Contact gehad met de installateur over het drukverlies van de vloerverwarming.harmpie1147 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 11:02:
Nog een n00b vraag over de Panasonic Service cloud.
De installateur heeft met de service cloud al inzicht in de data van mijn warmtepomp (WH-MDC09J3E5). Is het ook mogelijk dat meerdere partijen deze gegevens kunnen zien?
Ik ben namelijk wel erg benieuwd naar deze data...
Het wordt denk ik tijd om ook te investeren in kWh meters / Heishamon. In Home Assistant wordt getoond dat de power usage op dit moment 7500W is, met net een piek van ruim 9000W, en dan leveren de zonnepanelen al 1200W.
Lijkt mij wel heel erg veel.
aanvulling: de piek van 7500 -> 9000 werd waarschijnlijk veroorzaakt door de kokend water kraan.
Nog een ander probleem: Gisteren de vloerverwarming bijgevuld tot 1,5 bar. Zie nu net dat de waterdruk op dit moment alweer op bijna 0 staat. Lijkt me ook niet goed.
Reactie: "lijkt wel alsof de vorstveiligheidsklep het water eruit spuit". Volgende week komen ze langs.
Zou dit een oorzaak kunnen zijn? Ik heb 'm weer bijgevuld, tot 1,5 bar. Maar even goed in de gaten houden.
Installateur geeft ook aan dat de backup heater teveel uur bijspringt. Ook hier gaan ze even naar kijken.
En dan klapt net ook nog een fase eruit.

Wp is eind juni geïnstalleerd en draaide tot nu toe zonder problemen. Nu een aantal dagen echt koud weer en allemaal problemen. Ben er wel even klaar mee... Zucht