Sjoerdvt schreef op woensdag 23 november 2022 @ 20:38:
[...]
En nu is het ronduit pijnlijk en beschamend. Het bleek uiteindelijk een defecte koelunit te zijn die lekte. De achterbak stond vol koelvloeistof. En nu komt het….. de auto staat al 4 weken bij de dealer!!!! Een nieuwe koelunit is niet te leveren en staat nog steeds in backorder zonder verwachte leverdatum! De dealer kan geen vervangend vervoer leveren op het niveau van de I5, heeft wel zijn best gedaan. Heb net de tijdelijke Tucson handbak ingeruild voor een nieuw model Kona Electric. Zodat ik nu gelukkig weer elektrisch en autonoom kan rijden, ik heb ook de importeur aangeschreven maar die kan ook niets betekenen. Hyundai heeft dit onbeschrijfelijk slecht voor elkaar. Het zal best dat er schaarste is op diverse onderdelen maar een auto van een jaar oud die al 4 weken buiten bedrijf is zonder zicht op reparatie heb ik in 45 jaar autorijden nog noooiit meegemaakt. Echt volkomen belachelijk. De koop ontbinden wordt mijn volgende actie wanneer ik deze maand geen zicht krijg op een reparatiedatum, ben benieuwd hoe dat werkt na een jaar……
Helemaal eens met je frustratie en ook dat het onbegrijpelijk is dat een reperatie zo lang moet duren, maar ik ga je even wat context geven van wat collega’s uit ons wagenpark:
Audi Q4 e-tron met defecte airco (midden in de snikhete zomer): 6 weken wachten op onderdelen en als vervanging een A3 mee gekregen. Alle vergelijkbare leenauto’s waren al uitgeleend, omdat de hele parkeerplek vol stond met defecte VAG BEVs.
3 weken later was de airco weer defect. Toen nog eens 3 weken kwijt.
Mercedes EQA, dashboard ging opeens niet meer aan, verwachting van Mercedes: 12 weken (!!). Waren er uiteindelijk 10. Vervanging was een GLA.
ID3/ID4’s met een berg aan problemen waardoor ze nu niet eens meer gekozen mogen worden door vanuit de werkgever.
Het praat jouw geval niet goed, maar de tekorten, zijn bij alle fabrikanten een groot probleem. Ook de grote Duitse merken die iedereen hier om historische redenen toch nog vaak hoog in het vaandel hebben staan, maar waarbij de BEVs echt van een veel lager niveau zijn.