Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf1979
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-05 16:35
Dat is niet de bedoeling. Ik zou dat niet acce0teren
Ruuddie schreef op donderdag 1 december 2022 @ 19:06:
[...]

Bij mij (Hekkert Roermond) moest ik een half uur werk betalen. 50 euro dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 12:07
Olaf1979 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 09:43:
Waarom wordt de accu verwarmt terwijl ik niet naar een oplader navigerr? Kan het met de bluelink app te maken hebben. Ik heb daar de binnen verwarming aangezet.

[Afbeelding]
Het kan ook te koud zijn buiten, waarbij de accu verwarmt wordt om hem te beschermen tegen schade.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijssgerb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-09 09:57
Olaf1979 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 09:44:
[...]
Zoals omschreven in de handleiding voor preconditionering wordt deze ook geactiveerd zodra je de interieurverwarming aanzet terwijl de auto geparkeerd staat. Oftwel RTFM op: https://gathering.tweaker...message/72937152#72937152

You can call me Al

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WilliamGeluk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 18:37
ijssgerb schreef op donderdag 1 december 2022 @ 14:48:
[...]

Altijd geluk die William ;-).
Laten we het erop houden dat ik vooral een prettige dealer heb :)
Kudos voor H-Point Gorinchem.

Hyundai Ioniq 5 Project 45

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
ijssgerb schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 10:43:
[...]

Zoals omschreven in de handleiding voor preconditionering wordt deze ook geactiveerd zodra je de interieurverwarming aanzet terwijl de auto geparkeerd staat. Oftwel RTFM op: https://gathering.tweaker...message/72937152#72937152
RTFM roepen en dan verwijzen naar een document dat niet aan consumenten wordt verstrekt… :F

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MBam
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 12-12-2024
kor952 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 12:28:
[...]
Heb je al geprobeerd om HMNL (de importeur) te bewegen contact op te nemen met jouw dealer omdat jouw dealer er niet uit schijnt te komen.
Ik kan dit onderschrijven. Vooraf bij de dealer specifiek gevraagd om de preconditioning update, vervolgens wist de dealer bij de 30k beurt niet hoe dit gedaan kon worden. "We hebben het gecheckt, alle updates zijn gedaan"

Heb daarna HyundaiNL een mail gestuurd met de vraag of ze mij konden helpen. Ze hebben mijn dealer gebeld en uitgelegd hoe het moet, ik word nu door de dealer gebeld voor een afspraak om de update uit te voeren.

De man van de klantenservice zei dat in HyundaiNL steeds nieuw bulletins stuurt naar de dealers met nieuwtjes, maar dat niet alle dealers dit even goed of snel lezen..

Enfin, het wordt geregeld!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijssgerb
RobbieB schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 11:44:
[...]

RTFM roepen en dan verwijzen naar een document dat niet aan consumenten wordt verstrekt… :F
Betreffend document is wel aan mij verstrekt en gedeeld hier met andere gebruikers. Sharing is caring toch? Helaas zijn niet alle Hyundai dealers overal even goed van op de hoogte wat je mogelijk ook ertoe hebt bewogen om aan dit forum deel te nemen. We zijn er tenslotte om elkaar te helpen maar niet om telkens dezelfde vragen te beantwoorden terwijl het door de Topicstarter en ZuinigeRijder al erg makkelijk en overzichtelijk is gemaakt op de eerste pagina van dit topic.

Ik zou zeggen doe er je voordeel mee, verdiep je in zaken en kom je er echt niet uit en is de vraag niet reeds beantwoord gooi het dan in de groep.

You can call me Al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim1955
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 14:47
RobbieB schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 09:58:
[...]

Het kan ook te koud zijn buiten, waarbij de accu verwarmt wordt om hem te beschermen tegen schade.
Vraagje: ik heb geen warmtepomp (connect).... betekent dat dan bij koude temperaturen, mijn accu kapot zou kunnen gaan bij vorst? :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijssgerb
wim1955 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 12:22:
[...]

Vraagje: ik heb geen warmtepomp (connect).... betekent dat dan bij koude temperaturen, mijn accu kapot zou kunnen gaan bij vorst? :?
De accu is voldoende beschermd tegen koude temperaturen dus zal niet kapot gaan bij vorst. Een warmtepomp zorgt ervoor dat de accu op een optimale temperatuur wordt gebracht en blijft bij koude temperaturen. Voordeel is dat je dan direct op volle snelheid kan laden bij een snellader (preconditionering) en een betere actieradius zou moeten hebben. Indien jij 15 tot 30 minuten in je auto rijdt dan is je accu ook reeds redelijk opgewarmd. Zaak is wel zoals eerder beschreven dat je niet met een koude auto direct volle bak 'gas' geeft maar de accu's de tijd geeft om op te warmen.

De ideale temperatuur voor de accu zit overigens tussen de 15 en 25 graden Celsius. Als de temperatuur verder daalt, verlopen de chemische reacties in het accupakket trager. Er wordt nog genoeg stroom opgewekt om de auto te laten rijden, maar het proces gaat minder efficiënt en dus krimpt je actieradius.

[ Voor 16% gewijzigd door ijssgerb op 02-12-2022 12:37 ]

You can call me Al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P86
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 07-08 11:50

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

ijssgerb schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 12:31:
[...]

De accu is voldoende beschermd tegen koude temperaturen dus zal niet kapot gaan bij vorst. Een warmtepomp zorgt ervoor dat de accu op een optimale temperatuur wordt gebracht en blijft bij koude temperaturen. Voordeel is dat je dan direct op volle snelheid kan laden bij een snellader (preconditionering) en een betere actieradius zou moeten hebben. Indien jij 15 tot 30 minuten in je auto rijdt dan is je accu ook reeds redelijk opgewarmd. Zaak is wel zoals eerder beschreven dat je niet met een koude auto direct volle bak 'gas' geeft maar de accu's de tijd geeft om op te warmen.

De ideale temperatuur voor de accu zit overigens tussen de 15 en 25 graden Celsius. Als de temperatuur verder daalt, verlopen de chemische reacties in het accupakket trager. Er wordt nog genoeg stroom opgewekt om de auto te laten rijden, maar het proces gaat minder efficiënt en dus krimpt je actieradius.
Ik vond dit een waardevolle post. Thanks voor deze informatie! Wordt gewaardeerd. Heb zelf wel de warmtepomp in mijn connect maar snap het nu weer een stukje beter :D! _/-\o_

PJvI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim1955
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 14:47
ijssgerb schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 12:31:
[...]

Bedankt voor dit antwoord.
Ik ben gepensioneerd, woon in het midden van het land, Amersfoort, en rijd altijd rustig. De I5 staat altijd in ECO mode, nooit de andere twee. Al mijn vrienden- kennissen- en familiekring wonen max 175 km van mij vandaan. Zat om zelfs in de winter heen en weer te rijden met 1 lading vanaf huis. Met wintersport ga ik nooit, en mocht het eens voorkomen dat ik boven Groningen, onder Maastricht of Vlissingen moet zijn in de winter, zal dat nooit korter zijn dan ong 2 uur, dan is het voldoende om hem eens aan een 11 kW lader in de wijk te hangen,,,,kom ik ook weer thuis. In de zomer haal ik elke bestemming in Nl heen en weer. Dat was mijn overweging om niet de warmtepomp erbij te nemen op mijn Connect om € 1200 in de pocket te houden. En inmiddels al ruim 5000 km gereden tot volle tevredenheid, en heb nog nooit aan een DC lader gehangen, op 5 min na, om de pas te testen of deze werkte, met zomervakantie zal dat wel gebeuren naar Italie. . :)

[ Voor 3% gewijzigd door wim1955 op 02-12-2022 12:54 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l4DjlaCUYNJ9d9xsgGaTbfIVsAk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NbbZBvMa1UynFvVJVNNfq2Zd.jpg?f=fotoalbum_large

Met de auto naar Herning (boven in Jutland, DK) geweest voor het werk. Dus een paar keer geladen met de pre-conditioning. Mijn ervaring: met een SOC van 80% een eindbestemming ingesteld en ongeveer 30 km voor dat ik de "0" zou bereiken een Snellader als tussenpunt ingesteld. Het duurde dus een hele poos, maar ik geloof dat met een SOC van 28% of zo het sneeuwvlokje en de popup melding kwam. En het hielp! Gewoon de 220kW aangetikt hoor (zie foto).

Overigens was mijn range deze dagen maar zo'n 320km (stevig doorrijden met +/- 130 km/u op de Autobahn en koud). Maar het is allemaal prima, ook 2 medereizigers (zonder enige EV-ervaring) zijn overtuigd geraakt dat je met een EV prima zo'n tocht kunt ondernemen. Het gaat dus als volgt: je stelt je eindbestemming in en vanuit 100% SOC van 320km selecteer je - als tussenpunt en als POI - een HPC-laadstation over ongeveer 270-290 km. De preconditioning doet z'n werk, je rijdt een kleine 2,5 uur en je laadt een minuut of 20 naar 90% en ondertussen wordt er een bakkie koffie gedronken bij het tankstation, de reisgezel deed nog een peuk....en door naar de volgende shift van ruim 2 uur. Het volgende laadstation had ik inmiddels al via de bluelink app opgezocht en naar de auto gestuurd. Dat zou ik dus wel doen: blijven voorbereiden en het er niet op aan laten komen binnen de laatste 30km. Sowieso kun je dan niet meer met pre-conditioning werken en het risico is gewoon groter.

conclusie: ook in de winter gaat het helemaal prima en is deze rijder dus tevreden. Al staat of valt het dus wel met het up-to-date zijn van de POI-laadstations. En da's in NL dus ruk qua Fastned.

[ Voor 10% gewijzigd door jrk op 02-12-2022 13:57 ]

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Berk
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 08:22
Maandag mag ik, zoals eerder gemeld, mijn Ioniq5 ophalen.
De volgende vragen:
- hoe kan ik zien of de laatste update is uitgevoerd cq welk nummer/kenmerk heeft de laatste update?
- is in deze update altijd preconditioning ingesteld?
- idem voor de navigatie update (las overigens dat deze tot 5 december niet beschikbaar is)
Hebben jullie verder nog aandachtspunten waar ik op kan letten.
Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kloetje
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 24-03-2023
Berk schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 16:53:
De volgende vragen:
- hoe kan ik zien of de laatste update is uitgevoerd cq welk nummer/kenmerk heeft de laatste update?
- idem voor de navigatie update (las overigens dat deze tot 5 december niet beschikbaar is)
Alvast bedankt.
Ik lees graag even mee, mag hem ook maandag halen!
Kan niet wachten tot het maandag is! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BelgianFred81
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 06-12-2024
Kloetje schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 17:43:
[...]

Ik lees graag even mee, mag hem ook maandag halen!
Kan niet wachten tot het maandag is! :)
Dan heb ik een vraag voor beiden, gaat het bij jullie over een MY23 of hebben jullie hier geen idee van?

Ik verwacht mijn I5 te mogen ophalen op 21 januari en deze zou een my23 zijn daar ik één van de gelukkige was die mocht langsgaan bij de dealer om mijn opleg te bespreken of mijn bestelling kosteloos te annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau VM
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 18-08 16:31
BelgianFred81 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 18:19:
[...]

Dan heb ik een vraag voor beiden, gaat het bij jullie over een MY23 of hebben jullie hier geen idee van?

Ik verwacht mijn I5 te mogen ophalen op 21 januari en deze zou een my23 zijn daar ik één van de gelukkige was die mocht langsgaan bij de dealer om mijn opleg te bespreken of mijn bestelling kosteloos te annuleren.
Mag ik je adviseren de koopovereenkomst goed te lezen. Als hierin een vaste prijs staat hoef je niets bij te betalen. Van overmacht of overheidsmaatregelen is geen sprake.
Kortom de dealer mag ook annuleren, kost hem in NL 15% van de koopsom.

[ Voor 5% gewijzigd door Lau VM op 02-12-2022 18:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hunter3315nl
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-06 17:39
WilliamGeluk schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 11:27:
[...]

Laten we het erop houden dat ik vooral een prettige dealer heb :)
Kudos voor H-Point Gorinchem.
Zelfde dealer, klopt helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloetje
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 24-03-2023
[...]

Die van mij is in februari 2022 besteld als my23, en is ook al bevestigd hier in de lijst van zuinigerijder. Namelijk kenteken R330VG.
Ik had alleen ook de binnenspiegel gekozen, maar die is geannuleerd. Extra kosten weet ik niet, het is een zakelijke lease.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henry_tw
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12-09 09:51
Berk schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 16:53:
De volgende vragen:
Alvast bedankt.
Die van mij heeft vandaag de 'laatste' updates ontvangen, hier de screenshots met de firmware en software versies. Dit is gedaan door Broekhuis Zwolle.

Na het opstarten van de auto swipe je naar links en kies [Instellingen] -> [Algemeen] -> [Software] ->

Softwareversie: NL_E.EUR.S5W_L.001.001.220713
Firmwareversie: NE_E.EUR.12.220623.MICOM
Kaartversie: EUR.15.41.54.013.633.5

Dit is zeker goed om te controleren, ik had die van mij 2 weken geleden gehaald en hij had bijv. kaartversie 14.xxx nog.

De preconditioning kun je vinden via het Hoofdscherm -> [EV] -> [hamburger menu] -> [Instellingen EV] -> [Batterij conditionering] (als hier nog wintermodus staat, heeft hij niet de juiste update ontvangen),

ps. In mijn instellingen geeft hij nu ook aan dat 'OTA (Over-the-air) update' beschikbaar is, heeft iemand daar al ervaring mee?

IONIQ 28 | Premium | | Red | 150k+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amw82
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 10:11
hunter3315nl schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 20:24:
[...]

Zelfde dealer, klopt helemaal.
Hier ook. Goed contact, hoewel ze wel een half jaar gedaan hebben om mn usb/avn gerepeteerd te krijgen. Maar dat was meer te wijten aan de lange levertijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh514452
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 12-09 10:45
Henry_tw schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 21:19:
[...]

Die van mij heeft vandaag de 'laatste' updates ontvangen, hier de screenshots met de firmware en software versies. Dit is gedaan door Broekhuis Zwolle.

Na het opstarten van de auto swipe je naar links en kies [Instellingen] -> [Algemeen] -> [Software] ->

Dit is zeker goed om te controleren, ik had die van mij 2 weken geleden gehaald en hij had bijv. kaartversie 14.xxx nog.

De preconditioning kun je vinden via het Hoofdscherm -> [EV] -> [hamburger menu] -> [Instellingen EV] -> [Batterij conditionering] (als hier nog wintermodus staat, heeft hij niet de juiste update ontvangen),

ps. In mijn instellingen geeft hij nu ook aan dat 'OTA (Over-the-air) update' beschikbaar is, heeft iemand daar al ervaring mee?
Inmiddels heb ik mijn Ioniq 5 bijna 5 maanden in bezit (12 juli opgehaald), hier stond de software voor OTA updates al netjes op geïnstalleerd. Echter, bijna 5 maanden verder heb ik nog geen update door de lucht ontvangen. Kaartversie en software versie zijn nog steeds die van eind juni / begin juli. Volgens mij kan ik niet ergens iets pushen om actief de updates binnen te halen, toch? Dus helaas, nog geen ervaring mee. 20 december naar de garage voor de raamlijst (folie losgelaten) en hopelijk ook de batterij pre conditioning update (heb ik specifiek om gevraagd), daar dan ook hier maar eens naar vragen.

Verder, na bijna 12K gereden te hebben nog steeds helemaal happy met de auto. Vooral nu het vroeg donker is, rijd je des te vaker in het mooi verlichte “ruimteschip”, zeker met de 2 usb lampjes in het midden console die ik dezelfde kleur heb gegeven als de rest van de interieur verlichting. Naast mooi ook erg praktisch, is anders toch een donker gat waar je naar je spullen op de tast moet zoeken oOo

Ioniq 5 Lounge 73kWh (2022), Peugeot 308 cc (2011), 11500 wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berk
[...]

Het gaat over een MY23, besteld in april 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berk
Henry_tw schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 21:19:
[...]

Dank voor de duidelijke reactie. Wordt zeer gewaardeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BelgianFred81
mh514452 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 08:02:
[...]

Inmiddels heb ik mijn Ioniq 5 bijna 5 maanden in bezit (12 juli opgehaald), hier stond de software voor OTA updates al netjes op geïnstalleerd. Echter, bijna 5 maanden verder heb ik nog geen update door de lucht ontvangen. Kaartversie en software versie zijn nog steeds die van eind juni / begin juli. Volgens mij kan ik niet ergens iets pushen om actief de updates binnen te halen, toch? Dus helaas, nog geen ervaring mee. 20 december naar de garage voor de raamlijst (folie losgelaten) en hopelijk ook de batterij pre conditioning update (heb ik specifiek om gevraagd), daar dan ook hier maar eens naar vragen.

Verder, na bijna 12K gereden te hebben nog steeds helemaal happy met de auto. Vooral nu het vroeg donker is, rijd je des te vaker in het mooi verlichte “ruimteschip”, zeker met de 2 usb lampjes in het midden console die ik dezelfde kleur heb gegeven als de rest van de interieur verlichting. Naast mooi ook erg praktisch, is anders toch een donker gat waar je naar je spullen op de tast moet zoeken oOo
welke USB lampjes heb je? Kan je die eens in actie laten zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 16:47
[...]
Ze gaven aan dat het geen terugroepactie betreft en dus niet onder garantie valt.
Ik heb geen zin om over 50 euro te zeuren, dus laat maar lopen. De LFA update en hoge pieptoon aan de achteras repareren ze wel onder garantie, dus die 50 euro pak ik wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mh514452
BelgianFred81 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 09:57:
[...]

welke USB lampjes heb je? Kan je die eens in actie laten zien?
Zal vanavond eens een foto nemen

Het zijn deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x7iCZTUgG94P8DV8Fix09xR-G2A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sEKak9NdOXscMuk0CVRl5fAm.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb ze er permanent inzitten, de 2 usb poorten in het midden gebruik ik toch nooit. Daarmee blijft ook de kleurstand die je geselecteerd hebt behouden. Auto uit, lampjes ook uit hoor :)

[ Voor 13% gewijzigd door mh514452 op 03-12-2022 14:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17:00
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1sa2ueIfYhocgZTKascT_b4jfeY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/868xrkblfGk2N1A6DADTLZiK.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag de accu voorverwarming getest, navi ingevoerd naar ionity lader 18 km verderop. Hij start direct met 4.1 kW de accu voor te verwarmen. Zie spiraal in het batterij symbol.

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB1962
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13-09 21:09
rvdgaag schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 14:18:
[Afbeelding]

Vandaag de accu voorverwarming getest, navi ingevoerd naar ionity lader 18 km verderop. Hij start direct met 4.1 kW de accu voor te verwarmen. Zie spiraal in het batterij symbol.
Woensdag de voorverwarming update gehad, ook vandaag getest. Wel ca 4kW voor accu voorverwarmen maar een sneeuwvolkje in het batterij symbool. In het instellingenscherm staat wel Pre-conditioning waar voorheen Wintermodus stond. In mijn geval was de snellader op 9 km afstand en daardoor is de accu blijkbaar niet warm genoeg geworden: 73 kW bij 35% zakte zelfs naar 62 kW bij 38%.

Lounge AWD besteld eind juni '21, geleverd 8 januari '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Laatst online: 11-09 08:13

cooper_s1

MINI's rule

MB1962 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 14:53:
[...]

Woensdag de voorverwarming update gehad, ook vandaag getest. Wel ca 4kW voor accu voorverwarmen maar een sneeuwvolkje in het batterij symbool. In het instellingenscherm staat wel Pre-conditioning waar voorheen Wintermodus stond. In mijn geval was de snellader op 9 km afstand en daardoor is de accu blijkbaar niet warm genoeg geworden: 73 kW bij 35% zakte zelfs naar 62 kW bij 38%.
Het lijkt er inderdaad of het wel even duurt, ofwel je best een afstandje moet rijden om goed verwarmt aan te komen bij de lader... ik heb dezelfde ervaring daarmee
Maar als je inderdaad wat km's gemaakt heb met de voorverwarming aan gaat ie wel als een dolle.
Ik kreeg bij Ionity Nieuwegein gewoon 220 kW met laden... ik reed vanuit Gouda met de voorverwarming dus aan via de navigatie...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mh514452
mh514452 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 14:04:
[...]

Zal vanavond eens een foto nemen

Het zijn deze:

[Afbeelding]

Ik heb ze er permanent inzitten, de 2 usb poorten in het midden gebruik ik toch nooit. Daarmee blijft ook de kleurstand die je geselecteerd hebt behouden. Auto uit, lampjes ook uit hoor :)
Zoals beloofd….

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a8PZaAZZcI5tZ8OLEER-dBtdo-A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wbE6AX9TBRRv702vaCQM1qq8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KVSM7I48-KZayP6CtgR1iKAtiBc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sVQDzovU2fJc16O1J4MkaRzY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rugby82
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:21
Ruuddie schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 13:20:
[...]

Ze gaven aan dat het geen terugroepactie betreft en dus niet onder garantie valt.
Ik heb geen zin om over 50 euro te zeuren, dus laat maar lopen. De LFA update en hoge pieptoon aan de achteras repareren ze wel onder garantie, dus die 50 euro pak ik wel.
Dat valt nog mee. Bij mij kwam er een rekening van 220 euro en die bedragen heb ik hier meer voorbij zien komen.

[ Voor 63% gewijzigd door Rugby82 op 03-12-2022 20:47 ]

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HappyBart
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-07 16:01
cooper_s1 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 15:48:
[...]

Het lijkt er inderdaad of het wel even duurt, ofwel je best een afstandje moet rijden om goed verwarmt aan te komen bij de lader... ik heb dezelfde ervaring daarmee
Maar als je inderdaad wat km's gemaakt heb met de voorverwarming aan gaat ie wel als een dolle.
Ik kreeg bij Ionity Nieuwegein gewoon 220 kW met laden... ik reed vanuit Gouda met de voorverwarming dus aan via de navigatie...
Afgelopen week pre-conditioning even getest van werk naar huis. Na iets meer dan 15 km en zo'n 15 minuten was batterij opgewarmd van 9 tot 12 graden naar 13 tot 21 graden (gemeten via OBD). Ik denk dat je dus wel zo'n half uurtje moet uittrekken om batterij echt goed op temperatuur te krijgen.

Extra verbruik was gedurende periode van pre-conditioning vrijwel permanent 4,5 kWh. Je levert dus wel wat bereik in (zo'n 10 tot 15 km voor half uur voorverwarmen).

De echte test komt natuurlijk bij komende wintersportvakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Dus de smart frequency dempers uit het 2023 model zijn blijkbaar wel te retrofitten op de oudere modellen. Afwachten op de prijzen. Dat zou ik toch enorm graag willen want het wobbelen tussen 40km/u en 80km/u op gewone wegen is soms te fel. Als dat weg zou vallen zweef je werkelijk over het tarmac.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BelgianFred81
mh514452 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 17:18:
[...]

Zoals beloofd….

[Afbeelding]

[URL="https://tweakers.net/i/TpgM1h-i7E8T97_CGPkCjY49VYI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sVQDzovU2fJc16O1J4MkaRzY.jpg?f=user_large",,"1"][Afbeelding][/URL
Zo zou ik het straks ook wel willen! Waar heb jij ze besteld?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:47
Afgelopen vrijdag proefrit gemaakt in zowel Enyaq als Ioniq 5. Keuze is op de laatste gevallen. Bestelling voor Lounge versie ingediend bij lease maatschappij en now we wait. Lees ondertussen lekker mee hier 😁

Steam profiel UPlay JirnsumNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eyegraphic
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 09-09 10:08
BelgianFred81 schreef op zondag 4 december 2022 @ 10:29:
Ik wil het ook wel zo!
Op Aliexpress bestelde ik daarnet quasi dezelfde.
2 stuks voor €2,83, gratis verzending.

https://nl.aliexpress.com...LkvJ&gatewayAdapt=glo2nld

Reviews lijken oké, en de instellingen lijken hetzelfde als van de topicposter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Jirnsum schreef op zondag 4 december 2022 @ 10:44:
Afgelopen vrijdag proefrit gemaakt in zowel Enyaq als Ioniq 5. Keuze is op de laatste gevallen. Bestelling voor Lounge versie ingediend bij lease maatschappij en now we wait. Lees ondertussen lekker mee hier 😁
Ben benieuwd waarom je de Ioniq hebt gekozen ipv de Enyaq!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh514452
BelgianFred81 schreef op zondag 4 december 2022 @ 10:29:
[...]

Ik had ze destijds bij Amazon besteld:

https://www.amazon.nl/dp/..._487102941_TE_SCE_3p_dp_1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mh514452
Jirnsum schreef op zondag 4 december 2022 @ 10:44:
Goeie keuze, ik heb er na 5 maanden en 12.000 km nog geen moment spijt van gehad *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:47
RobbieB schreef op zondag 4 december 2022 @ 11:50:
[...]

Ben benieuwd waarom je de Ioniq hebt gekozen ipv de Enyaq!
Zaten beide goed, reden beide prima. Vond laadruimte Enyaq iets beter, maar Ioniq weer beter op rijhulp (die dode hoekcamera’s en 360 camera zijn briljant). Dat gecombineerd met hogere laadsnelheid en het feit dat de echtgenote de Ioniq mooier vond maakte het plaatje compleet 😁

Steam profiel UPlay JirnsumNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BelgianFred81
Voor de geïnteresseerde, ik heb deze op amazon gevonden: https://www.amazon.nl/dp/...WDU0&ref_=chk_typ_imgToDp

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 15:28

jvhaarst

Eendracht maakt macht

ijssgerb schreef op woensdag 28 september 2022 @ 11:45:

Verder bijgesloten instructies gekregen hoe de voorverwarming werkt aangezien ik pas de tweede ben waarbij ze deze update hebben geïnstalleerd.

[Afbeelding]
Ik heb de tekst door OCR (en mezelf) gehaald, en de originele tekst zo precies gekopieerd (inclusief inconsequente tekst en punten en komma's).
TLDR:
Koude batterij + meer dan 30% in je accu + meer dan 40 km tot lader + tijd om op te warmen = preheat aan.

Het is wel van belang dat aan de klant wordt uitgelegd dat er aan specifieke voorwaarden dient te worden voldaan om gebruik te maken van deze nieuwe optie. Die is alleen actief door in het navigatiesysteem het snellaadstation te selecteren als bestemming of tussenstop of tijdens vooraf ingestelde interieurverwarming. De functie zorgt er dan voor dat bij het bereiken van het (snel)laadstation de batterij op de optimale temperatuur is zodat er zo snel als mogelijk geladen kan worden.

Strategie voor temperatuurverhoging tijdens parkeren (batterij conditionering)

Strategie voor temperatuurverhoging tijdens het rijden (batterij conditionering)

Strategie voor temperatuurverhoging tijdens het rijden (Wintermodus)

Voorwaarden voor het inschakelen van batterijverwarming

Ⓐ&Ⓑ&Ⓒ&Ⓓ
Ⓐ Reservering / Afstandsbediening - Airconditioning Aan
Ⓑ Batterij conditionering modus Aan
Ⓒ Batterij SOC 37% ↔ 79.0%
Ⓓ Batterij Min temperatuur <+8,0 °C

①&②&③&④
① Batterij Min temperatuur < 21 °C
② SOC ≥ 29%
③ Temperatuur stijging tijd ≥ Resterende tijd
④ Resterende afstand < DTE - 40 km

Ⓐ&Ⓑ&Ⓒ&Ⓓ&(Ⓔ of Ⓕ)
Ⓐ EV Ready Aan
Ⓑ Batterij conditionering modus Aan
ⒸBatterij SOC 10% ↔ 97,0%
Ⓓ Batterij Min temperatuur ≤ -5 °C
Ⓔ Batterijvermogen (Ontladingslimiet ≤ 120 kW)
Ⓕ Batterijvermogen (opladen) ≤ 25 kW

Voorwaarden voor het uitschakelen van batterijverwarming

Ⓐ of Ⓑ of Ⓒ of Ⓓ
Ⓐ  Reservering / Afstandsbediening - Airconditioning Uit
Ⓑ Batterij conditionering modus OFF
Ⓒ Batterij SOC<37.0%
Ⓓ Batterij Min temperatuur ≥ +10,0 °C

① of ② of (③&④)
① Batterij Min temperatuur ≥ 21 °C
② SOC ≤ 23%
③ Bestemming of tussenstop resetten in navigatie
④ Temperatuurstijgingstijd < resterende tijd

Ⓐ&Ⓑ&Ⓒ&Ⓓ&(Ⓔ of Ⓕ)
Ⓐ Contact UIT
Ⓑ batterij conditionering modus OFF
Ⓒ Batterij SOC <10%
Ⓓ Batterij Min temperatuur >5 graden
Ⓔ Batterij ontlading limiet vermogen ≥ 120 kW
Ⓕ Oplaadlirmet van de batterij ≥ (35 kW)

Re-entry voorwaarde voor batterij verwarming

① & ② & ③
① Batterij Min temperatuur ≤ 20 °C
② Temperatuur stijging tijd ≥ Resterende tijd
③ Resterende afstand < DTE - 40 km

[ Voor 1% gewijzigd door jvhaarst op 04-12-2022 20:33 . Reden: Typo ]

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsR
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 28-07 10:55
multipasser schreef op zondag 4 december 2022 @ 00:45:
Dus de smart frequency dempers uit het 2023 model zijn blijkbaar wel te retrofitten op de oudere modellen. Afwachten op de prijzen. Dat zou ik toch enorm graag willen want het wobbelen tussen 40km/u en 80km/u op gewone wegen is soms te fel. Als dat weg zou vallen zweef je werkelijk over het tarmac.
Is dat zo? Hoe kom je aan deze informatie?

Als het waar is en enigszins te betalen heb ik namelijk ook wel interesse in betere dempers op mijn MY 2022.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Die info komt via m'n dealer. Nog even wachten want er zijn nog geen prijzen of partnumbers.
En als die er zijn, hoe lang moet je wachten op de stukken :)

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcornet
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13-07-2023
Iemand dit al eens gehad? :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Su4_h9SZuJLr3Hx2B40Z_ag6JlE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DXGXoLPxyBi5drjzjsnyzMID.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12-09 07:25
voorheen was het zo dat als ik handmatig de climate controle starte vie de app en dan de auto opendeed (binnen een kwartier na het starten) de climate control uitschakelde, maar nu is het zo dat deze aanblijft staan. prima natuurlijk, maar als ik dan de auto weer verlaat (na een ritje) gaat de climate controle weer aan om de 15minuten vol te maken. herkennen anderen dit gedrag ook?

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Tiggy80 schreef op maandag 5 december 2022 @ 08:04:
voorheen was het zo dat als ik handmatig de climate controle starte vie de app en dan de auto opendeed (binnen een kwartier na het starten) de climate control uitschakelde, maar nu is het zo dat deze aanblijft staan. prima natuurlijk, maar als ik dan de auto weer verlaat (na een ritje) gaat de climate controle weer aan om de 15minuten vol te maken. herkennen anderen dit gedrag ook?
Yes, herkenbaar, is hier ook het geval. Enige oplossing is om het handmatig in de app weer uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 18:28

-CJ

Not remastered

Heb het wel vaker als ik na het starten te snel de verwarming/stoelverwarming wil aanzetten en op climamte/warmer druk. Oplossing is een paar seconden wachten bij mij.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

Tiggy80 schreef op maandag 5 december 2022 @ 08:04:
Ja, op 19 november al :+
de meester01 schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 17:38:
Mijn auto heeft de pre-conditioning update al gehad en het viel me vandaag op dat ik na remote voorverwarmen 1) geen melding kreeg dat het verwarmen gestopt is op het moment dat ik het bestuurdersportier opende en 2) dat de verwarming dus gewoon doorging met blazen / verwarmen tot ik de auto aanzette. Beter :)
Dat 'afmaken' is me niet opgevallen overigens, zal er eens op letten.

[ Voor 3% gewijzigd door de meester01 op 05-12-2022 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
RobbieB schreef op maandag 5 december 2022 @ 08:58:
[...]

Yes, herkenbaar, is hier ook het geval. Enige oplossing is om het handmatig in de app weer uit te zetten.
ja, het lastige is dat ik helaas geen verbinding kan krijgen omdat hij nu in een garage staat 8)7 dus laat maar even ventileren dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
[...]
Eens, vandaag de update bij Ursem Barten laten doen en hoefde niks te betalen. Kreeg een Nissan Ariya mee om even te proberen.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Pino 1976
  • Laatst online: 12-09 19:43
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y2lD_rkC2vn-xW9WtHEqbmi14ZE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BYvN4SwvcMFl0vCyNOVZNXi4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hquN_rS5wm_hXjLReyMSMk5kYKk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hTFEYFXKOYMbB6lxlqib9mjD.jpg?f=fotoalbum_large

Klein scheurtje in het plastic links bij de spoiler.... Nix gebeurt, misschien rare torsie kracht... Ga de garage bellen hoe of wat...
Iemand anders scheurtjes in kunstof gemerkt?
Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

Bad Pino 1976 schreef op maandag 5 december 2022 @ 14:31:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Klein scheurtje in het plastic links bij de spoiler.... Nix gebeurt, misschien rare torsie kracht... Ga de garage bellen hoe of wat...
Iemand anders scheurtjes in kunstof gemerkt?
Mvg
Waar zit dat dan want ik kan het niet thuis brengen....

3000Wp op 't dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

kor952 schreef op maandag 5 december 2022 @ 15:17:
[...]

Waar zit dat dan want ik kan het niet thuis brengen....
Dit lijkt mij van de achterkant gezien de linker happer van de spoiler boven de achterruit. en dan van bovenaf.

PJvI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Pino 1976
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cThObk0TExiMqmuhxdbQBf0IBCs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5789oVeanZdcXcwl6EmTcfob.jpg?f=fotoalbum_large

Ja idd bij de linker happer boven het achterruit...
Kan ook nix tussen als de klep open staat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

P86 schreef op maandag 5 december 2022 @ 15:26:
[...]

Dit lijkt mij van de achterkant gezien de linker happer van de spoiler boven de achterruit. en dan van bovenaf.
Ja dat idee had ik al maar ik miste het 'zwarte' gedeelte van de spoiler maar zie nu dat die wat lager begint.
Sluit wel slecht aan op het onderliggende of is dat altijd zo?

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Pino 1976
kor952 schreef op maandag 5 december 2022 @ 15:47:
[...]

Ja dat idee had ik al maar ik miste het 'zwarte' gedeelte van de spoiler maar zie nu dat die wat lager begint.
Sluit wel slecht aan op het onderliggende of is dat altijd zo?
oh dat weet ik niet, hoe ziet die lijn er bij u uit?
ik kan mij niet herinneren of zo was, lijkt mij van wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Bad Pino 1976 schreef op maandag 5 december 2022 @ 15:53:
[...]

oh dat weet ik niet, hoe ziet die lijn er bij u uit?
ik kan mij niet herinneren of zo was, lijkt mij van wel
Zo dus...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bAH15fleTIHjsdLIyFYlB0S-L3g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eJuFLq8Ltb4Mmm3MvVmj0UfY.jpg?f=fotoalbum_large

Jouw foto is meer van boven genomen en daardoor mis je net het zwarte gedeelte van de spoiler.....

3000Wp op 't dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pieter Hermens
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 16:38
Goedemiddag,
Bandenspanning is door winterse kou omlaag gegaan naar 2,1 bar. Gisteren weer op 2,5 bar geplaatst. 10 tot 15% minder verbruik. Dus controle is erg interessant.

PieterH

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:43

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik kom me hier alvast preventief melden :) nieuwe (lease)auto is besteld, moet er alleen wel nog een maand of 9 op wachten.

Het wordt een 77 kWh RWD in Lounge-uitvoering, op 19” wielen (20” was 40 euro duurder per maand in de lease 8)7) met licht interieur in Lucid Blue. Niet de meest optimale kleur maar prima te doen en ik had geen zin om bij te betalen voor wat anders :)

Geruime tijd getwijfeld tussen deze en de KIA EV6 Plus die weliswaar wat minder uitgebreid uitgerust is maar ook flink voordeliger uitpakt qua leaseprijs. Zelfs de 325 pk AWD-versie van de EV6 Plus is per maand nog iets voordeliger. Wat hem de das om deed waren de stoelen: de dikke stiksels aan de bovenkant drukken op een vervelende manier in mijn bovenrug, iets wat de IONIQ niet heeft. Verder vond ik de Hyundai veel comfortabeler rijden, zelfs op 20” wielen.

Bleef de vraag over of het een Connect+ zou worden of de Lounge. Maar uiteindelijk waren opties als stoelgeheugen en ventilatie, de 360-camera’s (de auto is vrij onoverzichtelijk) en de betere koplampen nog wel de moeite waard vond ik.

[ Voor 59% gewijzigd door Daniel op 06-12-2022 07:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcornet
  • Laatst online: 13-07-2023
Ik rij steeds op 3 bar rond, nu op de winters, auto weegt 2,1ton dus druk zat op de wielen ;)

quote]Pieter Hermens schreef op maandag 5 december 2022 @ 16:00:
Goedemiddag,
Bandenspanning is door winterse kou omlaag gegaan naar 2,1 bar. Gisteren weer op 2,5 bar geplaatst. 10 tot 15% minder verbruik. Dus controle is erg interessant.
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CharlieBulldog
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 13:33
tomcornet schreef op maandag 5 december 2022 @ 20:47:
Ik rij steeds op 3 bar rond, nu op de winters, auto weegt 2,1ton dus druk zat op de wielen ;)

quote]Pieter Hermens schreef op maandag 5 december 2022 @ 16:00:
Goedemiddag,
[/quote]
Het is het beste met de voorgeschreven bandenspanning te rijden; die is op de specifieke auto en banden afgestemd.
Met beduidend hogere bandenspanning verlies je grip en zullen de banden ongelijkmatig slijten (in het midden).
Alleen bij een hoge belading van de auto kun je overwegen de druk wat op te voeren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rvdgaag
De november update voor het infotainment systeem is nu te downloaden

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

rvdgaag schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 08:01:
Dank! Zou dit nu een keer via OTA willen komen, of moeten we weer aan de USB Stick?
Ik hoor het graag wat het verschil is en welke vernieuwingen we daadwerkelijk kunnen zien.

Ik hoop op met name op Fastned in de POI laadstations. Als we daar wéér een maand of 5 op moeten wachten is deze winter ook weer voorbij....

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 18:28

-CJ

Not remastered

Weinig spannende dingen deze update maar ik zal 'm vanavond eens installeren.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

-CJ schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 08:57:
Weinig spannende dingen deze update maar ik zal 'm vanavond eens installeren.
da's inderdaad weinig spannend en had ik ook al gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRizzo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11-09 10:13
Gisteren kosteloos de pre conditioning update laten uitvoeren bij Van Der Linden in Waddinxveen. Ook het stripje met loslatende folie op de passagiersdeur is vervangen. Fijne garage tot zo ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rvdgaag schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 08:01:
Toen ik begon met downloaden is er de volgende versie gedownload:
E_E.EUR.S5W_L.001.001.220713

Nu staat er (tweede download):
+|22Q2|NE_E.EUR.S5W_L.001.001.221129|HM|IONIQ5_EU|1489|0

Dus tijdens de eerste download hebben ze het versienummer veranderd 8)7
Kaartversie was wel EUR.15.47.67.025.631.5 voor beide |:(

En de website geeft versienummer:
NE_E.EUR.S5W_L.001.001.221118 in plaats van
NE_E.EUR.S5W_L.001.001.221129
:?

EDIT: en nu hebben ze de website ook geupdate naar 221129. Dus goed kijken welke versie je nu gedownload hebt 8)

[ Voor 7% gewijzigd door ZuinigeRijder op 06-12-2022 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

CharlieBulldog schreef op maandag 5 december 2022 @ 23:41:
[...]

Het is het beste met de voorgeschreven bandenspanning te rijden; die is op de specifieke auto en banden afgestemd.
Met beduidend hogere bandenspanning verlies je grip en zullen de banden ongelijkmatig slijten (in het midden).
Alleen bij een hoge belading van de auto kun je overwegen de druk wat op te voeren.
De Euromaster heeft ze bij het wisselen naar Winterbanden bij mij ook op 3 bar gezet....

PJvI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
P86 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 11:23:
[...]

De Euromaster heeft ze bij het wisselen naar Winterbanden bij mij ook op 3 bar gezet....
dat kun je die stagiar niet kwalijk nemen, lezen is nu eenmaal wat lastig 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

Tiggy80 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 11:25:
[...]

dat kun je die stagiar niet kwalijk nemen, lezen is nu eenmaal wat lastig 8)7
ik ga er maar even vanuit dat de chef werkplaats heeft geroepen twee punt DRIE!, stagiaire: DRIE? ja drie ja!

PJvI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destro9704
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-09 18:34
De aanbevolen bandenspanning geldt voor 20 graden. Bij elke 10 graden minder buitentemperatuur moet je dit verminderen met 0,1 bar. Alles bij koude banden uiteraard.

Dus aanbevolen spanning 2,3 dan bij 0 graden buitentemperatuur moet er 2,1 in, dit dan verhogen met 10% ter energie besparing dus 2,3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-08 08:41
Ik hanteerde vaak de stelregel maximaal toelaatbare druk van de band (vrachtwagens), max van 3 bar (personenwagens), over een jaar komen ze pas terug en de meesten kijken tussentijds niet de bandenspanning na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
destro9704 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 11:42:
De aanbevolen bandenspanning geldt voor 20 graden. Bij elke 10 graden minder buitentemperatuur moet je dit verminderen met 0,1 bar. Alles bij koude banden uiteraard.

Dus aanbevolen spanning 2,3 dan bij 0 graden buitentemperatuur moet er 2,1 in, dit dan verhogen met 10% ter energie besparing dus 2,3.
Waarom zou je bij lagere temperatuur een lagere druk willen? Dat gebeurt vanzelf door toename luchtdichtheid. Daarom moet je in koude tijd bijpompen om op de aanbevolen spanning te komen en in het voorjaar wellicht wat aflaten om niet te hoog uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destro9704
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-09 18:34
nietwijk schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 11:45:
[...]

Waarom zou je bij lagere temperatuur een lagere druk willen? Dat gebeurt vanzelf door toename luchtdichtheid. Daarom moet je in koude tijd bijpompen om op de aanbevolen spanning te komen en in het voorjaar wellicht wat aflaten om niet te hoog uit te komen.
Niet dus. Bandenspanning wordt vanzelf de aanbevolen spanning bij warm worden, ergo doe je er bij koude temperaturen meer in dan wordt bandenspanning bij rijden (te) hoog.

Kortom niet bijvullen bij koud weer 0 graden als je recent nog hebt bijgevuld bij 10 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
destro9704 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 12:14:
[...]

Niet dus. Bandenspanning wordt vanzelf de aanbevolen spanning bij warm worden, ergo doe je er bij koude temperaturen meer in dan wordt bandenspanning bij rijden (te) hoog.

Kortom niet bijvullen bij koud weer 0 graden als je recent nog hebt bijgevuld bij 10 graden.
Zo werkt dat in de F1, maar niet op de openbare weg met een personenauto. In de winter rijd je gewoon met koude banden die nauwelijks opwarmen en in de zomer met warme banden die evengoed opwarmen. Daarom hebben winterbanden ook een zachtere compound ter compensatie.
Al ben ik nog steeds benieuwd naar je beredenering, want het is voor mij iets nieuws en inzichten en technologiën veranderen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

ZuinigeRijder schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 10:16:
[...]

Toen ik begon met downloaden is er de volgende versie gedownload:
E_E.EUR.S5W_L.001.001.220713

Nu staat er (tweede download):
+|22Q2|NE_E.EUR.S5W_L.001.001.221129|HM|IONIQ5_EU|1489|0

Dus tijdens de eerste download hebben ze het versienummer veranderd 8)7
Kaartversie was wel EUR.15.47.67.025.631.5 voor beide |:(

En de website geeft versienummer:
NE_E.EUR.S5W_L.001.001.221118 in plaats van
NE_E.EUR.S5W_L.001.001.221129
:?

EDIT: en nu hebben ze de website ook geupdate naar 221129. Dus goed kijken welke versie je nu gedownload hebt 8)
Heb net de 221118 versie gedownload, en kan nu idd de 221129 versie downloaden.....
Helemaal wakker zijn ze daar ook niet in Zuid-Korea of zijn het de Duitsers die zitten te slapen??? Stelletje }:O }:O }:O

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdgaag
221129 had ik als eerste download al, FastNed zit er helaas nog steeds niet in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

rvdgaag schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 13:14:
......Commentaar niet meer van toepassing.....daarom weggehaald.

[ Voor 19% gewijzigd door kor952 op 06-12-2022 17:13 ]

3000Wp op 't dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

Ik krijg net deze mail, geen OTA dus.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Geo-bxdYJTGSydE9_Q18Csb2e4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FkBUzIeZVJklzkPoVNlxsUgK.png?f=user_large

[ Voor 22% gewijzigd door P86 op 06-12-2022 13:48 ]

PJvI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerhardt78
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 11-03-2023
kor952 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 13:15:
[...]

Wie meldt dat bij HMNL op deze manier hebben we ook niets aan de pre-conditioning update.... :(
Ik heb deze week voor het eerst aan Fastned opgeladen (2x). Eerste keer koud zonder te verwarmen, Max 74 kw. Tweede keer ook heel koud maar met een hpc lader ingesteld (een willekeurige die ik kon selecteren) naar Fastned gereden terwijl er ca 20 min werd voorverwarmd.
Toen haalde ik 152 kW snelheid. (Ben bij 60 procent gestopt omdat ik genoeg had om thuis te komen).
Het is een lelijke work around maar zolang Fastned er niet in staat is het wel de moeite waard want het scheelt echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Laatst online: 11-09 08:13

cooper_s1

MINI&#039;s rule

P86 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 13:47:
Ik krijg net deze mail, geen OTA dus.[Afbeelding]
Ik heb m er al op gezet intussen.. kon zo even niet 1, 2, 3 iets spectulairs zien... misschien wat gewijzigde icoontjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EngbertT
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-07 21:57
rvdgaag schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 13:14:
Vastniet staat wel in de POI van 221129.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EngbertT
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-07 21:57
EngbertT schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 13:58:
[...]

Vastniet staat wel in de POI van 221129.
Dus FASTNED wel …

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kor952 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 13:13:
[...]

Heb net de 221118 versie gedownload, en kan nu idd de 221129 versie downloaden.....
Helemaal wakker zijn ze daar ook niet in Zuid-Korea of zijn het de Duitsers die zitten te slapen??? Stelletje }:O }:O }:O
Gek genoeg was alleen de versie file verschillend, alle andere bestanden waren al van de 221129 versie :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

ZuinigeRijder schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 14:02:
[...]

Gek genoeg was alleen de versie file verschillend, alle andere bestanden waren al van de 221129 versie :Y
Het is een fijne auto om in te rijden, maar alles er om heen blijft wennen (om het maar positief aan te geven).

3000Wp op 't dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

kor952 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 14:29:
[...]

Het is een fijne auto om in te rijden, maar alles er om heen blijft wennen (om het maar positief aan te geven).
Houdt het spannend.... 8)7 :X

PJvI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01
  • Nu online

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

P86 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 11:23:
[...]

Garage hier op 3.3 :/

Maar even wat lucht uitgehaald nadien.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• rvdgaag
Zoals gemeld is de nieuwe update beschikbaar. Deze bevat wel de FastNed laders maar deze staan standaard uit. Ga naar Kaart op je Navi (niet naar Navigatie) klik op POI in de omgeving en selecteer laders. Hier staat nu rechts een tandwiel, als je hier op klikt kan je de snelladers kiezen die je wil zien. Shell en FastNed staan er nu wel in. Hierna in de Navi app kan je gewoon de lijst oproepen en met pre-heating naar FastNed rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanmansom
  • Laatst online: 12-09 14:59

cvanmansom

IONIQ 5 Lounge RWD LR 20' MY22

Net 1,5 uur voor niets bij de dealer gezeten voor een fix aan mijn infotainmentsysteem (moppert over mislukte update en werkt niet helemaal 100%) en de batterij conditionering. Kon weer naar huis want het downloaden van de update duurde te lang. Dat is 2x 45 minuten rijden en 1,5 uur wachten voor niets..... Ik weet dat het een vrij nieuwe update is, maar zou toch verwachten dat de dealers deze iets eerder en met prioriteit kunnen downloaden zodat als je komt alles al klaar staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
P86 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 13:47:
Ik krijg net deze mail, geen OTA dus.[Afbeelding]
lekker nuttig dus dat OTA 8)7 moet ik weer de laptop van 1 van de kinderen confisqueren om de update te downloaden :| ik hoopte dat dit gedoe juist klaar zou zijn

waar krijg je deze melding trouwens??

[ Voor 3% gewijzigd door Tiggy80 op 06-12-2022 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Tiggy80 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 15:45:
[...]

lekker nuttig dus dat OTA 8)7 moet ik weer de laptop van 1 van de kinderen confisqueren om de update te downloaden :| ik hoopte dat dit gedoe juist klaar zou zijn

In je e-mail….ik ook dus.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanmansom
  • Laatst online: 12-09 14:59

cvanmansom

IONIQ 5 Lounge RWD LR 20' MY22

Tiggy80 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 15:45:
[...]
Ik kreeg een mailtje, terwijl ik bij de dealer zat te wachten om het infotainmentsysteem te fixen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

kor952 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 15:59:
[...]

In je e-mail….ik ook dus.
Sorry Kor, ik had je vraag niet gelezen... |:(

PJvI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Nu online
rvdgaag schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 15:20:
Zoals gemeld is de nieuwe update beschikbaar. Deze bevat wel de FastNed laders maar deze staan standaard uit. Ga naar Kaart op je Navi (niet naar Navigatie) klik op POI in de omgeving en selecteer laders. Hier staat nu rechts een tandwiel, als je hier op klikt kan je de snelladers kiezen die je wil zien. Shell en FastNed staan er nu wel in. Hierna in de Navi app kan je gewoon de lijst oproepen en met pre-heating naar FastNed rijden
Had jij m via OTA, of met stick aan de gang?
Zo ja, Welke usb poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

Stefangrp schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 16:09:
[...]

Had jij m via OTA, of met stick aan de gang?
Zo ja, Welke usb poort?
de enige data usb poort is die onder het dashboard.

PJvI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maax
  • Laatst online: 12-09 21:40
CharlieBulldog schreef op maandag 5 december 2022 @ 23:41:
[...]

Ik heb er 2 weken geleden all season Michelin Cross Climate onder laten zetten, de bandenspecialist gaf aan dat deze banden met een dergelijk zware auto 3 bar moeten hebben. Ik gaf aan dat ik het gevoel heb dat de auto meer zweeft. Volgens de bandenspecialist is 3 bar noodzakelijk omdat anders de banden gaan cuppen. Mijn vraag is eigenlijk, wat is wijsheid, de 2.5 bar die Hyundai voorschrijft of de 3 bar van de bandenspecialist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijssgerb
Volgens onze Duitse vrienden is onderstaande bij gebruik aanhanger/caravan nu ook in het menu te vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CvoU7hLFnYcO49ODR-xQlZW3EtA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8qN5LlFS8gg8s7s37T4049EM.jpg?f=fotoalbum_large

You can call me Al

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat er in de mail van de infotainment update niet over OTA gesproken wordt, wil natuurlijk niet zeggen dat deze versie misschien toch via OTA uitgerold wordt. Maar zo hebben ze minder mobiel dataverkeer :+

Trouwens, ik weet niet of dit in de voorgaande versie al was, maar met de laatste versie kun je OTA voorbereiden wel of niet aanvinken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cfMw87_X1vlJQdu_Qp22rxmoSmk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WFDhPfN6n66sVEzRYirqqALo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

ZuinigeRijder schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 16:17:
Dat er in de mail van de infotainment update niet over OTA gesproken wordt, wil natuurlijk niet zeggen dat deze versie misschien toch via OTA uitgerold wordt. Maar zo hebben ze minder mobiel dataverkeer :+

Trouwens, ik weet niet of dit in de voorgaande versie al was, maar met de laatste versie kun je OTA voorbereiden wel of niet aanvinken.

[Afbeelding]
Heb hem nu al bijna gedownload op mijn stick haha.

PJvI

Pagina: 1 ... 132 ... 272 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic