Gerrit-GTi schreef op maandag 11 juli 2022 @ 16:16:
[...]

Ja, ik ben hier uiteraard van op de hoogte.
  1. Op de hdd past meer dan wat er ooit op de ipads kan.
  2. Iedereen die op de wifi kan, kan lekker films/muziek etc streamen naar zijn of haar device.
  3. Op locatie gaat het systeem uit de auto en in ons huisje of caravan en de pret kan gewoon doorgaan ongeacht slechte wifi op locatie. Op locatie met een TV (+hdmi aansluiting) heb je gewoon je home entertainment mee ipv op een ipad staren.
  4. Dit systeem heb ik ingericht voor de tijd dat je netflix, disney+ etc had of de mogelijkheid had om te downloaden.
Kortom dit geeft ons wat meer flexibiliteit onderweg en op locatie. Met een chromecast kom je op locatie ook een eind maar heeft volgens mij op elk andere locatie weer setup nodig ivm steeds veranderende wifi en daarnaast werkt chromecast niet onderweg.
Ons setup is plug&play.
Heeft alleen stroom nodig en iedereen behoudt nog voldoende opslag op hun devices voor andere troep.
Ik vind het wel mooi bedacht, dus ik houd de suggestie "wat is er mis met Autobingo en een stapel boeken voor op de camping?" verder maar voor me... ;-)

Maar over je vraag: ik zou zelf ook graag een stopcontact achterin hebben. In mijn geval voor het aansluiten van de Nespresso in de kofferruimte. Dat apparaat staat niet lekker in op de middenconsole of achterbank. En het snoer is te kort naar de adapter (die ik dan weer uit de frunk moet halen). Ik wil gewoon plug 'n play stroom achterin. Beetje gemiste kans dat er niet naast de 12V outlet daar ook een 230V contactdoos zit.

Ik ga er nog wel even naar kijken, maar weet niet of dat voor de vakantie nog lukt.

Mijn vermoeden is dat dit het makkelijkst (en zonder zagen/snijden/schroeven/delen lostrekken) is te bereiken door om de bank heen te gaan. Je komt dan aan de achterzijde van de bank in de dubbele bodem. nog even uitvogelen hoe ik hem een beetje knap kan vastzetten. En qua lengte van het snoer rekening houden met het kunnen verschuiven van de bank.

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:47

cooper_s1

MINI's rule

P86 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 16:55:
[...]

Je zou zo naar de verkeerde lopen... Haha, mooie dingen. Weet alleen niet hoe gangbaar het delen van kentekens is?
Het zijn beide lease auto's , een en ander lijkt me dan niet zo herleidbaar dacht ik zo in het kader van AVG...
Ik kan het natuurlijk mis hebben, maar ik vond de 2 opvolgende nummers wel een leuk gezicht.
Vandaar dat ik de kentekens in beeld heb gehouden.

• greenlizzard
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-11 13:16
mjvh schreef op maandag 11 juli 2022 @ 17:06:
[...]

Ik heb ook die kleur besteld. Wanneer is de auto besteld?
Eind november besteld.

• P86
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-09 12:27

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

cooper_s1 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 18:35:
[...]

Het zijn beide lease auto's , een en ander lijkt me dan niet zo herleidbaar dacht ik zo in het kader van AVG...
Ik kan het natuurlijk mis hebben, maar ik vond de 2 opvolgende nummers wel een leuk gezicht.
Vandaar dat ik de kentekens in beeld heb gehouden.
Ik snap de gedachte, vroeg het me alleen even hard op af ;).

PJvI

• chrvdbos
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 31-08 10:30
Redwood schreef op maandag 11 juli 2022 @ 15:03:
[Afbeelding]

OTA werkt. Een soort van, want al een aantal dagen lijkt hij te willen updaten, maar komt het er nooit van. Wanneer download de update? Alleen wanneer de auto op ‘start’ staat en klopt het dat de update elke keer opnieuw begint? Gisteren stond deze op 70%.
Heeft bij mij ook een aantal dagen op 5% gestaan, ging toen een dag later op 7%.
In het weekend ineens een versnelling naar 95%. Daarna in een aantal stapjes in een uurtje naar 100 en daarna de installatie. OTA werkt dus maar lijkt transmissie problemen te hebben. Dealer kon ook geen verklaring geven. Dealer had al wel van andere klanten ofwel gelijke problemen met uiteindelijk installatie ofwel redelijk soepele installatie.

• Codeaction
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:23
Klaar voor de frankrijk vakantie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NanqGKEdQgwzjqyQwa5ulF8xZSw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gG658GJShGCg1aMvc9uSJPU5.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O1SrBM-g_CgqsIiHVg0qiM5rPDE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FbEy9U7uzjlhdLLfVESKjFLq.jpg?f=fotoalbum_large

If it cannot be fixed with Duct-tape. Then you're not using enough Duct-tape.

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19:18
Codeaction schreef op maandag 11 juli 2022 @ 21:48:
Ook genoeg aardappelen meegenomen ? :+

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

@Codeaction ook genoeg duct-tape meegenomen :+

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

rvdgaag schreef op maandag 11 juli 2022 @ 22:09:
[...]

Ook genoeg aardappelen meegenomen ? :+
Minimaal een half mud piepers 8)
Gehaktballen in blik
Pindakaas
Hagelslag
Een baal Popla
Etc etc ;)

• Codeaction
Uiteraard, en alle baby spullen.
Misschien wel een paar aardappelen er bij doen :+

Daarnaast, eenmaal aan ioniq koffie en je wilt niets meer anders. Zo electrifying

[ Voor 14% gewijzigd door Codeaction op 11-07-2022 22:36 ]

Cool! Mijn Nespresso past net niet lekker daartussen. Ik zie dat je het met wat schuim hebt opgelost?

Ik ga toch iets voor achterin maken.

• Codeaction
@bilgy_no1

Plukschuim inderdaad er om heen en om het apparaat te verhogen.

Daarnaast zit er een laag PVC rondom voor eventuele lekages en bescherming van de electronica onder het midden console. Hierom voor nu ook de usb poorten getaped

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04 06:38

Cozm0

Unf!

Redwood schreef op maandag 11 juli 2022 @ 17:48:
[...]

Ik heb jaren terug een hdd met wifi gekocht. Fungeert zelfs als router. Gewoon gevoed door usb.
Was 100 euro ofzo voor 1tb.

Hdd Connect met mijn telefoon voor internet. Iedereen die internet wil Connect met de hdd en heeft 1tb aan films, series, muziek en foto’s.
Leuk idee, nooit aan gedacht. Welke kan je aanraden?

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

Codeaction schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 11:00:
@bilgy_no1

Plukschuim inderdaad er om heen en om het apparaat te verhogen.

Daarnaast zit er een laag PVC rondom voor eventuele lekages en bescherming van de electronica onder het midden console. Hierom voor nu ook de usb poorten getaped
https://www.allekabels.nl...Ssp4bfVEd7WRoCbSkQAvD_BwE

Voor 2,99 heb je een wat mooiere afwerking ;).

PJvI

• erikhui
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-11 11:39
[quote]Codeaction schreef op maandag 11 juli 2022 @ 21:48:

...

Zit er een mogelijkheid van een slotje op die trekhaakkoffer? Wil ook zoiets aanschaffen maar heb niet zo'n zin bij mijn hotelovernachting alles persé leeg te moeten halen.

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-11 12:36

Redwood

The Truth Is In Here

Cozm0 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 11:53:
[...]

Leuk idee, nooit aan gedacht. Welke kan je aanraden?
Geen idee. Ik ben geen WiFi HDD Verkoper :)
Ik heb zelf deze -> https://www.coolblue.nl/p...te-wireless-plus-1tb.html
maar deze is er niet meer en aangezien hij het nog steeds goed doet (al wordt de batterij wel veel minder) hebben we nog geen nieuwe nodig. Over twee weken gaan we weer naar Frankrijk en ook deze gaat dan weer mee.

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

• mh514452
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 22:31
Eindelijk mogen wij ons ook gelukkige berijders van een Ioniq 5 noemen (73 Kwh RWD Lounge in digital teal). Vanmiddag opgehaald, keurig afgeleverd met afneembare trekhaak en de laatste software update (dus met OTA direct beschikbaar)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RX6Kv_U7QVrF5gyAt3d0kqQlqTs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LhiBHU5RV1HFJbLVcdKXV594.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door mh514452 op 12-07-2022 17:52 ]

In afwachting van de Ioniq 5 N line, Peugeot 308 cc (2011), 11500 wp

• Rechtzodiegaat
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20-01 18:59
Hallo allemaal. Sinds gisteren een Ioniq 5 voor de deur. Wat een heerlijke auto zeg. Wat ik zo 123 niet kan vinden in de menustructuur zijn de parkeersensoren. Achter doen ze het sowieso bij het achteruit rijden. Maar als ik vooruit inparkeer piept er niets, ik kan zo de struiken in als ik wil. Zie ik iets over het hoofd? ;-)

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Rechtzodiegaat schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 18:52:
Hallo allemaal. Sinds gisteren een Ioniq 5 voor de deur. Wat een heerlijke auto zeg. Wat ik zo 123 niet kan vinden in de menustructuur zijn de parkeersensoren. Achter doen ze het sowieso bij het achteruit rijden. Maar als ik vooruit inparkeer piept er niets, ik kan zo de struiken in als ik wil. Zie ik iets over het hoofd? ;-)
Toevallig een style? Die heeft geen parkeersensoren voor 😉

Nothing to see here

• Rechtzodiegaat
itsme schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 18:56:
[...]

Toevallig een style? Die heeft geen parkeersensoren voor 😉
Haha nee. Connect. Om die reden. Zo'n groot schip met alleen sensoren achter, dat is vragen om problemen in parkeergarages en met fileparkeren. 8)7

• MeelezerT
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-01-2024
Rechtzodiegaat schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 19:18:
[...]

Haha nee. Connect. Om die reden. Zo'n groot schip met alleen sensoren achter, dat is vragen om problemen in parkeergarages en met fileparkeren. 8)7
Meest rechter knopje op het dashboard aanzetten.

• Rechtzodiegaat
MeelezerT schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 19:27:
[...]

Ja die staat goed. Zal morgen eens langs de dealer rijden. Hopelijk zijn ze niet een chipje vergeten haha

• amw82
  • Laatst online: 11-11 20:20
Kijk eens vanaf 7-144 in de handleiding...

• Codeaction
@erikhui
Sloten op de trekhaak (prima) en bagagekoffer (functioneel maar matig) zijn standaard meegeleverd met tule. Het is de backspace. Echter met een simpele knoptang is je koffer weg

• TOMm1e
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 30-10 16:18
cooper_s1 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 21:28:
[...]

Ik ben erg benieuwd, laat graag de uitkomst zien als je wilt.. :)
Vandaag dan (eindelijk) de update daadwerkelijk uitgevoerd.
Het installatieproces heeft lang geduurd. Volgens de onboard duurt de installie 1 uur. Echter heb ik geen rit van 1 uur aan één stuk kunnen doen waardoor dit wel lang duurde…
Enfin, blij dat OTA werkt en niet meer hoef te klooien met USB sticks oid. *O*

• BobTL
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17-03-2024
Kort vraagje. Ik heb een Lounge maar het stopcontact onder de achterbank leent zich alleen voor het opladen van apparaten, niet voor bijvoorbeeld een stofzuiger. Is dat normaal of doe ik iets verkeerd?

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

BobTL schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 03:30:
Kort vraagje. Ik heb een Lounge maar het stopcontact onder de achterbank leent zich alleen voor het opladen van apparaten, niet voor bijvoorbeeld een stofzuiger. Is dat normaal of doe ik iets verkeerd?
Waarom dan niet? Qua stopcontact: als je de stekker van een oplader er in kunt krijgen, dan toch ook van een stofzuiger? Wat bedoel je dus?

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

• Driekussie
  • Laatst online: 10-09 09:48
Ik gebruik het contact zonder problemen, ook voor het stofzuigen van de auto (die daarbij wel ‘aan’ moet staan).

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

Heel raar. Dat stopcontact kan niet detecteren wat voor apparaat je er op aansluit en zou het dus moeten doen.

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-09 14:29
amw82 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 15:13:
[...]

Is dat de avn module (volgens de dealer de module die dit deel aanstuurt)? Die is bij mij ook al vervangen.
Maar ik ben benieuwd.
Uiteindelijk hebben ze de module in mijn auto omgewisseld met de module uit hun demo-wagen. Op die manier was ik geholpen en konden zij rustig het onderdeel voor hun demo-wagen inbouwen. Momenteel werkt alles dus weer!

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

Rechtzodiegaat schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 19:18:
[...]

Heb zelf ook een connect en geen parkeersensoren voor....

PJvI

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

Doet de adapter het wel met de stofzuiger?

PJvI

• kor952
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

Hoe is de status van je accu? onder de, ik dacht 20%, doen de stopcontacten het niet, maar die 20% is naar boven instelbaar.
En...heb je de auto wel 'aan' staan?

[ Voor 4% gewijzigd door kor952 op 13-07-2022 09:30 ]

3000Wp op 't dak

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:56
P86 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 09:10:
[...]

Heb zelf ook een connect en geen parkeersensoren voor....
Nou kunnen prijslijsten veranderen, maar ik weet dat begin dit jaar parkeersensoren voor gewoon op de prijslijst van connect stonden, en er sindsdien niet af zijn geweest.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• mh514452
Makkelijk schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 09:41:
[...]

Nou kunnen prijslijsten veranderen, maar ik weet dat begin dit jaar parkeersensoren voor gewoon op de prijslijst van connect stonden, en er sindsdien niet af zijn geweest.
Klopt, in prijslijst mei 2021 stonden de parkeersensoren voor standaard vanaf de Connect

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u-1Hu7y66fX-VdTS6_ActgL9l4M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GZYjhhQ0EZqqyejhCxTKFUXS.jpg?f=fotoalbum_large

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

mh514452 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 10:10:
[...]

Klopt, in prijslijst mei 2021 stonden de parkeersensoren voor standaard vanaf de Connect

[Afbeelding]
Ik heb ze wel om m'n Connect+ iig.

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

• PeMo1965
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-05 12:56
Zijn er inmiddels al meer Ioniq 5 eigenaren met ervaring met gebruik van caravan achter de Ioniq?
Wat zijn jullie verbruikscijfers bij welk gewicht/afmeting van de caravan.
Hoe hard rij je gemiddeld?
Wat zijn jullie ervaringen met af- en aankoppelen bij laadstations?

• ImreD
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:03
PeMo1965 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 10:58:
Zijn er inmiddels al meer Ioniq 5 eigenaren met ervaring met gebruik van caravan achter de Ioniq?
Geen ervaring met caravan, wel een beetje met de campooz tenttrailer (~700 kg. ~225 breed bovenaan en ~160 hoog).
Dit verstoort de aerodynamica behoorlijk en het verbruik bij 100 op de teller was al snel richting 35 kwh/100km. Dat viel me eigenlijk wel tegen.
Het was in NL en vrij druk op de weg, misschien heeft dat ook invloed gehad. Deze zomer lange route in FR nog maar een kijken.
Heb nog niet hoeven afkoppelen dankzij drive-through FastNed laders. Maar dat gaat komende reis veranderen..

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

Makkelijk schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 09:41:
[...]

Ik weet alleen niet of de mijn geïmporteerd is. Was een voorraad model i.v.m. de bijtelling. Kwamen ook voorraad modellen voorbij met de Lounge uitvoering lichten voor en achter maar wel "Style" opties.

PJvI

• BobTL
  • Laatst online: 17-03-2024
kor952 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 09:24:
[...]

Hoe is de status van je accu? onder de, ik dacht 20%, doen de stopcontacten het niet, maar die 20% is naar boven instelbaar.
En...heb je de auto wel 'aan' staan?
Ja auto staat aan, accu is 100% maar op scherm krijg ik de melding dat het contact alleen voor opladen geschikt is. En opladen doet het ook.
Raar toch?

• HJTe
  • Laatst online: 03-01-2024
TOMm1e schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 23:14:
[...]

Ik hoorde vandaag van de dealer dat, als het goed is, volgende week een melding komt dat er een update is voor de ota en dat je deze dan alleen hoeft te bevestigen en dat de updates dan verder vanzelf komen.
Ben benieuwd!

Het installatieproces heeft lang geduurd. Volgens de onboard duurt de installie 1 uur. Echter heb ik geen rit van 1 uur aan één stuk kunnen doen waardoor dit wel lang duurde…

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

BobTL schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 12:01:
[...]

Ja auto staat aan, accu is 100% maar op scherm krijg ik de melding dat het contact alleen voor opladen geschikt is. En opladen doet het ook.
Raar toch?
Ja raar, ik kan gewoon stofzuigen via het stopcontact onder de achterbank, de term 'alleen voor opladen geschikt' heb ik nog nooit gehad en zie hem zo snel ook niet in de gebruikershandleiding (pagina 01-15 tot 17).

3000Wp op 't dak

BobTL schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 12:01:
[...]

Raar toch?
Ik neem aan op "Ready" (start gedrukt met voet op rempedaal), zodat je in principe kunt gaan rijden, maar staat nog in P. Anders doet ie het niet.

• ernestalmere
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-11-2024
HollovVpo1nt schreef op zondag 10 juli 2022 @ 18:14:
Ik baal zo erg... Naar Italië geweest en terug met de auto, niks aan de hand. Random stukje snelweg in Nederland, steen tegen m'n ruit en flinke barst in m'n voorruit.. Halve maan. Steentje is precies tegen het stuk glas aangekomen waar al die sensoren zitten voor de binnenspiegel. Ugh. Hele ruit moet vervangen worden. Is toch een smet op de auto.
Kan gebeuren, blijft een gebruiksvoorwerp (met alle respect voor de auto). Nieuwe ruit en door. Verzekeringswerk dus w.s. hoef je er niet eens wat voor te betalen...

• ImreD
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:03
Tiggy80 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 14:16:
[...]

zoiets ja, ik heb met trillingsensoren wel een aantal ritjes gedaan (steeds hetzelfde stukje) maar nog geen tijd gehad om de data te verwerken om te zien of daar iets uit op te maken is waar de trilling vandaan komt (lees de meeste trilling is). dat is nogal een tijdrovend klusje :P
Ben benieuwd naar je bevindingen! Keep us posted!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Na bijna een jaar in de I5 rond te hebben gereden heb ik één ding niet onder de knie. Als ik de auto afsluit maar er staat nog een deur open die pas wat later dicht gaat (trage mee rijder) dan sluit de auto niet af. Hij sluit pas af als alle deuren dicht zijn en ik daarna pas op afsluiten druk. Doe ik iets fout of is dat gewoon Hyundai eigen?

3000Wp op 't dak

• Luiaard
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-11 17:54
Ik druk altijd pas als iedereen eruit is en de deuren heeft gesloten, ik ben niet anders gewend of althans zou ik diep moeten graven om te bedenken dat het ooit anders was. Mocht het misgaan, dan heb je de app nog die waarschuwt en waarmee je het kan doen.

Import van EVs

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Mijn vorige auto, een MB, kon je afsluiten voordat alle deuren dicht waren. Vandaar mijn vraag en volgens mij kon ik ook bij mijn auto daarvoor, een A6, ook op afsluiten drukken voor alle deuren dicht waren.

3000Wp op 't dak

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 19:42

-CJ

Not remastered

Dat ben ik ook gewend. De combinatie van het niet automatisch sluiten van de deuren als je weg loopt en het feit dat je de auto niet kan vergrendelen zonder dat alle deuren dicht zijn is nogal irritant.

All I had to do was follow the damn train.

• Luiaard
Dat klinkt voor mij juist ouderwets, als in, kans om jezelf buiten te sluiten? Het is een kwestie van gewenning denk ik, het enige irritante zijn trage medepassagiers.

Import van EVs

• de meester01
  • Nu online

de meester01

kor952 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 16:16:
Mijn vorige auto, een MB, kon je afsluiten voordat alle deuren dicht waren. Vandaar mijn vraag en volgens mij kon ik ook bij mijn auto daarvoor, een A6, ook op afsluiten drukken voor alle deuren dicht waren.
Als ik mijn 2003 E-klasse afsluit met de sleutel voordat alle deuren dicht zijn krijg ik een harde en vervelende waarschuwingstoon tot de laatste deur dicht is.

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

de meester01 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 17:13:
[...]

Als ik mijn 2003 E-klasse afsluit met de sleutel voordat alle deuren dicht zijn krijg ik een harde en vervelende waarschuwingstoon tot de laatste deur dicht is.
Ik had een GLC uit 2018, die gaf geen waarschuwingstoon maar deed alles opslot nadat de laatste persoon zijn deur had dicht gedaan. Idem dito bij de Audi A6 van 2008.
Hoe vaak ik het afgelopen jaar niet een melding heb gekregen zijn niet op de vingers van twee handen te tellen.....stom ding!
@Luiaard Je kunt je niet buitensluiten want je hebt toch nog de sleutel in je hand?!

3000Wp op 't dak

• Luiaard
Dicht klikken, nog iets uit openstaande deur/klep pakken en die dichtgooien met sleutel binnen, zo is het mij wel eens overkomen - 2004 Touran. Denk dat het tegenwoordig niet meer kan omdat de auto voelt dat de sleutel er nog in ligt? Hoe dan ook heb ik er niet zoveel moeite mee of ben ik er goed aan gewend. Als ik alleen ben gebruik ik het knopje op de deurklink, anders de sleutel en er is altijd nog de achtervang van de app.
Verschillende merken zullen het wel op verschillende manieren oplossen.

Import van EVs

• MeelezerT
kor952 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 16:04:
Na bijna een jaar in de I5 rond te hebben gereden heb ik één ding niet onder de knie. Als ik de auto afsluit maar er staat nog een deur open die pas wat later dicht gaat (trage mee rijder) dan sluit de auto niet af. Hij sluit pas af als alle deuren dicht zijn en ik daarna pas op afsluiten druk. Doe ik iets fout of is dat gewoon Hyundai eigen?
Klopt en dat niet alleen: nog even snel de motor uitzetten (wegens vergeten of niet goed uitgezet) via de passagiersportier en daarna afsluiten gaat ook niet.

Verder vind ik het steeds maar weer moeten aanzetten van lane assist bij het oprijden van een stuk snelweg met meerdere rijstroken best wel irritant worden. Steeds maar weer schakelt dat systeem automatisch uit en moet het handmatig weer aan. Maar ja, lane assist vind ik fijn dus moet tekens binnen een aantal seconden na het piepje goedkeuren (en niet vergeten anders ben je te laat).

Ook het met de sleutel telkens nog moeten openen van een reeds ontsloten auto om de laadkabel los te kunnen maken na het straatladen moet toch makkelijker kunnen (zoals na het snelladen waar hij wel automatisch los laat).

Ook geven de koplampen van achterliggers meer blauwe glinstering af in de achteruitkijkspiegel/achterraam dan ik gewend ben met andere merken.

Verder topwagen.

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

@MeelezerT Je merkt aan alles dat de Koreaanse logica anders is dan de West-Europeese.

Het is en blijft een fijne auto maar met een andere logica dan ik gewend ben.

3000Wp op 't dak

• MeelezerT
kor952 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 18:00:
@MeelezerT Je merkt aan alles dat de Koreaanse logica anders is dan de West-Europeese.

Het is en blijft een fijne auto maar met een andere logica dan ik gewend ben.
Prettige kijk op de dingen waar ik wat mee kan. Thanks.

• Luiaard
Na nu een aantal jaar EV rijden nu eindelijk ook met vakantie ermee. Vanochtend de recall van de parkeerrem nog laten doen. Nog wat inladen en dan gaan we het uitproberen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tWaiL6frtk-WxokwscyhVwN07Fc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0CBK9lOsgkImePb3lPsUvLG9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Luiaard op 13-07-2022 20:57 ]

Import van EVs

• Redwood

Redwood

The Truth Is In Here

Luiaard schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 20:50:
Na nu een aantal jaar EV rijden nu eindelijk ook met vakantie ermee. Nog wat inladen en dan gaan we het uitproberen:
[Afbeelding]
Benieuwd wat het verbruik zal zijn!

Luiaard schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 20:50:
Na nu een aantal jaar EV rijden nu eindelijk ook met vakantie ermee. Vanochtend de recall van de parkeerrem nog laten doen. Nog wat inladen en dan gaan we het uitproberen:
[Afbeelding]
De kat ziet toch nog dat er iets mis is onder de auto :+

• Luiaard
ZuinigeRijder schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 21:17:
[...]

De kat ziet toch nog dat er iets mis is onder de auto :+
Inspectie :)

Import van EVs

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:11
TOMm1e schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 23:14:
[...]

Ik gebruik de optie om de update te doen na het stoppen en afsluiten. Dan heb je er geen omkijken naar.

Of was dat juist niet mogelijk omdat het OTA was?

[ Voor 4% gewijzigd door edvanleeuwen op 14-07-2022 07:36 ]

• dvdj
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
Specs van de Ioniq 6 op Autoblog. Ik hoop niet dat de Ioniq 6 al het nieuwe Nvidia systeem heeft want dan kunnen we deze functionaliteit wel vergeten op de huidige 5.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rJ-vqTjI2XpyxQWDiy33f_gnsRU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/r81kkaR9DvyYvtSyq6QkdXbI.png?f=fotoalbum_large

• Gerrit-GTi
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 30-04-2023
PeMo1965 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 10:58:
Zelf nog geen lange afstand gereden en wij hebben zelf niet een doorsnee caravan.
Tot nu toe hebben we zo'n 120km gereden met een oude rapido klapcaravan. Ligt eigenlijk net als een aanhanger achter de auto en dus qua hoogte onder het dak van de auto.
Mijn vermoeden is dat mijn verbruik voornamelijk beinvloed wordt door het extra gewicht van 750kg dan echt luchtweerstand.

Over die 120km hadden we een gemiddeld verbruik van 21kwh/100km bij een snelheid van 105km/u. Dit waren ritten van en naar het onderhoud van de caravan.

Als je googled vind je ongeveer overal dezelfde aantallen qua terugval in je verbruik. Maw je zal tussen de 30% a 50% minder actieradius hebben afhankelijk van de omvang en aerodynamica van je caravan.
Snelheid speelt hierbij overigens de grootste rol. Als je verbruik te hoog ligt ga je lekker wat langzamer rijden.

Wat betreft het af en aankoppelen. Hier is voorlopig mijn grootste "zorg".
Maar wat ik gedaan heb om mezelf een beetje gerust te stellen is via ABRP een route uitgestippeld en dan vervolgens via GoogleMaps / streetview de laadstations opgezocht om te kijken waar ik ECHT moet afkoppelen en waar ik eventueel aangekoppeld kan laden. Verder was het ook belangrijk om te zien OF ik ook gemakkelijk de caravan kwijt kan nadat deze is afgekoppel en of ik dan zonder gedoe ook weer bij de laadpaal kan komen.

Dit valt reuze mee. De meeste laadpalen waar wij gaan laden richting Frankrijk hebben grote parkeerplaatsen rondom de palen. Wij zelf gaan op een woensdag rijden en ik verwacht dan ook weinig tot geen drukte rondom de palen waardoor ook het af en aankoppelen mee zal vallen.

Ik verwacht hooguit 15min langer per stop bezig te zijn ivm het aan en afkoppelen. Dit is echter prima omdat de auto sneller geladen is dan dat ons gezin (ik + 3 dames) hun sanitaire stop hebben gemaakt. 8)

Maar hierin is google echt je vriend. Er zijn behoorlijk wat ervaringen op internet te vinden van mensen die met de EV + caravan op vakantie zijn gegaan. Veel zijn engelse sites overigens maar het geeft wel redelijk een beeld wat je te wachten staat.

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12-11 10:50
mh514452 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 17:49:
Eindelijk mogen wij ons ook gelukkige berijders van een Ioniq 5 noemen (73 Kwh RWD Lounge in digital teal). Vanmiddag opgehaald, keurig afgeleverd met afneembare trekhaak en de laatste software update (dus met OTA direct beschikbaar)

[Afbeelding]
kijk nog een in de buurt ;) deze dealer was ik deze week ook nog ivm de recall software update :+

veel rijplezier

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

dvdj schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 09:26:
Specs van de Ioniq 6 op Autoblog. Ik hoop niet dat de Ioniq 6 al het nieuwe Nvidia systeem heeft want dan kunnen we deze functionaliteit wel vergeten op de huidige 5.

[Afbeelding]
Ik vind die beschrijving nogal vaag. Heel letterlijk genomen kan de Ioniq 5 ook al "even zien waar je bij kunt tappen".

En ik ben ergens wel aangenaam verrast dat die pre-heating ook gewoon op het huidige systeem kan worden bijgewerkt via de Infotainment software. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat dit soort functies vooral via een dealer update zouden moeten plaatsvinden. Maar als ze dit dus kunnen (integratie met batterijverwarming aansturen), dan moet het zeker mogelijk zijn om een algoritme voor het berekenen van routes langs laadpunten aan te passen... Desnoods zou het via de online navigatie kunnen (oftewel route berekenen op de server). Technisch zie ik daar geen issues. Volgens mij zit het vooral in de wil om dat te ontwikkelen...

• Vielleicht
Hoe zit het momenteel eigenlijk met de integratie van TomTom? Er was toch sprake van dat TomTom de navigatie zou verzorgen?

• Marc123
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 03-11 19:27
Deze melding al 3 maal gehad
Kun je alles opnieuw instellen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NhRK_sq6M54Vnl5Lrk5q6w7gZvA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/56FtTPgEZDI17gupVm2d1gZT.jpg?f=user_large

• Vielleicht
Marc123 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 13:21:
Deze melding al 3 maal gehad
Kun je alles opnieuw instellen.[Afbeelding]
Daarom is het handig om in Bluelink een backup te maken wanneer je alles naar wens hebt ingesteld. Dan kun je met één druk op de knop je complete account herstellen.

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09-11 08:50

MicheldeGoey

Project 45

Vielleicht schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 13:43:

Daarom is het handig om in Bluelink een backup te maken wanneer je alles naar wens hebt ingesteld. Dan kun je met één druk op de knop je complete account herstellen.
Dat krijg ik dus niet voor elkaar.

[ Voor 37% gewijzigd door MicheldeGoey op 14-07-2022 14:10 ]

• Tiggy80
MicheldeGoey schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 13:49:
[...]

Dat krijg ik dus niet voor elkaar.
ik heb dat ook 1x gehad, heel vervelend. idd alles opnieuw instellen |:(

• maax
  • Laatst online: 12-11 08:01
Weet iemand hoe je een automatische back up in de Blue link app kan aanvinken. Hij staat er wel in maar kan em niet activeren

• Rechtzodiegaat
MeelezerT schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 19:27:
[...]

Opgelost! Het inschakelen van de achteruitrijcamera tijdens het langzaam vooruitrijden (ik weet het, klinkt maf) triggert ook de parkeersensoren aan de voorzijde. Tweede knopje van rechts.

Wel een beetje vreemd. Al mijn vorige auto's hadden de sensoren voor standaard ingeschakeld.

[ Voor 41% gewijzigd door Rechtzodiegaat op 14-07-2022 16:24 ]

• Tiggy80
Rechtzodiegaat schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 15:23:
[...]

[...]

Opgelost! Het inschakelen van de achteruitrijcamera tijdens het langzaam vooruitrijden (ik weet het, klinkt maf) triggert ook de parkeersensoren aan de voorzijde. Tweede knopje van rechts.
er zit ook een setting die de voorsensoren standaard aanzet, vraag even niet waar precies :+ maar ik ben het tijdens het instellen wel tegen gekomen.

• Rechtzodiegaat
Tiggy80 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 16:09:
[...]

er zit ook een setting die de voorsensoren standaard aanzet, vraag even niet waar precies :+ maar ik ben het tijdens het instellen wel tegen gekomen.
Ja die ga ik ook even opzoeken. Dit is best bewerkelijk. Ik heb nog nooit instructieboekjes gelezen (camera, auto, TV, wat dan ook) maar wellicht ontkom ik er deze keer niet aan. Google, Facebook en Twitter (en dus soms Tweakers) weten meestal alles. _/-\o_

• Rechtzodiegaat
amw82 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 19:52:
[...]

Kijk eens vanaf 7-144 in de handleiding...
Dit deed de (definitieve) truc. Thx. Voor anderen die op dit probleem stuiten en geen zin hebben dat dikke instructieboek op te duikelen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/is5EN4Gxuy-lVUyLCZWABI8CRXs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GGsjAjMToJ4NaxEIISn1JgfK.png?f=fotoalbum_large

Vreemd dat die niet standaard aanstaat trouwens. Enfin. Opgelost.

• TOMm1e
  • Laatst online: 30-10 16:18
edvanleeuwen schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 07:33:
[...]

Ik gebruik de optie om de update te doen na het stoppen en afsluiten. Dan heb je er geen omkijken naar.

Of was dat juist niet mogelijk omdat het OTA was?
Het OTA is het beste te omschrijven als het downloaden en installeren van een zip-file.
Het gebeurt namelijk in drie stappen:

1: download (zip)file. Het update bestand.
2: uitpakken/ update voorbereiden. Hier geeft het infotainment ca. 1 uur aan. Duurde bij mij véél langer omdat ik kortere ritten had. Het proces gaat de volgende rit weer verder waar je geblevem was. Voordat het proces wordt hervat duurt wel even. Ik vermoed dat hij het doorlopen gedeelte van de vorige rit nog een keer checkt wordt. Echter duurt deze stap nog steeds naar schatting 2 uur effectief.
3: daadwerkelijk installatie. Dit duurde ca. 15 minuten. Het rechterscherm was uitgeschakeld, evenals radio, navi etc was niet beschikbaar.

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-10 16:14
Sinds de ontvangst van mijn Ioniq 5 (Lounge) vorige week vrijdag, heb ik er alweer 1000 km op zitten. Fijne auto, maar ik heb toch wel wat kleine irritaties gevonden. Met name de stoel krijg ik maar niet in een positie waar hij me bevalt. Ik vind hem opvallend hard, na 45 minuten rijden krijg ik echt een houten achterste. Ook de randen aan de zijkant zijn zo stijf dat het wat begint te zeuren aan de zijkanten van mijn benen. Uiteindelijk zit ik dus de halve reis de stoel te verschuiven om in een andere positie te kunnen zitten, die dan even mijn achterste op een andere hoek belast. Ik ben 1.87m en 90kg, dus niet opvallend groot of zwaar.

In alle reviews en in dit topic lees ik dat iedereen de stoelen zo comfortabel vindt. Moesten jullie wennen aan de stijfheid van de stoel?
Ruuddie schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 21:21:
Sinds de ontvangst van mijn Ioniq 5 (Lounge) vorige week vrijdag, heb ik er alweer 1000 km op zitten. Fijne auto, maar ik heb toch wel wat kleine irritaties gevonden. Met name de stoel krijg ik maar niet in een positie waar hij me bevalt. Ik vind hem opvallend hard, na 45 minuten rijden krijg ik echt een houten achterste. Ook de randen aan de zijkant zijn zo stijf dat het wat begint te zeuren aan de zijkanten van mijn benen. Uiteindelijk zit ik dus de halve reis de stoel te verschuiven om in een andere positie te kunnen zitten, die dan even mijn achterste op een andere hoek belast. Ik ben 1.87m en 90kg, dus niet opvallend groot of zwaar.

In alle reviews en in dit topic lees ik dat iedereen de stoelen zo comfortabel vindt. Moesten jullie wennen aan de stijfheid van de stoel?
Ik had dat de eerste lange rit ook een beetje, maar heb redelijk snel een paar goede standen gevonden. De twee beste heb ik ingesteld. Alleen jammer dat je dat niet tijdens het rijden (bijv. bij een stoplicht) mag wisselen.

Voor mij was het meest comfortabel om er echt een 'zero gravity' seat van te maken. Zitting een beetje naar achter gekanteld, kuitsteunen wat omhoog en dan de afstand tot de pedalen ingesteld door de stoel naar voren te schuiven en de hoogte wat aan te passen. Maar het was wel even zoeken idd...
Gerrit-GTi schreef op maandag 11 juli 2022 @ 16:16:
[...]

Ja, ik ben hier uiteraard van op de hoogte.
  1. Op de hdd past meer dan wat er ooit op de ipads kan.
  2. Iedereen die op de wifi kan, kan lekker films/muziek etc streamen naar zijn of haar device.
  3. Op locatie gaat het systeem uit de auto en in ons huisje of caravan en de pret kan gewoon doorgaan ongeacht slechte wifi op locatie. Op locatie met een TV (+hdmi aansluiting) heb je gewoon je home entertainment mee ipv op een ipad staren.
  4. Dit systeem heb ik ingericht voor de tijd dat je netflix, disney+ etc had of de mogelijkheid had om te downloaden.
Kortom dit geeft ons wat meer flexibiliteit onderweg en op locatie. Met een chromecast kom je op locatie ook een eind maar heeft volgens mij op elk andere locatie weer setup nodig ivm steeds veranderende wifi en daarnaast werkt chromecast niet onderweg.
Ons setup is plug&play.
Heeft alleen stroom nodig en iedereen behoudt nog voldoende opslag op hun devices voor andere troep.
Ik heb vandaag even gekeken. Het moet heel makkelijk lukken om naar die dubbele bodem te komen zonder enige inbreuk te maken op de auto...

Stekker in onder de bank inpluggen en dan kun je direct daarnaast tussen de rails van de twee delen onder de bank door geleiden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o9lnkJn530nloDZqyyXiZ6WUy-o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R0rhwQDK6TgiHOOcgu51JFZZ.jpg?f=fotoalbum_large

Daarna zit er rechts een gleufje waar precies een snoer door kan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MiYaurTOTlv1lc35jBetEfoP_co=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KjGu7RtB0GHSlw0OBjttkZQu.jpg?f=fotoalbum_large
En nog even de terugkoppeling over de Yakima Dakdragers. Deze passen uiteindelijk goed, maar ik vond het wel een puzzel.

De voeten klemmen uiteindelijk meer tegen het metaal aan dan dat het volle gewicht op het glas steunt. En met de Thrubar (meestal zie je de Flushbar) luistert het heel nauw om de lengte van de balken goed in te stellen. Anders gaan de voeten kantelen.

Ik heb uiteindelijk (nog) geen foto van de verkoper gekregen (die hij via de importeur had opgevraagd), maar het voelt secuur en met een proefritje ging het ook prima.

Qua geluid vind ik het meevallen (inclusief Hapro Traxer 6.2), hoewel ik alleen 70 heb gereden op de randweg. Zal straks met de surfplanken ernaast wel iets anders worden vrees ik.

Het zijn mooie dakdragers en voelt verder kwalitatief goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RrOmgtsJa-t3rmRXB441Mt-zt7M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P0vtSzpoINST18ALg8xXEuOW.jpg?f=fotoalbum_large

• Tiggy80
bilgy_no1 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 22:50:
En nog even de terugkoppeling over de Yakima Dakdragers. Deze passen uiteindelijk goed, maar ik vond het wel een puzzel.

De voeten klemmen uiteindelijk meer tegen het metaal aan dan dat het volle gewicht op het glas steunt. En met de Thrubar (meestal zie je de Flushbar) luistert het heel nauw om de lengte van de balken goed in te stellen. Anders gaan de voeten kantelen.

Ik heb uiteindelijk (nog) geen foto van de verkoper gekregen (die hij via de importeur had opgevraagd), maar het voelt secuur en met een proefritje ging het ook prima.

Qua geluid vind ik het meevallen (inclusief Hapro Traxer 6.2), hoewel ik alleen 70 heb gereden op de randweg. Zal straks met de surfplanken ernaast wel iets anders worden vrees ik.

[Afbeelding]
de afstelling van de lengte is bij de flushbar ook vrij kritisch kan ik beamen. bij de montage vind ik dat je de rubber voeten al een beetje moet indrukken om de beugel om de dakrand heen te krijgen. als je het truukje door hebt zijn ze vrij makkelijk te monteren. Minpuntje vond ik wel dat de rubbervoeten (die feitelijk een passtuk zijn en de drager geschiktmaken voor de verschillende autos) niet echt vast zitten (bij de flushbar iig), ze zitten soort van geklemd om de hardplastic voet. ik heb ze met een paar kleine schroefjes uiteindelijk maar vast geschroefd zodat ze niet steeds van de drager vallen als je er in de schuur tegenaanstoot. is dat bij de thrubar versie anders? verder inderdaad een degelijke drager.

Tiggy80 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 10:03:
[...]

de afstelling van de lengte is bij de flushbar ook vrij kritisch kan ik beamen. bij de montage vind ik dat je de rubber voeten al een beetje moet indrukken om de beugel om de dakrand heen te krijgen. als je het truukje door hebt zijn ze vrij makkelijk te monteren. Minpuntje vond ik wel dat de rubbervoeten (die feitelijk een passtuk zijn en de drager geschiktmaken voor de verschillende autos) niet echt vast zitten (bij de flushbar iig), ze zitten soort van geklemd om de hardplastic voet. ik heb ze met een paar kleine schroefjes uiteindelijk maar vast geschroefd zodat ze niet steeds van de drager vallen als je er in de schuur tegenaanstoot. is dat bij de thrubar versie anders? verder inderdaad een degelijke drager.
Ja, inderdaad. Die loszittende passtukken maken het ook niet makkelijk. Ik snap het wel vanuit het oogpunt van modulariteit, maar dan hadden ze toch voor een inklikkend systeem kunnen kiezen. Ook bij het plaatsen vond ik dit heel onhandig. Slim idee om er een schroefje door te doen. Dacht zelf aan Polymax oid, maar dan zit het wel permanent vast...

Maar goed. Het past in elk geval dus ook op de auto's met het Vision dak.

• greenlizzard
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-11 13:16
Eerste kilometers heb ik erop zitten. En wat een fijne auto!

Stoelen zitten prettig (Connect), zowel voor als achter.
HDA werkt top (getest in goed weer op meerdere snelwegen), ik merk nader tot geen geslinger (laatste updates staan erop). Alleen bij afritten doe je er verstandig aan de cruise control uit te zetten, want zonder voorgangers remt hij niet automatisch af voor scherpe bochten.
De weg voel je soms licht in het stuur, maar het getril uit sommige filmpjes en reacties herken ik gelukkig niet.
Je hebt, vind ik, niet het gevoel dat je zo'n zware auto onder je hebt. Goed onderstel en vering 👍.

Het lukt mij overigens niet om het laadklepje te openen door met de hand te drukken op de pixels op het klepje (auto uit, deuren ontgrendeld), dus daar gebruik ik standaard de knop op de autosleutel voor. Doe ik iets verkeerd of zie ik iets over het hoofd?

Mijn IONIQ5 werd geleverd met een ander kleur interieur dan besteld (Connect, dus enkel van invloed op deurpanelen en middenconsole).
Met de dealer ben ik nu overeengekomen dat ze ter compensatie kosteloos de ledverlichting bagageruimte en achterklep leveren en plaatsen.

Al met al heel tevreden 🙂

• de meester01
  • Nu online

de meester01

greenlizzard schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 12:27:

Het lukt mij overigens niet om het laadklepje te openen door met de hand te drukken op de pixels op het klepje (auto uit, deuren ontgrendeld), dus daar gebruik ik standaard de knop op de autosleutel voor. Doe ik iets verkeerd of zie ik iets over het hoofd?
Pas eens wat meer geweld toe. Ik druk altijd met de palm van mijn hand want met mijn vingers kan ik kennelijk niet hard genoeg drukken volgens de auto :+
Gisteren de firmware update gehad van de terugroepactie van de P en de laadklep update. Zie ook deze post:

ZuinigeRijder in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"

Ik had eigenlijk verwacht dat nu automatisch de Elektronische ParkeerRem geactiveerd zou worden, maar dat is bij mij niet het geval wanneer je de auto in P of uit zet. Hebben anderen die de terugroepactie hebben gedaan hetzelfde? Misschien dat ze toch een software fout gevonden hebben en dat de oplossing dus NIET de EPB automatisch activeren is.

• Tiggy80
ZuinigeRijder schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 13:36:
Gisteren de firmware update gehad van de terugroepactie van de P en de laadklep update. Zie ook deze post:

ZuinigeRijder in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"

Ik had eigenlijk verwacht dat nu automatisch de Elektronische ParkeerRem geactiveerd zou worden, maar dat is bij mij niet het geval wanneer je de auto in P of uit zet. Hebben anderen die de terugroepactie hebben gedaan hetzelfde? Misschien dat ze toch een software fout gevonden hebben en dat de oplossing dus NIET de EPB automatisch activeren is.
ik had niet de indruk dat ze het activeren van de EPB als oplossing hadden in deze update, maar dat het idd een bug was waardoor de motor losgekoppeld werd. ik heb zelf de autohold altijd aan staan dus dan wordt de EPB wel geactiveerd en was de recall een formaliteit zeg maar :+

• mh514452
greenlizzard schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 12:27:
Eerste kilometers heb ik erop zitten. En wat een fijne auto!

Stoelen zitten prettig (Connect), zowel voor als achter.
HDA werkt top (getest in goed weer op meerdere snelwegen), ik merk nader tot geen geslinger (laatste updates staan erop). Alleen bij afritten doe je er verstandig aan de cruise control uit te zetten, want zonder voorgangers remt hij niet automatisch af voor scherpe bochten.
De weg voel je soms licht in het stuur, maar het getril uit sommige filmpjes en reacties herken ik gelukkig niet.
Je hebt, vind ik, niet het gevoel dat je zo'n zware auto onder je hebt. Goed onderstel en vering 👍.

Mijn IONIQ5 werd geleverd met een ander kleur interieur dan besteld (Connect, dus enkel van invloed op deurpanelen en middenconsole).
Met de dealer ben ik nu overeengekomen dat ze ter compensatie kosteloos de ledverlichting bagageruimte en achterklep leveren en plaatsen.

Al met al heel tevreden 🙂
Ook hier de eerste echte lange rit gemaakt nadat dinsdag de auto was geleverd. Vanochtend vroeg vertrokken, onze 17 jarige dochter die net vorige week haar rijbewijs had gehaald, heeft tot Hazeldonk mogen rijden. Daarna heb ik het stuur overgenomen. Wat een fantastische reis auto. De stoelen waren voor ons DE reden om voor deze auto te kiezen, maar met ventilatie zijn ze met dit warme weer nog aangenamer.

Wat ook opviel gezien alle eerdere berichten, de HDA2 werkte prima, hoewel dit mijn eerste ervaring met zo’ semi auto pilot was, dus ik heb geen referentie. Geen gezwabber op de snelwegen, automatisch inhalen ging behoorlijk goed (wel even rekening houden dat je wat eerder dan ik gewoon was al naar de linkerbaan gaat), snelheid werd automatisch aangepast (daar zag ‘ie echter wel eens een verkeersbord met een lagere snelheid die niet voor het doorgaand verkeer bedoeld was, zoals bij een afrit) en geen trillingen in stuur of middenconsole.

Veelal 130 gereden, dan lust ‘ie best wel wat, maar wat gaat dat laden snel. Wel hadden we bij 2 laadstops wat geluk, net de laatste beschikbare paal en terwijl wij stonden te laden ontstonden de rijtjes wachtenden (Ionity St Witz voor Parijs en bij Orleans Nord). Door het snelle laden (ik zag de 224 KW aangetikt worden) konden wij in ieder geval snel plek vrijmaken voor de volgende. Omstanders waren erg verbaasd, dat is dan wel weer erg leuk…..

Morgen het laatste stuk(je), nog een uur of 4 rijden. Heb er nu al weer zin in.

Het laadklepje heb ik de eerste 2 dagen ook mee lopen stoeien maar inmiddels de juiste mate van druk uitoefenen op de juiste plek gevonden. Zelfde voor het sluiten van de portieren, daar moet je ook best wat druk op uitoefenen. Dat ben ik echt beter gewend bij mijn vorige auto’s.

1 ding missen we heel erg uit onze vorige Peugeot 3008. Die had een enorm afsluitbaar middenconsole die gekoeld werd, paste zo maar 2 flessen wijn (of water :? ) in. Altijd een koel drankje onderweg. Geen idee waar en wat voor mogelijkheden er voor de Ioniq zijn, moet ik me in de vakantie maar eens in gaan verdiepen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pAeDONAbsOsgmqzBr5KBBz5xe9g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uSTjkrGPZ2p7JiSeh2a2vJOq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door mh514452 op 15-07-2022 16:50 ]

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09-11 08:50

MicheldeGoey

Project 45

ZuinigeRijder schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 13:36:
Gisteren de firmware update gehad van de terugroepactie van de P en de laadklep update.

Ik gebruik Auto Hold en als ik de auto uitzet, gaat het nu rode remsymbool aan.

• Changie
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:01
Ook mijn auto (connect+) rijd ik nu 1 week in en ook ik merk op snelweg niet echt het gezwabber gelukkig. Hij rijdt heerlijk en bijna als vanzelf. Alleen de auto lane change snap ik niet. Heb enkele keren een soort pop up gekregen waarbij ik op ok moest klikken. Maar toen wist ik nog niet waar die zat en nadien nooit meer. Maar voor zover ik weet zou ik in theorie alleen licht de richtingspook moeten aanraken en daarna kort t stuur toch?

• amw82
MicheldeGoey schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 16:50:
[...]

Ik gebruik Auto Hold en als ik de auto uitzet, gaat het nu rode remsymbool aan.
Dat was voor de recall ook al zo met gebruik van auto hold.
mh514452 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 16:33:
[...]

Geen gezwabber op de snelwegen, automatisch inhalen ging behoorlijk goed (wel even rekening houden dat je wat eerder dan ik gewoon was al naar de linkerbaan gaat), snelheid werd automatisch aangepast (daar zag ‘ie echter wel eens een verkeersbord met een lagere snelheid die niet voor het doorgaand verkeer bedoeld was, zoals bij een afrit) en geen trillingen in stuur of middenconsole.
]
Dat is dan ook precies de reden dat ik die automatische snelheidsaanpassing uitgezet heb. In het begin een paar keer gehad dat de auto vol in de ankers ging...
mh514452 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 16:33:
[...]

1 ding missen we heel erg uit onze vorige Peugeot 3008. Die had een enorm afsluitbaar middenconsole die gekoeld werd, paste zo maar 2 flessen wijn (of water :? ) in. Altijd een koel drankje onderweg. Geen idee waar en wat voor mogelijkheden er voor de Ioniq zijn, moet ik me in de vakantie maar eens in gaan verdiepen.
Dan kom je toch uit bij een koelbox(je).

En misschien maar goed dat er geen wijn in kan O-)

[ Voor 69% gewijzigd door amw82 op 15-07-2022 19:40 ]

• mh514452
amw82 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 19:35:
[...]

Dat was voor de recall ook al zo met gebruik van auto hold.

[...]

Dat is dan ook precies de reden dat ik die automatische snelheidsaanpassing uitgezet heb. In het begin een paar keer gehad dat de auto vol in de ankers ging...

[...]

Dan kom je toch uit bij een koelbox(je).

En misschien maar goed dat er geen wijn in kan O-)
Bij mij ging ‘ie dan niet meteen vol in de ankers, maar gaf een plingeltje en begon vaart te minderen. Bij de derde keer herkende ik het plingeltje en nam ik het direct over waardoor ik op snelheid bleef. Sowieso is snelheid herkenning wel een ding, de auto en de kaart van Apple via de CarPlay spraken elkaar ook wel eens tegen…

Koelboxje gaan we wel eens naar kijken. Op de plek van aankomst meteen een koel roseetje open trekken was de afgelopen jaren geen straf :9

• amw82
Vraagje, ging net de reis plannen richting de Vendée van zondag. Klopt het dat je maar 2 tussenstops kan inplannen in de ingebouwde nav, of doe ik iets fout?

(Helaas nog geen werkende USB |:( )
amw82 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 21:50:
Vraagje, ging net de reis plannen richting de Vendée van zondag. Klopt het dat je maar 2 tussenstops kan inplannen in de ingebouwde nav, of doe ik iets fout?

(Helaas nog geen werkende USB |:( )
Hmm. Dat heb ik nog niet geprobeerd. Maar ik plan sowieso steeds een stop vooruit in de navi. Dan laat ik tijdens laden ABRP weer even herberekenen adhv het actuele verbruik en files (even checken met G Msps) en vul ik dan de volgende lader in. Richting Vendée heb je bijv een paar opties en als er iets verandert gaat je navi de hele tijd naar de ingestelde tussenstops plannen, ook al is het niet per se meer de beste stop.
bilgy_no1 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 22:50:

[Afbeelding]
Update qua verbruik. Er ligt een Hapro Traxer 6.2 op het dak (smalle dakkoffer), met daarnaast een surfplank.

Eerste 200 km, vooral 100 km/h in Nederland en België gereden. Verbruik kwam op 189 Wh/km. Dat was met lichte wind tegen/zij. Eerder deze week kwam ik zonder zooi op het dak en lichte wind in de rug op 165 en 169. Extra verbruik dus ongeveer 20 Wh/km, of 12% meer bij 100 km/h.

Daarna een heel stuk 120 km/h in België en 110 km/h in Frankrijk. Hier kan ik uiteindelijk op 245 Wh/km. Ook dat viel me niet tegen. Ik vul bij ABRP nu als normverbruik 220 Wh/km bij 110 km/h in voor de rest van de reis. Zonder daklast zit dat op 195 (ergens in het voorjaar gerekend door ABRP met de dongle toen het nog koud was).

Valt me uiteindelijk niet tegen.

Wat me gisteren wel tegenviel is dat ik voor het eerst ergens moest wachten bij een snellader... Er stonden daar twee auto's te laden die per se tot 100% wilden laden. Zucht... Laatste 3% zou nog 10 minuten duren... Dan krijg je inderdaad wel laadfiles.
En nog een update over de batterij capaciteit.

Eerder kwam ik obv werkelijk verbruik op een batterijcapaciteit van 67,3 kWh + 2 kWh 'onder nul' = 69,3 kWh. Dat is 3,3 kWh lager dan de 72,6 kWh die me verkocht is:
bilgy_no1 in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"

Ik heb later nog een test gedaan. Toen kwam ik op 70,25 kWh en als ik daar 2 kWh 'onder nul' of verliezen bij tel klopt het aardig.

Om extra data te verkrijgen heb ik nog een test gedaan. Afgelopen twee weken (voor vertrek op vakantie) heb ik eens gepoogd zo zuinig mogelijk te rijden. Uiteindelijk kwam ik op 422,6 km met 81% van de batterij (95,9% - > 15,0%) en een gemiddeld verbruik van 133 Wh / km. Idealiter had ik hem iets verder leeg gereden, maar obv deze cijfers kom ik op 522 km bereik en 69,5 kWh capaciteit. Plus 2 kWh 'onder nul' is dat 71,5 kWh.

Kortom, dat is ook wel in de ball park. De tweede en derde test zijn redelijk consistent met elkaar en de nominale capaciteit. Het verschil tussen die twee is bijvoorbeeld te verklaren door de tijdsperiode van de test van 2 weken. De regelmatige checks en verbindingen van het systeem zullen ook wel wat hebben verbruikt in die lange tijd.

Het verschil met de eerste test is wel erg groot en dat kan ik niet daardoor verklaren. Wie het weet mag het zeggen, maar ik ben wel gerustgesteld dat de auto ook daadwerkelijk de opgegeven capaciteit kan gebruiken.

• emcore
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-11 11:23
Changie schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 18:28:
Ook mijn auto (connect+) rijd ik nu 1 week in en ook ik merk op snelweg niet echt het gezwabber gelukkig. Hij rijdt heerlijk en bijna als vanzelf. Alleen de auto lane change snap ik niet. Heb enkele keren een soort pop up gekregen waarbij ik op ok moest klikken. Maar toen wist ik nog niet waar die zat en nadien nooit meer. Maar voor zover ik weet zou ik in theorie alleen licht de richtingspook moeten aanraken en daarna kort t stuur toch?
Het werkt alleen op de snelweg, en je krijgt zodra je de snelweg op gaat (of een deel van de snelweg betreedt wat volgens de auto snelweg is) een pop-up met “Hallo, mag ik stuur dingen voor je doen?” Als je dan op de ok knop drukt, is het systeem actief.
Je kan dan, mits de sterren, de maan en de zon op 1 lijn staan, de richtingaanwijzer pook ingedrukt houden in de richting van je keuze. Dan gaat hij nadenken of dit een situatie is waarin hij je wil helpen. Dingen die mis kunnen gaan:
- Er rijdt een auto in je dode hoek of er komt een auto met genoeg snelheid op de doel baan aangereden. Dan zegt hij: Controleer omgeving
- Hij snapt de lijnen niet op de doelbaan. Dan zegt hij: Niet beschikbaar
- Terwijl hij bezig is van baan te wisselen, komt er een auto aan op doel baan die hem te snel rijdt. Dan annuleert hij de actie, en roept hij: Controleer omgeving. Hij stopt dan geheel met je in een baan houden; je rijdt immers half op de andere baan. Je mag dan zelf zorgen dat je veilig terug op de juiste baan komt, want wat hem betreft heeft hij genoeg gedaan, en heeft hij wel een pauze verdiend.
- Hij heeft 6 gerold met een dobbelsteen (oftewel, totale willekeur). Dan roept hij: Niet beschikbaar, en doet hij het niet.

Als het werkt, krijg je op je heads up display een paar pijltjes te zien die aangeven waar hij je geen gaat brengen. Dan zal hij met rustige schokjes je van baan laten wisselen. Soms gaat het ook vloeiend, maar dat hangt van de baan af, hoeveel bocht er in de baan zit, etc.
Als hij je op de baan heeft, blijft hij nog ff de richtingaanwijzer aanhouden, tot je in het heads up display een aantal keren een paar pijlen naar voren ziet verschijnen. Hiermee bedoelt hij: Ik ben klaar, fijne dag verder.

Samenvatting: Rij op de snelweg, druk op OK als hij vraagt of hij mag helpen, en houd de richtingaanwijzer pook een tijdje vast in de richting waar je wil dat hij je heen helpt.
Hij is nogal kieskeurig met of hij je wil helpen of niet, en neemt rustig de tijd om je van baan te wisselen.

(Ik vind het een fijn systeem, alleen jammer dat het soms willekeurig niet lijkt te werken)
emcore schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 18:03:
[...]

Het werkt alleen op de snelweg, en je krijgt zodra je de snelweg op gaat (of een deel van de snelweg betreedt wat volgens de auto snelweg is) een pop-up met “Hallo, mag ik stuur dingen voor je doen?” Als je dan op de ok knop drukt, is het systeem actief.
Je kan dan, mits de sterren, de maan en de zon op 1 lijn staan, de richtingaanwijzer pook ingedrukt houden in de richting van je keuze. Dan gaat hij nadenken of dit een situatie is waarin hij je wil helpen. Dingen die mis kunnen gaan:
- Er rijdt een auto in je dode hoek of er komt een auto met genoeg snelheid op de doel baan aangereden. Dan zegt hij: Controleer omgeving
- Terwijl hij bezig is van baan te wisselen, komt er een auto aan op doel baan die hem te snel rijdt. Dan annuleert hij de actie, en roept hij: Controleer omgeving. Hij stopt dan geheel met je in een baan houden; je rijdt immers half op de andere baan. Je mag dan zelf zorgen dat je veilig terug op de juiste baan komt, want wat hem betreft heeft hij genoeg gedaan, en heeft hij wel een pauze verdiend.
- Hij heeft 6 gerold met een dobbelsteen (oftewel, totale willekeur). Dan roept hij: Niet beschikbaar, en doet hij het niet.

Als het werkt, krijg je op je heads up display een paar pijltjes te zien die aangeven waar hij je geen gaat brengen. Dan zal hij met rustige schokjes je van baan laten wisselen. Soms gaat het ook vloeiend, maar dat hangt van de baan af, hoeveel bocht er in de baan zit, etc.
Als hij je op de baan heeft, blijft hij nog ff de richtingaanwijzer aanhouden, tot je in het heads up display een aantal keren een paar pijlen naar voren ziet verschijnen. Hiermee bedoelt hij: Ik ben klaar, fijne dag verder.

Samenvatting: Rij op de snelweg, druk op OK als hij vraagt of hij mag helpen, en houd de richtingaanwijzer pook een tijdje vast in de richting waar je wil dat hij je heen helpt.
Hij is nogal kieskeurig met of hij je wil helpen of niet, en neemt rustig de tijd om je van baan te wisselen.

(Ik vind het een fijn systeem, alleen jammer dat het soms willekeurig niet lijkt te werken)
Kleine aanvulling: je hoeft niet per se de richtingaanwijzer vast te houden. Een half klikje (niet vastzetten) is voldoende.

En op sommige stukken snelweg werkt het ook niet. Bijvoorbeeld bij samenvoegende wegen of als er heel veel rijstroken zijn.

Verder helemaal eens met je beschrijving: het systeem is erg voorzichtig. Zo moet hij wel detecteren dat je het stuur vasthoudt, maar als je ook maar iets aan het stuur draait klaagt hij dat er input aan het stuur wordt gegeven...

• amw82
Zo, hier ook klaar voor de vakantie. Toch blij dat ik gekozen heb voor de bagagebox, scheelt proppen en ruzie met de vrouw dat ze te veel meeneemt O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sAtaIakMxjyJpeYY1ZQn5U-D_Ck=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8iine3OXBIhoOrGbiOYW8iLB.jpg?f=fotoalbum_large

• Astronaut
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
emcore schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 18:03:
[...]

Een leuke van dit systeem is ook dat als ie zo goed als klaar is met wisselen van baan, de auto nog 2x knippert met de richtingaanwijzer. Dat is verwarrend voor andere weggebruikers (alsof je nog een baan wil wisselen). Maar ook is het verwarrend voor de auto, want als er in de baan links naast je een auto rijdt, dan waarschuwt de dodehoeksensor 8)7
Pagina: 1 ... 108 ... 278 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic