De bovengrens is makkelijk te begrenzen door het instellen van de monitor verversingssnelheid.
Om de ondergrens ook aan te passen, zal je een tooltje nodig hebben genaamd
CRU (custom resolution utility).
Wanneer je CRU opent zal bovenaan het monitortype staan en rechts daarvan een edit knop.
Als op edit gedrukt wordt, moet er een scherm tevoorschijn komen genaamd 'Display Properties'.
Onder V-rate staat een range aangeven en meestal is dat ook het freesync bereik van de monitor.
Maar soms is de freesync range in de EDID opgenomen en zal je moeten kijken of het daar ook aangepast moet worden (zoek daarbij de gebruikte resolutie en verversingssnelheid).
Het is een zeer krachtig tooltje. Dus als je niet zeker weet wat je aan het doen bent is het aan te raden om even een herstelpunt te maken. Met een verkeerde instelling kan het zo zijn dat er geen beeld meer zichtbaar is met de OS en dat is nogal knudde als je geen 2e scherm hebt

.
Verder doet het geen hardware aanpassingen dus je hoeft je geen zorgen te maken om iets te beschadigen.
Weet je wel zeker dat de freesync met Nvidia ook aangestaan heeft? Je moet 3 opties aanvinken om dat aan te zetten in de driver..
'enable g-sync, g-sync compatible' + 'Enable for windowed and full screen mode' + Enable settings for the selected display model'
@
Sp3ci3s8472
Ik heb precies dezelfde instelling

.
Misschien is dat de reden waarom ik geen problemen ondervind, wat 'updates' betreft ben ik zeer terughoudend.
[
Voor 16% gewijzigd door
CMT op 18-04-2021 19:10
]