Jullie hebben echt de kennis hier. Mijn installateur heeft met de distributeur/Pana etc. gebeld en Pana heeft met me meegekeken in de cloud. En ik geloof jullie meer dan iedereen. Vooral de uitleg defrost modes TheHog, zeer waardevol.
Mijn theorie hieronder die ik ontwikkel gaat dan ook tegen alle adviezen in. Mijn installateur wil nu een koude middel lek test doen en evt. bijvullen indien nodig. Dit kan ook spelen, maar ik denk eigenlijk dat de flow een structureel probleem is.
graag jullie bevestiging want het gaat tegen alle zogenaamde experts in en is op jullie expertise gebaseerd (zie ook onder het plaatje met de statistieken):
-Mode 1 defrost (standaard): hierbij zou het mogelijk zijn dat de warmtewisselaar erg koud wordt bij een defrost, de backup heater wil dan helpen maar doet dit niet goed genoeg of kan dit niet voldoende (staat op 3 kwh van de 9kwh capaciteit momenteel, voor de zekerheid). temperatuur Heat Exchanger wordt bij mij niet gemeten in de service cloud of kan ik die er bij slepen (niet gevonden)?
-Mode 2, relevant want ik heb T-CAP: pomp in huis stil. Aha? En bij mode 1 niet? Volgens mij stopt bij mij de pomp bij defrost altijd. Kan het zijn dat T-CAP enkel mode 2 kent of kun je de voorkeur defrost modus instellen? Stel het is bij mode 2 waarbij het fout gaat, en dat lijkt me waarschijnlijk gezien mijn te lage flow. Dan is er misschien wel genoeg energie in huis om aan mode 1 te voldoen, maar kan het niet tijdig "binnen gehaald" worden gezien de flow?? Of haal ik nu alles door de war en gaat hier om de flow buiten van het koude middel? Kan dit deels bevroren zijn? Duur van defrost komt hier wel mee overeen, vrij lang bij mij. En de hoge compressor frequentie is sowieso een probleem op 80.
Kan het zijn dat heel mode 1 bij mij niet werkt?? of juist wel, want zoals ik het begrijp heeft mode 2 geen impact op de watertemperatuur in het CV systeem en zou bij mode 2 dus niet de back-up heater hoeven bijspringen? Let wel, in individuele modus werkt de back-up heater wel, dus denk toch niet dat deze echt stuk is.
En m.b.t. jouw laatste opmerking, wow schrikken! Hoge druk OK, wat zegt dat over het koude middel/gas waar aan getwijfeld wordt door Panasonic en installateur en distributeur van mij? Wat is een discharge temperatuur? Verdamper diep bevroren??? Is dit schadelijk, kan ik beter WP niet draaien dan??? ja zou kunnen als de defrosts niet goed werken, wat is dan het risico nu, kan ik beter overstappen op 9 KWH backup heater ?
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
En ja, ik vond je hoge druk wel erg hoog en je discharge temp als gevolg ook. Maar aan de andere kant, je hebt Ta van rond de 50 in de pieken. Dus dat is misschien niet echt te vergelijken.
Je outdoor piping is wel erg koud. Volgens mij is je verdamper echt diep bevroren.