Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

Dolkistan schreef op woensdag 16 november 2022 @ 13:06:
Beta programma voor Android auto is weer open.

Heb mezelf net aangemeld
thanks voor de tip! Ook gedaan. Hopelijk kan in nu straks ook coolwalk'en!

[update] Direct maar even geprobeerd en de afgeronde hoekjes van Coolwalk waren in beeld hoor!

Voorlopige conclusie qua werken 2/3 <-> 1/3 en full screen voor de combi van Navi+Spotify:

Google Maps + Spotify
1) links 2/3 Maps en rechts 1/3 spotify ==> werkt!
2) links 2/3 Spotify en rechts 1/3 Maps (full map) ==> werkt!
3) Maps full screen ==> werkt!

Dan voor ABRP + Spotify ==> dit werk precies zo als bij Google Maps, dus helemaal goed

Dan voor Waze + Spotify
1) links 2/3 Waze en rechts 1/3 spotify ==> werkt!
2) links 2/3 Spotify en rechts 1/3 Maps (full map) ==> werkt helaas niet op full map, alleen pijlen
3) Maps full screen ==> werkt helaas niet

Conclusie: Waze is nog niet Coolwalk-proof. Elders gezien dat TomTom dat ook nog niet is.

[ Voor 60% gewijzigd door jrk op 16-11-2022 16:17 ]

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-06 14:51

cooper_s1

MINI&#039;s rule

Hier ook aangemeld voor de Beta testen. Thanx voor de tip @Dolkistan !

Straks op de terugweg van werk meteen even kijken. :)

[ Voor 29% gewijzigd door cooper_s1 op 16-11-2022 14:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kratos
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16-06 08:41

Heb mezelf net aangemeld
Super bedankt voor de tip! Ik wachtte al heel lang om me aan te melden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 16-06 09:19
jbroekma schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 22:47:
[...]

@Tiggy80 , hoe heb je deze besteld? Gewoon duitse dealer bellen en laten versture naar NL ??
inderdaad zoals Bilgy aangaf, via hyundaizubehoer.de, werkt prima

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• portefam
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-06 07:42

Heb mezelf net aangemeld
Heel erg bedankt. Heb mij ook aangemeld.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI&#039;s rule

Yes!!!! Coolwalk:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lRjLG4p7DFgH8nGfEhArZ11bAZo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ha0kcPuRQByFTD4FMp9QtKGi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Nemesis
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-06 22:59

Lord_Nemesis

Wa oars?

dodgydutchy schreef op woensdag 16 november 2022 @ 12:16:
[Afbeelding]

zie ik nu goed dat er een achterruitwisser op de testwagen van de HI5N zit, dus gaat deze designmisser toch eindelijk aangepakt worden. Ik mis dat ding nagenoeg iedere dag met dit herftsweer van de laatste tijd.
Dat zou mooi zijn! Ik hoop dat dit dan standaard wordt op de auto's die in 2023 worden uitgeleverd (de mijne staat gepland voor juni 23).

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Cool! heb je 'm al door hoe het werkt? Was ff puzzelen voor mij namelijk.... met Google Maps werkt het inderdaad prima (zie mijn post hierboven)

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-06 19:09

GG85

.......

Lord_Nemesis schreef op woensdag 16 november 2022 @ 16:03:
[...]

Dat zou mooi zijn! Ik hoop dat dit dan standaard wordt op de auto's die in 2023 worden uitgeleverd (de mijne staat gepland voor juni 23).
Reken daar maar niet op. De MY23 (2023 uitvoering) wordt al uitgeleverd en daar zit het niet op. Of er moet in de tussentijd een MY24 versie komen maar daar is niets over bekend.

Iemand hier die de rubber matten heeft? Lijken me wel mooi duurzame dingen maar misschien een beetje lomp?

[ Voor 10% gewijzigd door GG85 op 16-11-2022 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kretek1305
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-06 19:35
Veel Waze en Goolge maps gebruikers hier. Is de standaardnavigatie zo slecht?

5750Wp SE - LG OLED65C8 + SK10Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:34
kretek1305 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 19:08:
Dat is heel erg persoonlijk. Ikzelf gebruik de standaard, voor projectie op de voorruit. Verder heb ik vaak betere resultaten dan met Google.

Maar ja, persoonlijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

nee, maar Waze heeft natuurlijk wel de meldingen van flitsers, gevaarlijke situaties en is altijd realtime up to date qua kaartmateriaal. Dus in die zin beter dan de onboard navi. Daarnaast mooiere integratie met Spotify op Android Auto. Dan neem ik op de koop toe dat ik geen navi op de HUD heb. Dat Waze beter is, wil dus niet zeggen dat de onboard slecht is he?

Daarnaast ook AA gebruiker vanwege o.a. de gesproken whatsapp en de betere telefoon app. Als je dus om die reden AA gebruikt en dus helemaal in de AA-omgeving werkt, dan moet je eigenlijk ook wel een AA-navi gebruiken. Maar dat vindt ik dus geen straf. Sowieso verwacht ik eigenlijk dat fabrikanten nog wel eens gaan stoppen met hun kostbare eigen ontwiikelingen. Waarom niet alleen AA of Carplay? Ook radio gaat tegenwoordig best goed via TuneIn bijvoorbeeld (ook AA). Daarmee kun je in heel Europa naar de NL zenders luisteren, al gaat dat ten koste van je databundel natuurlijk. Overigens luister ik eigenlijk nooit meer radio en alleen maar meer podcasts...

[ Voor 37% gewijzigd door jrk op 16-11-2022 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ioniqi
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 21:32
MBam schreef op woensdag 16 november 2022 @ 10:28:
Accu-percentage na 3 weken stilstand van de auto: van 70% naar 69%. Dat valt mij mee ;)
Klopt, viel mij ook op na een keer 2 weken vakantie.

Ioniq 5 Connect+WP 58kWh RWD Shooting Star Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
  • Laatst online: 22:23
Mijn persoonlijke mening is van wel. Zoeken van adres gaat via AA (Waze/maps) makkelijker, onboard heeft me al meerdere keren een fietspad of 1richting weg willen insturen. Files zijn eerder bekend via Waze/maps... En inderdaad, integratie met Spotify werkt lekkerder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-06 11:10
Zo slecht is het niet, maar het is niet goed genoeg meer voor 2022. (Overigens mijn mening van het hele infotainment systeem, maar dat is voor een andere keer).

Waze/Google Maps/Apple Maps zijn vrijwel real time up to date, de onboard krijgt 2x per jaar een update…
Ze hebben veel meer meldingen (stilstaande auto’s, mobiele flitsers, gevaarlijke situaties etc)

En de performance van AA/CarPlay is echt beter De onboard is niet slecht, maar wel merkbaar minder.

Enige reden om onboard te gebruiken voor minibus pre-conditioning. (Als de dealer zijn werk had gedaan en de update geïnstalleerd had bij aflevering…)

[ Voor 7% gewijzigd door RobbieB op 16-11-2022 20:18 ]

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkStar_
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 01-05 17:40
Mocht er nu eens wireless android auto zijn... Dan zou ik het ook meer gebruiken, maar zelfde ervaring. Als ik het echt niet weet zijn, Android Auto met Waze omdat het zoeken veel beter werkt, anders deze van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolkistan
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 26-11-2024
FunkStar_ schreef op woensdag 16 november 2022 @ 20:18:
Mocht er nu eens wireless android auto zijn... Dan zou ik het ook meer gebruiken, maar zelfde ervaring. Als ik het echt niet weet zijn, Android Auto met Waze omdat het zoeken veel beter werkt, anders deze van de auto.
Ik ben ook in afwachting van een goede blackfriday deal op een Android Auto wireless dongle.

Iemand tips? 1 die goed werkt met de Ioniq 5??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:14

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

Dolkistan schreef op woensdag 16 november 2022 @ 22:06:
[...]

Ik ben ook in afwachting van een goede blackfriday deal op een Android Auto wireless dongle.

Ik heb een Ottocast U2-X die zowel wireless AA als Apple carplay aan kan.

Niet heel goedkoop maar hij start wel vlot op.

https://www.ottocast.com/...ot-sale/products/U2-X-pro

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-06 00:26

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

dodgydutchy schreef op woensdag 16 november 2022 @ 12:16:
[Afbeelding]

zie ik nu goed dat er een achterruitwisser op de testwagen van de HI5N zit, dus gaat deze designmisser toch eindelijk aangepakt worden. Ik mis dat ding nagenoeg iedere dag met dit herftsweer van de laatste tijd.
Amaai, als ik dat zo zie denk ik, heeft iemand bij Hyundai ooit wel in die auto gereden?
Kan toch niet dat je dan zegt.. OK, dit is veilig?

Als het regent of sneeuw en je rijdt achteruit ben je gewoon gezien!
Camera's helpen geen bal, en je ziet niets door je achterruit. Dikke designfail :(

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• amw82
Heeft iemand enig idee hoeveel tijd de batterij ongeveer nodig heeft voor preconditioning?

Net even geprobeerd op een rit van ongeveer 30 km, 10 graden met regen. Een DC lader als poi in de buurt van m'n eindpunt als tussenpunt ingevuld, % ruim voldoende, dus enige voorwaarde die roet in het eten kan gooien was de resterende tijd (aannemende dat de batterij temp niet opeens boven de 21 graden was).

• cooper_s1

cooper_s1

MINI&#039;s rule

jrk schreef op woensdag 16 november 2022 @ 17:07:
[...]

Cool! heb je 'm al door hoe het werkt? Was ff puzzelen voor mij namelijk.... met Google Maps werkt het inderdaad prima (zie mijn post hierboven)
Was inderdaad even kijken hoe het werkt, maar t gaat prima. Alleen ABRP i.c.m. Spotify moet Spotify wel op 2/3 van het scherm zodat je rechts in ABRP nog je accupercentage kan zien via ODB2 dongle.
Ik moet er verder nog eens mee spelen. Maar t werkt bijzonder soepel vind ik tot nu toe.
En het ziet er gewoon beter uit vind ik
GG85 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 18:43:
[...]

Reken daar maar niet op. De MY23 (2023 uitvoering) wordt al uitgeleverd en daar zit het niet op. Of er moet in de tussentijd een MY24 versie komen maar daar is niets over bekend.

Iemand hier die de rubber matten heeft? Lijken me wel mooi duurzame dingen maar misschien een beetje lomp?
Ik heb ze inderdaad en het staat niet zo huiselijk als velours matten. Maar ik zou ze nou ook weer niet lomp noemen. De auto blijft verder super schoon. Vooral achterin heel fijn met kids (kruimels, zand) en in de kofferbak.

[ Voor 3% gewijzigd door bilgy_no1 op 17-11-2022 07:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• portefam
[...]

Ik gebruik de

https://www.amazon.com/AA...y-Companion/dp/B0B71XC7VG

Helaas (momenteel) niet verkrijgbaar. Bevalt uitstekend. Snelle, stabiele verbinding.

• Tiggy80
amw82 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 00:22:
Heeft iemand enig idee hoeveel tijd de batterij ongeveer nodig heeft voor preconditioning?

Net even geprobeerd op een rit van ongeveer 30 km, 10 graden met regen. Een DC lader als poi in de buurt van m'n eindpunt als tussenpunt ingevuld, % ruim voldoende, dus enige voorwaarde die roet in het eten kan gooien was de resterende tijd (aannemende dat de batterij temp niet opeens boven de 21 graden was).
volgens mij moet je min 40km tot de bestemming hebben, zie de handleiding in de startpost

• amw82
Tiggy80 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 07:35:
[...]

volgens mij moet je min 40km tot de bestemming hebben, zie de handleiding in de startpost
Dat zou kunnen, zal het nog eens proberen.

Maar als ik die voorwaarde lees staat dat er niet...

Resterende afstand < DTE - 40

Hier staat volgens mij dat de resterende afstand minder moet zijn dan distance to empty minus 40 km. Dit betekent niet dat de afstand nog 40 km moet zijn toch...?

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Gisteren moest ik weer een snelladen aan de snelweg. De rit van Nieuw Beerta (Gr.) naar Zwolle, waarvoor ik 30km actieradius te kort zou komen, dus snelladen met de Pre-conditioning! (Stukje A7 vanaf de Duitse grens bijna, richting Groningen, dan N33 --> Assen --> A28 --> Zwolle. Ik had zo gedacht de Fastned bij Beilen (net na Assen) en ik ben op de A7 begonnen voor elkaar te krijgen dat de preconditioning aan zou gaan

Met geen mogelijkheid deze Fastned te vinden. Merk ook op dat er verschil is in de overzichtsmogelijkheden.

Als je een laadPOI als eindbestemming invoert, dan krijg je er slechts 30 te zien, die alleen in de buurt zijn. In mijn geval een stelletje de verkeerde kant van de A7 op in Duitsland, met geen mogelijkheid dan te zoeken op plaatsnaam "Beilen" bijvoorbeeld.... Toen maar even geprobeerd om een station in de stad Groningen te selectereren, hoewel dus niet op de route. De pre-conditioning ging toen wel aan na een minuutje ongeveer, wat bewijst dat ik aan alle randvoorwaarden verder wel voldeed. Maar goed, geen werkzame oplossing, want je wordt zenuwachtig dat de Navi je de verkeerde kant opstuurt én die in Groningen lag dichter bij de Fastned in Beilen.

Dan maar Zwolle als eindbestemming en de laadPOI als tussenstop. Hier kun je dus wel kiezen voor "langs de route" maar dan heb ik dus geen enkele match me tfilter op "HPC". Dit terwijl er dus in ieder geval 3 Fastneds op de route zijn naar Zwolle (Beilen, Zuidwolde en net voor Zwolle). Conclusie: die hele pre-conditioning is prachtig, maar werkt in de praktijk voor geen ene meter!

Uiteindelijk bij Beilen geladen aan de 300kW (met 12% SOC)
30.36kWh in 15 minuten m = gem bijna 125kw aan laadsnelheid (da's een beetje traag voor ons doen en had dus zoveel sneller gekund)

[ Voor 14% gewijzigd door jrk op 17-11-2022 09:11 ]

• Tiggy80
amw82 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 09:03:
[...]

Dat zou kunnen, zal het nog eens proberen.

Maar als ik die voorwaarde lees staat dat er niet...

Resterende afstand < DTE - 40

Hier staat volgens mij dat de resterende afstand minder moet zijn dan distance to empty minus 40 km. Dit betekent niet dat de afstand nog 40 km moet zijn toch...?
tja het staat er een beetje wazig (vind ik van het hele schema overigens). je zou ook moeten aankomen met min 20% SOC (dat is een uitschakel trigger). dat zou weer niet overeenkomen met DTE 40km... dus zodoende had ik hem geinterpreteerd als zijnde min 40km rit..... nu ik dit schrijf bedenk ik mij dat ik laatst met minder afstand van vertrek tot de laadpaal (rond 30km ook) wel de sneeuwvlok kreeg :S .

• RobbieB
@portefam @de meester01 Werken die Ottocasts ook met meerdere iPhones? Mijn vriendin en ik gebruiken de auto beiden met Carplay, maar wel ook met onze eigen telefoons. Zou onhandig zijn als je die connectie steeds opnieuw moet maken.

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12-06 11:04

MicheldeGoey

Project 45

RobbieB schreef op donderdag 17 november 2022 @ 09:17:
@portefam @de meester01 Werken die Ottocasts ook met meerdere iPhones? Mijn vriendin en ik gebruiken de auto beiden met Carplay, maar wel ook met onze eigen telefoons. Zou onhandig zijn als je die connectie steeds opnieuw moet maken.
Ja, de actieve telefoon verbindt via Bluetooth.

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-06 19:09

GG85

.......

bilgy_no1 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 07:24:
[...]

Ik heb ze inderdaad en het staat niet zo huiselijk als velours matten. Maar ik zou ze nou ook weer niet lomp noemen. De auto blijft verder super schoon. Vooral achterin heel fijn met kids (kruimels, zand) en in de kofferbak.
Heb je misschien een foto O-) ?

• portefam
RobbieB schreef op donderdag 17 november 2022 @ 09:17:
Mijn versie is specifiek voor Android. Geen ervaring met Iphone.

• maax
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 19:42
[...]

Ik heb evt. een Ottocast u2 Air in de aanbieding. Doet het prima, alleen wordt de Ioniq 5 door 3 verschillende bestuurders gebruikt en iedere keer wordt de Ottocast uit de USB-poort getrokken. Ik ben daar een beetje klaar mee en ga weer over op een bekabelde verbinding. Bij interesse stuur even een PM.

Gekocht half augustus.

• Zonnekamp
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 12-06 10:47
de meester01 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 23:26:
[...]

Ik heb een Ottocast U2-X die zowel wireless AA als Apple carplay aan kan.

Niet heel goedkoop maar hij start wel vlot op.

https://www.ottocast.com/...ot-sale/products/U2-X-pro
Die heb ik ook, werkt prima

• RobbieB
maax schreef op donderdag 17 november 2022 @ 10:17:
[...]

Ik heb evt. een Ottocast u2 Air in de aanbieding. Doet het prima, alleen wordt de Ioniq 5 door 3 verschillende bestuurders gebruikt en iedere keer wordt de Ottocast uit de USB-poort getrokken. Ik ben daar een beetje klaar mee en ga weer over op een bekabelde verbinding. Bij interesse stuur even een PM.

Gekocht half augustus.
Begrijp ik hier dan uit dat de Ottocast niet werkt met meerdere gebruikers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maax
RobbieB schreef op donderdag 17 november 2022 @ 10:42:
[...]

Begrijp ik hier dan uit dat de Ottocast niet werkt met meerdere gebruikers?
Ja wel hoor, maar als de overige bestuurders er geen gebruik van willen maken en de Ottocast er iedere keer weer uittrekken dan blijft dit irriteren.

• tomcornet
  • Laatst online: 13-07-2023
Zucht! Vandaag eerste onderhoud gehad incl software updates, zeggen ze, 2,5u gewacht, geen problemen mee, had immers een beurt overgeslagen want stond op 27k ipv 15k. Harde discussie gehad over het vervangen van een pollenfilter (zelf gedaan) dit was nefast voor de garantie, uiteindelijk er toch laten zitten was toch net nieuw.

Nu wil ik graag de preconditionering testen maar vind enkel de winter modus terug, zie foto’s, hoe moet je deze aanzetten? Volgens de dealer zou alles in orde zijn.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kYSheTWZw0__yMRdrs6-UPJfIxM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DaueuHWoBoIcQuc6I2ORvKfQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m_BW61VxWCAoQi8pYk65qFHb0UU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h9x2sneDIxlCTEjgGZu7ZN6W.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XZLC3dqLdAHh-N5RvgUsIk4WSyY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lhVvBERQsBmL7PilflJDlElO.jpg?f=fotoalbum_large
@tomcornet zie topic start:

Help, de werkplaats heeft de batterij conditionering firmware update niet (goed) geupdate

• CharlieBulldog
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 23:55
portefam schreef op donderdag 17 november 2022 @ 07:28:
[...]

Ik gebruik de

https://www.amazon.com/AA...y-Companion/dp/B0B71XC7VG

Helaas (momenteel) niet verkrijgbaar. Bevalt uitstekend. Snelle, stabiele verbinding.
De AA Wireless dongle is via hun eigen site gewoon te koop.
Kost inclusief verzenden en BTW iets minder dan € 100.

Zie: https://shop.aawireless.io/

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

tomcornet schreef op donderdag 17 november 2022 @ 12:04:
Zucht! Vandaag eerste onderhoud gehad incl software updates, zeggen ze, 2,5u gewacht, geen problemen mee, had immers een beurt overgeslagen want stond op 27k ipv 15k. Harde discussie gehad over het vervangen van een pollenfilter (zelf gedaan) dit was nefast voor de garantie, uiteindelijk er toch laten zitten was toch net nieuw.

Nu wil ik graag de preconditionering testen maar vind enkel de winter modus terug, zie foto’s, hoe moet je deze aanzetten? Volgens de dealer zou alles in orde zijn.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
....die staat er dus niet op. Je weet wel zeker dat jouw auto daarvoor in aanmerking komt? Zo ja, dan hebben ze de ECU-update dus niet gedaan. Zie ook deze post: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/72890312

en by the way: je kunt hem "niet aanzetten" hij moet er bij staan in het EV-scherm (voorwaarde) en dan kun je hem activeren via de navi (...maar dat is al uitdaging genoeg)

Zoveelste blijk van brevet van onvermogen bij de gem. dealer.

[ Voor 7% gewijzigd door jrk op 17-11-2022 12:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomcornet
  • Laatst online: 13-07-2023
Oke duidelijk, dan nog maar eens een mailtje sturen, ik heb een full option wagen met warmtepomp en batterijverwarming van november 21 RWD, dus ik denk wel dat ik ervoor in aanmerking kom?
jrk schreef op donderdag 17 november 2022 @ 12:40:
[...]

....die staat er dus niet op. Je weet wel zeker dat jouw auto daarvoor in aanmerking komt? Zo ja, dan hebben ze de ECU-update dus niet gedaan. Zie ook deze post: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/72890312

en by the way: je kunt hem "niet aanzetten" hij moet er bij staan in het EV-scherm (voorwaarde) en dan kun je hem activeren via de navi (...maar dat is al uitdaging genoeg)

Zoveelste blijk van brevet van onvermogen bij de gem. dealer.

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

tomcornet schreef op donderdag 17 november 2022 @ 14:46:
Oke duidelijk, dan nog maar eens een mailtje sturen, ik heb een full option wagen met warmtepomp en batterijverwarming van november 21 RWD, dus ik denk wel dat ik ervoor in aanmerking kom?

[...]
...dat denk ik dus ook.

• de meester01

de meester01

MicheldeGoey schreef op donderdag 17 november 2022 @ 09:28:
[...]

Ja, de actieve telefoon verbindt via Bluetooth.
En als ze beide in de buurt zijn de telefoon die bij de vorige sessie verbonden was maar ook dat kun je volgens mij instellen als je de laatste firmware van Ottocast draait zodat je een bootscreen krijgt waarmee je een telefoon kunt selecteren. Maar dat is van horen zeggen, geen directe ervaring want mijn wederhelft gebruikt AA niet.

Die rost de dongle er gewoon uit O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_tw
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 16-06 09:16
Rugby82 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 09:45:
[Afbeelding]

Vandaag ge-update en hij is weer helemaal bij. Was in 1,5 uur gebeurd bij Zeeuw en Zeeuw.
Welke batterij capaciteit heeft jou auto? die van mij 72 en volgens de afhaal-dealer (Broekhuis Zwolle) komt alleen de 77 versie in aanmerking voor deze update.

IONIQ 28 | Premium | | Red | 150k+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PeMo1965
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-05 12:56
Henry_tw schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:56:
[...]

Welke batterij capaciteit heeft jou auto? die van mij 72 en volgens de afhaal-dealer (Broekhuis Zwolle) komt alleen de 77 versie in aanmerking voor deze update.
Dan moet je afhaal dealer zijn huiswerk beter gaan doen want alle Ioniq's met warmtepomp komen hiervoor in aanmerking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

[...]

haha, wat zijn het toch een flapdrollen daar. Broekhuis Zwolle is ook mijn dealer. Ik heb daar destijds ook ruzie mee gemaakt ten tijde van mijn 30k beurt. En maar bij hoog en laag beweren dat het niet kon....en uiteindelijk bleek dat ze het wel hadden gedaan. Allemaal onkunde bij zo'n dealer. De gemiddelde forumbezoeker hier weet er meer van dan zo'n gast bij de receptie werkplaats. Ik heb daarover ook geklaagd bij Hyundai NL.
Zie hier: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/72880480

Het probleem bij deze update: deze staat niet in het receptiesysteem waar ze op VIN-nummer de updates zien. Dat is heel erg vergelijkbaar met dit: https://www.hyundai.de/service-zubehoer/rueckrufaktionen/#/
Dit is een ECU-update die blijkbaar standaard wordt gedaan of zo. De receptie weet het dan niet, maar deze update zit dan in standaardriedeltje van de werkplaats (blijkbaar)

[ Voor 19% gewijzigd door jrk op 18-11-2022 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_tw
jrk schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 10:11:
[...]

haha, wat zijn het toch een flapdrollen daar. Broekhuis Zwolle is ook mijn dealer. Ik heb daar destijds ook ruzie mee gemaakt ten tijde van mijn 30k beurt. En maar bij hoog en laag beweren dat het niet kon....en uiteindelijk bleek dat ze het wel hadden gedaan. Allemaal onkunde bij zo'n dealer. De gemiddelde forumbezoeker hier weet er meer van dan zo'n gast bij de receptie werkplaats. Ik heb daarover ook geklaagd bij Hyundai NL.
Zie hier: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/72880480

Het probleem bij deze update: deze staat niet in het receptiesysteem waar ze op VIN-nummer de updates zien. Dat is heel erg vergelijkbaar met dit: https://www.hyundai.de/service-zubehoer/rueckrufaktionen/#/
Dit is een ECU-update die blijkbaar standaard wordt gedaan of zo. De receptie weet het dan niet, maar deze update zit dan in standaardriedeltje van de werkplaats (blijkbaar)
Heb net na veel doorzeuren idd een afspraak kunnen maken. even screenshots gemaakt van de laatst beschikbare versies van de software zodat ik kan controleren of ze hun werk goed gedaan hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Wat een ding toch! Hopelijk gaan ze hem zo ooit uitbrengen. Realiteit?
https://www.carscoops.com...in-la/#Echobox=1668730042

Met de ioniq 5 zijn ze ook heel kort bij het concept gebleven.
Ik had mijn hoop op de ioniq 6 gezet omdat ik misschien liever lager zit + langere range.
Maar ik vind hem echt niet mooi. Full black is de beste optie maar dan nog. De kont hangt te laag.
Dan blijven we mooi bij de I5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maax
Rugby82 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 09:45:
[Afbeelding]

Vandaag ge-update en hij is weer helemaal bij. Was in 1,5 uur gebeurd bij Zeeuw en Zeeuw.
Vraagje, waren er nog kosten aan verbonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Elke keer met ongeveer 50% aankomen is nu niet heel representatief voor de doorsnee Hi5 riijder.

Waarom kart hij niet door tot ca 20%

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobbieB
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om de achterlichten ook aan te zetten als dagrijverlichting? (via een verborgen onderhoud menu ofzo?) Ik weet dat dit bij de VAG auto's in ieder geval wel kan, maar heb het voor de Ioniq nog nergens kunnen vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 19:38

-CJ

Not remastered

RobbieB schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 11:31:
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om de achterlichten ook aan te zetten als dagrijverlichting? (via een verborgen onderhoud menu ofzo?) Ik weet dat dit bij de VAG auto's in ieder geval wel kan, maar heb het voor de Ioniq nog nergens kunnen vinden.
Niet anders dan dit:
MeelezerT schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 17:16:
[...]

Met de lichtschakelaar op “stadslicht” is er dagrijverlichting voor én achter. Wel zelf even opletten en naar dimlicht of auto zetten zodra het donker begint te worden, je een tunnel inrijdt of het slecht weer wordt.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

de meester01 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 11:28:
[...]

Elke keer met ongeveer 50% aankomen is nu niet heel representatief voor de doorsnee Hi5 riijder.

Waarom kart hij niet door tot ca 20%
filmpje nog niet gezien, maar gebruikt hij ABRP of zo? Die komt ook met zulke routes dat je bij 50% voor 7 min. moet bijladen naar 80%... Gaat tegen je gevoel in, maar is blijkbaar - door het snelle laden - misschien toch wel onderaan de streep het snelst voor onze auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobbieB schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 11:31:
staat al een hele tijd in topic start :F

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI&#039;s rule

Zijn er BlueLink issues? Ik kreeg een half uur terug in de auto om nieuwe voorwaarden te accepteren en daarna iets met een melding dat ik BlueLink moest activeren... verder gewoon gaan rijden, maar nu doet de app op m'n telefoon ook raar.. eerst een netwerk error en nu doet de app aleen het welkomstscherm tonen...

Edit: nu lijkt het ineens weer te werken

[ Voor 6% gewijzigd door cooper_s1 op 18-11-2022 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rugby82
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-06 18:31
ZuinigeRijder schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 12:19:
[...]

staat al een hele tijd in topic start :F
Alleen gaat die link niet naar de juiste post/pagina want ik was hier ook benieuwd naar. De 3 links die ik aangeklikt heb lijken allemaal naar de verkeerde pagina/post te gaan.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rugby82
cooper_s1 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 14:01:
Zijn er BlueLink issues? Ik kreeg een half uur terug in de auto om nieuwe voorwaarden te accepteren en daarna iets met een melding dat ik BlueLink moest activeren... verder gewoon gaan rijden, maar nu doet de app op m'n telefoon ook raar.. eerst een netwerk error en nu doet de app aleen het welkomstscherm tonen...

Edit: nu lijkt het ineens weer te werken
Paar uur geleden ook de nieuwe voorwaarden moeten accepteren maar hier doet de app het nog steeds net. Heel erg irritant met het koude weer wat op komst is.

Resetten van bluelink via de instellingen in de auto werkt ook niet. Krijg alleen maar network errors op de app.

[ Voor 24% gewijzigd door Rugby82 op 18-11-2022 16:14 ]

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rugby82 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 14:19:
[...]

Alleen gaat die link niet naar de juiste post/pagina want ik was hier ook benieuwd naar. De 3 links die ik aangeklikt heb lijken allemaal naar de verkeerde pagina/post te gaan.
Dagrijverlichting vóór én achter aanzetten uit de topic start komt precies uit op het antwoord wat hierboven gegeven is:
Met de lichtschakelaar op “stadslicht” is er dagrijverlichting voor én achter. Wel zelf even opletten en naar dimlicht of auto zetten zodra het donker begint te worden, je een tunnel inrijdt of het slecht weer wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboeker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-06 10:03
[...]

Op mijn 73kwh eind 2021 met warmtepomp versie (buitenlandse import, dus geen NL connect/connect+ aanduiding) net ook laten doen, iets meer dan uurtje werk.
Bij Herwers in Arnhem. geen rekening. In eerste instantie wat onduidelijkheid bij de receptie die de update idd niet zagen staan en daarom geen afspraak konden plannen, paar dagen later teruggebeld door de werkplaats en afspraak gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rugby82
ZuinigeRijder schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 14:22:
[...]

Dagrijverlichting vóór én achter aanzetten uit de topic start komt precies uit op het antwoord wat hierboven gegeven is:

[...]
Net op mijn Windows tablet kwam ik heel ergens anders uit maar nu op mijn telefoon werkt het wel. Heel vreemd en zal wel een hikje geweest zijn in de tablet alhoewel dat erg onlogisch is. Simpele antwoord is dus dat het niet automatisch kan.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI&#039;s rule

Rugby82 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 14:20:
[...]

Paar uur geleden ook de nieuwe voorwaarden moeten accepteren maar hier doet de app het nog steeds net. Heel erg irritant met het koude weer wat op komst is.

Resetten van bluelink via de instellingen in de auto werkt ook niet. Krijg alleen maar network errors op de app.

Zojuist een mail gestuurd naar bluelink@hyundai-europe.com voor degene die willen weten waar je dit moet melden.
Zoals eerder vermeld, bij mij werkte het gewoon weer na een tijdje, maar was wel m'n coolwalk interface van AA kwijt.. 😮
Maar in de apps de cache geleegd op m'n phone en daarna een herstart van m'n phone en het werkte weer...
Met die voorwaarden accepteren had ik even het idee dat er een OTA update langskwam, maar helaas.. dat dus niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rugby82
Zojuist van Hyundai een mail gekregen dat ze een grote storing hebben. Hij werkt hier nu wel ineens weer en heeft dus niks met wissen van de cache te maken en opnieuw opstarten te maken want dat hielp bij mij ook niet. Ligt echt aan de kant van bluelink bij Hyundai.

[ Voor 13% gewijzigd door Rugby82 op 18-11-2022 16:15 ]

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Rugby82 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 16:13:
Zojuist van Hyundai een mail gekregen dat ze een grote storing hebben. Hij werkt hier nu wel ineens weer en heeft dus niks met wissen van de cache te maken en opnieuw opstarten te maken want dat hielp bij mij ook niet. Ligt echt aan de kant van bluelink bij Hyundai.
Euh!! Ik reed net mijn oprip op en ik kreeg de BlueLink melding/push en mijn auto happerde. Alsof de versnelling verkeerd zat.. raar. Lijkt wel samen te liggen met de softwarepush.
Ik kreeg een error alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23:07

mdeiman

Projet 45

Ik ben zeer tevreden over CarPlay, maar erg veel last van een trage Google Maps en Waze. Loopt circa 100 meter achter de feiten aan. Het scherm werkt dan ook super traag. Echt meerdere secondes gebeurt er wat als je het scherm aanraakt.

Apple Kaarten werkt wel prima. Maar ik wil graag Waze gebruiken. Al maanden last van. In den beginne nergens last van.

Iemand nog suggesties?

Shit happens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Astronaut
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Rugby82 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 14:50:
[...]

Net op mijn Windows tablet kwam ik heel ergens anders uit maar nu op mijn telefoon werkt het wel. Heel vreemd en zal wel een hikje geweest zijn in de tablet alhoewel dat erg onlogisch is. Simpele antwoord is dus dat het niet automatisch kan.
Ik rijd altijd op de lichtstand “dimlicht” (de bovenste). Dan is de verlichting voor en achter aan, en het dimlicht ook. Grootlicht kun je in deze stand ook inschakelen, maar gaat niet automatisch helaas. Maar de keren dat ik per jaar met grootlicht rijd, is op één hand te tellen.
Wat mij betreft is dit dus de beste stand :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zwakie
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16-06 16:30
Die had ik nog niet gehoord: volgend jaar komt er blijkbaar een significante verbetering in de navigatie-software waarmee ook snelladers automatisch ingepland worden. d:)b

PV: 7670Wp 180°Z 40° PVOutput | WP: ME SUZ-SWM80VA ERSD-VM2D | gasloos | EV: Ioniq 5 Lounge 77kWh RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jrk schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 12:14:
[...]

filmpje nog niet gezien, maar gebruikt hij ABRP of zo? Die komt ook met zulke routes dat je bij 50% voor 7 min. moet bijladen naar 80%... Gaat tegen je gevoel in, maar is blijkbaar - door het snelle laden - misschien toch wel onderaan de streep het snelst voor onze auto.
Hmm dat is niet mijn ervaring. Misschien staan je instellingen in de app dan aangepast, want je kunt kiezen voor veel maar korte laadstops of juist langere maar minder stops. Standaard staat het op optimale reistijd.

Sowieso zou het in bovenstaande voorbeeld dan sneller zijn om 20-50% te laden, dat gaat nog sneller. Bij 50% zit je sowieso buiten het window voor het hoogste laadvermogen. Pre-heating of niet, 220 kW haal je dan niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maax
Astronaut schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 18:57:
[...]

Ik rijd altijd op de lichtstand “dimlicht” (de bovenste). Dan is de verlichting voor en achter aan, en het dimlicht ook. Grootlicht kun je in deze stand ook inschakelen, maar gaat niet automatisch helaas. Maar de keren dat ik per jaar met grootlicht rijd, is op één hand te tellen.
Wat mij betreft is dit dus de beste stand :)
Die stand staat bij mij ook zo aan. Reed afgelopen week op de A7 en passeerde een auto die met stadslicht reed, hij had geen idee dat z’n achterlichten niet aanstonden (lichten voor en dashboard verlichting staan dan nl wel aan). LEVENSGEVAARLIJK!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeelezerT
  • Laatst online: 30-01-2024
maax schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 21:29:
[...]

Die stand staat bij mij ook zo aan. Reed afgelopen week op de A7 en passeerde een auto die met stadslicht reed, hij had geen idee dat z’n achterlichten niet aanstonden (lichten voor en dashboard verlichting staan dan nl wel aan). LEVENSGEVAARLIJK!!
Je bedoelt dagrijverlichting. Bij stadslicht brandt voor en achter juist wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:49
MeelezerT schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 01:30:
[...]

Je bedoelt dagrijverlichting. Bij stadslicht brandt voor en achter juist wel.
Het was wss geen Ioniq5

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
Dan nog brandt voor en achter wel bij stadsverlichting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wreckerrm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-06 15:33

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

De levertijden zijn zo lang, dat je niet eens weet wat de prijs gaat worden. Over een jaar kan het wel weer een paar duizend duurder geworden zijn. Ik heb begrepen dat die kosten altijd doorberekend worden. Dat maakt het wel lastig.

Ik wil wel een Lounge 77 kwh, maar de Model Y RWD is binnen een paar maand leverbaar en staat de prijs redelijk vast. Alleen is de Model Y nu eenmaal geen Ioniq 5 met de fijne stoelen en opties zoals V2L. En de range is wat minder.

Best onhandig die lange levertijden en onzekerheid die daarmee gepaard gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdj
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
mdeiman schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 18:29:
Ik ben zeer tevreden over CarPlay, maar erg veel last van een trage Google Maps en Waze. Loopt circa 100 meter achter de feiten aan. Het scherm werkt dan ook super traag. Echt meerdere secondes gebeurt er wat als je het scherm aanraakt.

Apple Kaarten werkt wel prima. Maar ik wil graag Waze gebruiken. Al maanden last van. In den beginne nergens last van.

Iemand nog suggesties?
Wired of wireless met een dongle?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04 06:38

Cozm0

Unf!

Wreckerrm schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 09:19:

Ik wil wel een Lounge 77 kwh, maar de Model Y RWD is binnen een paar maand leverbaar en staat de prijs redelijk vast. Alleen is de Model Y nu eenmaal geen Ioniq 5 met de fijne stoelen en opties zoals V2L. En de range is wat minder.
Google even op bouwkwaliteit Tesla, dan ben je gauw genezen.

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• irab
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:00
bour12 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 09:25:
Is er al iemand die met de "oude"en nieuwe versie heeft gereden en iets kan zeggen over de nieuwe adaptieve achter dempers?
Jawel!
Hier een filmpje: YouTube: Dubbeltest | Het verschil tussen de oude en nieuwe Hyundai Ioniq 5 (...
SFD @12:10
(Vering en smart frequency dempers vanaf 12.10 ongeveer. Het hele filmpje is erg positief.)

[ Voor 8% gewijzigd door irab op 20-11-2022 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdj
  • Niet online
Ik ga er winterbanden op leggen: Michelin Pilot Alpin 5 SUV Extra load.

Nu zie ik dat er voor de 19 inch twee versies beschikbaar zijn:

* 235/55 R19 105V: verbruik C; regen B; 68dB; max. 240 km/u
* 235/55 R19 105H: verbruik B; regen B; 70dB; max. 210 km/u

Prijzen zijn nagenoeg gelijk. Auto gaat maar 185 km/u dus dat snelheidslabel is niet van belang denk ik.

Is dit louter een keuze tussen iets meer verbruik maar wel stiller vs. zuiniger maar meer lawaai?

Ik heb geen idee wat ik best kies. Iemand advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolkistan
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 26-11-2024
De levertijden zijn zo lang, dat je niet eens weet wat de prijs gaat worden. Over een jaar kan het wel weer een paar duizend duurder geworden zijn. Ik heb begrepen dat die kosten altijd doorberekend worden. Dat maakt het wel lastig.

Snap ik wel

Ik had de mijne eind feb dit jaar besteld.
Heb hem nu 2 weken in mijn bezit, heel erg blij mee, maar hij is wel €3000 duurder geworden 😔.

Is er geen voorraad of jonge occasion beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:23

Ik zit met het zelfde probleem. De Ioniq 5 staat bij mij op de eerste plaats (en Tesla Model Y op de tweede) maar de dealer heeft met de offerte aangegeven dat de auto zeker duurder gaat worden, hij had het over € 2.500,00@2,600,00 met een kans dat daar nog een keer € 1,000,00 bij gaat komen. Bij elkaar preceis het verschil tussen een 58 kWh en een 77 kWh. En dan ook nog de lange levertijd.

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wfveennl
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:23
Cozm0 schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 10:54:
[...]

Dit was in het verleden i.d.d. het geval maar tegenwoordig is de kwaliteit stukken beter.

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-06 17:02

Daniel

Kapitein NCC-1701
wfveennl schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 13:09:

Ik zit met het zelfde probleem. De Ioniq 5 staat bij mij op de eerste plaats (en Tesla Model Y op de tweede) maar de dealer heeft met de offerte aangegeven dat de auto zeker duurder gaat worden, hij had het over € 2.500,00@2,600,00 met een kans dat daar nog een keer € 1,000,00 bij gaat komen. Bij elkaar preceis het verschil tussen een 58 kWh en een 77 kWh. En dan ook nog de lange levertijd.
Ik heb een beetje hetzelfde vraagstuk. Ik hoef de auto pas volgend jaar einde zomer te hebben (mag zelfs nog wat langer duren) omdat mijn huidige leasecontract nog doorloopt. Dus normaal gesproken zou ik gewoon nu bestellen en dan rustig afwachten.
Volgens de leasemaatschappij kunnen ze een voorraadauto dit jaar nog leveren, maar dan moet er een inleverboete betaald worden. Normaal gesproken heb ik daar nul zin in (zou gaan om ergens rond de 4000 euro :X terwijl de besparing in bijtelling neerkomt op nog geen 200 euro per jaar) maar als de Ionic in de tussentijd ook nog eens tot duizenden euro's duurder kan worden is het meer kiezen tussen twee kwaden.
Die hele prijsstijging komt terecht in de bijtelling en eigen bijdrage, 3-4k erbij scheelt zomaar 50 euro per maand.

[ Voor 6% gewijzigd door Daniel op 19-11-2022 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

dvdj schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 12:12:
Ik ga er winterbanden op leggen: Michelin Pilot Alpin 5 SUV Extra load.

Nu zie ik dat er voor de 19 inch twee versies beschikbaar zijn:

* 235/55 R19 105V: verbruik C; regen B; 68dB; max. 240 km/u
* 235/55 R19 105H: verbruik B; regen B; 70dB; max. 210 km/u

Prijzen zijn nagenoeg gelijk. Auto gaat maar 185 km/u dus dat snelheidslabel is niet van belang denk ik.

Is dit louter een keuze tussen iets meer verbruik maar wel stiller vs. zuiniger maar meer lawaai?

Ik heb geen idee wat ik best kies. Iemand advies?
Heb je winterbanden echt nodig (wintersport)? Ik heb Crossclimates voor de NL-winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Dat is toch al verleden tijd hoor. De auto's die hier worden geleverd komen uit Shanghai en Berlijn en de kwaliteit is daar gewoon prima.

Ondertussen had ik bij mijn Ioniq 5 last van verschillende trillende geluidjes, een wat gammele hendel voor de voorklep, beschimmelde speakerpanelen in de portieren (bij aflevering al). En dan zaten gelukkig de zwarte decals nog gewoon vast op de deuren...

Dus we kunnen wel op alle slakken zout leggen, maar het is vooral goed dat er keuze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rugby82
Daniel schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 13:49:
[...]

Ik heb een beetje hetzelfde vraagstuk. Ik hoef de auto pas volgend jaar einde zomer te hebben (mag zelfs nog wat langer duren) omdat mijn huidige leasecontract nog doorloopt. Dus normaal gesproken zou ik gewoon nu bestellen en dan rustig afwachten.
Volgens de leasemaatschappij kunnen ze een voorraadauto dit jaar nog leveren, maar dan moet er een inleverboete betaald worden. Normaal gesproken heb ik daar nul zin in (zou gaan om ergens rond de 4000 euro :X terwijl de besparing in bijtelling neerkomt op nog geen 200 euro per jaar) maar als de Ionic in de tussentijd ook nog eens tot duizenden euro's duurder kan worden is het meer kiezen tussen twee kwaden.
Die hele prijsstijging komt terecht in de bijtelling en eigen bijdrage, 3-4k erbij scheelt zomaar 50 euro per maand.
Een prijsstijging van 4000 euro in de 22% komt neer op nog geen 30 euro ((4000 * 0,22 (bijtelling) * 0,3707 (belastingschijf 2)) / 12 maanden = 27,18). Zelfs als je in de 49,5% belasting zou zitten kom je nog ruim onder de 40 euro uit.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Mijn auto heeft de pre-conditioning update al gehad en het viel me vandaag ook dat ik na remote voorverwarmen 1) geen melding kreeg dat het verwarmen gestopt is op het moment dat ik het bestuurdersportier opende en 2) dat de verwarming dus gewoon doorging met blazen / verwarmen tot ik de auto aanzette. Beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

bilgy_no1 schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 15:58:
[...]

Dat is toch al verleden tijd hoor. De auto's die hier worden geleverd komen uit Shanghai en Berlijn en de kwaliteit is daar gewoon prima.

Dus we kunnen wel op alle slakken zout leggen, maar het is vooral goed dat er keuze is.
Het is een kwestie van persoonlijke voorkeuren. Bij mij houdt het al op bij de buitenkant van de 3 en de Y. Die poep lelijke duckface is een mega afknapper :X en wat de Amerikaanse autoindustrie een premium interieur noemt komt niet in de buurt van de Europese definitie. De stoelen vind mijn rug ook waardeloos. Qua techniek zit het verder wel prima denk ik.

Het enige wat ik als vervelend ervaar is dat bezopen fanboi gehalte, met name online. Als Tesla een update uitrolt is het alsof God persoonlijk naar beneden is gekomen om de auto aan te raken en als een andere fabrikant een update uitbrengt dan krijg je wat geneuzel over legacy autofabrikanten die achter de feiten aanlopen. Nogal sneu maar toe maar, ik lees al die bagger allang niet meer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-06 17:02

Daniel

Kapitein NCC-1701
Rugby82 schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 16:50:
[...]

Een prijsstijging van 4000 euro in de 22% komt neer op nog geen 30 euro ((4000 * 0,22 (bijtelling) * 0,3707 (belastingschijf 2)) / 12 maanden = 27,18). Zelfs als je in de 49,5% belasting zou zitten kom je nog ruim onder de 40 euro uit.
Klopt, maar daar komt in mijn geval ook nog een hogere eigen bijdrage als gevolg van overschrijding van de leasenorm bij. Dus per saldo zit het eerder boven dan onder de 50 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rugby82
Alleen is dat qua standaard leasebedrag dus niet juist maar door bijzondere omstandigheden hoger dan normaal. Enigzins verwarrend voor degene die niet precies weten hoe de bijtelling wordt berekend en op basis daarvan dan ook onjuist. Was wel het vermelden waard voor degene die hierover een weloverwogen keuze willen maken.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
[...]

Ik vind I5 mooier maar hij heeft de aerodynamica van een baksteen.
De Tesla aandrijflijn is dan weer onovertroffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdj
  • Niet online
de meester01 schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 15:23:
[...]

Heb je winterbanden echt nodig (wintersport)? Ik heb Crossclimates voor de NL-winter.
Ja, voor de wintersport. Maar ook dan: nee, écht nodig niet. Op mijn vorige auto ook Crossclimates gelegd en 4 jaar mee gereden zomer en winter. Maar goed, met een EV komt het wel wat nauwer qua verbruik en geluid en ik ben wel tevreden van de zomerbanden. Wisselen kost €70 op dezelfde velgen dus ik heb het er wel voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23:07

mdeiman

Projet 45

dvdj schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 09:56:
[...]

Wired of wireless met een dongle?
Ik heb wireless, maar met wired is het ook niet goed. Geen enkel verschil.

Shit happens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nietwijk
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 06-06 08:17
dvdj schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 21:42:
[...]

Ja, voor de wintersport. Maar ook dan: nee, écht nodig niet. Op mijn vorige auto ook Crossclimates gelegd en 4 jaar mee gereden zomer en winter. Maar goed, met een EV komt het wel wat nauwer qua verbruik en geluid en ik ben wel tevreden van de zomerbanden. Wisselen kost €70 op dezelfde velgen dus ik heb het er wel voor over.
Ik ben ook fan van 4-seasons in de winter (november-maart) en zomerbanden april-oktober. Bandenkeuze blijft een compromis en zeker in Nederland denk ik dat je 's winters met 4-seizoenen banden beter uit bent > 90% van de tijd. En ook in Oostenrijk kan je er prima mee uit de voeten, mits je wel een fatsoenlijk merk neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

dvdj schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 21:42:
[...]

Ik laat ze ook wisselen op de velg voor een vergelijkbaar tarief. In de zomer rijden we op de Michelin's die er bij aflevering onder zaten en volgende maand gaan de CC's eronder tot midden april.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeelezerT
Na de LFA-update heeft de IONIQ5 ook geen last meer van afleiding door donkere asfaltsporen op de snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astronaut
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
MeelezerT schreef op zondag 20 november 2022 @ 09:25:
Na de LFA-update heeft de IONIQ5 ook geen last meer van afleiding door donkere asfaltsporen op de snelweg.
Gaat een dubbele middenstreep ook beter? Ik merk dat ie nu dan vaak de linker streep uitkiest om op uit te lijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeelezerT
Astronaut schreef op zondag 20 november 2022 @ 09:35:
[...]

Gaat een dubbele middenstreep ook beter? Ik merk dat ie nu dan vaak de linker streep uitkiest om op uit te lijnen
Zowel dubbele doorgetrokkene als dubbele onderbroken belijning gaat nu prima. Mijne reed al strak dus heb best getwijfeld of ik de update zou laten doen. Nog rustiger weggedrag. Geen lichte wiebeltjes meer bij onderbroken strepen. Minder bijsturen in bochten. Wel nog steeds minimaal 2 lijnen links en rechts nodig.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• mh514452
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 22:48
Ik heb vanochtend voor het eerst gebruik mogen maken van het voorverwarmen van de auto. Geen ruiten meer krabben en een warme auto bij vertrek. Wat een luxe, heerlijk.

Ioniq 5 Lounge 73kWh (2022), Peugeot 308 cc (2011), 11500 wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_tw
mh514452 schreef op zondag 20 november 2022 @ 13:49:
Ik heb vanochtend voor het eerst gebruik mogen maken van het voorverwarmen van de auto. Geen ruiten meer krabben en een warme auto bij vertrek. Wat een luxe, heerlijk.
inderdaad wat een genot, ik heb er vanochtend 2x van genoten. bij de Ioniq 1 moest je dit in de auto plannen, nu 5min voordat je vertrekt even op je telefoon en gaan. Super de luxe (helemaal met verwarmd stuur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloetje
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 24-03-2023
mh514452 schreef op zondag 20 november 2022 @ 13:49:
Jaloers, ik moest krabben vanmorgen, omdat de Ioniq pas 5 december komt.
Ik hoop dat het nog 2 weken boven nul blijft, haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Goh die range blijft toch een probleem als het onder 10gr is en het is nat buiten.
Ik heb vandaag 30km gereden met gemiddeld 60km/u en ik kom rond de 28 a 30kw/100 uit!
Ik ben gestart met 315 range en geëindigd met 249km. 65km range eraf voor 30km effectieve! Dat is atijd effe slikken. Wat als je eens ver moet rijden?

Pagina: 1 ... 129 ... 263 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic