Het zijn al gesloten verdelers, ik wilde ze in principe niet vervangen totdat ik erachter kwam dat dit ook gewoon van staal is ipv sommige leidingdelen.Proton_ schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 10:30:
[...]
Als het je lukt om boven het dauwpunt te blijven kan je eerst kijken hoe lang je huidige verdeler meegaat
Maar als je ze toch wil vervangen (voor pomploos met flowmeters bijvoorbeeld) dan is meteen kunststof wel zo makkelijk.
[...]
Ik ben onder de fundering door gegaan: het is geen fijne plek om te boren, je weet zeker dat je niets raakt en je zit dan gelijk onder de vorstgrens
Ik heb gekozen voor voorgeïsoleerde meerlagenbuis in een 120mm mantelbuis. Voor die twee/drie meter vond ik terreinbuis wat overkill.
Eerst de leidingen door de mantelbuis, dan de grond in
Als je toch aan het graven bent, doe gelijk nog een mantelbuis voor just in case (laadpaal, buitenkraan, kerstverlichting).
Maar is 32mm buis wel te zo te buigen dat die een U knik (soort staf-vorm) maakt door mantelbuis? Is het niet makkelijker om juist rvs flex zelf met armaflex te isoleren en de andere kant op te steken en in de kruipruimte te koppelen? Ik probeer mij voor te stellen hoe ik dat buig vanuit de kruipruimte