Nu een maand verder en ik denk dat ik ondertussen het maximaal haalbare heb gehaald uit de Reference AMD RX6950 koeler.Pos schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 07:05:
PTM7950 is binnen
Vanmiddag ga ik beginnen met voorzichtig mijn contact punt van de vapour chamber te vlakken welke volgens mij behoorlijk convex is. 0,05 tot 0,15 mm verschil in hoogte. Moet ik nog beter checken.
Met de PTM7950 ertussen, en ik durf niet te zeggen of ik hetzelfde resultaat zou hebben bereikt met MX6 van arctic, plus het "gevlakte" contactpunt van de vapour chamber, welke dus concaaf was ipv convex, heb ik nu met deze hitte een prima kaart welke rond de 2500 a 2600 MHz met een offset op 1130mv stabiel draait. Deze trekt dan rond de 320 watt met de fans op ~2100-2300 rpm. Tjunction zit dan op de 85 a 86 graden!
Voor gewoon daily gaming, en wat ik speel, draait ie op 1900 MHz en zegt adrenaline dat ie 850mv doet. Dan is het 160-180 watt en Tjunction is dan 68-70 graden en 1400 rpm max op de fans ofzo.
Uiteraard hebben we ook nog nog FULL UNLOCKED 3DMark settings, de volle 340watt. Frequentie ingesteld op 2796 MHz, wat ie in bepaalde situaties ook wel haalt. Daarbij loopt de Tjunction wel op naar 110 graden omdat mijn koeler gewoonweg het vermogen niet heeft dat kwijt te kunnen. Maar dat duurt wel een minuut of langer voordat hij daar is. Fan RPM op 90% max.
Voor nu ben ik wel klaar met klooien. Wellicht in het naseizoen, als het allemaal weer wat koeler is en de kaart functioneert nog
Tot zo ver een leuk project met toch wel goede resultaten en nog steeds niets stuk (afkloppen).