De smartlife app heeft juist goede reviews. En het werkt ook prima.Geekess schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 14:18:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem, heel irritantIk gebruik de Tuya Smart app, heb gekeken naar jouw oplossing, de Smart Life app, maar die is niet van Tuya zelf, en heeft erg slechte reviews. Ik ga wel weer even naar Home Assistant kijken tot dit gefixt is.
Zover ik kan zien werkt die Smart Life app precies hetzelfde als de Tuya Smart app. En hij ziet er ook precies hetzelfde uit.Geekess schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 14:18:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem, heel irritantIk gebruik de Tuya Smart app, heb gekeken naar jouw oplossing, de Smart Life app, maar die is niet van Tuya zelf, en heeft erg slechte reviews. Ik ga wel weer even naar Home Assistant kijken tot dit gefixt is.
Hmmm ik kijk waarschijnlijk naar de verkeerde Smart Life app (Volcano Technologies). Welke gebruiken jullie?
ook Volcano Technology limited.
een 4.6 is toch best netjes (450k reviews).
ik gebruik vanaf het begin de Smart Life app. Bij mij komen de notificaties razendsnel binnen en status van de apparaten zijn ook correct, bij het openen. Ik hoef niet te refreshen.
ideetje om de topic te hernoemen ?? [Tuya Smart Life Home - Lidl/Action/Hema/Kruidvat/etc]
een 4.6 is toch best netjes (450k reviews).
ik gebruik vanaf het begin de Smart Life app. Bij mij komen de notificaties razendsnel binnen en status van de apparaten zijn ook correct, bij het openen. Ik hoef niet te refreshen.
ideetje om de topic te hernoemen ?? [Tuya Smart Life Home - Lidl/Action/Hema/Kruidvat/etc]
Ik ga eens naar die app kijken!
Overigens stopte mijn probleem (dat al weken speelt) plotseling nadat ik het hier had gepost :-D Had ik eerder moeten doen :-D
+1 voor het hernoemen van het topic. Het gaat steeds meer over Tuya algemeen dan over Lidl exclusief.
Overigens stopte mijn probleem (dat al weken speelt) plotseling nadat ik het hier had gepost :-D Had ik eerder moeten doen :-D
+1 voor het hernoemen van het topic. Het gaat steeds meer over Tuya algemeen dan over Lidl exclusief.
Hier ook in de LIDL Home app sinds een week of zo: JSON PARSE EXCEPTION
De melding komt 3 keer
Ervaar verder ook geen storing.
De melding komt 3 keer
Ervaar verder ook geen storing.
[Voor 8% gewijzigd door Herman6256 op 26-02-2023 14:40]
Ik wil mijn bestaande mechanische ventilatie slimmer maken.
Dit is hoe het er aan de binnekant uitziet:
de onderste 4 kabels gaan naar de perilex.
bovenste 3 gaan (denk ik) naar de bdkamer (stand: laag en Hoog) en de keuken (stand: Laag, Midden en Hoog).
Ik heb dit van Tuya gevonden:
- Kan ik dit gebuiken om de ventilatie helemaal uit te schakelen?
- Verschillende standen in/uitschakelen?
- ik heb een Yuya vochtmeter in de badkamer, dus ik zou zelfs een automatiserings-regel erin kunnen zetten.
bovenste 3 gaan (denk ik) naar de bdkamer (stand: laag en Hoog) en de keuken (stand: Laag, Midden en Hoog).
- ik heb een Yuya vochtmeter in de badkamer, dus ik zou zelfs een automatiserings-regel erin kunnen zetten.
[Voor 22% gewijzigd door SolarOrbiter op 27-02-2023 11:32]
Voor zover ik het uit het plaatje op de unit kan halen worden L1 en L2 gebruikt voor Laag, Midden en Hoog:SolarOrbiter schreef op maandag 27 februari 2023 @ 11:31:
[Afbeelding]
geen stroom op L1 en L2 = Laag
stroom op alleen L2 = Midden
stroom op alleen L1 = Hoog
L1 en L2 zullen vermoedelijk naar zowel badkamer als keuken gaan.
Geen idee wat er gebeurt als de schakelaars in verschillende standen staan en er mogelijk stroom op L1 *en* L2 staat... doet ie dan midden of hoog is de vraag...
En ik denk dat U1, Z en U2 naar de motor van de ventilatieunit gaan, als ik de zwarte kabel zo volg...
N en L3 zijn voor de stroomtoevoer. Als deze verbonden zijn draait de ventilatie waarschijnlijk, niet verbonden = uit.
En de groen/gele is natuurlijk aarde.
Feel free to Buy me a coffee
Hier staan wat schema's dan kun je in iedergeval zien waar de aansluitingen bij horen. Ze verkopen er trouwens ook verschillende onderdelen die je mischien nodig hebt.SolarOrbiter schreef op maandag 27 februari 2023 @ 11:31:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://www.robbshop.nl/d...-wave-badkamer-ventilatie
Is het mogelijk om een (Lidl) gateway te extenden? Of iemand toevallig ervaring met sterkere gateways? Lidl geeft aan max 70m in een open ruimte.
We hebben namelijk sinds kort een aanbouw, maar onze Lidl Gateway haalt het net niet om bijvoorbeeld de zignee rookmelder daar te vinden.
We hebben namelijk sinds kort een aanbouw, maar onze Lidl Gateway haalt het net niet om bijvoorbeeld de zignee rookmelder daar te vinden.
Signature?
@Mesh Nagenoeg alle zigbee-apparaten met een stekker werken als extender (router). Noem het een... mesh-netwerk
Als je niet ver genoeg komt, kun je dus een zigbee-lamp of stekker tussen de coördinator en rookmelder hangen. Volgens mij heeft Ikea dedicated extenders, maar of die op de Lidl-gateway werken weet ik niet.

Solis2mqtt: cloud-loze oplossing om je Solis wifi-stick uit te lezen.
wat @Thijsmans zegt, de lidl 'smart home' tussenstekker van 10e is zo'n router. dus voor 10e heb een stekker en router in 1.
https://www.lidl.nl/p/sil...bee-smart-home/p100346198
https://www.lidl.nl/p/sil...bee-smart-home/p100346198
Ik heb twee smart plugs van de lidl en een switch van Philips. Ik heb drie scenes aangemaakt: lamp 1 aan, lamp 2 aan, lamp 1 en 2 aan. Echter lukt het me niet om tussen de scènes te schakelen. De smart plugs reageren niet op de switch. Tips?
Ik heb een SilverCrest smart plug (met zo'n aan/uit knopje bovenop).
Is het mogelijk om in te stellen dat als dat knopje wordt ingedrukt, het aangesloten apparaat voor een bepaalde tijd aan gaat en dan weer uit?
Bijvoorbeeld 30 minuten of een uur?
Is het mogelijk om in te stellen dat als dat knopje wordt ingedrukt, het aangesloten apparaat voor een bepaalde tijd aan gaat en dan weer uit?
Voor zowel @christiaann1985 als @Pusherman_, wat is de rest van jullie set-up? Welke hub/bridge, verder nog Homey/Home Assistant/etc?
Solis2mqtt: cloud-loze oplossing om je Solis wifi-stick uit te lezen.
Waarschijnlijk ondersteunen de Lidl plugs geen scènes volgens zigbee protocol. Tuya is een eigen zigbee implementatie.christiaann1985 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 22:14:
Ik heb twee smart plugs van de lidl en een switch van Philips. Ik heb drie scenes aangemaakt: lamp 1 aan, lamp 2 aan, lamp 1 en 2 aan. Echter lukt het me niet om tussen de scènes te schakelen. De smart plugs reageren niet op de switch. Tips?
deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB
@Mesh als je een smartplug plaatst ergens halverwege de gateway en je zigbee rookdetector en vervolgens de rookdetector opnieuw pairt zou de smartplug als extender moeten functioneren
Hue bridge en hue lampenThijsmans schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 20:08:
Voor zowel @christiaann1985 als @Pusherman_, wat is de rest van jullie set-up? Welke hub/bridge, verder nog Homey/Home Assistant/etc?
Ja, dit zou je in de Lidl Home app kunnen met Smart Automatisering.Pusherman_ schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 16:13:
Ik heb een SilverCrest smart plug (met zo'n aan/uit knopje bovenop).
Je 'kijkt' naar de status van de SilverCrest stekker. Zodra die ingeschakeld is, dan voer je 2 taken uit: 30 minuten wachten en daarna de stekker uitschakelen.
Ziet er schematisch ongeveer zo uit:
code:
1
2
3
| "Als de apparaatstatus verandert" -> Schakelaar Silvercrest = AAN Dan Taak 1 Vertraging 30 of 60 minuten Taak 2 "Apparaat gebruiken" -> Schakelaar Silvercrest = UIT |
-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --
Ik heb een aantal bewegings sensoren, maar deze stopen spontaan met werken, ik moet dan even de batterij eruit halen en dan doen ze het weer een tijdje.
toevallig meer mensen hier last van , en hier een oplossing voor gevonden
Ook eens gehad en heb er toen een nieuwe batterij in gedaan toen was het over.wolfchild schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 08:36:
Ik heb een aantal bewegings sensoren, maar deze stopen spontaan met werken, ik moet dan even de batterij eruit halen en dan doen ze het weer een tijdje.
Ondanks dat hij aangaf dat hij nog niet leeg was.

het is gelukt. Mijn StockAir is nu slim hgworden met een Smart Switch Module.
Ik kan nu:
- schakelen via app: op laagste stand, middelste stand, hoogste stand
- schakelen via badkamer-schakelaar: hoogste stand, laagste stand
- schakelen via keuken-schakelaar: middelste stand, laagste stand (hoogste stand doet het niet via keuken-schakelaar, terwijl ik een 3standen schakelaar heb, maar vind ik niet erg).
wat ik nog wil:
- helemaal kunnen uitschakelen. (bedrading moet dan anders, maar weet niet hoe :-D ) eventuele workaround hiervoor: nog een slimme switch achter de perilex wand contact doos. (op N en L draden zetten)
- regels maken. ik moet nog uit vogelen hoe/welke regel ik moet maken om mijn ventilatie op laagste stand te zetten nadat deze is aangezet in de badkamer. kan een timer van 15 min of mbv luchtvochtigheidssensor (beneden x%, dan uit --- of boven x% dan aan).
Ik kan nu:
- schakelen via app: op laagste stand, middelste stand, hoogste stand
- schakelen via badkamer-schakelaar: hoogste stand, laagste stand
- schakelen via keuken-schakelaar: middelste stand, laagste stand (hoogste stand doet het niet via keuken-schakelaar, terwijl ik een 3standen schakelaar heb, maar vind ik niet erg).
wat ik nog wil:
- helemaal kunnen uitschakelen. (bedrading moet dan anders, maar weet niet hoe :-D ) eventuele workaround hiervoor: nog een slimme switch achter de perilex wand contact doos. (op N en L draden zetten)
- regels maken. ik moet nog uit vogelen hoe/welke regel ik moet maken om mijn ventilatie op laagste stand te zetten nadat deze is aangezet in de badkamer. kan een timer van 15 min of mbv luchtvochtigheidssensor (beneden x%, dan uit --- of boven x% dan aan).
2 stuks die het beiden een tijdje hardnekkig gedaan hebben. Wel het detectielampje maar vervolgens niets doen. Harde reset was de oplossing, soms meerdere pogingen voor moeten doen.wolfchild schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 08:36:
Heb wel het idee dat eentje er moeite mee blijft houden. Hangt bovenaan een trap en is een hit or miss met detecteren. Ding is echter ook eens gevallen, van bovenaan een trede naar 1 trede lager. Gok dat de Lidl sensor daar minder goed tegen kan, itt een Hue sensor die voor het ophangen meerdere malen vanaf 1,5m omlaag is gevallen.
Ik hoop dat 1 van jullie me misschien kan helpen. Ik heb sinds gister een ander account gekoppeld aan mijn google home. Echter sinds ik dat gedaan heb staan al mijn lampen op offline.
Ik heb het huis verwijderd en opnieuw aangemaakt en opnieuw lidl home via werkt met toegevoegd etc... maar ook dit mocht niet baten. Ik hoop dat 1 van jullie nog suggesties heeft!
Ik heb het huis verwijderd en opnieuw aangemaakt en opnieuw lidl home via werkt met toegevoegd etc... maar ook dit mocht niet baten. Ik hoop dat 1 van jullie nog suggesties heeft!
Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
Heb 2 Lidl Zigbee tussenstekkers met energie meting. Deze gaan veel offline de afstand tussen Silvercrest zigbee hub en stekkers is maximaal 3 en 4 meter.
Heb al de zigbee hub vervangen maar blijft hetzelfde.
Nog mensen problemen met deze tussenstekkers?
Al de wifi tussenstekkers werken probleemloos maar omdat het er steeds meer werden dacht ik naar Zigbee over te stappen om wifi te ontlasten maar met Lidl werkt het dus niet goed.
Heb al de zigbee hub vervangen maar blijft hetzelfde.
Nog mensen problemen met deze tussenstekkers?
Al de wifi tussenstekkers werken probleemloos maar omdat het er steeds meer werden dacht ik naar Zigbee over te stappen om wifi te ontlasten maar met Lidl werkt het dus niet goed.
Ik heb een reeks smartplugs met energiemeting van Lidl / Silvercrest gekocht om op Hue te gebruiken (en dan vervolgens met Home assistant) : connecteren gaat bliksemsnel (in vergelijking met de Hue lampen) maar het enigste wat ik vervolgens kan doen is de plug aanzetten. Uitschakelen werkt niet. Maw onbruikbaar met Hue. Ik kan me moeilijk voorstellen dat dit een technisch probleem is ; zou eventueel wel kunnen dat enkel een gewone on/off plug wel werkt met Hue omdat Hue zelf ook geen energiemeting kan doen. 2 opties : terugsturen die pluggen en de gewone on/off aanschaffen (als die wel samenwerken) of nog maar eens een hub bijzetten van Lidl en die dan integreren met Home assistant via Homekitchristiaann1985 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 22:14:
Of een Zigbee stick aanschaffen (deze zijn ondersteund als je Zigbee2Mqtt gebruikt) voor Home Assistant en dan daar je plugs aankoppelen ipv aan een Hue Bridge of Lidl hub.JoCop schreef op zondag 26 maart 2023 @ 13:00:
[...]
Ik heb een reeks smartplugs met energiemeting van Lidl / Silvercrest gekocht om op Hue te gebruiken (en dan vervolgens met Home assistant) : connecteren gaat bliksemsnel (in vergelijking met de Hue lampen) maar het enigste wat ik vervolgens kan doen is de plug aanzetten. Uitschakelen werkt niet. Maw onbruikbaar met Hue. Ik kan me moeilijk voorstellen dat dit een technisch probleem is ; zou eventueel wel kunnen dat enkel een gewone on/off plug wel werkt met Hue omdat Hue zelf ook geen energiemeting kan doen. 2 opties : terugsturen die pluggen en de gewone on/off aanschaffen (als die wel samenwerken) of nog maar eens een hub bijzetten van Lidl en die dan integreren met Home assistant via Homekit
Ik heb lang geleden ook zoiets bij mijn vader (Hue Bridge, Hue lampen, Hue motion sensors, Lidl plugs) geconstateerd.christiaann1985 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 22:14:
De plugs via de app los aan/uit zetten ging goed.
De plugs als onderdeel van een scene INschakelen ging goed.
De plugs als onderdeel van een scene UITschakelen ging mis.
Dus als
scene A = lamp X aan + lamp Y aan + plug aan
scene B = lamp X uit + lamp Y aan + plug uit
Dan kun je wel van scene B naar scene A schakelen, maar niet andersom, want dan blijft de plug aan (maar de lampen reageren wel goed)
Ik weet niet in hoeverre dit nog steeds mis gaat want mijn vader schakelt de scenes nooit in die volgorde.
[Voor 6% gewijzigd door musicpixel op 26-03-2023 18:02]
Ik heb nu een hue dial switch in gebruik in plaats van de dimmer switch en dan gaan de lidl plugs wel mee uit. Ik snap niet waarom dat wel lukt.
Of de lidl gateway ook aanschaffen, maar daar zul je niet mee willen werken. Ik heb de vorige aanbieding helaas net gemist, wilde er ook een paar aanschaffen, maar ik wacht weer even omdat ze af en toe flink afgeprijst zijn (en ik moet wel belgische pluggen hebben met een aarde pin)..JoCop schreef op zondag 26 maart 2023 @ 13:00:
[...]
Ik heb een reeks smartplugs met energiemeting van Lidl / Silvercrest gekocht om op Hue te gebruiken (en dan vervolgens met Home assistant) : connecteren gaat bliksemsnel (in vergelijking met de Hue lampen) maar het enigste wat ik vervolgens kan doen is de plug aanzetten. Uitschakelen werkt niet. Maw onbruikbaar met Hue. Ik kan me moeilijk voorstellen dat dit een technisch probleem is ; zou eventueel wel kunnen dat enkel een gewone on/off plug wel werkt met Hue omdat Hue zelf ook geen energiemeting kan doen. 2 opties : terugsturen die pluggen en de gewone on/off aanschaffen (als die wel samenwerken) of nog maar eens een hub bijzetten van Lidl en die dan integreren met Home assistant via Homekit
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.