Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Hyundai Ioniq 5 topic

Pagina: 1 ... 12 13 14 Laatste
Acties:

• WilliamGeluk
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 13-06 22:10
DNF1971 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 11:40:
[...]

De leverdatum inschatten blijft lastig.
Ik heb deze week (helaas net een dag te laat) de kleur van mijn bestelde auto laten wijzigen. Volgens hem komen er dan nu 2 maanden bij t.o.v. de eerder gemelde datum van "ergens in september/oktober". Dus dan zit je al tegen het eind van het jaar.. Hij gaf aan dat ze in juli meestal geen bestellingen doorgeven (vraag me niet waarom) en omdat die van juni al de deur uit waren, schuift alles 2 maanden op.

Oorspronkelijke besteldatum was 30 april.
Van welke kleur naar welke kleur ben je gegaan?

Hyundai Ioniq Electric Premium sinds 01-2018

• DNF1971
  • Registratie: april 2021
  • Laatst online: 19:44
WilliamGeluk schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 22:38:
[...]

Van welke kleur naar welke kleur ben je gegaan?
Op basis van oa. bijgaande foto ben ik geswitched van Gravity Gold Matte naar de Shooting Star Gray Matte. En nu maar hopen dat deze foto de kleur een beetje goed weergeeft :*) Blijft lastig om kleuren uit een foldertje te kiezen.
Wat me wel opvalt, is dat deze donkere wielkasten heeft en je voornamelijk op foto's de lichte variant ziet

• ZuinigeRijder
  • Registratie: oktober 2009
  • Niet online
DNF1971 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 23:15:
Wat me wel opvalt, is dat deze donkere wielkasten heeft en je voornamelijk op foto's de lichte variant ziet
Dat zwart is (alleen?) in de goedkoopste trim. De duurdere trims hebben (altijd?) chroom.

• ZuinigeRijder
  • Niet online
Franstalige video (met mogelijkheid tot automatische ondertiteling):

Er zijn ook nog andere video's van deze poster (o.a. deel 1 en 2)

[Voor 16% gewijzigd door ZuinigeRijder op 11-06-2021 09:05]

• dvdj
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 17:22
Hier wordt de adapter aangesloten op een versie die de V2L optie niet heeft, en de adapter levert stroom! Dat zou goed nieuws zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WilliamGeluk
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 13-06 22:10
DNF1971 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 23:15:
[...]

Op basis van oa. bijgaande foto ben ik geswitched van Gravity Gold Matte naar de Shooting Star Gray Matte. En nu maar hopen dat deze foto de kleur een beetje goed weergeeft :*) Blijft lastig om kleuren uit een foldertje te kiezen.

[Afbeelding]
Hele mooie kleur!
Zware of zilverkleurige wielkasten en strippen zijn afhankelijk van de gekozen uitvoering.
Als je in de configurator op de Hyundai website kijkt, dan zie je dat bij de basisuitvoeringen de kunststof elementen zwart zijn en bij de duurdere uitvoeringen grijs/zilver.

Hyundai Ioniq Electric Premium sinds 01-2018

• ZuinigeRijder
  • Niet online
Aardige Koreaanse video van Ioniq 5 Long Range RWD met best wel veel feitjes, waarin ook meer ingegaan wordt op de rijeigenschappen.

[Voor 4% gewijzigd door ZuinigeRijder op 11-06-2021 12:57]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Niet online
De IONIQ 5 heeft 'polyimide (PI) vernis' voor afdekkingen die worden gebruikt om kortsluiting in wikkelingen van elektrische voertuigen te voorkomen..
Materiaal om kortsluiting te voorkomen door het op de spoel aan te brengen
Toegepast op 's werelds eerste puur elektrische voertuig
Een sleutelrol bij het verkorten van de oplaadtijd
PI-lak is een grondstof voor PI-film, heeft de eigenschap geen elektriciteit te geleiden en is vloeibaar bij kamertemperatuur. Aangezien motoren van elektrische voertuigen meerdere wikkelingen van koper hebben, moeten ze worden geïsoleerd om kortsluiting tussen de wikkelingen te voorkomen. Als u echter, net als bij een normale draad, rubber aan de buitenkant van de draad plaatst, zou de maat van de motor te groot zijn om te passen, dus breng PI-lak aan op de buitenkant van de wikkeling alsof u nagellak aanbrengt.
Ondertussen wordt voornamelijk polyamideimide (PAI) materiaal met een lage hittebestendigheid gebruikt voor de bekleding van aandrijfmotoren van elektrische voertuigen. De PAI-hittebestendigheidstemperatuur is ongeveer 220 graden. Dit is voldoende voor het bestaande 400V-laadsysteem, maar mist hittebestendigheid in het 800V-laadsysteem voor een hoog vermogen, een laag gewicht en snel opladen. PI-lak is bestand tegen temperaturen tot 400 graden en beschermt de aandrijfmotorwikkelingen in hoogspanningsomgevingen.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Niet online
De Nederlandse Webmanual met IONIQ 5 schermen is nu ook online.

Onder andere alle elektrische voertuig schermen......

http://webmanual.hyundai.com/STD_GEN5_WIDE/AVNT2/EU/Dutch/images/11_US4_dut%202.home_210329_fmt.png

http://webmanual.hyundai.com/STD_GEN5_WIDE/AVNT2/EU/Dutch/images/11_70134.png

http://webmanual.hyundai.com/STD_GEN5_WIDE/AVNT2/EU/Dutch/images/11_US4_dut%205.energy-inform_fmt.png

http://webmanual.hyundai.com/STD_GEN5_WIDE/AVNT2/EU/Dutch/images/11_US4_dut%206.energy-consum_fmt.png

http://webmanual.hyundai.com/STD_GEN5_WIDE/AVNT2/EU/Dutch/images/11_US4_dut%207.driving-histo_fmt.png

• Yoade75
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 16:32
Ik zie V2G (vehicle 2 grid) en V2L (vehicle to load) staan.
Zou dit betekenen dat V2G ook mogelijk is?
Ik las onlangs een bericht dat de Ioniq in Utrecht word ingezet voor V2G.
Zou dat met een gewone type 2 kabel gaan? En wat voor laders?
Is dat dan 1 of 3 fase? Aangezien de auto slechts 1 fase V2L heeft zou je denken 1 fase.
Maar de auto kan wel op 3 fase laden.

Weet iemand meer hierover?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Niet online
@Yoade75 Zie deze post in het V2G topic:
V2G werkt alleen als zowel auto en laadpaal dit ondersteunen.
...
De Hyundai Ioniq 5 is Hyundai's eerste EV met ondersteuning voor V2G en rijdt op het EGMP-platform.
Ben ook benieuwd naar de resultaten uit Utrecht met de IONIQ 5.

• xenne
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 14:03
dvdj schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:20:
Hier wordt de adapter aangesloten op een versie die de V2L optie niet heeft, en de adapter levert stroom! Dat zou goed nieuws zijn.
ik heb lang moeten zoeken naar de specs van deze creative uitvoering. op de franse hyundai site staat er alleen wat algemene info en geen info over de verschillende modellen of een configurator... maar de creative is blijkbaar het middelste model, er staat geen V2L bij de specs... toch lijkt V2L te werken.... dus de vraag is nu gaat V2L werken op elke uitvoering of niet. het blijft een mysterie ..... op de duurste franse Executive versie staat het dan wel bij de specs : Chargeur inversé (V2L) Adapteur pour prise de charge exterieure et prise 220V sous les sieges AR. dus in die versie is er sprake van stopcontact op de achterbank & adapter

ik veronderstel dat ze bij de creative uitvoering die adapter er niet bij geven en dat er geen stopcontact op de achterbank is... maar of dat dan het enige verschil is........ 't blijft helaas onduidelijk

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Luft
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 20:24
xenne schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 12:13:
[...]
ik heb lang moeten zoeken naar de specs van deze creative uitvoering. op de franse hyundai site staat er alleen wat algemene info en geen info over de verschillende modellen of een configurator... maar de creative is blijkbaar het middelste model, er staat geen V2L bij de specs... toch lijkt V2L te werken.... dus de vraag is nu gaat V2L werken op elke uitvoering of niet. het blijft een mysterie ..... op de duurste franse Executive versie staat het dan wel bij de specs : Chargeur inversé (V2L) Adapteur pour prise de charge exterieure et prise 220V sous les sieges AR. dus in die versie is er sprake van stopcontact op de achterbank & adapter

ik veronderstel dat ze bij de creative uitvoering die adapter er niet bij geven en dat er geen stopcontact op de achterbank is... maar of dat dan het enige verschil is........ 't blijft helaas onduidelijk
Ik denk dat V2L altijd werkt ongeacht de uitvoering. Het zit namelijk in het EGMP ingebakken. De adapter doet niets anders dan die mogelijkheid naar buiten brengen.

9900 Wp, L/W WP, Gasloos

• wimtim
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 14:02
In deze video van de Duitse site Nextmove laat hij zien hoe het kan en hoe het theoretisch met 3 fasen zou moeten lukken: YouTube: IONIQ 5 versorgt Haus mit Strom! (Bidirektionales Laden, Vehicle to ...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Luft
wimtim schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 12:59:
In deze video van de Duitse site Nextmove laat hij zien hoe het kan en hoe het theoretisch met 3 fasen zou moeten lukken: YouTube: IONIQ 5 versorgt Haus mit Strom! (Bidirektionales Laden, Vehicle to ...
Is niet echt drie fasen (3x400v) maar 3x230v samengeknoopt naar 1 fase 230v 16A

9900 Wp, L/W WP, Gasloos

• wimtim
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 14:02
Ja, maar op het laatste vertelt hij hoe het theoretisch met 3 fasen zou kunnen: vanuit huis moet er dan een signaaltje naar de auto gestuurd worden, zodat hij "denkt" dat hij gaat laden

• Luft
wimtim schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 15:36:
Ja, maar op het laatste vertelt hij hoe het theoretisch met 3 fasen zou kunnen: vanuit huis moet er dan een signaaltje naar de auto gestuurd worden, zodat hij "denkt" dat hij gaat laden
Zover ik weet werkt Hyundai aan een echte V2G oplossing. De voorloper wordt in Utrecht gedaan. Zodra het salderen afloopt wordt dat interessant.

9900 Wp, L/W WP, Gasloos

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Niet online
Hier nog een video waarbij ze een aantal van de infotainment schermen tonen.

• ZuinigeRijder
  • Niet online
Gekke bekken trekken in deze Koreaanse video:

Vandaag is de Ioniq 5 testrit van Hyundai!
De Hyundai Ioniq 5 is een auto die in het buitenland veel aandacht heeft gekregen van het interieur tot het onconventionele design van de Ioniq 5.
De kilometerstand van de Ioniq 5, waar ik me het meest zorgen over maakte, was beter dan ik dacht, en de ruimte leek ook voldoende voor de Ioniq 5! Dus, is het echt een auto die het waard is om te rijden in vergelijking met de Kia ev6?
Een binnenlandse elektrische auto vergelijkbaar met de Tesla Model 3 en Model y!
Hyundai IONIQ5 Voel het samen!

Ik ben dol op autorecensies♥

00:00 Intro
00:33 Voertuiginformatie
00:55 lage snelheid
03:00 Trilling/lawaai
03:45 Exterieurontwerp
06:04 rijden op hoge snelheid
08:26 Kijkhoek/stoel/brandstofverbruik
08:47 Sturen/ophanging
10:16 Prestatiebeoordeling
10:52 Interieurontwerp
13:58 Opberg- /opstapruimte
14:58 Veiligheid/Terugroepen/Onderhoud
15:17 prijs
15:22 Hongsi's keuze

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Niet online
Proefrit met Ioniq 5 grote batterij AWD met 19 inch wielen:

Er wordt goed ingegaan op de rij eigenschappen en 130 km/uur op autoweg in Eco mode.
Stiller dan de mach-e.
Ook snelheidsbord herkenning werkt en je kunt confirmeren om de aangepaste snelheid op de Cruise Control te rijden.

[Voor 20% gewijzigd door ZuinigeRijder op 12-06-2021 21:21]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Niet online
En nog een laadvideo. Lekker snel laden tussen 30% en 80%.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• kor952
  • Registratie: juni 2007
  • Nu online
Valt me op dat bij deze laadsessie de dip, zoals bij laadcurve van Battery Life, niet optreedt,
Ook begint hij niet langzaam maar loopt meteen door naar 220 kW.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Niet online
Hier ook wat interessante informatie over V2G van Hyundai gepost op een Duits forum.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Niet online
Hier een uitgebreide lange Duitse review van de IONIQ 5, inclusief rijden met lange afstand AWD met 19 inch wielen.

Een e-auto op zijn best! - Als oude Ioniq-rijder met de Classic wil ik de kans niet missen om je mijn indruk van de nieuwe Hyundai Ioniq 5 te laten zien. De auto heeft me op veel manieren verrast en zelfs overweldigd. Kijk zelf maar wat het nieuwe vlaggenschip van Hyundai te bieden heeft.

• ZuinigeRijder
  • Niet online
ElectricDave van de video hiervoor heeft zelf een Tesla en heeft een 12V omvormer provisorisch op zijn accu aangesloten om zijn caravan van stroom te voorzien. Hij laat ook zien dat de IONIQ 5 dat beter kan :9

• kor952
  • Registratie: juni 2007
  • Nu online
Lekker scheuren op de Autobahn.....

Toch vreemd dat de één de rijeigenschappen heel anders vind dan de ander. Deze man vind tot op hoge snelheid de auto prima rijden. Alleen de acceleratie boven de 150 is niet geweldig....who cares....

[Voor 19% gewijzigd door kor952 op 14-06-2021 16:25]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Niet online
B.E.N. live

Live B.E.N on tour: Mit dem Hyundai Ioniq 5 von Lackermann.de von Bocholt nach Fulda = 370 KM!

[Voor 14% gewijzigd door ZuinigeRijder op 14-06-2021 17:16]

• Luft
Een phantom black P45 I5 walk around (Italie) https://youtu.be/WS2siaXpSiM

9900 Wp, L/W WP, Gasloos

• ZuinigeRijder
  • Niet online
Goed de CCS stekker aandrukken bij de lader. Je kunt je ook laten opsluiten op de tweede rij met kinderslot. Zie daar maar weer uit te komen :+

Pagina: 1 ... 12 13 14 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True