Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

wim1955 schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 13:57:
Ik heb de ionig5 nu een week, maar ik vraag mij af wat de toegevoegde waarde is van de profiel keuze die je eerst krijgt. Ik kan me alleen bedenken dat je een telefoon instelt bij een profiel. Bijv, mijn vrouw rijdt erin op haar profiel, en haar telefoon is gekozen, mijn profiel en mijn telefoon is aktief over de auto.
Maar wat ik dan handiger vind: mijn stoel settingen? Als zij erin gereden heeft, kies ik mijn profiel, maar ik moet nog steeds de stoel en spiegels instellen. Waarom? Of ik zie iets over het hoofd?
Je moet dan wel ff melden welk type je hebt. Wat jij wilt met de stoelsettings zit dacht ik alleen op de Lounge? In ieder geval niet op mijn Connect+

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • +5 Henk 'm!
RobbieB schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 13:14:
[...]

Yes. Dit werkt bij mij ook. Auto net afgehaald en werd door de dealer gedemonstreerd. Hij zei zelf nog dat hij de auto al een jaar verkoopt maar dit pas een maand weet… en ‘kort’ is bij mij ongeveer 1,5-2s ingedrukt houden.
Dan weten jullie allebei nog niet hoe het moet.... O-)

Je kunt hem echt veel korter indrukken. Er zit alleen vaak een vertraging in tot wanneer je het slot hoort klikken. Je hoeft hem niet tot die tijd ingedrukt te houden.

YouTube: Hyundai Ioniq 5 door button: how hard do you need to push? (not hard...

(en in dit filmpje is de vertraging aan de korte kant).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-05 15:46

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

RobbieB schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 13:14:
[...]

Yes. Dit werkt bij mij ook. Auto net afgehaald en werd door de dealer gedemonstreerd. Hij zei zelf nog dat hij de auto al een jaar verkoopt maar dit pas een maand weet… en ‘kort’ is bij mij ongeveer 1,5-2s ingedrukt houden.
Kort is 0,1 seconde - maar wel stevig drukken.

Daarna ontgrendelt de auto direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim1955
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 11-05 10:33
jrk schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 08:59:
[...]

Je moet dan wel ff melden welk type je hebt. Wat jij wilt met de stoelsettings zit dacht ik alleen op de Lounge? In ieder geval niet op mijn Connect+
Aha...... ik heb de Connect. Dus klopt het dat de stoelsrttings niet meegenomen worden. Jammer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Quadro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:58
Ha! Leuk. Ik werd gebeld door leaseplan dat ik de 2023 versie krijg volgend jaar.

Ik had in eerste instantie de Olive Green besteld maar deze werd een paar maand geleden overgezet in de Mystic Blue n.a.v. het uitfaseren van de Olive Green...

Ik heb tijdens het belletje van vandeweek even navraag gedaan over de kleur. Vandaag werd ik terug gebeld of ik nog steeds de Olive Green wilde want die zou weer leverbaar kunnen zijn!

Ik krijg nog een bevestiging maar het lijkt erop dat ik inderdaad weer de Olive Green krijg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezeppo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-05 12:27
De Dongar verloop verkoper op Marktplaats geeft geen sjoege op mijn berichten helaas. Ook via Amazon.com en dongar.tech is er momenteel niet aan te komen, via Google kom ik veel verder dan dat helaas niet.

Nextbase dashcam past wel mooi op de binnenspiegel console, draad zit nu in de aansteker, heb weinig zin om deze weg te werken dus ik wacht maar gewoon tot ze ergens op voorraad zijn.

Iemand hier heeft niet toevallig één liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdvt
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 08-04 12:08
Jbee81 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 19:32:
[...]

Gelukkig hebben meerdere dat gebrom gehoord! Ik begon me al zorgen te maken. De waterpomp is al eens vervangen vanwege geluid.
Bij mij wordt nu na 30.000km voor de 2e keer de waterpomp vervangen vanwege het opnieuw optreden van het zeer irritante bijgeluid. Gaan die dingen niet langer mee dan 15.000km of zo?? Zijn er nog meer met deze ervaring? Want volgens mijn dealer komt deze storing bij hun overige klanten nooit voor....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

dezeppo schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 15:29:
De Dongar verloop verkoper op Marktplaats geeft geen sjoege op mijn berichten helaas. Ook via Amazon.com en dongar.tech is er momenteel niet aan te komen, via Google kom ik veel verder dan dat helaas niet.

Nextbase dashcam past wel mooi op de binnenspiegel console, draad zit nu in de aansteker, heb weinig zin om deze weg te werken dus ik wacht maar gewoon tot ze ergens op voorraad zijn.

Iemand hier heeft niet toevallig één liggen?
Even wachten idd want het is verreweg de fraaiste oplossing cq de makkelijkste fraaiste oplossing.

Kun je op Amazon geen 'hoi het is weer op voorraad' waarschuwing aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezeppo
de meester01 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 17:36:
[...]

Even wachten idd want het is verreweg de fraaiste oplossing cq de makkelijkste fraaiste oplossing.

Kun je op Amazon geen 'hoi het is weer op voorraad' waarschuwing aanzetten?
zeker, en gedaan ook, ik word verwittigd, maar dan nog, mocht er iemand zijn... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

dezeppo schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 17:45:
[...]

zeker, en gedaan ook, ik word verwittigd, maar dan nog, mocht er iemand zijn... :)
Die van mij blijft waar hij zit ;)

Maar als troost: het is het wachten waard :)

Volgens mij maken ze elke keer een batch voor merk X ipv doorlopend van alles te produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ioniqi
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 19:43
bilgy_no1 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 11:08:
[...]

Dan weten jullie allebei nog niet hoe het moet.... O-)

Je kunt hem echt veel korter indrukken. Er zit alleen vaak een vertraging in tot wanneer je het slot hoort klikken. Je hoeft hem niet tot die tijd ingedrukt te houden.

YouTube: Hyundai Ioniq 5 door button: how hard do you need to push? (not hard...

(en in dit filmpje is de vertraging aan de korte kant).
Daarnaast hoef je niet precies op het vierkantje te drukken om te ontgrendelen. Er net naast werkt ook.

Ioniq 5 Connect+WP 58kWh RWD Shooting Star Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21:52
[b]_Quadro schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 14:53Ik krijg nog een bevestiging maar het lijkt erop dat ik inderdaad weer de Olive Green krijg :D
Interessant, die van mij is net omgezet naar een andere kleur omdat Olive Green toch echt niet leverbaar zou zijn. Ik hoor graag wanneer je de bevestiging krijgt... dan ga ik ook weer bellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BelgianFred81
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 06-12-2024
Ja dit hou ik dan ook heel nauwkeurig in de gaten, bij mij was Mystic olive green ook absoluut niet meer te verkrijgen. Ik mocht dan wel een andere kleur kosteloos kiezen. Ben ik eens benieuwd.
stefxx schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 20:07:
[...]

Interessant, die van mij is net omgezet naar een andere kleur omdat Olive Green toch echt niet leverbaar zou zijn. Ik hoor graag wanneer je de bevestiging krijgt... dan ga ik ook weer bellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eyegraphic
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 06-05 10:09
Volgens mij had de leasingmaatschappij nog een Mystic Olive in bestelling staan waar de besteller van afgezien heeft. Ik kan het moeilijk geloven dat Hyundai plots terug Mystic Olive zou gaan aanbieden, amper 3 maanden nadat ze het kleur hebben afgeschaft.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:19
Omdat ik zelf van mening ben dat dit topic niet vol genoeg staat met foto's en/of reviews, bij deze dan maar even een plaatje en eerste impressie van de door mij zaterdag opgehaalde Ioniq 5 73kWh Connect+ in Shooting Star Grey:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-FrdLm6W1BoBxUcnKbK3pBbLzuA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/brCoQweoXyRmZDcHPsDdjDnA.jpg?f=user_large

Een paar eerste observaties na 400km:
De Dealer
Omdat ik een "al besteld" model op korte termijn kon krijgen had ik geen dealer keuze, dit was H-Point in Dordrecht. Aflevering zelf was prima, maar ben er wel achtergekomen dat er geen updates zijn gedraaid. In oktober geleverd, maar de software is van Februari en OTA lijken niet geactiveerd te zijn. Optie staat wel in het menu, maar hij geeft aan dat er een apart abonnement voor nodig is. Daarnaast is ook de pre-conditioning update niet uitgevoerd en is de navigatie ook niet geupdatet naar de laatste versie. Morgen vrij, dus dan ga ik even een heel vervelend gesprek met ze voeren.. ik heb de beroemde "geef ons een 9 of 10 review" nog niet ingestuurd, dus vermoed dat ze daar nog wel mee over te halen zijn om dit te gaan fixen.
Exterieur
De shooting star grey was niet direct mijn eerste keuze, maar dit was het model dat voor mij snel leverbaar was ivm de bijtelling (Begin september besteld, 6 weken later afhalen). De kleur is minder mat dan je van 'mat' zou verwachten, ik vind het meer tegen 'satin mat' aanzitten. Desalniettemin, erg tevreden met de kleur en het feit dat er weinig chrome op zit. Het enige dat ik nog overweeg is om de hyundai logo's te laten spuiten of vervangen, die doen toch een beetje af aan het geheel.
Interieur
Wat een ruime auto. Mijn vorige auto's zijn een 107, Clio Estate en C4 cactus, dus het is wel een flinke upgrade. Hoe heb ik ooit kunnen leven zonder stoelverwarming?

De laadruimte valt me toch wel een beetje tegen voor het formaat van de auto. Het is meer dan al mijn voorgangers, maar als je de auto van buiten ziet denk je toch dat er meer in past. Het is jammer dat ze de achteruit in de 45 graden hoek naar beneden hebben laten lopen en niet iets rechterop hebben gezet.

De HUD is erg ontspannend, je hoeft je ogen eigenlijk zelden van de weg te halen om belangrijke informatie te zien. Het enige wat nog even wennen is, is om mijn motor geheugen van mijn vingers aan te passen voor de stuurknoppen. Volume en CC zijn omgewisseld t.o.v. mijn C4...

De 2 kleine dingen die mij misschien wel het meest gelukkig maken: Een aparte volume draaiknop en de ingebouwde zonneschermen achterin.
Rijden
Ook hier, vergeleken met mijn voorgangers echt fantastisch. Adaptive Cruise Control en HDA op de snelweg is echt fantastisch. Zoveel relaxter rijden, zeker in files. Ik ben een vrij actieve rijder, maar ook dat is veel beter. De hoeveelheid koppel die je direct tot je beschikking hebt zorgt ervoor dat je eigenlijk overal doorheen zoeft. En het is toch wel leuk om even vol het pedaal in te trappen bij een stoplicht... alhoewel je je bereik dan voor je neus ziet kelderen :P.

De ACC is ook zeer goed uitgewerkt. Ik heb wel eens leenauto's gereden waarbij ik het bijna gevaarlijk vond (direct afremmen als een auto voor je invoegt, niet versnellen als je in wil halen). Hij remt wel af bij een invoegende auto, maar doet dit redelijk geleidelijk. Bij inhalen (en het aanzetten van je knipperlicht) gaat hij op dezelfde baan al versnellen... Erg goed geimplementeerd dus.

Ik heb geen last van trillingen en ook de veelgenoemde zwabber bij de HDA ontbreekt. Mijn auto is echter niet met HDA2 geleverd wegens onderdelen tekort, mogelijk speelt dat mee?
Laden
De eerste indrukken over onderweg laden zijn niet erg positief. De meegeleverde type 2 kabel is 5 meter en ik heb al 2x meegemaakt dat ik schuin vooruit moest inparkeren in een parkeergarage, maar daardoor met de 5 meter kabel de laadconsole niet kon bereiken. Achteruit inparkeren was onmogelijk.
Daarnaast ook al een paal gehad die het niet deed, contact opgenomen met het nummer dat er op staat: "Hebben we daar een paal staan? O, dat is gek.. Ja, ik zie het, hij is al 45 dagen offline.." Zucht..
Gelukkig komt er binnenkort een 3-fase paal thuis waardoor ik grotendeels van deze ellende ben verlost.
Verbruik
Valt me nog reuze mee. Heb er nu 400km opzitten, waarvan voornamelijk snelweg en zit rond de 17kWh/100km, waarbij ik tussen de 100-110 rij op de snelweg, met hier en daar een file en regelmatig even wat gas bij om wat door te kunnen rijden. Binnenkort de winterbanden eronder, dus eens kijken wat dat met het bereik doet.

Al met al dus super blij en tevreden so far.

Over een paar duizend kilometer zal ik nog eens een update posten.

Edit:
Infotainment
Toch nog een laatste toevoegen. Het Infotainment systeem en instellingen menu is echt ronduit waardeloos. Veel te veel knoppen, veel te veel opties die weggestopt zijn achter opties die weer in andere menu's zitten waarvoor je in een ander menu moet zoeken. Die zin leest onoverzichtelijk, maar dat is hoe ik het systeem ervaar. Zelfs als je de handleiding gelezen hebt (ja, ja, alle honderden pagina's) weet je nog steeds niet waar je bepaalde dingen nu moet vinden. Zit het bij Algemeen? Of bij Intstellingen? Of bij EV? O, je kunt er via meerdere wegen komen? He? dit zou toch hier bij moeten staan? O nee, ze hebben het daarbij gezet, want daar heeft het zijdelings ook mee te maken... Het is echt totaal niet intuïtief.

En de navigatie is ook 1 grote brei aan informatie waarbij de belangrijke informatie net zo klein wordt weergeven als de onbelangrijke informatie. Om nog maar niet te spreken over de soms brakkige NL vertalingen. Gelukkig is er Carplay.

[ Voor 11% gewijzigd door RobbieB op 18-10-2022 13:04 ]

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

RobbieB schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:56:
Omdat ik zelf van mening ben dat dit topic niet vol genoeg staat met foto's en/of reviews, bij deze dan maar even een plaatje en eerste impressie van de door mij zaterdag opgehaalde Ioniq 5 73kWh Connect+ in Shooting Star Grey:

[Afbeelding]

De Dealer
Omdat ik een "al besteld" model op korte termijn kon krijgen had ik geen dealer keuze, dit was H-Point in Dordrecht. Aflevering zelf was prima, maar ben er wel achtergekomen dat er geen updates zijn gedraaid. In oktober geleverd, maar de software is van Februari en OTA lijken niet geactiveerd te zijn. Optie staat wel in het menu, maar hij geeft aan dat er een apart abonnement voor nodig is. Daarnaast is ook de pre-conditioning update niet uitgevoerd en is de navigatie ook niet geupdatet naar de laatste versie. Morgen vrij, dus dan ga ik even een heel vervelend gesprek met ze voeren.. ik heb de beroemde "geef ons een 9 of 10 review" nog niet ingestuurd, dus vermoed dat ze daar nog wel mee over te halen zijn om dit te gaan fixen.
Exterieur
De shooting star grey was niet direct mijn eerste keuze, maar dit was het model dat voor mij snel leverbaar was ivm de bijtelling (Begin september besteld, 6 weken later afhalen). De kleur is minder mat dan je van 'mat' zou verwachten, ik vind het meer tegen 'satin mat' aanzitten. Desalniettemin, erg tevreden met de kleur en het feit dat er weinig chrome op zit. Het enige dat ik nog overweeg is om de hyundai logo's te laten spuiten of vervangen, die doen toch een beetje af aan het geheel.
Interieur
Wat een ruime auto. Mijn vorige auto's zijn een 107, Clio Estate en C4 cactus, dus het is wel een flinke upgrade. Hoe heb ik ooit kunnen leven zonder stoelverwarming?

De laadruimte valt me toch wel een beetje tegen voor het formaat van de auto. Het is meer dan al mijn voorgangers, maar als je de auto van buiten ziet denk je toch dat er meer in past. Het is jammer dat ze de achteruit in de 45 graden hoek naar beneden hebben laten lopen en niet iets rechterop hebben gezet.

De HUD is erg ontspannend, je hoeft je ogen eigenlijk zelden van de weg te halen om belangrijke informatie te zien. Het enige wat nog even wennen is, is om mijn motor geheugen van mijn vingers aan te passen voor de stuurknoppen. Volume en CC zijn omgewisseld t.o.v. mijn C4...

De 2 kleine dingen die mij misschien wel het meest gelukkig maken: Een aparte volume draaiknop en de ingebouwde zonneschermen achterin.
Rijden
Ook hier, vergeleken met mijn voorgangers echt fantastisch. Adaptive Cruise Control en HDA op de snelweg is echt fantastisch. Zoveel relaxter rijden, zeker in files. Ik ben een vrij actieve rijder, maar ook dat is veel beter. De hoeveelheid koppel die je direct tot je beschikking hebt zorgt ervoor dat je eigenlijk overal doorheen zoeft. En het is toch wel leuk om even vol het pedaal in te trappen bij een stoplicht... alhoewel je je bereik dan voor je neus ziet kelderen :P.

De ACC is ook zeer goed uitgewerkt. Ik heb wel eens leenauto's gereden waarbij ik het bijna gevaarlijk vond (direct afremmen als een auto voor je invoegt, niet versnellen als je in wil halen). Hij remt wel af bij een invoegende auto, maar doet dit redelijk geleidelijk. Bij inhalen (en het aanzetten van je knipperlicht) gaat hij op dezelfde baan al versnellen... Erg goed geimplementeerd dus.

Ik heb geen last van trillingen en ook de veelgenoemde zwabber bij de HDA ontbreekt. Mijn auto is echter niet met HDA2 geleverd wegens onderdelen tekort, mogelijk speelt dat mee?
Laden
De eerste indrukken over onderweg laden zijn niet erg positief. De meegeleverde type 2 kabel is 5 meter en ik heb al 2x meegemaakt dat ik schuin vooruit moest inparkeren in een parkeergarage, maar daardoor met de 5 meter kabel de laadconsole niet kon bereiken. Achteruit inparkeren was onmogelijk.
Daarnaast ook al een paal gehad die het niet deed, contact opgenomen met het nummer dat er op staat: "Hebben we daar een paal staan? O, dat is gek.. Ja, ik zie het, hij is al 45 dagen offline.." Zucht..
Gelukkig komt er binnenkort een 3-fase paal thuis waardoor ik grotendeels van deze ellende ben verlost.
Verbruik
Valt me nog reuze mee. Heb er nu 400km opzitten, waarvan voornamelijk snelweg en zit rond de 17kWh/100km, waarbij ik tussen de 100-110 rij op de snelweg, met hier en daar een file en regelmatig even wat gas bij om wat door te kunnen rijden. Binnenkort de winterbanden eronder, dus eens kijken wat dat met het bereik doet.

Edit:
Infotainment
Toch nog een laatste toevoegen. Het Infotainment systeem en instellingen menu is echt ronduit waardeloos. Veel te veel knoppen, veel te veel opties die weggestopt zijn achter opties die weer in andere menu's zitten waarvoor je in een ander menu moet zoeken. Die zin leest onoverzichtelijk, maar dat is hoe ik het systeem ervaar. Zelfs als je de handleiding gelezen hebt (ja, ja, alle honderden pagina's) weet je nog steeds niet waar je bepaalde dingen nu moet vinden. Zit het bij Algemeen? Of bij Intstellingen? Of bij EV? O, je kunt er via meerdere wegen komen? He? dit zou toch hier bij moeten staan? O nee, ze hebben het daarbij gezet, want daar heeft het zijdelings ook mee te maken... Sterf.

Het simpel uit of aanzetten van bepaalde functionaliteit is soms zo moeilijk te vinden, Steve jobs zou zich omdraaien in zijn graf ("Iedere functie moet binnen 3 kliks te benaderen zijn").

En de navigatie is ook 1 grote brei aan informatie waarbij de belangrijke informatie net zo klein wordt weergeven als de onbelangrijke informatie. Om nog maar niet te spreken over de soms brakkige NL vertalingen. Gelukkig is er Carplay.
Bekend modelletje.....

Denk dat ik je review na een paar duizend km relevanter vind dan deze "Sterf"-review na 400km en paar dagen rijervaring("....en dan weet je nog stééds niet waar dit zit") En dat komt uit een Citroen? hahaha.

Persoonlijk zit ik niet op deze tone of voice te wachten op dit forum. Waar het soms best kritisch is, maar waar we elkaar ook proberen te helpen. Bijna één jaar rijervaring en 32k aan kilometers verder.....

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
jrk schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 12:13:
[...]

Bekend modelletje.....

Denk dat ik je review na een paar duizend km relevanter vind dan deze "Sterf"-review na 400km en paar dagen rijervaring("....en dan weet je nog stééds niet waar dit zit") En dat komt uit een Citroen? hahaha.

Persoonlijk zit ik niet op deze tone of voice te wachten op dit forum. Waar het soms best kritisch is, maar waar we elkaar ook proberen te helpen. Bijna één jaar rijervaring en 32k aan kilometers verder.....
Fair enough, ik heb de toon in de post wat gematigd... Er zat wat recente frustratie achter om wat piep- en waarschuwingssystemen gedemd te krijgen, waarbij de brakkige vertalingen en onlogische structuur van het systeem niet erg mee helpen. Dat neemt niet weg dat ik van mening ben dat iedere UX op een touch screen intuïtief moet zijn en dat is deze gewoon simpelweg niet. Als het je een paar duizend kilometer kost om een interface te snappen, dan is dat voor mij een paar duizend kilometer te veel.

[ Voor 9% gewijzigd door RobbieB op 18-10-2022 13:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

RobbieB schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 13:04:
[...]

Fair enough, ik heb de toon in de post wat gematigd... neemt niet weg dat ik van mening ben dat iedere UX op een touch screen intuïtief moet zijn en dat is deze gewoon simpelweg niet. Als het je een paar duizend kilometer kost om een interface te snappen, dan is dat voor mij een paar duizend kilometer te veel.
Dan moet je je afvragen of je tot de juiste doelgroep voor deze auto behoort. De gebruikers hier op het forum zijn early adopters, sommigen zijn tweakers of i.d., maar de meesten hebben toch echt wel iets met een moderne, techy auto. Ik vind het leuk om dingen te ontdekken, om updates te installeren en dan te kijken wat er is veranderd. En dankzij dit fijne forum hebben we nu een batterij-preconditioning update geinstalleerd gekregen waarbij wij soms de dealers moesten uitleggen hoe het zit en nu gaan we met elkaar uitvogelen hoe het écht werkt in de praktijk. Enz. enz. Dat is wat mij betreft hét karakter van deze auto. Als jij na 400km en 3 dagen rijden zo'n oordeel klaar hebt, dan is die voor jou rekening.laten we het vriendelijk houden

Maar goed, ik kijk uit naar je review naar 100 dagen en >5.000km!

[ Voor 7% gewijzigd door Standeman op 18-10-2022 15:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobbieB
jrk schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 13:16:
[...]

Dan moet je je afvragen of je tot de juiste doelgroep voor deze auto behoort. De gebruikers hier op het forum zijn early adopters, sommigen zijn tweakers of i.d., maar de meesten hebben toch echt wel iets met een moderne, techy auto. Ik vind het leuk om dingen te ontdekken, om updates te installeren en dan te kijken wat er is veranderd. En dankzij dit fijne forum hebben we nu een batterij-preconditioning update geinstalleerd gekregen waarbij wij soms de dealers moesten uitleggen hoe het zit en nu gaan we met elkaar uitvogelen hoe het écht werkt in de praktijk. Enz. enz. Dat is wat mij betreft hét karakter van deze auto. Als jij na 400km en 3 dagen rijden zo'n oordeel klaar hebt, dan is die voor jou rekening. Misschien had je dan weer voor een Citroen C4 Cactus (mijn hemel....is dat je referentiekader????????????) moeten gaan. Of je gaat lekker op safe met een Skoda of Volkswagen?

Maar goed, ik kijk uit naar je review naar 100 dagen en >5.000km!
Wat een aannames, haha..
Ik ben graag een early adopter van nieuwe tech, dat is ook zeker iets wat me aantrekt in deze auto. Maar dat wil niet zeggen dat ik geen kritiek mag hebben. Juist die kritiek van early adopters is wat producten naar de toekomst beter maakt.

Wat mij opvalt, komende van een auto zonder allerlei geavanceerde functies, is dat je nogal overwhelmed wordt met instellingen en mogelijkheden (los van het feit dat deze in allerlei sub-sub-sub menu's verstopt zitten). Concreet voorbeeld: Er zijn 11 (!!) regeneratie-opties (iPedal, 3, 2, 1, 0, auto-1, auto-2, auto-3, auto-0.75, auto-0.5 auto-0.25, heb ik ze dan allemaal?), maar voor iemand die overstapt van een auto zonder al die functies is dat nogal veel aan opties. Zet dit tegenover bv. een Tesla, met maar 2 opties (Low of Standard), dat voor 99% van de mensen waarschijnlijk voldoende is. En nee, daarmee zeg ik niet dat een Tesla beter is, maar dat ze bewust andere keuzes maken.

Hyundai kiest er bewust voor om de gebruiker iedere mogelijke instelling aan te laten passen, maar vergeet daarbij dat niet persé alle gebruikers daar op zitten te wachten en dat er ook gebruikers zijn die de auto uitzoeken op bv. looks, prijs, bereik of interieurruimte (of een combinatie daarvan). Het zou dan fijn zijn als er een soort 'basic' menu zou zijn, waarin je bv. maar 4 opties hebt voor regeneratie (auto-1, auto-2, auto-3, iPedal) en andere settings ook vereenvoudigd zijn.

Ps. en aangezien we het eerder al over tone of voice hadden.. je opmerking over de C4 is simpelweg denigrerend...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwakie
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:17
jrk schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 12:13:
[...]Persoonlijk zit ik niet op deze tone of voice te wachten op dit forum.
Mooi he, dat iedereen wat anders vindt dat hem/haar aanspreekt in zo'n forum ;)

PV: 7670Wp 180°Z 40° PVOutput | WP: ME SUZ-SWM80VA ERSD-VM2D | gasloos | EV: Ioniq 5 Lounge 77kWh RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P86
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 08-05 19:10

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

zwakie schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 14:23:
[...]

Mooi he, dat iedereen wat anders vindt dat hem/haar aanspreekt in zo'n forum ;)
Hier moet ik me inderdaad bij aansluiten ;) _/-\o_

PJvI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezeppo
Nog geen mensen hier met ervaringen met zijwindschermen op de Ioniq? Ik vind het altijd wel fijn dat ik het raam op een kiertje kan zetten zonder dat het inregent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irab
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:34
RobbieB schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:56:

[Afbeelding]

De Dealer
Exterieur
Interieur

Rijden

Laden
Verbruik

Edit:
Infotainment
Toch nog een laatste toevoegen. Het Infotainment systeem en instellingen menu is echt ronduit waardeloos. Veel te veel knoppen, veel te veel opties die weggestopt zijn achter opties die weer in andere menu's zitten waarvoor je in een ander menu moet zoeken. Die zin leest onoverzichtelijk, maar dat is hoe ik het systeem ervaar. Zelfs als je de handleiding gelezen hebt (ja, ja, alle honderden pagina's) weet je nog steeds niet waar je bepaalde dingen nu moet vinden. Zit het bij Algemeen? Of bij Intstellingen? Of bij EV? O, je kunt er via meerdere wegen komen? He? dit zou toch hier bij moeten staan? O nee, ze hebben het daarbij gezet, want daar heeft het zijdelings ook mee te maken... Het is echt totaal niet intuïtief.

Bedankt voor je uitgebreide positieve verslag en foto.
Goed om te horen dat HDA goed werkt, en geen trillingen achter.
(Heeft wel wat met elkaar te maken. Slechte balancering/uitlijning resulteert in zenuwachtige HDA)
Jammer vd software. Maar de meeste garages vervangen liever de olie dan de software!
Tip: investeer in een wat langere oplaadkabel.
Ben benieuwd naar je verdere ervaringen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Vanmiddag wilde de auto wel aangaan, maar niet in P of R. En hij wilde ook niet meer uit. Met en zonder rem, de auto ging niet uit. Ook via bluelink App verwarming aanzetten lukte niet. Dus nu voor de eerste keer de 10-ringsleutel moeten gebruiken, de 12 volt batterij 30 seconden losgehaald. De auto gaf aan dat ik met de sleutel op de start/stop moest drukken. Gedaan en hij ging weer in Ready.

Ik zelf heb een programma lopen die de 12 volt accu per half uur opvraagt via bluelink. Die rapporteerde ervoor nog dat de accu goed was 86%. Echter na het loshalen rapporteert de bluelink API niet meer het accu percentage (None). Terwijl in de auto via de 12v ingang er 13.3 volt gerapporteerd wordt. Hoop dat de rapportage van de 12 volt accu weer terugkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeelezerT
  • Laatst online: 30-01-2024
ZuinigeRijder schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 16:38:
Vanmiddag wilde de auto wel aangaan, maar niet in P of R. En hij wilde ook niet meer uit. Met en zonder rem, de auto ging niet uit. Ook via bluelink App verwarming aanzetten lukte niet. Dus nu voor de eerste keer de 10-ringsleutel moeten gebruiken, de 12 volt batterij 30 seconden losgehaald. De auto gaf aan dat ik met de sleutel op de start/stop moest drukken. Gedaan en hij ging weer in Ready.

Ik zelf heb een programma lopen die de 12 volt accu per half uur opvraagt via bluelink. Die rapporteerde ervoor nog dat de accu goed was 86%. Echter na het loshalen rapporteert de bluelink API niet meer het accu percentage (None). Terwijl in de auto via de 12v ingang er 13.3 volt gerapporteerd wordt. Hoop dat de rapportage van de 12 volt accu weer terugkomt.
Vlak na het laden of uit het niets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MeelezerT schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 21:20:
[...]

Vlak na het laden of uit het niets?
Uit het niets, zonder geladen te hebben. 's morgens nog met de auto gereden. 's middags gewoon eerst de autogordel om, daarna rem intrappen en start knop drukken. Ik zelf deed nog de ramen naar beneden, aangezien de zon het al lekker warm gemaakt had en drukte op de knop op de ventilatorsnelheid omlaag om de automatische airco uit te zetten. Toen zette ik deze pas in de R, maar niet gelet of er Ready geweest was. Aangezien er tijd tussen zat, zou deze dat gewoon al getoond moeten hebben. En toen was de auto niet meer uit te zetten, zonder of met rem ingedrukt. Wat dit getriggerd heeft, is onduidelijk, kreeg daarna een melding dat de accu niet bijgeladen werd. Dus het enige wat ik kon doen, was de accuklem losmaken met de al vaker genoemde 10 ringsleutel. Daarna heb ik nog een klein stukje heen en terug gereden. Alleen geeft de bluelink API nog steeds geen 12 Volt accu percentage door. Maar even afwachten of dit weggaat. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05 23:42

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Kan het continue om het half uur uitlezen van de 12V batterij geen issue zijn ? :)

Ik vind het toch zo irritant dat de kwh/u teller vanaf de start zo hoog is.
Altijd rond 35 a 40kwh/100km gedurende de eerste km ofzo wat ervoor zorgt dat je gemiddelde op korte ritten nooit klopt!

Wat doet hij toch in begin waardoor hij zoveel stroom vraagt?
Ik mis de 'reset' knop voor de ritten.

[ Voor 65% gewijzigd door multipasser op 19-10-2022 02:53 ]

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBam
  • Laatst online: 12-12-2024
multipasser schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 02:51:
Kan het continue om het half uur uitlezen van de 12V batterij geen issue zijn ? :)

Ik vind het toch zo irritant dat de kwh/u teller vanaf de start zo hoog is.
Altijd rond 35 a 40kwh/100km gedurende de eerste km ofzo wat ervoor zorgt dat je gemiddelde op korte ritten nooit klopt!

Wat doet hij toch in begin waardoor hij zoveel stroom vraagt?
Ik mis de 'reset' knop voor de ritten.
Hoe zijn je temperatuur instellingen? Ik herken de waarden wel van toen ik de auto net had, heb dit toen opgelost met de instellingen.

(ik heb een vierkantje ventilatie en 18 graden)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ijssgerb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-10-2024
Gisteren heeft de I5 zijn 30.000 km beurt gehad inclusief navigatie- en LFA update. De trillingen en korte bewegingen die ik voorheen had zijn als sneeuw voor de zon verdwenen. Ook tijdens gebruik van HDA ligt de auto hierdoor stukken rustiger op de weg. Ook heb ik de preconditioning diverse malen uitgeprobeerd en deze werkt inmiddels perfect. Wat wel opvalt is dat er bij de eerste modellen (2021) er een sneeuwvlokje verschijnt terwijl bij de nieuwere modellen er een gloeispiraal te zien is. Verder werkt het bij beide modellen hetzelfde en kon ik bij aankomst bij een IONITY laadpaal direct op volle snelheid laden.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o3cCtCk8NA-LdVeEfcBPAFLWfGQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3tDWbdOGl1YFxNRTzSYEo46e.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YRTiq33TxThRdzu2bm-E3ih7MkQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VyZnb83xHmHeyKFeuim2GL2j.jpg?f=fotoalbum_large

Zie onderstaande hoe het was voor de LFA update;
https://drive.google.com/...K_6-Ces2/view?usp=sharing

Zie onderstaande hoe het is na de LFA update;
https://drive.google.com/...hnBeB36C/view?usp=sharing

[ Voor 46% gewijzigd door ijssgerb op 19-10-2022 10:18 ]

You can call me Al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

ijssgerb schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 09:48:
Gisteren heeft de I5 zijn 30.000 km beurt gehad inclusief navigatie- en LFA update. De trillingen en korte bewegingen die ik voorheen had zijn als sneeuw voor de zon verdwenen. Ook tijdens gebruik van HDA ligt de auto hierdoor stukken rustiger op de weg. Ook heb ik de preconditioning diverse malen uitgeprobeerd en deze werkt inmiddels perfect. Wat wel opvalt is dat er bij de eerste modellen (2021) er een sneeuwvlokje verschijnt terwijl bij de nieuwere modellen er een gloeispiraal te zien is. Verder werkt het bij beide modellen hetzelfde en kon ik bij aankomst bij een IONITY laadpaal direct op volle snelheid laden.[Afbeelding]

[Afbeelding]

Damn wat een verschil!

Welke I5 heb je? En wie komt in aanmerking?
Ik heb een 73kw AWD balance met vision pack. In december moet ik voor mijn eerste 10k/jaarlijkse gaan.
Ik ga zeker opvoorhand vragen en pushen voor updates. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:06

GG85

.......

Jaarlijkse? Ik kreeg te horen bij aanschaf 2 jaar of 30k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eyegraphic
GG85 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 11:13:
Jaarlijkse? Ik kreeg te horen bij aanschaf 2 jaar of 30k
Begrijpe wie begrijpe kan, maar in België blijft de invoerder zweren bij jaarlijks/15k onderhoud.

Als je het niet laat uitvoeren, heb je volgens mij geen recht meer op de Huyndai Assistance en volgens de dealer na 5 jaar geen gratis Bluelink live abonnement.

Dat zou dan €9,9/maand gaan kosten en jaarlijks dus quasi meer dan een onderhoud...
(https://www.hyundai.com/b...nectiviteit/bluelink.html)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 00:29
Gisteren heeft de I5 zijn 30.000 km beurt gehad inclusief navigatie- en LFA update. De trillingen en korte bewegingen die ik voorheen had zijn als sneeuw voor de zon verdwenen. Ook tijdens gebruik van HDA ligt de auto hierdoor stukken rustiger op de weg. Ook heb ik de preconditioning diverse malen uitgeprobeerd en deze werkt inmiddels perfect. Wat wel opvalt is dat er bij de eerste modellen (2021) er een sneeuwvlokje verschijnt terwijl bij de nieuwere modellen er een gloeispiraal te zien is. Verder werkt het bij beide modellen hetzelfde en kon ik bij aankomst bij een IONITY laadpaal direct op volle snelheid laden.[Afbeelding]

[Afbeelding]

Flink verschil inderdaad.
Is de LFA gewoon een software update of moeten ze inderdaad ook iets bij de stuurkolom doen zoals ik gelezen had.
Ben vanmiddag bij de dealer om de raam strip (folie laat los) te laten nakijken, dus wil gelijk even vragen of ze zodra de strip binnen is gelijk de voorverwarming en LFA update kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09-05 08:41
eyegraphic schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 11:20:
[...]

Begrijpe wie begrijpe kan, maar in België blijft de invoerder zweren bij jaarlijks/15k onderhoud.
Ik heb liever jaarlijks onderhoud/inspectie/updates voor de helft van de prijs van de Nederlandse 2-jaarlijkse servicebeurt van € 300,- om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eyegraphic
nietwijk schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 11:39:
[...]
Nederlandse 2-jaarlijkse servicebeurt van € 300,- om eerlijk te zijn.
Daar heb je gelijk in. Dat bedrag lijkt me inderdaad wat aan de hoge kant...
Dat onderhoud, is dat met elektrische wagens niet gewoon eens aan de computer hangen en een busje ruitenwisservloeistof aanrekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
eyegraphic schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 11:48:
[...]

Daar heb je gelijk in. Dat bedrag lijkt me inderdaad wat aan de hoge kant...
Dat onderhoud, is dat met elektrische wagens niet gewoon eens aan de computer hangen en een busje ruitenwisservloeistof aanrekenen?
Hier staan de serviceprijzen: https://www.hyundai.com/nl/services/onderhoud/prijzen.html
En in het geval van de Ioniq 5 is dat dus zonder motorolie, oliefilter, luchtfilter en bougies. Je betaalt dus gewoon voor de inspectie/updates/online services en wat lichte smeermiddelen voor scharnieren en sloten. Geen idee hoe vaak remvloeistof vervangen wordt en of het er bij in zit, kan zomaar een meerprijs zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

nietwijk schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 11:55:
[...]

Geen idee hoe vaak remvloeistof vervangen wordt en of het er bij in zit, kan zomaar een meerprijs zijn.
Iedere 2 jaar moet de remvloeistof verwisseld worden.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim1955
eyegraphic schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 11:20:
[...]

Als je het niet laat uitvoeren, heb je volgens mij geen recht meer op de Huyndai Assistance en volgens de dealer na 5 jaar geen gratis Bluelink live abonnement.

Dat zou dan €9,9/maand gaan kosten en jaarlijks dus quasi meer dan een onderhoud...
(https://www.hyundai.com/b...nectiviteit/bluelink.html)
Nu zeg je dat de Bluelink ook na 5 jaar gratis is als je periodiek onderhoud laat uitvoeren volgens schema bij de dealer?
Mij werd verteld dat ongeacht waar je onderhoud laat doen, zowieso na 5 jaar moet betalen voor de Bluelink.
Iemand die daar duidelijkheid in kan schaffen? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eyegraphic
wim1955 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:13:
[...]

Nu zeg je dat de Bluelink ook na 5 jaar gratis is als je periodiek onderhoud laat uitvoeren volgens schema bij de dealer?
Volgens mijn dealer... Geen officiële communicatie van gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
kor952 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 11:57:
[...]

Iedere 2 jaar moet de remvloeistof verwisseld worden.
En dat hakt er in als het elke onderhoudsbeurt uitgevoerd wordt, in plaats van eens per 2 beurten, zoals in België wellicht het geval is. Daarom gaat mijn voorkeur uit naar 15.000km/1 jaar. Maar als je 60K per jaar rijdt wil je niet 4x per jaar bij de dealer staan. Ieder zo zijn voorkeuren. Helaas hebben we de keuze niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dezeppo
Brodit clip en Peak Design magneet, werkt ook met MagSafe :)

Zal denk ik voornamelijk voor een MP3 speler zijn voor de langere rit, die kan ik daar mooi opplakken, paar mooie IEMs in en genieten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8oYlwhNsTSIE87lJu3f75hSVipE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/19MIi8HRVxoam55fTeCkfufe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I7hCxokfJafRjP4BZ7T8mdRZqnc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/It4uWqSl4kPAxtUetg5hghPa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HTtxQiXCFejQwpcUc26zrhzRu4c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9DEgRPvlPFv6KhQWHXr4lkIj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door dezeppo op 19-10-2022 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
dezeppo schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 14:19:
Brodit clip en Peak Design magneet, werkt ook met MagSafe :)

Zal denk ik voornamelijk voor een MP3 speler zijn voor de langere rit, die kan ik daar mooi opplakken, paar mooie IEMs in en genieten.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er strak uit.

Ik ga binnenkort eens kijken hoe makkelijk het is om een langere lightning kabel van de data-usb poort naar het magneet bordje te voeren onder de panelen van het stuur langs.

Dan kan de iPhone daar bevestigd worden en hij ook als CarPlay device gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdj
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
nietwijk schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 11:39:
[...]

Ik heb liever jaarlijks onderhoud/inspectie/updates voor de helft van de prijs van de Nederlandse 2-jaarlijkse servicebeurt van € 300,- om eerlijk te zijn.
Gisteren die (Belgische) servicebeurt gedaan inclusief de 2 service acties alsook de update ivm de batterijverwarming. 3 uur bezig geweest. Kosten: €70. Ik klaag niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdj
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online

[Afbeelding]

Van mij ook de vraag welke LFA update dit precies is. Is dat:

SCU Steuergerät aktualisieren, IONIQ 5 (NE EV)
Gültig bis: 31.12.9999
Kampagnencode: 21D064

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

[Afbeelding]
En het sneeuwvlokje verschijnt als je onderweg de navigatie instelt op een laadpunt én de preconditioning aan hebt staan? En kan het dan zijn dat die niet direct komt (als bijv. dat punt over 100km is en dit ding pas aangaat op 50km voor de lader?)

De vraag is hier al eens eerder gesteld. Stel ik vertrek vanuit Zwolle en ik wil net voor Groningen aan de A28 de fastned gebruiken om te laden. Hoe vind ik die in hemelsnaam in de navigatie? Wat is nou een goede workaround om dat te doen? Is het misschien een idee om de voor jou relevante Fastnet laders een favoriet aan te maken in de navi?

By the way: ik gebruik de interne navi nooit, altijd Waze via AA, moet dus nu wel voor dit doel.... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamGeluk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-05 20:45
jrk schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 15:52:
[...]

De vraag is hier al eens eerder gesteld. Stel ik vertrek vanuit Zwolle en ik wil net voor Groningen aan de A28 de fastned gebruiken om te laden. Hoe vind ik die in hemelsnaam in de navigatie? Wat is nou een goede workaround om dat te doen? Is het misschien een idee om de voor jou relevante Fastnet laders een favoriet aan te maken in de navi?

By the way: ik gebruik de interne navi nooit, altijd Waze via AA, moet dus nu wel voor dit doel.... :F
Uhhh. Even de naam van het Fastned station opzoeken in de Fastned app en deze naam invoeren of inspreken in de internet navigatie. Dat is het eerste wat in mij opkomt.

Hyundai Ioniq 5 Project 45

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijssgerb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-10-2024
Voorverwarmen tijdens het rijden vindt plaats wanneer de volgende condities van toepassing zijn:
1. In de onboard navigatie is een DC/HPC-lader actief als (tussen)bestemming ingesteld.
2. De batterij heeft een temperatuur van 20°C of lager.
3. De State of charge (SoC) is 30% of meer.
4. De resterende afstand tot de lader is minimaal 40 km of minder dan de resterende actieradius van het voertuig.

Voorverwarmen bij stilstand vindt plaats wanneer aan de volgende voorwaarden wordt voldaan:
1. Het voorverwarmen is geactiveerd via Bluelink.
2. De State of charge (SoC) ligt tussen de 35 en 80 procent.
3. De batterij heeft een temperatuur van 8°C of lager.

Tijdens het voorverwarmen wordt de accu verwarmd met ~4kW. De voorverwarming stopt wanneer bovenstaande voorwaarden niet meer van toepassing zijn.

Indien aan bovenstaande wordt voldaan zal er in het display een sneeuwvlokje (2021 modellen) of een gloeispiraal (latere modellen) te zien zijn. Tevens kan je in je energie-informatie onder accuverzorging het actueel verbruik hiervan inzien en weet je dus of het actief is.

LFA-update
De LFA update is overigens niet hetzelfde als de SCU Steuergerät aktualisieren, IONIQ 5 (NE EV). Het gaat hier om een soft- en hardware aanpassing en niet een terugroep service actie van Hyundai dus is net als de batterij voorverwarming niet te vinden op desbetreffende website. Al het overige hierover heb ik reeds in eerdere posts beschreven.

Succes ermee!

[ Voor 13% gewijzigd door ijssgerb op 19-10-2022 16:40 ]

You can call me Al

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Gewoon de bestemming eerst invoeren en daarna zoeken naar laadstation "Nabij bestemming" gefiltert op DC laadstation en dan scrollen totdat je Fastned gevonden hebt en dat als tussenbestemming invoeren. In de topic start staat een video "Dashboard review" waar de opties ook op beeld staan. Wanneer je 2/3 deel navigatie hebt staan en op 1/3 deel overzicht van de navigatie, kun je op de laatste een knop met zoeken naar laadstations kiezen om snel een tussenbestemming toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
[...]

Adres van de Fastned opzoeken in Google, invoeren in de Bluelink app en naar je auto sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

In de app werkt het als je 'fastned A28' als zoeksleutel invoert. Dan krijg je alle Fastned stations aan de A28 waaronder die van Haren in Groningen. Geen idee of het ook zo in de navigatie van de auto werkt. Die slaapt nu een nachtje bij de dealer ivm schade herstel én de accu update :)

[ Voor 32% gewijzigd door de meester01 op 19-10-2022 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboeker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-05 07:49

Wat gebeurt er als je een rijbaan kiest met aan beide zijden een onderbroken streep? Blijft ie dan ook zo strak? Heb soms het idee dat het daaraan ligt nl. Bij mij is ie soms zo strak als in je 2e filmpje, en soms zo aan het pingpongen als in je eerste (alle openstaande service acties zijn uitgevoerd, alleen nog discussie met de dealer over de preconditioning, waarvan ze nog niet doorhebben dat die update bestaat)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoerdvt
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 08-04 12:08
Sjoerdvt schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 16:56:
[...]

Bij mij wordt nu na 30.000km voor de 2e keer de waterpomp vervangen vanwege het opnieuw optreden van het zeer irritante bijgeluid. Gaan die dingen niet langer mee dan 15.000km of zo?? Zijn er nog meer met deze ervaring? Want volgens mijn dealer komt deze storing bij hun overige klanten nooit voor....
Het is nog interessanter geworden. Mijn vrouw kwam waarschuwen dat de I5 keihard stond te loeien. En idd opeens was er de storing van een maximaal draaiende luchtkoeling terwijl er 6 KW p/uur werd geladen bij een buitentemperatuur van 12 graden. Daaar is geen koeling voor nodig. Alsof er een straaljager opsteeg. Stekker eruit, koeling stopt. Stekker er weer in loeiende koeling. Maar.. de volgende ochtend geen piepende waterpomp meer. Naar de garage om te checken wat er mis was. Aangegeven dat ik dacht dat er een verband was tussen de waterpomp en de loeiende luchtkoeling. 1 uur onderzoek, geen oorzaak. Volgende week terug en dan gaan wij meer metingen doen. Nee meneer, geen enkel verband tussen waterpomp en loeiende luchtkoeling. Vanochtend; piepende waterpomp terug! En….. je raad het al… vanavond geen probleem met loeiende luchtkoeling. Geen verband mn neus!! Wordt vervolgd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 09-05 11:40
eerste ervaring met de preconditioning; we zijn door duitsland gereden met max 17graden. ik denk dat de preconditioning vrij oppertunisties gaat zijn. opweg naar de eerste stop had ik nog 80km marge volgens het display en de nav. vervolgnes zag ik 45km voor het laadpunt de sneeuwvlok in het accu icoontje en klapte de marge naar 50km, pakweg 20km voor de laadstop was hij weer uit...... uiteindelijk aangekomen met 6% en 8graden buiten temp en duurde het tot pakweg 24% voordat de laadsnelheid van 180 naar 220kw ging. 2e stop was het iets warmer en kwam ik met 19% / 16 graden aan. geen sneeuvlok gezien in het display en wederom eerst 12-13% op 180kw geladen en daarna naar 220kw. nu vallen de laadtijden nog altijd mee (1e stop 6-70 in 19-20 min, 2e stop weet ik niet meer), maar toch gek dat de preconditioning dus in een vrij specifieke omstandigheid maar werkt.

ik had het printje van de voorwaarden even niet paraat dus die heb ik er nog niet naast gelegd, maar dit is mijn 1e praktijk ervaring.

De LFA update heeft volgens mij niet veel gedaan, maar ik twijfel ook of die volledig is gedaan. bij mij alleen een software update terwijl hier ook melding is dat er een hardware aanpassing nodig is; ik wacht nog op antwoord van HMNL. maar goed, de auto trekt niet meer over de binnenbocht witte lijn, maar op de rechte stukken wil hij nog wel wat waggelen. was gelukkig altijd al beperkt bij mij maar het is niet minder geworden na de software update.

hoe zijn de ervaringen van anderen wat betreft deze updates?

als er nog iemand een goede tip heeft voor een android auto geschikte usb kabel (1.5m)..... let me know. de mijne doet het namelijk een aantal uur feillos en dan is de auto hem kwijt en krijg ik de melding dat ik een AA goedgekeurde kabel moet hebben om te verbinden, snap er niets van.....

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11-05 17:43
Usb connector van de auto defect bekend issue

[ Voor 18% gewijzigd door rvdgaag op 20-10-2022 12:02 ]

Deye 12kW Hybrid Inverter, 8,77 kW peak solar, 46,8 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-05 14:54

cooper_s1

MINI's rule

Tiggy80 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 09:47:
eerste ervaring met de preconditioning; we zijn door duitsland gereden met max 17graden. ik denk dat de preconditioning vrij oppertunisties gaat zijn. opweg naar de eerste stop had ik nog 80km marge volgens het display en de nav. vervolgnes zag ik 45km voor het laadpunt de sneeuwvlok in het accu icoontje en klapte de marge naar 50km, pakweg 20km voor de laadstop was hij weer uit...... uiteindelijk aangekomen met 6% en 8graden buiten temp en duurde het tot pakweg 24% voordat de laadsnelheid van 180 naar 220kw ging. 2e stop was het iets warmer en kwam ik met 19% / 16 graden aan. geen sneeuvlok gezien in het display en wederom eerst 12-13% op 180kw geladen en daarna naar 220kw. nu vallen de laadtijden nog altijd mee (1e stop 6-70 in 19-20 min, 2e stop weet ik niet meer), maar toch gek dat de preconditioning dus in een vrij specifieke omstandigheid maar werkt.

ik had het printje van de voorwaarden even niet paraat dus die heb ik er nog niet naast gelegd, maar dit is mijn 1e praktijk ervaring.

De LFA update heeft volgens mij niet veel gedaan, maar ik twijfel ook of die volledig is gedaan. bij mij alleen een software update terwijl hier ook melding is dat er een hardware aanpassing nodig is; ik wacht nog op antwoord van HMNL. maar goed, de auto trekt niet meer over de binnenbocht witte lijn, maar op de rechte stukken wil hij nog wel wat waggelen. was gelukkig altijd al beperkt bij mij maar het is niet minder geworden na de software update.

als er nog iemand een goede tip heeft voor een android auto geschikte usb kabel (1.5m)..... let me know. de mijne doet het namelijk een aantal uur feillos en dan is de auto hem kwijt en krijg ik de melding dat ik een AA goedgekeurde kabel moet hebben om te verbinden, snap er niets van.....
vwb android auto en een goedgekeurde kabel, het helpt ook wel eens om in je telefoon bij instellingen --> apps --> android auto, en dan in het opslag deel van de app de cache legen en gegevens verwijderen te klikken. Vervolgens moet je wel weer even het standaard instel riedeltje doorlopen als je je telefoon weer koppelt aan je auto (als dat lukt dan en niet als de usb kabel inderdaad defect is oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CharlieBulldog
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:17
Tiggy80 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 09:47:

Ik had (in mijn huidige auto; de Ionic 5 is nog niet geleverd) ook problemen.
Ik heb een originele Samsung kabel genomen en die werkt nu perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dala
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-05 18:23
Mijn dealer (Almere) is heel traag met informatie verstrekken. Heeft een van jullie van de dealer misschien gehoord wat de prijzen voor deze winterbanden & velg sets zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v-r-tr0X_-Ax_4jKgaHxkS1GuLs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bAqSJNnHVMW6knG3EI5QE5vK.png?f=fotoalbum_large
bron

Want ik wil eigenlijk wel gewoon hyundia velgen (en bijhorende TPMS) maar met CrossClimate banden, voor verbruik iets beter te houden. Maar hier staat alleen bij: Michelin banden

Er is ook nog deze brochure, waar uit het energie verbruik plaatje volgens mij afgeleid kan worden dat het echte winterbanden zijn, geen 4 seizoen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kvTVvfjrXWb8XqxNhZvj76Y9EhY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ySvtEm5AdDm75xVVQ8Dhi7RR.png?f=user_large

Maar waarom die QR code nou niet leesbaar genoeg is? |:(

[ Voor 24% gewijzigd door Dala op 20-10-2022 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
cooper_s1 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:31:
[...]

vwb android auto en een goedgekeurde kabel, het helpt ook wel eens om in je telefoon bij instellingen --> apps --> android auto, en dan in het opslag deel van de app de cache legen en gegevens verwijderen te klikken. Vervolgens moet je wel weer even het standaard instel riedeltje doorlopen als je je telefoon weer koppelt aan je auto (als dat lukt dan en niet als de usb kabel inderdaad defect is oid)
stomme is dus dat hij prima uren kan werken met de huidige kabel en dan ineens niet, de kabel zou dus wel moeten werken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiggy80
Dala schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 16:47:
Mijn dealer (Almere) is heel traag met informatie verstrekken. Heeft een van jullie van de dealer misschien gehoord wat de prijzen voor deze winterbanden & velg sets zijn?

[Afbeelding]
bron

Want ik wil eigenlijk wel gewoon hyundia velgen (en bijhorende TPMS) maar met CrossClimate banden, voor verbruik iets beter te houden. Maar hier staat alleen bij: Michelin banden

Er is ook nog deze brochure, waar uit het energie verbruik plaatje volgens mij afgeleid kan worden dat het echte winterbanden zijn, geen 4 seizoen:

[Afbeelding]

die snelheid is mij bekend (zoek maar even terug in het forum op wintervelgen) ze zijn rete duur iig (rond 2800,-) en om die rede heb ik ze in duitsland besteld. dat zijn ook originele hyundai velgen maar dan een heeeeel stuk goedkoper

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Inmiddels is ook in onze auto de preconditioning update geïnstalleerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zJLgGZ4w3ke2gW1Bk-3V4MGeP-k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JpE7AYvJOHKd6fcCgjU45PnE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
de meester01 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 18:16:
Inmiddels is ook in onze auto de preconditioning update geïnstalleerd.

[Afbeelding]
ben benieuwd naar je praktijk ervaring ermee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Tiggy80 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 18:17:
[...]

ben benieuwd naar je praktijk ervaring ermee :P
We hebben de afgelopen 11 maanden de auto 3 x aan een DC lader gehangen :+

Dus dat zou nog even kunnen duren voordat ik hierover terug rapporteer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
de meester01 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 18:20:
[...]

We hebben de afgelopen 11 maanden de auto 3 x aan een DC lader gehangen :+

Dus dat zou nog even kunnen duren voordat ik hierover terug rapporteer ;)
Ai dat schiet nog niet op dan nee :+

hopelijk zijn er anderen die er wel ervaring mee hebben inmiddels. ik heb nog even gekeken naar de "handleiding" en daar zie ik nog niet wat ik met de 2e stop nu niet kon aftikken (de accu temp kan ik niet controleren natuurlijk, maar gezien de laadsnelheid zal die niet optimaal zijn geweest). bij de eerste stop zal de preconditioning zijn afgeslagen door de SoC die onder 23% kwam, maar wanneer ga je nu aankomen met een SoC van >20% als je een langere route rijd?? ik probeer het op de terugweg nog eens en dan zal ik een route plannen waarbij ik met 20% wil aankomen op de laadstations ( en dan fingers crossed dat ABRP enigzins in de buurt komt met zijn berekening O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeelezerT
  • Laatst online: 30-01-2024

[Afbeelding]
bron

[Afbeelding]

Ik las ergens dat 18 inch velgen van de Hyundai Santa Fe ook zouden passen. Voordeliger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prochain
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 10-05 22:34
LFA upgrade, heeft iemand al eens " zwart op wit" de technische info van Hyundai gezien betreffende de uit te voeren upgrade. Ben zeer benieuwd wat er precies gedaan wordt, welke voorwaarden Hyundai stelt en wat de werkelijke verbetering zou moeten zijn. Zelf heb ik goede en, net als de meeste anderen, slechte ervaringen. Heb het idee dat behalve de kwaliteit van de belijning ook regen, laagstaande zon, afkanting van de weg en de breedte van het rijvlak invloed hebben op de kwaliteit van de stuurhulp. Vandaag had het systeem weer eens een " off" dag. Jammer bij zo'n fijne auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Prochain schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 20:29:
LFA upgrade, heeft iemand al eens " zwart op wit" de technische info van Hyundai gezien betreffende de uit te voeren upgrade. Ben zeer benieuwd wat er precies gedaan wordt, welke voorwaarden Hyundai stelt en wat de werkelijke verbetering zou moeten zijn. Zelf heb ik goede en, net als de meeste anderen, slechte ervaringen. Heb het idee dat behalve de kwaliteit van de belijning ook regen, laagstaande zon, afkanting van de weg en de breedte van het rijvlak invloed hebben op de kwaliteit van de stuurhulp. Vandaag had het systeem weer eens een " off" dag. Jammer bij zo'n fijne auto.
Ja, dat klopt en is ook logisch dat die zaken invloed hebben op de werking van het systeem. Rijstroken worden optisch herkend door een camera nabij de binnenspiegel. In het donker heeft die ongetwijfeld al last van ruis en als er dan zaken als regen bijkomen of de lijnen zijn niet zo scherp, dan werkt het niet.

Voor radar kan bij heel heftige regen ook de betrouwbare werking verminderen (anders zou de buienradar niet werken...).

Misschien dat een Lidar systeem daar minder last van heeft, maar die zijn nog niet gemeengoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[Afbeelding]
bron

[Afbeelding]

Wat ik me herinner van vorig jaar is dat die sets beginnen bij €2100. Dan heb je Michelin winterbanden. Wil je eigenlijk Cross Climates, dan komt die prijs er bovenop. Tenzij de dealer daar enigszins coulant in is.

Ik zou even kijken bij hyundaizubehoer.de. Die hebben officiële Duitse sets. Die zijn dan niet met Michelin, maar Hankook of Dunlop winterbanden. Ik heb zelf de 19" Hankook en was voor €1400 klaar, incl TPMS. Die Hankook komen in elk geval heel goed uit de test, al zijn ze niet de zuinigste en/of meest stille.

Als je zo'n set banden op rijdt, kun je over een paar jaar iets als Cross Climates erop zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dala
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-05 18:23
Tiggy80 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 17:41:
[...]

die snelheid is mij bekend (zoek maar even terug in het forum op wintervelgen) ze zijn rete duur iig (rond 2800,-) en om die rede heb ik ze in duitsland besteld. dat zijn ook originele hyundai velgen maar dan een heeeeel stuk goedkoper
enige truuk om er doorheen te komen? Want als je langsgaat zijn ze wel vriendelijk, maar via email & telefoon zijn ze niet zo communicatief.
bilgy_no1 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 23:26:
[...]

Wat ik me herinner van vorig jaar is dat die sets beginnen bij €2100. Dan heb je Michelin winterbanden. Wil je eigenlijk Cross Climates, dan komt die prijs er bovenop. Tenzij de dealer daar enigszins coulant in is.

Ik zou even kijken bij hyundaizubehoer.de. Die hebben officiële Duitse sets. Die zijn dan niet met Michelin, maar Hankook of Dunlop winterbanden. Ik heb zelf de 19" Hankook en was voor €1400 klaar, incl TPMS. Die Hankook komen in elk geval heel goed uit de test, al zijn ze niet de zuinigste en/of meest stille.

Als je zo'n set banden op rijdt, kun je over een paar jaar iets als Cross Climates erop zetten...
Damn, wat een mess. Kopen uit duitsland is natuurlijk weer meer gedoe met montage.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• den Hoed
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 02-06-2023
Hallo,

Wij zijn de afgelopen 3 weken op roadtrip geweest in Spanje en Frankrijk met de Ioniq5.

Hierbij mijn bevindingen, ten eerste moet ik zeggen dat het een heerlijke reisauto is, de stoelen en het HDA 2.0 zorgen ervoor dat je de kilometers op de snelweg confortabel rijdt. Daarbij is het geluidsniveau zeer laag en heb je een heerlijk zicht rondom.
Het laden in Frankrijk is op de snelweg zeer goed gegaan (de BMS update had ik voor vertrek laten installeren) bij de Ionity snelladers bijna altijd de 220KW aangetikt en met ABRP de navigatie gedaan. Werkte zeer goed. Het verbruik op de snelweg in Frankrijk lag op 22.0 Kw.
Daarna twee weken door Spanje gereden we zijn in de buurt van Pamplona en Barcelona geweest, de navigatie met ABRP verloop prima, alleen de gesproken aanwijzingen zijn slecht ( een amerikaanse die nederlands probeert te spreken). Het verbruik in Spanje lag op de snelweg rond de 20 Kw en op de andere wegentjes rond de 16 Kw. Gemiddeld is het verbruik rond de 19,4Kw geweest wat niet slecht is. Ik heb niet altijd de maximale snelheid gereden wat natuurlijk ook een positief effect op het verbruik heeft gehad.
Het laden in Spanje is wat moeilijker maar we konden met 150kw laden op 4 minuten van ons verblijf en bij een ander verblijf haden we een thuislader tot onze beschikking waarvoor we 31 ct per Kw betaalde. Op de snelweggen met ABRP gewerkt en dat werkte goed, niet altijd e 350kW laders maar over het geheel ging het redelijk vlot. Ik heb geen dongle gebruikt, waardoor het geschatte verbruik door ABRP redelijk hoog laag, waardoor we iedere keer met meer Kw bij een laadpunt aankwamen dan beoogd.

Nu een paar puntjes van kritiek, op een gegeven moment werkte de USB kabel voor Android auto niet meer, ben naar de dealer geweest en een originele kabel van Samsung zou het antwoord zijn, heeft iemand hier meer ervaring mee. Op dit moment doet mijn kabel het weer!!!!!!!!!!
Op de laatste dag ff in Parijs geweest en toen het daar begon te regenen mis je echt die achter ruitenwisser, als je in een file door Parijs rijdt, dan krijgt de luchtstroom en de achterruitverwarming deze niet droog en heb je echt te weinig zicht naar achteren.

Maar overal een zeer aangename auto en het met een electrische auto op vakantie gaan is ons zeer goed bevallen, zeker toen de benzine pompen in Frankrijk niet bevoorraad werden en jij gewoon kan laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
Dala schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 09:59:
[...]

enige truuk om er doorheen te komen? Want als je langsgaat zijn ze wel vriendelijk, maar via email & telefoon zijn ze niet zo communicatief.

[...]

Damn, wat een mess. Kopen uit duitsland is natuurlijk weer meer gedoe met montage.
gewoon vol houden, dat is wat ik doe. bellen, bellen en weer bellen....het is niet anders helaas. vriendelijk zijn ze zeker, daar kun je niets van zeggen en de wil is er ook wel.
die velgen uit duitsland kun je gewoon zelf wisselen. de TPMS sensoren worden automatisch herkent. dus zolang je zelf in staat bent om de velgen te wisselen is het geen gedoe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driekussie
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 07-05 16:29
Er zijn (terechte) klachten over het ontbreken van een wisser op de achterruit, maar wat ik met dit herfstige weer vervelender vind is dat de buitenkant van de zijruiten zo snel beslaat. Voor het vertrek gebruik ik een wisser, maar daarna beslaan ze geregeld toch weer. In al mijn auto’s tot nu toe kon ik dat tijdens het rijden oplossen door de ruit even op en neer te laten gaan, maar dat helpt niet in de Ioniq. Hebben jullie hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Driekussie schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:39:
Er zijn (terechte) klachten over het ontbreken van een wisser op de achterruit, maar wat ik met dit herfstige weer vervelender vind is dat de buitenkant van de zijruiten zo snel beslaat. Voor het vertrek gebruik ik een wisser, maar daarna beslaan ze geregeld toch weer. In al mijn auto’s tot nu toe kon ik dat tijdens het rijden oplossen door de ruit even op en neer te laten gaan, maar dat helpt niet in de Ioniq. Hebben jullie hier ook last van?
Ja en Nee. Tijdens het rijden geen last dat ze weer beslaan, maar ik laat de verwarming eigenlijk uit en zet alleen de stoel- en stuurverwarming aan als ik in mijn eentje rij. Vanmorgen wel vergeten de heater aan te zetten voor vertrek en het zicht is dan echt beroerd.. Ramen naar beneden doen helpt minimaal (lees: eigenlijk niet). Gelukkig verbeterd het wel echt snel als je de voorruit- en achterruitverwarming aanzet. En met de voorruitverwarming blaast hij volgens mij ook lucht naar de zijramen. Ik heb nog niet gevonden hoe ik vanuit de auto de spiegelverwarming aanzet, mogelijk gaat dit automatisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Tiggy80 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:14:
[...]
dus zolang je zelf in staat bent om de velgen te wisselen is het geen gedoe ;)
Of je gaat even langs je lokale garage. De dorpsgarage hier is blij met klandizie. Die hebben ook nog een opslag waar je je winter/zomerset kunt laten opslaan voor.... € 17,50 per half jaar _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

RobbieB schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:46:
[...]

Ik heb nog niet gevonden hoe ik vanuit de auto de spiegelverwarming aanzet, mogelijk gaat dit automatisch?
99 vd 100 keer is die geschakeld aan de achterruit verwarming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeMo1965
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 24-02 11:18
Driekussie schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:39:
Aan de bestuurderskant kan je dit oplossen door tegen de ruit te duwen op het moment dat deze naar boven gaat. Dan wordt hij wel schoon.
Zelf heb ik een nano coating op de ramen (dezelfde als voor de lak) waardoor de condens er vrij makkelijk af waait als je gaat rijden.
Waar ik 's ochtends ook last van heb is dat de automatische ruitenwisser maar blijft gaan terwijl het raam al schoon is. Enige oplossing om deze weer op stand ) te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
PeMo1965 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:47:
[...]
Waar ik 's ochtends ook last van heb is dat de automatische ruitenwisser maar blijft gaan terwijl het raam al schoon is. Enige oplossing om deze weer op stand ) te zetten.
O ja, dit heb ik ook.. Ik vermoed dat de plek van de sensor dan gecondenseerd is waardoor hij denkt dat het nog regent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

PeMo1965 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:47:
[...]

Aan de bestuurderskant kan je dit oplossen door tegen de ruit te duwen op het moment dat deze naar boven gaat. Dan wordt hij wel schoon.
Zelf heb ik een nano coating op de ramen (dezelfde als voor de lak) waardoor de condens er vrij makkelijk af waait als je gaat rijden.
Ik heb ook nog een flesje van het 1 of ander staan wat ik er op moet smeren. Eerst wassen, dan ontvetten met isopropanol alcohol en dan dat spul erop. Gaan we dit najaar eens doen. En dan ws ook de voorste zijruiten. Even een keer een zonnige dag in het weekend afwachten.

[ Voor 4% gewijzigd door de meester01 op 21-10-2022 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dala schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 09:59:
[...]

[...]

Zoals anderen suggereerden kun je het zelf doen, een lokale garage vragen, of gewoon bij de dealer laten doen. Mijn dealer heeft ze vorig jaar gewoon voor aflevering gemonteerd, zodat ik in november meteen op winterbanden reed.

Acties:
  • +11 Henk 'm!
RobbieB schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:46:
[...]

Ik heb nog niet gevonden hoe ik vanuit de auto de spiegelverwarming aanzet, mogelijk gaat dit automatisch?
Maak ik een topic start, leest men die niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim1955

[Afbeelding]
bron

[Afbeelding]

ik heb de derde set, dus eindigend op BCTMW op 19" besteld eergisteren voor mijn Ioniq5 connect, en deze was € 599 per stuk, dus per vier € 2396 incl BTW, inc balanceren, montage en ventielen inleren.
Er zitten Michelins onder (ik wil alleen Michelins), maar ook met een lage geluid van 68 dB.......wel zo leuk als je elektrisch rijdt, toch? Tevens is de rolweerstand ook goed voor een winterband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh514452
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 08-05 23:22
de meester01 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:47:
[...]

99 vd 100 keer is die geschakeld aan de achterruit verwarming.
Klopt, bij de Ioniq 5 ook. Verder herken ik beslagen zijruiten aan de buitenkant tijdens het rijden niet, geen last van. Wel in de ochtend, bij vochtig weer, als je net wegrijdt dat de binnenkant van de voorruit beslaat maar dat is vrij normaal volgens mij. Voorruit “verwarming” even aan en paar seconden later is het weg

Ioniq 5 Lounge 73KW (2022), Peugeot 308 cc (2011), 11500 wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

wim1955 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 15:05:
[...]

ik heb de derde set, dus eindigend op BCTMW op 19" besteld eergisteren voor mijn Ioniq5 connect, en deze was € 599 per stuk, dus per vier € 2396 incl BTW, inc balanceren, montage en ventielen inleren.
Er zitten Michelins onder (ik wil alleen Michelins), maar ook met een lage geluid van 68 dB.......wel zo leuk als je elektrisch rijdt, toch? Tevens is de rolweerstand ook goed voor een winterband.
tenzij je wintersport gaat doen, waarom nog winterbanden leggen?
Zeker als je de AWD versie hebt. Het is 21 graden in oktober :)))

Ik zag iemand op Hyundai groep die een preheat upgrade gekregen had en zegt dat zijn 73kwh versie plots veel meer km's range heeft. Dat het lijkt alsof er altijd een 77kwh in gezet heeft maar nu is die 4kwh extra unlocked. Zou dat kunnen of is er effectief een verschil in hardware? Is dat ook onderzocht?

[ Voor 18% gewijzigd door multipasser op 22-10-2022 02:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@multipasser de BMS is geupdate en daardoor gereset, zodat alle tellers weer op nul staan en ook gemiddeld verbruik. Dus moet weer leren dat deze persoon niet volgens WLTP rijdt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
multipasser schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 00:40:
[...]

Ik zag iemand op Hyundai groep die een preheat upgrade gekregen had en zegt dat zijn 73kwh versie plots veel meer km's range heeft. Dat het lijkt alsof er altijd een 77kwh in gezet heeft maar nu is die 4kwh extra unlocked. Zou dat kunnen of is er effectief een verschil in hardware? Is dat ook onderzocht?
Er is een Koreaans filmpje van een bedrijf dat een 73 kWh uit elkaar haalt. De twee modules die er 77 kWh van zouden maken zien er niet in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenOnderweg
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 27-04 09:11

BenOnderweg

Lounge RWD 20" 77,4kWh

MeelezerT schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 18:59:
[...]

Ik las ergens dat 18 inch velgen van de Hyundai Santa Fe ook zouden passen. Voordeliger.
Er zijn meer velgen die passen. De Hyunday IX35 heeft bijvoorbeeld heeft ook dezelfde maat. Waar je op moet letten is de steekmaat, de naafdiameter en de ET-waarde. Zoek maar eens op google naar deze termen.

In Duitsland zijn velgen incl. banden goedkoper: https://hyundaizubehoer.d...495-5x1143-671-black.html

BenOnderweg in mijn Shooting Star. : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kretek1305
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 29-03 17:19
Heeft iemand de Yongin 20" in combinatie met Digital Teal? Zou die graag eens zien...

5750Wp SE - LG OLED65C8 + SK10Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim1955
BenOnderweg schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 11:24:
[...]

Er zijn meer velgen die passen. De Hyunday IX35 heeft bijvoorbeeld heeft ook dezelfde maat. Waar je op moet letten is de steekmaat, de naafdiameter en de ET-waarde. Zoek maar eens op google naar deze termen.

In Duitsland zijn velgen incl. banden goedkoper: https://hyundaizubehoer.d...495-5x1143-671-black.html
hier is dus het stuksprijs € 422, is per set € 1688, tov 2396. Moeten die ventielen niet ingeleerd worden na montage? Zo ja, wie dan, kosten ? Bij garantiezaken (ventiel kapot) weer gaan reclameren in Duitsland, opsturen?
Tevens met Dunlop banden, waarvan het geluidsnivo 72 dB is, tov Michelin 68 dB. Dus ze maken meer dan 2 x zoveel herrie (het is een logaritmische schaal, elke 3 dB meer, is 2 x zoveel) en dat voor een elektrische auto wil je niet overheersend het bandengeluid horen.

Tevens bij problemen (bijv scheef afslijten, verkeerde sporing) wijzen ze naar elkaar.... je autodealer zegt dat de banden/velgen verkeerd zijn, je velgleverancier geeft de schuld aan de autodealer. nu alles op 1 adres, en Michelin is echt een A merk, wat langer meegaat dan Dunlop. Ik wil niets anders dan Michelins, al jaaaaaaaren, zeker al 25 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:33
[...]

Sinds wanneer remt een AWD ook beter dan een RWD? :+

Verder met je eens hoor: winterbanden zijn in de winters van Nederland doorgaans niet beter dan zomerbanden. Beter kun je in Nl all seasons nemen voor de winter (met sneeuwvlok icoon dus ook als officiele winterband gezien) en zomerbanden in de zomer.

Maar goed, dat is een never ending discussie denk ik…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter Hermens
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 11-05 18:17
kretek1305 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 12:30:
Heeft iemand de Yongin 20" in combinatie met Digital Teal? Zou die graag eens zien...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vRuF2OR_Hy5-z3d084ldX6NYTBU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zAZndmTfzbmgAmU4epXDTTag.jpg?f=fotoalbum_large is dit hem?

PieterH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kretek1305
Even een kanttekening over dB: decibel meet de geluidsddruk op een logaritmische schaal. 3dB extra betekent een dubbele geluidsdruk. Maar dit betekent niet dubbel zo luid. Dat wordt meestal in Bel of Phone uitgedrukt. Hoe luid je iets ervaart hangt af van de absolute loudness en de frequentie. Over een groot frequentiegebied heb je ongeveer 10dB extra nodig om het geluid dubbel zo luid te ervaren.

Doet niks af aan het feit dat een band met 4dB verschil stiller zal zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kretek1305
Helaas niet, dat is de standaard 20".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

bilgy_no1 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 10:51:
[...]

Er is een Koreaans filmpje van een bedrijf dat een 73 kWh uit elkaar haalt. De twee modules die er 77 kWh van zouden maken zien er niet in...
Ah, ok.. Toevallig een link?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
wim1955 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 13:03:
[...]

hier is dus het stuksprijs € 422, is per set € 1688, tov 2396. Moeten die ventielen niet ingeleerd worden na montage? Zo ja, wie dan, kosten ? Bij garantiezaken (ventiel kapot) weer gaan reclameren in Duitsland, opsturen?
Tevens met Dunlop banden, waarvan het geluidsnivo 72 dB is, tov Michelin 68 dB. Dus ze maken meer dan 2 x zoveel herrie (het is een logaritmische schaal, elke 3 dB meer, is 2 x zoveel) en dat voor een elektrische auto wil je niet overheersend het bandengeluid horen.

Tevens bij problemen (bijv scheef afslijten, verkeerde sporing) wijzen ze naar elkaar.... je autodealer zegt dat de banden/velgen verkeerd zijn, je velgleverancier geeft de schuld aan de autodealer. nu alles op 1 adres, en Michelin is echt een A merk, wat langer meegaat dan Dunlop. Ik wil niets anders dan Michelins, al jaaaaaaaren, zeker al 25 jaar.
Sorry, maar ik vind dit allemaal nodeloze bangmakerij. Prima als je een voorkeur hebt voor Michelin en daarom de NL prijs acceptabel vindt. Maar voor anderen is het een voordeliger alternatief. Je kunt deze banden (Dunlop/Hankook) oprijden en daarna weer Michelin of iets anders nemen. Je kunt zelfs een hele set andere banden kopen van het prijsverschil (als je graag geld weggooit...).

De verkoper bij mijn dealer had eerst soortgelijke 'argumenten' over garantie om mij over te halen die NL set te kopen. Maar laatst vroeg hij mij waar ik ze ook alweer besteld had en nu koopt hij ze voor zijn eigen auto ook in Duitsland.

Het inleren van de sensoren gaat gewoon vanzelf. Of je laat ze hier monteren bij een garage en dan weet je ook dat het goed zit.

Over de geluidsdruk: ik heb nu 20" met Michelin zomerbanden en 19" met Hankook winterbanden. Ik geloof niet dat het veel verschil maakt. Minder dan de kwaliteit van het wegdek en of dat nat/droog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CharlieBulldog
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:17
Hieronder (bij ons concurrerende forum) staat het goed uitgelegd (de situatie tot productiemaand juli 2022).
Op dit moment worden voor Europa dus ook de grotere battery packs geproduceerd.

https://www.ioniqforum.co...5-battery-overview.37487/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MB1962
  • Laatst online: 07-05 15:00
Deze?

Lounge AWD besteld eind juni '21, geleverd 8 januari '22

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kor952
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

GLK63 schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 09:54:
[...]

Vrij slecht te verstaan >:)
Daarom moet je ook de engelse ondertiteling aanzetten :)

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeMo1965
[...]

Bij mij is 10 oktober ook de preheat update uitgevoerd en ik heb sindsdien ook ineens weer bereik boven de 400 km en lijkt de auto zuiniger qua verbruik. Maar het is dan ook erg warm buiten. Lastig te controleren of het een met het andere te maken heeft

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tiggy80
ik heb op de terugweg uit duitsland de route anders gepland zodat ik met 20% Soc bij de laadpalen zou aankomen ivm de prconditioning. dit werkte iets beter; tot 2km voor de stop heb ik de sneeuwvlok in de accu zien staan. de stop was 35km van het vertrekpunt en het was 16 graden buiten. aangekomen met 33%SoC. na 3 min kwam de laadsnelheid op 218kW, dat lijkt wat sneller dan voorheen.

de tweede stop was na een stuk van 255km waarbij de buiten temp net onder de 20 graden is gebleven, maar toen heb ik geen teken van preconditioning gezien, de laadsnelheid was overigens wel prima (vergelijkbaar met de 1e stop) en de 3e laatste stop heb ik niet eens gekeken (was ook een Mc stop)

het nut van de preconditioning zal zich dus op wintersport reizen moeten gaan bewijzen (helaas heb ik geen plannen dus iemand anders hier zal even verslag moeten doen tegen die tijd), maar in de herfst is het nog vrij oppertunistisch (ik had natuurlijk wel de "pech" met het mooie weer tijdens de reis). wellicht dat ik mijn 1e stops plan met een 20% SoC aankomst en de rest dan gewoon weer op 10%......

overigens een grappig detail; tijdens die laatste stop plugde er gelijk met mij een ev6 in met 31%. ik plugde met 15% in. toen ik de auto bij 83% eraf haalde stond die ev6 pas op 77%.....wellicht was mijn accu toch wat beter op temperatuur.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• PeMo1965
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pskIRDmr2y_P1tEx-zvDpD_tLbY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XKYSSjNgtBkIa3F1y64HKJoZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jCPoZIqLmXdsJTBd1OlcZUpa-H8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0awNh1yczdlWl1KKcc5oRG5z.jpg?f=fotoalbum_largeEven een stilgevallen collega uit de brand helpen. Half uurtje met 10A bijgeladen zodat hij een laadpaal kon bereiken. Toch een mooie optie dat dit kan met de Ioniq 5.

Is die kona nu zo klein of die Ioniq zo groot ;)

#tegenwind #V2L

[ Voor 9% gewijzigd door PeMo1965 op 24-10-2022 14:34 ]

Pagina: 1 ... 124 ... 260 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic