[Lidl Smart Home] Ervaringen & discussie - Deel 1

Pagina: 1 ... 24 ... 30 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:37

MartNL

Geekess schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 14:18:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem, heel irritant :-( Ik gebruik de Tuya Smart app, heb gekeken naar jouw oplossing, de Smart Life app, maar die is niet van Tuya zelf, en heeft erg slechte reviews. Ik ga wel weer even naar Home Assistant kijken tot dit gefixt is.
De smartlife app heeft juist goede reviews. En het werkt ook prima. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6WAl3LDqEj8YAn8RDtmJbT7JrqE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GFpDEZnRbmDUQibleRLRGZ3M.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-04 22:25
Geekess schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 14:18:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem, heel irritant :-( Ik gebruik de Tuya Smart app, heb gekeken naar jouw oplossing, de Smart Life app, maar die is niet van Tuya zelf, en heeft erg slechte reviews. Ik ga wel weer even naar Home Assistant kijken tot dit gefixt is.
Zover ik kan zien werkt die Smart Life app precies hetzelfde als de Tuya Smart app. En hij ziet er ook precies hetzelfde uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geekess
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-05 07:56
Hmmm ik kijk waarschijnlijk naar de verkeerde Smart Life app (Volcano Technologies). Welke gebruiken jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:52
ook Volcano Technology limited.
een 4.6 is toch best netjes (450k reviews).

ik gebruik vanaf het begin de Smart Life app. Bij mij komen de notificaties razendsnel binnen en status van de apparaten zijn ook correct, bij het openen. Ik hoef niet te refreshen.

ideetje om de topic te hernoemen ?? [Tuya Smart Life Home - Lidl/Action/Hema/Kruidvat/etc]

• Geekess
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-05 07:56
Ik ga eens naar die app kijken!

Overigens stopte mijn probleem (dat al weken speelt) plotseling nadat ik het hier had gepost :-D Had ik eerder moeten doen :-D

+1 voor het hernoemen van het topic. Het gaat steeds meer over Tuya algemeen dan over Lidl exclusief.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Herman6256
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12-04-2024
Hier ook in de LIDL Home app sinds een week of zo: JSON PARSE EXCEPTION
De melding komt 3 keer
Ervaar verder ook geen storing.

[ Voor 8% gewijzigd door Herman6256 op 26-02-2023 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
Ik wil mijn bestaande mechanische ventilatie slimmer maken.
Dit is hoe het er aan de binnekant uitziet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/trDhe_KYi11EVPDWuj8TbfVFIp8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bPZ3uWj2Ehrgccz5DOf1ZFnZ.jpg?f=fotoalbum_large

de onderste 4 kabels gaan naar de perilex.
bovenste 3 gaan (denk ik) naar de bdkamer (stand: laag en Hoog) en de keuken (stand: Laag, Midden en Hoog).

Ik heb dit van Tuya gevonden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2oQ8TNLyapOfC84B4DlTucoe8Hg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xJL3QYqkHdBKF8Gr5nD4ikbx.jpg?f=user_large

- Kan ik dit gebuiken om de ventilatie helemaal uit te schakelen?
- Verschillende standen in/uitschakelen?
- ik heb een Yuya vochtmeter in de badkamer, dus ik zou zelfs een automatiserings-regel erin kunnen zetten.

[ Voor 22% gewijzigd door SolarOrbiter op 27-02-2023 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicpixel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-05 19:20
SolarOrbiter schreef op maandag 27 februari 2023 @ 11:31:
[Afbeelding]

bovenste 3 gaan (denk ik) naar de bdkamer (stand: laag en Hoog) en de keuken (stand: Laag, Midden en Hoog).
Voor zover ik het uit het plaatje op de unit kan halen worden L1 en L2 gebruikt voor Laag, Midden en Hoog:
geen stroom op L1 en L2 = Laag
stroom op alleen L2 = Midden
stroom op alleen L1 = Hoog

L1 en L2 zullen vermoedelijk naar zowel badkamer als keuken gaan.
Geen idee wat er gebeurt als de schakelaars in verschillende standen staan en er mogelijk stroom op L1 *en* L2 staat... doet ie dan midden of hoog is de vraag...

En ik denk dat U1, Z en U2 naar de motor van de ventilatieunit gaan, als ik de zwarte kabel zo volg...
N en L3 zijn voor de stroomtoevoer. Als deze verbonden zijn draait de ventilatie waarschijnlijk, niet verbonden = uit.
En de groen/gele is natuurlijk aarde.

Feel free to Buy me a coffee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:37

MartNL

SolarOrbiter schreef op maandag 27 februari 2023 @ 11:31:
[Afbeelding]

Ik heb dit van Tuya gevonden:
[Afbeelding]

- Kan ik dit gebuiken om de ventilatie helemaal uit te schakelen?
- Verschillende standen in/uitschakelen?
- ik heb een Yuya vochtmeter in de badkamer, dus ik zou zelfs een automatiserings-regel erin kunnen zetten.
Hier staan wat schema's dan kun je in iedergeval zien waar de aansluitingen bij horen. Ze verkopen er trouwens ook verschillende onderdelen die je mischien nodig hebt.

https://www.robbshop.nl/d...-wave-badkamer-ventilatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Is het mogelijk om een (Lidl) gateway te extenden? Of iemand toevallig ervaring met sterkere gateways? Lidl geeft aan max 70m in een open ruimte.

We hebben namelijk sinds kort een aanbouw, maar onze Lidl Gateway haalt het net niet om bijvoorbeeld de zignee rookmelder daar te vinden.

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:04

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

@Mesh Nagenoeg alle zigbee-apparaten met een stekker werken als extender (router). Noem het een... mesh-netwerk :P Als je niet ver genoeg komt, kun je dus een zigbee-lamp of stekker tussen de coördinator en rookmelder hangen. Volgens mij heeft Ikea dedicated extenders, maar of die op de Lidl-gateway werken weet ik niet.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01:30
wat @Thijsmans zegt, de lidl 'smart home' tussenstekker van 10e is zo'n router. dus voor 10e heb een stekker en router in 1.
https://www.lidl.nl/p/sil...bee-smart-home/p100346198

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb twee smart plugs van de lidl en een switch van Philips. Ik heb drie scenes aangemaakt: lamp 1 aan, lamp 2 aan, lamp 1 en 2 aan. Echter lukt het me niet om tussen de scènes te schakelen. De smart plugs reageren niet op de switch. Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Laatst online: 06-05 08:08
Ik heb een SilverCrest smart plug (met zo'n aan/uit knopje bovenop).

Is het mogelijk om in te stellen dat als dat knopje wordt ingedrukt, het aangesloten apparaat voor een bepaalde tijd aan gaat en dan weer uit?
Bijvoorbeeld 30 minuten of een uur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:04

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Voor zowel @christiaann1985 als @Pusherman_, wat is de rest van jullie set-up? Welke hub/bridge, verder nog Homey/Home Assistant/etc?

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Niet online
Hue bridge en nog een plug dimmer van aduro in dezelfde ruimte. Verder niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:34

Mimiix

Professioneel Prutser

christiaann1985 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 22:14:
Ik heb twee smart plugs van de lidl en een switch van Philips. Ik heb drie scenes aangemaakt: lamp 1 aan, lamp 2 aan, lamp 1 en 2 aan. Echter lukt het me niet om tussen de scènes te schakelen. De smart plugs reageren niet op de switch. Tips?
Waarschijnlijk ondersteunen de Lidl plugs geen scènes volgens zigbee protocol. Tuya is een eigen zigbee implementatie.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkHA22
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 07-05 07:02
@Mesh als je een smartplug plaatst ergens halverwege de gateway en je zigbee rookdetector en vervolgens de rookdetector opnieuw pairt zou de smartplug als extender moeten functioneren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Thijsmans schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 20:08:
Voor zowel @christiaann1985 als @Pusherman_, wat is de rest van jullie set-up? Welke hub/bridge, verder nog Homey/Home Assistant/etc?
Hue bridge en hue lampen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crashtestdummy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:08

crashtestdummy

Ajoeto member

Pusherman_ schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 16:13:
Ik heb een SilverCrest smart plug (met zo'n aan/uit knopje bovenop).

Is het mogelijk om in te stellen dat als dat knopje wordt ingedrukt, het aangesloten apparaat voor een bepaalde tijd aan gaat en dan weer uit?
Bijvoorbeeld 30 minuten of een uur?
Ja, dit zou je in de Lidl Home app kunnen met Smart Automatisering.
Je 'kijkt' naar de status van de SilverCrest stekker. Zodra die ingeschakeld is, dan voer je 2 taken uit: 30 minuten wachten en daarna de stekker uitschakelen.

Ziet er schematisch ongeveer zo uit:

code:
1
2
3
"Als de apparaatstatus verandert" -> Schakelaar Silvercrest = AAN
Dan Taak 1 Vertraging 30 of 60 minuten
    Taak 2 "Apparaat gebruiken" -> Schakelaar Silvercrest = UIT

-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolfchild
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-05 11:28
Ik heb een aantal bewegings sensoren, maar deze stopen spontaan met werken, ik moet dan even de batterij eruit halen en dan doen ze het weer een tijdje.
toevallig meer mensen hier last van , en hier een oplossing voor gevonden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brownyster
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18:07
wolfchild schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 08:36:
Ik heb een aantal bewegings sensoren, maar deze stopen spontaan met werken, ik moet dan even de batterij eruit halen en dan doen ze het weer een tijdje.
Ook eens gehad en heb er toen een nieuwe batterij in gedaan toen was het over.

Ondanks dat hij aangaf dat hij nog niet leeg was. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SolarOrbiter
het is gelukt. Mijn StockAir is nu slim hgworden met een Smart Switch Module.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XlSl4MuShmpVYgwp2xm_ToWKQvQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qCNM1zk1o7HsvYeUIZoF4Jh3.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kan nu:
- schakelen via app: op laagste stand, middelste stand, hoogste stand
- schakelen via badkamer-schakelaar: hoogste stand, laagste stand
- schakelen via keuken-schakelaar: middelste stand, laagste stand (hoogste stand doet het niet via keuken-schakelaar, terwijl ik een 3standen schakelaar heb, maar vind ik niet erg).

wat ik nog wil:
- helemaal kunnen uitschakelen. (bedrading moet dan anders, maar weet niet hoe :-D ) eventuele workaround hiervoor: nog een slimme switch achter de perilex wand contact doos. (op N en L draden zetten)
- regels maken. ik moet nog uit vogelen hoe/welke regel ik moet maken om mijn ventilatie op laagste stand te zetten nadat deze is aangezet in de badkamer. kan een timer van 15 min of mbv luchtvochtigheidssensor (beneden x%, dan uit --- of boven x% dan aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-R-L
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22:44
wolfchild schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 08:36:
2 stuks die het beiden een tijdje hardnekkig gedaan hebben. Wel het detectielampje maar vervolgens niets doen. Harde reset was de oplossing, soms meerdere pogingen voor moeten doen.

Heb wel het idee dat eentje er moeite mee blijft houden. Hangt bovenaan een trap en is een hit or miss met detecteren. Ding is echter ook eens gevallen, van bovenaan een trede naar 1 trede lager. Gok dat de Lidl sensor daar minder goed tegen kan, itt een Hue sensor die voor het ophangen meerdere malen vanaf 1,5m omlaag is gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-05 13:33

Donnie

AKA DonCorleone

Ik hoop dat 1 van jullie me misschien kan helpen. Ik heb sinds gister een ander account gekoppeld aan mijn google home. Echter sinds ik dat gedaan heb staan al mijn lampen op offline.

Ik heb het huis verwijderd en opnieuw aangemaakt en opnieuw lidl home via werkt met toegevoegd etc... maar ook dit mocht niet baten. Ik hoop dat 1 van jullie nog suggesties heeft!

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinamar
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:09
Heb 2 Lidl Zigbee tussenstekkers met energie meting. Deze gaan veel offline de afstand tussen Silvercrest zigbee hub en stekkers is maximaal 3 en 4 meter.
Heb al de zigbee hub vervangen maar blijft hetzelfde.
Nog mensen problemen met deze tussenstekkers?
Al de wifi tussenstekkers werken probleemloos maar omdat het er steeds meer werden dacht ik naar Zigbee over te stappen om wifi te ontlasten maar met Lidl werkt het dus niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoCop
  • Registratie: Maart 2023
  • Niet online
Ik heb een reeks smartplugs met energiemeting van Lidl / Silvercrest gekocht om op Hue te gebruiken (en dan vervolgens met Home assistant) : connecteren gaat bliksemsnel (in vergelijking met de Hue lampen) maar het enigste wat ik vervolgens kan doen is de plug aanzetten. Uitschakelen werkt niet. Maw onbruikbaar met Hue. Ik kan me moeilijk voorstellen dat dit een technisch probleem is ; zou eventueel wel kunnen dat enkel een gewone on/off plug wel werkt met Hue omdat Hue zelf ook geen energiemeting kan doen. 2 opties : terugsturen die pluggen en de gewone on/off aanschaffen (als die wel samenwerken) of nog maar eens een hub bijzetten van Lidl en die dan integreren met Home assistant via Homekit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musicpixel
JoCop schreef op zondag 26 maart 2023 @ 13:00:
[...]

Ik heb een reeks smartplugs met energiemeting van Lidl / Silvercrest gekocht om op Hue te gebruiken (en dan vervolgens met Home assistant) : connecteren gaat bliksemsnel (in vergelijking met de Hue lampen) maar het enigste wat ik vervolgens kan doen is de plug aanzetten. Uitschakelen werkt niet. Maw onbruikbaar met Hue. Ik kan me moeilijk voorstellen dat dit een technisch probleem is ; zou eventueel wel kunnen dat enkel een gewone on/off plug wel werkt met Hue omdat Hue zelf ook geen energiemeting kan doen. 2 opties : terugsturen die pluggen en de gewone on/off aanschaffen (als die wel samenwerken) of nog maar eens een hub bijzetten van Lidl en die dan integreren met Home assistant via Homekit
Of een Zigbee stick aanschaffen (deze zijn ondersteund als je Zigbee2Mqtt gebruikt) voor Home Assistant en dan daar je plugs aankoppelen ipv aan een Hue Bridge of Lidl hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicpixel
Ik heb lang geleden ook zoiets bij mijn vader (Hue Bridge, Hue lampen, Hue motion sensors, Lidl plugs) geconstateerd.

De plugs via de app los aan/uit zetten ging goed.
De plugs als onderdeel van een scene INschakelen ging goed.
De plugs als onderdeel van een scene UITschakelen ging mis.

Dus als
scene A = lamp X aan + lamp Y aan + plug aan
scene B = lamp X uit + lamp Y aan + plug uit

Dan kun je wel van scene B naar scene A schakelen, maar niet andersom, want dan blijft de plug aan (maar de lampen reageren wel goed)

Ik weet niet in hoeverre dit nog steeds mis gaat want mijn vader schakelt de scenes nooit in die volgorde.

[ Voor 6% gewijzigd door musicpixel op 26-03-2023 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Niet online
Ik heb nu een hue dial switch in gebruik in plaats van de dimmer switch en dan gaan de lidl plugs wel mee uit. Ik snap niet waarom dat wel lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

JoCop schreef op zondag 26 maart 2023 @ 13:00:
[...]

Of de lidl gateway ook aanschaffen, maar daar zul je niet mee willen werken. Ik heb de vorige aanbieding helaas net gemist, wilde er ook een paar aanschaffen, maar ik wacht weer even omdat ze af en toe flink afgeprijst zijn (en ik moet wel belgische pluggen hebben met een aarde pin)..

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoCop
  • Niet online
musicpixel schreef op zondag 26 maart 2023 @ 17:57:
[...]

Ik heb lang geleden ook zoiets bij mijn vader (Hue Bridge, Hue lampen, Hue motion sensors, Lidl plugs) geconstateerd.

De plugs via de app los aan/uit zetten ging goed.
De plugs als onderdeel van een scene INschakelen ging goed.
De plugs als onderdeel van een scene UITschakelen ging mis.

Dus als
scene A = lamp X aan + lamp Y aan + plug aan
scene B = lamp X uit + lamp Y aan + plug uit

Dan kun je wel van scene B naar scene A schakelen, maar niet andersom, want dan blijft de plug aan (maar de lampen reageren wel goed)

Ik weet niet in hoeverre dit nog steeds mis gaat want mijn vader schakelt de scenes nooit in die volgorde.
toon volledige bericht
musicpixel schreef op zondag 26 maart 2023 @ 17:53:
[...]

Of een Zigbee stick aanschaffen (deze zijn ondersteund als je Zigbee2Mqtt gebruikt) voor Home Assistant en dan daar je plugs aankoppelen ipv aan een Hue Bridge of Lidl hub.
Bedankt voor de link. Ja, ik vermoed dat Hue hub (dit) niet toevallig gebrekkig ondersteunt ... Als Philips zijn stekkers aan gemiddeld 35 € wil blijven verkopen zonder energiemeting terwijl ze 8,5€ (in promotie) kosten bij Lidl mét energiemeting ...
Dat wordt dan het 3de zigbee netwerkje ...
Met de Niko home control zigbee hub (+- 160 €) kan je zelfs niks detecteren dan Niko die enkel nóg duurdere stopcontacten aanbiedt tussen de 45 en 60€ (inbouw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoCop
  • Niet online
Marzman schreef op maandag 27 maart 2023 @ 10:50:
[...]

Of de lidl gateway ook aanschaffen, maar daar zul je niet mee willen werken. Ik heb de vorige aanbieding helaas net gemist, wilde er ook een paar aanschaffen, maar ik wacht weer even omdat ze af en toe flink afgeprijst zijn (en ik moet wel belgische pluggen hebben met een aarde pin)..
Ja ik dacht die er dan toch maar bij te halen ; kost maar 20€ momenteel ; ik vraag me trouwens af hoe je anders ook maar iets kan updaten van het zigbee materiaal (bij Hue toch ook soms updates op lampen e.d)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanatten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-05 19:57
JoCop schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 17:20:
[...]
Ja ik dacht die er dan toch maar bij te halen ; kost maar 20€ momenteel ; ik vraag me trouwens af hoe je anders ook maar iets kan updaten van het zigbee materiaal (bij Hue toch ook soms updates op lampen e.d)
Updaten moet via de eigen hub. Dus Hue producten via Hue hub, Tuya producten via Tuya hub (Lidl=Tuya).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb een bewegingssensor besteld voor een lamp in een ruimte waar het lichtknopje moeilijker toegankelijk is, maar die doet geen lux denk ik? Hoe hebben jullie dat ingesteld? Op tijd en dan steeds aanpassen als het niet meer klopt?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 22:20

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

cvanatten schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 14:46:
[...]

Updaten moet via de eigen hub. Dus Hue producten via Hue hub, Tuya producten via Tuya hub (Lidl=Tuya).
Dat hangt er wel vanaf wat je gebruikt, de 'eigen' hubs zijn niet altijd noodzakelijk. Mijn zigbee usb-stickje in combinatie met Z2M doet prima OTA met IKEA, Hue, Innr, Xiaomi/Aqara etc. :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-10-2024

Toff

FP ProMod
@Marzman Wat bedoel je met: "doet geen lux" ?
Ik heb veel acties gekoppeld aan zon op / zon onder, als je beoelt dat het allleen moet werken in het donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Toff schreef op woensdag 5 april 2023 @ 21:13:
@Marzman Wat bedoel je met: "doet geen lux" ?
Ik heb veel acties gekoppeld aan zon op / zon onder, als je beoelt dat het allleen moet werken in het donker.
Ja dat bedoelde ik, dat hij niet kan meten of het licht of donker is (ik zie het er niet bij staan) :) Maar als dat in de app zit met zon op/onder dan is dat prima.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChroMe
  • Laatst online: 05-02 14:13
Ik had een reeks scene's/scenario's ingesteld in de Lidl App (in de 'Smart' tab bij 'Aantikken om uit te voeren').

Deze vind ik terug in de Google Home app, en kan ik dus aansturen via spraak: 'Hey Google werken' deed tot voor kort m'n ledstrip aanspringen + de kleur op helder wit zetten. (de acties 'ledstrip aanzetten (open)' + 'de ledstrip op helder wit zetten' zitten samen in een scene/scenario in de Lidl App).

Sinds enkele dagen krijg ik via m'n Google Nest de boodschap 'Sorry, zo te zien is Lidl Home momenteel niet bereikbaar'. Deze boodschap krijg ik enkel als er achterliggende een scene/scenario gestart wordt...

De commando's waar 1 straight-forward actie achter hangt (bijvoorbeld stekker 'aan' of 'uit') die werken nog allemaal wel via spraakbesturing via Google Home.

Ik heb ook al geprobeerd om de acties in een Google Home scene aan te maken (ipv in een Lidl scene), maar via Google Home heb ik het recht niet om de kleur van de ledstrip aan te passen.

De Lidl gateway heeft de meest recente firmware...

Iemand een idee hoe ik dit terug in orde kan krijgen?

[ Voor 5% gewijzigd door ChroMe op 06-04-2023 15:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mwoe
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-05 17:18
Zelfde issue als ChroMe.
Gebruik zelf de tuya smart life app.
Scenes gemaakt in Smart Life die via google home worden gestart werkte tot gisteren prima.
Krijg nu ook de melding 'sorry, zo te zien is smart life momenteel niet bereikbaar'.....

Al een keer Google en smart life laten re-connecten, maar werkt nog niet.
Losse apparaten in Google die ook binnen Smart Life zitten kan ik wel gewoon bedienen.
Lijkt specifiek een issue met scenes. Verwacht (hoop) dat het probleem binnen enkele dagen wel zal worden opgelost.

Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mwoe
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-05 17:18
Net gecheckt. Bij mij werkt het gelukkig weer.

Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChroMe
  • Laatst online: 05-02 14:13
mwoe schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 08:06:
Net gecheckt. Bij mij werkt het gelukkig weer.
Top! Door jouw post heb ik mijn scenes ook nog eens gecheckt en inderdaad, alles werkt terug! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-04 19:46
Ik heb onlangs de Lidl Smart Button gekocht om wat lampen (via Home Assistant) mee te schakelen. Irritant genoeg gaat de knop aan door hem één keer in te drukken, maar moet hij weer uit door hem twee keer in te drukken.

Na wat googlen zie ik dat mensen een automation hebben gemaakt in HA die, zodra de knop naar "aan" gaat, de lamp(en) togglet en de knop weer op "uit" zet. Op die manier zou het licht met één klik aan en met één klik uit moeten kunnen.

Echter, de knop lijkt totaal niet te reageren op pogingen om hem via HA uit te zetten. Niet via de automations, maar ook niet via het HA dashboard. Als ik de knop in de software op "uit" zet, het venstertje sluit en het vervolgens weer opnieuw open staat hij gewoon nog steeds op aan. Iemand een idee wat er mis zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Laatst online: 01:30
HooksForFeet schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 11:19:
Ik heb onlangs de Lidl Smart Button gekocht om wat lampen (via Home Assistant) mee te schakelen. Irritant genoeg gaat de knop aan door hem één keer in te drukken, maar moet hij weer uit door hem twee keer in te drukken.

Na wat googlen zie ik dat mensen een automation hebben gemaakt in HA die, zodra de knop naar "aan" gaat, de lamp(en) togglet en de knop weer op "uit" zet. Op die manier zou het licht met één klik aan en met één klik uit moeten kunnen.

Echter, de knop lijkt totaal niet te reageren op pogingen om hem via HA uit te zetten. Niet via de automations, maar ook niet via het HA dashboard. Als ik de knop in de software op "uit" zet, het venstertje sluit en het vervolgens weer opnieuw open staat hij gewoon nog steeds op aan. Iemand een idee wat er mis zou kunnen zijn?
Nee helaas geen idee zonder meer info.

Maar.... kun je niet gewoon de automation triggeren met iedere state change van de button? dus naar state aan -> toggle light. Naar state off -> toggle light?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicpixel
HooksForFeet schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 11:19:

Ik heb ook zo'n knop, maar ik gebruik wel Node Red en Zigbee2MQTT icm Home Assistant, dus niet zeker of het dan helemaal overeenkomt met jouw situatie.

Als ik single-click op de knop, dan krijg ik een "on" signaal binnen.
Als ik dubbel-click op de knop, dan krijg ik een "off" signaal binnen.
Dit is dus wat de knop zelf stuurt, en had misschien beter repectievelijk "click" en "double-click" kunnen heten. Misschien is dit wat bij jou de verwarring veroorzaakt.

Mijn automation reageert op een "on" signaal van de knop (oftewel single-click) door een toggle-commando naar de lamp te sturen.
Met het "off" signaal van de knop (oftewel dbl-click) doe ik niets.

Bij de eerste keer drukken (single-click) op de knop gaat het licht dus aan, en bij de volgende keer gaat het licht uit (of vice versa).

Wat je bedoelt met "de knop aan of uit zetten" weet ik niet. Volgens mij kun je de knop niet aan of uit zetten, alleen de lamp.

Eventueel kun je je HA vragen nog stellen in het algemene HomeAssistant topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
Als ik eenmaal op de knop klik krijgt HA een “on” signaal binnen. Daarna staat hij in het HA dashboard in de aan-stand. Klik je daarna nog een keer (en maal) op de knop, dan komt er helemaal niks binnen. HA krijgt pas weer een signaal als je twee keer op de knop klikt, en wel het “off” signaal.

Alleen het licht togglen op “on” werkt dus niet.

Wat ik bedoel met de knop “uit” zetten is dus “hem in de uit-stand zetten” zodat hij weer signalen gaat verzenden als je eenmaal klikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicpixel
@HooksForFeet Even gegoogled op "lidl button zha" en kwam deze links tegen:
https://community.home-as...-lidl-smart-button/436342
https://github.com/zigpy/zha-device-handlers/issues/1630

Misschien dat je die ook al gevonden had, maar het lijkt met die quirk te kunnen werken. Geen idee hoe dat moet overigens. Nooit iets met ZHA gedaan.
Hoe dan ook lijkt die Lidl knop een beetje een apart ding te zijn ;-)

Ik weet verder niet hoeveel devices en automations je al hebt, maar kijk ook eens of Zigbee2MQTT (topic) iets voor je is als alternatief voor ZHA.

Maar ik kan je aanraden om verdere vragen in het Home Assistant topic te stellen. Daar zitten veel meer experts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
Die eerste thread had ik gevonden ja, die automation die daar wordt voorgesteld werkt dus niet (knop op "uit" zetten werkt dus niet), ik heb geen flauw idee wat quirks zijn en kan er ook geen goeie beginnersinformatie over vinden helaas.

Ik ga eens kijken of het HA topic meer kan vertellen, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-05 21:51
De Lidl Smart Home bundle kwam met deze afstandsbediening, maar ondertussen een aantal lampen verder zou een 2e erg handig zijn. Iemand een idee waar deze te kopen, of een suggestie voor een vergelijkbaar product? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Si4Y-l7IpRgUw6rSDGAQPixZtRg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xod0mm0CwxzFHqW4YmV0edAh.jpg?f=fotoalbum_large

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
MenN schreef op zondag 16 april 2023 @ 15:30:
De Lidl Smart Home bundle kwam met deze afstandsbediening, maar ondertussen een aantal lampen verder zou een 2e erg handig zijn. Iemand een idee waar deze te kopen, of een suggestie voor een vergelijkbaar product? [Afbeelding]
Beetje inlezen in een topic ipv zomaar een vtaag te dumpen wordt wel op prijs gersteld, maar omdat het zondag is, zal ik je een beetje helpen:
crashtestdummy in "[Lidl Smart Home] Ervaringen & discussie - Deel 1"
StoOker in "[Lidl Smart Home] Ervaringen & discussie - Deel 1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-05 21:51
Tis niet alsof ik niks gelezen heb, maar de opties waar jij naar linkt zijn afstandsbedieningen met enkel nummers. Wat ik juist zo handig vind aan die Lidl remote is dus de combi van brightness instellen en het aan en uit zetten. Dus ik was benieuwd of er mensen zijn die een soort gelijke afstandsbediening hebben gevonden.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeUijen
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 30-06-2023
Geachte tweakers,

Een aantal maanden geleden heb ik de silvercrest gateway met lampen gekocht. Het was stekkers erin en het werkte gelijk naar behoren. Ik heb zeer tevreden over hoe het werkt. Nu is er alleen een probleem ontstaan. Alles werkte naar behoren, alleen ik kreeg geen scenes te zien in google home, wat ik wel graag wilde. Na wat research kwam ik uit op de Smart Life app. Ik heb vervolgens de gateway verwijderd om deze in de Smart life app toe te voegen. Ik kon alleen niet koppelen met de gateway. Daarna wilde ik met de Lidl Home app de gateway koppelen (ik heb gewoon 2 groene lampjes) maar dat lukte ook niet meer. Ik ben best technisch aangelegd, maar ben nu wel een beetje ten einde raad want na vele uren speuren op internet en veel uit te proberen krijg ik de gateway nog steeds niet gekoppeld. Dit is wat ik al geprobeerd heb:

- Alle stekkers eruit gehad
- Gateway gereset
- Lidl app opnieuw geïnstalleerd
- Ander account aangemaakt
- Router gereset (asus rt-ax55)
- Home app op een ander apparaat geïnstalleerd
- Nieuwe gateway gekocht maar die koppelt ook niet

In de handleiding zag ik dat je de reset kan doen om de koppelmodus weer in te schakelen. Ook zag ik dat je hem los kon koppelen van al je gegevens. Dit kon ik alleen niet meer doen omdat ik de gateway al had verwijderd en je daarvoor op de gateway moet klikken. Kan het hiermee te maken hebben? En zo niet wat kan het dan zijn.

Met vriendelijke groet,

Mike Uijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaJens
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:01
Ik heb een aantal Livarno lampen aan mijn Hue bridge gekoppeld.. nou zijn er 1 of 2 lampen die soms willekeurig aan gaan en aan blijven. Ik heb een keer gezien dat er in de Hue app unreachable bij stond dus wellicht dat ze stroom verliezen? Dat is echter wel gek gezien ik 3 lampen in een stalamp heb en het er altijd maar twee zijn. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Dordrecht
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 03-10-2023
Gebeurt bij gebruik van Lidl lampen en Lidl bridge ook

Heeft iemand een oplossing?

Kick met erg weinig info, we gaan verder in het grote Lidl Smarthome topic

[ Voor 34% gewijzigd door Septillion op 28-05-2023 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTBram
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-05 07:42
Mijn HUE en Ikea lampen gaan weer aan als de stroom eraf is geweest. Zou wel vreemd zijn als dat hier de oorzaak is: vaak en random plaatselijke tijdelijke stroomuitval, maar ik wilde hem toch even melden als optie.

En de Ikea lampen wilden ook wel eens random even flitsen, als ze uit stonden,vrik vervelend in de slaapkamer, dus die zijn daar nu weg. Ook toen was het vermoeden dat een firmware update van de bulbs dit kon verhelpen, maar ik heb toen geen Ikea bridge gehad om dat te testen.

[ Voor 39% gewijzigd door WTBram op 28-05-2023 09:26 ]

Have no fear, the engineer is here

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaneV
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-04 15:41
Ik heb zojuist mijn Lidl Zigbee gateway ontvangen (in de aanbieding trouwens, nu 15 euro).

Helaas krijg ik er mijn Aqara PIR sensors niet mee gekoppeld. Ik heb de gateway toegevoegd in de Tuya Smart app, zoek naar sub-devices, reset mijn Aqara sensor... maar er gebeurt niets en ik krijg na 2 minuten een time-out. Met een eerdere Tuya-Zigbee gateway had ik hetzelfde probleem, dus die heb ik teruggestuurd.

De batterijstatus van de sensors die ik probeer te koppelen is >90%, ze koppelen zonder problemen met mijn Conbee II stick en werken verder prima.

Iemand een idee waardoor dit kan komen/wat ik kan proberen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

DaneV schreef op zondag 4 juni 2023 @ 12:51:
Ik heb zojuist mijn Lidl Zigbee gateway ontvangen (in de aanbieding trouwens, nu 15 euro).

Helaas krijg ik er mijn Aqara PIR sensors niet mee gekoppeld. Ik heb de gateway toegevoegd in de Tuya Smart app, zoek naar sub-devices, reset mijn Aqara sensor... maar er gebeurt niets en ik krijg na 2 minuten een time-out. Met een eerdere Tuya-Zigbee gateway had ik hetzelfde probleem, dus die heb ik teruggestuurd.

De batterijstatus van de sensors die ik probeer te koppelen is >90%, ze koppelen zonder problemen met mijn Conbee II stick en werken verder prima.

Iemand een idee waardoor dit kan komen/wat ik kan proberen ?
Simpel: Xiaomi is geen tuya en werkt niet met Tuya.

Daarom dat Conbee / deCONZ wel werkt , die heeft ondersteuning voor het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaneV
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-04 15:41
Mimiix schreef op maandag 5 juni 2023 @ 08:36:
[...]

Simpel: Xiaomi is geen tuya en werkt niet met Tuya.

Daarom dat Conbee / deCONZ wel werkt , die heeft ondersteuning voor het apparaat.
Hmm, ik was in de veronderstelling dat zigbee 3.0 apparaten altijd met elkaar konden praten (want: een standaard), maar lees dat dit dus niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

DaneV schreef op maandag 5 juni 2023 @ 10:53:
[...]

Hmm, ik was in de veronderstelling dat zigbee 3.0 apparaten altijd met elkaar konden praten (want: een standaard), maar lees dat dit dus niet zo is.
Met Tuya weet je het nooit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolfchild
Nee, zigbee 3 kan vaak niet met elkaar praten.
Dit zou moeten veranderen met matter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

wolfchild schreef op maandag 5 juni 2023 @ 15:35:
Nee, zigbee 3 kan vaak niet met elkaar praten.
Dit zou moeten veranderen met matter
Dat kan het wel, alleen de software van de coordinator niet.

Op Zigbee level gaat het vaak goed.

Je bedoeld Thread. Matter is een IP protocol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tilburg.013
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-05 22:24
Iemand ervaring met de plug and play zonnepanelen van Parkside van de Lidl? https://www.lidl.nl/p/par...28xQOJEAQYASABEgIxh_D_BwE

Er staat bij dat deze ondersteuning biedt voor Zigbee. Is deze dan ook te koppelen aan Zigbee2mqtt? Of is er een andere integratie voor Home Assistant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Tilburg.013 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 00:07:
Iemand ervaring met de plug and play zonnepanelen van Parkside van de Lidl? https://www.lidl.nl/p/par...28xQOJEAQYASABEgIxh_D_BwE

Er staat bij dat deze ondersteuning biedt voor Zigbee. Is deze dan ook te koppelen aan Zigbee2mqtt? Of is er een andere integratie voor Home Assistant?
Leuk ding, maar maar ik denk dat het niet zo maar mag om die in te pluggen in een stopcontact?

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:43

Arjan A

Cenosillicafoob

Marzman schreef op maandag 19 juni 2023 @ 10:58:
[...]

Leuk ding, maar maar ik denk dat het niet zo maar mag om die in te pluggen in een stopcontact?
Bij de omschrijving:
Aanwijzingen

Het artikel mag alleen door een erkende elektricien worden gemonteerd.
Aanvulling, in de handleiding:
Bij het apparaat is een stopcontact
inbegrepen.
- Een erkend elektricien controleert het
stroomcircuit en de stroomonderbrekers
om er zeker van te zijn dat de
huisinstallatie compatibel is met het PV-
systeem.
- Registratie bij uw plaatselijke
leverancier is vereist. Neem contact
op met uw plaatselijke leverancier voor
details.
- Registratie bij het federale netwerk
agentschap Marktstammdatenregister
(Marktstammdatenregister) is
verplicht. Ga naar https://www.
marktstammdatenregister.de/MaStR
voor details.
Individuele vereisten van uw
huurovereenkomst of bouwbesluit kunnen
van toepassing zijn.
toon volledige bericht

[ Voor 49% gewijzigd door Arjan A op 19-06-2023 12:05 ]

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:03
Weet iemand hoe het inmiddels zit met de Lidl smarthome producten in combinatie met homey?

Ik overweeg een homey pro te kopen, maar heb inmiddels ook al een aantal lampen, bewegingssensoren en stekkers van lidl.

Ik lees er weinig over, behalve dat in het begin je enkel aan/uit kan doen van de lampen, maar wie weet inmiddels anders?

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanatten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-05 19:57
Lidl verkoopt Tuya producten die meestel een Zigbee verbinding hebben. Op de site van Homey moet je even Tuya als zoekwoord invullen. Dan vind je de juiste info.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

inquestos schreef op maandag 19 juni 2023 @ 19:40:
Weet iemand hoe het inmiddels zit met de Lidl smarthome producten in combinatie met homey?

Ik overweeg een homey pro te kopen, maar heb inmiddels ook al een aantal lampen, bewegingssensoren en stekkers van lidl.

Ik lees er weinig over, behalve dat in het begin je enkel aan/uit kan doen van de lampen, maar wie weet inmiddels anders?
Ik heb een paar bewegings sensors en stekkers en lampen van Lidl en werkt perfect op mijn Homey pro 2023
Ook b.v. als ik tegen google zeg, keuken blauw licht doet hij dat goed. Tot nu toe geen problemen.
Ik gebruik op de Homey wel de Tuya app (onofficieel) en dan is alles lokaal.

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:52
KSR schreef op maandag 19 juni 2023 @ 22:54:
[...]

Ik heb een paar bewegings sensors en stekkers en lampen van Lidl en werkt perfect op mijn Homey pro 2023
Ook b.v. als ik tegen google zeg, keuken blauw licht doet hij dat goed. Tot nu toe geen problemen.
Ik gebruik op de Homey wel de Tuya app (onofficieel) en dan is alles lokaal.
Bridge niet nodig gehad neem ik aan?

Ik zit te kijken naar het Lidl spul, de bridge is nu 12,50. Bewegingssensoren 5 euro.

Tot nu toe heb ik die laatste van Hue (prima) en aqara (matig met Homey in mijn ervaring).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Lennnn schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 11:17:
[...]

Bridge niet nodig gehad neem ik aan?
Nee die heb je niet nodig

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaVaWa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:45
Pas geleden heb ik een aantal Zigbee apparaten gekocht bij de Lidl (omdat ze in de aanbieding waren). Met een daarvan heb ik een lastig probleem: als ik een lamp wil aanzetten als hij een tijdje uit geweest is gaat hij even aan en meteen weer uit. Pas als ik meerdere keren het commando heb gegeven blijft hij aan. Als hij niet zo lang geleden aan gestaan heeft werkt het wel zoals het hoort.
Het gaat om de Livarno Lux E27 RGB lamp; de GU10 lampen die ik ook gekocht hebben vertonen dat probleem niet. Het wordt aangestuurd via Zigbee2MQTT. Het totaal aantal verbonden apparaten is beperkt: 9 stuks (lampen, schakelaars, sensoren).
Ik heb ernaar gezocht, maar geen vergelijkbare gevallen gevonden. Iemand een idee?

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 00:22

Antonio di

a mi me dijeron que si

JaVaWa schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 17:05:
Pas geleden heb ik een aantal Zigbee apparaten gekocht bij de Lidl (omdat ze in de aanbieding waren). Met een daarvan heb ik een lastig probleem: als ik een lamp wil aanzetten als hij een tijdje uit geweest is gaat hij even aan en meteen weer uit. Pas als ik meerdere keren het commando heb gegeven blijft hij aan. Als hij niet zo lang geleden aan gestaan heeft werkt het wel zoals het hoort.
Het gaat om de Livarno Lux E27 RGB lamp; de GU10 lampen die ik ook gekocht hebben vertonen dat probleem niet. Het wordt aangestuurd via Zigbee2MQTT. Het totaal aantal verbonden apparaten is beperkt: 9 stuks (lampen, schakelaars, sensoren).
Ik heb ernaar gezocht, maar geen vergelijkbare gevallen gevonden. Iemand een idee?
Ik denk dat je op een andere platform/forum meer kans maakt op een antwoord:
Heb je Z2MQTT op Domoticz:
Domoticz - open source domotica systeem - deel 5
Heb je Z2MQTT op Home Assistant:
Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 5
of misschien (Conbee II):
deCONZ - Zigbee gateway van Dresden Elektronik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaVaWa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:45
Ik gebruik geen Domoticz of Home Assistant, ik heb zelf iets geprogrammeerd. Het probleem treedt ook op in de GUI van Zigbee2MQTT, maar alleen bij dit type lamp. Andere lampen en apparaten werken goed en er is geen sprake van uitval van verbindingen. Het is ook reproduceerbaar: het gebeurt alleen als de lamp langere tijd niet aan gestaan heeft.

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicpixel
@JaVaWa Ik heb het zelfde probleem met die lamp, 2 stuks getest. Als ik de lamp aansluit op de Lidl gateway heb ik het probleem niet. Via HA+Zigbee2mqtt wel. Misschien een bug in Z2M? Had er nog geen tijd voor gehad om mee aan de slag te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

JaVaWa schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 17:05:
Het enige wat ik bij deCONZ mee krijg is dat er veel gezeur is met die Livano lux lampen. Schijnen ook een hele rare kleur mapping te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Is de smart plug direct aan Google Home te koppelen of alleen via de Lidl home App?

Ik heb namelijk geen lidl bridge, alleen een hue bridge.

De Hue bridge ziet mijn smart plugs wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolfchild
Pusherman_ schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 17:35:
Is de smart plug direct aan Google Home te koppelen of alleen via de Lidl home App?

Ik heb namelijk geen lidl bridge, alleen een hue bridge.

De Hue bridge ziet mijn smart plugs wel.
Google home durf ik niet te zeggen, maar in home assistant werken de plugs via Hue bridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

wolfchild schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 08:18:
[...]

Google home durf ik niet te zeggen, maar in home assistant werken de plugs via Hue bridge
Alleen de energiemeting niet gok ik?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 22:20

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

JaVaWa schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 17:38:
Ik gebruik geen Domoticz of Home Assistant, ik heb zelf iets geprogrammeerd. Het probleem treedt ook op in de GUI van Zigbee2MQTT
Dan wellicht hier proberen? Zigbee2mqtt - open source zigbee bridge - Deel 2 :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolfchild
Marzman schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 11:48:
[...]

Alleen de energiemeting niet gok ik?
Weet ik niet, ik heb nog de oudere pluggen zonder engerie meting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecnoCoccus
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15-03 19:50
Hoi, mn pa heeft een Google Nest tablet (2) gekocht en op dat ding zit dus Matter. Via home assistant kan je een intergratie toevoegen.

Dus nu vraag ik mij af. Zijn die Zigbee stekkers/switches van de Lidl/Calex sowieso compatibel met het Matter protocol.

Of toch niet? Wellicht heeft iemand hier ervaring mee.
Ik heb nog een oudere Calex Tuya switch liggen, deze verschijnt echter niet in de app. Vermoed dat deze pre Matter is...

(Edit, typos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Volgens mij niet, de hub van ikea wel dacht ik.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolfchild
TecnoCoccus schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 18:59:
Hoi, mn pa heeft een Google Nest tablet (2) gekocht en op dat ding zit dus Matter. Via home assistant kan je een intergratie toevoegen.

Dus nu vraag ik mij af. Zijn die Zigbee stekkers/switches van de Lidl/Calex sowieso compatibel met het Matter protocol.

Of toch niet? Wellicht heeft iemand hier ervaring mee.
Ik heb nog een oudere Calex Tuya switch liggen, deze verschijnt echter niet in de app. Vermoed dat deze pre Matter is...

(Edit, typos)
Nee huidig Lidl spul is Zigbee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-04 23:40
Weet iemand of het systeem nu geofencing ondersteund? En werkt HomeKit inmiddels goed? Of raden jullie aan om alles via een hue bridge te doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Animal schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 01:37:
Weet iemand of het systeem nu geofencing ondersteund? En werkt HomeKit inmiddels goed? Of raden jullie aan om alles via een hue bridge te doen?
Man, wat een vragen...
Het wordt hier op Tweakers in het algemeen wel gewaardeerd wanneer je aangeeft wat je zelf al hebt geprobeert of hebt gevonden bij het zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-04 23:40
Toff schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 22:43:
[...]

Man, wat een vragen...
Het wordt hier op Tweakers in het algemeen wel gewaardeerd wanneer je aangeeft wat je zelf al hebt geprobeert of hebt gevonden bij het zoeken.
Ik ben al een tijdje lid. Ik heb heel het forum onderzocht en google of geofencing in de Lidl app zit. Ook heb ik de app geïnstalleerd maar kan het niet vinden. Ik heb zelf geen Lidl gateway. Ik vroeg verder naar ervaringen over hoe stabiel HomeKit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Laatst online: 20:15
weet iemand of ik het kanaal kan veranderen van de bridge? Ik heb ook een hue systeem en heb het idee dat ze elkaar dwars zitten. Mn hue knoppen reageren slecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156329

Animal schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 01:37:
Met iPhone tenminste kan ik je bevestigen ja, ik weet niet of Android een gelijkwaardige heeft maar met iOS kun je d.m.v. eerst bepaalde scenario’s aanmaken voor Siri (waarmee shortcuts worden aangemaakt op de achtergrond).

Vervolgens shortcuts aan automation scène toevoegen (bij verlaten huis/thuiskomen) zorgen dat div. Lidl home producten eenvoudig worden aangestuurd.

https://support.apple.com...triggers-apdb450f6291/ios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
De Blitzwolf BW-SHP13 (tussenstekker met energiemonitor) is in de aanbieding bij BangGood voor € 12,76:

https://nl.banggood.com/B...ds=CategoryElectronicsPop

Heb er zelf geen ervaring mee en over BangGood is niet iedereen even enthousiast, maar de prijs is wel mooi.

Die van Lidl zelf zie ik niet echt meer terugkeren. Heeft iemand die ooit geleverd gekregen trouwens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

@Toff Ja, heb die hier een liggen.

Bij Lidl Belgie is die gewoon leverbaar (let op, wel andere randaarde met een pin)
https://www.lidl.be/p/nl-...t-energiemeter/p100346892

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickP93
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-03 09:36
Heeft iemand ervaring met een afstandsbediening met een color wheel? Dus iets als dit.

Is dit werkende te krijgen samen met Lidl home lampen?

Het liefst zou ik zoiets hebben, maar ik ben nog niet iets vergelijkbaars tegen gekomen wat in Nederland geleverd wordt.

• arjandijk162
Marzman schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 09:00:
@Toff Ja, heb die hier een liggen.

Bij Lidl Belgie is die gewoon leverbaar (let op, wel andere randaarde met een pin)
https://www.lidl.be/p/nl-...t-energiemeter/p100346892
Helaas leveren ze niet in NL. Anders is het wel een mooi alternatief

• Marzman
  • Niet online

Marzman

arjandijk162 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 14:44:
[...]

Helaas leveren ze niet in NL. Anders is het wel een mooi alternatief
Als je dicht bij de grens woont kun je wel in een afhaalpunt laten leveren en het daar ophalen. Doe ik ook (omgekeerd, met pakjes uit Nederland).

/▌

• arjandijk162
kom regelmatig in Belgie, dus dat is een optie. Ervaring is wel dat het wat onvoorspelbaar is wanneer lidl levert en in hoeveel delen. Is dat in BE anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prawo
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-05 18:36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker010
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-01 13:44
Ik krijg de lidl apparatuur niet gekoppeld aan IFTTT. In de IFTTT-app zie ik geen lidl home tegeltje staan. Iemand die weet hoe je apparatuur van lidl gekoppeld krijgt aan IFTTT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolfchild
ik heb het zelf nooit geprobeerd, maar je zou deze handleiding kunnen volgen.
https://support.tuya.com/en/help/_detail/K9t5tqp8132gg

Lidl is Tuya

• Tweaker010
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-01 13:44
Thanks voor je suggestie. Heb het geprobeerd maar werkt helaas niet. Iemand anders misschien die het wel is gelukt on lidl te koppelen aan IFTTT?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wolfchild
je hebt ook de smartlife app gebruikt ? (heeft ook meer mogelijkheden dan de LIDL app)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156329

Animal schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:59:
[...]

Ik ben al een tijdje lid. Ik heb heel het forum onderzocht en google of geofencing in de Lidl app zit. Ook heb ik de app geïnstalleerd maar kan het niet vinden. Ik heb zelf geen Lidl gateway. Ik vroeg verder naar ervaringen over hoe stabiel HomeKit is.
Over Homekit nee, dat betekent tenminste dat de Lidl Home app op het iOS geïnstalleerd moet staan en verbonden met internet. Dus geen HomeKit zoals AppleTV of Mac die kunnen niet direct met Lidl Smart spul praten.

Over geofencing dat werkt sowieso niet echt goed op iOS vanuit een app geleverd vanwege background processen beperkingen, het goede nieuws is dat je wel enorm veel kunt bereiken namelijk via Siri Shortcuts ingesteld op een iPhone of iPad waar je dus wel de Lidl Home app op kunt installeren.

Siri Shortcuts geofencing
Met het instellen van een focus op locatie bereik je exact dit, d.m.v. instellen van trigger op je focus kun je instellen dat iOS bepaalde apps en acties triggert als je binnen/buiten locatie X bent.

Even als voorbeeld hieronder dat als het donker is bij het oprijden van de oprit wordt door iOS gezien dat ik op locatie ‘thuis’ ben en wordt de focus thuis geactiveerd waar bijvoorbeeld ingesteld kan worden dat de tuin verlichting en keukenlampen aan springen onder voorwaarde alleen als het donker is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WLeWuyjfEI2FSLi3fIrODHnkiCg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/g5HNEWnXYA3bSMb9ewL5wZZJ.png?f=fotoalbum_large

Vanuit de Lidl app is het mogelijk voor elke gewenste aansturing een Tap-To-Run actie toe te voegen, deze komen met één klik vervolgens in Siri Shortcuts lijst beschikbaar waardoor je ontzettend flexibel bent deze besturing direct via Siri te gebruiken of vanuit zelf geconfigureerde automation.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rt-m35jePByQURL110egQ9JziDQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/d4BZSVylAAd8DuL6cdOGZgxE.png?f=fotoalbum_large

En zo is er nog wel meer mogelijk bijvoorbeeld automatisch Wifi buitenshuis uitzetten als thuis profiel uit gaat. Bij het wegrijden van werk kan op uitgaan van werk automation worden uitgevoerd zoals navigatie en muziek automatisch hun ding laten doen. Of bij schoonmoeder automatisch de Do Not Disturb mode in te schakelen.

Lidl home

Handig direct vanuit Lidl Home app zijn er automations in te stellen die direct vanaf de Lidl Smart hub uitgevoerd kunnen worden zonder externe trigger.

Bijvoorbeeld voor toepassingen als elektrische verwarming of keukenapparatuur na 45 min automatisch uitschakelen. Als bepaalde verlichtingen 30 min voor zonsondergang inschakelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GsJnIzxBhKea13K_uNMaXwYPU5o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CHHs5vkxn6ruykezznKD04Xs.png?f=fotoalbum_large

Of bijvoorbeeld ongebruikte apparaten en verlichting uit te zetten juist als er ander apparaat, wat in ander deel van het huis staat aan wordt gezet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Laatst online: 23:47
Is er een goede reden dat jullie de Lidl app gebruiken en niet de Tuya app?

Ik meen me te herinneren dat ik bewust ben overgestapt naar de Tuya app omdat die meer functionaliteit had, maar dat is 4 jaar geleden dus misschien is de Lidl app inmiddels veel beter geworden.
Pagina: 1 ... 24 ... 30 Laatste