Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21:05

-CJ

Not remastered

mdeiman schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 09:35:
Toch weer een zombie modes gehad. De auto kon alleen maar in P of N. En uitzetten met de knop ging niet.
Blij met de steeksleutel aan boord...

Binnenkort naar de dealer voor de 30K beurt en updates. Ik hoop dit daarna niet weer te zien.
Dan kan ik je nu al teleurstellen, ik had er laatst weer eentje, twee weken na de 30k beurt en updates.

Maargoed, tot nu toe is het vier keer voorgekomen. Op de één of andere manier helaas altijd wanneer je haast hebt.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 12:07
-CJ schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 09:39:
[...]
Op de één of andere manier helaas altijd wanneer je haast hebt.
Is dit ook niet het probleem in sommige gevallen? Dat je te snel naar Drive mode wisselt als de auto nog niet 'Ready' is?

Dat gebeurt juist als je haast hebt en in je automatische handelingen gaat zitten, aan/uit knop indrukt en meteen naar Drive switched omdat je snel weg wilt.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, in mijn geval was er genoeg tijd om naar Ready te gaan en ook ging de auto niet meer uit, net zoals @mdeiman. Enige mogelijkheid was de accu klem los te maken met de 10 steeksleutel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ

-CJ

Not remastered

RobbieB schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 09:49:
[...]

Is dit ook niet het probleem in sommige gevallen? Dat je te snel naar Drive mode wisselt als de auto nog niet 'Ready' is?

Dat gebeurt juist als je haast hebt en in je automatische handelingen gaat zitten, aan/uit knop indrukt en meteen naar Drive switched omdat je snel weg wilt.
Nee, ik weet zeker dat ik altijd hetzelfde doe. Maargoed, ik vind het niet zo spannend, even de accu eraf en weer verder. Minuutje werk.

Het is vooral vervelend als het gebeurt bij mensen die de auto lenen en niet goed weten hoe de specifieke procedure is en je ze daarna moet uitleggen hoe het opgelost kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Laatst online: 23:53
Weet iemand of het mogelijk is om de knopjes voor stoelverwarming achter 'uit' te schakelen, net zoals dat kan met ramen open/dicht?
I.v.m. kleine kinderen die in een kinderzitje zitten, dus niets aan stoelverwarming hebben, maar die knopjes wel erg interessant vinden. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:15

mdeiman

Projet 45

-CJ schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:11:
[...]

Nee, ik weet zeker dat ik altijd hetzelfde doe. Maargoed, ik vind het niet zo spannend, even de accu eraf en weer verder. Minuutje werk.

Het is vooral vervelend als het gebeurt bij mensen die de auto lenen en niet goed weten hoe de specifieke procedure is en je ze daarna moet uitleggen hoe het opgelost kan worden.
Dat is het met name. Vertrouwen gaat ook weg bij gebruik door rest van de familie. Begrijpelijk ook.
Wanneer wel en niet, is mij nog niet duidelijk.

Shit happens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stefangrp schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:17:
Weet iemand of het mogelijk is om de knopjes voor stoelverwarming achter 'uit' te schakelen, net zoals dat kan met ramen open/dicht?
I.v.m. kleine kinderen die in een kinderzitje zitten, dus niets aan stoelverwarming hebben, maar die knopjes wel erg interessant vinden. :/
De oplossing is... opvoeding... :X

Meer serieus: zou heel goed zijn als die knopjes worden uitgeschakeld wanneer je het kinderslot aan zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maax
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21:25
Prochain schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 08:51:
LFA: Zou inderdaad ook heel graag inzage krijgen in de technische mededeling van Hyundai waarin het waarom en hoe duidelijk omschreven zijn. Iemand goede ingang bij dealer of importeur.
En gebeurt dit bij iedere auto (als je vraagt?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irab
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 13:08
-CJ schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:11:
[...]

Het blijft extreem belachelijk. We hebben het hier over een nieuwe, supermoderne auto van +/- 50k.
Dus vijftigduizend euro!!!
En dan de accuklem los moeten schroeven voor een harde reset.
Het lijkt wel een Windows 98 PC. Moest je ook af en toe de stekker eruit trekken. Brrrr….
(Ik heb het nu over de vorige eeuw!!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijssgerb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-09 09:57
Ikzelf heb mijn I5 sinds oktober 2021 en heb dit probleem nog nooit gehad. Ik vraag me dus af of dit mogelijk bij een bepaalde batch I5 is waar deze fout is ingeslopen tijdens de productie. Of is het puur willekeur/verkeerd handelen van de bestuurder?

You can call me Al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

ijssgerb schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:47:
Ikzelf heb mijn I5 sinds oktober 2021 en heb dit probleem nog nooit gehad. Ik vraag me dus af of dit mogelijk bij een bepaalde batch I5 is waar deze fout is ingeslopen tijdens de productie. Of is het puur willekeur/verkeerd handelen van de bestuurder?
die van mij is niet veel jonger dan die van jou. Ik heb dit de eerste 2 weken 2 keer gehad, daarna geloof ik nog één of twee keer. Maar toen met wat gepiel met op slot/van slot e.d. zonder de sleutel nr. 10 (wel in de Frunk) te hoeven gebruiken hem toch weer in de versnelling gekregen.

Ik ben er van overtuigd dat het een bepaalde sequence van handelingen is, die deze situtie veroorzaakt. Volgens mij heeft nog niemand het kunnen reproduceren en bewust de "ghost mode" kunnen instellen.

[ Voor 13% gewijzigd door jrk op 11-11-2022 12:54 ]

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jobve
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 15-05 22:02
Over twee weken mag ik m'n Ioniq5 ophalen. En ik kwam net dit filmpje tegen. Hopen dat het V2G snel uitgerold wordt, veel zonnepanelen op mijn bedrijf liggen, dus overdag laden en s nachts mijn huis er mee voorzien zou natuurlijk helemaal super zijn.

https://youtu.be/syC15UiJLSE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12-09 07:25
jrk schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:53:
[...]

die van mij is niet veel jonger dan die van jou. Ik heb dit de eerste 2 weken 2 keer gehad, daarna geloof ik nog één of twee keer. Maar toen met wat gepiel met op slot/van slot e.d. zonder de sleutel nr. 10 (wel in de Frunk) te hoeven gebruiken hem toch weer in de versnelling gekregen.

Ik ben er van overtuigd dat het een bepaalde sequence van handelingen is, die deze situtie veroorzaakt. Volgens mij heeft nog niemand het kunnen reproduceren en bewust de "ghost mode" kunnen instellen.
eens, ik heb nog nooit sleutel 10 hoeven pakken. wel 2 of 3 x gehad dat ik met wat aan/uit acties pas weg kon, maar dat in een jaar tijd.....

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamGeluk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:13
Prochain schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 08:51:
LFA: Zou inderdaad ook heel graag inzage krijgen in de technische mededeling van Hyundai waarin het waarom en hoe duidelijk omschreven zijn. Iemand goede ingang bij dealer of importeur.
De dealer kan een uitdraai maken van de handleiding voor de werkplaats. Dan kun je stap voor stap zien wat ze moeten doen.

Hyundai Ioniq 5 Project 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau VM
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 18-08 16:31
Welke wallbox met vaste kabel adviseren jullie mij?
Ik heb een vrijstaande garage met elektra aansluiting 3 fase 25 Amp. Ik heb er geen internetverbinding en geen andere elektriciteit vretende apparaten.
Ik zoek de meest simpele lader om mijn (nog te leveren) Ioniq 5 aan op te laden. Want waarom zou ik updates nodig hebben voor een apparaat dat alleen maar stroom moet leveren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:42

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

Jobve schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 15:33:
Over twee weken mag ik m'n Ioniq5 ophalen. En ik kwam net dit filmpje tegen. Hopen dat het V2G snel uitgerold wordt, veel zonnepanelen op mijn bedrijf liggen, dus overdag laden en s nachts mijn huis er mee voorzien zou natuurlijk helemaal super zijn.

Ik zou mijn verwachtingen op dit punt niet te hoog inzetten. Hyundai spreekt zelf van een beperkte test met 175 voertuigen

https://www.hyundai.com/nl/elektrisch/vehicle-to-grid.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01
  • Laatst online: 19:42

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

Lau VM schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 16:10:
Ik heb een vrijstaande garage met elektra aansluiting 3 fase 25 Amp. Ik heb er geen internetverbinding en geen andere elektriciteit vretende apparaten.
Ik zoek de meest simpele lader om mijn (nog te leveren) Ioniq 5 aan op te laden. Want waarom zou ik updates nodig hebben voor een apparaat dat alleen maar stroom moet leveren?
Een tweedehands of nieuwe Tesla Wallconnector V3 via marktplaats? Rond de € 400.

Let wel op dat dan iedereen die bij je parkeerplaats kan het ding zonder beperkingen kan gebruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door de meester01 op 11-11-2022 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12-09 07:25
Jobve schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 15:33:

zoals demeester al aantoont met het hyundai artikel, gaat het niet op de huidige Ioniq5 komen (vond ik wel jammer want ik hoopte dat het wel zo zou zijn). daarnaast is een V2G laadpaal echt bizar duur nog. de emporia laadpaal zou mogelijk een doorbraak kunnen zijn, maar die is nog niet (in europa) beschikbaar.....

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietjansen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:53
Autoweek heeft zojuist een nieuwe 'dubbeltest' online gezet, waarin de Nissan Ariya het opneemt tegen de Ioniq 5 MY23. Mogen jullie raden wie de vergelijking wint...

YouTube: Nissan Ariya vs. Hyundai Ioniq 5 - AutoWeek Dubbeltest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-08 08:41
Ik ben ook benieuwd wat het met de levensduur en capaciteit van de batterijen doet. Beetje zonde om een batterij van 20k te misbruiken om een paar honderd euro te verdienen als stroomhandelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh514452
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 12-09 10:45
Lau VM schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 16:10:
Heb je nog load balancing nodig om te voorkomen dat de als de auto staat te laden je stopen niet doorslaan als je andere apparaten aanschakelt? Ik heb zelf de Wallbox met een 5 meter vaste kabel en load balancing. Deze kan verbinden via Bluetooth en kan slim laden (bv alleen overtollige zonne-energie) als je dat wilt. Daarnaast kan je het amperage flexibel regelen in de app. Daarmee niet de goedkoopste oplossing maar ben er wel erg tevreden mee (bij mij hangt ‘ie buiten aan de muur).

Maar als de garage volledig los staat van de electra thuis is dat allemaal niet nodig uiteraard, dan kan je echt voor iets simpels gaan. Zelfs de granny kan dan, duurt alleen langer voor ‘ie vol is

[ Voor 9% gewijzigd door mh514452 op 11-11-2022 16:56 ]

Ioniq 5 Lounge 73kWh (2022), Peugeot 308 cc (2011), 11500 wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh514452
jrk schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:53:
[...]

Inmiddels hebben wij onze Ioniq 5 vier maanden in bezit en 11K gereden. Gelukkig nog nooit de genoemde ghost modus meegemaakt en ook nog niet moeten herstarten oid…. Dus hier nog geen klachten. Begin december wel afspraak om de raamlijst en bijbehorende folie te vervangen. Meteen gevraagd of ze dan de update voor de batterij pre conditioning kunnen uitvoeren. Ben benieuwd want ik had niet het idee dat de dame van de receptie wist waar ik het over had, maar ze heeft er een notitie van gemaakt en extra tijd voor ingepland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh514452
pietjansen schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 16:30:
Autoweek heeft zojuist een nieuwe 'dubbeltest' online gezet, waarin de Nissan Ariya het opneemt tegen de Ioniq 5 MY23. Mogen jullie raden wie de vergelijking wint...

Ik heb het gelezen, wel leuk. Ben trouwens ook 2 weken geleden even wezen kijken bij de Nissan dealer, wilde die Ariya ook wel even in het echt zien. Persoonlijk vind ik de Ioniq mooier maar dat is een kwestie van smaak. Wat me vooral opnieuw opviel is hoe goed de stoelen van de Ioniq zitten. Was voor ons absoluut een bepalend punt in de keuze van de auto. Nog geen seconde spijt gehad

Acties:
  • +2 Henk 'm!
nietwijk schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 16:31:
Ik ben ook benieuwd wat het met de levensduur en capaciteit van de batterijen doet. Beetje zonde om een batterij van 20k te misbruiken om een paar honderd euro te verdienen als stroomhandelaar.
Ik heb vandaag hier op goingelectric.de antwoord op gegeven O-) Met meer dan 726.000 km kun je wel wat laadcyclussen spenderen als stroomhandelaar, wanneer salderen afgelopen is, de auto is eerder afgeschreven :+

Ik heb verder onderzoek gedaan en veel bronnen zeggen 72,6 kWh netto maar ook veel bronnen zeggen dat dit de bruto capaciteit is.

Deze video toont de SK Li-ion polymeer NMC prismatische zakcel.

Screenshot van deze video....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6hw0n_uDcUORTiFcXaWv85OE3Bg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EcryvP3PrVYzp712hKcJXcwT.jpg?f=fotoalbum_large

Het gaat om de "SK 55A" met 55.6 Ah (02YCE36 E556).
Zie de gedetailleerde specificaties hier.....

Nominale capaciteit: 55,6 Ah
Nominale spanning: 3.65V-3.7V
Levensduur: meer dan 2000 keer
Einde-laadspanning: 4,2 V
Einde-ontladingsspanning: 2,75 V
Celgewicht: 740 ± 15 g
Celafmeting: 355*100*9.9mm
Levensduur: ≥2000
max. continue ontlaadstroom: 110A (2C)
max. pulsontladingsstroom: 165A (3C)
Standaard ontlaadstroom: 55A
Energiedichtheid: 203.5Wh/kg

72,6 kWh / 30 modules / 12 (SK 55A) / 55 Ah = 3,6667 V

Dus de 72,6 kWh lijkt de nominale waarde te zijn.
Goed om te zien dat het aantal cycli groter is dan 2000. Met andere woorden, u kunt ermee rijden 72,6 kWh x 5 km/kWh x 2000 cycli = 726000 km, tot 70% capaciteit.

Voor zover ik weet is de nominale waarde de bruto waarde. Of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacko01
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:51
krizzziz schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 08:02:
[...]

Ik heb het al eerder geschreven hier. Bij de eerstvolgende update komt Fastned terug als “leverancier” in het systeem. Nog even geduld.
Heb je enig idee wanneer de eerste volgende update ongeveer komt. ? En komen dan alle nu bestaande Fastned punten in het systeem. De Slenk (A50) komt nu nl. helemaal niet meer voor (ook niet als andere leverancier) en zoals gezegd is dit een al een ouder (>5 jaar) oplaad punt.

Ik kies nu (als ik een snellader nodig heb ) een andere snellader in de buurt zodat in elk geval de batterij op temperatuur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-08 08:41
ZuinigeRijder schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 17:38:
[...]

Ik heb vandaag hier op goingelectric.de antwoord op gegeven O-) Met meer dan 726.000 km kun je wel wat laadcyclussen spenderen als stroomhandelaar, wanneer salderen afgelopen is, de auto is eerder afgeschreven :+

Ik heb verder onderzoek gedaan en veel bronnen zeggen 72,6 kWh netto maar ook veel bronnen zeggen dat dit de bruto capaciteit is.

Deze video toont de SK Li-ion polymeer NMC prismatische zakcel.

[YouTube: (Eng) 아이오닉5 배터리 모듈 해체/ Disassembling EV Ionic 5 battery module#아이오닉5 #폐배터리 #Ionic5 #Battery #전기차배터리]

Screenshot van deze video....
[Afbeelding]

Het gaat om de "SK 55A" met 55.6 Ah (02YCE36 E556).
Zie de gedetailleerde specificaties hier.....

Nominale capaciteit: 55,6 Ah
Nominale spanning: 3.65V-3.7V
Levensduur: meer dan 2000 keer
Einde-laadspanning: 4,2 V
Einde-ontladingsspanning: 2,75 V
Celgewicht: 740 ± 15 g
Celafmeting: 355*100*9.9mm
Levensduur: ≥2000
max. continue ontlaadstroom: 110A (2C)
max. pulsontladingsstroom: 165A (3C)
Standaard ontlaadstroom: 55A
Energiedichtheid: 203.5Wh/kg

72,6 kWh / 30 modules / 12 (SK 55A) / 55 Ah = 3,6667 V

Dus de 72,6 kWh lijkt de nominale waarde te zijn.
Goed om te zien dat het aantal cycli groter is dan 2000. Met andere woorden, u kunt ermee rijden 72,6 kWh x 5 km/kWh x 2000 cycli = 726000 km, tot 70% capaciteit.

Voor zover ik weet is de nominale waarde de bruto waarde. Of niet?
Je kan ook zeggen 2000/365=5 jaar levensduur zonder ook maar 1 km gereden te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nietwijk schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 22:44:
[...]

Je kan ook zeggen 2000/365=5 jaar levensduur zonder ook maar 1 km gereden te hebben.
Mwah, die cycli gaan over een volledige cyclus, dus die paar kWh (waarschijnlijk alleen in de zomer de moeite waard) betekenen niet zoveel op de hele capaciteit.

@ZuinigeRijder
Ik heb de 72,6 kWh batterij en die daar kan ik ergens tussen 69 en 71 kWh uithalen als ik de formule toepas: kilometers na het laden
Gedeeld door gebruikt percentage (= totaal bereik)
Maal het gemiddeld verbruik na het laden

Er zit volgens mij nog wel wat ruimte onder 0%, dus ik denk dat 72,6 wel netto kan zijn.

Geen wetenschappelijke precisie, maar wel enigszins logisch.

Ik heb ook wel eens een uitkomst van 64,5 kWh gehad, maar niet kunnen reproduceren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 16:47
Hebben jullie moeten betalen voor de pre-conditioning en LFA update, en zo ja hoeveel? Mijn dealer geeft, eigenlijk misschien wel terecht, aan dat dit geen officiële terugroepactie is en ik dus gewoon uurloon moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter Hermens
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 16:38
Ruuddie schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 08:01:
Hebben jullie moeten betalen voor de pre-conditioning en LFA update, en zo ja hoeveel? Mijn dealer geeft, eigenlijk misschien wel terecht, aan dat dit geen officiële terugroepactie is en ik dus gewoon uurloon moet betalen.
Niets betaald voor pre-conditioning. LFA volgt nog onderdeel stuurkolom was niet op voorraad. Ook dit zou gratis zijn. Pre-condition werkt zoals al eerder aangeven alleen als je een IONITY laadstation in navigatie in programmeert. 8)7

PieterH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

Ik vind dat Hyundai in gebreke is gebleven daar de LFA vanaf het begin niet goed gewerkt heeft. Dus dat de LFA in ieder geval gratis zou moeten zijn, vwb de pre-conditioning, dat hoort in elke EV te zitten, daarom alleen al zou dat ook gratis moeten zijn. Ik zou zeggen niet gratis dan voor jou een ander....

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rugby82
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:21
Ik zag een rekening van 230 euro voor alleen de update met de pre-conditioning. De leasemaatschappij heeft deze zonder te morren betaald. Ze rekenen dus wel een paar uur arbeidsloon en als ik dat had geweten had ik de update hier in de buurt gedaan in plaats van een uur enkele reis naar Breda waar de auto was geleverd.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rugby82
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:21
Pieter Hermens schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 08:53:
[...]

Niets betaald voor pre-conditioning. LFA volgt nog onderdeel stuurkolom was niet op voorraad. Ook dit zou gratis zijn. Pre-condition werkt zoals al eerder aangeven alleen als je een IONITY laadstation in navigatie in programmeert. 8)7
Voor zover ik weet werkt deze met elk snellaadstation mits die in de onboard navigatie staat.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irab
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 13:08
Verbeterde vering voor de 2023 modellen dankzij SFD. (smart frequency dampers)
Er zitten 4 vernieuwde schokdempers in de 2023 versie vd ioniq 5.
In dit filmpje @11.26 maakt de reviewer melding van deze verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naaldhak
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20-08 14:27
kor952 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 09:33:
[...]

Ik vind dat Hyundai in gebreke is gebleven daar de LFA vanaf het begin niet goed gewerkt heeft. Dus dat de LFA in ieder geval gratis zou moeten zijn, vwb de pre-conditioning, dat hoort in elke EV te zitten, daarom alleen al zou dat ook gratis moeten zijn. Ik zou zeggen niet gratis dan voor jou een ander....
Helemaal mee eens, zijn de ping pong problemen eigenlijk nu opgelost want die irriteren mij nog het meeste. Heb een afspraak staan over twee weken en ik hoop dat ik dan eindelijk vooruitgang zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kretek1305
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 13-09 10:22
Heeft iemand de Ioniq 5 letters weggehaald op de achterklep? Foto's van gezien en zag er wel strak uit. Ben vooral benieuwd hoe makkelijk/ moeilijk dit is.

5750Wp SE - LG OLED65C8 + SK10Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dolkistan
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 26-11-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UiIyrobUP_hc1ZbGWW10VwxT7f0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6MLkDOnqsn2l8Sg7OqODbyVQ.jpg?f=fotoalbum_large

Heb de grijze elementen weg laten werken.

Ben blij met het resultaat.

Zowel voor als achter zwart 💪 💪 💪

Wat een fijne wagen dit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dolkistan
kretek1305 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 11:40:
Heeft iemand de Ioniq 5 letters weggehaald op de achterklep? Foto's van gezien en zag er wel strak uit. Ben vooral benieuwd hoe makkelijk/ moeilijk dit is.
Staat een filmpje van op YouTube.

Föhn en visdraad. Moet redelijk makkelijk zijn.

Ik moet dat nog doen, maar nog geen tijd :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

irab schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 10:29:
Verbeterde vering voor de 2023 modellen dankzij SFD. (smart frequency dampers)
Er zitten 4 vernieuwde schokdempers in de 2023 versie vd ioniq 5.
In dit filmpje @11.26 maakt de reviewer melding van deze verbetering.
zou je die kunnen retrofitten op oudere modellen?

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ

-CJ

Not remastered

Dolkistan schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 12:41:
[Afbeelding]

Wat een fijne wagen dit
Waarom heb je de ventilatie kleppen niet gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolkistan
-CJ schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 13:36:
[...]

Waarom heb je de ventilatie kleppen niet gedaan?
Zijn bewegende delen, dus twijfel over wrappen (omdat het dan waarschijnlijk gedemonteerd moet worden).

En vond het wel mooi breken 😊.

Heb achter ook is 2 kleine subtiele stukjes grijs gelaten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:56
Vandaag liet Android Auto beta op de Ioniq 5 de lang verwachte Coolwalk interface zien.
Googe Maps lijkt er al goed mee te werken. Je kunt instellen of de kaart schermvullend is, of dat het 2/3 van het scherm inneemt, of....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oewyOMEqbKrRc49F2KCavDc-A9Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DgXQHsX1FakMwASR7toP7bAK.jpg?f=fotoalbum_large

1/3 van het scherm.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MdhiO9Oxr-v4aG4lPbZ_pmawe7E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q4RHv1wFDvw8ecoaTeODLdZ3.jpg?f=fotoalbum_large

De betaversie van Tomtom kan er nog niet (goed) mee overweg. Wel als het schermvullend is, maar in andere gevallen wordt het scherm afgekapt, waardoor bedieningselementen en die fijne routebalk rechts niet beschikbaar zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4gDGy1G4M_AOCtWW3ZPs8GhBFvo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cgz1bB7tkxmgwqVMiCk5dtKU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hunter3315nl
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-06 17:39
kretek1305 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 11:40:
Gelijk na ontvangst letters verwijdert, zeer simpel, nagel erachter en lostrekken, verder niets gebruikt..
Of dat werkt na 1 jaar weet ik niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gTWOQQDY5iabSI5wpiYcdZpyDsc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MHeSTVahDpLnFColimmpmh3m.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8oO1ZRscQNLnBvhps10Lnrxv6og=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aJ7ljql8QHAXwiwQA3F0wBjD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kretek1305
hunter3315nl schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 20:40:
[...]

Gelijk na ontvangst letters verwijdert, zeer simpel, nagel erachter en lostrekken, verder niets gebruikt..
Of dat werkt na 1 jaar weet ik niet.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Merci!

Zou je een foto van op grotere afstand kunnen posten, dat je heel de achterkant van de auto ziet?

Ik wacht nog op de mijne, maar ook digital teal Lounge, zou graag het effect zien in mijn gekozen kleur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18:50
@Amersfoort Ace of Base :)
Toevallig net als ik eind jaren zeventig of begin jaren tachtig geboren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BenOnderweg
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 03-06 11:50

BenOnderweg

Lounge RWD 20" 77,4kWh

Ola, Ioniq 5 drivers,

Wie van jullie heeft een goede ervaring met het laten aanbrengen van een glass coating op hun matte Gravity Gold of Shooting Star Gray? En zo ja, bij welk bedrijf hebben jullie dat laten doen?
Hoe lang is de verwachting of garantie dat deze glass coating blijft beschermen?

Ik verwacht Q1 2023 mijn Shooting Star Gray matte Ioniq 5 en overweeg die coating als extra bescherming aan te laten brengen.

Ben erg benieuwd en hoop van jullie te horen. ;w

Thnx.

BenOnderweg in mijn Shooting Star. : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BenOnderweg schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 23:13:
Ola, Ioniq 5 drivers,

Wie van jullie heeft een goede ervaring met het laten aanbrengen van een glass coating op hun matte Gravity Gold of Shooting Star Gray? En zo ja, bij welk bedrijf hebben jullie dat laten doen?
Hoe lang is de verwachting of garantie dat deze glass coating blijft beschermen?

Ik verwacht Q1 2023 mijn Shooting Star Gray matte Ioniq 5 en overweeg die coating als extra bescherming aan te laten brengen.

Ben erg benieuwd en hoop van jullie te horen. ;w

Thnx.
Een coating biedt eigenlijk geen extra bescherming tegen krassen. Ze zeggen dat het iets helpt tegen chemicaliën te beschermen en het helpt wel degelijk om de auto makkelijker schoon te houden.

De garantie hangt af van het product. Er zijn er die 7 jaar garantie bieden. Er zijn Glass Coatings en Ceramic Coatings. Die laatste werken meestal langer. Maar de kwaliteit van de job ligt misschien meer aan de detailer en die kiest het product.

Je kunt dus best een paar detailers in jouw buurt benaderen met deze vragen. Alternatief biedt Hyundai ook een Glass Coat optie in het afleverpakket. Dat kostte me vorig jaar €389 wat echt veel gunstiger is dan een vergelijkbare behandeling bij een detailer.

Ik meen dat hier ook iemand was die het op een matte lak had laten aanbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

bilgy_no1 schreef op zondag 13 november 2022 @ 08:26:
[...]

Ik meen dat hier ook iemand was die het op een matte lak had laten aanbrengen.
Ja, me. (Gravity Gold Matte)

En ik ben idd best tevreden, met name het verwijderen van vogelpoep gaat een stuk makkelijker dan bij een auto zonder coating.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
kor952 schreef op zondag 13 november 2022 @ 09:53:
[...]

En ik ben idd best tevreden, met name het verwijderen van vogelpoep gaat een stuk makkelijker dan bij een auto zonder coating.
Het verwijderen van vogelpoep gaat ook mega makkelijk op mijn shooting star mat zonder coating. Makkelijkste lak die ik ooit heb gehad om schoon te houden. Even met een licht vochtig doekje erover heen en het vliegt er vanaf.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
Gisteren voor het eerst aan de 300kW lader van Fastned gestaan met de batterijconditioneringsupdate. In de navigatie een HPC lader ingesteld (Fastned stond er niet in helaas) ongeveer een half uurtje voor aankomst. Toen we aankwamen had de auto nog ~20% SoC. Buitentemperatuur 15 graden Celcius.

Na aansluiten schoot de lader vrij snel naar 180kW. Na ongeveer 3-4 minuten ging hij verder naar ~215kW. Max. gezien op 218 kW. Bij 61% SoC ging hij met 170kW en bij 76% met 148 kW. Bij 82% onder de 100kW. Na 18 minuten reden we weer weg met 85% SoC.

Hier kan ik wel aan wennen! Wat een snelheid zeg.. :D

Ik sta niet vaak aan de snellader en als het gebeurt meestal in de winter. Tot nu toe hebben we niet sneller kunnen laden dan 120kW. Dus dit is wel een hele goede update.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eb61
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 13-11-2024
LuPo schreef op zondag 13 november 2022 @ 15:18:
Gisteren voor het eerst aan de 300kW lader van Fastned gestaan met de batterijconditioneringsupdate. In de navigatie een HPC lader ingesteld (Fastned stond er niet in helaas) ongeveer een half uurtje voor aankomst. Toen we aankwamen had de auto nog ~20% SoC. Buitentemperatuur 15 graden Celcius.

Na aansluiten schoot de lader vrij snel naar 180kW. Na ongeveer 3-4 minuten ging hij verder naar ~215kW. Max. gezien op 218 kW. Bij 61% SoC ging hij met 170kW en bij 76% met 148 kW. Bij 82% onder de 100kW. Na 18 minuten reden we weer weg met 85% SoC.

Hier kan ik wel aan wennen! Wat een snelheid zeg.. :D

Ik sta niet vaak aan de snellader en als het gebeurt meestal in de winter. Tot nu toe hebben we niet sneller kunnen laden dan 120kW. Dus dit is wel een hele goede update.
Zou ik misschien mogen vragen wat de range is of was? Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 03-09 22:05
Wellicht kan iemand mij helpen.. Iets van een maandje terug heb ik de batterijvoorverwarming update bij de dealer laten uitvoeren. Sindsdien staat deze ook in het menu en is wintermodus weg. Echter krijg ik hem maar niet getriggerd..

Het gaat als volgt: vandaag ben ik weggereden met een SOC van 70% heb ik een Ionity snellader ingesteld als eindbestemming. Mijn SOC zou daar dan bij aankomst ongeveer 40% zijn. Afstand tussen huidige punt en lader was meer dan 100 km. Maar het sneeuwvlokje komt maar niet..

Ik weet alleen niet waardoor :'( Een te warme batterij zou nog kunnen. Maar met dit weer?

[ Voor 8% gewijzigd door Tweakx op 13-11-2022 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsR
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 28-07 10:55
Dolkistan schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 12:41:
[Afbeelding]

Wat een fijne wagen dit
Ziet er strak uit zeg! Heb je de logo's zwart laten wrappen, spuiten of een 'hol' logo erop gelijmd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Eb61 schreef op zondag 13 november 2022 @ 15:38:
[...]

Zou ik misschien mogen vragen wat de range is of was? Bvd
De range toen ik wegreed met 85%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eb61
LuPo schreef op zondag 13 november 2022 @ 18:03:
[...]

De range toen ik wegreed met 85%?
Ja en wat u heeft met 100 %. BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Dit soort wegversmallingen zijn echt levensgevaarlijk met een ioniq!
Je hebt er ook die korter zijn en waar de bochten ook korter zijn. Daarstraks snokte hij zo hard aan het stuur dat ik bijna met mijn velg op de stoeprand vloog. Niet echt ok! Nog iemand last van?

https://www.google.be/map...rEjLIw!2e0!7i16384!8i8192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Eb61 schreef op zondag 13 november 2022 @ 18:16:
[...]

Ja en wat u heeft met 100 %. BVD
Eergisteren na het laden
85%: 400km

100% is meestal ~450km. Hoe kouder het wordt hoe minder dit wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amw82
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 14-09 10:11
multipasser schreef op zondag 13 november 2022 @ 20:04:
Je hebt er ook die korter zijn en waar de bochten ook korter zijn. Daarstraks snokte hij zo hard aan het stuur dat ik bijna met mijn velg op de stoeprand vloog. Niet echt ok! Nog iemand last van?

Bij zo'n wegversmalling absoluut niet. Enige wanneer je even goed moet opletten en moet kijken welke hulpsystemen er aan staan is op een smalle weg (landweg/dijk etc) met twee strepen aan de zijkant en als er dan een tegenligger aankomt.

Maar bij zo'n situatie heb ik nog nooit problemen gehad, als er maar vertraagt / niet te hard rijdt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB

Ik heb er hier meerdere van waar ik dagelijks langs kom en daar heeft de LKA en LFA geen enkel probleem mee. Moet er wel voor afremmen (wat vanzelfsprekend ook de bedoeling van die versmallingen is), maar hij volgt netjes de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 16:24
kor952 schreef op zondag 13 november 2022 @ 09:53:
[...]

Welk soort/merk als ik vragen mag, en ga je er mee door de wasstraat? (Niet een borstel maar doeken wasstraat)

Ik ben een de fase van offertes aanvragen. Heb dit nu bij twee dealers gedaan en beiden zetten ze automatisch, zonder vragen Waxoyl en U.P.T. op de offerte whatever dit laatste ook mag zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door wfveennl op 14-11-2022 08:59 ]

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07-09 11:20

MicheldeGoey

Project 45

@multipasser
Zelfde ervaring. Op de N271 bij mij in de buurt zijn er korte asverleggingen met links een doorgetrokken streep en rechts een stalen geleider. De auto wil me daar continu tegen die geleider sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Tweakx schreef op zondag 13 november 2022 @ 16:46:
Wellicht kan iemand mij helpen.. Iets van een maandje terug heb ik de batterijvoorverwarming update bij de dealer laten uitvoeren. Sindsdien staat deze ook in het menu en is wintermodus weg. Echter krijg ik hem maar niet getriggerd..

Het gaat als volgt: vandaag ben ik weggereden met een SOC van 70% heb ik een Ionity snellader ingesteld als eindbestemming. Mijn SOC zou daar dan bij aankomst ongeveer 40% zijn. Afstand tussen huidige punt en lader was meer dan 100 km. Maar het sneeuwvlokje komt maar niet..

Ik weet alleen niet waardoor :'( Een te warme batterij zou nog kunnen. Maar met dit weer?
....maar zo werkt het niet hè? Je moet een reguliere eindbestemming invoeren én een snellader als POI als tussenbestemming. En dan zijn er nog een paar randvoorwaarden waar aan voldaan moet worden, maar die heb ik zo niet paraat helaas.

[Update] toch nog even nagezocht.
1) Je mag de snellader ook als Eindbestemming invoeren (wel als POI hè?)
2) let op de randvoorwaarden uit onderstaand plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GoYx3o9AM5mzobRrieDbzXqDxe0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h4XxENuMGVsreZXZUGUHGL30.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door jrk op 14-11-2022 09:22 ]

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
jrk schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:11:
[...]

....maar zo werkt het niet hè? Je moet een reguliere eindbestemming invoeren én een snellader als POI als tussenbestemming. En dan zijn er nog een paar randvoorwaarden waar aan voldaan moet worden, maar die heb ik zo niet paraat helaas.

[Afbeelding]
Een HPC snellader als eindbestemming kan ook, en inderdaad als POI. Twee dagen geleden gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Amersfoort schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 19:51:
Vandaag liet Android Auto beta op de Ioniq 5 de lang verwachte Coolwalk interface zien.
Googe Maps lijkt er al goed mee te werken. Je kunt instellen of de kaart schermvullend is, of dat het 2/3 van het scherm inneemt, of....
[Afbeelding]

1/3 van het scherm.
[Afbeelding]

De betaversie van Tomtom kan er nog niet (goed) mee overweg. Wel als het schermvullend is, maar in andere gevallen wordt het scherm afgekapt, waardoor bedieningselementen en die fijne routebalk rechts niet beschikbaar zijn.
[Afbeelding]
Dit zou super zijn! Helaas was ik net te laat met de aanmelding voor beta. Ik heb me altijd afgevraagd of het in onze auto wel zou werken en was in principe al blij dat Hyundai voor ons al een 2/3 en 1/3 oplossing had gemaakt, zodat ik in de praktijk altijd Waze links op 2/3 heb en Spotify rechts op 1/3. Maar als dit flex in te stellen is in Android Auto en je dus ook de keuze kunt maken om Waze schermvullend te hebben, dan zou dat super zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 03-09 22:05
jrk schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:11:
[...]

[Afbeelding]
Ja, beide geprobeerd maar geen succes. Ook als POI geselecteerd. Wellicht de batterijtemperatuur; die ga ik wel eens uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Laatst online: 11-09 08:13

cooper_s1

MINI's rule

Amersfoort schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 19:51:
[Afbeelding]

1/3 van het scherm.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gaaf! Welke versie van Android Auto is dat? En kan je Coolwalk zelf enablen? Of moet je dan Béta-tester zijn?

Bij mij ziet het er nu zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DsR8N0We6qcOvyGvsjyQJX2Np9g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AXPMcsa1b9xbzS9lF8Ak7Sk1.jpg?f=fotoalbum_large

Maar dat is nog geen Coolwalk dus?
Ik wel de laatste Béta van APK Mirror erop, versie 8.5.124504-release.daily

[ Voor 15% gewijzigd door cooper_s1 op 14-11-2022 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

wfveennl schreef op maandag 14 november 2022 @ 08:56:
[...]

Welk soort/merk als ik vragen mag, en ga je er mee door de wasstraat? (Niet een borstel maar doeken wasstraat)

Ik ben een de fase van offertes aanvragen. Heb dit nu bij twee dealers gedaan en beiden zetten ze automatisch, zonder vragen Waxoyl en U.P.T. op de offerte whatever dit laatste ook mag zijn.
Ik heb de glascoat van Hyundai, ik was de auto met de hogedrukspuit, schuimlans en weer afspoelen, daarna drogen met microfiber doeken.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wfveennl schreef op maandag 14 november 2022 @ 08:56:
[...]

Er zijn helaas behoorlijk wat dealers die geen flauw benul hebben van wat ze verkopen. Dus die zetten inderdaad klakkeloos een standaard waxbehandeling op de offerte voor een auto met matte lak.

Je zou echt even door moeten vragen naar de Hyundai Glass Coat bij het afleverpakket. Maar misschien ook dat niet iedere dealer dat aanbiedt.

[ Voor 10% gewijzigd door bilgy_no1 op 14-11-2022 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

MicheldeGoey schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:09:
@multipasser
Zelfde ervaring. Op de N271 bij mij in de buurt zijn er korte asverleggingen met links een doorgetrokken streep en rechts een stalen geleider. De auto wil me daar continu tegen die geleider sturen.
Ja, 50% van de tijd voel ik hem iets te hard corrigeren maar niet zo erg.
Als ik zonder handen zou rijden gaat hij wel misschien tegne de stoeprand zitten.

Maar gisteren was het echt en gigantische snok !
Kon maar op het nippertje de stoep ontwijken. En dat was geen rand die met de weg meeliep maar haaks!
Dus mijn velg was krom geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb bij dit soort gevallen eerder de ervaring dat de Lane Follow Assist wel lichtjes begint te sturen, maar dan loslaat (stuurwieltje wordt grijs ipv groen), omdat hij de bocht niet kan maken binnen de G-kracht beperkingen.

Beetje link dat je dan geen piepje hoort (wel voor allerleid onnodige zaken, maar niet dat hij stopt met sturen).

Conclusie: het zijn rij-assistenten, geen autonome auto's. Altijd dus de handen aan het stuur houden en alert zijn om in te grijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

cooper_s1 schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:47:
[...]

Gaaf! Welke versie van Android Auto is dat? En kan je Coolwalk zelf enablen? Of moet je dan Béta-tester zijn?

[Afbeelding]

Dit is nog geen coolwalk, maar de Hyundai oplossing (voor de oorspronkelijk situatie dat we daar alleen iets van de onboard konden krijgen) die een beetje doet wat Coolwalk ook doet. Alleen Coolwalk gaat het mooier doen. bijvoorbeeld met een fullmap navi in de rechter 1/3 (wat nu niet kan). Je kunt wel ergens een *.apk van de beta vinden op het internet. Ga het zelf ook proberen. Coolwalk kan wel januari worden is de inschatting. Mij het probereren dan wel waard!

[ Voor 4% gewijzigd door jrk op 14-11-2022 12:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eb61
LuPo schreef op maandag 14 november 2022 @ 06:55:
[...]

Eergisteren na het laden
85%: 400km

100% is meestal ~450km. Hoe kouder het wordt hoe minder dit wordt.
Met die afstanden zouden wij heel blij zijn. ;-)
Onze auto is helaas niet goed en wordt teruggenomen door de garage.
Wanneer wij 100 % laden hebben we 227 km.en dat wordt bij elke keer laden minder.
Van de zomer was 't 460 km. Sinds ongeveer 2 maanden wordt het steeds minder. We vermoeden een defecte accu ook al geeft hij het niet aan. Ook klopt er iets niet met de warmtepomp.
Hopelijk wordt het snel opgelost.
Hyundai Ioniq 5 73 KwH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ

-CJ

Not remastered

jrk schreef op maandag 14 november 2022 @ 12:26:
[...]

Dit is nog geen coolwalk, maar de Hyundai oplossing (voor de oorspronkelijk situatie dat we daar alleen iets van de onboard konden krijgen) die een beetje doet wat Coolwalk ook doet. Alleen Coolwalk gaat het mooier doen. bijvoorbeeld met een fullmap navi in de rechter 1/3 (wat nu niet kan). Je kunt wel ergens een *.apk van de beta vinden op het internet. Ga het zelf ook proberen. Coolwalk kan wel januari worden is de inschatting. Mij het probereren dan wel waard!
Die 2/3e-1/3e schermindeling die Android Auto nu heeft is niet iets van Hyundai zelf, veel andere merken hebben het al. Hyundai was er vrij laat mee (maar gelukkig hebben we het nu wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsR
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 28-07 10:55
-CJ schreef op maandag 14 november 2022 @ 13:49:
[...]

Die 2/3e-1/3e schermindeling die Android Auto nu heeft is niet iets van Hyundai zelf, veel andere merken hebben het al. Hyundai was er vrij laat mee (maar gelukkig hebben we het nu wel).
Weet je of dit ook als beta beschikbaar komt voor Apple Carplay of blijft het (voorlopig) bij Android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

bilgy_no1 schreef op maandag 14 november 2022 @ 11:31:
[...]

Beetje link dat je dan geen piepje hoort (wel voor allerleid onnodige zaken, maar niet dat hij stopt met sturen).
Lol inderdaad..

Omg Ik hou ervan dat hij me waarschuwt voor een flitspaal of trajectcontrole die ik niet ken. Maar begin aub niet als een zot, 500m op voorhand te piepen totdat je onder de snelheid zit. Dit is gewoon zo annoying!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -CJ

-CJ

Not remastered

ThijsR schreef op maandag 14 november 2022 @ 14:30:
[...]

Weet je of dit ook als beta beschikbaar komt voor Apple Carplay of blijft het (voorlopig) bij Android?
Weet ik niet, voor Android is het er al een flinke tijd en sinds dit jaar ook beschikbaar voor Android Auto specifiek in de Ioniq 5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

ThijsR schreef op maandag 14 november 2022 @ 14:30:
[...]

;) dit is echt Android Auto. Maar als jij Carplay gebruiker bent, dan heb je dit probleem niet. Dit is echt een AA-dingetje namelijk. AA probeert met Cool walk Carply na te doen of zoiets....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Eb61 schreef op maandag 14 november 2022 @ 13:39:
[...]

Met die afstanden zouden wij heel blij zijn. ;-)
Onze auto is helaas niet goed en wordt teruggenomen door de garage.
Wanneer wij 100 % laden hebben we 227 km.en dat wordt bij elke keer laden minder.
Van de zomer was 't 460 km. Sinds ongeveer 2 maanden wordt het steeds minder. We vermoeden een defecte accu ook al geeft hij het niet aan. Ook klopt er iets niet met de warmtepomp.
Hopelijk wordt het snel opgelost.
Hyundai Ioniq 5 73 KwH
Dit klinkt inderdaad niet goed, succes met de afwikkeling! Krijg je een andere (auto of accu) of heb je de aankoop ontbonden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dolkistan
ThijsR schreef op zondag 13 november 2022 @ 17:37:
[...]

Hi Thijs. Thanks!

Hol logo erop gelijmd.

Via eBay gekocht.

Ziet er strak uit zeg! Heb je de logo's zwart laten wrappen, spuiten of een 'hol' logo erop gelijmd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SixFo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-04 15:45
Vandaag bij de dealer geweest voor een offerte met wellicht korting. Het eerste wat hij me vertelde was dat de prijzen voor MY2023 €2500 stijgen (indicatief) en dat daar bovenop de prijs nog maximaal €1000 extra kan stijgen.

Iemand anders al gehoord van die €2500? Voelt namelijk als een sigaar uit eigen doos: eerst verhogen en dan een beetje korting geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kretek1305
Ik heb de prijs dit jaar met ongeveer 3400 zien stijgen. Hij is net in Duitsland verhoogd. Verdere stijgingen lijken waarschijnlijk...

Ik heb daarom de knoop snel moeten doorhakken, op de laatste dag van vaste prijzen, net voor sluitingstijd besteld. Kleur kiezen was een dingetje...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:56
cooper_s1 schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:47:
[...]

[Afbeelding]

Je moet de split screen optie in de Ioniq 5 van Android Auto UIT zetten, anders krijg je het standaard Ioniq splitscreen te zien.
Ik gebruik dezelfde beta versie, alleen wel via de officiële play store en niet via apk mirror.

[ Voor 6% gewijzigd door Amersfoort op 14-11-2022 21:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eb61
LuPo schreef op maandag 14 november 2022 @ 17:27:
[...]

Dit klinkt inderdaad niet goed, succes met de afwikkeling! Krijg je een andere (auto of accu) of heb je de aankoop ontbonden?
Dank u wel. We krijgen een andere Ioniq 5. Waarschijnlijk deze week, tenminste dat hopen we.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Chipproblemen gaan in 2023 ver opgelost zijn. Ik heb uit goede bron gehoord dat ze bij aan het benen zijn. Een vriend van me werkt in een chipbedrijf dat chips levert in zowat alle merken. Ook de ioniq. Het tekort zou volgens hem gemanipuleerd zijn, maar in 2019 was er een dip in de vraag. Toen kwam corona en EV's werden plots enorm populair waardoor de chipvraag zo hard steeg dat ze productie niet kunnen bijhouden. En je bouwt niet zomaar een nieuw chipbedrijf. Zeker in onzekere tijden. Ondertussen begint het tekort wel opgelost te geraken. Maar ik geloof nooit dat in 2024 de ioniq terug 6k gaat zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

Amersfoort schreef op maandag 14 november 2022 @ 21:06:
[...]

Je moet de split screen optie in de Ioniq 5 van Android Auto UIT zetten, anders krijg je het standaard Ioniq splitscreen te zien.
Ik gebruik dezelfde beta versie, alleen wel via de officiële play store en niet via apk mirror.
Die staat inderdaad uit bij mijn Ioniq.. ik vermoed dat er aan de serverkant een keer de optie aangezet wordt voor Coolwalk.. zeker gezien de Beta testers het nu wel kregen afgelopen vrijdag..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

cooper_s1 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 06:57:
[...]

Die staat inderdaad uit bij mijn Ioniq.. ik vermoed dat er aan de serverkant een keer de optie aangezet wordt voor Coolwalk.. zeker gezien de Beta testers het nu wel kregen afgelopen vrijdag..
Ik heb ook de Beta versie van Android Auto geinstalleerd en meerdere malen de cache leeggehaald en opnieuwe de phone opgestart (dat was de tip), maar nog steeds geen coolwalk te zien. Ik was te laat voor het beta-programma van google, dus geen coolwalk voor mij.

Iemand anders met de gouden tip hoe je wel Coolwalk aan de praat krijgt, zónder aanmelding voor beta-programma bij Google? Wie is het wel gelukt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

-CJ schreef op maandag 14 november 2022 @ 13:49:
[...]

Ok, ik weet niet of het van Hyundai is of van AA, maar 't is geen Coolwalk in ieder geval en much beter dan het oorspronkelijk was. Vooral ook nog doordat de bedieningsknoppen naar links zijn gegaan ipv dat ze onder stonden. Als je altijd AA gebruiker bent (zoals ik), dan is het eigenlijk ook wel prima, met 2/3 navi links (Waze) en 1/3 spotify rechts. Alleen gaat Coolwalk ons nu wél de optie geven op de navi full screen te hebben, en dat wil ik tóch wel erg graag. Als ik een uur naar een podcast luister, hoef ik namelijk écht niet Spotity in beeld te hebben....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

cooper_s1 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 06:57:
[...]

Via deze link wel het ultieme Coolwalk filmpje op 'onze' auto!

https://youtu.be/1ROGLfJDNWo

Ik wil dit ook!

[ Voor 10% gewijzigd door jrk op 15-11-2022 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

Regenereren op de vooras.
Bij toeval ontdekt dat als ik 1 seconde de linkerflipper intrek de motorrem op de vooras meedoet tot stilstand. In Auto modus en ECO.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijssgerb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-09 09:57
MicheldeGoey schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 15:24:
Regenereren op de vooras.
Bij toeval ontdekt dat als ik 1 seconde de linkerflipper intrek de motorrem op de vooras meedoet tot stilstand. In Auto modus en ECO.
Of je had de gebruiksaanwijzing moeten lezen dan had je meteen geweten dat dit mogelijk is ;)

[ Voor 7% gewijzigd door ijssgerb op 15-11-2022 15:41 ]

You can call me Al

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

ijssgerb schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 15:38:
[...]

Of je had de gebruiksaanwijzing moeten lezen dan had je meteen geweten dat dit mogelijk is ;)
Ik heb de auto pas 1,5 jaar en ben bij de P in de manual, de R komt nog. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

jrk schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 14:01:
[...]

Via deze link wel het ultieme Coolwalk filmpje op 'onze' auto!

https://youtu.be/1ROGLfJDNWo

Ik wil dit ook!
Eh, waar dan?

Edit: ik kreeg op een of andere wijze een ander filmpje... maar nu de juiste

[ Voor 13% gewijzigd door cooper_s1 op 15-11-2022 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Vandaag flink wat kilometers gemaakt in het herfstweer met niet al te slechte resultaten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/prFKXz4HuW-ldpbY0HcTpK7ttjY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9xLqCEnqjxOA2sDo04FUw9WZ.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is met climate control op 22 graden en auto-1. Stoel- en stuurverwarming en 3x voorverwarmen (waarvan 2x zonder aan de lader te hangen).

De langste rit was 145km waarvan ik grofweg 80% met 135 op de snelweg heb gereden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k58UNy73E-LceLmCymDgVhbBiCI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p8n9HKz3jOIZAzU6Y0waEo8E.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hdv_uOPMZDhBYO9wIxSWbOyVy-s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GDWvCucnbGpsXVgEs2VbPwEk.jpg?f=fotoalbum_large

Die hakt er wel in, want dat was ~50% van de accu die ik er doorheen heb gejaagd, maar al met al valt me dat nog reuze mee met dit regenachtige herfstweer waarmee ik dus grofweg 300km gehaald zou hebben met 135 rijden. Not bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
RobbieB schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 21:24:
Vandaag flink wat kilometers gemaakt in het herfstweer met niet al te slechte resultaten:
[Afbeelding]

Dit is met climate control op 22 graden en auto-1. Stoel- en stuurverwarming en 3x voorverwarmen (waarvan 2x zonder aan de lader te hangen).

De langste rit was 145km waarvan ik grofweg 80% met 135 op de snelweg heb gereden:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Die hakt er wel in, want dat was ~50% van de accu die ik er doorheen heb gejaagd, maar al met al valt me dat nog reuze mee met dit regenachtige herfstweer waarmee ik dus grofweg 300km gehaald zou hebben met 135 rijden. Not bad.
Bij mijn weten mag je in Nederland tot 19:00 uur nergens harder dan 100km/h rijden.
Ah, dan je bent zeker net thuis. Of heb je een stukje duitsland meergepikt :? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbroekma
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 01-02-2023
Tiggy80 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 19:18:
Duitse winterwielen zijn hier ook binnen. Netjes verpakt en zien er prima uit vind ik [Afbeelding]
@Tiggy80 , hoe heb je deze besteld? Gewoon duitse dealer bellen en laten versture naar NL ??

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jbroekma schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 22:47:
[...]

@Tiggy80 , hoe heb je deze besteld? Gewoon duitse dealer bellen en laten versture naar NL ??
Ik denk via hyundaizubehoer.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

YouTube: Rimac Nevera Top Speed Full Run - VBOX kijk die power en SOC gaan :) omg. 1,1mwh! 412km/u, mooi record!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBam
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 12-12-2024
Accu-percentage na 3 weken stilstand van de auto: van 70% naar 69%. Dat valt mij mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ

-CJ

Not remastered

Na een week zet de auto de online services ook uit (API-koppeling, Bluelink app) waardoor het accu-percentage nog minder afneemt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dodgydutchy
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 20-06-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Q_N1hmKQddEiu2r6j24rBGezPM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0wF605du4OLswpi5WPQENQLa.jpg?f=fotoalbum_large

zie ik nu goed dat er een achterruitwisser op de testwagen van de HI5N zit, dus gaat deze designmisser toch eindelijk aangepakt worden. Ik mis dat ding nagenoeg iedere dag met dit herftsweer van de laatste tijd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dolkistan
Beta programma voor Android auto is weer open.

Heb mezelf net aangemeld
Pagina: 1 ... 128 ... 272 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic