Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naaldhak
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20-08 14:27
kor952 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 12:47:
[...]

Net even met de klantenservice gechat, update voor de I5 komt binnekort, het is niet alleen de I5 waarvoor nog geen updates beschikbaar zijn, houd deze pagina in de gaten werd er gezegd.
https://update.hyundai.com/EU/E1/updateNoticeView/372/pop2
Dit lijkt een grote update te worden als ik het allemaal lees.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sepcanislupus
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 14-06-2023
amw82 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 00:00:
[...]

En even wat verder getest. Iedere keer toen ik net een lader als tussenpunt koos ging de accu verzorging aan. Bij annuleren route ging hij meteen weer uit... Echter nooit een sneeuwvlokje in beeld.

Heb dus sterk het gevoel dat het wel werkt, alleen verder niet zichtbaar is bij mij.
Na het lezen van jouw berichten ben ik uit nieuwsgierigheid ook eens gaan testen.
Heb ongeveer een maand geleden de update (en LFA) door dealer in Zwolle laten uitvoeren.

Zojuist met 24% accu een snellaadstation via POI geselecteerd. Kreeg binnen een minuut een melding op het dashboard maar ook geen sneeuwvlokje.. Bij mij komt er een voorgloei icoontje te staan. Zie foto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5PYRoUOihHFTMILu_SppSLpv68U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2B6vLYg1iz7V4skyMIHGOTH7.jpg?f=fotoalbum_large

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:13

KrazyJay

sepcanislupus schreef op donderdag 24 november 2022 @ 17:41:
[...]

Na het lezen van jouw berichten ben ik uit nieuwsgierigheid ook eens gaan testen.
Heb ongeveer een maand geleden de update (en LFA) door dealer in Zwolle laten uitvoeren.

Zojuist met ca. 20% accu een snellaadstation via POI geselecteerd. Kreeg binnen een minuut een melding op het dashboard maar ook geen sneeuwvlokje.. Bij mij komt er een voorgloei icoontje te staan. Zie foto.

[Afbeelding]
Dan heb je zover ik het goed voorheb een MY22. Bij de MY23 is dit een sneeuwvlokje, maar doet hetzelfde.

Edit: of andersom. Doet alleszins hetzelfde. Ben even kwijt welke indicator ik te zien krijg...

[ Voor 5% gewijzigd door KrazyJay op 24-11-2022 22:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• amw82
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 10:11
[...]

Zojuist met ca. 20% accu een snellaadstation via POI geselecteerd. Kreeg binnen een minuut een melding op het dashboard maar ook geen sneeuwvlokje.. Bij mij komt er een voorgloei icoontje te staan. Zie foto.

[Afbeelding]
Ook dat is al vreemd, aangezien de soc minimaal 29% moet zijn wil die gaan voorverwarmen volgens de bekende a4.
KrazyJay schreef op donderdag 24 november 2022 @ 17:42:
[...]

Dan heb je zover ik het goed voorheb een MY22. Bij de MY23 is dit een sneeuwvlokje, maar doet hetzelfde.
Ik dacht precies andersom, maar beide worden niet weergegeven bij mij.
Zodra het nodig is en ik tijd heb, ga ik het ook een keer proberen met daadwerkelijk laden... Kijken wat er gebeurd met de laadsnelheid.

• sepcanislupus
KrazyJay schreef op donderdag 24 november 2022 @ 17:42:
[...]

Ah ik dacht een MY22,5 (productiedatum is 04-04-2022). Geleverd begin juli 2022.
Heb geen automatische deurgrepen maar wel HDA2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerhardt78
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 11-03-2023
Henry_tw schreef op woensdag 23 november 2022 @ 16:55:
[...]

Het was weer even zoeken maar 'split' functie instelling komt alleen naar voren als je de telefoon niet hebt aangesloten. …
Dank, ik kom het al niet vinden… met aangesloten telefoon…
Morgen gelijk even proberen. Scherm is zo breed dat je met split screen zo te zien genoeg ruimte overhoudt voor CarPlay.

• Eboeker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 10:26
afgelopen zaterdag de auto aan de thuislader gehangen, en hem daar de hele week (gemakzucht) op ingeplugd gehad. Dat blijkt niet slim, want de auto is zo dood als een pier, de 12v accu lijkt leeggelopen.
Ik heb nog een acculader liggen; daarmee kan ik de 12v accu bijladen zodat die het weer gaat doen. Gaat dat probleemloos, of moet ik nog ergens op letten?
En als ik een booster wil kopen om in de frunk te leggen, naast de steeksleutel maatje 10 ;-), moet ik dan nog ergens op letten, of volstaat de meest simpele/goedkope booster?

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 12:07
Eboeker schreef op donderdag 24 november 2022 @ 20:26:
afgelopen zaterdag de auto aan de thuislader gehangen, en hem daar de hele week (gemakzucht) op ingeplugd gehad. Dat blijkt niet slim, want de auto is zo dood als een pier, de 12v accu lijkt leeggelopen.
Ik heb nog een acculader liggen; daarmee kan ik de 12v accu bijladen zodat die het weer gaat doen. Gaat dat probleemloos, of moet ik nog ergens op letten?
En als ik een booster wil kopen om in de frunk te leggen, naast de steeksleutel maatje 10 ;-), moet ik dan nog ergens op letten, of volstaat de meest simpele/goedkope booster?
Ben benieuwd hoe dit dan gebeurt kan zijn en wat hier precies mis gaat. Heb je daar iets van kunnen achterhalen?

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Nou mensen, het is zover... De Ioniq 5 is de deur uit... Bijna precies een jaar mee gereden en 25000 km. En na een beetje zoeken is het gelukt hem van de hand te doen met verwaarloosbare afschrijving. Nu is het wachten op de MY die in december komt. Ben benieuwd hoe die in vergelijking gaat zijn.

Tijdelijk heb ik even een e-Niro. Van de week moest ik even snelladen en dat was wel even schrikken met 36 kW beginnen en 72 kW maximaal... 😭😭😭

Anyway, bedankt voor de mooie discussies hier!

• MeelezerT
  • Laatst online: 30-01-2024
cooper_s1 schreef op maandag 21 november 2022 @ 21:17:
[...]

Hebben ze daar iets van hardware vervangen dan?
Wat ik er van begrijp wel.

• HanKr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 13:47
Kloetje schreef op woensdag 23 november 2022 @ 21:36:
Bedankt allemaal voor de reacties op mijn vraag over de laadpas.
Goed om te horen dat de pas van de LM al zo goed werkt, maar ik ga wel een aantal als back up aanvragen!
Bedankt!
Afgelopen zomer in Frankrijk was het behoorlijk drama met de Shell-Recharge pas (van de LM, ook bevestigd door collega's). Ondanks dat lokale aanbieders (daar heb je er in Frankrijk heel veel van die dan de hele regio voorzien) in de samenwerkingslijst staan, werkte de pas meer niet dan wel.
Zelfs Ionity gaf problemen, maar die waren achteraf gezien denk ik toch aan mijzelf te wijten. De interface is veranderd sinds vorig jaar. Je moet nu eerst een schermpje door (voor mijn gevoel annuleer je daarmee de laadsessie), waarna de pas alsnog kan worden aangeboden. Eerder was het gewoon stekker erin pas erbij en laden.
Maar op de camping kom je met 6A/1,4 kW ook 'n end...

Wel een tip: Tesla. Ze openen al meer en meer locaties voor niet-Tesla's, te bedienen met de app. Kom je bij Ionity, staan er 4-6 laadpalen waarvan 1-2 in storing. Kom je bij Tesla, staan er 26... Die hebben het toch echt beter begrepen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MeelezerT
  • Laatst online: 30-01-2024
Kloetje schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 23:23:
Vraagje.

Aangezien ik binnenkort een ioniq 5 krijg, ben ik benieuwd welke laadpassen hier het meest gebruikt worden?
Ik krijg een pas van de LM, volgens mij shell recharge, maar wil graag een back-up pas ernaast nemen.

Wat gebruiken jullie?
Bonnet abo
IONITY abo
ChargeMyHyundai
Vattenfall 🥶
ChargePoint
Freshmile
Shell
ANWB
SwissCharge

Hiermee laad ik afhankelijk van de combinatie van lader en pas voor 35 cent aan de straat en tussen 22 en 32 cent bij de snellader. En 1 x per maand gratis. Wel een klus om de goedkoopste te blijven vinden want tarieven vliegen omhoog.

• Eboeker
RobbieB schreef op donderdag 24 november 2022 @ 21:11:
[...]

Ben benieuwd hoe dit dan gebeurt kan zijn en wat hier precies mis gaat. Heb je daar iets van kunnen achterhalen?
ik vermoed dat het misgegaan is omdat de electronica die bewaakt of je al aan je laadgrens zit en de handshake met de lader regelt de 12v accu heeft leeggetrokken. Kan het anders ook niet verklaren.
12k mee gereden, en nog niet eerder accu problemen gehad. Maar sinds we er in rijden heeft ie ook nog nooit zo lang stilgestaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Kijk wat hier staat tussen een gigantische private collection :)
YouTube: SECRET UNIQUE Car Collection Across TWO CONTINENTS! Exclusive Visit ...

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 13:37
Eboeker schreef op donderdag 24 november 2022 @ 20:26:
Gewoon een goedkope kopen! Werkt hier ook prima.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

[...]

Zojuist met 24% accu een snellaadstation via POI geselecteerd. Kreeg binnen een minuut een melding op het dashboard maar ook geen sneeuwvlokje.. Bij mij komt er een voorgloei icoontje te staan. Zie foto.

[Afbeelding]
Dan heb jij dus een nieuwere/latere versie dan de auto's met een sneeuwvlokje.

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12-09 07:25
Tiggy80 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 13:13:
ik heb in de afgelopen 2 weken 5 of 6x bij het aanzetten de melding "controleer elktrisch systeem" gekregen. auto uit en weer aan en dan was de melding er niet. de auto rijd ook gewoon als normaal, maar vind het toch gek dat die melding opkomt. dealer gaat volgende week even kijken of er een storing uit te lezen is.

heeft iemand iets vergelijkbaars gehad? (kan mij niet herrinneren dat ik deze melding hier voorbij heb zien komen)
net terug van de dealer, geen actieve meldingen (had ik ook niet verwacht) maar ook in de historie geen gekke dingen. we gaan het zien.

wel hebben ze de "ecall" knop gereset. dat schijnt een bekend dingetje te zijn wat kan leiden tot een variatie van een platte 12v accu tot de hele nacht 112 bellen (en dus ook een platte 12v) dus als je 12v leeg is zou dat dus ook aan de ecall knop kunnen liggen. ter info dus :P

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:49
Eboeker schreef op donderdag 24 november 2022 @ 22:02:
[...]

ik vermoed dat het misgegaan is omdat de electronica die bewaakt of je al aan je laadgrens zit en de handshake met de lader regelt de 12v accu heeft leeggetrokken. Kan het anders ook niet verklaren.
12k mee gereden, en nog niet eerder accu problemen gehad. Maar sinds we er in rijden heeft ie ook nog nooit zo lang stilgestaan.
Heb je de update voor de
BMS laten doen? Dat werkte bij mij (na 2 keer een dooie accu te hebben gehad).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MBam
  • Laatst online: 12-12-2024
HanKr schreef op donderdag 24 november 2022 @ 21:56:
[...]
Wel een tip: Tesla. Ze openen al meer en meer locaties voor niet-Tesla's, te bedienen met de app. Kom je bij Ionity, staan er 4-6 laadpalen waarvan 1-2 in storing. Kom je bij Tesla, staan er 26... Die hebben het toch echt beter begrepen.
Let er wel even op, dat er naar mijn weten, nog geen oplossing is gevonden voor het communicatie probleem tussen de Ioniq5 en de Tesla v3 Superchargers (250kw laders).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Motorfret
  • Laatst online: 09-09 20:35
https://www.instagram.com...m_source=ig_web_copy_link

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e7xpiUAqgh6rTFtulTN-0bp864E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/36HuqU5KIgnH0BksTGrFwrXL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Motorfret op 25-11-2022 13:39 ]

24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:00
Ziet er goed uit, jammer dat niet meer felle kleuren te kiezen zijn, is auto gewrapped?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobbieB
Tja. Ieder zijn ding. Mis alleen het taxi bord nog op het dak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:42

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

RobbieB schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 12:02:
Tja. Ieder zijn ding. Mis alleen het taxi bord nog op het dak.
En de donkere zonnebril 8) voor als je naar de auto kijkt :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kor952
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

Tjeetje ben ook wel heel benieuwd of hij gewrapped of gespoten is en wat het gekost heeft, mijn eerste nieuwe auto in 1975 had bijna dezelfde kleur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F0z6VfL0PVWw5mqznOum8VAIgdM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mgKMd6Bvxi1fhkpxkUWghC0A.jpg?f=fotoalbum_large

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorfret
wrapped, zie link in originele post

24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanmansom
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12-09 14:59

cvanmansom

IONIQ 5 Lounge RWD LR 20' MY22

sepcanislupus schreef op donderdag 24 november 2022 @ 19:54:
[...]

Ah ik dacht een MY22,5 (productiedatum is 04-04-2022). Geleverd begin juli 2022.
Heb geen automatische deurgrepen maar wel HDA2.
Ik heb nu - na wat aandringen - een afspraak staan voor 6 december voor Infotainment update (USB-stick werkt niet) en ECU upgrade voor het voorwarmen van de accu. Ik heb een MY22 met automatische deurgrepen (productiedatum 21-06-2021) dus eens kijken hoe het er bij mij uit komt te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboeker
edvanleeuwen schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 09:12:
[...]

Heb je de update voor de
BMS laten doen? Dat werkte bij mij (na 2 keer een dooie accu te hebben gehad).
alle updates zijn gedaan (in juni al). En vorige week de winter-laad update. Heb nooit eerder accu problemen gehad. Maar hem ook nooit eerder 5 dagen aan de laadpaal laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcornet
  • Laatst online: 13-07-2023
Oke ik geef het op met m’n dealer, alle foto’s van het forum en info doorgestuurd ivm de preconditionering update, ze weten het niet en doen alles zoals anders zeggen ze, ben er klaar mee, gezocht dealer die de update wel kan uitvoeren, liefst regio zeeland, belgie, brabant enz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Voor de AWD owners: hebben jullie ook minder power als de batterij onder de 150km/range kruipt?
Als je vol optrekt in sport trekt hij duidelijk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:43

Daniel

Kapitein NCC-1701
Vraagjes voor de eigenaren: wit of zwart interieur (leer). Wit vind ik mooier en ruimtelijker ogen maar ben een beetje bevreesd voor de staat na een paar jaar. Moet vijf jaar met de auto doen, vandaar.
multipasser schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 18:45:
Voor de AWD owners: hebben jullie ook minder power als de batterij onder de 150km/range kruipt?
Als je vol optrekt in sport trekt hij duidelijk minder.
Dat is normaal bij EV’s toch? Bij lagere SOC kan de accu minder power tegelijk leveren en dat voel je bij volluit accelereren. Alleen onder de 150 km (<35%) is wel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Daniel schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 19:42:
[...]
Dat is normaal bij EV’s toch? Bij lagere SOC kan de accu minder power tegelijk leveren en dat voel je bij volluit accelereren. Alleen onder de 150 km (<35%) is wel snel.
<35% is best wel goed. De VAG BEVs leveren al in vanaf de 80%. En dan raden ze ook nog aan dat je de auto niet verder oplaadt dan.. jawel, 80%.. 8)7
Waarbij je dus nooit vol vermogen hebt als je hun advies zou volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
RobbieB schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 19:50:
[...]

<35% is best wel goed. De VAG BEVs leveren al in vanaf de 80%. En dan raden ze ook nog aan dat je de auto niet verder oplaadt dan.. jawel, 80%.. 8)7
Waarbij je dus nooit vol vermogen hebt als je hun advies zou volgen.
Hmmmokay :) ik heb geen recent vergelijkingsmateriaal maar toen ik nog een Model S had leverde die vermogen in onder de 100 km range (ruwweg 25%). Dan verscheen er ook een lijn in beeld die een lagere vermogensgrens aangaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sepcanislupus
Vraagjes voor de eigenaren: wit of zwart interieur (leer). Wit vind ik mooier en ruimtelijker ogen maar ben een beetje bevreesd voor de staat na een paar jaar. Moet vijf jaar met de auto doen, vandaar.

[...]

Heb ook wit leder gekozen om dezelfde redenen als jij. Na aflevering meteen laten behandelen/impregneren.
Bevalt zeer goed 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanKr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 13:47
MBam schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 09:25:
[...]

Let er wel even op, dat er naar mijn weten, nog geen oplossing is gevonden voor het communicatie probleem tussen de Ioniq5 en de Tesla v3 Superchargers (250kw laders).
Dat is een goede opmerking, Tesla van de zomer nog met m'n vorige EV (Ampera-e) gebruikt. Zou wel jammer zijn als dat blijvend is, want het is met name in Noord-Frankrijk een welkome aanvulling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Om die reden gekozen voor zwart 'leer'. Geen zin om jaarlijks zelf aan de slag te gaan of om een ander ervoor te betalen. Ik heb het plan om 7 jaar met de auto te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloetje
  • Laatst online: 24-03-2023
[quote]Daniel schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 19:42:

[...]

Ik mag mijn ioniq met wit leer volgende week halen.
Zoveel mooier, maar ben wel ook bang dat hij vies wordt.
Zeker bij de weekend klusjes of na het mtb-en
Daarom ga ik een garagehoes halen, zodat ik die over de stoel kan doen wanneer ik echt vieze kleren heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh514452
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 12-09 10:45
Kloetje schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 06:57:
[quote]Daniel schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 19:42:

[...]

Ik mag mijn ioniq met wit leer volgende week halen.
Zoveel mooier, maar ben wel ook bang dat hij vies wordt.
Zeker bij de weekend klusjes of na het mtb-en
Daarom ga ik een garagehoes halen, zodat ik die over de stoel kan doen wanneer ik echt vieze kleren heb.
Hoewel ik het witte leer ook erg mooi vindt, hebben wij er toch niet voor gekozen. Vooral de stoelen moeten voor mij praktisch in gebruik zijn en heb geen zin daar over na te moeten denken als ik een spijkerbroek of vieze kleren aan heb (of kleinkids in de auto heb). In het verleden al een keer een auto met licht interieur gehad, werd ondanks onze voorzichtigheid toch door de jaren heen smoezelig.

Ioniq 5 Lounge 73kWh (2022), Peugeot 308 cc (2011), 11500 wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rugby82
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:21
tomcornet schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 16:15:
Oke ik geef het op met m’n dealer, alle foto’s van het forum en info doorgestuurd ivm de preconditionering update, ze weten het niet en doen alles zoals anders zeggen ze, ben er klaar mee, gezocht dealer die de update wel kan uitvoeren, liefst regio zeeland, belgie, brabant enz :)
Zeeuw en Zeeuw in Breda heeft de update bij mij perfect uitgevoerd.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rugby82
Wit is wel mooi en ruimtelijk maar erg onhandig in gebruik. Zolang je geen kinderen hebt, niet gaat wandelen in bijvoorbeeld de bossen of andere bezigheden doet waarbij je vies wordt scheelt het. Daarnaast dus ook nooit eten en drinken in de auto etc. Voor mij veel te veel gedoe dus dan maar lekker zwart en bevalt goed.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lackaday
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 07:01

[...]

Hier wit leer, heb hem volgende week een jaar en interieur ziet er nog perfect uit. Heb regelmatig een donkere jeans aan, die mijn stoel ook altijd kleurt aan de rand maar dat veeg ik er zo vanaf met een licht vochtig melaminesponsje (ook wel wonderspons). Die zijn dan ook een must om te hebben bij je wit-leren bekleding.

Verder heb ik achterin twee stoelbeschermers onder de kinderstoeltjes (ze zijn 2 en 4) en die hebben al een hoop derrie opgevangen dus zou ik ook niet willen missen.

Al met al heel blij met mijn keuze. Destijds vond ik het wel spannend, maar deze uitvoering was direct leverbaar en vond ik het mooist. Het mooie interieur en de ruimtelijkheid is nog dagelijks genieten.

(PS er wordt bijna dagelijks gegeten en gedronken in de auto en we zijn niet bijzonder voorzichtig aangelegd :))

[ Voor 4% gewijzigd door lackaday op 26-11-2022 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lackaday
(Weggehaald, net wakker en post editen in mobiele browser resulteerde in dubbele post :+ )

[ Voor 99% gewijzigd door lackaday op 26-11-2022 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Rugby82 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 07:42:
[...]

Wit is wel mooi en ruimtelijk maar erg onhandig in gebruik. Zolang je geen kinderen hebt, niet gaat wandelen in bijvoorbeeld de bossen of andere bezigheden doet waarbij je vies wordt scheelt het. Daarnaast dus ook nooit eten en drinken in de auto etc. Voor mij veel te veel gedoe dus dan maar lekker zwart en bevalt goed.
Euh, ik heb wel een dochter van (tegen de tijd dat de auto wordt geleverd) ruim 4 maar ik verwacht niet zo veel issues. Modderige hobby's zoals mountainbiken of surfen heb ik niet, eten en drinken gebeurt vrijwel nooit in de auto.
Ik vind het zwart niet zo goed bij de auto passen dus als het enigszins werkbaar is heeft het lichte interieur we.l de voorkeur. Een beetje verkleuring maakt me niet zo veel uit, 't is lease dus om de restwaarde hoef ik me niet te bekommeren. Maar je wil ook niet in een auto rondrijden die er na een jaar al uit ziet als of ie niet een Paris-Dakar achter de rug heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:49
Naaldhak schreef op donderdag 24 november 2022 @ 17:19:
[...]

Dit lijkt een grote update te worden als ik het allemaal lees.
Ik kom met die link op een tabel uit met oude softwareversies. Mis ik iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rugby82
Daniel schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 10:03:
[...]

Euh, ik heb wel een dochter van (tegen de tijd dat de auto wordt geleverd) ruim 4 maar ik verwacht niet zo veel issues. Modderige hobby's zoals mountainbiken of surfen heb ik niet, eten en drinken gebeurt vrijwel nooit in de auto.
Ik vind het zwart niet zo goed bij de auto passen dus als het enigszins werkbaar is heeft het lichte interieur we.l de voorkeur. Een beetje verkleuring maakt me niet zo veel uit, 't is lease dus om de restwaarde hoef ik me niet te bekommeren. Maar je wil ook niet in een auto rondrijden die er na een jaar al uit ziet als of ie niet een Paris-Dakar achter de rug heeft.
Mijn vorige lease-auto was precies in de tijd dat mijn dochter tussen de 1-5 jaar zat. Geloof me dat ze in die jaren heel veel zooi gaan maken. Ik heb nog nooit een auto ingeleverd die van binnen zo afgeleefd was. Maar het is en blijft je eigen keuze.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Ik heb de witte versie, mijn kids zijn 9/14j dus niet meer zo klein.
Maar je moet wel opletten met nieuwe blauwe jeansbroeken. Zeker broeken die nog nooit gewassen zijn, dat geeft blauw af. Als je ze in de wasmachine steekt is je water trouwens ook blauw.
Maar koop dit https://www.carclean.com/...-vinyl-cleaner-500ml.html samen met een borstelje en je kan het zo makkelijk onderhouden. Dus geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21:05

-CJ

Not remastered

Voordeel van het witte leer is ook dat het dashboard en stuur een stuk lichter zijn. Ben er absoluut nog steeds blij mee, ondanks het af en toe schoonmaken. Dat is het dubbel en dwars waard gezien de auto een stuk lichter en mooier is van binnen.

Zwart leer wordt uiteindelijk ook vies maar dat zie je minder. Dan ben je ook minder geneigd het schoon te maken.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Wit it is :) Het wordt een 77,4 kWh RWD Lounge in Lucid Blue. Niet de mooiste kleur maar ook niet lelijk en geen zin om 900-1100 bij te leggen voor iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
Daniel schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 15:20:
Wit it is :) Het wordt een 77,4 kWh RWD Lounge in Lucid Blue. Niet de mooiste kleur maar ook niet lelijk en geen zin om 900-1100 bij te leggen voor iets anders.
prima keus, ik heb inmiddels 24k erin gereden in (donkere) spijkerbroeken en het is prima schoon te houden. Is het meer onderhoud dan bij zwart? wellicht, maar met pakweg 10 min is de stoel weer helemaal netjes wit. ik heb het denk ik 5 a 6 keer schoon gemaakt in een jaar tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Wel kleine (ok grote) kink in de kabel. Zo te zien had de leasemaatschappij de calculatie gemaakt obv het oude modeljaar, dus de 73 kWh versie met een stuk lagere prijs. De auto is inmiddels bijna 4k duurder geworden en daarmee past ie niet meer in mijn leasebudget vermoed ik, omdat ik ook nog voor 2500 euro een laadpaal moet meeleasen. Dat wordt denk ik een downgrade naar de Connect+ en als die niet past, uberhaupt geen Ioniq 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Daniel op 27-11-2022 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kretek1305
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 13-09 10:22
Moet je een EV eigenlijk inrijden?

Of mag je vanuit de garage bij levering voluit optrekken? Kan me inbeelden dat ook bij een EV alles wat moet roderen, maar is dit even lang als bij een ICE?

5750Wp SE - LG OLED65C8 + SK10Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17:00
kretek1305 schreef op zondag 27 november 2022 @ 09:30:
Moet je een EV eigenlijk inrijden?

Of mag je vanuit de garage bij levering voluit optrekken? Kan me inbeelden dat ook bij een EV alles wat moet roderen, maar is dit even lang als bij een ICE?
Mechanisch hoeft er niets in te slijten zoals bij een ICE.

Maar om met een koude accu direct vol op de accelerator te gaan, niet goed voor de accu.

Met beleid vlot rijden in het begin is prima om eventuel rammeltjes/defecten te kunnen constateren en de 1e 100km moeten je banden ook nog inlopen.

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naaldhak
edvanleeuwen schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 11:26:
[...]

Ik kom met die link op een tabel uit met oude softwareversies. Mis ik iets?
Nee dat klopt dat zag ik ook, dit is de nieuwste:
https://update.hyundai.com/EU/NL/updateNoticeView/1007/pop2

Helaas staat de I5 helemaal niet meer erbij, de 22 november update is nog niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kretek1305
rvdgaag schreef op zondag 27 november 2022 @ 09:35:
[...]

Mechanisch hoeft er niets in te slijten zoals bij een ICE.

Maar om met een koude accu direct vol op de accelerator te gaan, niet goed voor de accu.

Met beleid vlot rijden in het begin is prima om eventuel rammeltjes/defecten te kunnen constateren en de 1e 100km moeten je banden ook nog inlopen.
Kun je de temp van de accu volgen en weet je wanneer deze "op temperatuur is"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkStar_
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 06-08 18:32
Naaldhak schreef op zondag 27 november 2022 @ 09:45:
[...]

Nee dat klopt dat zag ik ook, dit is de nieuwste:
https://update.hyundai.com/EU/NL/updateNoticeView/1007/pop2

Helaas staat de I5 helemaal niet meer erbij, de 22 november update is nog niet beschikbaar.
https://update.hyundai.com/EU/E1/updateNoticeView/372/pop2

hier staat ie wel nog tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdgaag
kretek1305 schreef op zondag 27 november 2022 @ 10:50:
[...]

Kun je de temp van de accu volgen en weet je wanneer deze "op temperatuur is"?
Ja als je een obd stekker hebt met een app op je smartphone kun je het letterlijk zien. Als je een kwartiertje gereden hebt dan is de accu ook niet meer koud

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naaldhak
Ja maar dat is een oude lijst we zitten inmiddels op 713

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kretek1305
rvdgaag schreef op zondag 27 november 2022 @ 11:34:
[...]

Ja als je een obd stekker hebt met een app op je smartphone kun je het letterlijk zien. Als je een kwartiertje gereden hebt dan is de accu ook niet meer koud
Geen idee wat een obd stekker is, zal het eens Googlen...

Kan iemand een goede stekker en app aanraden...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 23:01
Daniel schreef op zondag 27 november 2022 @ 09:23:
Wel kleine (ok grote) kink in de kabel. Zo te zien had de leasemaatschappij de calculatie gemaakt obv het oude modeljaar, dus de 73 kWh versie met een stuk lagere prijs. De auto is inmiddels bijna 4k duurder geworden en daarmee past ie niet meer in mijn leasebudget vermoed ik, omdat ik ook nog voor 2500 euro een laadpaal moet meeleasen. Dat wordt denk ik een downgrade naar de Connect+ en als die niet past, uberhaupt geen Ioniq 8)7
Als je de offerte al hebt gehad, en de auto is besteld is dat (meestal) een probleem voor de lease maatschappij. niet voor jou. (dit staat in je leasecontract/voorwaardes)
Enige wat je als leaserijder daar nog last aan hebt is de hogere bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
demonic schreef op zondag 27 november 2022 @ 13:51:
[...]

Als je de offerte al hebt gehad, en de auto is besteld is dat (meestal) een probleem voor de lease maatschappij. niet voor jou. (dit staat in je leasecontract/voorwaardes)
Enige wat je als leaserijder daar nog last aan hebt is de hogere bijtelling.
Auto was nog niet besteld helaas. Offerte is volgens mij voor een voorraadmodel (Hyundai IONIQ 5 73kWh Lounge auto 5d) en was nog niet ingestuurd. Het verschil is prijs is aardig schokkend...de voorraadauto heeft een fiscale waarde van € 54.705 euro, da's maar 1200 euro meer dan een veel kalere Connect 77 kWh tegenwoordig kost. De offerte voor een nieuwe 77 kWh Lounge is € 58.995.
Een Connect+ zou net moeten passen, die is weer € 2500 goedkoper. Maar dan wordt een EV6 weer interessanter, die heeft net wat meer comfortfuncties op de Plus-versie zitten die bij de IONIQ pas bij de Lounge er op zitten.

[ Voor 34% gewijzigd door Daniel op 27-11-2022 15:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomcornet
Iemand de nieuwe 1115 update al gedownload? Iemand heeft deze op facebook ota gekregen, maar hier nog niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 08:13

cooper_s1

MINI&#039;s rule

tomcornet schreef op zondag 27 november 2022 @ 18:16:
Iemand de nieuwe 1115 update al gedownload? Iemand heeft deze op facebook ota gekregen, maar hier nog niets.
Mmm, de navigation updater wil even nog niet voor de ioniq 5:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_iQJxTwvqwyy21BxPLJtbtEcuec=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qghfraLTYwRBnzSw4qsVXtK4.png?f=fotoalbum_large

Lijkt er dan wel op dat een en ander op stapel staat.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!
tomcornet schreef op zondag 27 november 2022 @ 18:16:
Dat was volgens mij iemand uit Canada......

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/317373972_219736163725973_2151596717578016122_n.jpg?_nc_cat=106&ccb=1-7&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=T6uLypawX3AAX9PxpKL&tn=yQWmC0-39BFxqanY&_nc_ht=scontent-ams2-1.xx&oh=00_AfA3M1Qi-YZffPOWZNUsDTPLPX8TGlCxSVFX9FpbnjOHsQ&oe=6388B384

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvdgaag
kretek1305 schreef op zondag 27 november 2022 @ 12:59:
[...]

Geen idee wat een obd stekker is, zal het eens Googlen...

Kan iemand een goede stekker en app aanraden...?
Obdlink cx is een goed werkende voor zowel iphone en andriod via bluetooth. De app die je kan gebruiken is carscanner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Changie
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:04
Ik reed vanochtend weg. Hoorde de wielen uit de rem trekken zoaks wel vaker na enkele dagen stil staan maar hoorde toen rechts achter een regelmatig tik geluid. Na flink remmen en klein stukje rijden was dit weg...
Vastzittende rem? Steentje in band?
Hoop dat het niet vaker gebeurd. Anderen die dit al eens hebben gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Motorfret
Kan een klein randje roest op je remschijven zijn dat de remblokken aantikt.
kan in principe geen kwaad en verdijnt als je weer meer rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rechtzodiegaat
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20-01 18:59
Changie schreef op maandag 28 november 2022 @ 10:30:
Ik reed vanochtend weg. Hoorde de wielen uit de rem trekken zoaks wel vaker na enkele dagen stil staan maar hoorde toen rechts achter een regelmatig tik geluid. Na flink remmen en klein stukje rijden was dit weg...
Vastzittende rem? Steentje in band?
Hoop dat het niet vaker gebeurd. Anderen die dit al eens hebben gehad?
Ja dat is een bekend euvel. Heb het ook wel eens de dealer gevraagd. Die herkende het ook meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rechtzodiegaat
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20-01 18:59
jrk schreef op donderdag 17 november 2022 @ 09:06:

Met geen mogelijkheid deze Fastned te vinden. Merk ook op dat er verschil is in de overzichtsmogelijkheden.

Dit terwijl er dus in ieder geval 3 Fastneds op de route zijn naar Zwolle (Beilen, Zuidwolde en net voor Zwolle). Conclusie: die hele pre-conditioning is prachtig, maar werkt in de praktijk voor geen ene meter!
Echt een bizarre misser. Ik zag het ook al. Krijg allerlei vage laders voorgeschoteld. Geen Fastnet, geen Shell Recharge, niks. Maf hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bour12
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 18:50
Dit is een goede optie om de temp van de accu ed af te lezen zonder veel gedoe je hebt wel ook nog een OBD2 scanner nodig
https://evobd2.com/

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• WilliamGeluk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 18:37
Vanmorgen de batterij conditionering maar eens getest. Ritje van circa 43 kilometer / 33 minuten naar een Ionity snellader. Batterij conditionering ging gelijk aan de slag, trok continu zo'n 4.1 kW.
Accutemperatuur bij vertrek was 9 graden. Bij aankomst bij de snellader was de koudste cel 18 graden en de warmste 28 graden. Was nog niet voldoende om te starten met de maximale laadsnelheid, maar starten met 120kW is al het dubbele van wat het geweest zou zijn als ik de accu niet had voorverwarmd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QttpYIKR77KDmoX5dBosq0LrSyU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6qze1HCZZpPKPEOKvLjUSZkA.jpg?f=fotoalbum_large

Hyundai Ioniq 5 Project 45

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Tips en trucs (Engelstalig):

En een wat oudere video met (Amerikaanse) tips en trucs:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astronaut
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
WilliamGeluk schreef op maandag 28 november 2022 @ 21:28:
Vanmorgen de batterij conditionering maar eens getest. Ritje van circa 43 kilometer / 33 minuten naar een Ionity snellader. Batterij conditionering ging gelijk aan de slag, trok continu zo'n 4.1 kW.
Interessant. Het voorverwarmen kost dus al snel € 1,50 bij deze temperatuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Dit is wellicht de reden dat de nieuwe software niet te downloaden is...

https://update.hyundai.com/EU/E1/updateNoticeView/542

Server down tot ong. 5 dec.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Astronaut schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 12:02:
[...]

Interessant. Het voorverwarmen kost dus al snel € 1,50 bij deze temperatuur
De functie kan ook uit dus als je genoeg tijd hebt ... dan verdien je zomaar € 1,50 met wat geduld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ioniq 5
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 06-04-2024
Nu bij de dealer winterbanden laten monteren + update navigatie en voorverwarmen. Binnenkort maar eens kijken of het werkt. Afgelopen zaterdag aan een 300kw lader van Allego gestaan daar kwam de snelheid niet boven de 60kw.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ioniq 5
Ioniq 5 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 15:29:
Nu bij de dealer winterbanden laten monteren + update navigatie en voorverwarmen. Binnenkort maar eens kijken of het werkt. Afgelopen zaterdag aan een 300kw lader van Allego gestaan daar kwam de snelheid niet boven de 60kw.....
Net terug van de dealer nog steeds wintermodus bij de instellingen...... Volgens de dealer staan/ stonden alle recente updates erop.
Via de chat met Hyundai NL contact gehad. Snelle reactie maar had op dit moment geen antwoord. Vraag is door gezet naar collega die z.s.m. contact met mij opneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_tw
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12-09 09:51
Vandaag stond ik aan een 11kw lader en ging hij niet vanzelf laden, op zich logisch want ik heb ingesteld om alleen tussen 11u 's avonds en 7u 's ochtends te laden ivm nachttarief, normaal kan ik dan via Bluelink de melding geven 'nu laden' en begint hij te laden. Vanochtend lukte dit niet en heb ik in de auto (auto aanzetten, wachten tot systeem klaar is, piepjes van gordel negeren, naar het juiste menu) via het menu het vinkje voor dit laadschema uitgezet en begon hij te laden. In mijn vorige Ioniq had ik een knopje hiervoor, heeft iemand anders een idee hoe dit sneller kan als de Bluelink niet werkt?

IONIQ 28 | Premium | | Red | 150k+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lackaday
Henry_tw schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 20:15:
Vandaag stond ik aan een 11kw lader en ging hij niet vanzelf laden, op zich logisch want ik heb ingesteld om alleen tussen 11u 's avonds en 7u 's ochtends te laden ivm nachttarief, normaal kan ik dan via Bluelink de melding geven 'nu laden' en begint hij te laden. Vanochtend lukte dit niet en heb ik in de auto (auto aanzetten, wachten tot systeem klaar is, piepjes van gordel negeren, naar het juiste menu) via het menu het vinkje voor dit laadschema uitgezet en begon hij te laden. In mijn vorige Ioniq had ik een knopje hiervoor, heeft iemand anders een idee hoe dit sneller kan als de Bluelink niet werkt?
Niet dat ik weet. Maar heb jij piepjes van de gordel wanneer je stilstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_tw
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12-09 09:51
lackaday schreef op woensdag 30 november 2022 @ 06:30:
[...]

Niet dat ik weet. Maar heb jij piepjes van de gordel wanneer je stilstaat?
Als je de auto start zonder gordel om geeft hij 4 piepjes, is er iemand die weet hoe je dat uit kunt zetten zonder de gordel eerst om te doen?

IONIQ 28 | Premium | | Red | 150k+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ImreD
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15:27
Met dank aan de eerdere posts hier zojuist de Skoda 19” sneeuwkettingen besteld.

Zijn nu in de aanbieding voor 89,25, gratis verzending. Voor degenen die nog op zoek zijn.

https://shop.skoda.nl/aut...oda-sneeuwketting-19-inch

[ Voor 24% gewijzigd door ImreD op 30-11-2022 12:10 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• hunter3315nl
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-06 17:39
WilliamGeluk schreef op maandag 28 november 2022 @ 21:28:
Accutemperatuur bij vertrek was 9 graden. Bij aankomst bij de snellader was de koudste cel 18 graden en de warmste 28 graden. Was nog niet voldoende om te starten met de maximale laadsnelheid, maar starten met 120kW is al het dubbele van wat het geweest zou zijn als ik de accu niet had voorverwarmd.

[Afbeelding]
Zondag 27-11 Ionity snellader, buiten temp. 9 gr. Opwarmen 60km.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xfSiX9lSdCtY6FvJJLb3CAgM_fA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gSkKXnIdZu8ayLLqXLX9PLKX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnekamp
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 13-09 15:13
Vandaag mijn Connect+ naar de garage gebracht voor de terugroepactie. Zonder het te hoeven vragen is ook de batterijverwarming upgrade geinstalleerd. Tot maart 2023 is dat gratis vertelde de dealer mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ioniq 5
ImreD schreef op woensdag 30 november 2022 @ 12:09:
Met dank aan de eerdere posts hier zojuist de Skoda 19” sneeuwkettingen besteld.

Zijn nu in de aanbieding voor 89,25, gratis verzending. Voor degenen die nog op zoek zijn.

https://shop.skoda.nl/aut...oda-sneeuwketting-19-inch
Bedankt voor de tip! Zojuist ook besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maax
  • Laatst online: 21:25
Zonnekamp schreef op woensdag 30 november 2022 @ 18:01:
Vandaag mijn Connect+ naar de garage gebracht voor de terugroepactie. Zonder het te hoeven vragen is ook de batterijverwarming upgrade geinstalleerd. Tot maart 2023 is dat gratis vertelde de dealer mij.
Dat is mijn vraag, heeft iemand moeten betalen voor de de update voor de batterij conditionering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
Ioniq 5 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 17:54:
[...]

Net terug van de dealer nog steeds wintermodus bij de instellingen...... Volgens de dealer staan/ stonden alle recente updates erop.
Via de chat met Hyundai NL contact gehad. Snelle reactie maar had op dit moment geen antwoord. Vraag is door gezet naar collega die z.s.m. contact met mij opneemt.
kijk even in het duitstalige bericht (met translate prima te lezen) uit ZuinigeRijder in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic" ga daarmee naar je dealer terug en dan komt het goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijssgerb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-09 09:57
maax schreef op woensdag 30 november 2022 @ 21:38:
[...]

Dat is mijn vraag, heeft iemand moeten betalen voor de de update voor de batterij conditionering?
Bij mij hebben ze dit kosteloos gedaan. Wel hebben ze de aanpassingen stuurkolom een week later in het uurtarief meegenomen tijdens de 30k beurt. Omgerekend zou de auto in 1 uur klaar zijn maar hebben in totaal 3 uur gerekend. Kortom die eerste gratis update hebben ze toen ook maar meteen erin meegenomen ;). Maar goed niks voor niks tegenwoordig.

You can call me Al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcornet
Dat komt echt niet goed, op facebook al raad gevraagd, geen enkele dealer binnen de 50km kent deze update, ook niet met de uitleg op de duitse site, de nieuwste versie staat erop zeggen ze, zoek het er maar fijn mee uit, ga volgende week voor de 4e keer terug… als iemand mij kan helpen graag, hyundai zegt dat iedereen dit zou moeten weten… leuk hoor, ik begin te twijfelen voor een tesla nu, want laden gaat geen kl vooruit met dit weer, 50kw is gewoon onacceptabel

quote]Tiggy80 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 21:40:
[...]

kijk even in het duitstalige bericht (met translate prima te lezen) uit ZuinigeRijder in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic" ga daarmee naar je dealer terug en dan komt het goed
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnekamp
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 13-09 15:13
tomcornet schreef op donderdag 1 december 2022 @ 10:56:
Dat komt echt niet goed, op facebook al raad gevraagd, geen enkele dealer binnen de 50km kent deze update, ook niet met de uitleg op de duitse site, de nieuwste versie staat erop zeggen ze, zoek het er maar fijn mee uit, ga volgende week voor de 4e keer terug… als iemand mij kan helpen graag, hyundai zegt dat iedereen dit zou moeten weten… leuk hoor, ik begin te twijfelen voor een tesla nu, want laden gaat geen kl vooruit met dit weer, 50kw is gewoon onacceptabel

[...]

[/quote]
Mijn dealer weet het, daar kan jouw dealer het denk ik wel navragen: Auto Dijksman Katwijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiggy80
tomcornet schreef op donderdag 1 december 2022 @ 10:56:

[...]

[/quote]
ik heb de "handleiding" uitgeprint en ben met de monteur de auto in gestapt. vervolgens zijn we door de garage tablet heen gegaan en kwam het goed. dus tenzij jouw dealer niet de laatste software op de tablet heeft staan (wat overigens ook beschreven staat) of met hersendode monteurs werkt (sorry dat ik het zo bot verwoord) dan zou het dus goed moeten komen. de screenshots van de menu's hier op het forum geven de dealer een controle of de juiste stappen zijn uitgevoerd; wintermodus= fail preconditioning=OK

en anders kun je dus nog naar een andere dealer gaan

Edit; broekhuis (almere) weet ook hoe het werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

15dec moet ik op onderhoud met de AWD 2021 73kwh ioniq. Ik heb gevraagd voor preheat update en LFA update. Ivm de Preheating zeggen ze dat een BMS update van de batterij is, klopt dat? Of is dat nog wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcornet
Ik mag de werkplaats niet in, en vervolgens zegt de monteur, ik doe wat ik altijd doe, en t moet in orde zijn, tsja, weinig op te zeggen dan, andere dealers gebeld, horen het ook donderen in keulen, nog steeds een dealer gezocht in zeeland, of in de buurt van gent antwerpen en alles ertussen…

quote]Tiggy80 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 11:10:
[...]

ik heb de "handleiding" uitgeprint en ben met de monteur de auto in gestapt. vervolgens zijn we door de garage tablet heen gegaan en kwam het goed. dus tenzij jouw dealer niet de laatste software op de tablet heeft staan (wat overigens ook beschreven staat) of met hersendode monteurs werkt (sorry dat ik het zo bot verwoord) dan zou het dus goed moeten komen. de screenshots van de menu's hier op het forum geven de dealer een controle of de juiste stappen zijn uitgevoerd; wintermodus= fail preconditioning=OK

[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
tomcornet schreef op donderdag 1 december 2022 @ 11:43:
Ik mag de werkplaats niet in, en vervolgens zegt de monteur, ik doe wat ik altijd doe, en t moet in orde zijn, tsja, weinig op te zeggen dan, andere dealers gebeld, horen het ook donderen in keulen, nog steeds een dealer gezocht in zeeland, of in de buurt van gent antwerpen en alles ertussen…

[...]

[/quote]
voor die update hoeft de auto niet de werkplaats in, zou ook op de parkeerplaats moeten kunnen, dus dat zou je nog kunnen voorleggen. maar het feit dat ze zo stellig blijven volhouden het te doen "zoals altijd" en je niet de werkplaats in mag..... tijd voor een andere dealer zou ik zeggen en evt een fraaie google review voor je huidige dealer, weillicht worden ze dan wat klantgerichter. in jou regio kan ik je helaas niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knetterhard
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 20:37

Knetterhard

Dedicated

Nou mijn Style staat bij de garage. Hoop gekke dingetjes tegen gekomen..
- Achterband bij passagier loopt langzaam leeg
- CarPlay verliest tijdens het rijden zo nu en dan
- Opladen ging niet harder dan 7kW
- Deurrubber liet zomaar los
- Lifehammer was niet gemonteerd

Al bij al een hoop dingen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB

[...]

[/quote]
Tja.. dit zijn nu precies van die situaties waar je ziet dat de traditionele mechanische monteurs gewoon niet met hun tijd mee gaan, waarbij auto's, en dan met name EV's, meer computers op wielen zijn dan een mechanische verbrandingsmotor op wielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

multipasser schreef op donderdag 1 december 2022 @ 11:32:
15dec moet ik op onderhoud met de AWD 2021 73kwh ioniq. Ik heb gevraagd voor preheat update en LFA update. Ivm de Preheating zeggen ze dat een BMS update van de batterij is, klopt dat? Of is dat nog wat anders?
Er is een BMS update maar die staat los van de preheat update.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

[...]

[/quote]
Heb je al geprobeerd om HMNL (de importeur) te bewegen contact op te nemen met jouw dealer omdat jouw dealer er niet uit schijnt te komen.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb sinds kort een BM2 Batterij monitor geïnstalleerd en goed is te zien dat het opvragen van gegevens m.b.v. bluelink (refresh) een klein 12 volt dipje geeft, aangezien een aantal systemen van de auto dan wakker worden.

30 nov 2022:
6:10 forcerefresh door tool hyundai_kia_connect_monitor (github)

Dipje van 12.92 Volt naar heel even naar 12.42 Volt en dan terug naar 12.83 Volt.

In mijn geval was het niet de bluelink app, maar mijn tool, Ritbeheertools voor Hyundai Bluelink of Kia UV Connect

Hier een video:

Fijn dat het tool ook alleen kan werken met cacheupdates van de server, zodat de 12 volt batterij niet onnodig aangesproken wordt. Dit is wat ik vanaf nu ingesteld heb.

Het is dus ook goed om te weten dat opdrachten naar de auto met de Bluelink App of refresh via de Bluelink App ook de 12 volt batterij zal aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamGeluk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 18:37
ijssgerb schreef op donderdag 1 december 2022 @ 09:54:
[...]

Bij mij hebben ze dit kosteloos gedaan. Wel hebben ze de aanpassingen stuurkolom een week later in het uurtarief meegenomen tijdens de 30k beurt. Omgerekend zou de auto in 1 uur klaar zijn maar hebben in totaal 3 uur gerekend. Kortom die eerste gratis update hebben ze toen ook maar meteen erin meegenomen ;). Maar goed niks voor niks tegenwoordig.
Mijn dealer heeft beide updates/upgrades kosteloos uitgevoerd.

Hyundai Ioniq 5 Project 45

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijssgerb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-09 09:57
WilliamGeluk schreef op donderdag 1 december 2022 @ 14:21:
[...]

Mijn dealer heeft beide updates/upgrades kosteloos uitgevoerd.
Altijd geluk die William ;-).

You can call me Al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 16:47
maax schreef op woensdag 30 november 2022 @ 21:38:
[...]

Bij mij (Hekkert Roermond) moest ik een half uur werk betalen. 50 euro dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf1979
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-05 16:35
Waarom wordt de accu verwarmt terwijl ik niet naar een oplader navigerr? Kan het met de bluelink app te maken hebben. Ik heb daar de binnen verwarming aangezet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i7HN8BqKbmPxMAysqVbWER9j1Ew=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZvfY6FNMT9dqmoPIyQtnw6Ye.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 131 ... 272 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic