Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMesa
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 29-04 11:00
Volg dit forum al sinds bestelling in dec 2021 (Lounge AWD vision) en volgens dealer zou hij in november er mogelijk zijn. Erg veel al geleerd hier, maar ik vraag me af of er voor de verzekering nog een speciale beveiliging op moet en zo ja van welke klasse? Nog nooit een auto van rond de 60K gehad waarbij dit blijkbaar een vereiste is? Alvast bedankt voor antwoord!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04 06:38

Cozm0

Unf!

Heeft het Style (basis) model wel of geen airco in de zij pilaren voor/richting de achterbank? Ik kan het niet vinden, ik vraag het omdat het US basis model het volgens mij niet heeft.

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CharlieBulldog
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 05-05 23:54
BlackMesa schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 15:30:
Volg dit forum al sinds bestelling in dec 2021 (Lounge AWD vision) en volgens dealer zou hij in november er mogelijk zijn. Erg veel al geleerd hier, maar ik vraag me af of er voor de verzekering nog een speciale beveiliging op moet en zo ja van welke klasse? Nog nooit een auto van rond de 60K gehad waarbij dit blijkbaar een vereiste is? Alvast bedankt voor antwoord!
Vanaf € 45.000 worden meestal aanvullende eisen gesteld aan de beveiliging van de auto (aanvullend alarm en/of volgsysteem).
Maar er zijn ook maatschappijen die dit niet eisen; ik heb daar iets over opgeschreven.
Ik kan het nu niet nakijken maar als je mij een PB stuurt zal ik het over een paar dagen beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:03
In afwachting van de levering van mijn auto volgende week alvast begonnen met de handleiding maar man, man, wat een gedrocht van een stuk proza is dat zeg.

Ik weet niet voor welke doelgroep dit geschreven is of wie dit vertaald heeft, maar de woorden die soms gekozen zijn en de zinnen die gevormd worden zijn echt geen normaal NL.

“Bediening reductieoverbrengingshendel“.

Een wat??

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kor952
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

Aardig filmpje, was beter geweest als ie niet zo had zitten pochen....de eerste Ioniq5 in NL......m'n neus het numerieke deel van mijn kenteken is 7 lager dan dat van hem (en de letters zijn verder hetzelfde), een beetje volger weet dat van de eerste Ioniq5 het kenteken na de cijfers begon met een K. Ergens in het begin van deze thread is er een foto van deze 'eerste' Ioniq5.

Even gezocht en de link gekopieerd uit een bericht op pagina 52....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tF3mtDf77y3XS5XaBbPIU_O40ow=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wAS0hZ5VWttPL3AZTBDWFlRW.jpg?f=user_large

[ Voor 18% gewijzigd door kor952 op 06-10-2022 01:34 ]

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 09:39

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Waarom krijgen ze in USA twee jaren lang gratis 30min laadsessies bij electrify America?
Dat is wel goedkoop rondrijden :) En ze kregen nog 7500$ tax refund.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeMo1965
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 24-02 11:18
Cozm0 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 20:31:
Heeft het Style (basis) model wel of geen airco in de zij pilaren voor/richting de achterbank? Ik kan het niet vinden, ik vraag het omdat het US basis model het volgens mij niet heeft.
Ik heb een style en daar zit de ventilatievoorziening voor de achterbank in de middenstijlen/pilaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 09:01
multipasser schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 04:11:
Waarom krijgen ze in USA twee jaren lang gratis 30min laadsessies bij electrify America?
Dat is wel goedkoop rondrijden :) En ze kregen nog 7500$ tax refund.
omdat het america is, in duitsland krijg je ook 9500,- subsidie...waarom? omdat het duitsland is

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
EngbertT schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 16:25:
[...]

TomTom komt dichterbij, zie deze press release van 1/9:
https://www.hyundai.news/...ith-maps-and-traffic.html

Maar helaas nog geen datum van mogelijke beschikbaarheid ...
volgens de info die ik kreeg van HMNL klantenserise draaien we al op de kaarten van tomtom:

"Indien er navigatie software van 10-2021 of later geïnstalleerd is op het AVN systeem is de kaartdata reeds afkomstig van TomTom. De nieuwste software (versie 220713) geeft ook details van laadpalen (AC, DC en HPC) aan op de route ingegeven in het navigatie systeem."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tiggy80 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 07:42:
[...]

omdat het america is, in duitsland krijg je ook 9500,- subsidie...waarom? omdat het duitsland is
Ja, dat geldt voor de subsidie. Hier reed tot nu toe ook 90% van de auto's rond als een gesubsidieerde leasebak. Verder is de NL aanschafsubsidie gewoon karig. Zowel qua bedrag, als qua maximale prijs, als qua totale pot die in 2 dagen op is.

Maar tegenover het 2 jaar gratis laden bij EA (vertegenwoordigt potentieel 1000'en dollars) stond hier alleen het 12 maanden Ionity abonnement wat een waarde van €158 vertegenwoordigt. En dan zijn de auto's ook nog eens goedkoper en beter uitgerust. Zelfde zag je bij de ID.4 in de VS.

Geen idee waar dat precies aan ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01
  • Laatst online: 14:03

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

Laten we het vriendelijk houden

[ Voor 87% gewijzigd door Standeman op 06-10-2022 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Tiggy80 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 07:42:
[...]

Zou dat geen gevolg zijn aan de jaren lange free supercharging die tesla gaf aan alle model S/X owners?
Ze moesten competetief zijn en dat is nu beetje een 'gewoonte' dat je gratis mag chargen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
multipasser schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 10:40:
[...]

Zou dat geen gevolg zijn aan de jaren lange free supercharging die tesla gaf aan alle model S/X owners?
Ze moesten competetief zijn en dat is nu beetje een 'gewoonte' dat je gratis mag chargen?
geen idee, maar volgens mij is het voor tesla rijders ook al niet meer het geval. laat ik het zo zeggen; ik rij er niet voor om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EngbertT
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04-01 14:08
Tiggy80 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 07:45:
[...]

volgens de info die ik kreeg van HMNL klantenserise draaien we al op de kaarten van tomtom:

"Indien er navigatie software van 10-2021 of later geïnstalleerd is op het AVN systeem is de kaartdata reeds afkomstig van TomTom. De nieuwste software (versie 220713) geeft ook details van laadpalen (AC, DC en HPC) aan op de route ingegeven in het navigatie systeem."
In de Bluelink app geeft de Kaart “here” aan als bron.
Eerder begreep ik dat TomTom wel de actuele verkeersinfo doorgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Wat zijn eigenlijk de vereisten voor batterijvoorverwarming update? Naast dat het een E-GMP platform moet zijn. Is dit dan bijvoorbeeld >MY21 of AWD only?

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • +4 Henk 'm!
ReseT schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 13:03:
Wat zijn eigenlijk de vereisten voor batterijvoorverwarming update? Naast dat het een E-GMP platform moet zijn. Is dit dan bijvoorbeeld >MY21 of AWD only?
Er is geen MY21, alle IONIQ 5 zijn MY22 of later. Volgens mij is de enige vereiste een warmtepomp.....(standaard vanaf Connect+, opties bij Style en Connect)

Bijna 90% voldoet aan die eis:

Statistieken van totaal 3285 maal IONIQ 5:
88.9 % warmtepomp (standaard vanaf Connect+, 2921 maal)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
kor952 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 01:28:
[...]

Aardig filmpje, was beter geweest als ie niet zo had zitten pochen....de eerste Ioniq5 in NL......m'n neus het numerieke deel van mijn kenteken is 7 lager dan dat van hem (en de letters zijn verder hetzelfde), een beetje volger weet dat van de eerste Ioniq5 het kenteken na de cijfers begon met een K. Ergens in het begin van deze thread is er een foto van deze 'eerste' Ioniq5.

Even gezocht en de link gekopieerd uit een bericht op pagina 52....

[Afbeelding]
Achja dat ik de eerste was werd mij ook verteld. Eerste van die dealer misschien...

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haodeyoude
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 04:14
Kort vraagje aan de thuisladers hier; ik begrijp dat de myhyundai app jedlix gebruikt (https://imotion.hyundai.n...rking-hyundai-met-jedlix/)
Ondersteund de Hyundai app het ook om op basis van dynamische elektriciteits tarieven de auto op te laden (bv op de goedkoopste tijd vd dag het laden automatisch starten) met een willekeurige laadpaal? Of heb je hiervoor een Easee nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNF1971
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 25-09-2023
Volgens mij is het hier eerder in het forum voorbij gekomen, maar ik kan het niet meer vinden..
De laatste laadsessies (bij ons thuis en ook bij een openbare laadpaal) stoppen op onverklaarbare momenten.

Die van gisteren thuis stopt bij 56% terwijl 80% als limiet is ingesteld. Er staan ook geen geplande vertrektijden in de Bluelink app.
In het onderste screenshot zie je dat om 16:00 uur het laden stopt. Daarna start ik 'm via de app en 3 minuten later stopt het laden weer. Daarna even gewacht, maar de sessie vanaf 16:11 duurde ook niet lang.

Dus ergens vindt de auto of de app dat het genoeg is, maar hoe of waar zou ik niet weten.
Is een oplossing/oorzaak hiervoor al eens langskomen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y0FqqtylQXL-AubldOyj44-4Ews=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nCJhFd1AP8iZ0bAy0KdK56k8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W60SlZ28CQ-6cGNIp4SpcE14CBE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EOlp36x0ac7jsz6RTZMhMrSs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eLF6jLXjrCjcyBPWCOYlmpuuYdk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JtcwVRyfCMki3QLnfRP87vdF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
EngbertT schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 13:01:
[...]

In de Bluelink app geeft de Kaart “here” aan als bron.
Eerder begreep ik dat TomTom wel de actuele verkeersinfo doorgeeft.
zou mij niet verbazen als de app gebruik maakt van een andere kaart (zou ook kunnen omdat je alleen een adres opzoekt en dat doorstuurd volgens mij, je pland geen route in de app). ik loop kwa updates hopeloos achter in de auto door mijn "toegepaste luiheid", dus daar kan ik het niet checken, maar dit is wat ze bij HMNL beweren. volgende week gaat de auto naar de dealer voor de precondition update en de stuursensor, wellicht dat ze dan het mediagedeelte ook even mee kunnne nemen zodat OTA het dan ook doet; kan ik weer verdergaan met lui zijn O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

DNF1971 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 14:56:
Volgens mij is het hier eerder in het forum voorbij gekomen, maar ik kan het niet meer vinden..
De laatste laadsessies (bij ons thuis en ook bij een openbare laadpaal) stoppen op onverklaarbare momenten.

Die van gisteren thuis stopt bij 56% terwijl 80% als limiet is ingesteld. Er staan ook geen geplande vertrektijden in de Bluelink app.
In het onderste screenshot zie je dat om 16:00 uur het laden stopt. Daarna start ik 'm via de app en 3 minuten later stopt het laden weer. Daarna even gewacht, maar de sessie vanaf 16:11 duurde ook niet lang.

Dus ergens vindt de auto of de app dat het genoeg is, maar hoe of waar zou ik niet weten.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Via granny of laadpaal? Misschien loadbalancing en is je lader even op non prior gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNF1971
multipasser schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 16:16:
[...]

Via granny of laadpaal? Misschien loadbalancing en is je lader even op non prior gezet?
Beide situaties zijn gebeurd bij laadpalen. De beschreven situatie is van bij ons thuis, maar ik had het laatst ook bij een openbare laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Net in Frankrijk onderweg naar Spanje, krijgen we de melding Check SCC (smart cruise control system). Ook na een paar honderd km en schoonmaken van de bumper en voorruit blijft deze storing. Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Check forward safety systems komt ook voorbij.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MB1962
  • Laatst online: 05-05 15:58
DNF1971 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 18:09:
[...]

Beide situaties zijn gebeurd bij laadpalen. De beschreven situatie is van bij ons thuis, maar ik had het laatst ook bij een openbare laadpaal.
Dat om de haverklap stoppen met laden had ik ook toen ik nog de "Hyundai Smart Charging" app gebruikte. Die app onderbreekt het laden als de stroom niet groen genoeg is, bij thuis en openbaar AC laden. Je kunt in die app instellen vanaf welk percentage dit gebeurt.

Na een half jaar had ik daarmee 5 euro verdient en ben ik ermee gestopt.

Lounge AWD besteld eind juni '21, geleverd 8 januari '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Ik kreeg deze week de factuur van de laadbeurt in Duitsland met de Charge my Hyundai kaart. €0,79 per kwh 8)7

Belletje gedaan en ze gaan het corrigeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GLK63
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 05-05 10:54
Cozm0 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 20:31:
Jazeker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mickael
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:09

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je ooit de Hyundai smart charging app geïnstalleerd? Die zorgt ook voor onderbrekingen bij het opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vermeer10
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07:46

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
In het begin ook gehad. De instelling van mijn laadpaal 11 Kw stond niet goed. Daarna geen last meer van gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNF1971
mickael schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 21:51:
[...]
Heb je ooit de Hyundai smart charging app geïnstalleerd? Die zorgt ook voor onderbrekingen bij het opladen.
Die is inderdaad wel ooit geïnstalleerd, maar ik kom er nu niet meer in.. Heb een nieuw wachtwoord aangevraagd, maar krijg geen link opgestuurd om 'm te wijzigen.
Ik heb Bluelink om support gevraagd, maar zal ook eens kijken of die Smart Charging nog aan de praat te krijgen is. Dank, ook voor MB1962!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Spiller schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 18:53:
Net in Frankrijk onderweg naar Spanje, krijgen we de melding Check SCC (smart cruise control system). Ook na een paar honderd km en schoonmaken van de bumper en voorruit blijft deze storing. Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Check forward safety systems komt ook voorbij.
Dit had de AWD testwagen ook waar ik mee gereden had. Moest opgelost worden door de mechaniekers.
Je kan even proberen één voor één de veiligheidsystemen uit te zetten, kijken welke het is dat dit veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodgydutchy
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 20-06-2024
ZuinigeRijder schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 13:08:
[...]

Er is geen MY21, alle IONIQ 5 zijn MY22 of later. Volgens mij is de enige vereiste een warmtepomp.....(standaard vanaf Connect+, opties bij Style en Connect)

Bijna 90% voldoet aan die eis:

Statistieken van totaal 3285 maal IONIQ 5:
88.9 % warmtepomp (standaard vanaf Connect+, 2921 maal)
Tja, stoelverwarming had ik toch wel graag gehad en V2L lijkt me achteraf ook handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 24-04 14:11
dodgydutchy schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 23:41:
[...]

Tja, stoelverwarming had ik toch wel graag gehad en V2L lijkt me achteraf ook handig.
Ik ga kijken of ik beide zelf in kan bouwen. Stoelverwarming ligt al klaar, nog een paar maanden wachten op de auto. V2L moet ik nog bestellen, maar lijkt ook mogelijk. Volgens de prijslijst alleen i.c.m. WP mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
multipasser schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 23:30:
[...]

Dit had de AWD testwagen ook waar ik mee gereden had. Moest opgelost worden door de mechaniekers.
Je kan even proberen één voor één de veiligheidsystemen uit te zetten, kijken welke het is dat dit veroorzaakt.
Ik vermoed de dashcam die naast de spiegel hangt. Die weggehaald en na een poosje deed de SCC het weer gelukkig.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvdj
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
nietwijk schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 00:06:
[...]
Ik ga kijken of ik beide zelf in kan bouwen. Stoelverwarming ligt al klaar, nog een paar maanden wachten op de auto. V2L moet ik nog bestellen, maar lijkt ook mogelijk. Volgens de prijslijst alleen i.c.m. WP mogelijk.
Ter info: de optie V2L gaat over de stekker in het interieur en de meegeleverde adapter om van de laadpoort ook een stekker te maken. Maar alle auto's kunnen stroom leveren via de laadpoort, ook die zonder de V2L optie. Je moet dan wel zelf zo'n adapter kopen. Bij Hyundai of van een andere leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
dvdj schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 08:52:
[...]

Ter info: de optie V2L gaat over de stekker in het interieur en de meegeleverde adapter om van de laadpoort ook een stekker te maken. Maar alle auto's kunnen stroom leveren via de laadpoort, ook die zonder de V2L optie. Je moet dan wel zelf zo'n adapter kopen. Bij Hyundai of van een andere leverancier.
Klopt, ik bedoel uiteraard een "stopcontact" bij de achterbank inbouwen. Een stekker bij de laadpoort insteken is niet zo spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04 06:38

Cozm0

Unf!

[...]

Maar alle auto's kunnen stroom leveren via de laadpoort, ook die zonder de V2L optie. Je moet dan wel zelf zo'n adapter kopen. Bij Hyundai of van een andere leverancier.
Klinkt interessant, op de US Hyundai site 570 dollar, dat moet goedkoper kunnen.
https://hyundaishop.com/s...niq-5-v2l-connector-q006/
Het is tenslotte maar een stekker.

OEM on eBay 258 dollar
https://www.ebay.com/itm/255423892973

[ Voor 6% gewijzigd door Cozm0 op 07-10-2022 09:11 ]

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citomaster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:15
Die laatste is niet geschikt voor de Europese markt, tenzij je een reisadapter gaat gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dvdj
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
Ik heb deze gekocht, werkt prima: https://evcables.co.uk/co...le?variant=42719135138042

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nietwijk
Cozm0 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 09:07:
[...]

Klinkt interessant, op de US Hyundai site 570 dollar, dat moet goedkoper kunnen.
https://hyundaishop.com/s...niq-5-v2l-connector-q006/
Het is tenslotte maar een stekker.

OEM on eBay 258 dollar
https://www.ebay.com/itm/255423892973
Op marktplaats staat de originele stekker voor € 300,-
Een aftermarketvariant vind je voor de helft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• irab
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:31
Er blijken al 62 ioniq 5 model 2023 geleverd te zijn.
Deze zouden worden uitgerust met sfd. Kan iemand zijn ervaringen delen mbt rijcomfort? BVD!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QnizInpdt-MKzo9gm7nm83ja8wg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e1ZhlWJTCfuB1coCk6gKLMM3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:38
Weinig zeggende Franse video, maar volgens mij doet de EV6 het inmiddels bij een Tesla SuC V3:
YouTube: RECHARGE EV6 SUR BORNE TESLA

Iemand al ervaring met Ioniq 5?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Eboeker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:51
multipasser schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 19:56:
Ik denk dat het vooral door autohold komt. Zet die gewoon af als je achteruit parkeert.
voor het nageslacht; autohole uitzetten voor het achteruit inparkeren voorkomt idd dat je met een schok achteruit schiet. Met rempedaal is de snelheid heel precies te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Eboeker schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:08:
[...]

voor het nageslacht; autohole uitzetten voor het achteruit inparkeren voorkomt idd dat je met een schok achteruit schiet. Met rempedaal is de snelheid heel precies te regelen.
voila :) great!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dala
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-05 21:18
Zijn er tips voor winterbanden & velgen? Ik heb nu 20inch, maar voor de winter was ik aan het denken aan 19inch velgen met CrossClimate v2 erop.

Maar zijn er mensen met wat kostenbesparende tips? Want die 19inch velgen van de i5 zijn duur as hell. Maar veel van die velgen site hebben van die absurde velgen. Ik zoek gewoon wat velgen die redelijk bij de auto passen, zonder rare gedoe, hij valt al genoeg op zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy2719
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-04 16:37
CharlieBulldog schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 22:18:
[...]

Vanaf € 45.000 worden meestal aanvullende eisen gesteld aan de beveiliging van de auto (aanvullend alarm en/of volgsysteem).
Maar er zijn ook maatschappijen die dit niet eisen; ik heb daar iets over opgeschreven.
Ik kan het nu niet nakijken maar als je mij een PB stuurt zal ik het over een paar dagen beantwoorden.
Ik heb het gehad met een verzekering van Promovendum. Moest ineens een extra alarmsysteem worden ingebouwd voor minimaal 1.000. Uiteindelijk maar een andere verzekeringsmaatschappij uitgezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
Dala schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:38:
Zijn er tips voor winterbanden & velgen? Ik heb nu 20inch, maar voor de winter was ik aan het denken aan 19inch velgen met CrossClimate v2 erop.

Maar zijn er mensen met wat kostenbesparende tips? Want die 19inch velgen van de i5 zijn duur as hell. Maar veel van die velgen site hebben van die absurde velgen. Ik zoek gewoon wat velgen die redelijk bij de auto passen, zonder rare gedoe, hij valt al genoeg op zeg maar.
daar is zat over geschreven, zoek even in dit forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Ik heb een setje CrossClimate SUV in 19 inch die ik (nog) op de velg laat wisselen. Op mijn Toyota heb ik dat ook zo gedaan en die velgen zagen er na 6 jaar nog pico uit. Volgend voorjaar mogelijk eens naar een setje velgen kijken, ik heb dit jaar zakelijk fors geïnvesteerd dus even afwachten tot de stofwolken zijn gezakt en dan beslissen.

Vorig najaar waren er nog geen andere CrossClimate varianten dan de SUV in de geschikte maat icm het juiste draagvermogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kor952
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

Zoek op mijn naam ongeveer een jaar geleden dan zie je een een 19" velg met CC2 er op. Het is mij prima bevallen, hoewel de 20" originele zomerbanden stiller zijn maar dat zijn dan ook speciale EV banden.

https://gathering.tweaker...message/69143684#69143684

[ Voor 5% gewijzigd door kor952 op 07-10-2022 17:22 ]

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dala
Tiggy80 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:49:
[...]

daar is zat over geschreven, zoek even in dit forum
True, maar ik zocht ervaringen over 1 jaar later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodgydutchy
  • Laatst online: 20-06-2024
[...]

Ach so, dat wist ik nog niet. Ff shoppen dan, die interne wcd vind ik niet spannend en zo'n adapter moet wel te vinden zijn voor weinig. WP zit erop dus moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joriskemp
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 01-04-2024
Iemand uit België al de pre conditioning update laten installeren? De garages in de buurt weten natuurlijk van niks en heb binnenkort mijn 30k onderhoud “nodig”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chinwhi
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-07-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim1955
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 13:48

Tsja, ik heb dan standaard 19"eronder zitten (wilde geen 20", mede doordat de wang smaller is, dus minder comfortabel) Ik heb wat lopen zoeken naar een winterbandenset, en zelf wat samengesteld.....kwam ik tussen de € 1900 - 2300 , met 4 verschillende velgen (gekeken oa Keskin KT17, BORBET N en BROCK B17). Uiteindelijk toch weer teruggekomen bij de dealer, daar de winterset aangeschaft, Er zitten Michelin Pilot Alpin 5 SUV 235/55 R19 105 V XL onder. Die wilde ik ook, deze zijn 68 dB, dus redelijk stil. zie bijlage voor de velgen, gemaakt voor EV (weinig luchtweerstand )
Prijs: € 2195. incl TMPS ventielen, balanceren, montage .....ben je ook klaar. En mocht er iets zijn, heb je alles bij 1 adres......bij scheef slijtage wijst de bandenboer naar de garage, en de garage naar de bandenboer....nu niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q8PnNPJm8jOQpfwHhQ1-pkKom30=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ecH6S3VRopfmqt7i9bH9ohdy.jpg?f=user_large

[ Voor 7% gewijzigd door wim1955 op 08-10-2022 10:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MeelezerT
  • Laatst online: 30-01-2024
Heb me ingeschreven. Lijkt me wel leuk.

https://www.kiphideaways.com/hideaways/hotel-hyundai/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wim1955 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 10:30:
[...]

Tsja, ik heb dan standaard 19"eronder zitten (wilde geen 20", mede doordat de wang smaller is, dus minder comfortabel) Ik heb wat lopen zoeken naar een winterbandenset, en zelf wat samengesteld.....kwam ik tussen de € 1900 - 2300 , met 4 verschillende velgen (gekeken oa Keskin KT17, BORBET N en BROCK B17). Uiteindelijk toch weer teruggekomen bij de dealer, daar de winterset aangeschaft, Er zitten Michelin Pilot Alpin 5 SUV 235/55 R19 105 V XL onder. Die wilde ik ook, deze zijn 68 dB, dus redelijk stil. zie bijlage voor de velgen, gemaakt voor EV (weinig luchtweerstand )
Prijs: € 2195. incl TMPS ventielen, balanceren, montage .....ben je ook klaar. En mocht er iets zijn, heb je alles bij 1 adres......bij scheef slijtage wijst de bandenboer naar de garage, en de garage naar de bandenboer....nu niet.

[Afbeelding]
Ja, het is prijzig... Ik heb vorig jaar bij Hyundaizubehoer.de een set besteld. Zijn de officiële Duitse Hyundai sets en een stuk voordeliger: 19" met Hankook banden en TPMS voor €1400. Heb ze bij aflevering direct laten monteren (november).

Hankook is iets minder zuinig en iets lawaaiiger volgens het label, maar ze zijn nog steeds OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prochain
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 14:08
Sinds enkele weken heb ik nu ook een Ioniq 5, type Connect, complete uitvoering voorzien van alle veiligheids systemen. Afgelopen dagen de eerste langere rit gemaakt, vanuit midden Nederland naar Zuid Limburg en weer terug.

Inmiddels heb ik vele berichten gelezen over het slingeren van de auto als LFA is ingeschakeld. Heb dit nu zelf ook ervaren in bepaalde situaties. Kan echter geen conclusies maken wanneer het optreed.

Wat mij wel opviel: heen weg, meerdere trajecten veel correctie bewegingen op een deel van het traject. Op de terugweg nagenoeg foutloos.

Waarom? Zou het invallende zonlicht een effect kunnen hebben op het beeld wat de camera maakt van de wegsituatie en de correcties die daarop door het besturingssysteem gemaakt worden?

Namelijk heen: zon schuin tegen en veel correcties. Terug: zon in de "rug" en nagenoeg een foutloos stuurgedrag.

Benieuwd of iemand dit herkent of dat het mijn verbeelding is geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:39
Ja, al meerdere keren gemeld in dit topic. :)

Zijn er al mensen die DC hebben geladen na de update? Hoe veel tijd moet je voorverwarmen? Ik ben benieuwd of bijv. 15 minuten genoeg is..

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bour12
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:45
Is er al iemand die met de "oude"en nieuwe versie heeft gereden en iets kan zeggen over de nieuwe adaptieve achter dempers?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CharlieBulldog
BlackMesa schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 15:30:
Ik heb het nog even nagekeken en had destijds opgeschreven: Univé, FBTO en Centraal Beheer.

MAAR: De omschrijving van de eisen is soms dermate verwarrend dat ik iedereen adviseer met de verzekeringsmaatschappijen te bellen of te mailen.

Bij Univé staat bijvoorbeeld "Bij Univé geldt voor dure auto’s van meer dan € 85.000 en auto’s die jonger zijn dan 5 jaar een alarmeis.".
Betekent dit dat alleen een alarmeis geldt voor alle auto's die duurder zijn dan € 85.000 of bij alle auto's die jonger dan 5 jaar zijn?
Ik vermoed dat geldt: voor alle auto's van meer dan € 85.000 die jonger zijn dan 5 jaar.
NAVRAGEN dus!

Zodra mijn Ionic 5 (Lounge Vision AWD) geleverd wordt ga ik de verzekering afsluiten en zal het resultaat op Tweakers posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irab
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:31
bour12 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 09:25:
Is er al iemand die met de "oude"en nieuwe versie heeft gereden en iets kan zeggen over de nieuwe adaptieve achter dempers?
Ben ook benieuwd. Had de vraag ook al gesteld, maar wat anders geformuleerd :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QnizInpdt-MKzo9gm7nm83ja8wg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e1ZhlWJTCfuB1coCk6gKLMM3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 76% gewijzigd door irab op 09-10-2022 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dala
CharlieBulldog schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 12:37:
[...]

Ik heb het nog even nagekeken en had destijds opgeschreven: Univé, FBTO en Centraal Beheer.
ik zit bij a.s.r. die hadden geen probleem met ioniq 5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-05 09:10

jvhaarst

Concordia res parvae crescunt

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hier iemand die de batterij conditionering getest heeft in Engeland.

Hij gaat ook in op het verschil tussen HDA 1.5 (door chiptekorten vaak hiermee uitgeleverd) en HDA 2.0. En ook de automatische deurhendels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

ZuinigeRijder schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 12:04:
Hier iemand die de batterij conditionering getest heeft in Engeland.

[YouTube: IONIQ 5 -Amazing result! BMS update first 350 kW charge test -Highway Drive Assist (HDA) 1.5 vs 2.0]

Hij gaat ook in op het verschil tussen HDA 1.5 (door chiptekorten vaak hiermee uitgeleverd) en HDA 2.0. En ook de automatische deurhendels.
Top bij 13 graden haalt hij dus 'gewoon' de maximale 220kw!

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Ik heb soms dat mijn auto niet in D/R wil gaan, ik weet niet wat er dan aan de hand is.
Meestal als ik de auto uitgezet heb, direct terug aan, dan kan hij enkele keren 'piepen' terwijl ik niet weer waarom, en dan wil hij niet in D/R, enkel N? als ik hem dan nog eens uitzet en aanzet gaat het wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@multipasser blijkbaar ben je nog niet op de hoogte van een mogelijke zombie }:O mode:

ZuinigeRijder in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic" :Y)

Let op, pas in P zetten nadat Ready op het scherm komt met de rem goed ingetrapt.

[ Voor 19% gewijzigd door ZuinigeRijder op 10-10-2022 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dala
ZuinigeRijder schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 14:55:
@multipasser blijkbaar ben je nog niet op de hoogte van een mogelijke zombie }:O mode:

Let op, pas in P zetten nadat Ready op het scherm komt met de rem goed ingetrapt.
lijkt me iets om aan topic start toe te voegen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dala schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 15:13:
[...]

lijkt me iets om aan topic start toe te voegen?
Moet je de topic starter vragen, maar die is niet meer actief hier |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeMo1965
Bij mij is heden morgen de software update uitgevoerd voor de batterij voorverwarming.
Hoe kan je nu controleren dat deze er inderdaad op staat?
Of moeten we tot de winter wachten en een snellader inplannen in de navigatie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@PeMo1965 dan staat er geen Wintermodus meer in de EV instellingen, maar batterij conditionering (mits je Infotainment update van juni 2022 of later hebt):

ZuinigeRijder in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

ZuinigeRijder schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 16:05:
@PeMo1965 dan staat er geen Wintermodus meer in de EV instellingen, maar batterij conditionering (mits je Infotainment update van juni 2022 of later hebt):

ZuinigeRijder in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"
...Wintermodus staat er nog wel. Maar er staat nu eentje EXTRA

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jrk schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 16:26:
[...]

Was van de handleiding. Volgens dit screenshot niet, maar heb het zelf nog niet, dus kan het fout hebben:

MeelezerT in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"

[ Voor 3% gewijzigd door ZuinigeRijder op 10-10-2022 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeMo1965
jrk schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 16:26:
[...]

Kan je dat laten zien op een foto.
Bij mij staat er een tab wintermodus, maar die stond er eerder ook al met batterij conditionering

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PeMo1965 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 16:30:
[...]

Bij mij staat er een tab wintermodus, maar die stond er eerder ook al met batterij conditionering
Aannemende dat je infotainment juni 2022 of later hebt: dan hebben ze het niet goed of half gedaan, zie deze post op goingelectric:
ECU staat voor elke regeleenheid. Update moet worden geïnstalleerd voor de BMS én VCU. En ze waren allebei tegelijk beschikbaar. Samengevat: Uw dealer heeft het verpest en had niet genoeg moed om het te zeggen. Instructies voor uw workshop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravity
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 05-05 10:17
PeMo1965 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 16:30:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U5ELeplxnbUepMF00Eay_CW1B1w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HJ67W2ty3jYSDelS6baHUJas.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag laten updaten (my 22, 72 kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

ZuinigeRijder schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 14:55:

Maar bij die mensen gaat het totaal niet meer. Bij mij lukt het dan effe niet. Aan en uitzetten van de auto is meestal genoeg. Dus ik weet niet of het die zombiemode is. Tenzij er gradaties zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CharlieBulldog
CharlieBulldog schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 12:37:
[...]

MAAR: De omschrijving van de eisen is soms dermate verwarrend dat ik iedereen adviseer met de verzekeringsmaatschappijen te bellen of te mailen.

Bij Univé staat bijvoorbeeld "Bij Univé geldt voor dure auto’s van meer dan € 85.000 en auto’s die jonger zijn dan 5 jaar een alarmeis.".
Betekent dit dat alleen een alarmeis geldt voor alle auto's die duurder zijn dan € 85.000 of bij alle auto's die jonger dan 5 jaar zijn?
Ik vermoed dat geldt: voor alle auto's van meer dan € 85.000 die jonger zijn dan 5 jaar.
NAVRAGEN dus!

Zodra mijn Ionic 5 (Lounge Vision AWD) geleverd wordt ga ik de verzekering afsluiten en zal het resultaat op Tweakers posten.
Toevoeging 10 oktober:
Bij Centraal Beheer vond ik dit:
Soms is een aanvullend voertuigvolgsysteem voor de auto verplicht. Heeft u een auto met een cataloguswaarde van € 75.000,- of meer? En is uw auto niet ouder dan 5 jaar? Dan is extra beveiliging vereist.”.
Het gaat hier om de combinatie van de 2 gestelde eisen; dan zal dat bij Univé ook wel zo zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
multipasser schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 22:02:
[...]

Maar bij die mensen gaat het totaal niet meer. Bij mij lukt het dan effe niet. Aan en uitzetten van de auto is meestal genoeg. Dus ik weet niet of het die zombiemode is. Tenzij er gradaties zijn ?
Ik heb dit 2x gehad. In beide gevallen nadat ik aan het laden was en de auto even aan had gezet. Ondanks dat de auto eerst weer uit ging voor het uitpluggen, ging hij bij opstarten niet in een versnelling. Nog een keer uit en weer aan en alles werkt weer. Ik vermoedde dus een of andere beveiliging tegen wegrijden.

Meestal laat ik de auto uit tijdens het laden en dan heb ik dit nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naaldhak
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 08-04 08:40
De zombie mode kom af en toe voor zo had ik het aan het einde van een textiele wasstraat en dat is niet leuk. Ik weet er intuïtief snel uit te komen door opnieuw te starten maar soms lukt dat ook niet meteen. Bij het wasstraat incident ging het dus ook niet meteen weer goed, en ik was minutenlang met het systeem aan het stoeien en de hele wasstraat kwam tot stilstand je schaamt je dood.

Sowieso moet je eerst op de rem drukken voordat je in de drive komt dit is al niet logisch als je wilt uitrijden bij de wasstraat. Ze hebben er niet goed over nagedacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Naaldhak schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 09:43:

Sowieso moet je eerst op de rem drukken voordat je in de drive komt dit is al niet logisch als je wilt uitrijden bij de wasstraat.
Dat is bij al mijn automaten de afgelopen 20 jaar zo geweest en gaat ook al die tijd prima.

Je moet de Hi5 aan het begin van de wasstraat gewoon in N zetten en verder overal afblijven - gewoon in Ready laten staan. Spiegels inklappen, ruitenwissers uit en eventueel even de parkeersensoren uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naaldhak
de meester01 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:16:
[...]

Dat is bij al mijn automaten de afgelopen 20 jaar zo geweest en gaat ook al die tijd prima.

Je moet de Hi5 aan het begin van de wasstraat gewoon in N zetten en verder overal afblijven - gewoon in Ready laten staan. Spiegels inklappen, ruitenwissers uit en eventueel even de parkeersensoren uit.
Ik schrijf over de zombie mode in een wasstraat, natuurlijk heb ik de auto in N staan en de ruitenwissers uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

de meester01 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:16:
[...]

ben met m'n mat-lak nooit meer in de wasstraat geweest :X

Acties:
  • +18 Henk 'm!
Ik heb me mede-auteur laten maken van dit topic en als eerste stap een heleboel posts gepind. Ter zijner tijd zal ik ook de topic start aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Naaldhak schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:49:
[...]

Ik schrijf over de zombie mode in een wasstraat, natuurlijk heb ik de auto in N staan en de ruitenwissers uit.
Zombie krijg je toch alleen als je vanuit een niet Ready status naar Ready wilt gaan en vervolgens in D of R wilt gaan?

[ Voor 5% gewijzigd door de meester01 op 11-10-2022 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:20

cooper_s1

MINI's rule

jrk schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:52:
[...]

ben met m'n mat-lak nooit meer in de wasstraat geweest :X
Dat heb ik ook, al zegt de dealer hier in Nieuwegein dat het wel zou moeten kunnen...
Ik durf dat niet aan in elk geval... straks zitten er allemaal half glimmende plekken op de auto!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chrvdbos
  • Laatst online: 01-05 18:28
Deze dagen besloten om voor de Ioniq 6 te gaan. Ik vind de ronde lijnen mooi, wij zijn maar met twee dus de bagageruimte is geen beslissend aspect en de techniek heeft zich in mijn 5 meer dan bewezen.
Nu de vraag wat ik met mijn P45 uit juli 2021 zal doen. Inruilen bij de dealer of particulier.
Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

chrvdbos schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 14:50:
Deze dagen besloten om voor de Ioniq 6 te gaan. Ik vind de ronde lijnen mooi, wij zijn maar met twee dus de bagageruimte is geen beslissend aspect en de techniek heeft zich in mijn 5 meer dan bewezen.
Nu de vraag wat ik met mijn P45 uit juli 2021 zal doen. Inruilen bij de dealer of particulier.
Wat vinden jullie?
Is het een BTW auto of privé ? Als BTW auto is het een interessante voor de zakelijke markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat vinden jullie?
Ik heb via een dealer de beste prijs gekregen. Particulier is lastig. Weinigen tikken zo even €50.000 af om een auto van een particulier te kopen. Je kunt het uiteraard gewoon proberen. Ik zag wel op tegen mensen die proefritjes gaan maken (wat als er een ongeluk is of iets van schade), dus was wel blij met het bod dat ik via een dealer kreeg.

Ioniq 6 lijkt me een top reisauto: grotere batterij, aërodynamisch en supersnel laden. Alleen wat te klein voor onze bagage behoefte...

[ Voor 8% gewijzigd door bilgy_no1 op 11-10-2022 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrvdbos
  • Laatst online: 01-05 18:28
de meester01 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 14:59:
[...Gewoon particulier.]

Is het een BTW auto of privé ? Als BTW auto is het een interessante voor de zakelijke markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
Wat vinden jullie?
kwa interieur knoppen hoef je weinig te wennen zie ik, de knoppen onder het mediascherm zijn 1 op 1 gekopieerd lijkt het :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Oh, dat is jammer, daarmee wordt je markt iets kleiner.

Ik heb eind vorig jaar mijn vorige auto verkocht aan.... wijkopenauto's

Geheel tegen mijn verwachting hadden die het beste bod. Het enige wat je daarvoor moet doen is een setje goede foto's maken en hun bod tegen dat van de dealer houden.

Ik heb met de dealer afgesproken dat hun bod stond maar dat ik bij een beter bod met een andere partij zaken zou doen.

Als je in the mood bent voor wat mensen aan de deur zou je hem eens op autoscout kunnen zetten, dat is gratis voor particulieren en heeft een groot bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siesta
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 04-05 20:10
Wat vinden jullie?
Nice, ik heb ook zitten denken om mijn I5 in te ruilen. Maar ik rij zakelijk nog met 12% bijtelling, met de I6 gaat dit zeker niet meer lukken :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rugby82
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-05 15:37
multipasser schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 14:35:
Ik heb soms dat mijn auto niet in D/R wil gaan, ik weet niet wat er dan aan de hand is.
Meestal als ik de auto uitgezet heb, direct terug aan, dan kan hij enkele keren 'piepen' terwijl ik niet weer waarom, en dan wil hij niet in D/R, enkel N? als ik hem dan nog eens uitzet en aanzet gaat het wel.
Dat gebeurt hier ook regelmatig. Te snel na starten en in D zetten of de hendel te snel loslaten na het in D zetten was hier het probleem. Als ik na het starten 5s wacht en hem daarna in D zet door de hendel omhoog te halen en heel even (minder dan een seconde) vast te houden in de uiterste stand dan gaat het altijd goed.

Daarnaast heb ik ook regelmatig dat wanneer ik hem in D zet en weg wil rijden de handrem nog niet ontgrendeld is en de boel heel stroef gaat. Blijkbaar gaat hij wel in D als je de rem blijkbaar net niet diep genoeg intrapt en blijft dan de handrem hangen. Euvel is zo opgelost door even hard op de rem te stampen en daarna is het goed.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naaldhak
de meester01 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 11:47:
[...]

Zombie krijg je toch alleen als je vanuit een niet Ready status naar Ready wilt gaan en vervolgens in D of R wilt gaan?
Nee ik had de auto op contact dus niet uit gezet, en moest naar D en dat ging niet meer.

Acties:
  • +17 Henk 'm!
Ik heb een eerste versie van de topic start gemaakt, laat maar weten of er belangrijke informatie toegevoegd moet worden (via PM of in dit topic). Tevens voor pinnen van posts.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Astronaut
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
ZuinigeRijder schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 17:46:
Ik heb een eerste versie van de topic start gemaakt, laat maar weten of er belangrijke informatie toegevoegd moet worden (via PM of in dit topic). Tevens voor pinnen van posts.
Verwijderen subwoofer is wellicht interessant: Astronaut in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibrator
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:33

ibrator

ondertitel

ZuinigeRijder schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 21:43:
Sinds kort heb ik ontdekt dat de zwarte folie aan de linker achterdeur bovenaan het eind los aan het gaan is.

[Afbeelding]

Ik had al van meer gelezen dat dit een productiefout zou zijn.
Hier ook een video van iemand uit de Verenigde Staten (0:28) met voorbeelden van anderen:

[YouTube: My 2022 Hyundai Ioniq 5 - Exterior Fit & Finish Issues (Peeling Trim, Misaligned Hatch, Loose Seal?)]

Op ioniqforum wordt dit gemeld: Windows Trim Vinyl Peeling

Reddit maakt er melding van: Peeling or chipped paint on both sides of car above rear window?

Ook op facebook wordt dit gemeld, bijvoorbeeld (Zweden):

[Afbeelding]

[...]

Zal bij mijn dealer informeren met de vraag wat hiermee te doen 8)7
Ik ontdekte afgelopen weekend ook opeens dat de folie zowel links als rechts loslaat -O- . Komt niet door een hogedrukspuit oid, lijkt wel of de folie krimpt door de warmte ofzo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lc_WDHhDEm6J4ovkzvnkgPfAX2s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AKOnGOgyOAUvcGPu8TpeaK4W.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TVH9MxImABp-qRKJ6nRSgrFJB4w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1DJF2tW90datXe0WeCAj5B9z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/549Bh7_U5YxEf-Obe4qpj-WZMDg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UY62osxjrNTBdtx64V7DAhL0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SizrcFjlCg_M06kUxAb6v2t0T5o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2WMJxCDDqN2DSePJKbFExFLe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_kIY4SJgncktEsgHGwGno12VzrU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2spUqqIbT2yG7bF4A5z1WKxv.jpg?f=fotoalbum_large

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Echt een heel zwakke folie. Ik neem aan dat dit onder de 5j garantie valt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GLK63
  • Laatst online: 05-05 10:54
Vandaag de 20 k kilometers aangetikt. Eigenlijk zonder problemen. Is en blijft een fijne auto. Wel ervaar ik dat de algehele kwaliteit minder is dan de 3 voorafgaande BMW’s die ik gereden heb. Jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeMo1965
GLK63 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 09:20:
Vandaag de 20 k kilometers aangetikt. Eigenlijk zonder problemen. Is en blijft een fijne auto. Wel ervaar ik dat de algehele kwaliteit minder is dan de 3 voorafgaande BMW’s die ik gereden heb. Jammer.
inderdaad een heerlijke auto, maar die kraakjes in het interieur blijven een hoge irritatiefactor
Pagina: 1 ... 122 ... 259 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic