• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:45
Vraag: Ik krijg iPedal niet geactiveerd. Als ik op regen niveau 3 de linker flipper vast houdt, gaat hij naar niveau “MAX”, maar niet naar iPedal. Heb het hele menu al afgezocht naar de iPedal optie, maar kan het echt nergens vinden. Zit vast ergens achter verstopt, maar waar?

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• erikhui
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-12 14:51
RobbieB schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 10:27:
Vraag: Ik krijg iPedal niet geactiveerd. Als ik op regen niveau 3 de linker flipper vast houdt, gaat hij naar niveau “MAX”, maar niet naar iPedal. Heb het hele menu al afgezocht naar de iPedal optie, maar kan het echt nergens vinden. Zit vast ergens achter verstopt, maar waar?
Na het vasthouden nog één tikje.

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11:42
RobbieB schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 10:27:
je hoeft niet vast te houden, gewoon nogmaals de linkerflipper klikken, zie het als I-pedal is niv 4

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Tiggy80 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 08:03:
ik heb op de terugweg uit duitsland de route anders gepland zodat ik met 20% Soc bij de laadpalen zou aankomen ivm de prconditioning. dit werkte iets beter; tot 2km voor de stop heb ik de sneeuwvlok in de accu zien staan. de stop was 35km van het vertrekpunt en het was 16 graden buiten. aangekomen met 33%SoC. na 3 min kwam de laadsnelheid op 218kW, dat lijkt wat sneller dan voorheen.

de tweede stop was na een stuk van 255km waarbij de buiten temp net onder de 20 graden is gebleven, maar toen heb ik geen teken van preconditioning gezien, de laadsnelheid was overigens wel prima (vergelijkbaar met de 1e stop) en de 3e laatste stop heb ik niet eens gekeken (was ook een Mc stop)

het nut van de preconditioning zal zich dus op wintersport reizen moeten gaan bewijzen (helaas heb ik geen plannen dus iemand anders hier zal even verslag moeten doen tegen die tijd), maar in de herfst is het nog vrij oppertunistisch (ik had natuurlijk wel de "pech" met het mooie weer tijdens de reis). wellicht dat ik mijn 1e stops plan met een 20% SoC aankomst en de rest dan gewoon weer op 10%......

overigens een grappig detail; tijdens die laatste stop plugde er gelijk met mij een ev6 in met 31%. ik plugde met 15% in. toen ik de auto bij 83% eraf haalde stond die ev6 pas op 77%.....wellicht was mijn accu toch wat beter op temperatuur.
Ik merkte de afgelopen weken toch wel wat tragere laadprestaties. Al bij 13-15*C was het aanzienlijk lager: eerst naar 115 kW, en dan maximaal 180 kW. Op zondag, bij 19-20*C ging het na een paar minuten wel weer naar 220 kW. Dus dat je bij die eerste stop al wel weer 218 kW haalde is voor mij wel een teken dat de pre-heating werkt.

Het scheelt per stop dan toch snel 5 minuten, waarschijnlijk snel oplopend bij lagere temperaturen.

• Tiggy80
bilgy_no1 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 12:57:
[...]

Ik merkte de afgelopen weken toch wel wat tragere laadprestaties. Al bij 13-15*C was het aanzienlijk lager: eerst naar 115 kW, en dan maximaal 180 kW. Op zondag, bij 19-20*C ging het na een paar minuten wel weer naar 220 kW. Dus dat je bij die eerste stop al wel weer 218 kW haalde is voor mij wel een teken dat de pre-heating werkt.

Het scheelt per stop dan toch snel 5 minuten, waarschijnlijk snel oplopend bij lagere temperaturen.
maar dan moet je dus wel je reis zo plannen dat je de eerste (twee) stops met 20% aan gaat komen, anders stopt de preconditioning al weer te vroeg af volgens het schema en sta je nog met een te koude accu bij de laadpaal :o
het laden begon bij mijn 1e stop wel met 3 min al op 180kw, dus daar zal de winst in zitten

Tiggy80 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 13:19:
[...]

maar dan moet je dus wel je reis zo plannen dat je de eerste (twee) stops met 20% aan gaat komen, anders stopt de preconditioning al weer te vroeg af volgens het schema en sta je nog met een te koude accu bij de laadpaal :o
het laden begon bij mijn 1e stop wel met 3 min al op 180kw, dus daar zal de winst in zitten
Ja, dat is wel een irritante beperking. Het is helemaal niet zo makkelijk om het precies uit te mikken dat je net boven 20% aankomt. Je wilt ook weer niet met teveel aankomen, want dan profiteer je minder van de maximale snelheid.

Maar ik vermoed dat het ook niet zoveel uitmaakt als je met 15% aankomt. In de laatste 15-20 km zal de batterij toch niet ineens heel veel afkoelen (tenzij de warmtepomp die warmte er dan weer snel uithaalt).

Maar dit onderstreept weer eens wat het volgende spoed project van Hyundai moet zijn: navigatie met optimale laadstop planning. Dan kan die ook direct de batterijverwarming aansturen en 'weet' de auto zelf dat hij gewoon kan blijven verwarmen als je er toch al bijna bent.

• Wreckerrm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-12 15:48

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Hallo,

ik heb het niet kunnen vinden, maar zijn er nog limieten gesteld als je het Vision panoramadak hebt? Bijvoorbeeld in maximale dakbelasting of trekgewicht? Bij andere auto's heb ik dat wel eens gezien.

Ik ga vermoedelijk een Lounge RWD in Digital Teal met 19" kiezen maar twijfel over het panoramadak. Dat heeft mijn huidige auto wel en het geeft een lekker ruimtelijk gevoel. Maar de ioniq 5 is van binnen sowieso wel lekker ruim.

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

bilgy_no1 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 13:48:
[...]

Ja, dat is wel een irritante beperking. Het is helemaal niet zo makkelijk om het precies uit te mikken dat je net boven 20% aankomt. Je wilt ook weer niet met teveel aankomen, want dan profiteer je minder van de maximale snelheid.

Maar ik vermoed dat het ook niet zoveel uitmaakt als je met 15% aankomt. In de laatste 15-20 km zal de batterij toch niet ineens heel veel afkoelen (tenzij de warmtepomp die warmte er dan weer snel uithaalt).

Maar dit onderstreept weer eens wat het volgende spoed project van Hyundai moet zijn: navigatie met optimale laadstop planning. Dan kan die ook direct de batterijverwarming aansturen en 'weet' de auto zelf dat hij gewoon kan blijven verwarmen als je er toch al bijna bent.
bilgy_no1 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 13:48:
[...]

Ben nu aan het laden bij Fastned. Heb geprobeerd het sneeuwvlokje te zien te krijgen, maar da's niet gelukt. Had nog 110 km naar huis als eindbestemming en heb als tussenpunt dit laadstation van Fastned proberen in te voeren. überhaupt staan de Fastneds niet onder de POI "oplaadstation" ingevoerd! Je kunt hem dus ook niet zo selecteren. Dit is echt een probleem, aangezien Fastned zo'n beetje monopolie heeft langs NL-snelwegen. Kwam hier aan met 10% en laad nu met alsnog 212KW (na een wat tragere opstart), dus al met al geen probleem, maar had het graag willen proberen met die preconditioning....
Hoe krijgen we de POI uitgebreid met aanbieder Fastned????

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

• MB1962
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 07-12 13:29
jrk schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 17:22:
Ben nu aan het laden bij Fastned. Heb geprobeerd het sneeuwvlokje te zien te krijgen, maar da's niet gelukt. Had nog 110 km naar huis als eindbestemming en heb als tussenpunt dit laadstation van Fastned proberen in te voeren. überhaupt staan de Fastneds niet onder de POI "oplaadstation" ingevoerd! Je kunt hem dus ook niet zo selecteren. Dit is echt een probleem, aangezien Fastned zo'n beetje monopolie heeft langs NL-snelwegen. Kwam hier aan met 10% en laad nu met alsnog 212KW (na een wat tragere opstart), dus al met al geen probleem, maar had het graag willen proberen met die preconditioning....
Hoe krijgen we de POI uitgebreid met aanbieder Fastned????
Gebruikt Hyundai dan nu al TomTom voor de navigatie?

Voor een "laadpaal beschikbaarheids app" voor eigengebruik heb ik live informatie nodig en ik kwam uit bij de API van TomTom. Die kent bijvoorbeeld wel Fastned "Den Ruygen Hoek West" (heet bij TomTom echter Fastned Hoofddorp) maar niet "Den Ruygen Hoek Oost" (op die plaats staat op de kaart van TomTom een Shell Recharge).

Ze lijken afhankelijk van input vanuit de community via hun MapShare. Een half jaar geleden stond Fastned Hilden (Duitsland) ook niet in hun systeem, inmiddels wel, mogelijk naar aanleiding van mijn opmerking hierover ;) .

[ Voor 3% gewijzigd door MB1962 op 24-10-2022 19:02 ]

Lounge AWD besteld eind juni '21, geleverd 8 januari '22

• nietwijk
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 18-12 11:30
Wreckerrm schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 16:23:
Hallo,

ik heb het niet kunnen vinden, maar zijn er nog limieten gesteld als je het Vision panoramadak hebt? Bijvoorbeeld in maximale dakbelasting of trekgewicht? Bij andere auto's heb ik dat wel eens gezien.

Ik ga vermoedelijk een Lounge RWD in Digital Teal met 19" kiezen maar twijfel over het panoramadak. Dat heeft mijn huidige auto wel en het geeft een lekker ruimtelijk gevoel. Maar de ioniq 5 is van binnen sowieso wel lekker ruim.
Geen idee, maar let op. Een dakraam kan ten koste gaan van de hoofdruimte. Er zijn maar weinig auto’s met dakraam waar ik met mijn 1,90 m lekker in pas (met stoel in de laagste stand uiteraard). In de Ioniq5 overigens niet gepast met dakraam.
Hallo,

Nee, er is geen aparte beperking voor het Vision panoramadak. Ik kan bevestigen dat een dakdrager er gewoon op kan.

bilgy_no1 in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"

@nietwijk Qua hoofdruimte is het panoramadak volgens mij zelfs in het voordeel. Behalve misschien wanneer je het gordijn dicht doet.

• nietwijk
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 18-12 11:30
bilgy_no1 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 20:16:
[...]

Nee, er is geen aparte beperking voor het Vision panoramadak. Ik kan bevestigen dat een dakdrager er gewoon op kan.

bilgy_no1 in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"

@nietwijk Qua hoofdruimte is het panoramadak volgens mij zelfs in het voordeel. Behalve misschien wanneer je het gordijn dicht doet.
Ik hoor vaker dat een dakraam in het voordeel zou zijn, zeker als de bekleding opengeschoven zou zijn. Echter lopen daken doorgaans smal toe, woordoor deze pas halverwege het hoofd begint. De bekleding ernaast zit dan veel lager en ook boven het hoofd. Als je wat langer bent telt elke centimeter hoofdruimte. Ik heb een Ioniq 5 besteld, mede omdat de EV6 gewoon te laag is. Vooral acherin met de aflopende daklijn en met dakraam simpelweg ondoenlijk door de enorme uitstulping boven het hoofd. Als je zelf wat langer bent, of ook de achterbank wilt gebruiken de moeite waard om naar te kijken. Wellicht zijn er ervaringsdeskindigen met een ioniq 5 vision in dit draadje als je er geen in de showroom kan testen.

• multipasser
  • Laatst online: 16-12 02:16

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Toch als je die dure stekker hebt :))

Ik lees op ioniqforum dat er morgen een NAV maps update zou komen?
Misschien OTA?

Een amiga 500 met 512 kb ram !

@multipasser dat zijn de maps voor USA en Canada, die lopen niet gelijk met die van Europa. Die van Europa zullen wel nog wel dit jaar komen, denk ik.

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Ok. Vraag me toch af hoe dat zit met de TomTom samenwerking en of er ooit een 'vervanging' komt van het huidige systeem.

multipasser schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 08:04:
Ok. Vraag me toch af hoe dat zit met de TomTom samenwerking en of er ooit een 'vervanging' komt van het huidige systeem.
Zie de topic start met link naar Tom Tom, dan weet je het antwoord O-)

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Ja, maar dit werkt dus écht niet!

zoals ik denk dat het moet werken, in mijn situatie gisteren. Ik had nog 110 km te gaan naar huis en nog voor 75km aan actieradius (20% ongeveer). Voor deze situatie moet ik dus afstappen van Waze en gebruik maken van de inbouwnavi. Jammer, maar helaas.
1) ik rij in de buurt van Grijpskerk (GR) op weg naar huis in Zwolle.
2) ik stel de eindbestemming in op "thuis"
3) ik voeg een tussenstop toe en in mijn optiek moet ik dat wel doen via de POI "oplaadstation", ik kan geen randomadres invoeren, want hoe weet de navi dan dat daar een laadstation is? Ik heb dan vóór Heerenveen twee Fastned op de route: "Oude Riet" en "De Vonken". Deze komen niet voor als optie "langs de route". Ook niet als ik filter op DC/HPC. Überhaupt staan Fastned er niet in als "aanbieder" van laadstations. Nou kan ik wel gewoon het tankstation invoeren als bestemming, maar daar gaat dan de preconditioning niet van aan, aangezien je écht een snellaadstation moet invoeren als tussenstop? bij het invoeren van een POI-bestemming heb je overigens ook niet de mogelijkheid om een spraakbericht in te spreken, ik mis het microfoontje in die situatie. Heb 10 minuten aan de kant gestaan om alles te proberen, maar niet gelukt.... Kortom, geen lekker werken op dit moment. Overigens tikte de lader aan de 300KW nog wel ff de 220 aan, na een wat tragere start, dus allemaal niet zo'n probleem, maar echt lekker werkt het dus niet.

Overigens: vorige week had ik een ritje naar Duitsland. Op die route via Enschede was geen Fastned langs de route beschikbaar (via de app van Fastned vastgesteld) en toen maar gebruik gemaakt van een 150KW lader op een industrieterrein. Die geselecteerd en toen werkte het wel. Dus het kán wel werken, maar dat die Fastned's er niet in staan? Dus: die Fastned's moeten in de POI "oplaadstations" komen en hoe gaan we dat dus regelen? Voorheen écht niet zo belangrijk, maar nu met de preconditioning écht een voorwaarde/noodzaak.

Daarnaast nog een raar ding: in de app is het filter anders dan in de auto. In de app op type aansluiting en Dienstverlener. In de auto dus op AC/DC/HPC en Dienstverlener

edit:

Voorverwarmen tijdens het rijden vindt plaats wanneer de volgende condities van toepassing zijn:
1. In de onboard navigatie is een DC/HPC-lader actief als (tussen)bestemming ingesteld.
2. De batterij heeft een temperatuur van 20°C of lager.
3. De State of charge (SoC) is 30% of meer.
4. De resterende afstand tot de lader is minimaal 40 km of minder dan de resterende actieradius van het voertuig.

Dat ik het sneeuwvlokje überhaupt niet aankreeg (ook bij selectie van een ander DC station:
1. check (random DC op 25 km afstand)
2. onbekend
3. De SoC was lager dan 30% (dus ==> niet aan voldaan!)
4. De afstand tot de lader (25km) was minder dan 40km, maar met 25 km wel lager dan de 75km actieradius, dus check!

Uiteindelijk niet voldaan aan één voorwaarde (nr. 3.)

[ Voor 21% gewijzigd door jrk op 25-10-2022 08:43 ]

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

• Tiggy80
jrk schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 08:27:
[...]

Ja, maar dit werkt dus écht niet!

zoals ik denk dat het moet werken, in mijn situatie gisteren. Ik had nog 110 km te gaan naar huis en nog voor 75km aan actieradius (20% ongeveer). Voor deze situatie moet ik dus afstappen van Waze en gebruik maken van de inbouwnavi. Jammer, maar helaas.
3) ik voeg een tussenstop toe en in mijn optiek moet ik dat wel doen via de POI "oplaadstation", ik kan geen randomadres invoeren, want hoe weet de navi dan dat daar een laadstation is? Ik heb dan vóór Heerenveen twee Fastned op de route: "Oude Riet" en "De Vonken". Deze komen niet voor als optie "langs de route". Ook niet als ik filter op DC/HPC. Überhaupt staan Fastned er niet in als "aanbieder" van laadstations. Nou kan ik wel gewoon het tankstation invoeren als bestemming, maar daar gaat dan de preconditioning niet van aan, aangezien je écht een snellaadstation moet invoeren als tussenstop? bij het invoeren van een POI-bestemming heb je overigens ook niet de mogelijkheid om een spraakbericht in te spreken, ik mis het microfoontje in die situatie. Heb 10 minuten aan de kant gestaan om alles te proberen, maar niet gelukt.... Kortom, geen lekker werken op dit moment. Overigens tikte de lader aan de 300KW nog wel ff de 220 aan, na een wat tragere start, dus allemaal niet zo'n probleem, maar echt lekker werkt het dus niet.

Overigens: vorige week had ik een ritje naar Duitsland. Op die route via Enschede was geen Fastned langs de route beschikbaar (via de app van Fastned vastgesteld) en toen maar gebruik gemaakt van een 150KW lader op een industrieterrein. Die geselecteerd en toen werkte het wel. Dus het kán wel werken, maar dat die Fastned's er niet in staan? Dus: die Fastned's moeten in de POI "oplaadstations" komen en hoe gaan we dat dus regelen? Voorheen écht niet zo belangrijk, maar nu met de preconditioning écht een voorwaarde/noodzaak.

Daarnaast nog een raar ding: in de app is het filter anders dan in de auto. In de app op type aansluiting en Dienstverlener. In de auto dus op AC/DC/HPC en Dienstverlener

edit:

Voorverwarmen tijdens het rijden vindt plaats wanneer de volgende condities van toepassing zijn:
1. In de onboard navigatie is een DC/HPC-lader actief als (tussen)bestemming ingesteld.
2. De batterij heeft een temperatuur van 20°C of lager.
3. De State of charge (SoC) is 30% of meer.
4. De resterende afstand tot de lader is minimaal 40 km of minder dan de resterende actieradius van het voertuig.

Dat ik het sneeuwvlokje überhaupt niet aankreeg (ook bij selectie van een ander DC station:
1. check (random DC op 25 km afstand)
2. onbekend
3. De SoC was lager dan 30% (dus ==> niet aan voldaan!)
4. De afstand tot de lader (25km) was minder dan 40km, maar met 25 km wel lager dan de 75km actieradius, dus check!

Uiteindelijk niet voldaan aan één voorwaarde (nr. 3.)
SOC moet min 23% zijn toch? dat is voorwaarde om af te schakelen

tijdens de ritten naar/door duitsland liep ik tegen het ding aan dat de laadstations te ver weg waren en dus niet in de lijst voorkwamen. ik maak gebruik van ionity die wel in het filter zitten, maar dus te ver weg. ik zoek dan op adres (tussenpunt toevoegen>zoeken) en tik het kaartje aan, dan wijs ik met de cursor het laadpaal icoontje aan en dan wordt het herkend als een ionity laadpaal. ik kan mij voorstellen dat dit ook met de fastnet lokatie werkt.....

het is een workaround en het zou waanzinnig fijn zijn als de nav gewoon zelf de stopjes gaat inplannen, maar tot die tijd werkt dit voor mij iig redelijk goed

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Tiggy80 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 09:10:
[...]

.... ik zoek dan op adres (tussenpunt toevoegen>zoeken) en tik het kaartje aan, dan wijs ik met de cursor het laadpaal icoontje aan en dan wordt het herkend als een ionity laadpaal. ik kan mij voorstellen dat dit ook met de fastnet lokatie werkt.....
Ja niet dus hè? Als ze niet als POI "oplaadstation" er in staan, dan staan ze er niet als tekst, maar ook niet als icoontje op de kaart. Blanco!

De workaround zou dan moeten zijn dat je een random lader zo dicht mogelijk in de buurt maar selecteert, zodat de preconditioning in ieder geval iets gaat doen, als is dat dan niet afgepast op je gewenste Fastned-lader.

[ Voor 4% gewijzigd door jrk op 25-10-2022 09:22 ]

• Tiggy80
jrk schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 09:21:
[...]

Ja niet dus hè? Als ze niet als POI "oplaadstation" er in staan, dan staan ze er niet als tekst, maar ook niet als icoontje op de kaart. Blanco!

De workaround zou dan moeten zijn dat je een random lader zo dicht mogelijk in de buurt maar selecteert, zodat de preconditioning in ieder geval iets gaat doen, als is dat dan niet afgepast op je gewenste Fastned-lader.
hmmm dat is wel naatje idd. ik laat Fasnet altijd links (or rechts O-) ) liggen door het ionity premium wat ik heb, heb al wel gehad dat ik het ionity niet als POI kon vinden in de lijst maar dan dus wel volgens mijn eerder bescherven methode.maar weinig ervaring met Fastned dus. wel goed om te weten iig ;)

nietwijk schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 23:20:
[...]

Ik hoor vaker dat een dakraam in het voordeel zou zijn, zeker als de bekleding opengeschoven zou zijn. Echter lopen daken doorgaans smal toe, woordoor deze pas halverwege het hoofd begint. De bekleding ernaast zit dan veel lager en ook boven het hoofd. Als je wat langer bent telt elke centimeter hoofdruimte. Ik heb een Ioniq 5 besteld, mede omdat de EV6 gewoon te laag is. Vooral acherin met de aflopende daklijn en met dakraam simpelweg ondoenlijk door de enorme uitstulping boven het hoofd. Als je zelf wat langer bent, of ook de achterbank wilt gebruiken de moeite waard om naar te kijken. Wellicht zijn er ervaringsdeskindigen met een ioniq 5 vision in dit draadje als je er geen in de showroom kan testen.
Ik ben een ervaringsdeskundige. Ik heb een Lounge met panoramadak...

• Gerhardt78
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 25-11 09:33
Ik ben zelf 1,90 meter en vrij fors (to put it mildly) maar ik verdwijn gewoon in deze auto. Heb dan geen pano dak maar kan me niet voorstellen dat je er überhaupt dichtbij in de buurt komt. Ligt ook wel aan de zitpositie maar deze is ontzettend riant. Eerste auto ooit voor mij waarbij ik niet in de achterste stand zit.

• L.Hou
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 20:19
jrk schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 09:21:
[...]

Dit laatste werkt! ( of dezelfde afstand tot laadpunt kiezen)

[ Voor 4% gewijzigd door L.Hou op 25-10-2022 13:25 ]

Ioniq 5 Lounge Awd 73 (2022) en Mercedes b250e (2015), 12.000Wp

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-11 16:37
Gerhardt78 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 12:55:
Ik ben zelf 1,90 meter en vrij fors (to put it mildly) maar ik verdwijn gewoon in deze auto. Heb dan geen pano dak maar kan me niet voorstellen dat je er überhaupt dichtbij in de buurt komt. Ligt ook wel aan de zitpositie maar deze is ontzettend riant. Eerste auto ooit voor mij waarbij ik niet in de achterste stand zit.
Eerste auto voor mij waarbij ik niet maximaal achterover gekanteld hoef te zetten. En dat met 2,00m.
Zit overigens wel met m'n knie heel dicht bij de gear selector. Als ik verder naar achter ga zitten kan ik niet lekker meer bij het stuur.

Ioniq 5 P45

jrk schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 08:27:
[...]

3) ik voeg een tussenstop toe en in mijn optiek moet ik dat wel doen via de POI "oplaadstation", ik kan geen randomadres invoeren, want hoe weet de navi dan dat daar een laadstation is? Ik heb dan vóór Heerenveen twee Fastned op de route: "Oude Riet" en "De Vonken". Deze komen niet voor als optie "langs de route". Ook niet als ik filter op DC/HPC. Überhaupt staan Fastned er niet in als "aanbieder" van laadstations.
Voorheen heeft dat bij mij gewerkt, zo heb ik zelfs Fastned stations als favoriete oplaadstations opgeslagen. En gek genoeg laat de navigatie ook zien of er laders beschikbaar/in gebruik zijn, ook als je bij een niet opgeslagen Fastned station rijdt. Echter heb het even geprobeerd en het lijkt dat nu inderdaad de Fastned stations niet in de lijst verschijnen bij langs de route en in de buurt van eindbestemming 8)7
ZuinigeRijder schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:26:
[...]

Voorheen heeft dat bij mij gewerkt, zo heb ik zelfs Fastned stations als favoriete oplaadstations opgeslagen. En gek genoeg laat de navigatie ook zien of er laders beschikbaar/in gebruik zijn, ook als je bij een niet opgeslagen Fastned station rijdt. Echter heb het even geprobeerd en het lijkt dat nu inderdaad de Fastned stations niet in de lijst verschijnen bij langs de route en in de buurt van eindbestemming 8)7
Ik kwam er in het weekend ook achter dat Fastned eruit lijkt te zijn. Ook afgelopen weekend: het rijtje HPC laders 'Langs de Route' ging maar tot een bepaald aantal km vooruit. Ik wilde verderop bij een Ionity laden, maar die stond er niet bij. Ook nadat ik een paar stations was gepasseerd en het lijstje ververste ging het niet verder dan het station dat eerder ook als laatste optie stond genoemd (lijstje werd dus korter) en de Ionity verscheen niet.

Een ander Ionity station Froyennes-Sud, kwam met geen mogelijkheid naar voren bij het zoeken. Alleen de Delhaize winkel daar. Als je niet uitkijkt zit je aan de verkeerde kant van de weg, want hij geeft wel Froyennes Nord aan...

En tot slot weer een gevalletje route gewijzigd, maar ingestelde tussenstop/lader vasthouden zonder te melden dat de route is gewijzigd. Daarna opnieuw zoeken naar een tussenstop/lader langs de nieuwe route, waarbij opeens niets te vinden was tot heel ver weg. De opties die wel gewoon lang die route bestaan kwamen dus niet tevoorschijn.

In al deze gevallen dus weer moeten lopen pielen in het systeem, terwijl ik aan het rijden ben. Het is in veel opzichten een fijne reisauto, maar die navigatie...

• Hein66
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-06 18:19
Hallo,

Hallo,

Ik rijd nu bijna een jaar rond in dezelfde type, velgen en kleur. Uitstekende keuze O-) Zonder Panorama dak. Met de witte bekleding. Daardoor is de auto van binnen al heel licht. En daarom mis ik het panorama dak niet.

Sterkte met de afweging.

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

[...]

gelukkig ben ik dan niet de enige :)
Voorheen viel dit niet op, of was het geen issue. Nu met Preconditioning wordt het een dingetje dus....

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

bilgy_no1 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 16:25:
[...]

Ik kwam er in het weekend ook achter dat Fastned eruit lijkt te zijn. Ook afgelopen weekend: het rijtje HPC laders 'Langs de Route' ging maar tot een bepaald aantal km vooruit. Ik wilde verderop bij een Ionity laden, maar die stond er niet bij. Ook nadat ik een paar stations was gepasseerd en het lijstje ververste ging het niet verder dan het station dat eerder ook als laatste optie stond genoemd (lijstje werd dus korter) en de Ionity verscheen niet.

Een ander Ionity station Froyennes-Sud, kwam met geen mogelijkheid naar voren bij het zoeken. Alleen de Delhaize winkel daar. Als je niet uitkijkt zit je aan de verkeerde kant van de weg, want hij geeft wel Froyennes Nord aan...

En tot slot weer een gevalletje route gewijzigd, maar ingestelde tussenstop/lader vasthouden zonder te melden dat de route is gewijzigd. Daarna opnieuw zoeken naar een tussenstop/lader langs de nieuwe route, waarbij opeens niets te vinden was tot heel ver weg. De opties die wel gewoon lang die route bestaan kwamen dus niet tevoorschijn.

In al deze gevallen dus weer moeten lopen pielen in het systeem, terwijl ik aan het rijden ben. Het is in veel opzichten een fijne reisauto, maar die navigatie...
idd. De POI oplaadstations is nu een zootje....

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

L.Hou schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 13:20:
[...]

Dit laatste werkt! ( of dezelfde afstand tot laadpunt kiezen)
....maar dan moet er wel iets in de buurt zijn. Halfbakken oplossing die je niet moet willen.

Ik denk dat ik er maar eens een mailtje naar Hyundai NL over ga sturen.

[ Voor 11% gewijzigd door jrk op 25-10-2022 16:51 ]

• mh514452
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 15-12 12:18
Hein66 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 16:29:
[...]

Hallo,

Ik rijd nu bijna een jaar rond in dezelfde type, velgen en kleur. Uitstekende keuze O-) Zonder Panorama dak. Met de witte bekleding. Daardoor is de auto van binnen al heel licht. En daarom mis ik het panorama dak niet.

Sterkte met de afweging.
Ik rijd nu 3 maanden rond in nagenoeg dezelfde versie, Lounge, digital teal (blijft een bijzondere toverbal kleur, erg mooi), maar dan met 20 inch velgen. Ook geen panorama dak, vonden we niet nodig. Is wel mooi maar mijn ervaring met dat soort daken is dat het in de zomer toch vaak dicht gaat en dat het zelfs dan wat lastiger koel te krijgen is in de auto. Wij hebben dan het donkere interieur, maar zelfs dan is het nog steeds een hele ruimtelijke auto. Na ruim 10K in 3 maanden uitermate tevreden

Ioniq 5 N line Vision 84KWH RWD, Peugeot 308 cc (2011), 11500 wp

• PeMo1965
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-05 12:56
Komt er een sportief broertje aan voor de Ioniq 5 YouTube: INSANE Hyundai IONIQ 5 N Shocks The Industry!

• Gerhardt78
Spiller schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:25:
[...]

Eerste auto voor mij waarbij ik niet maximaal achterover gekanteld hoef te zetten. En dat met 2,00m.
Zit overigens wel met m'n knie heel dicht bij de gear selector. Als ik verder naar achter ga zitten kan ik niet lekker meer bij het stuur.
Dat is dan een klein minpuntje inderdaad; geldt ook voor het multimedia systeem. Dat is niet heel makkelijk te bereiken als je wat verder weg zit. Maar … het zit comfort en de ruimte zijn echt zeer goed te noemen.

• BenOnderweg
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 15-10 11:42

BenOnderweg

Lounge RWD 20" 77,4kWh

Vandaag voor een update van mijn besteling langs de dealer geweest. oOo

De levertijd van mijn Ioniq 5 Lounge edition incl. HDA2 en FCA-JX (waarvoor, vooraf bekende, leveringsproblemen vanwege chiptekorten) is 9-11 maanden. :S

Ik had het op dit forum nog niet gelezen maar heb ook te horen gekregen dat (alleen) de digitale binnenspiegel uit het programma is geschrapt. Wordt helaas dus niet :N (meer) geleverd. Is geen dealbreaker maar wel een grote teleurstelling. :(

BenOnderweg in mijn Shooting Star. : )

• HappyBart
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-07 16:01
Iemand nog ideeën hoe ik de automatische achterklep (Smart Tailgate) op mijn Connect+ werkend kan krijgen? Ik heb de optie in het menu aanstaan en de smart key werkt wel voor het automatisch uitklappen van de spiegels bij benaderen en bij het vergrendelen en ontgrendelen van de auto via de voorste handgrepen. Als ik onderstaand filmpje bekijk dan zou dit toch vrij simpel moeten werken.

YouTube: 2022 Hyundai Ioniq 5: Smart Lift Gate

• P86
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-09 12:27

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

Wat een ongekende clickbait titel zeg haha.

PJvI

@HappyBart bij mij werkt het alleen wanneer ik de auto van achteren benader. Dus wanneer je langs de auto oploopt en de deurvergrendeling en spiegels klappen open, dan gaat de achterklep niet automatisch open. En je moet ook dicht genoeg bij de achterklep staan. Ik heb een Project 45, weet niet of die optie op een Connect+ zit

• kretek1305
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18-12 16:58
BenOnderweg schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 20:57:
Vandaag voor een update van mijn besteling langs de dealer geweest. oOo

De levertijd van mijn Ioniq 5 Lounge edition incl. HDA2 en FCA-JX (waarvoor, vooraf bekende, leveringsproblemen vanwege chiptekorten) is 9-11 maanden. :S

Ik had het op dit forum nog niet gelezen maar heb ook te horen gekregen dat (alleen) de digitale binnenspiegel uit het programma is geschrapt. Wordt helaas dus niet :N (meer) geleverd. Is geen dealbreaker maar wel een grote teleurstelling. :(
Balen! Ik wacht ook nog (volgend jaar maart...?) en zal mijn bestelde en betaalde digitale binnenspiegel waarschijnlijk nooit zien... :'(

5750Wp SE - LG OLED65C8 + SK10Y

• HappyBart
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-07 16:01
ZuinigeRijder schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 21:58:
@HappyBart bij mij werkt het alleen wanneer ik de auto van achteren benader. Dus wanneer je langs de auto oploopt en de deurvergrendeling en spiegels klappen open, dan gaat de achterklep niet automatisch open. En je moet ook dicht genoeg bij de achterklep staan. Ik heb een Project 45, weet niet of die optie op een Connect+ zit
Dank voor reactie. Had ik inderdaad ook al gezien. Dat van deurvergrendeling en spiegels was enkel om aan te geven dat smart key in ieder geval werkt. Ik heb al geprobeerd om van alle kanten aan te komen lopen en te wachten, maar allemaal zonder succes ;(

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Benieuwd wanneer deze voor EU beschikbaar komt. Zitten toch wel weer paar leuke dingen tussen, zoals logo's voor radiozenders.

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20:20

-CJ

Not remastered

jrk schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 09:30:
[...]

Benieuwd wanneer deze voor EU beschikbaar komt. Zitten toch wel weer paar leuke dingen tussen, zoals logo's voor radiozenders.
Heb jij nu geen logo's dan? Ik namelijk wel via DAB. Moet wel zeggen dat het radioscherm verder niet mooi of interessant is.

All I had to do was follow the damn train.

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11:37

MicheldeGoey

Project 45

Ik kan het zo gauw niet vinden, maar heeft iemand met succes een iPad 12,9" in de auto gemonteerd?

• kretek1305
De manuele deurgrepen: heeft iemand daar een filmpje van gezien online, hoe dat werkt? Testauto had uiteraard de automatische pop-out en er is me ook niet verteld dat deze verdwenen zijn... Lijkt me onhandig in gebruik. Had dan liever gewone gezien...

• BelgianFred81
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 06-12-2024
Ook ik kreeg vandaag een mailtje van de dealer om te melden dat de leverdatum is opgeschoven naar 3 februari.
Het is wel wat, 15-30 augustus was het eerst, dan krijg je een leuke brief om eens langs de dealer te gaan waar je mag kiezen, annuleren of behouden mits toeslag en geen leverdatum dan mss nog tegen einde van het jaar, dan midden januari en nu al begin februari. Zal het er wel ooit van komen?
Straks zit er opnieuw een brief in de bus !

• Gerhardt78
HappyBart schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 23:50:
[...]

Dank voor reactie. Had ik inderdaad ook al gezien. Dat van deurvergrendeling en spiegels was enkel om aan te geven dat smart key in ieder geval werkt. Ik heb al geprobeerd om van alle kanten aan te komen lopen en te wachten, maar allemaal zonder succes ;(
Bij mij lukt het soms wel, soms niet. Geen idee nog wat de juiste manier is.
Gerhardt78 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 13:17:
[...]

Bij mij lukt het soms wel, soms niet. Geen idee nog wat de juiste manier is.
@HappyBart

Ik had er ook problemen mee. Deed het soms wel, meestal niet. Begon steeds opnieuw te piepen ipv open te gaan. Dat bleek echter bij mijn sleutel het geval te zijn, niet bij die van mijn vrouw (die hem nauwelijks gebruikt).

Bij mij is toen een sleutel vervangen. Daarna meer succes.

Wellicht ook eerst kijken naar de batterij van de sleutel, maar anders even aankaarten bij de dealer.

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

[...]

Heb contact met Hyundai NL hierover en heb op kantoor in Wageningen nog ff gekeken en nu blijkt dat er toch wel een deel van de Fastned stations er in te staan. Alleen dus verre van compleet en dan heb je d'r ook niet veel aan. Vraag ligt dus bij HNL en ik verwacht wel een reactie van hem.

• eyegraphic
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 15-12 08:45
BelgianFred81 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 12:35:
Ook ik kreeg vandaag een mailtje van de dealer om te melden dat de leverdatum is opgeschoven naar 3 februari.
Hi Fred,
Wanneer heb je welke configuratie besteld?

Ik heb begin februari een Mystic Olive Lounge Solar besteld.
In juli te horen gekregen dat zowel kleur als solar niet meer gemaakt wordt en mits opleg aangepaste bestelling gedaan. Toen te horen gekregen dat levering dit jaar gegarandeerd was. Maar tot over 10 dagen nog geen VIN beschikbaar...

Nog maar eens een telefoontje doen dus...

• ernestalmere
  • Laatst online: 13-11-2024
RobbieB schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:46:
[...]

Ja en Nee. Tijdens het rijden geen last dat ze weer beslaan, maar ik laat de verwarming eigenlijk uit en zet alleen de stoel- en stuurverwarming aan als ik in mijn eentje rij. Vanmorgen wel vergeten de heater aan te zetten voor vertrek en het zicht is dan echt beroerd.. Ramen naar beneden doen helpt minimaal (lees: eigenlijk niet). Gelukkig verbeterd het wel echt snel als je de voorruit- en achterruitverwarming aanzet. En met de voorruitverwarming blaast hij volgens mij ook lucht naar de zijramen. Ik heb nog niet gevonden hoe ik vanuit de auto de spiegelverwarming aanzet, mogelijk gaat dit automatisch?
Spiegelverwarming is gelijk aan de achterruitverwarming.

• ernestalmere
  • Laatst online: 13-11-2024
Terugkomend op mijn topic over fluitend geluid bij snelheden boven de 95 km/u heb ik inmiddels een afspaak gemaakt met Hyundia en de dealer om mijn elektromotor te laten vervangen. Maakte in vergelijking met een vergelijkbare andere Ioniq5 veel meer geluid dan normaal (volgens mijn maatstaf en die van de monteur die meereed). Daar zijn we het na veel welles nietes met de dealer over eens geworden. Nu wachten op de nieuwe motor.

Betreft mijn 58 kWh RWD.
Kan na een kleine 8 K kilometers wel zeggen dat het een rete fijne reis auto is. Behalve dan wanneer hij sneller gaat dan 95 km/u :-(

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

ZuinigeRijder schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 21:58:
Ik heb de optie ook op mijn Connect zitten.... Werkt bij mij vaak te goed. als ik er langs op loop begint het gevaarte al te piepen.

PJvI

• wim1955
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 11-12 15:37
P86 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 16:52:
[...]

Ik heb de optie ook op mijn Connect zitten.... Werkt bij mij vaak te goed. als ik er langs op loop begint het gevaarte al te piepen.
Mijn i5 connect zelfde verhaal, werkt veel te goed. Jammer dat bij een trekhaak met gemonteerde fietsendrager de klep ook omhoog gaat als je achterlangs loopt, en dan tegen de fietsendrager ramt. Dit ook als je gewoon langs de auto loopt als de auto ergens achteruit in geparkeerd staat, en je loopt vanaf de stoep langs de auto naar voren. Werkt zo goed dat je achteruit bij een snellader staat, zit te rommelen met de laadplug, en opeens gaat de klep open, tegen het laadstation aan....... 8)7 ..
Trouwens het hele trekhaak verhaal valt me een beetje tegen. Ik heb jaren volvo gereden, en daar was eea zo geregeld dat bij een aanhanger, fietsendrager, caravan zowel de parkeersensoren als het mistlicht ge-disabled werden. Nu beginnen de sensoren te piepen bij achteruit rijden bij aanhanger en fietsendrager. Oke, je kan hem handmatig uitzetten, maar toch. Echt hinderlijk is dat ook het mistlicht van de auto aan gaat bij mist en een caravan erachter (daar gaat hij ook aan, natuurlijk ). Je ziet een echt storend en hinderlijk flink groot rode gloed in je achteruitkijk spiegel. Er zit in de 13-polige stekker een schakelaar, volvo gebruikt die om eea te regelen in de trailer moduul, maar de ioniq5 doet er niets mee....jammer, een gemiste kans om eea goed te regelen.

[ Voor 9% gewijzigd door wim1955 op 26-10-2022 18:56 ]

• Stefangrp
  • Laatst online: 19:31
Morgen proefrijden in de Ioniq 5. Nog specifieke tips of dingen waar ik op moet letten?

• kretek1305
Hou er rekening mee dat je manuele deurgrepen krijgt. Op de testauto zijn meestal de automatische (niet meer te krijgen) geïnstalleerd. Bummer...

Als je kunt, test dan ook een AWD. Ik twijfelde of ik de extra pk nodig had (niet) totdat ik in een AWD kon optrekken. Big smile, verkocht.

Panoramadak moet je ook gezien hebben om het echt in te kunnen schatten.

Kleuren vond ik het moeilijkste. Een dag rondgereden van de ene garage naar de andere. Mat vond ik de mooiste, maar het moeilijkere onderhoud heeft me ervan weerhouden. Handwas of carwash, moet je rekening mee houden...

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-12 17:15

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

kretek1305 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 22:19:
Hou er rekening mee dat je manuele deurgrepen krijgt. Op de testauto zijn meestal de automatische (niet meer te krijgen) geïnstalleerd. Bummer...

Als je kunt, test dan ook een AWD. Ik twijfelde of ik de extra pk nodig had (niet) totdat ik in een AWD kon optrekken. Big smile, verkocht.
Ik heb een proefrit in een P45 gemaakt en de AWD is inderdaad bijzonder leuk met een hoog hebbe-hebbe gehalte. Helaas waren ze op het moment dat ik ontdekte dat de Hi5 voor ons geschikt was niet meer leverbaar voor 31-12-2021.

Heb je het nodig? Neuh. Wil je het? Jazeker :)

Dat gezegd hebbende: met een RWD voel je je zeker geen stakker in het verkeer.
wim1955 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 18:50:
[...]

Mijn i5 connect zelfde verhaal, werkt veel te goed. Jammer dat bij een trekhaak met gemonteerde fietsendrager de klep ook omhoog gaat als je achterlangs loopt, en dan tegen de fietsendrager ramt. Dit ook als je gewoon langs de auto loopt als de auto ergens achteruit in geparkeerd staat, en je loopt vanaf de stoep langs de auto naar voren. Werkt zo goed dat je achteruit bij een snellader staat, zit te rommelen met de laadplug, en opeens gaat de klep open, tegen het laadstation aan....... 8)7 ..
Trouwens het hele trekhaak verhaal valt me een beetje tegen. Ik heb jaren volvo gereden, en daar was eea zo geregeld dat bij een aanhanger, fietsendrager, caravan zowel de parkeersensoren als het mistlicht ge-disabled werden. Nu beginnen de sensoren te piepen bij achteruit rijden bij aanhanger en fietsendrager. Oke, je kan hem handmatig uitzetten, maar toch. Echt hinderlijk is dat ook het mistlicht van de auto aan gaat bij mist en een caravan erachter (daar gaat hij ook aan, natuurlijk ). Je ziet een echt storend en hinderlijk flink groot rode gloed in je achteruitkijk spiegel. Er zit in de 13-polige stekker een schakelaar, volvo gebruikt die om eea te regelen in de trailer moduul, maar de ioniq5 doet er niets mee....jammer, een gemiste kans om eea goed te regelen.
Maar die klep werkt alleen als de auto op slot is voor minstens 30 sec. Dus dat van die snellader snap ik niet zo goed. Gewoon je deuren niet op slot doen voor je hebt ingeplugd...

• Tiggy80
wim1955 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 18:50:
[...]

hoe langzaam loop je langs de auto dan? hij geeft 7 piep signalen voordat hij uiteindelijk open gaat.... in die tijd ben ik al lang weer uit het bereik. sleutelbos in je broekzak geeft volgens mij wel wat verstoring (uiteraard als je een keer wel met vollehanden achter de auto staat te salsadansen om de sleutel te laten detecteren) en zoals Bilgy al aangeeft, de auto moet al enige tijd op slot staan zonder dat je in de buurt bent van de auto

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

P86 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 16:52:
[...]

...en dan moet je snel doorlopen. Dan gaat ie niet open!

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

jrk schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 08:31:
[...]

...en dan moet je snel doorlopen. Dan gaat ie niet open!
Klopt dat doe ik ook elke keer haha maar soms zit je met een college te praten en niet op te letten en dan ineens springt dat ding open haha.

PJvI

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

jrk schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 15:18:
[...]

Heb contact met Hyundai NL hierover en heb op kantoor in Wageningen nog ff gekeken en nu blijkt dat er toch wel een deel van de Fastned stations er in te staan. Alleen dus verre van compleet en dan heb je d'r ook niet veel aan. Vraag ligt dus bij HNL en ik verwacht wel een reactie van hem.
Update, na zelf nog wat geexperimenteerd te hebben en na tips van Hyundai NL.
Conclusies: De FastNed stations staan wel degelijk in de navi POI "oplaadstations", maar mijn conclusie is dat ze op het 'moment supreme' niet voren komen. Dat heeft te maken met:
* gebrekkige zoekfunctionaliteit in het scherm voor een POI oplaadstation (in de navi van de auto) --> je kunt daar géén tekst invoeren; je moet het doen met wat de lijst je voorschotelt.
* je kunt niet filteren op aanbieder "FastNed" want die staat niet opgenomen in de lijst aanbieders
....en dan kunnen ze er wel in staan, maar als je ze niet kunt vinden, dan heb je nog niks!

Ik denk dat er twee goede workarounds zijn:
1) gebruik de kaartfunctie van de Bluelink app. Je moet dan wel verdomd goed weten waar jouw station ligt, want hier kun je niet filteren op AC/DC/HPC, maar alleen op stekkertype. Vind je de juiste FastNed, dan kun je de bestemming naar de auto sturen. Dan is voor mij nog wel ff de vraag of je die dan weer als POI oplaadstation in een tussenbestemming krijgt. Moet nog worden uitgeprobeerd!
2) Ik denk de beste oplossing: gewoon vanuit de auto navi. Het ene filter op HPC zetten en dan het andere filter alleen op "overige aanbieders" (dus alle andere uitvinken).

Ik ga via https://update.hyundai.com/EU/NL/csCenter proberen geregeld te krijgen dat FastNed een te selecteren aanbieder gaat worden. Ook ga ik aangeven dat de Bluelink app een andere filtering moet hebben, want die op stekkertype is niet zo relevant als AC/DC/HPC

EDIT: net ff geprobeerd, maar workaround 2 werkt gewoon niet. Die Fastned's komen niet naar boven "langs de route" of "nabij bestemming". Wie zou dit ook eens willen proberen? De challenge is als volgt:

Voer vanaf je locatie als bestemming in "Groningen" met alles 1e tussenpunt "Heerenveen" (gewoon de plaats, niet een POI) en als 2e tussenpunt voer je dan een POI oplaadstation in "langs de route". Die route is dan de A7 tussen Heerenveen en Groningen. Hier liggen aan de westzijde (dus komende vanuit Heerenveen, richting Groningen) twee Fastned stations: de 1e is "De Vonken" en de 2e is "Oude Riet". Zo heten ze althans in de Fastned app.
In de Bluelink app is de plaats: Terwispel (De Vonken A7) en Niebert (Rijksweg A7). Wie laat het me weten of het lukt om een van deze twee als POI oplaadstation tussenbestemming te kiezen?

Ik hoor het graag hoe jij dat dan voor elkaar hebt gekregen. Ze moeten er wel in staan, want ze staan ook in de Bluelink app. Mag aannemen dat dat gelijk loopt met de navi in de auto?

[ Voor 25% gewijzigd door jrk op 27-10-2022 13:41 ]

• RobbieB
jrk schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 11:38:
[...]

Update, na zelf nog wat geexperimenteerd te hebben en na tips van Hyundai NL.
Conclusies: De FastNed stations staan wel degelijk in de navi POI "oplaadstations", maar mijn conclusie is dat ze op het 'moment supreme' niet voren komen. Dat heeft te maken met:
* gebrekkige zoekfunctionaliteit in het scherm voor een POI oplaadstation (in de navi van de auto)
* je kunt niet filteren op aanbieder "FastNed" want die staat niet opgenomen in de lijst aanbieders
....en dan kunnen ze er wel in staan, maar als je ze niet kunt vinden, dan heb je nog niks!

Ik denk dat er twee goede workarounds zijn:
1) gebruik de kaartfunctie van de Bluelink app. Je moet dan wel verdomd goed weten waar jouw station ligt, want hier kun je niet filteren op AC/DC/HPC, maar alleen op stekkertype. Vind je de juiste FastNed, dan kun je de bestemming naar de auto sturen. Dan is voor mij nog wel ff de vraag of je die dan weer als POI oplaadstation in een tussenbestemming krijgt. Moet nog worden uitgeprobeerd!
2) Ik denk de beste oplossing: gewoon vanuit de auto navi. Het ene filter op HPC zetten en dan het andere filter alleen op "overige aanbieders" (dus alle andere uitvinken).

Ik ga via https://update.hyundai.com/EU/NL/csCenter proberen geregeld te krijgen dat FastNed een te selecteren aanbieder gaat worden
Zoals ik dus al zei, het infotainment/navigatie systeem heeft echt een waardeloze UI/UX. Dit is na de bestemming dé belangrijkste functionaliteit voor een navigatiesysteem in een elektrische auto en het wordt zo onnodig complex gemaakt. Andere fabrikanten kunnen dit wel, waarom Hyundai niet (terwijl ze met de 'oude' Ioniq al jaren ervaring in de EV-hoek hebben).

Maar gelukkig kan ik wel natuurgeluiden aanzetten en sportuitslagen op mijn scherm krijgen... 8)7

Verder overigens erg tevreden met de auto hoor, maar de keuzes die m.b.t. het infotainment/navigatie zijn gemaakt kan ik op geen enkele manier goedpraten.

[ Voor 4% gewijzigd door RobbieB op 27-10-2022 11:44 ]

• BelgianFred81
  • Laatst online: 06-12-2024
Hi eyegraphic,

Mijn originele balance 72 kWh Rwd mystic olive green werd besteld 24/12/2021 toen de brief kwam was het ergens half juni.
Dus mits opleg een upgrade en toen werd verteld mogelijks nog voor einde dit jaar. Toen kwam half september de mail dat kleur ook niet meer zou lukken.

Laatste mail kwam deze week met de melding wordt verwacht 3 februari maar is indicatief en dus niks zeker.

Hopelijk lukt deze wel want we beginnen stilletjes aan 8)7 8)7 te worden.
eyegraphic schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 15:34:
[...]

Hi Fred,
Wanneer heb je welke configuratie besteld?

Ik heb begin februari een Mystic Olive Lounge Solar besteld.
In juli te horen gekregen dat zowel kleur als solar niet meer gemaakt wordt en mits opleg aangepaste bestelling gedaan. Toen te horen gekregen dat levering dit jaar gegarandeerd was. Maar tot over 10 dagen nog geen VIN beschikbaar...

Nog maar eens een telefoontje doen dus...

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-11 09:49

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Ik heb gezocht, maar niet gevonden:
Zijn de problemen die er waren met laden van een Ioniq 5 bij Tesla V3 Superchargers (250KW) inmiddels opgelost ?

If you don’t have enough time, stop watching TV.

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

jvhaarst schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 12:49:
Ik heb gezocht, maar niet gevonden:
Zijn de problemen die er waren met laden van een Ioniq 5 bij Tesla V3 Superchargers (250KW) inmiddels opgelost ?
paar keer geprobeerd, maar nooit gelukt om daar te laden.

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

RobbieB schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 11:43:
[...]

Zoals ik dus al zei, het infotainment/navigatie systeem heeft echt een waardeloze UI/UX. Dit is na de bestemming dé belangrijkste functionaliteit voor een navigatiesysteem in een elektrische auto en het wordt zo onnodig complex gemaakt. Andere fabrikanten kunnen dit wel, waarom Hyundai niet (terwijl ze met de 'oude' Ioniq al jaren ervaring in de EV-hoek hebben).

Maar gelukkig kan ik wel natuurgeluiden aanzetten en sportuitslagen op mijn scherm krijgen... 8)7

Verder overigens erg tevreden met de auto hoor, maar de keuzes die m.b.t. het infotainment/navigatie zijn gemaakt kan ik op geen enkele manier goedpraten.
De NAVI is niet best, maar gebruik ik nooit. Ben aanhanger van Android Auto met Waze. Helemaal standaard voor mij. Nu met de pre-conditioning word je gedwongen de inbouw navi te gebruiken en nu loop ik er dus tegenaan dat dit in de praktijk totaal niet werkt.

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

RobbieB schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 11:43:
[...]

Zo nutteloos die sportuitslagen en natuurgeluiden.. omg :p

Idd, ze hebben de ioniq 5 voor 90% perfect gekregen.
Zuinigheid op hogere snelheid en falend Nav systeem zijn de mindpuntjes.

• RobbieB
multipasser schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 12:57:
[...]

Zo nutteloos die sportuitslagen en natuurgeluiden.. omg :p

Idd, ze hebben de ioniq 5 voor 90% perfect gekregen.
Zuinigheid op hogere snelheid en falend Nav systeem zijn de mindpuntjes.
De zuinigheid op hogere snelheid wil ik ze nog vergeven, dat is voor alle auto's een probleem, ook ICE's.. Simpelweg omdat de weerstand kwadratisch toeneemt met de snelheid. Ik zal het achterwege laten, maar ik kan een heel betoog schrijven waarom het absurd is dat we alleen elektrische auto's gestroomlijnd en zuinig maken, maar ICE's niet, terwijl de grondstof voor benzine en diesel eindig is en we daar juist veel zuiniger mee om zouden moeten springen dan met elektriciteit...
jrk schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 12:56:
[...]
De NAVI is niet best, maar gebruik ik nooit. Ben aanhanger van Android Auto met Waze. Helemaal standaard voor mij. Nu met de pre-conditioning word je gedwongen de inbouw navi te gebruiken en nu loop ik er dus tegenaan dat dit in de praktijk totaal niet werkt.
Hier ook groot fan van Waze, het eerste dat aangaat is Carplay.

Overigens heb ik laatst wel ontdekt dat je Carplay kan gebruiken i.c.m. de ingebouwde navigatie. Die zet je dan op het kleine zijscherm. I.c.m. de HUD en evt. scherm voor je neus kun je dan in ieder geval nog Waze of Flitsmeister aanhouden voor meldingen. Je moet hier dan alleen geen bestemming bij invoeren, maar alle waarschuwingen werken nog.

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

RobbieB schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 13:51:
[...]

De zuinigheid op hogere snelheid wil ik ze nog vergeven, dat is voor alle auto's een probleem, ook ICE's.. Simpelweg omdat de weerstand kwadratisch toeneemt met de snelheid. Ik zal het achterwege laten, maar ik kan een heel betoog schrijven waarom het absurd is dat we alleen elektrische auto's gestroomlijnd en zuinig maken, maar ICE's niet, terwijl de grondstof voor benzine en diesel eindig is en we daar juist veel zuiniger mee om zouden moeten springen dan met elektriciteit...

[...]

Overigens heb ik laatst wel ontdekt dat je Carplay kan gebruiken i.c.m. de ingebouwde navigatie. Die zet je dan op het kleine zijscherm. I.c.m. de HUD en evt. scherm voor je neus kun je dan in ieder geval nog Waze of Flitsmeister aanhouden voor meldingen. Je moet hier dan alleen geen bestemming bij invoeren, maar alle waarschuwingen werken nog.
Mmm.. dat van de weerstand zal wel waar zijn maar ik ervaarde het toch anders. Rond de kerk verbruikte ik met mijn 525d F11 rond de 8 a 9L (ik rij niet zuinig) en op lange afstanden (120/130km/u zat ik aan 6,4L). Terwijl bij EV's het omgekeerd is. Lager vebruik op lage snelheden. Rond de kerk zit ik aan 17kwh en op autostrade 20/21 soms 23.

• RobbieB
multipasser schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 13:54:
[...]

Mmm.. dat van de weerstand zal wel waar zijn maar ik ervaarde het toch anders. Rond de kerk verbruikte ik met mijn 525d F11 rond de 8 a 9L (ik rij niet zuinig) en op lange afstanden (120/130km/u zat ik aan 6,4L). Terwijl bij EV's het omgekeerd is. Lager vebruik op lage snelheden. Rond de kerk zit ik aan 17kwh en op autostrade 20/21 soms 23.
Dat heeft ook te maken met regeneratief vermogen van EV's. Binnen bebouwde kom moet je vaker (af)remmen, wat weer energie oplevert. Op de snelweg niet. Daarnaast verbruiken ICE's energie als ze stil staan en stationair draaien. EV's niet.

• jvhaarst

jvhaarst

Eendracht maakt macht

jrk schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 12:55:
[...]

paar keer geprobeerd, maar nooit gelukt om daar te laden.
Ook onlangs ?
Ik lees dat het sommigen wel lukt om (langzamer) te laden : https://www.ioniqforum.co...-timescale-for-fix.42827/

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

RobbieB schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 13:51:
[...]

[...]

Ja maar juist de aanwijzingen/routeberekeningen van de navi vind ik niks, dus neem ik op de koop toe dat ik mijn navi niet op de HUD heb. Waze werkt voor mij betere qua navi, qua real time up-to-date kaarten, qua files en aankomsttijdvoorspelling en natuurlijk vooral de meldingen voor flitsers en gevaar.

De hack om tóch de inbouw navi te gebruiken en Waze daarnaast te gebruiken voor meldingen ken ik. Maar ik kies dan dus toch nog voor Waze. De keuze voor Android Auto komt trouwens ook nog omdat ik altijd Spotify aan heb met een podcast onderweg. Dat werkt ook niet lekker zonder AA.

• jvhaarst

jvhaarst

Eendracht maakt macht

[...]

Ik hoor het graag hoe jij dat dan voor elkaar hebt gekregen. Ze moeten er wel in staan, want ze staan ook in de Bluelink app. Mag aannemen dat dat gelijk loopt met de navi in de auto?
De Fastned hier om de hoek ("De Slenk") is niet te vinden in de auto of in de app.
En die staat er al iets van 10 jaar, dus het is geen kwestie van out of date data.....

• amw82
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 11:53
jvhaarst schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 20:05:
[...]

De Fastned hier om de hoek ("De Slenk") is niet te vinden in de auto of in de app.
En die staat er al iets van 10 jaar, dus het is geen kwestie van out of date data.....
Ik neem aan dat het deze is. In de app is die iig gewoon te vinden door op "Fastned slenk" of "Fastned Arnhem" te zoeken.
Auto weet ik niet, maar die ene keer dat ik een fastcharger nodig had in NL, kon ik de dichts bijzijnde Fastned ook gewoon vinden (wel ergens begin dit jaar geweest...). Aan de bovenstaande reacties te zien zal dat nu niet zo zijn...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NKnfkzl_SLkLJzUmAqENoRjwC1E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rx4acf5DA2Ew0jtole1SmtZN.jpg?f=fotoalbum_large
multipasser schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 13:54:
[...]

EVs zijn in de basis al efficiënter. ICE moet op optimaal toerental draaien, wat je eerder op de snelweg constant kunt aanhouden. Een ICE is in de stad dus erg inefficiënt en op de snelweg iets minder.

Maar ook bij ICE geldt dat hogere snelheid = meer luchtweerstand = hoger verbruik. Dus verbruik bij 130 km/h is veel hoger dan 90 km/h.

@RobbieB Probleem van de Ioniq 5 is vooral dat de luchtweerstandscoefficient 0,29 is, terwijl een auto als de Model Y 0,23 heeft. Bij gelijke snelheid op de snelweg verbruikt de Model Y significant minder. De Ioniq 5 verliest daardoor op hogere snelheid onnodig veel bereik. Hij laadt wel snel op, maar je verliest een deel van die winst doordat je ook weer meer moet laden.

[ Voor 8% gewijzigd door bilgy_no1 op 27-10-2022 22:45 ]

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Even een vraagje voor de Belgen die een nieuwe Ioniq 5 kopen.
Wat krijgen jullie van laadpas bij de auto? Vermits hyundai België geen 'charge my hyundai' ondersteunt en ze dit via 'stroohm' laten lopen denk ik niet dat je 1j of 2j ionity premium krijgt?

Trouwens Stroohm doet geen particulieren meer, dus mogelijk gaat hyundai toch moeten switchen naar de 'charge my hyundai'.

Ik heb nog een laadpas gekregen van mijn hyundai deler en stroohm heeft op de valreep mijn account nog goedgekeurd. Handig om te hebben, met plugsurfing en shell heb ik nu voldoende voor mijn EU trips.

• BenOnderweg
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 15-10 11:42

BenOnderweg

Lounge RWD 20" 77,4kWh

[...]

Ik ga via https://update.hyundai.com/EU/NL/csCenter proberen geregeld te krijgen dat FastNed een te selecteren aanbieder gaat worden. Ook ga ik aangeven dat de Bluelink app een andere filtering moet hebben, want die op stekkertype is niet zo relevant als AC/DC/HPC
Is het een idee om je bericht aan HNL te delen met dit forum zodat we met zijn allen hetzelfde verzoek kunnen indienen. De macht is aan de massa! :*)

BenOnderweg in mijn Shooting Star. : )

• dvdj
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
multipasser schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 23:31:
Even een vraagje voor de Belgen die een nieuwe Ioniq 5 kopen.
Wat krijgen jullie van laadpas bij de auto? Vermits hyundai België geen 'charge my hyundai' ondersteunt en ze dit via 'stroohm' laten lopen denk ik niet dat je 1j of 2j ionity premium krijgt?

Trouwens Stroohm doet geen particulieren meer, dus mogelijk gaat hyundai toch moeten switchen naar de 'charge my hyundai'.

Ik heb nog een laadpas gekregen van mijn hyundai deler en stroohm heeft op de valreep mijn account nog goedgekeurd. Handig om te hebben, met plugsurfing en shell heb ik nu voldoende voor mijn EU trips.
Ik heb ook die Stroohm badge gekregen, maar dat kun je even goed zelf aanvragen want een voordeel levert dat niet op.

Niks dus.

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

BenOnderweg schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 11:04:
[...]

Is het een idee om je bericht aan HNL te delen met dit forum zodat we met zijn allen hetzelfde verzoek kunnen indienen. De macht is aan de massa! :*)
Ik kon de navi-vragen kwijt aan deze chat. Een zekere Achmed heeft mij toegezegd het naar Korea te sturen. Ik heb gezegd dat ik niet alleen hierin ben, maar namens een heel forum deze vragen in dien. Samengevat t.a.v. de interne navitatie:
1) zorg dat FastNed een aanbieder wordt die gefilterd kan worden
2) als je nu een POI laadstation wilt invoeren, dan moet je het doen met een lijst die je vanuit het systeem wordt aangeboden. je kunt zelf geen tekst invoeren. Dit zou eigenlijk veranderd moeten worden. Dit werkt in de praktijk niet. In ieder geval niet in mijn praktijksituaties. Ik heb gemeld dat het eigenlijk nooit een issue was, maar nu met pre-conditioning wel een update behoeft.

Dat had ik nog 2 vragen over de Blue-link app. Die kon ik niet kwijt bij Ahmed van de chat. Die heb ik gestuurd naar het emailadres: bluelink@hyundai-europe.com
1) Voeg een filter AC/DC/HPC toe. Nu kun je alleen selecteren op connector en Serviceprovider
2) Voeg Fastned toe als Service-provider in de lijst. Zodat je daar op kunt filteren.

We zullen zien of het helpt!

• joriskemp
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 01-04-2024
Gisteren het 30 k onderhoud laten doen (België), ze wisten niks van de update en is ook niet uitgevoerd ...

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

joriskemp schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 12:08:
Gisteren het 30 k onderhoud laten doen (België), ze wisten niks van de update en is ook niet uitgevoerd ...
Tsja, zo goed het bijna bij elke dealer. Terwijl ze in NL daar wel vanuit Hyuandai NL op zijn gewezen. Deze update staat niet in het werkplaatssysteem overigens. Daar kunnen ze op VIN-nr zien welke update klaar staat.

Gemiste kans denk ik. Als je er apart voor terug moet, loop je kans dat ze hiervoor een bedrag gaan opvoeren. Daarom nu al reclameren. Ik kan me trouwens niet voorstellen dat deze update in Belgie niet van toepassing zou zijn. Overigens moet jouw type er wel voor geschikt zijn....

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:36
BenOnderweg schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 11:04:
[...]

Ze zijn er al mee bezig, naar verwachting eerstvolgende update staat Fastned er tussen als "aanbieder".

ehhhh..HOI

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-12 14:45

Redwood

The Truth Is In Here

Nav eerdere berichten over het niet AC kunnen laden is de auto vandaag naar de dealer geweest. Volgens hen was er een laadpoort update beschikbaar en na het testen laad deze nu zonder problemen ook weer op aan de thuislader.

Tevens gaven ze aan alle overige updates ook te hebben gedaan, met nadrukking op de pre-conditioning van de accu.
Echter, waar staat deze instelling? Ik zie het niet.

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

• dvdj
  • Niet online
joriskemp schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 12:08:
Mijn BE dealer was 2 weken geleden wel op de hoogte en heeft het uitgevoerd. Ze waren er toen weliswaar net van op de hoogte gebracht.

• IwanVb
  • Nu online
Nog een beetje vroeg misschien....wie heeft een goede tip voor sneeuwkettingen voor de 20" wielen?
Redwood schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 13:58:
Nav eerdere berichten over het niet AC kunnen laden is de auto vandaag naar de dealer geweest. Volgens hen was er een laadpoort update beschikbaar en na het testen laad deze nu zonder problemen ook weer op aan de thuislader.

Tevens gaven ze aan alle overige updates ook te hebben gedaan, met nadrukking op de pre-conditioning van de accu.
Zie topic start:
Help, de werkplaats heeft de batterij conditionering firmware update niet (goed) geupdate

• Stephan_haarlem
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10:50
Ik zag net op Instagram onderstaande post voorbij komen van InstaAutovlog.
We krijgen Q1 2023 EV routeplanning als OTA op de Ioniq 5

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ugXRRw6JQ6KAV0d2ArlkPe04-tI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wpdIv9uoPpp037yHhbk27L0J.jpg?f=fotoalbum_large

• Stefangrp
  • Laatst online: 19:31
Ja, weer een I5 rijder erbij binnenkort. Een import, incl auto doorhandles, HDA2, pano dak, blabla. Precies zoals ik m wil :) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j0O3pKCkFr45xN6Y23pMIrLDLR4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l5ldnSdx8SiEhYalnHj98bAc.jpg?f=fotoalbum_large

• Tiggy80
Stephan_haarlem schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 15:30:

[Afbeelding]
goed nieuws!

zouden ze met de Ioniq 6 nu wederom een deurhendel fiasco aangaan? of zijn dat standaard de manuele/automatische? begreep dat hij binnen 2 maanden in Almere verwacht wordt bij de dealer, ga uit nieuwsgierigheid wel even kijken tegen die tijd, maar ik vrees dat ik hem in het echt niet mooier vind dan op de fotos..... en das niet zo mooi O-)

• dvdj
  • Niet online

[Afbeelding]
Mijn dealer heeft me dat ook verteld. Fijn te horen dat het hier bevestigd wordt!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:04

cooper_s1

MINI's rule

Tiggy80 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 15:49:
[...]

goed nieuws!

zouden ze met de Ioniq 6 nu wederom een deurhendel fiasco aangaan? of zijn dat standaard de manuele/automatische? begreep dat hij binnen 2 maanden in Almere verwacht wordt bij de dealer, ga uit nieuwsgierigheid wel even kijken tegen die tijd, maar ik vrees dat ik hem in het echt niet mooier vind dan op de fotos..... en das niet zo mooi O-)
Zie je toch niet als je erin rijdt... :+

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

[Afbeelding]
Dat zou mooi zijn!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Redwood schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 13:58:

hiero:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PZl7dmf2BEvX1KEyxb3xNllJcBg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/l3DoAzrjYzdAem3Uuav0x0NK.webp?f=user_large

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

krizzziz schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 13:42:
[...]

Ze zijn er al mee bezig, naar verwachting eerstvolgende update staat Fastned er tussen als "aanbieder".
Dat weet ik niet. Maar ik heb nu vandaag 2x bevestigd gekregen dat mijn suggesties naar de juiste afdeling wordt doorgegeven:
1) t.a.v. de inbouw navigaite
2) ta.v. de bluelink app
Dit zijn dus verschillende kanalen.

• Tiggy80
cooper_s1 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 16:35:
[...]

Zie je toch niet als je erin rijdt... :+
wel als je de binnenkant ook minder mooi vind :+ (ben geen fan meer van de midden consoles die doorlopen naar het dashboard)

• joriskemp
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 01-04-2024
dvdj schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 14:38:
[...]

Mijn BE dealer was 2 weken geleden wel op de hoogte en heeft het uitgevoerd. Ze waren er toen weliswaar net van op de hoogte gebracht.
Welke dealer als ik mag vragen? Zou de update toch wel willen hebben voor de winter

• WilliamGeluk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-12 20:36
Vandaag de update voor de batterij-conditionering laten uitvoeren.
De dealer had het er maar druk mee gaf hij aan.
Nu nog even wachten op kouder weer :-)

Verder worden er nieuwe zwarte sierlijsten voor alle 4 de ramen besteld ivm loslatende folie (garantie).

Daarnaast zijn de benodigde materialen (in elk geval een specifiek stuk tape) besteld die nodig zijn voor de 'update' van de stuurkolom die ervoor moet zorgen dat het nerveuze stuurgedrag tijdens het autonoom rijden minder wordt / verdwijnt. Ik heb een blik mogen werpen op de handleiding voor de monteur waarin stapsgewijs uitgelegd wordt wat er moet gebeuren. Ik zag dat het stuur gedemonteerd wordt en de stuurkolom open gaat en er o.a. ergens een specifiek stuk tape geplakt dient te worden. De uitleg die ik erbij kreeg is dat er wat aanpassingen gedaan worden die ervoor zorgen dat de sensoren wat minder overgevoelig reageren.
Ben heel benieuwd naar het eindresultaat.

Hyundai Ioniq 5 Project 45

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Yep, dat is wat ze in USA al doorgaven. Update aan LFA software + stuurkolom.
Het zou meer zoals de ioniq6 moeten reageren nu, eindelijk geen wobble meer.

Pagina: 1 ... 125 ... 283 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic