Ik had je reactie niet gezien en ik had het ook best druk met andere zaken. Ik ga denk ik ook een bios update doen, ik hoop dat de latencymod alleen genoeg is om de fouten achter te halen.CMT schreef op maandag 5 juli 2021 @ 20:33:
https://www.resplendence.com/latencymon
Eerste zoekresultaat van Google...
Wees er wel op bedacht dat het 'hangen' van een proces een resultaat kan zijn van onstabiliteit.
Daarom zal je eerst moeten kijken of er WHEA's ontstaan en daarnaast ook het systeem (cpu/ram/videokaart) goed stresstesten (geen Cinebench, maar echte testprogramma's met foutopsporing. o.a. OCCT, Prime95, y-cruncher etc).
Je kan ook kijken naar het Windows logboek of er al WHEA zijn gerapporteerd onder gebeurtenis-id 18 / 19.
Met de nieuwe 21.6.1 driver en wat tweaken de volgende score neer kunnen zetten;
Vind de OC wat te agressief als daily setting, maar wat zit er een performance in de XFX kaart.
:strip_exif()/f/image/Be3Wik8ehJjB5EHGHJ15a7gJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Er zou meer in moeten kunnen zitten. Toen ik overgestapt ben van de 5600X naar de 11700K was mijn 3dmarkscore lager. (toen had ik nog het reference model, zelfde settings) Terwijl de Cinebench scores hoger zijn met de 11700K heb ik dus lagere score met TimeSpy. Dit heb ik nog niet kunnen verklaren, maar ik moet mijn bios misschien nog wat tweaken om de 11700K beter te laten performen.
Edit:
Heb wat aan de knoppen lopen draaien in de bios voor CPU tweaks;
Vind de OC wat te agressief als daily setting, maar wat zit er een performance in de XFX kaart.
:strip_exif()/f/image/Be3Wik8ehJjB5EHGHJ15a7gJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Er zou meer in moeten kunnen zitten. Toen ik overgestapt ben van de 5600X naar de 11700K was mijn 3dmarkscore lager. (toen had ik nog het reference model, zelfde settings) Terwijl de Cinebench scores hoger zijn met de 11700K heb ik dus lagere score met TimeSpy. Dit heb ik nog niet kunnen verklaren, maar ik moet mijn bios misschien nog wat tweaken om de 11700K beter te laten performen.
Edit:
Heb wat aan de knoppen lopen draaien in de bios voor CPU tweaks;
:strip_exif()/f/image/uC2IWMDOQ0zqxNcNbta3eQG3.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 19% gewijzigd door CarJunkyXL op 09-07-2021 16:53 ]
CMT schreef op maandag 5 juli 2021 @ 20:33:
https://www.resplendence.com/latencymon
Eerste zoekresultaat van Google...
Wees er wel op bedacht dat het 'hangen' van een proces een resultaat kan zijn van onstabiliteit.
Daarom zal je eerst moeten kijken of er WHEA's ontstaan en daarnaast ook het systeem (cpu/ram/videokaart) goed stresstesten (geen Cinebench, maar echte testprogramma's met foutopsporing. o.a. OCCT, Prime95, y-cruncher etc).
Je kan ook kijken naar het Windows logboek of er al WHEA zijn gerapporteerd onder gebeurtenis-id 18 / 19.
/f/image/KACpM2tOhTbJU1Xjt2rxQ5dU.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb een kwartier laten testen en zover zijn er geen fouten. Ik zal later wat langer laten testen of er wel fouten zijn. Tevens heb ik ook de bios geüpdated.
Heeft iemand ervaring met het opnemen van gameplay van bijvoorbeeld Warzone? Bij m'n vorige Nvidia kaart werden er kills en een win automatisch opgeslagen maar bij de Radeon software is het niet zo duidelijk hoe het werkt.
Ik heb onder "Opnemen en Streamen" alles al zo'n beetje aangezet wat ik denk wat nodig is, opslag map gekozen e.d. maar hoe kan ik nu iets (laten) opnemen? Ik heb bijvoorbeeld Direct Afspelen aangezet en op 300sec gezet (5m). Ook "Herhaling in het spel" aangezet op 15sec maar er gebeurt volgens mij niks. Staan ook geen video's in de map. Is het uberhaupt mogelijk om automatisch spelmomenten op te laten nemen of moet je altijd een short-key indrukken om het te starten?
Als ik google zie ik veelal oude berichten van AMD ReLive uit 2015 en 2016.
Ik heb onder "Opnemen en Streamen" alles al zo'n beetje aangezet wat ik denk wat nodig is, opslag map gekozen e.d. maar hoe kan ik nu iets (laten) opnemen? Ik heb bijvoorbeeld Direct Afspelen aangezet en op 300sec gezet (5m). Ook "Herhaling in het spel" aangezet op 15sec maar er gebeurt volgens mij niks. Staan ook geen video's in de map. Is het uberhaupt mogelijk om automatisch spelmomenten op te laten nemen of moet je altijd een short-key indrukken om het te starten?
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
Je zou "Outplayed" van overwolf eens kunnen proberen. Is een highlight recorder. Gebruik het voor PUBG en werkt perfect. Weet helaas niks af van de Radeon Integratie.JohnnyV76 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 19:21:
Heeft iemand ervaring met het opnemen van gameplay van bijvoorbeeld Warzone? Bij m'n vorige Nvidia kaart werden er kills en een win automatisch opgeslagen maar bij de Radeon software is het niet zo duidelijk hoe het werkt.
RX 7900XTX, 9800X3D, B650 TUF GAMING, 32Gb 6000c30 buildzoid timings , Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB
Goed bezigkyrillajax schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 18:46:
[...]
[Afbeelding]
Ik heb een kwartier laten testen en zover zijn er geen fouten. Ik zal later wat langer laten testen of er wel fouten zijn. Tevens heb ik ook de bios geüpdated.
Latencymon geeft alleen geen fouten weer.
Het idee was om dat op de achtergrond te draaien en zodra je weer zo'n 1 seconde freeze krijgt ernaar te kijken.
Of bedoel je met geen fouten dat er geen WHEA's te vinden zijn in het Windows logboek?
Ah zo, ik heb inderdaad ook bijna geen fouten in het windows logboek kunnen zien.CMT schreef op zondag 11 juli 2021 @ 11:15:
[...]
Goed bezig.
Latencymon geeft alleen geen fouten weer.
Het idee was om dat op de achtergrond te draaien en zodra je weer zo'n 1 seconde freeze krijgt ernaar te kijken.
Of bedoel je met geen fouten dat er geen WHEA's te vinden zijn in het Windows logboek?
:fill(white):strip_exif()/f/image/LVbSzKTquagpfNuhFs92HfLR.png?f=user_large)
Ook geen id18 of id19 melding onder de tab Waarschuwing?
Het is wel zo dat de meldingen op den duur niet meer zichtbaar worden in het overzicht.
Je kan voor de zekerheid onder de tab 'actie', een aangepaste weergave maken en daarbij zoeken op trefwoord (gebruik daarvoor de id 18 en 19).
Als dat niets oplevert dan is er in ieder geval geen sprake van een onstabiele SoC van de cpu.
Maar wie weet ben je een van de ongelukkigen die last hebben van de Ryzen usb problemen.
Ik heb laatst gezien dat Agesa 1.2.0.3. in aantocht is en daarmee moeten schijnbaar de usb problemen definitief mee opgelost zijn.
Het is wel zo dat de meldingen op den duur niet meer zichtbaar worden in het overzicht.
Je kan voor de zekerheid onder de tab 'actie', een aangepaste weergave maken en daarbij zoeken op trefwoord (gebruik daarvoor de id 18 en 19).
Als dat niets oplevert dan is er in ieder geval geen sprake van een onstabiele SoC van de cpu.
Maar wie weet ben je een van de ongelukkigen die last hebben van de Ryzen usb problemen.
Ik heb laatst gezien dat Agesa 1.2.0.3. in aantocht is en daarmee moeten schijnbaar de usb problemen definitief mee opgelost zijn.
Ik heb geen meldingen van id 18 en 19 kunnen vinden. Zoals die screenshot daarboven heb gestuurd, het is op dit moment de gameplay zelf vastloopt.CMT schreef op zondag 11 juli 2021 @ 12:36:
Ook geen id18 of id19 melding onder de tab Waarschuwing?
even een vraagje, als ik zelf zoek krijg ik namelijk wisselende adviezen:
Ik ga deze week de 6900xt inbouwen, ik heb nu een gtx970. Eerst drivers deinstalleren of gewoon swappen, radeon drivers erop zetten en dan de catalyst eraf halen?
Ben overigens erg benieuwd naar de prestaties, ik heb uiteraard ook een nieuw 1440p 144hz scherm erbij gekocht :-D
Ik ga deze week de 6900xt inbouwen, ik heb nu een gtx970. Eerst drivers deinstalleren of gewoon swappen, radeon drivers erop zetten en dan de catalyst eraf halen?
Ben overigens erg benieuwd naar de prestaties, ik heb uiteraard ook een nieuw 1440p 144hz scherm erbij gekocht :-D
mixing a drink and music
Kom ook van een GTX970, ga uit van een factor 4.4 - 5.3 betere scores en FPS. Heb heel wat benchmarks gedraaid. Het verschil is massiefBoefmans schreef op zondag 11 juli 2021 @ 16:41:
Wb drivers, even DDU downloaden en windows in veilige modus opstarten + DDU draaien met de oude kaart er nog in. De rest wijst zich vanzelf. (Hij verwijderd alles, en sluit PC af, daarna wissel je de kaart).
[ Voor 6% gewijzigd door ParaWM op 11-07-2021 16:56 ]
Sinterklaas wil bier !
Alle drivers met DDU verwijderen als je een nieuw graphics card gaat installeren, zowel nvidia als amd (intel kan je ook voor de zekerheid doen).Boefmans schreef op zondag 11 juli 2021 @ 16:41:
Processor ook al geupgrade? Anders heb je niet zoveel aan de 6900 XT.. kan ik je uit eigen ervaring vertellen.Boefmans schreef op zondag 11 juli 2021 @ 16:41:
Tijdje terug nieuwe pc gebouwd, veel geheugen, i9 10850k. (De 3570k met pensioen gestuurd). Zou denken dat dat wel goed gaat? Even vergeten of ik 16 of 32gb werkgeheugen heb.Secsytime schreef op zondag 11 juli 2021 @ 17:37:
[...]
Processor ook al geupgrade? Anders heb je niet zoveel aan de 6900 XT.. kan ik je uit eigen ervaring vertellen.
mixing a drink and music
Daar hoef je inderdaad geen zorgen over te maken! Je zou eventueel wat meer performance kunnen uitpersen door je cpu te overclocken, let wel op dat de I9 wel een stroomvreter is en veel warmte produceert.Boefmans schreef op zondag 11 juli 2021 @ 17:43:
[...]
Tijdje terug nieuwe pc gebouwd, veel geheugen, i9 10850k. (De 3570k met pensioen gestuurd). Zou denken dat dat wel goed gaat? Even vergeten of ik 16 of 32gb werkgeheugen heb.
Ja, ik klokte vroeger wel over (met een big ass watercooling systeem, dual loop (3 480 rads). Merkte in gebruik geen verschil :-)
mixing a drink and music
Hangt ook wel sterk van je resolutie en Hz van je scherm af. Als je op een 1920x1080 scherm 240/360 Hz wilt spelen dan moet je toch wel de laatste Ryzen of i7/i9 hebben inderdaad. Ik speel zelf 3440x1440p met een 6900XT op een 3700X en volgens mij heb je zelfs met een 2700X op die resolutie meestal geen bottleneck. Alleen in bepaalde cpu heavy titels, BFV, Hitman etc. kan het problemen geven.Secsytime schreef op zondag 11 juli 2021 @ 17:37:
[...]
Processor ook al geupgrade? Anders heb je niet zoveel aan de 6900 XT.. kan ik je uit eigen ervaring vertellen.
Ik ben overigens wel van plan naar een 'endgame' CPU te upgraden met die 3D cache die AMD laatst revealde, hoe gaan die heten, 5900X 3D?
Santee schreef op zondag 11 juli 2021 @ 21:02:
[...]
Hangt ook wel sterk van je resolutie en Hz van je scherm af. Als je op een 1920x1080 scherm 240/360 Hz wilt spelen dan moet je toch wel de laatste Ryzen of i7/i9 hebben inderdaad. Ik speel zelf 3440x1440p met een 6900XT op een 3700X en volgens mij heb je zelfs met een 2700X op die resolutie meestal geen bottleneck. Alleen in bepaalde cpu heavy titels, BFV, Hitman etc. kan het problemen geven.
Ik ben overigens wel van plan naar een 'endgame' CPU te upgraden met die 3D cache die AMD laatst revealde, hoe gaan die heten, 5900X 3D?
Ja, ik ga met een i9 10850k en een 6900xt op 1440p spelen. (144hz). Sluit wel twee schermen aan voor office werk maar dat zal niet heel veel uitmaken. Ik verwacht dus wel fijne performance voorlopig :-)Santee schreef op zondag 11 juli 2021 @ 21:02:
[...]
Hangt ook wel sterk van je resolutie en Hz van je scherm af. Als je op een 1920x1080 scherm 240/360 Hz wilt spelen dan moet je toch wel de laatste Ryzen of i7/i9 hebben inderdaad. Ik speel zelf 3440x1440p met een 6900XT op een 3700X en volgens mij heb je zelfs met een 2700X op die resolutie meestal geen bottleneck. Alleen in bepaalde cpu heavy titels, BFV, Hitman etc. kan het problemen geven.
mixing a drink and music
Voorlopig zit je goedBoefmans schreef op zondag 11 juli 2021 @ 21:10:
[...]
[...]
Ja, ik ga met een i9 10850k en een 6900xt op 1440p spelen. (144hz). Sluit wel twee schermen aan voor office werk maar dat zal niet heel veel uitmaken. Ik verwacht dus wel fijne performance voorlopig :-)
Ik heb nu weer iets nieuws ervaart
Bij de vastlopers komt het venster zoals ik hier voorheen had omschreven, komen niet meer voor. Wanneer de 'vastloper' er is, reageert mijn toetsenbord niet meer en reageert hij pas als ik met mijn muis klik. Dus tijd is hier geen factor (meer).
Sinds vandaag eigenaar van een 6800 xt van amd en dit zijn mijn time spy scores na een manueel overclock
/f/image/42cMsDqdHFdDLofVAg7L2lck.png?f=fotoalbum_large)
Zien jullie hier iets wat beter kan of niet goed uit ziet?
/f/image/42cMsDqdHFdDLofVAg7L2lck.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door Sokucho op 12-07-2021 22:07 ]
2k meer GPU score dan mijn 6800XT stock, denk dat je weinig kunt verbeteren behalve een nieuwe CPU.Sokucho schreef op maandag 12 juli 2021 @ 22:06:
Sinds vandaag eigenaar van een 6800 xt van amd en dit zijn mijn time spy scores na een manueel overclock
[Afbeelding]
Hmm een nieuwe cpu zie ik momenteel nog niet zittenPostman schreef op maandag 12 juli 2021 @ 23:10:
[...]
2k meer GPU score dan mijn 6800XT stock, denk dat je weinig kunt verbeteren behalve een nieuwe CPU.
Zag dat de nieuwe drivers wat performance uplift meebrengen.
Rondje TimeSpy gedaan met de 6800XT. Brengt me wereldwijd weer op plek 10 voor alle CPU combinaties en plek 5 voor 5900X + 6800XT combo.
/f/image/JFzYnCe4lWKzTYgXdGZES9uB.png?f=fotoalbum_large)
CPU onderpresteert onder Windows 11 helaas. Gaat iets mis met L3 cache en de CPU presteert gewoon ondermaats vergeleken met ouder Agesas. Maar de GPU gaat Brrrrrrrrrrrrr
Rondje TimeSpy gedaan met de 6800XT. Brengt me wereldwijd weer op plek 10 voor alle CPU combinaties en plek 5 voor 5900X + 6800XT combo.
/f/image/JFzYnCe4lWKzTYgXdGZES9uB.png?f=fotoalbum_large)
CPU onderpresteert onder Windows 11 helaas. Gaat iets mis met L3 cache en de CPU presteert gewoon ondermaats vergeleken met ouder Agesas. Maar de GPU gaat Brrrrrrrrrrrrr
[ Voor 13% gewijzigd door Cidious op 13-07-2021 11:53 ]
R7 9800X3D + ASUS ROG STRIX X870E-E + RTX 4090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38
Heb je een aftermarket koeler op je 6800xt? Hoe heb je je wattman settings? Ben benieuwdCidious schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:32:
[Afbeelding]
Nette scoren, dat red ik niet eens met een 6900XTCidious schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:32:
[Afbeelding]

Hoe warm wordt de junction sensor van jullie FE 6800 XT? In een spel als Cyberpunk tikt die van mij de 112 graden aan met de fans op 2000 RPM. En dat zonder overklok in een ruime en prima gekoelde kast.. De chip zelf geeft 65 graden aan. Is dat grote verschil normaal?
Dat is wel een érg groot verschil. Mijn 6900XT tikt volgens mij junction 92-96°C aan waarbij de edge op 75 blijft steken. dT van 50°C klinkt bijna zeker als een kapotte sensor of een onjuist contact met de koeler?JGDB schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:49:
Hoe warm wordt de junction sensor van jullie FE 6800 XT? In een spel als Cyberpunk tikt die van mij de 112 graden aan met de fans op 2000 RPM. En dat zonder overklok in een ruime en prima gekoelde kast.. De chip zelf geeft 65 graden aan. Is dat grote verschil normaal?
Dat leek mij ook, maar het schijnt volgens AMD geen probleem te zijn, zolang de edge temp maar niet zo heet is.. De vraag is of het een RMA-waardig probleem is, hij is nieuw en heb hem pas één dag in gebruik.Santee schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 13:53:
[...]
Dat is wel een érg groot verschil. Mijn 6900XT tikt volgens mij junction 92-96°C aan waarbij de edge op 75 blijft steken. dT van 50°C klinkt bijna zeker als een kapotte sensor of een onjuist contact met de koeler?
Dat klint inderdaad als een te groot verschil. Speel je op 4K of 1440p? Ik zie op 4K ook hogere temperaturen, maar voor de junction niet boven de 85C en nooit meer als 20 C verschil tussen core en junction.JGDB schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:49:
Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K
Hoe zijn de temps met andere spellen? Heb zelf een MSI gaming x trio 6900 XT en die wordt tijdens cyberpunk rond de 95 graden (hotspot).JGDB schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 14:20:
[...]
Dat leek mij ook, maar het schijnt volgens AMD geen probleem te zijn, zolang de edge temp maar niet zo heet is.. De vraag is of het een RMA-waardig probleem is, hij is nieuw en heb hem pas één dag in gebruik.
85C zal wel geen reference zijn, elke 6900XT ref haalt die 95C wel op stock fanspeed/voltage/power.zzzzz schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 14:26:
[...]
Dat klint inderdaad als een te groot verschil. Speel je op 4K of 1440p? Ik zie op 4K ook hogere temperaturen, maar voor de junction niet boven de 85C en nooit meer als 20 C verschil tussen core en junction.
In Shadow of the Tomb Raider ook ruim boven de 100, het verspringt nogal, maar regelmatig boven de 100. De andere sensor zit keurig onder de 70.Swizzler24 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 14:45:
[...]
Hoe zijn de temps met andere spellen? Heb zelf een MSI gaming x trio 6900 XT en die wordt tijdens cyberpunk rond de 95 graden (hotspot).
Ik zit trouwens op 1440p.
[ Voor 3% gewijzigd door JGDB op 13-07-2021 15:17 ]
Mijn 6900 XT lukt dat ook niet hoor...ricjuh schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 12:26:
[...]
Nette scoren, dat red ik niet eens met een 6900XT
Dat verschil is te groot. De delta wordt hoger naarmate de temperatuur hoger wordt (meer vermogen door de chip). Maar bij een 6900XT bijvoorbeeld is het gebruikelijke verschil in edge vs hot temperatuur ca. 20-21 °C op stock vol vermogen.JGDB schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 15:08:
[...]
In Shadow of the Tomb Raider ook ruim boven de 100, het verspringt nogal, maar regelmatig boven de 100. De andere sensor zit keurig onder de 70.
Ik zit trouwens op 1440p.
Mijn 6900XT geeft een verschil van 23 °C bij ca. 344W boardpower.
Je zou even kunnen kijken of de schroefjes van de gpu 'spider' achterop de kaart loszitten.
Dat ding waar een 'garantie' stickertje op zit.
Het lijkt mij anders een RMA geval, want dit betekent gewoon slecht contact tussen die en koeler.
De speciale pad die ertussen zit is niet zelf te vervangen.
Ik zou het in ieder geval niet accepteren voor zo'n hoge prijs.
De kaart zit erin. Alles werkt prima installatie was eitje. Ook nieuw scherm (144hz etc). Even csgo geprobeerd, naast mooier beeld ook gevoel dat het makkelijker reageren is. Nu ff de boel op €-#& geven met metro enhanched editie op ultra, daar zal die meer aan het werk moetenkyrillajax schreef op zondag 11 juli 2021 @ 20:06:
[...]
Daar hoef je inderdaad geen zorgen over te maken! Je zou eventueel wat meer performance kunnen uitpersen door je cpu te overclocken, let wel op dat de I9 wel een stroomvreter is en veel warmte produceert.
mixing a drink and music
Helaas, dat wordt een RMA, dank voor de hulp!CMT schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:00:
[...]
Dat verschil is te groot. De delta wordt hoger naarmate de temperatuur hoger wordt (meer vermogen door de chip). Maar bij een 6900XT bijvoorbeeld is het gebruikelijke verschil in edge vs hot temperatuur ca. 20-21 °C op stock vol vermogen.
Mijn 6900XT geeft een verschil van 23 °C bij ca. 344W boardpower.
Je zou even kunnen kijken of de schroefjes van de gpu 'spider' achterop de kaart loszitten.
Dat ding waar een 'garantie' stickertje op zit.
Het lijkt mij anders een RMA geval, want dit betekent gewoon slecht contact tussen die en koeler.
De speciale pad die ertussen zit is niet zelf te vervangen.
Ik zou het in ieder geval niet accepteren voor zo'n hoge prijs.
Jammer maar helaas inderdaad! En laat je niet afschepen dat de temperaturen 'oke' zijn volgens AMD. Ze vinden het waarschijnlijk 'oke' dat je chip dan nét buiten de 2 jaar garantie dood is, maar ik ga ervan uit dat jij iets langer wilt doen met je kaart
Een TJmax van 125C betekent niet dat 110C tijdens gamen namelijk goed is voor de levensduur.
Zei AMD bij de 5700 XT ook niet dat 110C prima was?Santee schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:30:
[...]
Jammer maar helaas inderdaad! En laat je niet afschepen dat de temperaturen 'oke' zijn volgens AMD. Ze vinden het waarschijnlijk 'oke' dat je chip dan nét buiten de 2 jaar garantie dood is, maar ik ga ervan uit dat jij iets langer wilt doen met je kaart![]()
Een TJmax van 125C betekent niet dat 110C tijdens gamen namelijk goed is voor de levensduur.
Het schiet me net te binnen, maar de oriëntatie van de videokaart is vanwege de vapor chamber ontzettend belangrijk bij de RX6000 serie.
Heb je toevallig de videokaart in een vertikale positie gehangen, met de aansluitingen naar boven gericht?
Ik heb alle oriëntaties eens geprobeerd en gekeken naar het effect op de koeling daarvan:
CMT in "AMD Navi 2x (RX6000) Ervaringen Topic"
Dank! Nee hij zit horizontaal.CMT schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 19:59:
[...]
Het schiet me net te binnen, maar de oriëntatie van de videokaart is vanwege de vapor chamber ontzettend belangrijk bij de RX6000 serie.
Heb je toevallig de videokaart in een vertikale positie gehangen, met de aansluitingen naar boven gericht?
Ik heb alle oriëntaties eens geprobeerd en gekeken naar het effect op de koeling daarvan:
CMT in "AMD Navi 2x (RX6000) Ervaringen Topic"
Mijn broer heeft vandaag ook een reference 6800 XT binnengekregen en die hotspot wordt ook 98 graden, wellicht ook boven de 100 bij wat zwaardere games en hogere resolutie. Ik begin bijna te denken dat die kaarten nu eenmaal heet lopen..
Ik speel net een potje Fortnite en merk dat mijn gpu core clock ineens constant naar <100MHz schiet om de paar seconde, meer als ik rondjes draai? Als gevolg dikke freeze spikes waarbij mijn framerate letterlijk 0 wordt voor 0,1-0,3 seconden... Iemand bekend met dit probleem?
Edit: min gpu freq. op 2300 MHz gezet, lijkt nu te werken? Dit zou toch wel heel slecht zijn van AMD als dit zo is zonder aanpassingen?
Edit: min gpu freq. op 2300 MHz gezet, lijkt nu te werken? Dit zou toch wel heel slecht zijn van AMD als dit zo is zonder aanpassingen?
[ Voor 20% gewijzigd door Santee op 13-07-2021 22:05 ]
Mijn reference kwam in een goed geventileerde kast niet hoger dan 90 graden met een piek naar 93 en daarna weer terug naar 90. Volgens mij is de fancurve out of the box daar ook zo op ingesteld. Ik heb nu een XFX AIB kaart en die wordt met de standaard curve ook 90 graden. (echter een stuk stiller door de betere koeler en of fans)
Heb de kaart nu zelf volgens fabrieks specs lopen. Dus minimum 2015 mhz en max 2250 mhz. Dit scheelt best veel in stroom (warmte) Mijn memory en core worden max 70 graden en hotspot 80. Sure, ik handicap de kaart wat in de zin dat er meer power in zit. En ik verlies dus een frame of 4-6 in games als RDR2 en Cyberpunk op een ultrawide. Voor mij is het inleveren van die paar frames echt geen probleem om de kaart stil en koel te houden.
Heb de kaart nu zelf volgens fabrieks specs lopen. Dus minimum 2015 mhz en max 2250 mhz. Dit scheelt best veel in stroom (warmte) Mijn memory en core worden max 70 graden en hotspot 80. Sure, ik handicap de kaart wat in de zin dat er meer power in zit. En ik verlies dus een frame of 4-6 in games als RDR2 en Cyberpunk op een ultrawide. Voor mij is het inleveren van die paar frames echt geen probleem om de kaart stil en koel te houden.
Bericht van AMD, ze stellen (zoals verwacht) dat het allemaal geen enkel probleem is en dat temperaturen tot 120C kunnen...
Gezien de verhalen hier ben ik eigenlijk niet bereid dit te accepteren. De fans draaien ook nog eens als een malle en maken echt herrie. Het lijkt mij overduidelijk dat ik een inferieure kaart gekregen heb.
Gezien de verhalen hier ben ik eigenlijk niet bereid dit te accepteren. De fans draaien ook nog eens als een malle en maken echt herrie. Het lijkt mij overduidelijk dat ik een inferieure kaart gekregen heb.
Kan je je in dit geval niet beroepen op koop op afstand of dergelijke?JGDB schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 14:12:
Bericht van AMD, ze stellen (zoals verwacht) dat het allemaal geen enkel probleem is en dat temperaturen tot 120C kunnen...
Je stuurt het product dan gewoon terug, mits in nieuwstaat. En koopt een nieuwe/andere zelf terug.
Ik zou hier ook niet mee akkoord gaan.
EK waterblok. Hotspot max 62 bij 27 ambient bij max OC. 56c max bij normale 24/7 OC+UV.Sokucho schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:54:
[...]
Heb je een aftermarket koeler op je 6800xt? Hoe heb je je wattman settings? Ben benieuwd
De run hierboven is volgens mij 2585/2715 Mhz en rest MAX (+ verhoogde power limieten met MPT).
Mijn dagelijkse settings hier:
/f/image/XZiN1dC1rATeWtkXNFa3M0Kh.png?f=fotoalbum_large)
Good for almost 20K GPU score also but mostly running around 220W in games at max 1.033v hovering a steady 2450Mhz
Ik heb een paar maand een AMD Radeon 6800XT, nu is mij opgevallen dat mijn radeon logo de kaart niet op licht. Als ik mijn foto's bekijk toen ik mijn build net had gedaan was dit ook al zo. De kaart werkt perfect voor de gamen. Maar het LED logo van Radeon doet juist niets.
Ik heb de laatste drivers en heb die RGB software van coolermaster ook geïnstalleerd. Er gebeurt niets.
Kan ik dit ergens aan zetten?
Ik heb de laatste drivers en heb die RGB software van coolermaster ook geïnstalleerd. Er gebeurt niets.
Bedoel je met RGB software de tool van AMD? Met deze tool kan je het logo instellen.icerus schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 17:56:
Ik heb een paar maand een AMD Radeon 6800XT, nu is mij opgevallen dat mijn radeon logo de kaart niet op licht. Als ik mijn foto's bekijk toen ik mijn build net had gedaan was dit ook al zo. De kaart werkt perfect voor de gamen. Maar het LED logo van Radeon doet juist niets.
Ja die bedoel ik. Maar het logo op mijn RX 6800 XT doet juist niets, geeft geen licht
Is toevallig het stekkertje losgeschoten? (Er zitten aan de kant van het PCIe slot 2 kabeltjes)
Netjes, 200 punten erbij en je hebt mijn 6900XT score.Sokucho schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 18:50:
Mijn nieuwe record na 2 dagen van alles proberen.
junction max 94
edge max 75
fan speed max 67% 2000 rpm ongeveer
Draait volgens hwi max 1.071mv
[Afbeelding]
Stay hungry, stay foolish!
Dan vrees ik dat het ledje ervan stuk is. Zeker als de toggle in jouw geval wel aan staat.icerus schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 15:13:
Kaart er eens uitgehaald. Alles zit goed vast. [Afbeelding]
/f/image/lQUZERxYyvWCRj6GxBHgWxfu.png?f=fotoalbum_large)
In mijn geval brandde het ledje al wel vanaf het begin. Deze heb ik pas uitgezet.
Yup staat aan. Das wel straf, dan is dit stuk van in het fabriek O_O?
Heb je "na 2 dagen van alles proberen" nog tips?Sokucho schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 18:50:
junction max 94
edge max 75
[Afbeelding]
Wellicht sowieso een screenshot van de AMD control panel settings

Nieuwe Driver is released: 21.7.1
Weer wat extra puntjes (400!) in TimeSpy
Dicht bij de hoogste score voor mijn combi dus heel tevreden met hoe mijn systeempje draait. Al blijft de 6800 non-XT wat duur in verhouding tot de XT.
Toch blij genoeg dat ik dit reference model heb kunnen halen voor MSRP. En voor de XT had ik een nieuwe voeding moeten kopen, dus was het toch weer duurder geworden
Weer wat extra puntjes (400!) in TimeSpy
Dicht bij de hoogste score voor mijn combi dus heel tevreden met hoe mijn systeempje draait. Al blijft de 6800 non-XT wat duur in verhouding tot de XT.
Toch blij genoeg dat ik dit reference model heb kunnen halen voor MSRP. En voor de XT had ik een nieuwe voeding moeten kopen, dus was het toch weer duurder geworden
:fill(white):strip_exif()/f/image/bStYwGS6ESBTWnX5fz7lm7Yi.png?f=user_large)
[ Voor 8% gewijzigd door MailMan op 16-07-2021 11:11 ]
Vandaag is mijn RX 6900 XT 'XTXH' kaart toegekomen. Straks eens zien wat dat geeft
Dat is wel een toffe uitvoering zeg! Ben ook benieuwd naar de resultaten. Mag ik vragen wat je ervoor heb moeten aftikken?Skyline GT-R schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 10:47:
Vandaag is mijn RX 6900 XT 'XTXH' kaart toegekomen. Straks eens zien wat dat geeft
Ja hoor, https://www.amazon.de/dp/B097N5N3YB/CarJunkyXL schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 11:09:
[...]
Dat is wel een toffe uitvoering zeg! Ben ook benieuwd naar de resultaten. Mag ik vragen wat je ervoor heb moeten aftikken?
Ah, ik dacht dat het deze kaart was:
https://nl.hardware.info/...nellere-navi-21-xtxh-chip
Ik zelf heb ook de kaart waar je naar linkt. Erg tevreden over!
Zal het straks als ik thuis ben posten. Als tip gebruik een artifact scanner en bepaal voor je zelf wat je acceptabel vind kwa geluid en hitte productie. Kijk eerst wat je kaart kan met stock target voltage en ga rustig afbouwen in kleine stapjes met veel testen. Ik heb 3d mark gebruikt voor het testen. Lees hier en daar ook over slechte kaarten dus je moet ook een beetje geluk hebben met wat je kaart kan.Gurneyhck schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 20:42:
[...]
Heb je "na 2 dagen van alles proberen" nog tips?![]()
Wellicht sowieso een screenshot van de AMD control panel settingsThanks!
Mooi! Heb je een XFX RX 6900 XT Merc 319 Black of de Black Limited Edition? Enkel die Limited Edition heeft normaal een XTXH chip. Je kan het verschil ook zien aan je typenummer:CarJunkyXL schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 11:24:
[...]
Ah, ik dacht dat het deze kaart was:
https://nl.hardware.info/...nellere-navi-21-xtxh-chip
Ik zelf heb ook de kaart waar je naar linkt. Erg tevreden over!
- XFX RX 6900 XT Merc 319 Black: RX-69XTACBD9
- XFX RX 6900 XT Merc 319 Black Limited Edition: RX-69XTACSD9
Heel netjes! Mijn RX 6900 XT Ref met een EKWB blok gaat niet over de 2450 MHz, zelfs op die clock crashed Time Spy meer wel dan niet..bjvdven schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 11:24:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nieuw persoonlijk record met de nieuwe driver. Not bad at all.
GPU temp zat op 63 graden, hotspot 84. Standaard 6900XT
Is mij ook al opgevallen! Vooral bij het spelen van HLL. Gpu utilization gaat echt alle kanten op, inclusief het nodige gestutter/frame drops.Santee schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 21:58:
Ik speel net een potje Fortnite en merk dat mijn gpu core clock ineens constant naar <100MHz schiet om de paar seconde, meer als ik rondjes draai? Als gevolg dikke freeze spikes waarbij mijn framerate letterlijk 0 wordt voor 0,1-0,3 seconden... Iemand bekend met dit probleem?
Bij andere games heb ik er voorlopig precies minder last van.
Blijkbaar ook geen alleenstaand probleem als je zo eens begint te zoeken. Genoeg topics te vinden met soortgelijke problemen, maar een echte oplossing blijft uit voorlopig.
Ah, ik wist dat er een Ultimate en een Black Editie was. Niet dat er ook nog een Black Limited Edition was.Skyline GT-R schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 11:34:
[...]
Mooi! Heb je een XFX RX 6900 XT Merc 319 Black of de Black Limited Edition? Enkel die Limited Edition heeft normaal een XTXH chip. Je kan het verschil ook zien aan je typenummer:
- XFX RX 6900 XT Merc 319 Black: RX-69XTACBD9
- XFX RX 6900 XT Merc 319 Black Limited Edition: RX-69XTACSD9
Maar ik heb de "poor man's" uitvoering zie ik; RX-69XTACBD9
Mijn laastste Spytime run:
:strip_exif()/f/image/uC2IWMDOQ0zqxNcNbta3eQG3.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat is wel vervelend om te horen. Instellen van min gpu clock leek wel iets te helpen.SaikoBe schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 11:43:
[...]
Is mij ook al opgevallen! Vooral bij het spelen van HLL. Gpu utilization gaat echt alle kanten op, inclusief het nodige gestutter/frame drops.
Bij andere games heb ik er voorlopig precies minder last van.
Blijkbaar ook geen alleenstaand probleem als je zo eens begint te zoeken. Genoeg topics te vinden met soortgelijke problemen, maar een echte oplossing blijft uit voorlopig.
Heb jij de 6800xt refrence kaart? Mag ik jouw tuning instelling zien?Sokucho schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 18:50:
junction max 94
edge max 75
[Afbeelding]
Dat is een hele mooie score. Dit is het verste dat ik mijn 6900XT krijg: https://www.3dmark.com/spy/20539340CarJunkyXL schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 11:58:
[...]
Ah, ik wist dat er een Ultimate en een Black Editie was. Niet dat er ook nog een Black Limited Edition was.
Maar ik heb de "poor man's" uitvoering zie ik; RX-69XTACBD9
Mijn laastste Spytime run:
[Afbeelding]
Mijn 6800 XT Merc 319 was sneller dan deze kaart: https://www.3dmark.com/spy/18878391
/f/image/nO9scJURMtBCKU1yvCp8LTej.png?f=fotoalbum_large)
Zou wel interessant zijn als Tweakers weer eens een nieuwe review doet van RDNA2 t.o.v. Ampere na de verschillende driver updates. Ik heb namelijk het idee dat er een behoorlijk performance boost zit aan de kant van AMD en ben wel benieuwd of dat ook zo bij Nvidia is.
Ik zou eens stock moeten testen, maar heb met driver updates en overclock een +19% hogere score gekregen (van 14800 naar 17600) en zit met de 6800 nu op stock 6800XT en 3080 niveau.
Vind ik best wel een verschil t.o.v. de review: reviews: AMD Radeon RX 6800 en RX 6800 XT - Het Zen-moment voor Radeon
Edit: De helft van die 19% hogere score lijkt de drivers te zijn na vergelijking. Dus zo'n 10% increase
Ik zou eens stock moeten testen, maar heb met driver updates en overclock een +19% hogere score gekregen (van 14800 naar 17600) en zit met de 6800 nu op stock 6800XT en 3080 niveau.
Vind ik best wel een verschil t.o.v. de review: reviews: AMD Radeon RX 6800 en RX 6800 XT - Het Zen-moment voor Radeon
Edit: De helft van die 19% hogere score lijkt de drivers te zijn na vergelijking. Dus zo'n 10% increase
[ Voor 28% gewijzigd door MailMan op 16-07-2021 15:51 ]
Welke instellingen gebruik je voor de OC?MailMan schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:10:
Zou wel interessant zijn als Tweakers weer eens een nieuwe review doet van RDNA2 t.o.v. Ampere na de verschillende driver updates. Ik heb namelijk het idee dat er een behoorlijk performance boost zit aan de kant van AMD en ben wel benieuwd of dat ook zo bij Nvidia is.
En ik zou zeggen neem contact op met de auteur van die review artikelen, wellicht dat ze met een goede uitleg en instellingen sneller een artikel willen schrijven. Desnoods een community review, als je de kennis in dit topic ziet moet dat goed mogelijk zijn.
Min 2400, Max 2500Mhz @880mVPostman schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 16:49:
[...]
Welke instellingen gebruik je voor de OC?
En ik zou zeggen neem contact op met de auteur van die review artikelen, wellicht dat ze met een goede uitleg en instellingen sneller een artikel willen schrijven. Desnoods een community review, als je de kennis in dit topic ziet moet dat goed mogelijk zijn.
Memory 2150 (max) met fast timings
Power limit 15%
Max Fan 75%
SAM enabled
Heb in het "Geachte redactie" gedeelte een topic aangemaakt met die suggestie.
Ik ben even benieuwd: wat is de standaard max target clock van deze GPU? Een XTXH-chip zal wel flink boven de 2500 MHz zitten, aangezien de XTX-chips al rond de 2500 MHz meekrijgen vanuit de fabriek.
Ik heb deze net even in een test PC gedaan. Standaard staat die op 2695Degrader schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 22:01:
[...]
Ik ben even benieuwd: wat is de standaard max target clock van deze GPU? Een XTXH-chip zal wel flink boven de 2500 MHz zitten, aangezien de XTX-chips al rond de 2500 MHz meekrijgen vanuit de fabriek.
Dat is extreem hoog! Je moet wel een super binned chip hebben.Skyline GT-R schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 22:46:
[...]
Ik heb deze net even in een test PC gedaan. Standaard staat die op 2695
Vergelijk je target clock maar eens met die hier genoemd worden:
/f/image/9q8yARKwe1SZfpTTZGg5dHVG.png?f=fotoalbum_large)
Je Port Royal-score bijvoorbeeld zal stock (is standaard natuurlijk al oc t.o.v. referentiekaart) schat ik rond de 11k zijn, of niet?
De laatste review waar de videokaarten van AMD en Nvidia met elkaar vergeleken worden is die van de 3070 Ti. Daarbij gebruikten ze voor de Radeons driverversie 21.5.2. Nu zijn er sinds die driver nog drie nieuwere drivers uitgekomen, maar 21.5.2 is nog redelijk recent.MailMan schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 14:10:
/f/image/q1MBkP66DO1AMVgQ6EghvXIz.png?f=fotoalbum_large)
Voor vergelijking tussen de scores van 3DMark, zie:
https://tweakers.net/revi...e-spy-en-fire-strike.html
Nog eens een nieuwe stock run, enkel power +15%, gedaan met mn Ref kaart met de nieuwste drivers.
https://www.3dmark.com/spy/21568028
Ik ga eens de tijd moeten zoeken om mijn XFX in te bouwen in mijn 5900X systeem.
Ik ga eens de tijd moeten zoeken om mijn XFX in te bouwen in mijn 5900X systeem.
Redelijk recent ja, maar bij elke update kreeg ik er een paar honderd punten bij. De laatste keer 400. Al vind ik het apart dat de score van de eerste review vs. die jij noemt (met 21.5.2), iets achteruit is gegaan. Dat strookt niet met mijn eigen ervaring en die van andere gebruikers in dit topic, of dit artikel: https://www.digitaltrends...rcent-faster-than-launch/Degrader schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 08:58:
[...]
De laatste review waar de videokaarten van AMD en Nvidia met elkaar vergeleken worden is die van de 3070 Ti. Daarbij gebruikten ze voor de Radeons driverversie 21.5.2. Nu zijn er sinds die driver nog drie nieuwere drivers uitgekomen, maar 21.5.2 is nog redelijk recent.
[Afbeelding]
Voor vergelijking tussen de scores van 3DMark, zie:
https://tweakers.net/revi...e-spy-en-fire-strike.html
Ik ben van 14700 naar 15900 gegaan met, volgens mij, puur stock settings. Die 14700 was met 21.4.1 meen ik, dus ook niet eens zo oud.
[ Voor 5% gewijzigd door MailMan op 17-07-2021 10:12 ]
Dat is volgens mij een nette score met 15 power. Je hebt dus ook nog een referentie model van de 6900 XT. Wat is daar de standaard target clock van? 😊Skyline GT-R schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 09:39:
Nog eens een nieuwe stock run, enkel power +15%, gedaan met mn Ref kaart met de nieuwste drivers.
Ja klopt inderdaad. Ik heb ook een RX 6900 XT ref met EKWB waterblok op. Dit is daar de default clock van.Degrader schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 13:19:
[...]
Dat is volgens mij een nette score met 15 power. Je hebt dus ook nog een referentie model van de 6900 XT. Wat is daar de standaard target clock van? 😊
/f/image/VvBRLubhVYduG03eTtwc8778.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb net ook de drivers gedowngrade van 21.7.1 terug naar 21.6.1. Ik had bij 21.7.1 voortdurend last van systeemcrashes door wattman.
Ah, bedankt!Skyline GT-R schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 13:44:
[...]
Ja klopt inderdaad. Ik heb ook een RX 6900 XT ref met EKWB waterblok op. Dit is daar de default clock van.
[Afbeelding]
Ik heb net ook de drivers gedowngrade van 21.7.1 terug naar 21.6.1. Ik had bij 21.7.1 voortdurend last van systeemcrashes door wattman.
Kun je die chip een beetje undervolten? Mijn 6900 XT heeft een standaard target clock van 2494 MHz, maar als ik 'm undervolt naar 1125 mV op stock clocks dan krijg ik al een crash met Timespy stress test na twee a drie runs (games en andere benchmarks lopen wel stabiel, maar dat zegt dus niets), gek genoeg niet met de extremetest. Ook is het overklokpotentieel lang niet zo groot als met de 6800 XT die ik had. Die kon ik behoorlijk undervolten en daarbij overklokken.
Ik weet niet of het aan mij ligt maar heb met de nieuwe drivers (21.7.1) opeens crashes zelfs als ik net windows opstart crasht radeon software al. Heb met ddu drivers verwijderd in safe mode en 21.6.1 weer er op gezet en probleem is direct weg? Meerdere mensen hier last van? Ga vanavond eens nog een keer 21.7.1 installeren maar dan dit keer eerst ddu draaien.
Ik had onder Windows 11 tijdens installatie van 21.7.1, nadat het scherm even op zwart flikkert, dat deze bleef hangen op een zwart scherm. Maar goed, het is dan ook geen WHQL-driver.Sokucho schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 14:02:
Ik weet niet of het aan mij ligt maar heb met de nieuwe drivers (21.7.1) opeens crashes zelfs als ik net windows opstart crasht radeon software al. Heb met ddu drivers verwijderd in safe mode en 21.6.1 weer er op gezet en probleem is direct weg? Meerdere mensen hier last van? Ga vanavond eens nog een keer 21.7.1 installeren maar dan dit keer eerst ddu draaien.
Ja idem hoor. Ik heb ook gedowngrade naar de vorige versie.Sokucho schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 14:02:
Oke ik ga vanavond even kijken hoe het is als er eerst ddu gebruikt word en zo geïnstalleerd en laat het hier wel weten. Had installatie gewoon over 21.6.1 gedaan.Skyline GT-R schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 14:30:
[...]
Ja idem hoor. Ik heb ook gedowngrade naar de vorige versie.
Edit: blijft het zelfde optional drivers zijn bij mij alles behalve stabiel. Blijf lekker op 21.6.1.
[ Voor 12% gewijzigd door Sokucho op 18-07-2021 01:49 ]
Metro exodus enhanced edition is dusdanig zwaar dat ik mijn maximale frequentie van rx6800 een kleine 50 mhz naar beneden heb moeten stellen en het voltage 20mv omhoog heb moeten gooien. En dat terwijl hij in time spy/extreme wel stabiel was in de stress test modus.
Ook stabiel in de standaard Spytime stresstest, dus zonder extreme? Want de standaard test lijkt de kaart soms wat beter te stressen dan de extreme-variantkurttank43 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 14:43:
Metro exodus enhanced edition is dusdanig zwaar dat ik mijn maximale frequentie van rx6800 een kleine 50 mhz naar beneden heb moeten stellen en het voltage 20mv omhoog heb moeten gooien. En dat terwijl hij in time spy/extreme wel stabiel was in de stress test modus.
Raar, ik zit op 21.6.1 en mijn drivers zeggen 'up to date'..?Sokucho schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 14:02:
Gaat om optional drivers van 7/15 die krijg je niet als update.Santee schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 15:03:
[...]
Raar, ik zit op 21.6.1 en mijn drivers zeggen 'up to date'..?
Volgens mij komt dit omdat 21.7.1 als 'optional' gekenmerkt is door AMD, zie ook https://www.amd.com/en/su...ies/amd-radeon-rx-6900-xt (Windows 10 open klappen).Santee schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 15:03:
[...]
Raar, ik zit op 21.6.1 en mijn drivers zeggen 'up to date'..?
Heb het net even getest in standaard timespy is hij inderdaad niet stabiel, weer wat geleerdDegrader schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 14:49:
[...]
Ook stabiel in de standaard Spytime stresstest, dus zonder extreme? Want de standaard test lijkt de kaart soms wat beter te stressen dan de extreme-variant
Sinds kort leeft hij in een nieuwe behuizing hij word in een kamer van 28 graden warm, 70c heet en 95c op de hotspot. Fans draaien dan maximaal 1730 rpm.
Heb nu de lian Li Lian Li LANCOOL II Mesh Performance met 2x140mm intake van Arctic p14 en 1x 120mm p12 out take.
Tijdens ''normale'' game situaties heb ik dit resultaat.
:strip_exif()/f/image/Vrgex6a4kYioWbMlXRCt2Dvk.jpg?f=fotoalbum_large)
Hij is trouwens gek op red dead redemption 2, 120 fps +- bij 2560x1440 met de optimized settings van hardware unboxed.
[ Voor 19% gewijzigd door kurttank43 op 17-07-2021 15:25 ]
Wow die undervolt is echt netjes, <1000rpm en toch bijna 2300MHz core? Ik ga ook even fiddlen met m'n kaartje dit weekend denk ikkurttank43 schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 15:24:
[...]
Heb het net even getest in standaard timespy is hij inderdaad niet stabiel, weer wat geleerd![]()
Sinds kort leeft hij in een nieuwe behuizing hij word in een kamer van 28 graden warm, 70c heet en 95c op de hotspot. Fans draaien dan maximaal 1730 rpm.
Heb nu de lian Li Lian Li LANCOOL II Mesh Performance met 2x140mm intake van Arctic p14 en 1x 120mm p12 out take.
Tijdens ''normale'' game situaties heb ik dit resultaat.
[Afbeelding]
Hij is trouwens gek op red dead redemption 2, 120 fps +- bij 2560x1440 met de optimized settings van hardware unboxed.
Het is natuurlijk sterk afhankelijk van het spel dat je speelt, hij word met red dead lang niet zo zwaar belast als metro exodus enhanced.Santee schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 15:55:
[...]
Wow die undervolt is echt netjes, <1000rpm en toch bijna 2300MHz core? Ik ga ook even fiddlen met m'n kaartje dit weekend denk ik
Maar ja, ik ben zeker zeer tevreden over de situatie in de nieuwe kast.
In de fractal design define 7 compact werd hij toch zeker wel 7/8 graden warmer.
Kast zelf werd ook flink warm.
/f/image/YpSVslOkIHfKsHgpZpKNxI9w.png?f=fotoalbum_large)
Om even te laten zien wat je kan doen met een gebalanceerde undervolt. Dit zijn mijn daily settings. GPU trekt nooit meer dan 1.029v effectief. De CPU score is shit maar dat komt door Windows 11 en AMD. de GPU score is solide voor koele daily settings. hotspot max 55c bij 25c ambient. (inclusief 2 uur gamen. HWINFO draait hier meer dan 5 uur).
Welke 6800xt heb jij?Cidious schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 16:15:
[Afbeelding]
Om even te laten zien wat je kan doen met een gebalanceerde undervolt. Dit zijn mijn daily settings. GPU trekt nooit meer dan 1.029v effectief. De CPU score is shit maar dat komt door Windows 11 en AMD. de GPU score is solide voor koele daily settings. hotspot max 55c bij 25c ambient. (inclusief 2 uur gamen. HWINFO draait hier meer dan 5 uur).
Tjongejonge dat zijn nog eens scores, mijn 6900XT wil maar ternauwernood de 20000 grens doorbreken met een +15% Power OC en max undervolt (of Timespy is niet ok, want ik moet echt veel meer spanning geven dan uit mijn gemaakte U/F curve blijkt).
Heeft de waterkoeling veel hierbij uitgemaakt?
Een delta edge-hot van 13°C - 18°C is zeer netjes.
411W is wel redelijk balls to the walls
Heeft de waterkoeling veel hierbij uitgemaakt?
Een delta edge-hot van 13°C - 18°C is zeer netjes.
411W is wel redelijk balls to the walls
[ Voor 7% gewijzigd door CMT op 17-07-2021 16:58 ]