Zeker. Ik kies er nu primair voor om alles origineel te laten, juist zodat alles zal blijven werken wat er ook gebeurt aan de buitenkant. Overigens werkt mijn growatt en ecofan volgens juist dat principe al vanaf het begin al jaaarenlang. Met de originele zaken sowieso en met de zelf gebouwde zaken "meestal".Dylantje2 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 18:03:
[...]
Het zijn 2 verschillen met de 1 waar je geen zeggenschap over hebt, en meer geluk dan wijsheid is om er mee te kunnen werken.[ en hopen dat hij ondersteunt blijft. ]
En de ander waar je altijd zeggenschap over hebt met veel support.
Wat betreft de heishamon heb ik zelf veel ervaring met de esp8266 waarop dat gebaseerd is. Helaas niet de meest betrouwbare dingetjes. Doorgaans leven die dingen bij mij 2-3 jaar max, en dan is er telkens wel weer iets stuk aan die dingen. Dus om nou te denken dat heishamon jarenlang vlekkeloos werkt...

Maargoed, de ene vindt oplossing 1 fijn en de andere oplossing 2.
Alleen als we elkaar kruislings helpen blijft de hobby voor iedereen leuk. Een oplossing afkeuren omdat je zelf iets anders hebt is niet slim want je zou elkaar wellicht eens nodig hebben.
Persoonlijk schat ik de kans aanzienlijk dat ik op termijn ofwel zelf een offline oplossing ga bouwen op basis van de originele unit, ofwel er eens een heishamon aan hang. Ik kijk voor dat soort dingen liever niet te ver in de toekomst.
Overigens ben ik nu juist óók aan het puzzelen met de standaard thermostaat oplossingen. Nu eerst de gewone thermostaat functie van de default controller (maar die is echt slecht met 1 graad instellen en een mega-grote hysterese). Daarna wil ik via een esp en een bme280 een relais koppelen aan CN2.
Om daarna voor de volledigheid ook nog even te kijken wat dan het verschil is als ik stuur op CN4.
Stap voor stap en dan kiezen wat het fijnste werkt en wat ervoor zorgt dat we altijd gewoon de temperatuur in huis kunnen regelen.
Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West