Carboy54 schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 13:31:
[...]
Melding als dit probleem zich voordoet 4 x in 20 min.
Compressor toerental komt niet overeen met het afgegeven signaal van de pcb.
Mogelijke oorzaak: Compressor aansluitingen verbroken. Hoofd print of een defecte compressor.
Gebruik inverterchecker om voeding van de PCB en naar de compressor te controleren
Nog even verder gekeken vandaag. De stroom was er even afgeweest, waardoor de WP geen melding 'meer' gaf. Via de ontluchtingsfunctie gezorgd dat er veel lucht uit het water gehaald werd, want de leidingen zaten bomvol lucht.
Daarna leek de WP het weer te doen, want de ventilator buiten draaide en er kwam koude lucht uit. Direct geprobeerd de betondrogen functie aan te zetten, wat een half uurtje goed ging. Daarna stopte de WP weer met de melding F14 en was de druk ook weer aardig gezakt naar 1.4 (wat niet extreem laag is volgens mij?).
Wat me opviel is dat de warmtepomp begon te draaien, de pomp begon te draaien, dan ging uiteindelijk de fan ook draaien tot die ineens snel stopte. De vloerverwarming pomp bleef wel draaien en uiteindelijk ging de temp van 22 naar 23 graden toe. In de tussentijd ging de fan buiten weer draaien en die stopte plots weer.
Uiteindelijk hoorde ik een tikje en werd de error weer gegeven.
Een inverter checker heb ik niet en ik heb zo'n idee van de installateur ook niet (is een loodgieter, geen WP installateur). de PCB zelf heeft wel stroom. Maar wanneer we zo ver moeten gaan, is het misschien handig om een 'expert' in te schakelen. Al vind ik het wel gek dat hij nu een stuk of wat keer gedraaid heeft, koude lucht naar buiten heeft gegooid en dan stopte. Kan een kapotte compressor het ook 'half' doen?