Eens. Ik verwacht niet opeens perfectie bij Tesla... Ik verwacht wel een snellere ontwikkeling en door de tijd heen verbeteringen. En op enig moment ook FSD in Europa.Franciesco schreef op donderdag 29 september 2022 @ 13:28:
@bilgy_no1 & @Stephan_haarlem Uit ervaring kan ik melden dat Tesla flink verder is met semi-autonoom rijden, zoals auto steer, dan de Kia EV6 en daarmee ook Hyundai IONIQ 5 (ga ik vanuit). Staar je echter niet blind op het Tesla systeem want het heeft ook tekortkomingen: phantom breaks komen duidelijk vaker voor dan bij mijn EV6. Ook worden er foutieve automatische snelheidsveranderingen (vertragen én versnellen) gedaan. Dit kun je niet uitschakelen maar alleen ten tijde dat het gebeurt handmatig overrulen. Dat doet mijn EV6 gelukkig nooit (want automatisch snelheid overnemen is gelukkig uitschakelbaar).
Begrijp me niet verkeerd: "mijn" zakelijke Tesla Model 3 (nu ca 1 jaar oud) bevalt goed en ik had de Model Y serieus op mijn short list staan als prive auto. Maar het auto-pilot systeem is voor mij de zwakste schakel van de auto en heb ik met nog geen enkele andere auto zo vaak op gemopperd als bij de Model 3. Overigens was dit voor mij niet de (hoofd)reden om af te zien van de Model Y, maar dat terzijde.
Bij Hyundai verwacht ik mondjesmaat misschien heel kleine updates om fouten te corrigeren.
Heel herkenbaar die snelheidsborden. Daar maakt de Ioniq 5 echt een zooitje van, maar het is uit te schakelen door 1 km/h harder of zachter te rijden dan de geldende limiet.