@
Damic
@
Cidious Enig idee waardoor je 6800 XT kapot is gegaan en wat was er mis?
Als dat voor jullie zo werkt dan is dat heel mooi!
Twee programma's voor grafische kaart aansturing/modden zal wel de reden zijn geweest voor mijn problemen i.c.m. Afterburner.
Met Nvidia kaarten lijkt dat gewoon beter te werken, maar daar heb ik al heeeeel lang niet meer met het control panel (als dat nog kan?) overgeklokt/undervolt.
Als dat dus niet gaat zal het een reden zijn waarom Afterburner i.c.m. Nvidia kaarten probleemloos werkt.
Ik haal nog steeds 20.800 Timespy graphics met min 500 max 2450 0% power limit (default), ram op stock met fast timings en 1025mv.
En een custom fancurve tot maximaal 50% rpm.
Stock settings (Asus TUF 6800 XT OC) is het overigens ook al vrij hoog, zo'n 500 puntjes minder maar dan met 1000 rpm (!) meer op de koeler en dus ook meer stroomverbruik.
Best een mooie silicon lottery geweest dit keer

Veel sneller, koeler, zuiniger en het verschil tussen een pokke herrie en vrijwel doodstil (meestal max 1500 rpm).
Dan (driver only install) mis ik helaas wel wat functionaliteit, met name de fps cap die je in Adrenaline kan instellen.
Het resetten van Wattman komt bij mij eigenlijk niet meer voor.
Maar ik kijk ook altijd even of alles nog goed staat, alvorens het gamen
Volgens mij (laat ik zeggen: naar mijn ervaring!) is dat niet zo zeer een driver ding maar meer iets van verschillen tussen systemen / stabiliteit van systemen.
Een probleem met cpu of ram kan de driver al heel snel/makkelijk resetten is mijn ervaring.
Bijvoorbeeld iets wat je verder niet direct merkt... hele lichte onstabiliteit n.a.v. overclock ofzo, of ram wat eigenlijk net niet lekker werkt op XMP.
Tenminste met Vega 56 en RX 480 was dat bij mij zo.
Ik heb nu geen enkele overclock draaien i.c.m. de 6800 XT en dus eigenlijk nooit een Wattman reset.
[
Voor 21% gewijzigd door
HugoBoss1985 op 03-01-2023 09:22
]