Ik zou hem het grooote WP topic voorleggen. Is dit pana?Pejdref schreef op maandag 21 november 2022 @ 13:45:
Wij willen onze toekomstige warmtepomp graag achter in onze tuin zetten in verband met geluid en omdat die daar het minst in de weg staat. Dit betekent dat we 22 meter moeten overbruggen, hier op tweakers wordt daarvoor vaak de Terrendis grondleiding aanbevolen. In ons geval zouden we gaan voor de HD16032, ik kan deze vinden voor net geen 60€ per meter. Dat zou voor ons dus €1300 aan alleen de leiding zijn.
Vanwege die prijs heb ik al eens overwogen om zelf iets in elkaar te knutselen maar daar wil ik toch niet aan gaan beginnen. We zijn wel bereid deze prijs te betalen maar wil hier nog even checken of iemand alternatieven weet of wellicht een shop met een betere prijs weet.
Bijkomende vraag, de bijbehorende koppelingen a 4x35€ zijn ook niet goedkoop. Ik meen hier ergens eens gelezen te hebben dat dit ook met perskoppelingen kon, maar kan dit niet meer terugvinden in de search. Kan iemand dat bevestigen/ontkrachten?
zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520