• HappyBart
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-07 16:01
edvanleeuwen schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 23:25:
[...]

Toevallig een trekhaak? Want als je daar dan iets mee vervoert werkt iPedal niet.
Was ook mijn gedachte... of zonder trekhaak maar wel in trailer mode. Klopt dat dan inderdaad i-Pedal niet werkt, maar wel regeneratie 0 t/m 3.

• Kratos
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:44
FunkStar_ schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 19:55:
[...]

Sure!

[REQUIREMENTS]
Hacs (https://hacs.xyz/)
Kia Uvo / Hyundai Bluelink (https://github.com/fuatakgun/kia_uvo)

Lovelace card:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
type: vertical-stack
cards:
  - type: picture
    image: /local/Images/Ioniq5.jpg
    tap_action:
      action: none
    hold_action:
      action: none
    card_mod:
      style: |
        ha-card {
          --ha-card-background: transparent;
          box-shadow: none;
        }
  - type: custom:stack-in-card
    mode: vertical
    keep:
      background: false
      border_radius: false
      box_shadow: false
      margin: false
      outer_padding: false
    cards:
      - type: glance
        entities:
          - entity: binary_sensor.ioniq_5_plugged_in
            name: Charger
          - entity: binary_sensor.ioniq_5_charging
            name: EV Battery
          - entity: sensor.ioniq_5_range_by_ev
            name: Range
        show_state: true
        show_name: true
        state_color: true
      - type: custom:bar-card
        icon: mdi:battery-charging
        entities:
          - entity: sensor.ioniq_5_ev_battery
        columns: '0'
        entity_row: false
        direction: right
        positions:
          icon: outside
          indicator: 'off'
          name: 'off'
          minmax: 'off'
          value: inside
        severity:
          - color: '#4CAF50'
            from: '60'
            to: '100'
          - color: '#FFC107'
            from: '25'
            to: '60'
          - color: '#FF5722'
            from: '0'
            to: '25'
        entities:
          - entity: binary_sensor.ioniq_5_tire_pressure_all
            name: Tyre Pressure
          - entity: sensor.ioniq_5_car_battery
            name: 12v Battery
          - entity: lock.ioniq_5_door_lock
            name: Door state
      - type: markdown
        content: ___
        entities:
          - entity: sensor.ev_mileage_since_last_charge
            name: Trip
          - entity: sensor.ev_comsumption
            name: Consumption
          - entity: sensor.ioniq_5_odometer
            name: Odometer
      - type: custom:button-card
        entity: sensor.ioniq_5_last_update
        show_last_changed: true
        styles:
          grid:
            - grid-template-areas: '"i n l"'
            - grid-template-rows: 100%
            - grid-template-columns: 25% 45% 30%
          label:
            - justify-self: start
          name:
            - justify-self: end
            - margin-right: 10%
        name: 'Last Updated:'
        aspect_ratio: 7/1
        tap_action:
          action: call-service
          service: kia_uvo.force_update

2 helpers voor TRIP & Consumption

[Afbeelding]

automatisation:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
alias: Update EV Mileage Stats
description: Updates mileage stats after EV charger is connected
trigger:
  - platform: state
    entity_id: binary_sensor.ioniq_5_plugged_in
    from: 'off'
    to: 'on'
condition: []
action:
  - service: input_number.set_value
    data_template:
      entity_id: input_number.ev_total_mileage_since_last_charge
      value: '{{states(''sensor.ev_mileage_since_last_charge'') | float }}'
  - service: input_number.set_value
    data_template:
      entity_id: input_number.ev_mileage_since_last_charge_base
      value: '{{states(''sensor.ioniq_5_odometer'') | float }}'
mode: single

Berekening (waar dus nog een foutje in zit).
Zit bij mij in config\includes\sensors.yaml maar als je niet met onderverdelingen werkt gewoon in "config/configuration.yaml". (wel opletten met indentation dan bij copy paste)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
  - platform: template
    sensors: 
      ioniq_5_battery_capacity:
        value_template: "72.6"
        unit_of_measurement: "kWh"
      ev_mileage_since_last_charge:
        value_template: "{{ states('sensor.ioniq_5_odometer') | int(0) - states('input_number.ev_mileage_since_last_charge_base') | int }}"
      ioniq_5_battery_capacity_remaining:
        value_template: "{{ ((states('sensor.ioniq_5_battery_capacity') | float * states('sensor.ioniq_5_ev_battery') | float ) / 100) | round(1) }}"
        unit_of_measurement: "kWh"
      ev_comsumption:
        value_template: "{{ (states('sensor.ev_mileage_since_last_charge') | float / ((states('sensor.ioniq_5_battery_capacity') | float - states('sensor.ioniq_5_battery_capacity_remaining') | float ))) | round(1) }}"
        unit_of_measurement: "km/kWh"

Alles behalve de berekening kan via de GUI.
Super bedankt ziet er clean uit :D
voor de andere mensen die dit ook willen, download via HACS deze frontend repo's: stack in card, bar card en button card

• souris
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-11 09:29
edvanleeuwen schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 23:25:
[...]

Toevallig een trekhaak? Want als je daar dan iets mee vervoert werkt iPedal niet.
Ik heb inderdaad een afneembare trekhaak, maar die zit er niet op. Wellicht heeft het daar toch mee te maken, want ik krijg af en toe ook meldingen dat ik het remlicht van de aanhanger moet controleren.

• P86
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-09 12:27

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

souris schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 09:34:
[...]

Ik heb inderdaad een afneembare trekhaak, maar die zit er niet op. Wellicht heeft het daar toch mee te maken, want ik krijg af en toe ook meldingen dat ik het remlicht van de aanhanger moet controleren.
Kabelbreukje in je 13 polige of evt een draadje wat elkaar raakt?

PJvI

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

souris schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 09:34:
[...]

Hoe zit die weggewerkt als je de trekhaak er niet op hebt? Zit er dan alsnog een gat onder of?

PJvI

P86 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:03:
[...]

Hoe zit die weggewerkt als je de trekhaak er niet op hebt? Zit er dan alsnog een gat onder of?
Voor de trekhaak wordt een gat uit de onderkant van de bumper gezaagd.

• souris
bilgy_no1 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 11:26:
[...]

Voor de trekhaak wordt een gat uit de onderkant van de bumper gezaagd.
Dat klopt. Alleen zichtbaar als je onder de auto kruipt. Dat wil zeggen als het netjes is gedaan. Ik heb ook wat horrorverhalen hier voorbij zien komen. Maar dat is bij mij niet het geval. Het is netjes aangesloten.

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

souris schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 14:15:
[...]

Dat klopt. Alleen zichtbaar als je onder de auto kruipt. Dat wil zeggen als het netjes is gedaan. Ik heb ook wat horrorverhalen hier voorbij zien komen. Maar dat is bij mij niet het geval. Het is netjes aangesloten.
Fabriek af of naderhand door een dealer laten doen?

PJvI

• souris
P86 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 15:18:
[...]

Door de dealer uitgevoerd.

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-11 17:44
P86 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 15:18:
[...]

fabriek doet het niet, het is altijd door de dealer helaas. vanuit de fabriek zou het eenduidig gedaan kunnen worden.

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

souris schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 15:25:
[...]

Door de dealer uitgevoerd.
En wat vroeg de dealer hiervoor?

PJvI

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-11 17:44
P86 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 15:54:
[...]

wat er in de brochure staat : 1189 (of zoiets) voor een handmatig afneembare trekhaak

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04 06:38

Cozm0

Unf!

P86 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 15:54:
[...]
Vaste trekhaak zou 900 euro zijn

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

• portefam
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:23
Cozm0 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 17:20:
[...]

Vaste trekhaak zou 900 euro zijn
Plus kabelboom toch?

• FunkStar_
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 06-11 20:59
Kratos schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 08:58:
[...]

Super bedankt ziet er clean uit :D
voor de andere mensen die dit ook willen download via HACS deze frontend repo's: stack in card, bar card en button card
Oops... Ik zal de post editen en idd deze frontend hacs elements toevoegen.

• GoodPeople
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-11 09:56
Al gezocht in deze thread maar niet gevonden. Afgelopen maand met het hete weer doet mijn airco het niet.

Situatie: op heenreis in ochtend airco werkt prima. In de middag op terugreis (en wanneer het flink heet is 29/31 graden) doet de airco het “ineens” niet meer.

Auto aan/uit gezet. Veranderd niks. Airco aan/uit, auto weer aan/uit. Een keer snel laden tussendoor. Helpt allemaal niks.

Volgende dag doet de airco het mysterieuze wijze weer.

Heb inmiddels afspraak bij dealer. Maar herkennen jullie dit / heeft iemand een fix?

• Motorfret
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-11 21:52
Tiggy80 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 16:31:
[...]

wat er in de brochure staat : 1189 (of zoiets) voor een handmatig afneembare trekhaak
€800,- bij trekhaakcentrum.nl

24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

GoodPeople schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 21:24:
Al gezocht in deze thread maar niet gevonden. Afgelopen maand met het hete weer doet mijn airco het niet.

Situatie: op heenreis in ochtend airco werkt prima. In de middag op terugreis (en wanneer het flink heet is 29/31 graden) doet de airco het “ineens” niet meer.

Auto aan/uit gezet. Veranderd niks. Airco aan/uit, auto weer aan/uit. Een keer snel laden tussendoor. Helpt allemaal niks.

Volgende dag doet de airco het mysterieuze wijze weer.

Heb inmiddels afspraak bij dealer. Maar herkennen jullie dit / heeft iemand een fix?
Accu% onder de 10 of 5 procent? zou dat het kunnen zijn? Verder heb ik geen problemen met de arico.

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

• BenOnderweg
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 15-10 11:42

BenOnderweg

Lounge RWD 20" 77,4kWh

Motorfret schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 21:57:
[...]

€800,- bij trekhaakcentrum.nl
In hoeverre is het een risico om de trekhaak bij een ander dan de Hyundai-dealer te laten monteren? Die hebben verstand van deze elektrische auto. De electronica van de auto moet toch constateren dat er iets aan de haak hangt.

Weet een extern bedrijf hoe en waar de kabelboom moet worden aangesloten op het EV-systeem en zijn er nog aanvullende softwarematige instellingen nodig? Het is per slot van rekening geen "simpele" ice. :)

Ik laat hem ook bewust door de dealer monteren.

BenOnderweg in mijn Shooting Star. : )

• souris
HappyBart schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 23:58:
[...]

Was ook mijn gedachte... of zonder trekhaak maar wel in trailer mode. Klopt dat dan inderdaad i-Pedal niet werkt, maar wel regeneratie 0 t/m 3.
Het heeft hier inderdaad mee te maken. Als ik de aanhangermodus op "off" zet, kan ik wel gewoon auto en i-pedal gebruiken. De auto denkt dus onterecht dat er een aanhanger achter zit, terwijl de trekhaak er niet eens op zit.

De bekabeling maar eens na laten kijken. @HappyBart en @edvanleeuwen hartelijk dank voor de tips!
BenOnderweg schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 09:17:
[...]

In hoeverre is het een risico om de trekhaak bij een ander dan de Hyundai-dealer te laten monteren? Die hebben verstand van deze elektrische auto. De electronica van de auto moet toch constateren dat er iets aan de haak hangt.

Weet een extern bedrijf hoe en waar de kabelboom moet worden aangesloten op het EV-systeem en zijn er nog aanvullende softwarematige instellingen nodig? Het is per slot van rekening geen "simpele" ice. :)

Ik laat hem ook bewust door de dealer monteren.
Ze kopen waarschijnlijk hetzelfde systeem dat de dealer krijgt van Hyundai Mobis. Daar zit een installatiehandleiding bij die ze nauwkeurig moeten volgen. Ik denk dat het niet heel veel uitmaakt.

Een punt is wel dat het uitzagen van de onderkant van de bumper een specifieke handeling is die bij weinig (geen?) andere auto voorkomt. De monteur bij de dealer heeft daar inmiddels misschien wat meer ervaring in. Aan de andere kant zal iemand die het voor de eerste keer doet misschien net wat zorgvuldiger werken.

• Motorfret
  • Laatst online: 07-11 21:52
Je kunt de handleiding gewoon vinden. Het is zo gemakkelijk dat je het in principe zelf kunt doen.
Kwestie van stekkers loshalen en de verloopstekkers van de trekhaak kabelboom er tussen klikken.
zie: http://www.aukup.de/anbauanleitungen/ahk/E2523A.pdf
en: https://www.aukup.de/anba.../esaetze/747532300013.pdf

Veel dealers besteden dit soort werk ook gewoon uit en doen het nog geeneens zelf.

[ Voor 17% gewijzigd door Motorfret op 24-06-2022 10:22 ]

24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

• GoodPeople
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-11 09:56
jrk schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 08:31:
[...]

Accu% onder de 10 of 5 procent? zou dat het kunnen zijn? Verder heb ik geen problemen met de arico.
Nee, nog 51%. Dus dat lijkt me niet het issue. Vanochtend deed de airco het gewoon weer. :?

De dealer kijkt er over anderhalve week naar. Ben bang dat ze dan gaan zeggen: tsja, hij doet het gewoon meneertje... Dus wij kunnen er niks aan doen...

[ Voor 20% gewijzigd door GoodPeople op 24-06-2022 10:45 ]

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-11 15:46

cooper_s1

MINI's rule

Motorfret schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 10:04:
Je kunt de handleiding gewoon vinden. Het is zo gemakkelijk dat je het in principe zelf kunt doen.
Kwestie van stekkers loshalen en de verloopstekkers van de trekhaak kabelboom er tussen klikken.
zie: http://www.aukup.de/anbauanleitungen/ahk/E2523A.pdf
en: https://www.aukup.de/anba.../esaetze/747532300013.pdf

Veel dealers besteden dit soort werk ook gewoon uit en doen het nog geeneens zelf.
Zou hij dan ook los te bestellen zijn? Dat je hem zelf monteert? Als dat al mag eigenlijk...
GoodPeople schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 10:44:
[...]

Nee, nog 51%. Dus dat lijkt me niet het issue. Vanochtend deed de airco het gewoon weer. :?

De dealer kijkt er over anderhalve week naar. Ben bang dat ze dan gaan zeggen: tsja, hij doet het gewoon meneertje... Dus wij kunnen er niks aan doen...
En als je de airco gewoon instelt op een van de automatische standen? Werkt het dan wel? Ik heb zelf gemerkt dat de andere standen voor mij niet fijn/direct/intuitief werken. Dacht ook dat het koelgas leeg was of zo, maar toen op Auto 3 en toen werkte het gewoon goed. Heb me onvoldoende verdiept in de handleiding, maar Auto 1/2/3 is voor mij meestal prima.

En als het heel heet is kan het best een tijd duren voordat er echt koude lucht uitkomt. Ik zet dan de eerste paar 100 meter even de ramen open om de warme lucht eruit te blazen.

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-11 14:46

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

Vandaag een brief over de terugroepactie voor de parkeerrem gekregen van Hyundai NL.

Afspraak stond al.

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-09 14:29
bilgy_no1 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 11:08:
[...]

En als je de airco gewoon instelt op een van de automatische standen? Werkt het dan wel? Ik heb zelf gemerkt dat de andere standen voor mij niet fijn/direct/intuitief werken. Dacht ook dat het koelgas leeg was of zo, maar toen op Auto 3 en toen werkte het gewoon goed. Heb me onvoldoende verdiept in de handleiding, maar Auto 1/2/3 is voor mij meestal prima.

En als het heel heet is kan het best een tijd duren voordat er echt koude lucht uitkomt. Ik zet dan de eerste paar 100 meter even de ramen open om de warme lucht eruit te blazen.
Dan is het vaak beter om de circulatiestand te kiezen. Anders haalt de auto steeds warme lucht van buiten en probeert deze te koelen. Het is efficienter om reeds gekoelde lucht uit de cabine te halen, en deze verder te koelen.
Vielleicht schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 12:50:
[...]

Dan is het vaak beter om de circulatiestand te kiezen. Anders haalt de auto steeds warme lucht van buiten en probeert deze te koelen. Het is efficienter om reeds gekoelde lucht uit de cabine te halen, en deze verder te koelen.
Ik heb het echt over de eerste paar 100 meter. De lucht in de auto is op een zonnige dag warmer dan de buitenlucht. Die warme lucht laat ik er eerst uitblazen door de ramen even open te zetten. Als de ergste warmte eruit is doe ik de ramen dicht en laat ik de airco zijn werk doen.

Als de lucht in de auto al koeler is dan de buitenlucht, dan is het inderdaad beter om die lucht binnen te houden en verder te koelen.

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21:53
Zo doe ik dat vaak ook @bilgy_no1. Op een warme dag waarbij de auto in de zon staat kan het gemakkelijk meer dan 50 graden in de auto worden.

• Sander
  • Niet online
bilgy_no1 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 09:49:
[...]

Ze kopen waarschijnlijk hetzelfde systeem dat de dealer krijgt van Hyundai Mobis. Daar zit een installatiehandleiding bij die ze nauwkeurig moeten volgen. Ik denk dat het niet heel veel uitmaakt.

Een punt is wel dat het uitzagen van de onderkant van de bumper een specifieke handeling is die bij weinig (geen?) andere auto voorkomt. De monteur bij de dealer heeft daar inmiddels misschien wat meer ervaring in. Aan de andere kant zal iemand die het voor de eerste keer doet misschien net wat zorgvuldiger werken.
Ik kreeg mijn vorige auto (5008) na schade terug met een nieuwe achterbumper. Toen ik de 1e keer daarna de trekhaak wilde monteren was dat niet mogelijk: maar half uitgezaagd. Poging 2: Trekhaak past maar de 13-polige stekker niet uitgezaagd... En dit was de merkdealer!

• amw82
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 20:20
amw82 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 22:15:
[...]

3 maanden verder, vandaag hebben ze de avn module vervangen die eerst besteld moest worden. Auto terug gebracht terwijl ik niet thuis was, niet even gebeld over resultaat. Ik dus verwachtingsvol proberen net, weer niks. 5 verschillende kabeltjes, 2 verschillende telefoons. Soms begint hij even met laden, maar houdt ook onmiddellijk op. Android auto geeft alleen de melding om een telefoon aan te sluiten met geschikte kabel...
Vandaag nog een dag bij dealer, en na 4 keer hebben ze de oplossing zeggen ze (de auto moet nog thuis gebracht worden). En het was.......... even usb poortje vervangen door die van een showroommodel (aangezien ze nog niks op voorraad hebben qua reserveonderdelen).

Laat dit nu net mijn eerst aangedragen oplossing geweest zijn in maart |:(

• dgb
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-10 21:58

dgb

Om de een of andere reden is mijn linkerachterdeur kapot, alle elektrische functies werken niet meer.
Raam bijv. gaat niet meer open, heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?

zekering misschien?

betreft een lounge 2021 73kwh

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 11-11 18:00

-CJ

Not remastered

dgb schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 22:40:
Om de een of andere reden is mijn linkerachterdeur kapot, alle elektrische functies werken niet meer.

zekering misschien?

Doet de verlichting en de knop voor de stoelverwarming het nog wel?

All I had to do was follow the damn train.

• dgb

dgb

-CJ schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 22:54:
[...]

Doet de verlichting en de knop voor de stoelverwarming het nog wel?
Nee ook niet :-(

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-11 07:38
Vandaag via 2 stops (Ionity Froyennes en Saint Witz) naar Parijs gereden. Bij laden was de max 175 kwh en bij de 80% viel het terug naar 6. Ik had gedacht dat het nog sneller zou kunnen. Heb ik het mis?
edvanleeuwen schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 23:03:
Vandaag via 2 stops (Ionity Froyennes en Saint Witz) naar Parijs gereden. Bij laden was de max 175 kwh en bij de 80% viel het terug naar 6. Ik had gedacht dat het nog sneller zou kunnen. Heb ik het mis?
Welke batterij heb je? Bij 58 kWh is 175 kW ongeveer de limiet. Bij 73 kWh is het 225 kW. Als je 73 kWh hebt zou je met dit weer wel hogere vermogens verwachten. Ik ben woensdag bijvoorbeeld bij een Ionity geweest (Oosterhout) en kreeg al binnen een minuut 200+ kW. Was ook echt in 18 minuten weer van 10% naar 80%.

En ja, het is bekend dat hij bij 80% (en afhankelijk van de temperatuur) even helemaal kan inzakken tot 6 kW. Dat duurt heel even en daarna kan hij weer door flink hogere vermogens.

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-11 23:27

KrazyJay

Paar minuten wachten en dat gaat vanzelf weer de hoogte in. Typisch Ionity ding dacht ik.

• lackaday
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-10 15:55
Dat valt tegen inderdaad. Wij zijn vandaag van Utrecht naar Chartres (net voorbij Parijs) gereden en geladen bij Baralle en Chartres. Allebei begonnen op 55kW en binnen enkele minuten op 212kW. Uit mijn hoofd rond 60%-70% ging hij naar 175kW en bij 80% zakte hij in van 150kW naar 110kW. Beide keren gestart op ongeveer 18% lading. Gemiddeld voor zo’n 11ct/kWh geladen :9

• de meester01

de meester01

dgb schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 22:40:

zekering misschien?

Klinkt als een kabelbreuk, een losse stekker van de deur stuurunit of een gefrituurde stuurunit.

• MeelezerT
  • Laatst online: 30-01-2024
Superbedankt @-CJ @FunkStar_ en @Kratos voor jullie uitleg over Raspberry Pi, Home Assistant, HACS, Kia Uvo/Hyundai Bluelink en de integraties, dashboards en de Lovelace cards & frontends die daarbij kwamen kijken want het is gelukt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T2jJ5Av5l_e_GmQrTfkYSNPQ0Yc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gw8PzEp8bh58vm1DISdTiuEp.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wWNgylbLbw3M5R1bejP9yPtIiy0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OT0FlHottoOmApAq4wkzhyL8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door MeelezerT op 25-06-2022 12:50 ]

• dgb

dgb

de meester01 schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 00:23:
[...]

Klinkt als een kabelbreuk, een losse stekker van de deur stuurunit of een gefrituurde stuurunit.
Klinkt als te ingewikkeld om zelf te fixen, gelijk maar meenemen met de recall.

Thanks voor de input :)

• MeelezerT
lackaday schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 23:25:
[...]

Dat valt tegen inderdaad. Wij zijn vandaag van Utrecht naar Chartres (net voorbij Parijs) gereden en geladen bij Baralle en Chartres. Allebei begonnen op 55kW en binnen enkele minuten op 212kW. Uit mijn hoofd rond 60%-70% ging hij naar 175kW en bij 80% zakte hij in van 150kW naar 110kW. Beide keren gestart op ongeveer 18% lading. Gemiddeld voor zo’n 11ct/kWh geladen :9
Welke pas bij welk netwerk als ik vragen mag?

• Wannes63
  • Laatst online: 10-03-2024
Vandaag brief hyundai Belgie gehad dat mijn bestelde versie, op 14/01/22, in Balance vision pack, 73 kw batterij, niet meer geproduceerd zou worden.

In plaats voorstel tot wijziging naar MY23 waaronder verbeterde achterophanging, verbeterde BMS en de long range versie 77,4 kw batterij, mits nog te bespreken prijsverhoging t.o.v. bestelde versie.

Benieuwd wat me te wachten staat!

• de meester01

de meester01

dgb schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 01:12:
[...]

Klinkt als te ingewikkeld om zelf te fixen, gelijk maar meenemen met de recall.

Thanks voor de input :)
Ik zou inderdaad niet zelf gaan pielen ;)

• lackaday
MeelezerT schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 01:14:
[...]

Welke pas bij welk netwerk als ik vragen mag?
Hyundai Flex bij IONITY.

• MeelezerT
Goeie vondst!

• thebody
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-10 13:29
MeelezerT schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 01:05:
Superbedankt @-CJ @FunkStar_ en @Kratos voor jullie uitleg over Raspberry Pi, Home Assistant, HACS, Kia Uvo/Hyundai Bluelink en de integraties, dashboards en de Lovelace cards & frontends die daarbij kwamen kijken want het is gelukt!

[Afbeelding][Afbeelding]
Is het een een idee om apart firum te maken en daar bv stappenplan en hulp in te doen?

• edvanleeuwen
bilgy_no1 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 23:15:
[...]

Welke batterij heb je? Bij 58 kWh is 175 kW ongeveer de limiet. Bij 73 kWh is het 225 kW. Als je 73 kWh hebt zou je met dit weer wel hogere vermogens verwachten. Ik ben woensdag bijvoorbeeld bij een Ionity geweest (Oosterhout) en kreeg al binnen een minuut 200+ kW. Was ook echt in 18 minuten weer van 10% naar 80%.

En ja, het is bekend dat hij bij 80% (en afhankelijk van de temperatuur) even helemaal kan inzakken tot 6 kW. Dat duurt heel even en daarna kan hij weer door flink hogere vermogens.
Ok, da's duidelijk. Ik heb de 58 kWh. Inderdaad was het ook zo dat het daarna wel weer wat omhoog ging.

Froyennes is de paar minuten omrijden meer dan waard overigens. Omdat het net niet op de route ligt ook rustig. Aan beide kanten van de weg Ionity. Bij Saint Witz was het drukker, dus even wachttijd gehad.

Oorspronkelijk ook Ressons-Est op het oog gehad, maar die bleek net de afgelopen dagen helemaal dicht. :N

O, en nog even een tipje voor de Ionity-gebruikers die het de eerste keer gebruiken: voor een laadpas moet je dat even selecteren in het scherm voordat je het kunt aanbieden.

[ Voor 7% gewijzigd door edvanleeuwen op 25-06-2022 18:42 ]

• portefam
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:23
Ik heb mijn Ioniq 5 sinds medio februari. De trekhaak (afneembaar) is er door de dealer ondergezet.
Ik kon toen bij de instellingen bij ECO de trailer mode instellen. Echter de instellingen zijn niet meer op te roepen. Staan nergens meer. Al diverse keren met de caravan op pad geweest. Het lijkt dat de auto de caravan 'niet ziet'. Alle electronica werkt wel ( lichten etc.). De actieradius geeft niet aan dat er iets achter zou hangen. Hebben meer mensen dit probleem gehad en opgelost of moet de dealer hier naar kijken?
Ik heb reeds een reset gedaan maar volgens mij is dat alleen voor de navigatie.

Update 27-06-2022:
ERN5T van het Kia EV6 forum:

Even de minpool van de 12V accu voor een paar minuten los.
Gedaan en het werkt. De instellingen zijn weer zichtbaar!!

[ Voor 12% gewijzigd door portefam op 27-06-2022 14:25 ]

• _Quadro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:18
Heuj! Ik heb vandaag in de AWD lounge gereden.

Helemaal te gekke bak! Ik ben nogal lang en vind voornamelijk de stoelen goed zitten

Heb ook in de aller goedkooptste versie gezeten maar vraag me nou precies af vanaf welke versie de elektrisch verstelbare stoelen nou geleverd worden

Volgens de bronchure de connect al? Maar als ik via Leaseplan de auto selecteer en vergelijk dan zitten de stoelen er niet in ofzo?

Weet iemand hoe 't zit?

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22:41
Volgens de prijslijst hier: https://s7g10.scene7.com/...slijst-Hyundai-IONIQ-5pdf

zijn de voorstoelen elektrisch vanaf de Connect, en zijn ze op de Lounge met geheugenfunctie en ontspanningsfunctie.

• de meester01

de meester01

_Quadro schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 23:29:
Heuj! Ik heb vandaag in de AWD lounge gereden.

Helemaal te gekke bak! Ik ben nogal lang en vind voornamelijk de stoelen goed zitten

Heb ook in de aller goedkooptste versie gezeten maar vraag me nou precies af vanaf welke versie de elektrisch verstelbare stoelen nou geleverd worden

Volgens de bronchure de connect al? Maar als ik via Leaseplan de auto selecteer en vergelijk dan zitten de stoelen er niet in ofzo?

Weet iemand hoe 't zit?
Volgens de brochure vanaf de Connect idd.

Maar ik weet niet of LP ze via de NL importeur levert?
Binnen Europa verschillen de niveaus nogal van elkaar.

Als dat heel belangrijk voor je is dan zou ik het even laten bevestigen voordat je de trekker over haalt. Dan heb je namelijk ook een lendesteun en die is best fijn om te hebben.

• wimtim
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-08 13:49
de meester01 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 11:34:
Vandaag een brief over de terugroepactie voor de parkeerrem gekregen van Hyundai NL.

Afspraak stond al.
Heb ook een afspraak voor deze terugroepactie. De dealer in Nijmegen wilde de auto de hele dag hebben en vroeg € 35 voor een huurauto. Op mijn antwoord dat ik niet gevraagd heb om deze terugroepactie en dat het ook niet kwam door een fout van mezelf kreeg ik bij uitzondering een gratis huurauto. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Is het alleen een softwareupdate of wordt er ook hardware vervangen? Waarom hebben ze de auto anders de hele dag nodig?

• wimtim
Voor degenen die dit leuk vinden: bij bestevmod kun andere logo's en accesoires bestellen, zie YouTube: Hyundai Ioniq 5 Accessories | Emblems & Organizers by BestEVMod
wimtim schreef op zondag 26 juni 2022 @ 09:49:
[...]

Heb ook een afspraak voor deze terugroepactie. De dealer in Nijmegen wilde de auto de hele dag hebben en vroeg € 35 voor een huurauto. Op mijn antwoord dat ik niet gevraagd heb om deze terugroepactie en dat het ook niet kwam door een fout van mezelf kreeg ik bij uitzondering een gratis huurauto. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Is het alleen een softwareupdate of wordt er ook hardware vervangen? Waarom hebben ze de auto anders de hele dag nodig?
Is gewoon een software update. Ik heb ook een afspraak en kan er gewoon op wachten. Duurt ongeveer een uur tot anderhalf uur, inclusief de firmware update van de laadklep (andere service actie die bij mij nog open staat).

Misschien wil de dealer anderen een proefrit laten maken in jouw auto :o

[ Voor 4% gewijzigd door ZuinigeRijder op 26-06-2022 10:29 ]

• _Quadro
  • Laatst online: 23:18
de meester01 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 00:27:
[...]

Volgens de brochure vanaf de Connect idd.

Maar ik weet niet of LP ze via de NL importeur levert?
Binnen Europa verschillen de niveaus nogal van elkaar.

Als dat heel belangrijk voor je is dan zou ik het even laten bevestigen voordat je de trekker over haalt. Dan heb je namelijk ook een lendesteun en die is best fijn om te hebben.
Aah, thanks. Ik ga inderdaad even bellen voordat ik schiet.

Dank dank!

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09-11 08:50

MicheldeGoey

Project 45

wimtim schreef op zondag 26 juni 2022 @ 09:49:
[...]

Zelfde dealer in Nijmegen. Ik heb telkens voor kleine akkefietjes 4x gratis een vervangende auto meegekregen. Heb nog geen rekening van ze gezien. Tot nu toe heel positief over deze dealer.
Volgende week wordt de auto in Noord-Limburg thuis gehaald en gebracht voor de diverse updates en wielen balanceren en rouleren.

• kor952
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

Heb een afspraak gemaakt voor terugroepactie, laadklep software update en ze gaan eindelijke eens uitzoeken (op mijn verzoek) of er een handgreep boven de deur van bestuurder geplaatst kan worden (USA I5's hebben standaard 4 handgrepen). Hoef hem pas om 11.00u te brengen (sta nooit vroeg op) en ze houden hem de hele dag maar het kon pas in Augustus ivm met drukte en onze vakantie, wel gratis EV leenauto.

3000Wp op 't dak

• BelgianFred81
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 06-12-2024
Wannes63 schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 01:41:
Vandaag brief hyundai Belgie gehad dat mijn bestelde versie, op 14/01/22, in Balance vision pack, 73 kw batterij, niet meer geproduceerd zou worden.

In plaats voorstel tot wijziging naar MY23 waaronder verbeterde achterophanging, verbeterde BMS en de long range versie 77,4 kw batterij, mits nog te bespreken prijsverhoging t.o.v. bestelde versie.

Benieuwd wat me te wachten staat!
Hier ook dezelfde brief in de bus gekregen, was besteld door de garage als stockwagen, kwam voor mij overeen met wat ik wou en dus op 24/12/21 bestelbon ondertekend. Was voorzien om te leveren tussen 15/08 en 27/08 dat vind ik dan weer het lastigste. Hadden mij toch wat vroeger mogen laten weten.
Wat hier nu volgt is koffiedik kijken. Akkoord met model 23 zal dan hoogst waarschijnlijk nog een jaar langer zonder ev zijn. :?

• de meester01

de meester01

kor952 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 12:56:
Heb een afspraak gemaakt voor terugroepactie, laadklep software update en ze gaan eindelijke eens uitzoeken (op mijn verzoek) of er een handgreep boven de deur van bestuurder geplaatst kan worden (USA I5's hebben standaard 4 handgrepen).
Die mis ik ook enorm

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

Voor mijn oneindige nieuwsgierigheid, wat wil je daar dan precies mee doen?
Tijdens het rijden 1 hand daaraan vasthouden ofzo?

• de meester01

de meester01

cooper_s1 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 20:17:
[...]

Ik heb een bescheiden fysieke beperking en het is fijn om mijzelf te kunnen optrekken/stabiliseren tijdens het in -en uitstappen.

Ik hoop dat ik daarmee je oneindige nieuwsgierigheid hebt bevredigd maar de suggestie die je zelf doet komt wel wat vreemd op me over :|

Wat nu als ik mijzelf inderdaad tijdens het rijden zou willen vasthouden?

[ Voor 8% gewijzigd door de meester01 op 26-06-2022 20:39 ]

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

de meester01 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 20:36:
[...]

Ik heb een bescheiden fysieke beperking en het is fijn om mijzelf te kunnen optrekken/stabiliseren tijdens het in -en uitstappen.

Ik hoop dat ik daarmee je oneindige nieuwsgierigheid hebt bevredigd maar de suggestie die je zelf doet komt wel wat vreemd op me over :|

Wat nu als ik mijzelf inderdaad tijdens het rijden zou willen vasthouden?
Mijn oprechte excuses voor mijn opmerking.... ik kon me even geen voorstelling maken wat je daarmee wilt aan de bestuurderskant. Maar dan is het zeker handig om te hebben ja...

• Calvin.bored
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 19-11-2022
Een vraag over de chargemyhyiundai actie bij ionity laden. Ik heb mijn ioniq 5 geregistreerd. Moet ik de premium ionity pakket nog activeren? Ik zie dat ik gewoon 13 euro per maand moet betalen als ik hem selecteer.

• kor952
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

[...]

Als ie er is dan gebruik ik hem als instap hulp, mijn vorige auto's hadden er één en ik mis hem. Nu grijp ik voor ik ga zitten het stuur en dat is niet prettig omdat het veel verder weg is. Waarom? Omdat de zenuw tussen mijn evenwichtsorganen en mijn hersenen (zowel L als R) het niet meer doet.

3000Wp op 't dak

• Geert02
  • Laatst online: 17-09 20:01
Calvin.bored schreef op zondag 26 juni 2022 @ 21:11:
Een vraag over de chargemyhyiundai actie bij ionity laden. Ik heb mijn ioniq 5 geregistreerd. Moet ik de premium ionity pakket nog activeren? Ik zie dat ik gewoon 13 euro per maand moet betalen als ik hem selecteer.
Ik heb mijn Vin nummer ingevoerd bij het aanmelden en kreeg automatisch 1 jaar korting op premium. Heb als ingangsdatum 1 aug. Gekozen. Hoop dat ik auto dan ook heb 😊

• dgb

dgb

de meester01 schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 02:03:
[...]

Ik zou inderdaad niet zelf gaan pielen ;)
Ik heb zelf even gekeken en het bleek uiteindelijk "een losse stekker van de deur stuurunit" te zijn.
Het was alleen het clipje van de aansluiting er weer in duwen en alles werkte weer :)

• lackaday
dgb schreef op maandag 27 juni 2022 @ 08:16:
[...]

Ik heb zelf even gekeken en het bleek uiteindelijk "een losse stekker van de deur stuurunit" te zijn.
Het was alleen het clipje van de aansluiting er weer in duwen en alles werkte weer :)
Nice! En waar vond je dat stekkertje?

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

[...]

Ik hang mijn arm daar normaal gesproken best vaak aan ja.

PJvI

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

thebody schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 13:57:
[...]

Is het een een idee om apart firum te maken en daar bv stappenplan en hulp in te doen?
Yes Please! Ik zie deze heerlijke plaatjes voorbij komen maar niet per sé de noodzaak om het hele forum door te spitten. Een mooi forum met stappenplan zou voor mij zeer gewenst zijn!

PJvI

kor952 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 22:33:
[...]

Als ie er is dan gebruik ik hem als instap hulp, mijn vorige auto's hadden er één en ik mis hem. Nu grijp ik voor ik ga zitten het stuur en dat is niet prettig omdat het veel verder weg is. Waarom? Omdat de zenuw tussen mijn evenwichtsorganen en mijn hersenen (zowel L als R) het niet meer doet.
Wellicht ten overvloede... er zijn, buiten Hyundai om, ook bedrijven die een speciale handgreep kunnen plaatsen. Waarschijnlijk nog makkelijke te pakken dan zo'n ingeklapt greepje.

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-11 12:36

Redwood

The Truth Is In Here

Er komen steeds meer accessoires op de markt, ik ben nieuwsgierig wat voor 'leuks' iedereen heeft toegepast.

Tot nu toe ben ik niet verder gekomen dan 4 usb ledjes. Eentje voor, twee onder de armsteun en eentje achter. 's avonds ziet het er gaaf uit en ook is het niet zo verrekte donker meer. De kids vinden het ook te gek.

Bij ome Ali zag ik een rubberen matjes set voor onder de armsteun, in de armsteun, in de bekerhouders en voor in het bakje. Zag het nut er niet direct van in. Hier kwam al eens voor de armsteun een 'sorteerbak' voorbij welke nog wel handig lijkt. Ook een cplay2air is inmiddels onderweg.

Wat zijn nog meer musthaves?

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

• -CJ

-CJ

Not remastered

Een (DIY) magnetische telefoonhouder voor op het magneetbord naar het primaire scherm.

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

Redwood schreef op maandag 27 juni 2022 @ 12:21:
Er komen steeds meer accessoires op de markt, ik ben nieuwsgierig wat voor 'leuks' iedereen heeft toegepast.

Tot nu toe ben ik niet verder gekomen dan 4 usb ledjes. Eentje voor, twee onder de armsteun en eentje achter. 's avonds ziet het er gaaf uit en ook is het niet zo verrekte donker meer. De kids vinden het ook te gek.

Bij ome Ali zag ik een rubberen matjes set voor onder de armsteun, in de armsteun, in de bekerhouders en voor in het bakje. Zag het nut er niet direct van in. Hier kwam al eens voor de armsteun een 'sorteerbak' voorbij welke nog wel handig lijkt. Ook een cplay2air is inmiddels onderweg.

Wat zijn nog meer musthaves?
De Ioniq5 guy op youtube verkoopt 3d geprintte zonnebril houders met een magneetje voor links op het magneetbordje.

PJvI

• dgb

dgb

lackaday schreef op maandag 27 juni 2022 @ 08:34:
[...]

Nice! En waar vond je dat stekkertje?
Hoe het was

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5P3aJih6qPJ7ul14p0Ppp-nkNlU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3FE4MStFtizcrQnIPQbumlf7.jpg?f=fotoalbum_large

Hoe het moet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JR5bS7sM_wMO9Rs3lBptRnRcR_4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8fg6a96so9d5dbKisCmxsLcZ.jpg?f=fotoalbum_large

• de meester01

de meester01

Ja, dan hoef je de portierbekleding niet weg te halen _/-\o_

Easy fix

• edvanleeuwen
Teruggekomen uit Parijs. Nu via stops bij Ressons-Est (F) en Ionity Haute Bois (\B).

Bij Ressons is het oppassen, omdat Chargemap aangeeft dat er heel veel laders zijn, terwijl er in totaal maar 4 plekken zijn.Je kunt wel terug ook naar de snelweg naar Parijs als je helemaal via de vrachtwagenparkeerplaats omrijdt.

Medepassagiers gaven aan dat ze heel comfortabel hebben gezeten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d1lWYzBHXn22E7n0-Im7alMOA7Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AM904ooWZn4wJzvfeKTi4DbF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door edvanleeuwen op 27-06-2022 15:23 ]

• edvanleeuwen
In de Parijsrit bij de laatste stop ging plots de achterklep niet helemaal open. Ontgrendelt wel en gaat dan een klein stukje omhoog. Verder werkt niks.

Heb het forum doorzocht, maar zo gauw niks gevonden

Tip?

• McRizzo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 07-11 13:57
edvanleeuwen schreef op maandag 27 juni 2022 @ 15:33:
In de Parijsrit bij de laatste stop ging plots de achterklep niet helemaal open. Ontgrendelt wel en gaat dan een klein stukje omhoog. Verder werkt niks.

Tip?
Ik heb dat wel eens gehad, maar stond toen ergens dicht bij. Beveiliging dus. Grappig genoeg ook bij Ressons Est toen ik te ver naar achter had geparkeerd.

Vanochtend trouwens de updates gehad ivm de parkeerrem (en andere?). 2 uur bezig. De koelvleoistof is trouwens voor de 2e keer bijgevuld in minder dan een jaar tijd. Dat stond net op het randje. Even kijken af en toe dus.

[ Voor 18% gewijzigd door McRizzo op 27-06-2022 15:37 ]

• Blittkit
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 24-02 12:05
Net terug van een rondreis door Schotland, achteraf is zo'n reis wel een uitdaging wat betreft laden vooral noordelijk zijn de laders dun bezaaid. Voor vertrek met de boot de accu (af)geladen bij fastned voor mij de eerste keer aan een snellader (150 KW) . Daarna kon ik de volgende dag in een keer doorrijden naar de schotse hooglanden . Ik had op voorhand al een laadpas voor schotland aangeschaft voor 10 pond. Nu blijkt dat veel laders in schotland gratis zijn, alleen ze zijn niet erg snel de snelste was 50 KW. Dus laden tijdens de koffie en/of lunch, dan lukt dat allemaal. Doordat het veel gratis is zijn deze laadpalen dus ook regelmatig bezet. Tevens ook veel defecte laadpalen tegengekomen. Maar op zich is het allemaal te doen en met de huplvaardige schotten kom je er altijd wel uit. Tijdens de 13 daagse rondreis van 2800 km voor slecht 110 euro aan stroom verbruikt.

• Blittkit
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 24-02 12:05
Nog een paar accessoires voor digene die handig is met een 3D printer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bFGqSeO2nWGL0igwyMP2JSrFprQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1GqPAdWnuiO9R62M4OoTnaXY.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i8vBiNApB2gsB8_qkYppayu5KsQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qDwKqRY3kL3kMSg693PhjpwV.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NyXqobezJl4NrorjYJzMnrWXEQw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kR5cWD5NuDoJ5OlYPa92uzEW.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TbRAHw2lBl0MZcqBJAvfQm6WdP0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BZiZIPhs2wg2vEILBJUa9SxA.png?f=fotoalbum_large

• -CJ

-CJ

Not remastered

Waarom zou je de lampjes onder de laadklep willen afdekken?

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:26

Umbrah

The Incredible MapMan

-CJ schreef op maandag 27 juni 2022 @ 16:11:
Waarom zou je de lampjes onder de laadklep willen afdekken?
Exact! Die pixeltjes zijn juist charme! (sowieso vindt ik het pixel thema echt helemaal te gek)

• edvanleeuwen
edvanleeuwen schreef op maandag 27 juni 2022 @ 15:33:

Tip?
Ok, bleek uiteindelijk de instelling te zijn die uitgezet was. Waarschijnlijk gebeurd onderweg met het doorlopen van de menu’s door mijn medepassagier. 🤬

• lackaday
Goed om te weten, dankje!

• Marc123
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 03-11 19:27
Net terug van een rondreisje in Duitsland. Ik heb maar 2 keer bij Ionity kunnen laden omdat mijn wagen meestal geen contact maakte met de stekker. Heb afspraak hierover bij dealer. Laadklepje doet het ook niet goed. Ik mis toch wel erg een achterruitenwisser. Heeft iemand een adres waar je een digitale kunt laden plaatsen?? Echt nodig!!
Nog wat opmerkingen: 1.Geopend raam gaat niet vanzelf dicht als je auto op slot doet.
2 Het ontbreken van een reisplanning valt tegen, te meer omdat er veel stations (bv van Shell) niet in de lijst staan.
3 "Handen aan het stuur", een melding die te pas en onpas op komt zetten. Irritant.
4 Melding op gsm: "ontgrendeld" is soms onterecht. Auto is wel degelijk op slot.
5. Bediening van stoelverwarming zit in display en eigenlijk is mijn arm dan net iets te kort.

• eyegraphic
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 10-11 16:27
Vandaag ontving ik de aangekondigde brief dat onze HI5 niet meer zal gefabriceerd worden en dat we een 23-model aangeboden zullen krijgen, tegen meerprijs.

Bestelde configuratie (in BE): Balance Solar Long Range RWD in Mystic Olive Green met inklapbare trekhaak.

Ik weet niet wat de dealer zal voorstellen, maar de Solar wordt niet meer aangeboden.
Als we de stoelen met geheugenfunctie willen, moeten we dus gaan voor het "Vision Pack".

Als ik dit selecteer in de configurator, kom ik zonder de trekhaak, afleveringskosten en V2L adapter al een stuk duurder uit dan bestelbon voor onze Balance Solar.

Zijn er Tweakers die de discussie al zijn aangegaan met de dealer en extra korting heeft ontvangen?
Ik vond namelijk terug dat Hyundai in Finland de 23 versie bezorgt zonder meerprijs.

Bonusvraag: Ik vind nergens een Belgische link naar de digitale achteruitkijkspiegel. Ik vermoed dat dit niet in België aangeboden wordt. Zou deze nadien kunnen worden geïnstalleerd?
Heeft iemand hier meer informatie over?

[ Voor 12% gewijzigd door eyegraphic op 27-06-2022 18:37 ]

• wimtim
Hier een angstaanjagend filmpje hoe een Ioniq 5 na een relatief geringe botsing in 1 seconde ontploft. Ik moet er niet aan denken. YouTube: Hyundai IONIQ 5 explodes in 1 second (EV car accident)

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:32

Osxy

Holy crap on a cracker

wimtim schreef op maandag 27 juni 2022 @ 19:47:
Hier een angstaanjagend filmpje hoe een Ioniq 5 na een relatief geringe botsing in 1 seconde ontploft. Ik moet er niet aan denken. YouTube: Hyundai IONIQ 5 explodes in 1 second (EV car accident)
Geringe botsing? Volgens mij zie ik ander filmpje want dat was best heftige klap. En van explosie is er geen sprake.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• GTCrugged
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-03 22:13
Marc123 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 18:33:
Net terug van een rondreisje in Duitsland. Ik heb maar 2 keer bij Ionity kunnen laden omdat mijn wagen meestal geen contact maakte met de stekker. Heb afspraak hierover bij dealer. Laadklepje doet het ook niet goed. Ik mis toch wel erg een achterruitenwisser. Heeft iemand een adres waar je een digitale kunt laden plaatsen?? Echt nodig!!
Nog wat opmerkingen: 1.Geopend raam gaat niet vanzelf dicht als je auto op slot doet.
2 Het ontbreken van een reisplanning valt tegen, te meer omdat er veel stations (bv van Shell) niet in de lijst staan.
3 "Handen aan het stuur", een melding die te pas en onpas op komt zetten. Irritant.
4 Melding op gsm: "ontgrendeld" is soms onterecht. Auto is wel degelijk op slot.
5. Bediening van stoelverwarming zit in display en eigenlijk is mijn arm dan net iets te kort.
Ben onlangs naar via Duitsland naar Oostenrijk gereden. Op de heen en terugreis alleen bij Ionity geladen. Gaat eigenlijk te snel >:) . Bij het opzetten van de communicatie druk ik altijd met de hand de stekker van de laadkabel aan. Doe je dat niet, grote kans dat de lader direct de melding geeft dat-ie klaar is.
Oostenrijk is iets anders qua laden ( bij gesloten parkeergelegenheden van de pistes)

• Sjoerdvt
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 08-04 12:08
BenOnderweg schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 19:33:
[...]

Een handige plek is op de vloer vlak voor de bestuurdersstoel. Zo monteren dat je er niet snel op gaat staan. Je moet er in geval van nood wel gemakkelijk en snel bij kunnen zonder te hoeven zoeken. Ik heb er twee, voor beide stoelen voorin zit er een.
Die moet je dan eens proberen te pakken wanneer je ondersteboven in de sloot ligt en in de riemen hangt, die krijg je zonder speciale training niet los. Juist bij wagens op de kop heb je het snijdend deel van de hamer nodig om uit de veiligheidsriem te komen.

• PeMo1965
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-05 12:56
De Ioniq 5 is een heerlijke reisauto waar ik inmiddels ruim 8000 km mee gereden heb.
Wat mij echter steeds meer gaat irriteren zijn de toenemende kraakjes in het interieur.
Het lijken er steeds meer te worden.
Alleen op superstrak asfalt hoor ik niks, maar bij ieder ribbeltje hoort inmiddels ook een kraakje in het interieur.
Met name ter hoogte van de middenstijlen.
Hebben jullie daar ook last van?
Omdat de auto verder zo stil is vallen deze extra op.
Osxy schreef op maandag 27 juni 2022 @ 19:50:
[...]

Geringe botsing? Volgens mij zie ik ander filmpje want dat was best heftige klap. En van explosie is er geen sprake.
Dat is inderdaad een heel heftige knal. Hij lijkt ook enorm te accelereren in de bocht, dus snelheid best hoog en dan tegen die muur. Richting het eind zie je ook dat bijna de hele voorkant weg is.

En inderdaad geen explosie, maar wel een heftige brand.

Ben benieuwd of we hier nog van te horen gaan krijgen wat er aan de hand was. Mijn inschatting is onverantwoord weggedrag. Te hard weggereden, macht over stuur verloren.
PeMo1965 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 08:33:
De Ioniq 5 is een heerlijke reisauto waar ik inmiddels ruim 8000 km mee gereden heb.
Wat mij echter steeds meer gaat irriteren zijn de toenemende kraakjes in het interieur.
Het lijken er steeds meer te worden.
Alleen op superstrak asfalt hoor ik niks, maar bij ieder ribbeltje hoort inmiddels ook een kraakje in het interieur.
Met name ter hoogte van de middenstijlen.
Hebben jullie daar ook last van?
Omdat de auto verder zo stil is vallen deze extra op.
Ja, dat heb ik ook. Ik heb nog een afspraak in de planning om te achterhalen waar het zit.

Aanvankelijk leek het uit de achterportieren te komen. Dat is met warmer weer opeens minder. Nu hoor ik steeds iets trillen bij de bediening van het dak.

Ergerlijk...

• Yolo1971
  • Laatst online: 23-05-2023
Op de valreep kan ik 6 Juli mijn 73 Kw Conect met WP ophalen bij de dealer.

7 Juli gelijk op vakantie naar Kroatie. Ik heb voldoende laadpassen en de route goed uitgestippeld met ARBP en Chargemap.

Ik neem een sleutel 10 mee voor een "harde reset" loskoppelen van de acu en een pennetje voor de resetknop.

Hebben Jullie nog meer tips ?

• P86

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

Yolo1971 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 09:21:

7 Juli gelijk op vakantie naar Kroatie. Ik heb voldoende laadpassen en de route goed uitgestippeld met ARBP en Chargemap.

Ik neem een sleutel 10 mee voor een "harde reset" loskoppelen van de acu en een pennetje voor de resetknop.

Dan heb je hetzelfde model als ik, heerlijke bak! Headsup, vertrouw niet alle apps en kaarten. Onderweg naarn berlijn bij Osnabruck eraf gestuurd door de inbouw navigatie voor een HPC charger. Maar... Geen HPC charger. Met flink wat stress en gezoek bij een Lidl aan de 3,6 kw gehangen voor een uur om genoeg te hebben om de volgende wel HPC paal te halen. Daar heb ik wel van geleerd. Iets meer op safe spelen en liefst met ChargeMap kijken of er een foto van de paal staat. Dat was bij deze ook niet.

Voor de rest gewoon lekker genieten. SCC en LFA aan en gaan met die banaan. Ik reed richting berlijn met 10+ graden en forse regen en wind +- 20/21 KWH/100 KM. Met 110/120 op de snelweg, op baustelles na. hiermee kon ik na 300KM eerst pitstop maken en na 35 minuten (wc, broodje en koffie) weer met 92% wegrijden.

Hadden laptopje mee en met de LFA heb ik meer niet gestuurd dan wel gestuurd en lekker Champions kijken.

Genieten.

[ Voor 4% gewijzigd door P86 op 28-06-2022 09:36 ]

PJvI

• Yolo1971
  • Laatst online: 23-05-2023
P86 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 09:35:
[...]

Dan heb je hetzelfde model als ik, heerlijke bak! Headsup, vertrouw niet alle apps en kaarten. Onderweg naarn berlijn bij Osnabruck eraf gestuurd door de inbouw navigatie voor een HPC charger. Maar... Geen HPC charger. Met flink wat stress en gezoek bij een Lidl aan de 3,6 kw gehangen voor een uur om genoeg te hebben om de volgende wel HPC paal te halen. Daar heb ik wel van geleerd. Iets meer op safe spelen en liefst met ChargeMap kijken of er een foto van de paal staat. Dat was bij deze ook niet.

Voor de rest gewoon lekker genieten. SCC en LFA aan en gaan met die banaan. Ik reed richting berlijn met 10+ graden en forse regen en wind +- 20/21 KWH/100 KM. Met 110/120 op de snelweg, op baustelles na. hiermee kon ik na 300KM eerst pitstop maken en na 35 minuten (wc, broodje en koffie) weer met 92% wegrijden.

Hadden laptopje mee en met de LFA heb ik meer niet gestuurd dan wel gestuurd en lekker Champions kijken.

Genieten.
Genieten na al het wachten ga ik zeker doen :)

• WilliamGeluk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-11 10:49
Yolo1971 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 09:21:

Nice. Ik had vorig jaar min of meer hetzelfde. Auto ophalen en een goede week later naar Kroatië.
Hou voldoende buffer over tot je volgende laadstop, dan kan er weinig mis gaan. Hou er rekening mee dat het verwachte resterende accu percentage bij aankomst bij je volgende laadstop opeens sneller kan teruglopen als je door heuvelachtig terrein moet. Zoek bij voorkeur laadpunten uit met meerdere snelladers, dan ben je niet afhankelijk van de beschikbaarheid van 1 lader.

Ik weet niet waar je verblijft, stel het is op een camping waar de stroomvoorziening bij je accommodatie geen hoog vermogen kan leveren en jij wilt er graag je auto opladen. Dan kun je de homelader op een lager vermogen zetten, zodat de stoppen van b.v. je huurtent er niet uit knallen.

Als laatste, in Kroatië staan diverse snelladers van de aanbieder Elen. Die waren vorig jaar enkel te bedienen via hun app.

Fijne reis!

Hyundai Ioniq 5 Project 45

• HJ92
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17-07-2023
Osxy schreef op maandag 27 juni 2022 @ 19:50:
[...]

Als je via Google zoekt naar explosion ioniq5 (link kan ik even niet toevoegen via mijn telefoon) dan vind je een artikel van een Ioniq5 die na een botsing in brand vloog en de twee inzittenden hebben het niet overleefd. Ze onderzoeken nog of dat vanwege de klap was of dat ze überhaupt niet hadden kunnen ontsnappen vanwege de extreme hitte in korte tijd.

Geeft wel een wat angstig gevoel moet ik zeggen.

• MBam
  • Laatst online: 12-12-2024
HJ92 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 10:34:
[...]

Als je via Google zoekt naar explosion ioniq5 (link kan ik even niet toevoegen via mijn telefoon) dan vind je een artikel van een Ioniq5 die na een botsing in brand vloog en de twee inzittenden hebben het niet overleefd. Ze onderzoeken nog of dat vanwege de klap was of dat ze überhaupt niet hadden kunnen ontsnappen vanwege de extreme hitte in korte tijd.

Geeft wel een wat angstig gevoel moet ik zeggen.
Als ik Reddit quote, dan lijkt er ook wel enig roekeloos rijgedrag in te zitten. ;)
The accident happened because of the driver's fault. The car was speeding over 100 km/h and the driver was not wearing a seat belt. Driver and passenger used clips to disrupt Ioniq's seat belt sensors. E-GMP platform defended a massive impact, but tollgate guardrails hit the bottom of the battery and smashed into the entire vehicle. In addition, NFS's autopsy showed that the driver had already died of a fracture caused by the impact when he was hit.(Smoke from the battery fire was not found in driver's body) The fire broke out shortly after the driver was seriously injured with multiple fractures. Confirmed by National Forensic Service(NFS).
Pagina: 1 ... 103 ... 278 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic