Ik kom me hier alvast preventief melden

nieuwe (lease)auto is besteld, moet er alleen wel nog een maand of 9 op wachten.
Het wordt een 77 kWh RWD in Lounge-uitvoering, op 19” wielen (20” was 40 euro duurder per maand in de lease

) met licht interieur in Lucid Blue. Niet de meest optimale kleur maar prima te doen en ik had geen zin om bij te betalen voor wat anders
Geruime tijd getwijfeld tussen deze en de KIA EV6 Plus die weliswaar wat minder uitgebreid uitgerust is maar ook flink voordeliger uitpakt qua leaseprijs. Zelfs de 325 pk AWD-versie van de EV6 Plus is per maand nog iets voordeliger. Wat hem de das om deed waren de stoelen: de dikke stiksels aan de bovenkant drukken op een vervelende manier in mijn bovenrug, iets wat de IONIQ niet heeft. Verder vond ik de Hyundai veel comfortabeler rijden, zelfs op 20” wielen.
Bleef de vraag over of het een Connect+ zou worden of de Lounge. Maar uiteindelijk waren opties als stoelgeheugen en ventilatie, de 360-camera’s (de auto is vrij onoverzichtelijk) en de betere koplampen nog wel de moeite waard vond ik.
[
Voor 59% gewijzigd door
Daniel op 06-12-2022 07:20
]