• Woosh
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 08-07-2024
Sjoerdvt schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:41:
[...]

Vd Linden Waddinxveen. Alleen zitten er nog wel storingen op. Hij herkent eigenlijk de uitgeklapte modus niet. I-pedal blijft mogelijk, bij achteruitrijden met de fietsdrager erop wordt de noodrem geactiveerd en de sleuteldetectie voor de achterklep blijft werken. Dat hoort allemaal niet bij een juiste werking.
Ook ik heb inmiddels een (afneembare) trekhaak en bij het achteruit rijden wordt de noodrem geactiveerd. Mag ik vragen hoe e.e.a. is opgelost? Heb ik iets gemist in de handleiding?

• mh514452
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 22:31
Even een vraagje; ik heb via de actie van Charge my Hyundai de Ionity pas geactiveerd met een jaar gratis abonnement. Nu heb ik in. Frankrijk bij een paar laadpalen van Ionity gestaan, maar als ik in de app van ChargeMyHyundai kijk, zie ik nog geen afrekeningen. Ik heb uiteraard wel even benieuwd hoeveel de reis door Frankrijk heeft gekost. Kaart is in de app wel actief. Zie ik iets over het hoofd, of moet ik een andere app installeren?

In afwachting van de Ioniq 5 N line, Peugeot 308 cc (2011), 11500 wp

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:11
Na de update kun je wel met iPedal rijden als je een trekhaak hebt.

Wat ik wel suf vind is dat de automatische achterklep niet uitgeschakeld wordt. Dat is vragen om beschadigingen als je een fietsendrager hebt opgezet.

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
mh514452 schreef op zondag 17 juli 2022 @ 16:54:
Even een vraagje; ik heb via de actie van Charge my Hyundai de Ionity pas geactiveerd met een jaar gratis abonnement. Nu heb ik in. Frankrijk bij een paar laadpalen van Ionity gestaan, maar als ik in de app van ChargeMyHyundai kijk, zie ik nog geen afrekeningen. Ik heb uiteraard wel even benieuwd hoeveel de reis door Frankrijk heeft gekost. Kaart is in de app wel actief. Zie ik iets over het hoofd, of moet ik een andere app installeren?
Ik zie mijn laadacties ook nog steeds niet in de app van 2 maanden geleden. Geen idee waarom. Wel zie ik de factuur staan en die is gespecificeerd.

Nothing to see here

• Luiaard
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-11 17:54
Woosh schreef op zondag 17 juli 2022 @ 14:38:
[...]
Ook ik heb inmiddels een (afneembare) trekhaak en bij het achteruit rijden wordt de noodrem geactiveerd. Mag ik vragen hoe e.e.a. is opgelost? Heb ik iets gemist in de handleiding?
Dit had ik precies ook ondanks indrukken van parkeerknop, heel irritant. Zeker als je op vakantie bent en niet weet waar het zit.

Instellingen>voertuig>bestuurders-hulp en dan klikken op parkeerveiligheid daar in plaats van actieve assistent achterkant ‘alleen waarschuwing achter ‘ kiezen.

Zo heb ik het opgelost, maar nu de vouwwagen er niet achter zit, is hij weer terug op actieve assistent gesprongen.
edvanleeuwen schreef op zondag 17 juli 2022 @ 17:07:
Welke update bedoel je, volgens mij ben ik geheel up to date?

[ Voor 14% gewijzigd door Luiaard op 17-07-2022 18:00 ]

Import van EVs

• Pieter Hermens
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 11-11 17:17
Woosh schreef op zondag 17 juli 2022 @ 14:38:
[...]

Blijf kijken naar het Dashboard, je krijgt dan de melding rij voorzichtig. Vanaf dat moment heb je geen hulp signalen meer. Werkt prima heb ik gemerkt met fietsendrager. Je hoeft dus geen instellingen aan te passen.

PieterH

• Luiaard
Pieter Hermens schreef op zondag 17 juli 2022 @ 18:01:
[...]

Blijf kijken naar het Dashboard, je krijgt dan de melding rij voorzichtig. Vanaf dat moment heb je geen hulp signalen meer. Werkt prima heb ik gemerkt met fietsendrager. Je hoeft dus geen instellingen aan te passen.
Nee niet met Lounge, die remt automatisch en je kunt geen cm meer achteruit. Heel raar dat hij niet bedenkt dat er een aanhanger achter zit en dit automatisch uitschakelt, lijkt me wel een goede tip voor Hyundai.

Import van EVs

• Pieter Hermens

Wat ik wel suf vind is dat de automatische achterklep niet uitgeschakeld wordt. Dat is vragen om beschadigingen als je een fietsendrager hebt opgezet.
Bij aankomst van de auto eerst de deuren ontgrendelen met je afstandsbediening. Dan werkt de automatische achterklep gelukkig niet meer!

PieterH

• Luiaard
Dat duurt even, ik zie nu bijvoorbeeld wel een sessie van 9 juli, maar nog niet van afgelopen week 14/15 juli waarin ik heb gereisd naar Oostenrijk.

Import van EVs

• Woosh
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 08-07-2024
Na de "noodstop" kun je wel weer rijden na het vasthouden van de rem. Maar rijd je een bochtje achteruit klapt hij er weer in. Zeer irritant.

Tip van Luiaard maar eens proberen. Thnx.

• Pieter Hermens
Luiaard schreef op zondag 17 juli 2022 @ 18:02:
[...]

Nee niet met Lounge, die remt automatisch en je kunt geen cm meer achteruit. Heel raar dat hij niet bedenkt dat er een aanhanger achter zit en dit automatisch uitschakelt, lijkt me wel een goede tip voor Hyundai.
Ik heb ook lounge. In het begin snapte ik er ook niets van. Toch even de rem indrukken en lezen op dashboard. Zelfs de dealer wist deze oplossing niet. Je bent geneigd om meteen naar achter te kijken in plaats van naar het Dashboard waarin hij instructie geeft.

PieterH

• Luiaard
Ok wist ik niet, ik heb de auto nog niet zo lang, ik ga dit wel eens rustig proberen en niet op een moment dat hij in de rem slaat en je wel achteruit moet op de eerste vakantie. Dan maar afgekoppeld. Want met de draaicirkel van de Ioniq5 met aanhanger wordt het wel eens krap. In de handleiding van de trekhaak staat simpelweg zoiets als ‘schakel PDC uit met het knopje’. En dat werkte niet in ieder geval.

Import van EVs

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01:16

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

Kun je toch zelf doen? De functie staat niet gedwongen 'aan'

• hunter3315nl
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-06 17:39
Op je gsm inloggen bij: charge myHyundai met je eu.account.hyundai.com. Dan zie je direct je laadsessie.

• edvanleeuwen
de meester01 schreef op zondag 17 juli 2022 @ 18:19:
[...]

Kun je toch zelf doen? De functie staat niet gedwongen 'aan'
Ja, natuurlijk. Maar als ik achteruit rijd met een fietsendrager, dan gaat alles piepen. Datzelfde had men kunnen gebruiken om de achterklep niet automatisch open te doen. Het gaat om slimme middelen.

• mh514452
itsme schreef op zondag 17 juli 2022 @ 17:42:
[...]

Ik zie mijn laadacties ook nog steeds niet in de app van 2 maanden geleden. Geen idee waarom. Wel zie ik de factuur staan en die is gespecificeerd.
Jammer, zou het graag real time willen zien, net als bij de Shell recharge app. Installeren van de Ionity app helpt ook niet, daar kan je de kaart niet koppelen

• mh514452
hunter3315nl schreef op zondag 17 juli 2022 @ 18:49:
[...]

Op je gsm inloggen bij: charge myHyundai met je eu.account.hyundai.com. Dan zie je direct je laadsessie.
Top, dit werkt idd. Thanks

Was een lekker goedkope rit dan, bijna 1200 km (192 KW) voor slechts 37 euro. Dan redde ik bij lange na niet met benzine :9

[ Voor 20% gewijzigd door mh514452 op 17-07-2022 19:36 ]

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-10 16:14
bilgy_no1 schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 14:03:
En nog een update over de batterij capaciteit.

Eerder kwam ik obv werkelijk verbruik op een batterijcapaciteit van 67,3 kWh + 2 kWh 'onder nul' = 69,3 kWh. Dat is 3,3 kWh lager dan de 72,6 kWh die me verkocht is:
bilgy_no1 in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"

Ik heb later nog een test gedaan. Toen kwam ik op 70,25 kWh en als ik daar 2 kWh 'onder nul' of verliezen bij tel klopt het aardig.
Gisteren heb ik mijn auto voor 70.91 kWh geladen terwijl hij aangaf dat er nog 8% (misschien 7?) batterij in zat. Dit lijkt meer op een 77 kWh batterij qua grootte. Maar ik lees je ook schrijven over laadverlies.

Het gekke is dat mijn auto (P442XT) ook een cataloguswaarde van 1500 meer heeft gekregen bij RDW (zoals volgens mij de hele lading van juni). Hierdoor herkent mijn verzekeraar hem als 77 kWh variant. Volgens de VIN zou ik echter gewoon de 'HV EXTEND' batterij hebben die iedereen heeft.

Enig idee hoe dit zit?

• amw82
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 11-11 20:20
Woosh schreef op zondag 17 juli 2022 @ 18:08:
Na de "noodstop" kun je wel weer rijden na het vasthouden van de rem. Maar rijd je een bochtje achteruit klapt hij er weer in. Zeer irritant.

Tip van Luiaard maar eens proberen. Thnx.
p knop eerst kort indrukken en vervolgens lang. Daarna geen enkel probleem... Vandaag meerdere keren getest op weg naar Frankrijk.

• amw82

Ben het met je eens dat het slecht is, maar als het goed is ziet de klep en opstakel en zal hij stoppen voordat hij er tegenaan komt. Bij mij die ene keer dat het gebeurde iig wel.

• de meester01

de meester01

En bedankt voor de trekhaak schade en het doorrijden. #verkeershufter

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ca1nYHeKvLX2tPMaDtaNQqvvn6I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A31tFb5WUIPa7bfgei4m7nHk.jpg?f=fotoalbum_large

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09-11 08:50

MicheldeGoey

Project 45

de meester01 schreef op zondag 17 juli 2022 @ 23:15:
En bedankt voor de trekhaak schade en het doorrijden. #verkeershufter

[Afbeelding]
Ongelofelijk sneu.
Daarom "loont" het om een dashcam te hebben met sentry-functie.

• Motorfret
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-11 21:52
gisteren voor het eerst met mijn (vrijdag opgehaalde) ioniq in het donker gereden.
ergeren jullie je niet aan dat oranje "passenger airbag on" licht in de dakhemel?

24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

• de meester01

de meester01

MicheldeGoey schreef op maandag 18 juli 2022 @ 12:03:
[...]

Ongelofelijk sneu.
Daarom "loont" het om een dashcam te hebben met sentry-functie.
Een dashcam hebben we wel maar die stopt zodra de auto uitgaat.

Hebben we ergens in de auto een constante plus dan ? Met een accu die zichzelf kennelijk al leeg trekt in een aantal gevallen zie ik daar nog wel een dingetje in. Bovendien moet ik dan toch weer kabels trekken want ik pak nu de stroom via de Dongar adapter uit de binnenspiegel.

[ Voor 11% gewijzigd door de meester01 op 18-07-2022 13:02 ]

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

@de meester01
Ik heb het Blackvue topmodel. Die schakelt naar sentry-modus als de auto wordt uitgezet en bewaakt ook de accuspanning. Als die te laag zou worden, bijv. bij veel voetgangers langs de auto, dan gaat het systeem tijdig uit. Zonder gedetecteerde bewegingen/schokken, blijft het in stand-by met minimaal verbruik. Er is een kabel getrokken naar de zekeringkast.
De auto staat soms meer dan een week in de garage en nog geen enkel probleem gehad met de accuspanning.

• lackaday
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-10 15:55
Motorfret schreef op maandag 18 juli 2022 @ 12:43:
gisteren voor het eerst met mijn (vrijdag opgehaalde) ioniq in het donker gereden.
ergeren jullie je niet aan dat oranje "passenger airbag on" licht in de dakhemel?
Nooit, want daar zit al sinds december een stukje tape op 😎

Aangezien er toch geen isofix in de voorstoel zit heeft dat lampje wmb ook weinig nut.

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:56
lackaday schreef op maandag 18 juli 2022 @ 13:29:
[...]

Nooit, want daar zit al sinds december een stukje tape op 😎

Aangezien er toch geen isofix in de voorstoel zit heeft dat lampje wmb ook weinig nut.
Hangt er natuurlijk vanaf of je isofix gebruikt ;)

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• de meester01

de meester01

MicheldeGoey schreef op maandag 18 juli 2022 @ 13:22:
@de meester01
Ik heb het Blackvue topmodel. Die schakelt naar sentry-modus als de auto wordt uitgezet en bewaakt ook de accuspanning. Als die te laag zou worden, bijv. bij veel voetgangers langs de auto, dan gaat het systeem tijdig uit. Zonder gedetecteerde bewegingen/schokken, blijft het in stand-by met minimaal verbruik. Er is een kabel getrokken naar de zekeringkast.
De auto staat soms meer dan een week in de garage en nog geen enkel probleem gehad met de accuspanning.
OK, je hebt een vaste plus getrokken. Ja, dat was handig geweest maar ja, mosterd & maaltijd verhaal. Het is de eerste keer in 20 jaar dat iemand iets sloopte toen we er niet bij waren. Vorig jaar nog een richtingaanwijzer gesneuveld door iemand die dacht dat zijn auto maar 1m25 breed was... Hoop gezeur om € 65 maar ja, mijn vrouw vond dat ze niet ging opdraaien voor de fuckup van een ander _/-\o_

Toen heb ik maar een dashcam gekocht, deze auto is nog breder en ze rijdt die rimboe-route 4 x per week.

Als het een dure reparatie wordt (denk van wel) dan ga ik eens een offerte vragen bij een schadebedrijf in de buurt dat adverteert met onzichtbaar kunststof herstel. Of ik ga eens kijken wat de terugval wordt bij de verzekering.

• amw82
Motorfret schreef op maandag 18 juli 2022 @ 12:43:
Zal volgende keer eens kijken, maar het feit dat ik het me nog niet is opgevallen heb ik me er ook nog niet aan geërgerd...

• jorismathijssen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-10 12:45
Afgelopen zaterdag had ik een feestje en natuurlijk kon ik het niet laten om de IONIQ (tijdelijk) om te toveren tot DJ auto (incl. rook machine, nee er is geen brand!).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fu5yC6hM3Sru-wOckz_ApX9rPak=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QzzIMigEgQmQsTCoCpsb88Ag.jpg?f=fotoalbum_large

Misschien een leuk idee voor een echte DJ ;)
Voor diegene die willen weten wanneer de remlichten aangaan bij regenereren.......

spoiler:
filmpje start bij conclusie op 6:03.

• BenOnderweg
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 15-10 11:42

BenOnderweg

Lounge RWD 20" 77,4kWh

MicheldeGoey schreef op maandag 18 juli 2022 @ 13:22:
@de meester01
Er is ook nog een verloop om een constante plus van je OBD2-stekker af te halen. Ben je alleen wel die aansluiting kwijt voor andere doeleiden zoals metingen, maar handig en simpel aan te sluiten als je die toch niet gebruikt.

BenOnderweg in mijn Shooting Star. : )

• BenOnderweg

BenOnderweg

Lounge RWD 20" 77,4kWh

ZuinigeRijder schreef op maandag 18 juli 2022 @ 15:54:
Voor diegene die willen weten wanneer de remlichten aangaan bij regenereren.......

spoiler:
filmpje start bij conclusie op 6:03.

[YouTube: Do the IONIQ 5 Brake lights come on with different regen levels?]
Is wel ongeveer wat ik zou verwachten maar goed om zeker te weten. Zou vreemd zijn als dat bij I-pedal en regen 3 en 2 niet het geval zou zijn.
Regen 1 en 0 is ook wel logisch want je laat de auto eigenlijk rustig uitrollen.

• Changie
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:01
Ik heb toch nog een probleem die ik gek genoeg niet opgelost krijg. Ik heb mijn telefoon verbonden met de auto en handsfree icoontje staat aan. Toch gaat bellen via de telefoonspeakers en niet via de auto....ik heb al heel wat gezocht in de menu's maar krijg het niet voor elkaar. Zie ik iets over het hoofd?

• Kratos
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-11 16:54
Vandaag heb ik de auto geprobeert voor te koelen, volgens de app was het koelen klaar, maar toen ik in de auto kwam, was het bloedje heet. Iemand anders hier ook last van?
Ruuddie schreef op zondag 17 juli 2022 @ 21:49:
[...]

Gisteren heb ik mijn auto voor 70.91 kWh geladen terwijl hij aangaf dat er nog 8% (misschien 7?) batterij in zat. Dit lijkt meer op een 77 kWh batterij qua grootte. Maar ik lees je ook schrijven over laadverlies.

Het gekke is dat mijn auto (P442XT) ook een cataloguswaarde van 1500 meer heeft gekregen bij RDW (zoals volgens mij de hele lading van juni). Hierdoor herkent mijn verzekeraar hem als 77 kWh variant. Volgens de VIN zou ik echter gewoon de 'HV EXTEND' batterij hebben die iedereen heeft.

Enig idee hoe dit zit?
Vziw zijn er nog geen 2023 modellen uitgeleverd? Die zouden pas eind dit jaar komen, of begin volgend jaar?

Zou zomaar laadverlies kunnen zijn. Ik heb al eens 73 kWh gefactureerd gekregen, met nog 5% in de batterij en verbruik volgens boordcomputer (verbruik per km na het laden x aantal kilometers na het laden) van 64 kWh.

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

@Kratos
Je bedoelt de airco remote inschakelen via de Bluelink app? Doe ik regelmatig, werkt goed.

• Geert02
  • Laatst online: 17-09 20:01
Changie schreef op maandag 18 juli 2022 @ 18:36:
Ik heb toch nog een probleem die ik gek genoeg niet opgelost krijg. Ik heb mijn telefoon verbonden met de auto en handsfree icoontje staat aan. Toch gaat bellen via de telefoonspeakers en niet via de auto....ik heb al heel wat gezocht in de menu's maar krijg het niet voor elkaar. Zie ik iets over het hoofd?
Denk dat je op je telefoon tijdens het bellen op het audio ? icoon moet tikken en dan Ioniq 5 moet kiezen. Zo kun je op je telefoon switchen hoe je wilt bellen, speaker telefoon, telefoon, auto……

• Kratos
MicheldeGoey schreef op maandag 18 juli 2022 @ 20:01:
@Kratos
Je bedoelt de airco remote inschakelen via de Bluelink app? Doe ik regel, werkt goed.
Jep. Net nog eens getest hij blaast wel maar dan niet hard. Dus er komt meer warmte binnen dan dat er uit gaat :(

• MeelezerT
  • Laatst online: 30-01-2024
BenOnderweg schreef op maandag 18 juli 2022 @ 16:36:
[...]

Er is ook nog een verloop om een constante plus van je OBD2-stekker af te halen. Ben je alleen wel die aansluiting kwijt voor andere doeleiden zoals metingen, maar handig en simpel aan te sluiten als je die toch niet gebruikt.
Er zijn splitters te koop (wel erg groot en beperkte ruimte dus steekt wat uit, maar werkt).

• Geert02
Kratos schreef op maandag 18 juli 2022 @ 20:35:
[...]

Jep. Net nog eens getest hij blaast wel maar dan niet hard. Dus er komt meer warmte binnen dan dat er uit gaat :(
Heb je in de app, de temp van klimaatinstelling wel laag ingesteld? Hij kijkt volgens mij naar deze temp. En niet hoe je die in de auto hebt ingesteld

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

@Changie
Hier een iPhone. Als ik de auto start krijg ik een melding in het display dat die verbonden is. Vanaf dat moment verloopt alles automatisch handsfree.

• Kratos
Geert02 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 21:01:
[...]

Heb je in de app, de temp van klimaatinstelling wel laag ingesteld? Hij kijkt volgens mij naar deze temp. En niet hoe je die in de auto hebt ingesteld
Als ik in de app kijk staat hij op 17 graden. Ook als ik op de knop klik om hem te starten, dan zie ik dat er in het minuutje 17 graden staat en de rest van de verwarmingsfuncties staan uit.

Als ik hierna ook in de auto kom gaat hij keihard 17 graden blazen.
@Kratos Staat de auto aan de laadpaal/laadstekker en is deze gestopt, dan doet de remote airco het niet. Stom maar waar. Zonder laadstekker aangesloten dan weer wel via handmatig starten via bluelink (airco doet het dan zo een 15 minuten).

• maax
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12-11 08:01
ZuinigeRijder schreef op maandag 18 juli 2022 @ 22:02:
@Kratos Staat de auto aan de laadpaal/laadstekker en is deze gestopt, dan doet de remote airco het niet. Stom maar waar. Zonder laadstekker aangesloten dan weer wel via handmatig starten via bluelink (airco doet het dan zo een 15 minuten).
Dat is een handige tip (zeker met dit weer). Geldt dit (handmatig starten Bluelink) ook voor het verwarmen van de auto?

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 19:42

-CJ

Not remastered

Ik gebruik de remote start nu ook veel meer om alvast de airco aan te zetten.

All I had to do was follow the damn train.

• Kratos
ZuinigeRijder schreef op maandag 18 juli 2022 @ 22:02:
Hij stond gisteren wel aan de laadpaal, maar hij was wel klaar met laden (sessie was nog steeds actief). Betekend dit dan ook dat hij niet meer de airco gebruikt?
Hieronder ook een screenshot toen ik het meerdere keren probeerde. 3x aangezet terwijl die aan de paal stond, maar 3x was het nog bloed heet binnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_oU8giAHlCRlE8H42vzvCzoOd_Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yKmg2UUrSxQvj5HcxOGO2t2u.jpg?f=fotoalbum_large
maax schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 07:45:
[...]

Dat is een handige tip (zeker met dit weer). Geldt dit (handmatig starten Bluelink) ook voor het verwarmen van de auto?
Ja, ook een kwartiertje van tevoren verwarmen kan, wanneer deze niet aan de laadstekker staat of nog niet klaar is met laden. Heel handig, hoef je geen schema in te stellen.

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12-11 10:50
wel even opletten wat er allemaal aanstaat, ik zette afgelopen week ook de airco vast aan, maar de stuurverwarming was ook nog aangevinkt; lekker koele auto en bijna verbrande knuisten

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Kratos schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 08:45:
[...]

Hij stond gisteren wel aan de laadpaal, maar hij was wel klaar met laden (sessie was nog steeds actief).
Raar maar waar, dan doet remote aanzetten van airco niet. Misschien dat het wel werkt als je de laadlimiet eerst hoger zet (aangenomen dat je niet standaard tot 100% laadt), het laden start (misschien niet nodig) en daarna de airco via bluelink aanzet. Maar dat moet je dan even uitproberen.....

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

jorismathijssen schreef op maandag 18 juli 2022 @ 15:46:
Afgelopen zaterdag had ik een feestje en natuurlijk kon ik het niet laten om de IONIQ (tijdelijk) om te toveren tot DJ auto (incl. rook machine, nee er is geen brand!).

[Afbeelding]

Misschien een leuk idee voor een echte DJ ;)
Dit ziet er wel indrukwekkender uit dan vanuit het stopcontact onder de achterbank :P

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

• thebody
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-10 13:29
Geert02 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 20:08:
[...]

Denk dat je op je telefoon tijdens het bellen op het audio ? icoon moet tikken en dan Ioniq 5 moet kiezen. Zo kun je op je telefoon switchen hoe je wilt bellen, speaker telefoon, telefoon, auto……
Herkenbaar bij android. Zit in telefoon had dit nml ook bij vorige auto.
Al eens telefoon helemaal via fabrieksreset en werkte....een dag.
Ben er nog niet achter.
Nummer bellen via auto werkt wel.
Lijkt iets met prive mode bluetooth te zijn.
Apple werkt wel.

• Changie
  • Laatst online: 20:01
thebody schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 11:38:
[...]

Herkenbaar bij android. Zit in telefoon had dit nml ook bij vorige auto.
Al eens telefoon helemaal via fabrieksreset en werkte....een dag.
Ben er nog niet achter.
Nummer bellen via auto werkt wel.
Lijkt iets met prive mode bluetooth te zijn.
Apple werkt wel.
Ik zal dit nog eens testen in de auto als het iets koeler is. Tnx all voor de hulp

• Yero
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:58

Yero

Reviewer
Zijn hier eigenaren met een Ioniq 5 met solar roof? Ik ben op zoek naar wat praktijkcijfers. Hoeveel watturen of kilometers zijn er in circa een jaar tijd opgewekt?

• de meester01

de meester01

Yero schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 12:36:
Zijn hier eigenaren met een Ioniq 5 met solar roof? Ik ben op zoek naar wat praktijkcijfers. Hoeveel watturen of kilometers zijn er in circa een jaar tijd opgewekt?
Mr. EV - Andrew Till had laatst een opmerking daarover. Hij had zijn P45 een klein jaar en had een paar honderd km gratis stroom. Het zit ergens in 1 van de laatste IONIQ video's.

Als je het als optie aanschaft heb je in NL waarschijnlijk een terugverdientijd van 25 tot 50 jaar ;)
Zie deze post:

ZuinigeRijder in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-11 15:58

HollovVpo1nt

I like gadgets

HollovVpo1nt schreef op maandag 11 juli 2022 @ 13:06:
[...]

Viel mee, volgende week woensdag kan ik terecht voor reparatie.
Ugh.. AutoTaalGlas belde net, ze hebben nog geen voorruit binnen. Afspraak van morgen geannuleerd. Morgen maar weer bellen over een nieuwe datum. Balen. Scheur zit gelukkig niet aan de bestuurderskant maar aan de bijrijderskant wordt die wel steeds groter.

• ernestalmere
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-11-2024
de meester01 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 12:45:
[...]

Mr. EV - Andrew Till had laatst een opmerking daarover. Hij had zijn P45 een klein jaar en had een paar honderd km gratis stroom. Het zit ergens in 1 van de laatste IONIQ video's.

Als je het als optie aanschaft heb je in NL waarschijnlijk een terugverdientijd van 25 tot 50 jaar ;)
Je kunt hier zoeken in het forum op bijvoorbeeld 'solar roof' of wat je dan ook wil vinden.
Succes.

• WilliamGeluk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-11 10:49
Ik zat iets over de 120 Wh in een jaar.
Je gaat het solar roof er niet mee terugverdienen :-)

Hyundai Ioniq 5 Project 45

• de meester01

de meester01

ernestalmere schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 13:42:
[...]

Je kunt hier zoeken in het forum op bijvoorbeeld 'solar roof' of wat je dan ook wil vinden.
Succes.
Ik hoef het niet te weten ;)

Maar zag het wel in een video, vandaar dat ik iemand even op spoor zet. Niet alle wijsheid in de wereld is geconcentreerd in dit forum - alhoewel er best veel te vinden is 8)

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-11 15:14
Amersfoort schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 10:47:
[...]

Tekst uit de prijslijst:
"Digitale buitenspiegels (DSM): deze camerabuitenspiegels vervangen de gebruikelijke glazen spiegels. Ze verbeteren de luchtweerstand en bieden een helder zicht, ook bij slecht weer, via de aan de binnenzijde van beide voorportieren gemonteerde kleurendisplays (alleen beschikbaar op Lounge)"

Diverse reviewers op YouTube geven de voorkeur aan traditionele spiegels ivm de ongebruikelijke positie van de kleurendisplays; niet alleen bij Ioniq, maar ook andere bij andere merken. Bij de Ioniq zijn de posities van de displays niet wijzigbaar, terwijl elke bestuurder toch anders achter het stuur zit.

Afbeelding van internet:
[Afbeelding]
Twijfel dit wel of niet te nemen. Het zou ook moeten bijdragen aan een betere bereik. Vraag is alleen of het echt een groot verschil is. Meende ooit bij Audi gelezen te hebben dat het 4/5% extra zou moeten opleveren. Is toch een vrij dure optie van 1.400 euro. Digitale binnenspiegel (DCM) kun je niet meer krijgen. Ze hebben problemen met onderdelen hiervan. Eigenlijk wel balen. Vind de DCM toch een grotere must als de DSM.

Iemand hier die al een Ioniq5 heeft met DCM en/of DSM?
Xmoo schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 15:43:
[...]

Twijfel dit wel of niet te nemen. Het zou ook moeten bijdragen aan een betere bereik. Vraag is alleen of het echt een groot verschil is. Meende ooit bij Audi gelezen te hebben dat het 4/5% extra zou moeten opleveren. Is toch een vrij dure optie van 1.400 euro. Digitale binnenspiegel (DCM) kun je niet meer krijgen. Ze hebben problemen met onderdelen hiervan. Eigenlijk wel balen. Vind de DCM toch een grotere must als de DSM.

Iemand hier die al een Ioniq5 heeft met DCM en/of DSM?
Ze zijn buiten Korea nog niet met deze opties uitgeleverd. Ik denk niet dat iemand hier obv ervaring iets kan zeggen. En dan nog: die persoon kan het dan weer niet vergelijken met de gewone buitenspiegels.

De Digitale Binnenspiegel levert sowieso geen winst op qua bereik. Alleen iets qua zichtbaarheid in regenachtige omstandigheden.

De digitale buitenspiegels vind ik zelf nog best groot. Het zal allicht iets schelen, maar het hangt ook af van de aërodynamica. Eigenlijk zou Hyundai er een WLTP getal aan moeten koppelen, zoals ze ook doen voor de 19" of 20" wielen. Het feit dat ze dat niet doen zegt misschien ook wel genoeg...

En als je nu bestelt krijg je bij Long Range ook al de grotere batterij en zou ik me om bereik geen zorgen maken. Als je de Standard Range neemt en bezorgd bent over bereik, kun je beter €3000 uitgeven voor de grotere batterij, dan €1400 voor digitale zijspiegels.

• Motorfret
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-11 21:52
Eentje die valt onder het motto; "zo kan het dus ook"
Mede gezien andere verhalen hier en op het Duitse forum over lelijke montage en grote gaten in de onderkant.

Maandag is bij mij m'n trekhaak gemonteerd.
Uitgevoerd door de Tielse vestiging van trekhaakcentrum.nl. Kosten €786,-

Monteur vind het een uitdaging als hij alles mooi kan afwerken zei hij, en dat is goed gelukt...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gftaUHrKtGgCLSZGXn_KPj5hye0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fSyotfcx4wyv4jY5OsjHHhQl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ITJkMjxQ8ZZ19ZBIG3AhwkvMqeo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XvsMsGMCWgM0FeCXQhzi1hsK.jpg?f=fotoalbum_large

24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-11 15:14
bilgy_no1 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 21:07:
[...]

Ze zijn buiten Korea nog niet met deze opties uitgeleverd. Ik denk niet dat iemand hier obv ervaring iets kan zeggen. En dan nog: die persoon kan het dan weer niet vergelijken met de gewone buitenspiegels.

De Digitale Binnenspiegel levert sowieso geen winst op qua bereik. Alleen iets qua zichtbaarheid in regenachtige omstandigheden.

De digitale buitenspiegels vind ik zelf nog best groot. Het zal allicht iets schelen, maar het hangt ook af van de aërodynamica. Eigenlijk zou Hyundai er een WLTP getal aan moeten koppelen, zoals ze ook doen voor de 19" of 20" wielen. Het feit dat ze dat niet doen zegt misschien ook wel genoeg...

En als je nu bestelt krijg je bij Long Range ook al de grotere batterij en zou ik me om bereik geen zorgen maken. Als je de Standard Range neemt en bezorgd bent over bereik, kun je beter €3000 uitgeven voor de grotere batterij, dan €1400 voor digitale zijspiegels.
Ja ik begreep via een andere forum dat de MY23 nog niet geleverd zijn.

Het wordt de Hyundai Ioniq5 Lounge 77MY23. Was aan het oriënteren naar de extra opties en dat zijn alleen de Vision roof, DCM en DSM zijn. Maar nu hebben ze zich dus terug getrokken van de DCM :'(

Eens dat de DSM best wel groot zijn in vergelijking met Audi en al helemaal mee eens dat ze daar ook een WLTP getal aan moeten koppelen.

Thx

• Tallguy2719
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14-05 17:21
Op zulke momenten komt een EV zonder tunnelbak tot zijn recht! Een of andere Tesla aso die lekker strak aan de bestuurderskant zijn auto tegen je aanzet. In dit geval via passagierskant in kunnen stappen, anders had ik de parkeer uitrij functie moeten gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qowwb7DQt66rz1rmO6J_HLa-UKo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YopvSZ0MD2iWQdQ9GMnlGLP8.jpg?f=fotoalbum_large

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Tallguy2719 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 13:54:
Op zulke momenten komt een EV zonder tunnelbak tot zijn recht! Een of andere Tesla aso die lekker strak aan de bestuurderskant zijn auto tegen je aanzet. In dit geval via passagierskant in kunnen stappen, anders had ik de parkeer uitrij functie moeten gebruiken.

[Afbeelding]
och...uitstaande deurgrepen. Dat is iets wat ik niet heb en toch wel erg jammer vind....

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

• Pieter Hermens

[Afbeelding]
Jammergenoeg werkt de uitrijhulp functie niet als je standaard Auto Hold aan hebt staan. 8)7

PieterH

• Naaldhak
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 04-11 12:38
Ben even nieuwsgierig, ik zie dat sommige al OTA updates krijgen. Bij mij gebeurt nog niets, heb wel de laatste firmware. Zou mooi zijn als je het kon triggeren op de een of andere manier. Na de laatste update (632) zag ik wel dat sport is verdwenen bij de Hyundai live onderdelen.

• edvanleeuwen

[Afbeelding]
Waarschijnlijk is de Tesla ook op die manier weggezet. 😁

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-11 12:36

Redwood

The Truth Is In Here

Is er iemand die een goede koelbox weet die op 230 werk en dus rechtstreeks onder de achterbank ingeplugged kan worden?

We hebben hier nog altijd zo’n standaard 12v ding die het eigenlijk niet eens echt doet.

Ik wil graag optimaal gebruik maken van de aansluiting onder de bank.

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

• Tiggy80
Pieter Hermens schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 15:52:
[...]

Jammergenoeg werkt de uitrijhulp functie niet als je standaard Auto Hold aan hebt staan. 8)7
wel hoor, ik heb dat gewoon aanstaan en toch de auto al verplaatst

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:56
Redwood schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 00:10:
Is er iemand die een goede koelbox weet die op 230 werk en dus rechtstreeks onder de achterbank ingeplugged kan worden?

We hebben hier nog altijd zo’n standaard 12v ding die het eigenlijk niet eens echt doet.

Je moet een koelbox met compressor hebben, of hij dan 12v heeft of niet maakt niet zoveel uit.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• Luiaard
Makkelijk schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 07:06:
[...]

Je moet een koelbox met compressor hebben, of hij dan 12v heeft of niet maakt niet zoveel uit.
Helemaal waar, geen koelbox met Peltier-element, dat koelt te langzaam en ook altijd maar een bepaald aantal graden onder de omgevingstemperatuur. Met compressor nooit een probleem, ik heb al jaren een Engel MR040F, was de investering waard. 12/230V kan allebei en op stand 2 krijg je al bijna brain freeze van je drankje en verbruikt weinig stroom. Hij kan zo je wilt vriezen stel dat je op vakantie bijvoorbeeld wat vissen gevangen hebt. Zelf nog nooit gebruikt overigens. Er zijn uiteraard meer merken, maar je moet wel rekenen op ik schat minimaal €300 voor een compressorkoelbox. Een Engel vanaf €650, maar daar doe je wel je leven mee.

Import van EVs

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:02

Geen ervaring met onderstaande modellen, maar persoonlijk zou ik b.v. ff op de Obelink website kijken naar de opties (en reviews) die daar staan.

https://www.obelink.nl/ka..._system%5B0%5D=Compressor

• _Quadro
  • Laatst online: 11-11 23:18
HA! Verwachte leverdatum van mn Connect+ is bekend!
Mei 2023! 8)7

• Codeaction
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:23

Ik heb een mobicool mcf40. werkt op 220v en 12v. Kan koelen en vriezen.
Dat in combinatie met een 200wh powerbank blijft de koelbox ook aan als de auto uit staat.

De koelbox kan daarmee op de achterbank of in de kofferbak.

Prijzig, maar heerlijk met auto vakanties en op bestemming of thuis met een feest.

If it cannot be fixed with Duct-tape. Then you're not using enough Duct-tape.

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

_Quadro schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 09:18:
Mei 2023! 8)7
jemig wat lang....

• ijssgerb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-10 16:58
Het is weer drama hier met Bluelink! Al twee dagen niks als network error. Soms komt het verder maar dan krijg ik een offline melding zodra ik mijn inloggegevens weer voor de zoveelste keer heb ingevoerd. Meer mensen last van? Zag bij de app reviews inmiddels al meer meldingen hiervan.

You can call me Al

• Tiggy80
ijssgerb schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 12:11:
Het is weer drama hier met Bluelink! Al twee dagen niks als network error. Soms komt het verder maar dan krijg ik een offline melding zodra ik mijn inloggegevens weer voor de zoveelste keer heb ingevoerd. Meer mensen last van? Zag bij de app reviews inmiddels al meer meldingen hiervan.
eergisteren idd opnieuw inloggen (2x) en geen commando wat doorkwam. gisteren werkte het wel weer goed bij mij. maar zeker irritant dat je er niet op kunt vertrouwen....

• PeMo1965
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-05 12:56
Ik heb eigenlijk nooit problemen met Bluelink of dat ik opnieuw moet inloggen.
App staat op een Iphone SE2020 en werkt als een zonnetje

• de meester01

de meester01

PeMo1965 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 12:41:
[...]

Ik heb eigenlijk nooit problemen met Bluelink of dat ik opnieuw moet inloggen.
App staat op een Iphone SE2020 en werkt als een zonnetje
#metoo

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 19:42

-CJ

Not remastered

Idem, met Android.

All I had to do was follow the damn train.

Wij hebben deze:

https://www.bol.com/nl/nl...0000045311002/#modal_open

Werkt op 12v en 230v. In verschillende maten te krijgen. Tot nu werkt het prima en is niet zo duur.

• Astronaut
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
#metoo
Vandaag lijkt het beter te gaan...

Over het algemeen werkt het overigens prima

• maax
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12-11 08:01
Ik lig in de clinch met mijn LM. Ze hebben mijn maandbedrag verhoogd t.o.v. van hun offerte in 202. Ze zeggen dat de geleverde auto duurder is geworden en dat Van Mossel (Leeuwarden) de prijs heeft gehanteerd van de laatste prijslijst (voor model 2021) ipv de prijs bij bestellen (oktober 2021). Auto was eind oktober 2021 besteld en eind juni 2022 geleverd. Heeft iemand anders hier ook mee te maken gehad of iemand die de auto in oktober 2021 heeft besteld ook meer heeft moeten betalen bij uitlevering in 2022?

• mh514452
maax schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 14:02:
Ik lig in de clinch met mijn LM. Ze hebben mijn maandbedrag verhoogd t.o.v. van hun offerte in 202. Ze zeggen dat de geleverde auto duurder is geworden en dat Van Mossel (Leeuwarden) de prijs heeft gehanteerd van de laatste prijslijst (voor model 2021) ipv de prijs bij bestellen (oktober 2021). Auto was eind oktober 2021 besteld en eind juni 2022 geleverd. Heeft iemand anders hier ook mee te maken gehad of iemand die de auto in oktober 2021 heeft besteld ook meer heeft moeten betalen bij uitlevering in 2022?
Ik heb mijn auto ook eind oktober besteld via ANWB private lease die dat uitbesteedt bij Leaseplan. Auto vorige week opgehaald en toevallig vandaag net de eerste factuur binnen. Keurig het afgesproken bedrag ten tijde van het aangaan van de lease overeenkomst in rekening gebracht.

• de meester01

de meester01

Getekende offerte is leidend tenzij er juridische dichttimmerij is die aanpassingen toelaat?

• lackaday
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-10 15:55
bilgy_no1 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 13:24:
[...]

Wij hebben deze:

Werkt op 12v en 230v. In verschillende maten te krijgen. Tot nu werkt het prima en is niet zo duur.
Eens, ik gebruik dezelfde (maar dan met een Tristar-badge). Mijn verwachting was eigenlijk dat hij vooral koude zaken koud kon houden, maar ongekoelde drankjes zijn binnen een redelijke tijd ook goed koud.

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-11 18:22
Ook in oktober 2021 besteld en geleverd in juni 2022. In de koopovereenkomst een clausule laten opnemen, dat tussentijdse prijsverhogingen (tenzij veroorzaakt door de overheid, zoals belastingwijziging) niet zullen worden doorberekend.
De hogere prijs stond wel op de factuur, maar werd meteen verlaagd door een korting met hetzelfde bedrag als de verhoging. Dus kwestie van afspraken maken.

• djunicron
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Tiggy80 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 06:50:
[...]

wel hoor, ik heb dat gewoon aanstaan en toch de auto al verplaatst
Kan je me vertellen hoe dit werkt? Heb een lounge, met die knop erop op de afstandbediening, maar het autonoom parkeren of uitrijden doet helemaal niets...

Auto heeft de update van de recall voor het rem probleem en heeft vorige maand z'n mediasysteem via USB bijgewerkt. (mei / juni heet dat ding geloof ik?)

Als ik de parkeer mode aanzet vanuit de auto en achteruit m'n oprit op stuur, doet ie helemaal niets.

Als de auto ingeparkeerd staat en je geen van beide deuren in kan en de auto dus niet kunt starten, werkt het niet volgens de dealer. Maarja, daar is het nou juist handig voor?

Uitstappen en file parkeren wilde de auto ook niet doen. En toen we een keer in een krappe plek in een overvolle garage vooruit wilde laten inparkeren, wilde de auto ook niet vooruit omdat de plek te klein werd ingeschat. (vergelijkbaar met in die foto naast de Tesla hierboven, maar dan beide kanten, misschien iets ruimer)

Zou bijna denken dat de knop hiervoor op beide sleutels kapot is ofzo. Of dat ze de functionaliteit er net als de automatische handgrepen niet op gezet hebben.

• amw82
bilgy_no1 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 13:24:
[...]

Wij hebben deze:

Hier dezelfde, alleen maatje groter. Werkt prima...
de meester01 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 14:43:
[...]

Getekende offerte is leidend tenzij er juridische dichttimmerij is die aanpassingen toelaat?
Wat door @de meester01 gezegd wordt... Even de voorwaarden goed doorlezen en aan de hand daarvan eventuele verdere stappen ondernemen.

[ Voor 29% gewijzigd door amw82 op 21-07-2022 15:54 ]

djunicron schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 15:48:
[...]

Kan je me vertellen hoe dit werkt? Heb een lounge, met die knop erop op de afstandbediening, maar het autonoom parkeren of uitrijden doet helemaal niets...

Auto heeft de update van de recall voor het rem probleem en heeft vorige maand z'n mediasysteem via USB bijgewerkt. (mei / juni heet dat ding geloof ik?)

Als ik de parkeer mode aanzet vanuit de auto en achteruit m'n oprit op stuur, doet ie helemaal niets.

Als de auto ingeparkeerd staat en je geen van beide deuren in kan en de auto dus niet kunt starten, werkt het niet volgens de dealer. Maarja, daar is het nou juist handig voor?

Uitstappen en file parkeren wilde de auto ook niet doen. En toen we een keer in een krappe plek in een overvolle garage vooruit wilde laten inparkeren, wilde de auto ook niet vooruit omdat de plek te klein werd ingeschat. (vergelijkbaar met in die foto naast de Tesla hierboven, maar dan beide kanten, misschien iets ruimer)

Zou bijna denken dat de knop hiervoor op beide sleutels kapot is ofzo. Of dat ze de functionaliteit er net als de automatische handgrepen niet op gezet hebben.
Je moet eerst de deuren sluiten met de sleutel 2x, ook al zijn de deuren al op slot. Daarna de onderste knop (HOLD) van de sleutel een paar seconden indrukken, de auto wordt daarmee gestart. Daarna P voorruit of P achteruit op de sleutel voor bewegen. Je moet er ook dicht genoeg bij staan.

Zie deze video:

Bij mij werkt het zo op mijn Project 45, geen idee of dit zonder automatische handgrepen wel/niet werkt.

[ Voor 4% gewijzigd door ZuinigeRijder op 17-03-2023 13:10 ]

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Zo nog maar een keer op m'n oprijlaan proberen... Ik heb em zeker een paar keer gewoon aan laten staan terwijl ik uitstapte en de deuren daarbij niet op slot gedaan. Het moment dat ik dat doe, gaan de spiegels naar binnen. Dacht dat dat juist niet moest omdat de auto daar zelf ook mee kijkt en uitlijnt. Daar zal wellicht het probleem in zitten...

• Geert02
djunicron schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 17:21:
Zo nog maar een keer op m'n oprijlaan proberen... Ik heb em zeker een paar keer gewoon aan laten staan terwijl ik uitstapte en de deuren daarbij niet op slot gedaan. Het moment dat ik dat doe, gaan de spiegels naar binnen. Dacht dat dat juist niet moest omdat de auto daar zelf ook mee kijkt en uitlijnt. Daar zal wellicht het probleem in zitten...
3 stappen:
- auto op slot
- auto starten met sleutel
- voor of achteruit ingedrukt houden
djunicron schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 17:21:
Het is allemaal niet super vanzelfsprekend. Ik druk 2x op Afsluiten en daarna pas op Hold. Het in/uitrijden op een parkeerplek gebruik ik regelmatig door een wat krappe parkeerplek op werk.

Het zelf parkeren werkt ook, maar pas 2x gebruikt in een half jaar. Het gaat nogal sloom en bij fileparkeren hanteert hij een ruime afstand tot de stoep.

• BenOnderweg

BenOnderweg

Lounge RWD 20" 77,4kWh

_Quadro schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 09:18:
Mei 2023! 8)7
Wanneer heb je hem besteld dan en hoe weet je dat mei '23 de leverdatum wordt? :?
Ik heb mijn Lounge version met DCM, HDA2 en FCA-JX half april besteld.

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Oh, dat is vreemd, ik moet inderdaad eerst de auto open en dicht doen en 2x op sluiten drukken voordat hij aan wil springen.

Als je de auto ontgrendeld en aan laat staat gebeurt er niets. Als je em uit zet, uitstapt en het dan direct probeert, doet ie niets. Als je em dicht hebt staan omdat ie al een tijdje staat (zoals in een garage) doet ie ook niets. Maar als je em dan opent, direct weer sluit, en nogmaals op sluiten drukt voordat je de "reboot-icoon hold" knop op de onderkant indrukt, gaat ie wel aan en rijden. Maar na één keer drukken op sluiten werkt het niet (3x getest, heel vreemd)

Maar goed, dan werkt het wel. Ik neem aan dat hij niet bij gaat sturen? Dus alleen gebruiken als je werkelijk kan uitrijden in de houding waarin de wielen al staan?

Nu resteert nog het testen met het zelf laten parkeren, maar ik had al begrepen dat het tergend traag gaat en nogal wat ruimte laat / nodig heeft. Maar goed, niet zo heel belangrijk.

Bedankt voor de tips en uitleg!

[ Voor 8% gewijzigd door djunicron op 21-07-2022 23:23 ]

• amw82
Als hij dicht is, hoef je hem niet eerst te openen en dan te vergrendelen. Je klikt gewoon eerst op vergrendelen (ook al is hij al vergrendeld), en dan binnen 4 seconden op de start knop op je sleutel (paar sec vast houden). Dus eigenlijk precies zoals het in de handleiding staat. (Of het logisch is laat ik in het midden).
Hij zal bij het voor/achteruit rijden niet gaan sturen, maar alleen voor en achteruit rijden (als wielen dus schuin staan, zal net zoals normaal als je je stuur loslaat de wielen vanzelf.recht draaien. Alle veiligheidssystemen zijn actief en hij zal dus in principe ook nergens tegen aan rijden.

Inparkeren heb ik nog nooit gebruikt, daar heeft hij zoveel ruimte voor nodig dat een blinde het dan ook nog kan zonder iets te raken.

• _Quadro
  • Laatst online: 11-11 23:18
BenOnderweg schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 23:18:
[...]

Wanneer heb je hem besteld dan en hoe weet je dat mei '23 de leverdatum wordt? :?
Ik heb mijn Lounge version met DCM, HDA2 en FCA-JX half april besteld.
Maand geleden besteld via Leaseplan. Leaseplan geeft een voorlopige planning af (en die geeft dus mei aan)
amw82 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 00:04:

Inparkeren heb ik nog nooit gebruikt, daar heeft hij zoveel ruimte voor nodig dat een blinde het dan ook nog kan zonder iets te raken.
De keer dat ik dit (fileparkeren) getest heb ging hij wel in een behoorlijk krappe plek en doeltreffend (niet 8x voor- en achteruit) parkeren. Met deze grote auto en enorme draaicirkel zie ik het nut wel voor sommige mensen.

Wel langzaam en inderdaad op ruime afstand van de stoep. En gewoon niet vanzelfsprekend qua bediening.
Pagina: 1 ... 109 ... 278 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic