als eerste de volgende stop zien. Maar zoals ik al zei, twee weken geleden werkte dit wel, afgelopen weekend bleef de cluster enkel totaal laten zien.
Klopt. Alleen gaat dat weer weg als het tussenpunt wijzigt op basis van verbruik.Xmoo schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 09:09:
[...]
Wat je wel moet doen, is nadat de route is uitgestippeld, links onder (op de navigatie) op totale afstand/tijd klikken, daar op de eerst volgende stop klikken, dan laat de cluster als eerste de volgende stop zien. Maar zoals ik al zei, twee weken geleden werkte dit wel, afgelopen weekend bleef de cluster enkel totaal laten zien.
Dat is het proberen waard, dank je!vifra schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 08:13:
[...]
Niet magisch maar help wel zeker - een goede ceramische coating op zetten ... de vuilafstotende eigenschappen zorgt er voor dat er minder vingerafdrukken zichtbaar zijn ...
voorbeeld https://www.detailschuur....-spray-coating-473ml.html
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery
Wij gebruiken de geheugenknoppen in de deur. Werkt ook als je alleen de deur opent en de auto nog niet aangezet hebt en zelfs als je nog niet ingestapt bent.trippelb schreef op maandag 11 september 2023 @ 15:57:
[...]
Wij hebben ook gekozen Ivm stoelen 😉 was tijdens de proefrit idd stukken beter dan ev6 en xc40. Merk dus echter dat proefrit van 30min anders is dan 10 uur op een dag.
Ik heb dat gepruts met profielen al na een week uitgezet en nergens last van.
Net weer feest met lege 12v accu en alarm af gaan.
Auto heeft ongeveer 28 uur stil gestaan, wallbox stekker continue aangesloten.
De vorige keer was gek genoeg exact 3 weken geleden (ook dinsdag avond).
Dit kan toch niet meer?Razwer schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 22:36:
Class action lawsuit is nodig denk ik
Dit kunnen ze dus niet via softupdates oplossen?
Een amiga 500 met 512 kb ram !
Er zij n 2 TSBs (service bulletins dat de garage kan toepassen) specifiek voor problemen met de 12v batterij - best eens naar de werkplaats gaan en vragen dat ze dit eerst eens nagaan en indien nodig toepassen.multipasser schreef op woensdag 13 september 2023 @ 00:39:
[...]
Dit kan toch niet meer?
Class action lawsuit is nodig denk ik
Dit kunnen ze dus niet via softupdates oplossen?
Nuttige site - https://www.hyundaiafterm...tsbs/hyundai/ioniq+5/2023
Het lijkt er op dat je een flinke parasitaire verbruiker hebt, kan je de stroom meten die uit de 12 Volt accu getrokken wordt in rust? Zou minstens 1A moeten zijn, gezien het feit dat je accu in 28 uur dood is. Kan het zijn dat je webcam toch de oorzaak is? Misschien de aansluiting los halen en kijken of dit helpt.Razwer schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 22:36:
De dashcam is technisch onmogelijk, deze zit op een losse accu aangesloten waarbij de accu echt alleen stroom krijgt wanneer contact aan is (gemeten via zekering kastje).tvc15 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 09:35:
[...]
Het lijkt er op dat je een flinke parasitaire verbruiker hebt, kan je de stroom meten die uit de 12 Volt accu getrokken wordt in rust? Zou minstens 1A moeten zijn, gezien het feit dat je accu in 28 uur dood is. Kan het zijn dat je webcam toch de oorzaak is? Misschien de aansluiting los halen en kijken of dit helpt.
De aftermarket alarminstallatie is een mogelijke boosdoener, of de continue USB ingeplugde draadloze Android Auto module (Motorola MA1).
Maar in principe zou de auto de 12v accu bij moeten laden en zouden beiden geen issue mogen zijn daar door. De SOC is in principe permanent op 80% (="vol") gezien het aangesloten zijn op de Wallbox.
Ik vermoed dat het continue ingeplugd zijn op de Wallbox een factor kan zijn waarom de auto de 12v accu niet bijlaad.
Er is een afspraak bij de dealer. Ik ben benieuwd wat daar uit komt.
Als je leest op het Duitse forum dan zijn er vele issues met de Wallbox laadunit in combinatie met de ioniq 5 en 6.
Deye 12kW Hybrid Inverter, 8,77 kW peak solar, 46,8 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump
Zijn er nog meer mensen die onlangs de ICCU stuk hadden en inmiddels de auto weer hebben?
Ik ben sinds 17-Juli de auto kwijt bij de dealer maar vindt het ondertussen wel erg lang duren
Ik ben sinds 17-Juli de auto kwijt bij de dealer maar vindt het ondertussen wel erg lang duren
Dank je wel voor de tip. Ben ook even met ACC uit zo dicht mogelijk achter een vrachtwagen gaan hangen. Dit scheelt inderdaad behoorlijk maar bergop komen die echt niet vooruit.Stefannn schreef op maandag 11 september 2023 @ 15:15:
[...]
Ik zou het niet direct opgeven.
Waar vind ik POI's in Google Maps? Ik zie na invoeren bestemming na drukken op het vergrootglas alleen tankstation, restaurant, cafés, supermarkten, stopplaatsen, hotels en geen knop met more of meer.
Onder de zoekbalk in Google Maps staat “Restaurants”, “Boodschappen” et cetera.ThijsR schreef op woensdag 13 september 2023 @ 10:41:
[...]
Dank je wel voor de tip. Ben ook even met ACC uit zo dicht mogelijk achter een vrachtwagen gaan hangen. Dit scheelt inderdaad behoorlijk maar bergop komen die echt niet vooruit.
Waar vind ik POI's in Google Maps? Ik zie na invoeren bestemming na drukken op het vergrootglas alleen tankstation, restaurant, cafés, supermarkten, stopplaatsen, hotels en geen knop met more of meer.
Helemaal naar rechts swipen, “Meer” kiezen en dan helemaal onderaan “Opladen van voertuigen”.
Of nog simpeler” in de zoekbalk “Opladen” intypen.
Je kunt ook nog filters gebruiken voor de laadsnelheid, soort stekker e.d.
Helaas is mijn Duits wat roestig (steelkolen Duits) dus lees ik over het algemeen geen Duitse media. Zou je mogelijk wat referenties kunnen/willen delen aub?rvdgaag schreef op woensdag 13 september 2023 @ 10:18:
Als je leest op het Duitse forum dan zijn er vele issues met de Wallbox laadunit in combinatie met de ioniq 5 en 6.
Da’s heel vervelend. Alleen lijkt het nu dat dit een veelvoorkomend probleem is van de I5, terwijl er ook nog andere oorzaken kunnen zijn (camera, alarm, laadpaal, ontbrekende serviceupdates).Razwer schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 22:36:
Succes met het vinden van de oorzaak. Kun je ons op de hoogte houden wat de oorzaak is? Het schrikt andere eigenaren dan niet af.
Bergop zal dat inderdaad niet werken. Sowieso niet als je niet zo hard gaat (onder de 50 denk ik niet dat het helpt)ThijsR schreef op woensdag 13 september 2023 @ 10:41:
[...]
Dank je wel voor de tip. Ben ook even met ACC uit zo dicht mogelijk achter een vrachtwagen gaan hangen. Dit scheelt inderdaad behoorlijk maar bergop komen die echt niet vooruit.
Google: Stefannn in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"
Langzamer rijden helpt dan berg op weer wel omdat je minder vermogen van de motor vraagt en dus de weerstandsverliezen in de kabels lager zullen zijn.
Een halvering van het vermogen levert een factor 4 besparing op de weerstandsverliezen. Ik weet niet hoe hoog deze exact zijn maar ik vermoed zomaar dat ze op hogere vermogens niet verwaarloosbaar zullen zijn, aangezien oververhitting en inhouden een thema zijn bij langdurig hoog vermogen en het maximale continu vermogen slechts 76pk is van de RWD 77kwh
Daarnaast adviseert de handleiding niet langdurig met een aanhanger te klimmen op snelheden boven de 70km/h.
Zelf heb ik ook wat klimmetjes met de auto+aanhanger gedaan met 95 op de teller en als je dat wat langer doet denk ik te merken dat hij in gaat houden.
Een halvering van het vermogen levert een factor 4 besparing op de weerstandsverliezen. Ik weet niet hoe hoog deze exact zijn maar ik vermoed zomaar dat ze op hogere vermogens niet verwaarloosbaar zullen zijn, aangezien oververhitting en inhouden een thema zijn bij langdurig hoog vermogen en het maximale continu vermogen slechts 76pk is van de RWD 77kwh
Daarnaast adviseert de handleiding niet langdurig met een aanhanger te klimmen op snelheden boven de 70km/h.
Zelf heb ik ook wat klimmetjes met de auto+aanhanger gedaan met 95 op de teller en als je dat wat langer doet denk ik te merken dat hij in gaat houden.
Ik rij nu 1,5 jaar in de Ioniq 5 Lounge RWD en ben redelijk tevreden. comfortabel, prettige stoelen, stil.
Het was wennen aan elektrisch rijden. Je moet meer vooruit denken en zorgen dat je opgeladen bent als je een lang stuk wil rijden. Ik moest wennen aan de lengte en nam bij een bocht in een P garage vaak een stoepje mee; mijn vorige auto was compacter: Volvo XC 40.
Actieradius is voor mij voldoende. Na twee uur rijden wil ik zeker stoppen en kan dan laden. De snelheid van laden is prachtig. Zeker als er iemand naast je staat die jaloers kijkt hoe snel je weer weg bent.
De handleiding is beroerd slecht. Ze leggen uit hoe je een knopje moet gebruiken maar vertellen niet waarom je dat moet doen.
Ik vond het lastig de instellingen naar mijn voorkeuren te regelen. De software zou simpeler moeten zijn. Zo heeft het me veel tijd gekost om onnodige piepjes er uit te krijgen en om de binnenverlichting te laten aangaan bij instappen.
Recent bleek hij niet te willen opladen bij een snellader. Bij de garage bleek dat de temperatuursensor van de laadunit stuk is; hij geeft 87 graden aan. Is dat de ICCU waarover hier veel gesproken wordt? Het ding is in bestelling. Thuis laden is geen probleem. Wel lastig: morgen moet ik heen en weer van Haarlem naar Groningen en dan is snelladen toch wel handig.
Een paar keer de show gestolen met V2L bij werkzaamheden op een plek waar geen stroom aanwezig is. De boormachine deed het mooi op mijn auto.
Deze zomer heb ik de auto drie weken uitgeleend aan onze zoon die met vrouw en 2 kleine kinderen met de tent in Frankrijk hebben rondgereden. Verbazing bij hen: alles past er in! Hun ervaring was dat er inmiddels in Frankrijk voldoende oplaad punten zijn. Op een camping hebben ze een paar keer aan een gewoon stopcontact geladen. In een nacht waren er veel kilometers bijgekomen. Maar helaas, zij ontdekten het probleem met snelladen.
Het was wennen aan elektrisch rijden. Je moet meer vooruit denken en zorgen dat je opgeladen bent als je een lang stuk wil rijden. Ik moest wennen aan de lengte en nam bij een bocht in een P garage vaak een stoepje mee; mijn vorige auto was compacter: Volvo XC 40.
Actieradius is voor mij voldoende. Na twee uur rijden wil ik zeker stoppen en kan dan laden. De snelheid van laden is prachtig. Zeker als er iemand naast je staat die jaloers kijkt hoe snel je weer weg bent.
De handleiding is beroerd slecht. Ze leggen uit hoe je een knopje moet gebruiken maar vertellen niet waarom je dat moet doen.
Ik vond het lastig de instellingen naar mijn voorkeuren te regelen. De software zou simpeler moeten zijn. Zo heeft het me veel tijd gekost om onnodige piepjes er uit te krijgen en om de binnenverlichting te laten aangaan bij instappen.
Recent bleek hij niet te willen opladen bij een snellader. Bij de garage bleek dat de temperatuursensor van de laadunit stuk is; hij geeft 87 graden aan. Is dat de ICCU waarover hier veel gesproken wordt? Het ding is in bestelling. Thuis laden is geen probleem. Wel lastig: morgen moet ik heen en weer van Haarlem naar Groningen en dan is snelladen toch wel handig.
Een paar keer de show gestolen met V2L bij werkzaamheden op een plek waar geen stroom aanwezig is. De boormachine deed het mooi op mijn auto.
Deze zomer heb ik de auto drie weken uitgeleend aan onze zoon die met vrouw en 2 kleine kinderen met de tent in Frankrijk hebben rondgereden. Verbazing bij hen: alles past er in! Hun ervaring was dat er inmiddels in Frankrijk voldoende oplaad punten zijn. Op een camping hebben ze een paar keer aan een gewoon stopcontact geladen. In een nacht waren er veel kilometers bijgekomen. Maar helaas, zij ontdekten het probleem met snelladen.
ICCU problemen betekent dat je ENKEL nog kan snelladen dus ik denk (en hoop voor jou gezien de levertijden) dat je geen ICCU probleem hebt. Gewoon een kapotte sensor.JaconJan schreef op woensdag 13 september 2023 @ 12:55:
I...
...
Hoe krijg je de binnenverlichting aan bij het in- en uitstappen. Dat is mij nog steeds niet gelukt.JaconJan schreef op woensdag 13 september 2023 @ 12:55:
Ik rij nu 1,5 jaar in de Ioniq 5 Lounge RWD en ben redelijk tevreden. comfortabel, prettige stoelen, stil.
Pietdelft schreef op woensdag 13 september 2023 @ 19:16:
[...]
Hoe krijg je de binnenverlichting aan bij het in- en uitstappen. Dat is mij nog steeds niet gelukt.
:strip_exif()/f/image/0rw2ruYpZPKgDp2W79syot2I.jpg?f=fotoalbum_large)
He, neen. Is het zo simpel?

Als ik daarop druk gaat er, in de knop ook een oranje signaallampje branden, dus ik verwachte niet dat dit de verlichting is voor het in- en uitstappen. Ga het straks gelijk proberen.
Geef een like hierop mede Tweakers/Ioniq5 lovers.CharlieBulldog schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 17:13:
IONIQ 5 MEETING DAG?
30 september pre eventje? https://ecograndprix.com/season-2023/meppen
Gisteren proberen te laden en hetzelfde euvel. De leverancier raad aan direct contact met Wallbox. Ik vraag me echt af waar de bug zit. De I5, wallbox of beide.rvdgaag schreef op woensdag 13 september 2023 @ 10:18:
https://www.goingelectric...ewtopic.php?f=534&t=82647Razwer schreef op woensdag 13 september 2023 @ 11:00:
[...]
Helaas is mijn Duits wat roestig (steelkolen Duits) dus lees ik over het algemeen geen Duitse media. Zou je mogelijk wat referenties kunnen/willen delen aub?
100 pagina's met reacties :-)
Deye 12kW Hybrid Inverter, 8,77 kW peak solar, 46,8 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump
wat is de bron voor deze TSB's? USA (daar lijkt het op)? in dat geval kun je er net zo goed niet naar kijken, want laatst is mij duidelijk gemaakt door HMNL dat er een verschil zit in de service acties in america en europa (en andere wereld delen) omdat er andere soft en hardware in de autos zit. een TSB uit america wil dus niet zondermeer betekenen dat er in europa ook iets bekend is, neem als voorbeeld de ICCU TSB, die is niet voor europeesche voertuigenvifra schreef op woensdag 13 september 2023 @ 07:52:
[...]
Er zij n 2 TSBs (service bulletins dat de garage kan toepassen) specifiek voor problemen met de 12v batterij - best eens naar de werkplaats gaan en vragen dat ze dit eerst eens nagaan en indien nodig toepassen.
Nuttige site - https://www.hyundaiafterm...tsbs/hyundai/ioniq+5/2023
En min of meer in het Engels met dit windowtje...rvdgaag schreef op donderdag 14 september 2023 @ 08:18:
[...]
https://www.goingelectric...ewtopic.php?f=534&t=82647
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/U69mD81ic8fVOLYGjb3B7Meg.jpg?f=user_large)
Of, als het niet verschijnt:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IPReGrvgsrIFbotAF7jrNpTW.jpg?f=user_large)
[ Voor 20% gewijzigd door PhilippeJoris op 14-09-2023 09:03 ]
top, tnx!rvdgaag schreef op donderdag 14 september 2023 @ 08:18:
[...]
https://www.goingelectric...ewtopic.php?f=534&t=82647
De eerste paar pagina's net gelezen maar tot dusver gaat dat over de zekering in de groepenkast die tript. Wanneer ik wat meer tijd heb zal ik trachten verder te lezen om te zien of er iets over 12v accu issues te vinden is. Een snelle zoek query vond niets in dat topic.
Wel een ander topic waar iemand de volgende conclusie trekt
https://www.goingelectric...ewtopic.php?f=533&t=88733Genau, wie schon oft an anderen Stellen im Forum beschrieben, ist genau dieses Abschalten der Bluelink-Fernbedienungsmöglichkeit nach einigen Tagen Nichtbenutzung der Grund, dass die Hyundai E-Autos monate-, ja sogar jahrelang stehen gelassen werden können, ohne dass die Hochvoltbatterie sich ganz entleert. Unter 20% Hochvolt-SOC ist Ende mit 12V-Batterie-Nachladung. Die 12V-Batterie wird zum Schutz der teuren Hochvoltbatterie "geopfert", was gut ist!
Und sobald nur noch die Alarmanlage und die Schlüsselerkennung aktiv ist, Bluelink aber inaktiv, hält sich der Stromverbrauch der 12V-Batterie auch in Grenzen. 16 Tage herumstehen benötigen keine 4kWh. Da müssen Temperaturdifferenzen die Prozentanzeige geändert haben.
Diese ganzen früheren Meldungen über ständig leere 12V-Batterien vieler Fahrzeuge entstand durch Hardwaredefekte von nicht einschlafenden Steuergeräten (z. B. Ladeklappen-Steuergerät), oder Bluelink-Fernabfrage zu häufig möglich (z. B. über Drittsoftware), so dass keine Busruhe passierte und der Deep-Sleep-Modus nicht aktiviert werden konnte. Die Bluelinkabfragen pro Tag wurden serverseitig limitiert, das Drittsoftware-Anfragen-Thema ist erledigt.
Also zusammenfassend:
Wer den Wagen über 20% SOC länger abstellt, hat keine 12V-Batterie-Probleme, wenn die 12V-Batterie nicht vorgeschädigt ist.
Samen gevat: alle 12v issues zouden gefixed moeten zijn en mits je accu "gezond" is en boven 20% soc zou je geen last moeten hebben. Als dit klopt zou mijn 12v accu dus niet 100% zijn.
Morgen gaan we langs bij de dealer dus ik ben benieuwd wat daar uit komt.
Ik had in het begin ook moeite met de stoelen en kon maar geen goede afstelling vinden, maar na flink wat proberen heb ik vooral de onderkant van de stoel gekanteld staan (dus erg hoog bij de knieën), beetje vreemd instappen in het begin maar dat went. Met deze stand ben ik in 2 dagen naar Zweden gereden en geen centje pijn, uiteraard wel wat stijf bij het uitstappen maar door de relatief korte etappes is dit voor mij echt een heerlijke reis-auto.trippelb schreef op maandag 11 september 2023 @ 13:13:
Na 2 uur ben ik de stoelen echt zat en beter afgesteld krijg ik ze ook niet. Bergop merk ik dat ik de RWD iets tekort vind komen. Zeker ook omdat het maximale elektrisch vermogen merkbaar afneemt op lange klimmen. Hiervoor een V60 D6 gereden en die had merkbaar minder moeite met de caravan en stapte daar toch ook uitgeruster uit.
IONIQ 28 | Premium | | Red | 150k+
Ik heb ook de stoelzitting behoorlijk gekanteld staan zodat deze goed ondersteund onder de knieën en vind dit prettig zitten. Ik merk wel dat het uitklapbare voetenbankje dan soms in de weg zit. Is nog even zoeken waar ik dan mijn linkerbeen neerzet. Het kan helaas niet verder naar achter. Misschien kijk ik nog eens of ik het kan verwijderen, maak er toch nooit gebruik van.Henry_tw schreef op donderdag 14 september 2023 @ 10:47:
[...]
Ik had in het begin ook moeite met de stoelen en kon maar geen goede afstelling vinden, maar na flink wat proberen heb ik vooral de onderkant van de stoel gekanteld staan (dus erg hoog bij de knieën), beetje vreemd instappen in het begin maar dat went. Met deze stand ben ik in 2 dagen naar Zweden gereden en geen centje pijn, uiteraard wel wat stijf bij het uitstappen maar door de relatief korte etappes is dit voor mij echt een heerlijke reis-auto.
Iccu spook hier ook gesignaleerd. Ineens twee ac laadsessies afgebroken. Nu melding in dashboard: ‘stop controleer elek. Syst.’. Nu aan het wachten op Logicx. Wat een ellende elke keer met deze auto.
ai, dat doet pijn bij de < Lounge bezitters. Die had ik als Connect +'er juist wel graag willen hebben!edegroot1973 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 13:12:
[...]
... Ik merk wel dat het uitklapbare voetenbankje dan soms in de weg zit. Is nog even zoeken waar ik dan mijn linkerbeen neerzet. Het kan helaas niet verder naar achter. Misschien kijk ik nog eens of ik het kan verwijderen, maak er toch nooit gebruik van.
Wie was het ook al weer op dit forum, die deze registratie bijhield? Zet je d'r weer eentje bij?mickael schreef op donderdag 14 september 2023 @ 13:34:
Iccu spook hier ook gesignaleerd. Ineens twee ac laadsessies afgebroken. Nu melding in dashboard: ‘stop controleer elek. Syst.’. Nu aan het wachten op Logicx. Wat een ellende elke keer met deze auto.
Nog steeds erg weinig, c.q. dit forum niet representatief voor totale populatie?
Ik vind het een schandalig zaak dat Hyundai die niet met een recall fixt. Bah, wat een ellende die ICCU en de Frontradar. Jammer en onnodig dat dit ten koste gaat van de auto's reputatie.
Ik zou niet weten wanneer ik het bankje zou moeten gebruiken. Bij de rechterstoel is het een duidelijke plus. Daar wordt het bankje regelmatig gebruikt als iemand even slaapt tijdens de rit.jrk schreef op donderdag 14 september 2023 @ 13:40:
[...]
ai, dat doet pijn bij de < Lounge bezitters. Die had ik als Connect +'er juist wel graag willen hebben!
Voor mensen boven de (schat ik in)1,90 bied het bankje sowieso niets. Bij mij komt het in elk geval met geen mogelijkheid in de buurt van mijn benen, het klapt simpelweg niet ver genoeg omhoog
Voor mijn 2m06 was het alvast niet veel meerwaarde. Uiteindelijk zat deze ook niet op mijn Balance versie (Be). Stoel kan vooraan ook (net) niet hoog genoeg om te ondersteunen en de hoofdsteun zit ook niet ideaal.
Maar dat ben ik allemaal al vrij gewoon, ik heb al in kleiner gereden.
Maar dat ben ik allemaal al vrij gewoon, ik heb al in kleiner gereden.
Laatst kwam ik thuis terwijl het met bakken uit de hemel kwam. Geen optie om de auto te verlaten zonder drijfnat te worden. Buienradar gecheckt, zag dat de bui nog een minuut of 5-10 zou duren, stoel achterover gezet incl voetenbankje en een lekker muziekje opgezet tot de bui afnam. Prima toeven dan hoor. Maar verder gebruik ik als bestuurder die voetenbank ook niet, de bijrijder weledegroot1973 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 14:21:
[...]
Ik zou niet weten wanneer ik het bankje zou moeten gebruiken. Bij de rechterstoel is het een duidelijke plus. Daar wordt het bankje regelmatig gebruikt als iemand even slaapt tijdens de rit.
Bij mij blijft er een lampje branden.Pietdelft schreef op woensdag 13 september 2023 @ 20:27:
[...]
He, neen. Is het zo simpel?![]()
Als ik daarop druk gaat er, in de knop ook een oranje signaallampje branden, dus ik verwachte niet dat dit de verlichting is voor het in- en uitstappen. Ga het straks gelijk proberen.
:strip_exif()/f/image/SkuBkba5242jSgfw65WzaTMM.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat blijft ook altijd branden. Een van de velen net niet goed genoeg uitgedachte kleine dingetjes.Pietdelft schreef op donderdag 14 september 2023 @ 18:20:
[...]
Bij mij blijft er een lampje branden. [Afbeelding]
Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic