Een amiga 500 met 512 kb ram !
:strip_exif()/f/image/baro9zmS82rNE3r9BWUM9NVQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Beste mensen,
Jullie zien het.... Door bepaalde redenen (mijn vrouw...) wat schaafschade op het zwarte plastic. Iemand een tip om dit zelf wat bij te werken? Of toch maar melden bij de leasemaatschappij?
[ Voor 4% gewijzigd door jrk op 01-09-2023 08:37 ]
IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller
Blijft pijnlijk wat ze kunnen aanrichtenjrk schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 08:35:
[Afbeelding]
Beste mensen,
Jullie zien het.... Door bepaalde redenen (mijn vrouw...) wat schaafschade op het zwarte plastic. Iemand een tip om dit zelf wat bij te werken? Of toch maar melden bij de leasemaatschappij?
PJvI
Enig idee hoe ik dit kan fixen? In de Bluelink app vind ik deze settings niet. Verder werkt Bluelink gewoon, hoewel ik sinds een tijdje ook geen meldingen meer krijg als ie vol is geladen. Als ik de app open, zie ik dit wel gewoon.
Edit: ik merk trouwens dat ik vanuit de Bluelink app ook niet meer de climate control kan starten, deuren kan openen/sluiten etc.
:strip_exif()/f/image/Vk3AvLEdMzmf0MQDg8qHWISu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BgwtCfmOd3kVcsESHkXXmlvB.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door Ruuddie op 01-09-2023 09:27 ]
dacht dat de 2024 al officieel is voorgesteld ... is dat een 2024.2 dan? En heeft het een ruitenwisser achteraan ?MSoft06 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 07:40:
En daar is de facelift welke verwacht werd ;-)
https://newcarscoops.com/t/2024-hyundai-ioniq-5/1166
Dat is de grote vraag natuurlijk ...vifra schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 09:48:
[...]
dacht dat de 2024 al officieel is voorgesteld ... is dat een 2024.2 dan? En heeft het een ruitenwisser achteraan ?
het blijft voor nu bij gissen, wellicht meer informatie in een paar maanden?
Bedankt, ik ga het proberen!ZuinigeRijder schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 09:28:
@Ruuddie zie topic start: Infotainment resetten bij problemen met bluelink of menu opties en los vreemde bluelink problemen op
Trouwens wat betreft Tesla Superchargers. Ik heb twee weken geleden contact opgenomen met de Supercharger helpdesk over het feit dat ik niet kon laden bij een v3 charger maar wel bij v2. Ik zei 'ik heb geen Tesla, maar een Hyundai'. Hij zei meteen 'oh, dan hebt u vast een Ioniq 5 of Ioniq 6? Dit is een bekend probleem. We werken aan een firmware update voor de superchargers om dit te fixen, maar hiervoor is nog geen ETA bekend". Het is in ieder geval een goed begin dat ze zelf aangeven eraan te werken en dat hun NL support bekend is met het probleem!
[ Voor 20% gewijzigd door Ruuddie op 01-09-2023 10:26 ]
Die foto's zijn van 11 april 2021....?!?!MSoft06 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 07:40:
En daar is de facelift welke verwacht werd ;-)
https://newcarscoops.com/t/2024-hyundai-ioniq-5/1166
Niks geen 2024 model vlgs mij.
3000Wp op 't dak
Waar zie je dat precies? Meerdere websites komen met dit "nieuws"kor952 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:33:
[...]
Die foto's zijn van 11 april 2021....?!?!
Niks geen 2024 model vlgs mij.
Ik was nu toch ook benieuwd of het de auto of de locatie is. Gisteren eerst even de V2 bij Apeldoorn getest en dat werkt, zoals bij iedereen, direct met ongeveer 96 kW. Daarna de V3 bij Duiven eerst 9A en op beide manieren (eerst inpluggen dan laden en eerst laden en dan inpluggen) geprobeerd. Sessie werd iedere keer bijna direct weer afgebroken. Vervolgens naar 10C gegaan en daar met eerst inpluggen en dan laden starten werkte het wel en snelheid was 42kW. Ik zie nu pas dat jij 10B had geprobeerd, dus er lijkt zelfs per locatie verschil te zijn. Of misschien is het gewoon helemaal random.dextertje schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 14:57:
[...]
Dat is jammer. Ik ben benieuwd of deze nog niet geüpdatet zijn, of dat ik toevallig geluk had de laatste keer dat ik in Duiven testte.
Sorry maar als ik hetzelfde doe, krijg ik geen datum. Zou die datum van jou niet uit je eigen PC kunnen komen?
Jammer eigenlijk, zou een mooi fastcheck tool geweest zijn.
:strip_exif()/f/image/C30q5klEYk9dah1QVrvsGWLn.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door PhilippeJoris op 01-09-2023 11:08 ]
Je hebt denk ik in het verleden een collectie gemaakt met die datum, als ik precies hetzelfde doe krijg ik namelijk niks te zien met die datum
Lijkt me sterk dat motor.es deze fout zou maken, redelijk betrouwbaar met scoops
Ik heb het een keer gehad. Bleek dat ik in bluslink app was uitgelogd. Opnieuw inloggen (onder account) en in de auto naar bluelink gaan en daar de service opnieuw activeren (je krijgt vanzelf daar de optie)Ruuddie schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 09:24:
Sinds kort krijg ik de melding "deze functie is niet beschikbaar als de service is uitgeschakeld. Schakel de service in de Bluelink app in' als ik iets online wil doen. Dus navigatie instellen (checkt online traffic) of soundhound gebruiken om een liedje te herkennen. Navigatie werkt vervolgens wel, maar zonder traffic info.
Enig idee hoe ik dit kan fixen? In de Bluelink app vind ik deze settings niet. Verder werkt Bluelink gewoon, hoewel ik sinds een tijdje ook geen meldingen meer krijg als ie vol is geladen. Als ik de app open, zie ik dit wel gewoon.
Edit: ik merk trouwens dat ik vanuit de Bluelink app ook niet meer de climate control kan starten, deuren kan openen/sluiten etc.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
HYUNDAI IONIQ 5 Connect+ 77kWh RWD MY23
Heeft dit niet te maken met het accepteren van een nieuwe EULA? In de zomer kreeg ik een popup in de auto...Slinnenb schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:12:
[...]
Ik heb het een keer gehad. Bleek dat ik in bluslink app was uitgelogd. Opnieuw inloggen (onder account) en in de auto naar bluelink gaan en daar de service opnieuw activeren (je krijgt vanzelf daar de optie)
Zou kunnenCreokr schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:21:
[...]
Heeft dit niet te maken met het accepteren van een nieuwe EULA? In de zomer kreeg ik een popup in de auto...
HYUNDAI IONIQ 5 Connect+ 77kWh RWD MY23
3000Wp op 't dak
Ik heb dit geheel uitgezet. Ook als je op gps snelheid rijdt, blijft hij piepen.Tweakx schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 16:52:
Regelmatig is er een trajectcontrole waar die 80 aangeeft, maar ik 100 mag. Mijn muziek wordt dan de hele tijd gemute, wat behoorlijk irritant is. Is het mogelijk om hem tijdelijk te muten, net zoals bij navigatie? Ik vind waarschuwingen over het algemeen wel fijn namelijk..
Er is een setting, waarbij de muziek zachter gaat/stopt, ergens in de navigatie instellingen. Dit heb ik uitgezet, zodat de waarschuwingen nog komen, maar de muziek gewoon blijft doorspelen. De waarschuwingen heb ik net hard genoeg gezet, zodat ik ze toch hoor. Dat laatste heb ik hier gemeld:Tweakx schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 16:52:
Regelmatig is er een trajectcontrole waar die 80 aangeeft, maar ik 100 mag. Mijn muziek wordt dan de hele tijd gemute, wat behoorlijk irritant is. Is het mogelijk om hem tijdelijk te muten, net zoals bij navigatie? Ik vind waarschuwingen over het algemeen wel fijn namelijk..
ZuinigeRijder in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"
Bedankt, ik ga hier naar kijkenZuinigeRijder schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 21:28:
[...]
Er is een setting, waarbij de muziek zachter gaat/stopt, ergens in de navigatie instellingen. Dit heb ik uitgezet, zodat de waarschuwingen nog komen, maar de muziek gewoon blijft doorspelen. De waarschuwingen heb ik net hard genoeg gezet, zodat ik ze toch hoor. Dat laatste heb ik hier gemeld:
Dit heb ik ook als ik langs Utrecht rijdt, waar naast de middenbaan (100) ook nog twee banen zijn waar je 80 mag. Mijn tactiek is een vrachtwagen inhalen die tussen het 80 bord in staat. Je moet de timing even juist krijgen.Tweakx schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 16:52:
Het is inderdaad erg irritant, hij doet het ook bij snelheden met voorwaarden zoals borden voor in en uitvoegend werk verkeer. Ik heb het daarom ook uitgezet.
[ Voor 11% gewijzigd door dravikje op 03-09-2023 11:34 ]
Ik heb dezelfde schade opgelopen - alleen door derden - en heb nu een afspraak bij een schadebedrijf. Het moet opnieuw gespoten worden. Houd er wel rekening mee dat het even duurt voordat je aan de beurt bent.jrk schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 08:35:
[Afbeelding]
Beste mensen,
Ik kijken, huh? inderdaad. De deuren van de auto wilden niet meer van slot en de displays van de auto flikkerden een beetje.... Met de fysieke sleutel in de auo gekomen, maar alles zo dood als een pier. let wel: ik heb de hele vrijdag de auto niet gebruikt. Volgens mij donderdagavond op een normale manier op de oprit gezet en afgesloten....
Hyuandai assistance gebeld en die hebben de wegenwacht laten komen. Die was er om 21:30 uur (3 kwartier na melding = hulde). De ww'er heeft de auto 5 sec. aan de lader gehad en toen wilde de auto al op "ready" en kon ik al rijden. Samen even naar de laadpaal in de straat gereden, want mijn SoC was 17%. Volgens de ww'er zou de accu tijdens het laden de 12V ook gaan opladen. Aangekomen bij de laadpaal auto uitgezet, maar toen wilde het laadklepje niet open (wegens dode 12V...). Dus even weer aan de prik bij de WW-bus. Laadkabel aangesloten en auto ging laden. ww'er heeft met spanningsmeter gecontroleerd of de 12 V werd bijgeladen en inderdaad dat was het geval. De volgende ochtend geen problemen, dus 12V keurig bijgeladen.
Tip van de ww'er: als je nog een 12V of 14V accu hebt liggen van een boormachine of zo, zorg dan dat je die opgeladen in de auto hebt liggen. Even 2 draadjes er aan monteren en je hebt een prima jumpstarter voor een EV. Heel veel ww'ers schijnen het op die manier te doen. Ik ga binnenkort maar eens naar een Kringloop om te kijken of ik er daar nog eens eentje kan scoren....
Grote vraag natuurlijk: what happened vrijdag dat de 12V leegliep? Is het normaal dat de achterlichten en de nummerplaatverlichting dan gaan branden? Altijd prima die WW!
Komende vrijdag de 60k beurt. Ik had verder niks te melden, verder alles probleemloos (wel met vervangen ICCU en Frontradar)
[ Voor 3% gewijzigd door jrk op 03-09-2023 13:03 ]
IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller
Dat is hier al herhaaldelijk gemeld, onder de 20% SOC wordt de 12 volt batterij NIET meer bijgeladen. Bij mij wordt de 12 volt batterij gemiddeld 2x per dag bijgeladen.jrk schreef op zondag 3 september 2023 @ 13:00:
Grote vraag natuurlijk: what happened vrijdag dat de 12V leegliep?
toch gaat dat niet altijd op, mijn 12v was leeg terwijl de auto nog aan de laadpaal stond en dus zeker meer dan 20% SOC had. avond ervoor nog wat uit de achterbak gepakt, niets aan de hand, volgende avond zo dood als een pier.....ZuinigeRijder schreef op zondag 3 september 2023 @ 13:19:
[...]
Dat is hier al herhaaldelijk gemeld, onder de 20% SOC wordt de 12 volt batterij NIET meer bijgeladen. Bij mij wordt de 12 volt batterij gemiddeld 2x per dag bijgeladen.
Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west
Toen ik onlangs een auto had die niet wilde starten vanwege een lege 12V-accu (was al de derde keer), kon de Wegenwachter duidelijk constateren dat de 12V-accu uiteindelijk bijgeladen werd met een SoC van 16%. Dit was nadat we de 12V-accu voldoende hadden bijgeladen om de auto te starten en naar de laadpaal de rijden en vóórdat ik hem aan de laadpaal koppelde. Ik vermoed dat de grens ligt bij de werkelijke 20% en niet de 20% die je te zien krijgt, waar dus een veiligheidsmarge in verrekend is.ZuinigeRijder schreef op zondag 3 september 2023 @ 13:19:
[...]
Dat is hier al herhaaldelijk gemeld, onder de 20% SOC wordt de 12 volt batterij NIET meer bijgeladen. Bij mij wordt de 12 volt batterij gemiddeld 2x per dag bijgeladen.
Overigens heeft de auto hierna ongeveer 3 uur bij de dealer gestaan, waar een VCU-update en nog een update (onduidelijk welke) zijn gedaan en uiteindelijk ook de 12V-accu is vervangen (volgens het test-bonnetje was die al gedegradeerd tot +- 35% health)
Haha ja, hier heb ik het ook vaakdravikje schreef op zondag 3 september 2023 @ 11:33:
[...]
Dit heb ik ook als ik langs Utrecht rijdt, waar naast de middenbaan (100) ook nog twee banen zijn waar je 80 mag. Mijn tactiek is een vrachtwagen inhalen die tussen het 80 bord in staat. Je moet de timing even juist krijgen.
Het is inderdaad erg irritant, hij doet het ook bij snelheden met voorwaarden zoals borden voor in en uitvoegend werk verkeer. Ik heb het daarom ook uitgezet.
Ja, eenmaal in Ready zal deze ook onder de 20% SOC de 12 volt bijladen, maar de auto zal niet uit zichzelf wakker worden onder 20% wanneer deze uitstaat. En dat was hier het geval.lackaday schreef op zondag 3 september 2023 @ 16:07:
[...]
Toen ik onlangs een auto had die niet wilde starten vanwege een lege 12V-accu (was al de derde keer), kon de Wegenwachter duidelijk constateren dat de 12V-accu uiteindelijk bijgeladen werd met een SoC van 16%. Dit was nadat we de 12V-accu voldoende hadden bijgeladen om de auto te starten en naar de laadpaal de rijden en vóórdat ik hem aan de laadpaal koppelde. Ik vermoed dat de grens ligt bij de werkelijke 20% en niet de 20% die je te zien krijgt, waar dus een veiligheidsmarge in verrekend is.
Overigens heeft de auto hierna ongeveer 3 uur bij de dealer gestaan, waar een VCU-update en nog een update (onduidelijk welke) zijn gedaan en uiteindelijk ook de 12V-accu is vervangen (volgens het test-bonnetje was die al gedegradeerd tot +- 35% health)
Zie ook:
[ Voor 4% gewijzigd door ZuinigeRijder op 03-09-2023 17:03 ]
Ah, dat verheldert. Dank!ZuinigeRijder schreef op zondag 3 september 2023 @ 16:59:
[...]
Ja, eenmaal in Ready zal deze ook onder de 20% SOC de 12 volt bijladen, maar de auto zal niet uit zichzelf wakker worden onder 20% wanneer deze uitstaat. En dat was hier het geval.
Zie ook:
Voor 5 tientjes koop je een startbooster bij bol oid. Dan heb je gelijk een powerbank voor je telefoon / tablet voor het geval dat en er zitten fatsoenlijke accu klemmen aan.jrk schreef op zondag 3 september 2023 @ 13:00:
Tip van de ww'er: als je nog een 12V of 14V accu hebt liggen van een boormachine of zo, zorg dan dat je die opgeladen in de auto hebt liggen. Even 2 draadjes er aan monteren en je hebt een prima jumpstarter voor een EV. Heel veel ww'ers schijnen het op die manier te doen. Ik ga binnenkort maar eens naar een Kringloop om te kijken of ik er daar nog eens eentje kan scoren....
Maar hé, zis is twiekers mén 😉
Afgelopen 2 weken 3287 kilometers afgelegd: Menaggio, Codogna, Varenna, Como, Bellagio, Milan, Interlaken, Diemtigen, Spiez, Lauterbrunnen, Brienz, Luzern, Zurch, Grindelwald, Riquewihr, Strasbourg.
Sinds eind Mei auto in bezit en inmiddels 16k op de teller. WAT EEN HEERLIJK AUTO!!
Heenweg ochtend via de ingebouwde navigatie gereden ivm preconditioning. Was een spannende ervaring. Met 98% vanuit Eindhoven (04:25) vertrokken met kou, veel regen en veel wind. Na 266KM (2:43 25.1 kWh/100km 15 graden) met 10% aangekomen bij de eerste stop, Ionity Messancy. Let op dat ik wel een persoon ben die gewoon de max snelheid aanhoudt. Dus in dit geval voornamelijk 130/120kmh, is ook te zien aan mijn verbruik. De Ionity Messancy is op een grote outlet parkeerplaats. Hier was alles gesloten gezien de tijdstip. Had oprecht niet verwacht deze te halen maar je kunt echt rekenen op de built-in software. Gelukkig hadden we wegwerkzaamheden zo'n 18km voor de eerste stop, waar het max snelheid 50km was). Hier 59 kWh opgeladen (46,51 euro). Stukje terug was er een vd Valk met Tesla chargers. Die was gelukkig wel open. Daarnaartoe gereden, aan de oplader gehangen, ontbeten en met 99% SoC weer verder.
Tweede stop had ik zelf al vooraf ingepland in de navigatie. Dit was ENGIE Vianeo. 223KM (02:05 22.9 kWh/100km 23 graden) hier aangekomen met 34%. Dit was wel de mooiste oplaad locatie. 10/12 Oplaadpunten, onderdak en een grote live prijzen overzicht zoals bij een tankstation. Hier opgeladen tot 99% en weer verder richting Italië.
Derde stop had ik ook zelf vooraf ingepland. Dit was de GoFast oplader in Amsteg. WAT EEN LOCATIE!! Zo mooi! 311KM (03:09 18.7 kWh/100km 31 graden). Hier opgeladen tot 98% en nog een duikje genomen.
Vierde (optionele) stop had ik ook zelf vooraf ingepland. Het was even onduidelijk hoe het opladen in Italië zou gaan, dus heb daarom net op de grens nog even extra opgeladen. Dit was bij Ionity, Bellinzona Nord. 18.93 kWh geladen (98% zo uit mijn hoofd) 15 CHF.
11:10 uur totaal verder, 963km en een gemiddeld verbruik van 21.3 kWh/100km, aangekomen in Menaggio bij onze Airbnb. De dagen tussendoor gewoon netjes lvl 2 kunnen opladen rondom Lake Como.
Vanaf hier Google Maps gebruikt gezien ik geen preconditioning nodig had, gemiddeld temperatuur lag rond de 23 graden.
Richting Interlaken 3x opgeladen bij becharge (centrum Milan), GoFast (Stalvedro) en Migrol (Interlaken). Rondom Interlaken waren velen lvl 2 opladers beschikbaar. Bij onze Airbnb ook voor het eerst gebruik gemaakt van de grannycharger. Kreeg er jammer genoeg maar 6 amp uit.
Met 100% opgeladen vanuit Grindelwald richting Riquewihr. 1 Stop na 249km (4:02 16.2 kWh/100km 26 graden) bij Ionity Haut Koeningsbourg. Zowel in Riquiwihr als Strasbourg waren ook vele lvl 2 chargers beschikbaar.
Vanuit Strasbourg met 90% vertrokken. Met 67% aangekomen bij Zweibrucken voor een Mc Donalds ontbijt en aan de Okostrom speedcharger gehangen. met 98% (28,25 kWh totaal opgeladen) reis voortgezet. Laatste stop was bij de Ionity in Tignee. Hier aangekomen met ongeveer 20%, 140 CC op de autobahn. Eerste x dat ik file zag bij de opladers (was gelukkig op tijd). Hier tot 83% opgeladen (43,48kWh 34,35 euro).16:00 Thuis in Eindhoven aangekomen met nog 54% over.
Vanuit Strasbourg naar Eindhoven was totaal 5:09u, 471,5KM, 10.8 kWh/100KM met 24 graden.
Al met al een top ervaring. Vooraf ABRP wat routes uitgestippeld. Chargemap en Plugshares om opladers in de buurt te vinden en door te geven of het wel/niet gelukt is met opladen. Als betaal middelen mijn Creditcard, Travelcard (MKB-Brandstop), Shell Recharge, Ionity app en Tesla app gebruikt. Morgen eens langs de wasstraat en de auto klaarmaken voor weekendje Parijs, Rugby WK.
[ Voor 2% gewijzigd door Xmoo op 03-09-2023 19:57 . Reden: Typefouten ]
Dat van die 20% SoC wist ik hier van het forum, dus zei ik ook tegen die WW'er dat ik twijfelde of hij de 12V wel ging bijladen aan de paal. De WW'er was hier echter wél van overtuigd en daarom liet hij mij dat ook zien met de spanningsmeter toen de auto aan de laadpaal stond.ZuinigeRijder schreef op zondag 3 september 2023 @ 13:19:
[...]
Vraagt blijft voor mij: hoe kan nou toch die 12V leeglopen. Met bijna 2 jaar en 60k op de klok heb ik het nu 3x meer gemaakt, namelijk op dag 1, ergens halverwege (ook de WW gehad toen) en nu dus. En dat die achterlichten branden....is dat een herkenbaar fenomeen bij iemand? Ik krijg op de bluelink app ook nog iets van een melding van "diefstalalarm" of zo... Die kon ik ook niet plaatsen..
ik heb 1x de melding gehad in de app dat de (achter)lichten nog aan zouden staan. in de app kon ik die dan ook uitzetten (bijzonder, want je kunt ze niet aanzetten). ik heb het toen niet gecontroleerd omdat ik niet in de buurt van de auto was. vond het wel een bijzondere ervaring. maar ik begrijp dat jij die push melding niet kreeg.jrk schreef op maandag 4 september 2023 @ 08:26:
[...]
Dat van die 20% SoC wist ik hier van het forum, dus zei ik ook tegen die WW'er dat ik twijfelde of hij de 12V wel ging bijladen aan de paal. De WW'er was hier echter wél van overtuigd en daarom liet hij mij dat ook zien met de spanningsmeter toen de auto aan de laadpaal stond.
Vraagt blijft voor mij: hoe kan nou toch die 12V leeglopen. Met bijna 2 jaar en 60k op de klok heb ik het nu 3x meer gemaakt, namelijk op dag 1, ergens halverwege (ook de WW gehad toen) en nu dus. En dat die achterlichten branden....is dat een herkenbaar fenomeen bij iemand? Ik krijg op de bluelink app ook nog iets van een melding van "diefstalalarm" of zo... Die kon ik ook niet plaatsen..
Dit waren helaas niet de oplossingen ..ZuinigeRijder schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 15:37:
[...]
Probeer dit eens.....
De oplossing was opnieuw de update draaien, daarna werkte alles weer normaal. @ZuinigeRijder Misschien opnemen als mogelijke oplossing (als niets werkt).
Dit heb ik ook zo meegemaakt. 3x in 45k kilometers. Na een beetje aandringen heeft de dealer de 12V-accu getest (was een best lang proces) en onder garantie vervangen.jrk schreef op maandag 4 september 2023 @ 08:26:
[...]
Dat van die 20% SoC wist ik hier van het forum, dus zei ik ook tegen die WW'er dat ik twijfelde of hij de 12V wel ging bijladen aan de paal. De WW'er was hier echter wél van overtuigd en daarom liet hij mij dat ook zien met de spanningsmeter toen de auto aan de laadpaal stond.
Nog even gecheckt, maar inderdaad ik heb om 18:23 wel dat pushbericht gehad!Tiggy80 schreef op maandag 4 september 2023 @ 08:36:
[...]
ik heb 1x de melding gehad in de app dat de (achter)lichten nog aan zouden staan. in de app kon ik die dan ook uitzetten (bijzonder, want je kunt ze niet aanzetten). ik heb het toen niet gecontroleerd omdat ik niet in de buurt van de auto was. vond het wel een bijzondere ervaring. maar ik begrijp dat jij die push melding niet kreeg.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/afI6eGaRnyHRjtWID91bsizg.jpg?f=user_large)
Let wel: Dit was 20 uur nadat ik de auto heb geparkeerd, uitgezet en afgesloten! Wat is nu dan toch de trigger geweest om die achterlampen aan te doen? Ik heb er i.i.g. niks mee te maken, heeft de software zelf gedaan....
Hierna kreeg ik om 20:34 een melding dat het diefstalalarm afging, maar toen was ik al bij de auto.
Nog even gecheckt, maar ik heb géén meldingen dat ik de voorgaande avond iets niet goed zou hebben gedaan. Dus...
[ Voor 17% gewijzigd door jrk op 04-09-2023 13:34 ]
Ikzelf had ook 10C, zie ik in mijn post staan. Dus 10C bij Duiven doet het met de Ioniq5jouwheld schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:51:
[...]
Ik was nu toch ook benieuwd of het de auto of de locatie is. Gisteren eerst even de V2 bij Apeldoorn getest en dat werkt, zoals bij iedereen, direct met ongeveer 96 kW. Daarna de V3 bij Duiven eerst 9A en op beide manieren (eerst inpluggen dan laden en eerst laden en dan inpluggen) geprobeerd. Sessie werd iedere keer bijna direct weer afgebroken. Vervolgens naar 10C gegaan en daar met eerst inpluggen en dan laden starten werkte het wel en snelheid was 42kW. Ik zie nu pas dat jij 10B had geprobeerd, dus er lijkt zelfs per locatie verschil te zijn. Of misschien is het gewoon helemaal random.

De rest meestal niet, blijkbaar.
Hoop dat de update niet al te lang op zich laat wachten, maar er waren vorig jaar al geruchten dat die er zou komen, dus dat tempert mijn optimisme wel iets.
Ah ik zie dat ik ze omgedraaid heb, ik had 10B en jij dus 10 C, dus zijn er al twee die het daar doen!dextertje schreef op maandag 4 september 2023 @ 14:00:
[...]
Ikzelf had ook 10C, zie ik in mijn post staan. Dus 10C bij Duiven doet het met de Ioniq5.
De rest meestal niet, blijkbaar.
Hoop dat de update niet al te lang op zich laat wachten, maar er waren vorig jaar al geruchten dat die er zou komen, dus dat tempert mijn optimisme wel iets.
Omdat de 12 volt batterij te laag is, doordat deze onder de 20% SOC weggezet is en dit heeft blijkbaar als bijverschijnsel dat de achterlichten bij jouw uiteindelijk aangaan. Zoals eerder gezegd, mijn auto laadt ongeveer 2x per dag de 12 volt batterij bij, dus er zijn altijd sluipverbruikers waar je zelf niets aan kan doen (systemen die een beetje actief blijven, zonder dat je iets met de auto doet of zonder dat je iets met bluelink doet).jrk schreef op maandag 4 september 2023 @ 13:30:
[...]
Let wel: Dit was 20 uur nadat ik de auto heb geparkeerd, uitgezet en afgesloten! Wat is nu dan toch de trigger geweest om die achterlampen aan te doen? Ik heb er i.i.g. niks mee te maken, heeft de software zelf gedaan....
Wanneer je de auto wegzet onder de 20% SOC en dan 20 uur de auto laat staan, is de kans heel groot dat de 12 volt batterij te laag zal gaan zijn......
Dit geloof ik eerlijk gezegd niet. Ik heb de afgelopen 2 jaar toch ontelbare keren de auto met een <20% SoC weggezet voor een dag of meer? Als in al die gevallen de 12V zou zijn leeggelopen dat reed ik niet meer in deze auto, maar ik denk helemaal niemand meer!ZuinigeRijder schreef op maandag 4 september 2023 @ 14:12:
[...]
Omdat de 12 volt batterij te laag is, doordat deze onder de 20% SOC weggezet is en dit heeft blijkbaar als bijverschijnsel dat de achterlichten bij jouw uiteindelijk aangaan. Zoals eerder gezegd, mijn auto laadt ongeveer 2x per dag de 12 volt batterij bij, dus er zijn altijd sluipverbruikers waar je zelf niets aan kan doen (systemen die een beetje actief blijven, zonder dat je iets met de auto doet of zonder dat je iets met bluelink doet).
Wanneer je de auto wegzet onder de 20% SOC en dan 20 uur de auto laat staan, is de kans heel groot dat de 12 volt batterij te laag zal gaan zijn......
Ik heb daar ook moeite mee. En als ik me afvraag wat de capaciteit nou eigenlijk is ga ik het gewoon maar uitrekenen.jrk schreef op maandag 4 september 2023 @ 14:42:
[...]
Dit geloof ik eerlijk gezegd niet. Ik heb de afgelopen 2 jaar toch ontelbare keren de auto met een <20% SoC weggezet voor een dag of meer? Als in al die gevallen de 12V zou zijn leeggelopen dat reed ik niet meer in deze auto, maar ik denk helemaal niemand meer!
Om de accu van een IONIQ 5 plat te trekken moet je dus enkele uren een serieus vermogen trekken van 100 tot 200 W. Dat vermogen is op zich niet zo gek met de huidige technologie, maar dat ga je geen uren doen, tenzij.......de auto in een storing/loop raakt. Of je moet een dag lang 25W trekken (niet heel veel) en niet tussentijds bijladen vanuit de tractiebatterij. Maar het lijkt me sterk dat de auto niet regelmatig < 20% SOC weggezet wordt voor een etmaal, dus in hoeverre de hypothese klopt dat ie onder de 20% niet bijlaadt weet ik niet.
Volgens mij zijn hier meerdere gebruikers die de 12V batterij conditie loggen, vraag is alleen hoe zinvol het loggen is, aangezien ik me afvraag in hoeverre die accu leegloopt door het loggen zelf.
Ik heb de auto een paar maanden geleden met 5% SOC bij de dealer neergezet voor een nieuwe ICCU. Na 3 dagen kon ik nog steeds de status opvragen via BlueLink en de dealer had hem echt niet aan de snellader gelegd en waarschijnlijk ook niet aan de 12V lader. Lijkt me sterk dat ik nog contact met de auto kan leggen via BlueLink als de 12V batterij plat is.
Lastig om de vinger er op te leggen, maar als de 12V batterij inderdaad niet bijlaadt onder de 20% SOC en je krijgt bij een SOC <20% een update oid binnen die een behoorlijk vermogen trekt, dan kan ik me er nog wat bij voorstellen. Je moet dan dus een combinatie van 2 zaken hebben en dat treedt niet dagelijks op. Maar het blijft gissen voor me.
De auto gaat bijladen rond de 12.5 Volt tot ongeveer 12.9 Volt (ongeveer 1x per 12 uur). Wanneer je de auto wegzet en de 12 volt accu is niet (helemaal) bijgeladen en je gebruikt bijvoorbeeld de achterklep en je laat hem langere tijd onder de 20% laat staan, dan kan het zijn dat de 12 volt batterij een etmaal niet overleeft. Waarschijnlijk gaat de auto nog steeds aan bij 12 Volt, maar veel lager zal het niet meer moeten worden. Trouwens, beter is ook om de hoogvolt batterij niet lang onder de 20% SOC te laten staan, voor diegene die lang met die batterij wil doen.jrk schreef op maandag 4 september 2023 @ 14:42:
[...]
Dit geloof ik eerlijk gezegd niet. Ik heb de afgelopen 2 jaar toch ontelbare keren de auto met een <20% SoC weggezet voor een dag of meer? Als in al die gevallen de 12V zou zijn leeggelopen dat reed ik niet meer in deze auto, maar ik denk helemaal niemand meer!

De QUICKLYNKS BM2 BATTERY MONITOR gebruikt 1 mA van de 12 volt accunietwijk schreef op maandag 4 september 2023 @ 15:11:
[...]
Volgens mij zijn hier meerdere gebruikers die de 12V batterij conditie loggen, vraag is alleen hoe zinvol het loggen is, aangezien ik me afvraag in hoeverre die accu leegloopt door het loggen zelf.

Maar schopt die "monitor" je auto niet telkens wakker? Hoeft natuurlijk niet als hij alleen de accu meet, maar als er allerlei andere triggers zijn die de auto wakker schoppen...ZuinigeRijder schreef op maandag 4 september 2023 @ 15:29:
[...]
De QUICKLYNKS BM2 BATTERY MONITOR gebruikt 1 mA van de 12 volt accu
Hier ook een dode 12v accu. Auto heeft 10 weken stilgestaan. Wel aan de lader op 80% SOC.Tiggy80 schreef op zondag 3 september 2023 @ 14:46:
[...]
toch gaat dat niet altijd op, mijn 12v was leeg terwijl de auto nog aan de laadpaal stond en dus zeker meer dan 20% SOC had. avond ervoor nog wat uit de achterbak gepakt, niets aan de hand, volgende avond zo dood als een pier.....
Met multimeter de accu gemeten die gaf nog een geweldige 1.3volt aan. Erg dood dus. We hebben nu continu een druppellader aan de 12v accu om de auto nog te kunnen starten en naar de dealer te rijden om batterij te vervangen en update te doen.
Nee, staat rechtstreeks aangesloten aan de plus en min van de 12 volt accu en met een App kun je via bluetooth van de BM2 hardware de opgeslagen waardes uitlezen tot 15 dagen terug.nietwijk schreef op maandag 4 september 2023 @ 15:46:
[...]
Maar schopt die "monitor" je auto niet telkens wakker? Hoeft natuurlijk niet als hij alleen de accu meet, maar als er allerlei andere triggers zijn die de auto wakker schoppen...
Tja, in het algemeen zou ik de auto NIET aan een lader laten staan, wanneer je deze langer laat stilstaan. Want iedere lader reageert weer anders. En op 80 SOC% kun je heel vaak de 12 volt accu bijladen, want niet de hele auto wordt wakker bij het bijladen van de 12 volt accu.koerskii schreef op maandag 4 september 2023 @ 15:51:
[...]
Hier ook een dode 12v accu. Auto heeft 10 weken stilgestaan. Wel aan de lader op 80% SOC.
Met multimeter de accu gemeten die gaf nog een geweldige 1.3volt aan. Erg dood dus. We hebben nu continu een druppellader aan de 12v accu om de auto nog te kunnen starten en naar de dealer te rijden om batterij te vervangen en update te doen.
Ik snap het idee van het aan de lader laten staan wel, maar sommige laders stoppen er gewoon mee wanneer het doel percentage bereikt is en gaan niet meer bijladen. En waarschijnlijk geven ze ook geen stroom meer voor het bijladen van de 12 volt accu. De IONIQ 5 observeert ook waarschijnlijk de lader, dus kost extra 12 volt batterij.
Dus algemeen, voor langere tijd (10 weken) stilstaan is het gewoon wegzetten met de auto op 60% SOC (beter voor de batterij) en voor de rest niets.
Zijn er bepaalde key users die bugs, requests kunnen loggen in de product backlog van Hyundai Engineering/Development?
Is het ICCU probleem of 12 V batterij dood probleem nu al definitief opgelost bij nieuwe wagens?
Dat gaan wij vanaf nu maar doen. Helaas had ik op verschillende plekken gelezen dat je de auto het beste aan de laadpaal kon laten hangen..ZuinigeRijder schreef op maandag 4 september 2023 @ 16:51:
[...]
Tja, in het algemeen zou ik de auto NIET aan een lader laten staan, wanneer je deze langer laat stilstaan. Want iedere lader reageert weer anders. En op 80 SOC% kun je heel vaak de 12 volt accu bijladen, want niet de hele auto wordt wakker bij het bijladen van de 12 volt accu.
Ik snap het idee van het aan de lader laten staan wel, maar sommige laders stoppen er gewoon mee wanneer het doel percentage bereikt is en gaan niet meer bijladen. En waarschijnlijk geven ze ook geen stroom meer voor het bijladen van de 12 volt accu. De IONIQ 5 observeert ook waarschijnlijk de lader, dus kost extra 12 volt batterij.
Dus algemeen, voor langere tijd (10 weken) stilstaan is het gewoon wegzetten met de auto op 60% SOC (beter voor de batterij) en voor de rest niets.
Ik hoor het graag indien iemand hier ervaring mee heeft.
was het maar zo'n feest, zelfs maar weinig dealers die hier meelezen volgens mij..... gemiste kans want ze zouden een hoop kunnen lerenIONIQ5_Be? schreef op maandag 4 september 2023 @ 17:28:
Praktische vraag: doet Hyundai iets met alle waardevolle feedback en opmerkingen die hier gepost worden ?
[ Voor 23% gewijzigd door Tiggy80 op 05-09-2023 07:46 ]
het zou verplicht moeten zijn voor alle monteurs en m.n. balie-medewerkers! Met name bij die laatste beroepsgroep, daar is het kennisniveau bedroevend. Moet je je eens melden met de eigen diagnose "ICCU of Frontradar kapot". Dan krijg je me toch een blik? Of toen die tijd dat er een update was voor pre-conditioning.... Ik heb daar toen echt ruzie staan te maken! "Staat niet in het systeem meneer!"Tiggy80 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 07:42:
[...]
was het maar zo'n feest, zelfs maar weinig dealers die hier meelezen volgens mij..... gemiste kans want ze zouden een hoop kunnen leren
Had gezocht in dit topic op "piepjes", maar dan krijg je veel resultaten.
Bij mij geen piepjes, wanneer je de autogordel eerst omdoetSixFo schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 08:48:
Kan iemand mij de betekenis vertellen van de piepjes/pingetjes die je hoort als je de auto start? De ene keer zijn het er vier en dan zijn het er zes.
Had gezocht in dit topic op "piepjes", maar dan krijg je veel resultaten.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Euh, is er dan een :Product Backlog waar wij input kunnen neerleggen? Zo ja, LINK please?IONIQ5_Be? schreef op maandag 4 september 2023 @ 17:28:
Praktische vraag: doet Hyundai iets met alle waardevolle feedback en opmerkingen die hier gepost worden ?
Zijn er bepaalde key users die bugs, requests kunnen loggen in de product backlog van Hyundai Engineering/Development?
Is het ICCU probleem of 12 V batterij dood probleem nu al definitief opgelost bij nieuwe wagens?
Heb deze in de frunk liggen voor dit geval: https://www.lidl.nl/p/ult...-met-powerbank/p100356379jrk schreef op zondag 3 september 2023 @ 13:00:
Vrijdagavond, het begon te schemeren, zei mijn zoon: "hé pap, de achterlichten van de auto staan aan".
Ik kijken, huh? inderdaad. De deuren van de auto wilden niet meer van slot en de displays van de auto flikkerden een beetje.... Met de fysieke sleutel in de auo gekomen, maar alles zo dood als een pier. let wel: ik heb de hele vrijdag de auto niet gebruikt. Volgens mij donderdagavond op een normale manier op de oprit gezet en afgesloten....
Hyuandai assistance gebeld en die hebben de wegenwacht laten komen. Die was er om 21:30 uur (3 kwartier na melding = hulde). De ww'er heeft de auto 5 sec. aan de lader gehad en toen wilde de auto al op "ready" en kon ik al rijden. Samen even naar de laadpaal in de straat gereden, want mijn SoC was 17%. Volgens de ww'er zou de accu tijdens het laden de 12V ook gaan opladen. Aangekomen bij de laadpaal auto uitgezet, maar toen wilde het laadklepje niet open (wegens dode 12V...). Dus even weer aan de prik bij de WW-bus. Laadkabel aangesloten en auto ging laden. ww'er heeft met spanningsmeter gecontroleerd of de 12 V werd bijgeladen en inderdaad dat was het geval. De volgende ochtend geen problemen, dus 12V keurig bijgeladen.
Grote vraag natuurlijk: what happened vrijdag dat de 12V leegliep? Is het normaal dat de achterlichten en de nummerplaatverlichting dan gaan branden? Altijd prima die WW!
Komende vrijdag de 60k beurt. Ik had verder niks te melden, verder alles probleemloos (wel met vervangen ICCU en Frontradar)
Ja, heb ik ook een tijd geleden al gekocht, en ligt ook in het vooronder. Soms neem ik hem ook mee als ik op stap ga met mijn andere auto, een old timer,, als mijn vrouw de HI5 nodig heeft. Die heeft geen sigarrette aansteker, laat staan een usb plug. Dan voor mijn telefoon met eventueel routeplanner.GG85 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 09:27:
[...]
Heb deze in de frunk liggen voor dit geval: https://www.lidl.nl/p/ult...-met-powerbank/p100356379
Reuze makkelijk ding. Kreeg zelfs die zware oldtimer weer aan de praat toen ik deze 2 maanden niet had gebruikt. Maar voor de HI5 nog nooit nodig gehad, gelukkig.
Niet vergeten om hem elke 3 weken ff bij te laden, heeft een hoge zelfontlading.
[ Voor 3% gewijzigd door wim1955 op 05-09-2023 11:00 ]
haha. Zouden we mogen willen!PhilippeJoris schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 09:07:
[...]
Euh, is er dan een :Product Backlog waar wij input kunnen neerleggen? Zo ja, LINK please?
Klein beetje is wel mogelijk. Je kunt bijvoorbeeld contact zoeken met de Navigatie club. Die heb ik toen wel ernstig achter de broek gezeten omdat de FastNed's allemaal ontbraken als POI ten tijde van het uitkomen van de pre-conditioning update.
https://update.hyundai.com/EU/NL/csCenter
[ Voor 36% gewijzigd door jrk op 05-09-2023 11:29 ]
Beter dan nietsjrk schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 11:26:
[...]
haha. Zouden we mogen willen!
Klein beetje is wel mogelijk. Je kunt bijvoorbeeld contact zoeken met de Navigatie club. Die heb ik toen wel ernstig achter de broek gezeten omdat de FastNed's allemaal ontbraken als POI ten tijde van het uitkomen van de pre-conditioning update.
https://update.hyundai.com/EU/NL/csCenter
Hoop is misschien geen strategie maar doet wel leven
Hyundai heeft gereageerd met (de vraag is natuurlijk hoever dit werkelijk klopt):
Een ander interessant commentaar, is dat je pech kunt hebben dat je de auto net aan de lader zet, terwijl deze al de 12 volt batterij aan het bijladen is en dat dat de oorzaak kan zijn van het niet meer bijladen van de 12 volt batterij:Zoals mijn dealer mij vertelde, heeft hij mijn probleem opgeschreven en naar Hyundai gestuurd en zij hebben dit beantwoord:
De wallbox (zelfs een ‘slimme’, wat dat ook betekent) laadt de 12V-batterij slechts vier of vijf keer op totdat hij denkt dat er iets mis is en laadt hem niet opnieuw op. Dan raakt de 12V-accu leeg bij kleine verbruikers en vooral bij besturingsunits voor de laadpoort.
En hier iemand op goingelectric, waarbij de 12 volt accu leeg was, na 2 dagen aan de Wallbox gehangen te hebben.Ook waren er meer dan een jaar geleden berichten van enkele eigenaren dat er een bug was met betrekking tot het aansluiten van de auto. Ze beweerden en leverden behoorlijk wat bewijsmateriaal dat als je de stekker in het stopcontact stak terwijl het kleine oranje lampje brandde, dit de oorzaak was van een foutconditie waarbij de auto stopte met het opladen van de 12V totdat de auto werd losgekoppeld. Ik weet niet zeker wat daarvan terecht is gekomen, maar zoiets zou hier ook kunnen gebeuren. Ik weet niet zeker welke updates auto's in Duitsland hebben ontvangen ten opzichte van die hier in de VS.
[ Voor 8% gewijzigd door ZuinigeRijder op 06-09-2023 12:43 ]
Ik had exact hetzelfde probleem. Zelfde routine uitgevoerd en nu is alles weer bijgewerkt, krijg geen foutmeldingen meer en kan ik weer volledig contact hebben met de auto via Bluelink. Thanks voor de oplossingwfjvanveen schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 22:03:
[...]
Ik had dit vandaag ook. Hyundai live werkte ook niet meer op m’n auto.
Vanmiddag op m’n iPhone naar instellingen dan servicelijst. Vinkje ota uitgezet. Verzonden en weer aangezet. Weer verzonden en toen deed alles het weer.
Groeten.
Ioniq 5 Lounge 73kWh (2022), Peugeot 308 cc (2011), 11500 wp
Ik start hem soms per ongeluk op.
1) Voorheen kon ik instellen dat ik eerst de pincode van de app moest invoeren om de airconditioning te starten: deze instelling kan ik niet meer vinden...
2) Kan ik de airconditioning knop van het startscherm verwijderen?
INMIDDELS OPGELOST
Wijziging 11:45 uur
Op mijn iPad werkte het wel goed.
Ik heb op mijn Android gsm even in de Playstore gekeken en de app stond op “aanzetten”.
Dat betekent volgens mij dat er een update klaar staat; hetgeen klopte.
Bluelink aangezet (hoewel hij het gewoon deed….) en update gedraaid.
Nu moet ik de airconditioning weer accorderen!
[ Voor 33% gewijzigd door CharlieBulldog op 07-09-2023 11:49 ]
Weet iemand waar ik nog meer kan kijken in het menu?
Het grootste deel van de stroom naar de batterij komt nu van mijn zonnepanelen.
Maar…het totaal aantal laadcycli per jaar zal wellicht toenemen omdat ik de batterij nu niet in een dag in een continue laadcyclus kan opladen; de zon schijnt helaas geen 24 uur per dag
Met andere woorden: zal het opladen van bijvoorbeeld 20% naar 80% in 2 dagen gelden als 2 laadcycli?
Heeft iemand enig idee of het op deze wijze toegenomen aantal laadcycli per jaar voor een grotere/snellere degradatie van de batterij zal leiden?
1 laadcycli = 1x van helemaal vol naar helemaal leeg
1 laadcycli = 2x van halfvol naar leeg
Van 20% naar 80% = 60% van 1 laadcycli oftewel 0.6 laadcycli
P.S. batterij degradatie is hoger bij helemaal vol naar helemaal leeg, bij 20% naar 80% zal het totaal aantal laadcycli zelfs toenemen. Bijvoorbeeld in plaats van 1000 laadcycli dan 3000 laadcycli.
Dank voor de heldere uitleg!ZuinigeRijder schreef op donderdag 7 september 2023 @ 17:04:
@CharlieBulldog
1 laadcycli = 1x van helemaal vol naar helemaal leeg
1 laadcycli = 2x van halfvol naar leeg
Van 20% naar 80% = 60% van 1 laadcycli oftewel 0.6 laadcycli
P.S. batterij degradatie is hoger bij helemaal vol naar helemaal leeg, bij 20% naar 80% zal het totaal aantal laadcycli zelfs toenemen. Bijvoorbeeld in plaats van 1000 laadcycli dan 3000 laadcycli.
Als ik jou goed begrijp heeft het laden op de eco-stand dus zeker geen nadelige gevolgen voor de SoH zolang je maar tussen de 20 en 80% SoC blijft?
Die positie naar achteren zetten had ik zelf al uitgevonden dat het veel beter klinkt, die equalizer instellingen ga ik zeker proberen!MicheldeGoey schreef op donderdag 7 september 2023 @ 13:48:
Kwam deze instellingen van een geluidstechnicus tegen op een ander forum. Aardige verbetering.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Inderdaad is dat beter en is dat niet nadelig. Maar in het algemeen zal de hoogvolt batterij langer meegaan dan de rest van de auto. Zie deze post van mij in het Engels.CharlieBulldog schreef op donderdag 7 september 2023 @ 17:32:
[...]
Dank voor de heldere uitleg!
Als ik jou goed begrijp heeft het laden op de eco-stand dus zeker geen nadelige gevolgen voor de SoH zolang je maar tussen de 20 en 80% SoC blijft?
Ah, ik zie ook dat ik dit in dit topic gepost heb:
Volgens de specs zou de batterij >= 2000 cycles hebben.
Je kunt er met andere woorden mee rijden 72,6 kWh x 5 km/kWh x 2000 cycli = 726000 km, tot 70% capaciteit.
En wanneer je dus voorzichtig met de batterij omgaat, misschien wel twee tot driemaal langer (2 miljoen kilometer).
Zie ook deze post, die uitgaat van 1000 laadcycli.
[ Voor 7% gewijzigd door ZuinigeRijder op 08-09-2023 08:10 ]
Vraag 1
In mijn vorige auto had ik mijn flesje water in de luchtstroom staan. Dus op hete dagen heerlijk koud drankje. Als ik dat bij de I5 zou gaan doen, staat het flesje voor het scherm. Het flesje in de bekerhouder was, na een stop van een paar uur, redelijk bloedheet. Dus ik zat nu, ook na uurtje rijden, nog steeds “koud” (dus 40 °C) water te drinken. Hoe hebben jullie dit opgelost?
Vraag 2.
Ik heb geen goede plek voor mijn zonnebril (op sterkte) gevonden. Waar kan ik die het beste ergens opbergen? Ik moet vaak wisselen van bril. Zoek dus een oplossing zodat ik, al rijdende, de bril kan wisselen (en dus ergens neer kan leggen/zetten/opbergen).
1e ik heb altijd (op langere ritten) een thermo dopper bij mij, die houd het drinken uren lang koud/warm.Pietdelft schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 08:15:
Ik heb de eerste paar duizend kilometer met mijn I5 gereden. Heerlijk. Maar 2 dingen waarvoor ik nu nog geen goede oplossing heb.
Vraag 1
In mijn vorige auto had ik mijn flesje water in de luchtstroom staan. Dus op hete dagen heerlijk koud drankje. Als ik dat bij de I5 zou gaan doen, staat het flesje voor het scherm. Het flesje in de bekerhouder was, na een stop van een paar uur, redelijk bloedheet. Dus ik zat nu, ook na uurtje rijden, nog steeds “koud” (dus 40 °C) water te drinken. Hoe hebben jullie dit opgelost?
Vraag 2.
Ik heb geen goede plek voor mijn zonnebril (op sterkte) gevonden. Waar kan ik die het beste ergens opbergen? Ik moet vaak wisselen van bril. Zoek dus een oplossing zodat ik, al rijdende, de bril kan wisselen (en dus ergens neer kan leggen/zetten/opbergen).
2e daar staan hier op het forum wel oplossingen voor. magneethouders voor links bij het stuur, even zoeken hier
https://www.amazon.com/SX...senger/dp/B0BD4Y88QW?th=1Pietdelft schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 08:15:
Vraag 2.
Ik heb geen goede plek voor mijn zonnebril (op sterkte) gevonden.
Mijn zonnebril zet ik altijd op de achteruitkijkspiegel, met de armen richting de voorruit. Is wel afhankelijk van de gewichtsverdeling van je zonnebril (een Rayban Aviator kukelt er direct van af, maar een model als Rayban Justin blijft goed zitten.Pietdelft schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 08:15:
Ik heb de eerste paar duizend kilometer met mijn I5 gereden. Heerlijk. Maar 2 dingen waarvoor ik nu nog geen goede oplossing heb.
Vraag 1
Vraag 2.
Ik vermoed dat hij een zonnebril heeft met correctieglazen (regelmatig wisselen van bril) - dat weegt al wel eens meer ... zit met eenzelfde situatie ...lackaday schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 08:56:
[...]
Mijn zonnebril zet ik altijd op de achteruitkijkspiegel, met de armen richting de voorruit. Is wel afhankelijk van de gewichtsverdeling van je zonnebril (een Rayban Aviator kukelt er direct van af, maar een model als Rayban Justin blijft goed zitten.
deze kun je helaas niet monteren bij de bestuurderskant, daar zit namelijk nu geen handgreep die je kunt vervangen en zover ik weet ook geen achterliggende constructie voor een handgreep. je zou hem aan de dakbekleding kunnen schroeven, maar ik vraag mij af hoelang dat blijft zitten.
Dit lijkt wel handig: https://www.ebay.co.uk/itm/144488224482.Pietdelft schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 08:15:
...
Vraag 2.
Of https://www.etsy.com/list...5-magnetic-eyewear-holder
Of niet in het "buitenland": https://www.amazon.com.be...er&qid=1694157069&sr=8-11
Of https://www.amazon.com/Su...eather/dp/B09QHR5HS7?th=1
[ Voor 34% gewijzigd door PhilippeJoris op 08-09-2023 09:12 ]
Neen, het is een hele lichte bril. Ik ga proberen hem aan de spiegel op te hangen. Had ik niet aan gedacht. Bedankt.vifra schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 08:58:
[...]
Ik vermoed dat hij een zonnebril heeft met correctieglazen (regelmatig wisselen van bril) - dat weegt al wel eens meer ... zit met eenzelfde situatie ...
Deze had ik inderdaad ook gevonden. Maar inderdaad geen bevestigingsmogelijkheid aan bestuurderskant.Tiggy80 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 08:59:
[...]
deze kun je helaas niet monteren bij de bestuurderskant, daar zit namelijk nu geen handgreep die je kunt vervangen en zover ik weet ook geen achterliggende constructie voor een handgreep. je zou hem aan de dakbekleding kunnen schroeven, maar ik vraag mij af hoelang dat blijft zitten.
Ik ga die dingen gelijk bestellen. Bedankt!! Top!!PhilippeJoris schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 09:09:
[...]
Dit lijkt wel handig: https://www.ebay.co.uk/itm/144488224482.
Of https://www.etsy.com/list...5-magnetic-eyewear-holder
Of niet in het "buitenland": https://www.amazon.com.be...er&qid=1694157069&sr=8-11
Of https://www.amazon.com/Su...eather/dp/B09QHR5HS7?th=1
The unlucky few krijgen een defecte ICCU en/of Frontradar. Gelukkig heb jij deze vraagPietdelft schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 08:15:
Vraag 1
Don't jinx it !! Hij is nog altijd (ongewild) kandidaat, zzoals ieder van ons.jrk schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 09:53:
[...]
The unlucky few krijgen een defecte ICCU en/of Frontradar. Gelukkig heb jij deze vraag
[ Voor 3% gewijzigd door PhilippeJoris op 08-09-2023 10:02 ]
Op Ioniqforum.com is een heel draadje over houders/aanpassingen: https://www.ioniqforum.co...-youve-done-so-far.37744/Pietdelft schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 08:15:
Vraag 1
Vraag 2.
Wellicht staat daar iets tussen voor je.
Is dat een veelgebruikte oplossing? Ik ben hier persoonlijk erg huiverig voor omdat je mogelijk een leuke buit tentoonstelt wanneer je de auto ergens parkeert.Tiggy80 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 08:39:
[...]
2e daar staan hier op het forum wel oplossingen voor. magneethouders voor links bij het stuur, even zoeken hier
Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.
R6, 7D2 en wat L-lenzen
geen idee, ik gebruik hetzelf niet. kan mij ook voorstellen dat je je bril niet laat hangen als je de auto verlaat, net als dat je hem niet op het dashboard- of middenconsole laat liggen. en die houder zou je ook nog in het middenconsole kunnen stoppen als je parkeert, dat lijkt mij het voordeel van een magneet.Razwer schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 10:03:
[...]
Is dat een veelgebruikte oplossing? Ik ben hier persoonlijk erg huiverig voor omdat je mogelijk een leuke buit tentoonstelt wanneer je de auto ergens parkeert.
Ik leg mijn zonnebril altijd in het onderste deel van de middenconsole in het vakje waar de draadloze oplader zit.Pietdelft schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 08:15:
Vraag 1
Vraag 2.
Je kunt er makkelijk bij zonder te hoeven bukken.
Hij ligt daar ook niet echt in het zicht en blijft goed liggen tijdens het rijden.
Mijn leesbril ligt in de dashboardlade links vooraan; ook daar kan ik vrij makkelijk bij.
Wat ik me afvroeg, is of V2L nog werkt als de ICCU kapot is? Vast niet zeker... had nu wel goed uitgekomen, want er is hier een stroomstoring, en er staat een halfvolle auto voor de deur waar wel een stekker in te prikken is. Misschien straks voor de grap maar eens proberen.
Dus elke keer ik de app open, krijg ik een pop-up "Your account can be linked to the vehicle's user profile. Do you want to start linking?".
Jammer genoeg loopt dit altijd mis. Hij blijft gewoon "Registering... Please wait" tonen. Zie screenshot.
:strip_exif()/f/image/qB5asgOVL8Fy0kfbC6lOx3ss.jpg?f=fotoalbum_large)
Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?
Bedankt!
Ik denk dat dit inderdaad de enige manier is om daar achter te komen.emcore schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 11:57:
Misschien straks voor de grap maar eens proberen.
All I had to do was follow the damn train.
De conclusie is: Dat werkt inderdaad niet. Je krijgt een mooie melding "V2L is momenteel niet beschikbaar" op het dashboard, en je V2L stekker zit muurvast in je auto tot je met de app "Stop charging" naar de auto stuurt.-CJ schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 12:44:
[...]
Ik denk dat dit inderdaad de enige manier is om daar achter te komen.
Dus helaas, geen stroom voor mij
dat was wel een beetje te verwachten aangezien je omvormer kaduuk is, dat werkt dan 2 kanten op niet natuurlijk. maar goed dat je het even bevestigd hebt.emcore schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 13:39:
[...]
De conclusie is: Dat werkt inderdaad niet. Je krijgt een mooie melding "V2L is momenteel niet beschikbaar" op het dashboard, en je V2L stekker zit muurvast in je auto tot je met de app "Stop charging" naar de auto stuurt.
Dus helaas, geen stroom voor mij
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic