Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mh514452
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 12-09 10:45
LuPo schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 23:01:
[...]

Werkt de remote control climate ook als je auto niet aan de laadpaal staat? Ik meen me te herinneren dat het toen niet werkte.
Bij mij in ieder geval wel, kost dan wel wat rijbereik uiteraard omdat het dan op de accu werkt. Al een paar keer gebruik van gemaakt

Ioniq 5 Lounge 73kWh (2022), Peugeot 308 cc (2011), 11500 wp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 13:37
[...]

Werkt de remote control climate ook als je auto niet aan de laadpaal staat? Ik meen me te herinneren dat het toen niet werkte.
De remote werkt wel, alleen als je de auto op een schema wil hebben (zoals elke dag om 7.00 ontdooien/climate control aan) dan moet deze aangesloten zijn op een laadpaal.

ehhhh..HOI

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rugby82
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:21
1000% zeker dat het werkt. Ik heb hier thuis geen laadpaal voor de deur en verwarm hem altijd voor met dit koude weer. Wat een verademing is dat!

[ Voor 14% gewijzigd door Rugby82 op 14-12-2022 07:08 ]

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Astronaut
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Hoewel ik de voorverwarmfunctie graag verbruik, wil ik hier toch even een lans breken voor de functie voorruitontwaseming (knop op het dashboard). De verwarming trekt 5,7kW en binnen 2 minuten is het comfortabel warm!

Ik verbaas me overigens wel over het vermogen dat de airco (warmtepomp) trekt met dit weer: komt niet onder 1.5kW.
Anderzijds blijft het totale verbuik binnen de perken. Gisteren 38km provinciaal gereden: 182Wh/km. Maandag 130km snelweg: 187Wh/km.
Over een paar dagen zit er een heel jaar op, dan lees ik de totale ritinfo even af voor het moment van de waarheid 🫣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eboeker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 10:26
[...]

Ik had gisteren heel veel ruzie met remote climate control. Auto stond thuis aan de paal maar was al klaar met laden. De app weigerde remote control te starten, dus auto maar gewoon aangezet, ondertussen nog prullen met remote climate control. Uiteindelijk stekker eruit en toen kreeg ik remote wel aan de praat, maar stopte er ook spontaan weer mee. Uiteindelijk dus zelf nog wat moeten krabben. Een sub optimale ervaring zullen we maar zeggen :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 23:42

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

Astronaut schreef op woensdag 14 december 2022 @ 07:34:
Hoewel ik de voorverwarmfunctie graag verbruik, wil ik hier toch even een lans breken voor de functie voorruitontwaseming (knop op het dashboard). De verwarming trekt 5,7kW en binnen 2 minuten is het comfortabel warm!

Ik verbaas me overigens wel over het vermogen dat de airco (warmtepomp) trekt met dit weer: komt niet onder 1.5kW.
Ik keek gisteren naar de arctic trip test van Tesla Bjorn die dat met een ID Buzz deed zonder warmtepomp. Die verstookte 4-6kW dus prijs je gelukkig met 1,5 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-08 08:41
de meester01 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 09:41:
[...]

Ik keek gisteren naar de arctic trip test van Tesla Bjorn die dat met een ID Buzz deed zonder warmtepomp. Die verstookte 4-6kW dus prijs je gelukkig met 1,5 ;)
Klopt, als je met COP1 (zonder warmtepomp) je auto moet verwarmen met winterse omstandigheden daalt je toch al sterk afgenomen bereik bij lage temperaturen dubbel zo hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietjansen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 21:07
MicheldeGoey schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 17:31:
D'r wordt hier soms over dealers geklaagd.
Vanochtend de auto aan huis opgehaald voor de laatste updates en bijstellen van de koplampen. Net weer netjes teruggebracht en de monteur heeft onderweg getest bij Fastned of de voorverwarming werkt.

Hyundai dealer Nijmegen, service waar ik blij van word!
Dat is inderdaad een top ervaring, maar... Ben je een leaserijder of een particuliere klant? Leasemaatschappijen (lees: Leaseplan) dwingt autobedrijven om een ophaal/brengservice te bieden aan leaserijders en de autobedrijven krijgen daar niets voor terug. Het is simpelweg een vereiste om een leaseauto van het bedrijf te mogen onderhouden. Dat geeft toch een beetje een zure nasmaak, om te weten dat het bedrijf hier verlies op draait om maar aan de wensen van het machtige Leaseplan te voldoen... 8)7
(Uiteraard is deze opmerking informerend bedoeld en geenszins om je schuldgevoel aan te praten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Astronaut schreef op woensdag 14 december 2022 @ 07:34:

Anderzijds blijft het totale verbuik binnen de perken. Gisteren 38km provinciaal gereden: 182Wh/km. Maandag 130km snelweg: 187Wh/km.
Over een paar dagen zit er een heel jaar op, dan lees ik de totale ritinfo even af voor het moment van de waarheid 🫣
Waarschijnlijk RWD, maar welke snelheid rij jij dan? Want autostrade geraak ik NIET onder 26kw met AWD, ik rij dan wel 120km/u.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RambOo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
pietjansen schreef op woensdag 14 december 2022 @ 10:56:
[...]

Dat is inderdaad een top ervaring, maar... Ben je een leaserijder of een particuliere klant? Leasemaatschappijen (lees: Leaseplan) dwingt autobedrijven om een ophaal/brengservice te bieden aan leaserijders en de autobedrijven krijgen daar niets voor terug. Het is simpelweg een vereiste om een leaseauto van het bedrijf te mogen onderhouden. Dat geeft toch een beetje een zure nasmaak, om te weten dat het bedrijf hier verlies op draait om maar aan de wensen van het machtige Leaseplan te voldoen... 8)7
(Uiteraard is deze opmerking informerend bedoeld en geenszins om je schuldgevoel aan te praten).
offtopic:
Verbaasd me eerlijkgezegd niks. Meegemaakt dat een garage bibberbend moest wachten op toestemming om jawel de ruitenwissers te mogen vervangen, want het contract liep over een half jaar af.
Uiteindelijk is deze vervangen, maar dan wel alleen de voorkant :D.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• kretek1305
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 13-09 10:22
RambOo schreef op woensdag 14 december 2022 @ 11:15:
[...]

offtopic:
Verbaasd me eerlijkgezegd niks. Meegemaakt dat een garage bibberbend moest wachten op toestemming om jawel de ruitenwissers te mogen vervangen, want het contract liep over een half jaar af.
Uiteindelijk is deze vervangen, maar dan wel alleen de voorkant :D.
Alleen de voorkant is dan weer geen probleem bij de I5 ;)

5750Wp SE - LG OLED65C8 + SK10Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07-09 11:20

MicheldeGoey

Project 45

@pietjansen
Ik rij de auto particulier, maar het gaat mij niet alleen om de service, maar ook om het kennisniveau. Dat laatste is bij deze dealer ook dik in orde, bovendien zijn ze bereid dingen uit te zoeken en daar op terug te komen.

Vooral dat halen en brengen van de auto is voor mij top. Zag vanochtend dat de auto is gewassen en gezogen. Helemaal goed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P86
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 07-08 11:50

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

MicheldeGoey schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 17:31:
D'r wordt hier soms over dealers geklaagd.
Vanochtend de auto aan huis opgehaald voor de laatste updates en bijstellen van de koplampen. Net weer netjes teruggebracht en de monteur heeft onderweg getest bij Fastned of de voorverwarming werkt.

Hyundai dealer Nijmegen, service waar ik blij van word!
Ik heb de 21ste een afspraak met ze staan! Dus dit doet me goed :D O+

PJvI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GLK63
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 05-06 12:30
Vreemd. Via de 12 v aansluiting in de middenconsole heb ik wat LED stripjes aangesloten. Opeens werken ze niet meer. Zekering is goed maar er is geen 12v meer. Lijkt erop dar het canbus systeem de aansluiting heeft afgeschakeld. Maar hoe het weer aan moet……….
Wie heeft er een tip?
Waar zou er nog meer simpel 12v achter contact te vinden zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

MicheldeGoey schreef op woensdag 14 december 2022 @ 13:51:
@pietjansen
Ik rij de auto particulier, maar het gaat mij niet alleen om de service, maar ook om het kennisniveau. Dat laatste is bij deze dealer ook dik in orde, bovendien zijn ze bereid dingen uit te zoeken en daar op terug te komen.

Vooral dat halen en brengen van de auto is voor mij top. Zag vanochtend dat de auto is gewassen en gezogen. Helemaal goed!
Merkte al wel zoiets toen ik ze belde om de afspraak te maken en hun algemene nummer al zeer gedetailleerd doorvroeg naar de zaken die ik aankaartte. Niet, preconditionering oke jo gaan we doen. Maar echt uitvragen en helder noteren! Dus ik ben benieuwd volgende week.

PJvI

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• L.Hou
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 21-08 10:29
P86 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 14:55:
[...]

Ik heb de 21ste een afspraak met ze staan! Dus dit doet me goed :D O+
Nog een pluim voor Nijmegen. Ook ik heb goede ervaringen hier.

Ioniq 5 Lounge Awd 73 (2022) en Mercedes b250e (2015), 12.000Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrvdbos
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 31-08 10:30
[quote]multipasser schreef op woensdag 14 december 2022 @ 11:01:
[...]

Waarschijnlijk RWD, maar welke snelheid rij jij dan? Want autostrade geraak ik NIET onder 26kw met AWD, ik rij dan wel 120km/u.

[/Moet toch gewoon haalbaar zijn. Mijn eerste jaar van 23 juli 2021 tot 23 juli 2022 met een P45 dus AWD en 20 inch wielen, gaf een jaargemiddelde van 16.9 Kw/h per 100 km. Maar dan moet ik er wel bij zeggen dat ik er ook op let om efficient te rijden. quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf1979
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-05 16:35
Beste mensen. Hebben jullie soms ook dat de auto hold uit gaat nadat je opnieuw start? Ik verdenk de bluelink app ervan maar het is niet steeds zo.

Het is wel gevaarlijk want je gaat er van uit dat de auto hold aanstaat en past je rijgedrag erop aan
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Deze boodschap had ik nog niet eerder gezien. Betekent dit dat voorverwarmen via de app nu ook stroom uit de laadpaal trekt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f_5r6TOywIUkoT4_LyGKRmFgKB4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VKuaU2MAIOIIoR03TSMkobR1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11:37
de meester01 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 18:49:
Deze boodschap had ik nog niet eerder gezien. Betekent dit dat voorverwarmen via de app nu ook stroom uit de laadpaal trekt?

[Afbeelding]
Ja als je de vertrek timer aanzet om voor te verwarmen dan pakt hij de stroom van de laadpaal.

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

rvdgaag schreef op woensdag 14 december 2022 @ 18:57:
[...]

Ja als je de vertrek timer aanzet om voor te verwarmen dan pakt hij de stroom van de laadpaal.
En die gebruik ik dus niet.

Ik heb de airco via de app gestart terwijl de auto stond te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
de meester01 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 18:49:

[Afbeelding]
Ik zou even via klantenservice@hyundai-motor.nl even een berichtje sturen met het tijdstip en kenteken. Kunnen ze er naar kijken. Misschien krijg je geen antwoord terug, maar ze kunnen er in ieder geval Bluelink beter van maken.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 12:07
de meester01 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 19:16:
[...]

En die gebruik ik dus niet.

Ik heb de airco via de app gestart terwijl de auto stond te laden.
Ja dan laadt de auto gewoon bij tot hij weer vol is.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

RobbieB schreef op woensdag 14 december 2022 @ 20:02:
[...]

Ja dan laadt de auto gewoon bij tot hij weer vol is.
Ik vroeg me eigenlijk meer af of nu na de accu software update de auto altijd via de laadpaal de stroom voor het verwarmen haalt (mits aangesloten) ipv uit de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
de meester01 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 20:22:
[...]

Ik vroeg me eigenlijk meer af of nu na de accu software update de auto altijd via de laadpaal de stroom voor het verwarmen haalt (mits aangesloten) ipv uit de accu.
Nee, de logica dat de accu altijd voorziet in stroom voor het voorverwarmen. Maar indien aangesloten zal de laadpaal de auto natuurlijk tegelijkertijd bijladen. Dus je krijgt bijna het effect wat je beschrijft, maar je zal altijd de energie uit de batterij halen.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:18
Olaf1979 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 16:52:
Beste mensen. Hebben jullie soms ook dat de auto hold uit gaat nadat je opnieuw start? Ik verdenk de bluelink app ervan maar het is niet steeds zo.

Het is wel gevaarlijk want je gaat er van uit dat de auto hold aanstaat en past je rijgedrag erop aan
.
Ja, gisteren nadat ik de laatste update erop gezet had, was een paar instellingen veranderd: auto hold uit, temperatuur op 20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodPeople
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 10:41
Ik heb op 9 november contact gehad met Van Mossel betreffende de update voor de batterij verwarming. Ik werd door mijn lokale dealer naar de planning afdeling doorgezet. Die scheepten me na een check af met dat de update pas bij 30k km stand servicebeurt geinstalleerd mag worden, en dat dit beleid is van Hyundai Nederland. En dat ze daar dus anders geen vergoeding voor ontvangen. Lees: we plannen het niet in. Ik heb een klacht laten noteren.

Echter, ik heb uit reacties van leden op dit forum toch andere gedachten over de “alleen bij servicebeurt”. Want een aantal gebruikers hebben de update volgens mij toch al mogen ontvangen, al dan niet tegen betaling of icm een reparatie.

Ik ga morgen nogmaals contact opnemen. Want heb nu betaalt voor een batterij verwarming functie die helemaal niet werkt. En ik laadt toch liever met 150-175kwh op ipv 60-90kwh die ik nu bij deze koude temperaturen haal.

Hopelijk krijg ik nu wel een afspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

krizzziz schreef op woensdag 14 december 2022 @ 20:56:
[...]

Nee, de logica dat de accu altijd voorziet in stroom voor het voorverwarmen. Maar indien aangesloten zal de laadpaal de auto natuurlijk tegelijkertijd bijladen. Dus je krijgt bijna het effect wat je beschrijft, maar je zal altijd de energie uit de batterij halen.
Ik zal het eens testen binnenkort als ik eraan denk. Als de auto vol geladen is en aan de paal hangt een remote voorverwarm actie starten en kijken wat er via de laadpaal gebeurt op dat moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wim1955
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 13-08 10:07
Olaf1979 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 16:52:

.
Bij nachtvorst zet ik altijd handmatig de auto hold functie uit. Bij deze functie worden de blokken tegen de schijven gedrukt, om het zgn "kruipen" tegen te gaan. Maar bij nachtvorst bestaat de kans dat de blokken vastvriezen aan de schijven. Dus auto hold functie uit bij nachtvorst. De P regelt dit inwendig bij de differentieel, zodat de I5 niet wegrolt. Ik heb dit nagevraagd toen ik na een koud nachtje een klunk geluid hoorde achter en een schok voelde bij wegrijden 's morgens.

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
GoodPeople schreef op woensdag 14 december 2022 @ 23:15:
Ik heb op 9 november contact gehad met Van Mossel betreffende de update voor de batterij verwarming. Ik werd door mijn lokale dealer naar de planning afdeling doorgezet. Die scheepten me na een check af met dat de update pas bij 30k km stand servicebeurt geinstalleerd mag worden, en dat dit beleid is van Hyundai Nederland. En dat ze daar dus anders geen vergoeding voor ontvangen. Lees: we plannen het niet in. Ik heb een klacht laten noteren.

Echter, ik heb uit reacties van leden op dit forum toch andere gedachten over de “alleen bij servicebeurt”. Want een aantal gebruikers hebben de update volgens mij toch al mogen ontvangen, al dan niet tegen betaling of icm een reparatie.

Ik ga morgen nogmaals contact opnemen. Want heb nu betaalt voor een batterij verwarming functie die helemaal niet werkt. En ik laadt toch liever met 150-175kwh op ipv 60-90kwh die ik nu bij deze koude temperaturen haal.

Hopelijk krijg ik nu wel een afspraak.
Ik kreeg gewoon een afspraak puur voor de update en hoefde niks te betalen. Paar maanden na mijn 30k km beurt. Overigens is de update niet goed gedaan dus kan weer terug maarja dat is een ander verhaal.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• multipasser
  • Nu online

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

chrvdbos schreef op woensdag 14 december 2022 @ 15:08:
[...]

[/Moet toch gewoon haalbaar zijn. Mijn eerste jaar van 23 juli 2021 tot 23 juli 2022 met een P45 dus AWD en 20 inch wielen, gaf een jaargemiddelde van 16.9 Kw/h per 100 km. Maar dan moet ik er wel bij zeggen dat ik er ook op let om efficient te rijden. quote]
Ja, maar wat is efficient rijden? Ik ben na 4 kilometer op de autostrade en na 20u kan ik continue tegen 120km/u naar antwerpen en dan zit ik aan 28kw/u met klimaat op 20gr. dus ik weet niet hoe jij 17kw/u kan halen, tenzij je max 100km/u rijdt?

• multipasser
  • Nu online

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

YouTube: Ioniq 5: Real World Winter Charging Speed in -8°C (Wow!) real world winter charging speeds in Oslo :p

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12-09 07:25
chrvdbos schreef op woensdag 14 december 2022 @ 15:08:
[...]

ik heb echt bewondering voor deze cijfers, mijn overall gemiddelde staat namelijk gewoon op 20.1kWh/100km (RWD 12 november 2021 opgehaald) dan zitten daar zeker een aantal duiste autobahn ritten bij, maar met dit weer staat het gemiddelde "na laden" op iets van 23 (zonder boven de 110km/u te komen). staat bij mij op eco en auto1 recup

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeMo1965
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-05 12:56
Vanochtend voor de eerste keer de zombiemodus mogen ervaren in combinatie met een melding van lage accuspanning. De afgelopen week nauwelijks gereden en mogelijk i.c.m. de kou de 12V accu dus niet goed opgeladen waarschijnlijk. Gelukkig door dit forum voorbereid op deze storing een een ringsleutel 10 paraat en de accupool losgemaakt. Daarna kon ik zo wegrijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MBam
  • Laatst online: 12-12-2024
Tiggy80 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 07:34:
[...]
ik heb echt bewondering voor deze cijfers, mijn overall gemiddelde staat namelijk gewoon op 20.1kWh/100km (RWD 12 november 2021 opgehaald) dan zitten daar zeker een aantal duiste autobahn ritten bij, maar met dit weer staat het gemiddelde "na laden" op iets van 23 (zonder boven de 110km/u te komen). staat bij mij op eco en auto1 recup
Ik zit na een jaar op 32k kilometers met gemiddeld 20.1 kWh/100km. Rij 70% snelweg denk ik, waarbij ik ook nog wel graag mag doorrijden. En inclusief een keer wintersport en zuid-frankrijk.
Temperatuur altijd op 18 graden met stoelverwarming :9

Al met al valt het zeker niet tegen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

Aangenaam verrast. Opladen duurde wel lang vanaf 18%, van 21:00 tot 04:00 uur. Garagetemperatuur 3,5°.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kU9Ly95URU4VJY-QGPze-ZubNPs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CoQfwC73DNAGBN2QJqYnsRZE.jpg?f=fotoalbum_large

• Stefangrp
  • Laatst online: 08:21
Ik krijg maar 370

• Markprinsen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-12-2022
Die 447 gaat nog wel omlaag als je de volgende dag start. Ik zit nu op gemiddeld 20.5kwH/100km waar ik eigenlijk best happy mee ben.
@MicheldeGoey de BMS is gereset met de service actie, dus deze houdt nog geen rekening met veranderende weer en rijstijl. Dus dat zal wel in elkaar donderen de komende tijd.

• de meester01

de meester01

Markprinsen schreef op donderdag 15 december 2022 @ 11:51:
Die 447 gaat nog wel omlaag als je de volgende dag start. Ik zit nu op gemiddeld 20.5kwH/100km waar ik eigenlijk best happy mee ben.
Leg jij van elke 100 km die je rijdt dan 25 km af op een oplegger?

:+

Dat redden we ook op lange stukken niet. Welke banden heb je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markprinsen
de meester01 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 13:15:
[...]

De gewone 20"Michelin's Ik rij dagelijks Nijmegen - Helmond en terug. Deels 80km/h wegen, deel 100 en deels stadsverkeer.

• Rugby82
Volgens mij moet dat echt beter kunnen. Hij stond hoogstwaarschijnlijk een kwartier te wachten met de pre-conditioning uit dus was de accu alweer voor een groot deel afgekoeld. Als hij direct door had kunnen rijden denk ik toch echt dat het resultaat nog veel beter was geweest.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pieter Hermens
  • Laatst online: 10:39
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/18yp9DeAqfVFRzlDP6ZLUOVhGAQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vmKjyHkw53TmyNQfGbByVm72.jpg?f=fotoalbum_large

Vanmorgen bij 7 graden vorst ging bij voorverwarmen maar een klep aan voorzijde open. Vermoedelijk vast gevroren. Vanmiddag werkte het wel weer goed.

LFA update wordt uitgevoerd op 2 januari bij geweldige dealer in Weert. Voorverwarmen accu update perfect twee weken geleden uitgevoerd. Niet samen met beurt. Gewoon op mijn verzoek. Bellen altijd terug, super service.

PieterH

• amw82
  • Laatst online: 10:11
de meester01 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 13:15:
[...]

Vanmorgen met temp rond vriespunt rit van 75 km, verbruik van 19kWh/100km.
Vanmiddag terug met temp van graad of 4 net iets eronder.

Temperatuur 19,5, stoel en stuurverwarming aan. Cruisecontrol op 103 en vanmorgen redelijk wat file.

Lounge, RWD, 20 inch winterbanden.

Ik ben tevreden.

's Avond neemt verbruik wel toe... iets met 120/130 :)
.....verkeerde topic....verplaatst

[ Voor 161% gewijzigd door ZuinigeRijder op 15-12-2022 16:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeelezerT
  • Laatst online: 30-01-2024
🥳

[ Voor 99% gewijzigd door MeelezerT op 15-12-2022 16:33 ]

• Markprinsen
amw82 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 15:57:
[...]

Vanmorgen met temp rond vriespunt rit van 75 km, verbruik van 19kWh/100km.
Vanmiddag terug met temp van graad of 4 net iets eronder.

Temperatuur 19,5, stoel en stuurverwarming aan. Cruisecontrol op 103 en vanmorgen redelijk wat file.

Lounge, RWD, 20 inch winterbanden.

Ik ben tevreden.

's Avond neemt verbruik wel toe... iets met 120/130 :)
Beetje vergelijkbaar hier. Vandaag Helmond, Beuningen, Nijmegen, Ede, Helmond. 19.1Kwh/100km. 19.5 graden en stoelverwarming op 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Nu online

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Ok maar 100km/u kruis op autostrade is wel traag natuurlijk :)
Dat kan ik echt niet aan :)

Ongelooflijk dat die tesla's maar 15/16kw/u doen. Zuinige beestjes.

Vandaag is mijne terug van onderhoud.
Morgen toch maar eens bellen want GEEN preheating update gehad, wintermode nog steeds beschikbaar.
Spijtig want ik heb er nog zo naar gevraagd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• amw82
multipasser schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 00:12:
Zonder moraalridder te willen spelen... harder mag niet in NL ;(
En bovendien is een groot deel van mijn route trajectcontrole...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc123
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12-09 23:10
Weer iets nieuws:
Als ik de kofferbak open, gaat deze helemaal open en gelijk weer dicht.
Bij de tweede keer openen gaat het wel goed.
Afspraak bij dealer pas ergens in januari
Wat mis ik toch die achterruit-wisser!

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Marc123 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 14:46:
Weer iets nieuws:
Dus dan doe je de kofferbak maar open om goed zicht achteruit te hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRizzo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11-09 10:13
Weer iets nieuws:
Had ik vandaag ook. Daarnaast heeft de laadklep zijn eigen leven. Gaat te pas en de onpas open en dicht. Daarnaast wordt het laden voortdurend onderbroken. 19 januari naar de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
Weer iets nieuws:
Hier heb ik de laatste tijd inderdaad ook last van. Dacht dat het te maken had met vuile sensors/camers's (moet nog over een bouwweg om bij mn woning te komen). Maar ook na het wassen dit weekend had ik het van de week...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanmansom
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12-09 14:59

cvanmansom

IONIQ 5 Lounge RWD LR 20' MY22

amw82 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 16:02:
[...]

Hier heb ik de laatste tijd inderdaad ook last van. Dacht dat het te maken had met vuile sensors/camers's (moet nog over een bouwweg om bij mn woning te komen). Maar ook na het wassen dit weekend had ik het van de week...
Ik had het probleem met de achterklep van de zomer. De dealer heeft nu voor mijn profiel de achterklep opnieuw gekalibreerd. Helaas betekent dit dat als het andere profiel gekozen wordt (als mijn dochter rijdt), we nog altijd als een speer op het knopje van de afstandbediening moeten drukken om het sluiten te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Nu online

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

amw82 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 08:16:
[...]

Zonder moraalridder te willen spelen... harder mag niet in NL ;(
En bovendien is een groot deel van mijn route trajectcontrole...
Je mag toch 130 op autostrade of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Maar gelukkig konden we daardoor 150.000 extra woningen bouwen in 2022 dankzij de vrijgekomen stikstof ruimte 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorismathijssen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 31-07 12:03
Weer iets nieuws:
Ook herkenbaar, maar ik had het gevoel dat het door het vriezen komt. Ik hoorde het geluid van krakend ijs en daarna ging hij weer dicht. Verder eigenlijk niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorismathijssen
Rond augustus en september gepost over een kapotte airco in mijn IONIQ.

Nu december is er nog steeds geen duidelijkheid wanneer het nieuwe onderdeel binnen komt. Er wordt nu een "onderzoek" ingesteld zodat ze me wat duidelijkheid kunnen geven.

Mag er natuurlijk ook steeds zelf achteraan bellen...

Klimaatregeling starten vanuit de app werkte trouwens bij mij nooit. Na een paar tellen gaan de kleppen aan de voorkant dicht en staat alles weer uit. Ik denk dat het dus te maken heeft met de half werkende/defecte airco, maar misschien herkent iemand dit probleem?

[ Voor 30% gewijzigd door jorismathijssen op 16-12-2022 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim1955
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 13-08 10:07
Ik heb hier wel meer gelezen dat als je een onderdeel nodig hebt door schade, of wat dan ook dat je de Sjaak bent met levertijden soms meer dan een half jaar, zelf kritische delen. Een kennis van mij (leaseauto) noet nu al sinds augustus wachten op een nieuwe koplamp unit die door een steen oid vernield werd (glas kapot, pixels gebroken, defect) De dealer heeft eea redelijk kunnen "intapen" met doorzichtig plakband, maar het ziet er niet uit. Tevens de richtingaanwijzer..... niet te leveren hier.

Terwijl, als je een beetje googleld, kom je hierop, en zie je dat de hele unit gewoon op voorraad ligt !!!!
https://www.carid.com/202...omponents-4977879599.html
Maar de dealer wacht al sinds aug op dezelfde unit, besteld bij de importeur..... crazy world.

[ Voor 3% gewijzigd door wim1955 op 17-12-2022 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorismathijssen
wim1955 schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 12:19:
Ik heb hier wel meer gelezen dat als je een onderdeel nodig hebt door schade, of wat dan ook dat je de Sjaak bent met levertijden soms meer dan een half jaar, zelf kritische delen. Een kennis van mij (leaseauto) noet nu al sinds augustus wachten op een nieuwe koplamp unit die door een steen oid vernield werd (glas kapot, pixels gebroken, defect) De dealer heeft eea redelijk kunnen "intapen" met doorzichtig plakband, maar het ziet er niet uit.

Terwijl, als je een beetje googleld, kom je hierop, en zie je dat de hele unit gewoon op voorraad ligt !!!!
https://www.carid.com/202...omponents-4977879599.html
Maar de dealer wacht al sinds aug op dezelfde unit, besteld bij de importeur..... crazy world.
Ja dat is ook wat ik te horen krijg. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naaldhak
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20-08 14:27
multipasser schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 00:12:

Ongelooflijk dat die tesla's maar 15/16kw/u doen. Zuinige beestjes.

Vandaag is mijne terug van onderhoud.
Morgen toch maar eens bellen want GEEN preheating update gehad, wintermode nog steeds beschikbaar.
Spijtig want ik heb er nog zo naar gevraagd.
Dat verbruik van de Tesla heeft echt te maken met de luchtweerstand. Ik reed een week in Oostenrijk voornamelijk door dalen en de I5 had een het ontbreken van wind een actieradius van 523km. Ik verwacht dat de I6 ook betere cijfers gaat halen dan Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souris
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 17:34
Ik heb het probleem dat mijn achterklep na het openen meteen weer dicht wil gaan. Niet altijd, maar nu wel heel vaak.
Onlangs is het kastje voor de aansturing van lichten van een aanhanger vervangen. Daarvoor heb ik een tijdje zonder gereden, in die tijd heb ik het probleem nooit gezien. Ik vraag me af of er een verband zou kunnen zijn. Of anders met de lage temperatuur?

Iemand anders dit ook al eens gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
souris schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 15:08:
Ik heb het probleem dat mijn achterklep na het openen meteen weer dicht wil gaan. Niet altijd, maar nu wel heel vaak.
Onlangs is het kastje voor de aansturing van lichten van een aanhanger vervangen. Daarvoor heb ik een tijdje zonder gereden, in die tijd heb ik het probleem nooit gezien. Ik vraag me af of er een verband zou kunnen zijn. Of anders met de lage temperatuur?

Iemand anders dit ook al eens gehad?
Eeeuhm, lees echt letterlijk even een paar berichten terug...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

Heb er lang over gedaan om een geschikte plek te vinden voor mijn telefoon. Uiteindelijk ben ik tevreden over deze opstelling. Carmount, magnetisch.
Carplay nu bekabeld omdat ik die draadloze optie irritant begon te vinden. Dat Ottocast-systeem geeft zichzelf prioriteit bij elke start van de auto en begint ongevraagd met afspelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JRkJbMY8ZWZhzRV3x4xuTIoSmOI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7bS0BD5lobOmDnnKkRX31BPs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:27
Hier ook een achterklep die me regelmatig probeert te onthoofden. Ik had het vorige winter al, toen was het ineens weg. Ik hoopte door een update, maar nu het weer koud is begint het weer. Zal dus met de kou te maken hebben. Maar eens een afspraak maken want wordt zo wel vervelend.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 08:13

cooper_s1

MINI's rule

chaoscontrol schreef op zondag 18 december 2022 @ 10:19:
Hier ook een achterklep die me regelmatig probeert te onthoofden. Ik had het vorige winter al, toen was het ineens weg. Ik hoopte door een update, maar nu het weer koud is begint het weer. Zal dus met de kou te maken hebben. Maar eens een afspraak maken want wordt zo wel vervelend.
Zou het misschien kunnen zijn dat de klep met open en dicht gaan stroever loopt met deze kou, dat er dan een sensor is die aangeeft dat de klep ergens tegenaankomt oid? En dan dus de klep weer dicht doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

MicheldeGoey schreef op zondag 18 december 2022 @ 08:23:
Heb er lang over gedaan om een geschikte plek te vinden voor mijn telefoon. Uiteindelijk ben ik tevreden over deze opstelling. Carmount, magnetisch.
Carplay nu bekabeld omdat ik die draadloze optie irritant begon te vinden. Dat Ottocast-systeem geeft zichzelf prioriteit bij elke start van de auto en begint ongevraagd met afspelen.

[Afbeelding]
heb je een link van die houder?
De kabel kun je heel gemakkelijk netter wegwerken trouwens, zodat ie vanaf de linkerkant komt naar de telefoon toe.

Ik ben er nog steeds van overtuigd dat links - op het magneetbordje - de mooiste plek is. Heb al zo'n lange kabel en die valt dus prima weg te werken, maar nog steeds geen "non-destructieve" houder voor die plek.

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edvanleeuwen
MicheldeGoey schreef op zondag 18 december 2022 @ 08:23:

[Afbeelding]
Waarom niet op de oplaadplek? Daar ligt ie toch prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

@edvanleeuwen
Nee, ik wil Apple Music kunnen bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CharlieBulldog
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 13-09 22:18
Die kun je toch via CarPlay bedienen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rugby82
edvanleeuwen schreef op zondag 18 december 2022 @ 11:34:
[...]

Waarom niet op de oplaadplek? Daar ligt ie toch prima?
Omdat je dan niet op je scherm kunt kijken voor bijvoorbeeld flitsmeister of een andere navi. De oplaadplek staat hier ook uit want die was er vooral goed in om de accu van je telefoon bloedheet te maken zonder echt te laden. Gegarandeerd funest voor de accu van je telefoon.

Ook ik heb de carkit al 4 keer verplaatst en nu de definitieve plek gevonden. Na wat plekken in het interieur een poging links onderaan de voorruit maar om de kabel daar te krijgen was erg onhandig. Hij zit nu onderaan het midden van de voorruit en dan horizontaal. Mijn carkit (iOttie easy one touch) heeft een hele lange arm en dat werkt op die plek goed en zit deze niet in het gezichtsveld maar is wel goed af te lezen.

[ Voor 11% gewijzigd door Rugby82 op 18-12-2022 15:14 ]

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
Meer mensen met Bluelink connectivity issues? Hier al de hele dag vrijwel geen connectie mogelijk. Af en toe lukt het, maar vaker niet dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Rugby82 schreef op zondag 18 december 2022 @ 15:10:
[...]

Omdat je dan niet op je scherm kunt kijken voor bijvoorbeeld flitsmeister of een andere navi. De oplaadplek staat hier ook uit want die was er vooral goed in om de accu van je telefoon bloedheet te maken zonder echt te laden. Gegarandeerd funest voor de accu van je telefoon.

Ook ik heb de carkit al 4 keer verplaatst en nu de definitieve plek gevonden. Na wat plekken in het interieur een poging links onderaan de voorruit maar om de kabel daar te krijgen was erg onhandig. Hij zit nu onderaan het midden van de voorruit en dan horizontaal. Mijn carkit (iOttie easy one touch) heeft een hele lange arm en dat werkt op die plek goed en zit deze niet in het gezichtsveld maar is wel goed af te lezen.
Ben benieuwd hoe dat eruit ziet. Ik heb nu een houder in de bekerhouder, wat op zich prima werkt, maar moet mijn zicht volledig van de weg halen om iets op mijn telefoon te doen. Niet ideaal dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:29
RobbieB schreef op zondag 18 december 2022 @ 15:17:
Meer mensen met Bluelink connectivity issues? Hier al de hele dag vrijwel geen connectie mogelijk. Af en toe lukt het, maar vaker niet dan wel.
Geen problemen hier. Voorverwarmd en wel vandaag.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edvanleeuwen
Rugby82 schreef op zondag 18 december 2022 @ 15:10:
[...]

Omdat je dan niet op je scherm kunt kijken voor bijvoorbeeld flitsmeister of een andere navi.
Daar is carplay voor.
De oplaadplek staat hier ook uit want die was er vooral goed in om de accu van je telefoon bloedheet te maken zonder echt te laden. Gegarandeerd funest voor de accu van je telefoon.
Niet bij mijn iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc123
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12-09 23:10
Regelmatig geen goede connectie. Bijvoorbeeld: vlg. de connectie staat het laadpoortje nu open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Nu online

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Naaldhak schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 14:56:
[...]

Dat verbruik van de Tesla heeft echt te maken met de luchtweerstand. Ik reed een week in Oostenrijk voornamelijk door dalen en de I5 had een het ontbreken van wind een actieradius van 523km. Ik verwacht dat de I6 ook betere cijfers gaat halen dan Tesla.
523km in oostenrijk, ik neem aan dat het niet rond het vriespunt was?

YouTube: NOT driving 400km in a new Tesla Model Y refresh Long Range 😔 v flyi... Richard heeft net een 400km met model3 gereden, 13,8kwh/100! Daar kan ik alleen maar jaloers op zijn :) Dat is de helft van mijn verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerhardt78
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 11-03-2023
Marc123 schreef op zondag 18 december 2022 @ 22:25:
Regelmatig geen goede connectie. Bijvoorbeeld: vlg. de connectie staat het laadpoortje nu open!
Ik had wel gisteren iets raars. We kwamen thuis en mijn vrouw die de sleutels in handen had zei; ik ben volgens mij vergeten de auto af te sluiten. Ik keek op Bluelink en daar stond “vergrendeld”.
Nadat het opladen uren later was voltooid kreeg ik wel opeens de melding: voertuig niet vergrendeld. Kon hem toen wel via BL op slot zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:29
Gerhardt78 schreef op maandag 19 december 2022 @ 01:01:
[...]

Ik had wel gisteren iets raars. We kwamen thuis en mijn vrouw die de sleutels in handen had zei; ik ben volgens mij vergeten de auto af te sluiten. Ik keek op Bluelink en daar stond “vergrendeld”.
Nadat het opladen uren later was voltooid kreeg ik wel opeens de melding: voertuig niet vergrendeld. Kon hem toen wel via BL op slot zetten.
Had je BL wel gerefreshed toen je keek?

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Nu online

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Wie heeft ook last van de 'halve' zombie mode?
Als ik in de auto stap, ik druk op de knop, dan heb je normaal het standaard geluidje.
Maar als je al direct in D of R wilt zetten gaat hij in halve zombie mode. Hij blijft dan in P of N staan!
Ik krijg hem niet meer in D/R. Moet ik hem terug uitschakelen en aanzetten. LIjkt wel of de computer nog niet opgestart is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijssgerb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-09 09:57
multipasser schreef op maandag 19 december 2022 @ 12:55:
Wie heeft ook last van de 'halve' zombie mode?
Als ik in de auto stap, ik druk op de knop, dan heb je normaal het standaard geluidje.
Maar als je al direct in D of R wilt zetten gaat hij in halve zombie mode. Hij blijft dan in P of N staan!
Ik krijg hem niet meer in D/R. Moet ik hem terug uitschakelen en aanzetten. LIjkt wel of de computer nog niet opgestart is.
Vandaar de melding 'Ready' die in het scherm verschijnt altijd afwachten alvorens je je auto in de versnelling zet ;)

You can call me Al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_tw
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12-09 09:51
Henry_tw schreef op woensdag 30 november 2022 @ 08:32:
[...]

Als je de auto start zonder gordel om geeft hij 4 piepjes, is er iemand die weet hoe je dat uit kunt zetten zonder de gordel eerst om te doen?
is er al iemand die de 4 piepjes bij het opstarten zonder gordel weet te omzeilen (de variant van eerst de gordel om doen ken ik al).

IONIQ 28 | Premium | | Red | 150k+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henry_tw schreef op maandag 19 december 2022 @ 14:06:
[...]

is er al iemand die de 4 piepjes bij het opstarten zonder gordel weet te omzeilen (de variant van eerst de gordel om doen ken ik al).
Hiermee ben je er vanaf, maar of het veilig is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_tw
Ik ben bijna geneigd om een 2e gordelhouder te monteren en de eerste met dit hulpstuk te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henry_tw schreef op maandag 19 december 2022 @ 14:32:
[...]

Ik ben bijna geneigd om een 2e gordelhouder te monteren en de eerste met dit hulpstuk te sluiten.
Ja, die zijn er ook gordel verlenger :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_tw
Dat is nog eens een goede tip! deze heeft wel een erg slechte review maar ik kan me voorstellen dat je zoiets ook bij een autozaak kunt krijgen.

Ik denk dat ik voor deze ga:
https://www.bol.com/nl/nl...dFCA.2_14.16.ProductTitle

iemand interessen in de 2e? (je koopt een setje van 2).

[ Voor 31% gewijzigd door Henry_tw op 19-12-2022 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

Henry_tw schreef op maandag 19 december 2022 @ 14:55:
[...]

Dat is nog eens een goede tip! deze heeft wel een erg slechte review maar ik kan me voorstellen dat je zoiets ook bij een autozaak kunt krijgen.

Ik denk dat ik voor deze ga:
https://www.bol.com/nl/nl...dFCA.2_14.16.ProductTitle

iemand interessen in de 2e? (je koopt een setje van 2).
Deze dingen zijn overal te koop maar, voor zover ik weet, officieel niet toegestaan.

PJvI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-08 08:41
Ook ideaal voor op de achterbank met kleine kinderen, kunnen ze zelf hun gordel omkrijgen. Die dingen zitten altijd veel te diep in de bank weggestopt, half onder hun kinderstoeltje.
P86 schreef op maandag 19 december 2022 @ 15:09:
[...]

Deze dingen zijn overal te koop maar, voor zover ik weet, officieel niet toegestaan.
Klopt, met de APK klik ik ze er altijd uit. Maarja, onderweg naar het keurstation te hard rijden mag ook niet O-)

[ Voor 37% gewijzigd door nietwijk op 19-12-2022 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

nietwijk schreef op maandag 19 december 2022 @ 15:18:
[...]

Ook ideaal voor op de achterbank met kleine kinderen, kunnen ze zelf hun gordel omkrijgen. Die dingen zitten altijd veel te diep in de bank weggestopt, half onder hun kinderstoeltje.

[...]

Klopt, met de APK klik ik ze er altijd uit. Maarja, onderweg naar het keurstation te hard rijden mag ook niet O-)
Sja, ik zou dat toch alleen bij mezelf gebruiken op mijn eigen konto. Als het niet 100% veilig/toegestaan kan je zomaar je hele leven betalen bij een ongelukje.....

PJvI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

Iemand van de ingewijden hier die weet wanneer die interessante upgrade-module leverbaar wordt voor de AWD's?
https://insideevs.com/new...er-range-charging-speeds/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
MicheldeGoey schreef op maandag 19 december 2022 @ 15:42:
Iemand van de ingewijden hier die weet wanneer die interessante upgrade-module leverbaar wordt voor de AWD's?
https://insideevs.com/new...er-range-charging-speeds/
Zoals ik het lees zal dit alleen voor nieuwe modellen gelden (MY24), niet voor bestaande. Vraag is of ze het in kunnen bouwen natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naaldhak
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20-08 14:27
multipasser schreef op zondag 18 december 2022 @ 23:17:
[...]

523km in oostenrijk, ik neem aan dat het niet rond het vriespunt was?

YouTube: NOT driving 400km in a new Tesla Model Y refresh Long Range 😔 v flyi... Richard heeft net een 400km met model3 gereden, 13,8kwh/100! Daar kan ik alleen maar jaloers op zijn :) Dat is de helft van mijn verbruik.
Nee het was in september rond de 12-18 graden gemiddeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrvdbos
Ik rij de meeste kilometers provinciaal. Totaal nu zo'n 22K. Dan gebruik ik de stuurschakelaars doorlopend. Tussen rotondes op cc, een paar 100 mtr voor de rotonde cc eraf en op recup 0, iets voor de rotonde op 1 of 2 afhankelijk van de snelheid, op de rotonde iets snelheid erbij en bij het uitrijden weer cc er op. Soms rij ik zo een km of 90 zonder een keer te remmen. Gewoon voor de sport op zich. Is een andere manier van rijden en natuurlijk wel afhankelijk van het overige verkeer.
Op de autoweg inderdaad gewoon rond de 100 km. Zijn niet van die lange stukken en dan scheelt het helemaal niks in tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrvdbos
Tiggy80 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 07:34:
[...]

Met dit weer loopt het verbruik uiteraard flink op. Maar de zomers compenseren dat weer. Qua comfort ga ik niet zanikken. Gewoon de airco of de verwarming op 21. Voor de rest:
Ik rij de meeste kilometers provinciaal. Totaal nu zo'n 22K. Dan gebruik ik de stuurschakelaars doorlopend. Tussen rotondes op cc, een paar 100 mtr voor de rotonde cc eraf en op recup 0, iets voor de rotonde op 1 of 2 afhankelijk van de snelheid, op de rotonde iets snelheid erbij en bij het uitrijden weer cc er op. Soms rij ik zo een km of 90 zonder een keer te remmen. Gewoon voor de sport op zich. Is een andere manier van rijden en natuurlijk wel afhankelijk van het overige verkeer.
Op de autoweg inderdaad gewoon rond de 100 km. Zijn niet van die lange stukken en dan scheelt het helemaal niks in tijd.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Laatst online: 08:21
Je moet er maar zin in hebben, zo actief rijden. Ik zet ipedal, acc en stuurhulp aan. En dan hoor ik het wel als we er zijn ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobbieB
Vandaag de Battery Pre-condition update uit laten voeren en koplampen af laten stellen bij de Van der Linden Groep in Zoetermeer (bedankt voor de tip @rvdgaag @PeMo1965.

Afspraak online gemaakt en daarin aangegeven dat ik dit wilde. 's-Ochtends auto afgeleverd, geen vragen of toelichting hoeven geven. Einde dag opgehaald en update is netjes geïnstalleerd en werkend. Top service.

Koplampen lijken iets meer gespreid, maar echt nog steeds niet wat je mag verwachten voor een auto van deze prijsklasse. Morgen in het pikke-donker hopelijk een beter beeld. Maar ik denk dat we maar moeten accepteren dat de lichtopbrengst van een b-klasse Stellantis-auto van de helft van het geld vele malen beter is.
chrvdbos schreef op maandag 19 december 2022 @ 16:15:
[...]
Tussen rotondes op cc, een paar 100 mtr voor de rotonde cc eraf en op recup 0, iets voor de rotonde op 1 of 2 afhankelijk van de snelheid, op de rotonde iets snelheid erbij en bij het uitrijden weer cc er op. Soms rij ik zo een km of 90 zonder een keer te remmen. Gewoon voor de sport op zich. Is een andere manier van rijden en natuurlijk wel afhankelijk van het overige verkeer.
Wat jij handmatig doet, doet de auto-stand dus precies helemaal zelf. En als je een beetje bij moet remmen kan dat met de linker flipper of rem. Dus ik zou zeggen, probeer die een keer uit, is een stuk relaxter rijden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh514452
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 12-09 10:45
Stefangrp schreef op maandag 19 december 2022 @ 18:53:
Je moet er maar zin in hebben, zo actief rijden. Ik zet ipedal, acc en stuurhulp aan. En dan hoor ik het wel als we er zijn ;)
Idem hier. Dat I-pedal drive in combi met stuurhulp is wel erg relaxed. Gebruik het rempedaal nauwelijks meer 7(8)7

Ioniq 5 Lounge 73kWh (2022), Peugeot 308 cc (2011), 11500 wp

Pagina: 1 ... 135 ... 272 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic