Remth2 schreef op zondag 13 juni 2021 @ 11:00:
[...]
Als ik dat zo hoor, ik heb zelf de 6900XT ook maar in combinatie met een 3700x. Ik haal 144-160 af en toe maar ook flinke dips naar 100-120. Dit kan dus CPU bound zijn begrijp ik?
Sorry, ik zit toch op een GPU beperking. Ik was vergeten de -10% power limiet uit te zetten.
Ik heb opnieuw een potje gelogd en zit nu gemiddeld op 254W TGP, wat de stock max is van de 6900XT.
Je zou voor de zekerheid wat kunnen loggen met CapFrameX, dan kom je snel genoeg achter of er nog meer uit te halen valt met een snellere CPU.
MailMan schreef op zondag 13 juni 2021 @ 11:31:
[...]
Wat bedoel je met Daisy Chain aan GPU vs PSU zijde? Er loopt bij mij 1 kabel met 1 connector aan de PSU zijde waar hij zich opsplits in 2 connectoren voor de GPU.
Zijn volgens mij ook 3 voedingsdraden per 8, maar die schijnen met standaard draaddikte toch wel 15-20A te kunnen trekken. Maar wat je al aangeeft, de Molex zal dat zelf niet zo leuk vinden waarschijnlijk.
Ik snap alleen niet waarom een producent een daisy chain voor PCI-e levert met 2x8 pins connectoren als daar geen 300watt overheen zou kunnen. Dat is toch de hele functie van 2x8 connectoren aansluiten?
Dat alles uiteindelijk aan de voeding zijde maar over 8 pinnen loopt, waarvan als het goed is slechts 3 'hot' pinnen.
De daisychain stekker aan de videokaart zijde is dan eigenlijk onzinnig, want de ketting is zo sterk als de zwakste schakel ehm 'stekker'

.
Het kan gedaan zijn omwille van conformiteit en goede werking van de videokaarten.
Of simpelweg regelgeving (ik kan mij iets van een max. vermogen herinneren dat gespecificeerd werd per PCIE stekker).
In ieder geval wil dat niet zeggen dat er automatisch 300W over gejaagd mag worden.
Ik denk ook niet de Corsair de TX-550 heeft ontworpen om een highend videokaart mee te voeden.
Ook al kan dat goed gaan, veilig of verstandig is het niet.
Hoeveel ampere door een draad mag gaan, hangt ook heel erg van de situatie af.
Een draad dat open en bloot ligt kan zijn warmte beter kwijt en 'kan' dan meer ampere verdragen.
Dat is tegenovergesteld in een situatie waarbij de draden gebundeld zijn en elkaar dus verwarmen.