• Jan Rijk Vonk
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 20-11-2022
Heerlijk op vakantie geweest naar Spanje met een 58kW. Het vergt wel wat gepuzzel in Spanje. Uiteindelijk heeft voor mij een combinatie van twee apps aldaar het best gewerkt: ABRP en Shell Recharge. De eerste helpt je bij het bepalen van de optimale EV route en de tweede geeft aan of de voorgestelde laadpalen ondersteunt wordt door je laadpas. Mocht dat laatste onverhoopt niet het geval zijn, dan kun je direct zien welke laadpalen in de nabijheid dat wel zijn. 2000km Enkele reis kunnen verdelen over 2 dagen met 1000km, die elk zo’n 12u duurden. Vrees in het hoogseizoen wel wachttijden. Had zulks nu, in juni, al een paar keer.

• BlackMesa
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 03-11 12:44
Vraag over installatie thuislader: bij bestelling in december een aanbieding van thuislader van Vattenfall gekregen (auto uiteraard pas eind dit jaar in aantocht), en nog niets wetend van EV's en laden dit geaccepteerd. Deze wordt volgende week geinstalleerd, maar ik zie eigenlijk niets op dit forum over thuisladers en of dit wel een goede beslissing is? Ik heb flink wat zonnepanelen en wil die zo optimaal mogelijk gebruiken.
Dank voor advies, al heel veel geleerd op dit forum! Ik weet ook niet of ik dit op de juiste plek plaats.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:21

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

HJ92 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 10:34:
[...]

Als je via Google zoekt naar explosion ioniq5 (link kan ik even niet toevoegen via mijn telefoon) dan vind je een artikel van een Ioniq5 die na een botsing in brand vloog en de twee inzittenden hebben het niet overleefd. Ze onderzoeken nog of dat vanwege de klap was of dat ze überhaupt niet hadden kunnen ontsnappen vanwege de extreme hitte in korte tijd.

Geeft wel een wat angstig gevoel moet ik zeggen.
Dooddoener, maar er rijden dagelijke duizenden mensen met 30 liter of meer hoogvlambare brandstof onder de achterbank. Ook die vliegen weleens in brand waarbij de inzittenden omkomen.

Dit soort sensatie geeft een zwaar vertekend beeld van de werkelijke gevaren. Voer een willekeurige auto (merk en type) in in google je de kans is heel groot dat je één of meerdere artikelen zal vinden over een gruwelijke autobrand met gewonden of doden. Zelfs als het om bijzondere exoten gaat als een Ferrari F40.

Als je dus bang bent voor een autobrand, kan je maar beter überhaupt niet in een auto stappen.

Terecht dat er onderzoek wordt gedaan naar de toedracht, maar kijk uit met het trekken van de conclusie dat de auto dus gevaarlijk zou zijn op basis van enkele freak incidenten ergens in de wereld.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• eyegraphic
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 10-11 16:27
BlackMesa schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 11:13:
Vraag over installatie thuislader.
Alle info over thuisladen vind je hier: -> Thuisladen van je EV deel 2

Je zult enkele uurtjes zoet zijn met uitzoeken en lezen.

[ Voor 9% gewijzigd door eyegraphic op 28-06-2022 11:23 ]

• Yolo1971
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 23-05-2023
WilliamGeluk schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 10:28:
[...]

Nice. Ik had vorig jaar min of meer hetzelfde. Auto ophalen en een goede week later naar Kroatië.
Hou voldoende buffer over tot je volgende laadstop, dan kan er weinig mis gaan. Hou er rekening mee dat het verwachte resterende accu percentage bij aankomst bij je volgende laadstop opeens sneller kan teruglopen als je door heuvelachtig terrein moet. Zoek bij voorkeur laadpunten uit met meerdere snelladers, dan ben je niet afhankelijk van de beschikbaarheid van 1 lader.

Ik weet niet waar je verblijft, stel het is op een camping waar de stroomvoorziening bij je accommodatie geen hoog vermogen kan leveren en jij wilt er graag je auto opladen. Dan kun je de homelader op een lager vermogen zetten, zodat de stoppen van b.v. je huurtent er niet uit knallen.

Als laatste, in Kroatië staan diverse snelladers van de aanbieder Elen. Die waren vorig jaar enkel te bedienen via hun app.

THX bedankt voor de tips, de App van Elen is geinstaleerd, we gaan naar Umag waar ze ook een laadpaal hebben op de camping mocht het laden via de homelader niet lukken. _/-\o_

Fijne reis!
THX bedankt voor de tips, de App van Elen is geinstaleerd, we gaan naar Umag waar ze ook een laadpaal hebben op de camping mocht het laden via de homelader niet lukken. _/-\o_

Fijne reis!

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-11 14:46

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

HJ92 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 10:34:
[...]

Als je via Google zoekt naar explosion ioniq5 (link kan ik even niet toevoegen via mijn telefoon) dan vind je een artikel van een Ioniq5 die na een botsing in brand vloog en de twee inzittenden hebben het niet overleefd. Ze onderzoeken nog of dat vanwege de klap was of dat ze überhaupt niet hadden kunnen ontsnappen vanwege de extreme hitte in korte tijd.

Geeft wel een wat angstig gevoel moet ik zeggen.
Ik zou hem inruilen op een benzine auto, die staan erom bekend dat ze nooit in de brand vliegen na een extreem ongeval :+

Of je jakkert niet met 100+ in een massieve muur die geen millimeter meegeeft. Alles kan stuk.

• ijssgerb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-10 16:58
Vraag over installatie thuislader: bij bestelling in december een aanbieding van thuislader van Vattenfall gekregen (auto uiteraard pas eind dit jaar in aantocht), en nog niets wetend van EV's en laden dit geaccepteerd. Deze wordt volgende week geinstalleerd, maar ik zie eigenlijk niets op dit forum over thuisladers en of dit wel een goede beslissing is? Ik heb flink wat zonnepanelen en wil die zo optimaal mogelijk gebruiken.
Dank voor advies, al heel veel geleerd op dit forum! Ik weet ook niet of ik dit op de juiste plek plaats.
Heb zelf mijn gehele dak vol liggen met zonnepanelen maar laad mijn auto meestal niet thuis op. Met de nieuwe tarieven is het voordeliger om bij een publieke laadpaal (0,34 euro) te laden dan thuis (0,52 euro). Aangezien ik ook een mooi teruglevertarief heb kies ik er dus meestal voor om de extra opbrengst van de zonnepanelen terug te leveren aan het net i.p.v. in mijn auto te pompen. Indien echt nodig dan kan ik de auto thuis opladen tot de energietarieven weer eens naar beneden gaan. Dat laatste zal waarschijnlijk nooit meer gaan gebeuren.

You can call me Al

• slvans
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-11 10:28
Marc123 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 18:33:
Net terug van een rondreisje in Duitsland. Ik heb maar 2 keer bij Ionity kunnen laden omdat mijn wagen meestal geen contact maakte met de stekker. Heb afspraak hierover bij dealer. Laadklepje doet het ook niet goed. Ik mis toch wel erg een achterruitenwisser. Heeft iemand een adres waar je een digitale kunt laden plaatsen?? Echt nodig!!
Nog wat opmerkingen: 1.Geopend raam gaat niet vanzelf dicht als je auto op slot doet.
2 Het ontbreken van een reisplanning valt tegen, te meer omdat er veel stations (bv van Shell) niet in de lijst staan.
3 "Handen aan het stuur", een melding die te pas en onpas op komt zetten. Irritant.
4 Melding op gsm: "ontgrendeld" is soms onterecht. Auto is wel degelijk op slot.
5. Bediening van stoelverwarming zit in display en eigenlijk is mijn arm dan net iets te kort.
De meesten erg herkenbaar. Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren met het connecten van de auto met Ionity. Ik heb dit ook gehad. Maar nog niet langs de dealer geweest.

• BenOnderweg
  • Laatst online: 15-10 11:42

BenOnderweg

Lounge RWD 20" 77,4kWh

Sjoerdvt schreef op maandag 27 juni 2022 @ 22:22:
[...]

Die moet je dan eens proberen te pakken wanneer je ondersteboven in de sloot ligt en in de riemen hangt, die krijg je zonder speciale training niet los. Juist bij wagens op de kop heb je het snijdend deel van de hamer nodig om uit de veiligheidsriem te komen.
Ik heb ooit een sea-survival-training in Oostvoorne gedaan waarbij je de eerste keer rechtstandig te water wordt gelaten in een voertuig/vliegtuig en de tweede keer ondersteboven. oOo Onderwater allebei de keren uit mijn veiligheidsgordel en het raam uit gekomen en niet verzopen. :*) Wie doet me wat? 8)
Maar ik begrijp je punt.

BenOnderweg in mijn Shooting Star. : )

• BenOnderweg
  • Laatst online: 15-10 11:42

BenOnderweg

Lounge RWD 20" 77,4kWh

ijssgerb schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 16:53:
[...]

Heb zelf mijn gehele dak vol liggen met zonnepanelen maar laad mijn auto meestal niet thuis op. Met de nieuwe tarieven is het voordeliger om bij een publieke laadpaal (0,34 euro) te laden dan thuis (0,52 euro). Aangezien ik ook een mooi teruglevertarief heb kies ik er dus meestal voor om de extra opbrengst van de zonnepanelen terug te leveren aan het net i.p.v. in mijn auto te pompen. Indien echt nodig dan kan ik de auto thuis opladen tot de energietarieven weer eens naar beneden gaan. Dat laatste zal waarschijnlijk nooit meer gaan gebeuren.
Wacht maar totdat de salderingsregeling wordt afgeschaft, dan absorbeert iedereen zoveel mogelijk zijn eigen opgewekte energie ondanks de hogere prijs van je eigen stroom. :+ Anders schenk je de overtollige stroom waarschijnlijk aan je energieleverancier. 8)7

BenOnderweg in mijn Shooting Star. : )

• _Quadro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:18
De IONIQ 5 58kWh Connect+ besteld gisteravond!

Levering in maart 8)7

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:57
slvans schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 22:55:
[...]

De meesten erg herkenbaar. Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren met het connecten van de auto met Ionity. Ik heb dit ook gehad. Maar nog niet langs de dealer geweest.
Ik heb dit in het begin gehad met Shell Recharge. Voor mij was de oplossing om zo min mogelijk druk op de aansluiting te hebben door de slang slap te laten hangen. Daarmee geen problemen meer gehad, ook niet bij Ionity.

• MBam
  • Laatst online: 12-12-2024
edvanleeuwen schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 07:58:
[...]

Ik heb dit in het begin gehad met Shell Recharge. Voor mij was de oplossing om zo min mogelijk druk op de aansluiting te hebben door de slang slap te laten hangen. Daarmee geen problemen meer gehad, ook niet bij Ionity.
Zelfde ervaring. Zorgen dat de stekker er recht in zit en dan de slang ondersteunen zodat deze niet aan de stekker trekt. Nadat laden is begonnen kan je hem direct loslaten :)

[ Voor 5% gewijzigd door MBam op 29-06-2022 09:16 ]

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09-11 08:50

MicheldeGoey

Project 45

Nieuwe instellingen: Auto regen, ECO, remmen met de linkerflipper. Op naar de 500 km.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7vt2jnZmbJ_tIJy1VWlibdK_PBg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c78PFbNb2wc3obySXjwqVIyd.jpg?f=fotoalbum_large

• Luiaard
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-11 17:54
De volgende combinatie van afneembare trekhaak en kabelset kwam voor mij het gunstigst uit, bij zelf installeren.

GDW afneembaar verticaal
GDW en volgens handleiding ECS kabelset 13-polig specifiek met canbus zodat je ook het trailer menu in je scherm krijgt

Je moet wel een ioniq 5 met trekhaakvoorbereiding hebben, ik weet niet of ze dat allemaal standaard hebben of alleen bepaalde uitvoeringen.

Als het erop zit, zal ik het nog laten weten.

Import van EVs

Gisteren eens even erg zuinig gereden. Na het laden tot 95% bij Ionity 113,7 km gereden met een gemiddelde snelheid van 72,6 km/h. Grotendeels snelweg, maar ook een stukje door de stad. Gemiddeld verbruik: 133 Wh/km...

Dat zou een range moeten geven van 546 km obv 72600 Wh. Anders gerekend: met 19% verbruikt heb ik 113,7 km gereden, dus met 100% zou dat 598 km moeten zijn... (niet helemaal juist, want het percentage verloopt niet lineair). Realistisch gezien kun je ook niet de gehele 72600 gebruiken en is het eerder 70500 Wh. Dan zou ik verwachten met dit verbruik ook echt 530 km ver te kunnen komen. Ik begin dat nu een beetje als een uitdaging te zien...

Op de foto hieronder komt de GOM lager uit, omdat ik het stuk voor het laden door Belgie heb gereden met 120 km/h.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1uH-gtnkU3skMRrC0Rho89KJFMQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ulb8Z6PyaMI19rvlR0KeffwL.jpg?f=fotoalbum_large

Het 'geheim'? Ik had een maaltje meegenomen van een fast food keten en ging rustig achter een vrachtwagen rijden om dat op te eten. Toen ik eenmaal klaar was wilde ik wel eens zien hoe laag dat verbruik kan worden... Dus praktisch de hele weg achter vrachtwagens gereden met ongeveer 85 km/h. Verder was het rustig op de weg en was er een lichte wind mee. In de stad zoveel mogelijk anticiperen op stoplichten en zo ver mogelijk uit laten rollen.

Dus als je aanhikt tegen een hoog stroomtarief thuis, dan is dit een manier om je kosten te beperken... Voor een dagelijkse forensenrit tot 50 km maakt het qua tijd niet eens zo veel uit. Zeker niet als je ook met files te maken hebt.

Of: als je straks op de Autoroute onderweg toch wat range anxiety krijgt om de volgende lader te halen, dan kun je op deze manier je verbruik drastisch reduceren en veel verder komen. Bijv. met nog 7 kWh beschikbaar (ongeveer 10%) zou je met 130 km/h misschien nog 30-35 km ver komen (verbruik dan zo rond 230 Wh/km), maar met deze rijstijl en dit verbruik nog 52 km. Kan dus net het verschil maken om de volgende lader te halen... En als je al bij 20% je snelheid gaat minderen loopt dat verschil nog verder op. (Pin me niet vast op de exacte aantallen; het gaat om het principe).

• de meester01

de meester01

Gisteren de Hi5 een dagje geclaimd (het is de dienstfiets van mijn vrouw) en een lekker potje raggen door de rimboe op de sportstand:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/er-yERh_CotABDYgWYE28y-hido=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JH5IqrAVMtnmk4WfZX03fLRG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door de meester01 op 29-06-2022 11:08 ]

• de meester01

de meester01

de meester01 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 22:53:
[...]

Ja dat klopt.

Ik heb met de Dongar sinds deze week wat gedoe. De dashcam gaat doorlopend uit en weer aan met intervallen van ongeveer 1-2 minuten. Even testen met een powerbank of dit aan de voeding ligt of aan de dashcam. Het betreft een Mini 2 van Garmin.
Even een terugkoppeling: lag aan de camera / sd kaart. Keer de kaart geformateerd en het probleem is nog niet teruggekomen. Geen stroom of hitte issue (dat was mijn vermoeden).

Kortom: koopt allen een Dongar 8)

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-11 12:36

Redwood

The Truth Is In Here

Ik heb een 11kW lader thuis en laad de auto in principe zoveel mogelijk thuis op. Werkgever betaald mij het actuele tarief (0,40) per kW. Deze verdien ik zelf terug, want lever ruim voldoende terug op de panelen. In mijn geval is thuisladen dus het beste.

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

• GoodPeople
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-11 09:56
Iemand graag een Ioniq 6 (ipv 5)?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xqQrA-dVUkXnX_8qtVv-tdfuaTA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tzBGuM9oRqOkDSRP3KTHA5Ia.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9TUHGStkx-MlItkmIm8ARhb6uFQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nGrcNJY9iqyiFOAzGCSfW3HT.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.theverge.com/...an-design-reveal-features

• FunkStar_
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 06-11 20:59
Looks zeker niet maar voor verbruik ziet de 6 er meer aero uit.

• kor952
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

Not my style…..

3000Wp op 't dak

• ijssgerb
Smaak is persoonlijk uiteraard maar zie amper het verschil in de voor- of achterzijde ;-). Ik hou toch meer van de kont zoals de IONIQ 5 die heeft. Maar nogmaals persoonlijk ...

You can call me Al

• de meester01

de meester01

GoodPeople schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:32:
Krijg je daar ook een papieren zak met 2 gaten bij voor over je hoofd?

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

GoodPeople schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 15:32:
Nah, ik wilde een schommelstoel op wielen, geen kuipstoel.

• Luiaard
Ik ben niet zo kieskeurig. Uiteindelijk is het een gebruiksvoorwerp, en een betere efficiëntie is welkom, maar ik vind de 5 wel een stuk mooier.

Import van EVs

• Richard-I5
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 16-06 16:28
Ik vind 'm wel wat hebben. Heb altijd wel een zwak voor sedans gehad. Als ik de keuze had gehad tussen de I5 en I6 denk ik dat ik de I6 had gekozen. Ik ben benieuwd hoe de I6 in het echt is.

Trotse eigenaar van: Ioniq 5 - Lounge, 19" RWD - 73 kWh, Mystic Olive Green - Teal/Light-gray

• Sjoerdvt
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 08-04 12:08
BenOnderweg schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 23:01:
[...]

Ik heb ooit een sea-survival-training in Oostvoorne gedaan waarbij je de eerste keer rechtstandig te water wordt gelaten in een voertuig/vliegtuig en de tweede keer ondersteboven. oOo Onderwater allebei de keren uit mijn veiligheidsgordel en het raam uit gekomen en niet verzopen. :*) Wie doet me wat? 8)
Maar ik begrijp je punt.
Hahaaa, ik heb ook een dergelijke training gehad en weet hoe het moet zonder mes. Het was idd vooral een waarschuwing voor bestuurders die niet getraind zijn en wellicht nog denken dat het snijmes hun in nood "op de kop" makkelijk kan bevrijden.

• edvanleeuwen
Ik denk dat daar achterin weinig hoofdruimte is.

• GoodPeople
Heeft een model van de i5 ook lampjes in de 4 pixels van het stuurwiel? Dat vind ik er wel cool uit zien, hoewel het me super afleidend lijkt als je aan het rijden bent :)

• FunkStar_
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 06-11 20:59
GoodPeople schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 20:38:
Heeft een model van de i5 ook lampjes in de 4 pixels van het stuurwiel? Dat vind ik er wel cool uit zien, hoewel het me super afleidend lijkt als je aan het rijden bent :)
Nope, enkel de pixels. En ik denk dat de lichtjes enkel oplichten als je aan het laden bent. Je kan dus niet rijden en de lichtjes zien.

• edvanleeuwen
Heeft iemand al een zinvolle toepassing bedacht voor het op afstand starten van de I5?

• de meester01

de meester01

edvanleeuwen schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 21:13:
Heeft iemand al een zinvolle toepassing bedacht voor het op afstand starten van de I5?
Inparkeren in een hele smalle parkeerplaats?
Uitparkeren nadat de 1 of andere hork zijn auto veel te dicht op jouw auto heeft gezet?

Indruk maken op visite of buurtkinderen :+

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

Ik heb enkele keren de airco remote ingeschakeld terwijl de auto in de brandende zon stond (zonnedak).

• de meester01

de meester01

MicheldeGoey schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 21:24:
[...]

Ik heb enkele keren de airco remote ingeschakeld terwijl de auto in de brandende zon stond (zonnedak).
Die gebruiken we regelmatig net als de standkachel in de winter.

• MeelezerT
  • Laatst online: 30-01-2024
Na regenval uit diepe plas weg laten rijden. Ging genare perfect.

[ Voor 4% gewijzigd door MeelezerT op 29-06-2022 21:53 ]

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04:56

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Yep al keer mogen gebruiken toen iemand het leuk vond zijn auto zo neer te zetten dat ik niet fatsoenlijk kon in stappen. Auto starten, stukje naar voren rijden. In stappen en klaar 👌

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

• edvanleeuwen
MeelezerT schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 21:39:
[...]

Na regenval uit diepe plas weg laten rijden. Ging genare perfect.
Dat is een andere handeling/knop. Gaat mij om knop 5.

• edvanleeuwen
Daan_ schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 21:44:
[...]

Yep al keer mogen gebruiken toen iemand het leuk vond zijn auto zo neer te zetten dat ik niet fatsoenlijk kon in stappen. Auto starten, stukje naar voren rijden. In stappen en klaar 👌

• edvanleeuwen
MicheldeGoey schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 21:24:
[...]

• edvanleeuwen
de meester01 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 21:23:
[...]

Inparkeren in een hele smalle parkeerplaats?
Uitparkeren nadat de 1 of andere hork zijn auto veel te dicht op jouw auto heeft gezet?

Indruk maken op visite of buurtkinderen :+

• de meester01

de meester01

edvanleeuwen schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 22:19:
[...]

Knop 5??

Misschien moet je iets duidelijker zijn aangezien alle reaguurders je niet begrijpen.

Plaatje?

• Luiaard
onderste knop van sleutel? Is de zevende van het totaal :)

Import van EVs

• de meester01

de meester01

Luiaard schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 22:38:
onderste knop van sleutel? Is de zevende van het totaal :)
Zeg dan 'onderste knop' of 'het rondje' lol 8)7

• Luiaard
Giswerk, maar indien dit hem is die hij bedoelt, geef ik je gelijk. Tenzij er ergens een knop met een vijf is die wij over het hoofd zien.

Import van EVs

• edvanleeuwen
de meester01 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 22:24:
[...]

Knop 5??

Misschien moet je iets duidelijker zijn aangezien alle reaguurders je niet begrijpen.

Plaatje?
Handleiding bladzijde 5-4:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/thA1LSv_Fb-NNalY_PMl5g9TmzQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0GdGFSU0OLReRId7khmP76NZ.png?f=user_large

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 10:21

-CJ

Not remastered

Oftewel, de onderste :D

All I had to do was follow the damn train.

• edvanleeuwen
de meester01 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 22:39:
[...]

Zeg dan 'onderste knop' of 'het rondje' lol 8)7
Tsjonge. Er zijn twee soorten sleutels. ‘Onderste’ gaat hier niet op.

Edit: zie nu dat het inderdaad dat het bij beide de onderste is. Ok, sorry.

Maar goed, de vraag blijft.

[ Voor 18% gewijzigd door edvanleeuwen op 29-06-2022 22:47 ]

edvanleeuwen schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 22:44:
[...]

Tsjonge. Er zijn twee soorten sleutels. ‘Onderste’ gaat hier niet op.

Edit: zie nu dat het inderdaad dat het bij beide de onderste is. Ok, sorry.

Maar goed, de vraag blijft.
Die knop nr. 5 uit dat schema zet de auto inderdaad op afstand aan. Die stap moet je dus doen om alle andere use cases die mensen hebben genoemd uit te kunnen voeren.

Eerst de auto Op slot zetten
Dan nog een keer op slot
Dan knop 5 vasthouden tot de auto 'aan gaat' .
Dan met de knoppen 6/7 voor/achteruit

En ja, ik gebruik dit regelmatig op krappe parkeerplaatsen. Heb bij een klant een parkeerplaats die al snel te krap is voor een moderne auto. Daar moet ik hem eigenlijk wel gebruiken om nog uit te kunnen stappen. En dat ondanks mijn slanke figuur en lenige lijf O-)

EDIT:
Ik heb zelf een versie met knop 6 en 7. Als je die functies niet hebt (basismodellen denk ik?) dan snap ik de toegevoegde waarde van die knop op de afstandsbediening (die versie dus met 5 knoppen) ook niet zo goed.

[ Voor 11% gewijzigd door bilgy_no1 op 29-06-2022 23:04 ]

• P86
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-09 12:27

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

Iemand hier al ervaringen met een lakstift o.i.d.? Heb er 1 besteld doordat ik om een onverklaarbare reden wat krassen op de motorkap heb (ik verdenk vogels).

PJvI

• MeelezerT
bilgy_no1 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 22:53:
[...]

Die knop nr. 5 uit dat schema zet de auto inderdaad op afstand aan. Die stap moet je dus doen om alle andere use cases die mensen hebben genoemd uit te kunnen voeren.

Eerst de auto Op slot zetten
Dan nog een keer op slot
Dan knop 5 vasthouden tot de auto 'aan gaat' .
Dan met de knoppen 6/7 voor/achteruit

En ja, ik gebruik dit regelmatig op krappe parkeerplaatsen. Heb bij een klant een parkeerplaats die al snel te krap is voor een moderne auto. Daar moet ik hem eigenlijk wel gebruiken om nog uit te kunnen stappen. En dat ondanks mijn slanke figuur en lenige lijf O-)
Heb 'm met die knop ook al een keertje laten inparkeren na uitstappen. Scary.

• MeelezerT
In bijvoorbeeld aubergine metallic waarschijnlijk wel een mooie wagen.
P86 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 22:53:
Iemand hier al ervaringen met een lakstift o.i.d.? Heb er 1 besteld doordat ik om een onverklaarbare reden wat krassen op de motorkap heb (ik verdenk vogels).
Geen ervaring met de lakstift op de Ioniq 5. En afhankelijk van je lak zal er een andere oplossing zijn vermoed ik.

Bij een hoogglans lak is er een goede kans dat het zeer oppervlakkige krasjes zijn in de transparante toplaag ("clearcoat"). Dit kun je testen door de plek rond de kras wat nat te maken. Als de kras dan niet meer zichtbaar is betreft het inderdaad alleen de clearcoat en dan zou je dat met lichtjes polijsten weer helemaal mooi kunnen krijgen. Ik denk dat een lakstift hier meer kwaad dan goed doet.

Als het door de clearcoat heen is gekrast zou de hele laklaag weer moeten worden opgebouwd. Maar als je aan vogels denkt lijkt me dit heel onwaarschijnlijk.

Bij een matte lak weet ik eerlijk gezegd niet hoe je een krasje weg zou kunnen krijgen.

Voor degelijk advies zou ik naar een detailer of schadeherstelbedrijf gaan. Of, als het toch maar kleine en oppervlakkige krasjes zijn, kun je het gewoon laten zitten... Auto is toch een gebruiksvoorwerp en als je hem perfect wilt houden ben je kapitalen kwijt door de jaren heen...
Wat me aan deze auto het meest trekt is de veel betere aerodynamica dan de Ioniq 5. Op lange ritten snelweg 130 km/h zal het bereik veel beter uitvallen. Ik vraag me verder af wat de laadruimte biedt; daarvan was nog niets te zien vziw. Een station variant van de Ioniq 6 zou mij waarschijnlijk beter passen.

Maar... eerlijk gezegd zal ik niet zo snel weer ongezien een Hyundai bestellen. Er is toch een aantal punten waardoor ik wat teleurgesteld ben geraakt bij de Ioniq 5:

- Bagageruimte uiteindelijk kleiner dan de specs
- Automatische handgrepen niet geleverd
- Geen OTA en wat er komt is zeer beperkt
- Geen routeplanning met laadstops. Echt onbegrijpelijk voor een auto die op specificaties zo geschikt is voor lange reizen. Ik dacht ook dat Hyundai dit na een aantal jaar EVs maken wel op orde zou hebben.
- De matige efficientie op snelheid (hoop geleuter over aerodynamica en dan maar tot Cw 0,29 komen)
- Trillinkjes in het interieur
- Idiote plaatsing van die subwoofer die ten koste gaat van veel ruimte
- Android Auto niet wireless en enige USB aansluiting daarvoor zit op een zeer onhandige plaats.
- Rammelende achtergordels. Kom je altijd pas achter wanneer je al bent weggereden...
- Irritaties in de software. Bijv: Als je 'Langs de Route' een laadpunt zoekt geeft ie laadstations aan beide zijden van de snelweg aan. Alsof je even makkelijk naar de andere kant komt... (bijv. E19 in Belgie Peutie Oost en Peutie West). Als je dus niet uitkijkt maak je opeens een onnodige omweg van vele kilometers.
Of deze: Je voert een reisdoel in dat buiten je bereik ligt. Je krijgt een melding en de vraag of je een laadpunt wilt toevoegen aan de route. Prima, doen we. Gewenste lader opzoeken, toevoegen als tussenstop en gaan. Maar nee. Er komt eerst nog een melding "Er zijn laadstations bij het tussendoel". Tja, dat was het hele punt, dus waarom moet ik dit nou eerst weer wegtikken? 8)7

Ik vraag me af of ze bij Hyundai zelf wel eens in die auto's rijden. En of ze ook in auto's van concurrenten mogen rijden. Zou ze echt goed doen om de verantwoordelijken voor de software eerst een tijdje in een Tesla door Europa rond te laten reizen en daarna in hun eigen auto's...

Nou lijkt het alsof ik heel erg ontevreden ben; dat valt wel mee. Maar ik ga me niet meer gek laten maken door Hyundai en hun leuke renders. Eerst zien, dan geloven...

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

bilgy_no1 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 23:32:
[...]

Nou lijkt het alsof ik heel erg ontevreden ben; dat valt wel mee. Maar ik ga me niet meer gek laten maken door Hyundai en hun leuke renders. Eerst zien, dan geloven...
Ik ben het op veel punten met je eens, maar wat mij ook nog steeds irriteert is het benepen gedrag van importeur en dealer(s).
Ik belde laats de dealer om een afspraak te maken vanwege de terugroep actie, vraagt de werkplaats-chef die ook altijd zelf de afspraken maakt, waarvoor ik de afspraak wilde maken, ik zeg voor de terugroepactie van de 'P' stand.....vraagt ie doodleuk is er een terugroepactie dan???? 8)7 8)7 8)7 Oh dat wist ik niet,
Dan zakt mijn broek af.....als het je geen fuck interesseert ga dan ergens anders werken.....vooral daar waar ze geen klanten hebben.

Waar ik persoonlijk nog iedere rit blij van wordt is het elektrisch rijden gevoel...geweldig. ;) ;) ;)

[ Voor 5% gewijzigd door kor952 op 30-06-2022 00:40 ]

3000Wp op 't dak

• edvanleeuwen
bilgy_no1 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 22:53:
[...]

EDIT:
Ik heb zelf een versie met knop 6 en 7. Als je die functies niet hebt (basismodellen denk ik?) dan snap ik de toegevoegde waarde van die knop op de afstandsbediening (die versie dus met 5 knoppen) ook niet zo goed.
Exact. Dit zit waarschijnlijk alleen op de Lounge en P45. Niet op de C+ die ik heb.

• edvanleeuwen
MeelezerT schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 22:57:
[...]

Heb 'm met die knop ook al een keertje laten inparkeren na uitstappen. Scary.
Nee, dat is niet die knop. Maar ik begrijp dat die wel nodig is om m te laten bewegen met knop 6 of 7.

Ik heb nog geen nut ontdekt als je knoppen 6 en 7 niet hebt. Vandaar mijn vraag.

• edvanleeuwen
Heb nu vergeleken wat inmijn geval het verschil is tussen iPedal en level 0. Ik kwam iets beter uit in verbruik met iPedal, maar dat is te verwaarlozen.

Wat comfort betreft gaat er niks boven iPedal wat mij betreft. Vooral gecontroleerd vaart minderen en heeel langzaam optrekken/rijden is in de andere standen lastiger. Ik merk dat met name bij voorzichtig achteruit rijden bijvoorbeeld bij inparkeren waar ik iPedal heel erg mis.

Zelfs als het iets onvoordeliger is, neem ik dat voor lief.

Maar alles blijft persoonlijk natuurlijk. 😊

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-11 17:44
ken je die reclame van Peugeot nog? die waar iemand een olifant gebruikte om zijn lada (?) te vervormen naar een 208(?)...... dat gevoel krijg ik ook een beetje bij de ioniq 6; ze hebben een olifant (of een blinde ontwerper) gebruikt om dit model vorm te geven. kortom; ik ga liever weer ICE rijden dan een ioniq 6 :X wat een gedrocht :| maar goed ieder zijn ding zeg ik maar. ik denk dat hij wel efficienter is dan de 5, maar soms gaat vorm toch boven functie :+

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:08

Osxy

Holy crap on a cracker

Tiggy80 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 08:17:
[...]

ken je die reclame van Peugeot nog? die waar iemand een olifant gebruikte om zijn lada (?) te vervormen naar een 208(?)...... dat gevoel krijg ik ook een beetje bij de ioniq ; ze hebben een olifant (of een blinde ontwerper) gebruikt om dit model vorm te geven. kortom; ik ga liever weer ICE rijden dan een ioniq 6 :X wat een gedrocht :| maar goed ieder zijn ding zeg ik maar. ik denk dat hij wel efficienter is dan de 5, maar soms gaat vorm toch boven functie :+
Hij heeft minder lucht weerstand dan zelfs de oude Ioniq, verschil met de 5 is gigantisch,

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

edvanleeuwen schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 07:31:
Ik heb nog geen nut ontdekt als je knoppen 6 en 7 niet hebt. Vandaar mijn vraag.
Dat is toch duidelijk, daarmee kun je de 12V batterij opladen :+
of de lichten aan in het donker, zodat je wat ziet 8)

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:30

cooper_s1

MINI's rule

[...]

ken je die reclame van Peugeot nog? die waar iemand een olifant gebruikte om zijn lada (?) te vervormen naar een 208(?)...... dat gevoel krijg ik ook een beetje bij de ioniq ; ze hebben een olifant (of een blinde ontwerper) gebruikt om dit model vorm te geven. kortom; ik ga liever weer ICE rijden dan een ioniq 6 :X wat een gedrocht :| maar goed ieder zijn ding zeg ik maar. ik denk dat hij wel efficienter is dan de 5, maar soms gaat vorm toch boven functie :+
Als je er mee rijdt zie je de buitenkant toch niet :+

• ijssgerb
En laden maar ....

+|22Q1|NE_E.EUR.S5W_L.001.001.220623|HM|IONIQ5_EU|1489|0
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/955nLbap7IA0S6Gvi9sDPgKHGQ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nm5wQmWsfouRpVALI5kVVBah.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 71% gewijzigd door ijssgerb op 30-06-2022 09:41 ]

You can call me Al

ijssgerb schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 09:38:
En laden maar ....

[Afbeelding]
Of wachten op OTA :Z

• Tiggy80
cooper_s1 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 09:24:
[...]

Als je er mee rijdt zie je de buitenkant toch niet :+
wel elke keer dat ik aan kom lopen of naar buiten kijk uit het huis :*)

nee als het om performance gaat dan zou ik eerder hier naar kijken https://aptera.us/ is ook geen schoonheid, maar wel hyper zuinig en waarschijnlijk ook een heeeeel stuk goedkoper dan de ioniq 6. ja je mist wel 2 (3) zitplaatsen..... maar ja, het ging om de performance he ;)

• ijssgerb
Jij hebt alle tijd zo te lezen ;)

You can call me Al

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:05
ijssgerb schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 09:38:
En laden maar ....

[Afbeelding]
Waar is deze juni update te laden? De navigation updater geeft nog 30 mei aan.
Ondanks het feit dat de Navigation updater mei aangeeft, bevat de versie informatie van de download (37,7 GB) het volgende:
+|22Q1|NE_E.EUR.S5W_L.001.001.220623|HM|IONIQ5_EU|1489|1

[ Voor 15% gewijzigd door Amersfoort op 30-06-2022 10:15 ]

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Tiggy80 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 09:43:
[...]

nee als het om performance gaat dan zou ik eerder hier naar kijken https://aptera.us/ is ook geen schoonheid,
Toch wel een stuk mooier dan de 6....

3000Wp op 't dak

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

Amersfoort schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 10:10:
[...]

Waar is deze juni update te laden? De navigation updater geeft nog 30 mei aan.
Ondanks het feit dat de Navigation updater mei aangeeft, bevat de versie informatie van de download (37,7 GB) het volgende:
+|22Q1|NE_E.EUR.S5W_L.001.001.220623|HM|IONIQ5_EU|1489|1
Ik zie hier: https://www.goingelectric...p?f=535&t=78268&start=300 ook iets staan

• Astronaut
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
De enige release notes die ik kan vinden van de nieuwe update, zijn deze: https://update.hyundai.com/EU/NL/updateNoticeView/632

Ook op goingelectric.de zie ik nog niet meer informatie.

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

Astronaut schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 10:28:
De enige release notes die ik kan vinden van de nieuwe update, zijn deze: https://update.hyundai.com/EU/NL/updateNoticeView/632

My bad, ik lees t nu goed, maar ze zeggen dat die update uit de nieuwslijst weggehaald is...

• ijssgerb
cooper_s1 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 10:31:
[...]

My bad, ik lees t nu goed, maar ze zeggen dat die update uit de nieuwslijst weggehaald is...
Klopt de aankondiging is ook niet langer nodig als de update inmiddels verschenen is toch.

You can call me Al

Astronaut schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 10:28:

Wanneer je op die pagina op "Lijst van voertuigen die in aanmerking komen komen..." klikt krijg je de popup van de laatste versies voor alle modellen. Die is wel bijgewerkt.
[...]

ken je die reclame van Peugeot nog? die waar iemand een olifant gebruikte om zijn lada (?) te vervormen naar een 208(?)...... dat gevoel krijg ik ook een beetje bij de ioniq 6; ze hebben een olifant (of een blinde ontwerper) gebruikt om dit model vorm te geven. kortom; ik ga liever weer ICE rijden dan een ioniq 6 :X wat een gedrocht :| maar goed ieder zijn ding zeg ik maar. ik denk dat hij wel efficienter is dan de 5, maar soms gaat vorm toch boven functie :+
Grappig hoe iedereen er anders over denkt...

Met die Ioniq 6 kun je op een lange afstand waarschijnlijk veel tijd winnen. Met de Ioniq 6 kun je met een veel lager verbruik op 130 km/h rijden en hoef je veel minder vaak te laden. Ik vind het echt een gemiste kans dat de Ioniq 5 zo'n relatief slechte aerodynamica heeft.

Voor mij is de styling dan minder van belang.

• Tiggy80
bilgy_no1 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 10:43:
[...]

Grappig hoe iedereen er anders over denkt...

Met die Ioniq 6 kun je op een lange afstand waarschijnlijk veel tijd winnen. Met de Ioniq 6 kun je met een veel lager verbruik op 130 km/h rijden en hoef je veel minder vaak te laden. Ik vind het echt een gemiste kans dat de Ioniq 5 zo'n relatief slechte aerodynamica heeft.

Voor mij is de styling dan minder van belang.
het moet voor mij een "gezonde' mix zijn. als ik naar de ioniq 5 kijk als ik thuis kom van een fiets of wandel momentje dan wordt ik elke keer blij van hoe de auto eruit ziet. als ik naar de 6 kijk..... dan zie ik allemaal dingetjes/lijnen die net niet kloppen (bijvoorbeeld het bovenste spoilertje :F ; nu ik er zo over nadenk, Hyundai is gewoon niet zo goed met spoilertjes denk ik :+ ) en daar zou ik dus niet blij van worden. als ik dan wat verder kan rijden.... tja dat heb ik alleen op vakanties nodig, de dagen dat ik meer dan het bereik rij zijn er niet veel. ik ben overigens wel van mening dat er een aantal dingen beter hadden gekund aan de ioniq 5 zonder echt aan het design te tornen, maar goed, het is zo als het is ;)

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Meld je even als je via OTA de update binnenkrijgt. Ben heel benieuwd.

Bij mij gebeurt er niets heb de auto net even een kwartier op contact gehad, zag wel dat de tijd niet geüpdatet was sinds ik hem gistermiddag had uitgezet.

Zal het in de loop van de middag nog eens proberen.

3000Wp op 't dak

• ijssgerb
Onderstaande zijn de eerste bevindingen van deze update;
1. Het kleurthema kan nu automatisch worden omgeschakeld (wit thema overdag en
donker thema in de avond/nacht).
2. Bij het starten van de navigatie heb je nu de mogelijkheid om te kiezen tussen: Snelste, zuinigste en voorkeur snelweg route.
3. Wat kleine ontwerpveranderingen in tijd, datum en het voertuigpictogram op het startscherm.

Kortom geen laadplanning, geen resterende batterijweergave bij aankomst, geen voorconditionering ....

De changelog in de auto geeft alleen de eerste twee genoemde punten als highlights.

PS Mijn OTA zegt nu beschikbaar en vereist geen apart abonnement meer....

https://update.hyundai.com/EU/NL/updateNoticeView/632

[ Voor 19% gewijzigd door ijssgerb op 30-06-2022 12:33 ]

You can call me Al

• Tiggy80
ijssgerb schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:36:
Onderstaande zijn de eerste bevindingen van deze update;
1. Het kleurthema kan nu automatisch worden omgeschakeld van licht naar donker.
als in automatisch naar het daglicht? zoals de automatische verlichting?

• ijssgerb
Tiggy80 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:52:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g1ezSdyR1EC514iMaleHa_nIero=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Kf1lGCEmRFSUdpY75mCAg7yp.jpg?f=user_large

You can call me Al

• sepcanislupus
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 14-06-2023
Vanaf oktober al bezig met bestelproces.
Door technisch gedoe tussen werkgever en LM over nieuw mantelcontract ben ik zelf tussen wal en schip beland.
Daardoor pas in februari 2022 de Connect+ 73 kWh RWD in Galactic Gray kunnen bestellen.
Verwachte levertijd was november 2022.

Totdat dealer vorige week onverwachts belde dat de auto volgende week al klaar staat. Mooi nieuws. _/-\o_

VIN opgevraagd. Productiedatum is 04-04-2022.
Is dit dan een MY 22,5 waar ik eea over heb gelezen?

Heb de Technical Information op https://service.hyundai-motor.com a.d.h.v. VIN geraadpleegd maar het gros is voor mij abracadabra. 8)7

M.a.w. kan ik verwachten dat ik functionaliteiten mis of juist toch nog geluk heb met bijv. groter accupakket, batterijvoorverwarming, automatische deurgrepen?

Last but not least, dit is mijn eerste (elektrische) leaseauto.
Hebben jullie nog tips/aandachtspunten voor de levering volgende week?
Software-update zag ik al voorbij komen.

AVB.

• Astronaut
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Tiggy80 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:52:
[...]

Zou mooi zijn! CarPlay schakelde al over naar donker bij tunnels en nacht, maar het driver's display bleef keurig wit

• GoodPeople
Waarom zou ik met mijn style, die ik niet op afstand kan besturen met de afstandsbediening, de auto willen starten op afstand? Ik kan er geen use-case voor verzinnen.

• lackaday
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-10 15:55
sepcanislupus schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:56:
Door technisch gedoe tussen werkgever en LM over nieuw mantelcontract ben ik zelf tussen wal en schip beland.
Daardoor pas in februari 2022 de Connect+ 73 kWh RWD in Galactic Gray kunnen bestellen.

Totdat dealer vorige week onverwachts belde dat de auto volgende week al klaar staat. Mooi nieuws. _/-\o_

Heb de Technical Information op https://service.hyundai-motor.com a.d.h.v. VIN geraadpleegd maar het gros is voor mij abracadabra. 8)7

M.a.w. kan ik verwachten dat ik functionaliteiten mis of juist toch nog geluk heb met bijv. groter accupakket, batterijvoorverwarming, automatische deurgrepen?

AVB.
Lekker!

Must-haves imho:
1. Zorg dat je snel (! Volgens mij kan dit tot en met vandaag!) je ChargeMyHyundai abo met korting afsluit. Je kunt dan met flinke korting laden in het buitenland bij IONITY, onmisbaar op Europese vakanties. Je kunt abo geloof afsluiten obv VIN.
2. Chargemap vind ik de beste app voor het vinden van laadpalen. In Nederland meestal niet zo spannend want je struikelt er zowat over, in het buitenland wel degelijk fijn om te hebben.
3. Genieten maar :)

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:48
lackaday schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 12:06:
[...]

Lekker!

Must-haves imho:
1. Zorg dat je snel (! Volgens mij kan dit tot en met vandaag!) je ChargeMyHyundai abo met korting afsluit. Je kunt dan met flinke korting laden in het buitenland bij IONITY, onmisbaar op Europese vakanties. Je kunt abo geloof afsluiten obv VIN.
2. Chargemap vind ik de beste app voor het vinden van laadpalen. In Nederland meestal niet zo spannend want je struikelt er zowat over, in het buitenland wel degelijk fijn om te hebben.
3. Genieten maar :)
Aanvullend: zorg dat je zsm je laadpas van de leasemaatschappij krijgt (en door hen geactiveerd per direct). En zorg alvast voor 'eigen' laadpassen ter backup/vakantie/etc.

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

ijssgerb schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:36:

PS Mijn OTA zegt nu beschikbaar en vereist geen apart abonnement meer....

https://update.hyundai.com/EU/NL/updateNoticeView/632
Dan zou het kloppen dat je met de update van februari nog geen OTA update binnen krijgt??

3000Wp op 't dak

Weet je dat zeker, deze video legt uit hoe Android Auto Full Screen te krijgen en wat Android Full Screen nu precies is:

• ijssgerb
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9unHK8HQCaR39Jk-YdzvFeafpy0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E5xTAe3CTrb7IaIShQMRTTae.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hFXKfeHw67SPculMxfKxwSaCJNQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HXMeCG2OouJ8ywjntWgjk0EM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tjXwzWbno9eQunkbMPmeYQ0Cu4s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z3ds54uEKlXcOsFku2xhChgr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vP8tq-yU5LB8hdMB2doVQXh2IeI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VwQ16zxstpJPR79tcov0w7Rv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BMkcFnzmBrbK8JJUeTGbTWYErCc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o5HDU57n2EPBgVXPtPpDCk2S.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5_ZFzNDfP8uovHi12jCrTWTRl1Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0koly1jxXAq8G5isCT6NEtak.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DugL87FefMg3LChatNNAy0lJFzE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VVapE4w04DdT1BmwLiD0jRJN.jpg?f=fotoalbum_large

You can call me Al

• Tiggy80
is het dan gekoppeld aan de automatische verlichting? dus als ik overdag met verlichting aan rij (niet op auto dus) schakelt het display dan nog wel automatisch of dat weer niet?

• edvanleeuwen
GoodPeople schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:59:
[...]

Waarom zou ik met mijn style, die ik niet op afstand kan besturen met de afstandsbediening, de auto willen starten op afstand? Ik kan er geen use-case voor verzinnen.
Dus daar begon ik mee inderdaad. Ik kan me ook niks voorstellen bij die knop.
Oftewel Full Screen Carplay en Android Auto zit in de update. Zie ook mijn video gepost, Android Auto laat in het rechtse scherm het secundaire scherm zien, en blijkbaar Carplay ook. De video laat ook zien hoe je het hele scherm (zonder secundair scherm) kunt tonen, door de resolutie te verlagen. Maar dat wil je waarschijnlijk niet O-)

[ Voor 8% gewijzigd door ZuinigeRijder op 30-06-2022 13:26 ]

• Hein66
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-06 18:19
kor952 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 12:18:
[...]

Dan zou het kloppen dat je met de update van februari nog geen OTA update binnen krijgt??
Ik heb de update van Feb ook. En bij is die melding ook aangepast. Ik denk wel een maand geleden al. Maar de update is nog niet OTA beschikbaar.
kor952 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:24:
[...]

Meld je even als je via OTA de update binnenkrijgt. Ben heel benieuwd.

Bij mij gebeurt er niets heb de auto net even een kwartier op contact gehad, zag wel dat de tijd niet geüpdatet was sinds ik hem gistermiddag had uitgezet.

Zal het in de loop van de middag nog eens proberen.
Als ik het persbericht mag geloven, is dit een sequentieel proces, dus kan wel even duren voordat je aan de beurt bent, of je moet vooraan in de rij staan.
Hyundai will deliver two Infotainment OTA updates per year. The first will be available from the middle of June and will be rolled out sequentially to all IONIQ 5 users who have installed the base software update (minimum version 220211). The second update is scheduled to arrive in the second half of 2022.
Misschien dat ik geluk heb, aangezien mijn auto op de eerste boot met IONIQ 5 stond (VIN nummer onder de 1000). :9 Maar waarschijnlijk heb ik niet genoeg geduld, laat ik nog maar even :z
Op Facebook hebben mensen uit Noorwegen vandaag een bericht gehad dat het wel even kan duren.....vertaalt vanuit de foto van Noors naar Nederlands:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AracFNiMQn9jnCQ3te_qav_XVaw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ncqaZVKdjgqaLCFw0mWjbFhu.jpg?f=fotoalbum_large

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

ZuinigeRijder schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 13:56:
[...]

Als ik het persbericht mag geloven, is dit een sequentieel proces, dus kan wel even duren voordat je aan de beurt bent, of je moet vooraan in de rij staan.

[...]

Misschien dat ik geluk heb, aangezien mijn auto op de eerste boot met IONIQ 5 stond (VIN nummer onder de 1000). :9 Maar waarschijnlijk heb ik niet genoeg geduld, laat ik nog maar even :z
De mijne stond ook op de eerste boot met Ioniq5's maar ik vrees dat mijn USB stick er altijd eerder inzit dan dat ze OTA voor mijn wagen opstarten, heb geen zin om weken te moeten wachten....tenminste onder voorbehoud dat ze alle updates ook nog via internet beschikbaar blijven stellen.

3000Wp op 't dak

• Tiggy80
kor952 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 14:12:
[...]

De mijne stond ook op de eerste boot met Ioniq5's maar ik vrees dat mijn USB stick er altijd eerder inzit dan dat ze OTA voor mijn wagen opstarten, heb geen zin om weken te moeten wachten....tenminste onder voorbehoud dat ze alle updates ook nog via internet beschikbaar blijven stellen.
OTA zou voor mij wel lekker zijn hoor, op mijn werklaptop mag/kan ik niets installeren (dus ook de updater van hyundai niet) dus als ik wil updaten moet ik weer een laptop van de kinderen claimen, die vervolgens weer mopperen dat ik wat heb geinstalleerd waar zij niets mee kunnen en om nu voor de hyundai updater een laptop voor mijzelf aan te schaffen vind ik ook wat overdreven.... zou wel fijn zijn als er gewoon een exe van de website geplukt kon worden... waarom daar weer een programma voor nodig is? |:(

sepcanislupus schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 11:56:

AVB.
Zeer waarschijnlijk inderdaad de MY22.5 versie. Die heeft gewoon 73 kWh, geen automatische handgrepen en mist een aantal van de ADAS features, zoals de automatische rijbaanwissel op de snelweg en Cross Traffic Forward Collision Assist.

De batterijvoorverwarming moet dan later per update volgen (zou eerste helft van het jaar komen).
Volgens deze post is de verwachting nog steeds dat voorverwarmen van de batterij op het model 2022 zal komen.
De e-mail van Hyundai Noorwegen voegde ook informatie toe over het voorverwarmen van de batterij voor 2022-modellen:

"Zoals bekend heeft Hyundai het voorverwarmen van het batterijpakket gelanceerd op de 2023-editie van IONIQ 5. We weten dat veel klanten deze functionaliteit ook willen op het 2022-model, en we volgen dit regelmatig op met de fabriek. Het is nog steeds de het geval dat we geen nieuwe informatie te verstrekken hebben, behalve dat we weten dat er technische tests aan de gang zijn en dat dit vordert. Met andere woorden, de status is nog steeds dat het naar verwachting ook op het 2022-model zal komen"

• zwakie
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:20
Vandaag (toch wel onverwacht!) een telefoontje gehad van de dealer dat mijn I5 Lounge 1.500 euries duurder wordt, en "dat ik de prijs kon accepteren of kosteloos annuleren".

Ik heb hem er op gewezen dat mijn eind maart 2022 bestelde I5 al MY23 moet zjjn, aangezien er op de opdrachtbevestiging de voor MY23 aangekondigde 77,4kWh accu vermeld staat, en dat die prijsverhoging alleen daarom al niet van toepassing kan zijn op mijn bestelling. Ook die 750 "kortingsoptie" voor snellere levering heb ik tijdens het koopproces over gesproken en doelbewust geen gebruik van gemaakt omdat ik MY23 wilde hebben, en dat weet de verkoper ook nog.

Ook heb ik er op gewezen dat er tijdens het hele koopproces nooit is gesproken over algemene voorwaarden (deze heb ik ook niet uitgereikt gekregen) en op de opdrachtbevestiging staat eveneens niets vermeld over overmacht of het recht tot eenzijdig opgelegde prijswijzigingen. Ik heb ook meteen maar gezegd dat hier geen sprake van overmacht kan zijn.

Oftewel: het is jammer voor de dealer omdat het hen (wellicht?) marge gaat kosten en dat gun ik hen ook niet, maar ik ga ze wel houden aan onze overeenkomst van maart omdat ik niet de dupe wens te worden van interne aangelegenheden bij Hyundai.

[ Voor 17% gewijzigd door zwakie op 30-06-2022 19:00 ]

PV: 7670Wp 180°Z 40° PVOutput | WP: ME SUZ-SWM80VA ERSD-VM2D | gasloos | EV: Ioniq 5 Lounge 77kWh RWD

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

ZuinigeRijder schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 15:40:
Volgens deze post is de verwachting nog steeds dat voorverwarmen van de batterij op het model 2022 zal komen.

[...]
Ik was in de veronderstelling dat het een software update betrof? Ofwel dat het ook op de 2021 modellen kan?
Pagina: 1 ... 104 ... 278 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic