Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 12:07
multipasser schreef op zondag 20 november 2022 @ 23:08:
Goh die range blijft toch een probleem als het onder 10gr is en het is nat buiten.
Ik heb vandaag 30km gereden met gemiddeld 60km/u en ik kom rond de 28 a 30kw/100 uit!
Ik ben gestart met 315 range en geëindigd met 249km. 65km range eraf voor 30km effectieve! Dat is atijd effe slikken. Wat als je eens ver moet rijden?
Verbruik op korte afstanden is in de winter altijd hoger omdat het opwarmen van de auto veel energie kost in deze kou. Op langere afstanden zal dat wat uitbalanceren want als de auto warm is, is het makkelijker warm te houden.

Dus als het even kan, voorverwarmen aan de laadpaal.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

RobbieB schreef op zondag 20 november 2022 @ 23:23:
[...]

Verbruik op korte afstanden is in de winter altijd hoger omdat het opwarmen van de auto veel energie kost in deze kou. Op langere afstanden zal dat wat uitbalanceren want als de auto warm is, is het makkelijker warm te houden.

Voorlopig enkel Granny laden thuis :) Laadpaal komt pas begin december.
Maar ik kan blijkbaar wel tot 22kw thuis! :)

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:42

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

multipasser schreef op maandag 21 november 2022 @ 00:01:
[...]
Je Hi5 lust maximaal 11kwh bij gebruik van een AC lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

de meester01 schreef op maandag 21 november 2022 @ 00:16:
[...]

Je Hi5 lust maximaal 11kwh bij gebruik van een AC lader.
Yes, I know. Maar is er is lekker overschot en we zitten niet op het maximale te laden van de leidingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12-09 07:25
MeelezerT schreef op zondag 20 november 2022 @ 09:25:
Na de LFA-update heeft de IONIQ5 ook geen last meer van afleiding door donkere asfaltsporen op de snelweg.
ben ik niet helemaal eens, gisteren in de bocht van de A27 naar de A12 wilde de auto mij toch echt tussen de donkere lijn en de rechter witte lijn persen. nu is de hardwareaanpassing niet uitgevoerd, maar ik neem aan dat het juist de software is die de plek op de weg bepaald

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Die granny charger zou ook voldoende moeten leveren voor het verwarmen van de auto hoor.

En het probleem op de kortere ritten is inderdaad dat het verwarmen van de auto veel extra energie kost. Als je dat wilt verminderen kun je best de temperatuur niet zo hoog zetten en de stoelverwarming gebruiken.

Ik denk altijd maar zo: als het buiten 18° is vind ik het ook prima, dus in de auto net zo goed. Zeker voor hele korte stukjes scheelt dat enorm, want de inefficiënte elektrische verwarming hoeft dan niet/minder aan het werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henry_tw
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12-09 09:51
Eb61 schreef op zondag 6 november 2022 @ 21:04:
[...]

Ok ze zeiden dat er geen update meer voor onze auto was. Dat zal het dan wel zijn dan, want ik heb echt alles doorlopen. Zo leer je de auto wel een beetje kennen. ;-)
Bedankt voor het reageren!
Ik herken dit heel duidelijk, ik heb ook een keer zeker 10 minuten lopen zoeken en het toen maar opgegeven, een keer daarna had ik het menu in 5 seconden. het zit verstopt... ook het het zoeksysteem via het vergrootglas vindt deze menu items niet. Ik zal straks even de paar stappen doorlopen en hier posten. Daarna vergeet je het (hopelijk) nooit weer.

IONIQ 28 | Premium | | Red | 150k+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Hebben jullie ook het gevoel dat de remmen niet goed 'pakken' als je eens op level 0 rijdt en gen Regen hebt?
Ik vind dat je hard moet drukken voordat je remkracht voelt. Is dat omdat de schijven waarschijnlijk nog te 'nieuw' zijn en ze te weinig gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

[...]

22kw thuis zou ik dan wel graag willen zien. Ik had begepen dat je particulier met 3-fasen niet verder komt dan 11kw thuis.... Zijn er hier dan particulieren die met 22kw thuis laden???

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

jrk schreef op maandag 21 november 2022 @ 09:55:
[...]

22kw thuis zou ik dan wel graag willen zien. Ik had begepen dat je particulier met 3-fasen niet verder komt dan 11kw thuis.... Zijn er hier dan particulieren die met 22kw thuis laden???
We hebben 3 fasen en de installateur zei dat we tot 22kw konden. Maar heeft weinig zin met 2 wagens die max 11kw aankunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• repmeer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:04
[...]

Dan heb je minimaal 3x32A in je meterkast nodig. Dus dan moet je je meterkast aan laten passen. Houd ook rekening met hoger netbeheerkosten.

En wat @multipasser zegt. Als je auto niet sneller dat 11 kw kan laden heeft het weinig zin.

[ Voor 10% gewijzigd door repmeer op 21-11-2022 10:07 ]

Ioniq 5 58 kWh Connect + WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Maar wat levert het praktisch op? Als je thuis oplaadt heb je daar meestal toch wel genoeg tijd voor. Als je ligt te slapen maakt 3,5 uur ipv 7 uur (en meestal korter, want je gaat toch nooit met 0% pas inpluggen) toch geen verschil.

Heel misschien als je dynamische stroomtarieven hebt zou je theoretisch meer kunnen profiteren van hele lage/negatieve tarieven.

Maar goed, weinig auto's kunnen überhaupt op 22 kW laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

[...]

Mijn overbuurman tapt zijn Tesla met 16,5kW (auto kan niet sneller laden) maar die betaalt dan ook een kleine € 700 per jaar extra voor een 3 x 35A aansluiting ten opzichte van mijn 3 x 25A. Met 3 x 35A kun je tot 22 kW laden.

[ Voor 3% gewijzigd door de meester01 op 21-11-2022 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hein66
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-06 18:19
Gisterochtend na de koude nacht wilde ik wegrijden. Maar kreeg een waarschuwing. De linker achterband had nog maar 2.2 bar druk. Toevallig sprak ik een mede I5 bezitter in mijn dorp en die kreeg ook een druk waarschuwing van 31 PSI.

Toeval?

Ik weet het niet. Vandaar mijn vraag: Heeft iemand anders dat ook nog meegemaakt dit weekend?

Ik heb de band weer netjes op druk gebracht en vanochtend was er geen druk verlies. Gelukkig geen lekkage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-08 08:41
Hein66 schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:54:
Gisterochtend na de koude nacht wilde ik wegrijden. Maar kreeg een waarschuwing. De linker achterband had nog maar 2.2 bar druk. Toevallig sprak ik een mede I5 bezitter in mijn dorp en die kreeg ook een druk waarschuwing van 31 PSI.

Toeval?

Ik weet het niet. Vandaar mijn vraag: Heeft iemand anders dat ook nog meegemaakt dit weekend?

Ik heb de band weer netjes op druk gebracht en vanochtend was er geen druk verlies. Gelukkig geen lekkage.
Als het koud wordt neemt de luchtdichtheid toe en daarmee je bandenspanning af. Het zal niet opeens een bar verschil maken, maar kan net genoeg zijn als je al laag zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeMo1965
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-05 12:56
Weet iemand hoe je de instelling van de bandenspanningscontrole van psi naar bar terugzet.
Ik heb me helemaal kleurenblind in het menu gezocht maar ik kijk er denk ik overheen.
En ook in de RTFM het nog niet kunnen vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_tw
Amersfoort schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 19:51:
Vandaag liet Android Auto beta op de Ioniq 5 de lang verwachte Coolwalk interface zien.
Googe Maps lijkt er al goed mee te werken. Je kunt instellen of de kaart schermvullend is, of dat het 2/3 van het scherm inneemt, of....
[Afbeelding]

1/3 van het scherm.
[Afbeelding]

De betaversie van Tomtom kan er nog niet (goed) mee overweg. Wel als het schermvullend is, maar in andere gevallen wordt het scherm afgekapt, waardoor bedieningselementen en die fijne routebalk rechts niet beschikbaar zijn.
[Afbeelding]
Ik heb hiervoor een Kia CEED als leenauto gehad en daarbij kon ik instellen om Apple Carplay/Adroid Auto op 2/3 in te stellen zodat het rechter 1/3 voor het systeem van de auto over bleef. Deze functie kan ik in mijn Ioniq niet terug vinden, iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PeMo1965 schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:07:
Weet iemand hoe je de instelling van de bandenspanningscontrole van psi naar bar terugzet.
Ik heb me helemaal kleurenblind in het menu gezocht maar ik kijk er denk ik overheen.
En ook in de RTFM het nog niet kunnen vinden ;)
Makkelijkst is via Bluelink App:

More -> User Profile -> Vehicle Settings -> General Settings -> Units -> Tyre pressure

Maar volgens mij ook via infotainment -> Instellingen -> Algemeen en dan naar beneden scrollen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Henry_tw
ZuinigeRijder schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:48:
[...]

Makkelijkst is via Bluelink App:

More -> User Profile -> Vehicle Settings -> General Settings -> Units -> Tyre pressure

Maar volgens mij ook via infotainment -> Instellingen -> Algemeen en dan naar beneden scrollen.
Instellingen -> Algemeen -> scroll naar 'eenheden' -> scroll naar beneden voor de bandenspanning

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wEXp_J-0egV2XKwSGBwosAgRAFE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DevXdt0kaEPWWbltNZ5OuUuk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_tw
Eb61 schreef op zondag 6 november 2022 @ 21:04:
[...]

Ok ze zeiden dat er geen update meer voor onze auto was. Dat zal het dan wel zijn dan, want ik heb echt alles doorlopen. Zo leer je de auto wel een beetje kennen. ;-)
Bedankt voor het reageren!
Dit menu zit wat mij betreft ook wel een beetje verstopt, vanuit het Hoofdmenu klik je op [EV] en dat volgende scherm zit rechtsonderin een tandwieltje, klik daarop en je krijgt het menu te zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1rIEk5GsS9CctHCBcubcbiCk0EY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aHY9zJMyt3YbACE9DPruxCbr.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4PLDO8CQbC8NRgkafQYIUejFQhw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/o5xcD99vZ66itA7UPMTlZBVI.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kQ15vFfMJNZGroQvHmwfU-FFK_w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/n2Yx9v23dPOyFqDI3ayDuvmN.jpg?f=user_large

Zoals je ziet heeft die van mij de update ook nog niet gehad, die hoop ik volgende week vrijdag te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeMo1965
Henry_tw schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:53:
[...]

Instellingen -> Algemeen -> scroll naar 'eenheden' -> scroll naar beneden voor de bandenspanning

[Afbeelding]
Mijn dank is groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh514452
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 12-09 10:45
RobbieB schreef op zondag 20 november 2022 @ 23:23:
[...]

Eens, afgelopen vrijdag lange rit gehad van bijna 300 km en had nog 18% over toen ik thuis was, met op de terugweg 4 graden, lekker windje tegen en regen. Groot deel snelweg gereden, veel 120 met het en der stukken van 100. Slechts klein deel 130 mogen rijden, dan gaat het verbruik wel gard. Verder alleen de eerste kilometers hoog verbruik, daarna liep het terug naar een normaal verbruik. Accu van 73 KwH

Ioniq 5 Lounge 73kWh (2022), Peugeot 308 cc (2011), 11500 wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hunter3315nl
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-06 17:39
multipasser schreef op maandag 21 november 2022 @ 09:49:
Hebben jullie ook het gevoel dat de remmen niet goed 'pakken' als je eens op level 0 rijdt en gen Regen hebt?
Ik vind dat je hard moet drukken voordat je remkracht voelt. Is dat omdat de schijven waarschijnlijk nog te 'nieuw' zijn en ze te weinig gebruikt?
Heb er 26k op zitten maar met 0 regeneratie is het hard trappen, maar waarom op 0 zetten.
Of wil je graag je remblokken laten vervangen. I-Pedal kiezen en je gebruikt je remmen bijna nooit.
In het begin is I-Pedal wel ff wennen maar rijdt niet anders meer. Gemiddeld verbruik, meestal in Eco, 16.4/100.
Toch inclusief 3x Polen en 1x Tsjechië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

hunter3315nl schreef op maandag 21 november 2022 @ 15:50:
[...]

Heb er 26k op zitten maar met 0 regeneratie is het hard trappen, maar waarom op 0 zetten.
Of wil je graag je remblokken laten vervangen. I-Pedal kiezen en je gebruikt je remmen bijna nooit.
In het begin is I-Pedal wel ff wennen maar rijdt niet anders meer. Gemiddeld verbruik, meestal in Eco, 16.4/100.
Toch inclusief 3x Polen en 1x Tsjechië.
Ik vind dat i-pedal enorm tegenwerkt als je boven 70km/u gaat rijden. Alsof hij non stop aan het regeneren is.
Je voelt dat ook als je naar L1 gaat hoe vlot de auto rijdt en hoeveel minder je de pedaal moet intrappen.

ik moet via OSB nog testen doen maar ik had soms indruk dat met ipadel het verbruik hoger was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieB
multipasser schreef op maandag 21 november 2022 @ 15:51:
[...]

ik moet via OSB nog testen doen maar ik had soms indruk dat met ipadel het verbruik hoger was.
Genoeg testen online te vinden waaruit blijkt dat iPedal (en vergelijkbare settings bij andere merken) helemaal niet efficiënt zijn vergeleken met de settings waarbij de auto uit kan rollen (auto-1 bij de Ioniq). Uitrollen is altijd meer efficiënter dan regeneren omdat je met regen warmte verlies hebt en door het gewicht de auto ver doorrolt (1e wet van Newton: massa = traag).

iPedal is alleen voordelig als je in de stad rijdt met veel start/stop en weinig mogelijkheden om uit te rollen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeMo1965
RobbieB schreef op maandag 21 november 2022 @ 16:07:
[...]

Genoeg testen online te vinden waaruit blijkt dat iPedal (en vergelijkbare settings bij andere merken) helemaal niet efficiënt zijn vergeleken met de settings waarbij de auto uit kan rollen (auto-1 bij de Ioniq). Uitrollen is altijd meer efficiënter dan regeneren omdat je met regen warmte verlies hebt en door het gewicht de auto ver doorrolt (1e wet van Newton: massa = traag).

iPedal is alleen voordelig als je in de stad rijdt met veel start/stop en weinig mogelijkheden om uit te rollen.
Ik rij altijd in Auto1 en meestal in sportstand, dan lijkt de auto het soepelste te rijden. Remmen hoef je dan maar heel weinig omdat de auto toch naar de voorgangers kijkt en afstand houdt. Bij stoplichten zonder voorliggers rustig remmen/regenereren of via de stuurpedals.

Ipedal ook geprobeerd, maar dat vindt ik vooral op de snelweg zeer hinderlijk rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DNF1971
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 25-09-2023
Hein66 schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:54:

Toeval?

Had het afgelopen weekend ook, beide voorbanden hadden te weinig lucht. Sprak een mede-oppomper en hij gaf aan dat dit inderdaad met de lagere temperaturen te maken heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RambOo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Om hier op in te haken iemand zijn banden al is met stikstof laten vullen? Ben wel benieuwd in hoeverre dit nou een verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BelgianFred81
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 06-12-2024
Nu hier over laadmogelijkheden werd "gesproken", ik kwam dit weekend deze site tegen: https://www.etroniq.be/

Ik had al een laadpaal in gedachten maar hiervoor zal nog het nodige voorbereidend werk moeten gebeuren. 3 fase heb ik niet en is ook geen must. De beoogde laadpaal haalt 7.4kw max. Ik heb bij deze gasten gevraagd welke snelheid ik zou behalen met hun systeem. Want dit vergt geen extra werken en is in zijn totaliteit stukken goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:21

GG85

.......

BelgianFred81 schreef op maandag 21 november 2022 @ 19:01:
Nu hier over laadmogelijkheden werd "gesproken", ik kwam dit weekend deze site tegen: https://www.etroniq.be/

Ik had al een laadpaal in gedachten maar hiervoor zal nog het nodige voorbereidend werk moeten gebeuren. 3 fase heb ik niet en is ook geen must. De beoogde laadpaal haalt 7.4kw max. Ik heb bij deze gasten gevraagd welke snelheid ik zou behalen met hun systeem. Want dit vergt geen extra werken en is in zijn totaliteit stukken goedkoper.
Dit is 'gewoon' een mobiele lader op 1 fase en zo te zien een rebrand van een type dat je ook goedkoper via Amazon/Aliexpress kunt kopen du zou dat dan lekker doen.
Hiermee haal je 230x16A = 3,6kW.

edit: eerste link op Ali, stukje goedkoper en exact dezelfde ;). Doe maar een speciaalbiertje ;).

[ Voor 26% gewijzigd door GG85 op 21-11-2022 19:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeelezerT
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-01-2024
Tiggy80 schreef op maandag 21 november 2022 @ 08:10:
[...]

ben ik niet helemaal eens, gisteren in de bocht van de A27 naar de A12 wilde de auto mij toch echt tussen de donkere lijn en de rechter witte lijn persen. nu is de hardwareaanpassing niet uitgevoerd, maar ik neem aan dat het juist de software is die de plek op de weg bepaald
Geen idee. Ik heb de volledige update gehad dus in de stuurkolom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 08:13

cooper_s1

MINI's rule

MeelezerT schreef op maandag 21 november 2022 @ 19:53:
[...]

Geen idee. Ik heb de volledige update gehad dus in de stuurkolommen.
Hebben ze daar iets van hardware vervangen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
irab schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 11:20:
[...]

Jawel!
Hier een filmpje: YouTube: Dubbeltest | Het verschil tussen de oude en nieuwe Hyundai Ioniq 5 (...
SFD @12:10
(Vering en smart frequency dempers vanaf 12.10 ongeveer. Het hele filmpje is erg positief.)
Inderdaad goede review. Dempers lijken echt wel een (nog) betere rij ervaring te geven.

Wel verrassend dat het grotere accupakket in de praktijk geen groter bereik geeft, ook al is de auto maar 25kg zwaarder. Mogelijk zijn de nieuwe krachtige motoren iets minder efficiënt.

En verder helemaal eens met de kritiek dat de verlichting van de non-lounge modellen echt onder de maat is voor een auto van 50K. Zeker in dit donkere herfstweer in de regen is het zicht niet over om naar huis te schrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07-09 11:20

MicheldeGoey

Project 45

RambOo schreef op maandag 21 november 2022 @ 16:48:
Om hier op in te haken iemand zijn banden al is met stikstof laten vullen? Ben wel benieuwd in hoeverre dit nou een verschil maakt.
Doe ik al járen met al mijn auto's. Meetbaar minder afrolgeluid, minder verlies aan bandenspanning. Je moet het wel goed laten doen: alle lucht eruit en dan vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerhardt78
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 11-03-2023
RobbieB schreef op maandag 21 november 2022 @ 22:24:
[...]

Inderdaad goede review. Dempers lijken echt wel een (nog) betere rij ervaring te geven.

Wel verrassend dat het grotere accupakket in de praktijk geen groter bereik geeft, ook al is de auto maar 25kg zwaarder. Mogelijk zijn de nieuwe krachtige motoren iets minder efficiënt.

En verder helemaal eens met de kritiek dat de verlichting van de non-lounge modellen echt onder de maat is voor een auto van 50K. Zeker in dit donkere herfstweer in de regen is het zicht niet over om naar huis te schrijven.
De zeer matige lichtopbrengst van de koplampen is na een maand rijden in de I5 het enige echte maar wel zeer ergerlijke minpunt. Onbegrijpelijk voor een verder zo goed uitgeruste en dure auto. Bij de keuze voor Connect + dacht ik dat het verschil vooral optisch zou zijn (knipperlichten vs pixel).
Zal eraan moeten wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Gerhardt78 schreef op maandag 21 november 2022 @ 23:44:
[...]

De zeer matige lichtopbrengst van de koplampen is na een maand rijden in de I5 het enige echte maar wel zeer ergerlijke minpunt. Onbegrijpelijk voor een verder zo goed uitgeruste en dure auto. Bij de keuze voor Connect + dacht ik dat het verschil vooral optisch zou zijn (knipperlichten vs pixel).
Zal eraan moeten wennen.
Na 2 maanden zijn voor mij dit de ergste punten (terwijl het overall wel de beste EV is die je kan kopen en zeker in die prijsklasse!)
- Geen optie om al het gepiep om te schakelen naar haptic feedback en/of in te stellen hoeveel hij mag piepen. Vooral de flitswaarschuwing is gruwelijk irrirant, 500m voor de streep.
- De draaicirkel is horror :( Ik kan zo goed parkeren en heb 15j met 5reeks bmw gereden die zo kort draait. Nu lijk ik wel een beginnende chauffer! Vooral vooruit inparkeren is een ramp.
- Het iets te hoge verbruik bij 110/120km/u.
- De lichten/grootlichten zijn niet om naar huis te schrijven. Autodimming werkt 'ok'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Laatst online: 21:55
Ja die draaicirkel verbaast me wel. Ik heb een rwd, dan zou je toch een draaihoek van 90 graden op dr voorwielen verwachten :p

Scheelt dat mijn vorige auto ook een grote draaicirkel had, weinig veranderd dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
multipasser schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 03:34:
[...]

Na 2 maanden zijn voor mij dit de ergste punten (terwijl het overall wel de beste EV is die je kan kopen en zeker in die prijsklasse!)
- Geen optie om al het gepiep om te schakelen naar haptic feedback en/of in te stellen hoeveel hij mag piepen. Vooral de flitswaarschuwing is gruwelijk irrirant, 500m voor de streep.
- De draaicirkel is horror :( Ik kan zo goed parkeren en heb 15j met 5reeks bmw gereden die zo kort draait. Nu lijk ik wel een beginnende chauffer! Vooral vooruit inparkeren is een ramp.
- Het iets te hoge verbruik bij 110/120km/u.
- De lichten/grootlichten zijn niet om naar huis te schrijven. Autodimming werkt 'ok'.
je had die flitswaarschuwing liever na de streep gehad? iets in de trend van "haha, daar stond net een flitser"? persoonlijk heb ik alle piepjes gewoon uit, en voor flitsers gebruik ik flitsmeister, overigens door het rijgedrag van de auto nodigd hard rijden toch niet uit en heb ik die flitsmeister eigenlijk ook niet echt nodig.... tja , die draaicirkel wen je wel aan,

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gerhardt78 schreef op maandag 21 november 2022 @ 23:44:
[...]

Zal eraan moeten wennen.
Dat kun je laten bijstellen bij de dealer. Heb ik ook laten doen en daarna was het echt stukken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astronaut
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Goh die range blijft toch een probleem als het onder 10gr is en het is nat buiten.
Ik heb vandaag 30km gereden met gemiddeld 60km/u en ik kom rond de 28 a 30kw/100 uit!
Ik ben gestart met 315 range en geëindigd met 249km. 65km range eraf voor 30km effectieve! Dat is atijd effe slikken. Wat als je eens ver moet rijden?
Dit soort cijfers maak ik alleen mee op een rit naar de supermarkt een kilometer of wat verderop als het vriest en regent.

Zondag een vergelijkbare rit gemaakt: 2 keer 30km (heen en terug, zonder voorverwarmen aan de paal), maar het verbruik zit rond de 20kwh/100km. 20% bebouwde kom, 20% snelweg (100km/u) en de rest 80km/u, gemiddelde snelheid ~65-72km/u

Kijk 'ns na waar dat verbruik heengaat
(stoel-/stuurverwarming valt overigens onder electronic devices, en niet onder climate control :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

bilgy_no1 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 07:53:
[...]

Dat kun je laten bijstellen bij de dealer. Heb ik ook laten doen en daarna was het echt stukken beter.
Kan jij aangeven wat er dan precies gedaan is? Ik vermoed gewoon het uitrichten van de lampen ofzo?
Er zit toch geen dim knopje of instelling ergens? Ofwel, de lampen kunnen niet feller schijnen dan ze al zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

cooper_s1 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 11:23:
[...]

Kan jij aangeven wat er dan precies gedaan is? Ik vermoed gewoon het uitrichten van de lampen ofzo?
Er zit toch geen dim knopje of instelling ergens? Ofwel, de lampen kunnen niet feller schijnen dan ze al zijn?
Bij mij was de opbrengst ook hoger na het afstellen. Ik had voor het afstellen al wel zelf met het wieltje zitten spelen en vond het beter worden als je de lichten zo dicht mogelijk bij de auto op het het wegdek liet schijnen (hoge belastinggraad auto). Toen de lichten afgesteld waren schenen ze nog dichter bij de auto op het wegdek, dat geeft de indruk dat je meer licht hebt maar in feite is dat niet zo. Als je uit een auto komt die Matrix Led lampen had dan is het licht van de I5 een lachertje.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:43

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik begrijp van mijn leasemaatschappij dat de Connect en Connect+ niet (meer?) besteld kunnen worden, alleen nog de Style en Lounge. Iemand dit ook al eens gehoord van een dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rugby82
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:21
verwijderd

[ Voor 112% gewijzigd door Rugby82 op 22-11-2022 15:17 ]

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rugby82
Met dit weer zit ik gemiddeld op 22-25kWh per 100km en de verwarming op 20-21C ten opzichte van 17-18kWh in de zomer met de RWD. En dat zijn dan stukken met 100km/h op de snelweg wat betekent dat 30km met 60km/h nog zuiniger zou moeten zijn. Ook nu haal ik nog zeker 300km op en accu.

Naar mijn werk is het 20km met ongeveer 8km op de snelweg dus dat is ontzettend onzuinig en zelfs dan haal ik nog 22-23kWh/100km.

Heb je de AWD of de verwarming op 25C staan? Dit is wel een heel hoog verbruik. Je verbruik krijg ik alleen voor elkaar als ik 135km/h ga rijden op de snelweg met dit weer.

[ Voor 9% gewijzigd door Rugby82 op 22-11-2022 15:25 ]

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

AWD, verwarming op 23 even tot het warm is en dan uit of op 21.
Zetelverwarming wel op.

Ik heb gezien dat alle zetelverwarming en 23graden binnen ongeveer 4,8kw trekt.
Nu dat is over 1 uur tijd en meestal wordt dat maar 20 minuten aangezet. dus zo'n 1,5kw.

Dat zal zeker het verbruik hoger maken maar eenmaal het nat is is mijn verbruik 50w hoger per km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rugby82
Ik merk dat zelfs als je hem op 21C zet vanaf de start dat hij zo warm is. En de AWD verbruikt ook zeker meer tenzij je hem op Eco zet want dan is het in feite een RWD. Die combi zal dan tot het veel hogere verbruik leiden. Als ik dit zo lees ben ik blij dat ik toch de RWD heb gekozen.

[ Voor 3% gewijzigd door Rugby82 op 22-11-2022 15:27 ]

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markprinsen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-12-2022
Ik ben nog best onder de indruk van het verbruik. Ik rij dagelijks Helmond / Nijmegen (of A50 of Boxmeer/A73) en zat gisteren en vandaag gemiddeld op 18.3kwH/100km. 20Ggraden en stoelverwarming op 2 of 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcornet
  • Laatst online: 13-07-2023
Hulp gevraagd mbt de verwarmings update,

voor de 2e keer geweest bij de dealer, met de usb stick geupdate, naar dezelfde software nummer, niks dus… nu zegt ie dat een andere occasie van hen wel de condtionerings knop heeft maar deze heeft oudere software dan de mijne, en dus heet het nu weer wintermodus bij de laatste update? Klopt dit? Denk persoonlijk van niet. Navigeren naar een HPC doet niks. Ook zei ik hem dat het ging om een firmware update geen software update van de navi, maar dat kon niet omdat je infotainment nooit kan veranderen door een firmware update. (Volgens hem)

Dus kunnen jullie mij de tsb nummer even geven of een officiele procedure dan leg ik dit even voor want zo lukt het niet, alvast bedankt :(

Of een andere dealer in de buurt van zeeland, antwerpen of gent is ook goed, ik ben er klaar mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Henry_tw schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:27:
[...]

Ik heb hiervoor een Kia CEED als leenauto gehad en daarbij kon ik instellen om Apple Carplay/Adroid Auto op 2/3 in te stellen zodat het rechter 1/3 voor het systeem van de auto over bleef. Deze functie kan ik in mijn Ioniq niet terug vinden, iemand hier ervaring mee?
Het lukt wel in een leenauto en niet in je eigen auto???? Bijzonder zou ik zeggen.... maar goed voor AA geldt: zorg dat in het onboard systeem de splitscreen juist uit is (klinkt onlogisch, maar is wel zo)
En dan doet AA het helemaal zelf, zelfs zonder Coolwalk AA-beta. je hebt dan standaard 2/3 navi op links en 1/3 spotify o.i.d op rechts. Carplay heb ik niet, dus weet ik niet.

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

tomcornet schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 16:17:

voor de 2e keer geweest bij de dealer, met de usb stick geupdate, naar dezelfde software nummer, niks dus… nu zegt ie dat een andere occasie van hen wel de condtionerings knop heeft maar deze heeft oudere software dan de mijne, en dus heet het nu weer wintermodus bij de laatste update? Klopt dit? Denk persoonlijk van niet. Navigeren naar een HPC doet niks. Ook zei ik hem dat het ging om een firmware update geen software update van de navi, maar dat kon niet omdat je infotainment nooit kan veranderen door een firmware update. (Volgens hem)

Dus kunnen jullie mij de tsb nummer even geven of een officiele procedure dan leg ik dit even voor want zo lukt het niet, alvast bedankt :(

Of een andere dealer in de buurt van zeeland, antwerpen of gent is ook goed, ik ben er klaar mee
Volgens mij gaat dat niet via de USB stick maar via de OBD poort (of wellicht een andere datapoort) van de auto waar de Hyundai computer aangehangen wordt. Die USB poort is alleen voor updates van het entertainmentsysteem.

Als je dealer dat niet weet - wegwezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
tomcornet schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 16:17:

gaat idd niet via usb maar via OSBD, tik even het linkje op de startpagina over deze update aan, volg dan de link naar going electric en neem die beschrijving mee naar je dealer, heb ik ook gedaan en toen werkte het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

de meester01 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 16:32:
[...]

Volgens mij gaat dat niet via de USB stick maar via de OBD poort (of wellicht een andere datapoort) van de auto waar de Hyundai computer aangehangen wordt. Die USB poort is alleen voor updates van het entertainmentsysteem.

Als je dealer dat niet weet - wegwezen.
Dit moet je laten zien:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/72890312
Het is dus een ECU-upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcornet
  • Laatst online: 13-07-2023
De mijne is 2wd geen 4wd, kan deze info dus helaas niet gebruiken, ook kan ik geen duits, dus dat zal m ook niet lukken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Ik ben op zoek naar een goede Hyundai dealer in de regio zoetermeer/berkel roderijs/delft voor de battery update en wat andere kleine dingen waar ik ze naar wil laten kijken.

Iemand die hier positieve ervaringen heeft in die hoek? Het betreft een lease auto, dus dan zijn de meeste dealers wel happig om de rekening op te pakken, maar ik zoek er 1 die in ieder geval een vergelijkbaar of hoger kennis niveau heeft dan iedereen hier op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

tomcornet schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 16:43:
De mijne is 2wd geen 4wd, kan deze info dus helaas niet gebruiken, ook kan ik geen duits, dus dat zal m ook niet lukken :(

[...]
ik heb ook 2WD, dat maakt niks uit hoor. Komt van een Duitse site, maar is ter illustratie wat je aan de garage kunt laten zien. En dan bij voorkeur niet aan de gemiddelde koekwaus van de receptie, maar aan een goeie monteur. En je hoeft er zelf ook niks mee te doen trouwens.

[ Voor 19% gewijzigd door jrk op 22-11-2022 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Ja dat bedoelde ik. Ik heb wel eens met Xentry van Mercedes gespeeld ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17:00
RobbieB schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 16:52:
Ik ben op zoek naar een goede Hyundai dealer in de regio zoetermeer/berkel roderijs/delft voor de battery update en wat andere kleine dingen waar ik ze naar wil laten kijken.

Iemand die hier positieve ervaringen heeft in die hoek? Het betreft een lease auto, dus dan zijn de meeste dealers wel happig om de rekening op te pakken, maar ik zoek er 1 die in ieder geval een vergelijkbaar of hoger kennis niveau heeft dan iedereen hier op het forum.
Van der LInden in Zoetermeer, heeft mijn auto maandag geupdate, is niet door hun geleverd. Is ook een lease auto, via van Mossel. Denk dat Van Mossel gewoon betaald heeft. Mijn auto gaat ook voor onderhoud daar en de bandenwissels en mochten bij deze actie ook 4 winterbanden leveren en monteren.

Fijn bedrijf !

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_tw
jrk schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 16:23:
[...]

Het lukt wel in een leenauto en niet in je eigen auto???? Bijzonder zou ik zeggen.... maar goed voor AA geldt: zorg dat in het onboard systeem de splitscreen juist uit is (klinkt onlogisch, maar is wel zo)
En dan doet AA het helemaal zelf, zelfs zonder Coolwalk AA-beta. je hebt dan standaard 2/3 navi op links en 1/3 spotify o.i.d op rechts. Carplay heb ik niet, dus weet ik niet.
Ik wil eigenlijk 2/3 CarPlay en 1/3 Hyundai systeem, ik heb al even met splitscreen gespeeld maar dan komt carplay 1/3 in beeld als bijv de podcast wisselt. Ik zal even een foto posten van hoe het in de Kia werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21:05

-CJ

Not remastered

Henry_tw schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 21:21:
[...]

Ik wil eigenlijk 2/3 CarPlay en 1/3 Hyundai systeem, ik heb al even met splitscreen gespeeld maar dan komt carplay 1/3 in beeld als bijv de podcast wisselt. Ik zal even een foto posten van hoe het in de Kia werkte.
Met Android Auto werkt dat gewoon, je moet dan bij de instellingen van de telefoonprojectie de split screen optie aanzetten. Je hebt dan 2/3e Android Auto en daarnaast 1/3e een scherm van de auto (radio, weer, agenda, navigatie en nog wat andere.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
-CJ schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 21:26:
[...]

Met Android Auto werkt dat gewoon, je moet dan bij de instellingen van de telefoonprojectie de split screen optie aanzetten. Je hebt dan 2/3e Android Auto en daarnaast 1/3e een scherm van de auto (radio, weer, agenda, navigatie en nog wat andere.
Dit geldt ook voor CarPlay. Splitscreen aan is 2/3 CarPlay en 1/3 Hyundai, waarbij je ook nog aan kan geven welke schermen je dan in de zijbalk wil hebben om doorheen te scrollen.

Overigens heb ik zelf het gevoel dat het meer 70/30 of zelfs 75/25 is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:03

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ik heb 3 laadpalen geprobeerd, alle drie hetzelfde:
Laadpaal lamp knippert groen, daarna rood.
Aangezien het al bij 3 palen zo is kan ik mij niet voorstellen dat het aan de paal ligt. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
HollovVpo1nt schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 22:49:
Ik heb 3 laadpalen geprobeerd, alle drie hetzelfde:
Laadpaal lamp knippert groen, daarna rood.
Aangezien het al bij 3 palen zo is kan ik mij niet voorstellen dat het aan de paal ligt. Iemand enig idee?
Probeer eens een DC lader, er is een bekend probleem met een chip die defect kan zijn waardoor AC laden niet meer werkt. Even zoeken in het topic voor meer info.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:03

HollovVpo1nt

I like gadgets

RobbieB schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 22:59:
[...]

Probeer eens een DC lader, er is een bekend probleem met een chip die defect kan zijn waardoor AC laden niet meer werkt. Even zoeken in het topic voor meer info.
Thanks. Ik hang in de wacht bij de paalaanbieder, wil eerst storing uitsluiten. Alle 3 de palen zijn van Equans. Wellicht heeft equans een storing oid. Als ik ze niet te pakken krijg ga ik naar DC.

Edit: na 20 minuten in de wacht geen gehoor. Ik ga naar de DC.

Edit2: na 35 iemand te pakken gekregen. Storing bij Equans inderdaad. DC doet het gewoon. Phew, lijkt iig niet aan de auto te liggen

[ Voor 21% gewijzigd door HollovVpo1nt op 22-11-2022 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloetje
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 24-03-2023
Vraagje.

Aangezien ik binnenkort een ioniq 5 krijg, ben ik benieuwd welke laadpassen hier het meest gebruikt worden?
Ik krijg een pas van de LM, volgens mij shell recharge, maar wil graag een back-up pas ernaast nemen.

Wat gebruiken jullie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Kloetje schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 23:23:
Vraagje.

Aangezien ik binnenkort een ioniq 5 krijg, ben ik benieuwd welke laadpassen hier het meest gebruikt worden?
Ik krijg een pas van de LM, volgens mij shell recharge, maar wil graag een back-up pas ernaast nemen.

Wat gebruiken jullie?
Alles wat gratis is of een paar euro verzendkosten kost :)

Anwb
Plugsurfing
E-flux
etc
en voor echte noodgevallen de Tesla app

[ Voor 4% gewijzigd door de meester01 op 23-11-2022 00:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:49
Vraagje.

Wat gebruiken jullie?
Gaat het om beschikbaarheid?
Dan alles wat je gratis kunt krijgen.

Gaat het om kosten?
Neem dan Vattenfall voor hun palen. Shell Recharge voor Shell.

Gaat het om gemak?
Meld je dan een keer bij Fastned aan, zodat je geen pas nodig hebt.

Gaat het om buitenland?
Kijk dan even verder per land. Bijv. de app MobiSDEC voor Frankrijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HappyBart
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-07 16:01

Ik was vorige week voor terugroepactie en batterij update bij v.d. Linden Groep in Waddinxveen. Niet direct de regio die jij beschrijft, maar wel in de buurt.

T.a.v. batterij update gaf hij aan dat hij eerder al een vijftal auto's had gehad waar hij deze op had gezet, maar waar de pre-conditioning niet verscheen. En inderdaad toen ik gebeld werd dat auto klaar was, was het bij mij hetzelfde. Ik ben een paar uur later dus ook licht gefrustreerd en gewapend met de info vanuit dit forum hun kant op gegaan om te kijken of ik hun er toch nog toe kon bewegen om juiste update er op te zetten. Toen ik aankwam gaven ze aan het toch nogmaals geprobeerd te hebben en nu stond de pre-conditioning er wel op :)... Hij zij nog iets als dat het eigenlijk geen software voor deze auto is. Maar in andere woorden, ik heb bij hen het idee dat ze nu doorhebben wat er nodig is voor de update en dat de kans dat dit een volgende keer gaat slagen groter is.

Oh ja... ze hebben ook nog mijn smart tailgate gemaakt waar ik eerder over schreef. Scheen los contact van sensor te zijn wat waarschijnlijk bij monteren van de trekhaak (bij aflevering) is gebeurd.

[ Voor 6% gewijzigd door HappyBart op 23-11-2022 08:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Vraagje.

Wat gebruiken jullie?
Shell recharge heb ik ook en daar kun je werkelijk overal mee terecht in NL en ook in Europa (als dat van je baas mag).

Ik heb als back up: de app van Fastned gekoppeld aan de leasepas, privé een keychip van Plugsurfing (handig als je geen telefoon hebt) en een privé account op de app van Ionity en Tesla (nooit gebruikt, want nooit werkend gekregen). Privé account gekoppeld aan mijn prive creditcard. Zorg wel dát je een backup hebt in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

HappyBart schreef op woensdag 23 november 2022 @ 08:21:
[...]

Ik was vorige week voor terugroepactie en batterij update bij v.d. Linden Groep in Waddinxveen. Niet direct de regio die jij beschrijft, maar wel in de buurt.

T.a.v. batterij update gaf hij aan dat hij eerder al een vijftal auto's had gehad waar hij deze op had gezet, maar waar de pre-conditioning niet verscheen. En inderdaad toen ik gebeld werd dat auto klaar was, was het bij mij hetzelfde. Ik ben een paar uur later dus ook licht gefrustreerd en gewapend met de info vanuit dit forum hun kant op gegaan om te kijken of ik hun er toch nog toe kon bewegen om juiste update er op te zetten. Toen ik aankwam gaven ze aan het toch nogmaals geprobeerd te hebben en nu stond de pre-conditioning er wel op :)... Hij zij nog iets als dat het eigenlijk geen software voor deze auto is. Maar in andere woorden, ik heb bij hen het idee dat ze nu doorhebben wat er nodig is voor de update en dat de kans dat dit een volgende keer gaat slagen groter is.

Oh ja... ze hebben ook nog mijn smart tailgate gemaakt waar ik eerder over schreef. Scheen los contact van sensor te zijn wat waarschijnlijk bij monteren van de trekhaak (bij aflevering) is gebeurd.
Dikke bullshit van de dealer, zoveelste brevet van onkunde en onvermogen van de dealers. Ik heb zwart-op-wit informatie van Hyuandai NL dat alle dealers hierover zijn geïnformeerd en dat deze update voor iedereen beschibaar is, in het geval jouw auto hier 'recht' op heeft tenminste.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeMo1965

Hyundai van de Linden, Edelgasstraat 5 D, 2718 SX Zoetermeer, heeft bij mij de update zonder morren uitgevoerd. Ook een leaseauto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeMo1965
Vraagje.

Wat gebruiken jullie?
Ik heb een Shell recharge pas van LM en heb nog nooit wat anders nodig gehad, ook niet in Duitsland, Zwitserland en Italië

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
  • Laatst online: 10:11
amw82 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 00:22:
Heeft iemand enig idee hoeveel tijd de batterij ongeveer nodig heeft voor preconditioning?

Net even geprobeerd op een rit van ongeveer 30 km, 10 graden met regen. Een DC lader als poi in de buurt van m'n eindpunt als tussenpunt ingevuld, % ruim voldoende, dus enige voorwaarde die roet in het eten kan gooien was de resterende tijd (aannemende dat de batterij temp niet opeens boven de 21 graden was).
Vanmorgen nogmaals een test gedaan. Aan alle voorwaarden voldaan maar er kwam geen sneeuwvlokje of wat dan ook in beeld.
Toen ik echter even bij energie informatie ging kijken, zag ik wel opeens Accu verzorging energie gebruiken. Dus ik heb wel het gevoel dat hij aan het voorverwarmen was. Ik hoefde echter niet te laden, ging me meer om het testen, dus heb geen idee of het ook gewerkt heeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8eX0gadsvfo9utlCuNzVGWQUCAI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ct9sofvlqLQQwWHDjawENpkG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

amw82 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 10:36:
[...]

Vanmorgen nogmaals een test gedaan. Aan alle voorwaarden voldaan maar er kwam geen sneeuwvlokje of wat dan ook in beeld.
Toen ik echter even bij energie informatie ging kijken, zag ik wel opeens Accu verzorging energie gebruiken. Dus ik heb wel het gevoel dat hij aan het voorverwarmen was. Ik hoefde echter niet te laden, ging me meer om het testen, dus heb geen idee of het ook gewerkt heeft.

[Afbeelding]
....en toch had je een sneeuwvlokje moeten zien en een pop-upje. Dit is me nu toch al een paar keer gelukt. Naar mijn ervaring krijg je die niet direct, maar na 2 à 3 minuten of zo.

Dus ik vrees dat er tóch aan een bepaalde voorwaarde niet is voldaan.

[ Voor 4% gewijzigd door jrk op 23-11-2022 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
[...]

[Afbeelding]
Die accu verzorging is waarschijnlijk vanwege de koude temperaturen buiten. De accu wordt dan verwarmd om schade door de kou te voorkomen. Staat volledig los van pre conditioning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
ik heb in de afgelopen 2 weken 5 of 6x bij het aanzetten de melding "controleer elktrisch systeem" gekregen. auto uit en weer aan en dan was de melding er niet. de auto rijd ook gewoon als normaal, maar vind het toch gek dat die melding opkomt. dealer gaat volgende week even kijken of er een storing uit te lezen is.

heeft iemand iets vergelijkbaars gehad? (kan mij niet herrinneren dat ik deze melding hier voorbij heb zien komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsR
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 28-07 10:55
Hoi,

Vanuit wagenparkbeheer krijg ik de optie een Connect in kleur Shooting Star uit de poule te nemen. De auto met kenteken R-963-HG is van september '22. Dit kan alleen als mijn bestelde Connect in Atlas White met levering in maart '23 nog kosteloos te annuleren is bij een andere leasemaatschappij.. Het zou me €100 netto per maand aan bijtelling besparen.

Nu is mijn vraag of iemand weet of dit modeljaar 22, 22.5 of 23 is. Het zou om een 74 kWh gaan dus 23 is het sowieso niet lijkt me.

Dank alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nietwijk
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-08 08:41
ThijsR schreef op woensdag 23 november 2022 @ 14:09:
Hoi,

Vanuit wagenparkbeheer krijg ik de optie een Connect in kleur Shooting Star uit de poule te nemen. De auto met kenteken R-963-HG is van september '22. Dit kan alleen als mijn bestelde Connect in Atlas White met levering in maart '23 nog kosteloos te annuleren is bij een andere leasemaatschappij.. Het zou me €100 netto per maand aan bijtelling besparen.

Nu is mijn vraag of iemand weet of dit modeljaar 22, 22.5 of 23 is. Het zou om een 74 kWh gaan dus 23 is het sowieso niet lijkt me.

Dank alvast!
Dat is een F5E32, oftewel 73 kWh
e9*2018/858*11054*03 (model 2022.5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:15

mdeiman

Projet 45

Vandaag is een 30.000km beurt uitgevoerd met alle software updates. Alle, weet ik eigenlijk niet. Maar dat boeit mij niet zo.

Ook bandjes van voor naar achter en andersom.

€211 euro incl btw. Dat vind ik dan wel weer meevallen. Ik heb ook andere bedragen voorbij zien komen. Zijn dat geen standaard bedragen of mag de dealer dit bepalen?

Met Tesla trouwens nooit naar de dealer geweest voor een beurt.

Shit happens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamGeluk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:13
[...]

Had ik ook laatst. Geen sneeuwvlokje en geen melding. Wel de accuverzorging die flink wat energie gaat verbruiken zodra ik naar een HPC navigeer binnen de gestelde voorwaarden voor pre-conditionering. Zodra ik de route annuleer stopt ook de pre-heating. Ik ga er vanuit de het netjes werkt, ook zonder sneeuwvlok en/of melding.

Hyundai Ioniq 5 Project 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
RobbieB schreef op woensdag 23 november 2022 @ 12:55:
[...]

Die accu verzorging is waarschijnlijk vanwege de koude temperaturen buiten. De accu wordt dan verwarmd om schade door de kou te voorkomen. Staat volledig los van pre conditioning.
Denk ik niet. De accu verzorging ging aan op het moment dat ik een lader als POI toevoegde en weer uit op het moment dat ik de route annuleerde.
Vanavond nog weer een ritje staan van ongeveer 75 km... nog een paar testjes doen.

Wellicht dat er nog een kleine software update is voor het sneeuwvlokje, die bij mij vergeten is...?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henry_tw
RobbieB schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 21:45:
[...]

Dit geldt ook voor CarPlay. Splitscreen aan is 2/3 CarPlay en 1/3 Hyundai, waarbij je ook nog aan kan geven welke schermen je dan in de zijbalk wil hebben om doorheen te scrollen.

Overigens heb ik zelf het gevoel dat het meer 70/30 of zelfs 75/25 is..
Het was weer even zoeken maar 'split' functie instelling komt alleen naar voren als je de telefoon niet hebt aangesloten.

de tip had ik van een youtuber: https://youtu.be/w3gwvDucF9o
de instelling ziet er inmiddels anders uit dan in de video:

zoek naar 'Apple' (zonder dat je telefoon is verbonden) en klik op de onderste optie, daarna kun je de functie split screen aanzetten en wordt Carplay of Android Auto de eerste 2/3 van je scherm en heb je het verticaal swipend Hyundai scherm tot je beschikking

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nkUkPO-i91WY6mOzQ5UTEfkU5A8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UXmSzxxmb3dxFEKjIFFWwVei.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rpdjfN0aWcJMVYA3vgdpAKJo_04=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pDvbxRc5JYg69YL1xJRyGWwB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ph5bSSGidEENQ0Y8bsIVAFLoL5A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MZl8H9Jbupjbt0pnR4AaOpBt.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door Henry_tw op 23-11-2022 17:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoerdvt
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 08-04 12:08
Sjoerdvt schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 23:15:
[...]

Het is nog interessanter geworden. Mijn vrouw kwam waarschuwen dat de I5 keihard stond te loeien. En idd opeens was er de storing van een maximaal draaiende luchtkoeling terwijl er 6 KW p/uur werd geladen bij een buitentemperatuur van 12 graden. Daaar is geen koeling voor nodig. Alsof er een straaljager opsteeg. Stekker eruit, koeling stopt. Stekker er weer in loeiende koeling. Maar.. de volgende ochtend geen piepende waterpomp meer. Naar de garage om te checken wat er mis was. Aangegeven dat ik dacht dat er een verband was tussen de waterpomp en de loeiende luchtkoeling. 1 uur onderzoek, geen oorzaak. Volgende week terug en dan gaan wij meer metingen doen. Nee meneer, geen enkel verband tussen waterpomp en loeiende luchtkoeling. Vanochtend; piepende waterpomp terug! En….. je raad het al… vanavond geen probleem met loeiende luchtkoeling. Geen verband mn neus!! Wordt vervolgd.
En nu is het ronduit pijnlijk en beschamend. Het bleek uiteindelijk een defecte koelunit te zijn die lekte. De achterbak stond vol koelvloeistof. En nu komt het….. de auto staat al 4 weken bij de dealer!!!! Een nieuwe koelunit is niet te leveren en staat nog steeds in backorder zonder verwachte leverdatum! De dealer kan geen vervangend vervoer leveren op het niveau van de I5, heeft wel zijn best gedaan. Heb net de tijdelijke Tucson handbak ingeruild voor een nieuw model Kona Electric. Zodat ik nu gelukkig weer elektrisch en autonoom kan rijden, ik heb ook de importeur aangeschreven maar die kan ook niets betekenen. Hyundai heeft dit onbeschrijfelijk slecht voor elkaar. Het zal best dat er schaarste is op diverse onderdelen maar een auto van een jaar oud die al 4 weken buiten bedrijf is zonder zicht op reparatie heb ik in 45 jaar autorijden nog noooiit meegemaakt. Echt volkomen belachelijk. De koop ontbinden wordt mijn volgende actie wanneer ik deze maand geen zicht krijg op een reparatiedatum, ben benieuwd hoe dat werkt na een jaar……

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 13:37
Vraagje.

Wat gebruiken jullie?
Vraag de Charge myHyundai laadpas aan. Je kan kiezen voor een gratis variant en een betaalde.
Goede support, goede dekking.
https://chargemyhyundai.com/web/nl

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloetje
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 24-03-2023
Bedankt allemaal voor de reacties op mijn vraag over de laadpas.
Goed om te horen dat de pas van de LM al zo goed werkt, maar ik ga wel een aantal als back up aanvragen!
Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 13:37
Sjoerdvt schreef op woensdag 23 november 2022 @ 20:38:
[...]

En nu is het ronduit pijnlijk en beschamend. Het bleek uiteindelijk een defecte koelunit te zijn die lekte. De achterbak stond vol koelvloeistof. En nu komt het….. de auto staat al 4 weken bij de dealer!!!! Een nieuwe koelunit is niet te leveren en staat nog steeds in backorder zonder verwachte leverdatum! De dealer kan geen vervangend vervoer leveren op het niveau van de I5, heeft wel zijn best gedaan. Heb net de tijdelijke Tucson handbak ingeruild voor een nieuw model Kona Electric. Zodat ik nu gelukkig weer elektrisch en autonoom kan rijden, ik heb ook de importeur aangeschreven maar die kan ook niets betekenen. Hyundai heeft dit onbeschrijfelijk slecht voor elkaar. Het zal best dat er schaarste is op diverse onderdelen maar een auto van een jaar oud die al 4 weken buiten bedrijf is zonder zicht op reparatie heb ik in 45 jaar autorijden nog noooiit meegemaakt. Echt volkomen belachelijk. De koop ontbinden wordt mijn volgende actie wanneer ik deze maand geen zicht krijg op een reparatiedatum, ben benieuwd hoe dat werkt na een jaar……
Ik begrijp je “boosheid” maar in alle eerlijkheid, de koop ontbinden na een jaar, gaat zeer lastig worden. Hyundai moet in redelijke mate jou een oplossing bieden, en als in de markt het steeds “gebruikelijker” is dat er onderdelen niet goed op voorraad zijn zal geen rechter jou in je gelijk stellen.
Helaas komt dit fenomeen steeds vaker voor en dat is niet alleen bij Hyundai.

https://www.gld.nl/amp/ni...en-is-de-auto-gerepareerd

ehhhh..HOI

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobbieB
Sjoerdvt schreef op woensdag 23 november 2022 @ 20:38:
[...]

Helemaal eens met je frustratie en ook dat het onbegrijpelijk is dat een reperatie zo lang moet duren, maar ik ga je even wat context geven van wat collega’s uit ons wagenpark:

Audi Q4 e-tron met defecte airco (midden in de snikhete zomer): 6 weken wachten op onderdelen en als vervanging een A3 mee gekregen. Alle vergelijkbare leenauto’s waren al uitgeleend, omdat de hele parkeerplek vol stond met defecte VAG BEVs.
3 weken later was de airco weer defect. Toen nog eens 3 weken kwijt.

Mercedes EQA, dashboard ging opeens niet meer aan, verwachting van Mercedes: 12 weken (!!). Waren er uiteindelijk 10. Vervanging was een GLA.

ID3/ID4’s met een berg aan problemen waardoor ze nu niet eens meer gekozen mogen worden door vanuit de werkgever.

Het praat jouw geval niet goed, maar de tekorten, zijn bij alle fabrikanten een groot probleem. Ook de grote Duitse merken die iedereen hier om historische redenen toch nog vaak hoog in het vaandel hebben staan, maar waarbij de BEVs echt van een veel lager niveau zijn.

• amw82
amw82 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 16:41:
[...]

Denk ik niet. De accu verzorging ging aan op het moment dat ik een lader als POI toevoegde en weer uit op het moment dat ik de route annuleerde.
Vanavond nog weer een ritje staan van ongeveer 75 km... nog een paar testjes doen.

Wellicht dat er nog een kleine software update is voor het sneeuwvlokje, die bij mij vergeten is...?
En even wat verder getest. Iedere keer toen ik net een lader als tussenpunt koos ging de accu verzorging aan. Bij annuleren route ging hij meteen weer uit... Echter nooit een sneeuwvlokje in beeld.

Heb dus sterk het gevoel dat het wel werkt, alleen verder niet zichtbaar is bij mij.

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

[...]

[Afbeelding]
ik zie deze post nog steeds voorbij komen, maar kan het kloppen dat ik dit scherm niet heb bij "EV"?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1zezNFmznirhkqdtggpK2YJ_gK0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BWvJKFvczRtDtMM3lz9Kiyvh.jpg?f=user_large

• WilliamGeluk
jrk schreef op donderdag 24 november 2022 @ 10:17:
[...]

ik zie deze post nog steeds voorbij komen, maar kan het kloppen dat ik dit scherm niet heb bij "EV"?
Dat kan in theorie. Als je auto is voorzien van oude infotainment software, dan zie jij een anders scherm onder het kopje energieverbruik. Als dat het geval is, dan loop je echt een aantal versies achter en wordt het tijd om de software of zelf te updaten of eens langs de dealer te gaan :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18:50
Aanvullend op @WilliamGeluk bij split screen ingeschakeld is het menu waar de energie informatie te kiezen is niet zichtbaar. Dus split screen ff uitzetten in het geval dat aan staat.

• Naaldhak
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20-08 14:27
Ik zie een 22 november navi update die we niet voor de I5 kunnen downloaden. Misschien alleen OTA, wat bij mij nog nooit heeft gewerkt. Iemand dit al ontvangen?

Heb inmiddels de Accu voorverwarming firmware gehad ook de LFA aanpassing ontvangen maar die heeft nog niet 100% resultaat maar wel verbetering.

• kor952
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

Naaldhak schreef op donderdag 24 november 2022 @ 12:14:
Ik zie een 22 november navi update die we niet voor de I5 kunnen downloaden. Misschien alleen OTA, wat bij mij nog nooit heeft gewerkt. Iemand dit al ontvangen?

Heb inmiddels de Accu voorverwarming firmware gehad ook de LFA aanpassing ontvangen maar die heeft nog niet 100% resultaat maar wel verbetering.
Net even met de klantenservice gechat, update voor de I5 komt binnekort, het is niet alleen de I5 waarvoor nog geen updates beschikbaar zijn, houd deze pagina in de gaten werd er gezegd.
https://update.hyundai.com/EU/E1/updateNoticeView/372/pop2

3000Wp op 't dak

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

Naaldhak schreef op donderdag 24 november 2022 @ 12:14:

Is die LFA update (stuurhoek sensor zoals ik al verder ergens las) bij jouw auto op aanvraag gedaan?
En is het een optionele update? Ik begreep dat ook dan de stuurkolom open moet oid...
En waarom heeft jouw Ioniq 5 de LFA update gehad? Als het inderdaad ook is dat een bocht insturen te scherp
gedaan worden wil ik deze update ook namelijk laten doen op mijn lease ioniq 5..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

WilliamGeluk schreef op donderdag 24 november 2022 @ 11:16:
[...]

Dat kan in theorie. Als je auto is voorzien van oude infotainment software, dan zie jij een anders scherm onder het kopje energieverbruik. Als dat het geval is, dan loop je echt een aantal versies achter en wordt het tijd om de software of zelf te updaten of eens langs de dealer te gaan :)
Vanzelfsprekend (....) loop ik helemaal niet achter, maar inmiddels ontdekt hoe ik dit scherm krijg. Namelijk door in het standaardoverzicht EV op de auto te drukken, dan krijg je deze. Nooit geweten, dus toch nog weer eens wat geleerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WilliamGeluk
Zo, vandaag een ochtendje bij de dealer gezeten voor:
- LFA update + bijbehorende werkzaamheden
- Uitlezen boordcomputer ivm een foutmelding die elke keer bij het opstarten oppopt
- Vervangen sierstrips bij alle 4 de deuren
- Wielwissel

LFA update getest op een snelwegtraject van circa 20 kilometer.
De eerste ervaring is dat het van bijna onbruikbaar naar bruikbaar is gegaan.
Stuurt nog niet zo smooth als in mijn oude Ioniq Classic, maar het grote gewiebel is er nu uit en dat ervaar is als een flinke vooruitgang.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjoerdvt
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 08-04 12:08
RobbieB schreef op woensdag 23 november 2022 @ 21:55:
[...]

Helemaal eens met je frustratie en ook dat het onbegrijpelijk is dat een reperatie zo lang moet duren, maar ik ga je even wat context geven van wat collega’s uit ons wagenpark:

Audi Q4 e-tron met defecte airco (midden in de snikhete zomer): 6 weken wachten op onderdelen en als vervanging een A3 mee gekregen. Alle vergelijkbare leenauto’s waren al uitgeleend, omdat de hele parkeerplek vol stond met defecte VAG BEVs.
3 weken later was de airco weer defect. Toen nog eens 3 weken kwijt.

Mercedes EQA, dashboard ging opeens niet meer aan, verwachting van Mercedes: 12 weken (!!). Waren er uiteindelijk 10. Vervanging was een GLA.

ID3/ID4’s met een berg aan problemen waardoor ze nu niet eens meer gekozen mogen worden door vanuit de werkgever.

Het praat jouw geval niet goed, maar de tekorten, zijn bij alle fabrikanten een groot probleem. Ook de grote Duitse merken die iedereen hier om historische redenen toch nog vaak hoog in het vaandel hebben staan, maar waarbij de BEVs echt van een veel lager niveau zijn.
Dank, ik merk gelijk dat het mij helpt om nog wat verder te relativeren. Ik houd mij nu aan de positieve zaken vast. De afschrijving op mijn auto wordt zo een stuk lager met minder kilometers :)

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Wat is eigenlijk de relatie tussen de kaart/navi in de Bluelink app en die in de auto? Uiteraard weet ik dat je een bestemming in de app naar de auto kunt sturen, maar wat mij opvalt is dat als ik een POI laadstation als favoriet markeer in de app (op mijn account) die niet synct met de auto....(op mijn account) Dat is toch wel erg jammer en dat was toch wel erg mooi geweest. En hoe mooi zou het niet zijn geweest dat je zelf POI's kon aanmaken in de app. Dan waren we van het gelazer afgeweest dat de Fastneds niet in de POI staan....

Ik ben namelijk een trip naar Denemarken aan het voorbereiden, waarbij ik onderweg wil snelladen (en gebruik maken van pre-conditioning natuurlijk) en dat had ik graag willen voorbereiden op de app, maar ik krijg zo'n POI dan niet in de auto. Stuur ik hem als bestemming, dan kan ik hem in de auto niet als favoriet aanmaken...

• Naaldhak
WilliamGeluk schreef op donderdag 24 november 2022 @ 16:27:
Zo, vandaag een ochtendje bij de dealer gezeten voor:
- LFA update + bijbehorende werkzaamheden
- Uitlezen boordcomputer ivm een foutmelding die elke keer bij het opstarten oppopt
- Vervangen sierstrips bij alle 4 de deuren
- Wielwissel

LFA update getest op een snelwegtraject van circa 20 kilometer.
De eerste ervaring is dat het van bijna onbruikbaar naar bruikbaar is gegaan.
Stuurt nog niet zo smooth als in mijn oude Ioniq Classic, maar het grote gewiebel is er nu uit en dat ervaar is als een flinke vooruitgang.
Ik kan dat onderschrijven het is veel minder extreem nu, hoewel het stuur onverklaarbaar op rechte stukken nog steeds zachtjes heen en weer gaat, is het veel beter geworden.

• Naaldhak
cooper_s1 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 13:49:
[...]

Is die LFA update (stuurhoek sensor zoals ik al verder ergens las) bij jouw auto op aanvraag gedaan?
En is het een optionele update? Ik begreep dat ook dan de stuurkolom open moet oid...
En waarom heeft jouw Ioniq 5 de LFA update gehad? Als het inderdaad ook is dat een bocht insturen te scherp
gedaan worden wil ik deze update ook namelijk laten doen op mijn lease ioniq 5..
Heb er zelf om verzocht omdat het ping pongen over de snelweg niet acceptabel is, medepassagiers werden er misselijk van. Ik ging hem altijd uitzetten bij elke rit. Maar het is nog niet helemaal over, op rechte stukken blijft het aan het stuur trekken maar minder dan voorheen.
Pagina: 1 ... 130 ... 272 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic