Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjoerdvt
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 08-04 12:08
jrk schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 11:43:
[...]

Ik krijg via de chat van Hyundai.com inmiddels ook deze bevestiging, maar wel met de disclaimer: "De Hyundai dealer kan je hiermee helpen, ik wil je adviseren hier nogmaals om te vragen echter is het mogelijk dat dit met jouw IONIQ5 (nog) niet mogelijk is"

Waarom zou het me die van mij niet mogelijk kunnen zijn?
Mijn auto (lounge versie) is in september 2021 geleverd en wordt binnenkort gewoon geüpdatet. Indien de Connect+ over de optie voorverwarmen beschikt is er geen enkele redenen om deze update niet uit te voeren. De importeur heeft de updates vrij gegeven. Ik zou even doorvragen bij de dealer wat het probleem exact is waardoor zij denken de update niet uit te kunnen voeren.

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:45

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Jaylen schreef op zondag 18 september 2022 @ 10:06:
[quote]multipasser schreef op zondag 18 september 2022 @ 01:45:
[...]

Die +/- € 70? is dat de prijs die je betaald hebt voor het item of de kostprijs voor het installeren?

Ik vraag me af of iemand hier de Yongin 20inch Wheels geïnstalleerd heeft?
https://www.caraccessorie...el-graphite/HGI400ADE20GR

Iemand misschien 3rd party 20inch's geïnstalleerd? Borbet heeft leuke velgen.

Die Yongin heb ik er ook onder. Zijn overigens Borbet fabrikaat.
Voor dat bedrag waar je naar linkt heb je ze volgens mij ook bij de dealer, vergeet je sensoren niet als je je oude velgen compleet wegdoet. [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Oh nice.. Je hebt idd dezelfde kleur/spec als mijne. Ik wist niet dat het Borbet velgen zijn. Ze blijven wel wat 'swastika' gevoel hebben maar ik vind ze wel mooi. Yes, de TPMS sensoren zijn nodig.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• dvdj
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
Ik stond dwars geparkeerd en wou vertrekken door er achteruit uit te rijden. De volgende stond al klaar om mijn plaats in te nemen. Echter, de Hyundai stopte abrupt terwijl ik nog een dikke meter over had t.o.v. de auto die aan het wachten was. Ik had vooraan amper manoeuvreer ruimte dus ik stond bijna vast.

Ik gaf meer 'gas' om door die virtuele muur te gaan, maar motor en remmen waren mekaar aardig tegen aan het werken. Het ging cm per cm en zwaar schokkend. Ik heb het pedaal tot halfweg ingetrapt maar verder durfde ik niet. Stel dat de auto ineens toegeeft en ik aan vol vermogen achteruit vlieg...

Ik was er vanuit gegaan dat ik vlotter door die virtuele muur kon gaan, maar de auto gaf dus niet toe. Nog al iemand mee gemaakt? Is er een manier om dit te omzeilen? Ze dachten ongetwijfeld dat ik totaal niet kon rijden ;-).

• P86
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 14-07 10:50

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

dvdj schreef op woensdag 21 september 2022 @ 09:32:
Ik stond dwars geparkeerd en wou vertrekken door er achteruit uit te rijden. De volgende stond al klaar om mijn plaats in te nemen. Echter, de Hyundai stopte abrupt terwijl ik nog een dikke meter over had t.o.v. de auto die aan het wachten was. Ik had vooraan amper manoeuvreer ruimte dus ik stond bijna vast.

Ik gaf meer 'gas' om door die virtuele muur te gaan, maar motor en remmen waren mekaar aardig tegen aan het werken. Het ging cm per cm en zwaar schokkend. Ik heb het pedaal tot halfweg ingetrapt maar verder durfde ik niet. Stel dat de auto ineens toegeeft en ik aan vol vermogen achteruit vlieg...

Ik was er vanuit gegaan dat ik vlotter door die virtuele muur kon gaan, maar de auto gaf dus niet toe. Nog al iemand mee gemaakt? Is er een manier om dit te omzeilen? Ze dachten ongetwijfeld dat ik totaal niet kon rijden ;-).
Haha schokkend rijden met een automaat ziet er raar uit snap ik ja. Geen idee, misschien de sensoren uitzetten?

PJvI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kor952
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

dvdj schreef op woensdag 21 september 2022 @ 09:32:

Lijkt erg op wat je met een trekhaak en achteruit rijden hebt. Vlgs mij moet je de 'P' in het dashboard lang indrukken en/of de rem diep en lang in drukken dan zijn de sensoren tijdelijk uitgeschakeld.

3000Wp op 't dak

• nietwijk
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09-07 13:51
kor952 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 10:53:
[...]

Lijkt erg op wat je met een trekhaak en achteruit rijden hebt. Vlgs mij moet je de 'P' in het dashboard lang indrukken en/of de rem diep en lang in drukken dan zijn de sensoren tijdelijk uitgeschakeld.
Het zou natuurlijk niet moeten mogen, maar die "P" zou ik in geval van nood uitschakelen.

Het probleem in geval van een trekhaak, of zelfs iets aangekoppeld zit hem in dat het voertuig iets achter de bumper ziet en niet beseft dat het naar achteren meebeweegt tijdens het naar achteren rijden, waardoor het voertuig een aanrijding probeert te voorkomen middels het activeren van de rem. De parkeersensoren achter zijn sowieso zinloos als een aanhanger aangekoppeld is. Het kan zijn dat het probleem blijft zonder aanhanger en dat het voertuig de trekhaak zelf ziet. In dat geval kan je proberen of het helpt de dop er af te halen. Dit kan net het verschil maken als die gedetecteerd wordt en in geval van een afneembare trekhaak kan je die er ook in zijn geheel afhalen. Daar is die immers voor bedoeld.

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Ik heb er eentje met de matte cyber silver lak, dat wordt een specialleke om te onderhouden, als ik het internet mag geloven.

In USA krijgen ze deze auto met de Dr. Beasley matte kit. Die hier in EU niet te koop is!
Hoe onderhouden jullie deze lak?

Ik heb de prefoam van Bilt-Hamber, die redelijk natuurlijk is en ook hun autowash.
Ik heb ze gemaild maar normaal kan je die wel gebruiken.

eventueel de dr . Beasley matte finishe en cleaner nog bijkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18-07 11:44
multipasser schreef op woensdag 21 september 2022 @ 14:42:
Ik heb er eentje met de matte cyber silver lak, dat wordt een specialleke om te onderhouden, als ik het internet mag geloven.

In USA krijgen ze deze auto met de Dr. Beasley matte kit. Die hier in EU niet te koop is!
Ik ga iedere week naar een wasstraat met boxen, spuit de auto in met ontvetter wanneer nodig, daarna hoge druk met citrus reiniger. Dan hogedruk afspuiten en met osmose water nasproeien.

Nu in 22K kilometers op deze manier de auto altijd easy superschoon gekregen en geen exotische matte lak geschikte zeep nodig (die ik wel gekocht heb voor 23 euro halve liter).

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 61,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

rvdgaag schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 07:25:
Het ABRP topic met de problemen met de goedkope Chinese OBD adapters blijft maar terugkomen.

Spaar je de moeite en het gedoe, koop de OBDlink CX

https://www.obdlink.com/products/obdlink-cx/

https://obdwarenhuis.nl/obdlink-cx

Werkt altijd, is versleuteld dus je helpt criminelen niet makkelijk je auto te jatten.

Ik heb er nu 14.000 km mee gereden met ook een paar ritten van 1500km per dag, gaat vlekkeloos !
hier is hij nog goedkoper. Net aangekomenn! Top service.
https://obd-partner.nl/obdlink-cx-interface/

• Tryjing
  • Laatst online: 31-05 13:04
multipasser schreef op woensdag 21 september 2022 @ 14:42:

Ik heb de prefoam van Bilt-Hamber, die redelijk natuurlijk is en ook hun autowash.
Ik heb ze gemaild maar normaal kan je die wel gebruiken.

eventueel de dr . Beasley matte finishe en cleaner nog bijkopen.
Mijn Gravity Gold gaat gewoon door de wasstraat. Niet door elke wasstraat maar vooral de nieuwere wasstraten die met lappen werken en niet met borstels.

Heb die van mij vanaf eind april en gaat elke maand minimaal 1x door de wasstraat en kan nog geen beschadigingen door de wasstraat ontdekken.

• ernestalmere
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-11-2024
Tryjing schreef op woensdag 21 september 2022 @ 15:44:
[...]

Mijn Gravity Gold gaat gewoon door de wasstraat. Niet door elke wasstraat maar vooral de nieuwere wasstraten die met lappen werken en niet met borstels.

Heb die van mij vanaf eind april en gaat elke maand minimaal 1x door de wasstraat en kan nog geen beschadigingen door de wasstraat ontdekken.
De vraag is, gaat ie er van glimmen. Want dat doen auto's in een wasstraat volgens mij. En dat wil je niet met matte lak...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 25-07 22:07

MicheldeGoey

Project 45

@ernestalmere
Dat gebeurt alleen in portaalwassers waar de borstels stilstaan als de wielen worden gedaan. In zo'n wasstraat waar de auto zelf op een constante snelheid beweegt, gebeurt dat niet.

• ernestalmere
  • Laatst online: 13-11-2024
MicheldeGoey schreef op woensdag 21 september 2022 @ 16:05:
@ernestalmere
Dat gebeurt alleen in portaalwassers waar de borstels stilstaan als de wielen worden gedaan. In zo'n wasstraat waar de auto zelf op een constante snelheid beweegt, gebeurt dat niet.
Nou misschien moet ik met mijn matte IO5 dan ook maar eens bij Loogman langs ;)

• b_map
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-07 08:09
Als opvolger van mijn Ioniq 38.8 overweeg ik een 2021 Ioniq 5 58kwh Lounge te kopen.

De auto die ik op het oog heb, heeft iets vreemds; op de ovi.rdw.nl site heeft de auto wel 750kg ongeremd aanhanger gewicht, maar ipv 1600 geremd gewicht staat daar 'niet geregistreerd' N-272-RV
Ik zie dat bij meer Ioniq 5s op de RDW site, maar ik zie er ook velen waar wel 1600kg staat.

Weten jullie of er versies zijn die werkelijk geen 1600kg mogen trekken, danwel dat het een administratieve fout of kwestie is?

• Stephan_haarlem
  • Registratie: Oktober 2021
  • Nu online
b_map schreef op woensdag 21 september 2022 @ 20:25:
Als opvolger van mijn Ioniq 38.8 overweeg ik een 2021 Ioniq 5 58kwh Lounge te kopen.

De auto die ik op het oog heb, heeft iets vreemds; op de ovi.rdw.nl site heeft de auto wel 750kg ongeremd aanhanger gewicht, maar ipv 1600 geremd gewicht staat daar 'niet geregistreerd' N-272-RV
Ik zie dat bij meer Ioniq 5s op de RDW site, maar ik zie er ook velen waar wel 1600kg staat.

Weten jullie of er versies zijn die werkelijk geen 1600kg mogen trekken, danwel dat het een administratieve fout of kwestie is?
Voor zover ik weet mag alleen de Ioniq 5 met 4WD 1600kg trekken en de modellen met RDW maar 750kg.

[ Voor 4% gewijzigd door Stephan_haarlem op 21-09-2022 21:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eyegraphic
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 15-07 11:02
Stephan_haarlem schreef op woensdag 21 september 2022 @ 20:38:
[...]

Voor zover ik weet mag alleen de Ioniq 5 met 4WD 1600kg trekken en de modellen met RDW maar 750kg.
Maar even brutale vraag, wordt dit specifieke kenteken aan je aangeboden?
Ik veronderstel dat dit in NL hetzelfde is als in BE.
2WD mag hier evenzeer 1600kg geremd trekken.

Ook op de site van Hyundai maken ze geen verschil tussen de 2WD en 4WD
https://www.hyundai.com/nl/trekgewicht-hyundais.html

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Nu online
@b_map De enige IONIQ 5 die “slechts” 750kg geremd (en ongeremd) mag trekken is de 58kWh versie.

• nietwijk
Franciesco schreef op woensdag 21 september 2022 @ 21:17:
@b_map De enige IONIQ 5 die “slechts” 750kg geremd (en ongeremd) mag trekken is de 58kWh versie.
Klopt, het gaat niet om AWD/RWD. De 58 kWh/125kW mag het gewoon niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:04
In de laadpaalsavanne in noord-Frankrijk heb je soms een pareltje: een 50kw-paal bij een gloednieuwe Lidl in Neuvilles-Ferrières. 200 meter van de snelweg, maar wel 20 km om er te komen en vertrekken. 😁Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jUFzX_VJMzhXBrerlTyNV6rbupY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FdMJvxpHsusZuWNwPg8Mx1RG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 48% gewijzigd door edvanleeuwen op 21-09-2022 21:44 ]

edvanleeuwen schreef op woensdag 21 september 2022 @ 21:42:
In de laadpaalsavanne in noord-Frankrijk heb je soms een pareltje: een 50kw-paal bij een gloednieuwe Lidl in Neuvilles-Ferrières. 200 meter van de snelweg, maar wel 20 km om er te komen en vertrekken. 😁[Afbeelding]
Ik heb wel de indruk dat het in Noord-Frankrijk nu ook snel verbetert. Afgelopen zomer was in elk geval met de Ioniq 5 geen enkel probleem.

In de regio waar ik regelmatig kom hebben ze nu ook meerdere 25 kW DC laders geplaatst. Dat vond ik wel een creatieve variant. Volle batterij in 2-3 uur is voor onderweg niet handig, maar super om tijdens een bezoek aan de markt even vol te laden.

• edvanleeuwen
bilgy_no1 schreef op woensdag 21 september 2022 @ 21:56:
[...]

Ik heb wel de indruk dat het in Noord-Frankrijk nu ook snel verbetert. Afgelopen zomer was in elk geval met de Ioniq 5 geen enkel probleem.

In de regio waar ik regelmatig kom hebben ze nu ook meerdere 25 kW DC laders geplaatst. Dat vond ik wel een creatieve variant. Volle batterij in 2-3 uur is voor onderweg niet handig, maar super om tijdens een bezoek aan de markt even vol te laden.
Het is hier tussen Rouen en Caen nog dun bezaaid. Wel twee snelweglocaties met HPC, maar daarbuiten nog erg karig. Het is af en toe nog even gedoe, zeker ook als sommige palen niet werken of niet een pas accepteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
edvanleeuwen schreef op woensdag 21 september 2022 @ 22:07:
[...]

Het is hier tussen Rouen en Caen nog dun bezaaid. Wel twee snelweglocaties met HPC, maar daarbuiten nog erg karig. Het is af en toe nog even gedoe, zeker ook als sommige palen niet werken of niet een pas accepteren.
Dat is wel zo inderdaad. Als ik vanuit Pas-de-Calais vertrek naar het Zuiden, dan is het op zich goed te plannen langs de route. Maar het eerste stuk (of laatste op de terugweg) is dan nog net een beetje een stretch. Of ik moet een stuk omrijden om nog langs een Ionity te komen.

Als het goed is komen er wel flink wat Fastned stations bij. Die hebben dit jaar een tender gewonnen voor 18 nieuwe stations, waarvan veel in Noord-Frankrijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 16:12
Ik krijg zojuist een antwoord van HMNL over de LFA:
"Voor de LFA kan u naar uw Hyundai dealer om een aanpassing te laten uitvoeren aan de stuurhoeksensor.
Deze aanpassing verbeterd de werking van de LFA functie.
Onze dealers zijn hier vorige week over geïnformeerd."

iemand anders hier al ervaring mee?

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

• Tryjing
  • Laatst online: 31-05 13:04
ernestalmere schreef op woensdag 21 september 2022 @ 15:52:
[...]

De vraag is, gaat ie er van glimmen. Want dat doen auto's in een wasstraat volgens mij. En dat wil je niet met matte lak...
Ik heb niet het idee dat de auto er door gaat glimmen, het valt mij i.i.g. niet op.
Wat ik wel geloof is als je een speciale matte finish gaat gebruiken hij wel matter is.

• mjvh
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 22-02-2024
Ik heb geen V2L besteld vanaf de fabriek besteld. Mijn vraag is of het toch mogelijk is om via een V2L adapater later gekocht deze te gebruiken.

• dvdj
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
mjvh schreef op donderdag 22 september 2022 @ 10:06:
Ik heb geen V2L besteld vanaf de fabriek besteld. Mijn vraag is of het toch mogelijk is om via een V2L adapater later gekocht deze te gebruiken.
Ja, dat kan.

• wimtim
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-01 12:25
Sjoerdvt schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 20:10:
[...]

Mijn auto (lounge versie) is in september 2021 geleverd en wordt binnenkort gewoon geüpdatet. Indien de Connect+ over de optie voorverwarmen beschikt is er geen enkele redenen om deze update niet uit te voeren. De importeur heeft de updates vrij gegeven. Ik zou even doorvragen bij de dealer wat het probleem exact is waardoor zij denken de update niet uit te kunnen voeren.
Ook ik heb geprobeerd om een afspraak voor de update bij mijn dealer (Oostendorp in Nijmegen) te maken. Zij zeggen dat er voor mijn auto (project 45 AWD, juli 21) geen terugroepactie is en dat ik moet wachten totdat ik een uitnodiging krijg. Vind het onbevredigend!

• ijssgerb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-07 14:07
Ik heb voor komende woensdag de afspraak staan. Mijn IONIQ5 Connect+ is geleverd in november 2021 en ook hiervoor is dus een update beschikbaar. Eerst was er nog wat onduidelijkheid bij de dealer omdat ze van mening waren dat deze update uitsluitend voor de MY2022 zou zijn. Op aandringen van mij, en dat mijn auto ook onder dit modeljaar valt, toch vanochtend de bevestiging gekregen dat de update idd. beschikbaar is en de afspraak voor komende woensdag blijft staan. Kortom blijf aandringen want er is nogal wat verwarring bij dealers voor wat betreft het modeljaar.

You can call me Al

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:37
wimtim schreef op donderdag 22 september 2022 @ 11:25:
[...]

Ook ik heb geprobeerd om een afspraak voor de update bij mijn dealer (Oostendorp in Nijmegen) te maken. Zij zeggen dat er voor mijn auto (project 45 AWD, juli 21) geen terugroepactie is en dat ik moet wachten totdat ik een uitnodiging krijg. Vind het onbevredigend!
Het is ook geen terugroepactie, het is een update. Echter adverteert Hyundai met 10-80% in 18 minuten en dan moeten ze dat natuurlijk wel waarmaken, zowel in de zomer als winter. In de winter was dat tot op heden eerder het dubbele, dus je kunt aangeven dat ze de update gewoon moeten uitvoeren.

Wij hebben over een week een afspraak staan. Connect versie met warmtepomp.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rugby82
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:29
Met die belofte van Hyundai en het feit ik de auto pas een maand heb en dus nog service verwacht heb ik de dealer een mail gestuurd. Ik heb ze eigenlijk geen opening tot discussie gegeven en gewoon netjes geschreven dat ik dit op basis van de belofte van Hyundai verwacht dat ze de update gaan doen. Kijken hoe ze reageren.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

• P86
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 14-07 10:50

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

wimtim schreef op donderdag 22 september 2022 @ 11:25:
[...]

Dan hoef ik Oostendorp dus ook niet te proberen. Had een tijd terug gebeld voor de terugroepactie maar die zat er bij mij niet op schijnbaar. ook al zei het RDW van wel...

PJvI

• PeMo1965
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-05 12:56
Ik heb net een afspraak gemaakt voor 10 oktober voor de update batterijverwarming bij van der Linden groep in Zoetermeer. Zij gaven aan dat ze de update uit konden voeren vanaf 7 oktober a.s.
Ik heb een Style RWD 73 kW met WP uit december 2021.

Het lijkt wel of de ene dealer er heel anders mee omgaat dan andere dealers

• Anjos
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-06 10:25
Ik heb ook een afspraak gemaakt bij de van der Lindengroep op 28 oktober voor een andere update en vroeg of ze ook de update konden doen voor de batterijverwarming. Zij gaven aan dat er voor mijn model geen update stond en dat de reden zou kunnen zijn dat er verschillende batterij pakketten zijn en dat het zou kunnen dat de upgrade die er nu staat alleen voor bepaalde batterijpakketten van toepassing is.
Ik heb een Lounge AWD 73 Kw van februari 2022. Ik hoop dat mijn update dan ook vanaf 7 oktober komt.

Als ik mijn VIN nr. op de site invul staat de update overigens ook niet bij de noodzakelijke updates voor mijn auto

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 16:12
Anjos schreef op donderdag 22 september 2022 @ 15:39:
Ik heb ook een afspraak gemaakt bij de van der Lindengroep op 28 oktober voor een andere update en vroeg of ze ook de update konden doen voor de batterijverwarming. Zij gaven aan dat er voor mijn model geen update stond en dat de reden zou kunnen zijn dat er verschillende batterij pakketten zijn en dat het zou kunnen dat de upgrade die er nu staat alleen voor bepaalde batterijpakketten van toepassing is.
Ik heb een Lounge AWD 73 Kw van februari 2022. Ik hoop dat mijn update dan ook vanaf 7 oktober komt.

Als ik mijn VIN nr. op de site invul staat de update overigens ook niet bij de noodzakelijke updates voor mijn auto
lijkt mij onwaarschijnlijk er was een 58 en 73kw accupakket, meer smaken zijn er niet. er zijn dus al meerdere 73kw beztters hier die gemeld hebben dat de update wordt uitgevoerd. zolang er een batterijverwarming in de auto zit ben je compleet voor deze update zou ik zeggen.

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:27
Het lijkt erop dat het vanuit Hyundai misschien niet als officiele terugroepactie wordt gecommuniceerd richting de dealers. Dus dat de dealers dit niet per definitie vergoed krijgen. In Noorwegen werd ook al aangegeven dat het alleen gedaan werd bij de standaard onderhoudsbeurt en anders 150e zou kosten.

Dat zou een verklaring kunnen zijn voor het verschillend omgaan met de situatie door de dealers. Bij lease auto's berekenen ze het gewoon door aan de lease maatschappij. Een andere doet het uit klantvriendelijkheid. En weer een andere denkt, ik verhaal het wel gewoon bij Hyundai. Of stik er maar in.. kost me weer een hoop gedoe voor een software update en ik krijg niks vergoed.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-05 11:37

Redwood

The Truth Is In Here

Redwood schreef op zondag 18 september 2022 @ 23:32:
Ai. Zojuist kom ik thuis, auto aan de lader en ik merk op dat hij niet laadt. Na van alles geprobeerd te hebben staat er een lampje in het display en de melding “controleer elec. syst. wagen”

Ik kan niet heel veel vinden hierover en zeker niet I.c.m. de Ioniq5.

Iemand een idee wat te doen?
Update. Na uitsluitend aan de snellader gehangen te hebben zojuist bij thuiskomst toch maar weer aan de normale lader en warempel, deze doet het weer. Het lag in ieder geval niet aan de lader, ik had dat op de zaak ook getest. Ik heb niets gereset of wat dan ook. Hij werkt weer.

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• de meester01
  • Laatst online: 01:56

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

Even een paar dagen naar Duitsland en dat land is helemaal klaar voor de electrificatie. De borden zijn zelfs vertaald in het Nederlands: rechts aanhouden voor opladen 😬

Ps top snelheid is 191 km/h op de klok, geen idee hoeveel dat is op de GPS 😎

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pikTkj8GlTnSV5zuTlK7L5z5glA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oOGdyK0O3IcUCN8wpJH1Xmwn.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door de meester01 op 22-09-2022 16:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-05 11:37

Redwood

The Truth Is In Here

de meester01 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 16:50:
Even een paar dagen naar Duitsland en dat land is helemaal klaar voor de electrificatie. De borden zijn zelfs vertaald in het Nederlands: rechts aanhouden voor opladen 😬

Ps top snelheid is 191 km/h op de klok, geen idee hoeveel dat is op de GPS 😎

[Afbeelding]
Daar kom ik net vandaan 😂
Het ‘opladen’ grapje is herkenbaar.

Die van mij stopt trouwens bij 195

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 18:07

-CJ

Not remastered

Ik haal 188km/h op de GPS. Je voelt duidelijk de begrenzer ingrijpen.

All I had to do was follow the damn train.

• Pieter Hermens
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 15:53
[/quote]

Op welke pagina vul je dat in, graag link! :)

PieterH

Pieter Hermens schreef op donderdag 22 september 2022 @ 21:02:
[/quote]

Op welke pagina vul je dat in, graag link! :)
op deze Duitse site

Let wel, de update van de batterij voorverwarmen zal niet op deze site staan, omdat dit geen noodzakelijke update is.

• de meester01

de meester01

-CJ schreef op donderdag 22 september 2022 @ 19:05:
Ik haal 188km/h op de GPS. Je voelt duidelijk de begrenzer ingrijpen.
Ja dat merkte ik ook. Er was nog steeds een snelheidsopbouw en die stokte ineens.

Ondanks een stuk topsnelheid testen en een stuk stevig mee karren met de oosterburen bij 140 toch een verbruik van rond de 21kwh/100 in de normale stand. Op de terugweg even een Ionity paal leegtrekken :)

• dgb
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-07 16:17

dgb

Cozm0 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 10:06:
[...]

Scroll even op naar dinsdag 13 september 2022 09:25, mogelijk zelfde issue?

chrvdbos
Eind vorige week bleek mijn I5 's-ochtends niet bijgeladen te hebben. Met kunst en vliegwerk eerst mijn bestemming en daarna de dealer gehaald. Na veel zoekwerk bleek de ICCU (Internal charge controle unit?) defect te zijn.
Vandaag naar de garage geweest en ook bij mij gaan ze de ICCU vervangen.
Niet ideaal alleen kunnen laden bij snelladers maar wel te doen :/
Hoop dat het niet al te lang duurt...

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Net mijn ioniq gaan halen en ik zie dat dit de software versie is.
'ne_e.eur.s5w_l.001.001.211117'

Ik had het thans gevraagd om de laatste versie te installeren.
Mijn bluelink krijg ik niet aan de praat want deze is nog gelinkt aan iemand anders account.

Kan ik deze software nu zelf updaten? heb ik daar bluelink voor nodig?
Via usbstick?

https://update.hyundai.com/EU/E1/updateNoticeView/804
deze site is toch enkel voor uw navigatie update?

Kan je zelf niet de software van de auto updaten tot de laatste versie?
Moet dat bij de dealer gebeuren?

volgens deze site is ne.eur.S5W_L.001.001.220211 de laatste versie?
https://update.hyundai.com/EU/DE/updateNoticeView/375/pop2

[ Voor 33% gewijzigd door multipasser op 23-09-2022 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-07 15:42

cooper_s1

MINI's rule

multipasser schreef op donderdag 22 september 2022 @ 23:37:
Net mijn ioniq gaan halen en ik zie dat dit de software versie is.
'ne_e.eur.s5w_l.001.001.211117'

Ik had het thans gevraagd om de laatste versie te installeren.
Mijn bluelink krijg ik niet aan de praat want deze is nog gelinkt aan iemand anders account.

Kan ik deze software nu zelf updaten? heb ik daar bluelink voor nodig?
Via usbstick?

https://update.hyundai.com/EU/E1/updateNoticeView/804
deze site is toch enkel voor uw navigatie update?

Kan je zelf niet de software van de auto updaten tot de laatste versie?
Moet dat bij de dealer gebeuren?

volgens deze site is ne.eur.S5W_L.001.001.220211 de laatste versie?
https://update.hyundai.com/EU/DE/updateNoticeView/375/pop2
toon volledige bericht
Via een USB stick inderdaad de update doen, en ik denk dat je het infotainment systeem eerst naar
de fabrieksinstellingen moet zetten. Soort harde reset zeg maar.
Als dat allemaal klaar is kan je je Bluelink account koppelen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
dgb schreef op donderdag 22 september 2022 @ 23:14:
[...]

Vandaag naar de garage geweest en ook bij mij gaan ze de ICCU vervangen.
Niet ideaal alleen kunnen laden bij snelladers maar wel te doen :/
Hoop dat het niet al te lang duurt...
Kun je de in de tussentijd gemaakte kosten ook verhalen op de dealer? Want met de huidige energieprijzen kan dit best flink oplopen… zeker als je thuis laadt met bv zonnepanelen of een oud vast contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

PeMo1965 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 15:07:
Ik heb net een afspraak gemaakt voor 10 oktober voor de update batterijverwarming bij van der Linden groep in Zoetermeer. Zij gaven aan dat ze de update uit konden voeren vanaf 7 oktober a.s.

Een Style? Die zou dat toch helemaal niet moeten hebben?

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Ik ben net bij Broekhuis Zwolle geweest om mijn auto af te leveren voor de 30k beurt. Deze week al over gebeld en net nog de discussie aangegaan, maar men zegt de de batterij-update "in het systeem op VIN-nummer niet beschikbaar is voor mijn auto" Ik heb gezegd: "OK, vraag dan even bij Huyandai NL na hoe het zit, want volgens mijn heeft mij Connect+ er recht op".

Dat doen ze dus niet, ze blijven maar verwijzen naar het systeem waar mijn VIN-nr. aangeeft dat deze er niet is. Ik baal enorm van deze instelling. Het is de "Broekhuissificatie" van de Nederlandse dealermarkt. Ze zijn alleen te bereiken via het call center, per mail is een vestiging niet te bereiken....

Ik ga weer contact zoeken met Hyundai NL. Misschien krijg ik dan een antwoord voor als ik mijn auto vanmiddag weer ophaal. Is er hier iemand die een Connect+ heeft die zomer 2021 is gemaakt (de mijne is 30-11-21 geleverd). Ik wil de dealer daar graag mee confronteren.

[ Voor 5% gewijzigd door jrk op 23-09-2022 08:52 ]

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nietwijk
jrk schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 08:37:
[...]

Een Style? Die zou dat toch helemaal niet moeten hebben?
Wel als je een Style + WP besteld hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-07 15:42

cooper_s1

MINI's rule

nietwijk schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 09:08:
[...]

En dan waarschijnlijk ook de batterijverwarming, of zit dat bij de warmtepomp erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
cooper_s1 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 09:13:
[...]

En dan waarschijnlijk ook de batterijverwarming, of zit dat bij de warmtepomp erbij?
Klopt, dat is één geheel met bestellen. In de 01-03-2022 prijslijst staat: "Warmtepomp, batterijverwarming & preconditioning (alleen beschikbaar op Style en Connect)" <-- de Connect+ en Lounge hebben het standaard.

[ Voor 25% gewijzigd door nietwijk op 23-09-2022 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

nietwijk schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 09:21:
[...]

Klopt, dat is één geheel met bestellen. In de 01-03-2022 prijslijst staat: "Warmtepomp, batterijverwarming & preconditioning (alleen beschikbaar op Style en Connect)" <-- de Connect+ en Lounge hebben het standaard.
Maar mijn connect+ uit 2021 heeft het toch nog niet, dat moet toch met deze update komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
jrk schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 09:43:
[...]

Maar mijn connect+ uit 2021 heeft het toch nog niet, dat moet toch met deze update komen?
In de prijslijst van 01-05-2021 staat: "Warmtepomp & batterijverwarming (alleen beschikbaar op Style en Connect)"

Geen "preheating" dus. Of ze die softwarematig kunnen toevoegen weet ik niet.

[ Voor 10% gewijzigd door nietwijk op 23-09-2022 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jrk schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 08:44:
[...]

Ik ben net bij Broekhuis Zwolle geweest om mijn auto af te leveren voor de 30k beurt. Deze week al over gebeld en net nog de discussie aangegaan, maar men zegt de de batterij-update "in het systeem op VIN-nummer niet beschikbaar is voor mijn auto" Ik heb gezegd: "OK, vraag dan even bij Huyandai NL na hoe het zit, want volgens mijn heeft mij Connect+ er recht op".

Dat doen ze dus niet, ze blijven maar verwijzen naar het systeem waar mijn VIN-nr. aangeeft dat deze er niet is. Ik baal enorm van deze instelling. Het is de "Broekhuissificatie" van de Nederlandse dealermarkt. Ze zijn alleen te bereiken via het call center, per mail is een vestiging niet te bereiken....

Ik ga weer contact zoeken met Hyundai NL. Misschien krijg ik dan een antwoord voor als ik mijn auto vanmiddag weer ophaal. Is er hier iemand die een Connect+ heeft die zomer 2021 is gemaakt (de mijne is 30-11-21 geleverd). Ik wil de dealer daar graag mee confronteren.
Je kunt toch gewoon bij iedere dealer terecht? Even los van de update; als je ontevreden bent bij een bepaalde dealer kun je gewoon een afspraak maken bij een andere.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
nietwijk schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 09:44:
[...]

In de prijslijst van 01-05-2021 staat: "Warmtepomp & batterijverwarming (alleen beschikbaar op Style en Connect)"

Geen "preheating" dus. Of ze die softwarematig kunnen toevoegen weet ik niet.
Maar de beschrijving "Warmtepomp & batterijverwarming" is exact hetzelfde als wat er bij de Connect+ en Lounge standaard op zit volgens de prijslijst.

Dus op basis daarvan zou ik zeggen dat als je een Style of Connect met die optie neemt, je in theorie ook de software update voor preconditioning moet kunnen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeMo1965
nietwijk schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 09:08:
[...]

Ik heb idd een Style met WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeMo1965
RobbieB schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 10:13:
[...]

Maar de beschrijving "Warmtepomp & batterijverwarming" is exact hetzelfde als wat er bij de Connect+ en Lounge standaard op zit volgens de prijslijst.

Dus op basis daarvan zou ik zeggen dat als je een Style of Connect met die optie neemt, je in theorie ook de software update voor preconditioning moet kunnen ontvangen.
Volgens mijn dealer kan ik idd de update krijgen op mijn Style met WP.
We gaan het zien op 10 oktober

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
RobbieB schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 10:13:
[...]

Klopt, de optie bij Style en Connect zullen het zelfde zijn als de "basis" bij Connect + en Lounge.

Als je een Style of Connect hebt zal je even moeten opletten of je de optie hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door nietwijk op 23-09-2022 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo

Wij hebben hier 29 sept een afspraak voor staan in Zoetermeer. Moet er wel bij zeggen dat die afspraak al stond voor het vervangen van de elektrische stoel die het al maanden niet doet. Dus misschien dat het daarom eenvoudig voor ze is om gelijk de update mee te nemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20-07 10:49
Leasers even opletten met de update.. Het is nog geen officiële terugroepactie en kosten liggen dus bij jezelf of de werkgever. Niet bij Leaseplan. Onderhoud mag ook pas na 2 jaar. Wat een gedoe allemaal.

[ Voor 8% gewijzigd door Tweakx op 23-09-2022 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Tweakx schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 10:59:
Leasers even opletten met de update.. Het is nog geen officiële terugroepactie en kosten liggen dus bij jezelf of de werkgever. Niet bij Leaseplan. Onderhoud mag ook pas na 2 jaar. Wat een gedoe allemaal.
nou lekker dan.. ik mag toch hopen dat ze het bij nieuw geleverde auto's wel direct gaan doen. Wat zijn de kosten in NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
RobbieB schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 11:01:
[...]

nou lekker dan.. ik mag toch hopen dat ze het bij nieuw geleverde auto's wel direct gaan doen. Wat zijn de kosten in NL?
Bij MY23 zit het er standaard op en het is onwaarschijnlijk dat jij geen MY23 krijgt.

Edit:
Als men begin juli begonnen is met produceren met MY23 druppelen de eerste auto's met pre-heating 2 maanden later Europa binnen. Vandaar dat we ze sinds een paar weken voorbij zien komen.

[ Voor 23% gewijzigd door nietwijk op 23-09-2022 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_map
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-07 08:09
nietwijk schreef op woensdag 21 september 2022 @ 21:29:
[...]

Klopt, het gaat niet om AWD/RWD. De 58 kWh/125kW mag het gewoon niet
Bedankt voor jullie reacties, dan weet ik hoe het zit en 750kg ongeremd wordt het dan qua aanhanger.

Nu weet ik dat er een tijd problemen waren met het uitleveren van Ioniq 5 met trekhaak (gebrek aan materiaal meen ik). Weten jullie toevallig hoe dat momenteel is? Speelt dat nog steeds en is achteraf monteren bij de dealer een gebed zonder eind, of zijn dealers momenteel wel weer in staat te leveren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nietwijk
b_map schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 11:30:
[...]
Nu weet ik dat er een tijd problemen waren met het uitleveren van Ioniq 5 met trekhaak (gebrek aan materiaal meen ik). Weten jullie toevallig hoe dat momenteel is? Speelt dat nog steeds en is achteraf monteren bij de dealer een gebed zonder eind, of zijn dealers momenteel wel weer in staat te leveren?
Trekhaken zijn ruimschoots beschikbaar op de markt. Kabelsets zijn wat schaarser op het moment, maar daar zijn allerlei alternatieven voor. Als je het door de dealer wilt laten doen zou ik het daar rechtstreeks vragen. Via een inbouwstation ben je een paar honderd euro goedkoper uit.

[ Voor 11% gewijzigd door nietwijk op 23-09-2022 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

....Daarom wilde ik het ook nu laten doen bij de 30k beurt. Dan staat ie er toch en ze moeten al andere updates doen. Ik vind trouwens dat Hyuandi dit kostenloos moet doen. Auto is destijds aangeschaft dat het er op zou zitten. Dat is niet gebeurd en moet nu via een update alsnog. Hoezo daar dan veel geld voor vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-07 16:57
bilgy_no1 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 10:09:
[...]

Je kunt toch gewoon bij iedere dealer terecht? Even los van de update; als je ontevreden bent bij een bepaalde dealer kun je gewoon een afspraak maken bij een andere.
Zelfs geen probleem om dit in het buitenland te laten doen.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
jrk schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 11:53:
[...]

....Daarom wilde ik het ook nu laten doen bij de 30k beurt. Dan staat ie er toch en ze moeten al andere updates doen. Ik vind trouwens dat Hyuandi dit kostenloos moet doen. Auto is destijds aangeschaft dat het er op zou zitten. Dat is niet gebeurd en moet nu via een update alsnog. Hoezo daar dan veel geld voor vragen?
<Advocaat van de Duivel>

- Er is aangegeven dat de auto van 10-80% kan laden in 18 minuten. > Dat kan, in ideale omstandigheden
- Er is aangegeven dat de auto batterijverwarming heeft > Dat klopt, om de accu te beschermen bij koude temperaturen

De conclusie dat er pre-heating onderweg naar een lader op zou zitten om ervoor te zorgen dat de accu ook snel opgeladen wordt in koude temperaturen is er 1 die mensen zelf hebben getrokken op basis van bovengenoemde 2 feiten en omdat Tesla's dit bv. ook doen. Maar naar mijn weten heeft Hyundai dit zelf nooit op deze expliciete manier gecommuniceerd...

Dus je zou dit ook als een upgrade vanuit Hyundai kunnen zien, die ze kosteloos beschikbaar stellen bij een onderhoudsbeurt.
</Advocaat van de Duivel>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJRP01
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 01-03-2024
[...]

Het lijkt sowieso bij Hyundai niet echt om de klanten te gaan...
Mijn Style 73kw + WP die oorspronkelijk door de dealer in oktober 2021 besteld is( door mij begin maart 2022), staat na 5! keer verplaatsen nu op geplande aflevering van eind november. Ik zag de bui al hangen dus contact gezocht met LM, dealer en Hyundai NL, blijkt dat de auto even €3000 euro duurder is geworden. Dan nog mag ik hopen dat de auto dit jaar geleverd gaat worden.

Ik moet overal zelf achteraan en geen proactieve houding van LM, dealer dan wel Hyundai NL, er is een langere wachttijd en als klap op de vuurpeil nog even €3k extra betalen.
Deze auto begint een beetje een knoop in mijn maag te worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
RJRP01 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 12:11:
[...]
Mijn Style 73kw + WP die oorspronkelijk door de dealer in oktober 2021 besteld is( door mij begin maart 2022), staat na 5! keer verplaatsen nu op geplande aflevering van eind november.
Er waren dealers die mij ook een vroegtijdig bestelde auto wilden leveren om me zo over de streep te trekken, maar bestellingen waar geen klant aan gekoppeld zijn werden niet behandeld. Daardoor zou de levertijd dus niks korter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJRP01
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 01-03-2024
nietwijk schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 12:46:
[...]

Er waren dealers die mij ook een vroegtijdig bestelde auto wilden leveren om me zo over de streep te trekken, maar bestellingen waar geen klant aan gekoppeld zijn werden niet behandeld. Daardoor zou de levertijd dus niks korter worden.
Het was erg prettig geweest als de LM of dealer mij dit hadden aangegeven. Zij gaven destijds aan dat de auto in mei geleverd zou worden. Dit is dus achteraf nooit reëel geweest. Fijne praktijken....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Naaldhak
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15-07 13:59
Ben een weekje naar Oostenrijk (Tirol) geweest met de I5 en het was perfect.
De autobahn 3 afgereden langs Munchen met telkens een Ionity snellader, ik heb het premium abonnement wat bij de auto zat (Charge my Hyndai) en betaal dus maar 29 cent per KW. Heen en terug ging dus snel en efficient.

Mocht je ook naar Tirol gaan installeer dan de TIWAG app, het is gratis, ze hebben snelladers waar je maar 7 cent per KW betaald.

De I5 was overigens erg efficent mijn bereik was 513 KM, waarschijnlijk omdat je praktisch geen wind hebt. Een voorbeeld is een trip naar de Grossglockner HochAlpenStrasse van 175 KM koste me 3,46 Euro (21,6 KWH) bij een 250KW snellader van Tiwag in Ramsau had ik 29.8 KW voor 2,04 Euro.
Tiwag is van de waterkracht centrales.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FMNyS_Smo8xcN0Cjcx47TbKhdUM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3OIaycwr329JYBqhEVVtoWB3.jpg?f=fotoalbum_large.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
RobbieB schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 12:00:
[...]

<Advocaat van de Duivel>

- Er is aangegeven dat de auto van 10-80% kan laden in 18 minuten. > Dat kan, in ideale omstandigheden
- Er is aangegeven dat de auto batterijverwarming heeft > Dat klopt, om de accu te beschermen bij koude temperaturen

De conclusie dat er pre-heating onderweg naar een lader op zou zitten om ervoor te zorgen dat de accu ook snel opgeladen wordt in koude temperaturen is er 1 die mensen zelf hebben getrokken op basis van bovengenoemde 2 feiten en omdat Tesla's dit bv. ook doen. Maar naar mijn weten heeft Hyundai dit zelf nooit op deze expliciete manier gecommuniceerd...

Dus je zou dit ook als een upgrade vanuit Hyundai kunnen zien, die ze kosteloos beschikbaar stellen bij een onderhoudsbeurt.
</Advocaat van de Duivel>
Letterlijke tekst van Hyundai website:

"Met een oplader van 350 kW laad je de IONIQ 5 in slechts 18 minuten op van 10 naar 80 procent van de batterijcapaciteit."

Ik lees hier weinig 'kan' in.. en Hyundai heeft niet voor niets al heel snel geroepen dat er een pre-heating update zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 27-07 23:24
Leasers even opletten met de update.. Het is nog geen officiële terugroepactie en kosten liggen dus bij jezelf of de werkgever. Niet bij Leaseplan.
ik weet dat Leaseplan hier niet moeilijk over doet, als de auto toch al voor onderhoud oid naar de dealer moet. Hoe ze ermee omgaan als je alleen hiervoor gaat, weet ik niet..

Helaas was bij mij de AVN module nog niet geleverd, dus de afspraak van vandaag is geannuleerd. Deze update dus nog niet mogen ontvangen, gaat gebeuren zodra hij toch naar de dealer moet voor het vervangen van die avn.
Onderhoud mag ook pas na 2 jaar. Wat een gedoe allemaal.
2 jaar, of 30K.

[ Voor 15% gewijzigd door amw82 op 23-09-2022 14:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

[...]

Nou gedoe om niks, na een hele discussie vanochtend dat ik toch écht die update niet zou krijgen omdat hij niet in hun systeem stond..... Zojuist de auto opgehaald en "we hebben ook een update gedaan voor de accu en er zit waarschijnlijk ook wel in waar u om vroeg. U hebt nu een extra knopje op de middenconsole"

Lang verhaal kort:
* ja, de update zit er op.
* als je dit forum een beetje fanatiek volgt, dan weet je zoveel meer over onze auto dan een jandoedel "maar meneer ik doe dit werk al jaren en ik weet wel hoe het werkt...." bij de receptie werkplaats. Wat een onvermogen.....

Maar goed: eind goed al goed! Voor die mensen die nog moeten: Nee, het staat niet in het updatesysteem o.b.v. VIN-nummer het is inclusief bij een (standaard?) accu update of zo.

Ik was hierover nog in contact met Hyundai NL en die zal ik melden dat ze hun dealers beter moeten voorlichten, want hij kan toch niet zo zijn dat Tweaker forum volgers beter op de hoogte zijn dan hun dealers?

Veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeMo1965
jrk schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 16:30:
[...]
Ik was hierover nog in contact met Hyundai NL en die zal ik melden dat ze hun dealers beter moeten voorlichten, want hij kan toch niet zo zijn dat Tweaker forum volgers beter op de hoogte zijn dan hun dealers?

Veel succes!
Dit laatste is in heel veel gevallen zo. Je goed inlezen op internet heeft mij al heel vaak geholpen. Verkopers/dealers weten vaak zo weinig.
Ooit met een Peugeot THP motor probleem naar de dealer. Het hele internet stond er inmiddels vol met klachten. Dealer zeg: "deze klacht hoor ik voor het eerst". Het was zelf op tv bij Radar geweest.Ze zeggen maar wat, want het schijnt ze niks te interesseren.

Wat voor knopje heb je nu extra dan? Kan je handmatig de batterijverwarming aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naaldhak
PeMo1965 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 16:38:
[...]

Dit laatste is in heel veel gevallen zo. Je goed inlezen op internet heeft mij al heel vaak geholpen. Verkopers/dealers weten vaak zo weinig.
Ooit met een Peugeot THP motor probleem naar de dealer. Het hele internet stond er inmiddels vol met klachten. Dealer zeg: "deze klacht hoor ik voor het eerst". Het was zelf op tv bij Radar geweest.Ze zeggen maar wat, want het schijnt ze niks te interesseren.

Wat voor knopje heb je nu extra dan? Kan je handmatig de batterijverwarming aanzetten?
Ja daar ben ik ook benieuwd naar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siesta
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 27-06 12:39
Naaldhak schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 13:17:
Ben een weekje naar Oostenrijk (Tirol) geweest met de I5 en het was perfect.
De autobahn 3 afgereden langs Munchen met telkens een Ionity snellader, ik heb het premium abonnement wat bij de auto zat (Charge my Hyndai) en betaal dus maar 29 cent per KW. Heen en terug ging dus snel en efficient.

Mocht je ook naar Tirol gaan installeer dan de TIWAG app, het is gratis, ze hebben snelladers waar je maar 7 cent per KW betaald.

De I5 was overigens erg efficent mijn bereik was 513 KM, waarschijnlijk omdat je praktisch geen wind hebt. Een voorbeeld is een trip naar de Grossglockner HochAlpenStrasse van 175 KM koste me 3,46 Euro (21,6 KWH) bij een 250KW snellader van Tiwag in Ramsau had ik 29.8 KW voor 2,04 Euro.
Tiwag is van de waterkracht centrales.

[Afbeelding].
Toevallig ook net in Tirol geweest met mijn I5, maar wel een andere range :D Maar ik heb dan ook 160/170 gereden op de Autobahn. (360km, 22inch, lounge, solar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

siesta schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 21:17:
[...]

Toevallig ook net in Tirol geweest met mijn I5, maar wel een andere range :D Maar ik heb dan ook 160/170 gereden op de Autobahn. (360km, 22inch, lounge, solar)
Same here (Keulen e.o.). Op de heenweg iets van 21/100 en op de terugweg dankzij diverse files de eerste 120 km 15/100 _O-

Dat laatste nog even rechtgezet op laatste stuk van de BAB3 *O*

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Op goingelectric.de heeft iemand een screenshot van de firmware update van de batterij conditionering gepost.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m2C10tdblHOiKeUjxC9ifpj3UB8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ezDeUNvS7zAkgewMKZ92OWDV.jpg?f=fotoalbum_large

1214.NE EV BATTERY CONDITIONING FUNCTION UPGRADED (VCU_4WD)
Upgrade van NE1A-E0-SB0-V400 naar NE1A-E0-SD2-V400
Tot nu toe (1 minuut geleden) is er geen TSB (Technisch Service Rapport) opgeslagen in het Hyundai systeem.
Betekent: Er is geen informatie over deze zaak, dus geen procedure, geen prijzen, geen informatie, .......
Ik zag vanavond net "per ongeluk" dat de bijbehorende software op de Hyundai server staat......Ik kon het niet laten.
First things first: elke retailer in Duitsland kan nu de update uitvoeren.
Er moet aan het volgende zijn voldaan: De GDS-tablet moet up-to-date zijn via een internetupdate, d.w.z. de nieuwste software. In het programma staat rechtsboven een wereldbol, klik hierop, de versie wordt geladen en geïnstalleerd.
Verbind vervolgens het voertuig met de tester met behulp van de Auto-Fin. Klik op de knop ECU-upgrade. Indien nodig haalt de tester dan de laatste updatelijst op als dit nog niet eerder is gebeurd. Door op de blauwe knop "AUTO" te klikken, worden alle beschikbare regeleenheden weergegeven waarvoor een update is/is geweest. Selecteer eerst BMS, ID check toont de softwareversie en beschikbare update. (Softwarenummer is 1212, maar dat is niet belangrijk). Update in de auto installeren.
Tweede stap, auto-knop opnieuw, selecteer VCU-regeleenheid (de balk met regeleenheden die wordt weergegeven toont alleen 5 of 6, scroll eenvoudig naar rechts met de kleine pijlen totdat VCU wordt weergegeven) opnieuw ID-controle en update.
Dit zijn nu de instructies voor de leerlingen, elke Hyundai monteur zou het zonder instructies moeten kunnen :-)

[ Voor 52% gewijzigd door ZuinigeRijder op 24-09-2022 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Kan je 'sportmode' niet als standaard zetten?
Hij lijkt altijd in normaal te staan? Ik vind die setting niet.

Ik vind het wel beetje omslachtig als je carplay gebruikt.
carplay neemt het scherm over, wat goed is, maar je moet dan via de 'hyundai' app terug naar de OS?
Of is er een snellere manier. Ook snel switchen tussen carplay of DAB? hoe doe je dat?

Ik heb vandaag eens proberen te laden via stroom maar ik krijg maar 1.2kw? Moet via normale stekker het niet 3,4kw zijn?

En ik heb een 73kw Balance Vision, maar lijkbaar heb ik geen V2L stekker onder de zitjes vanachter?
Is dat pas vanaf de 77kwh versie?

[ Voor 12% gewijzigd door multipasser op 25-09-2022 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
ZuinigeRijder schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 21:24:
Op goingelectric.de heeft iemand een screenshot van de firmware update van de batterij conditionering gepost.

[Afbeelding]

1214.NE EV BATTERY CONDITIONING FUNCTION UPGRADED (VCU_4WD)
Upgrade van NE1A-E0-SB0-V400 naar NE1A-E0-SD2-V400

[...]

[...]
Is de update voor NL ook al beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naaldhak
multipasser schreef op zondag 25 september 2022 @ 00:46:

carplay neemt het scherm over, wat goed is, maar je moet dan via de 'hyundai' app terug naar de OS?
Of is er een snellere manier. Ook snel switchen tussen carplay of DAB? hoe doe je dat?

Ik heb vandaag eens proberen te laden via stroom maar ik krijg maar 1.2kw? Moet via normale stekker het niet 3,4kw zijn?

En ik heb een 73kw Balance Vision, maar lijkbaar heb ik geen V2L stekker onder de zitjes vanachter?
Nee de balance heeft dat niet, alleen bij het solar of vsion pakket komt het erbij. Ik heb een V2L kabel los gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naaldhak
Hierbij nog een tip, ik weet niet of het bij allen wordt gebruikt. Ik heb Android Auto parallel met Flitsmeister naast de normale Navi lopen en ik moet zeggen dat werkt perfect.

In Oostenrijk werd niet elke camera door de Hyundai Navi onderschept en Flitsmeister kende die wel en omgekeerd waren er camera's die FM niet kende en de Navi wel. Ik gebruik beide nu ook permanent op de NL wegen. Eerst Android Auto met FM opstarten en wachten dat hij de GPS ontvangt en dan de Navi gewoon instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:11

Umbrah

The Incredible MapMan

multipasser schreef op zondag 25 september 2022 @ 00:46:
Mijn i5 is er nog niet, maar op z'n 28kWh batterij-tellende broertje kan je in de EV/eco instellingen dit soort dingen als 'default' instellen
Ik gebruik geen Carplay, maar Android auto, maar bij mijn proefrit was het me al duidelijk dat je (net zoals met m'n 28kWh Ioniq) een favorieten knop hebt die je kan instellen. Sowieso zijn de middenconsole knoppen 'voorbij' Android Auto, waardoor je vrij makkelijk kan switchen. Zoals via de "radio" knop.
Je laad als het goed is altijd met stroom. Ik gok dat je de granny charger met schuko stekker bedoelt?

Die is sowieso altijd slechts één fase. Bovendien kan je het vermogen op de plug instellen. De handleiding claimt dat je dat moet doen voordat je hem in de auto plugt. Dus: EVSE in schuko, stel vermogen in (8A-10A-12A), steek in auto. Bij 12A zal je alsnog op iets van 2.4kw vermogen uitkomen. Granny is traag. Eén fase/low amp.
Ken de Belgische SKU's niet, maar in Nederland is het standaard vanaf de Connect. Die zit boven de Style uitvoering (wat de goedkoopste is). De V2L adapter kun je echter ook los kopen (en er zijn third party 'kloon' versies maar hoewel ik niet wil betuttelen, en het feitelijk een vrij domme stekker is, afgefikte auto voor eigen risico en woede van de rij wachtende Ioniq rijders zoals mij zelf ook. Grrrr.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Naaldhak schreef op zondag 25 september 2022 @ 08:47:
[...]

Nee de balance heeft dat niet, alleen bij het solar of vsion pakket komt het erbij. Ik heb een V2L kabel los gekocht.
ik heb de Balance MET vision pack!
Opendak dus.

Dit is de versie om hem intern te installeren? Werkt dat bij balance Trim?
https://shopme365.com/en/...ine-parts-gi951ap010.html

[ Voor 26% gewijzigd door multipasser op 25-09-2022 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Naaldhak schreef op zondag 25 september 2022 @ 08:51:
Hierbij nog een tip, ik weet niet of het bij allen wordt gebruikt. Ik heb Android Auto parallel met Flitsmeister naast de normale Navi lopen en ik moet zeggen dat werkt perfect.

In Oostenrijk werd niet elke camera door de Hyundai Navi onderschept en Flitsmeister kende die wel en omgekeerd waren er camera's die FM niet kende en de Navi wel. Ik gebruik beide nu ook permanent op de NL wegen. Eerst Android Auto met FM opstarten en wachten dat hij de GPS ontvangt en dan de Navi gewoon instellen.
Ik heb flitsmeister gewoon op automatisch starten bij BT verbinding met de Hi5 ingesteld + het geluid geforceerd via de telefoon luidspreker zodat je niks mist.

Stukje minder omslachtig tenzij je je telefoon in de kofferbak onder een stapel dekens vervoert 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naaldhak
multipasser schreef op zondag 25 september 2022 @ 11:23:
[...]

ik heb de Balance MET vision pack!
Opendak dus.

Dit is de versie om hem intern te installeren? Werkt dat bij balance Trim?
https://shopme365.com/en/...ine-parts-gi951ap010.html
Geen idee, ben wel nieuwsgierig of de bedrading al aanwezig is dan zou ik het ook installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rebdeg
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-02 16:20
Van veel mensen krijg ik de opmerking dat als ik met hun bel (carplay direct op de USB) dat ik zo zachtjes klink. Wat ik ook doe, ik krijg mijn microfoon volume niet omhoog. Is er ergnes een setting voor de microfoon in de carkit? Andere adviezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 27-07 23:24
de meester01 schreef op zondag 25 september 2022 @ 11:41:
[...]

Ik heb flitsmeister gewoon op automatisch starten bij BT verbinding met de Hi5 ingesteld + het geluid geforceerd via de telefoon luidspreker zodat je niks mist.

Stukje minder omslachtig tenzij je je telefoon in de kofferbak onder een stapel dekens vervoert 8)
Same here, kan ik ook nooit vergeten hem te starten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rebdeg schreef op zondag 25 september 2022 @ 16:15:
Van veel mensen krijg ik de opmerking dat als ik met hun bel (carplay direct op de USB) dat ik zo zachtjes klink. Wat ik ook doe, ik krijg mijn microfoon volume niet omhoog. Is er ergnes een setting voor de microfoon in de carkit? Andere adviezen?
Ik krijg altijd juist terug dat ik zo enorm goed te horen ben.

Is het niet een instelling in je telefoon? Heb je dit probleem ook wanneer je alleen de BT koppeling hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dgb
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-07 16:17

dgb

RobbieB schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 08:06:
[...]

Kun je de in de tussentijd gemaakte kosten ook verhalen op de dealer? Want met de huidige energieprijzen kan dit best flink oplopen… zeker als je thuis laadt met bv zonnepanelen of een oud vast contract.
Geen idee, ik hoor komende week wanneer het onderdeel binnen komt.
Als dat erg lang duurt ga ik er in ieder geval over in gesprek maar ik ben bang het niks gaat uitmaken.

Ik heb 23 zonnepanelen en nog een oud contract tot volgend jaar november |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
Naaldhak schreef op zondag 25 september 2022 @ 12:21:
[...]

Geen idee, ben wel nieuwsgierig of de bedrading al aanwezig is dan zou ik het ook installeren.
Ik ook. Voor die prijs heb ik wel interesse, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Umbrah schreef op zondag 25 september 2022 @ 10:30:
[...]

Die is sowieso altijd slechts één fase. Bovendien kan je het vermogen op de plug instellen. De handleiding claimt dat je dat moet doen voordat je hem in de auto plugt. Dus: EVSE in schuko, stel vermogen in (8A-10A-12A), steek in auto. Bij 12A zal je alsnog op iets van 2.4kw vermogen uitkomen. Granny is traag. Eén fase/low amp.
thanks for the info! 2,4kw nu. Toch al 2x zo snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-07 22:10
Foutje……

[ Voor 98% gewijzigd door krizzziz op 25-09-2022 21:44 ]

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siesta
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 27-06 12:39
multipasser schreef op zondag 25 september 2022 @ 21:09:
[...]

thanks for the info! 2,4kw nu. Toch al 2x zo snel :)
Plus je hebt heel veel laadverlies (heb dit in een filmpje gezien van de Ioniq Guy op YouTube)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Rijk Vonk
  • Laatst online: 20-11-2022
Moet op dit moment regelmatig in Duitsland zijn en wil dan graag gebruik maken van de maximale snelheid van de auto. Echter, nadat ik een minuut op 10 de 190km/u op het dashboard heb gehad, zakt de auto automatisch af naar 165km/u. En vervolgens is ie daar alleen bergafwaarts nog weer boven te krijgen. Het is ongeacht de batterijlading, AC aan/uit, afstand tot eindpunt in relatie tot nog haalbare afstand, et cetera. Kent iemand dit euvel? Auto gaat vrijdag naar de garage, maar ben benieuwd naar andere ervaringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Jan Rijk Vonk schreef op zondag 25 september 2022 @ 22:19:
Moet op dit moment regelmatig in Duitsland zijn en wil dan graag gebruik maken van de maximale snelheid van de auto. Echter, nadat ik een minuut op 10 de 190km/u op het dashboard heb gehad, zakt de auto automatisch af naar 165km/u. En vervolgens is ie daar alleen bergafwaarts nog weer boven te krijgen. Het is ongeacht de batterijlading, AC aan/uit, afstand tot eindpunt in relatie tot nog haalbare afstand, et cetera. Kent iemand dit euvel? Auto gaat vrijdag naar de garage, maar ben benieuwd naar andere ervaringen.
Zal het thermische management van de accu zijn die het vermogen terug draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

siesta schreef op zondag 25 september 2022 @ 21:57:
[...]

Plus je hebt heel veel laadverlies (heb dit in een filmpje gezien van de Ioniq Guy op YouTube)
As je nog geen paal hebt wordt het moelijk.
Ik betaal nu 13c per KW.
De goedkoopste publieke palen zijn 35c+ minimum.
Dus die 10% verlies kan er wel af :)

Ik heb de CX obd link en dat is wel leuk met CarScanner.
Ook de sprinttijden zijn leuk, moet je geen draggy kopen.
En ik neem aan dat deze ook zeer accuraat zijn omdat hij de echte km/u leest van het systeem.

[ Voor 21% gewijzigd door multipasser op 25-09-2022 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edvanleeuwen
multipasser schreef op zondag 25 september 2022 @ 23:21:
[...]

As je nog geen paal hebt wordt het moelijk.
Ik betaal nu 13c per KW.
De goedkoopste publieke palen zijn 35c+ minimum.
Dus die 10% verlies kan er wel af :)

Ik heb de CX obd link en dat is wel leuk met CarScanner.
Ook de sprinttijden zijn leuk, moet je geen draggy kopen.
En ik neem aan dat deze ook zeer accuraat zijn omdat hij de echte km/u leest van het systeem.
Vattenfall-palen met de app in veel gevallen 24 ct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcornet
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13-07-2023
hey allemaal, 2 korte vraagjes.

iemand die mij kan doorverwijzen naar een officieel document van de onderhoudsintervallen in belgie? mijn dealer blijft volhouden 15k of 1x per jaar, ik dacht echt dat dit 2 jaarlijks of 30k was.

Ook zit ik met de rammel in de achterklep, enig idee of je dit zelf kan verhelpen? voor zo iets stoms naar de dealer gaan vind ik ook wat jammer en is weer 30km rijden enzo...

ps, hopelijk kennen ze wel de update ivm de preconditionering van de batterij :)
Pagina: 1 ... 119 ... 267 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic