Deze Asus TUF kaarten zijn toch wel echt heel gaaf.
Asus heeft het 5700 XT (strix) debacle ook weer helemaal goed gemaakt.
En qua drivers is het allemaal stabiel en bugvrij, wat een verademing.
De kaarten zijn gewoon super sterk en degelijk, er eigenlijk geen sprake van sag.
Ik vind het ook heel gaaf dat je bijna alle thermal pads kan zien zitten.
@
Kevin85 Bahbah

nou die 6900 XT is een volledige chip.
Die kaarten zijn gewoon gemaakt om veel harder op hun staart te trappen en volgens mij niet zozeer op efficiëntie

TUF 6800 en XT kaarten hebben verschillende maten en de 6900 XT is nog weer 10 cm langer.
Waarschijnlijk is de koeling dus ook weer iets forser.
Soms zie je ook 3 power connectors op 6900 XT's.
Gewoon goed koelen en gaan met die banaan.
Hier zie je al bijna 23.500 gepost door @
Skyline GT-R met een 6900 XT... dat kan je met een 6800 XT wel vergeten.
@
CarJunkyXL offtopic maar het is een InterTech IM1 pocket, +/- 21 liter M-atx case waar ook een ATX voeding in kan (ik zou dan max 140mm diepte pakken; EVGA G6 series o.i.d.).
@
CMT Het is volgens mij ook altijd beter om met hardware te meten, alleen die heb ik niet.
Ik heb nog wel een opengewerkte schuko kabel; in de R9 290 tijd heb ik daar nog wel eens (met een multimeter) mee bekeken wat een systeem in het totaal uit de wand trekt.
Dank voor de info.
Wat je zegt klopt helemaal; ik ben na het hetzelfde resultaat met 925mv versus het minimum in de driver naar hwinfo gaan kijken.
En daar zag ik dus ook dat het maximum van de GPU kernspanning hetzelfde was.
Dan zou ik ik dus met 194 watt in Hwinfo op zo'n 236 watt uitkomen, ongeveer 6800 non XT niveau voor 19.150 Timespy puntjes.
Alsnog meer dan stock (Edit: nee dus... stock haal ik meer) voor een heel stuk minder stroomverbruik.
Ik heb me hier gisterenavond toch wel over verbaasd.
Omdat de 6000 series ook recent flink wat punten in Timespy gewonnen hebben door drivers, heb ik even op Tweakers de 6950 XT review erbij gepakt.
Omdat die redelijk recent is met drivers en benchmarks.
review: AMD Radeon RX 6950 XT - Vijf razendsnelle Radeons vergeleken
Als je naar de Timespy scores kijkt dan zit ik met 20.600 (met 2450 en 1025mv in de driver, max 270watt volgens hwinfo) op 6950 XT reference waardes.
Dat is toch bizar met een 6800 XT?
En met idiote herrie en warmte krijg ik er maarliefst nog 1000 extra uit.
Ik vraag me de hele tijd af wat er niet klopt maar volgens mij heb ik gewoon een zeer goede 6800 XT?
Ik heb ook nog een oudere review van Tweakers gezien, met een Gigabyte en Sapphire 6800 XT.
review: Radeon RX 6800 XT - Sapphire Nitro versus Gigabyte Gaming OC
Die Sapphire trekt daarbij bijna 340 watt terwijl die kaarten toen (oudere drivers) maar 17.600 haalden!
Dit is mijn Timespy score met de kaart helemaal stock en het silent bios.
Tegen hetzelfde stroomverbruik, volgens hwinfo als met mijn 2450, 1025mv settings en 20.600 score.
Stock zit ik dan al dik 2000 over wat Tweakers toen getest heeft.
En dit is ook maar 82 puntjes onder een 6950XT reference, volgens Tweakers.
Hoe kan het nou dat ik ook veel meer haal dan sommigen hier met een 6900 XT (ik heb een paar keer in de 18.000 gehoord) ?
Het verschil in herrie is trouwens absurd met stock... het scheelt zo 800-900 rpm met mijn grootste undervolt in die paar minuten Timespy.
@
Mistacal Mijn coilwhine opmerking kan de prullenbak in.
De kaart heeft met zware overclock en met zware undervolt coilwhine.
Maar ik vind het dus zeer meevallen/niet storend.
Vega 56 was erger.
[
Voor 33% gewijzigd door
HugoBoss1985 op 21-10-2022 11:30
]