Volgens mij is deze er hoor......https://update.hyundai.com/EU/E1/updateGuidekor952 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 16:43:
[...]
Het is niet de software die mis is maar een goede beschrijving die ontbreekt.....
ehhhh..HOI
Volgens mij is deze er hoor......https://update.hyundai.com/EU/E1/updateGuidekor952 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 16:43:
[...]
Het is niet de software die mis is maar een goede beschrijving die ontbreekt.....
ehhhh..HOI
Tot nu toe 1 keer gehad. Heb toen via de Bluelink app geklikt op opladen starten hierna starte het laden direct. Hoop dat het werkt!Evster schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 10:48:
Hey,
Ik heb van de week mijn Ioniq 5 naar de garage gebracht voor de 1e beurt (bij 45k blijkbaar moet je de automatische berichtgeving voor een beurt handmatig instellen) nou ja, beurt gehad geen probleem. Nu staat mijn auto bij een laadpaal waar ik wel vaker sta en nu geeft de laadpaal aan: wachten op auto, de bluelink app geeft aan: verbonden met standaard lader maar de auto gaat niet laden. Wel gaat de verwarming aan en de ventilatiesleuven aan de voorzijde gaan open. Na een uur is het laden nog steeds niet begonnen. De garage weet ook niet wat dit kan veroorzaken, iemand enig idee?
In de app onder het kopje 'klimaatinstellingen' even wat vinkjes aanzetten.Brammer1 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 10:48:
Beste lezers,
Vanochtend heb ik voor het eerst moeten krabben. Wat ik mis is een directe knop in de de bluelink app met 'ontdooien' Dus voor- achter- en spiegelverwarming aan, ontwaseming aan. Ik wil geen schema in te hoeven stellen omdat het voor mij niet vast staat wanneer ik elke dag de auto gebruik.
Iemand tips?
Ik hoor het graag.
Groetjes,
Bram
Hyundai Ioniq 5 Project 45
Gewoon de "Airco" aanzetten via de app. Werkt perfect. Staat bij mij default op 22,5 graden. 5 minuutjes voordag je weggaat en je bolide is als een warm bad!Brammer1 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 10:48:
Beste lezers,
Vanochtend heb ik voor het eerst moeten krabben. Wat ik mis is een directe knop in de de bluelink app met 'ontdooien' Dus voor- achter- en spiegelverwarming aan, ontwaseming aan. Ik wil geen schema in te hoeven stellen omdat het voor mij niet vast staat wanneer ik elke dag de auto gebruik.
Iemand tips?
Ik hoor het graag.
Groetjes,
Bram
IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller
en ook zeggen dat de connect elektrisch bediende en verwarmde voorstoelen heeft.de meester01 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 00:21:
[...]
Typische journalist die de handleiding niet leest. De pre-conditioning moet je ten eerste aanzetten én je moet van te voren de laadsessie plannen.
Dat heeft de Connect wel degelijkdemonic schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 12:07:
[...]
en ook zeggen dat de connect elektrisch bediende en verwarmde voorstoelen heeft.
Ioniq 5 58 kWh Connect + WP
repmeer schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 13:53:
[...]
Dat heeft de Connect wel degelijk
[Afbeelding]
Heb je niet toevallig ook een laadschema actief staan, dat je alleen tussen bepaalde tijden 'mag' laden.Evster schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 10:48:
Hey,
Ik heb van de week mijn Ioniq 5 naar de garage gebracht voor de 1e beurt (bij 45k blijkbaar moet je de automatische berichtgeving voor een beurt handmatig instellen) nou ja, beurt gehad geen probleem. Nu staat mijn auto bij een laadpaal waar ik wel vaker sta en nu geeft de laadpaal aan: wachten op auto, de bluelink app geeft aan: verbonden met standaard lader maar de auto gaat niet laden. Wel gaat de verwarming aan en de ventilatiesleuven aan de voorzijde gaan open. Na een uur is het laden nog steeds niet begonnen. De garage weet ook niet wat dit kan veroorzaken, iemand enig idee?
IONIQ 28 | Premium | | Red | 150k+
Wat wordt precies bedoeld met dat geluidseffecten ingesteld kunnen worden per afspeelmodusZuinigeRijder schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 21:30:
[...]
Ja, er is een nieuwere kaart en je kunt Fastned en Shell in de filters van laadexploitanten kiezen.
Op going electric wordt bijgehouden wat de wijzigingen zijn:
[...]
Zou jij dan de 1e zijn met een OTA-update? Alleen dan voor heel nieuwe auto's? Ben benieuwd!Franc schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 16:04:
Ik krijg op mijn telefoon de melding dat draadloze navigatie-update voltooid is.
Iemand hier ook al deze melding gekregen. (en is dit de grote update)?
Ik heb de auto deze week opgehaald bij de dealer
IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller
Zie deze release notes:amw82 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 16:38:
[...]
Wat wordt precies bedoeld met dat geluidseffecten ingesteld kunnen worden per afspeelmodus
Maar volgens mij kunnen we deze geluidseffecten niet instellen in de IONIQ 5.Heb u ooit een geluidseffect ingesteld voor Bluetooth-audio en vervolgens overgeschakeld naar een radioprogramma met een presentator? Terwijl het geluidseffect voor live optredens nog steeds actief was, merkte u misschien dat de stem van de presentator een beetje vreemd klonk. Nu kunt u verschillende geluidseffecten instellen voor elke mediamodus! Geniet van het geluid dat bij elke modus past, zoals radio, USB-muziek en Bluetooth-audio.
-> U kunt de geluidseffecten voor elke mediamodus wijzigen via [Snelmenu].
++ Geluidseffecten van Apple CarPlay en Google Android Auto werken goed met Bluetooth-audio-effecten
Bij mij geeft hij na onderstaande eerste stappen uitgevoerd te hebben ook al een paar honderd km onder de daadwerkelijke stand weer...ZuinigeRijder schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 10:48:
Ik heb een vervelend probleem na het installeren van update 221129 op 6 december.
Na het aanzetten van de auto wordt de kilometerstand een keer correct opgehaald met behulp van de Bluelink API, daarna haalt hij een oude waarde op, in mijn geval 20795,4 km, terwijl de huidige waarde 20826 km is. Kilometerstand 20795,4 was (toevallig?) de kilometerstand vlak voor de installatie van de update.
Hoe kan ik het reproduceren?
- Zet de auto aan en wacht tot alles start, inclusief het laden van de kaart
- Zorg ervoor dat de Bluelink-app volledig is afgesloten
- Start de Bluelink App en ga naar: Status -> Voertuigrapport
- De kilometerteller in de Bluelink app geeft de juiste waarde aan.
- Schakel de auto uit en wacht 15 minuten.
- De kilometerteller in de Bluelink app geeft de verkeerde kilometerteller aan
Opmerking: ik forceer geen gegevensupdates met de Bluelink-app
Dit probleem is vervelend omdat ik de kilometerstand gebruik in mijn tool.
Wie kan controleren of alleen ik dit probleem heb.
Mijn vermoeden is dat de IONIQ 5 de verkeerde kilometerstand naar de Bluelink-server stuurt wanneer deze wordt uitgeschakeld.
Hoe kan ik het reproduceren?
- Zet de auto aan en wacht tot alles start, inclusief het laden van de kaart
- De kilometerteller in de Bluelink app geeft de juiste waarde aan.
[ Voor 19% gewijzigd door amw82 op 09-12-2022 17:44 ]
De vorige update (juli(?)) heb ik wel via OTA gekregen na verloop van tijd (usb poort werkte toen nog niet). Nu die gemaakt is, heb ik deze weer via usb gedaan... Dus geen idee of die wellicht later nog via OTA ook beschikbaar komt.jrk schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 16:52:
[...]
Zou jij dan de 1e zijn met een OTA-update? Alleen dan voor heel nieuwe auto's? Ben benieuwd!
Ik heb mijn auto ook deze week gekregen en de dealer gaf aan alle updates verwerkt te hebbenjrk schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 16:52:
[...]
Zou jij dan de 1e zijn met een OTA-update? Alleen dan voor heel nieuwe auto's? Ben benieuwd!
Welke versie is nu bij jou geïnstalleerd?Kloetje schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 17:51:
[...]
Ik heb mijn auto ook deze week gekregen en de dealer gaf aan alle updates verwerkt te hebben
Een dag later gaf hij ook een navigatieupdate aan. Dus ik denk dat de OTA prima werkt.
ehhhh..HOI
krizzziz schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 17:55:
[...]
Welke versie is nu bij jou geïnstalleerd?
(Bluelink app openen, rechtsonder op meer drukken, en dan helemaal onderaan )
Er zijn 2 nieuwere versies. Een juli versie die OTA komt en een november versie die je moet downloaden en via usb moet installeren.
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Nog steeds geen mail hier, wel op het infoscherm een melding....... Nadat ik via usb de nieuwe update al had geïnstalleerd
Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west
Shit happens.
Nee, geen schema, ik stond even later bij een andere paal (EvBox) daar ging het wel gewoon goed. De palen waar ik dat probleem had waren van Eneco eMobility. Volgende keer ga ik proberen het laden te starten via de bluelink app.Henry_tw schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 14:33:
[...]
Heb je niet toevallig ook een laadschema actief staan, dat je alleen tussen bepaalde tijden 'mag' laden.
[ Voor 5% gewijzigd door deepbass909 op 10-12-2022 22:41 ]
LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR
Is het een voorraad model? Of gecancelde bestelling? Want als je nu besteld is de gemiddelde levertijd 9-12 maanden.wfveennl schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 20:18:
Vanmiddag mijn handtekening gezet onder het contract voor een MY23 Ioniq 5 Lounge AWD. Levering jan. 2023.
Ik heb een aantal maanden nodig gehad om te kiezen tussen een Tesla Model Y en de Ioniq 5. Ik ben best wel gecharmeerd van de Tesla maar het verwijderen van de radar en parkeersensoren om alleen Vision Only te gebruiken, en nu toch weer het besluit om begin volgend jaar wél weer radar te installeren heeft mij toch doen besluiten om voor de Ioniq 5 te gaan. Verder ben ik van mening dat de Ioniq qau interieur ook mooiere uitstraling heeft en beter uitgerust is.
Mijn Ioniq Electric MY20 van dec 2019 ga ik inruilen, knip
Ik hoop dat ik de juiste keuze heb gemaakt maar mijn ervaring met twee eerder Ioniq Electric's zijn in elk geval positief.
[ Voor 4% gewijzigd door deepbass909 op 10-12-2022 22:41 ]
De dealer gaf aan dat hij een lijst met net gearriveerde beschikbare auto's had gekregen. Ik was niet echt op zoek naar een AWD maar het mes snijdt nu aan twee kanten, de inruil voor mijn huidige auto is hoger dan bij aflevering na 9-12 maanden en ik ontloop de aan zekerheid grenzende waarschijnlijke prijsverhoging.RobbieB schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 20:58:
[...]
Is het een voorraad model? Of gecancelde bestelling? Want als je nu besteld is de gemiddelde levertijd 9-12 maanden.
LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
[ Voor 16% gewijzigd door RobbieB op 10-12-2022 16:05 ]
OBDII dongle + AppRobbieB schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 15:59:
Hier dezelfde treurnis. [Afbeelding]
Edit: hoe zie je intern de status zonder de deur open en dicht te doen of de auto aan te zetten?
[ Voor 34% gewijzigd door wim1955 op 10-12-2022 16:36 ]
Ik denk dat het per saldo weinig uitmaakt. Afgelopen week een paar ritjes naar het oosten van het land gemaakt en voor een retour kwam ik steeds 10 km tekort. Dus onderweg even een paar minuten laden. Ionity Stroe als tussenstop en 50 km ervoor start de verwarming al. Alleen het verbruik van die verwarming was dermate hoog dat ik betwijfel of het sneller zou zijn om snel met een warme accu te laden, of een paar km extra met koude accu. Je ziet je gemiddelde verbruik van de rit van rond de 20.5 kW/100km naar 27.5 gaan, ofzoLuPo schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 14:05:
Ik sta nu as we speak aan de snellader (300kW). Reed hierheen op een kwartiertje afstand en met 22% batterij. Dan gaat hij helaas niet voorverwarmen. Ik denk vanwege <30%?
Zit nu al een kwartier naar 55kW te kijken![]()
Hij springt nu naar 100kW
Dat zal inderdaad een overweging moeten zijn. Als je maar een paar kilometer hoeft bij te laden zou ik inderdaad niet verwarmen en paar minuten bij de lader blijven staan.Vielleicht schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 22:48:
[...]
Ik denk dat het per saldo weinig uitmaakt. Afgelopen week een paar ritjes naar het oosten van het land gemaakt en voor een retour kwam ik steeds 10 km tekort. Dus onderweg even een paar minuten laden. Ionity Stroe als tussenstop en 50 km ervoor start de verwarming al. Alleen het verbruik van die verwarming was dermate hoog dat ik betwijfel of het sneller zou zijn om snel met een warme accu te laden, of een paar km extra met koude accu. Je ziet je gemiddelde verbruik van de rit van rond de 20.5 kW/100km naar 27.5 gaan, ofzo
Ik laat de deur altijd op een mini-kiertje. Dan blijft dat schermpje in beeld staan.RobbieB schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 15:59:
Edit: hoe zie je intern de status zonder de deur open en dicht te doen of de auto aan te zetten?
Edit2: auto maar aangezet met stoel verwarming. Veel te koud.
Dat had ik ook. Uiteindelijk de installer op een andere laptop gedownload en overgezet naar mijn goede laptop. Daarna kon ik wel gewoon verderslvans schreef op zondag 11 december 2022 @ 06:36:
Heeft toevallig iemand een goede link van de updater van Hyundai. Vanaf donderdag lijkt er al een storing bij de updater. Ik krijgt steeds "502 Bad Gateway" oa op deze link https://update.hyundai.com/EU/NL/Main
Probleem is dan bij jou, reset pc en router, nu geprobeerd en werkt prima bij mij die link.slvans schreef op zondag 11 december 2022 @ 06:36:
Heeft toevallig iemand een goede link van de updater van Hyundai. Vanaf donderdag lijkt er al een storing bij de updater. Ik krijgt steeds "502 Bad Gateway" oa op deze link https://update.hyundai.com/EU/NL/Main
Ik snap wat je bedoelt met "dat het weinig uitmaakt" maar ik ben dat niet met je eens. Twee weken geleden nog een verre trip gemaakt naar Noord Denemarken en dan wil je na 2,5 uur rijden in een 20 minuten (tijdens plas- en koffiepauze) weer bijna vol zitten. En niet na 3 uur rijden er 40 minuten over doen. Snap je? Maakt dus wel degelijk uit.Vielleicht schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 22:48:
[...]
Ik denk dat het per saldo weinig uitmaakt. Afgelopen week een paar ritjes naar het oosten van het land gemaakt en voor een retour kwam ik steeds 10 km tekort. Dus onderweg even een paar minuten laden. Ionity Stroe als tussenstop en 50 km ervoor start de verwarming al. Alleen het verbruik van die verwarming was dermate hoog dat ik betwijfel of het sneller zou zijn om snel met een warme accu te laden, of een paar km extra met koude accu. Je ziet je gemiddelde verbruik van de rit van rond de 20.5 kW/100km naar 27.5 gaan, ofzo
Mee eens, als je het net niet redt tot je (eind)bestemming, waar je gaat laden, zou ik ook die paar kWh niet verbranden aan batterij verwarming voor een paar minuten aan de snellader. Je kan zelfs overwegen je rijsnelheid te laten zakken om het zonder laden te halen.Vielleicht schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 22:48:
[...]
Software reset helaas niet geholpen. Zelf aan de accu zitten ga ik nog niet doen, morgenvroeg eerst maar eens kijken of de Hyundai dealer wat kan doen. Bedankt voor de tips!ZuinigeRijder schreef op zondag 11 december 2022 @ 22:48:
@art-core probeer eens een software reset met paperclip en/of even de 12 volt batterij 30 seconden loskoppelen met 10 sleutel.
Dit is ook mijn ervaring, ik kwam afgelopen week terug vanuit Terneuzen naar Beilen en had een paar km te kort, uiteraard een snellader geselecteerd om de batterij op te warmen. Hierdoor kwam ik niet een paar km te kort maar rond de 50, dus langer laden om dat weer te compenseren. Mijn idee: alleen op een lange reis met meerdere laadstops is deze functie interessant om te gebruiken.demonic schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 23:55:
[...]
Dat zal inderdaad een overweging moeten zijn. Als je maar een paar kilometer hoeft bij te laden zou ik inderdaad niet verwarmen en paar minuten bij de lader blijven staan.
Anders moet je zoiezo langer bij de lader staan om de verloren energie terug te krijgen.
IMO denk ik dat het alleen nuttig zal zijn als je de hele accu wilt opladen, niet maar een handjevol kilometers om thuis te komen.
Ik laat eigenlijk altijd de auto aan staan tijdens het laden...LuPo schreef op zondag 11 december 2022 @ 06:47:
[...]
Ik laat de deur altijd op een mini-kiertje. Dan blijft dat schermpje in beeld staan.
Ik ben gisteren terug gereden vanuit zwitserland met -9 graden, ik zag niks en ook geen wintermodus verbruik.... Mijn bereik het eerste stuk vloog werkelijk waar omlaag zodra we begonnen te rijden. Wat 50 km marge zou moeten zijn was 0 en laatste stuk 80 km/pu moeten rijden. Ik heb niet de ingebouwde navigatie gebruikt en 20 december uberhaupt pas de update voor pre conditionering. Heb wel een warmtepomp.Stefangrp schreef op maandag 12 december 2022 @ 09:33:
Ja over pre-conditoning. Ik heb een import auto (sept 2021) uit Frankrijk.
De updates is netjes geinstalleerd. Omdat ik maar geen icoontjes in het dashboard te zien kreeg, werd ik wat argwanend. Kon natuurlijk ook aan de relatief complexe combinatie van eisen liggen c.q. mijn amateurisme ;-)
Dus vanochtend nog eens goed getest (gaat nu wat makkelijker met Fastned enzo erbij).
Dus Fastned ingesteld, voldaan aan alle voorwaarden, géén icoontjes in dashboard, maar wel 4kw verbruik voor conditionering in het energieverbruik menu.
Daarna de routebegeleiding uitgezet, en inderdaad was het verbruik voor conditionering direct 0.
Tldr: de batterij wordt wél geconditioneerd, maar ik zie géén icoontje (gloeispiraal / sneeuwvlok)
Hebben anderen dit ook geconstateerd en kan ik hier iets aan doen?
PJvI
die laatste update moet je de afgelopen 6(?) paginas even lezen, die ginge hier namelijk over. tesla laders weet ik niet, volgens mij is dat nog altijd een gok. maar heel eerlijk ik zie geen rede om die te gebruiken ipv ionity, zeker icm ionity premium abbo (dat heb je er namelijk vrij snel uit; zeg 2x vakantieritje) gewoon je route goed plannenRss schreef op maandag 12 december 2022 @ 09:27:
Goedemorgen!
Ik ga binnenkort op wintersport en heb daarover 2 vragen:
Weet iemand of het laden van de Ioniq 5 bij Tesla laders inmiddels werkt? Eerder was dat nl niet zo.
Kan iemand mij vertellen wat de meest recente kaart is? Er schijnt nl een kaart update te zijn maar ik krijg niets “over-the-air” aangeboden. Belangrijk omdat ik wel de meest actuele snelladers in het systeem wil hebben (ook ivm batterij voorverwarming) Mijn huidige navigatie app versie eindigt op….763f. Kaart versie eindigt op…..633.5
Anders moet ik toch nog langs de dealer.
Dank!
Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west
Het is maar een klein icoontje wat verschijnt in de batterij afbeelding links onderin je scherm. Aan het gedrag van het verbruik te zien werkt het bij jou prima.Stefangrp schreef op maandag 12 december 2022 @ 09:33:
De updates is netjes geinstalleerd. Omdat ik maar geen icoontjes in het dashboard te zien kreeg, werd ik wat argwanend. Kon natuurlijk ook aan de relatief complexe combinatie van eisen liggen c.q. mijn amateurisme ;-)
Dus vanochtend nog eens goed getest (gaat nu wat makkelijker met Fastned enzo erbij).
Dus Fastned ingesteld, voldaan aan alle voorwaarden, géén icoontjes in dashboard, maar wel 4kw verbruik voor conditionering in het energieverbruik menu.
Daarna de routebegeleiding uitgezet, en inderdaad was het verbruik voor conditionering direct 0.
Tldr: de batterij wordt wél geconditioneerd, maar ik zie géén icoontje (gloeispiraal / sneeuwvlok)
Ja ik heb laatst mijn auto opgeladen bij een Tesla laadstation (gewoon om te proberen), zorg ervoor dat je de app bij de hand hebt en een betaal systeem actief hebt in die app.Tiggy80 schreef op maandag 12 december 2022 @ 10:00:
[...]
die laatste update moet je de afgelopen 6(?) paginas even lezen, die ginge hier namelijk over. tesla laders weet ik niet, volgens mij is dat nog altijd een gok. maar heel eerlijk ik zie geen rede om die te gebruiken ipv ionity, zeker icm ionity premium abbo (dat heb je er namelijk vrij snel uit; zeg 2x vakantieritje) gewoon je route goed plannen
Had ik dit weekend in zwitserland ook jatomcornet schreef op maandag 12 december 2022 @ 10:47:
Iemand dit al eens gehad, condens zit binnenin, lichten aan helpt niet. Lichtbeeld vervormd ook sterk…
[Afbeelding]
PJvI
Ben heel benieuwd welke snelheid je haalde! Wat is de max voor de I5 op een 400V-paal?Henry_tw schreef op maandag 12 december 2022 @ 10:57:
[...]
Ja ik heb laatst mijn auto opgeladen bij een Tesla laadstation (gewoon om te proberen), zorg ervoor dat je de app bij de hand hebt en een betaal systeem actief hebt in die app.
de laatste dagen gaat het op het forum alleen maar over de laatste update met Fastned laders in Nederland, deze kun je zelf uitvoeren. Resultaat bij mij in de BlueLink app af te lezen: EUR.15.47.67.025.631.5
Zou ik toch even mee naar de dealer gaan, vooral als het lichtbeeld vervormd... straks verblind je je tegenliggers..tomcornet schreef op maandag 12 december 2022 @ 10:47:
Iemand dit al eens gehad, condens zit binnenin, lichten aan helpt niet. Lichtbeeld vervormd ook sterk…
[Afbeelding]
Kapotte omvormer waardoor ik niet normaal laden en enkel snelladen werkt... Nu afwachten hoe snel het onderdeel geleverd kan worden.art-core schreef op zondag 11 december 2022 @ 23:36:
[...]
Software reset helaas niet geholpen. Zelf aan de accu zitten ga ik nog niet doen, morgenvroeg eerst maar eens kijken of de Hyundai dealer wat kan doen. Bedankt voor de tips!
Kwam toen niet verder dan 60Kw omdat het koud was.The__Virus schreef op maandag 12 december 2022 @ 11:55:
[...]
Ben heel benieuwd welke snelheid je haalde! Wat is de max voor de I5 op een 400V-paal?
[ Voor 17% gewijzigd door Henry_tw op 12-12-2022 13:16 ]
Zoals al gemeld in dit topic heb ik hetzelfde...Stefangrp schreef op maandag 12 december 2022 @ 09:33:
60km voorverwarmdRobbieB schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 15:59:
Edit2: auto maar aangezet met stoel verwarming. Veel te koud.
Ik heb ook geen icoontje en krijg geen melding.Stefangrp schreef op maandag 12 december 2022 @ 09:33:
3000Wp op 't dak
Wat een Kl*tz*kken.......
Mogelijk hing er nog een andere (of meerdere) auto’s aan waardoor de laad snelheid lager was?kor952 schreef op maandag 12 december 2022 @ 15:36:
Als ik aan de 11 kW laadpaal van Vattenfall aan het laden ben dan staat er in mijn scherm 8.4 tot 8.5 kW, zou dat niet 11 kW moeten zijn? Ik gebruik een 11 kW 16 A 3 fase kabel, andere kabel geeft zelfde resultaat.
't Zal me verder worst zijn want of hij er nu 4 of 6 uur over doet om tot 80% op te laden maakt mij niets uit. Het was me gewoon de laatste paar keer bij het laden opgevallen.
Het zijn idd 'dubbele' laadpalen en er is nog een ander aan het laden. Voor een snellader kan ik me daar iets bij voorstellen want dan deel je één voeding maar niet bij een 3-fase 400V lader die zijn rechtstreeks op het net aangesloten.RobbieB schreef op maandag 12 december 2022 @ 16:24:
[...]
Mogelijk hing er nog een andere (of meerdere) auto’s aan waardoor de laad snelheid lager was?
3000Wp op 't dak
Aan de straat is het een 3-fase lader, dat wil zeggen 3x 230 volt. Niks 400V.kor952 schreef op maandag 12 december 2022 @ 17:03:
[...]
Het zijn idd 'dubbele' laadpalen en er is nog een ander aan het laden. Voor een snellader kan ik me daar iets bij voorstellen want dan deel je één voeding maar niet bij een 3-fase 400V lader die zijn rechtstreeks op het net aangesloten.
Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump
Exact, meestal hebben ze twee aansluitingen per paal. Ook daar geldt waarschijnlijk gewoon een capaciteitstarief voor het net. Dus 3x25Ax230V = 17,25 KW voor 2 aansluitingen. Dus 8,6 KW per kant als het eerlijk wordt verdeeld. Auto geeft ~500W minder aan ivm omzettingsverlies.rvdgaag schreef op maandag 12 december 2022 @ 17:11:
[...]
Aan de straat is het een 3-fase lader, dat wil zeggen 3x 230 volt. Niks 400V.
DC laden kan met de Ioniq 5 op 400V of 800V
De paal wordt gedeeld dus als er een andere auto naast staat heb je minder vermogen normaliter.
[ Voor 5% gewijzigd door ImreD op 12-12-2022 17:43 ]
The__Virus schreef op maandag 12 december 2022 @ 11:55:
[...]
Ben heel benieuwd welke snelheid je haalde! Wat is de max voor de I5 op een 400V-paal?
rvdgaag schreef op maandag 12 december 2022 @ 17:11:
[...]
Aan de straat is het een 3-fase lader, dat wil zeggen 3x 230 volt. Niks 400V.
DC laden kan met de Ioniq 5 op 400V of 800V
De paal wordt gedeeld dus als er een andere auto naast staat heb je minder vermogen normaliter.
Gelukkig heb ik wel verstand van electrotechniek, het is geen 3x400V op 32A afgezekerd op een openbare laadpaal, dat levert ruim 38kW op als dat zou zijn.tomcornet schreef op maandag 12 december 2022 @ 17:57:
aan de straat is het meestal wel 3x400v+N hoor, meestal afgezekerd met een 3F 32a automaat, dan krijg je netjes 22kw die gedeeld wordt op 2 stekkers. tenminste in belgie, 3x230v is niet meer van deze tijd en bijna overal verdwenen in het straatbeeld.![]()
[...]
Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump
moet je niet gewoon een paal kiezen die je haalt voordat je onder de 20% komt? Of economischer rijden blabladvdj schreef op maandag 12 december 2022 @ 17:53:
Voorconditionering moet je wel ruim vantevoren plannen...
Gisteren vertrokken met een auto die heel de nacht buiten gestaan had bij 0° en met nog 40% accu. Een Ionity ingesteld op 35 min. rijden. Batterijverwarming begon onmiddellijk te werken.
Ongeveer 5 min. voor aankomst bij Ionity zakt mijn accu onder de 20% dus stopt de batterijverwarming. Bij aankomst was temperatuur batterij min. 9° en max. 17° na dus ongeveer een half uur verwarmen.
Resultaat: een kwartier laden aan 65 kw, dan 110 kw en daarna even 140 kw. Uiteindelijk 35 kwh geladen op 21 min. Niet hetgeen ik ervan verwacht had.
Bij echt koude temperaturen zoals nu moet je dus heel ruim vantevoren die laadpaal ingeven. Al bij 50% accu lijkt me geen overbodige luxe.
(Kudos voor mezelf als ik kw en kwh juist gebruikt heb.)
Toch wel vreemd dat de batterijverwarming stopt bij 20% als de auto weet dat je op korte afstand naar een snellader rijdt.dvdj schreef op maandag 12 december 2022 @ 17:53:
Ongeveer 5 min. voor aankomst bij Ionity zakt mijn accu onder de 20% dus stopt de batterijverwarming. Bij aankomst was temperatuur batterij min. 9° en max. 17° na dus ongeveer een half uur verwarmen.
Ioniq 5 Connect+WP 58kWh RWD Shooting Star Grey
Ik zat aan 18% dus...Stefangrp schreef op maandag 12 december 2022 @ 19:33:
[...]
moet je niet gewoon een paal kiezen die je haalt voordat je onder de 20% komt? Of economischer rijden blabla
Nog een paar foto's van snelladen met voorverwarming van 60km, buiten 9 gr, stromende regen.dvdj schreef op maandag 12 december 2022 @ 17:53:
Gisteren vertrokken met een auto die heel de nacht buiten gestaan had bij 0° en met nog 40% accu. Een Ionity ingesteld op 35 min. rijden. Batterijverwarming begon onmiddellijk te werken.
Resultaat: een kwartier laden aan 65 kw, dan 110 kw en daarna even 140 kw. Uiteindelijk 35 kwh geladen op 21 min. Niet hetgeen ik ervan verwacht had.
Bij echt koude temperaturen zoals nu moet je dus heel ruim vantevoren die laadpaal ingeven. Al bij 50% accu lijkt me geen overbodige luxe.
De Tesla V3 zou inmiddels compatibel zijn! Diverse filmpjes op Youtube die laten zien dat mensen bij een V3 inmiddels kunnen laden (met EV6 weliswaar).tomcornet schreef op maandag 12 december 2022 @ 17:55:
tesla v2 laders haal je max 150kw, gelimiteerd op amperage. enkel v2 compatibel, v3 werkt niet bij i5/ev6 helaas, niet handig als bvb ABRP hier niet rekening mee houd...
[...]
Als je alle verhalen bij elkaar optelt dan is mijn conclusie het volgende:dvdj schreef op maandag 12 december 2022 @ 17:53:
[ Voor 13% gewijzigd door jrk op 13-12-2022 08:45 ]
De volgende vraag is hoe het werkt als de auto op dat moment aan de lader hangt.McRizzo schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 09:11:
Dat icoontje geeft aan dat je niet alleen de auto aan het opwarmen bent, maar ook de accu. Kwam ik ook zojuist achter. Even ontdooien en een ritje van 6 km kostte 10% van de accu. Die pre-conditioning kost zo veel stroom dat ik hem uit ga zetten ivm voorverwarmen op korte ritjes (kinderen naar school of zo).
Ligt dat aan pre-conditioning?McRizzo schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 09:11:
Dat icoontje geeft aan dat je niet alleen de auto aan het opwarmen bent, maar ook de accu. Kwam ik ook zojuist achter. Even ontdooien en een ritje van 6 km kostte 10% van de accu. Die pre-conditioning kost zo veel stroom dat ik hem uit ga zetten ivm voorverwarmen op korte ritjes (kinderen naar school of zo).
...dus ontdooien is automatisch Pcond aanzetten, terwijl dat helemaal niet nodig is? Dat is idd dan onnodig verlies.McRizzo schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 09:11:
Ja dat zou gewoon 11 moeten zijn, of er wordt geshared met een andere lader, of het is een ingestelde limiet. Die kun je ook in de I5 instellen.kor952 schreef op maandag 12 december 2022 @ 15:36:
Als ik aan de 11 kW laadpaal van Vattenfall aan het laden ben dan staat er in mijn scherm 8.4 tot 8.5 kW, zou dat niet 11 kW moeten zijn? Ik gebruik een 11 kW 16 A 3 fase kabel, andere kabel geeft zelfde resultaat.
't Zal me verder worst zijn want of hij er nu 4 of 6 uur over doet om tot 80% op te laden maakt mij niets uit. Het was me gewoon de laatste paar keer bij het laden opgevallen.
De verklaring van @ImreD (zie een aantal berichten terug) is in dit geval vlgs mij de juiste, laadpaal is wss aangesloten op het net met 3 x 25A als er dan twee auto's tegelijk aan het laden zijn geeft dat per auto ong. 8,6 kW.Naaldhak schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 15:04:
[...]
Ja dat zou gewoon 11 moeten zijn, of er wordt geshared met een andere lader, of het is een ingestelde limiet. Die kun je ook in de I5 instellen.
3000Wp op 't dak
Top tip!PhilippeJoris schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 09:30:
[...]
Hoi, op een Engelstalig forum stelden ze dit voor: https://www.thingiverse.com/thing:4944377. Je hangt dat aan het scharnier en het dekt de LEDs af.
Hier precies dezelfde routine. Auto voorverwarming (remote airco start) en daarna 7 km rijden.jrk schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 14:55:
[...]
...dus ontdooien is automatisch Pcond aanzetten, terwijl dat helemaal niet nodig is? Dat is idd dan onnodig verlies.
ja dat kan goed, op mijn werk heb ik dat ook.kor952 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 15:17:
[...]
De verklaring van @ImreD (zie een aantal berichten terug) is in dit geval vlgs mij de juiste, laadpaal is wss aangesloten op het net met 3 x 25A als er dan twee auto's tegelijk aan het laden zijn geeft dat per auto ong. 8,6 kW.
Ik zal eens opletten wanneer ik de enige ben die laad of hij dan 11 kW aangeeft.
amw82 schreef op maandag 12 december 2022 @ 13:27:
[...]
Zoals al gemeld in dit topic heb ik hetzelfde...
Ook ik heb exact hetzelfde. En ook ik zie aan Kwh verbruik voor accu verzorging dat eea wel degelijk werkt, mits je aan alle condities voldoet.amw82 schreef op maandag 12 december 2022 @ 13:27:
[...]
Zoals al gemeld in dit topic heb ik hetzelfde...
Een amiga 500 met 512 kb ram !
rvdgaag schreef op maandag 12 december 2022 @ 18:13:
[...]
Gelukkig heb ik wel verstand van electrotechniek, het is geen 3x400V op 32A afgezekerd op een openbare laadpaal, dat levert ruim 38kW op als dat zou zijn.
Het is 3x230V met 32A 3-Fase afzekering is dus 3x230x32=22 kW.
[ Voor 18% gewijzigd door deepbass909 op 13-12-2022 21:47 ]
Feitelijk is het 3 x 1-fase. Dus 3 maal 230V 32A. Wel 120 graden in fase verschoven. Vandaar die 400V.tomcornet schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 20:40:
*knip*dus once and for all, laadpalen op straat 3x400v+N. Een auto laad ook steeds op 230v op 1 of 3 fasen. Das dan gemeten tussen de N en fase. Dus met 32a zekering kom je op 230v netjes op 22kw. *knip*
[...]
[ Voor 17% gewijzigd door deepbass909 op 13-12-2022 21:50 ]
yep, had het vandaag ook. climate control remote aangezet, heeft het kwartier niet volgemaakt, 45m gereden, 15m ergens naar binnen en toen ik buiten kwam stond de auto vrolijk te blazen en zichzelf op te warmen.de meester01 schreef op maandag 5 december 2022 @ 09:10:
[...]
Ja, op 19 november al![]()
[...]
Dat 'afmaken' is me niet opgevallen overigens, zal er eens op letten.
[ Voor 7% gewijzigd door Eboeker op 13-12-2022 21:43 ]
Werkt de remote control climate ook als je auto niet aan de laadpaal staat? Ik meen me te herinneren dat het toen niet werkte.Eboeker schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 21:42:
[...]
yep, had het vandaag ook. climate control remote aangezet, heeft het kwartier niet volgemaakt, 45m gereden, 15m ergens naar binnen en toen ik buiten kwam stond de auto vrolijk te blazen en zichzelf op te warmen.
Iemand ook een idee hoe dit te voorkomen (anders dan de auto gewoon een kwartier gunnen?)
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq