Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killemall
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-09 21:26

Killemall

Can you say Moooh !!??

Even mijn frustratie delen :( Afgelopen vrijdag gaf mijn GOM 198 km aan na 100% laden. Mijn wekelijkse rit Eindhoven-Deventer-Eindhoven, die ik afgelopen zomer nog met 60% accu kon rijden, ging nu niet in een keer.
Kwam nog ruim 60km te kort. Daarom onderweg even bij een Fastned station 1 uurtje geladen. Haalde gemiddeld 32kW/h..... 8)7 Vorige winter nog niet zo dramatisch meegemaakt.

Vandaag daarom maar meteen een afspraak gemaakt bij Content hier in Eindhoven voor de pre-conditioning update en meteen de stuurmodificatie door te laten voeren. (Terugroepactie: SCU Steuergerät aktualisieren, IONIQ 5 (NE EV) ??)
Helaas kan ik pas 6 feb terecht en moet ik 35 euro betalen voor de update. Blijkbaar is deze alleen gratis bij een onderhoudsbeurt. Betekent voor mij pas in 2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Killemall schreef op maandag 19 december 2022 @ 22:05:
Even mijn frustratie delen :( Afgelopen vrijdag gaf mijn GOM 198 km aan na 100% laden. Mijn wekelijkse rit Eindhoven-Deventer-Eindhoven, die ik afgelopen zomer nog met 60% accu kon rijden, ging nu niet in een keer.
Kwam nog ruim 60km te kort. Daarom onderweg even bij een Fastned station 1 uurtje geladen. Haalde gemiddeld 32kW/h..... 8)7 Vorige winter nog niet zo dramatisch meegemaakt.

Vandaag daarom maar meteen een afspraak gemaakt bij Content hier in Eindhoven voor de pre-conditioning update en meteen de stuurmodificatie door te laten voeren. (Terugroepactie: SCU Steuergerät aktualisieren, IONIQ 5 (NE EV) ??)
Helaas kan ik pas 6 feb terecht en moet ik 35 euro betalen voor de update. Blijkbaar is deze alleen gratis bij een onderhoudsbeurt. Betekent voor mij pas in 2024.
Het was dan ook wel heel erg koud afgelopen weekend. Ik heb 30 minuten voorverwarmd en bij mij ging het met 60kW. Na een 10-15min 120kW

GOM hier 300-350km

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 23:42

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

Heb je een 58kwh accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 18:36

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

MicheldeGoey schreef op maandag 19 december 2022 @ 15:42:
Iemand van de ingewijden hier die weet wanneer die interessante upgrade-module leverbaar wordt voor de AWD's?
https://insideevs.com/new...er-range-charging-speeds/
De smart frequency dempers van de 2023 kunnen wel retrofitted worden op oudere modellen.
Dat gaat het comfort tijdens het rijden verhogen. Want soms is het op het randje van irritant, zeker rond 40km/u tot 70km/u. Die microvibraties zijn niet ok en moeten eruit.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

ijssgerb schreef op maandag 19 december 2022 @ 13:00:
[...]

Vandaar de melding 'Ready' die in het scherm verschijnt altijd afwachten alvorens je je auto in de versnelling zet ;)
Grr :)
Ok. Dat hij nog niet in D/R wil, snap ik. Maar eenmaal er Ready staat gaat het ook niet meer :)
Je moet hem dan uit/aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souris
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 17:34
amw82 schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 16:37:
[...]

Eeeuhm, lees echt letterlijk even een paar berichten terug...
Excuus, ik dacht dat ik dit topic aardig bijgehouden had. Kennelijk niet dus. Maar anders dan dat er meerderen zijn met dit probleem, lees ik nog niet zoveel over oorzaken of oplossingen. Of het moet het calibreren zijn.

Het vreemde is dat het lang is weggeweest en nu weer terug is. Kan het temperatuurgevoelig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkakoMinami
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11-09 16:09

Als je ook de 58kWh accu hebt; wat is je verbruik per 100km gemiddeld? Ik heb de 58kWh en ik ben werkelijk nog nooit onder een GOM van 295km geweest met dit koude weer.

Ook met de oude IONIQ met de 38kWh accu heb ik dat niet voor elkaar gekregen (220km was het laagste)

Misschien toch iets meer aan de hand als je verbruik "normaal" is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

multipasser schreef op maandag 19 december 2022 @ 12:55:
Wie heeft ook last van de 'halve' zombie mode?
Als ik in de auto stap, ik druk op de knop, dan heb je normaal het standaard geluidje.
Maar als je al direct in D of R wilt zetten gaat hij in halve zombie mode. Hij blijft dan in P of N staan!
Ik krijg hem niet meer in D/R. Moet ik hem terug uitschakelen en aanzetten. LIjkt wel of de computer nog niet opgestart is.
Dit heb ik idd best wel eens. Zaterdag nog in het winkelcentrum: ik zet dan de auto uit. Doe de deur open en dicht. Doe de auto ff op slot en van slot af en start de auto opnieuw. Dan gaat het wel weer. Maar idd "halve zombie mode" is wel een mooie omschrijving :)

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh514452
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 12-09 10:45
Nou, net de I5 naar de garage gebracht voor de vervanging van de raamstijl (folie die heeft losgelaten) en de batterij precondition update. Ben benieuwd eind van de middag of het ze gaat lukken….

Ioniq 5 Lounge 73kWh (2022), Peugeot 308 cc (2011), 11500 wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeMo1965
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-05 12:56
jrk schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 08:53:
[...]

Dit heb ik idd best wel eens. Zaterdag nog in het winkelcentrum: ik zet dan de auto uit. Doe de deur open en dicht. Doe de auto ff op slot en van slot af en start de auto opnieuw. Dan gaat het wel weer. Maar idd "halve zombie mode" is wel een mooie omschrijving :)
Ik had dat vorige week ook. Begon met niet in drive kunnen zetten, maar na aan/uit deur open/dicht uiteindelijk wel weer weg kunnen rijden. De volgende ochtend echter geen halve zombie maar een hele zombie, niet in drive te zetten maar ook niet meer uit te zetten.Toen toch de accupool losgehaald. Daarna geen problemen meer gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Killemall

Killemall

Can you say Moooh !!??

AkakoMinami schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 08:48:
[...]

Als je ook de 58kWh accu hebt; wat is je verbruik per 100km gemiddeld? Ik heb de 58kWh en ik ben werkelijk nog nooit onder een GOM van 295km geweest met dit koude weer.

Ook met de oude IONIQ met de 38kWh accu heb ik dat niet voor elkaar gekregen (220km was het laagste)

Misschien toch iets meer aan de hand als je verbruik "normaal" is?
Als iemand s'nachts mijn auto omgewisseld heeft voor een 58kW auto dan zou het kunnen ;) . Heb een 73Kw Lounge. Mijn verbruik zit onder de 20kW/100km dus dat is niet uitzonderlijk.

Ik heb het vermoeden dat er iets mis is met mijn accupack. Afgelopen nacht aan de AC lader gehad. In 3 uur van 15% naar 100%. Denk dat ik de garage maar eens ga bellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fWO1Zcd1GJ67bN-U-shZuvhhzzg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9HSUtcB3PiYUXQzw2aYAfbLS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Killemall schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 09:11:
[...]

Als iemand s'nachts mijn auto omgewisseld heeft voor een 58kW auto dan zou het kunnen ;) . Heb een 73Kw Lounge. Mijn verbruik zit onder de 20kW/100km dus dat is niet uitzonderlijk.

Ik heb het vermoeden dat er iets mis is met mijn accupack. Afgelopen nacht aan de AC lader gehad. In 3 uur van 15% naar 100%. Denk dat ik de garage maar eens ga bellen.

[Afbeelding]
Lijkt me niet goed idd! Sterkte ermee, zal lang gaan duren als er onderdelen moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Killemall schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 09:11:
[...]

Wanneer je een OBDII dongle hebt, kunnen je de cel-spanningen controleren met bijvoorbeeld carscanner. Maar het lijkt op hetzelfde issue als hier op het Engelse ioniqforum. :(

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 31-10-2024
Henry_tw schreef op maandag 19 december 2022 @ 14:55:
[...]

Dat is nog eens een goede tip! deze heeft wel een erg slechte review maar ik kan me voorstellen dat je zoiets ook bij een autozaak kunt krijgen.

Ik denk dat ik voor deze ga:
https://www.bol.com/nl/nl...dFCA.2_14.16.ProductTitle

iemand interessen in de 2e? (je koopt een setje van 2).
Ben je serieus van plan om een Chinees prulletje van een paar euro de verantwoordelijkheid te geven over jouw leven, om van de 4 waarschuwingstoontjes af te zijn? Onbegrijpelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vielleicht
McRizzo schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 15:48:
[...]

Had ik vandaag ook. Daarnaast heeft de laadklep zijn eigen leven. Gaat te pas en de onpas open en dicht. Daarnaast wordt het laden voortdurend onderbroken. 19 januari naar de dealer.
Heeft dit niet te maken met een vies cameraatje? Er staat mij iets van bij de camera gebruikt wordt om te kijken of er nog ruimte is om verder open te gaan. Ik weet alleen niet of dat over de I5 gaat, of dat het een andere auto is...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vielleicht
Ik kon afgelopen weekend de viezigheid op mijn auto niet meer aanzien. Ook had ik geen zicht meer naar achteren. Vanwege de matte lak heb ik altijd de auto met de hand gewassen, maar daar vond ik het te koud voor. Ik heb het risico genomen om naar een wasstraat te gaan, en dan niet naar het dichtstbijzijnde tankstation, maar naar de Loogman in Heerhugowaard. Goedkoopste programma, want geen glanswax. Ging perfect! Mooie schone auto, zonder schade of moeilijkheden. Wel zelf nog even de bovenkant van de achterruit en de binnenkant van de spiegel met de hand gedaan, maar dat was 3 minuten werk :)

[ Voor 12% gewijzigd door Vielleicht op 20-12-2022 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbioniq
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 25-04-2024
Mijn Connect + heeft de optie waarbij de buitenspiegels naar beneden gaan wanneer in Reverse niet, helaas

[ Voor 43% gewijzigd door Robbioniq op 20-12-2022 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
multipasser schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 00:47:
[...]

De smart frequency dempers van de 2023 kunnen wel retrofitted worden op oudere modellen.
Dat gaat het comfort tijdens het rijden verhogen. Want soms is het op het randje van irritant, zeker rond 40km/u tot 70km/u. Die microvibraties zijn niet ok en moeten eruit.
Heb je enig idee wat de kosten hiervoor zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

LuPo schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 13:12:
[...]

Heb je enig idee wat de kosten hiervoor zijn?
Toevallig bel de Hyundai me net, omdat mijn batterij preheating update niet juist doorgevoerd is.
De dempers zouden moeten passen maar ze staan nog niet te koop via mobis. Die van 2021 model kostte 150euro het stuk en je moet enkel de 2 achterste vervangen. Dus laat ze nog 2x zo duur zijn zit je aan 500 a 600euro voor de upgrade. Zeker de moeite waard als het comfort een stuk beter wordt.

https://www.goingelectric...opic.php?t=79275&start=50

Hieronder heeft iemand de partnummers opgelijst 55307GI2xx
Maar je kan ze nog nergens vinden.

[ Voor 13% gewijzigd door multipasser op 20-12-2022 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rugby82
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:21
edvanleeuwen schreef op zondag 18 december 2022 @ 18:54:
[...]

Daar is carplay voor.

[...]

Niet bij mijn iPhone.
Dat van Carplay/AndroidAuto klopt niet. Daar zie je alleen de kaart en niet het mooie overzichtje met wat je te wachten staat. Juist die gebruik ik voor 95% en niet de navi.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killemall

Killemall

Can you say Moooh !!??

ZuinigeRijder schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 10:51:
[...]

Wanneer je een OBDII dongle hebt, kunnen je de cel-spanningen controleren met bijvoorbeeld carscanner. Maar het lijkt op hetzelfde issue als hier op het Engelse ioniqforum. :(
Heb even gekeken met Carscanner, maar het meeste zegt me niks als ik niet weet wat “normaal” is.
Zie wel een aantal cellen die geen spanning hebben maar vraag me af of dit het probleem is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-yF9LElr3z_YkyKZl0n3Axpc4hQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/33j0vOaFRiuyhssgbELnbbgb.png?f=fotoalbum_large

Zit nu bij de dealer. Die gaat even kijken of ze het probleem, of beter, de oorzaak vast kunnen stellen en zonodig een “behandelplan” opstellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Killemall 72.6 kWh heeft 180 cellen, dus daarboven hoef je niet naar te kijken. Je moet kijken of er cellen zijn tot en met 180 die een grote afwijking hebben, bijvoorbeeld verschil groter dan 0.3 Volt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
multipasser schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 13:25:
[...]

Toevallig bel de Hyundai me net, omdat mijn batterij preheating update niet juist doorgevoerd is.
Weet je hoe ze wisten dat de update niet goed gegaan is?

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Ze zeggen dat ze die doorgevoerd hebben maar ik heb nog steeds 'wintermodus' staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
multipasser schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 15:47:
Ze zeggen dat ze die doorgevoerd hebben maar ik heb nog steeds 'wintermodus' staan.
Tja, waarschijnlijk alleen de BMS geupdate en niet VCU of andersom. En de andere fout die men maakt is om alleen naar updates kijken die bij het VIN nummer horen, maar de batterij conditionering is een aparte update/technical service bulletin. Maar ja, de dealers zouden hier ook moeten kijken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwakie
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13-09 10:34
OK, aan een lange wachtperiode komt binnenkort een einde als ik mijn I5 kan ophalen.

Is er ergens een overzicht van de meest actuele versies en updates die doorgevoerd zijn (zowel qua navi als qua accu-preconditiong en meer van dat soort zaken)? Zou handig zijn om die zaken bij aflevering te kunnen checken... (misschien een idee voor de TS?)

[ Voor 4% gewijzigd door zwakie op 20-12-2022 16:32 ]

PV: 7670Wp 180°Z 40° PVOutput | WP: ME SUZ-SWM80VA ERSD-VM2D | gasloos | EV: Ioniq 5 Lounge 77kWh RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

ZuinigeRijder schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 16:28:
[...]

Tja, waarschijnlijk alleen de BMS geupdate en niet VCU of andersom. En de andere fout die men maakt is om alleen naar updates kijken die bij het VIN nummer horen, maar de batterij conditionering is een aparte update/technical service bulletin. Maar ja, de dealers zouden hier ook moeten kijken :+
Hij zei dat ze BMS en VCU update gedaan hadden. Not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Killemall

Killemall

Can you say Moooh !!??

Killemall schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 15:16:

Zit nu bij de dealer. Die gaat even kijken of ze het probleem, of beter, de oorzaak vast kunnen stellen en zonodig een “behandelplan” opstellen.
Mijn auto mag een nachtje overblijven. Eerste diagnose is een kapotte accu-cel.
Moet een onderdeel voor besteld worden en dan moet de auto naar Hyundai NL voor de reparatie.
Van de week krijg ik nog een update. Het is nu niet duidelijk of de degradatie doorzet waardoor ik een steeds kleinere range krijg.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• P86
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 07-08 11:50

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

Nou, het is al gezegd. Maar niks dan chapeau voor de Hyundai dealer Nijmegen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ueN1Ow0DlOyuv8i4DuFCfj0BScQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E1IptmgUSyjgqMkHaXVxikME.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door P86 op 21-12-2022 16:00 ]

PJvI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Distefano1979
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 21-12-2022
Op de navigatie staat na een update nu naast de zoomknoppen een P als ik parkeer. die kun je aanklikken en uitzetten. Waar is deze knop voor?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bgeADP5F7KAqc4VJYMeSF07oUTI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mvMoX1BpqWXcIyARNSdParOa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uXSBkh5lkhVI-Jwqek_UqsJfGls=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GTzmPdd6xJ4zYTRfAiTeY20f.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 73% gewijzigd door Distefano1979 op 20-12-2022 21:50 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 12:07
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V57fu4G9WLobqfE8D4Z2OIfEtSM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SjDCB4dlMpWLFK3YISS3CIyT.jpg?f=fotoalbum_large

Pre-conditioning update werkt als een tierelier… Toch mooi om tussen een Enyaq en Q4 in te parkeren en dan na 15 min weer eerder weg te gaan met 80% terwijl ze lekker doortuffen op 65kwh in deze kou.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrvdbos
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 31-08 10:30
RobbieB schreef op maandag 19 december 2022 @ 19:51:
Vandaag de Battery Pre-condition update uit laten voeren en koplampen af laten stellen bij de Van der Linden Groep in Zoetermeer (bedankt voor de tip @rvdgaag @PeMo1965.

Afspraak online gemaakt en daarin aangegeven dat ik dit wilde. 's-Ochtends auto afgeleverd, geen vragen of toelichting hoeven geven. Einde dag opgehaald en update is netjes geïnstalleerd en werkend. Top service.

Koplampen lijken iets meer gespreid, maar echt nog steeds niet wat je mag verwachten voor een auto van deze prijsklasse. Morgen in het pikke-donker hopelijk een beter beeld. Maar ik denk dat we maar moeten accepteren dat de lichtopbrengst van een b-klasse Stellantis-auto van de helft van het geld vele malen beter is.
[...]

Wat jij handmatig doet, doet de auto-stand dus precies helemaal zelf. En als je een beetje bij moet remmen kan dat met de linker flipper of rem. Dus ik zou zeggen, probeer die een keer uit, is een stuk relaxter rijden ;).
Klinkt goed maar klopt niet. Autostand gaat echt niet zo'n 600 mtr voor de volgende rotonde op zeilen als jr het gas loslaat. En het verkeer vlak voor de rotonde bepaalt hoe en wanneer er extra moet worden geremd. Dat doet de autostand standaard en kun je zelf veel anticiperender doen. Resultaat is in ieder geval een 16.9 Kw/h verbruik op 100 km over het hele jaar gemiddeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Rijden jullie nooit op level0.. Ik ben bijna zeker dat dit het zuinigste gaat zijn.
Die auto rolt zooooo lang door aan een hoge snelheid. Niet normaal.
Als je op een autostrade naar 130 pushed kan je bijna 600m a 800m uitbollen en je rijdt nog 100+ :)
Iemand zou dat eens moeten testen over lange kilometers :) volgens mij zit je verbruik ontzettend laag.

Spijtig dat je de 'rit meter' niet kunt resetten in het midden van een rit!
Ik zal het eens testen met Carscanner en OBD dongle :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-08 08:41
multipasser schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 23:48:
Rijden jullie nooit op level0.. Ik ben bijna zeker dat dit het zuinigste gaat zijn.
Als je op een autostrade naar 130 pushed kan je bijna 600m a 800m uitbollen en je rijdt nog 100+ :)
Iemand zou dat eens moeten testen over lange kilometers :) volgens mij zit je verbruik ontzettend laag.

Misschien gaat er een wereld voor je open en kom je op acceptabeler verbruikscijfers. Al zal het op de lange stukken allemaal geen fluit uitmaken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zwakie
Ik had 5 jaar geleden exact hetzelfde met mijn Ioniq 28kWh (die bleef voor mijn gevoel ook maar rollen) en heb toen over een periode van een paar maanden gekeken of dit inderdaad efficiënter was (veelal op provinciale wegen).

Het maakte in mijn geval geen enkel verschil, behalve dan dat ik het gevoel had als als een oud dametje onderweg te zijn.

Sindsdien rij ik voornamelijk in full regen, wat sterk lijkt op one-predal drive in de huidige generatie EV's.

PV: 7670Wp 180°Z 40° PVOutput | WP: ME SUZ-SWM80VA ERSD-VM2D | gasloos | EV: Ioniq 5 Lounge 77kWh RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

ZuinigeRijder schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 16:28:
[...]

Dit heb ik al vaker aangegeven dat dit dus zo is. De werkplaatsreceptie heeft een systeem op VIN-nummer waar de preconditioning niet bij staat. Zeg maar gelijk aan deze: https://www.hyundai.de/service-zubehoer/rueckrufaktionen/#/

In de werkplaats hebben ze blijkbaar een andere routine waar dat wel zo is? Mits ze dan ook die routine volgen en dat gebeurt dus vaak niet..... Geef dit dus altijd zo aan. Het heeft bij mij destijds ook geleid tot een stevige woordenwisseling met de receptie....

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 16:24
Over twee weken wordt mijn Ioniq 5 77 kWh AWD afgeleverd. Kan iemand mij vertellen of de binnenverlichting LED of gloeilamp is?

Mijn 39 kWh Ionoq had in het interieur allemaal gloeilampjes, die heb ik vervangen door LED, een wereld van verschil moet ik zeggen.

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

wfveennl schreef op woensdag 21 december 2022 @ 09:36:
Over twee weken wordt mijn Ioniq 5 77 kWh AWD afgeleverd. Kan iemand mij vertellen of de binnenverlichting LED of gloeilamp is?

Mijn 39 kWh Ionoq had in het interieur allemaal gloeilampjes, die heb ik vervangen door LED, een wereld van verschil moet ik zeggen.
In mijn P45 is het allemaal LED.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 13:37
Distefano1979 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 19:36:
Op de navigatie staat na een update nu naast de zoomknoppen een P als ik parkeer. die kun je aanklikken en uitzetten. Waar is deze knop voor?[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nee hoor, is niet nieuw. Had ik voor de update ook al.
Als je op je bestemming aankomt kan je erop drukken en geeft je de parkeermogelijkheden in de buurt.
Misschien was het je niet eerder opgevallen?

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22:18

-CJ

Not remastered

kor952 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 09:46:
[...]

Ook in de achterbak en onder de zonnekleppen? Daar is het bij de Connect+ en lager namelijk nog een gloeilamp.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplemouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09 11:28

simplemouse

*.*.*.*

Volgens deze vid zijn de achterbak en de zonneklep gloeilampen.

YouTube: First 10 Things To Do To Your Ioniq 5!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

-CJ schreef op woensdag 21 december 2022 @ 10:22:
[...]

Ook in de achterbak en onder de zonnekleppen? Daar is het bij de Connect+ en lager namelijk nog een gloeilamp.
Nee daar zitten gloeilampjes, het centrale gedeelte voorin tegen het 'plafond' is LED....als of je onder schijnwerpers zit....
Achterbakverlichting valt bij mij niet onder binnenverlichting......

[ Voor 8% gewijzigd door kor952 op 21-12-2022 10:56 ]

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRizzo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11-09 10:13
kor952 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 09:46:
[...]

Mijn P45 was niet helemaal led. De kofferbak en de twee lampjes achter de zonnekleppen waren niet led. 5 minuten werk om even te vervangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeMo1965
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-05 12:56
RobbieB schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 20:09:
[Afbeelding]

Pre-conditioning update werkt als een tierelier… Toch mooi om tussen een Enyaq en Q4 in te parkeren en dan na 15 min weer eerder weg te gaan met 80% terwijl ze lekker doortuffen op 65kwh in deze kou.
Dat laatste geeft zo'n voldoening >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:)
Paar keer een beteuterd gezicht gezien van diverse chauffeurs als je later aankomt en weer eerder vertrekt oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:16

Umbrah

The Incredible MapMan

PeMo1965 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 11:21:
[...]

Dat laatste geeft zo'n voldoening >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:)
Paar keer een beteuterd gezicht gezien van diverse chauffeurs als je later aankomt en weer eerder vertrekt oOo
Dat laatste doen de Hyundais sowieso wel goed. Mijn i5 komt pas over een week of wat, maar tot die tijd gaat mijn 28kWh Ioniq nog steeds vrolijk richting de 70kW bij een fastned. Het is heerlijk om bij zo'n station aan te komen, drie MEB-auto's die er staan (Enyaq, ID3, ID4), en als je met 85% weggaat (want koffie) staan ze er nog. Ik sta vanwege het 28kWh verhaal vaker dan gemiddeld bij een FastNed (Groningen > Den Haag red je zeker met dit weer niet in één accu), ondanks dat ik thuis kan laden, en de i5 zal dat cijfer heel erg verlagen, maar toch elke keer weer raak. Blijf me afvragen waarom ze er uberhaupt zo vaak staan, gewoon veel kilometers achter elkaar? Lijkt me gewoon niet praktisch zo'n auto! (dat en de software problemen is waarom de volks-MEB-wagens gewoon afvielen)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ernestalmere
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-11-2024
Vandaag ottocast dongle besteld. Nu voor onder de 100 euro. Met kerst korting. Straks draadloos Android Auto. Nu wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorismathijssen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 31-07 12:03
Kan iemand me kort vertellen hoe het nu zit met de batterij pre-heatting update. Afgelopen weken toch best last gehad van het koude weer.

Ik heb net een half uur post terug zitten lezen die ik uit de zoekfunctie krijg, maar soms staan er zaken in die elkaar tegen spreken.
- Welk model/versie krijgt het wel, welke niet?
- Moet je er wel/niet voor betalen?

Ik heb mijn connect+ sinds eind juni 2022.
Volgens mij is dat dan het 2021 model (zonder de digitale binnenspiegel en camera's als buitenspiegels)

Hoe komt trouwens iemand die niet op tweakers zit, achter deze mogelijkheid. Is er nog ergens een brief/mail verstuurd naar eigenaren van een Ioniq 5?

[ Voor 18% gewijzigd door jorismathijssen op 21-12-2022 13:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

jorismathijssen schreef op woensdag 21 december 2022 @ 13:37:
Kan iemand me kort vertellen hoe het nu zit met de batterij pre-heatting update. Afgelopen weken toch best last gehad van het koude weer.

Ik heb net een half uur post terug zitten lezen die ik uit de zoekfunctie krijg, maar soms staan er zaken in die elkaar tegen spreken.
- Welk model/versie krijgt het wel, welke niet?
- Moet je er wel/niet voor betalen?

Ik denk dat dit ook komt door dat dealer die hun eigen plan trekken?

Ik heb mijn connect+ sinds eind juni 2022.
Volgens mij is dat dan het 2021 model (zonder de digitale binnenspiegel en camera's als buitenspiegels)
Die van mij is november 2021 geleverd en ook een connect+. Die heeft het en jij zou het dus ook moeten hebben/of moeten krijgen.
In principe is het gratis tijdens een beurt. En anders zou het niet veel mogen kosten, aangezien het een software update is. Je kunt ook altijd nog de troefkaart spelen "maar ik heb er recht op, want zo gekocht en dat jullie er nu pas mee komen is een soort van uitgestelde levering...."

Veel succes met je dealer!

[ Voor 16% gewijzigd door jrk op 21-12-2022 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorismathijssen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 31-07 12:03
jrk schreef op woensdag 21 december 2022 @ 13:40:
[...]

Die van mij is november 2021 geleverd en ook een connect+. Die heeft het en jij zou het dus ook moeten hebben/of moeten krijgen.
In principe is het gratis tijdens een beurt. En anders zou het niet veel mogen kosten, aangezien het een software update is. Je kunt ook altijd nog de troefkaart spelen "maar ik heb er recht op, want zo gekocht en dat jullie er nu pas mee komen is een soort van uitgestelde levering...."

Veel succes met je dealer!
Aah fijn, dit geeft me inderdaad een goed gevoel. Ik ga het gesprek met de dealer aan! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

jorismathijssen schreef op woensdag 21 december 2022 @ 13:46:
[...]

Aah fijn, dit geeft me inderdaad een goed gevoel. Ik ga het gesprek met de dealer aan! Bedankt!
Ik gaf het aan en de man bij de balie schreef het op. Niks meer over gehoord verder maar het zit erop! Bij een fatsoenlijke dealer/garage zou het nu standard practise moeten zijn i.v.m. de controles die ze door zouden moeten lopen.

Kreeg nog de vraag of ik een recensie wou geven aan hyundai. een 9 of 10 is afdoende, alles daaronder zien de Koreanen als ruimte voor verbetering aldus de man van de dealer ;).

PJvI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
P86 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 13:51:
[...]
Kreeg nog de vraag of ik een recensie wou geven aan hyundai. een 9 of 10 is afdoende, alles daaronder zien de Koreanen als ruimte voor verbetering aldus de man van de dealer ;).
Een 7 of 8 is al voldoende…

Wikipedia: Net promoter score

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

Klopt maar er staat ook dat dat geld voor onze nuchtere culturen ;).

PJvI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rugby82
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:21

Ik zet hem altijd op level 3 of iPedal omdat ik er weinig zin in heb om op een 50km/h weg gedurende 500m veel te hard te rijden als je vanaf de 80 komt of van 130 naar 100 etc. Dan liever wat terugwinnen en geen kans op 300 euro boete. Juist dat terugwinnen vind ik in dit geval perfect omdat het efficiënt werkt.

De afgelopen maand steeds meer iPedal gaan gebruiken en met de gasstand kan ik nu exact bepalen hoe hard de auto remt dus eigenlijk kan je dan vanuit 1 stand alles doen.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Ik blijf het uitbollen van de auto wel één van het meest bizarre gevoel. Kan me niet ontdoen dat het lijkft alsof hij gas blijft geven, maar het verbruik is 0 of -1kwh. Ongelooflijk ivm met een ICE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerhardt78
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 11-03-2023
Robbioniq schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 12:09:
Mijn Connect + heeft de optie waarbij de buitenspiegels naar beneden gaan wanneer in Reverse niet, helaas
Klopt en dat is eeuwig zonde. Een optie die ik jarenlang gebruikt hebt in andere auto’s. Het is jammer dat dit soort dingen vrijwel niet terug te vinden is in de folders en info bij dealers tijdens de aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerhardt78
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 11-03-2023

De lampjes bij de make up spiegels /zonneklep zijn gloeilampen net zoals de lamp in de kofferbak. Ik heb ze alledrie vervangen maar de gloeilamp bij de passagiers kant weer terug gezet omdat mijn vrouw de LED te fel vond 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nietwijk
Ik zie dat Hyundai de prijslijst van 01-01-2023 op de website gezet heeft. € 1.400,- erbij over de hele range. :X Dus ongeacht de uitvoering.

Mijn Style 58 kWh + WP in de kleur Mystic Olive aanvankelijk besteld tegen een catalogusprijs van € 43.705,- met SEPP subsidie.
Wordt volgende maand afgeleverd met een catalogusprijs van € 49.295,- in een noodzakelijkerwijs nieuw gekozen kleur Cyber Gray. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrvdbos
  • Laatst online: 31-08 10:30
Begin december kwam er een navigatie update uit die, in tegenstelling tot wat verwacht mocht worden, niet via OTA tot ins kwam, maar nog steeds via de USB stick naar de auto gebracht moest worden.
Ik heb daar Hyundai Nederland over benaderd en stuurde, op hun verzoek, onderstaande mail.

Goedemorgen,

Ik heb zojuist uw klantenservice gebeld met de onderstaande vraag en mij werd verzocht dit even via de mail in te zenden.
Bij deze.

Afgelopen zomer heb ik de update geïnstalleerd op mijn I5 (X-XXX-XX) waardoor OTA voor het navigatie/entertainmentdeel mogelijk werd.
Dat is ook in de desbetreffende pagina in de auto te lezen.
Nu krijg ik onderstaande update, voor dat navigatiedeel, binnen met de opdracht om dit via de USB stick te installeren.
Op zich is dat natuurlijk geen probleem, maar mijn auto zou dit nu zelf OTA hebben moeten doen.
Waarom werkt dit niet is mijn vraag.

Ik kreeg deze week van Hyundai Nederland het onderstaande antwoord:

Hartelijk dank voor uw emailbericht.
In antwoord op uw vraag kan ik u melden dat Hyundai vanaf eind december zal starten met het gefaseerd versturen van deze navigatie update via OTA voor de IONIQ 5.
Vertrouwend u hiermee geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Sandy
Klantenservice

Ik heb de update nog niet geinstalleerd en wacht dus nu maar in spanning af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12-09 07:25
chrvdbos schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 13:25:
Begin december kwam er een navigatie update uit die, in tegenstelling tot wat verwacht mocht worden, niet via OTA tot ins kwam, maar nog steeds via de USB stick naar de auto gebracht moest worden.
Ik heb daar Hyundai Nederland over benaderd en stuurde, op hun verzoek, onderstaande mail.

Goedemorgen,

Ik heb zojuist uw klantenservice gebeld met de onderstaande vraag en mij werd verzocht dit even via de mail in te zenden.
Bij deze.

Afgelopen zomer heb ik de update geïnstalleerd op mijn I5 (X-XXX-XX) waardoor OTA voor het navigatie/entertainmentdeel mogelijk werd.
Dat is ook in de desbetreffende pagina in de auto te lezen.
Nu krijg ik onderstaande update, voor dat navigatiedeel, binnen met de opdracht om dit via de USB stick te installeren.
Op zich is dat natuurlijk geen probleem, maar mijn auto zou dit nu zelf OTA hebben moeten doen.
Waarom werkt dit niet is mijn vraag.

Ik kreeg deze week van Hyundai Nederland het onderstaande antwoord:

Hartelijk dank voor uw emailbericht.
In antwoord op uw vraag kan ik u melden dat Hyundai vanaf eind december zal starten met het gefaseerd versturen van deze navigatie update via OTA voor de IONIQ 5.
Vertrouwend u hiermee geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Sandy
Klantenservice

Ik heb de update nog niet geinstalleerd en wacht dus nu maar in spanning af.
dus ze bengen een update uit, wachten even of de ongeduldigen/early adaptors problemen ondervinden en gooien hem dan 2 maanden later OTA naar de meute??? ben benieuwd of dit de volgende updates ook zo zal gaan.....

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 23:43
Tiggy80 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 13:28:
[...]

dus ze bengen een update uit, wachten even of de ongeduldigen/early adaptors problemen ondervinden en gooien hem dan 2 maanden later OTA naar de meute??? ben benieuwd of dit de volgende updates ook zo zal gaan.....
Was met de vorige update (juli?) ook... Na een paar weken dat die beschikbaar was via de updater (en ik hem niet geïnstalleerd had) kreeg ik die ook via OTA binnen.
Nu heb ik hem al wel geïnstalleerd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplemouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09 11:28

simplemouse

*.*.*.*

nietwijk schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 13:24:
Ik zie dat Hyundai de prijslijst van 01-01-2023 op de website gezet heeft. € 1.400,- erbij over de hele range. :X Dus ongeacht de uitvoering.

Mijn Style 58 kWh + WP in de kleur Mystic Olive aanvankelijk besteld tegen een catalogusprijs van € 43.705,- met SEPP subsidie.
Wordt volgende maand afgeleverd met een catalogusprijs van € 49.295,- in een noodzakelijkerwijs nieuw gekozen kleur Cyber Gray. 8)7
Dat is fijn!
De dealer hier had het over 1500 - 2500.
Ik had gerekend met 2500 voor de bijtelling maar dat scheelt dus weer 1100 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
simplemouse schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 13:35:
[...]

Dat is fijn!
De dealer hier had het over 1500 - 2500.
Ik had gerekend met 2500 voor de bijtelling maar dat scheelt dus weer 1100 :)
Maar misschien hebben ze speciaal voor jou over een paar maanden wel weer een prijsverhoging. :P
Ik heb 4 prijsverhogingen gehad, maar ik denk dat afgelopen voorjaar/zomer wel heel extreem was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-09 11:22

Daniel

Kapitein NCC-1701

Bijna goed, er komt €1500 bij. De goedkoopste 58 kWh Style kost nu €48.295, de duurste 77 kWh AWD Lounge gaat voor €65.395 de deur uit. Voor dat geld krijg je dan wel de laadkabel voor laden via stopcontact (230V) er nu bij, die is toegevoegd aan de standaarduitrusting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vielleicht
Daniel schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 14:41:
[...]

Bijna goed, er komt €1500 bij. De goedkoopste 58 kWh Style kost nu €48.295, de duurste 77 kWh AWD Lounge gaat voor €65.395 de deur uit. Voor dat geld krijg je dan wel de laadkabel voor laden via stopcontact (230V) er nu bij, die is toegevoegd aan de standaarduitrusting.
Die laadkabel had ik vorig jaar al standaard op de Connect+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
Daniel schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 14:41:
[...]

Okee, we hebben beiden gelijk. Voor de compleetheid: De catalogusprijs is met € 1.400,- omhoog, de afleverkosten zijn met € 100,- omhoog en de Consumentenprijs dus met € 1.500,- :9 De laatste 2 zijn overigens adviesprijzen en boeien mij niet zo veel. :+

[ Voor 6% gewijzigd door nietwijk op 23-12-2022 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Sinds kort heb ik een probleem waarbij de auto het laden continu afbreekt boven de 60% terwijl er geen limiet is ingesteld.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kIYu9qlQ_OzuAyvBi-9Dkrk6-7M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1v5KRStzBcmEo60J7RTIxUmC.jpg?f=fotoalbum_large

Als ik hem dan remote weer aan zet, stopt hij na 2 min weer direct.

Iemand bekend met dit probleem en de evt oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• portefam
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:00
RobbieB schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 15:13:
Sinds kort heb ik een probleem waarbij de auto het laden continu afbreekt boven de 60% terwijl er geen limiet is ingesteld.
[Afbeelding]

Ja heb ik ook sinds kort. Heb alleen de AC wallbox (Zappie V2) hierbij gebruikt. Heb tot op heden nog geen oplossing hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
portefam schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 15:23:
[...]
Ja heb ik ook sinds kort. Heb alleen de AC wallbox (Zappie V2) hierbij gebruikt. Heb tot op heden nog geen oplossing hiervoor.
Hmm.. Ik heb de auto nu aan een publieke paal hangen en daar functioneert hij normaal.

Thuis heb ik een Cube Smart, ik zal eens contact opnemen of zij vanuit hun kant iets kunnen zien.

Ik probeer te bedenken sinds wanneer dit speelt en ik denk dat dit is sinds ik de pre-conditioning update begin deze week heb gehad.

Enige dat ik volgende week nog even ga proberen is het resetten van het infotainment systeem, maar daar lijken alle instellingen goed te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• portefam
RobbieB schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 15:48:
[...]

Hmm.. Ik heb de auto nu aan een publieke paal hangen en daar functioneert hij normaal.

Thuis heb ik een Cube Smart, ik zal eens contact opnemen of zij vanuit hun kant iets kunnen zien.

Ik probeer te bedenken sinds wanneer dit speelt en ik denk dat dit is sinds ik de pre-conditioning update begin deze week heb gehad.

Enige dat ik volgende week nog even ga proberen is het resetten van het infotainment systeem, maar daar lijken alle instellingen goed te staan.
Bij mij lijkt het na de navigatie update van december ( usb). Lijkt mij echter geen invloed te kunnen hebben. Heb ook al de reset gedaan en de min-pool van de 12 V accu los gehad. Ook de bluelink app verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Niets heeft heholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kretek1305
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 13-09 10:22
Ik volg het forum hier in afwachting van mijn I5. Ik word wel wat ongemakkelijk als ik de frequentie van posts zie van mensen die de 12V accu moeten loskoppelen... Is dat een I5 specifiek probleem of hebben meer EVs hier last van?

5750Wp SE - LG OLED65C8 + SK10Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
portefam schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 16:19:
[...]

Bij mij lijkt het na de navigatie update van december ( usb). Lijkt mij echter geen invloed te kunnen hebben. Heb ook al de reset gedaan en de min-pool van de 12 V accu los gehad. Ook de bluelink app verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Niets heeft heholpen.
Nu je het zegt speelt dit inderdaad al van voor mijn pre-conditioning update, want die is pas maandag uitgevoerd. Het zou zeker aan de december update kunnen liggen, die heb ik ook via USB gedaan.

Wel vreemd dat dit bij publieke AC laders dan weer geen probleem is. Met de kerst eens de lader bij mijn schoonouders testen of het daar ook speelt.

Kun je nog een rollback doen van die update? Dat zou dan nog het proberen waard zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bodioniq5
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 27-04-2024
RobbieB schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 15:13:
[Afbeelding]

Ook gehad, kreeg advies smartcharging eraf te gooien. Probleem lijkt opgelost

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Changie
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 19:57
Ik heb ook een zappi v2 en deze update handmatig gedaan. Maar geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• portefam
Bodioniq5 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 17:37:
[...]

Ook gehad, kreeg advies smartcharging eraf te gooien. Probleem lijkt opgelost
Had deze app ook draaien... Van mijn device afgegooid, Zal het bij de volgende laadbeurt in de gaten houden of het nu beter gaat. I.i g bedankt voor het meedenken en deze tip. Hopelijk werkt het voor mij dan ook weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwakie
Changie schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 18:13:
Ik heb ook een zappi v2 en deze update handmatig gedaan. Maar geen problemen.
Ik heb even een vraag waar ik geen duidelijkheid over krijg, wellicht dat jij het als Zappi v2 eigenaar weet:

Als ik een Zappi v2 op 3 fasen aansluit, moet hij dan op elke fase min. 1,4kW hebben (totaal 4,2kW) om met Eco/Eco+ te kunnen laden?

Ik vraag dit omdat ik nu een lader heb die max. 5,5kW doet op 1 fase (enige gebruiker op die fase, afgezekerd op 24A), en overweeg deze te vervangen voor eentje die wel de 11kW aankan die de Ioniq 5 "lust" en daarvoor heb ik sowieso 3 fasen nodig.

Maar als dat inhoudt dat ik min. 4,2 kW overschot van mijn panelen nodig heb om Eco/Eco+ te kunnen doen, dan is die optie totaal niet interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:12
Volgens het Zappi forum known issues:
  • Three phase zappi - auto switching between 1 phase and 3 phases in ECO/CO+ not yet supported
  • Three phase zappi - zappi can go into a cycle of phase switching / charge starting when switching from FAST to ECO+
Handmatig kan de Zappi wel 1 fase volledig op zonnestroom laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bodioniq5
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 27-04-2024
portefam schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 18:19:
[...]

Had deze app ook draaien... Van mijn device afgegooid, Zal het bij de volgende laadbeurt in de gaten houden of het nu beter gaat. I.i g bedankt voor het meedenken en deze tip. Hopelijk werkt het voor mij dan ook weer!
Tip kwam van werkplaats/dealer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:35
RobbieB schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 16:45:
[...]

Nu je het zegt speelt dit inderdaad al van voor mijn pre-conditioning update, want die is pas maandag uitgevoerd. Het zou zeker aan de december update kunnen liggen, die heb ik ook via USB gedaan.

Wel vreemd dat dit bij publieke AC laders dan weer geen probleem is. Met de kerst eens de lader bij mijn schoonouders testen of het daar ook speelt.

Kun je nog een rollback doen van die update? Dat zou dan nog het proberen waard zijn.
Probleem speelt al langer. Zie forum. Ik heb het een paar keer gehad, nu al maanden niet. Lijkt niet consistent te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:35
kretek1305 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 16:33:
Ik volg het forum hier in afwachting van mijn I5. Ik word wel wat ongemakkelijk als ik de frequentie van posts zie van mensen die de 12V accu moeten loskoppelen... Is dat een I5 specifiek probleem of hebben meer EVs hier last van?
Het zijn incidenten. Er zijn wagens met een zombieprobleem, maar dat lijkt op menselijk handelen. En er was een probleem met een snel leeglopende 12v, maar die problemen zijn verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Changie
zwakie schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 18:48:
[...]

Ik heb even een vraag waar ik geen duidelijkheid over krijg, wellicht dat jij het als Zappi v2 eigenaar weet:

Als ik een Zappi v2 op 3 fasen aansluit, moet hij dan op elke fase min. 1,4kW hebben (totaal 4,2kW) om met Eco/Eco+ te kunnen laden?

Ik vraag dit omdat ik nu een lader heb die max. 5,5kW doet op 1 fase (enige gebruiker op die fase, afgezekerd op 24A), en overweeg deze te vervangen voor eentje die wel de 11kW aankan die de Ioniq 5 "lust" en daarvoor heb ik sowieso 3 fasen nodig.

Maar als dat inhoudt dat ik min. 4,2 kW overschot van mijn panelen nodig heb om Eco/Eco+ te kunnen doen, dan is die optie totaal niet interessant.
Ik heb eerder begrepen dat als je meer dan 1.2kwh oid opwekt je gewoon in eco kan laden. De mijne zit op 3fasen. Maar heb er zelf weinig verstand van. Afgelopen zomer laadde de mijn wel op en mijn panelen doen max 3.5 kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwakie
Changie schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 21:38:
[...]
Afgelopen zomer laadde de mijn wel op en mijn panelen doen max 3.5 kwh.
Dat lijkt te suggereren dat die 1,2 of 1,4 onafhankelijk is van het aantal fasen, maar dat is dan weer in tegenspraak met wat @Amersfoort schrijft. Weet je zeker dat je bij dat laden niets van het net trok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodgydutchy
  • Laatst online: 20-06-2024

hopelijk kom je nog in aanmerking voor de coulance-regeling m.b.t. je SEPP-subsidie-aanvraag. Had je niet de keuze om voor de nieuwe gratis kleur te kiezen of wil je die kleur niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

zwakie schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 22:54:
[...]

Dat lijkt te suggereren dat die 1,2 of 1,4 onafhankelijk is van het aantal fasen, maar dat is dan weer in tegenspraak met wat @Amersfoort schrijft. Weet je zeker dat je bij dat laden niets van het net trok?
Ik heb destijds van de Zappi helpdesk te horen gekregen dat de V2 per fase een minimaal pv overschot 1.4kw nodig heeft en dus 4.2 op drie fasen om in eco+ te gaan laden (100% zonnestroom) en dat je de keuze 1 of 3 fase alleen op de laadpaal zelf kunt instellen, niet via de app.

Ik vermoed dat @Changie de Zappi op eco heeft staan en niet op Eco+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwakie
de meester01 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 23:54:
[...]

Ik heb destijds van de Zappi helpdesk te horen gekregen dat de V2 per fase een minimaal pv overschot 1.4kw nodig heeft en dus 4.2 op drie fasen om in eco+ te gaan laden (100% zonnestroom) en dat je de keuze 1 of 3 fase alleen op de laadpaal zelf kunt instellen, niet via de app.

OK, helder, dank voor deze uitleg. Ik had al zo'n vermoeden dat het zo in elkaar steekt, dus gaan we voor nu dan maar van uit, temeer omdat jij jouw informatie van de bron zelf hebt.

Effectief betekent dit dat eco de stand voor mij zal zijn: variabele laadsnelheid met een minimum van 1,4kW ongeacht opbrengst van de panelen, alleen als overschot > 1,4kW dan hogere laadsnelheid. En als ik 's nachts moet laden, dan moet ik de fast mode hanteren. Klopt deze conclusie ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
dodgydutchy schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 23:08:
[...]

hopelijk kom je nog in aanmerking voor de coulance-regeling m.b.t. je SEPP-subsidie-aanvraag. Had je niet de keuze om voor de nieuwe gratis kleur te kiezen of wil je die kleur niet?
Ik wilde die kleur niet, niemand kon mij garanderen dat die kleur gratis zou blijven en de kleur die ik nu gekozen heb is ook niet voor betaald. Daarnaast zou die kleur de prijs niet over de 45k heen zetten. Die gok durf ik dus wel aan.

Hoewel de overschrijding fors is denk ik een sterk verhaal te hebben. Ik kon niet voorzien dat dit zou gebeuren toen ik bestelde. Ik denk ook het geluk te hebben dat ik niet de eerste en enige ben met deze uitdaging. De eerste met deze uitdaging heeft waarschijnlijk meer moeten uitleggen.

[ Voor 21% gewijzigd door nietwijk op 24-12-2022 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
de meester01 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 23:54:
[...]

Dan lijkt me handmatig op 3-fase laden op een zonnige dag gunstiger. Anders gaat alsnog 67% het net in. Als je toch kiest voor laden op 1- fase zou ik kijken of dat een vaste fase is en die dan aansluiten op de fase in de meterkast die overdag het minst belast wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:12
Verschillen in prijslijst januari 2023 tov. september 2022:
  • bij Style is 'Laadkabel voor laden via stopcontact (230V)' verdwenen
  • bij Lounge is 'Deurbekleding, luxe uitvoering' verdwenen
  • consumentenprijs is bij alle uitvoeringen €1500 gestegen
  • nieuwe kleur 'Ecotronic Gray Pearl Mica' meerprijs € 895
  • Charge my Hyundai laadpunten is van 230k naar 355k gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 23:29
Hoop datt Hyundai een keer een grafische update gaat uitbrengen voor de algehele user interface, het huidige menu begint een beetje oud dated aan te voelen.
Weet alleen niet of de hardware requirements een refresh nog wel kan ondersteunen qua CPU en wat er nodig is. baseer dat puur op mijn gevoel dat dat het huidige menu qua reactie snelheid niet veel slack heeft tenzij software optimalisatie mogelijk wonderen kan verichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Changie
Eco is puur laden op overschot zon. Dus alles boven de 1.4. Bij eco+ laad je alle zonnestroom en de rest uit het gewone net. Kortom eco is in voor de toekomst als salderen wegvalt. Ik heb inderdaad op eco geladen om dat uit te testen in de zomer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• portefam
Changie schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 12:23:
Eco is puur laden op overschot zon. Dus alles boven de 1.4. Bij eco+ laad je alle zonnestroom en de rest uit het gewone net. Kortom eco is in voor de toekomst als salderen wegvalt. Ik heb inderdaad op eco geladen om dat uit te testen in de zomer.
Is het niet zo dat bij eco+ ALLEEN overschot via zonnepanelen en bij eco alles van zonnepanelen en eventueel aanvullen tot 1.4 met netstroom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 19:04
Weet iemand hoe je het stroompunt onder de achterbank ontgrendeld? Dat gast toch gewoon met de sleutel uit de remote? Ik krijg de sleutel er alleen niet in, ook niet van de reservesleutel…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

L-VIS schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 13:43:
Weet iemand hoe je het stroompunt onder de achterbank ontgrendeld? Dat gast toch gewoon met de sleutel uit de remote? Ik krijg de sleutel er alleen niet in, ook niet van de reservesleutel…
Welke trim heb jij? Ik heb de Balance met Vision pack AWD, wat normaal top uitvoering was, maar ik heb dat stroompunt niet :((

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Petertje750 schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 11:14:
Hoop datt Hyundai een keer een grafische update gaat uitbrengen voor de algehele user interface, het huidige menu begint een beetje oud dated aan te voelen.
Weet alleen niet of de hardware requirements een refresh nog wel kan ondersteunen qua CPU en wat er nodig is. baseer dat puur op mijn gevoel dat dat het huidige menu qua reactie snelheid niet veel slack heeft tenzij software optimalisatie mogelijk wonderen kan verichten.
En meer opties geven om al dat gebiep om te zetten naar haptic feedback.
Vooral die waarschuwingen van flitspalen op 500m afstand zijn rete irritant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22:18

-CJ

Not remastered

Als sleutel niet werkt gewoon een platte schroevendraaier pakken.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 19:04
multipasser schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 16:13:
[...]

Welke trim heb jij? Ik heb de Balance met Vision pack AWD, wat normaal top uitvoering was, maar ik heb dat stroompunt niet :((
Ik heb de lounge versie. Ik ken de balance niet, is dat uit België?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07-09 11:20

MicheldeGoey

Project 45

multipasser schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 16:15:
[...]

En meer opties geven om al dat gebiep om te zetten naar haptic feedback.
Vooral die waarschuwingen van flitspalen op 500m afstand zijn rete irritant.
Sinds de laatste updates is dat gepong over als je 1 km/u te hard rijdt in een trajectcontrole. Opluchting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.Hou
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 21-08 10:29
Alleen het topje hè.

Ioniq 5 Lounge Awd 73 (2022) en Mercedes b250e (2015), 12.000Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kretek1305
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 13-09 10:22
Is de I5 nog te bestellen in België? Geen prijs meer op de website, de AWD zelfs niet bij Autogids... is dit door de populariteit of door het chiptekort e.d.?

5750Wp SE - LG OLED65C8 + SK10Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 23:29
kretek1305 schreef op zondag 25 december 2022 @ 13:38:
Is de I5 nog te bestellen in België? Geen prijs meer op de website, de AWD zelfs niet bij Autogids... is dit door de populariteit of door het chiptekort e.d.?
Mischien zijn ze bezig met website updaten voor nieuwe prijzen voor 2023?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

nietwijk schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 08:17:
[...]

Dan lijkt me handmatig op 3-fase laden op een zonnige dag gunstiger. Anders gaat alsnog 67% het net in. Als je toch kiest voor laden op 1- fase zou ik kijken of dat een vaste fase is en die dan aansluiten op de fase in de meterkast die overdag het minst belast wordt.
Even zonder een oordeel te hebben over wat een ander doet maar ik heb geen ruimte of zin in mijn leven om dagelijks aan de laadpaal te gaan pielen als de zon wel/niet schijnt ;)

En zolang de salderingsregeling nog op 100% staat is daar ook geen noodzaak voor.

Ik heb overigens geen idee of je een specifieke fase kunt selecteren.
Pagina: 1 ... 136 ... 272 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic