• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20-12 12:21

MicheldeGoey

Project 45

@PeMo1965
Mij verbaast het juist hoe stil en stabiel alles is. Niets kraakt, piept of rammelt, zelfs niet op klinkerwegen. Ik vermoed dat de eerste generatie i5's wat zorgvuldiger is gebouwd.

• PeMo1965
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-05 12:56
MicheldeGoey schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 09:26:
@PeMo1965
Mij verbaast het juist hoe stil en stabiel alles is. Niets kraakt, piept of rammelt, zelfs niet op klinkerwegen. Ik vermoed dat de eerste generatie i5's wat zorgvuldiger is gebouwd.
Dan heb ik wat dat betreft zeker een maandagochtend exemplaar. Het zijn een soort microknerpjes die zowel links en rechts ter hoogte van de middenstijl op hoofdhoogte. De ene keer is erger dan de andere keer. Soms hoor je ze zelfs op glad asfalt. lijkt temperatuur afhankelijk. Als het echt warm is zit er ook een kraak linksvoor bij het display. Doordat de auto verder zo stil is vallen ze extra op.

Maar verder geen problemen met de auto. Het rijdt heerlijk. Prima reisauto voor langere afstand. Nu 18K op de teller en meerdere buitenlandse reizen achter de rug. Ik wil nooit meer terug naar benzine of diesel.

• Rugby82
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-12 12:05
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9fUgIVzhltZWzU6OJyevDIWG9lM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sBiKPV7fjJ7Bb6DEflFv0syO.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag ge-update en hij is weer helemaal bij. Was in 1,5 uur gebeurd bij Zeeuw en Zeeuw.

[ Voor 19% gewijzigd door Rugby82 op 12-10-2022 09:47 ]

R6, 7D2 en wat L-lenzen

• amw82
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 20-12 19:40
ZuinigeRijder schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 17:46:
Ik heb een eerste versie van de topic start gemaakt, laat maar weten of er belangrijke informatie toegevoegd moet worden (via PM of in dit topic). Tevens voor pinnen van posts.
Complimenten, ziet er al mooi compleet uit. Mis zo op het eerste oog niks, maar zal het melden als ik iets bedenk :)
Ik heb een eerste versie van de topic start gemaakt, laat maar weten of er belangrijke informatie toegevoegd moet worden (via PM of in dit topic). Tevens voor pinnen van posts.
Heb ze niet allemaal gecheckt, maar de link "Sleutel batterij vervangen" verwijst naar een filmpje over de remote functie van de sleutel.

Hyundai mag ons allen, en jou in het bijzonder, wel danken voor deze schat aan informatie...
bilgy_no1 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 11:39:
[...]

Heb ze niet allemaal gecheckt, maar de link "Sleutel batterij vervangen" verwijst naar een filmpje over de remote functie van de sleutel.

Hyundai mag ons allen, en jou in het bijzonder, wel danken voor deze schat aan informatie...
Thanks. Heb het goede filmpje erbij gezet, soms vergeet je de copy bij de paste en dan krijg je de vorige copy |:(

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:08

cooper_s1

MINI's rule

Rugby82 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 09:45:
[Afbeelding]

Vandaag ge-update en hij is weer helemaal bij. Was in 1,5 uur gebeurd bij Zeeuw en Zeeuw.
Toch even benieuwd, welke versie staat er nu bij jouw auto op?

• Rugby82
Hier is alle info van de app en uit de auto. Moest hem net van de lader halen dus dat was een mooi moment.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XFl5Li3MW_L-YojQNPVLME8vesE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4ksU81IEsbpWSsknLVyurgGM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HbgyN1z3kUSO1MdNDlz6cOwLHvo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IBYzyY8odHzxVPsIkGtR8mC8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UJxIXCB8kmkm81An6VEfhnlr3dY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NB545sBODTnvW4Ba8Y66RPRV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ySHOMBYg_eGAlkepNO-xKDmsK9E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fMIs5q8PqQQSX4Pa61HUYLS2.jpg?f=fotoalbum_large

R6, 7D2 en wat L-lenzen

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

Rugby82 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 15:30:
Hier is alle info van de app en uit de auto. Moest hem net van de lader halen dus dat was een mooi moment.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Thnx! Dat is dus inderdaad 1 versie ouder dan die ik heb....

• kor952
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

cooper_s1 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 15:37:
[...]

Thnx! Dat is dus inderdaad 1 versie ouder dan die ik heb....
....denk dat je bedoelt jonger.....

3000Wp op 't dak

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

kor952 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 16:23:
[...]

....denk dat je bedoelt jonger.....
Eh, nee, de versie die @Rugby82 op zijn infotainment heeft staan is ouder dan die ik erop heb staan...

• Rugby82
Kreeg je dan nog een update binnen nadat deze gedaan was? Dit zou de laatste versie van de fabriek moeten zijn volgens de dealer.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Rugby82 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 17:34:
Kreeg je dan nog een update binnen nadat deze gedaan was? Dit zou de laatste versie van de fabriek moeten zijn volgens de dealer.
Nee Er is er nog één van 220713, @cooper_s1 heeft gelijk....Sorry!

3000Wp op 't dak

• Rugby82
Hebben jullie die update OTA gekregen? Anders is het wel vreemd dat ze die er niet meteen op hebben gezet maar dat kan aan Hyundai liggen. Volgens mij hangt de dealer hem aan de laptop en dan krijgen ze na een scan vanzelf door wat beschikbaar is en weten ze daar verder ook weinig van.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-12 12:51
jrk schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:52:
[...]

ben met m'n mat-lak nooit meer in de wasstraat geweest :X
cooper_s1 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 14:35:
[...]

Dat heb ik ook, al zegt de dealer hier in Nieuwegein dat het wel zou moeten kunnen...
Ik durf dat niet aan in elk geval... straks zitten er allemaal half glimmende plekken op de auto!
Ik heb dus een HI5 Connect+ Mat Grey besteld. Niet wetende dat deze niet door de was straat heen kan/mag.
ben er over aan het nadenken om te kijken of ik toch nog kan wisselen naar een 'normale' lak ipv mat. :/

Maar geen idee of het echt uit maakt. De user manual van Hyundai is er wel echt heel duidelijk over dat dat niet kan/mag.... |:(
Zou een borstelloze wasstraat wel gewoon kunnen? Of wassen jullie de auto nu altijd met de hand?
demonic schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 18:19:
[...]

[...]

Ik heb dus een HI5 Connect+ Mat Grey besteld. Niet wetende dat deze niet door de was straat heen kan/mag.
ben er over aan het nadenken om te kijken of ik toch nog kan wisselen naar een 'normale' lak ipv mat. :/

Maar geen idee of het echt uit maakt. De user manual van Hyundai is er wel echt heel duidelijk over dat dat niet kan/mag.... |:(
Zou een borstelloze wasstraat wel gewoon kunnen? Of wassen jullie de auto nu altijd met de hand?
Ik heb geen matte lak, maar was toch op de hand.

Verschillende dealers zeggen overigens dat ook mat gewoon door de wasstraat kan.

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

[...]

[...]

Ik was m inderdaad met de hand, met een shampoo van Chemical Guys speciaal voor matte lak.
Het was mijn keus eigenlijk ook niet, maar mijn Ioniq 5 was als alternatief geboden omdat degene die ik besteld had niet voor 1 januarie dit jaar geleverd kon worden. Dus ivm de bijtelling heb ik m gekozen...
Maaar, zelf wassen is zo gedaan hoor, zeker met die shampoo..

• Eboeker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:27
kun je ergens de helderheid van het scherm bij CarPlay gebruik instellen?
Mijn beide schermen staan op 'donker', ik heb gedeeld scherm aanstaan, en dan valt op dat het CarPlay deel veel meer licht geeft dan het stukje kaart rechts daarvan. Ik zie allemaal backlight in het CarPlay deel dat ik niet in het kaartdeel zie. Gevolg is dat het CarPlay deel ook meer licht afstraalt. In de settings van CarPlay kan ik niks vinden, en helderheid van telefoon terugschroeven (je weet het niet) heeft ook geen effect.

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-12 02:16

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

GLK63 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 09:20:
Vandaag de 20 k kilometers aangetikt. Eigenlijk zonder problemen. Is en blijft een fijne auto. Wel ervaar ik dat de algehele kwaliteit minder is dan de 3 voorafgaande BMW’s die ik gereden heb. Jammer.
Ik kom zelf van 2x een 525D, E61 en de F11. Telkens nog 6cylinders.
Voor die F11 was gewoon een topwagen! Luchtvering, adaptieve ophanging.
En ik denk toch ook een stuk stiller nog dan de ioniq, ook al hoor je geen motor.
De 6cyl van bmw was sowieso al heel stil, zeker als je 120km/u op cruise rijdt.

De cockpit van een bmw is toch nog een niveau hoger.
Nu voor 61k heb ik een AWD Balance with Vision pack. Als ik een vergelijkbare bmw X3 EV zou moeten kopen ben ik 85 a 90k kwijt. En in mijn huidige situatie rij ik met moeite 4000 km per jaar! Dus het is gewoon weggegooid geld. Ik ben overtuigd van EV rijden maar ik wacht echt op de i5 bmw, A6 etron en de Porsche Macan EV. Die gaan een benchmark neerzetten.

Is er eigenlijk informatie beshikbaar over welke mobiele provider hyundai gebruikt in België?
Ik neem aan dat de auto over een 4G/5G mobiele data sim beschikt, en vermits hij ook grote OTA updates doet, deels met een grote limiet of unlimited?

[ Voor 10% gewijzigd door multipasser op 13-10-2022 00:46 ]

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Rugby82 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 15:30:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Krijg je daar ergens melding van?
Waar mijn software (manueel gedaan. via USB) is 220713 ?

Ik hoop dat we ooit TomTom via OTA krijgen. Wat denken jullie?

multipasser schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 00:54:
[...]

Krijg je daar ergens melding van?
Waar mijn software (manueel gedaan. via USB) is 220713 ?

Ik hoop dat we ooit TomTom via OTA krijgen. Wat denken jullie?
De kaarten zijn al van TomTom van de onboard navigatie en komen via OTA vanaf versie juni 2022, tweemaal per jaar:

Tiggy80 in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 08:15
ijssgerb schreef op woensdag 28 september 2022 @ 10:00:
Zo mijn I5 hangt inmiddels aan de computer bij de dealer voor de batterij preconditioning en LFA update. Beide updates duren maarliefst 1,5 uur dus zit hier nog wel even.

Update: LFA update kan nu niet geupdate worden omdat hiervoor ook foam en onderdelen in het stuurkolom vervangen moeten worden. Deze onderdelen zijn er niet dus zal het moeten wachten. Tot nu toe zeer tevreden over mijn dealer. Goede service en geven ook duidelijke uitleg.
Gisteren gaf de monteur mij aan dat de LFA alleen software was, maar nu ik terug zit te lezen kom ik je bericht weer tegen. hebben ze ook aangegeven wat ze precies onder de stuurkolom moesten doen? ik probeer vandaag weer terug te gaan naar de dealer, want ook de preconditioning update is niet goed uitgevoerd :F :-(

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

• BenOnderweg
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 15-10 11:42

BenOnderweg

Lounge RWD 20" 77,4kWh

Geweldig mannen. *O* Moet een mega klus zijn geweest. Repect _/-\o_

BenOnderweg in mijn Shooting Star. : )

• ijssgerb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 07-12 20:41
Tiggy80 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 08:10:
[...]

Gisteren gaf de monteur mij aan dat de LFA alleen software was, maar nu ik terug zit te lezen kom ik je bericht weer tegen. hebben ze ook aangegeven wat ze precies onder de stuurkolom moesten doen? ik probeer vandaag weer terug te gaan naar de dealer, want ook de preconditioning update is niet goed uitgevoerd :F :-(
Mijn dealer gaf aan dat de gehele stuurkolom eraf gaat en hier een speciaal soort materiaal in geplaatst moet worden waarbij ook een aantal bouten/schroeven vervangen worden. Dit LFA pakket wordt volgens hen door Hyundai NL beschikbaar gesteld en kan bij hen besteld worden. De software update hiervoor zou ook nog eens 1.5 uur duren. Kortom mijn I5 gaat komende dinsdag hiervoor een geheel dagje naar de dealer omdat het voor hen ook de eerste I5 is waarbij ze dit gaan doen.

You can call me Al

• Tiggy80
ijssgerb schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 09:08:
[...]

Mijn dealer gaf aan dat de gehele stuurkolom eraf gaat en hier een speciaal soort materiaal in geplaatst moet worden waarbij ook een aantal bouten/schroeven vervangen worden. Dit LFA pakket wordt volgens hen door Hyundai NL beschikbaar gesteld en kan bij hen besteld worden. De software update hiervoor zou ook nog eens 1.5 uur duren. Kortom mijn I5 gaat komende dinsdag hiervoor een geheel dagje naar de dealer omdat het voor hen ook de eerste I5 is waarbij ze dit gaan doen.
dan is jouw dealer blijkbaar beter op de hoogte dan de mijne :? welke dealer heb jij als ik vragen mag

• ijssgerb
Ik moet zeggen dat ik tot op heden erg tevreden ben over mijn dealer Auto Sturm. Ze hebben kennis van zaken en informeren je als klant goed en doen ook niet moeilijk als je voor een update of terugroep actie een afspraak wil maken. Ik zag dat zelfs het formulier die ik van hen gekregen had over de preconditioning voorwaarden inmiddels al op aardig wat I5 websites verspreid is, zelfs internationaal. Prachtig toch als je dat als dealer voor elkaar hebt gekregen door alleen je klant goed te informeren! Iets wat overigens normaal zou moeten zijn goede service.

You can call me Al

ijssgerb schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 09:36:
Ik zag dat zelfs het formulier die ik van hen gekregen had over de preconditioning voorwaarden inmiddels al op aardig wat I5 websites verspreid is, zelfs internationaal. Prachtig toch als je dat als dealer voor elkaar hebt gekregen door alleen je klant goed te informeren! Iets wat overigens normaal zou moeten zijn goede service.
Sorry mijn fout :9 , ik had dit gepost op goingelectric én op ioniqforum. En ook op feestboek hier en hier.

• dezeppo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-12 12:30
Gisteren een in de kleur Mystic Olive gekocht, Lounge, AWD met een 77 kWh aan batterij, komend van een E208, deze was te klein geworden helaas. Zaterdag a.s. mag ik er mee gaan rijden. Ben me al aan het oriënteren hier, en elders. Dashcam installatie moet wachten tot ik het verloopje van Dongar kan kopen, toch wel een hele elegante oplossing, jammer dat DE roet in het eten gooit voor de al aanwezige dashcam.

Verder al wel een paar leuke zonnebril en telefoonhouder oplossingen gezien, leuk hoor.

Maar eerst maar s halen, USB stick erin, Dire Straits aan en een stukje toeren.

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

[...]

[...]

Ik was de auto in een (hand-)wasbox. Ik gebruik daarbij gewoon het schuim vanuit dat apparaat en ik maak ook gewoon gebruik van de handborstel. Wat ik niet doe is aan het eind nog een wax laag aanbrengen. Ik spuit alleen na met "vlekvrij" schoonspoelen. De mijne is een leaseauto en die behandel écht wel met zorg, maar om nou heel pietje precies met een 2-emmer systeem met een zacht doekje én met shampoo van 30 euro aan de slag te gaan.....dat wordt me te gortig. Ik vind dit prima te doen. Met de hand een auto wassen in een waxbox vind ik een lekkere ontspannende bezigheid :)

[ Voor 41% gewijzigd door jrk op 13-10-2022 11:26 ]

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

dezeppo schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 11:23:
Gisteren een in de kleur Mystic Olive gekocht, Lounge, AWD met een 77 kWh aan batterij, komend van een E208, deze was te klein geworden helaas. Zaterdag a.s. mag ik er mee gaan rijden. Ben me al aan het oriënteren hier, en elders. Dashcam installatie moet wachten tot ik het verloopje van Dongar kan kopen, toch wel een hele elegante oplossing, jammer dat DE roet in het eten gooit voor de al aanwezige dashcam.

Verder al wel een paar leuke zonnebril en telefoonhouder oplossingen gezien, leuk hoor.

Veel plezier!

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

bilgy_no1 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 19:40:
[...]

Ik heb geen matte lak, maar was toch op de hand.

Verschillende dealers zeggen overigens dat ook mat gewoon door de wasstraat kan.
ben ook niet zo bang voor die borstels, maar er komt volgens mij altijd een coating/wax aan te pas. En die moet je niet hebben op de matte lak. Dat gaat glimmen!

• Tiggy80
jrk schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 11:25:
[...]

Ik was de auto in een (hand-)wasbox. Ik gebruik daarbij gewoon het schuim vanuit dat apparaat en ik maak ook gewoon gebruik van de handborstel. Wat ik niet doe is aan het eind nog een wax laag aanbrengen. Ik spuit alleen na met "vlekvrij" schoonspoelen. De mijne is een leaseauto en die behandel écht wel met zorg, maar om nou heel pietje precies met een 2-emmer systeem met een zacht doekje én met shampoo van 30 euro aan de slag te gaan.....dat wordt me te gortig. Ik vind dit prima te doen. Met de hand een auto wassen in een waxbox vind ik een lekkere ontspannende bezigheid :)
Nou als je nog eens een ontspannigsmomentje zoekt..... ik denk dat er genoeg matte wagens zijn die je hier zo mag wassen O-) (heb zelf geen matte lak, dus maakt voor mij wat minder uit :P )

• dezeppo
Op MP Is er een verkoper die de Dongar (of kopie hiervan) adapters aanbiedt. Voor de geïnteresseerden, zoek op dash cam power adapter Kia Hyundai.

[ Voor 6% gewijzigd door dezeppo op 13-10-2022 19:22 ]

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 10:34
dezeppo schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 13:24:
Op MP Is er een verkoper die de Dongar adapters aanbiedt. Voor de geïnteresseerden, zoek op dash cam power adapter Kia Hyundai.
Is een chinese copie, niet het orgineel en de connector heeft weer een verkoop nodig om in je camera te steken, usb->micro usb

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

• de meester01
  • Laatst online: 15-12 17:15

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

rvdgaag schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 15:56:
[...]
Is een chinese copie, niet het orgineel en de connector heeft weer een verkoop nodig om in je camera te steken, usb->micro usb
Bij het origineel heb je toch ook een usb A output waar je de dashcam op aan sluit? Tenminste: bij mijn originele Dongar wel.

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:53
Heeft iemand een idee hoe lang de voorverwarmings update ongeveer duurt? Ik heb maandag een afspraak bij de dealer maar rond 13:00 ook weer een werkafspraak..

[ Voor 7% gewijzigd door Tweakx op 13-10-2022 19:19 ]

• dezeppo
rvdgaag schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 15:56:
[...]

Als t werkt dan werkt t, ergste wat er kan gebeuren is een kapotte zekering
Tweakx schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 19:17:
Heeft iemand een idee hoe lang de voorverwarmings update ongeveer duurt? Ik heb maandag een afspraak bij de dealer maar rond 13:00 ook weer een werkafspraak..
anderhalf uur

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:53

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-12 14:45

Redwood

The Truth Is In Here

dezeppo schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 11:23:

Ik was mijn gold matte ook in een wasbox. Ik heb hier een wasbox in de buurt die een soort transparante wax gebruiken en er ook nog een shine/polish spuit hangt. Die sla ik dus over en doe wel de wax. Ik heb wel het idee dat hij toch wel een soort glans heeft, maar echt minimaal, voordeel is wel dat het met wax gemakkelijk schoonhouden is. Powerschuim en afspoelen is meestal genoeg. Vind het wel therapeutisch eigenlijk.

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

• BenOnderweg
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 15-10 11:42

BenOnderweg

Lounge RWD 20" 77,4kWh

Even een technische temperatuurgevoelige vraag: wie heeft de temperatuur tijdens het opladen van zijn batterij met verschillende laadvermogens wel eens gemonitord?

Misschien een open deur maar bij welke laadvermogens wordt de temperatuur dan het hoogste (of blijft die wellicht gelijk)?
11kW, 22kW of 150 tot 300 kW?

BenOnderweg in mijn Shooting Star. : )

• de meester01

de meester01

BenOnderweg schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 23:00:
Even een technische temperatuurgevoelige vraag: wie heeft de temperatuur tijdens het opladen van zijn batterij met verschillende laadvermogens wel eens gemonitord?

Misschien een open deur maar bij welke laadvermogens wordt de temperatuur dan het hoogste (of blijft die wel gelijk)?
22 alleen als het een DC lader is. AC heeft een max van 11 kw. En 300 trek je ook niet, de max bij DC laden is ca. 220kw.
BenOnderweg schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 23:00:

Misschien een open deur maar bij welke laadvermogens wordt de temperatuur dan het hoogste (of blijft die wel gelijk)?
Björn Nyland op YouTube had zoiets gedaan voor de Ioniq 5 of de EV6.

Althans, hij heeft bij een laadsessie (Ionity) ook het temperatuurverloop bijgehouden.

Logischerwijs loopt de temperatuur het snelst op bij een hoger laadvermogen. Bij het maximale vermogen van 220 kW en beginnend bij 10% oid zal de batterij misschien iets van 45 graden bereiken. Daarna gaat het vermogen omlaag en/of gaat de batterij koeling aan de slag.

Ik denk niet dat je met AC laden (11 kW) snel die temperatuur behaalt. Tenzij het buiten al 40+ is...

• Driekussie
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 10-09 09:48
Probleem met het hoog voltage systeem
Kwam bij toeval dit filmpje tegen over de speurtocht naar de oorzaak van een probleem in het hoog voltage systeem. Laat goed zien hoe complex dit is en hoe werkelijk alles is uit te lezen met behulp van een tablet.
YouTube: Hyundai Ioniq 5 High Voltage System Fault - Battery Light On

• Blawax
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 21-12 12:11
Nu ruim een jaar de HI5 P45 Phantom Black in bezit, met veel plezier in gereden. Stoorde me wel altijd aan de grote witte bezel van de schermen en het magneetvlak links voor. Met dank aan BestEVMod opgelost, voor een paar tientjes…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kgxaduFXD2MVGV9QsYEeiYyq31g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d9iSBdOOShFKHEzfgcpaU0Pr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BqdMh4EzK9lsash70HnplCRzLU0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vk01W3yWJUodqclRLmeZUe2z.jpg?f=fotoalbum_large

• de meester01

de meester01

Blawax schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 09:47:
Nu ruim een jaar de HI5 P45 Phantom Black in bezit, met veel plezier in gereden. Stoorde me wel altijd aan de grote witte bezel van de schermen en het magneetvlak links voor. Met dank aan BestEVMod opgelost, voor een paar tientjes…

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er netjes uit, een beetje Mercedes achtig zo. Is dat de matte versie?

• zwakie
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:34
de meester01 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 10:22:
[...]

Mee eens, plus additionele vraag: hoe heb je dat magneetbordje ook zwart gekregen?

PV: 7670Wp 180°Z 40° PVOutput | WP: ME SUZ-SWM80VA ERSD-VM2D | gasloos | EV: Ioniq 5 Lounge 77kWh RWD

• dgb
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-10 21:58

dgb

dgb schreef op zondag 25 september 2022 @ 18:34:
[...]

Geen idee, ik hoor komende week wanneer het onderdeel binnen komt.
Als dat erg lang duurt ga ik er in ieder geval over in gesprek maar ik ben bang het niks gaat uitmaken.

Ik heb 23 zonnepanelen en nog een oud contract tot volgend jaar november |:(
Zo ICCU is vervangen en opladen werkt weer.
Dus in plaats van maanden wachten is het 3 weken geworden, valt niet tegen :)

• Blawax
zwakie schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 10:37:
[...]

Mee eens, plus additionele vraag: hoe heb je dat magneetbordje ook zwart gekregen?
Sinds kort bij BestEVMod een eenvoudige truc voor, ook weer snel terug te brengen naar “ normaal”… https://www.amazon.com/Be...0BGPNGHL8?ref_=ast_sto_dp

• Blawax
de meester01 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 10:22:
[...]

Nee, de standaard versie. Nu enkele weken in gebruik, geen last van hinderlijke spiegelingen

• nietwijk
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 18-12 11:30
Stoorde me wel altijd aan de grote witte bezel van de schermen en het magneetvlak links voor. Met dank aan BestEVMod opgelost, voor een paar tientjes…
Heel gaaf, die witte rand en dat magneetbord is mij ook een doorn in het oog. Ik had wat tijd nodig om de bron bij elkaar te googlen, dus even de linkjes hieronder voor de liefhebbers.
* Bezel: https://www.amazon.com/Be...B4ND?ref_=ast_sto_dp&th=1
* Magneetbord: https://www.amazon.com/dp/B0BGPNGHL8/ref=emc_bcc_2_i

Welke bezel heb je genomen? Die met of zonder (transparante) screenprotector? Met lijkt me wel 1 strak geheel zonder hoogteverschil, maar dan moet je wel elk stofje eronder kwijt zijn. Bij mobieltjes slechte ervaring mee.

• Blawax
nietwijk schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 10:54:
[...]

Heel gaaf, die witte rand en dat magneetbord is mij ook een doorn in het oog. Ik had wat tijd nodig om de bron bij elkaar te googlen, dus even de linkjes hieronder voor de liefhebbers.
* Bezel: https://www.amazon.com/Be...B4ND?ref_=ast_sto_dp&th=1
* Magneetbord: https://www.amazon.com/dp/B0BGPNGHL8/ref=emc_bcc_2_i

Welke bezel heb je genomen? Die met of zonder (transparante) screenprotector? Met lijkt me wel 1 strak geheel zonder hoogteverschil, maar dan moet je wel elk stofje eronder kwijt zijn. Bij mobieltjes slechte ervaring mee.
Die met screenprotector. Goede uitleg daarbij over het stofvrij maken. Leuk systeem overigens, werkt goed. Beetje mikken dat alles precies past, maar zelfs met twee linkerhanden goed te doen ;)

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Blawax schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 10:56:
[...]

Die met screenprotector. Goede uitleg daarbij over het stofvrij maken. Leuk systeem overigens, werkt goed. Beetje mikken dat alles precies past, maar zelfs met twee linkerhanden goed te doen ;)
Oh, shit ik wist niet dat ze ook het zwarte paneel hebben.
Ik heb de bezel besteld via amazon.nl. Maar dat zwarte paneel is niet te koop via .nl ?

Ik ben op mijn korte ritten veel bezig met de zuinigheid.
Meestal op autoregen (strong) of ipedal. Maar vandaag heb ik Level0 gereden, ligt het aan mij, maar als je de gas lost rolt de auto zoooo vlot door, dat het voelt alsof hij zelf een beetje gas blijft geven. Ik had hiervoor een automaat ICE en waarschijnlijk zal die altijd een beetje wrijving hebben als je de gas loslaat maar het valt me echt op hoe lang en vlot de ioniq blijft bollen.

Wat me dan ook direct bij de zuinigheid brengt! Ook al is er bijna geen regen voor de batterij merk ik dat het verbruik 3kwh/100 minder is. I love i-pedal maar ik heb altijd de indruk dat ik continue gas moet blijven geven om op dezelfde snelheid te rijden en dat is bij level0 niet aanwezig, waardoor ik het gevoel krijg dat level0 zuiniger is bij normaal stadsverkeer? Wat is jullie ondervinding?

• dezeppo
Kan iemand me zeggen of het audiosysteem FLAC of andere lossless pakt? MP3 zal wel moeten lukken neem ik aan

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:01
multipasser schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 12:16:
[...]

Ik ben op mijn korte ritten veel bezig met de zuinigheid.
Meestal op autoregen (strong) of ipedal. Maar vandaag heb ik Level0 gereden, ligt het aan mij, maar als je de gas lost rolt de auto zoooo vlot door, dat het voelt alsof hij zelf een beetje gas blijft geven. Ik had hiervoor een automaat ICE en waarschijnlijk zal die altijd een beetje wrijving hebben als je de gas loslaat maar het valt me echt op hoe lang en vlot de ioniq blijft bollen.

Wat me dan ook direct bij de zuinigheid brengt! Ook al is er bijna geen regen voor de batterij merk ik dat het verbruik 3kwh/100 minder is. I love i-pedal maar ik heb altijd de indruk dat ik continue gas moet blijven geven om op dezelfde snelheid te rijden en dat is bij level0 niet aanwezig, waardoor ik het gevoel krijg dat level0 zuiniger is bij normaal stadsverkeer? Wat is jullie ondervinding?
Er zijn meerdere voorbeelden op YT te vinden waaruit blijkt dat uitrollen zuiniger is dan regen, zeker op de snelweg. Immers, bij regen verlies je ook veel energie aan warmte.
Daarom is auto level 1 een goede middenweg. Die rolt uit, tenzij er een auto voor je afremt of stopt. Alleen opletten bij de rode stoplichten, want die herkent ie niet.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

dezeppo schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 12:56:
Kan iemand me zeggen of het audiosysteem FLAC of andere lossless pakt? MP3 zal wel moeten lukken neem ik aan
FLAC wordt afgespeeld vanaf USB.

• dezeppo
ZuinigeRijder schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 13:02:
[...]

FLAC wordt afgespeeld vanaf USB.
Helemaal top, dank!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

RobbieB schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 13:02:
[...]

Er zijn meerdere voorbeelden op YT te vinden waaruit blijkt dat uitrollen zuiniger is dan regen, zeker op de snelweg. Immers, bij regen verlies je ook veel energie aan warmte.
Daarom is auto level 1 een goede middenweg. Die rolt uit, tenzij er een auto voor je afremt of stopt. Alleen opletten bij de rode stoplichten, want die herkent ie niet.
Mm maar zelfs op volledige autoregen stopt de auto niet 100% volledig correct vind ik. Ik moet regelmatig de rem indrukken of ik zit tegen de voorligger.

Trouwens het collision detectiesysteem. Ik vraag me af of dat wel werkt.
Soms probeer ik eens extra laat in te remmen maar ik krijg nooit een warning?
Werkt dat alleen als bepaalde functies opstaan? In mjn settings staat het alvast aan.

• RobbieB
multipasser schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 13:04:
[...]

Mm maar zelfs op volledige autoregen stopt de auto niet 100% volledig correct vind ik. Ik moet regelmatig de rem indrukken of ik zit tegen de voorligger.

Werkt dat alleen als bepaalde functies opstaan? In mjn settings staat het alvast aan.
Klopt, onder de 6 km/u moet je zelf remmen (behalve bij iPedal), staat ook in de manual. Maar indien er geen auto bij een stoplicht staat remt hij sowieso niet af tot 6km/u

Je kunt even in de topic start link kijken:
Engelstalige multimedia/navigatie handleiding van de Elantra 2021, bijna hetzelfde als IONIQ 5.

Daarin staat voor Media player USB mode:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
File format: MPEG-1/2 Layer3, OGG (Vorbis), FLAC, WMA (Standard/Professional), WAV
Bit-rate and sampling frequency:
MP3 8–320 kbps (CBR/VBR), up to 48 kHz (ID3 tag version: Ver. 1.0, Ver. 1.1, Ver. 2.2, Ver. 2.3, Ver. 2.4)
OGG Q1 to Q10, up to 48 kHz
FLAC 8/16/24-bit, up to 48 kHz
WMA Standard (0x161): up to L3 Profile, up to 385 kbps, up to 48 kHz, Professional (0x162): up to M0b, up to 192 kbps, up to 48 kHz
WAV 8/16 to bit, up to 48 kHz

Specification details
Max. number of directory layers: 20 layers
Max. folder/file name length: 255 Bytes
Valid characters that can be used in a folder/file name: 2,350
Alphanumeric characters/4,888 Chinese characters
Max. number of folders: 2,000 (including the root)
Max. number of files: 8,000

Sound quality is not guaranteed in case of music files that use the bit-rate exceeding 192 kbps.
With the files that do not use the fixed bit rate, some functions may not work properly or the playback time may not appear accurately.

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20-12 12:21

MicheldeGoey

Project 45

@Blawax
Ook geen last van, wel enorm statisch en een stofmagneet. Antistatisch goedje erop gedaan, probleem opgelost.

• Kenji83
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-07-2023
Mijn Ioniq 5 staat in bestelling (al maanden, en dat wordt steeds uitgesteld, dat terzijde), maar in het kader van "mogelijk moet ik mijn huisgenoten voorbereiden hierop" een vraag. Die zag ik al eerder gesteld worden in het topic, maar als deze is beantwoord, dan kon ik dat antwoord niet vinden.

Is de auto zo in te stellen dat iPedal geactiveerd is zodra je de auto start? Dus zonder dat je een van de pedals nog moet inhouden? Ik begreep dat dit in ieder geval bij de US modellen niet mogelijk was vanwege lokale wetgeving.

Na bijna 5 jaar alleen maar one pedal te hebben gereden in een Nissan Leaf zou het nogal een omschakeling worden als iPedal niet standaard aan staat. ;)

• Tiggy80
Kenji83 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:11:
Mijn Ioniq 5 staat in bestelling (al maanden, en dat wordt steeds uitgesteld, dat terzijde), maar in het kader van "mogelijk moet ik mijn huisgenoten voorbereiden hierop" een vraag. Die zag ik al eerder gesteld worden in het topic, maar als deze is beantwoord, dan kon ik dat antwoord niet vinden.

Is de auto zo in te stellen dat iPedal geactiveerd is zodra je de auto start? Dus zonder dat je een van de pedals nog moet inhouden? Ik begreep dat dit in ieder geval bij de US modellen niet mogelijk was vanwege lokale wetgeving.

Na bijna 5 jaar alleen maar one pedal te hebben gereden in een Nissan Leaf zou het nogal een omschakeling worden als iPedal niet standaard aan staat. ;)
klopt, begin maar met indoctrineren dan 8)7 staat na de start elke keer weer uit

• Mvdb33
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 16-08-2024
multipasser schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 12:16:
[...]

Oh, shit ik wist niet dat ze ook het zwarte paneel hebben.
Ik heb de bezel besteld via amazon.nl. Maar dat zwarte paneel is niet te koop via .nl ?
Ik heb online zwarte speaker bekleding gehaald, en heel simpel met dubbelzijdige tape dit aan de achterzijde vastgeplakt van het witte paneel. Heeft mij uiteindelijk 20min gekost.

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Mvdb33 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:33:
[...]

Ik heb online zwarte speaker bekleding gehaald, en heel simpel met dubbelzijdige tape dit aan de achterzijde vastgeplakt van het witte paneel. Heeft mij uiteindelijk 20min gekost.
top tip!

• MeelezerT
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-01-2024
Medio november toch de LFA update laten inplannen.
[...]

Ik vind ook dat de auto vrij laat afremt. Maar dat is misschien ook omdat ik al jaren gewend ben om zoveel mogelijk uit te rollen.

Ik zet de auto meestal op Auto Regeneration, stand 0,25. Oftewel: rechterflipper even vasthouden naar Auto en dan een paar keer rechts klikken om het indicatorstreepje zo kort mogelijk te maken.

Ik rijd bijna altijd op de cruise control, maar als ik zie dat een paar honderd meter verderop een stoplicht op rood gaat oid schakel ik hem meteen uit om gratis door te rollen. Je verliest dan inderdaad nauwelijks vaart.

Als ik toch harder moet remmen kan dat met de linker flipper (paar keer klikken) of met de rempedaal. Omdat Auto aan staat wordt in al die gevallen energie terug gewonnen.

Kortom: die flippers zitten er niet voor niets en door ze actief te gebruiken kun je heel zuinig rijden.

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Blawax schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 10:56:
[...]

Zit toch wel te twijfelen voor mat, maar dan dus alleen de bezel, zonder de screenprotector.

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Ik heb daarstraks de
OBD dongle gebruikt op Level 0 regen.
Als je dan de gas lost verbruikt hij -0.2kw.
Omdat hij zo lang zijn snelheid houdt dacht ik dat die stiekem toch nog wat power geeft. En de drag van de Ioniq is niet goed. Dus wat moet dat zijn in een EQS :)

• L.Hou
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 21-12 21:28
[...]

Ik heb na 8k km 1 keer een “ingreep” gehad door het cds. Een elektrische fietser van rechts werd als een gevaar gezien. De i5 stond heel snel stil.

Ioniq 5 Lounge Awd 73 (2022) en Mercedes b250e (2015), 12.000Wp

• BelgianFred81
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 06-12-2024

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Top mijn antwoord stond er hierboven op. Alles direct besteld

[ Voor 8% gewijzigd door BelgianFred81 op 15-10-2022 13:06 ]

• karodem
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-12 13:51
Hallo,

Ik rijd nu een kleine 2 maanden in mijn IONIQ 5 RWD connect+ en ben nog steeds erg enthousiast over deze auto. Ben er ook al met de caravan van 1500kg naar Noord-Frankrijk geweest om de combinatie uit te testen. Ook hier werd ik vrolijk van, ik heb wel een paar bevindingen die ik met jullie wil delen.
Gemiddeld verbruik bij trekken caravan (85km/u) ligt rond de 35 kWh/100km, dus laden om de 150km wat overigens vrij goed verliep, was natuurlijk wel buiten het seizoen.
Laden in Frankrijk werkte bij mij bij geen van mijn passen, ik adviseer de Freshmile pas/app. Dit werkte bij mij uiteindelijk wel en leuke bijkomstigheid > ik heb nergens hoeven te betalen?

Als laatste nog wel de volgende vraag:
In mijn navigatie worden de Fastned laders niet aangegeven terwijl ik in het filter alles heb aanstaan??
(Softwareversie NE_E.EUR.S5W_L.001.001.220623)
Heeft er iemand hier ook last van?

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

L.Hou schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 10:30:
[...]

Ik heb na 8k km 1 keer een “ingreep” gehad door het cds. Een elektrische fietser van rechts werd als een gevaar gezien. De i5 stond heel snel stil.
Ja maar ik bedoel eerder in stapvoets verkeer.
Of als je aan het rijden bent, je kijkt effe weg en net dan gaat die voorlegger vol op de rem om af te draaien.
Ik wil wel zeker weten dat hij mij gaat waarschuwen of stoppen.

Ik heb deze zomer met de VW t-rock vervang wagen gereden en die deed dat perfect elke keer!
Mooie warning en autobrake.

• dezeppo
Ik hoop niet dat het eerder gevraagd is maar is er een instelling/foefje om de auto te vergrendelen en ontgrendelen op de handgreep? Ik krijg het helaas niet voor elkaar. Het is het model met de niet automatische handgrepen.

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-12 22:10
dezeppo schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 12:55:
Ik hoop niet dat het eerder gevraagd is maar is er een instelling/foefje om de auto te vergrendelen en ontgrendelen op de handgreep? Ik krijg het helaas niet voor elkaar. Het is het model met de niet automatische handgrepen.
Kort duwen op het vierkantje bij de handgrepen voor zou het moeten doen.

• dezeppo
edvanleeuwen schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 13:09:
[...]

Helaas, bij beide deuren lukt dit niet :(

• edvanleeuwen
karodem schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 11:37:
Hallo,

Ik rijd nu een kleine 2 maanden in mijn IONIQ 5 RWD connect+ en ben nog steeds erg enthousiast over deze auto. Ben er ook al met de caravan van 1500kg naar Noord-Frankrijk geweest om de combinatie uit te testen. Ook hier werd ik vrolijk van, ik heb wel een paar bevindingen die ik met jullie wil delen.
Gemiddeld verbruik bij trekken caravan (85km/u) ligt rond de 35 kWh/100km, dus laden om de 150km wat overigens vrij goed verliep, was natuurlijk wel buiten het seizoen.
Laden in Frankrijk werkte bij mij bij geen van mijn passen, ik adviseer de Freshmile pas/app. Dit werkte bij mij uiteindelijk wel en leuke bijkomstigheid > ik heb nergens hoeven te betalen?

Als laatste nog wel de volgende vraag:
In mijn navigatie worden de Fastned laders niet aangegeven terwijl ik in het filter alles heb aanstaan??
(Softwareversie NE_E.EUR.S5W_L.001.001.220623)
Heeft er iemand hier ook last van?
De Freshmile app heeft een broertje genaamd MobiSDEC. Die twee zijn handig bij lokale laadpalen.

Verder is de Chargepoint interessant omdat je daar ook mee kan laden.

En bij TotalEnergies kun je via een QR-code op de paal en de website een transactie doen.

• RobbieB
edvanleeuwen schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 13:09:
[...]

Yes. Dit werkt bij mij ook. Auto net afgehaald en werd door de dealer gedemonstreerd. Hij zei zelf nog dat hij de auto al een jaar verkoopt maar dit pas een maand weet… en ‘kort’ is bij mij ongeveer 1,5-2s ingedrukt houden.

• dezeppo
Jammer hoor, kort drukken, lang drukken, dubbel drukken, op geen van beide deuren mag het baten. Dacht dat ik misschien niet met de sleutel op en dan met de deurgreep van slot kon doen maar ook daar mee spelen werkt niet.

Als t niet op te lossen is dan maar geven terug naar de dealer, hopelijk toch een instelling.

• CharlieBulldog
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21-12 02:34
Ik zie nu in de configurator bij de specificaties het volgende staan:

Deurgrepen exterieur, handmatig
Deurgrepen exterieur, automatisch

Verwarrend dat beide versies er staan, maar betekent dit dat de automatische deurgrepen vanaf nu weer geleverd worden?

• dezeppo
Opgelost, het is een drukknop, niet aanraakgevoelig, niet echt slim van mij!

• wim1955
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 20-12 13:17
Ik heb de ionig5 nu een week, maar ik vraag mij af wat de toegevoegde waarde is van de profiel keuze die je eerst krijgt. Ik kan me alleen bedenken dat je een telefoon instelt bij een profiel. Bijv, mijn vrouw rijdt erin op haar profiel, en haar telefoon is gekozen, mijn profiel en mijn telefoon is aktief over de auto.
Maar wat ik dan handiger vind: mijn stoel settingen? Als zij erin gereden heeft, kies ik mijn profiel, maar ik moet nog steeds de stoel en spiegels instellen. Waarom? Of ik zie iets over het hoofd?

• dezeppo
Ben ik weer. Op een filmpje zie ik op de HUD en de cluster van een Ioniq 5 objecten (blobs) voor, naast en achter de auto, is dit een aparte instelling? Ik zie het namelijk bij mij niet als ik op de cruise control over de snelweg rijd.

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

@dezeppo Rechts op het stuur de bovenste linker knop x keer indrukken net zolang tot je het gewenste scherm hebt Je kunt met die knop het midden van je linker scherm instellen ook kun je per scherm uit meerdere 'onder'-schermen kiezen door de OK knop naar boven of onder te bewegen.

[ Voor 37% gewijzigd door kor952 op 15-10-2022 19:44 ]

3000Wp op 't dak

• dezeppo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b6yQITnd_MW63kjtQN4KA7DCIZg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/15zTHGW7aO76IyfPQGAEVnxV.jpg?f=fotoalbum_large

Dank @kor952 !

Deze neem ik aan, toch? Zie ik geen andere objecten op als ik op de snelweg rijd, ook niet op de HUD.

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Het is bij lange na niet zo mooi als bij de Tesla's maar ik zie ze wel. Kan het te maken hebben met een lagere versie van HDA (1 of 1.5 ipv 2)? Ik weet het niet ik suggereer ook maar wat?!

3000Wp op 't dak

• dezeppo
kor952 schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 19:57:
Het is bij lange na niet zo mooi als bij de Tesla's maar ik zie ze wel. Kan het te maken hebben met een lagere versie van HDA (1 of 1.5 ipv 2)? Ik weet het niet ik suggereer ook maar wat?!
Zou kunnen, maar ik ging er van uit dat de Lounge versie de versie 2 heeft? :) ook ik weet t niet hoor, ik vond t er wel geinig uitzien…

• RobbieB
Je moet sowieso HDA2 hebben (sensoren aan de zijkanten van de wielkasten) om de auto’s naast je te zien.

De auto voor je zou je sowieso moeten zien als er 1 dicht genoeg voor je zit.

• dezeppo
RobbieB schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 20:09:
Je moet sowieso HDA2 hebben (sensoren aan de zijkanten van de wielkasten) om de auto’s naast je te zien.

De auto voor je zou je sowieso moeten zien als er 1 dicht genoeg voor je zit.
Klopt. Die zie ik. Zie ook voor en achter de dode hoek waarschuwingen op de HUD en cluster.

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:58
Hoe weet je of je HDA2 hebt? Ik heb mijn auto namelijk driekwart jaar geleden besteld. Connect+. Zie in de configurator wel HDA2 onder Connect+ staan. :)

[ Voor 22% gewijzigd door djmelvee op 15-10-2022 22:55 ]

• ijssgerb
Je hebt HDA 1.5 welke standaard is op alle nieuwere I5 modellen ivm. chiptekort. Alleen HDA 2.0 geeft het verkeer links en rechts etc. weer. Tja het is wat met die chip tekorten.

You can call me Al

• dezeppo
ijssgerb schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 23:42:
Je hebt HDA 1.5 welke standaard is op alle nieuwere I5 modellen ivm. chiptekort. Alleen HDA 2.0 geeft het verkeer links en rechts etc. weer. Tja het is wat met die chip tekorten.
Haha, okee! Zelfde verhaal als de handgrepen dus. Ik vind het ietwat jammer voor de info op het scherm/HUD maar automatisch inhalen zou ik toch nooit serieus gebruiken.

• Rugby82
Het verschil zit hem in waar je de HUD op hebt staan. Staat deze op Augemnted reality dan zie je de "blobs" niet maar als je hem op standaard ziet wel. Ik vind augemented reality veel mooier maar heb hem toch op standaard staan omdat ik dan wel kan zien wanneer een auto in het bereik van de adaptieve cruise control komt. Als ze dat nou eens aan augmented reality toe zouden voegen dan zou ik blij zijn want daar zie je nu alleen de afstandsinstelling en juist die vind ik niet zo bijzonder.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Rugby82 schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 08:20:
Het verschil zit hem in waar je de HUD op hebt staan. Staat deze op Augemnted reality dan zie je de "blobs" niet maar als je hem op standaard ziet wel. Ik vind augemented reality veel mooier maar heb hem toch op standaard staan omdat ik dan wel kan zien wanneer een auto in het bereik van de adaptieve cruise control komt. Als ze dat nou eens aan augmented reality toe zouden voegen dan zou ik blij zijn want daar zie je nu alleen de afstandsinstelling en juist die vind ik niet zo bijzonder.
Ik vind de AR weergave een beetje teleurstellend. Op sommige promo filmpjes lijkt het net alsof de rijstrook die je moet volgen blauw wordt gekleurd. Dat noem ik echt AR. Maar in werkelijkheid zie ik alleen een pijl staan. Misschien heb ik iets niet goed ingesteld...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lVQkscac3kJwRR2gu7aHq8WDaoE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/j5t4SKFo8798NawtDiyyoNJV.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7D7_GAG-lAAjY9GoQRk1N1uu0ko=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1SeXUopcHjS50qM0y3XufcGO.jpg?f=user_large

Als het zoiets wordt, met ook de weergave van de rijstrookwissel erbij, dan zou het wel heel mooi worden.

Maar voor nu geef ik de voorkeur aan Standaard weergave in de HUD.

• ijssgerb
Om verdere discussie te voorkomen zie onderstaand filmpje eens waarin het verschil duidelijk wordt uitgelegd. Dan kan dit topic ook weer afgesloten worden ;-).

You can call me Al

• edvanleeuwen
Met versie 220623 had ik minder stuurbewegingen/slingeren, maar nu ik 220723 heb, is het weer toegenomen.

Weet iemand of je ook een versie minder kunt installeren en waar ik dan de bestanden kan halen?

• RobbieB
Wat ik zelf wel erg goed vind uitgewerkt is als je achter iemand rijdt met ACC aan en je geeft met je knipperlicht aan dat je wil gaan inhalen, de auto vanzelf al gaat versnellen (mits onder je ACC ingestelde snelheid). Je hoeft dan dus echt alleen nog maar het knipperlicht aan te zetten, naar links te sturen en zodra je weer in de rijbaan zit neemt de LFA het over. En dat is dus met HDA1.5 al het geval. Snelweg rijden is nu echt gewoon ontspannen.

• RobbieB
ibrator schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 21:26:
[...]

Ik ontdekte afgelopen weekend ook opeens dat de folie zowel links als rechts loslaat -O- . Komt niet door een hogedrukspuit oid, lijkt wel of de folie krimpt door de warmte ofzo.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mogelijk dat dit bij de nieuwere modellen geen probleem meer is. Mijn Connect+ shooting star grey heeft namelijk geen glimmend plastic hier zitten, maar een matte afwerking. Maar misschien is dat anders afhankelijk vd gekozen lak?

• Eboeker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:27
ibrator schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 21:26:
[...]

Ik ontdekte afgelopen weekend ook opeens dat de folie zowel links als rechts loslaat -O- . Komt niet door een hogedrukspuit oid, lijkt wel of de folie krimpt door de warmte ofzo.
onze witte heeft hetzelfde zag ik. Bij ons heeft de auto nog geen wasstraat of hogedrukspuit gezien, de eerste 6500km weet ik niet. Maar lijkt me een fabrieksfoutje. Ergens rond mei verwacht ik de 30k beurt, kijken of ze het dan kunnen fixen.

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

RobbieB schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 13:14:
[...]

Yes. Dit werkt bij mij ook. Auto net afgehaald en werd door de dealer gedemonstreerd. Hij zei zelf nog dat hij de auto al een jaar verkoopt maar dit pas een maand weet… en ‘kort’ is bij mij ongeveer 1,5-2s ingedrukt houden.
zegt weer genoeg over het niveau van de gemiddelde dealer vs. regelmatige bezoekers/bijdragers aan dit forum.

Pagina: 1 ... 123 ... 283 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic