Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijssgerb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-10-2024
cooper_s1 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 19:24:
[...]

Ik was in de veronderstelling dat het een software update betrof? Ofwel dat het ook op de 2021 modellen kan?
Sterker nog ik heb net als veel andere IONIQ-5 bezitters van het eerste uur extra voor deze optie gekozen en betaald. Achteraf bleek dat het niet werkte en kregen we steeds te horen dat er een oplossing voor zou komen. Als ik de reactie van Hyundai lees doen ze nu alsof ze uit coulance gaan kijken of ze deze optie ook bij de eerste modellen alsnog voor elkaar kunnen krijgen middels een software update. En dat terwijl ze ons al ruim een jaar een worst voorhouden met deze zogenaamde update. Echt een waardeloos zooitje dit, net als de laatste update als je het mij vraagt. Veel toezeggingen en beloftes waarvan ze er bar weinig van gerealiseerd hebben. En voor het geld wat we ervoor hebben betaald mag je toch wel wat anders verwachten. Blij dat ik niet als vele anderen nu eindeloos door een dealertje aan het lijntje wordt gehouden voor een uitgeklede IONIQ-5 tegen de hoofdprijs. Niet dat het veel uitmaakt want al hebben de versies van het eerste uur meer specs ze moeten natuurlijk wel werken 8)

[ Voor 23% gewijzigd door ijssgerb op 30-06-2022 20:26 ]

You can call me Al

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeelezerT
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-01-2024
ijssgerb schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:36:
Onderstaande zijn de eerste bevindingen van deze update;
1. Het kleurthema kan nu automatisch worden omgeschakeld (wit thema overdag en
donker thema in de avond/nacht).
2. Bij het starten van de navigatie heb je nu de mogelijkheid om te kiezen tussen: Snelste, zuinigste en voorkeur snelweg route.
3. Wat kleine ontwerpveranderingen in tijd, datum en het voertuigpictogram op het startscherm.

Kortom geen laadplanning, geen resterende batterijweergave bij aankomst, geen voorconditionering ....

De changelog in de auto geeft alleen de eerste twee genoemde punten als highlights.

PS Mijn OTA zegt nu beschikbaar en vereist geen apart abonnement meer....

https://update.hyundai.com/EU/NL/updateNoticeView/632
Update loopt. Bedankt voor de tip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P86
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 10:19

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

cooper_s1 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 19:24:
[...]

Ik was in de veronderstelling dat het een software update betrof? Ofwel dat het ook op de 2021 modellen kan?
De in 2021 geleverde modellen noemen ze ook wel de 2022 modellen. Ook al zijn die een jaar eerder afgeleverd.

PJvI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16:24

-CJ

Not remastered

Software update voor het eerst zelf gedaan, had nog de versie van november. Erg goed te doen en de fullscreen Android auto is samen met automatisch zwart/thema een hele mooie verbetering.

Ben benieuwd in hoeverre ik verschil merk qua rijden, bijvoorbeeld de HDA en lane assist.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ijssgerb schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 20:18:
[...]

Sterker nog ik heb net als veel andere IONIQ-5 bezitters van het eerste uur extra voor deze optie gekozen en betaald. Achteraf bleek dat het niet werkte en kregen we steeds te horen dat er een oplossing voor zou komen. Als ik de reactie van Hyundai lees doen ze nu alsof ze uit coulance gaan kijken of ze deze optie ook bij de eerste modellen alsnog voor elkaar kunnen krijgen middels een software update. En dat terwijl ze ons al ruim een jaar een worst voorhouden met deze zogenaamde update. Echt een waardeloos zooitje dit, net als de laatste update als je het mij vraagt. Veel toezeggingen en beloftes waarvan ze er bar weinig van gerealiseerd hebben. En voor het geld wat we ervoor hebben betaald mag je toch wel wat anders verwachten. Blij dat ik niet als vele anderen nu eindeloos door een dealertje aan het lijntje wordt gehouden voor een uitgeklede IONIQ-5 tegen de hoofdprijs. Niet dat het veel uitmaakt want al hebben de versies van het eerste uur meer specs ze moeten natuurlijk wel werken 8)
Eens. Als dit uiteindelijk niet geleverd wordt kan de dealer weer rekenen op de volgende claim (na de niet geleverde automatische handgrepen). Het op hoge snelheid kunnen laden is een van de belangrijkste kenmerken van de auto. En ze hebben inderdaad 'batterijverwarming' apart meeverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:33

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

bilgy_no1 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 22:36:
[...]

Eens. Als dit uiteindelijk niet geleverd wordt kan de dealer weer rekenen op de volgende claim (na de niet geleverde automatische handgrepen). Het op hoge snelheid kunnen laden is een van de belangrijkste kenmerken van de auto. En ze hebben inderdaad 'batterijverwarming' apart meeverkocht.
Staat er in de folder dan dat de batterijverwarming daarvoor is?

Geen disclaimer in de folder dat de laadsnelheid afhankelijk is van externe factoren zoals het weer en de SOC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:24
lackaday schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 12:06:
[...]

Lekker!

Must-haves imho:
1. Zorg dat je snel (! Volgens mij kan dit tot en met vandaag!) je ChargeMyHyundai abo met korting afsluit. Je kunt dan met flinke korting laden in het buitenland bij IONITY, onmisbaar op Europese vakanties. Je kunt abo geloof afsluiten obv VIN.
2. Chargemap vind ik de beste app voor het vinden van laadpalen. In Nederland meestal niet zo spannend want je struikelt er zowat over, in het buitenland wel degelijk fijn om te hebben.
3. Genieten maar :)
Wees voorzichtig met Chargemap, want die heeft niet altijd de juiste info over de beschikbaarheid van laders. De ChargeMyHyundai app doet dat veel beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aangezien ik nog steeds te zien kreeg dat OTA niet met mijn abonnement beschikbaar was, heb ik toch maar de USB methode gebruikt voor te updaten:

Ná update staat er:
OTA (Over-the-air) update
Beschikbaar
Dat betekent óf dat de 220211 versie nog een bug bevat, zodat OTA niet met deze versie gaat komen, óf dat OTA nog niet aangezet was en dat de nieuwe update de tekst aangepast heeft. Wie zal het zeggen 8)7 De geduldige, laat het even horen of het na een paar weken via OTA geupdate is :Y

De update procedure is iets anders dan voorheen. Ik koos altijd om de update uit te voeren met de auto in "Ready" om zeker te zijn dat de 12V accu niet leegraakte. Na start ging deze de USB stick controleren en nadat ik na ongeveer 15 minuten ging kijken, stond er dat de update pas verder ging wanneer de auto uitgezet wordt. Display bleef aan en ging verder met update. Een half uur later nog eens gaan kijken en toen was het display uit. Auto aangezet en de nieuwste update wordt gerapporteerd. Alles bij elkaar dus onder de 45 minuten met mijn USB stick.

Aangezien ik een zuinige rijder ben, ben ik blij met de optie "economische route". Laten we eens zien welke routes gekozen worden door de navigatie ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kor952
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

ZuinigeRijder schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 09:01:

Aangezien ik een zuinige rijder ben, ben ik blij met de optie "economische route". Laten we eens zien welke routes gekozen worden door de navigatie ;)
Maar wees eerlijk de rest van de updates stelt toch helemaal niets voor als je het vergelijkt met de worst die ons voorgehouden is....denk aan de brief van de baas van Hyundai-Europa aan vlogger 'Car Maniac'. :?

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kor952 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 10:19:
[...]

Maar wees eerlijk de rest van de updates stelt toch helemaal niets voor als je het vergelijkt met de worst die ons voorgehouden is....denk aan de brief van de baas van Hyundai-Europa aan vlogger 'Car Maniac'. :?
De optie batterij voorverwarmen vóórdat je bij de snellader zou ook misschien pas in de tweede helft van dit jaar komen. Of lange ritten plannen via navigatie. Maar voor mij is dit allemaal niet echt een deal-breaker. Heb nog maar éénmaal bij een echte snellader gestaan en nog geen gebruik gemaakt van goedkoop snelladen bij IONITY :o

Maar ik kan me voorstellen dat voor mensen die niet kunnen thuisladen en/of vaak lange ritten maken, dit wel belangrijk is. De vraag is natuurlijk of ze dit software/firmware matig voor elkaar krijgen op het 2022 model. Blijkbaar heeft de Genesis G60 en Kia EV6 hardware matig een ander koel/verwarmingssysteem (geen apart koel en verwarm leidingen) en mogelijk krijgt het 2023 model hetzelfde systeem als Kia/Genesis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

@ZuinigeRijder ....eens beloofd blijft beloofd, mocht het aan het eind van het jaar nog niet mogelijk zijn dan moeten we met zijn allen proberen om de mailbox van Hyundai-EU te laten ontploffen door iedere dag en op ieder uur ze aan hun belofte te herinneren....

Je moet niet iets beloven en vervolgens als het je niet lukt om welke reden ook net te doen of je neus bloedt.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lackaday
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-02 18:27
edvanleeuwen schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 08:12:
[...]

Wees voorzichtig met Chargemap, want die heeft niet altijd de juiste info over de beschikbaarheid van laders. De ChargeMyHyundai app doet dat veel beter.
Bezet/onbezet gaat inderdaad niet altijd goed, maar in de vier jaar dat ik de app gebruik geeft Chargemap imo wel de meest complete info, door het community-model. Het vinden van gratis laders in Franse dorpjes bijvoorbeeld gaat erg goed met Chargemap, maar ChargeMyHyundai weet dat vaak niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edvanleeuwen
lackaday schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 11:16:
[...]

Bezet/onbezet gaat inderdaad niet altijd goed, maar in de vier jaar dat ik de app gebruik geeft Chargemap imo wel de meest complete info, door het community-model. Het vinden van gratis laders in Franse dorpjes bijvoorbeeld gaat erg goed met Chargemap, maar ChargeMyHyundai weet dat vaak niet.
Dat zou kunnen. Maar ik heb bij Ressons-Est precies het tegenovergestelde: het lijkt of daar tien laders staan, terwijl het er maar vier zijn. En in die Franse laadwoestijn is dat onhandig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

ZuinigeRijder schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 13:20:
[...]

Oftewel Full Screen Carplay en Android Auto zit in de update. Zie ook mijn video gepost, Android Auto laat in het rechtse scherm het secundaire scherm zien, en blijkbaar Carplay ook. De video laat ook zien hoe je het hele scherm (zonder secundair scherm) kunt tonen, door de resolutie te verlagen. Maar dat wil je waarschijnlijk niet O-)
mwah...toch wel een beetje teleurgesteld dat dit Android Auto op full screen is. Blijkbaar nog steeds niet de mogelijkheid om de kaart op het hele scherm te krijgen (behalve de resolutie tweak dan). Natuurlijk is het beter dan wat we hadden (met een tamelijk nutteloze 1/3 rechterzijde) maar ik had toch wel graag de mogelijkheid gehad om ook deze 1/3 (nu gevuld door een 2e AA-scherm) ook uit te zetten en de navi op full screen te hebben. Blijkbaar kun je ook niet kiezen wat je op het rechter AA-scherm krijgt? Dit is altijd spotify/media? ==> en wat heb je daar aan als je DAB/FM aan hebt?

Automatisch zwart/wit vind ik een fijne, ben benieuwd of het goed werkt.

De ingebouwde navi gebruik ik amper, dus die economische route zal me biet zijn.

Nog een TIP: standaard kun je niet komen bij de developer settings van Android Auto (die zijn verborgen). Om daar wel te komen: ga naar "Over" en dan op "Versie" --> je krijgt dan uitgebreidere versie info te zien. Tik vervolgens 7x (?) op dit scherm en je kun deze developer settings unlocken.

Update: die resolutie tweak werkt bij mij niet. Bij iemand anders wel?

[ Voor 20% gewijzigd door jrk op 01-07-2022 13:49 ]

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supreme1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-02 20:04
jrk schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 12:57:
[...]
Update: die resolutie tweak werkt bij mij niet. Bij iemand anders wel?
Net geprobeerd, bij mij werkt het ook niet. Wellicht moet de resolutie dan nóg lager? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Supreme1 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 13:54:
[...]

Net geprobeerd, bij mij werkt het ook niet. Wellicht moet de resolutie dan nóg lager? 8)7
neuh!

Waarom nou niet zelf kunnen bepalen wat er in de beide schermen komt te staan? Op zicht wisselt dit wel prima hoor. Als je op de kleine klikt, dan wordt die groot/links en gaat de ander naar klein/rechts. Maar ik zou dan wel die 2 apps zelf willen bepalen. Dus bijvoorbeeeld whatsapp rechts, bij Navi links...

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ZuinigeRijder schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 09:01:
Aangezien ik nog steeds te zien kreeg dat OTA niet met mijn abonnement beschikbaar was, heb ik toch maar de USB methode gebruikt voor te updaten:

Ná update staat er:

[...]
'Economische route' ging toch over zo min mogelijk tolwegen gebruiken? Niet over de route waarmee je het minste energie verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bilgy_no1 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 16:45:
[...]

'Economische route' ging toch over zo min mogelijk tolwegen gebruiken? Niet over de route waarmee je het minste energie verbruikt.
Nope, de route gaat echt anders dan normaal, ook zonder tolwegen op de route. Er wordt rekening gehouden met kortere afstand/weinig oponthoud/minder snel rijden. Ik krijg nu andere routes waaruit ik kan kiezen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kor952 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 11:04:
@ZuinigeRijder ....eens beloofd blijft beloofd, mocht het aan het eind van het jaar nog niet mogelijk zijn dan moeten we met zijn allen proberen om de mailbox van Hyundai-EU te laten ontploffen door iedere dag en op ieder uur ze aan hun belofte te herinneren....

Je moet niet iets beloven en vervolgens als het je niet lukt om welke reden ook net te doen of je neus bloedt.
Ik ben het helemaal met je eens. Als die voorverwarming niet komt maakt Hyundai niet waar wat ze hebben beloofd. De geadverteerde laadsnelheid wordt dan een groot deel van het jaar niet behaald, de extra optie 'Batterijverwarming' maakt niet waar wat er is beloofd en tot slot is door de uitlatingen van Hyundai ook echt wel de verwachting gewekt dat dit via een update zou worden geleverd.

Ik raak door dit soort zaken wel echt verzuurd tav Hyundai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ZuinigeRijder schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 16:48:
[...]

Nope, de route gaat echt anders dan normaal, ook zonder tolwegen op de route. Er wordt rekening gehouden met kortere afstand/weinig oponthoud/minder snel rijden. Ik krijg nu andere routes waaruit ik kan kiezen......
OK dat is op zich interessant. Zou helemaal mooi zijn als hij aangeeft met welke SOC je per route aankomt. Dan heb je er nog meer aan bij het kiezen van de route: 10 minuten langer, maar aankomen met 5% meer SOC. Doet hij dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
de meester01 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 22:46:
[...]

Staat er in de folder dan dat de batterijverwarming daarvoor is?

Geen disclaimer in de folder dat de laadsnelheid afhankelijk is van externe factoren zoals het weer en de SOC?
Als ik het met goed herinner staat zoiets wel in de Manual icm de Winter Mode. En ik heb er zeker tijdens het verkoopgesprek naar gevraagd, of die batterijverwarming er ook voor zorgt dat je in de winter snel kunt laden. Maar dat staat uiteraard nergens op papier.

Disclaimers zullen me eerlijk gezegd een worst zijn.

En het valt me echt enorm tegen dat een bedrijf dat al zo lang EVs maakt dit nog niet goed geregeld heeft. Ik hoop maar dat we als 2022-model eigenaren niet met een soort ondergeschoven kindje komen te zitten en alle verbeteringen aan ons voorbij gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• levdbas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-04 15:32
Vanmorgen de update geïnstalleerd via USB en ik moet zeggen dat zowel de LKA en LFA een stuk gecontroleerder zijn. Ik wordt nu zachtjes teruggeduwd met de LKA in plaats van een grove duw. Ook de waarschuwingsgeluiden lijken minder vaak af te spelen. De LFA lijkt nu ook beter bochten te kunnen volgen. En de update aan Android Auto is ook heel welkom. Al met al is de eerste ervaring goed met de nieuwe update!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13-05 10:02

MicheldeGoey

Project 45

levdbas schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 21:06:
Vanmorgen de update geïnstalleerd via USB en ik moet zeggen dat zowel de LKA en LFA een stuk gecontroleerder zijn. Ik wordt nu zachtjes teruggeduwd met de LKA in plaats van een grove duw. Ook de waarschuwingsgeluiden lijken minder vaak af te spelen. De LFA lijkt nu ook beter bochten te kunnen volgen. En de update aan Android Auto is ook heel welkom. Al met al is de eerste ervaring goed met de nieuwe update!
Hier dezelfde constatering, alles voelt gedecideerder, stabieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

bilgy_no1 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 17:09:
[...]

Als ik het met goed herinner staat zoiets wel in de Manual icm de Winter Mode. En ik heb er zeker tijdens het verkoopgesprek naar gevraagd, of die batterijverwarming er ook voor zorgt dat je in de winter snel kunt laden. Maar dat staat uiteraard nergens op papier.

Disclaimers zullen me eerlijk gezegd een worst zijn.
Die disclaimers hebben je op de hoogte gebracht van de product eigenschappen. Daarin staat dat de laadsnelheid afhankelijk is van externe factoren o.a. de omgevingstemperatuur.

In de handleiding staat iig niet wat jij denkt erin te vinden.

De winter modus is er om de laadsnelheid in de winter te verbeteren, er staat geen claim in om 220kw te garanderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Als ik dit filmpje moet geloven pissen alle huidige Ioniq 5 eigenaren naast de pot vwb 'Battery Precondition'.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh514452
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13-05 23:14
Na een tijdje even dit draadje niet te hebben gevolgd omdat levering van de Ioniq 5 toch keer op keer werd uitgesteld, nu maar weer eens een hoop bijgelezen want eindelijk, na ruim 9 maanden wachten mag ook ik eindelijk over 10 nachtjes de auto bij de dealer ophalen, uitvoering 73 Kwh RWD Lounge, digital teal met afneembare trekhaak.

Wat ik uit de posts gelezen heb moet ik in ieder geval bij aflevering letten op:

- mei update geïnstalleerd info / nav systeem
- terugroep actie parkeerrem
- update BMS

Zijn er nog andere zaken / tips waar ik bij aflevering op moet letten of navragen?

We gaan 2 dagen na levering direct met de auto naar Zuid Frankrijk, kunnen we hem meteen goed testen. Laadpasjes van Shell recharge, Chargemap en de jaar gratis Ionity premium via chargemyhyundai al geregeld. Daarnaast omdat ik wel eens in de Tesla van vrienden rijdt, staat ook de Tesla app op de telefoon die ik dan weer kan gebruiken om te kunnen chargen bij de Tesla laadstations.

[ Voor 10% gewijzigd door mh514452 op 02-07-2022 07:59 ]

Ioniq 5 Lounge 73KW (2022), Peugeot 308 cc (2011), 11500 wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

mh514452 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 07:42:
Na een tijdje even dit draadje niet te hebben gevolgd omdat levering van de Ioniq 5 toch keer op keer werd uitgesteld, nu maar weer eens een hoop bijgelezen want eindelijk, na ruim 9 maanden wachten mag ook ik eindelijk over 10 nachtjes de auto bij de dealer ophalen, uitvoering 73 Kwh RWD Lounge, digital teal met afneembare trekhaak.

Wat ik uit de posts gelezen heb moet ik in ieder geval bij aflevering letten op:

- mei update geïnstalleerd info / nav systeem
- terugroep actie parkeerrem
- update BMS

Zijn er nog andere zaken / tips waar ik bij aflevering op moet letten of navragen?

We gaan 2 dagen na levering direct met de auto naar Zuid Frankrijk, kunnen we hem meteen goed testen. Laadpasjes van Shell recharge, Chargemap en de jaar gratis Ionity premium via chargemyhyundai al geregeld. Daarnaast omdat ik wel eens in de Tesla van vrienden rijdt, staat ook de Tesla app op de telefoon die ik dan weer kan gebruiken om te kunnen chargen bij de Tesla laadstations.
Veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamGeluk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:48
mh514452 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 07:42:

Het is mij nog niet gelukt de Ioniq te laden bij een Tesla supercharger. Heb die in Meerkerk enkele malen geprobeerd, maar na twee seconden laden knalt hij eruit. Heb anderen met hetzelfde probleem gehoord. Heb nog geen Ioniq eigenaren gesproken die het wel gelukt is. Test het eerst even uit is mijn advies.

Have fun!

Hyundai Ioniq 5 Project 45

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:39

Umbrah

The Incredible MapMan

WilliamGeluk schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 09:40:
[...]

Het is mij nog niet gelukt de Ioniq te laden bij een Tesla supercharger. Heb die in Meerkerk enkele malen geprobeerd, maar na twee seconden laden knalt hij eruit. Heb anderen met hetzelfde probleem gehoord. Heb nog geen Ioniq eigenaren gesproken die het wel gelukt is. Test het eerst even uit is mijn advies.

Have fun!
Tesla doet wat gekke dingen, zoals 500v op hun v3 laders. De hele industrie werkt met 400 of 800 die bovendien compatible zijn. De v3 suc is bovendien niet slim genoeg om te bedenken dat als iets meer dan 400 kan, dat dit niet noodzakelijk betekent 500. En bij dc laden is de lader in control. Kortom, 800v auto's kunnen niet laden bij v3. Wel bij v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
de meester01 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 01:18:
[...]

Die disclaimers hebben je op de hoogte gebracht van de product eigenschappen. Daarin staat dat de laadsnelheid afhankelijk is van externe factoren o.a. de omgevingstemperatuur.

In de handleiding staat iig niet wat jij denkt erin te vinden.

De winter modus is er om de laadsnelheid in de winter te verbeteren, er staat geen claim in om 220kw te garanderen.
Precies. Die Winter Mode zou de laadsnelheid moeten verbeteren en dat doet hij nu niet. Genoeg ervaringen van mensen die in de winter nog niet eens 150 kW halen.

Ze disclaimen inderdaad dat het temperatuur afhankelijk is. Vervolgens verkopen ze een extra optie die de batterij verwarmt. Dan mag ik ervan uitgaan dat die optie een verbeterde prestatie levert bij lage temperaturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luiaard
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 19:20
Batterijverwarming is bekend van eerdere modellen en ja ik heb er al ook eens een gehad zonder. Dit was eerder nog niet zo'n heikel punt met maximale laadsnelheden van 50-77kWh op de Kia en Hyundai modellen. @de meester01 heeft gelijk dat je qua opties betaald hebt voor sec batterijverwarming. Dit staat als optie feitelijk los van de snellaadprestaties die afhankelijk zijn van omstandigheden - de optie heet geen pre-conditioning , maar het is wel zo dat je batterijverwarming nodig hebt om dit überhaupt te kunnen doen. Wat jullie willen is de pre-conditioning die blijkbaar wel aangekondigd is als feature op de MY23, maar zover ik kan beoordelen van buitenaf technisch ook gewoon mogelijk zou moeten zijn op de eerdere versie. Het is in mijn optiek namelijk niets anders dan een stuk software dat bepaalt wanneer de batterijverwarming precies bijspringt. In die zin ben ik het wel eens dat de pre-conditioning gewoon moet komen voor alle I5's. Je zou als early adopter beloond mogen worden voor je vertrouwen door mee te kunnen profiteren van alle nog komende updates en volgens mij is dit ook zo dus laten we het afwachten.

Bedenk je wel dat zo hard snelladen technisch gezien een behoorlijke tour de force is met enorme amperages en je wilt tegelijk goed op de levensduur van je kostbare accu letten. Ik heb al een Niro gehad met meer dan een ton op de teller zonder merkbaar accuverlies en die kwaliteit van Hyundai/Kia vind ik bovenal belangrijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Luiaard op 02-07-2022 11:24 ]

Import van EVs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Ter herinnering aan wat Hyundai begin dit jaar beloofd heeft, belangrijkste is vanaf ong. 6:50 u.

En dit is de brief....Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AUxxWapCiOdrhbmYZgMLMniJPbk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v5cQ1grlGTZwlLtJo6YwLpWB.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas is het emailadres onleesbaar gemaakt, maar een info at hyundai.de zal wss wel bestaan, en dan beginnen met t.a.v. Jürgen Keller......voorbeeld:

Dear Mr. Keller,

May I remind you of the letter to Car Maniac earlier this year.
2022 is half way now and we still do not have an update for battery pre-conditioning of the drive battery of our Ioniq 5.
Can you please tell me when I can expect the pre-conditioning update.

Kind Regards,

voeg een kopie van de brief bij.

[ Voor 74% gewijzigd door kor952 op 02-07-2022 12:45 ]

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tune575
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 27-12-2022
Misschien een gekke vraag, maar is het iemand al gelukt om zonder schade de waarschuwingsstickers van de hoofdsteunen op de achterbank te halen? Heb al een beetje proberen te pulken, maar het kwam niet eenvoudig genoeg los dat ik het vertrouwen had om ermee door te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Codeaction
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:48
De donger dash cam adapter is weer op voorraad!

If it cannot be fixed with Duct-tape. Then you're not using enough Duct-tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luiaard
kor952 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 11:58:
Ter herinnering aan wat Hyundai begin dit jaar beloofd heeft, belangrijkste is vanaf ong. 6:50 u.

En dit is de brief....
Voraussichtlich betekent hier dat verwacht wordt dat het ook op eerder uitgeleverde l5's zal kunnen worden toegepast. Er wordt niets meer of minder gezegd dan dat eraan gewerkt wordt en verwacht wordt dat het in de eerste helft van 2022 komt en op eerdere I5's ook zal werken. Uiteraard hebben wij dan ook een verwachting, maar of je rechten kunt ontlenen aan een email die door Hyundai Duitsland aan een youtuber is gestuurd waag ik te betwijfelen. Ik vind dat geen belofte en zeker niet aan elke klant. Ik wacht geduldig af, het is ook nog lang geen winter.

Import van EVs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luiaard schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 11:17:
Batterijverwarming is bekend van eerdere modellen en ja ik heb er al ook eens een gehad zonder. Dit was eerder nog niet zo'n heikel punt met maximale laadsnelheden van 50-77kWh op de Kia en Hyundai modellen. @de meester01 heeft gelijk dat je qua opties betaald hebt voor sec batterijverwarming. Dit staat als optie feitelijk los van de snellaadprestaties die afhankelijk zijn van omstandigheden - de optie heet geen pre-conditioning , maar het is wel zo dat je batterijverwarming nodig hebt om dit überhaupt te kunnen doen. Wat jullie willen is de pre-conditioning die blijkbaar wel aangekondigd is als feature op de MY23, maar zover ik kan beoordelen van buitenaf technisch ook gewoon mogelijk zou moeten zijn op de eerdere versie. Het is in mijn optiek namelijk niets anders dan een stuk software dat bepaalt wanneer de batterijverwarming precies bijspringt. In die zin ben ik het wel eens dat de pre-conditioning gewoon moet komen voor alle I5's. Je zou als early adopter beloond mogen worden voor je vertrouwen door mee te kunnen profiteren van alle nog komende updates en volgens mij is dit ook zo dus laten we het afwachten.

Bedenk je wel dat zo hard snelladen technisch gezien een behoorlijke tour de force is met enorme amperages en je wilt tegelijk goed op de levensduur van je kostbare accu letten. Ik heb al een Niro gehad met meer dan een ton op de teller zonder merkbaar accuverlies en die kwaliteit van Hyundai/Kia vind ik bovenal belangrijk.
Het gaat erom dat de auto niet waarmaakt wat je mag verwachten. In de winter is het laden op 45-68 kW, met uiteindelijk een piekje op 125 kW. Dat blijft enorm achter bij de geclaimde 10-80% in 18 minuten, wat voor veel mensen een van de hoofdredenen was om voor deze auto te kiezen.

Als je dan ook voor de Batterijverwarming hebt betaald is er helemaal een gerechtigde verwachting dat dit zou helpen. En dan is het inderdaad een kwestie van software, want de hardware is er al. En dit is ook nog eens bevestigd door Hyundai zelf toen de pleuris hierover uitbrak op social media.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -CJ

-CJ

Not remastered

Dat wordt nog een domper dan als straks blijkt dat het opgegeven WLTP verbruik van auto's niet blijkt te kloppen.

Niet alles wat autofabrikanten beweren is altijd 100% waar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeelezerT
kor952 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 11:58:

[YouTube: Nach Car Maniac Ladeflop-Video: Hyundai HAT REAGIERT!]

En dit is de brief....[Afbeelding]

Helaas is het emailadres onleesbaar gemaakt, maar een info at hyundai.de zal wss wel bestaan, en dan beginnen met t.a.v. Jürgen Keller......voorbeeld:

Dear Mr. Keller,

May I remind you of the letter to Car Maniac earlier this year.
2022 is half way now and we still do not have an update for battery pre-conditioning of the drive battery of our Ioniq 5.
Can you please tell me when I can expect the pre-conditioning update.

Kind Regards,

voeg een kopie van de brief bij.
Verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astronaut
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
-CJ schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 14:37:
Dat wordt nog een domper dan als straks blijkt dat het opgegeven WLTP verbruik van auto's niet blijkt te kloppen.

Maar wat is dan nog oké? 50% waarheid zoals met het snelladen in de winter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-CJ schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 14:37:
Je mag wel degelijk verwachten dat de WLTP goed is uitgevoerd en dat die resultaten kloppen. Dat het verbruik in een gemodelleerde test cyclus niet gelijk is aan het werkelijk verbruik is iets anders. Als er gesjoemeld is met die resultaten krijgen ze (hopelijk) boetes.
En vind je dit OK? Ik verwacht van mijn 5-jarige zoon ook dat hij niet jokt. Waarom zou een miljardenbedrijf dat dan wel mogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

bilgy_no1 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 16:09:
[...]

Waarom zou een miljardenbedrijf dat dan wel mogen?
Welkom in de echte wereld.

Heb je je 6kwh verloren accu capaciteit trouwens al teruggevonden of wordt dat de volgende claim?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -CJ

-CJ

Not remastered

bilgy_no1 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 16:09:
[...]

Je mag wel degelijk verwachten dat de WLTP goed is uitgevoerd en dat die resultaten kloppen. Dat het verbruik in een gemodelleerde test cyclus niet gelijk is aan het werkelijk verbruik is iets anders. Als er gesjoemeld is met die resultaten krijgen ze (hopelijk) boetes.

[...]

En vind je dit OK? Ik verwacht van mijn 5-jarige zoon ook dat hij niet jokt. Waarom zou een miljardenbedrijf dat dan wel mogen?
Ik zeg niet dat ik het OK vind. Maar niet alles wat ze zeggen is zo hard als hier gesteld wordt, er zijn altijd duizend randvoorwaarden en slagen om de arm.

Ik vind dat hele "ze beweren of beloven dit" terwijl ze dat niet expliciet doen nogal gemakkelijk. Wat er staat versus wat er verwacht wordt ligt nogal uit elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• portefam
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-05 07:22
[quote]bilgy_no1 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 16:09:
[...]

Gecombineerd - Zomer * 425 km volgens EV Database
Mijn auto geeft nu aan: 442 km ( lounge, 20 inch, awd 72 kW) bij 100 % lading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin.bored
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 19-11-2022
Vraag over remote parking.
Als ik probeer om de auto automatisch in te laten parkeren zie ik niet de optie om de autosleutel te kiezen. Oftewel buiten de auto deze actie uit te voren.
Weet iemand hoe ik dit wel kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ

-CJ

Not remastered

Calvin.bored schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 22:27:
Vraag over remote parking.
Als ik probeer om de auto automatisch in te laten parkeren zie ik niet de optie om de autosleutel te kiezen. Oftewel buiten de auto deze actie uit te voren.
Weet iemand hoe ik dit wel kan doen?
Welke uitvoering Ioniq 5 heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
de meester01 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 16:23:
[...]

Welkom in de echte wereld.

Heb je je 6kwh verloren accu capaciteit trouwens al teruggevonden of wordt dat de volgende claim?
Als we, door bedrijven aan te spreken op valse beloftes, de echte wereld ook maar iets eerlijker kunnen maken dan vind ik dat de moeite waard om te doen.

Voor die batterij ben ik nog verder aan het testen. Ik heb een tweede test gedaan en daarin kwam ik op kwam ik op 70,25 kWh. Dit is nog steeds 2,35 kWh tekort, maar dat zou met verliezen en/of buffer te maken kunnen hebben.

Ik wil dus nog een test doen om te zien of dit klopt en zal dan weer hier rapporteren. Wat het mogelijk verklaart is dat ik inmiddels voorbij 10.000km ben. Wellicht dat een deel van de capaciteit pas na een minimaal aantal kilometers wordt vrijgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 18:04
bilgy_no1 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 08:35:
[...]

Als we, door bedrijven aan te spreken op valse beloftes, de echte wereld ook maar iets eerlijker kunnen maken dan vind ik dat de moeite waard om te doen.

Voor die batterij ben ik nog verder aan het testen. Ik heb een tweede test gedaan en daarin kwam ik op kwam ik op 70,25 kWh. Dit is nog steeds 2,35 kWh tekort, maar dat zou met verliezen en/of buffer te maken kunnen hebben.

Ik wil dus nog een test doen om te zien of dit klopt en zal dan weer hier rapporteren. Wat het mogelijk verklaart is dat ik inmiddels voorbij 10.000km ben. Wellicht dat een deel van de capaciteit pas na een minimaal aantal kilometers wordt vrijgegeven.
waarom zou dat het geval zijn? een deel van de accu bewaren voor later?

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tiggy80 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 10:03:
[...]

waarom zou dat het geval zijn? een deel van de accu bewaren voor later?
Ik zit hier ook maar wat gissen. Wellicht zou zoiets de degradatie in het begin kunnen verminderen of zo.

Ik constateer alleen dat er eerst een capaciteit van 64 kWh leek te zijn en nu 70,25. Het waarom is mij ook niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woosh
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 08-07-2024
Volgende maand gaan wij onderweg ri de Dordogne. ABRP geeft als optimale laadmomenten diverse Tesla laadpunten weer. In hoeverre zijn de superchargers langs de Franse snelweg nog van het V2 type? V3 heb ik zelf ook nog eens getest (iemand mag hoop hebben ;) ), maar dit werkt niet met de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Codeaction
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:48
@Tiggy80 Dit wordt gedaan om de levensduur van de batterij te verbeteren.

Indien je de volle 100% zou gebruiken gaat een menig lithium accu slechts 500-1000 cycli mee tot 80% reseterende capaciteit.

In de automotive is het gebruikelijk ongeveer 85 tot 90 % van de werkelijke batterij vermogen bruikbaar te stellen dat de accu als het ware niet te vol en ook niet te leeg raakt.

[ Voor 4% gewijzigd door Codeaction op 03-07-2022 13:59 ]

If it cannot be fixed with Duct-tape. Then you're not using enough Duct-tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bij 100% SOC geeft de OBDII aan 96.5% BMS, dus bij 72,4 kWh accu is 3.5% gereserveerd aan de bovenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh514452
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13-05 23:14
Woosh schreef op zondag 3 juli 2022 @ 13:58:
Volgende maand gaan wij onderweg ri de Dordogne. ABRP geeft als optimale laadmomenten diverse Tesla laadpunten weer. In hoeverre zijn de superchargers langs de Franse snelweg nog van het V2 type? V3 heb ik zelf ook nog eens getest (iemand mag hoop hebben ;) ), maar dit werkt niet met de auto.
Wij gaan volgende week vrijdag al diezelfde kant op. Heb langs de A20 onder Chateauroux al een Ionity 350 lader gespot en ook een net onder Perigieux. Eerder op de route is er bij Orleans Nord eenzelfde. Dat worden, naast nog ergens voor Parijs (en ws ook even bij Hazeldonk) de stops als ik het nu zo inschat. Maar ik ga zeker ook eens even langs bij zo’n Tesla charger, gewoon om te proberen….

Ioniq 5 Lounge 73KW (2022), Peugeot 308 cc (2011), 11500 wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lackaday
Woosh schreef op zondag 3 juli 2022 @ 13:58:
Tesla-app geeft aan hoeveel kW een lader is (V2=150kW, V3=250kW). Je kunt in Chargemap ook filteren op Tesla en 250kW.

Los daarvan zou ik zeker even kijken hoeveel verschil het maakt als je zoveel mogelijk op IONITY laadt. In december ben ik naar de Côte d’Azur gereden en vorige week naar de Vendée, telkens alleen maar bij IONITY geladen zonder een centje pijn (of wachten). Ook erg goedkoop: de heenweg kostte nu ongeveer €18,- :) Beide keren wel in laagseizoen dus YMMV wat betreft drukte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
Codeaction schreef op zondag 3 juli 2022 @ 13:58:

Indien je de volle 100% zou gebruiken gaat een menig lithium accu slechts 500-1000 cycli mee tot 80% reseterende capaciteit.

In de automotive is het gebruikelijk ongeveer 85 tot 90 % van de werkelijke batterij vermogen bruikbaar te stellen dat de accu als het ware niet te vol en ook niet te leeg raakt.
dat 100% niet 100% is om een buffer te hebben dat snap ik, maar dat je na verloop van tijd meer van de accu vrijgegeven krijgt vind ik wat ver gezocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naaldhak
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 08-04 08:40
Ik had er al niet op gerekend, de laatste update gaat alleen over de navi. De HDA2 zwabbert nog steeds op een rechte weg. Denk niet dat er nog wat komt op dat gebied erg teleurstellend, hoop heb ik opgegeven aan deze kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irab
  • Registratie: Februari 2012
Naaldhak schreef op zondag 3 juli 2022 @ 18:06:
Ik had er al niet op gerekend, de laatste update gaat alleen over de navi. De HDA2 zwabbert nog steeds op een rechte weg. Denk niet dat er nog wat komt op dat gebied erg teleurstellend, hoop heb ik opgegeven aan deze kant.
Werkt hda2 wel als je het stuur licht vasthoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Codeaction schreef op zondag 3 juli 2022 @ 13:58:

Dat is het verschil tussen bruto en netto capaciteit. Daar gaat dit niet over. De Ioniq 5 zou 72,6 kWh netto capaciteit moeten hebben, dus exclusief de buffer.

In mijn geval had ik een paar maanden geleden gemeten hoeveel er uitkomt en dat kwam op ongeveer 64 kWh. Maar recent mat ik het weer en kwam het op 70,3 kWh. Het enige dat ik kan bedenken is dat ik ondertussen voorbij de 10.000 km ben en dat er nadien iets is vrijgegeven.

Mogelijk is dat ook ter voorkoming van degradatie aan het begin. Ik weet dat er ook andere auto's zijn geweest waar later iets meer capaciteit via een update wordt vrijgegeven, maar van Hyundai wist ik dat niet en sowieso niet door een update, of het moet met de laadklep update zijn meegekomen.

Maar het is dus wat anders dan netto/bruto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edvanleeuwen
mh514452 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 14:10:
[...]

Wij gaan volgende week vrijdag al diezelfde kant op. Heb langs de A20 onder Chateauroux al een Ionity 350 lader gespot en ook een net onder Perigieux. Eerder op de route is er bij Orleans Nord eenzelfde. Dat worden, naast nog ergens voor Parijs (en ws ook even bij Hazeldonk) de stops als ik het nu zo inschat. Maar ik ga zeker ook eens even langs bij zo’n Tesla charger, gewoon om te proberen….
Froyennes als je via Lille rijdt of Thieu als je via Brussel rijdt.
Saint Witz of Ressons-Est vlak voor Parijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naaldhak
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 08-04 08:40
irab schreef op zondag 3 juli 2022 @ 18:13:
[...]

Het werkt niet in de zin dat het continue heen en weer beweegt, dus ik zet hem altijd maar uit. Het vasthouden doet daar niets aan af, je blijft dan aldoor tegensturen, je mag blij zijn als je dit gedoe niet hebt.

Passagiers worden niet vrolijk van het geslinger het is goed voelbaar. Ben al 6 maanden hierover bezig maar het gaat niet bewegen, er komt niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
irab schreef op zondag 3 juli 2022 @ 18:13:
[...]

De detectie van het vasthouden van het stuur werkt niet capacitief bij de Hyundai Ioniq 5. Het is dus niet voldoende om het stuur aan te raken. Er moet een lichte draaiing zijn, of weerstand wanneer het stuur draait.

Mijn ervaring is dat het prima rijdt wanneer ik het stuur lichtjes tegen de weerstand aan duw, dus minimaal naar links of rechts draai. Dan rijdt ik met de handen in de schoot, stuur vasthoudend tussen duim en wijsvingers met af en toe een lichte input.

De auto waggelt dan niet. En na een paar duizend kilometer merkte ik ook dat de neiging om te waggelen veel minder is.

De essentie is dus tegendruk. Er zijn ook een soort gewichtjes die je aan een kant van het stuur kunt hangen om de auto te laten denken dat je de handen aan het stuur hebt. In de meeste gevallen ben ik daar geen voorstander van (want die systemen zijn niet perfect en als mensen dit gebruiken om met hun telefoon te gaan spelen komen er geheid brokken van). Maar in het geval van de Ioniq 5 kan ik me er iets bij voorstellen. Het systeem piept erg snel dat je je handen aan het stuur moet houden. Zelfs als je je handen gewoon aan het stuur hebt. Bovendien gaat hij dan waggelen, vooral dus als je niet die tegendruk geeft. Zo'n gewichtje kan dat dus vergemakkelijken.

Ik heb zelf de indruk dat het een soort leercurve is om de bestuurder te laten wennen toch het stuur vast te houden. Maar het waggelen is erg irritant en als er niet wordt uitgelegd hoe dat op te lossen schiet Hyundai zich in de voet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kratos
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-05 08:13
Heeft iemand toevallig ook het fenomeen gehad dat de stoel soms op de meest random moment naar voren gaat zonder dat de knop wordt gebruikt? Ik heb in de laatste 3 weken al 4-5 keer gehad dat de stoel gewoon zonder dat ik iets geks doe, naar voren gaat. Ik zit vrij dicht naar voren dus ik heb al twee keer gehad dat mijn benen worden beklemd... als ik dan de knop 1x naar voren druk stopt de stoel met bewegen.
Gaat om een Lounge MY22.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

Ik krijg de kampeermodus op geen manier ingeschakeld. Auto in de P en op de handrem, maar optie blijft onbeschikbaar. Iemand een idee wat ik fout doe?

PJvI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dvdj
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
P86 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 11:28:
Ik krijg de kampeermodus op geen manier ingeschakeld. Auto in de P en op de handrem, maar optie blijft onbeschikbaar. Iemand een idee wat ik fout doe?
Staat hij ook in Ready, alsof je gaat wegrijden? Pas dan kan je het activeren.
(Niet heel logisch nee...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
P86 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 11:28:
Het staat niet in de handleiding genoemd, maar wellicht werkt het niet onder een bepaalde SOC van de hoofdbatterij? Is de auto helemaal opgeladen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

dvdj schreef op maandag 4 juli 2022 @ 12:05:
[...]

Staat hij ook in Ready, alsof je gaat wegrijden? Pas dan kan je het activeren.
(Niet heel logisch nee...)
Warempel, dat moet het geweest zijn. Thanks! het werkt nu.

PJvI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

bilgy_no1 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:02:
[...]

Het staat niet in de handleiding genoemd, maar wellicht werkt het niet onder een bepaalde SOC van de hoofdbatterij? Is de auto helemaal opgeladen?
Nee puur het feit dat je wil wegrijden en dan de kampeermodus moet activeren ging bij mij tegen alle logica in. Maar het moet wel.

PJvI

Acties:
  • 0 Henk 'm!
P86 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:03:
[...]

Nee puur het feit dat je wil wegrijden en dan de kampeermodus moet activeren ging bij mij tegen alle logica in. Maar het moet wel.
Ik vind de Handleiding echt heel erg warrig opgeschreven en op diverse punten onnavolgbaar waarom je een bepaalde sequentie zou moeten volgen.

Waarom niet gewoon 'Utility Mode' selecteren, een boodschap krijgen: "To Activate Utility Mode, the Parking Break will be applied and the Vehicle cannot be driven. Do you want to turn on Utility Mode: Yes/No".

Hyundai heeft overal van die rare condities ingebouwd die je dan uit je hoofd moet leren, ook al gebruik je die functie maar zelden. Beetje ouderwets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luiaard
Naaldhak schreef op maandag 4 juli 2022 @ 08:49:
[...]

Het werkt niet in de zin dat het continue heen en weer beweegt, dus ik zet hem altijd maar uit. Het vasthouden doet daar niets aan af, je blijft dan aldoor tegensturen, je mag blij zijn als je dit gedoe niet hebt.

Passagiers worden niet vrolijk van het geslinger het is goed voelbaar. Ben al 6 maanden hierover bezig maar het gaat niet bewegen, er komt niets.
Hier vind ik de I5 het minder goed doen dan Kona/Niro/Soul, hoewel ik tussen verschillende exemplaren onderling ook wel -kleinere- verschillen heb gevoeld. De I5 voelt dan niet als een generatie nieuwer wat betreft het nerveuze gedrag tussen de lijnen. Wellicht moet ik nog met instellingen aan de gang, maar voor nu noteer ik het als minpunt. Stuur strak vasthouden gaat redelijk goed, maar beter niet loslaten. Hadden sommigen hier de camera's laten calibreren?

Import van EVs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

@Luiaard
Dat kalibreren werd tegen mij gezegd door de dealer, maar navraag door een ander bevestigde dat niet.

[ Voor 5% gewijzigd door MicheldeGoey op 04-07-2022 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibrator
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-05 16:00

ibrator

ondertitel

mdeiman schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 19:53:
CarPlay werkte, inderdaad, werkte perfect. Sinds een paar dagen start het wel netjes op, maar alles is vertraagd. Waze loopt bijvoorbeeld achter en na een aantal minuten knalt de boel en start opnieuw op.

Mogelijk gaat het niet goed meer na de laatste iOS update. Meer mensen last van? Een echte oplossing nog niet gevonden.
Sinds eind vorige week werkt Carplay niet meer, beeld blijft zwart.
iPhone 12 met IOS 15.5
Meer mensen last van?
Al ander snoertje geprobeerd (origineel apple) maar niets helpt. :/

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

@bilgy_no1
Ik rij de auto nu een jaar en zat aanvankelijk keurig op de WLTP-waarde van 430 km rijbereik met kleine uitschieters naar boven. Tot mijn verrassing zit dat voorspelde rijbereik inmiddels op bijna 500 km. Uiteraard dacht ik dat dit komt door ervaring en instellingen, maar jouw uitleg zet dat in een ander licht en maakt de toename logisch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

bilgy_no1 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 09:38:
[...]
Ik heb zelf de indruk dat het een soort leercurve is om de bestuurder te laten wennen toch het stuur vast te houden. Maar het waggelen is erg irritant en als er niet wordt uitgelegd hoe dat op te lossen schiet Hyundai zich in de voet.
Bij geen enkel ander merk - incluis andere modellen van Hyundai zelf - is er sprake van een leercurve of whatever voor dit systeem. De functie moet het out of the box gewoon 100% doen. En dat is dus niet zo. Ik en anderen ervaren doorlopend microcorrecties in het stuurwiel. Het stuurwiel staat letterlijk geen 2 seconden stil. Daarbij deelt het een bocht ook nog op in segmenten ipv een vloeiende lijn te pakken.

Dat heb ik je al meerdere keren duidelijk gemaakt maar het beklijft kennelijk niet want je blijft maar hangen in je verhalen over machine learning :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lackaday
ibrator schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:44:
[...]

Sinds eind vorige week werkt Carplay niet meer, beeld blijft zwart.
iPhone 12 met IOS 15.5
Meer mensen last van?
Al ander snoertje geprobeerd (origineel apple) maar niets helpt. :/
Je infotainment al gereset? (Paperclip/pinnetje in gaatje bij P-knop steken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maax
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20:49
P86 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:03:
[...]
Volgens mij is dat omdat dan pas de hoofdbatterij aangaat. Ik heb mijn auto ook in ready gezet toen ik alle instellingen ging aanpassen anders slurpt ie nl de 12 volt batterij leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-05 09:23
bilgy_no1 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 09:38:
[...]
Dat lijkt me zéér sterk, geen enkele andere auto doet dat en er is geen enkele bron die dit bevestigt.

Vanuit technisch oogpunt is het zeer waarschijnlijk dat de I5 hetzelfde systeem gebruikt als andere nieuwe Hyundai's en KIA's en dan zou de logische oorzaak zijn dat de camera's van (sommige) I5's niet goed of niet goed gekalibreerd zijn.

Ook verhalen over het vrijgeven van de batterij zijn gebaseerd op aannames zonder enige feitelijke onderbouwing. Andere merken doen dit niet en reviewers hebben dit gedrag nooit geconstateerd. Lijkt me eerder dat er wat mis is met de accu. Dit komt best vaak voor, zie o.a. Bjorn Nyland die dit met meerdere auto's heeft gehad, onlanks nog met een ID.5.

[ Voor 20% gewijzigd door Makkelijk op 04-07-2022 14:48 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
Makkelijk schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:46:
[...]

Dat lijkt me zéér sterk, geen enkele andere auto doet dat en er is geen enkele bron die dit bevestigt.

Vanuit technisch oogpunt is het zeer waarschijnlijk dat de I5 hetzelfde systeem gebruikt als andere nieuwe Hyundai's en KIA's en dan zou de logische oorzaak zijn dat de camera's van (sommige) I5's niet goed of niet goed gekalibreerd zijn.
is er bekend of de EV6 dezelfde hardware heeft voor het LFA en LKA systeem? slingert die ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

Tiggy80 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:36:
[...]

is er bekend of de EV6 dezelfde hardware heeft voor het LFA en LKA systeem? slingert die ook?
Ik heb er zelf echt bijsterweinig last van. Af en toe met een dubbele doorgetrokken streep o.i.d. wil hij wel eens van slag raken of als er een "zwarte reparatiestreep" midden over de weg ligt maar voor de rest.

PJvI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

Zojuist de update gedaan, ik had hem al een paar keer gedownload via de Update tool. Echter kreeg ik telkens de melding dat ik de updat al had. Toch maar even de USB leeg gegooi en opnieuw gedownload. Toen werkte het wel. Kleine heads-up dat je hem dus het beste even leeg kan gooien.

P.s. ik gebruik een oude SSD als externe USB om hem te updaten (misschien niet het meest ideale).

PJvI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luiaard
Nog even over de trekhaak, de mijne is binnen, maar de originele kabelset (gemaakt door ECS) is momenteel nergens leverbaar. Ik heb vandaag maar een Jaeger kabelset besteld ook specifiek voor de Ioniq 5 en met canbus want die was wel voorradig. Ik heb een beetje haast i.v.m. vakantie binnenkort, dus hoop het er dit weekend onder te hangen.

De laadkabel die ontbrak bij mijn auto heb ik bij de dealer nagevraagd, ze gingen zoeken. Tegelijk bij Hyundai België nagevraagd (importeur Be/Lu) en die zegt dat het er niet standaard bij zit. Verwachten ze nu serieus dat je de I5 73kWh in 38 uur vol gaat druppelen thuis… Nu heb ik thuis het probleem niet met vaste kabel en 11kW, maar laadpalen elders gebruiken lijkt me vrij essentieel. Ik heb maar snel een kabel op marktplaats op de kop getikt en dan zien we wel wat de dealer nog zegt.

Import van EVs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeelezerT
MeelezerT schreef op zondag 5 juni 2022 @ 23:14:

MEER PASSEN IN PRAKTIJKONDERZOEK
Ben nog in afwachting van twee andere pasjes waarmee nog goedkoper snelgeladen zou moeten kunnen worden en op meer locaties. Laat ik weten zodra gelukt.
Updates

1.
Vandaag bericht dat de (Duitse) pas die ik in aanvraag had om te kunnen laden voor
15 cent/kWh bij Allego,
18 cent/kWh bij IONITY en
19 cent/kWh bij Shell Recharge
helaas pindakaas niet verstrekt wordt aan aanvragers met een adres buiten Duitsland.

2.
Heb nog wel een goedkopere laadpas gevonden voor gebruik bij +/- 300 snelladers van Allego, EVBox, IONITY en Fastned, namelijk vanaf 30 cent/kWh ipv hun eigen tarieven van 41 of 62 cent, namelijk via de Engelse provider Bonnet, maar dit vereist voor het laagste tarief (30 cent) een 200kW bundel waarbij er elke maand 200kW in rekening gebracht wordt.
Heb dit nog niet getest. Ben van plan deze te nemen zodra mijn IONITY eind december afloopt en de pas onder nummer 3. inderdaad duur blijkt te zijn geworden. Heb deze bundel inmiddels genomen. Niet gebruikte kWh’s gaan naar verluidt mee over naar de volgende maand.

3.
Het snelle snelladen voor 16 cent/kWh in de regio Amsterdam bij een beperkt aantal snellaadstations met de Zwitserse pas lijkt ten einde. Tarieven zijn naar meer dan 1 euro gegaan. Moet nog even verifiëren hoe dat zit.

[ Voor 13% gewijzigd door MeelezerT op 10-07-2022 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:03
MeelezerT schreef op maandag 4 juli 2022 @ 18:02:
[...]

Vandaag bericht dat de (Duitse) pas die ik in aanvraag had om te kunnen laden voor
15 cent/kWh bij Allego,
18 cent/kWh bij IONITY en
19 cent/kWh bij Shell Recharge
helaas pindakaas niet verstrekt wordt aan aanvragers met een adres buiten Duitsland.
Welke provider zou dat zijn ? Embw ?

Deye 12kW Hybrid Inverter, 8,77 kW peak solar, 46,8 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeelezerT
rvdgaag schreef op maandag 4 juli 2022 @ 18:35:
[...]

Welke provider zou dat zijn ? Embw ?
mach-e
https://mark-e.emobilitycloud.com/de/account/plans
Betreft omgerekende prijzen op basis van tarief per minuut dus alleen te gebruiken van 10% tot 80% om met maximale snelheid zoveel mogelijk kWh binnen te harken.

[ Voor 27% gewijzigd door MeelezerT op 04-07-2022 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorismathijssen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-05 23:59
Er is hier al vaker over gepost maar ik krijg het niet voorelkaar met alléén de tekstuele uitleg die toen is gegeven.

Mijn veiligheidshamer is los geleverd. Welke plek hebben jullie hem gehangen? Liefst met een foto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
de meester01 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:01:
[...]

Bij geen enkel ander merk - incluis andere modellen van Hyundai zelf - is er sprake van een leercurve of whatever voor dit systeem. De functie moet het out of the box gewoon 100% doen. En dat is dus niet zo. Ik en anderen ervaren doorlopend microcorrecties in het stuurwiel. Het stuurwiel staat letterlijk geen 2 seconden stil. Daarbij deelt het een bocht ook nog op in segmenten ipv een vloeiende lijn te pakken.

Dat heb ik je al meerdere keren duidelijk gemaakt maar het beklijft kennelijk niet want je blijft maar hangen in je verhalen over machine learning :O
Ik zeg ook dat het waggelen irritant is en dat zou het ook direct al niet moeten doen.

Maar ik heb ook de ervaring dat mijn auto nu wel behoorlijk rustig tussen de lijnen stuurt, terwijl die in het begin ook zo nerveus was. En er zijn meer mensen die dat precies zo hebben.

Het enige dat ik heb gedaan is de tegendruk geven en een paar duizend kilometer gereden. Vziw is er geen update geweest van de ADAS systemen. Ik heb alleen de laadklep gehad en in het begin wat andere ongeralateerde zaken. Het lijkt me stug dat de navi update het ADAS systeem meeneemt.

Ik beweer ook niet dat ik zeker weet dat het een leercurve is. Maar ik heb ook geen ander idee dat dit kan verklaren. Jij wel?

Mijn reactie was overigens niet op jou of andere mensen gericht bij wie dit al langer speelt. En al zeker niet om die problemen te bagatelliseren. Kan best zijn dat er een andere oorzaak voor is. Daarom deelde ik mijn ervaring ook niet in antwoord op de post van Naaldhak, omdat ik weet dat hij/zij(?) hier ook al heel lang mee zit.

Laten we elkaar vooral ook in waarde laten. We proberen allemaal elkaar en nieuwe rijders verder te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MicheldeGoey schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:46:
@bilgy_no1
Ik rij de auto nu een jaar en zat aanvankelijk keurig op de WLTP-waarde van 430 km rijbereik met kleine uitschieters naar boven. Tot mijn verrassing zit dat voorspelde rijbereik inmiddels op bijna 500 km. Uiteraard dacht ik dat dit komt door ervaring en instellingen, maar jouw uitleg zet dat in een ander licht en maakt de toename logisch.
Het is voor mij nog te vroeg voor conclusies. Ik blijf het nog even testen op een zo volledig mogelijke laad/ontlaadcyclus. Alleen door de ritten die ik maak is dit niet altijd mogelijk. Vandaar dat het langer duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Makkelijk schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:46:
[...]

Ook verhalen over het vrijgeven van de batterij zijn gebaseerd op aannames zonder enige feitelijke onderbouwing. Andere merken doen dit niet en reviewers hebben dit gedrag nooit geconstateerd. Lijkt me eerder dat er wat mis is met de accu. Dit komt best vaak voor, zie o.a. Bjorn Nyland die dit met meerdere auto's heeft gehad, onlanks nog met een ID.5.
Er vallen mij dingen op en ik zoek naar verklaringen. Als iemand een betere verklaring heeft sta ik daarvoor open.

Vwb de batterij gaat het om berekeningen obv reële verbruikscijfers. De ene keer bereken ik een capaciteit van 64 kWh, de andere keer (later in de tijd) van 70,3 kWh. Welk defect zou dat verklaren?

Vwb de waggelende LFA: het probleem is bij mijn auto veel minder geworden, niet meer of gelijk gebleven. Het systeem is niet tussentijds gekalibreerd door de dealer. Dus dat er een kalibratie issue aan te grondslag ligt lijkt me stug, want dat lost zichzelf niet op.

Zoals gezegd: ik sta open voor andere logische verklaringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-05 09:23
Misschien is het jouw leercurve. De ioniq 5 die ik proef heb gereden was niet nerveus, en ik hoefde daar niets voor te doen met het stuur.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Makkelijk schreef op maandag 4 juli 2022 @ 21:23:
Misschien is het jouw leercurve. De ioniq 5 die ik proef heb gereden was niet nerveus, en ik hoefde daar niets voor te doen met het stuur.
Idem bij onze proefrit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeelezerT
Even ervan uitgaande dat iedereen aan de rechterkant van het stuur op de knop linksonder heeft gedrukt: Het meer of minder slingeren hangt volgens mij voornamelijk af van de belijning op het wegdek en of het stuur tegendruk krijgt: ofwel met de arm die leunt op een kant van het stuur ofwel met een hulpmiddel. Doorgetrokken helder witte strepen werken het best. Onderbroken lijnen minder en het ontbreken van 1 lijn aan één kant het slechtst. Resten van strepen door wegwerkzaamheden verhinderen de goede werking. Iedereen rijdt ergens anders het vaakst en zal daar zijn of haar oordeel goed of slecht op baseren. Autoweg en snelwegrijders zullen het stilste stuurbeeld ervaren en begrijpen dat dit in de stad of op een landweg wat minder is. Rijders in voornamelijk het buitengebied of de stad zullen een minder rustig stuur ervaren. Is er niet 1 stukkie snelweg met perfecte belijning af te spreken waar we allemaal een keer langs zouden kunnen komen om te kijken of je wagen daar wel of niet slingert en 1 bocht om te kijken hoe ieders wagen daar doorheen stuurt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

jorismathijssen schreef op maandag 4 juli 2022 @ 19:31:
Er is hier al vaker over gepost maar ik krijg het niet voorelkaar met alléén de tekstuele uitleg die toen is gegeven.

Mijn veiligheidshamer is los geleverd. Welke plek hebben jullie hem gehangen? Liefst met een foto :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/45hKXkeTBIsMHUrZ--ikIIaG4bY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ngu6CH49a9JpURcG0Pzqryl1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Update gedaan, krijg je dit.... De usb stick zit er weer in voor een tweede poging. Ondanks dat hij aangeeft dat de mei software is geïnstalleerd pakt hij de stick wel en gaat updaten. Vreemd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5gnM3_RfutiBgrhPuhprlllbMVk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U33pCtl1DbUljxUdSqH2oZvo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Makkelijk schreef op maandag 4 juli 2022 @ 21:23:
Misschien is het jouw leercurve.
Dat is precies wat ik heb geschreven:
Ik heb zelf de indruk dat het een soort leercurve is om de bestuurder te laten wennen toch het stuur vast te houden.
bilgy_no1 in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"

[ Voor 28% gewijzigd door bilgy_no1 op 05-07-2022 00:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
de meester01 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 21:48:
Update gedaan, krijg je dit.... De usb stick zit er weer in voor een tweede poging. Ondanks dat hij aangeeft dat de mei software is geïnstalleerd pakt hij de stick wel en gaat updaten. Vreemd.

[Afbeelding]
Heb dit issue ook gehad, opnieuw gedownload en nog eens geïnstalleerd toen was het opgelost.
Bij de nieuwe download wel de lokale download van de voorgaande keer verwijderd.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBam
  • Laatst online: 12-12-2024
bilgy_no1 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 21:22:
[...]
Vwb de waggelende LFA: het probleem is bij mijn auto veel minder geworden, niet meer of gelijk gebleven. Het systeem is niet tussentijds gekalibreerd door de dealer. Dus dat er een kalibratie issue aan te grondslag ligt lijkt me stug, want dat lost zichzelf niet op.

Zoals gezegd: ik sta open voor andere logische verklaringen.
Ik heb het gevoel dat na de update het systeem minder schokkerig is. Getest op de linker, midden en rechterbaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eyegraphic
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-05 10:45
Luiaard schreef op maandag 4 juli 2022 @ 17:38:
De laadkabel die ontbrak bij mijn auto heb ik bij de dealer nagevraagd, ze gingen zoeken. Tegelijk bij Hyundai België nagevraagd (importeur Be/Lu) en die zegt dat het er niet standaard bij zit. V
Zit er in België inderdaad niet standaard bij. Moet apart als accessoire bijgekocht worden.
Granny wordt echter wel standaard meegeleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Volgens mij is bij de laatste update ook de indicatie van AUTO regen veranderd, zodat je ziet in welke AUTO regen stand je zit (linksonder in het display van bestuurder). In ieder geval is me dit voorheen niet opgevallen. Hier een recente video die de 6 verschillende AUTO regen standen beschrijft. Je kunt dus ook op LV 0.75, LV 0.50 en LV 0.25 afremmen bij loslaten stroompedaal (bij voertuigen voor je zal AUTO de regen level bepalen).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BgT1RxV2NspyIiZYfdLJ_6YxdJQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TeYg0qUATAaJn7InaVbvSDPD.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

MBam schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 08:21:
[...]

Ik heb het gevoel dat na de update het systeem minder schokkerig is. Getest op de linker, midden en rechterbaan.
Ik had het idee dat het bij mij "vanzelf" minder werd. In de eerste paar duizend kilometer wel wat last van gehad maar ook niet bijster veel. Zit nu op 12.000 Km. Zou het dan toch een soort zelflerend iets zijn zoals met de SCC?

PJvI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
P86 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 08:53:
[...]

Ik had het idee dat het bij mij "vanzelf" minder werd. In de eerste paar duizend kilometer wel wat last van gehad maar ook niet bijster veel. Zit nu op 12.000 Km. Zou het dan toch een soort zelflerend iets zijn zoals met de SCC?
ik denk eerder gewenning van de bestuurder. ik ervaar het slingeren ook minder, maar als ik bewust het stuur loslaat en er op let gaat het stuur gewoon nog net zo heen en weer als eerst. ook ruim 12k op de teller en eigenlijk altijd wel LFA aan. in bepaalde bochten wordt ook nog altijd de witte lijn aan de binnenbocht overschreden terwijl LKA daarvoor waarschuwd......

wat wel nieuw was is dat ik afgelopen zondag op scc reed en de auto in een flauwe bocht (bocht naar rechts, linkerbaan en een auto op de rechterbaan) een aantal keer schokte (alsof hij een aantal keer kort op de rem trapte en snel weer losliet). ik hoop dat het bij die keer blijft, want dit was niet bepaald een tof gevoel. De auto was wel nat en door de eerdere wasbeurt (met wiper van loogman) lagen de druppels mooi op de auto. Het leek erop dat er wat druppels langs de camera omhoog rolde door de wind. Het zou kunnen dat daardoor een vertekend beeld werd waargenomen en dat het systeem daarop reageerde. iets anders kan ik niet bedenken. nadat de druppels weg waren gewaaid door de rijwind heb ik het niet meer ervaren tijdens de rit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

Tiggy80 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 09:14:
[...]

ik denk eerder gewenning van de bestuurder. ik ervaar het slingeren ook minder, maar als ik bewust het stuur loslaat en er op let gaat het stuur gewoon nog net zo heen en weer als eerst. ook ruim 12k op de teller en eigenlijk altijd wel LFA aan. in bepaalde bochten wordt ook nog altijd de witte lijn aan de binnenbocht overschreden terwijl LKA daarvoor waarschuwd......
Dit deed de mijne eerst ook, maar langzaamaan mee gestopt....

PJvI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBam
  • Laatst online: 12-12-2024
P86 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 08:53:
[...]

Ik heb afgelopen weekend 700km gereisd in Nederland en Belgie, systeem schokte toen nog. Het gevoel dat hij getrapt bijstuurd.

Na het doen van de update merk ik wel echt ander gedrag. Voelt vloeiender aan.

Vanochtend de 20.000km gepasseerd.
Pagina: 1 ... 105 ... 260 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic